Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Jest zgoda na kupno Akwawitu

Radni prawie jednomyślni

Jest zgoda na kupno Akwawitu

29.12.2020. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Rada Miasta Leszna pozytywnie zaopiniowała zakup przez miasto nieczynnej pływalni Akwawit. Uchwała przeszła prawie jednogłośnie – poparło ją aż 19 radnych, także Koalicji Obywatelskiej; dwoje radnych tego klubu wstrzymało się od głosu.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że po negocjacjach cena nieczynnej od trzech lat pływalni wynosi 2,5 miliona złotych. Niewiadomą jest jeszcze koszt przywrócenia jej działalności - według przedstawionej radnym kilka tygodni temu koncepcji byłoby to około 30 milionów złotych, podczas gdy budowa nowego obiektu byłaby o ok. 20 milionów droższa. Już podczas ostatnich posiedzeń komisji rady prezydent Borowiak podkreślał, że nowa pływalnia, jaką planowano wraz z halą sportową na Antoninach ma
dość małe szanse na realizację, zwłaszcza że miasto staje przed kilkoma pilnymi wyzwaniami związanymi z infrastrukturą sportowo-rekreacyjną, takimi jak termomodernizacja hali Trapez, zagospodarowanie dotychczasowej siedziby Miejskiej Biblioteki Publicznej i przyszłość tak zwanego „czarnego budynku” przy Stadionie Smoczyka, w którym mieści się Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji.

Kupno i modernizacja pływalni ma pozwolić na te inwestycje, zwłaszcza że na Akwawicie miałby znaleźć swoje lokum MOSiR. Łukasz Borowiak podkreślał też, że modernizacja pływalni miałaby być przeprowadzona w kompleksowy sposób. Wcześniej, podczas dyskusji nad projektem uchwały budżetowej prezydent w pewnym momencie zaskoczył radnych mówiąc, że miasto często kupowało nieruchomości, żeby je potem sprzedać z zyskiem, jednak nie chciał ciągnąć tego wątku i wyjaśnić, czy ma plany znalezienia inwestora na pływalnię. Póki co wykonany ma być program funkcjonalno-użytkowy, czyli dokładna koncepcja modernizacji zawierająca też jej kosztorys. Dokument taki jest konieczny, żeby miasto mogło starać się o dofinansowania zewnętrzne. Wśród potencjalnych źródeł Borowiak wymienił przede wszystkim fundusze unijne, czyli Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny. Jeszcze nie wiadomo, jak będzie on wyglądał, jednak prezydent zapewnił, że rozmawia z marszałkiem Wielkopolski o pływalni jako obiekcie o znaczeniu subregionalnym.

Radni opozycyjnej Koalicji Obywatelskiej mimo sceptycyzmu przyznali, że kupno i modernizacja jest inwestycją bardziej realną niż budowa nowej pływalni. Dali temu wyraz w głosowaniu - zakup poparło 19 radnych, nikt nie był przeciwny, a tylko dwoje wstrzymało się od głosu. Prezydent poinformował, że uchwała zostanie niezwłocznie przekazana władzom CKiR Akwawit (oferta 2,5 miliona była „na stole” do końca roku), zaś do podpisania aktu notarialnego ma dojść już w nowym roku.

 
Komentarze (142)
1. Dodane przez mieszkaniec od 1958, w dniu - 29-12-2020 15:39
Nareszcie. Tylko głupi by tego nie kupił za te pieniądze.
2. Dodane przez ff, w dniu - 29-12-2020 15:45
to bardzo dobra wiadomość
3. Dodane przez Ja, w dniu - 29-12-2020 15:46
Teraz będziemy bawić się w niekończące remonty. Nim ruszy minie około 7 lat...Wtedy już będę mieć ponad 50tkę.
4. Dodane przez Obiektywy, w dniu - 29-12-2020 16:05
I po bólu. Bardzo rozsądna decyzja.
5. Dodane przez Adam, w dniu - 29-12-2020 16:09
Uczyniono to wbrew woli większości mieszkańców. Kolejnemu zadłużeniu miasto stop!!!! Za kilka lat miasto ogłosi upadłość ponieważ będzie niewyplacalne. Tak to wygląda gdy miastem zarządzają osoby które nigdy nie zarządzały swoja firmą bądź doprowadzały je do plajty
6. Dodane przez Gość, w dniu - 29-12-2020 16:13
Nareszcie Panowie będziemy mieć pływalnie.
7. Dodane przez Buldog, w dniu - 29-12-2020 16:14
Strasznie zła decyzja.
8. Dodane przez Belfer, w dniu - 29-12-2020 16:18
Taka służba na trzy literki będzie miała zajęcie.
reklama
9. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 29-12-2020 16:19
Jest szansa,że za 4 lata obiekt wróci do świetności. Tym bardziej,że obok niebawem zostaną zmodernizowane 4 korty z zapleczem i widownią na 300 osób. Ma to być jeden z lepszych obiektów tenisowych w Polsce,
10. Dodane przez podatnik, w dniu - 29-12-2020 16:29
Chciałbym wiedzieć, którzy radni poparli zakup, ponieważ odwdzięczę się im za tak przemyślaną decyzją przy następnych wyborach. 
Radni, teraz należy zacząć kupować stare zdezelowane auta dla prezydenta, służb miejskich, straży, policji, komunikacji miejskiej itd. bo najzwyczajniej będzie taniej i nikt wam nie zarzuci niegospodarności. Przecież waszym zdaniem lepiej kupić tanio i w naprawy lub remonty włożyć góry pieniędzy z podatków mieszkańców, zamiast mieć nowe i nowoczesne za mniejsze lub te same pieniądze.
11. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 29-12-2020 16:43
Miasto często kupowało nieruchomości, żeby je potem sprzedać z zyskiem? Prosimy o kilka przykładów i podpowiedź, kto tak skutecznie naśladował Wojciecha Fibaka? :)
12. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 29-12-2020 16:45
Czy ktoś zechce wreszcie napisać mieszkańcom, co dokładnie wchodzi w skład oferty? Parkingi przed pływalnią też? Strefa SPA?
13. Dodane przez Dhx, w dniu - 29-12-2020 16:50
Super, w końcu będzie basen i szkoda by było Akwawitu żeby popadł w ruinę. Będzie remont i będzie pięknie :) Zatorze dziękuje
14. Dodane przez ira, w dniu - 29-12-2020 16:55
a co z bajorem na Zaborowie ? też 2 bańki utopione i nic sie nie dzieje?
15. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 29-12-2020 17:03
Wielka porażka!!(...)
16. Dodane przez Ja, w dniu - 29-12-2020 17:03
Nie będzie an nowego basenu ani remontu starego.
17. Dodane przez Karolek, w dniu - 29-12-2020 17:05
Kupić-sprzedać prywatnemu inwestorowi a pieniądze przeznaczyć ma budowę nowego obiektu.To miałoby sens.
18. Dodane przez Dżepetto, w dniu - 29-12-2020 17:06
Miasto wyremontuje a G. zarobią na hotelu i na sprzedaży ciepła. Biznes zrobili jak kupili i biznes zrobili jak sprzedali. Ciekawe ile miasto zapłaci za utylizację ceramiki, szkła, plastiku i gruzu bo tam tylko bombę rzucić i wszystko nadaje się do kapitalnego remontu
19. Dodane przez Lolek, w dniu - 29-12-2020 17:20
Ale jesteście naiwni, o rany...A ten co pisze o kompleksie to już w ogóle mega kosmos. Ja nawet nie zdziwie się jak pływalnia w ogóle ruszy. Gadacie o czymś czego nie ma, cieszyć się będzie dopiero można jak remont będzie na półmetku a jak na razie to nawet pieniędzy na to nie ma. Normalnie śmiech...
20. Dodane przez Do 14, w dniu - 29-12-2020 17:21
Tu będzie to samo, miasto kupiło i będzie stało. A sprzedający pije szampana.
21. Dodane przez Ania, w dniu - 29-12-2020 17:26
Praktycznie całe miasto mówiło żeby nie kupować a budować nowe...
22. Dodane przez do 17, w dniu - 29-12-2020 17:26
W Niemczech budują nowe pływalnie, ale także remontuje się stare z lat 70 tych,a Akwawit jest z 1993.Za 30 mln nie wybudujesz nowej podobnej pływalni, a mały basen.Leszno liczy 63,5 tys,a powiat Leszczynski 60 tys.Razem 123,5 tys,więc musi być duży kompleks,
23. Dodane przez Zacznie się za chwilę, w dniu - 29-12-2020 17:26
dyskusja malkontentów, znafcoof, ekspertów, euGeniuszy, Januszy, i wszystkich pozostałych, wielce oburzonych decyzją Rady Miasta...  
A ja, chociaż nie jestem zwolennikiem polityki Pana Borowiaka, to za tę decyzję trzymam mocno kciuki. A oto dlaczego: 
1. inwestycja, jeżeli nawet wyniesie kilkadziesiąt milionów, to i tak wyjdzie taniej, niż postawienie od nowa obiektu o podobnej kubaturze. Obstawiam, że zaoszczędzono lekką ręką dobre 30-40 milionów.  
2. Akwawit wiele osób pamięta i chętnie odwiedzi basen, który kiedyś był w Polsce nr 1.  
3. Przy innych artykułach pojawiali się tacy, co to porównywali baseny w Górze, Gostyniu czy Kościanie. Drodzy... To nie ta kubatura, nie te rozmiary. Wspomniany wcześniej Delfinek, to tylko basen, a nie park wodny, a do takiego miana aspiruje Akwawit.  
4. Wielu się martwi o koszty utrzymania, o to, czy będzie się opłacało, by za chwilę wypalić, że miasto zamiast utrzymywać własny obiekt, niech zwraca mieszkańcom koszty wyjazdów do Poznania czy Wrocławia. A ja Wam odpowiem, że jeżeli miasto poważnie wyremontuje Akwawit, naprawi zjeżdżalnie, kto wie, może dołoży coś zupełnie nowego, to klientów nie zabraknie.  
5. Tych, co chcą rozliczać głosujących ZA, bo przecież są to podatnicy, zachęcam do obliczenia, co jest tańsze: remont za np. 50mln, czy wybudowanie nowego obiektu za 80? 
6. Termin!! Remont może dużo krótszy, niż wybudowanie obiektu od nowa.  
 
I to wszystko. Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku. Oby Wam powodów do narzekania nie brakowało.
24. Dodane przez Miszcz pływania, w dniu - 29-12-2020 17:27
Jak już to tak daleko zaszło, to jednak zostawię sobie te moje stare kąpielówki. Może jeszcze się je kiedyś zamoczy ;)
25. Dodane przez Leszno zyje, w dniu - 29-12-2020 17:27
Lepszy nowy...podejrzewam że remontom nie będzie końca.....i taka jest prawda....chcą kupić starą szope
26. Dodane przez Leszno zyje, w dniu - 29-12-2020 17:29
Lepszy nowy...podejrzewam że remontom nie będzie końca.....i taka jest prawda....chcą kupić starą szope
27. Dodane przez do kom 15, w dniu - 29-12-2020 17:33
Ty już wiesz no nie.Co będziesz pisał jak będzie to kwestia kilku lat . Dobrze,że coś w tym temacie się ruszyło. Na dofinansowanie czego,jak czego,ale Akwawitu jest olbrzymia szansa.Powiem więcej te dofinansowanie ma znaczenie większa szansę,niż dofinansowanie na budowę nowego.
28. Dodane przez do 23, w dniu - 29-12-2020 17:35
Lepiej zostaw stare kąpielówki, bo tam ceny nowych były z kosmosu a i na wstęp sporo pieniędzy uszykuj, bo na paragonie z kasy zawsze jakoś dziwnie rosły kwoty, w przeciwieństwie do zawsze przewidywalnych opłat na basenie SP7.
29. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 29-12-2020 17:38
Świetna decyzja , szybki remont i na 2022 moczymy giry .
30. Dodane przez Do 19, w dniu - 29-12-2020 17:38
Ja też nie wiem skąd ten hurra optymizm, ludzie już nie ufają że coś w tym mieście się zmieni na lepsze bo obiecywano wiele a zrobiono niewiele. Także i o tej obietnicy że będzie super pływalnia zapomną bo nim to ruszy o ile ruszy minie "kupa" lat.
31. Dodane przez do 10, w dniu - 29-12-2020 17:39
Znów szkoda, że na tę chwilę nie można odtworzyć transmisji dzisiejszej sesji. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby archiwum transmisji udostępnić zaraz po sesji. Każdy miałby dostęp dziś do wyników głosowania. Wszyscy byli za, wstrzymali się od głosu: J.Matecki, B.Mroczkowska, nieobecny J.Zielonka (chyba, że było inaczej).
32. Dodane przez Jan, w dniu - 29-12-2020 17:43
Gdy miastem zarządza ekipa na czele z mistrzem Łukasz Borowiak tak wygląda że nie liczy się z głosami mieszkańców. Ręka rękę myje do tego która tak naprawdę nie kierowała firmą i finansami.wiemy kto doprowadził firmę którą kierował do bankructwa. Czyżby teraz czas nadszedł na finanse miasta ?. Czas pokaże.
33. Dodane przez abc, w dniu - 29-12-2020 17:47
Reanimacja nieboszczyka?
34. Dodane przez Itka, w dniu - 29-12-2020 17:48
Brawo 22!!!W samo sedno
35. Dodane przez Joanna, w dniu - 29-12-2020 17:51
No i wreszcie pozytywne zaskoczenie za czasów rządów Pana Borowiaka. 
Zeby teraz szybko doszlo do otwarcia tego pięknego obiektu to bedzie wspaniale.Brawo.
36. Dodane przez mates, w dniu - 29-12-2020 17:55
No i dobrze, szkoda tylko że tak długo to trwało.
37. Dodane przez stock, w dniu - 29-12-2020 18:01
Nie jestem zwolennikiem Pana Prezydenta , ale za to przekonanie Rady Miasta wielkie gratulacje. Duza odwaga. Mieszkancy Leszna potrzebuja pilnie drugiego basenu. Dla:zdrowia, bezpieczenstwa nad woda,rehabilitacji,odnowy biologicznej,rekreacji.Brawo Rada Miasta!
38. Dodane przez do kom. 22, w dniu - 29-12-2020 18:02
Bardzo dziękuję za rzucenie nowego światła na miejskie oszczędności. Od teraz będzie wiedział, że zakup i remont tego obiektu, to nie wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych, lecz oszczędności podobnego rzędu. Od razu mi ulżyło :) I wiem, że to będzie park wodny, a więc do Suntago czy do Tropical Islands nie muszę się wybierać. Prawdziwa ulga ;)
39. Dodane przez Ze starego nigdy nie będzie nowego, w dniu - 29-12-2020 18:02
Remont wyniesie 40-45 mln i będą niekończące się problemy o ograniczeniach nie wspomnę. Ale kto biednemu zabroni bogato żyć
40. Dodane przez Tomek72, w dniu - 29-12-2020 18:04
Miasto powinno albo kupić cały kompleks z parkingami, kortami hotelem i samym basenem albo wcale ...
41. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 29-12-2020 18:09
Ja naprawdę będę się cieszył nie wtedy, gdy będą pieniądze lub basen, lecz dopiero gdy spłacimy zaciągnięte na niego pożyczki. Bo mnie naprawdę zaczyna przerażać ogrom miejskiego zadłużenia. Niby bezpośrednio z mojej kieszeni nie wykładam, ale jednak wszyscy będzie go spłacać i utrzymywać latami, rezygnując przez to z różnych wydatków. I boję się, że gdy już go w końcu spłacimy, trzeba będzie zaciągać kolejne zobowiązania, na następny gruntowny remont.
42. Dodane przez Mieszkaniec Leszno, w dniu - 29-12-2020 18:12
A jeśli okaże się, że remont będzie wynosił zamiast 26 czy 28milionow kwotę 38 lub 40milionow lub więcej? Kto będzie pokrywał różnice? I zamiast ok 2-3 lat potrwa 5. Kto za to beknie? Normalnym jest ze w tym mieście nic nie idzie zgodnie z harmonogramem i zawsze wszytko jest opóźnione i kosztuje więcej. To nie jest dobry wybór. Poza tym to ratowanie trupa który kiedyś był wizytówką miasta. A ktoś policzył ile będzie wynosiło ogrzewanie tego molocha? Okaże się za chwilę że miasto zbankrutuje na zakupie ogrzewania
43. Dodane przez Do 39, w dniu - 29-12-2020 18:14
Zacznijmy od tego że te remonty będą ciągnąć się latami, będą coraz to nowsze pożyczki na tą ruinę a koniec końców otwarcie o ile nastąpi to nastąpi za wiele lat.
44. Dodane przez Do 42, w dniu - 29-12-2020 18:17
A kto się będzie tym przejmować? I jesteś hurra optymista skoro myślisz że za 2-3 lata będzie otwarcie. Tyle to potrwa sam remont, drugie tyle to papierkowa robota.
45. Dodane przez Sven, w dniu - 29-12-2020 18:20
Maruderzy pewnie nigdy nie byli na plywalni... Przejdźcie się choć raz poplywac po 18stej na siódemka to przestaniecie pisać pierdoly... Chętnych dzieciaków setki... Rodzice przyklejeni do szyby, patrzą na postępy. 20stuvibstruktorow i dzieci pływające slalomem bo brak miejsca... Super decyzja!!!
46. Dodane przez Do mieszkaniec Leszna, w dniu - 29-12-2020 18:24
Czy poza ogladeniem TVP.. Byłeś na lodowisku, plywalni albo chociaż na żużlu? Wątpię... Tylko wyliczanie... Lepiej wydać kasę na pływalnie niż 70mln na karty wyborcze..
47. Dodane przez Lolek do 41, w dniu - 29-12-2020 18:24
Ja już w Lesznie nie mieszkam od 9 lat i widzę w którym kierunku Leszno zmierza patrząc z boku i to nie jest dobry kierunek. Ja w ogóle tego nie ogarniam że miasto rzuca się na zakup za 2mln 500tyś nie mając kasy i to w czasach niepewnych i w czasach kryzysu. To jest dopiero absurd! Remont będzie się ślimaczyć i trwać latami wiec ja najbardziej nie rozumiem z czego jest się cieszyć a po komentarzach widzę że trafiają się tu tacy ale to jednostki albo treść wskazuje że to tylko jedna osoba.
48. Dodane przez Gość, w dniu - 29-12-2020 18:29
Jako były pracownik hotelu Akwawit cieszę się że nareszcie obiekt weźmie miasto. Panie Prezydencie Panowie Radni myślę że uratowaliscie ten Obiekt a tym samym powstaną miejsca pracy .Leszno potrzebuje pływalni
49. Dodane przez Śmiechu Warte, w dniu - 29-12-2020 18:40
Tyle: ŚMIECHU WARTE
reklama
50. Dodane przez do 43, w dniu - 29-12-2020 18:52
Jak będzie dofinansowanie to jedno konkretne,a jest olbrzymia szansa.Jeszcze będzie piękny obiekt w niedalekiej przyszłości. Obecnie są takie technologie i materiały, że Akwawit będzie lepiej wyglądał jak był oddany w 1993.To jak z renowacją starego samochodu,który po gruntownej renowacji wygląda nawet lepiej niż 50 lat temu wyjechał z fabryki.
51. Dodane przez Jurek, w dniu - 29-12-2020 19:07
Oj naiwni Ci ludzie z Leszna ... , naiwni... Czy na tej sesji był Skarbnik który się wypowiedział na temat zakupu PLYWALNI i przyszłego remontu? Przeciez w każdej normalnej firmie o finansach dotyczacych zakupu lub inwestycji wypowiada się dyrektor finansowy a w UM. Skarbnik. A tu sie wypowiadaja i podejmuja uchwaly ludzie ktorzy sa populistami i nie majacymi zielonego pojecia o finansach. Niech się publicznie wypowie Skarbnik o stanie finansów miasta.! Zaraz zacznie się dokrecanie śruby mieszkańcom. Wkrótce się o tym przekonamy na własnej skórze. A rok następny i kolejne nie będą lekkie. Zakup tej ruiny to gwóźdź do trumny z napisem " LESZNO BANKRUT"
52. Dodane przez Mieszkaniec Leszno, w dniu - 29-12-2020 19:12
Do Svena. Zacznijmy od tego że 7mka nie jest pływalnia miejską. To przyszkolna popierdulka dla dzieciaków, które chcą i mogą pływać. Jeśli myślisz, że ten trup spowoduje poprawę koniunktury to jesteś w błędzie. Leszno byłoby stać na kompleks rodem z term maltańskich ale... Właśnie ale: wieloletnie zaniedbania w tym obszarze dotyczą władzy jaka była. Akwawit nie padł wczoraj. Każdy widział jak wygląda sytuacja tej pływalni. Brak inwestycji w remonty które musiały być robione ale zostały dziwnie niewidoczne. Dodatkowo wszem panujący samozachwyt nad tą pływalnią spowodował, że musiała upaść. Powinno się raz a dobrze zacisnąć zęby, postarać się o dofinansowania gdzie się tylko da i wybudować nowy kompleks z prawdziwego zdarzenia. Rozumiem, że wydanie 90 czy też 100- 120mln zł byłoby trudne, ale pewnie lepiej i szybciej zwróciłaby się inwestycja w nowy i pewny obiekt. Tutaj pozostał tylko sentyment i tylko tyle
53. Dodane przez R,eczoznawca, w dniu - 29-12-2020 19:23
Bardzo zla decyzja!!!!!!!!!! Dobry projekt i budowa nowego tylko!!! Ruina wszystko do wymiany wiec po co najpierw sprzatac wywozic smieci i budowac jak mozna od poczatku budowac! (...)
54. Dodane przez Jan, w dniu - 29-12-2020 19:26
Dobra decyzja brawo dla pana Prezydenta miasta.
55. Dodane przez do kom 47, w dniu - 29-12-2020 19:37
Lolek,Ty zawsze jesteś we wszystkim w Lesznie na NIE.To po jakiego grzyba podpisujesz się najczęściej Z Leszna,teraz zmieniasz strategię. Raz jesteś z Kościana, raz z Góry Ty sam nie wiesz czego chcesz.Napisałeś ponad połowę negatywnych komentarzy i tak jest zawsze.Bardzo dobrze,że Leszno nie ma takiego mieszkańca, bo tacy jak Ty oprócz hejtu nic nie wnoszą dla miasta.
56. Dodane przez ŻAL SERCE ŚCISKA, w dniu - 29-12-2020 19:43
PODZIĘKUJCIE TAMTEJ EKIPIE CO RZĄDZIŁA SPRZEDAŁA KURĘ CO ZNOSIŁA ZŁOTE JAJA A TERAZ ODKUPOWAĆ ŻAL ŚMIECHU WARTE DOBRZE ZE WTEDY IM SIĘ NIE UDAŁO SPRZEDAĆ JESZCZE EMPECU A MIELI ZAMIAR TO ZROBIĆ
57. Dodane przez koko, w dniu - 29-12-2020 19:46
oni porzadnie wiaduktu nie umieja wyremontowac a sie biora za akwawit
58. Dodane przez Rafi, w dniu - 29-12-2020 19:55
Basen nie potrzebny wokół Leszna wiele jezior a morsowanie staje się modne i jeszcze jest jak najlepsze spa
59. Dodane przez tara, w dniu - 29-12-2020 20:01
Ja już chcę popływac:)
60. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 29-12-2020 20:09
Dobra decyzja, sam grunt pewnie jest tam warty ponad 4 mln, o budowie nowego zapomnijcie . To była pewnie trudna decyzja ale dobra bo inwestycyjna .
61. Dodane przez Z.z.top, w dniu - 29-12-2020 20:13
Najlepsze są te komentarze "Akwawit będzie pięknym kompleksem", Rany nie ma kasy, nie ma projektu nie wiadomo kiedy będzie i czy w ogóle będzie a tu wielki zachwyt.
62. Dodane przez Do 52, w dniu - 29-12-2020 20:15
Może i Masz rację ale patrząc na to co jest w Lesznie czyli nie ma praktycznie nic to remont basenu jest mega osiągnięciem dla Prezydenta i reszty....
63. Dodane przez brawo, w dniu - 29-12-2020 20:32
W Lesznie jest wszystko co potrzeba.Brakuje tylko pływalni. Dobrze,że coś drgnęło w temacie.
64. Dodane przez Do koko, w dniu - 29-12-2020 20:36
To samo chciałem napisać ale mnie wyprzedziłeś.
65. Dodane przez Grand, w dniu - 29-12-2020 20:44
Za 30 mln można wybudować nowy basen, czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego miasto za tą cenę kupuje ruinę do remontu? Cena Akwawiu 2,5 mln remont około 26mln. Pudrowanie pryszcza i ulga dla sprzedającego...
66. Dodane przez 26MLM SKĄD TEN KOSZTORYS!!!!, w dniu - 29-12-2020 20:50
JAKBY BIEDRONKA ALBO DINO BY ZA TAKIE KWOTY Z GÓRNEJ BUDOWAŁY TO BY LESZNA NIE SKOLONIZOWAŁY. RADNI I PREZYDENT NIECH ZMIENIA KOSZTORYSANTÓW BO W TYM MIEŚCIE KWOTY ZA IWESTYCJE Z KOSMOSU. NIE MA INNEJ FIRMY NIŻ STRABAG TEZ PEWNIE BASEN WYBUDUJE!!!
67. Dodane przez Rafał, w dniu - 29-12-2020 20:53
Do tych chwalących że to taka dobra inwestycja ten zakup to może dołożycie ze swoich?  
A co do zakupów tego typu terenów to jeszcze niedawno kupiło miasto pewne tereny, miało być Miami Beach.
68. Dodane przez Ŕ, w dniu - 29-12-2020 21:08
Teraz szybko wyburzyć i sprzedać działkę za 5 milionów
69. Dodane przez olaf, w dniu - 29-12-2020 21:30
Obecny szef rady nie potrafił lodowiska wybudować.,Po Goplanie zostawił tylko dziurę,a basen wybuduje?Basen być może powstanie ale chyba tylko jak zakończy sie jego przygoda z zarządzaniem miasta. . Z takimi umiejętnościami dawno powinien trzymać się z daleka od miejskich finansów..Cóż ukłądy ,układziki...
70. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 29-12-2020 22:13
Czy ktoś z radnych zna kwotę jaką trzeba znaleźć na comiesięczne ogrzanie wody w basenie. Bo to największa kwota w bieżącym utrzymywaniu pływalni.
71. Dodane przez Do znawców, w dniu - 29-12-2020 22:43
Podajcie przykłady gdzie baseny miejskie zwracają się ?
72. Dodane przez Andrzej, w dniu - 29-12-2020 23:22
To będzie dobra inwestycja i wizytówka miasta. Dziękuję za odważną decyzję.
73. Dodane przez Zdaje się,, w dniu - 29-12-2020 23:38
że nie ma takiego tworu jak Rada Miasta Leszna, wszędzie piszą o Radzie Miejskiej Leszna. Trochę to dziwne, ale w uchwałach nawet tak jest, wiec albo urzędnicy się mylą, albo redaktorzy nie doczytali. Swoją drogą może warto wyjaśnić która nazwa jest poprawna?
74. Dodane przez Do 52, w dniu - 29-12-2020 23:45
Piszesz bzdury, pływalnia jest umiejscowiona przy SP7, ale to JEST miejska pływalnia, zarządza nią MOS. Nigdy nie była i nie jest szkolną pływalnią.
75. Dodane przez kiki, w dniu - 29-12-2020 23:55
basen dziś
76. Dodane przez do 22, w dniu - 30-12-2020 00:37
Ty "Akwawit" nazywasz dużym kompleksem... to się uśmiałem :P
77. Dodane przez Do p.p. MALKONTENTÓW, w dniu - 30-12-2020 01:26
Panstwo MALKONTENCI...zwazcie co wypisujecie za niedorzecznosci:!!!.Otóż w roku 2002 BARTIMPEX -S.A. nabyła od Skarbu Panstwa AKWAWIT S.A. za kwote netto 54 mln. PLN.,następnie w roku 2008 nabywca odsprzedał obecne obiekty CKiR-p. D. Gudzowaty (prywatnie- żonie p. Aleksandra D.-własciciela Bartimpex ). za kwotę 20 mln PLN . a dzis miasto Leszno robi dobry interes kupując te obiekty za .i tu UWAGA za 2,5 mln. !!!!!!! Nadmieniam że PŁYWALNIA AKWAWIT jest najwiekszym kompleksem sportowo-rekreacyjn-rehabilitacyjnym w promieniu 80 km (wyrózniana kilkakrotnie przez centralne organy Panstwa różnych opcji politycznych.).W jej murach w okresie prosperity bywało po ok. 1000 klientow /dobę.,a jej budowe podglądali projektanci i inwestorzy jeszcze wtedy nieistniejących Pływalni poznanskich , z Rawicza, Polkowic , Lubina i wiele innych...Pływalnia "AKWAWIT" (nie 130 letnia Fabryka Spirytusu "AKWAWIT" SA ) -tak Pływalnia przynosiła wiecej splendoru miastu Lesznu niz odwrotnie Godzi sie zauwazyc że Państwo Malkontenci nie zauważyli jakby że niewiele młodsza (o 5 lat) jest mała jednofunkcyjna pływalnia w Rawiczu i ona nie jest ich zdaniem "trupem technicznym", czy duzo starsze (budowane w latach 60-70-tych ubiegłego wieku pływalnie w Głogowie ,Sremie ,Koninie -tez nie sa nimi.!!!!.Pływalnia "AKWAWIT" (niecka)-została wyłączona z ruchu w XI/2018 r z powodu zaprzestania w podawaniu cieplika z Fabryki spirytusu (drastyczne zmniejszenie produkcji tejże ).alternatywnie wtedy zainwestowano w zakup 3-ech kotłów gazowo-olejowych -które do dzis sprawne o łącznej mocy cieplnej 1650 kW ogrzewaja naprzemiennie obiekt (oprócz necki)..Koszty przywrocenia ruchu Pływalni sprzed jej zatrzymania -nie będa duże (ok.10% najdrozszej opracowanej ostatnio tzw. Ekspertyzy ).Zwazywszy że Obiekt jest wielofunkcyjnym i szeroko dostepnym dla wszystkich (takze niepełnosprawnych fizycznie) a znaczace dla kosztow funkcjonowania -media ( cieplik oraz woda zimna z Fabryki Spirytusu-mozna uzyskac za symboliczna odpłatnoscia ) może sie okazac że ten Kompleks nie bedzie generował strat lecz zyski jak to było w nieodległej przeszłosci. (patrz kontrakt z NFZ , wynajem sal audiowizualnych czy organizacja imprez z noclegami z Hotelu AKWAWIT)..Znajac rozwiazania technologiczne tego Obiektu z czasow jego budowy a nadajace sie do dalszej eksploatacji -przewiduje że po 12 m-cach jej remontu (przywracania do ruchu) -moze juz ona przynosic zyski ,splendor miastu ,zadowolenie korzystajacych i kolejna prezydenture obecnemu włodarzowi n. miasta a takze dobre samopoczucie i długie lata życia jej tworcy p. dr S. Grysowi. GRATULUJE takze racjonalnej Decyzji Panstwu Radnym (żadnego głosu sprzeciwu ...!!!) (Józef J. -skromny inspektor nadz. z czasow budowy tego Kompleksu.)
78. Dodane przez Do kom 71, w dniu - 30-12-2020 07:45
Nigdy baseny sie nie zwracaja. To ma innych charakter. Bardzo dobra informacja z tym kupnem.
79. Dodane przez s, w dniu - 30-12-2020 08:55
jak dla mnie priorytetem byly naprawy zlaczenia na zjezdzalniach oraz kompletny remont szatni oraz kabin prysznicowych. poza tym basen w środku trzymał sie jak na swoje lata i braku powazniejszych remontow całkiem przyzwoicie, dlatego ciesze się że bedzie kontynuacja tego projektu gdyż jest jakby chlubą naszego miasta
80. Dodane przez Jarek, w dniu - 30-12-2020 09:09
Jeszcze nie kupili a są tu widze tacy którzy snują wizje o kompleksach, no ludzie ile już było takich wizji w tym mieście a ile ich zrealizowano? Odpowiem: nie zrealizowano ani jednej. Będzie tak że przed wyborami zaczną coś robić i tyle. Tylko naiwni uwierzą w jakieś Miami Beach w tym miejscu.
81. Dodane przez Merytoryczny hejter, w dniu - 30-12-2020 09:12
Borowiak od lat mami mieszkańców nierealnymi do spełnienia obietnicami. Później oczywiście ich nie dotrzymuje, a spora grupa mieszkańców mu jeszcze za to bije brawo i słodzi w komentarzach. To jest kompletne kuriozum i upadek społeczeństwa.
82. Dodane przez do 77. Dodane przez Do p.p. MALKONTENTÓW, w dniu - 30-12-2020 09:48
skończcie z ta historią i splendorem sprzed 30 lat, bo poza Lesznem nikt w Polsce o niej nie pamięta, nawet po remoncie będzie to bardzo dziś przeciętny basen, taki jest dziś w każdym powiecie, słowem wyremontować i można będzie popływać, mniej kasy na ławeczki, fortepiany, ciągłe projekty rewitalizacji czegoś tam i obrazki z żuczkami w ZOO, a kasa na remont się znajdzie :)
83. Dodane przez Do 81, w dniu - 30-12-2020 09:55
Słodzi może 5 osób bo ogromna liczba mieszkańców jest na nie. Poza tym na początku byłem zdania że owszem pływalnia powstanie w miejscu Akwawitu ale za 5 - 7 lat. Teraz wątpie w to...
84. Dodane przez Do Merytoryczny Hejter, w dniu - 30-12-2020 10:04
To są komentarze za pieniądze jak np komentarz numer 22, typowe pisanie na jedno kopyto. Podobne komentarze można spotkać na fejsie z fejkowego konta. Czyli obrażanie, prowokowanie.
85. Dodane przez Edward, w dniu - 30-12-2020 10:13
Mnie śmieszy jeszcze coś innego a mianowicie że u nas robi się wokół wszystkiego mnóstwo szumu, stopniuje się napięcie jak w telenoweli. Przecież ten cały spektakl wokół tej pływalni jest wręcz śmieszny a wygląda jakbyśmy postawili już sky tower. A co jest potem to każdy ogarnięty wie.
86. Dodane przez peterpan, w dniu - 30-12-2020 10:14
do huraoptymistów: 
1. nowy urząd miejski w miejscu starej Goplany 
2. teren wokół żwirowni Zaborowo 
3. sala widowiskowo sportowa -Antoniny 
4. ulica Święciechoeska , teraz Fabryczna  
PIEKNE PLANY, A EFEKTÓW NIE WIDAC  
I O TO CHODZI MALKONTENTOM !!!!
87. Dodane przez do kok. 77, w dniu - 30-12-2020 10:57
Pomijam inne aspekty, ale skoro już tak chwali tą transakcję, to proszę choć o więcej rzetelności. Pisze Pan, że 2008 roku obecne obiekty CKiR sprzedano za 20 mln zł. Nie wnikam nawet z czego taka wycena wynikała, ale pisząc, że teraz miasto ma kupić "te obiekty" za kwotę 2,5 mln zł, nie podaje Pan danych porównywalnych. Czy miasto ma w tej cenie kupić także korty, hotel, parkingi? Ja nawet nie wiem jak teraz będzie ogrzewany hotel, bo domyślam się tylko, że do tej pory miał wspólną kotłownię z basenem.
reklama
88. Dodane przez dobra decyzja, w dniu - 30-12-2020 11:07
Dobrze, że kupili Akwawit bo to jest w tej chwili jedyna szansa na drugi basen w Lesznie. Od zawsze było wiadomo, że basen na Antoninach to tylko obietnica wyborcza Borowiaka, żeby wygrać wybory. Nie powstał żaden projekt, nie została przejęta ziemna, która nie należy do miasta. To była gra pozorów. Ludzie, czy wy tego nie widzicie?
89. Dodane przez Publiczne pieniądze, w dniu - 30-12-2020 11:08
Zastanawiający jest fakt dotyczący kupna inwestycji bez rzetelnej analizy finansowej. Nikt zdrowo myślący nie zainwestuje swoich pieniędzy w taką niewiadomą. Można przypuszczać, że chodzi o to aby gonić króliczka. Gdyby było to opłacalne inwestor nie chciałby tego sprzedać.
90. Dodane przez Do 88, w dniu - 30-12-2020 11:35
A niby teraz tej gry pozorów nie ma? Owszem będzie kupione ale co dalej? Odpowiedz się nasuwa jedna: gra pozorów że działamy w kierunku remontu.
91. Dodane przez Karolek, w dniu - 30-12-2020 11:49
Jeszcze czkawką odbije się kupno Akwawitu.Ale Wasza pamięć jest krótka .Miasto zadłużona,na nic nie ma pieniędzy-a skąd się wezmą na odwieczny remont.Zmieni się Zarząd miasta i po kłopocie-niech się martwią następcy.a może Ci,którzy w pozytywach widzą zakup Akwawitu dołożą swą cegiełkę i wspomogą Miasto???Zapewne nie ma odważnych - może Radni-przecież na nich spoczywa ciężar zakupu???/Wszyscy jesteście po jednych pieniądzach-to nie wasze-więc wyprowadzcie się z Leszna i dajcie w końcu ludziom uczciwym,znającym realia tu żyć.Przypomnę w reportażu ten temat ale za kilka lat.A zapewne znajdę tych ZA!
92. Dodane przez Jan, w dniu - 30-12-2020 11:51
Ne tak dawno podniesiono larum,bo wzrosły o grosze podatki.Dzisiaj nikt się nie zastanawia nad kolejnym zadłużeniem miasta.A przyjdzie czas zapłaty za remony pływalni i wtedy będą musiały wzrosnąć - i to poawżnie -podatki.Będziecie spokojni?????
93. Dodane przez do 83, w dniu - 30-12-2020 11:56
Za to twoja osoba napisała tu ponad połowę negatywnych komentarzy.Ty byś chciał, aby w Lesznie nic nie było, bo jesteś bardzo chorym człowiekiem.
94. Dodane przez do kom 84, w dniu - 30-12-2020 12:07
A gdzie tam widzisz w kom 22 obrażanie ? Bardzo dobry komentarz i prawdziwy,sama prawda.Jak ktoś nam w Lesznie proponował Delfinka,to Akwawit przy tym jest mega kompleksem.Popieram kom 77 BRAWO
95. Dodane przez Niezrealizowana Geotermia, w dniu - 30-12-2020 12:16
No to będzie powód aby budować w Lesznie elektrownię atomową ! 
Dziurę na wodę z drugiego obiegu miasto właśnie kupuje.
96. Dodane przez Gospodarny dla Lyszna, w dniu - 30-12-2020 12:20
A po czymu miasto kubik ciepły wodu bydzie kupować do tygo basena? 
A zrzut brudny bedzie do kanalizy czy Zieleń Miejska beczkami po klombach rozwiezie?
97. Dodane przez pływak, w dniu - 30-12-2020 13:32
Brawo za tą decyzję. Teraz tylko powołać zespół merytorycznych ludzi i działamy. Będzie pięknie. A tym co chwalą basen w Górze radze tam pojechać i zobaczyć tą oczko wodne. Malkonentów się nazbierało. A gdyby miasto nie kupiło Akwawitu to byscie pisali ze bez sensu budować nowy skoro jeden wystarczy wyremontować. Jesteście tak merytoryczni jak opozycja:D
98. Dodane przez security, w dniu - 30-12-2020 13:35
Mam nadzieje że żadnej z byłych kasjerek basenowych już nigdy tam nie spotkam.
99. Dodane przez popieram 98, w dniu - 30-12-2020 15:14
Też mam nadzieję, że żadna z dotychczasowych kasjerek basenowych tam pracy nie dostanie i nie omieszkam o tym fakcie powiadomić pana prezydenta i radnych. Po wyjściu z basenu, mimo, że człowiek pilnował czasu, kwoty na paragonach były za każdym razem podejrzanie wysokie i niezgodne. Całkiem możliwe, że ten proceder ułatwiał zbyt szczegółowy i skomplikowany system opłat. Do tego wszystkiego płatnościom w kasach zawsze towarzyszył może sztucznie i celowo wywoływany pośpiech, żeby nam może uniemożliwić wyjaśnianie niezgodności pomiędzy czasem na paragonie a czasem rzeczywistym oraz w sprawie taryfy opłat. Takich sytuacji nigdy nie było i nie ma na basenie SP7, gdzie na paragonie wszystko się zgadzało, zgadza, nie było i nie jest zbyt drogo.
100. Dodane przez Piter, w dniu - 30-12-2020 15:17
Komentarz 77 popieram super
101. Dodane przez 12345, w dniu - 30-12-2020 16:15
Do kom.77 Głupoty tu wypisujesz gościu . W pływalnie Rawicz ,Śrem , Konin, Głogów co jakiś czas są inwestowane jakieś pieniądze a w basen Akwawit rodzinka G nic nie inwestowała przez lata po przejęciu i dlatego te baseny cały czas istnieją a basen Akwawit to dziś ruina. Ja widzę że ty nie masz zielonego pojęcia o stanie tego obiektu . A najlepsze jest to twoje 12 miesięcy remontu i idziemy na basen no i to że będzie jeszcze przynosił miastu zyski :-) Zmień lekarza już teraz OK.
102. Dodane przez Domin, w dniu - 30-12-2020 16:24
To w 100% zła decyzja. Warto remontować baseny w obiektach zabytkowych, bo rzeczywiście wtedy nabierają wyjątkowego charakteru. 
Co do basenu Akwawitu - żaden remont nie ma sensu. Pochłonie o wiele więcej pieniędzy, i nigdy nie będzie to nowy i nowoczesny obiekt przygotowany pod każdym względem do obecnych wymagań technicznych i cieplnych. 
Dziś nie buduje się tak jak 30 lat temu. Świat się zmienił, standardy budowlane również.  
Dziwi mnie fakt, że to radni decydują o takiej inwestycji. Gdzie jest ekspertyza techniczna, wstępny projekt remontu, szacunkowe oferty renomowanych firm budowlanych?? Gdzie tu rozsądek? 
 
Antoniny to wspaniałe miejsce dla nowego kompleksu sportowego w Lesznie. Koncepcja polegająca na budowie basenu i hali sportowej to świetne posunięcie. Oczywiście zawsze należy brać możliwości budżetowe, ale nikt nie mówi, że wszystko musi powstać jednocześnie. W pierwszej kolejności basen - następnie hala. Do tego cała infrastruktura techniczna, parkingi itd. 
 
Gratuluję obecnym właścicielom Akwawitu świetnej transakcji sprzedaży. Żaden prywatny inwestor nie zakupiłby od nich tego obiektu za tą kwotę, gdyż nawet biorąc pod uwagę budowę nowego obiektu o innym przeznaczeniu - koszty rozbiórki i utylizacji wraz z kwotą zakupu przewyższyłyby zdecydowanie wartość gruntu w innej, dobrej lokalizacji.
103. Dodane przez do 101, w dniu - 30-12-2020 19:12
W Śremie, kilka lat temu był całkowity remont,podobnie w Koninie,a to pływalnie z lat 80 tych.Znacznie mniejsze niż Akwawit. W Śremie był mocno zaniedbany i przez około roku był nieczynny.Do 102 totalne bzdury piszesz.Obecnie są lepsze materiały i technologie i spokojnie Akwawit może być gruntownie zmodernizowany.Chcesz remontu w obiektach zabytkowych,to dopiero są koszty.jesteś laikiem
104. Dodane przez do kom. 98 i 99, w dniu - 30-12-2020 19:32
A mi się jedna z nich podobała :)
105. Dodane przez Syzyf, w dniu - 30-12-2020 19:38
Radni dali zielone światło naszym władzom. Ja też bym tak chyba zrobił. Zwłaszcza gdybym miał do wyboru światło zielone, ciemno zielone i bardzo ciemno zielone :)
106. Dodane przez prawda, w dniu - 30-12-2020 20:47
Czytam tu komentarze o pływaniu i pływaniu i wydaje mi się że komentarze wstawiają instruktorzy którzy duszą się w 7 ce.(prywatni).A podstawą jest żeby stworzyć jak najlepszy kompleks dla rodziców z dziećmi,wprowadzić nowości jakiś zewnętrzny basen itd.jak najwięcej do zabawy ..bo rodziny z dziećmi będą nakręcać interes..Pozdrawiam.
107. Dodane przez Górnik, w dniu - 30-12-2020 21:20
Najdroższa dziura w ziemi. Nie potraficie towarzysze liczyć pieniędzy, ale w sumie to nie wasze, więc luzik.
108. Dodane przez Jupi, w dniu - 30-12-2020 21:42
Dramat...
109. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 31-12-2020 01:30
Nie Wiem skąd się bierze tyle złośliwości. Uważam że obiekt jest kupiony za dobrą cenę. Wiemy że to nie tylko basen .Obok jest hotel jako baloniarz korzystałem z restauracji w tym roku wiadomo że ze względu na covid trzeba było się ograniczyć. Ale zeszłego roku pamiętam że restauracja przeżywała nawet renesans .Podczas zawodów jak nigdy jedzenie było super .Nowe twarze nie było grymasu I łaski jak to kiedyś bywało. Co do dawnych kasjerek basenowych pamiętam je też faktycznie nie było się czym chwalić.Teraz do tego dochodzą korty też w Nowej odsłonie. Minie covid dojdzie SPA i pewnie wiele innych atrakcji .Niech ten cały kompleks służy jak najdłużej. Ile tam się odbywało konferencji wykładów. Lokalizacja jest czytelna .Naprawde poczekajmy na dalsze efekty i trochę więcej wiary w Prezydenta Radnych oni wiedzą co robią. Leszno to czyste piękne miasto . 
Szczęścia w Nowym Roku .I dużo we wrześniu balonów nad miastem .
110. Dodane przez do 109, w dniu - 31-12-2020 08:25
Wszyscy wiemy, że chwalisz urząd na wiele sposobów. Nikomu nie udowodnisz przedstawionych teraz faktów i możesz pisać, ile bajek chcesz.
111. Dodane przez do 109. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 31-12-2020 09:55
obejrzyj sobie programy Gessler jaki to biznes restauracja: nawet takie kelner+kucharka+barak nie mogą się utrzymać, a co dopiero w takim monstrualnym budynku - restauracji w Lesznie jest sporo, tylko klientów nie ma, bo mało kogo stać na codzienne obiadki w lokalu, a to, że zjadłeś 1 obiadek na zawodach za 15 zł niewiele Akwawitowi pomoże. Nowe korty? już miały być koło ćwiczni - obecnie rosną tam chwasty. PS co to za złośliwości wobec kasjerek? - nigdy mnie tam nie oszukano na czasie-opłacie
112. Dodane przez do 111, w dniu - 31-12-2020 10:39
To nie są złośliwości lecz obiekcje do naliczania opłat. Takie obiekcje należy zgłaszać i upubliczniać. Taryfa opłat na Akwawicie była wyjątkowo, może celowo, skomplikowana. Nigdy nie można było zorientować się, z czego dokładnie wynika konkretna odpłatność wydrukowana na paragonie. Na paragonie powinno być dokładne, jasne wyliczenie i jak dożyję, skorzystam z pobytu tylko po to, żeby sprawdzić rzetelność opłaty.
113. Dodane przez Do 109, w dniu - 31-12-2020 11:51
Wiesz co? Te Twoje chwalenie Leszna już jest oderwane od rzeczywistości, te Twoje przedstawione fakty aby pokazują jedno - żyjesz w równoległym świecie.
114. Dodane przez Do 109, w dniu - 31-12-2020 12:29
Twój wpis jest oderwany od rzeczywistości.
115. Dodane przez Popieram 109, w dniu - 31-12-2020 13:26
Uważam że w Twoim wpisie jest dużo racji .Co do znawcy gastronomii który powołuje się na M.Gesler to myślę że On jest oderwany od rzeczywistości. Ale telewizja właśnie potrzebuje Takich znawców. To jest film nie rzeczywistość. W tym przypadku nie ma nawet co dyskutować. Restauracja Akwawit miała dania ok.40zl za obiad zresztą menu układał znawca Kuchni i było w nim wiele ciekawych pozycji .Co zresztą można zobaczyć po wpisach jak dwa lata temu kuchnia działała.  
Dla mnie nie było nigdzie lepszego steka z antrykotu . 
W Lesznie są restaurację i gdyby nie pandemia wszystko byłoby ok.Pocztowka z Wakacji super lokal Wieniawa jeżeli ktoś korzysta to wie że jedzenie jest dobre . 
I jest jeszcze wiele lokali za 15zl.to można zjeść obiad w szybkim barze .To mylenie pojęć. Restaurację nie są od tego .Zawody balonowe to jedna z największych imprez organizowanych na Akwawicie .Skończmy z tym narzekaniem I obrażaniem wszystkich szukaniem sensacji .Co do kasjerek dajcie już spokój myślę że może było coś tam mało czytelne .Nie wiem .Tak czy inaczej potrzebujemy w Lesznie takiego obiektu . 
Dziękuje za tą decyzję.
116. Dodane przez do 113, w dniu - 31-12-2020 14:50
Do 113,114 Ty nie potrafisz nic dobrze napisać. Nie potrafisz się wysłowić tylko hejt i narzekanie wieczne na Nasze piękne Leszno.Napisałeś tu ponad połowę negatywnych komentarzy. Po takim jak Ty widać, że masz tylko wykształcenie podstawowe i siedzisz w domu przy monitorze 24 h ,a jesteś bardzo młody, poniżej 30 tki.Za robotę się weź.
117. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 31-12-2020 15:37
Dla każdego rzeczywistość jest inna . 
Za 15zl.to możecie sobie iść zjeść obiad w barze .Co do zawodów balkonowych zawsze kończyły sie bankietem i wyszukanych potrawami .Faktycznie odrywam się lecąc balonem od rzeczywistości. Ale to nie znaczy że nie wiem co jest dobre .Ten obiekt jeszcze zaskoczy wszystkich którzy widzą tylko problemy . 
Jak ktoś kiedyś mądry powiedział.  
W Grupie siła....!!! 
Czekamy na wodę w basenie ...
118. Dodane przez Yhym, w dniu - 31-12-2020 15:44
Propaganda miasta już ruszyła: kom numer 115 i 116
119. Dodane przez Do 116, w dniu - 31-12-2020 15:53
Bardzo kompetentna twoja wypowiedz, jeśli nie masz argumentów to zaczynasz obrażać. O czym to świadczy? Hmm zarzucasz komuś że ma wykształcenie podstawowe a sam pokazujesz że nic sobą nie reprezentujesz.Na dodatek operujesz prostackim językiem. Że tak powiem - sam się zaorałeś.
120. Dodane przez Do 117, w dniu - 31-12-2020 17:33
Co to zawody balkonowe? A jeśli chodzi o wodę w basenie poczekasz jeszcze bardzo długo.
121. Dodane przez Kowalski, w dniu - 31-12-2020 19:00
Tu wszyscy wszystko wiedzą kiedy będzie woda w basenie itp.Nie trzeba kończyć studiów żeby domyśleć się że w 117 chodzi o zawody balonowe .Zresztą Pan jasno nawiązywał do tego .Osobiście popieram 117 !!! I też czekam na wodę w basenie .Dla tych którzy tylko widzą problemy najlepiej niech nic nie robią. Prezydent podjął jedyną słuszną decyzję przy poparciu Radnych .Nareszcie Leszno idzie w dobrym kierunku rozwijając skrzydła. Potrzebny jest nam ten obiekt do promocji miasta tak jak to było w przeszłości. Brawo !!!
122. Dodane przez do 119, w dniu - 31-12-2020 19:40
Jednak masz podstawowe,nie pracujesz,na wiecznym zasiłku. Zawsze obrażasz Leszno i kpisz.(...)
123. Dodane przez Pływak, w dniu - 31-12-2020 20:46
117!!!tego Nam potrzeba .Ja też czekam na czynny basen .Ci którzy narzekają już raczej się nie zmienią.  
Nareszcie mamy Prezydenta który robi coś dla Leszna mieszkańców. Dziękujemy.
124. Dodane przez do 118, w dniu - 31-12-2020 20:48
Wiemy, wiemy. Charakterystyczna propaganda i manipulacja. Musimy więc pisać, bo inni pomyślą, że tu kraina mlekiem i miodem płynąca a to kraina autokracji. Kraina besztania za krytykę, za nieposłuszeństwo.
125. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 31-12-2020 22:22
To już jest nudne naprawdę czekajmy na dalsze posunięcia. Dobrze że coś się dzieje .W końcu wrócimy do normalności i chętnie poplywamy .Leszno tego potrzebuje .Gdy będą atrakcje nie trzeba będzie jeździć do innych miast. Pracy jest dużo Nasz Rynek prosi się o dofinansowanie elewacji budynków. Restaurację przez pandemie ucierpiały grozi fala bankructwa w całym kraju .Hotele zresztą też. Ale to nie znaczy że mamy zamknąć się w domu i nie wychodzić. Musimy patrzeć na przyszłość. Gdyby Prezydent podjął inną decyzję też byłoby źle. Panowie dajcie w starym roku już spokój kto ma jakie wykształcenie itd....Nic to nie da .Wszędzie każdy upatruje spisek .Nie zgadzam się z działaniami Rządu nakazy zakazy bez prawne .Nie powinny mieć miejsca .Wolne Sądy Kościół bez polityki prawo wyboru . 
Jeszcze trochę dowiemy się w jakie dni mamy wychodzic .Życzę Szczęścia w Nowym Roku i powrotu do normalności.
126. Dodane przez Obserwator, w dniu - 01-01-2021 00:28
Jedyna słuszna decyzja !!!innej nie było.  
Mamy pływalnie...
127. Dodane przez Gość, w dniu - 01-01-2021 13:38
Super ....!!!będziemy pływać
128. Dodane przez Bogdan, w dniu - 01-01-2021 19:08
Na układy nie ma rady, ktoś na tym zyskał, napewno nie mieszkańcy!!! Stare,, g, kupić i utopić mnóstwo kasy w tej ruinie. 
Większość z nas wypowiadała się negatywnie o tym pomyślę już wcześniej, ale Radni wybrani niestety przez nas w,, D, mieli nasze opinie.
129. Dodane przez Do 128, w dniu - 01-01-2021 21:55
Dlaczego Pan uważa że większość.? 
Ja mam inne zdanie .Referendum na ten temat nie było.  
Radni obiektywnie zaopiniowali bo to jedyna słuszna decyzja . 
Pływak.
130. Dodane przez Obserwator, w dniu - 01-01-2021 22:40
Radni obiektywnie zaopiniowali??? Skąd ta wiedza? Nie było 100% poparcia tej decyzji przez Radnych to tak dla ścisłości.  
A zdanie każdy może mieć inne jak narazie!
131. Dodane przez Dzialkowiec, w dniu - 01-01-2021 23:33
A jednak kupili ten złom!! Za parę lat dowiemy się o co tu chodziło tak naprawdę.Szkoda, szkoda
132. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 02-01-2021 11:40
Dziękuję p.Prezydentowi i Radnym za dobrą decyzję.  
Nareszcie Leszno będzie mieć jak kiedyś super obiekt . 
Życzę Szczęścia w Nowym Roku !!! A Ci którzy wszędzie widzą problem niech wreszcie zrozumieją że to też dla nich lub ich dzieci .WYBORCA.
133. Dodane przez Popieram 132, w dniu - 02-01-2021 11:51
Wreszcie Leszno będzie miało pływalnie.!!!
134. Dodane przez AK47, w dniu - 02-01-2021 12:22
Do kom.126 Mamy ruinę a nie pływalnie.
135. Dodane przez Do134, w dniu - 02-01-2021 13:08
Jest w dobrych rękach poczekaj a poplywasz .... 
Jest cel będą środki.  
Piękny obiekt z tego będzie...Leszno rozwija skrzydła.  
Więcej wiary ...
136. Dodane przez Brawa, w dniu - 02-01-2021 16:44
Panie Prezydencie ... 
Dziękujemy...
137. Dodane przez AK47, w dniu - 02-01-2021 17:14
Do kom.135 Jak słyszę to hasło Leszno rozwiń skrzydła to mi drobne z kieszeni uciekają . Proszę Cie nie pisz już więcej takich bzdur OK ?
138. Dodane przez Kowalski, w dniu - 02-01-2021 18:24
Do 137.Leszno pomimo pandemii świetnie sobie radzi . 
Prezydent i Radni w ostatnim czasie zatwierdzili wiele inwestycji dla mieszkańców. Takie są fakty . 
Jeżeli zdobędziemy fundusze unijne będziemy się szybko rozwijać. Daje to miejsca pracy i duże możliwości rozwoju .Pamiętajmy o tym że jest to Nasze wspólne dobro .Nie wyobrażam sobie żeby miasto nie kupiło pływalni Akwawit .Zawsze w to wierzyłem.
reklama
139. Dodane przez AK47, w dniu - 02-01-2021 19:28
Do kom.138 Jestem tak naprawdę ciekaw Kim ty jesteś człowieku ,że piszesz tu za wszystkich ? JEŚLI ZDOBĘDZIEMY FUNDUSZE UNIJNE BĘDZIEMY SIĘ SZYBKO ROZWIJAĆ czyli ble ble i dalej ble ble . Już mamy na dzień dobry podwyżki komunikacji miejskiej w tym całym naszym grajdole. Co to za hasła ?! Leszno rozwiń skrzydła albo Leszno tu chce się żyć ??? Kto to zatwierdził ? ! Nie pytam się już kto to wymyślił .
140. Dodane przez Podatnik, w dniu - 02-01-2021 22:26
Kim Jestem Podatnikiem z Naszych pieniędzy inwestuje się w takie inwestycje .Pisze za Wszystkich nie tylko za tych którzy chcą rozwoju Leszna .Miasto jest czyste zadbane brakuje tylko atrakcji .Pamiętam jak z Poznania przyjeżdżali do Akwawitu na pływalnie. Ten obiekt ma potencjał.Jest dużo do zrobienia starówka elewację budynków musi też dofinansować miasto .Modernizacja dróg. Rozwój szeroko pojęty .Przedewszystkim miejsca pracy dla Leszczynian żeby nie musieli szukać jej w innych miastach .Pandemia w końcu minie i da zielone światło dla gospodarki która ucierpiała w różnych branżach. Pomoc dla Hoteli i restauracji. I prosze nie narzekajmy już.  
Róbmy to co umiemy a od tego mamy specjalistów.  
Pozdrawiam Wszystkich którzy pracują przy tym projekcie . 
Czekam za wodą w basenie .
141. Dodane przez Do 140, w dniu - 02-01-2021 23:32
Popieram .Więcej takich pozytywnych ludzi a nie tylko narzekanie .
reklama
142. Dodane przez Pływak, w dniu - 03-01-2021 10:15
Słuszna decyzja Panie Prezydencie . 
Ludzie znajdą pracę i Leszno odzyska pływalnie tak potrzebną.  
Dziękujemy.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj