Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
18
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz,
Bogusław, Bogusława,
Flawiusz
Do końca roku 257 dni.
Start arrow Leszno arrow Bobry przeszkadzają wędkarzom?

Dla kogo zbiornik na Zaborowie

Bobry przeszkadzają wędkarzom?

26.01.2021. Radio Elka, Hania Ciesielska

(fot. Arek Wojciechowski)
Bobry, które osiedliły się nad zbiornikiem na Zaborowie przystosowują go do własnych potrzeb, w wodzie widać konary, a nawet drzewa ścięte przez te gryzonie. - Czy nie ma sposobu, żeby je usunąć? – pytał w „Temacie dla reportera” wędkarz, któremu bobry mocno zaszły za skórę. – Niszczą drzewa, przez połamane gałęzie zrywamy wędki – skarżył się. Przy okazji w audycji dostało się i wędkarzom.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zbiornik dawnej żwirowni na leszczyńskim Zaborowie jest popularnym miejscem wędkowania, a latem wypoczynku nad wodą, choć kąpiel jest tam zabroniona. Teren jest własnością miasta, które planuje stworzyć tam bezpieczne miejsce rekreacji.

W poniedziałek słuchacz audycji „Temat dla reportera” zwrócił uwagę na to, że już od dłuższego czasu teren do swoich potrzeb dostosowują bobry. - Podgryzają i ścinają drzewa, krzewy i wciągają je do wody, wszystko jest
zniszczone. A jak wędkarz utnie gałązkę, żeby położyć wędkę, to płaci karę
- opisywał. - Taki piękny teren, co bobry tam robią, to się w głowie nie mieści. Skarżył się też, że przez gałęzie, które leżą w wodzie zrywane są zarzucone wędki i pytał, czy miasto nie może się tym zająć. - Czy nie ma sposobu, żeby te zwierzęta odłowić i usunąć?

Bobry rzeczywiście zmieniają środowisko, dostosowując je do swoich potrzeb. Potrafią ściąć nawet bardzo grube drzewa. A tamy i żeremia, które budują są czasami przyczyną podtapiania terenów leśnych, pól, niszczenia dróg, a przez to utrapieniem dla leśników czy rolników.
- Mamy takie problemy w powiatach górowskim i gostyńskim, ale nic mi nie wiadomo o Zaborowie - powiedział Radiu Elka Piotr Napierała, łowczy okręgowy PZŁ w Lesznie.
W Polsce bobry są objęte ochroną częściową, mogą być pozyskane przez odstrzał z broni myśliwskiej lub chwytanie w pułapki w okresie od października do połowy marca.

(Fot. Arek Wojciechowski)
I takie działania prowadzone są właśnie na terenie powiatów górowskiego i gostyńskiego.
- Nikt nie zgłaszał, jakichkolwiek problemów z bytującymi bobrami na Zaborowie.
Napierała zwraca uwagę, że nie jest to zbiornik przepływowy, w związku z czym bobry nie piętrzą tam wody. - Rozumiem, że być może wędkarzom przeszkadza ich obecność, bo podcinają gałęzie i drzewa, ale bóbr jest jednak zwierzęciem bardzo ważnym i pożytecznym w ekosystemie. To taki nasz naturalny inżynier, który reguluje poziom wód. Może doceńmy fakt, że żyjemy w środowisku, w którym możemy się spotykać z tymi zwierzętami.

Wywołany przez wędkarza temat skłonił do wypowiedzi kolejnego słuchacza, który różnego rodzaju zbiorniki wodne, w tym także zaborowski, zna dogłębnie. - Jako płetwonurek uczestniczę w wielu akcjach oczyszczania zbiorników. Nie chcę wszystkich wrzucać do jednego worka, ale niestety muszę powiedzieć, że największymi śmieciarzami nad akwenami są właśnie wędkarze. Jego zdaniem butelki i inne odpady pozostawione w miejscach, gdzie przebywają to prawie norma. - Jeziora, stawy i inne zbiorniki są dla wszystkich, miejmy do siebie szacunek - apelował.

 
Komentarze (45)
1. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-01-2021 18:04
Bobry pewnie czyszczą okolice przyszłych inwestycji wokół tego terenu :)
2. Dodane przez Połamania kija :), w dniu - 26-01-2021 18:11
Panie redaktorze, zastanawiam się, jak się zrywa wędki ? Zerwać można żyłkę a wędkę połamać. Pozdrawiam
3. Dodane przez :), w dniu - 26-01-2021 18:16
Niech już pan nie narzeka, panie wędkarz. Znajdzie się miejsca i dla pana i dla bobra. Proszę pamiętać, że kto przy bobrze, temu dobrze ;)
4. Dodane przez Panom moczykijom, w dniu - 26-01-2021 18:17
pragnę przypomnieć, że bóbr także ma swoje prawa. Jak się nie podoba sąsiad bóbr, to zmienić miejscówkę.
5. Dodane przez ryb, w dniu - 26-01-2021 18:28
Biedny pan Wędkarz! Bobry zerwały mu wędkę! Co on teraz przyniesie na kolację swym wygłodzonym dzieciom?!
6. Dodane przez MK, w dniu - 26-01-2021 18:28
Zostawcie bobry w spokoju, póki nie niszczą upraw, infrastruktury miejskiej czy drzewek wkokół posesji to nie są szkodnikami. Natura powraca na swoje i to jest piękne.
7. Dodane przez Wędkarz, w dniu - 26-01-2021 18:28
No niestety ale ilość ściętych drzew wokół tego zbiornika przeraża, część jest osłonięta siatkami ale nie da się ogrodzić wszystkich, niedługo tam będzie pustynia, trzeba je odstrzelić, a co śmiecenia to się zgadza śmiecą wędkarze ale też okoliczni co przychodzą tam na piwko, wszystko wyrzucają w krzaki, mam też na myśli tu ukraincow którzy regularnie tam biwakują, robią grilla i piją
8. Dodane przez kiki, w dniu - 26-01-2021 18:40
mają bobry za swoje
reklama
9. Dodane przez pływak, w dniu - 26-01-2021 18:44
A dlaczego wędkarze aż tak śmiecą na swych stanowiskach wędkarskich ? Powinni za śmiecenie być karani mandatami karnymi .
10. Dodane przez rabrador, w dniu - 26-01-2021 19:40
BOBRY TO MATKA NATURA A TZW. MYŚLIWI & WĘDKARZE TO ANOMALIA, KTÓRĄ NIE STAĆ NA ZAKUP ŻYWNOŚCI
11. Dodane przez Ja, w dniu - 26-01-2021 19:48
Wedkarze robia wieksze zniszczenia niz te bobry, o smieceniu nie wspomne
12. Dodane przez lena, w dniu - 26-01-2021 20:01
POZIOM WIEDZY "EKSPERTA" PORAŻA !!! Najpierw twierdzi, że nie jest to zbiornik przepływowy (i to prawda), ale jednak bóbr to taki nasz inżynier, który reguluje poziom wody. Panie Łowczy! Niech pan nam wyjaśni jaki poziom bobry regulują w tym zbiorniku !
13. Dodane przez Do 10, w dniu - 26-01-2021 20:09
Tak tak anomalia! Zgadza się! Biedne stworzenia same się kładą na ladach w sklepach a oni wolą sami łapać, że niby zdrowsze,smaczniejsze! STOP WOLNOSCI LUDZIOM! JEDZMY TYLKO PLASTIK!!! bo kapustę damy zwierzętom w ramach przeprosin za tysiące lat konsumpcji
14. Dodane przez Pawel, w dniu - 26-01-2021 20:14
Tu nie chodzi o wedkarzy tylko o to ze jak tak dalej bedzie to bobry wytna wszystkie drzewa w pien, kiedys ich nie bylo teraz skala zniszczen jest bardzo duza.Jak ktos nie widzial zniszczen to niech sie nie wypowiada bo na pewno zmienilby zdanie
15. Dodane przez Wędkarz, w dniu - 26-01-2021 20:16
Do 10. Stać ich, tylko wola lepsze mięso. Ten odpad antybiotykowy ze sklepu, zostawiają Tobie!.
16. Dodane przez DLW, w dniu - 26-01-2021 20:25
Kto był pierwszy bobry czy wędkarze? Kogo domem jest ten teren bobrów czy wędkarzy?
17. Dodane przez PL, w dniu - 26-01-2021 20:43
Zbiornik w Zaborowie nie jest przepływowy i dlatego bobry nie budują - tam/żeremi tylko swoje lęgowiska/siedliska budują w stromych brzegach! 
I tu to ma znaczenie przy planach miasta na inwestycje wokół zbiornika! 
Wejścia do nich są pod wodą, dla bezpieczeństwa bobrowej rodziny, ale gniazda powyżej lustra wody, w ziemi między korzeniami drzew! Kilka metrów od zbiornika! Czy widać już zapadłą ziemię? 
Bóbr jest szkodnikiem fajniejszym od szczura i dlatego darzymy go sympatią ale póki czas - mając przed sobą wygrany projekt, sporządzony na zlecenie miasta Leszna - spokojnie, metodycznie zróbmy coś z tym problemem! 
Ewakuować tylko gdzie? Komu chcecie tę ,,świnię" podrzucić?! 
Podobno dobra, dietetyczna kiełbasa jest z mięsa tego roślinożercy! 
To byłoby najmądrzejsze rozwiązanie i wcale nie jestem głodny pisząc to! 
Rozsądny! 
Smacznego!
18. Dodane przez Do 17, w dniu - 26-01-2021 21:02
Deweloperzy są większymi szkodnikami niż bobry, wobec powyższego ***** deweloperów!
19. Dodane przez Bcd, w dniu - 26-01-2021 21:05
Jest to ich środowisko A to my ludzie im przeszkadzamy , a to że sobie Pan żyłkę urwie to można założyć nową to Pan wchodzi na ich teren A nie one na Pana
20. Dodane przez ja, w dniu - 26-01-2021 21:13
Brawo Pawcio.Jestem tego samego zdania.Dwoch pseudo wedkarzy nasmieci lecz kolejnych dwoch po nich posprzata.Jesli chodzi o bobry pare lat temu byly pewnie ze dwa a teraz mysle ze jest ich kilkanascie.Drzew troche uratowanych lecz drugie tyle czeka w kolejce.Slabo to wyglada.
21. Dodane przez PL, w dniu - 26-01-2021 21:51
Będzie dylemat czy już jest?! 
Na Fabrycznej murem za drzewami a tutaj będzie wybór - inwestycja czy bobry?  
To nie jest siedlisko bobra, on tu jest intruzem/przybyszem/niszczycielem! 
Patrzcie jak bobry rozwalają drogi, wały przeciwpowodziowe na terenach podmokłych oczywiście!  
Bobry w okresie rozrodczym, jako zwierzę terytorialne, chroni swoje siedliska przed intruzami! Przed drapieżnikiem. 
Na ciekach wodnych, przy typowych żeremiach, ludzie się tam nie kąpią ale na jeziorach zasiedlonych przez nie a żwirownia w Zaborowie jest namiastką jeziora, bobry atakują pływających! 
Widzieliście ich zęby?! 
Poznać temat i nie tolerować rekinków w Boszkowie bo wyhodujecie potwora! 
Niewiedza szkodzi!
22. Dodane przez Pawel, w dniu - 26-01-2021 21:55
Mieszkam w zaborowie 40 lat i kiedys bobrow nie bylo problem jest okolo 10 lat
23. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-01-2021 22:13
Fakt faktem. Boberki zaczynają nam przeszkadzać. Ale to My ludzie pierwsi zajęliśmy ich naturalne środowisko. Na każdym jeziorze w okolicach widać ingerencje bobrów. A co do Żwirowni???. Jak ich z tego rejonu przegonicie, to dopiero będziecie mieli problem jak się rozniosą po okolicy całego Zaborowa.
24. Dodane przez Yossarian, w dniu - 26-01-2021 22:30
To prawda, wędkarze to straszni syfiarze
25. Dodane przez Zatorzak, w dniu - 26-01-2021 23:20
Dawać bobry na Fabryczną tam sobie pohasają. Jest tam pare drzewek
26. Dodane przez Grześ, w dniu - 27-01-2021 02:43
Fakt pseudo wędkarze to zmora :( Sam wędkuję ale zgodnie z regulaminem a w szczególności zgodnie z sumieniem i kulturą zostawiam stanowisko czyste! A co do bobrów to ok.... Ochrona! Ale nie na starych żwirowniach zebrać rodziny i wywieźć na akweny typu Górzno Świerczyna Boszkowo Krzycko
27. Dodane przez PL, w dniu - 27-01-2021 06:43
Był czas gdy nie było prądu w gniazdkach a nawet gniazdek elektrycznych! 
Uwierzycie?! Dzicy żyli bez lodówek i developerów! 
Żyli jak sobie coś upolowali! Były ryby, jelenie, niedźwiedzie i bobry też ale nie było ekologów i innych pseudo-obrońców przyrody! 
Dziwne czasy... Ja chyba nie uwierzę?! 
Podobno... 
Bobry wędrują, szukają siedlisk na założenie rodziny a że poza nami nie mają praktycznie wrogów/drapieżników w środowisku, Zaborowo też im przypasowało! 
...Bez lodówki... jak żyć? 
Codziennie dzicy regulowali stany pogłowia w okolicy, Rumcajs też! 
Co to równowaga w przyrodzie?
28. Dodane przez Heniu z PGR, w dniu - 27-01-2021 06:56
Nie chodzi tu juz o wędkarzy, ale bobry to poprostu szkodniki, tną wszystko, nie długo nie będzie tam drzew i krzewów, a do ekoterrorystow co pytają kto był pierwszy bobry czy wędkarze to tak wędkarze byli tam pierwsi, bobry są tam od kilku lat dopiero, należy je wyłapać przecież można już na nie polować
29. Dodane przez Ona, w dniu - 27-01-2021 07:21
Wszystko co przeszkadza człowiekowi- LIKWIDOWAĆ! 
A jak człowiek przeszkadza... to co?
30. Dodane przez Zoolog., w dniu - 27-01-2021 07:42
Uwielbiam bobry i ich dzieła. Sama natura.
31. Dodane przez xdo 29, w dniu - 27-01-2021 08:14
,,ONA", jak ci ,,ON" przeszkadza to może alimenty?! 
Napisz coś mądrego.
32. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 27-01-2021 09:22
Na Strzyżewickiej i Fabrycznej też bobry!?
33. Dodane przez pasterz, w dniu - 27-01-2021 09:45
ładnie tną, jak by co to ja przyjmę kilka bo mi krajzega padła. A jak nie to do zieleni zatrudnić
34. Dodane przez Olo, w dniu - 27-01-2021 10:13
Do tych, którzy używają argumentów, że natura upomina się o swoje, pozwolę sobie zauważyć, że żwirownia jest sztucznym tworem. Po drugie nie jest to zbiornik przepływowy (co szczególnie będzie widoczne, gdy powstanie długo wyczekiwana publiczna plaża) i budowle bobrów nie będą miały znaczącego wpływu na poziom wody. Jestem wędkarzem i lubię łowić na tym akwenie, bo jest to jeden z najciekawszych i trudniejszych pod względem wędkarstwa naturalnych zbiorników w tej części kraju. Będąc tu regularnie, zauważyłem że aktywność bobrów nasiliła się w ostatnich 5 latach. Ich populacja musiała się zwiększyć, ponieważ z roku na rok "wyciętych" drzew jest co raz więcej. W niektórych miejscach brzegi wyglądają jakby ktoś kredki w nie powbijał. Problem nie dotyczy tylko małych, ale też tych starszych i grubszych drzew. Za kilka lat rzeczywiście może drzew wokół zbiornika zabraknąć, właśnie przez bobry. Nad innymi zbiornikami również widać ten problem i drzewa owinięte siatkami. Co do śmieci, to niestety prawda, że wiele śmieci zostaje po wędkarzach. Łatwo je rozpoznać. Sprzątając stanowisko po sobie zbieram też to co było przed moim przybyciem. Gorzej jest jednak na plaży czy na brzegu na od strony Zaborowa, gdzie regularnie imprezuje młodzież, ukraińcy czy cyganie, a w okresie letnim "wypoczywa" gawiedź z miasta. Jeden wielki syf po grillowaniu, chlaniu i fast foodach. Z drugiej strony, przy torze, regularnie motocrossowcy zostawiają swoje śmieci. Wędkarze nie używają oklein foliwoych na gogle czy płynów do maszyn. Więc szanujmy się. To piękne miejsce i wszyscy musimy o nie zadbać. Przede wszystkim brakuje śmietników na tym terenie. Ale z drugiej strony przy takim poziomie kultury jaki niektórzy reprezentują, jestem pewien że w ciągu tygodnia wylądują one w wodzie.
35. Dodane przez Do Olo, w dniu - 27-01-2021 10:41
Masz racje
36. Dodane przez peterpan, w dniu - 27-01-2021 11:10
do OLO to zbiornik jest sztuczny czy naturalny ? 
Prawda jest taka ,że syf wokół jeziora jest niesamowity  
po pierwsze wędkarze ( bo spacerowicze nie zostawiają zyłek , opakowań po zanętach czy kukurydzy  
po drugie biwakowicze którzy robią ogniska
37. Dodane przez Karina, w dniu - 27-01-2021 11:35
A mi się podoba ,że przyroda żyje ;) chetnie bym bobry poobserwowała
38. Dodane przez Tomek, w dniu - 27-01-2021 12:07
Za bobry zawsze piwo
39. Dodane przez PRAWO, w dniu - 27-01-2021 12:54
Z tego co się orientuję, tam nawet nie powinno być wędkarzy,bo to nie jest ich teren. Idąc latem z psem na spacer, chcę pooddychać świeżym powietrzem, gdy zbliżę się do zbiornika to pseudowędkarze zwyzywają człowieka, że mu ryby płoszę, bo pies chce się ochłodzić we wodzie. Nadmieniam, że nigdy nie idę do "zatoczki" gdzie jest wędkarz. Bardzo są negatywnie nastawieni na innych ludzi jakby żwirownia była ich własnością. To jest naturalny teren i uważam, że skoro bobry zadomowiły się na żwirowni, to trzeba zadbać o to, żeby miały dobrze. Spójrzmy na przyrodę a nie ciągle niszczymy ją.
reklama
40. Dodane przez ja, w dniu - 27-01-2021 15:05
do PRAWO.Ty tak na powaznie czy probujesz rozdmuchac temat??Znasz regulamin zbiornika,widziales tablice na zbiorniku???"Zadbac zeby bobry mialy dobrze"-co ty wypisujesz??
41. Dodane przez europ, w dniu - 27-01-2021 16:30
ci wszyscy obrońcy bobrów a może by tak zaszczurzyć wam miasto komu te stworzonka przeszadzają przecież one czyszczą budynki z odpadów i są podobne do bobrów nie mam nic przeciw bobrom ale na rzeczkach strumykach to ma touzasadnienie bo budując tamy zatrzymuje wodę tworząc retencje ale tu na żwirowni gdzie woda jest stojąca i te bobry wciągają całe drzewa pod wodę które w lecie gniją wytwarzają się gazy gnilne i zaducha gotowa oraz smród na całą okolicę
42. Dodane przez Knaus, w dniu - 27-01-2021 17:20
A żwirownia i teren wokół zrobiły się naprawdę fajne, jest rodzina zimorodka, są chronione zaskrońce, jaszczurki zwinki, przychodzą zajace, sarny, bażanty, a latem i jesienią pokazuję się bardzo rzadki dudek
43. Dodane przez nie siusiaj do wody, w dniu - 27-01-2021 19:41
Jest też lesznoludek , odludek i planujący odstrzelić bobra, ciesz się człeku przyrodą i łap te ryby bo może być gorzej. Zabiorą ci kartę za zaśmiecanie. Hehehehehe
reklama
44. Dodane przez jupi, w dniu - 27-01-2021 21:41
a tam można w ogóle wędkować?
45. Dodane przez Adam, w dniu - 28-01-2021 20:08
Jest to ciekawa sytuacja przyrodnicza , po prawie 200 latach od wytępienia bobrów na tych terenach ponownie się pojawiły . Ogólnie lasy mamy bogate w zwierzynę, dalsze ograniczanie odstrzałów, spowoduje dalszy jej wzrost ilościowy . Może to spowodować pojawienie się wilków na tych terenach , będą miały dużo pożywienia . W Dolinie Baryczy już są , watacha wilków maże pokonać podczas długiej zimowej nocy 50 km.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
Komfortowe mieszkani... Leszno 475496
Ostatnie mieszkania ... Leszno 656285
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj