Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszczyńskie puby dołączają do akcji #OtwieraMy

Właściciele: nie mamy innego wyjścia

Leszczyńskie puby dołączają do akcji #OtwieraMy

29.01.2021. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Z dnia na dzień rośnie liczba lokali gastronomicznych, które pomimo obostrzeń rządowych decydują się na wznowienie działalności. Już niedługo dołączą do nich niektóre leszczyńskie puby, które zapowiadają, że pomimo przedłużenia pandemicznych regulacji, nie zamierzają dłużej prowadzić branżowego „lockdown'u”. -  Nie mamy już innego wyjścia – mówią zgodnie i zapraszają do swoich lokali w przyszły piątek. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Podczas wczorajszej konferencji prasowej minister zdrowia - Adam Niedzielski, poinformował o przedłużeniu obecnie obowiązujących obostrzeń do połowy lutego. Do tego czasu nadal w zamknięciu pozostać ma gastronomia, hotele, a także obiekty sportowe. Taka sytuacja nie podoba się niektórym przedsiębiorcom, którzy w całej Polsce zaczynają lekceważyć wprowadzane przez rząd regulacje wznawiając prowadzenie działalności. Do akcji ''#OtwieraMy” dołączyli również leszczyńscy właściciele
pubów, którzy przyznają, że w obecnej sytuacji nie widzą już innego rozwiązania. - Nasza decyzja jest podyktowana tym, że najzwyczajniej w świecie musimy mieć za co żyć. Ani pracownicy, ani ja nie dostaliśmy złamanego grosza. Nie mieliśmy postojowego, nie otrzymaliśmy żadnej rządowej pomocy. Obawiamy się konsekwencji, jednak z tego co mi wiadomo prawnie nie mogą nam zakazać prowadzenia działalności. Z perspektywy czasu żałuję, że nie otworzyliśmy się wcześniej - mówi Mirosław Urbaniak, właściciel pubu "Krewnego”, który ponownie otwiera się 5 lutego godz. 19:00.

- Czekaliśmy bardzo długo na to, aby nasz rząd zrobił cokolwiek żebyśmy mogli wznowić działalność. Obecnie prowadzimy sześć lokali, które generują olbrzymie koszty, a my nie wiemy co robić dalej. Jedyne co otrzymaliśmy od rządu to jednorazowa pomoc w kwocie 5 tys. złotych z Urzędu Pracy, to kropla w morzu biorąc pod uwagę koszty wynajmu, prądu, ogrzewania, a przede wszystkim pracowników. Nasi rządzący nie rozumieją, że pub jest dość specyficznym miejscem, wrzucili nas do jednego "wora” z całą gastronomią. My jednak nie mamy możliwości sprzedania alkoholu na wynos - komentuje Patryk Krzyżański z pubu "Cegła” przy ul. Łaziebnej. - Każdy właściciel lokalu w Polsce boi się prowadzić działalność, ponieważ kary za to są ogromnie wysokie. My jednak nie mamy innego wyjścia, nie ma żadnej pomocy, nie widzimy żadnego światełka w tunelu, nie wiemy co dalej. Ciężko przebranżowić się po dwudziestu latach prowadzenia takiej działalności. Jeżeli uważacie, że to otwarcie jest słuszne, to zapraszamy do nas od godz. 18:00. Zapewniamy, że będziemy stosować się do wszystkich zaleceń sanitarnych - dodał w rozmowie z Radiem Elka.

Otwarcie w przyszły piątek zapowiedział również sąsiadujący z "Cegłą" pub "56", tydzień później drzwi otwarte mają być również w klubie „Fort47” przy ul. Niepodległości.
 
Komentarze (106)
1. Dodane przez Tak, w dniu - 29-01-2021 15:56
I słusznie bo w marketach tłok żadnych płynów do dezynfekcji jedynie zepsute automaty i to koło policji.
2. Dodane przez Yogi sąsiad, w dniu - 29-01-2021 15:57
Jak pywaciarze przycinają na podatkach cały rok to jest fajnie a jak chwilę mają być uczciwi to zaraz wielki bunt
3. Dodane przez Heniu z PGR, w dniu - 29-01-2021 15:59
Mam nadzieję że nikt rozsądny nie przyjdzie do tych pubów, przecież yam będzie korona a ona zabija ludzi
4. Dodane przez Xxx, w dniu - 29-01-2021 16:04
A Trojkę kiedy otworzą?
5. Dodane przez robol, w dniu - 29-01-2021 16:07
I tak nie chodzę do tych leszczyńskich knajpek bo nie stać mnie na piwko za 9 zł. tyle to dostaje na rękę ( netto ) za moją ciężką uczciwą pracę w tym mieście.
6. Dodane przez Uczestnik styp i wesel konspiracyjnych, w dniu - 29-01-2021 16:11
I bardzo dobrze. Jeszcze nikt tak nie gnębił Polaków, jak "Dobra Zmiana".
7. Dodane przez brawo, w dniu - 29-01-2021 16:17
Brawo! Wszystkie te obostrzenia są nielegalne i nikt nie musi przestrzegać. Otwierajcie się najliczniej, ludzie czekają na normalność!
8. Dodane przez kom.3, w dniu - 29-01-2021 16:22
a w biedronce nie ma corony ?
9. Dodane przez kom. 2, w dniu - 29-01-2021 16:23
to udowodnij
10. Dodane przez DO KOM 3, w dniu - 29-01-2021 16:25
HAHAHAHA Heniu ty tak serio????
reklama
11. Dodane przez No to, w dniu - 29-01-2021 16:28
Panie Krewny .przyjedziemy zrobimy zdjęcia i skręcamy krótki filmik przekażemy gdzie trzeba a potem przejmujemy od Pana interes, nara.
12. Dodane przez Urzędnikżyczliwy., w dniu - 29-01-2021 16:30
Gratuluję i sprawdzimy, czy na pewno Pan nie wziął ani grosza, a potem to opublikujemy.
13. Dodane przez Do 3, w dniu - 29-01-2021 16:31
Przyjdą kobiety od Lempart, oni się z sobą przyjaźnią
14. Dodane przez kier, w dniu - 29-01-2021 16:39
Szacun jestem z wami
15. Dodane przez Konkurencja, w dniu - 29-01-2021 16:42
Otwórzcie jeśli nie szanujcie konkurencji.
16. Dodane przez jerzy, w dniu - 29-01-2021 16:49
Mam nadzieję,że moja wypowiedz zostanie opublikowana. (...) Otóż,mimo ostrzeżeń ze strony SM i Policji pub (...) cały czas działał.Wywieszona flaga to znak rozpoznawczy!!.Wejście na dzwonek i kamerę.W godzinach póżnonocnych goście opuszczają lokal zakłócając ciszę nocną.Częste dostawy "towaru" (....) świadczą o otwartych drzwiach /nie dla wszystkich/. Co na to służby????maski zasłaniają oczy!!Przecież jest monitoring,którego nikt zapewne w nocy nie śledzi."Pal sęk",że pub działa - problem w tym,że właściciel jako przedsiębiorca zapewne domagać się będzie zadość uczynienia od Rządu i może Miasta - a to już przestępstwo,które winno być surowo osądzone.Takie mamy realia leszczyńskie - jedni,mimo ciężkiej sytuacji materialnej,stosują się do poleceń rządu inni - "cwaniacy" mają to gdzieś i jeszcze z butą wypowiadają się,że dość itd.Myślę,że ten wpis powinna przeczytać wielka rzesza Leszczyniaków,by dowiedzieli się prawdy o (....).Mam też nadzieję,że Administrator zanim usunie wypowiedż- dobrze się zastanowi.Mieszkamy w Lesznie i musimy dążyć,by cwaniaków eliminować z życia społecznego.Jeszcze raz polecam rozwadze mą wypowiedż!!!!
17. Dodane przez x-men, w dniu - 29-01-2021 16:53
Oczywiście się wybiorę mam jednak nadzieję że po weekendzie nie zarażę się.Ale gdyby jednak to pozwę właściciela o narażanie mojego zdrowia i życia.Kancelaria jest gotowa gdyby ktoś chciałby skorzystać.
18. Dodane przez Ad 11, w dniu - 29-01-2021 16:54
No panie Mirosławie - sprawdzimy - już sprawdziliśmy.Działa pan nielegalnie więc nie może pan chcieć rekompensaty.Cały czas zarabiając okazuje się pan zwykłym kanciarzem.Koledzy taksówkarze relacjonują wieści o kursach na rynek więc pana wywiad mija się z prawdą.Szkoda,że dyżurny reporter nie sprawdza aytentyczności wypowiedzi.Dajecie o sobie złe świadectwo.
19. Dodane przez Polak, w dniu - 29-01-2021 16:55
Super! Dosc z nielegalnymi zakazami rzadu! Nie zyjemy w komunizmie! Przyjadę skorzystac :)
20. Dodane przez Ryt, w dniu - 29-01-2021 16:57
To namowa do anarchji,w innych państwach by ich spałowali byłby spokoj,życie innych maja gdzieś dopiero jak ich dopadnie to będzie krzyk i opamiętanie,sam korzystam codziennie z dowozu obiadów z Urzędu przy Karasia lub Pasji Kasi inni tez moga przestawić się na ten okresowy sposób zarabiania - tylko chcieć,,to jest sytuacja przejściowa i od nas zależy jak długo potrwa.Protesty,marsze tylko sprzyjają pandemi.Wszzystkie media powinny potępiać tego rodzaju bunty a jak opanujemy zarazę to wówczas walczmy o co tylko będziemy chcieć-wszystko dla naszego dobra !!!
21. Dodane przez WGM, w dniu - 29-01-2021 16:59
Auuuuuuuu
22. Dodane przez Bcd, w dniu - 29-01-2021 17:05
I bardzo dobrze że zaczynamy się buntować. Władze mówią że u sąsiadów też zamknięte, tylko że nasi sąsiedzi dostają pomoc u nas można liczyć na parę tysięcy i do widzenia i niech właściciele się martwią co dalej . Rząd nawet w takiej sytuacji ma ludzi w dupie
23. Dodane przez CBŚ, w dniu - 29-01-2021 17:06
Jeśli otworzą te swoje piwialnie to natychmiast powinno im się odebrać koncesje na alkohol . Proszę zobaczyć jacy to oni biedni i jakimi samochodami się wożą .
24. Dodane przez do 11, w dniu - 29-01-2021 17:10
Jestes za mały :)
25. Dodane przez Lola, w dniu - 29-01-2021 17:23
Szanowna redakcjo pytanie do Was, artykuł bardzo mało rzeczowy, dlaczego reporter nie zaciągnął w tej sprawie opinii leszczyńskiego sanepidu co oni na to i jakie podejmą kroki ? Szkoda że nikt na to nie wpadł fajnie jest przedstawić rożny punkt widzenia - co na to sanepid , co na to inni przesiębiorcy z Leszna prowadzący puby.
26. Dodane przez xyx, w dniu - 29-01-2021 17:26
Czy jakość i marka samochodu świadczy o zamożności ; / nie bardzo, raty, raty
27. Dodane przez seniorka, w dniu - 29-01-2021 17:31
Kibicuję, gratuluję, nie dajcie się.
28. Dodane przez Light, w dniu - 29-01-2021 17:31
Do 16 eliminować należy kapusiów ! 
 
 
Brawo dla Was, tylko posłuszni nieRządowi siedzą cicho bo sie boją wirusika a po marketach latają jeden za drugim.
29. Dodane przez do kom 17, w dniu - 29-01-2021 17:41
Wystarczy że dadzą ci do podpisania papier że wchodzisz na własną odpowiedzialność i pozywaj sobie ty ...........to
30. Dodane przez Rad, w dniu - 29-01-2021 17:42
Właśnie przechodzę ul.Zieloną i widzę,jak płaczący z braku pieniędzy (...) rozładowuje dostawę alkoholu i piwa.Chyba na kredyt?????? Jutro w polsacie boks więc trzeba ugościć bywalców.A może SM zawita??
31. Dodane przez babunia z dziadziem, w dniu - 29-01-2021 17:42
"Nasza decyzja jest podyktowana tym, że najzwyczajniej w świecie musimy mieć za co żyć. Ani pracownicy, ani ja nie dostaliśmy złamanego grosza. Nie mieliśmy postojowego, nie otrzymaliśmy żadnej rządowej pomocy. Obawiamy się konsekwencji, jednak z tego co mi wiadomo prawnie nie mogą nam zakazać prowadzenia działalności." Moja decyzja przy ktorej stoje twardo od dwoch dekad czyli lat dwadziescia jest taka, ze nie jadam z Z A D N Y C H restauracjach a tym bardziej w pubach. To nie ten czas dobrze juz bylo od marca 2020 roku u s l y s z e l i s c i e, ze juz nigdy niebedzie tak jak przed korobawirusem. Mowil to sam premier pan Mateusz Morawiecki. Trzeba bylo czytac miedzy wierszami ale do prowadzenia pubu niekonieczne sa studia/myslenie totez macie tak jak sobie poscieliscie. Reasumujac: nie jadam nigdzie oprocz wlasnego domu /kuchni od ponad 2 dekad poniewaz wszystko ale to naprawde W S Z Y S T K O co zjecie w restauracjach czy innych barach jest jest n a j t a n s z e g o pochdzenia i dlatego chemiczne wzbogacone , aby byl tanie i lepsze cenowe przebicie /zysk. Rzadzacy a n i m r u m r u bo dzis macie zyc do 52 lub 62 lat a to ze wasi rodzice lub dziadkowie zyli 79 lub 90 lat to tabu i ma yc nieprawda, dlategoi u nas za Odra i Nysa Luzycka nie mowi sie komus kto psiknie 100 lat tylko na zdrowie. Problem w tym, ze w Polsce w przedszkolu juz tez daje sie to slyszec.
32. Dodane przez kkk, w dniu - 29-01-2021 18:11
Wyciągać łapy po pomoc? A ilu pracowników było na zlecenia lub co gorsza na czarno? Pewnie jakaś część, a takimi co stracili pracę i zostali bez niczego bo byli na takiej a nie innej umowie ? Kto się zajmie kto pomoże ?nikt? 
Dostaną może zasiłek i tyle. Jak było pełno ludzi to ok , jak już trochę gorzej idzie to larum wielki. Że trzeba płacić czynsz? każdy płaci, prąd też itp opłaty. Nie dało rady trochę na gorsze czasy zostawić ?co jeden to autko lepsze , 5 razy w Alpy, zapytajcie dlaczego jak źle idzie nie zamkną i nie idą do kogoś pracować. Bo wtedy dostatnie życie się skończy, albo za tyle co inny oferuje pracować nie będą. Tak jest na tych "nieopłacalnych" firmach. Po 10 lat" dokładają.".............
33. Dodane przez Andre, w dniu - 29-01-2021 18:36
Ci właściciele tych pubów niech tak nie narzekają, na wiosnę otrzymali zapomogę od państwa, a zyski z miesięcy gdy mieli czynne to w skarpetkach upychają i wielce biedaków udają. Za otwarty pub karać i do pierdla wy.......ać.
34. Dodane przez Karaoke Adam, w dniu - 29-01-2021 18:36
Do 16tego, przestań bajki opowiadac zaden Pub nie dzialal, a brakuje wyjścia pospiewac na karaoke
35. Dodane przez do 5, w dniu - 29-01-2021 18:42
To Ty robolu jak sam się tak podpisał, gdzie pracujesz,że masz tylko 9 zł.chodziło się na wagary,trzeba dźwigać ciężary.
reklama
36. Dodane przez Uczciwy, w dniu - 29-01-2021 18:44
To się przestawcie, ja też obecnie zasuwam fizycznie choć dotych czas byłem umysłowym. 
To tylko zależy od poczucia uczciwości i poczciwości. 
Przez lata robiliście kasę rozwijając społeczeństwo cwaniaki i nie odłożyliście na gorsze czasy?
37. Dodane przez xx, w dniu - 29-01-2021 18:55
Jesteśmy z wami. Nie jesteśmy niewolnikami, sami decydujemy o sobie i swoim zdrowiu i życiu a jeśli ktoś się boi o swoje i wierzy w brednie z TV czy radio to jego wybór i niech do końca życia sobie siedzi zamknięty w 4 ścianach. Czy oni mają nas za niewolników? Maseczka oznacza zniewolenie
38. Dodane przez DIAVOLO, w dniu - 29-01-2021 19:22
Przyjdziemy do Was!!!
39. Dodane przez Szok, co się dzieje z ludźmi, w dniu - 29-01-2021 19:22
A już autorzy 16, 23... Zazdrość, że ktoś prowadzi biznes i ma jakiś dochód, ma samochód?? Obecne czasy tylko potwierdzają, że wszelkiego rodzaju "stereotypy" o Polakach, to sama prawda.
40. Dodane przez Hej, w dniu - 29-01-2021 19:39
Apel do leszczynskiej Policji. Zacznijcie działać zgodnie z prawem, a nie zgodnie z partią. Nie nękajcie przedsiębiorców, tylko polityków, którzy łamią prawo i wykurzystują was do łamania prawa. Podobno od 30 lat jesteśmy wolnym krajem, podobno czasy partii matki PZPR się zakończyły. Policja ma działać dla ludzi, a nie na rozkaz partii.
41. Dodane przez mieszkanka centrum, w dniu - 29-01-2021 19:41
Osoba w komentarzu nr 16 napisała prawdę!!!
42. Dodane przez k, w dniu - 29-01-2021 19:44
Tylko otwierac jak najwiecej jak wprowadza stan nadzwyczajny z tego powodu to wszyscy beda przeciwko Wam a Wy zostaniecie glupkami i z wyrokami bedzie Wam milo nie beda mieli innego wyjscia zeby uchronic narod od virusa jak w innych panstwach
43. Dodane przez Marzena, w dniu - 29-01-2021 19:49
Witam wszystkich piszących komentarze.Generalnie nie zniżam się do tego poziomu, ale to co tu wypisujecie(oczywiście nie wszyscy) to totalny brak empatii i zrozumienia. Każdy z Was ma szanse otworzyć swoją działalność, jeździć furami(jak widzicie)w Alpy itd. A Wy jadem siejecie. Poczytajcie o pandemii i przestańcie panikować i poniżać przedsiębiorców oni ciężko zapracowali na to co maja, nic z nieba im nie spadło... zabierzcie się do pracy i pozwólcie ludziom myślącym podejmować decyzje... Powodzenia otwieracie... Wszystkiego dobrego Tym co niewiele w życiu osiągneli... za to w komentarzach są najlepsi...
44. Dodane przez nowak, w dniu - 29-01-2021 20:02
Brawo, nigdy nie chodzę do restauracji, ale teraz biorę żonę i dzieci !
45. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 29-01-2021 20:05
Czytam niektóre komentarze i nie wierzę. Tyle jadu, zawiści, donosicielstwa. Ludzie, Wy tak serio? Co z Wami? Oczywiście słowa krytyki tylko w jednym kierunku. Nikt nie wspomina, że np. kościoły są otwarte cały czas i gromadzą się tam ludzie ...
46. Dodane przez Dgr, w dniu - 29-01-2021 20:07
Ty z 35 nie poniza 5 co pisze bo ty może prochy sprzedaje i bmk jeździ a tatuś sędzia jest z komuny
47. Dodane przez Bezimienna, w dniu - 29-01-2021 20:18
I jak Polacy mają być szanowanym narodem jak sami siebie nie szanują?  
Donosicielstwo, zazdrość, byleby komuś było gorzej niż mi. WSTYD 
Wszystkim mądrym anonimowym życzę tego żeby nagle z dnia na dzień po raz drugi zostali bez pracy bez pieniędzy i żeby się przekonali na własnej skórze jak to jest.  
Bez pozdrowień. WSTYD mi za Was...
48. Dodane przez Ko, w dniu - 29-01-2021 20:20
Do 40tu zadzi komuna w Lesznie i policja robi to co każą
49. Dodane przez Życzliwy, w dniu - 29-01-2021 20:25
Do kom 16  
Widocznie otwieranie w ukryciu nie wiele zysków przyniosło skoro postanowili otworzyć drzwi.  
Życzę wygranej w totolotka bo widzę że zazdrośc o to że ktoś zarabia bardzo boli. Żałosne.
50. Dodane przez Kuba, w dniu - 29-01-2021 20:26
Gdy Niemcy wypłacały firmom po 15 tys. euro, krzyczeliśmy: TAK POWINNO BYĆ U NAS! To jest Rząd, to jest wsparcie i odpowiednie podejście do tematu!!! Gdy oni właśnie wprowadzają zakaz wychodzenia z domu i nakaz noszenia tylko certyfikowanych maseczek FFP2, my mówimy: po co w ogóle maski, idźmy napić się wódki. Oczywiście bez zachowania żadnych środków ostrożności, tak jakby nic się nie działo. Wariant ignorowania zagrożenia został już boleśnie przetestowany w Szwecji. W każdym kraju na świecie wprowadzono restrykcje i wszędzie są zapewne osoby niezadowolone z tych zmian. Z przykrością obserwuję sytuację, w której ktoś kosztem zdrowia i życia innych osób próbuje utrzymać swój status materialny. Kalifornia otwarła latem dużą część restauracji. Przestrzegając norm, odległości, zasłon między stolikami itp., większość zbudowała ogródki czasowe na ulicach itp. Jednak poziom zachorowań wzrósł dość szybko. W dyskotekach, klubach nocnych i pubach klienci nie przestrzegają rygorów i dlatego te działalności są oficjalnie zamknięte. Jeżeli osoby idą do pubu bez maseczek to rozumiem, że w środku też ich nie noszą. Zaraz pojawią się hasła, że rozporządzenie takie a ustawa taka, że nie mogą nam zabronić... W święta jedną z osób z "zamkniętego pubu (...)" trzeba było w nocy prowadzić, bo nie była w stanie ustać na nogach. Ile trzeba wypić by być w takim stanie? Czy tutaj ustawa, w tym przypadku o wychowaniu w trzeźwości nie obowiązuje? Czy osobie nietrzeźwej możemy sprzedawać alkohol? Wybieramy ustawy i stosujemy się tylko do tych, które nam pasują, które są wygodne. "Musimy się otwierać, bo nie mamy za co żyć"- słyszymy! Słowo "żyć" myślę, że jest tu kluczowe, bo jeżeli jest w tym wszystkim najważniejsze to trudno będzie właścicielowi lokalu powiedzieć cokolwiek na pogrzebie pracownika czy klienta. Słyszymy: "Nie dostaliśmy pomocy albo dostaliśmy tylko tyle i tyle." Czapki z głów temu Państwu, firmie czy gospodarstwu domowemu, które robiło zapasy finansowe na potrzeby ewentualnej pandemii. Chcemy wprowadzenia stanu wyjątkowego i wypłaty ogromnych odszkodowań, a jednocześnie przyznajemy, że sami nie mamy pieniędzy. Wszystko jest finansowane z podatków, Naszych wspólnych podatków. Są one ograniczone i nie stać nas na wszystko. Oczywiście z punktu widzenia pojedynczej firmy każdy może powiedzieć: "ale przecież oni obracają miliardami i mogli by mi coś dać". Racja. Tobie jednemu, wybiórczo mogli by dać nawet milion ale to nie rozwiąże problemu, bo jak tak dalej pójdzie to z tym milionem nie wiele będziesz mógł zrobić. Na wakacje nie pojedziesz, skończy się żywność, paliwa kopalne, nie będzie jak wytwarzać energii a więc i dóbr materialnych. Musimy patrzeć dużo dalej niż na czubek własnego nosa.  
 
Jeżeli ktoś łamie zasady, bo uważa, że nie dostał żadnej pomocy i tą dostrzega tylko na swoim koncie bankowym to chciałbym zwrócić uwagę, że cały świat nauki i medycyny pracuje w pocie czoła nad tym, by uporać się z zaistniałą sytuacją. Ludzie, firmy instytucje na całym świecie walczą z pandemią. Wirus to problem globalny i walczymy wspólnie, dla siebie tak samo, jak i dla innych. Odwołali Igrzyska Olimpijskie dla wszystkich, również dla mnie i dla ciebie, dla twojego Pubu byś mógł stanąć na nogi jak najszybciej się da. Firmy produkujące szczepionkę nie musiały tego robić, mogły olać Polskę i twoje otoczenie a jednak to ty dziś ich olewasz pokazując swoim nieodpowiedzialnym zachowaniem że wszystkie wysiłki, starania i życia ludzkie zabrane przez Covid nie miały sensu.  
 
Lekarze mający zabezpieczenie finansowe jednak przychodzili do pracy i często oddawali życie ratując innych. Restrykcje opracowywane są przez specjalistów, fachowców a wprowadzane są w okrojony i łagodny sposób przez polityków, którzy mają na uwadze nie tylko zdrowy rozsądek, ale i poparcie wyborców. Trudno o bardziej rozsądne i odpowiedzialne wytyczanie sobie granic co można a czego już nie. Naciski w tym aspekcie mogą być bardzo szkodliwe.  
 
A gdyby wirus był bardziej śmiercionośny, to bary i dyskoteki by się otwarły? Co wytycza granicę respektowania zasad. Żyjemy w cywilizowanym kraju. Mamy pewne wolności i dobra w stylu utwardzona droga, oświetlone chodniki, służbę zdrowia, ogólnodostępną oświatę, straż pożarną, która czeka tylko na telefon, by w razie pożaru nas ugasić itd..  
Mamy też pewne obowiązki i nie możemy szkodzić innym w myśl zasady, że nasza wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. Nie możemy np. prowadzić sklepu z dopalaczami, choć dla sprzedawcy byłby to dobry interes. Przecież nikt nie zamknął Pubów i te mogły świadczyć sprzedaż na wynos. Okazało się, że biznes w ten sposób jest mniej opłacalny i dlatego chcecie Państwo narażać życie i zdrowie innych. A co będzie, gdy sprzedaż stacjonarna również przestanie być opłacalna? Zaczniecie kosztem życia i zdrowia klientów robić cięcia np. przez serwowanie tańszego alkoholu etylowego? Wtedy to będzie rozsądne i uzasadnione? 
 
Życie i zdrowie ma się jedno. Co robimy, gdy mamy problemy finansowe? Sprzedajemy dziecko, nerkę babci? Szastamy życiem i zdrowiem? No nie. Działamy wręcz odwrotnie i gdy zagrożone jest życie naszych bliskich sprzedajemy samochody, telewizory, mieszkania, firmy. Gdy potrzebujemy pomocy korzystamy z ośrodka pomocy rodzinie i wielu organizacji, które pomogą nas odziać i nakarmić. Jest takie przekonanie, że jak ktoś się czegoś dorobił to nie może tego stracić, jak w filmie prof. Malinowskiego pada często zdanie "przecież myśmy tyle na to pracowali i nie chcemy zrezygnować z naszego sposobu życia". Część zmian zachodzi czy nam się podoba, czy nie. 
 
Ta pandemia kiedyś się skończy, ale przez to, że nadmiernie wykorzystujemy naszą planetę pojawią się kolejne, pojawią się problemy związane ze zmianą klimatu. Część działalności człowieka będzie nie tyle zakazana, co niemożliwa. Jak taki Półwysep Helski będzie już pod wodą to do kogą będą mieli mieszkańcy pretensje? Kto będzie winny? Nikt, a może wszyscy? Kto, komu wypłaci odszkodowanie? Mamy jasno określone wytyczne przez naukowców co mamy robić, aby przeżyć a my mamy problem, by powstrzymać się od wspólnego picia wódki, mamy problem, by przejść z węgla i drewna na ogrzewania gazowe, jak i te będziemy musieli przecież za 10 lat odstawić, gdyż mimo że nie wydziela ono szkodliwych pyłów to jednak podczas spalania powstaje dwutlenek węgla który musimy wyeliminować do zera zachowując szanse dla przyszłych pokoleń. Zawsze można zrobić coś lepiej i każdy popełnia błędy. W trudnych czas mamy więcej wyzwań i możliwości sprawdzenia się.  
 
Nie zmarnujmy szansy i postępujmy mądrze. Zawsze byłem dumny z Leszna i jego Mieszkańców. Patrząc dziś na to co się dzieje i jakie pojawiają się komentarze czuję się jednak nieswojo.
51. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 29-01-2021 20:31
Matko jakie czasy, człowiek człowiekowi wilkiem. Czytać się nie chce. Ile zawiści w tych komentarzach, ciekawe czy kiedy były ograniczenia w ilości osób na Wigilii też tak Państwo sobie we własne gniazdo zaglądali.  
 
Ja z kolei jak widzę emerytów chodzących cały dzień po sklepach to nie rozumiem po co im te godziny dla seniorów skoro cały dzień chodzą po sklepach, tam jest tłok i Państwu nie przeszkadza, wtedy nie trzeba ich chronić.  
 
Tak to jest kiedy każdy widzi tylko czubek własnego nosa.  
 
Czy kiedy na mszy w niedzielę jest więcej wiernych i rozmieszczonych nierównomiernie to też donosicie na policję, SM czy jak toś wspomnieć CBŚ?
52. Dodane przez bibi, w dniu - 29-01-2021 20:39
Brawo .... brawo ... brawo ..
53. Dodane przez seniorka, w dniu - 29-01-2021 20:41
Popieram akcję #otwieramy. Przecież bez lokali gastronomicznych: pubów, reastauracji, kawiarni - nie ma społecznego życia. Gdzie młodzi mają się bawić, spotykać, korzystać z życia?
54. Dodane przez J., w dniu - 29-01-2021 21:07
Rozumiem i solidaryzuję się z Wami - pubowymi właścicielami. Wierzę, że policjantów i sympatyczne panie z Sanepidu z uprzejmością przywita ktoś od Was i Wasz dobrze przygotowany prawnik. Tak naprawdę to im też współczuję, bo muszą to robić, aby zarabiać na życie, ale nie wierzę, że to dla nich przyjemność. Szanujmy się nawzajem, bo rządy i przepisy się zmieniają, a ludzie nadal będą żyć obok siebie. Powodzenia!
55. Dodane przez do kom. 43, w dniu - 29-01-2021 21:19
Też jestem zdania, że każdy kto pisze o jakiejś działalności, powinien kilka razy zastanowić się zanim coś napisze. Mam znajomych, którzy nigdy nie prowadzili żadnej działalności i dopiero gdy z nimi rozmawiam i wyjaśniam na czym tak naprawdę polega w Polsce prowadzenie biznesu (choćby małego), to niektórym szeroko otwierają się oczy z niedowierzania.  
 
Jednemu koledze nawet pokazałem kiedyś dokumenty firmowe, bo nie potrafił odróżnić przychodów od dochodów ani kwoty brutto od netto wynagrodzenia. Dopiero gdy zobaczył na własne oczy z jaką ilością różnych kosztów wiąże się prowadzenie firmy, to wtedy zaczął się w nim budzić nowy obraz drobnego przedsiębiorcy. I dopiero wtedy zrozumiał, że korzystniej jest mi mieć nowy samochód, aby posiadać sprawne narzędzie transportu i ograniczyć płacenie podatków poprzez raty leasingowe.
56. Dodane przez Henryk, w dniu - 29-01-2021 21:37
Do 16 jak widać Baranów u nas pod dostatkiem.
57. Dodane przez srandemia, w dniu - 29-01-2021 21:39
LUDZIE OTWIERAC WSZYSTKO NORMALNIE STADIONY, BIZNESY, KNAJPY!!! WIDZIELISCIE CO POWIEDZIAL TEN (...) Z NIERZADU?? ZE OTWORZY WAM JAK WYSZCZEPI NA JEDEN Z TYSIECY SZCZEPKOW GRYPKI 80% LUDZI!! CZYLI NIGDY BO SIE NIE DAMY!! WIEC CO NIGDY NIE OTWORZY??? NO WLASNIE SAM NIE OTWORZY JUZ!! MY MUSIMY OTWORZYC!!!
58. Dodane przez Michał, w dniu - 29-01-2021 22:04
Jerzy ty jesteś głupi jak mlode psy . Konfidentow trzeba karać
59. Dodane przez do 55., w dniu - 29-01-2021 22:20
Jeżeli tak wielkie koszty są , to po co prowadzą? niech idą do pracy u kogoś ,za 2000-2500 , i tyle , jak normalną umowę dostaną to pewnie sukces będzie. Tyle w temacie. To nie jest plucie jadem tylko prawda, renciście czy zarabiającemu najniższą ktoś pomoże jak na leki nie starcza?
60. Dodane przez Do Pana z nr 5, w dniu - 29-01-2021 22:24
Jest Pan specjalistą ,po jakiejś szkole specjalnej czy,,cóś "?
61. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 29-01-2021 22:52
Motywacja do pracy na własnym rachunku jest bardzo różna u poszczególnych osób. Jedni mają już dosyć pracy dla innych i wolą realizować własne pomysły nawet, jeśli nie pozwalają one na uzyskiwanie dobrych dochodów. Inni liczą na ponadprzeciętne dochody lub nawet na bogactwo. Choć nierzadko okazuje się, że jest to dużo trudniejsze niż zakładali. Udaje się to tylko nielicznym, a 80% własnych biznesów upada w ciągu pierwszego roku. Są też tacy, którzy chcą dzięki samozatrudnieniu mieć nienormowany czas pracy, by mieć czas realizację własnych pasji lub na opiekę nad schorowaną, bliską osobą. Jeżeli myślisz, że wszystkich do podjęcia takiej decyzji motywują wyłącznie duże pieniądze, to jesteś w wielkim błędzie.
62. Dodane przez PAT, w dniu - 29-01-2021 22:58
ooooo Bożeeee !!!! taka pandemia a oni otwieraja trzeba czekac na szczepionki brac jak najszybciej i czekac az minie
63. Dodane przez PAT, w dniu - 29-01-2021 23:01
ja natomiast podstawowke robilem 8lat ostatnie 2lata zaliczalem pania z j.polskiego
64. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 29-01-2021 23:13
Pewnie Ziobro kazał dodrukować bloczków mandatowych.
65. Dodane przez Kuaba, w dniu - 29-01-2021 23:32
Z wypowiedzi Pana Patryk Krzyżański z pubu "Cegła przy ul. Łaziebnej wynika że chciałby aby jego lokal w przeciwieństwie do innych lokali gastronimicznych był jednak otwarty gdyż on nie może sprzedawać alkoholu na wynos. Ten Pan nie rozumie dlaczego zamkniete są lokale i że to sprzedaż alkoholu niesie najwieksze zagrożenie w tym przypadku.
66. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 29-01-2021 23:35
Jest jeszcze jedna kwestia. We własnej działalności koszty i podatki są gwarantowane niczym śmierć na końcu życia. A wielkość sprzedaży i przyjęta marża, nie zawsze pozwala na pokrycie wszystkich kosztów. Koszty trzeba ponosić, lecz zanim zyski ze sprzedaży pokryją je wszystkie i jeszcze zacznie gromadzić się jakaś znacząca rezerwa, mija czasami bardzo wiele czasu. A jeszcze trzeba mieć z czego żyć. Spróbuj sam, aby się o tym przekonać na własnej skórze. Tylko pamiętaj o tych 80% upadających w pierwszym roku.
67. Dodane przez tadeusz, w dniu - 30-01-2021 00:26
Właściciel jednego z pubów jezdzi czerwonym lamborghini terenowym, perelka w Lesznie cos pięknego, pewnie to nie ktorych boli. Pozdrawiam właścicieli pubów i tych życzliwych, a tych co psioczą to zeby Wam juz driniki i piwo smakowało kapusta i zepsutym jajkiem. P S niech wroca stare dobre czasy
68. Dodane przez Nie, w dniu - 30-01-2021 01:32
Do pana Jerzego. Właściciel opisanej knajpki stara się żyć na własny rachunek. Pan niestety nie. To co pan uprawia to zwykłe kapowanie, bezmyślne albo celowe donosicielstwo. Nie ma w tym żadnej troski o dobro wspólne.
69. Dodane przez jjjj, w dniu - 30-01-2021 08:58
Niemcy, prowadzący działalność gospodarczą, polscy przedsiębiorcy i pracownicy zatrudnieni w firmach usługowych, które w małym Lesznie nie mogą działać - są w całkiem INNEJ sytuacji. Firmy gastronomiczne nie mogą działać bez klienta. To coś innego niż nie/legalna produkcja. Ci, którzy tutaj kapują to konfidenci, zazdroszczący innym wszystkiego: pensji pracownikom itd. Byłam kiedyś kelnerką w pubie (bierstube) i nie zazdroszczę nikomu dochodów bo wiem, jak ciężka to działalność, praca, choć satysfakcja z niej wielka.
70. Dodane przez Jerzy, w dniu - 30-01-2021 09:21
Mam nadzieje, że własciciele otrzymaja takie kary, że zwiną inters i już nigdy do niego nie wrócą. 
Wszyscy jestesmy w trudnej sytuacji, ale to nie obliguje nas do lekceważenia zagrożenia. Trzeba spojrzec troche dalej niz na czubek własnego nosa.
71. Dodane przez Kiki, w dniu - 30-01-2021 10:28
Co będzie jeśli otworzą i ktoś tam się zarazi i umrze kto wezmie odpowiedzialność i koszta na siebie? Policja sanepid którzy nie dopilnowali czy właściciel? Jest zakaz żyjemy w Europie w której prawa ktoś naznaczył i trzeba ich przestrzegać a nie jak w buszu każdy sobie.zaraz ktoś powie dlaczego mam czekać na czerwonym świetle albo jeździć 50km/h ? Toz to bezprawie
72. Dodane przez ., w dniu - 30-01-2021 11:23
Do kiki sanepid jeszcze zadnej sprawy w sadzie nie wygral to niech sie smialo otwieraja
73. Dodane przez jjjjjj, w dniu - 30-01-2021 11:29
Właśnie popieranie przez zwykłych obywateli akcji #OtwieraMy jest patrzeniem dalej niż czubek własnego nosa, bo stajemy za otwarciem gospodarki, za wolnością gospodarczą, jesteśmy solidarni.
74. Dodane przez 12345, w dniu - 30-01-2021 12:03
Jeśli pootwierają te swoje piwiarnie to natychmiast pozabierać im koncesje na sprzedaż alkoholu i dowalić mandat z grubej rury taki z 50 000 zł. Ja już przechorowałem Covid 19 i wiem co to jest za świństwo.Popieram kom.16
75. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 30-01-2021 12:03
Do pubów chodzą ludzie pełnoletni, biorący pełną odpowiedzialność za swe czyny i zaniechania. Ryzyko zarażenia się wirusem jest powszechnie znane, więc trudno mówić, że się o nim nie wiedziało. Za swe czyny po spożyciu alkoholu też odpowiada osoba pijąca go.
76. Dodane przez do kom 2, w dniu - 30-01-2021 12:19
zostań takim jak to mówią prywaciarzem, daj ludziom 5000 zł. na rękę...
77. Dodane przez ola, w dniu - 30-01-2021 12:35
CZY JUŻ WYLALIŚCIERE Z SIEBIE CAŁĄ ŻÓŁĆ LUDZIE TROCHE OPTYMIZMU A NIE NALATUJECIE JEDEN NA DRUGIEGO (: ŻENADA IDZIE WIOSNA MOŻE TO CHOLERSTWO WRESZCIE SIĘ CHOCIAŻ TROSZKĘ USPOKOI I TROSZKĘ UŚMIECHU DLA INNYCH I EMPATI A DO KOMENTARZA 2 JESLI TWIERDZISZ ŻE PRYWACIARZE TO ZŁODZIEJE TO PORTOSTU NIE CHODZ DO TESTAURACJI I NIE RÓB ZAKUPÓW PROSTE POZDRAWIAM WSZYSTKICH Z UŚMIECHEM
78. Dodane przez ola, w dniu - 30-01-2021 12:55
Niech sobie otwierają (...) nastawione na kasę.Co tak inny człowiek.Mi niepotrzebny ,ważne że przyniesie mi kasę.Potem może sobie umierać.(...) Już Kochanowski pisał ze zdrowie doceni tylko ten kto je straci.Tym panom wydaje się ,że są nieśmiertelni,że im sie nic nie przydaży.Przeciez mają wypasione fury a zły wirus atakuje tylko starców.Zobaczymy czy niektórzy stali bywalcy po znalezieniu sie pod respiratorem i z niodwracalnym uszkodzeniem płuc też drugi raz tam sie pojawią i czy nie będą domagać się zadośćuczynienia.Czy będą tak wspaniołomyślni dla właścicieli.Nieststy większośc komentarzy pisza nudzące się dzieciaki nie mające zielonego pojęcia o życiu.Mamusia da na imprezkę i podstawi obiadek.A ja chcę sie bawić i imprezować a nie ktoś mi będzie zabraniał.
79. Dodane przez Do Kuby 50, w dniu - 30-01-2021 13:08
Opisałeś wszystkie problemy tego świata ale w niektórych miejscach trochę naciągasz fakty. Szwecja pomimo jak piszesz "ignorowania zagrożeń" ma 1144 przypadki śmiertelne w przeliczeniu na 1 milion populacji a Polska 980. Czy to jest znacząca różnica statystyczna? A weź uwzględnij jeszcze coś koło 60-70 tysięcy zgonów więcej w stosunku do roku 2019 z powodu innych chorób i zamknięcia dostępu do leczenia innych chorób niż Coid-19 i wyjdzie na to że nasze obostrzenia i ignorancja szwedów idą pod rękę. 
 
Firmy które opracowują szczepionkę robią to dla pieniędzy - oczywiście świetnie że szczepionka została opracowana i ratuje życie, sam mam zamiar z niej skorzystać za jakieś 2 lata przy tym tempie szczepień ale zrozum to jest biznes. Na świecie jest całe mnóstwo rzadkich i bardzo paskudnych chorób na które nie opłaca się produkować leków i prowadzić kosztownych badań bo ten koszt nigdy się nie zwróci finansowo. A w przypadku Covid-19 to dla tych firm żyła złota, parę miliardów ludzi do zaszczepienia. Ja się bardzo ciesze że jest ta szczepionka ale nie sugeruj altruistycznych motywacji u wszystkich osób nad nią pracujących. 
 
Napisałeś "Restrykcje opracowywane są przez specjalistów, fachowców a wprowadzane są w okrojony i łagodny sposób przez polityków, którzy mają na uwadze nie tylko zdrowy rozsądek, ale i poparcie wyborców" - nie wiem czy przeczytałeś to co napisałeś o politykach ale czy publikacje wyroku TK w sprawie aborcji właśnie teraz uważasz za zdrowy rozsądek w kontekście epidemii? Nie chodzi mi teraz o Twoje zdanie na temat aborcji tylko o wybór czasu. Przecież ci politycy są u władzy od 6 lat. A zakaz wstępu do lasu na wiosnę przy 200 zachorowaniach w skali kraju był rozsądny? A zamknięcie stoków przy jednoczesnym otwieraniu galerii? Gdzie tu widzisz logikę i rozsądek?
80. Dodane przez obiekt, w dniu - 30-01-2021 14:32
większość na pandemii popłynęła mniej lub więcej ale jak słyszę że prywaciarze płaczą i zasłaniają się że nie mają na pensję dla pracowników to szlak mnie trafia... od kiedy dla was liczy się pracownik (...) ile płacicie swoim pracownikom najniższą i umowa na 1/4 1/2 oczywiście zlecenie więc przez te wszystkie lata oszczędzając na zus, us kantując pracowników którzy z waszych umów nawet o rencie nie mogą marzyć i będą udawać życie ale co was obchodzi kiedyś i ktoś zawsze znajdziecie kogoś chętnego co mimo że się nie godzi na takie warunki pracuje by żyć choć skromnie i nie (...) że mogą iść gdzie jest lepiej bo wszyscy nie mogą być dyrektorami, niestety nawet gdyby pandemia uderzyła ze zdwojoną siłą wy tego nie zrozumiecie bo widzicie tylko czubek swojego nosa i stan swojego konta teraz macie trochę mniej i lament trudno nie kupicie nowego modelu auta i wakacje będą skromniejsze tylko że problem w tym że wy tak nie umiecie żyć bo jesteście Panami (dla mnie jednak paziami)...
81. Dodane przez Heniek do 68, w dniu - 30-01-2021 15:09
Chyba pan myli pojęcia - żyjemy w jednym kraju,który się zwie POLSKA.Jeśli rząd wydał jakieś dystrykcje to chyba z troską o ludzi - nie warzne czyj to rząd.Jeśli się nie podoba-będą następne wybory i tam można się opowiedzieć za czymś innym.Wielka szkoda,że część Polaków /tych którzy piszę na elce/ nie rozumieją podstawowych pojęć a oszustwo traktują za dobre imię.a nawiasem mówiąc - panie właścicielu Krewnego - po co ci to było????
82. Dodane przez do kom. 80, w dniu - 30-01-2021 15:48
Strasznie uogólniasz, panie frustrat. Zamiast tak biadolić, sam uruchom działalność, traktuj dobrze pracowników, ZUS i fiskusa, płać wysokie wynagrodzenia, wynajmuj lokal, spłacać raty, żyj skromnie i nie patrz tylko na czubek swojego nosa. I w takiej błogości przetrwaj wiele miesięcy bez sprzedaży. Pochwal się później nam wszystkim jak Ci poszło, ok ?
reklama
83. Dodane przez Miki, w dniu - 30-01-2021 16:37
Jeśli policja pozwoli na otwarcie to będzie to kpina z wymiary sprawiedliwości i obywateli państwa polskiego. Nie po to ludzie chronią się i przestrzegają obostrzeń żeby tacy obywatele to niweczyli przez swoje chęć zysku. Jest to tez nir fer wobec restauratorów którzy nie są przeciwko prawu. Przeciez jeśli tam będą klienci to mogą się pozarazac i potem poroznosic na ludzi nic nie winnych.czekamy na zdecydowane działania organów które są powołane do przestrzegania i pilnowania prawa polskiego.
84. Dodane przez PROWADZĘ LOKAL, w dniu - 30-01-2021 17:40
Ja lokalu nie otworze. Staram się zrozumieć właścicieli tych lokali. Nie otrzymałem postojowego i pożyczki z UP. Mimo zamknięcia drzwi koszty nadal są. Co miesiąc koszty utrzymania nieczynnego lokalu to w moim przypadku 8tys. To trwa już 4 miesiące. Panie Mirku i Patryku inwestowaliśmy w lokale przez wiele lat mnóstwo pieniędzy i pracy. W ciągu roku możemy stracić wszystko. Życzę wytrzymałości.
85. Dodane przez do kom. 83, w dniu - 30-01-2021 17:43
Rzecz w tym, że z wymiaru sprawiedliwości zdaje się kpić państwo polskie, wprowadzając bezprawne rozporządzenia. Rząd powinien przede wszystkim dawać przykład przestrzegania prawa, a tego nie robi. Niestety jesteśmy krajem, w którym prawo zaczyna stawać się jego karykaturą.
86. Dodane przez Marian, w dniu - 30-01-2021 18:02
Czytam i nie wierze komentujący tu w większości popierają oszustwo. To może od jutra jazda na podwójnym gazie tez bedzue ok wszak to tez nielegalne
87. Dodane przez R, w dniu - 30-01-2021 18:17
Nie tylko Wy prowadzicie lokale w mieście. Każdy ma trudna sytuacje. (...) Mimo ze inni solidarnie walczyli z pandemią. Przez Was starania ludzi w walce z wirusem tracą sens. Zanim oficjalnie otworzycie lokale zapraszam przejdźcie się do szpitala i zobaczcie co oznacza poświęcenie człowieka w walce z pandemia. Panie PIENIĄŻKU ludzie umierają na ten wirus. Ile warte jest życie waszych gości w lokalu? Już policzyliście? Kasa ważniejsza! Wstyd! Panie Mirku proszę złożyć pismo o zwrot za koncesje. Przecież Pan uczciwy restaurator miał lokal zamknięty Należy się to Panu. Serdecznie dziękuje za troskę o nasze zdrowie.
88. Dodane przez do kom. 86, w dniu - 30-01-2021 18:21
Co jest wg Pana tym oszustwem? Prowadzenie działalności gospodarczej?
89. Dodane przez Poznaniak, w dniu - 30-01-2021 18:45
Czytając niektóre komentarze ręce opadają. Ciekawe czy Ci wszyscy jakby prawie rok nie zarabiali mieli takie zdanie .Nie jestem pracodawcą ale pracownikiem branży restauracyjno -hotelowej w tej chwili jest bardzo źle od marca praktycznie wielu kolegów zostało z niczym .Proszę tylko nie pisać o przebranzowieniu się. Bo po 30 latach jest to ciężkie dla kogoś kto robił to z pasją .W Polsce łamana jest konstytucja zniszczony cały dorobek ludzi pracy w tej branży. Widzę tu zazdrość donosicielstwo w komentarzach .Nie jest Wam wstyd .Ludzie ogarnijcie się. Czego tu zazdrościć ciężkiej pracy weekendowej nocnej .Każdy ma prawo założyć firmę i zobaczy jak to jest .Zapewniam że to nie tylko wakacje i pieniądze . Tak jest koronawirus ale dlaczego w kościołach marketach ludzie wychodzą na siebie I jest ok. 
W drogich restauracjach w Lesznie nie ma scisku. Kluby muszą przestrzegać zasad sanitarnych .No i oczywiście nikt nikogo nie zmusza do wejścia. To jest każdego indywidualna sprawa .Rząd powinien wprowadzić stan wyjątkowy i wypłacić przedsiębiorca pieniądze wtedy miałoby to sens .A jeszcze są pracownicy !!!Każdy z Nas ma opłaty. Dlaczego Ojciec Dyrektor dostał od Rządu takie wsparcie ? Można tu dużo pisać. Proponuję zobaczyc film po otwarciu olwiarni w Łodzi. Chylę czoła przed właścicielką jak sobie poradziła. Kończąc uważam że jeżeli ktoś nie chce iść w takie miejsca niech nie idzie .Ale proszę nie przeszkadzać ludziom którzy chcą żyć normalnie .Wirus był I będzie A życie ucieka .Pozdrawiam wszystkich z branży którzy od marca mają trudny okres . 
Jak widać trudno zrozumieć innym że nie mamy z czego żyć.
90. Dodane przez do kom. 89, w dniu - 30-01-2021 19:58
To, że ktoś nie zarabia, to naprawdę trudne doświadczenie. Ale właściciele niektórych firm muszą od wielu miesięcy często dokładać, by przetrwać. Nie prowadzę akurat lokalu gastronomicznego, ale sam mam podobnie. Gdybym tylko mógł z utargów pokryć wszystkie koszty bieżącej działalności, żeby utrzymać płynność, to już byłoby nieźle. A tak pozostaje zaciąganie pożyczek i wyprzedawanie wszystkiego, co się da. A niemal wszystko kupowałem na raty, niemało sobie odmawiając. I najgorsze jest to, że nie ma się żadnej pewności, kiedy będę mógł te pożyczki zacząć spłacać? Bo taki lockdown jak obecnie można utrzymywać w nieskończoność, zrzucając na brak szczepionek, na nowe mutacje szczepów lub na cokolwiek innego.
91. Dodane przez Poznaniak, w dniu - 30-01-2021 21:55
Ta branża pociąga za sobą wiele innych .A dlaczego mamy w tej chwili za dużo żywności przecież to są hurtownie gastronomiczne ich przedstawiciele w całej Polsce .Co oni mają robić? A branża weselna? Piwo wylewa się w browarach. Napoje pepsi cola itp co z tym robić nie ma zbytu promocje w marketach nie wystarczą. Gdzie wypijemy wino jak nie w klubie restauracji.A co Rząd wprowadził podatek cukrowy na tą biedę. Nigdy nikomu nie zazdroscilem czegokolwiek każdy ma szansę w życiu robić to co chce .W swojej pracy zawsze byłem pomiędzy jedną I drugą stroną. Wierzcie mi że nigdzie nie jest łatwo. Znaleźliśmy się w trudnych czasach ale to nie znaczy żeby bawić się w donosy tego typu .Ludzie Po prostu chcą pracować i zarabiać na rodziny .Trudno tego odmówić. Podanie piwa to opłaty szklanka woda płyn toaleta pracownik ile trzeba tego sprzedac ?Rozumiem osoby które uważają że tam nie pójdą nic nie kupia z różnych powodów. Macie prawo .Ale nie odbierajcie możliwości przeżycia innym .
92. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 31-01-2021 09:31
Ci, którzy myślą, że ludzie, zwłaszcza młodzi nie spotykali się od wielu miesięcy, są w błędzie. Tyle, że nie w lokalach, lecz w domach. Wystarczy ich zapytać, który z nich nie urządził albo nie brał udziału w czyichś 18. urodzinach albo nie bawił się na Sylwestra? Popytajcie znajomych, to Wam się oczy otworzą. Nawet w szkołach trzymali we wrześniu większy dystans niż podczas tych imprez. Może w klubach, gdzie jest większy tłok obostrzenia takie mają sens, ale przy dobrych chęciach wszystkich i zachowaniu odrobiny rozsądku, w pubach i w restauracjach ryzyko zakażeń wydaje mi się być znacznie mniejsze.
93. Dodane przez Do 89, w dniu - 31-01-2021 10:03
Ty chcesz zarabiać to co cię tam jskis wirus niech się zarażają byle ys ty zarabiał. Brak slor
94. Dodane przez Do 47, w dniu - 31-01-2021 10:10
Nikt z tych anonimów nie straci pracy bo to emeryci i renciści, którzy nie mają co ze sobą zrobić. Raz dziennie do kościoła i co dalej? Prawda jest taka, że rząd z jakiegoś powodu umyślnie łamie prawo bez żadnych konsekwencji nie dając w zamian żadnej pomocy a tylko obietnice. Starszym osobom i patologii te obietnice wystarcza, do tego jakieś 500+ i jest super. Niech dadzą pieniądze żeby było co otwierać po pandemii i możemy wszyscy siedzieć w domach. A co do zamożności właścicieli to trzeba być na prawdę bogatym żeby przez ponad rok płacić spore należności a nie mieć w zamian żadnych przychodów.
95. Dodane przez Do 93, w dniu - 31-01-2021 10:43
Bez komentarza .
96. Dodane przez Do kom 79, w dniu - 31-01-2021 11:19
W przypadku Szwecji chodziło mi o zwrócenie uwagi na to, co się działo w okresie od początku roku do mementu w którym restrykcje zostały jednak szybko wprowadzone. Branie statystycznych danych śmiertelności z całego roku nie oddaje tego, bo w większości czasu obostrzenia już normalnie działały. Szwecja zobaczyła, że ich początkowe lekceważące podejście do pandemii nie sprawdza się i mimo jednego z lepszych systemów opieki zdrowotnej na świecie zdecydowali się działać jak pozostałe kraje. 
 
Druga sprawa to ja nie popieram w żaden sposób rządu PIS. Uważam, że to co robią z sądownictwem i w sprawie kobiet nie przystaje na cywilizowane, demokratyczne kraje. Sam popieram oczywiście strajk kobiet. Wypowiadałem się jedynie na temat wprowadzanych obostrzeń dotyczących typowo pandemii. Pisząc o politykach wprowadzających złagodzone obostrzenia chodziło mi o to że gdyby zasady wprowadzali naukowcy i lekarze to te byłyby dużo bardziej uciążliwe dla społeczeństwa. Naukowiec zaleci noszenie masek pełnych o filtracji FFP3, które jako jedyne chronią w pełni przed wirusem, lekarz powie, że trzeba maseczki wprowadzić natychmiast a polityk mając na uwadze że maski klasy P3 są niedostępne na rynku, że nie ma nawet masek klasy P2 i P1 dopuści do użytku maseczki szyte z materiałów a nakaz noszenia wprowadzi z tygodniowym opóźnieniem by zakłady miały czas na produkcje. Tego typu maseczki ograniczają rozpowszechnianie się wirusa szczególnie w kontakcie na zewnątrz, ale gdy wirus unosi się w pomieszczeniu to już taka maseczka materiałowa nic nie daje. W Niemczech aktualnie wprowadzono wymóg noszenia masek FFP2 w oznaczeniu USA/CHINA Kn95. 
 
Zamknięcie lasów na początku samej pandemii może wydawać się nam śmieszne, ale wtedy nie wiedzieliśmy dużo o zagrożeniu i chciano zatrzymać jak najwięcej osób w domach. Wiem jak moja mama by sobie tłumaczyła otwarcie lasów. Powiedziałaby sobie, że skoro las jest otwarty to ona jedzie na działkę bo to przecież też na otwartej przestrzeni, a jak ktoś ma domek w Boszkowie to czym to się różni, są tacy co mają domki w górach na drugim krańcu polski i jak by im zakazać, a skoro park to taki las w mieście to idziemy na spacer, w jednym parku są karuzele więc co za problem skorzystać. Może dla takiego myślenia był ten zakaz, choć mi on nie był potrzebny i ja sam sobie narzucam od stycznia 2020 ograniczenia, które o kilka klas przewyższają to co jest wymagane.
97. Dodane przez Do 93, w dniu - 31-01-2021 11:20
Patrząc na to co napisałeś nie czujesz się najlepiej . 
Zdrowia życzę
98. Dodane przez Kuba, w dniu - 31-01-2021 12:04
Pan z pubu (...)... mówi, że się właśnie otwiera jak był też otwarty w grudniu. Wtedy widziałem jak pracownik w nocy w krótkim rękawie bez maseczki wychodził na ulicę by instruować ludzi, że wejście do nielegalnego lokalu jest teraz od ulicy (...). Osoby wchodzące do lokalu nigdy nie miały maseczek. Mamy koniec stycznia. Rozliczenie podatkowe grudnia zostało już wysłane. W lokalach gastronomicznych przed przyjęciem zapłaty trzeba wystawić rachunek fiskalny. Czy właściciel na tych tajnych imprezach wystawiał rachunki? Jestem pewien obaw, że miałby problem z przedstawieniem wydruków z kasy fiskalnej. Czy my podatnicy, reszta społeczeństwa powinniśmy się martwić o takie rzeczy? Pan (...) mówi cytuję artykuł: "Zapewniamy, że będziemy stosować się do wszystkich zaleceń sanitarnych". Pan (...)kłamie i oszukuje nas. Przypomnę Panu (...) jakie były wytyczne dla gastronomi, gdy ta mogła być otwarta. Otóż pierwsze to dezynfekcja rąk przez klientów przy wejściu do lokalu, obsługa lokalu w maseczkach i rękawiczkach, 2-metrowa odległość między osobami w kolejce, 2-metrowe rozstawienie stolików, klienci mogą zdjąć maseczki tylko przy stoliku podczas spożywania posiłków, do stolików bez przegród mogliśmy zasiadać jedynie z osobami ze wspólnego gospodarstwa domowego, idąc do toalety, wchodząc do lokalu, robiąc zamówienia maseczka musi być założona, przed wejściem do lokalu powinna być wywieszona informacja ile osób może na raz przebywać w lokalu. Niech Pan (...) wyjawi, którą wytyczna i które zalecenie wypełnił? Wystawienie butelki z płynem na stoliku przy wejściu nie wypełnia jeszcze żadnego z zaleceń. I jeszcze w ramach sprostowania (...) sprzedaje na wynos pizzę a nie alkohol, taka informacja jest na stronie internetowej , oknach lokalu i samochodzie firmowym tak więc (...) nie jest dyskryminowany ani wyjątkowo źle traktowany przez ustawodawców i rynek zbytu.
99. Dodane przez swiadomy, w dniu - 31-01-2021 13:39
budzic sie goje - bo was zostawia w samych gaciach hahaha
100. Dodane przez Antywirus, w dniu - 31-01-2021 13:41
Gdybym ja miał pub, to wypuściłbym teraz drinka o nazwie Antywirus. Taki na bazie spirytusu i być może propolisu, do odkażania wewnętrznego :)
101. Dodane przez Mini majk, w dniu - 31-01-2021 14:32
Karać takich bez żadnych skrupułów. Tylko wysokie kary odstrasza takie osobniki które myślą ze stoją ponad prawem. Jutro służby wybija im otwarcie z głowy mam nadzieje i wspólnie może pokonamy tego wirusa a nie ze przez takich osobników z chęci zysku wirus się będzie szerzył. Te Puby działaly ciagle na okrągło.
102. Dodane przez Aga, w dniu - 01-02-2021 12:00
Nie chciałam tu nic komentować bo to i tak bezsensu, bo to tylko woda na młyn.... Ale nie dałam rady z Panem z kom 16 i 98 to chyba bliska rodzina typ wredoty identyczny. 
Jak to czytam to nie dziwne że nasi sąsiedzi mają o Polakach zdanie jakie mają.  
Wstyd! Jeden drugiego w łyżce wody by utopił, bo on ma takie auto a bo on to albo tamto. ZAZDROŚĆ przemawia przez Was i tyle. Proszę nie tracić czasa na całodobowe siedzenie w oknie ( bo sprawozdanie 16 i 98 zdali dokładne) tylko za robotę się weźcie to też (...) wozić będziecie Mercedesami. Wstyd, obrzydliwe to....Judasze. 
BRAWO dla wszystkich odważnych przedsiębiorców, chca pracować a nie skomleć i łapy wyciągać po pieniądze od państwa jak zapewne niektórzy tu z piszących te komentarze zjadliwe. 
Tacy bohaterzy a nie podpiszą się z imienia i nazwiska, zapewne,, to ci życzliwi sąsiedzi,,  
Dramat!  
Otworzcie sobie interesy, działalnośc, weźcie na to kredyty i też będziecie mieć tak dobrze!!!!!!! i wtedy może zrozumiecie... 
No a w niedziele do kościoła....tam strefa wolna od koronawirusa.
103. Dodane przez do 101, w dniu - 01-02-2021 15:11
ponad jakim prawem, skoro te zakazy są bezprawne?
104. Dodane przez 12345, w dniu - 01-02-2021 17:46
Jeśli twoim myślenie tokiem to jest bezprawie ? OK . Ale pomyśl teraz logicznie ? Wam tylko chodzi o zysk z ludzi a nie o zdrowie ludzi :-(
105. Dodane przez mietek, w dniu - 01-02-2021 22:01
mimo zakazów mieli czy nie mieli otwarte to sprawa i ew. związane z tym problemy właścicieli i tak już zostały karty tu odkryte kto gdzie i o której, czy teraz odważą się otworzyć też ich sprawa ale sprawą najważniejszą jest czy odpowiedzialny klient tam pójdzie bo bez klientów pozostanie tylko dłubanie w nosie i włóczenie się po sądach udowadniając swoje racje po nałożeniu mandatu i kary administracyjnej z sanepidu, ja nigdy nie dorabiałem cwaniaków i krętaczy a pandemia sprawiła że piwko w domu smakuje lepiej i jest 200% tańsze i nie chrzczone z beczki a więc same plusy... co do ja popieram ja pójdę idź tylko później nie becz że dziadka przypadkiem zaraziłeś wracając z pubu!
reklama
106. Dodane przez tv, w dniu - 02-02-2021 14:11
Wczoraj wieczorem był znów program tv Warto rozmawiać. Wiele wyjaśniał, jak chodzi o zamknięte firmy i niesprawiedliwe dopłaty z tytułu pandemii ale też na temat zakłdania numerów PKD przy zakładaniu firmy, bo od tych numerów PKD, niestety, wszystko zależy przy dopłatach z tytułu covid przy zamkniętych firmach. Okazuje się, że z tych tarcz ogromne miliony łącznie dostali nienależnie komornicy jako działalność gospodarcza a są urzędnikami.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj