Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Do niebezpiecznego zdarzenia doszło w poniedziałek rano na przejeździe kolejowym w ciągu ul. 1 Maja w Lesznie. Kierowca samochodu ciężarowego nie zdążył pokonać przejazdu, ponieważ na jego pace zatrzymały się rogatki. Stało się to w pierwszych dniach funkcjonowania tego skrzyżowania bez dróżnika. Okoliczności zdarzenia wyjaśnia policja.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do zdarzenia doszło około godz. 8:00. Kierowca samochodu ciężarowego jechał z Zaborowa w kierunku centrum. Z jego relacji wynika, że system sygnalizacji kolejowej mógł nie zadziałać tak jak powinien. - Zbliżając się do przejazdu nie paliło się czerwone światło. Dopiero jak minąłem sygnalizację usłyszałem
charakterystyczny dźwięk. Było już jednak za późno, rogatki zaczęły zamykać się błyskawicznie, zatrzymując się na mojej pace. Myślałem, że dróżnik podniesie szlaban i będę mógł wycofać - powiedział w rozmowie z Radiem Elka.
Przypomnijmy, że w ostatnich dniach zmieniła się kategoria tego przejazdu. Nie jest on już obsługiwany przez dróżnika, sterowany jest w pełni automatycznie. Od rana na miejscu pracują technicy PKP PLK, jest on również zabezpieczany przez Służbę Ochrony Kolei. W wyjaśnieniu okoliczności tego zdarzenia niezbędny okazać się może monitoring.
Czekamy na oficjalne stanowisko biura prasowego spółki.
[Aktualizacja 11:00]
Radosław Śledziński z Biura Prasowego PKP PLK póki co wstrzymuje się od komentowania tej sprawy, przekazał jedynie, że aktualnie trwają procedury wyjaśniające poranną kolizję. Jednocześnie apeluje on do kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności w pokonywaniu każdego przejazdu kolejowego. - Pamiętajmy, że czerwone światło bezwzględnie zabrania wjazdu na przejazd. 99% wszystkich zdarzeń na skrzyżowaniach torów z drogą wynika z lekkomyślnego zachowania kierowców, ignorowania znaków, wjeżdżania pod zamykające rogatki, bądź też wjeżdżania na tory, gdy nie ma już miejsca na zjazd z przejazdu.
1. Dodane przez oo!, w dniu - 01-03-2021 09:48 hahahaha PKP - Pięknie K.-.-.- Pięknie
2. Dodane przez Stefek, w dniu - 01-03-2021 09:50 Kierowca spanikował i niepotrzebnie się zatrzymał.
3. Dodane przez Inżynier., w dniu - 01-03-2021 09:52 Mówiłem o tym decydentom kolejowym już kilka miesięcy temu, ten system nie będzie działał w relacji ciągniksmi siodłowymi.
4. Dodane przez Ja, w dniu - 01-03-2021 09:55 Rogatki odrazu sie nie zamknely. Kierowca olal migajace swiatla bo co tam one migaja dla innych a nie dlamnie
5. Dodane przez Urzędnik, w dniu - 01-03-2021 09:56 To największy błąd, brak tym miejcu tunelu lub wiaduktu
6. Dodane przez Ja, w dniu - 01-03-2021 10:15 Ta sama sytuacja się zdarzy gdy przez przejście pójdą piesi i auta będą ich przypuszczać od strony Zaborowa .
7. Dodane przez Hej, w dniu - 01-03-2021 10:22 Na tym przejeździe będą się jeszcze działy cuda. Brak wiaduktu będzię się dawał we znaki.
8. Dodane przez Kierowca bombowca, w dniu - 01-03-2021 10:27 Na pewno wjechał na czerwonym!TIRY na tory!!!!!!
9. Dodane przez jozef, w dniu - 01-03-2021 10:28 tak jest jak się jeździ na pamięć
10. Dodane przez Dyrektor, w dniu - 01-03-2021 10:43 Jakoś nie wieżę kierowcy.
Widać jak patrzy na znaki (myślał, że dróżnik podniesie ),tablicy z napisem opuszczane automatycznie nie zauważył . Ale kto wie? Może się wszystkie diody zjarały w dwu czerwonych sygnalizatorach. Może styki mikroprzekaźnika zaśniedziały, transoptor padł ? A może przekroczył prędkość światła?
11. Dodane przez Obserwator, w dniu - 01-03-2021 11:05 Jeżeli system nie działał poprawnie jak mówi kierowca- brawo dla tych, którzy odebrali i testowali system szlabanów. Jeżeli kierowca (zawodowy) zignorował światło mrugające to pozostaje mu tylko się zwolnić z pracy i zacząć kosić trawniki.
12. Dodane przez SPACEROWICZ, w dniu - 01-03-2021 11:07 Ewidentnie błąd systemu elektr. Spaceruję pary razy dziennie z psem mijając rogatki na Henrykowskiej i 1maja. Potwierdzam, najpierw zamykają się rogatki bez żadnego sygnału dźwiękowego i świetlnego. W momencie opuszczenia szlabanu pojawia się dopiero sygnał.. Warto to wyregulowac bo jeszcze dojdzie do nieszczęścia. Pieszy ominie szlaban gdy ta nagle zamknie się przed nim, pojazd niestety nie.
13. Dodane przez koles, w dniu - 01-03-2021 11:14 Do kom 4. Najpierw przeczytaj artykuł a później komentuj bo tylko debila z siebie robisz
reklama
14. Dodane przez Dot. aktualizacji, w dniu - 01-03-2021 11:18 Bardzo madrze przypomniane zasady ostroznosci, jednak na tych przejazdach najpierw zamykają się rogatki a dopiero później jest dźwięk i migające czerwone światło. Smochod nie jest w stanie przejechać bo wjeżdża na tory jak sygnału ostrzegawczego nie jeszcze nie ma!
15. Dodane przez W co wy gracie?, w dniu - 01-03-2021 11:51 Pierw się zamykają rogatki , potem jest sygnał, zwyczajny chorror, ledwo co zdążyłem.to granda
16. Dodane przez Automatyk, w dniu - 01-03-2021 12:02 Automatyka na tym przejeździe to pomyłka, która będzie kosztować czyjeś życie. A jeśli jeszcze nie działa prawidłowo...
17. Dodane przez on..., w dniu - 01-03-2021 12:09 Każdy kierowca zawodowy ma teraz kamerkę w samochodzie. Ten akurat nie miał? Czy przypadkowo nie zadziałała?
18. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 01-03-2021 12:22 Wąskie (mało widoczne w ruchu miejskim) rogatki zamykają się błyskawicznie. Później dopiero widać czerwone światło i słychać sygnał dźwiękowy. W międzyczasie domykają się rogatki po przeciwległej stronie drogi. Chwilę później przejeżdża pociąg. Dodajcie do tego robotników w jaskrawych strojach bo to linia cały czas w budowie, jakieś maszyny, auta w ostrych kolorach czy świecące słońce i wychodzi ogólny chaos. Tam dojdzie do wypadku !
19. Dodane przez mieszkaniec leszna, w dniu - 01-03-2021 12:34 W sobotę ok południa jadąc od strony miasta zatrzymał mnie taki widok, Najpierw opuściły się rogatki prawego pasa ( na krzyż ) , potem włączyły się światła i sygnał dzwiękowy a po ok 30 sekundach opuściły się rogatki pasa lewego.( na krzyż ) Temu wszystkiemu przyglądał się stojący na poboczu drogi patrol SOK . Po bardzo wolnym przejeżdzie dwóch pociągów rogatki uniosły się wszystkie jednocześnie
20. Dodane przez Ja, w dniu - 01-03-2021 12:34 Do 13 to ze kierowca twierdzi ze bylo inaczej to nie znaczy ze prawde mowi.
21. Dodane przez PL, w dniu - 01-03-2021 12:43 Ludzie ogarnijcie się. Stałem dwa dni temu przed szlabanem id strony Zaborowa, przejechał pociąg od strony Wrocławia tak na oko 20km/h,10 sekund później szlabany poszły do góry A po 3 sekundach opadły z powrotem!!!Dlaczego??Bo za 5 min oczekiwania również ok 20 km /H przydreptał się Reggio od strony Poznania!!Więc gdzie tutaj wina kierowcy ciężarówki hm??..Ogarnijcie się.
22. Dodane przez jakaś porażka, w dniu - 01-03-2021 13:06 a po jaki .... ta sygnalizacja po zamknieciu przejazdu caly czas rąbie . Przy zamknieciu OK a pozniej? po co !!. wspołczuje tym co sa w poblizu. To potrafi i 10 minut tak dzwonic . Ciekawe ile pociagów tak jedzie w ciagu dnia?
23. Dodane przez Tomasz, w dniu - 01-03-2021 13:42 Sami "fachowcy" od tematu rogatek zamykanych automatycznie zwłaszcza kom. nr 1. Jakby kierowca zatrzymał pojazd przed pulsującym czerwonym światłem i chwilę poczekał (światło pulsować zaczyna co najmniej 15 sekund przed opuszczaniem rogatki),to nie było by problemu. Tylko wysoki mandat może nauczyć prawidłowego zachowania kierowców , nie jakieś tam 500 złotych. Dyscypliny i kultury potrzeba nam oj potrzeba.
24. Dodane przez Olo, w dniu - 01-03-2021 14:00 Całe Leszno. W 2015 jak wyprowadzałem się z miasta przejazd był już remontowany (i we wcześniejszych latach również był zamykany na remonty). Mamy rok 2021, przejazd nadal nie zrobiony bo są błędy w działaniu sygnalizacji i rogatek.
25. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 01-03-2021 14:10 W tym miejscu powinien być tunel, problemu by nie było.
26. Dodane przez erwin, w dniu - 01-03-2021 15:40 już samo połączenie przejazdu z przejściem dla pieszych jest chore (wkrótce obowiązek zatrzymywania się nawet jak pieszy jest 3 metry od przejścia), i kiedy tunel wreszcie?
27. Dodane przez MGW, w dniu - 01-03-2021 16:34 Na przejeździe są kamery wiec można odtworzyć zdarzenie i zweryfikować kto ma racje.
28. Dodane przez xxx, w dniu - 01-03-2021 17:00 Popieram kom. nr 8 - "TIRY NA TORY". Przede wszystkim niezrozumiałe jest, dlaczego władze miasta po wybudowaniu S5 nie wprowadziły znaku zakazu wjazdu dla pojazdów ciężarowych na ulicach Górowska, Rynek Zaborowski, 1 Maja. Pojazdy ciężarowe poruszające się drogą S5, aby dojechać np. na ulicę Leśną, Okrężną, Usługową nie muszą jechać przez ulicę Górowską, Rynek Zaborowski, 1 Maja. Mogą także dojechać od strony drogi rydzyńskiej i wtedy omijają przejazd kolejowy.
29. Dodane przez Świadek, w dniu - 01-03-2021 17:13 Po pierwsze rogatki były otwarte ponieważ chwilę wcześniej przejechał pociąg. Przechodziłam akurat przez tory gdy to się stało. I rogatka sama spadła na ciężarówka
30. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 01-03-2021 18:03 Przejazd horror gdzie prawo do bezpiecznego przejazdu ważne że PKP zaoszczędzi
reklama
31. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 01-03-2021 19:09 Wielki szacun dla kolejarzy
32. Dodane przez Maniek, w dniu - 01-03-2021 19:10 Dobrze że była paka
33. Dodane przez luńtrucer, w dniu - 01-03-2021 20:45 Ten przejazd to horror,kto wymyślił automatyczne rogatko?dziś koło 15ej był taki korek jak nigdy,chyba do netto przy rondzie,normalnie paranoja, strach jechać rowerem, a gdzie pieszo , jak kierowcy wkurze..i
34. Dodane przez obserwator, w dniu - 01-03-2021 21:06 Jak miasto chce usprawnić przejazd samochodów przez ten przejazd kolejowy? Z każdym dniem jest coraz większy horror. Zamykanie rogatek automatem póki co tylko pogarsza sprawę. Czy miasto w przyszłości chce wykonać w okolicach tego przejazdu jakiś tunel celem usprawnienia przejazdu? Będąc jeszcze niejako blisko tematu PKP i Zaborowa, jak się mają plany budowy przystanku Leszno Zaborowo (proponowano jeszcze Leszno Gronowo)? W 2018 hucznie ogłaszał to pan Jóźwiak, Kośmider oraz Sowa. Pisała również o tym elka i wiadomość była na tym portalu. Z tego co było cytowane z Kośmidra, to projekt miał akceptację ministra Adamczyka. Coś temat ucichł...
35. Dodane przez MAX, w dniu - 01-03-2021 22:34 Zasada jest prosta najpierw świecą 8s sygnalizatory i bije dzwon, później 8 s zamykają się drągi najazdowe a później po około 20s zamykają się drągi zjazdowe i wszystko jest monitorowane, jeżeli jest inaczej to nagraj i przekaż policji albo PKP PLK i tyle w temacie. Należy przestrzegać zasad ruchu drogowego czyli jeżeli wjeżdżasz na przejazd musisz się upewnić że zjedziesz a nie panikować że jak zacznie dzwonić dzwon jak będziesz w trakcie przejeżdżania przez przejazd to nie ma gdzie zjechać za przejazdem. A tak a propos, nie tak dawno narzekano że dróżnik za wcześnie zamyka przejazd a te urządzenia skracają procedurę zamknięcia do minimum. Zasady są proste obserwować sygnalizatory , nie wjeżdżać na czerwonym a jak dasz zamknąć to uciekaj z torowiska przejazdowego łącznie z wyłamaniem drąga rogatkowego.
36. Dodane przez Janek, w dniu - 03-03-2021 23:04 @Spacerowicz jak możesz widzieć jak działa automatyczny system jak dopiero w dniu pisania artykuły działał pierwszy raz?
37. Dodane przez Koszmar, w dniu - 04-03-2021 11:40 To co wyprawia się na przejazdach ul.1 Maja i Dożynkowej to koszmar. Rogatki opuszczaja się nagle, zaczyna wyć syrena, która średnio co 10-15 minut wyje jednostajnym dzwiękiem na okoliczne ulice zatruwaja życie mieszkańców. Przy zamkniętych oknach słychać w mieszkaniach wycie syreny a co dopiero latem przy otwartych latem oknach. Mieszkanie przy torach stało sie koszmarem dlatego prosimy o pomoc Prezydenta miasta Leszna.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.