Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Listopada 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Delfin, Jan, Konrad,
Leonard
Do końca roku 35 dni.
Start arrow Góra arrow Szkoła w Glince do likwidacji?

Rodzice: będziemy jeszcze bardziej wykluczeni

Szkoła w Glince do likwidacji?

05.11.2021. Radio Elka, Filip Wybieralski

(fot. Filip Wybieralski)
Ważą się losy szkoły podstawowej w Glince, w gminie Góra. Samorząd rozważa jej likwidację, czemu sprzeciwiają się rodzice i społeczność szkoły. – Będziemy jeszcze bardziej wykluczeni niż jesteśmy – mówili na debacie zorganizowanej przez urząd. Z kolei zdaniem burmistrz Ireny Kryszkiewicz, dalsze utrzymywanie szkoły jest wysoce niegospodarne. - Co roku dokładamy do niej 800 tys. złotych – argumentowała. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Szkoła w Glince powstała w 1945 roku. Placówkę rozbudowano w 1985 roku i to właśnie na te lata przypadają czasy jej największej świetności. Niestety XXI wiek nie był już dla niej tak łaskawy. Chociaż samo znaczenie szkoły w regionie rosło, chociażby poprzez nadanie jej imienia oraz sztandaru, to jednak niż demograficzny sprawił, że do placówki z roku na rok zaczęło uczęszczać coraz mniej uczniów. Ratunkiem dla placówki było stworzenie tam oddziałów integracyjnych, jednak i ten pomysł nie do końca się sprawdził. Obecnie naukę pobiera tam 39 dzieci w pięciu oddziałach szkolnych oraz 25 dzieci w przedszkolu.

- Obecnie dokładamy do tej szkoły blisko 800 tys. złotych rocznie, to naprawdę dużo. Gdyby była klasa pierwsza, druga, trzecia, do której uczęszczałoby kilku uczniów, to na pewno byśmy teraz nie rozmawiali - mówiła podczas zorganizowanego spotkania Irena Krzyszkiewcz
- burmistrz Góry, która zaproponowała rodzicom, aby rozważyli możliwość przeniesienia swoich dzieci do Szkoły Podstawowej nr 3 w Górze oraz do Szkoły w Witoszycach. - Tam również realizowane będą wszystkie zajęcia, z tą różnicą, że będą one w większym wymiarze. Dzieci będą miały dostęp do psychologa, pedagoga, do opieki świetlicowej. Będą mogły korzystać z bazy sportowej na takim poziomie, na jakim powinny ją mieć. Pozostaje tylko kwestia dowożenia dzieci, które zagwarantuje gmina - przekonywała.

Taka argumentacja nie spotkała się z przychylnością rodziców. Wskazywali oni, że przenosząc się do większej szkoły, ich dzieci na tym stracą. - Tu każdy ma indywidualne podejście do dziecka, ma czas dla każdego. Moje dziecko chodziło do dużej szkoły, było tam zagubione, przychodziło do domu rozdrażnione. Wszystko zmieniło się od czasu, gdy zaczął chodzić do Glinki - mówiła jedna z mam.

- Zmieńmy sposób myślenia - nie likwidujmy szkoły, tylko przenieśmy do niej te dzieci, które w Górze uczęszczają do licznych oddziałów, a potrzebują więcej uwagi, mają problemy ze skupieniem. Przekujmy to w sukces - proponowała jedna z babć, która była wyraźnie przejęta całą sytuacją. - My tę szkołę budowaliśmy, ta szkoła zawsze nas łączyła, była w centrum wszystkich wydarzeń. Z jednej strony kupuje się laptopy dla dzieci z PGR-u, z drugiej strony naraża się ich na jeszcze większe wykluczenie społeczne. Zamkniecie szkołę i co dalej? Co będzie z tymi budynkami? Jaki macie pomysł na to, żebyśmy nie byli jeszcze bardziej wykluczeni niż jesteśmy? - kierowała pytania do burmistrz.

Irena Krzyszkiewicz początkowo niechętnie mówiła o swoich planach związanych z przyszłością budynku. - Najpierw chciałabym przedstawić je radnym - mówiła. Po pewnym czasie uchyliła jednak rąbka tajemnicy, zastrzegając jednak, że są to wstępne koncepcje zagospodarowania. - Nie zamierzamy sprzedawać tego budynku. Chcielibyśmy go podzielić na dwie części. Jedną część - wraz z salą gimnastyczną - chcielibyśmy oddać mieszkańcom, przyjeżdżałby tu Dom Kultury, tak aby to miejsce nie straciło swojego integracyjnego charakteru. Druga część to kwestia do dyskusji - myślałam o filii żłobka, mieszkaniach chronionych i dziennym domu pobytu osób starszych. My dalej będziemy inwestować w ten budynek, on dalej będzie żył - zapewniała.

Burmistrz tłumaczyła również, że dyskusja o likwidacji szkoły, to niejako pokłosie decyzji rodziców, którzy już wcześniej zrezygnowali z zapisania swoich dzieci do Glinki. - Nie mamy na to wpływu, to rodzic decyduje, gdzie chce oddać swoje dziecko. Nie możemy w to ingerować. Niektórzy uczniowie dojeżdżają do Góry, niektórzy do Witoszyc, niektórzy do Leszna. Jeżeli przekonacie ich, żeby zostali w Glince, to ta szkoła będzie nadal funkcjonować - deklarowała.

- Spotykamy się tutaj, żeby mówić o przyszłości szkoły, a z tego wynika, że decyzja już chyba zapadła. Od dawna mówiło się, że ta szkoła będzie zamykana, dlatego niektórzy rodzice zapobiegawczo zapisali swoje dzieci do innych placówek. Argumentujemy, że ta szkoła umiera śmiercią naturalną, a jak miała nie umrzeć, skoro robiono wszystko, żeby ona nie przetrwała - kwitował jej wypowiedź jeden z ojców.

Co ciekawe i dość zaskakujące, najmniej do powiedzenia miała dyrektor placówki - Halina Mielnik, która ani nie broniła argumentacji rodziców, ani nie wchodziła w polemikę z burmistrz. - Można powiedzieć, że statek tonie, ale jeszcze nie utonął - zakończyła debatę.

Warto zaznaczyć, że proces likwidacji szkoły nie należy do najłatwiejszych. Pozytywną opinię w tej sprawie musi wydać jeszcze kuratorium oświaty, co niejednokrotnie krzyżowało szyki innym samorządom. Ostateczną decyzję o zamknięciu placówki podejmują radni.
 
Komentarze (128)
1. Dodane przez michu, w dniu - 05-11-2021 10:22
Sprawa przesądzona. Rada marionetek na pewno zagłosuje zgodnie z poleceniem. Dla pewności pilnowana jest przez osobistego bulteriera Burmistrzowej przewodniczącego rady. Nadzieja rodziców jedynie w kuratorium.
2. Dodane przez DiDi, w dniu - 05-11-2021 10:24
Pani burmistrz co to jest 800 tyś, skoro dzieci zdobywają wiedzę!!! Pani by pewnie chciał a by dzieci dojeżdżały do szkoły w Berlinie??? Bo lotnisko już nam jeden klei szyba rzucił taką propozycję!!!
3. Dodane przez Paweł Sikorski, w dniu - 05-11-2021 10:36
Podsuwam pomysł marketingu szkoły, który mógłby przynieść zyski i rozwój dla dzieci. Filmy uczniów i nauczycieli na Social Media z prozy życia szkoły, założenie internetowego radio uczniowskiego (kwestia hostingu i domeny, komputer na pewno szkoła ma, do tego mikrofon ze słuchawkami za 100zł) - Nie byłoby drugiej takiej Glinki, której upadającą szkoła by się ratować zrobiła by radio uczniowskie odbierane przez uczniów w całej szkole. Koszt? Z hostingiem i Domeną? od 100+ , przez 200+, do więcej jak się chce, miesięcznie. Pomysłów jest mnóstwo, tylko realizować, a uczniowie mogą sami przysporzyć pieniążków. Powodzenia! Pozdrawiam!
4. Dodane przez szok, w dniu - 05-11-2021 10:37
Burmistrz Góry tak jak komisarz w Niechlowie. Likwiduje szkołę, a przez to wykluczy społecznie nie tylko uczniów i ich rodziców, a wszystkich mieszkańców Glinki. 
Po co te obligacje na 6 milionów skoro chce likwidować szkołę?
5. Dodane przez Do 2, w dniu - 05-11-2021 10:37
A czy jest inne wyjście? 
Naze dzieci powinny w podstawówce uczyć się po niemiecku a do szkoły średniej chodzić już w naszej niemieckiej macierzy.
6. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-11-2021 10:39
Nie pozwólmy zamknąć tej szkoły!!! To jest jedyna szkoła tak wyposażona w powiecie .Pokażmy , że jesteśmy jednością i zapisujcie dzieci do tej szkoły.
7. Dodane przez Xxxx, w dniu - 05-11-2021 10:53
Nikt (...) nie otwierał!!! A jak wyszły ze szkoły bardzo rozgadane mamusie hehe
8. Dodane przez Xyz, w dniu - 05-11-2021 11:03
Chodziłam do tej szkoły ja jak i moi rówieśnicy zasmucił by ten fakt że naszej szkoły do której uczęszczaliśmy i mamy z niej najlepsze wspomnienia już nie ma. Nie ma już tych samych nauczycieli którzy dodawali do tej szkoły czegoś wyjątkowego ale to da się jeszcze uratować. Myślę że rodzice których dzieci uczęszczają do tej szkoły zrobili by wszystko aby nie doprowadzić do zamknięcia szkoły. Ale jak rodzice mają namawiać innych rodziców aby przenieśli dzieci tutaj moim zdaniem tak jak było napisane wyżej, dzieci które mają problem z nauką, mają problem ze skupieniem albo przytłaczają je duże szkoły wysłać do Glinki tam się napewno tymi dziećmi bardzo dobrze zajmą i dzieci jak i rodzice będą zadowoleni. Sama pamiętam jak chodząc do tej szkoły szło się z uśmiechem na twarzy bo nauczyciele którzy tam uczyli nie byli tylko nauczycielami oni byli przyjaciółmi potrafili dodać uczniom skrzydeł i ich doceniać. Dlatego jak będzie można to walczcie do końca i się nie poddajcie szkoda tak Dobrze wyposażonej i pieknej szkoły i tak dobrych pedagogów.
9. Dodane przez do 1 i 2, w dniu - 05-11-2021 11:18
A czy ktoś widział w kraju zgodę rodziców lub mieszkańców na likwidację szkoły???? Z jednej strony krzyki, bo podwyżka podatków o 7% a z drugiej - dokładajcie 800 000 zł !!! Pytam z czego? Czego nie robić w gminie? To jakiś absurd. Niestety klasy 5 osobowe nie są w stanie się obronić bo z punktu widzenia finansów jest to katastrofa. Co innego dokładać 100 000 no nawet 200 000, ale 800 000?!? A co do kuratorium - jak jest takie hojne to niech dołoży brakującą kwotę. Jest to trudna decyzja, ale niestety potrzebna
10. Dodane przez dgr, w dniu - 05-11-2021 11:21
a jaka kwotę podatków wpłacają do naszego wspólnego budżetu mieszkańcy Glinki, jeżeli chcą mieć szkołę dla 30 dzieci
reklama
11. Dodane przez gdzie sprawiedliwość?, w dniu - 05-11-2021 11:40
podobno brakuje tysięcy nauczycieli :)
12. Dodane przez Mieszkaniec glinki, w dniu - 05-11-2021 11:43
Uczniów jest 38 do tego są 2 placówki przedszkolne które nie są liczone mamy o wiele lepsze wyposażenie w szkole niż szkoło w górze 3 czy szkoła w witoszycach
13. Dodane przez IA, w dniu - 05-11-2021 11:54
O co tu chodzi?! Jeżeli chodzi Wam o zachowanie szkoły jako budynku i wspomnień z lat młodzieńczych - to walczcie o nią do upadłego. Jeżeli chodzi Wam o edukację Waszych dzieci - likwidujcie ją jak najszybciej, by zapewnić odpowiedni poziom edukacji dla Waszych dzieci. 
Żeby nie było wątpliwości: jestem za likwidacją tej szkoły. 
Dzięki temu, że moi rodzice kiedyś, przed laty, wyrwali mnie z takiej właśnie małej szkoły, dziś jestem dobrze wykształcona, a rodzicom - za ich mądrość - jestem bardzo wdzięczna.
14. Dodane przez Obserwator, w dniu - 05-11-2021 12:01
Obniżyć pensje burmistrz i rady do stawki 19.67 i będzie po kłopocie
15. Dodane przez rat, w dniu - 05-11-2021 12:08
Co prawda nie jestem z gminy Góra ale likwidacja deficytowych jednostek z zapewnieniem uczniom lepszych warunków w pobliskich szkołach to dobre rozwiązanie. Po co trzymać na siłę szkołę i do niej dokładać dla kilkunastu uczniów? Jest jeszcze inne rozwiązanie - zostawić i nie robić w tej miejscowości kompletnie nic - w zamian dokładać na szkołę :-)
16. Dodane przez pet, w dniu - 05-11-2021 12:15
do kom 2  
jest na CPK a nie ma na szkołę ? 
przecież rodzice mogą utworzyć szkołę społeczną 
dobra zmiana kosztuje
17. Dodane przez x, w dniu - 05-11-2021 12:16
Najlepiej zamknąć jak szpital. PO tylko tyle potrafi: zamykać, sprzedawać i niszczyć.
18. Dodane przez Ło żesz ty!, w dniu - 05-11-2021 12:19
Dlaczego darmozjady nie rozważą likwidacji choćby połowy UMiG?
19. Dodane przez Nd, w dniu - 05-11-2021 12:24
Chyba logiczne że tę szkołę trzeba zamknąć.Niż demograficzny nie może piętnować kosztów utrzymania szkoły i zapewnienia kadry.Dużo taniej wyjdzie dowóz dzieci do pobliskiej Góry.Szerokie grono rodziców z Glinki i Sławęcic już dawno zdecydowało się na dowożenie dzieci do Góry.W całej Polsce ogranicza się koszty na skutek działań rządu.
20. Dodane przez Do 12, w dniu - 05-11-2021 12:25
Wyposażenie zapewne będzie przekazane do pobliskich szkół gdzie przejdą dzieci z Glinki
21. Dodane przez Bbbn, w dniu - 05-11-2021 12:27
Liczy się dobro dzieci ale one w ogóle nie są brane pod uwagę to są liczby nie dzieci. Najlepiej zamknąć zapchać inne szkoły a rodzic ma się martwić. Nie wierze w to że ktoś się będzie nim przejmować. Dyrektorzy szkół tylko się chwalili jak tam u nich dobrze ale nic nie powiedzieli jakich mają super uczniów ze musi aż policja interweniować. O tym nie mówią ważne że będzie uczeń i będą lepsze statystki.
22. Dodane przez Xyz, w dniu - 05-11-2021 12:32
Proste rozwiązanie na wiosnę nie pani burmistrz posadzi mniej kwiatków (na jej prywatnym ogrodzie) czyli całej gminie. A może też uczniów z Glinki zabierze do Czerniny przecież tam wszystko zabiera.
23. Dodane przez Dante, w dniu - 05-11-2021 12:50
No cóż,Był kiedyś czas rozwoju miasta Góry,powiatu i wiosek.Obecny czas nowego ustroju polega głownie na likwidacji i powoli zmierza do zaplanowanego dziadostwa.Niech żyje Polska.
24. Dodane przez antek, w dniu - 05-11-2021 12:57
Cóż każdy z rodziców by chciał ,by w klasach było po 5 uczniów. Proszę bardzo .Tylko złóżcie się na ten luksus.Dołóżcie potrzebną kwotę.Wyjdzie po 2000 zł. 500+ to bez problemu pokryje. Na takie luksusy nie stać żadnego państwa.
25. Dodane przez babcia, w dniu - 05-11-2021 13:05
Ludzie, przestańcie walczyć i narzekać. Przecież wg wielu z Was nauczyciele to nygusy, nieroby, likwidować szkoły. Po co dzieci mają chodzić i się uczyć, O to właśnie chodzi. Wg rządzących kasa jest najważniejsza a w gębie same frazesy, że dzieci i rodzina najważniejsze. Zniszczyliście prestiż nauczyciela i jego zawód, to teraz się męczcie sami! Nauczyciel może zmienić zawód, a wy szkołę dla swoich dzieci!
26. Dodane przez Witoszyce, w dniu - 05-11-2021 13:12
Do kom.11.Szkola w Witoszycach jest gorzej wyposażona? Był Pan/Pani w naszej szkole?Rozumiem Wasze rozgoryczenie ,ale bo jako rodzic też walczyłbym o to aby moje dziecko mogło zakończyć naukę w swojej szkole.Moim zdaniem szkole w Witoszycach niczego nie brakuje i ciągle jest inwescytowana.Fakt jest jeden minus.Brak łącznika między szkołą a salą gimnastyczną.Ale cóż, ktoś to tak zaprojektował ,a dzieci za każdym razem muszą zmieniać obuwie aby przejść na salę.
27. Dodane przez cała prawda, w dniu - 05-11-2021 13:24
Niestety podziękujmy byłej Pani Dyrektor tej placówki, która odmawiała przyjęcia nowych dzieci. Szkoda placówki, pedagogów w niej pracujących z sercem oraz oczywiście dzieci.
28. Dodane przez A., w dniu - 05-11-2021 13:59
I bardzo dobrze. taka garstka dzieci moze dojezac do gory do szkoly. To nie 100km.
29. Dodane przez Do 13,19 i 26, w dniu - 05-11-2021 14:03
Zlikwidować to możecie sobie samochód. Nie wiesz jaka jest sytuacja to się nie wypowiadaj. A co w Glince nie zdobywają wykształcenia dobre sobie widać jakie wy macie. Szkoła w Glince jest najlepiej wyposażona w powiecie.
30. Dodane przez 666, w dniu - 05-11-2021 14:24
Skoro szkoła w Glince jest lepiej wyposażona to zlikwidować szkołę w Witoszycach a dzieci przenieść do Glinki .
31. Dodane przez 123, w dniu - 05-11-2021 14:30
No właśnie,!!!Skupili się na wyposażeniu szkoły,a nie na dzieciach i nagle po 5 latach UPS trzeba szkołę ratować bo zamykają!!!!!!Czy naprawdę wyposażenie szkoły jest na pierwszym miejscu???
32. Dodane przez Rodzic, w dniu - 05-11-2021 14:34
Zdajemy sobie sprawę, że wiele szkół jest w takiej samej lub podobnej sytuacji. Wiemy, że utrzymanie szkoły jest po prostu nie opłacalne dla gminy. Ale czy ktoś kto ma dziecko z jakimś dysfunkcjami czy to ruchowymi, intelektualnymi , albo jest problematyczne chciałby aby jego dziecko przeniesiono do szkoły, w której uczęszcza ponad 150 dzieci. Takiemu dziecku jest ciężej się zaaklimatyzować w Nowym otoczeniu (wiem to z własnego doświadczenia ) wiemy że to jest walka z liczbami ale nikt nam nie zabroni próbować walczyć przynajmnie będziemy
33. Dodane przez Rodzice cd, w dniu - 05-11-2021 14:37
Przynajmniej będziemy mieć czyste sumienie że zrobiliśmy wszystko aby ja uratować. A co do nie których kom zanim kogoś obrazacie zastanówcie się !!!!
34. Dodane przez xyz, w dniu - 05-11-2021 14:45
Do likwidacji szkoły przygotowywano się wcześniej. Wystarczyło, żeby świelica była czynna bodajże do godz. 13.00, a rodzice pracują do 15.00. Nie mieli wyjścia i wysyłałi dzieci do innej szkoły, jeśli pracowali w Górze to do górowskiej, bo tam świetlice są czynne dłużej.
35. Dodane przez (...), w dniu - 05-11-2021 14:47
ZLIKWIDOWAĆ URZĄD MIASTA I PRZENIEŚĆ Z PANIĄ BURMISTRZ DO BERLINA
36. Dodane przez 111, w dniu - 05-11-2021 14:48
Jestem ciekawy jak to by było że chcą zamkną wasze szkoły co byście robili w tej sprawie.?? Może jest wyposażenie ważne ale najważniejsze są dzieci dla gminy są ta tylko liczby nic nieznaczące. Czemu nikt się nie zapyta dzieci jak one się czują w takiej sytuacji. Wy umiecie tylko krytykować i żeby tylko zlikwidować bo nic innego nie potraficie napisać. I dobrze że szkoła jest dobrze wyposażona to jest jedne plus bo dzieci dzięki temu mają dobre wykształcenie. A w takich właśnie małych szkołach są dopilnowane i nauczone kultury.
37. Dodane przez Nw, w dniu - 05-11-2021 14:56
W tej szkole są dzieci z różnymi potrzebami i tacy co świetnie sobie radzą w nauce i nie potrzebują pomocy i są nauczone tolerancji wobec inności innych ludzi nie mówię, że w innych szkołach tego nie ma ale rodzice się boją , tej segregacji na lepszych czy gorszych
38. Dodane przez Nw, w dniu - 05-11-2021 14:57
W tej szkole są dzieci z różnymi potrzebami i tacy co świetnie sobie radzą w nauce i nie potrzebują pomocy i są nauczone tolerancji wobec inności innych ludzi nie mówię, że w innych szkołach tego nie ma ale rodzice się boją , tej segregacji na lepszych czy gorszych
39. Dodane przez 976, w dniu - 05-11-2021 15:43
Do 32 przedewszystkim jak mają być tam dzieci z jakimiś schorzeniami to trzeba zmienić kadrę bo do takich dzieci musi być nauczyciel z powołaniem a nie odrobi swoje i już
40. Dodane przez 123, w dniu - 05-11-2021 16:00
W Glince tolerancja.Masakra!!!!!!
41. Dodane przez Rodzic, w dniu - 05-11-2021 16:04
Tak tak. Kłócić się i krzyczeć bez imiennie to Wszyscy potrafią. Tylko czy naprawdę o dobro dzieci i szkoły ? Bo na spotkaniu Panie, które tak głośno przed się udzielały, siedziały cichutko. A ilu tak naprawdę z Nas rodziców zapytało dzieci gdzie chcą chodzić do szkoły jak dostaną wybór ?
42. Dodane przez Mama, w dniu - 05-11-2021 16:20
W Glince tolerancja.Masakra!!!!!
43. Dodane przez Małpa, w dniu - 05-11-2021 16:23
Pseudo mamusie były na wyżynach  
A teraz dzieci się na dolinach
44. Dodane przez Krysia, w dniu - 05-11-2021 16:59
Do kom. 39  
Masz rację... Nauczyciela w Górze z powołaniem to szukać ze świeczką. Zero podejścia profesjonalnego do dzieci zdrowych a co dopiero mówić do dzieci z różnymi schorzeniami
reklama
45. Dodane przez Marek, w dniu - 05-11-2021 17:12
Nie ma dzieci, nie ma szkoły. Dziwne, ze dopiero teraz ta decyzja.
46. Dodane przez Górowianka, w dniu - 05-11-2021 17:29
Miłościwie panująca nam burmistrz wydaje nie wiedzieć, że zgodnie z przepisami gmina ma zakichany obowiązek dopłacać określony procent do dotacji. Ze względu na to, że w szkoła w Glince ze względu na różnorodne niepełnosprawności uczniów te subwencje są duże, więc i gmina musi dopłacać więcej, bo określony procent od dużej kwoty jest zawsze większy niż od małej kwoty. Dzieci z autyzmem mają 9,5 krotną subwencję i nie ważne czy pójdą do szkoły w Glince czy w Górze gmina i tak będzie musiała dopłacać, więc mówienie, że duże koszty utrzymania są powodem zamknięcia jest manipulacją. 
Nie dajcie się manipulować lokalnym władzom.
47. Dodane przez Górowianka, w dniu - 05-11-2021 17:31
Do komentarza 9. 
Wiesz, że są klasy nawet 2 osobowe, bo tego wymagają przepisy?
48. Dodane przez Xxx, w dniu - 05-11-2021 17:44
A dla czego akurat w Glince likwidować szkole w końcu ta szkoła była wcześniej jak w witoszycach może tam zlikwidować i z tamtą niech dojeżdżają do glinki w końcu szkoła w glince ma lepsze wyposażenie i jest starsza, tym bardziej było by lepiej. Rodzice nie pozwólcie zlikwidować szkoły w Glince w końcu jest to wasza szkoła a władza powinna się wstydzić burmistrz jak widać tylko likwidować jak PO zniszczyć zamknąć zlikwidować i do ruiny doprowadzić. Po jaka holere kolejny dom seniaro czy podobna placówka w Górze jest i co ile tam uczęszcza osób garstka, mieszkania jakie mieszkania social e zrobili I co kto tam mieszka pijaki a nie osoby potrzebujące wiedz o czym tu burmistrzowa gada
49. Dodane przez x, w dniu - 05-11-2021 17:44
Najpierw utrudniali na polecenie (...) na wszelkie sposoby zapisy do szkoły a teraz uzasadniają ,że mało dzieci chodzi do niej . Czysta manipulacja i nic więcej. A te fałszywe wpisy popleczników burmistrzowej to możecie sobie pisac na FB. tam wasze miejsce lizusy. W bezpośrednich rozmowach nie ma nikogo w Glince za zamknięciem szkoły . Oszuści i manipulatorzy nic więcej.
50. Dodane przez DeGeeRka, w dniu - 05-11-2021 17:46
Duża szkoła do przede wszystkim przełdowane klasy i tym samym nawarstwione problemy wychowawcze. Zamach na małe szkoły to jest wstyd dla władz naszego powiatu i gminy. Dlaczego nie likwiduje się instytucji niużytecznych, które istnieją same dla siebie. Pierwszym do likwidacji jest wydział ochrony środowiska, który problem bezdomnych zwierząd sceduje na panią ktora robi to charytatywnie.
51. Dodane przez Abraham, w dniu - 05-11-2021 18:26
Jachu Chr. z Rogowa Górowskiego na burmiszcza. Nie będzie niczego, ale będzie śmiesznie.
52. Dodane przez Cygan, w dniu - 05-11-2021 18:48
Do Góry odległość żadna wiec nie ma nad czym dyskutować & 
Pseudo kadrę rozgonić po zaocznych fakultetach bo tam zamiast kompetentnych edukatorow to wylęgarnia plotkar &
53. Dodane przez Leszek, w dniu - 05-11-2021 19:35
Co tam robi komendant straży pożarniczej? Podobno pracuje też w starostwie i gminie. Wielki chłop, może on coś poradzi żeby nie zamykać szkoły aby ludzie mieli pracę bo on ma.
54. Dodane przez Kasia, w dniu - 05-11-2021 20:17
Ciekawe jakie stanowisko obstawi teraz Halinka
55. Dodane przez pik, w dniu - 05-11-2021 20:27
Jakim cudem utrzymuje się w Lesznie szkoła podstawowa (dawniej 3) na pl.Metziga prowadzona przez Salezjanów z 2 oddziałami po około 16 osób. Tu dopiero zachodzą cuda. Ciekawe ile miasto do tego dopłaca i jaki jest czynsz użytkowania przez zakon tego budynku. Trudno dotrzeć do umowy tego cudu.
56. Dodane przez Tomasz, w dniu - 05-11-2021 20:54
Pani Burmistrz wszystko zamyka w koło. Tylko Czernina i swoje (...) się liczą. Brawo łatwiej niszczyć, trudniej budować. Jak zwykle idą na łatwiznę. Chyba czas na zmiany
57. Dodane przez Kasia, w dniu - 05-11-2021 20:55
W tej gminie to najlepiej wszystko zlikwidować. Nic się nie opłaca, najlepiej zamknąć i już. Za to parki i zabytki są potrzebne i kasa na to jest. Żenada, wstyd i hańba. Pozamykać szpitale, szkoły itd. Nic dla ludzi, wszystko przeciw. Hejnał za to zróbcie w Glince, bo na to kasa jest.
58. Dodane przez Irena, w dniu - 05-11-2021 21:00
Najpierw utrudniali na polecenie (...) na wszelkie sposoby zapisy do szkoły a teraz uzasadniają ,że mało dzieci chodzi do niej . Czysta manipulacja i nic więcej. A te fałszywe wpisy popleczników burmistrzowej to możecie sobie pisac na FB. tam wasze miejsce lizusy. W bezpośrednich rozmowach nie ma nikogo w Glince za zamknięciem szkoły . Oszuści i manipulatorzy nic więcej. 
Nie wolno tak robić! szkoła w Glince musi pozostać na swoim miejscu a dyrektorkę do odstrzału za podporządkowanie się władzy, czytaj burmistrzowej.
59. Dodane przez Radzio, w dniu - 05-11-2021 21:02
Po co tam Szurynowska? To trzecia władza? Dyrektorka 3.
60. Dodane przez Do 59, w dniu - 05-11-2021 21:19
Wychwalać szkołę jaka ma się wspaniała żeby jak najwięcej dzieci przygarnąć. Szkoła najbardziej bezpieczna tak.... Bezpieczna to jest w Glince i cudowne DZIECI
61. Dodane przez Ja, w dniu - 05-11-2021 21:40
Szlaban w Glince trzeba postawić, ludzie brońcie swego
62. Dodane przez Wxz, w dniu - 05-11-2021 21:51
Do 52 dla ciebie żadna odległość więc się zastanów nad swoimi słowami obraziłeś ludzi , którzy pracują na to aby uczniowie w przyszłości mieli szacunek do drugiej osoby i nie ocenia ludzi jakby to zrobiłaś. Jesteś cwany bo anonimowy. Pewnie duma cię rozpiera
63. Dodane przez Dyrektor, w dniu - 05-11-2021 21:52
Irenka i jej przykłady!Żenada....
64. Dodane przez Bla bla, w dniu - 06-11-2021 07:46
A co to za różnica gdzie dzieci będę chodzić do szkoły szkoła to szkoła bo co rodzice boicie się ze wasze dzieci nie będą tak dobre w nauce jak teraz
65. Dodane przez górowianin, w dniu - 06-11-2021 08:13
Co tam robi komendant straży pożarniczej? Podobno pracuje też w starostwie i gminie. Kolega ma wysoką emeryturę oraz wszystkie przywileje w Starostwie Wstyd ludzie bez wstydu mieszkancy szukają pracy a tu tylko kolesiostwo jest zatrudniane Takiemu zawsze jest mało.
66. Dodane przez ja, w dniu - 06-11-2021 08:36
Pani burmistrz niech tą ekonomię i oszczędności zacznie od UMiG oraz niektórych jednostek jej podległych. W dwóch górowskich szkołach mamy do czynienia z przepełnieniem klas. Nauczyciele sobie nie radzą z "trudnymi" dziećmi na czym traci reszta uczniów. Oczywiście podzielenie klas na mniejsze nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Tak samo ekonomicznie nieuzasadnione jest zapewnienie wystarczającej liczby autobusów szkolnych. Tak na marginesie ile będzie nas kosztowało utrzymanie tego "domu kultury" i ośrodka pobytu osób starszych które powstaną po zlikwidowanej szkole?
67. Dodane przez Ola, w dniu - 06-11-2021 11:26
Mieszkańcy niech otwotrzą spa z basenem i hotel .Zyski dla mieszkańców i zatrudnienie wielu osób
68. Dodane przez Popieram, w dniu - 06-11-2021 11:31
Takie szkoły jak ta w Glince to przeżytek. Szkoła na 40 osób gdzie trzeba zatrudnić co najmniej 20 osób.Rodzice walczący o przetrwanie mają pole do popisu.Niesamowite dotacje są przyznawane na cel otwierania żłobków,przedszkoli i szkół.Sami zarządzajcie i sprawdźcie czy jest to opłacalne nawet przy otrzymaniu dotacji a nie krytykować władze.Weźcie pokażcie jak przyjmiecie szkołę we własne ręce
69. Dodane przez Jojo, w dniu - 06-11-2021 12:37
Chyba nie ma innego wyjścia. Tak mało dzieci w szkole nie rokuje dobrze dzieci powinny uczyć uczyć w wiekssych grupach. Pójdą ojej takie do szkoły średniej i się nie pozbierają w klasie 25 osob
70. Dodane przez Życie, w dniu - 06-11-2021 12:38
Słuszna, inteligentna decyzja
71. Dodane przez Maria, w dniu - 06-11-2021 13:13
Proponuję zlikwidować naszą kochaną Gminę. Nie robią nic dla bezdomnych. Zwierząt ,ale pieniądze dostają za nic nie robienie. Każdy by tak chciał dostawać pieniądze za nic. Wysłali mnie do Pani L..... , Która poświęca swój czas na ratowanie bid. , Bo jak to Pan Ż ...... Stwierdził w Górze , nie na miejsca dla bezdomnych kotów , ale proszę się zgłosić do Pani L ......
72. Dodane przez puenta, w dniu - 06-11-2021 13:37
Pani Halina pięknie posumowała sytuację :-)
73. Dodane przez Do wszystkich zainteresowanych, w dniu - 06-11-2021 14:17
Drodzy rodzice liczby mówią same za siebie, statystyki nie kłamią, więc co wam pozostało pogodzić się z myślą że zamkną wasza szkołę a dzieci pójdą się edukować w innych placówkach. Walczyć możecie bo wam tego nikt nie zabroni "Kto nie ryzykuje, nie pije szampana"  
Rozumiem Was bo sam jak bym był w takiej sytuacji czuł bym żal, rozgoryczenie i złość. I pewnie zrobiłbym wszystko aby dziecko ukończyło szkołę tom co zaczęło. Mamy niż demograficzny dzieci mało, pandemia też nie ułatwia sytuacji i jeszcze bardziej ją skomplikowała. Są wśród was pewnie takie osoby, które mają za już decyzję podjęte Góra czy Witaszyce co lepsze dla własnego dziecka. Wszyscy by chcieli aby nie zamykano szkół, szpitali itp. Lecz odwrotnie budować nie zamykać. Trzymam za was kciuki oby wam się udało M
74. Dodane przez Mieszkanka Glinki, w dniu - 06-11-2021 16:17
Wiem, że decyzja już zapadła. Bardzo komuś zależy na zamknięciu naszej szkoły - tak jakby mu ością w gardle stała. Ale zamknięcie tego budynku to jest przekreślenie społecznego wysiłku jaki był włożony w rozbudowę. Nie byłoby szkoda gdyby poniemiecki czworak stanowiący środkową część kompleksu szkolnego pozostał w niezmienionej formie. Ale miejscowe społeczeństwo przez 5 lat poprzez wpłaty pieniężne i osobisty wkład pracy zbudowało ten budynek by ich dzieci miały godne warunki do nauki. Różnie bywało ale szkoła była zawsze w centrum uwagi miejscowej społeczności. Wiem jakie są koszty utrzymania takiego budynku ale cokolwiek by w nie było po zamknięciu, to koszty i tak będą będą takie same, jeśli nie większe. Taka argumentacja Pani Burmistrz do mnie nie przemawia. Tym bardziej że była możliwość utworzenia brakujących klas ale zabrakło dobrej woli Pani Burmistrz. Dzisiaj mówi, że jakby było 5 dzieci to utworzono by klasy. Były takie sytuacje, ale nie wyraziła zgody i tym samym sama zapoczątkowała agonię naszej szkoły. Kilka lat temu na spotkaniu z rodzicami, kiedy już się mówiło o zamknięciu, sama Pani Burmistrz przyrzekała, że do takiej sytuacji nie dojdzie, i co? Jaka jest gwarancja że społeczny wysiłek nie pójdzie na marne? Nie wierzę już tej Pani. Tym bardziej że Gmina niewiele inwestowała w tę placówkę. Wymiana okien, remont sali gimnastycznej i wykonanie podjazdu z myślą o niepełnosprawnych dzieciach na przestrzeni 30 lat w porównaniu z innymi górowskimi szkołami nie jest wielkim wysiłkiem. Ja na dzień dzisiejszy żałuję oddanego głosu na tę Panią przy urnie wyborczej. Kolejnego już nie będzie.
75. Dodane przez Meme, w dniu - 06-11-2021 18:23
Słuszna decyzja
76. Dodane przez Kaziu, w dniu - 06-11-2021 19:31
Nie wolno i nie trzeba likwidować tej szkoły. Trzeba spojrzeć na plan szkół który nie przewidywał likwidacji Glinki. Burmistrz musi zastanowić się dwa razy nad swoją decyzją i nie słuchać strażaka ( pracownika powiatu ) ani dyrektorki 3 . ( radnej powiatu ) która była dyrektorką szkoły w Sicinach, pracownikiem socjalnym w Rawiczy i chciała być dyrektorką ośrodka w Wąsoszy. 
Proponuję jedną szkołę w gminie, naukę na dwie zmiany a nauczycielom 2 etaty.
77. Dodane przez Karolek, w dniu - 06-11-2021 19:38
. Dodane przez Mieszkanka Glinki, w dniu - 06-11-2021 16:17 
Wiem, że decyzja już zapadła. Bardzo komuś zależy na zamknięciu naszej szkoły - tak jakby mu ością w gardle stała. Ale zamknięcie tego budynku to jest przekreślenie społecznego wysiłku jaki był włożony w rozbudowę. Nie byłoby szkoda gdyby poniemiecki czworak stanowiący środkową część kompleksu szkolnego pozostał w niezmienionej formie. Ale miejscowe społeczeństwo przez 5 lat poprzez wpłaty pieniężne i osobisty wkład pracy zbudowało ten budynek by ich dzieci miały godne warunki do nauki. 
Pani burmistrz proszę zastanowić się nad swoją decyzją.
78. Dodane przez Driver, w dniu - 06-11-2021 20:23
Koniec z Pania Burmistrz. Koniec z inwestowaniem w Czernine. Koniec z zlymi decyzjami. Do zobaczenia przy urnie.
79. Dodane przez Basia, w dniu - 06-11-2021 20:59
chyba ze złymi ?
reklama
80. Dodane przez Tadeusz Glinka, w dniu - 06-11-2021 21:46
Mam pytanie dlaczego zebrania z takiej wagi tematem organizowane są w godzinach pracy urzędników?  
I drugie pytanie czy urzędnik starostwa bedzie miał potrącony z płacy sumę za opuszczenie miejsca pracy w godzinach urzędowania? 
Jak mozna likwidowac tak potrzebna placowke integracyjna? Czy radni opozycji podniosą rękę za ta haniebną decyzję Pani Burmistrz z PO?
81. Dodane przez Andrzej Furman, w dniu - 06-11-2021 22:08
Chce mi się płakać. Kolejna placówka oświaty idzie na ztracenie i to placówka integracyjna. Na zebraniu był Pan Lis ktory w latach 80 świętych doprowadził do rozbudowy szkoły i wybudowania sali gimnastycznej,wyobrażam sobie jak on się czuje gdy Burmistrz Gory z radnymi chce likwidować szkołę działającą od 1945 r.?
82. Dodane przez Glin, w dniu - 06-11-2021 22:50
NIE !!!!!!!! 
DLA ZAMKNIĘCIA SZKOŁY  
 
LUDZIE NIE DAJCIE SIĘ ZMANIPULOWAĆ 
 
JESZCZE SĄ iNNE WYŻSZE INSTANCJE  
ODWOŁUJCIE SIĘ MIESZKAŃCY 
 
JAK MOŻNA ZAMYKAĆ SZKOŁĘ DO KTÓREJ CHODZI MNÓSTWO DZIECI Z POBLISKICH WSI?
83. Dodane przez Gosia, w dniu - 07-11-2021 07:10
Ludzie obudźcie się dlaczego wy taką patologię wybieracie ba rządzących!!Wyrzucić ten zarząd i takiego burmistrza co zamiast mózgu ma wodę. Po 25 latach byłam odwiedzić te tereny to tragedia co tam jest bieda z będzą .Wszystko zlikwidowanego nic się nie rozwija ,drogi faralne żadnych inwestycji ,dzpital w Górze zamknięty. Co to za oatolohia ci włodarze z Góry ?Wyrzucić to na zbity pysk .Ludzie obudźcie się w końcu idziecie na dno .CAŁA RADA I RZĄRZAD DO ZWOLNIENIA RAZEM Z TĄ BURMUSTRZ GÓRY NIEUDOLNĄ .PRZESTAŃCIE WSPUERAĆ TAKUCH LUDZI CO WSZYSTKO NISZCZĄ OBUDŹCIE SIĘ W KOŃCU.
84. Dodane przez PO CO?, w dniu - 07-11-2021 07:20
Po co ?Na tym zebraniu dyrektorzy szkół z Witoszyc, z Góry, po co Przewodniczący Szuper , czy w tym czasie nie powinni być w pracy w swoich placówkach i instytucjach? 
Dlaczego nie było nikogo że związków ze ZNP i z "s" z radnych opozycyjnych, działaczy społecznych i POLITYCZNYCH z Góry, czy był sołtys i jakie jest jego zdanie. Dlaczego milczala dyrektor Szkoły w Glince? Dlaczego,dlaczego,dlaczego ???
85. Dodane przez NIE!NIE,NIE , NIE !, w dniu - 07-11-2021 07:21
Nie ! dla zamknięcia szkoły integracyjnej w Glince. Szkoly istniejącej od 1945 roku założonej przez osadników z Kresów Wschodnich II RP przybyłych na teren Ziemi Gorowskiej w 1945 r. Na pamięć naszych przodków w Glince i władz ówczesnej Polski ZOSTAWCIE I ci z PO I CI z PSL I ci z PIS zostawcie te Szkole w spokoju! Wzywamy ZNP w Gorze, oraz Dolnoslaskiego Kuratora Oswiaty by odrzucily decyzje Burmistrza Gory i jej Rady Miejskiej o likwidacji SZKOLY INTEGRACYJNEJ W GLINCE.
86. Dodane przez Decyzja, w dniu - 07-11-2021 07:53
Decyzja bardzo ciężka co zrobić z taka szkołą. Burmistrz na pewno wziął wszystkie za i przeciw i podjął słuszną decyzję
87. Dodane przez Do 86, w dniu - 07-11-2021 12:23
Poczytaj że zrozumieniem wpis 85!!!
88. Dodane przez 86, w dniu - 07-11-2021 12:26
W Górze burmistrzem jest kobietą z Czerniny Dolnej.
89. Dodane przez Andrzej Furman, w dniu - 07-11-2021 12:29
To zdjęcie można podpisać jednym słowem: 
LIKWIDATORZY
90. Dodane przez Andrzej Furman, w dniu - 07-11-2021 12:29
To zdjęcie można podpisać jednym słowem: 
LIKWIDATORZY
91. Dodane przez ja, w dniu - 07-11-2021 12:55
MASAKRA... ludzie uciekajcie z tamtych terenów pod ta władzą juz sie tam na lepsze nie zmieni ,bedzie coraz gorzej !!!!!!!!!!!!!!!
92. Dodane przez Bardzo dobra nazwa z 89 i 90, w dniu - 07-11-2021 14:16
LIKWIDATORZY
93. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 07-11-2021 17:54
To normalne dla naszej władzy Górowskiej pozamykać szkoły ,szpitale i wmawiać ludziom że nie zostanie to zniszczone z tą szkołą będzie tak samo jak ze szpitalem jak pozwolimy zamknąć to już nigdy nasze dzieci do niej niewrucą, zostanie zdemolowane zniszczone bo tylko na tyle stać nasza władzę, żenada.
94. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-11-2021 18:47
No to teraz kolej na Ślubów......
95. Dodane przez 94 masz rację., w dniu - 07-11-2021 19:37
First idzie na emeryturę to już można dla oszczędności zamknąć Szkołę w Slubowie. Strasznie
96. Dodane przez Dlatego?, w dniu - 07-11-2021 19:47
Pani burmistrz z PO ,starostowie z PO po to się spotykają Z posłem Czarneckim z PIS bez gorowskiego szefa PIS by mieć wsparcie przy likwidacji Szkoły w Glince( integracyjne!?).
97. Dodane przez tadziu, w dniu - 07-11-2021 19:53
Zlikwidować POWIAT!
98. Dodane przez Do radnego Mieczysława, w dniu - 08-11-2021 06:05
Podobno masz serce po lewej stronie i jak jedyny radny należysz do LEWICY w radzie miasta!? 
I ty też podniesiesz rękę za likwidacja szkoły integracyjnej w Glince albo w Slubowie? 
Niech Cię instynkt i rozum prowadzi i lewicowe ideały!
99. Dodane przez Małpa, w dniu - 08-11-2021 08:02
Do kom 82  
Ty tak serio? 
Mnóstwo dzieci ? 
Zastanów się a później pisz głupoty !
100. Dodane przez Mieczysław do 98, w dniu - 08-11-2021 08:24
Tak. Podniosę. Bo tego wymaga racja stanu.
101. Dodane przez Do Miecia!, w dniu - 08-11-2021 10:07
Jaka racja stanu? Zacznij myśleć i rozumieć co znaczą słowa!
102. Dodane przez Mieciu, w dniu - 08-11-2021 10:49
Jesteśmy oburzeni twoim wpisem! spod 100, jeśli ty to naprawdę napisałeś! Mieszyslawie w Polsce Ludowej racja byla szkoła prawie w każdej miejscowości, stołówka i gorące mleko dla uczniów, gabinet lekarski,pielęgniarka i stomatolog w szkole,świetlice,biblioteki,by dzieci mogły zdobywać wiedzę. Nikogo nie obchodziło skąd na to środki,mialo byc i już. Bo dzieci to przyszłość narodu! Jak się coś działo nie tak to biegano do komitetu PZPR i sprawa rozwiązana,żaden kożuch nie zgodził by się na zamknięcie szkoły i to wiejskiej. A Ty nam mówisz ,że w XXI wieku w III RP racja stanu jest zamknięcie wiejskiej,integracyjnej szkoły w Glince?! To ty nie jesteś człowiekiem LEWICY oj nie! Nie wyobrażam sobie by LEWAK Trojanek podniósł by rękę za zamknięciem szkoły.
103. Dodane przez mieszkanka Glinki, w dniu - 08-11-2021 11:32
do 100. kim jesteś by takie rzeczy robić? STOP WYKLUCZENIU!
104. Dodane przez Iwo Vukowic, w dniu - 08-11-2021 13:13
Panie Radny wstyd sie Pan takie rzeczy pisac no i jak Pan zapowiada robic
105. Dodane przez Do ZNP, w dniu - 08-11-2021 13:46
Gdzie jest stanowisko ZNP w Gorze ?
106. Dodane przez Do Solidarnosci, w dniu - 08-11-2021 13:48
Gdzie jest stanowisko Solidarnosci Oswiaty w Gorze ?
107. Dodane przez Do100, w dniu - 08-11-2021 14:17
A co Panu przeszkadza ta szkoła ?!?!Czy Pan sam płaci za utrzymanie tej szkoły ?!? A czasem Pan nie dostaje pensji z naszych podatków!? Trochę szacunku. Myśli Pan o dzieciach które tam chodzą ?!?! Zachowanie ..... Szkoda słów ....
108. Dodane przez Co Pan wypisuje?, w dniu - 08-11-2021 17:45
To co wyrabiam gorowski samorząd to się już w głowie nie mieści.
109. Dodane przez xxx, w dniu - 08-11-2021 19:16
A patron szkoły został powiadomiony? Co on na to?
110. Dodane przez Staś, w dniu - 08-11-2021 20:47
Trzemu panj Justyna z rady rod,icow sie nie odezwie,przeciez u pani burmistrz jest co dziennie i ma uniej uklady,sama jej mowila ze do ouki jest burmistrzem to szkoly nie zlikwiduke.A pani Justyna teraz odwraca sie bokiem od szkoly,troche dziwne,boi sie ze nie dostanie pieniedzy na Brzezany:(
111. Dodane przez do 110, w dniu - 08-11-2021 20:50
a o co chodzi z tymi brzeżanami, przecież tam niczego juz nie ma?
112. Dodane przez powołano zespół, w dniu - 08-11-2021 22:10
Dziś w Urzędzie Miasta i Gminy w Górze odbyło się pierwsze posiedzenie zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju Oświaty w Gminie Góra na lata 2021-2026, powołanego przez Burmistrza Góry Zarządzeniem nr 189/20 z dnia 15 czerwca 2020 r. 
 
Członków Zespołu przywitała Burmistrz Góry Irena Krzyszkiewicz, która pokrótce omówiła cel spotkania oraz terminarz prac nad Programem. 
 
Zespołem, którego zadaniem będzie opracowanie Programu Rozwoju Oświaty w Gminie Góra na lata 2021-2026 kierować będzie Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Izabela Baranowska. W skład Zespołu powołani zostali dyrektorzy szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę Góra, a także Skarbnik Miasta i Gminy Góra Marek Balowski, Radna Rady Miejskiej Góry Janina Ziombra, Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty i Spraw Socjalnych Rady Miejskiej Góry Maciej Liśkiewicz, Prezes Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego Elżbieta Łukaszewicz-Nowakowska oraz Przewodniczący Międzyzakładowej Organizacji Związkowej Pracowników Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność w Górze Julian Kospiczewicz.
113. Dodane przez Marcin Tommala, w dniu - 08-11-2021 23:09
Pytam co na to że chcą zamknąć Glinie Pani Elżbieta Lukaszewicz-Nowakowska z ZNP IJ.Kospiczewicz z "S" Oświaty? Pani J.Ziombra z ZS podlegającego Powiatowi ? Pozdrawiam.
114. Dodane przez Jedna z mam, w dniu - 09-11-2021 01:05
Bylam jedną z osob na spotkaniu z Pania Burmistrz. Czuje sie bardzo oszukana. Co innego slyszalam na rozpoczeciu Roku Szkolnego a co innego na tym spotkaniu. Dlaczego od kilku lat celowo doprowadza sie szkole do zamkniecia. Od dobrych kilku lat jest plan na budynki szkolne..uspakajanie rodzicow slowami ze "dopóki będę Burmistrzem to szkola nie bedzie zamknieta"..ile warte są teraz te słowa. Ja jako rodzic wierzylam ze tak bedzie. A teraz tak poprostu ze szkola nie ma uczni, bo duzo sie do niej doplaca. Mam kilka pytan ktore mnie nurtują.Nawet kadra jest nie odpowiednia? Dlaczego szkola nie ma uczni? Dlaczego nie przyjmowano uczni do szkoly a pozniej twierdzono ze tylko zgloszonych jes troje dzieci? Czy ktos pomyslal o dzieciach w tej calej sytuacji? Zmiana szkoly,zmiana nauczycieli to jest stres dla dziecka. Nikt mi nie powie ze to jest łatwe dla dziecka i nie bedzie mialo na nic wplywu. Do moich pytan dochodzi tez temat przedszkoli. Pani Dyrektor ze szkoly w Gorze tak namawiala i zapewniala ze ma miejsca....miejsca moze są(szkoly przeciez sa z gumy i sie rozciagna) no wlasnie miejsca? Ale dla jakich dzieci? Z obowiazkiem przedszkolnym 6-latki.A co z naszymi maluchami ponizej 6 lat? Bo z tego co mi wiadomo to dostanie sie maluchow do przedszkola to maraton dokumentow,wywiadow a na koniec modlitwa czy dziecko bedzie przyjete...bo o dziwo przedszkole nie jest z gumy i sie nie rozciagnie. Brak miejsc. W Glince kazde dziecko jest przyjete,kazde jest dopilnowane i bezpieczne. Nie ma maratonu dokumentacji. Mimo ze jest krócej otwarte. Co ma zrobic rodzic ktorego dziecko nie dostanie sie do przedszkola w Gorze bo nie ma miejsc a pracuje. Tu choc na kilka godzin ale tego problemu nie bylo. Co chodzi o starsze klasy. Nikt mi nie powie ze w wiekszej szkole tj szkola nr3 w Gorze jest bezpieczniej. Bo nie jest. Sama znam kilka przypadkow gdzie zaczely sie problemy z wagarowaniem,alkohol,zle towarzystwo czy wyzywanie dzieci od wiesniakow. I pewnie dziecko takie tez z checia chodzi do szkoly i czuje sie bezpiecznie.?
115. Dodane przez do jednej z mam, w dniu - 09-11-2021 09:55
Masz całkowitą rację w tym co piszesz. Niestety mam wrażenie że los szkoły w Glince został przesądzony tak jak szkoły w Sicinach. Burmistrz Góry mówi jedno a robi drugie. Poza tym wie co ludzie chcą usłyszeć. walczcie o szkołę. Każda gmina, każda jednostka samorządu terytorialnego dokłada do oświaty. W Gminie Jemielno - Irządze obroniły szkołę. A były wójt na tym pomyśle stracił
116. Dodane przez obserwator zajść w Glince, w dniu - 09-11-2021 19:33
Zapytajcie radną Ziombrę jak chce bronić szkoły, głosowaliście na nią, zapytajcie przewodniczącego komisji kultury, zapytajcie też burmistrza. Wy, mieszkańcy Glinki, brońcie szkoły, swojej szkoły. Po likwidacji nic już nie będzie tak samo. 
Szkoła w Witoszycach też ma słabe wyniki a istnieje, na razie. 
Trzeba się zorganizować i przetrwać trudny czas a jak ktoś zabronił zapisywać dzieci do szkoły w Glince to trzeba o tym mówić głośno. Dacie rady!
117. Dodane przez Rodzic, w dniu - 10-11-2021 10:41
Uważacie że ta szkoła jest potrzebna ? 
Jaki poziom nauczania w niej jest? Niech każdy popatrzy na swoje dziecko, jakie ma wyniki , jak sobie radzi , jakie ma wyniki z egzaminów końcowych? 
Absurdem jest utrzymywanie takich szkół, gdzie same 5 i 4 bo jak nie to rodzic zaraz ma pretensje do nauczycieli, że przecież jego "bąbelek" taki mądry, a nauczyciel się uwziął i niekompetentny, Dzieciaki trzymane pod kloszem, a potem że nie radzą sobie dalej w życiu, w większej szkole. 
Jak im się stawia wymagania, to wielkie larum że oni tacy zmęczeni ! 
Eh - chyba ślęczeniem nad smartfonem albo komputerem, bo z dzieckiem w domu nikt nie ma czasu ani ochoty, żeby usiąść i poćwiczyć czytanie, albo chociaż na dobranoc mu książkę poczytać.
118. Dodane przez Jedna z mam, w dniu - 10-11-2021 14:07
Do kom 117. Jak najbardziej jest potrzebna. Czy szkola w Witoszycach albo szkola nr3 w Górze ma az tak wysokie poziomy. Bez przesady. W kazdej szkole sa dzieci ktore ucza sie lepiej i takie ktore słabiej im idzie w nauce. Fenomenow nie ma. Jak rodzic w domu nie pracuje z dzieckiem to nie jest tez wina szkoly. Nauka to nie tylko nauczanie w szkole ale tez w domu.Jeszcze tylko tego by brakowalo zeby nauczyciel czytal bajki dzieciom na dobranoc. I w kazdej szkole nie tylko "napietnowanej teraz" Glince zdazaja sie rodzice ktorzy maja pretensje do nauczycieli... Ale teraz wszyscy siedli na tą szkołę bo wisza nad nia czarne chmury. Najlepiej powiedziec "zamknąć","nie potrzebna". Czy ktos mysli o dzieciach w tej sytuacji? O pracownikach tej szkoly. O mieszkancach Glinki? Najlepiej zamknijmy wszystko bo jest to niepotrzebne ...przejdzmy na zdalne nauczanie ...zaoszczedzimy pieniadze na ogrzewaniu,prądzie na dowozeniu dzieci do szkoly i reszcie. Szkoly zamknietej nigdy ponownie sie nie otworzy. Plan na budynki juz jest od dawna i celowo dązy sie do celu by szkołę zamknąć.
119. Dodane przez Zosia, w dniu - 11-11-2021 20:24
Nieprawda 118 , nie wiesz całej prawdy, przewidziany był remont, jednak coś się zmieniło diametralnie, może jest chętny na tą budę?
120. Dodane przez ekonom, w dniu - 11-11-2021 21:01
Dużo wpisów - chyba kadra pedagogiczna zabrała glos. Ciekawe ile wynosi miesięczny koszt utrzymania 1 ucznia - czy nie przekracza 3 tys. zł ?
121. Dodane przez Do120, w dniu - 12-11-2021 08:36
Dla DZIECI WSZYSTKO! TU TYLE WPISOW ,ZE BRAKUJE 800 TYS. A TU DZISIAJ W POWIECIE ODBEDZIE SIE NADZWYCZAJNA SESJA RADY POWIATU POSWIECONA PODWYZKOM PLAC DLA STAROSTOW Z 9,4 DO 18,0 TYSIECY, PRZEWODNICZACY RADY 2300 ZL.(100%),CZLONKOWIE ZARZADU 2300 ZL.,Z-CA PRZEW.1600 ZL,PRZEW.KOMISJI 1450 ZL.. 
A SZARZY RADNI Z 670ZL DO 1200 ZL. CZYLI NA TO SA PIENIADZE A DLA DZIECI NIE MA ? PRZYPUSZCZAMY ,ZE ZA MOMENT BEDA SESJE RAD W GORZE,WASOSZU,NIECHLOWIE I JEMIELNIE GDZIE SAMORZADOWCY PODNIOSA SOBIE WYNAGRODZENIA O 60 %...BO MOGA!?
122. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 14-11-2021 20:02
Nie można tej szkoły zamknąć. Zobaczcie, Witoszyce ledwo przędą, nauczanie jest na słabym poziomie. Za rok zamkną Witoszyce i co?  
Jedna szkoła w Górze, SP 3? Bo pani jest radną powiatową? 
Mówiłem już kiedyś, że stanie się tak , będą tylko 2 szkoły w gminie.Do tego wszystko zmierza i do tego się dąży. Gdzie jest ZNP, który tak bardzo broni nauczycieli? Przy ustalaniu sieci szkół siedzi pani i popija kawę a nie zabiera głosu bo przecież pracuje w szkole i musi akceptować to co pani burmistrz sobie założyła.
123. Dodane przez Rodzina, w dniu - 16-11-2021 12:57
Do kom 110.Popieram.Tak się chwaliła że ma takie znajomości z Panią Burmistrz i żeby się nie wtrącać bo ona wie co robi.A teraz wszyscy źli tylko nie ona.Uwazam że przyczyniła się do upadku tej szkoły.Mysli że jak zostanie i odejdzie osratnia to będzie miała powód do tego żeby się chwalić że zrobiła wszystko żeby szkoła istniała.9
124. Dodane przez Xxx, w dniu - 17-11-2021 14:21
Do komentarza 110. Każdy mógł się wypowiedzieć a nikt prawie się nie odzywał pani Justyna naprawdę wiele zrobiła dla szkoły i tylko beszczelna osoba może zrobić na nią winę. Ludzie pomyście za nim coś napiszecie bo to jest stalking i za to powinniście być ukarani. Jak pani Justyna pozyskiwała pieniądze na szkole to dobrze było czy jak zrobiła koncert charytatywny tego to już nikt nie widzi burmistrz jasno powiedziała że jak pozyskamy dzieci to szkoła będzie istnieć a na to nie ma żadnego argumentu żeby zostawić szkole do póki nie ma dzieci szkole zamkną. Zamiast zająć się płotami i gadaniem głupot skupcie się lepiej co zrobić żeby zyskać te dzieci i żeby szkoły nie zamkneli bo w okolicznych szkołach nie ma połowy tego co ma nasza szkoła!!!
125. Dodane przez Malpa, w dniu - 17-11-2021 20:48
Do kom 124  
Proszę zasięgnąć więcej info kto zorganizował koncert charytatywny a nie pisać głupoty . 
Koordynatorem koncertu była pani dyrektor sprawująca wtedy władzę w tej szkole. 
A.co do pozyskiwania dzieci POWODZENIA
126. Dodane przez Rodzic, w dniu - 17-11-2021 22:02
A co zrobiła była pani dyrektor,,NIC"ciagle tylko fochy stroila. A co do P.Justyny zrobiła bardzo duzo dla szkoly ale widac nikt tego nie widzi tylko potraficie oskarżenie rzucac P.Justyna zrobila wszystko co tylko mogła,zrobiła wystarczające pismo do pani burmistrz, to co ma sie jej rzucić do stop całować i błagać zeby szkoly ze zamykala ogarnijcie sie bo zal patrzeć na wasze złośliwe komentarze.
127. Dodane przez Małpa, w dniu - 18-11-2021 07:46
Do kom 122. 
Poziom w szkole Witoszycach jest niski ??????????? 
A w Glince jaki poziom wysoki???????- no fakt rodzice doksztalcili się wspólnie z dziećmi odrabiając wszystkie zadania w domu!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Wow. 
A co do pani Justynki hmmm o takie laury jej chodziło 
I żeby nie było ona jest spoko  
Dziękujemy pani byłej dyrektor ze szkoła w Glince zyskała życie dzięki projektom które wygrali wspólnie z innymi nauczycielami oraz dziećmi. 
Pozdrawiam
128. Dodane przez Monika, w dniu - 18-11-2021 11:02
Do kom.127 Pani albo Panie Małpko proszę się nie wypowiadać na temat szkoły i ludzi działających na rzecz szkoły nawet nie macie pojęcia kto co dla kogo zrobił tylko bzdury wypisujecie ale jak to mówią to jest nasz sport narodowy zdeptać,wzywać, obrazić i co lepiej ci że tak piszesz gratuluje to tyko świadczy o twojej inteligencji a i każdy cwany jak pisze pod pseudonimem są ludzie którym zależy na tej szkole i zrobią wszystko by dalej kształciła i bez waszych zbędnych komentarzy.Jeżeli nie pomagasz to chociaż przestań kłapać na prawo i lewo jakieś bzdury których nie można czytać.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Nowe pokoje,kwatery ... śmigiel 1050
świadectwa charakter... Leszno 200
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj