Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Listopada 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Erazm,
Katarzyna
DZIEŃ
KOLEJARZA
Do końca roku 36 dni.
Start arrow Leszno arrow Muzeum przenosi zbiory

Szymańska: kończymy z patem dotyczącym budynku

Muzeum przenosi zbiory

05.01.2021. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Muzeum Okręgowe w Lesznie opuszcza swoją główną siedzibę: dawną pastorówkę przy Placu Metziga i przenosi zbiory do Galerii Sztuki przy ul. Narutowicza. Głównym powodem zmiany jest brak możliwości inwestycji w pastorówce, której muzeum nie jest właścicielem. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Muzeum Okręgowe zajmuje dwa budynki przy Placu Metziga: dawną pastorówkę oraz położoną obok niej kamienicę. Pastorówka nie jest jednak własnością muzeum - należy do parafii ewangelicko-augsburskiej. -Z tego powodu nie było możliwości prowadzenia prac modernizacyjnych,
zwłaszcza dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, do czego jesteśmy prawnie zobowiązani
- wyjaśnia Kamila Szymańska, dyrektor muzeum. Dlatego w uzgodnieniu z samorządem Województwa Wielkopolskiego, który jest właścicielem muzeum, zapadła decyzja o wyprowadzeniu się z pastorówki. -Kończymy w ten sposób z patową sytuacją, zaczynając nowy rozdział - mówi Kamila Szymańska.

Budynek przy Metziga 17, czyli dawna pastorówka, zostanie opuszczony przez muzeum. Pozostanie ono nadal obecne w sąsiednim budynku nr 16, gdzie mieścić się będzie część administracyjna placówki. Cała działalność wystawiennicza zostanie natomiast przeniesiona do Galerii Sztuki, czyli dawnej synagogi przy ul. Narutowicza. -Musimy przearanżować jej wnętrza tak, żeby dostosować je do eksponowania naszych zbiorów - mówi Kamila Szymańska - zapewniam, że wszystkie nasze najważniejsze eksponaty będą nadal dostępne dla zwiedzających. Pani dyrektor potwierdziła też, że wciąż prowadzone są rozmowy w sprawie znalezienia zupełnie nowej siedziby dla muzeum.

 
Komentarze (59)
1. Dodane przez Cent, w dniu - 05-01-2021 14:14
Proponuje pływalnię Akwawit będzie pasować 
Przepraszam ale taka jest prawda nasz prezydent na byle co wydaje nie swoją kasę a na muzeum nie ma
2. Dodane przez Antykwariusz, w dniu - 05-01-2021 14:18
Stare eksponaty powinno eksponować się w starym budynku aby to ładnie ze sobą współgrało. Więc proponuję przeprowadzkę do zabytkowego obiektu jakim jest pływalnia na zatorzu.
3. Dodane przez Tylko pytam, w dniu - 05-01-2021 14:48
Samorząd przekazał dawną SP3 zakonnikom (ile otworzyli klas?) zamiast przekazać opuszczony budynek na potrzeby muzeum. Mielibyśmy przy placu Metziga nową bibliotekę, przestronne muzeum, fajne kulturotwórcze miejsce w mieście. Szkoda, że samorząd i tę sprawę zawalił.  
Swoją drogą, ile z eksponatów wystawionych w muzeum przy placu Metziga trafi do magazynów, bo sale wystawowe w nowym miejscu ich nie pomieszczą?
4. Dodane przez Bajka, w dniu - 05-01-2021 14:58
Zgadzam się z kom3. Gdyby muzeum było przeniesione do sp 3 to razem z biblioteką tworzyły by doskonałą ofertę kulturalną. 
Budynek po sp 3 miał sporo możliwości przebudowy. Przestronne sale i możliwość zamontowania windy. Ileż eksponatów można by tam wystawić! Ile stałych ekspozycji!  
Niestety :-( 
Ja w muzeum na Metziga dawno nie byłam. Strome schody są sporą przeszkodą kiedy chce się małe dzieci zaznajomić z kulturą. Ostatnia była wystawa lalek - dawno to było. 
Doberze że jest jeszcze Narutowicza choć też budynek nie należy do miasta. Poprawcie mnie jeśli coś się zmieniło w temacie własności.
5. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-01-2021 15:03
Mnie interesuje, które budynki miasta Leszna, nasz miejski majątek, muzeum bierze pod uwagę jako swoją (drugą!) siedzibę. Dlaczego o tym nie wiemy? Znowu dowiemy się po fakcie w tak istotnej sprawie miasta? Nie mam nic przeciwko, żeby muzeum było tylko i wyłącznie w budynku dawnej bożnicy, w swojej jedynej siedzibie. Gdzie jest rada osiedla Śródmieście, która powinna wyrazić w tej sprawie swoje zdanie?
reklama
6. Dodane przez do 3, w dniu - 05-01-2021 15:04
dokładnie tak, no ale jak się jest udawanym wolnościowcem, a tak naprawdę przybudówka pisu, to co się dziwić że majątek kościół dostaje zamiiast społeczeństwo
7. Dodane przez fgd, w dniu - 05-01-2021 15:22
Do kom. nr 3 
Nic dodać, nic ująć!
8. Dodane przez ja, w dniu - 05-01-2021 15:29
Do komentarza nr 6 
Udawany komuszek. Najlepiej dać Jandzie w zarząd lub TVN
9. Dodane przez Obserwator, w dniu - 05-01-2021 15:44
Za chwilę budynek muzeum na Placu Metziga i tak parafia ewangelicko augsburska sprzeda. Tak jak zrobili to z pastorówką w Rydzynie. Niby bardzo zależało im na tym aby ją odzyskać, a po kilku latach sprzedali razem z ziemią wokół.
10. Dodane przez Roman, w dniu - 05-01-2021 16:01
Podpisz się. Nie wstydź się swojej PIS-owskiej partii.
11. Dodane przez do kom. 3, w dniu - 05-01-2021 16:16
Owszem. Ten budynek po szkole na Placu Metziga, został zagospodarowany w dziwny sposób i mało efektywny. Ale chyba dałoby się znaleźć jeszcze inne miejsca, gdzie muzeum mogłoby funkcjonować. Np. Pałac Sułkowskich, byle nie na ostatnim piętrze, bez windy. Może nawet funkcje muzeum i biblioteki przy Metziga dałoby się połączyć przy okazji gruntownego remontu byłej szkoły.
12. Dodane przez Karolek, w dniu - 05-01-2021 16:20
Dawniej-jeszcze lata 60-te muzeum mieściło się w ratuszu..
13. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 05-01-2021 16:30
Co się teraz stanie z tym opuszczanym budynkiem po dawnej pastorówce?
14. Dodane przez ad 3, w dniu - 05-01-2021 16:31
To jest skandaliczna zasługa działu kulturalno-oświatowego naszego miasta. Podobno (gazeta pisała) 1 września ub.r. było 17 uczniów. Na cały, wielki, piękny, nasz budynek, który już nigdy do nas nie wróci. Tak się pozbywamy najcenniejszego majątku miasta, tutaj majątek tylko na papierze, już nie do odzyskania. W szkole, po byłym Oxfordzie, (Pl.J.Metziga) miało być centrum organizacji pozarządowych, rozsianych po całym mieście. Ile złotych/jaka kwota opłat wpłynęła w 2020 roku do Urzędu Miasta Leszna z tytułu przekazania tego obiektu szkoły zakonnikom/towarzystwu salezjańskiemu?
15. Dodane przez Miś z okienka, w dniu - 05-01-2021 16:35
Kiedyś muzeum było w ratuszu
16. Dodane przez do kom.17, w dniu - 05-01-2021 16:45
17 osób na początek to i na plebanii kościoła św. Krzyża by się mieściło. I to z rezerwą. No, ale prestiż byłby mniejszy, a co za tym idzie zachęta do uczęszczania do tej szkoły.
17. Dodane przez klm, w dniu - 05-01-2021 16:53
Popieram komentarz nr 3. 
Naprawdę szkoda tej SP3.
18. Dodane przez cantap, w dniu - 05-01-2021 17:11
Pastorowka należy do protestantów, ale wina katolickich zakonników. Typowe polactwo. Szkoda komentować.
19. Dodane przez do 13, w dniu - 05-01-2021 17:29
To jest budynek kościoła ewangelickiego i do niego należy decyzja.
20. Dodane przez odn. 4, w dniu - 05-01-2021 17:36
Właśnie szukam budynku przy ulicy G. Narutowicza (muzeum) w ewidencji zabytków Miasta Leszna. W jednej z ewidencji (Załącznik do Zarządzenia Prezydenta Miasta Leszna), w spisie: błąd na błędzie. Nazwy ulic czy placów od nazwisk są powszechnie bez imienia. Pod koniec spisu piszącemu już się nie chciało trzymać układu graficznego strony. To powinna być tabela. Żadnej legendy skrótów. Takie dokumenty w 2019 r. opuszczają Urząd Miasta Leszna. Dokumenty, które swoim podpisem firmuje Prezydent Miasta Leszna.  
Przykładowo: ul. Chrobrego, pl. Metziga, mur- żel (?), XVIII (?), ob. (?), szkoła podstawowa nr 1 (zamiast Szkoła Podstawowa nr 1), ul. Krasińskiego, ul. Paderewskiego, spalona 1656 (?), Posterunek Żandarmierii, pl. Komeńskiego, Nadworna Fabryka Fortepianów i Pianin Bettiga (zamiast: Bettinga ?), Ćwiczenia Miejska (zamiast: Ćwicznia Miejska), arch. Pompo Ferrari (zamiast Pompeo Ferrari), dd.(?) Młyńska, szach. (?), z wykorzstaniem, proj. W. Roszk (zamiast Roszak ?), ul. Ofiar Katania (zamiast: Katynia), inż. Śniadecki (po co szukać, jak miał na imię), ZAKŁAD RAKTYFIKACJI (zamiast: REKTYFIKACJI). 
https://www.leszno.pl/Ewidencja_zabytkow.html 
Poprawcie mnie, jeśli się mylę.
21. Dodane przez do kom. 11, w dniu - 05-01-2021 17:41
Do Pałacu Sułkowskich przy Placu T.Kościuszki należy przenieść Urząd Miasta Leszna a nie budować biurowiec, bo nas na to nie stać.
22. Dodane przez do 14, w dniu - 05-01-2021 17:44
Skandal, to mało powiedziane, to robienie w tzw. wała leszczynian..
23. Dodane przez Obserwator, w dniu - 05-01-2021 18:02
Towarzystwo szkółkę wzięło gratis czy płaci za wynajm? Ale okna im nowe wstawiono, jakies względy. Co miasto z tego ma ???
24. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 05-01-2021 18:23
Ktoś wie, czy budynek dawnej bożnicy przy ul.G.Narutowicza 31 jest w zasobach Miasta Leszna? Czyj to budynek?
25. Dodane przez Maria, w dniu - 05-01-2021 18:28
Muzeum nie podlega miastu tylko Marszałkowi a to duża różnica. SP3 to obiekt miasta pałac Sułkowskich również. Dyrekcja muzeum oddaje Pastorówkę bez możliwości otrzymania innego obiektu od Marszałka bo takich obiektów na muzeum nie ma. W dawnej Synagodze na dużej sali z pewnością będą boksy z eksponatami bo nic innego tam zrobić nie można. Będzie to muzeum XXI wieku. ha ha ha
26. Dodane przez pik, w dniu - 05-01-2021 18:39
Dodane do 3. Kiedy jedno ze stowarzyszeń w Lesznie chciało otworzyć szkołę podstawową niepubliczną z uprawnieniami szkoły publicznej - to miasto nie miało żadnego budynku do dyspozycji. Dopiero później okazało się, że plany likwidacji SP3 już były i dziwnym "zrządzeniem losu" budynek trafił do Salezjan. Gdyby jeszcze Selezjanie dysponowali własną, lepiej wyszkoloną kadrą i własnym programem nauczania lub własnymi pieniędzmi, to może byłby w tym jakiś sens. Ale jeżeli ma być to samo, co w każdej innej szkole i kadra z dotychczasowych szkół, to co to nowego wnosi dla mieszkańców i dla dzieci? Ograniczenie horyzontu myślowego młodych ludzi, tylko do katolickiego, nie rozwija ludzkiej osobowości, tylko je ogranicza. Po co więc to wszytko? Dodam, że z nowym rokiem szkolnym otwarto 1 oddział (klasę pierwszą) w liczbie 16 dzieci. Ciekaw jestem w jaki sposób tak duży budynek jest utrzymywany?. Czy naszym rajcom jest znana treść umowy (najmu, dzierżawy, wypożyczenia) tego budynku?.
27. Dodane przez odn. 3, w dniu - 05-01-2021 19:10
17 osób na początek to jest pełno kościelnych budynków po całym Lesznie. Ale po co, jak można swoiście mieć kolejny, okazały, cały, obiekt z najważniejszych dla Miasta. Najważniejsze, żeby się na budynek swoiście załapać.
28. Dodane przez Jaroslaw, w dniu - 05-01-2021 19:12
Po tylu latach. Rzadko tam bywałem. Raczej z dziećmi. Potem z wnukami. Ale wieszcze koniec tej placówki. Słyszałem że obecna dyrekcja jest beznadziejna.
29. Dodane przez do 23, w dniu - 05-01-2021 19:14
Czyli jednak wstawiono im nowe okna.
30. Dodane przez do 23, w dniu - 05-01-2021 19:23
Z protokołów sesji rady miasta wynika, że to wynajem. Podczas tej sesji zapewniano, że z czynszem (!) będzie tak, jak w pobliskiej prywatnej szkole przy Al.Z.Krasińskiego/obok starego kina ale należy przypuszczać, że w ustawowych tabelkach instytucja typu Towarzystwo Salezjańskie jest zwolniona z opłat albo opłata wynosi 0 zł. Ile Miasto Leszno otrzymało wpływów/dochodów/przychodów z tytułu wynajmu tej szkoły w roku 2020?
31. Dodane przez odn. 25, w dniu - 05-01-2021 19:29
I dlatego oraz w związku z tym, że poszukiwania nowej siedziby muzeum pani dyrektor muzeum zastrzegła jako tajemnicę (tak pisała chyba elka) u pana prezydenta miasta Leszna i przewodniczącego rady miasta należy się poważnie obawiać, że muzeum dostanie budynek poza plecami mieszkańców, bez naszej wiedzy i zgody. Kolejny majątek miasta.
32. Dodane przez adam, w dniu - 05-01-2021 19:37
żadnego majątku nie przekazywać czarnym jak chcą niech kupią po cenie wolnorynkowej
33. Dodane przez propozycja, w dniu - 05-01-2021 19:37
Proponuję, żeby Archiwum Państwowe (Leszno, ulica L.Solskiego 71) podzieliło się siedzibą z muzeum albo dobudowało część. Archiwum drzemie w spokoju i ciszy, z dala od ruchu samochodów, rowerów i pieszych. Obiekt niezabytkowy też może być na potrzeby muzeum tym bardziej, że obydwie te lokalne jednostki są podległe instytucjom spoza miasta Leszna i współpracują ze sobą.
34. Dodane przez odn. 23, w dniu - 05-01-2021 19:42
Odpowiedź na pierwsze pytanie, komentarz 20 i 28: 
https://elka.pl/content/view/89640/80/
35. Dodane przez do kom. 20, w dniu - 05-01-2021 19:46
Może na stronie zabytki.leszno.pl będzie lepiej? 
Np. synagoga w dniu 11 maja 1991 r. została wpisana do rejestru zabytków pod numerem 1197/A http://zabytki.leszno.pl/Synagoga_i_dzielnica_zydowska.html
36. Dodane przez klm, w dniu - 05-01-2021 20:40
No nieźle, w tak dużym budynku jak SP3 jedna klasa (16-ro dzieci). 
To coś tu nie gra. 
A tak swoją drogą, w kraju tak bardzo katolickim jak Polska, to wydawałoby się, że chętni będą walić drzwiami i oknami.
37. Dodane przez Florentyna, w dniu - 05-01-2021 21:02
Odnośnie wypowiedzi dyrektor Szymańskiej: to nie jest kończenie z patem!!!!! to jest uśmiercenie tego, co budowane było przez przeszło 70 lat, a w najlepszym razie spowodowanie letargu na kilkanaście, jeśli nie na kilkadziesiąt lat. SUPER PREZENT dla mieszkańców Leszna i nie tylko, na zakończenie zaplanowanych całorocznych obchodów ( których nie było i nie można tego zwalić na pandemię)
38. Dodane przez Solidarnośc Niezlomna od 1980r.Matura 1965r, w dniu - 05-01-2021 22:36
W pastorowce w szkole nr3 TPD mialem prace reczne z p.Picem Czuwaj!
39. Dodane przez scorp, w dniu - 05-01-2021 23:51
Do 20:Gratulacje za wnikliwosc i spostrzegawczosc! Ciekawe czy odpowiedzialni za to urzednicy ten komentarz przeczytali i niezwlocznie poprawia te bledy.
reklama
40. Dodane przez amonim, w dniu - 06-01-2021 00:14
bardzo szkoda the budynek zawsze bedzie mi sie kojarzyc z Muzeum......
41. Dodane przez Dani, w dniu - 06-01-2021 08:40
No to jakby ktos zastanawial sie co zrobic z budynkiem po bibliotece na Chrobrego. Pieniadze z najmu zainwestowac w remont i mamy muzeum... 
Ale pewnie znajdzie sie innr genialne rozwiazanie
42. Dodane przez odn. 36, w dniu - 06-01-2021 09:02
A jeszcze nie wiadomo, ilu z tych uczniów jest dojezdnych, spoza Leszna.
43. Dodane przez Dzzidek, w dniu - 06-01-2021 17:54
Ja sie zastanawiam chodziłem do szkoły podstawowej nr 8 od 1959r . a teraz to szkoła podst nr 3. Obok od zawsze szkoła podstawowa nr 7. Niech mi ktoś to wyjaś 
bo ja nic ztego nie rozumiem.(to wszystko prywata, kościół,inne religie ) prosze o odpowiedż bo ja z tego nic nie rozumiem czy to jest wiek X lub starszy lub tera zniejszy
44. Dodane przez Sprawa rozwojowa, w dniu - 06-01-2021 23:10
Temat "podarowania" szkoły, i jakie konkretnie osoby za tym stoją powinien być i mam nadzieję, że będzie kontynuowany. Jaka to potrzeba edukacyjna Leszna była przesłanką, że taka szkoła powstała, czym to było uzasadnione??
45. Dodane przez WSTYD, w dniu - 06-01-2021 23:18
"przearanżować jej wnętrza tak, żeby dostosować je do eksponowania naszych zbiorów", chyba dobuduje piętro nad synagogą, albo pomniejszy jakimś cudownym sposobem zbiory.  
WSTYD, żeby byłe wojewódzkie miasto, tak słabo stało kulturą i sztuką!
46. Dodane przez do kom. 44, w dniu - 07-01-2021 08:29
Czuję, że przesłanka była bardzo wyraźna - wiara w życie wieczne i zbieranie dobrych uczynków dla dobra Kościoła.
47. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 07-01-2021 08:31
Prawdopodobnie wszystkie inne ekspozycje, tak jak dotąd miało to miejsce, nie pojawią się szybko w synagodze, bo po prostu nie będzie na nich miejsca.
48. Dodane przez do kom. 47, w dniu - 07-01-2021 09:49
Jakie były ekspozycje w synagodze? Łóżka, nocniki, czapki, zbieractwo. Czego żal?
49. Dodane przez odn. 44, w dniu - 07-01-2021 09:59
Takich spraw jest w Lesznie mnóstwo. Czemukolwiek przyjrzeć się bliżej. Można odnieść wrażenie, że jakakolwiek decyzja, jakakolwiek złotówka w Lesznie wydana, wszystko ma na celu czyjś interes a na końcu, jeżeli w ogóle, bierze się interes miasta i mieszkańców. Jako żywo, Leszno jest przykładem tego, o czym mówił J.Kaczyński: W Polsce jest mnóstwo malutkich księstewek, takich dyktaturek, tyranii, i one muszą zostać zlikwidowane w interesie Polaków (onet.pl. Kaczyński o zmianie ordynacji: w Polsce jest mnóstwo "księstewek", 22 sty 17)
50. Dodane przez xyz, w dniu - 07-01-2021 10:04
Przecież muzeum może sobie nową siedzibę wybudować. Nie musi zabierać nam majątku (budynki), zajmować naszych budynków. Poważnie obawiam się, że będzie kolejna afera.
51. Dodane przez xxx, w dniu - 07-01-2021 10:08
Muzeum coraz bardziej łączy swoją działalność z działalnością leszczyńskich organizacji pozarządowych (czytaj: z pieniędzmi budżetu miasta Leszna a jest jednostką samorządu Wielkopolski). Można odnieść wrażenie, że to jest podążanie za tendencją pochodzącą ze Wschowy, w związku z zatrudnioną załogą ze Wschowy.
52. Dodane przez Florentyna, w dniu - 07-01-2021 14:58
Ogarnia mnie coraz większe przygnębienie po przeczytaniu komentarzy pod hiobową informacją tryumfalnie oznajmioną przez p. Szymańską o pozbyciu się głównej siedziby Muzeum Okręgowego, a tym samym likwidacji licznych ekspozycji i biblioteki. Nasuwa się wniosek, że większość piszących chyba nigdy nie interesowała się działalnością ekspozycyjną Muzeum i nie ma pojęcia o zgromadzonych zbiorach, nie doceni, że wnętrza tego historycznego budynku były dla nich najwłaściwszym miejscem i tłem. Szkoda, nie dane im będzie tego nadrobić....
53. Dodane przez do Florentyna, w dniu - 07-01-2021 15:55
Należy zadać sobie pytanie jaka jest prawdziwa przyczyna zdania budynku przez nowy zarząd Muzeum? Być może nadmierna konfliktowość???
54. Dodane przez pytanie do..., w dniu - 07-01-2021 19:42
To, że o swoją własność ubiegają się, i to od lat protestanci, było wiadome wszystkim (gdyby byli to katolicy, to już dawno by dostali - taka to demokracja i równość), ale pytanie kto z władz Leszna, z radnych, posłów, senatorów, dyrekcji cokolwiek zrobił, by po oddaniu pastorówki zapewnić dobre miejsce dla muzeum. Jakie działania podjęli, czy interweniowali? I nie jest ważne, że o muzeum formalnie decyduje marszałek w Poznaniu, to nie jest wytłumaczenie. Moim zdaniem, nie było działań (ważniejsze było politykowanie) bo gdyby były, to dzisiaj muzeum miałoby "swoje", odpowiednie miejsce.
55. Dodane przez popieram 54, w dniu - 07-01-2021 20:28
Oczywiście, że tak. Obawiam się, że kolejny raz będziemy zaskoczeni niekorzystną dla miasta decyzją.
56. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 08-01-2021 10:25
Tylko stwierdziłem fakt. Niczego mi nie żal.
57. Dodane przez Florentyna, w dniu - 08-01-2021 11:11
do 53  
I ja zadaję sobie to pytanie. Kto przy zdrowych zmysłach rezygnuje z dzierżawy (koszty której pokrywa Urząd Marszałkowski) zabytkowej kamieniczki, ściśle związanej z historią miasta, usytuowanej w centrum, z zapleczem parkingowym umożliwiającym bezpieczny rozładunek przywożonych wystaw, a na co dzień służącym pracownikom? Kto demontuje tworzone przez lata ekspozycje związane z historią miasta i harmonijnie wpisane w stylowe wnętrza? Jak można skazać wartościowe zbiory na bezterminowe przechowywanie ich w kartonach w i tak już zagraconej synagodze?
reklama
58. Dodane przez Florentyna, w dniu - 08-01-2021 11:21
do 54 Protestanci już wiele lat temu odzyskali pastorówkę i dzierżawili ją. Nie planowali zmiany użytkownika, zapewne zadowoleni, że znajdowała się tam m. innymi ekspozycja poświęcona ewangelikom. Deklarowali chęć współpracy. Chyba jako ostatni dowiedzieli się o nieprzedłużeniu umowy.
59. Dodane przez Mścisław, w dniu - 08-01-2021 13:49
Jestem poważnie rozczarowany. Zachęcony kolorową ulotką reklamującą możliwość sesji zdjęciowej nowożeńców w malowniczych wnętrzach leszczyńskiego muzeum przekonałem syna i jego wybrankę do skorzystania z tej możliwości. Ślub się odwleka, wymarzonego tła już nie ma. Muzeum nie zarobi. A ja mam jeszcze jeden problem. Ślub się w końcu odbędzie, ale przyjeżdża wuj ze Stanów, wielki miłośnik obrazów Malczewskiego. I co ja mu wtedy będę mógł pokazać? 
Na szczęście dyrekcja o to zadbała! pokażę mural ze Żniwiarką!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1050
świadectwa charakter... Leszno 200
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj