Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Z pewnością sporo stresu towarzyszy dziś osobom zdającym egzamin praktyczny na prawo jazdy. Zalegający śnieg na drogach i śliska nawierzchnia to duże wyzwanie dla przyszłych kierowców. Jednak zdaniem Wiktora Spiżewskiego, wicedyrektora leszczyńskiego WORD-u, w trudnych warunkach, łatwiej zdać egzamin.
1. Dodane przez Wojti, w dniu - 08-02-2021 12:19 Pamietajcie przyszli kierowcy o hamowaniu silnikiem
2. Dodane przez k, w dniu - 08-02-2021 12:30 Pamiętam jak ja zdawałem zimą to marzył mi się śnieg w dniu egzaminu. w razie co linii nie widać, krawężników, można wolniej jechać i o wiele mniejszy ruch na drogach i chodnikach
3. Dodane przez sputnick, w dniu - 08-02-2021 12:36 Jasna sprawa, że w zwolnionym tempie łatwiej.
4. Dodane przez Adam, w dniu - 08-02-2021 12:51 W śniegu się łatwiej zdaje. Nie widać linii
5. Dodane przez Adam do 1, w dniu - 08-02-2021 12:58 Hamowanie ślinikiem powoli już jest przeszłością... jak obecnie silniki mają 1 litr i 3 cylindry to sens jak żaden... a jak to jeszcze diesel to bardzo delikatnie z tym hamowaniem :P
6. Dodane przez Do 5, w dniu - 08-02-2021 13:23 Haha ale z ciebie fachowiec że masakra co ma ilość cylindrów albo pojemność do hamowania silnikiem
7. Dodane przez Ja, w dniu - 08-02-2021 14:32 Zdawalam w taki wlasnie snieg i rzeczywiscie latwiej zdac bo jezdzi sie ostrozniej. Powodzenia kursanci
8. Dodane przez Kierowca, w dniu - 08-02-2021 14:42 Paręnaście lat temu zdawałem w Lesznie egzamin na prawo jazdy i miała miejsce sytuacja taka jak dziś - po wielu suchych dniach właśnie tego dnia, gdy miałem zdawać zaczął sypać śnieg, a ja miałem egzamin dość wcześnie rano i drogi nie były jeszcze za bardzo odśnieżone. Dzięki temu parkując nie musiałem zwracać uwagi na linie (choć oczywiście się starałem nie parkować byle jak), przy tym jechałem zdecydowanie wolniej, na tyle na ile warunki pozwoliły i w zasadzie czułem raczej spokój wynikający z takiej pogody, aniżeli dodatkowy stres. Udało się i zdałem za pierwszym razem. Życzę powodzenia wszystkim zdającym i do zobaczenia na drodze!
9. Dodane przez Ania, w dniu - 08-02-2021 14:54 Zdawałam kilka lat temu w śnieżycy, polecam Niewiele widać, a i egzaminator wydawał się być bardziej wyrozumiały...
10. Dodane przez Do "hamowanie silnikiem", w dniu - 08-02-2021 15:26 Jak już to przeżytek tylko z powodu coraz większej liczby samochodów w "automacie", inaczej lepiej jednak zawsze mieć "na biegu"
11. Dodane przez Adam do 6, w dniu - 08-02-2021 15:37 Ma spore znaczenie... jak zaczniesz czymś takim hamować na zbyt wysokich obrotach to możesz co wykończyć. Hamowanie potrzebuje jakiegoś oporu a te silniki tego nie potrafią... bo całą moc osiągają dzięki sprężarką a te bo nie działają podczas hamowania silnikiem Jak ktoś nie robi tego bardzo delikatnie to tylko kończy się wielkim "wyciem" jednostki... niestety pseudoekologia zabiła motoryzacje.
12. Dodane przez Xxx, w dniu - 08-02-2021 18:05 Do kom. 5 i kom. 11 Bzdury piszesz. Jak jedziesz na 3 biegu 40 km/h i zdejmiesz mogę z gazu to silnik nie zacznie wyć, tylko zmniejszać obroty. Ale jeśli Ty jadąc na 3 biegu 40 km/h zamiast zdjąć nogę z gazu włączysz odrazy 2 bieg i zdejmiesz mogę że sprzęgła to wtedy silnik zacznie wyć - tyle że tak nie hamuje się silnikiem.
13. Dodane przez 6 do Adama, w dniu - 08-02-2021 18:52 A z nasz takie pojęcie jak dostowac prędkość obrotowa silnika do warunków panujących na, drodze. Pojęcia nie masz o tym co gadasz. W każdym samochodzie z manualna skrzynia biegów im wyższe obroty silnika tym większy opór toczenia tzn. Auto wyje ale szybciej zwalnia na niższych biegach dlatego w warunkach śniegu trzeba to robić w odpowiedni sposób.
14. Dodane przez Adam do 13, w dniu - 08-02-2021 21:01 Wiem... a wy wiesz że to g... nie hamowanie i nie żyjemy w górach i spokojnie możemy korzystać z dobrodziejstwa jakim jest ABS... przynajmniej ci co mają takie autka... szkoda je zarzynać bez tak większego efektu.
15. Dodane przez 13 do Adama, w dniu - 08-02-2021 22:45 Tragedia gościu jesteś. Ty naprawdę nie masz pojęcia o co chodzi w kwestii bezpieczeństwa tzn. Umiejętne hamowanie silnikiem pozwala zminimalizować nie dopuszczenie do poślizgu. Natomiast uruchomienie i działanie Abs to po części hamowanie awaryjne którym steruje komputer. To są dwie różne rzeczy. Sztuką jest uniknięcie poślizgu a nie liczenie na abs
16. Dodane przez Gosc, w dniu - 09-02-2021 08:23 Pamiętam to jak dziś.Jeszcze fiacik 126p.Śnieg i lodowisko na kostkach brukowych dookoła rynku.Stres warunki daliśmy z maluszkiem radę i tak się kręci już 28lat.Pozdrawiam i życzę przyszłym kierowcą dużo przyczepności i rozwagi.
17. Dodane przez Hubcio, w dniu - 09-02-2021 09:42 do 16. W liczbie mnogiej nie kierowcą tylko kierowcom. Dzisiaj długopis coraz rzadziej w dłoni to się zapomina a warto sobie przypomnieć. To tylko taka mała dygresja bo oczy szczypią jak się widzi takie byki. Z resztą powyżej w komentarzach w liczbie mnogiej wyrazy też kończyły się na "ą" w liczbie mnogiej.
18. Dodane przez Adam do 15, w dniu - 09-02-2021 17:30 ABS to prostu hamowanie (XXI wiek), przy śliskiej nawierzchni często zadziała, hamowanie silnikiem na sens w górach o ile masz silnik, a nie motorek z kosiarki. Poczytaj sobie co to hamowanie awaryjne a potem pisz te swoje pierdoły ;P
19. Dodane przez 15 Do Adama, w dniu - 10-02-2021 17:14 Podstaw mechaniki nie znasz. ABS to dodatkowy system awaryjny przeciwdziałający blokowaniu kół ponieważ zablokowanie kół dobrowadza do braku sterowności auta a nie hamowanie żadne. Bardzo łatwo te twoje bzdury podważyć jednym zdaniem. Hamulec będzie działać bez abs a abs bez hamulca nie będzie. to są dwie różne rzeczy mimo że ze sobą współpracuja . Poducz się co to jest abs i czym się charakteryzuje bo jesteś pewnie stary komuch . Nawet w testach na prawo jazdy mówią co to jest abs i co jest jego zadaniem
20. Dodane przez szofer, w dniu - 10-02-2021 21:35 Panie Spiżewski uważa Pan że egzamin zdawany w tak trudnych warunkach pozwala na sprawdzenie wszystkich umiejętności przyszłego kierowcy? Jak egzaminator ma ocenić np. umiejętność zmiany pasa ruchu skoro wszyscy jadą jednym wytartym pasem? A jak ocenić jazdę drogami o podwyższonej prędkości skoro sznur pojazdów porusza się z prędkością 25km/h?Jak zaparkować gdy na parkingu zalegają masy śniegu? Sądzę że wiele osób które zdawały, pierwszy raz tego dnia miały styczność ze śniegiem w czasie jazdy. Warunki był fatalne i należało egzaminy odwołać. Dlaczego Pan tego nie zrobił?Wolał Pan ( poprzez swoich podwładnych) obdarzyć kilka osób upragnionym prawkem nie sprawdzając obiektywnie ich umiejętności.Brak słów
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.