Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
W Miejskim Zakładzie Komunikacji w Lesznie ruszyła budowa samojezdnej i automatycznej myjni autobusowej. To jedna z inwestycji proekologicznych zakładu, na którą miasto otrzymało unijne dofinansowanie. Nowa myjnia ma się przyczynić do dużej oszczędności wody.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Obecnie miejskie autobusy są myte ręcznie na powietrzu, co pochłania nie tylko dużo czasu, ale również gigantyczne środki. Nowa myjnia ma być wyposażona
między innymi w instalację oczyszczania wody, dzięki której będzie można ponownie jej używać. - Myjnia będzie całkowicie zautomatyzowana, z różnymi trybami do mycia miejskich autobusów. Umożliwi ona mycie również samego podwozia, co jest bardzo przydatne zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym - informuje Lucyna Gbiorczyk z biura prasowego UM Leszna.
Obecnie trwają budowy konstrukcyjne przy budynku, całość prac powinna się zakończyć pod koniec lutego przyszłego roku. Koszt inwestycji to ponad 3,5 mln zł z czego 85% pochodzić będzie z dofinansowania jakie miasto pozyskało z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
1. Dodane przez Pytanie mieszkańca, w dniu - 26-11-2021 15:13 Jeżeli mają być oszczędności kosztów i wody, to dobrze. Ale czy ta myjnia ma służyć wyłącznie do mycia autobusów MZK? Czy jakieś inne pojazdy miasta lub MZO i MPWiK też da się tam myć?
2. Dodane przez dla kogo, w dniu - 26-11-2021 16:13 Słuszne pytanie w komentarzu 1. Czy inne pojazdy miasta też tam będą myte? To jest pytanie zasadnicze. Ta myjnia będzie tylko dla MZK?
3. Dodane przez xcvb, w dniu - 26-11-2021 16:19 Zakup nowych autobusów też miał przyczynić się do oszczędności. Jesteśmy stale zbywani, wprowadzani w błąd. Konia z rzędem temu, kto ogłosi, jakie oszczędności zużycia wody (przed i po) MZK odnotuje po wybudowaniu tej myjni. Kolejny kosztowny wydatek, kolejna zabawka po Leszczyńskiej Karcie Miejskiej, biletomatach, tablicach elektronicznych na ulicach a jak nie było zaspokajania potrzeb przewozowych mieszkańców w granicach administracyjnych miasta Leszna poprzez świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego (ze Statutu MZK) tak nie ma.
Ten zakład należy pilnie sprywatyzować i patrzeć na ręce przyszłemu prezesowi, zarządowi, radzie nadzorczej. Gniezno, Piła, Konin, Poznań, Kalisz, Ostrów Wlkp. wszyscy sprywatyzowani, tylko nie Leszno.
W Lesznie o komunikację miejską pod kątem potrzeb mieszkańców - się nie dba. Ten sam Konin, który razem z Lesznem i Gnieznem w lipcu 2017 roku, każde z tych miast, otrzymał z Samorządu Województwa Wielkopolskiego dofinansowanie na Program Inwestycji w obszarze transportu miejskiego aktualnie właśnie został laureatem konkursu Eco-Miasto w kategorii zrównoważony transport w miastach do 100 tys. mieszkańców a w Lesznie zabrano nam spod dworca kolejowego przystanek komunikacji miejskiej trzech linii autobusowych. Dalszy zakup ozdób, które w żaden sposób nie zwiększają dostępu do komunikacji miejskiej. Rozkład jazdy MZK Leszno, liczba linii, jest kpiną. W MZK w Lesznie bardziej się dba o okoliczne miejscowości niż o mieszkańców miasta, dla których przede wszystkim powinna być komunikacja miejska. Zabytkowy nasz autobus obwozi mieszkańców Poznania, nie Leszna.
Ilu jest dyrektorów w MZK? Dyrektor MZK w 2020 r./2021r. niemal przyrzekał, że nie zwiększy zatrudnienia. Po wybudowaniu myjni dalej tak będzie? Kiedy mieszkańcy będą mieli udostępnione wszystkie protokoły z posiedzeń wszystkich komisji rady miasta?
4. Dodane przez PZPR, w dniu - 26-11-2021 16:37 Może czas najwyższy zlikwidować to MZK. MZK powinno zarabiać , a nie doić podatników.
5. Dodane przez swiatowy, w dniu - 26-11-2021 17:11 Wejdzie uber - dziadki dostana opaski jak w Japonii nie bedzie potrzebnych autobusow, mlodzi beda korzystac z aplikacji
ale my pewnie jestesmy troche w tyle
6. Dodane przez Pks, w dniu - 26-11-2021 17:33 Czy w PKSie nie można takiej zbudować tylko z czasów prlu myjka jeszcze jest.
7. Dodane przez nbhj, w dniu - 26-11-2021 17:36 A po sprywatyzowaniu odwrócić proporcje priorytetów MZK czyli najpierw miasto, potem okolice. Każda z okolicznych gmin (Rydzyna, Święciechowa, Lipno, Osieczna) może organizować własny, lokalny transport zbiorowy i jest na to finansowe wsparcie państwa ale każda z tych gmin ogląda się na uległy MZK. Konieczna jest kontrola czy MZK nalicza rzeczywiste stawki dokładającym się okolicznym gminom, tzn. czy MZK dba o interes miasta Leszna. Najpierw miasto, potem okolice. Komunikacja miejska, nie podmiejska.
8. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-11-2021 17:39 Naprawde wysoki poziom redaktorski "trwaja budowy konstrukcyjne" co autor mial na mysli? Moze warto czasem zapytac sie kierownika budowy na jakim sa etapie prac.
9. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-11-2021 19:13 Gdzie jest Ochrona Środowiska ten pan na zdjęciu myjący autobus wprowadza brudną wodę do gruntu pytam się jakim prawem ? Nam nie wolno myć aut osobowych na własnej posesji a tam przemysłowo myją chemia autobusy na placu na trylince i brudna woda jest wprowadzana do gruntu . Pytam się gdzie jest prawo ? gdzie są służby odpowiedziane na ekologie w mieście Leszno ?
10. Dodane przez on, w dniu - 26-11-2021 20:31 przecież tymi autobusami nikt nie jezdzi .Szkoda kasy
11. Dodane przez informacja publiczna, w dniu - 26-11-2021 20:46 Podczas sesji rady miasta w dniu 24 czerwca br. (protokół w BIP, str. 47,48/94), kiedy to radni zwiększali roczną dotację dla MZK o kwotę 227 800 zł, w tym 77 800 zł na nagrody jubileuszowe, pan radny Jacek Matecki ponowił swoje pytanie z posiedzenia komisji rady miasta (dwa dni wcześniej). Prosił o odpowiedź na sesji. Obecny na tej sesji zastępca dyrektora MZK nie był w stanie odpowiedzieć i obiecał przygotować odpowiedź czyli po dwóch dniach radny usłyszał tę samą odpowiedź.
Pytanie brzmiało: Jakie przychody dla MZK wygenerował tzw. bilet za złotówkę dla seniora od momentu wprowadzenia nowej taryfy? Jaka to była kwota i w jakim okresie czasu nastąpił ten dochód do budżetu MZK?
W związku z brakiem odpowiedzi radnemu, MZK otrzymał wysłany przez indywidualnego mieszkańca wniosek o udzielenie informacji publicznej z powyższym pytaniem. 16 listopada br. MZK odpowiedział następująco: Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 07.11.2021r. informuję, że w okresie od 01.01.2021r. do 15.11.2021r. bilet za złotówkę dla seniora wygenerował przychód dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Lesznie w kwocie 84 117 zł.
12. Dodane przez Ja, w dniu - 27-11-2021 09:10 Myjnia??? Dla autobusów?? W mieścinie w której praktycznie nie istnieje komunikacja??
Serio??
reklama
13. Dodane przez do kom. 11, w dniu - 27-11-2021 16:43 To teraz należałoby jeszcze zapytać jakie koszty związane są z produkcją i dystrybucją tych biletów? Łącznie z kosztami poniesionymi przez seniorów i kosztem czasu poniesionym przez pracowników MZK. Bo przychód od tych wszystkich emerytów był mniej więcej taki jak obecna podwyżka dla naszego prezydenta. Ale istotniejsze jest to, że pytanie Pana Mateckiego było mało precyzyjne, bo najpierw była mowa o przychodzie, a w drugiej części o dochodzie. Dobrze jest być precyzyjnym, bo te dwie wartości rozdziela jeszcze poziom poniesionych kosztów.
14. Dodane przez Do kom 3, 7, w dniu - 27-11-2021 16:46 Muszę się nie zgodzić z teorią że mzk powinno nie realizować połączeń podmiejskich. Są to linie które generują mniejsze straty niż te jeżdżące tylko w granicach miasta Leszna. Wystarczy zobaczyć liczbę pasażerów którzy płacą za przejazd na linii 12 czy 4 i 11.W ten sposób mieszkańcy Leszna dopłacają per saldo mniej na swą komunikację. Moim zdaniem właśnie to jest droga która powinien dziś iść mzk Leszno. Stworzyć nowe połączenia z Kakolewem, Lipnem itd. Jeżeli oddamy wszystko w ręce prywatnych przewoźników ceny będą inne i autobusy o stanie technicznym pokroju pojazdów obsługujących linie nr 13.
15. Dodane przez do kom. 13, w dniu - 28-11-2021 13:01 Liczyłam na ten komentarz. Dziękuję. Wiernie powtórzyłam pytanie pana radnego. Zapytam MZK o fakturę dochodu z wypożyczenia naszego zabytkowego autobusu-ogórka w bieżącym roku dla Miasta Poznania, kwotę wydatków na folie/przystanki/ptaki oraz na mycie wiat przystankowych, które dla MZK wykonuje spnia Lespin.
reklama
16. Dodane przez odn. 14, w dniu - 28-11-2021 13:13 Nie jest napisane, że MZK nie powinno obsługiwać połączeń podmiejskich ale w MZK Leszno wyraźnie jest preferencja wykonywania połączeń podmiejskich w porównaniu z komunikacją miejską w mieście. Były w przeszłości kontrole zewnętrzne, które jasno wykazywały, że MZK za mało nalicza za wozokilometry ościennym miejscowościom (Święciechowa, Lipno, Rydzyna) ale nikt (rada miasta) się tym nie interesuje, nie pilnuje dochodów miasta.
Każda gmina ma możliwość tworzenia publicznej komunikacji miejskiej, swojej, lokalnej (ze wsparciem budżetu państwa).
Uprzejmie powtarzam: najpierw miasto Leszno, potem okolica, zgodnie ze Statutem MZK: Rozdział II Cel i przedmiot działania Zakładu 1. Celem działania Zakładu jest organizowanie oraz zaspakajanie potrzeb przewozowych mieszkańców w granicach administracyjnych miasta Leszna (! przyp.aut.) poprzez świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. 2. Zakład zaspakaja potrzeby poprzez świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w innych jednostkach samorządu terytorialnego na podstawie porozumień międzygminnych zawartych pomiędzy Miastem Leszno, a daną jednostką samorządu terytorialnego.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.