Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
23
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Gerard, Helena,
Jerzy, Wojciech
Do końca roku 252 dni.
Start arrow Leszno arrow Busskamp przekonywał radnych

Spotkanie w sprawie fabryki pianki

Busskamp przekonywał radnych

04.01.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Thomas Busskamp, inwestor fabryki pianki poliuretanowej, która powstać ma między Lesznem i Wilkowicami, spotkał się z samorządowcami Leszna i gminy Lipno. Wyjaśniał, na czym polegać będzie produkcja pianki i odpowiadał na pytania – te przede wszystkim dotyczyły bezpieczeństwa mieszkańców i środowiska.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Temat fabryki pianki poliuretanowej w strefie inwestycyjnej VASA między Lesznem i Wilkowicami od kilku tygodni budzi wiele emocji. Część mieszkańców zaniepokoiła anonimowa ulotka, w której przestrzegano przed ewentualnością awarii, a co za tym idzie wydostania się do środowiska niebezpiecznych substancji chemicznych. Samorządowcy, zwłaszcza Leszna nie kryli, że postawienie instalacji tuż przy granicy mieszkaniowej dzielnicy miasta może niepokoić. Dziś Thomas Busskamp, właściciel firmy TB Propierties, czyli inwestor fabryki, zaprosił na spotkanie przedstawicieli gmin Leszno i Lipno, żeby wyjaśnić swoje zamierzenia i odpowiedzieć na pytania.

-Reprezentujecie mieszkańców, mam nadzieję, że przekażecie im, co mam do powiedzenia - zaznaczył na początku, odnosząc się do pojawiających się zwłaszcza w internecie opinii i stwierdzeń, które uważa w dużej mierze za nieprawdziwe. Busskamp zaczął of tego, że jego zdaniem firmy, których jest właścicielem, mają duże znaczenie dla regionu, zatrudniając ponad 4 tysiące pracowników, głównie z Leszna i okolic. -Podatek od nieruchomości dla Leszna wynosił 3,3 miliona złotych - wyliczał - podatku dochodowego płaciliśmy ponad 9 milionów złotych. Na inwestycje w Lesznie i gminie Lipno grupa firm wydała 430 milionów złotych. -Cały zysk poszedł na inwestycje, nic nie zostało w mojej kieszeni
-
mówił Busskamp. Jak podkreślił budowa zakładu produkującego piankę poliuretanową jest konieczna dla rozwoju firmy. -Pianka to nasz największy zakup, nasi konkurenci mają jej fabryki u siebie, co stawia nas na przegranej pozycji na rynku - wyjaśniał. Starania o budowę trwają od prawie dwóch lat, przez ten czas inwestycja uzyskała już pozytywne opinie wszystkich instytucji i służb odpowiedzialnych za środowisko: począwszy od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu, poprzez Marszałka Województwa Wielkopolskiego, po Państwowe Gospodarstwo Wody Polskie.
Thomas Busskamp przedstawił założenia fabryki - jak podkreślił ma to być najczystsza instalacja tego typu na świecie, spełniając nie tylko obecnie obowiązujące standardy, jak i takie, jakie mogą być wprowadzane w przyszłości. Przyznał przy tym, że podczas produkcji może dojść do emisji szkodliwych dla zdrowia izocyjanianów, jednak ich ilości będą znacznie poniżej wyznaczonych norm. Na przykład maksymalne dopuszczalne godzinowe stężenie izocyjanianów w zakładzie to 10 mikrogramów na metr sześcienny - projekt instalacji zakłada tu emisję 6,5 mikrograma, Thomas Busskamp zapowiedział zaś, że dzięki zainstalowanym filtrom zostanie ono obniżone do niespełna 0,2 mikrograma. -Zakładamy 99-procentową redukcję emisji izocyjanianów - zapowiedział.

Gdy przyszło do zadawania pytań, najwięcej mieli ich radni Leszna. Aleksandra Petrus-Schmidt odnosząc się do wskaźników emisji podanych przez Busskampa zauważyła, że w raporcie oddziaływania na środowisko, jaki inwestor złożył, wykazano emisję izocyjanianów na poziomie 70 procent normy, czyli właśnie 6,5 mikrograma, a nie dziesiątych jego części. -W raporcie nie ujęliśmy jeszcze filtrów, które będą zamontowane na życzenie inwestora - wyjaśniała Kamila Mazur z firmy Ekoverum, która przygotowywała dokumentację, zaznaczając przy tym, że wartości w raporcie i tak są poniżej norm ochrony środowiska. Petrus-Schmidt zwróciła uwagę na zły stan powietrza na Zatorzu i pytała, czy fabryka nie pogorszy go jeszcze bardziej. Przedstawiciele TB Logistics odpowiedzieli, że właściwie stanie się wręcz odwrotnie, przede wszystkim z powodu znaczącego zmniejszenia się liczby pojazdów dowożących towar. Obecnie piankę dowozi się około 10 tysiącami tirów rocznie, maksymalna liczba transportów do fabryki pianki to 20 dziennie, w tym jedna ze szkodliwymi izocyjanianami. Radni Aleksandra Petrus-Schmidt oraz Bernardyna Kaźmierczak i Kazimierz Jęcz pytali też o zabezpieczenia fabryki na wypadek awarii, zwłaszcza rozszczelnienia pojemników z izocyjanianami. Kamila Mazur wyjaśniała, że status Zakładu Wysokiego Ryzyka, jaki ma mieć instalacja, związany jest ze szczególnymi procedurami zabezpieczającymi i uzgodnieniami ze służbami ratowniczymi, zwłaszcza strażą pożarną. -Najgorsze, co może się przydarzyć, to rozlanie się substancji, jednak miejsca zarówno przeładunku, jak i przechowywania zbudowane są w specjalnych wannach, które ją przechwycą, nie doprowadzając do przedostania się ani do gleby, ani wód podziemnych - podkreślała. Włodzimierz Pospiech z leszczyńskiej firmy Real dodał, że fabryka zostanie wyposażona też w nowoczesne systemy gaszenia pożarów. Bernardyna Kaźmierczak pytała też o zagrożenia związane z transportem cystern. -Macie w Lesznie linię kolejową przez środek miasta, czy zdajecie sobie sprawę z tego, co tamtędy jest transportowane i czy to jest bezpieczne? - odpowiedział Thomas Busskamp - ja odpowiadam za to, co dzieje się na terenie zakładu i zapewniam, że zabezpieczenia są na najwyższym poziomie. Jak dodał, całe zaopatrzenie transportowane jest ekspresową drogą S-5 i wjeżdża z węzła Święciechowa przez Maryszewice, omijając rejony zamieszkałe na Zatorzu. Kazimierz Jęcz z kolei pytał, ile osób zostało uznanych za tak zwane strony postępowania i powiadomionych o postępowaniu. Wójt Łukasz Litka wyjaśnił, że nie było indywidualnych powiadomień - ze względu na dużą liczbę „sąsiadów” zgodnie z prawem zdecydował się na wydanie obwieszczenia o możliwości udziału społeczeństwa w konsultacjach decyzji.

Radni gminy Lipno byli o wiele mniej sceptyczni wobec inwestycji. -Znam treść tej ulotki, uważam że została napisana w interesie deweloperów - stwierdził Sylwester Przydrożny z Lipna - rozmawiałem z mieszkańcami Maryszewic w wieku 25 - 50 lat i nikt nie jest przeciwny, cieszą się że powstaną nowe miejsca pracy. Radny Marcin Grobelny, który jak zaznaczył jest chemikiem z wykształcenia, zwrócił uwagę na fakt, że najbardziej niebezpieczną cechą substancji chemicznych jest ich lotność, czyli zdolność do wydostawania się do atmosfery. -Ten związek, o którym mówimy jest o wiele mniej lotny niż na przykład spirytus z Akwawitu - mówił - zresztą gdyby przyszła do nas osoba z zewnątrz, może mielibyśmy obawy, ale z panem Busskampem współpracujemy od tylu lat i nigdy nie było problemów.

Wiceprezydent Leszna Adam Mytych zapewnił, że samorząd Leszna nie jest przeciwny inwestycji. -Wierzymy w dobre intencje zarówno inwestora, jak i służb - powiedział - jednak emocje społeczne towarzyszące sprawie sprawiają, że chcemy mieć stały dostęp do informacji na jej temat. Poprosił też wójta Lipna o to, żeby wydanie decyzji środowiskowej przebiegło na otwartej rozprawie administracyjnej. Mytych dodał, że uszczegółowienia wymaga jeszcze kilka kwestii, na przykład odprowadzanie wód opadowych. Thomas Busskamp od razu odpowiedział, że na terenie firmy powstanie zbiornik retencyjny, on sam zaś zainwestował w oczyszczanie biegnącego przy jego terenu rowu. Przypomniał też, że kiedy kupował teren pod inwestycję władze Lipna zapewniły go, że zlikwidują zlewnię ścieków, która na rowie się znajduje, do tej pory to nie nastąpiło.

 
Komentarze (86)
1. Dodane przez te panie szkop, w dniu - 04-01-2022 17:12
a może Polacy już cię nie chcą u siebie ???
2. Dodane przez Jarek, w dniu - 04-01-2022 17:25
Tylko idiota może sprzeciwiać się inwestycjom. Kwestie środowiskowe są bardzo łatwe do ogarnięcia, trzeba tylko chcieć! Śmieszne jest, gdy banda urzędasów, którzy nic sami nie zaryzykowali ani nigdy nic prywatnie nie stworzyli, mądrują się i wynurzają na całkiem nieznane im tematy!
3. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 04-01-2022 17:44
Rekcja ludzi wynika tylko i wyłącznie z ich niewiedzy. Fabryki produkujące piankę, które mamy w Polsce są znacznie starszych generacji i nic się złego nie dzieje. Możemy mieć coś nowoczesnego, bezpiecznego, dającego miejsca pracy, inwestor odpowiedzialny za biznes społeczny i co? Protesty?
4. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 04-01-2022 17:48
To jest przykład tego, że działania radnych to nie tylko podnoszenie ręki na posiedzeniach rady. Takie spotkanie też zabierają czas jak i przygotowanie się do nich.  
 
Nie wiem kto dystrybuował tą ulotkę, ale jeśli przyczyniła się ona do tego, że inwestor jakkolwiek dodatkowo zabezpieczył tą inwestycję przed ryzykiem, to może i dobrze, że się pojawiła.
5. Dodane przez komedia, w dniu - 04-01-2022 18:00
widać, że Thomas Busskamp się niczego nie boi, w zamkniętym pomieszczeniu bez maseczki :)
6. Dodane przez Obywatel, w dniu - 04-01-2022 18:07
To spotkanie pokazuje jak dużym błędem było oddanie gospodarki wodno kanalizacyjnej MPWIK Leszno! Gmina w ten sposób częściowo się uzależniła od władarzy z Leszna, straciła ważną cześć swojej suwerenności. 
 
Czuje duży niesmak, że inwestor, wójt i radni z Lipna poszli na dywanik do Leszna. Jak władze Lipna wyglądają w oczach inwestorów?
7. Dodane przez marian, w dniu - 04-01-2022 18:16
Dlaczego tak radni nie szczekaja w kwestii święciochowskiej? Wstyd.
8. Dodane przez Mieszkaniec zatorza, w dniu - 04-01-2022 18:17
Chciałbym uroczyście pogratulować mieszkańcom tej części Leszna, a co tam nie tylko tej części wszystkim mieszkańcom, że tak mocno protestowali przeciwko trucicielowi jakiego będziemy mieli na obrzeżach miasta, jeszcze będziemy przez to świństwo płakać.... 
 
Bardzo dzielnie spisali się też nasi wlodarze i samorządowcy!!! 
 
GRATULUJĘ!!!
9. Dodane przez ja, w dniu - 04-01-2022 18:24
proponuje wybudowac chemiczna fabryczke kolo swojego domu w niemczech,jezlei jest taka bezpieczna
10. Dodane przez Lipno, w dniu - 04-01-2022 18:29
Radny przydrożny nie jest z Lipna a z Wilkowic drobny szczegół i to żaden autorytet dla mnie zwykły pracownik firmy Kenkel z całym szacunkiem dla pracowników tej firmy
11. Dodane przez Adam, w dniu - 04-01-2022 18:32
Nie zazdroszce mieszkancom zatorza i wilkowic,modlcie sie o wiatr
12. Dodane przez A Psik, w dniu - 04-01-2022 18:38
Ciemnogród zawsze stawia opór, boi się nowego.
reklama
13. Dodane przez Kolo, w dniu - 04-01-2022 18:45
W Lesznie powinni zakazać palić w piecach starej konstrukcji bez jakichkolwiek norm jak w Krakowie bo najgorszym trucicielem są mieszkańcy i ich piece i palenie czym popadnie łącznie z plastikiem
14. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 04-01-2022 18:47
W obrębie Leszna mają budować ponoć jakąś spalarnię wszystkiego czy to prawda bo węgiel jest za drogi
15. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 04-01-2022 18:48
Trudne, nieznane tematy, to musi być albo nudne albo uciążliwe. Łatwiej jest chyba porozmawiać o podziale nadwyżki budżetowej albo o nadaniu nowych nazw ulicom i rondom ;)
16. Dodane przez Tom, w dniu - 04-01-2022 18:50
Jeszcze zostaje trochę działek na spalarnię śmieci :) 
Wybudujmy sobie 
Ciekawe, że mieszkańcy Świeciechowy mieli siłę żeby zablokować spalarnie słomy a tu proszę brak sprzeciwu?!?!?
17. Dodane przez Jasiu, w dniu - 04-01-2022 18:55
A opowiedział o składowaniu pianki w chelkowie?????? Jak się to skończyło to była jego pianka
18. Dodane przez Pan czesiooo, w dniu - 04-01-2022 18:58
Gdyby było bezpieczne nie było by takich spotkań
19. Dodane przez Pracownik, w dniu - 04-01-2022 18:59
Cieszmy sie, ze ktos w tym zapyzialym i zakompleksionym miescie chce inwestowac. Brawo Panie Busskamp! Dzielujemy za nowe miejsca pracy.
20. Dodane przez Rafalek, w dniu - 04-01-2022 19:02
Tomek załóż maseczkę
21. Dodane przez Golem, w dniu - 04-01-2022 19:02
W pewnej miejscowości na północ od Poznania od 40 lat produkuje się piankę poliuretanową. Najpierw jako Metalplast a teraz jako Ruukki. Firma funkcjonuje, zatrudnia mnóstwo osób. Pracują już trzy pokolenia: dziadek, ojciec i syn. Nikomu włos z głowy nie spadł. O co chodzi du**iom z Leszna?! 
Nie przeszkadza wam szwalnia kołder a pianka?
22. Dodane przez nieznamsiealesiewypowiem, w dniu - 04-01-2022 19:06
Do 9. i innych przeciwników 
Na początku XX wieku byli ludzie ludzie straszyli i ostrzegali przed elektrycznością ( https://elektrykapradnietyka.com/29198/rycina(...)ktrycznoscia-2/ )  
Na szczęście im się nie udało i teraz każdy (no prawie) ma w domu prąd. Mam nadzieję, że Wójt i Radni nie ugną się i inwestycja powstanie.
23. Dodane przez do kom. 3, w dniu - 04-01-2022 19:06
Popieram. 
W Polsce jest kilka zakładów produkujących piankę i to starego typu. 
W Europie jest ich sporo. I też głównie starszego typu. 
I co ? 
I nic się nie stało.
24. Dodane przez Mądry Polak po szkodzie, w dniu - 04-01-2022 19:09
Każdy to wie, że tego typu inwestycje, nie powinny być budowane w pobliżu zamieszkania ludzi. Zamknąć potem takie dziadostwo np. składowiska palących się śmieci, śmierdzące na kilometry fermy, będzie niemożliwe, o czym nie raz pisano na tym portalu. A to, że otrzymał zgody pewnych instytucji... różne sprawy w Polsce daje się "załatwić". Nie tylko forsa się liczy panie biznesmen.
25. Dodane przez olo, w dniu - 04-01-2022 19:14
Mnie przekonał.
26. Dodane przez Ec, w dniu - 04-01-2022 19:24
A dlaczego nie było prezydenta Leszna? Jak zwykle boi sie konfrontacji. Wara od naszego chlebodawcy! Panie Busskamp trzymamy kciuki. Cieszymy sie na inwestycje!
27. Dodane przez opinia, w dniu - 04-01-2022 20:10
Facet inwestuje potężne pieniądze, argumentuje to z sensem, dodał do inwestycji kolejne setki tysięcy na najnowoczesniejsze filtry.  
Nikt nie zauważa redukcji ilosci ciężarówek? Ciężarówni na transporcie krajowym nie mają raczej klasu EURO5 czy 6 (mniejsze spalanie). Na krajówkach jeżdżą auta, które powoli umierają lub nie spełniają wygórowanych wymagań emisyjnych zachodu. Skoro zredukowana zostanie tak ogromna ilość wjazdu cięzarówek na teren Leszna, to ja widze kolejny plus.  
Jakby postawili Wam fermę pod nosem to byłoby ok? 
Mnie inwestor przekonuje, nie unika rozmów, dokłada kasy do zabezpieczeń - jestem na TAK.
28. Dodane przez Leszno, w dniu - 04-01-2022 20:23
Chcecie fabrykę to trzeba było wyrazić zgodę na budowę ale co najmniej 15 km za miastem tym bardziej, że to zakład zwany zakładem dużego ryzyka.
29. Dodane przez Obserwator, w dniu - 04-01-2022 20:30
"stwierdził Sylwester Przydrożny z Lipna - rozmawiałem z mieszkańcami Maryszewic w wieku 25 - 50 lat i nikt nie jest przeciwny, cieszą się że powstaną nowe miejsca pracy." 
 
No tak tyle że w Maryszewicach mieszka chyba góra 20 osób to musialo sie wypowiedziec z 10 to znaczy ze polowa jes za
reklama
30. Dodane przez Yahoo, w dniu - 04-01-2022 20:31
Brawo Busskamp
31. Dodane przez A ja jestem za, w dniu - 04-01-2022 20:39
mieszkam w gminie Lipno i cieszę się, że powstają nowe miejsca pracy. 
 
Negując wszystko za parę lat znajdziemy się w czarnej...  
 
Parę lat temu negowana była farma wiatrowa w Lipnie... 
 
Nie ma takiego miejsca w Polsce, aby komuś to nie przeszkadzało, taki mamy klimat i mentalność. 
 
Masztów GSM też nie chcemy, ale jak nie ma zasięgu telefonu to już się pienimy...
32. Dodane przez dana, w dniu - 04-01-2022 20:40
budowac
33. Dodane przez Per, w dniu - 04-01-2022 20:42
I bardzo dobrze,że będzie ta inwestycja.W strefie inwestycyjnej w Lesznie już od kilku lat przybywa inwestorów, firm,fabryk.
34. Dodane przez Lipno, w dniu - 04-01-2022 20:59
Cytując: "stwierdził Sylwester Przydrożny z Lipna"- Panie Adamek nie strasz Pan ludzi, ten człowiek na szczęście nie jest z Lipna
35. Dodane przez Do 31, w dniu - 04-01-2022 21:00
Ja też. Ludzie cieszcie się, że tu nie ma kopalni węgla brunatnego,lub innego syfu.pamiętacie jak chcieli nam wcisnąć pod miejscowością Krobia,aż pod Gostyń nową odkrywke. Produkcja pianki jest bezpieczna.Zatorze powinno się zabrać za piece węglowe.
36. Dodane przez Lesznooo, w dniu - 04-01-2022 21:05
Mnie tez przekonuje. Nie dość, ze inwestuje tutaj tyle kasy, to jeszcze sie nie podoba. Moze za malo podatkow placi do Leszna? Gdyby nie jego firmy bezrobocie w Lesznie byloby gigantyczne. Ale wlodarze miasta nie potrafia tego docenic. A tak w ogole, co Pan Prezydent i kego radni zrobil dla tej firmy i ich pracownikow od poczatku swojej kadencji? Zero zainteresowania. A to najwiekszy pracodawca. Dlatego buduj Pan Panie Busskamp. Jestesmy z Panem!
37. Dodane przez Reza, w dniu - 04-01-2022 21:06
W obliczu nadciągającego kryzysu gospodarczego i redukcji zatrudnienia, przydadzą się każde nowe miejsca pracy. Jestem za budowa fabryki
38. Dodane przez Koniu, w dniu - 04-01-2022 21:08
Chcą Nas otruć! -powiedział wzburzonym tonem Janusz wciągając głębokiego macha kręconego papierosa że swojej ulubionej machorki zakupionej od Romka z pobliskiej bramy 
Tak! I do tego robią to w białych rękawiczkach! Rzekł rozjuszony Czesiu biorąc solidnego hausta mózgotrzepa. 
Musimy to powstrzymać - wtórował Janusz spoglądając z zazdrością to raz na swoją pustą już butelczynę i na jeszcze sączącego Czesia.  
Jakie to polskie...
39. Dodane przez Mieszkaniec Zatorza, w dniu - 04-01-2022 21:09
Ciemnogród. Cieszcie się, że ktoś w tej Polsce chce coś inwestować bo w Niemczech już są masowe zwolnienia. To nie jest Afryka, zakład musi spełniać bardzo rygorystyczne normy więc nie rozumiem o co ten hałas.  
Zaraz odstraszymy inwestorów i będziemy klepać biedę.
40. Dodane przez Do 36, w dniu - 04-01-2022 21:27
W Lesznie jest bardzo dużo firm i fabryk.Bezrobocie jest jedno z mniejszych niecałe 3 % Dobrze,że będzie kolejny zakład to jeszcze lepiej poprawi sytuację
41. Dodane przez Paweł, w dniu - 04-01-2022 21:27
NIE NIE NIE - NIECH INWESTUEJ W INNYM MIEJSCU
42. Dodane przez polak, w dniu - 04-01-2022 21:33
Dziwię się nauczycielom Bo to niby ludzie kształceni . I co nie potrafili sobie wyliczyć ile stracą na tym polskim wale. Już kilka miesięcy wcześniej porobiłem symulacje niemal dla wszystkich grup zawodowych i zamieszczałem w internecie w formie tabel. Na tym wale stracą wszyscy Jak jeden mąż Bo zysk z powiększonej kwoty wolnej od podatku nigdy ( jeśli w ogóle jest, a jest minimalny dla mało zarabiających )w żadnym przypadku nie pokryje strat poniesionych zwiększeniem z 1,25% do 9%składki zdrowotnej Nie ma takich szans. A pomijałem niemożność. odliczenia od podatku wszelkich ulg. Dla osób zarabiających do 30 tyś rocznie. Bo od składki nie odpisze. A podatku nie ma. Nie trzeba słuchać TVP i już przy pierwszych wypłatach wychodzą pomniejszenia. OSZUSTWO JAKICH WIELE PIS-u. Zamydlili gra z "lex TVN" A to co ważne przeszło bez bólu. Jeśli ktoś jeszcze myśli, że te 9 % podatku wpłacanego do ZUS zwanego składką zdrowotną pójdzie na służbę zdrowia to się bardzo myli Już ZUS przejął obsługę plusów. Wiadomo teraz po co ta składka 9%. Podatek tylnymi drzwiami. dla celów utrzymania się przy korycie..
43. Dodane przez Blekot, w dniu - 04-01-2022 21:38
Kolejny obóz pracy za najniższą krajową. Zatrudniający przez agencję pracy i tylko obcokrajowców. Bo im jeszcze mniej się płaci.
44. Dodane przez Ciekawski, w dniu - 04-01-2022 21:52
1. "W raporcie nie ujęliśmy jeszcze filtrów, które będą zamontowane na życzenie inwestora". Powyższe zdanie zdaje się sugerować, że jednak ten pan zdecydował się dopiero niedawno zainwestować we filtry, bo w raporcie jeszcze ich nie było. Jeżeli to efekt całego zamieszania, to jednak było ono tego warte. 
 
2. Proszę o podpowiedź dot. poniższego zdania "Obecnie piankę dowozi się około 10 tysiącami tirów rocznie, maksymalna liczba transportów do fabryki pianki to 20 dziennie". Czyli obecnie mamy średnio 27,4 ciężarówki dziennie, włączając wszystkie dni roku. Czy te maks. 20 transportów dotyczy przyszłości, po wybudowaniu fabryki? Ile będzie łącznie?
45. Dodane przez J., w dniu - 04-01-2022 22:05
Sam prowadzę niedużą firmę, ale dziwię się i jednocześnie podziwiam, że niektórym chce się inwestować aż do śmierci. Wielu ludzi, w tym ja sam już dawno sprzedałbym to wszystko komuś, stawiając na dochód bierny. I mając - powiedzmy - 100 mln euro, zająłbym się rozwojem własnych pasji. Przy braku rozrzutności starczyłoby na kilka pokoleń. Czapki głów, że jednak innym się chce ciągle walczyć.
46. Dodane przez POGORZELANIN, w dniu - 04-01-2022 23:03
PRZYJEDZCIE DO POGORZELI TAM WYBUDUJECIE BEZ PROBLEMU I NAWET LUDZI DO ROBOTY ZNAJDZIECIE.POZDRAWIAM
47. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 04-01-2022 23:11
Kilka pytań jak i spostrzeżeń  
 
Oczywiście Wody polskie wydając pozytywną opinię mają wiedzę, że w pobliżu jest ujęcie wody dla Wilkowic? 
 
Wójt Łukasz Litka wyjaśnił, że nie było indywidualnych powiadomień - ze względu na dużą liczbę sąsiadów  
No ale taka ul. Kasztanowa w Wilkowicach nie ma wielu sąsiadów a indywidualnych powiadomień nie było o tym, że kanalizacji deszczowej nie będzie. 
 
Więc szacum, że ktoś dostrzegł problem wód opadowych.  
 
"uszczegółowienia wymaga jeszcze kilka kwestii, na przykład odprowadzanie wód opadowych. Thomas Busskamp od razu odpowiedział, że na terenie firmy powstanie zbiornik retencyjny, on sam zaś zainwestował w oczyszczanie biegnącego przy jego terenu rowu. Przypomniał też, że kiedy kupował teren pod inwestycję władze Lipna zapewniły go, że zlikwidują zlewnię ścieków, która na rowie się znajduje, do tej pory to nie nastąpiło." 
 
Budowa zbiornika retencyjnego wpisuje się w obecne mody i pewnie nawet na ten cel dofinansowanie będzie ale chyba właściwsze by było szczelne odseparowanie tego rowu tak aby podczas ewentualnego wybuchu podczas burzy (a wiadomo, że w topole nie raz piorun walnął ) wyciek nie dostał się do rowu. 
Można położyć szczelne rury z tworzywa takie jak powiat położył w Wilkowicach (aby podnieść lustro wód gruntowych pod jezdnią !) 
A wody opadowe z terenu fabryki wpuszczać poprzez oczyszczalnię i śluzy zamykane w czasie awarii. 
 
Skoro już taki fajny temat ( wprawdzie Wanda wyjść za Niemca nie chciała ale to była trochę inna sytuacja) to zwracam uwagę, że Astromal też jest nieprzyzwoicie blisko rowu. 
 
Natomiast co do zlikwidowania zlewni ścieków to ciemno to widzę jeśli pan Busskamp nie ma tego na piśmie. 
Astromal zapewne też by nie chciał mieć przepompowni przy rezydencji. 
 
Co by się nikt nie czuł pominięty to przypomnę jeszcze o Fogo. 
Też mają blisko do rowu a nawet stawu. 
 
Stawek wypiękniał 
11.10.2014 
Staw znajdujący się przy ulicy Święciechowskiej w Wilkowicach miał być zasypany. W obawie przed tym, że powstanie tam wysypisko mieszkańcy pod przewodnictwem Stowarzyszenia Przyjaciół Ziemi Lipieńskiej postanowili działać. Zamiast likwidowania stawku wybrali rewitalizację. W sobotę nastąpiło jego symboliczne otwarcie. . 
....Jego twórcom nie brakuje jednak pomysłów na to jak wykorzystać obiekt zimą. - Mamy światło z ulicznych lamp, z tyłu jest już skrzynka na hokeje. Zimą będziemy mieli tu lodowisko. - mówi Sylwester Przydrożny. - Naszym obiektem interesują się też morsy z Osiecznej. Będą chcieli robić u nas przeręble i kąpać się zimą  
https://elka.pl/content/view/71888/18/ 
 
Morsy uwolniły karpia 
24.12.2014. Radio Elka 
Kilkudziesięciu śmiałków spotkało się nad stawem w Wilkowicach, 
Kilka minut po 12.00 w stawku zanurzyli się śmiałkowie i karp. Mimo niskiej temperatury wody nie obyło się bez żartów i kolęd. 
https://elka.pl/content/view/73144/80/ 
 
No ale cos poszło nie tak. 
Kąpiele ustały.  
Woda brudna, dziwne bo przed rewitalizacją była czysta. 
Lodowiska nie ma bo po likwidacji delty rowu wpadającego do stawu nurt stał się zbyt silny i woda słabo zamarza.  
Ekosystemy są jednak wrażliwe. 
 
 
Z ciekawszych anomalii to może jeszcze taka ciekawostka, że Ulica Zachodnia w Wilkowicach przy której mieści się Fogo jest poza terenem zabudowanym, może w Lesznie wystarczy tablicę z terenem zabudowanym przesunąć ? 
Jak fabryka będzie za miastem mieszkańcy będą spokojniejsi. 
Tylko pamiętajcie aby dzieciom odblaski zakładać do szkoły bo mandaty wzrosły. 
A!  
Jeszcze pojawił się motyw zatrudnienia ponad 4 tysiący pracowników, głównie z Leszna i okolic. 
Kluczowy tu jest wyraz GŁÓWNIE ( pamiętacie -lub czasopisma ) jeden wyraz dużo zmienia tak jak prawie. 
Ukraińcy, Hindusi i kto tam jeszcze wyjadą a smród pozostanie. 
A bywa, że miejsca dla sąsiada nie ma. 
 
Na koniec chciał bym podziękować wójtowi za usunięcie tablic wdzięczności Unii Europejskiej ( dofinansowanie kanalizacji ) na która odwracała uwagę kierowców na ul. Lipowej.  
 
I prosiłbym aby dokończyć budowę kanalizacji ul. Święciechowskiej chyba dwie nieruchomości za przepompownią w kierunku Święciechowy. 
To niesłychane, że ulica powiatowa Święciechowska nie jest w całości objęta kanalizacją a nowa odnoga gminna ul. Święciechowska już ma kanalizację. 
Jakaś kuriozalna sytuacja . 
Jedna nazwa ulicy dwóch administratorów jakiś uliczny ślepy wyrostek. 
Miało być tak przejrzyście, po co ta zmiana numeracji była? 
To ta dróżka którą woda z rynny zniszczyła. 
To tak przy okazji skoro wójt zlewnię obiecał przenieś to może która rura zostanie. 
 
To ja bym miał tyle. 
Kto się miał na mnie obrazić to już się obraził. 
Gdyby jednak zmienił zdanie zawsze może wybrać mnie na wójta a najlepiej posła. 
Starałem się być sprawiedliwy nie dzielić po narodowości, biznes jest biznes a sąsiad sąsiadem. 
Jeśli jakaś firma znajduje się przy rowie i czuje się pominięta to przepraszam.
48. Dodane przez Pytanie, w dniu - 04-01-2022 23:21
A kto wie co to za koło większe od ronda na tej działce? 
Włączyłem mapę Google jeszcze bez magazynu. 
 
Zaorane pole a na środku koło.
49. Dodane przez Tomek, w dniu - 04-01-2022 23:35
Ciekaw ile ciężarówek będzie wywozić gotowe produkty? Pewnie 1000, o tym nikt nie mówi. 
Zaplanowana też jest rozbudowa zakładu, o tym też cisza.... 
Radni już są bezradni? 
Dla czego mieszkańcy mają prawa głosu? 
 
co Wy na to? 
czy to jest ok?
50. Dodane przez Mieszkanie Zatorza, w dniu - 04-01-2022 23:44
Najbardziej podobają mi się komentarze ludzi, którzy nie mieszkają na Zatorzu lub w okolicy. A co tam, u mnie tego nie będzie. Super inwestycja.. Jak tak, to budujcie u siebie pod domem. Jasno i wyraźnie napisane jest, że emisja i tak będzie. To jak mam wybór, to wolę żeby jej nie było. Czy to wartość emisji 0,02 czy inna to wolę żeby nie było wcale. Jeden dołoży trochę emisji, drugi trochę i jakość powietrza w mieście będzie słaba. Walczymy od lat o ulepszenie jakości powietrza w mieście, a tutaj chcą nam dołożyć ? Miejsca pracy ? Ile osób z Leszna pracuje w tej firmie ? Większość ludzi zapewne jest spoza Leszna to im jest to obojętne. A co z wodami opadowymi ? W planie zagospodarowania zapisane jest jasno i wyraźnie. Nadwyżki wody mogą być odprowadzane do rowu Strzyżewickiego. Dość często po roztopach jest on pełen. Zdarzyło się już, ze rów wylał. Co będzie jak okaże się, że zaleje niektóre pobliskie nieruchomosci ? Jeżeli inwestycja dojdzie do realizacji, to proponuję składać wnioski o odszkodowanie dotyczące utraty wartości nieruchomosci spowodowane budową firmy ze statusem Zakładu Wysokiego Ryzyka. SKŁADAĆ WNIOSKI O WSTRZYMANIE TEJ INWESTYCJI !!!!
51. Dodane przez Tomek, w dniu - 05-01-2022 00:01
Ktoś mi powie gdzie konsultacje społeczne?  
Dla czego nikt nie mówi o tym ze planowana jest rozbudowa zakładu? 
Nikt nie mówi o tym, że lada moment pewnie 1000 ciężarówek dziennie będzie wywozić gotową piankę w świat
52. Dodane przez Tomek, w dniu - 05-01-2022 00:29
Czyżby Elka obawiała się braku reklamy od TB 
żenada
53. Dodane przez Rafi, w dniu - 05-01-2022 01:08
Nie chcemy tej bomby ekologicznej!!!!!
54. Dodane przez Prac, w dniu - 05-01-2022 04:32
Tyle stanowisk pracy. Dla zwykłych roboli czyli 85% ludzi firmy wypłaty to najniższa krajowa. Większość osób przyjmowanych w jego firmach to ludzie że wschodu. Ciężko będzie o poprawienie pracy w okolicy. Nikt z chęcią nie pójdzie robić za 2.2/2.3zł
55. Dodane przez abc, w dniu - 05-01-2022 07:36
Wyliczenia normy itp. na papierze zawsze będą wyglądać dobrze, a że to szkodliwa substancja to jest pewne. Nowe miejsca pracy. Pytanie tylko dla kogo? Ludności ze wschodu za najniższą krajową?
56. Dodane przez Wilkowiczanin, w dniu - 05-01-2022 07:49
Nikt nie mówi, że ten pan rozbudowuje magazyny w Maryszewicach i wjazd na te magazyny jest z ronda w Maryszewicach (droga na S5 i Wilkowice), a to jest często zakorkowane, bo ktoś wpadł na genialny pomysł żeby zrobić wąski wjazd na dwa tiry, mam nadzieję, że tam też zrobią drugi głębszy dojazd bo jak te wszystkie tiry po rozbudowie będą wjeżdżać przez to rondo to będzie masakra.
57. Dodane przez do kom 55, w dniu - 05-01-2022 08:12
No właśnie. Tu się liczy dostęp do taniej siły roboczej, ulgi podatkowe od państwa i samorządu do tego ulga od rządu niemieckiego ( a właściwie całkowity zwrot kosztów ) za wybudowanie zakładu w kraju warty ( byłe terytorium III rzeszy ). Poza tym wyprowadzenie szkodliwej dla środowiska produkcji poza tereny niemiec. (...)
58. Dodane przez do 55, w dniu - 05-01-2022 08:39
A deszcz ciągle pada!!! 
Ewentualne wycieki płynów z tysięcy ciężarówek, widlaków parkujących przy 
okolicznych fabrykach spływają z placów prosto do rowów. 
 
Fermy Drobiu Woźniak w Żylicach koło Rawicza stały się najpoważniejszym 
polskim eksporterem jaj za granicę. Należące do firmy zakłady w Gądkowie, 
w Bałdrzychowie i Lasocicach produkują dziennie do 2,4 mln sztuk jaj. 
 
Jeszcze większa inwestycja planowana jest w Lasocicach pod Lesznem. Przy elewatorze powstanie ubojnia na 6 mln kur. Będzie to jedna z najnowocześniejszych w kraju i jako nieliczna w Polsce będzie spełniała unijne wymogi. Dotąd firma Woźniak sprzedawała 3 miliony sztuk niosek po roku eksploatacji. - Ze zbyciem niepotrzebnych niosek były czasem problemy. Byliśmy uzależnieni od wahań na rynku - twierdzi Skrzypczak. Przy ubojni powstanie oczyszczalnia ścieków. Na tę inwestycję firma ma obiecane środki z funduszu Sapard. Powinna być zrealizowana w ciągu 12 - 14 miesięcy. Wtedy firma będzie potrzebowała około 60 pracowników. 
 
Promocja i filantropia 
 
Fermy Drobiu Woźniak wspierają finansowo placówki opiekuńcze i pomocy społecznej, szkoły i przedszkola. - Z naszego wsparcia skorzystały m.in. Centrum Samotnej Matki we Wrocławiu, Pogotowie Opiekuńcze w Łaszczynie oraz Dom Dziecka w Wąsoszu - podkreśla Skrzypczak. 
https://rawicz.naszemiasto.pl/kurnik-na-dwa-m(...)j/ar/c8-5901859 
 
W LESZNIE I OKOLICY TRADYCYJNIE ZOSTAJE SMRÓD. 
 
....................................................................................................... 
 
Spiętrzone ścieki zalewają teren. Sprawdziliśmy, kto zrobił tamę. 
Opublikowano: ndz, 26 kwi 2020 21:09 
Jeden z mieszkańców Rawicza zauważył zalewane pola niedaleko rawickiej oczyszczalni ścieków. Zwrócił się do naszej redakcji z prośbą o interwencję. 
 
Rawiczanin twierdzi, że poziom ścieków w rowie, który płynie niedaleko ZWIKu podniósł się z dnia na dzień i zaczyna zalewać okoliczne tereny.  
 
Rzeczywiście, łąka między torami, a oczyszczalnią ścieków jest na dużej powierzchni zatopiona cuchnącą substancją. Szybko znaleźliśmy przyczynę. Niedaleko torów kolejowych, rów został zasypany. W pobliżu trwają prace przy przebudowie torowiska. 
 
ALE CZY NAPEWNO PRZYCZYNĄ SMRODU JEST PRZEBUDOWA TOROWISKA? 
W kwietniu nawet zatopiona trawa nie powinna jeszcze jakoś spektakularnie cuchnąć. 
https://rawicz24.pl/wiadomosci/spietrzone-sci(...)W5KeK6Z10aAosNO 
 
 
1.4. W skład instalacji wchodzą: 
instalacja podstawowa 4 budynki inwentarskie, instalacje powiązane technologicznie z instalacją podstawową 
instalacja służąca do odprowadzania i magazynowania ścieków przemysłowych z mycia obiektów inwentarskich, do bezodpływowego zbiornika o pojemności ok.26,38 m3 
1.6. Cykl produkcyjny 
W ww. budynkach ptaki będą pozostawały do szóstego tygodnia życia włącznie, 
po czym ekspediowane będą z terenu Fermy do ubojni. 
 
Przygotowan 
ie obiektu do wstawienia stada rozpoczyna się od mycia ścian oraz 
sufitu budynku wodą przy użyciu myjki wysokociśnieniowej. Myciu podlega 
także wyposażenie linii pojenia, linii karmienia oraz wentylatory. Woda używana 
do mycia obiektu, po spłynięciu na pos adzkę będzie gromadzona w zbiornikach 
magazynowych, znajdujących się w budynkach inwentarskich. 
Kolejnym etapem przygotowania obiektów do wstawienia stada będzie 
dezynfekcja budynków. 
Po zakończeniu dezynfekcji nie będą już prowadzone żadne prace związa 
ne 
z użyciem wody. 
 
II. WARUNKI WPROWADZANIA SUBSTANCJI LUB ENERGII DO 
ŚRODOWISKA 
1. Wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza. 
1.1. Wielkość maksymalnej dopuszczalnej emisji w warunkach normalnego funkcjonowania instalacji 
Tabela nr 1 Wielkość dopuszczalnej emisji w warunkach normalnego funkcjonowania instalacji 
zużycie wody na cele technologiczne 2 661,54 m3 /rok 
 
1.2. Warunki wprowadzania gazów i pyłów do powietrza 
- Praca poszczególnych wentylatorów zależeć będzie od mikroklimatu panującego w poszczególnych budynkach. Równocześnie będą mogły pracować wszystkie wentylatory. 
- Przedmiotowa instalacja do chowu brojlerów nie posiada żadnych urządzeń do redukcji emisji substancji do powietrza. W celu obniżenia emisji zanieczyszczeń, do ściółki dodawane będą preparaty obniżające emisję amoniaku w dawce zalecanej przez producenta. 
1.3. Emisja niezorganizowana 
Z pracą instalacji podstawowej związane są następujące procesy stanowiące źródło emisji niezorganizowanej: 
- pochodzące z nielicznego transportu samochodowego poruszającego się po terenie fermy, 
 
emisje substancji gazowych, powstałych w czasie reakcji zachodzących w oborniku kurzym, podczas wywożenia z hali, 
- emisja pyłu z transportu mechanicznego paszy do zbiorników (silosów) i do hali chowu ptaków, 
- praca agregatu prądotwórczego. 
2. Emisja hałasu do środowiska 
2.1. Dopuszczalny poziom emisji hałasu do środowiska z instalacji 
Określam dopuszczalny poziom hałasu przenikającego w związku z eksploatacją instalacji do środowiska, w rozumieniu: 
- terenów zabudowy zagrodowej i wielorodzinnej, wyrażony równoważnym poziomem dźwięku A, w wysokości : 
ˇ LAeqD = 55 dB (pora dnia godz.06.00-22.00), 
ˇ LAeqN = 45 dB (pora nocy godz. 22.00-06.00). 
2.2. Parametry źródeł emisji hałasu do środowiska 
Tabela nr 3 
 
Z upoważnienia 
Marszałka Województwa Warmińsko Mazurskiego 
 
Dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska 
OŚ-PŚ.7222.28.2015 
 
DECYZJA - Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko ...https://bip.warmia.mazury.pl : informacja 
PDF 
zlokalizowanej na terenie Fermy Drobiu położonej w miejscowości Narzym, przy ul. ... gospodarowanie wodą bez rozlewania jej i nadmiernego rozchlapywania. 
 
 
DLA MIEJSC PRACY MOŻNA NAWET TABLICĘ Z TERENEM ZABUDOWANYM PRZESUNĄĆ. 
Aby cudzoziemcom żyło się lepiej. 
Nie koniecznie zagranicznym. 
Mogą być z innej wsi ,powiatu, województwa, landu. 
Ale oczywiście i z Ukrainy mogą być.
59. Dodane przez A Psik, w dniu - 05-01-2022 09:12
I czego się ludziska pultacie ? Będą nowe miejsca pracy.
60. Dodane przez As, w dniu - 05-01-2022 09:16
Pięknie powiedziane, tiry będą jeździć obwodnicą, a co z pracownikami? Zatorze w godzinach szczytu jest tak zakorkowana, że z ulic podporządkowanych nie ma szans wyjechać.
61. Dodane przez Normalny, w dniu - 05-01-2022 10:03
a maseczka gdzie ? ?????  
nas terroryzują... za mordę i mandaty a oni sobie mogą.
62. Dodane przez Leszno, w dniu - 05-01-2022 10:30
bardzo dobrze budować fabryke! same pozytywny! nie moga miastem rządzić deweloperzy!
63. Dodane przez Marek, w dniu - 05-01-2022 10:34
Zrozumcie, że więcej miejsc do pracy to wyższe zarobki. Włączcie myślenie ludzie...
64. Dodane przez 12345, w dniu - 05-01-2022 10:36
Panie Thomas Busskamp zapraszamy z tą inwestycją do nie dalekiej Wschowy. 
Panie starosto Bielawski jest okazja coś zrobić we Wschowie.
65. Dodane przez Łowca, w dniu - 05-01-2022 10:41
miejsca pracy do miejscowych a już Wietnamczyków przywozi cwany lisek
66. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 05-01-2022 10:46
Szanowny Panie. Dyskusja z tymi "znafcami" to tak jak ze slepym o kolorach.
67. Dodane przez ja się pytam, w dniu - 05-01-2022 10:49
Co ma pr5ezydent i vice do dzialań samorzadu? Niech się zabiorą za sprzątanie bałaganu na swoim podwórku.
68. Dodane przez Barbara, w dniu - 05-01-2022 10:50
Zdaniem Pana Busskampa zakład produkcji pianki poliuretanowej ma mieć " najczystszą instalację na świecie". Skoro tak - po co wywozić na zewnątrz odpady produkcyjne? Przecież można na terenie zakładu zbudować linię recyclingu. Takie rozwiązania funkcjonują już w Polsce. No, i jeszcze koronny argument: nowe miejsca pracy. Czy ktoś kompetentny w tej kwestii może wskazać ile konkretnie nowych miejsc pracy powstanie? Moim zdaniem - kilkanaście, może kilkadziesiąt....
69. Dodane przez do 64, w dniu - 05-01-2022 10:51
Spokojnie najpierw niech zelektryfikują linię Ostrów - Głogów. 
To Polmiedźtrans może małą elektrownię atomową postawi. i będziecie mieć fabrykę drutów nawojowych i fabrykę hulajnóg bo na E auto w okolicy nie zarobi.
70. Dodane przez Ada, w dniu - 05-01-2022 11:35
Do 45 ludziom się chce czy są tak zachłanni,że dla nich kasa jest wszystkim,a na koniec 4 dechy i do piachu jak wszyscy. Są ludzie którzy mają o wiele mniej i są szczęśliwsi niż ten bogaty gość. Proza zycia
reklama
71. Dodane przez Abc, w dniu - 05-01-2022 11:45
Może niedoczytalem w relacji z konsultacji. Czy inwestor wyjaśnił, czy produkcja pianki będzie tylko na potrzeby zakładów w Lesznie, czy także na potrzeby być może jego innych zakładów w innej lokalizacji, a także na sprzedaż. Jeżeli na inne potrzeby, to transport związany z odbiorem pianki dalej będzie uciążliwością, o której inwestor mówi, że jej nie będzie. Generalnie uważam, że tego rodzaju zakłady powinny być budowane poza terenami zamieszkałymi. pzdr
72. Dodane przez Pracownik, w dniu - 05-01-2022 12:06
Lepiej niech ludziom da podwyżkę bo w tamtym roku podniňsł najniźsza pod koniec roku 2021 ,a teraz myśli że też tak mu się uda bo od stycznia powinien podnieść stawkę godzinową na 19.70 a narazie o podwyżce cisza oni w euroline myślą że premia się w to wlicza ale mi się wydaje że chyba nie.Inspekcja pracy tam wita.
73. Dodane przez Kasia, w dniu - 05-01-2022 12:10
Czy ktoś zajmuje się złożeniem pism, które mają na celu zablokowanie tej inwestycji? Chętnie dołączę się do wniosku o wstrzymanie budowy tej fabryki!!
74. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 05-01-2022 12:15
Ktoś wie w jaki sposób złożyć wniosek o wstrzymanie tej inwestycji?!
75. Dodane przez multi, w dniu - 05-01-2022 12:52
do 74... tak położyć się na placu budowy i przykuć się łańcuchem. Później ogłosić strajk głodowy i czekać na śnieg i dość solidny mróz. Może pomoże. Jak nie to pogodzić się z faktem powstania fabryki. A zacofana społeczność siedząca na zasiłkach niech modli się aby nie wybuchło.
76. Dodane przez "dziadek", w dniu - 05-01-2022 14:06
Ponieważ inwestycja na długie lata, zagrożenie ogromne dla miasta Leszna i okolic - NIE dawać zgody ! Analizować i rozmawiać!
77. Dodane przez Polityka klimatyczna, w dniu - 05-01-2022 14:16
W warunkach nie ma, że zatrudniać będzie tylko z krajów UE. 
To po co fabryka która emituje CO2.
78. Dodane przez ale cyrk, w dniu - 05-01-2022 16:16
Wiekszym trucicielem finalnie są mieszkancy Zatorza w sezonie grzewczym, sami o tym wiedzą bo wzajemnie się trują od wielu lat, Czyli również radni z tego rejonu, taki paradoks w zastanej sytuacji. Więc przestańcie mydlić oczy zatorzanie, bo smrodu z nowego komina nie poczujecie bo bedzie wynisiony na 10m do gory, ale syf z komina sasiada i z rury wydechowej po sasiedzku jedynie.
79. Dodane przez Tak kom.2, w dniu - 05-01-2022 16:42
To tak jak dziwne babska z Gronowa wrzeszczały z tytułu przekaźnika telefonii komórkowej. Do dziś jest tam krucho a wieża stoi. Ludzie opanujcie swe emocje skoro żyjecie tylko opiniami nie...fachowców 
lecz fb. Raczej nikt inny wam zakładu nie wybuduje bo inni omijają Leszno odchodząc " z kwitkiem". I to jest smutne : (
80. Dodane przez PZPR, w dniu - 05-01-2022 17:02
Ciekawe, który z Gminy Lipno będzie na bieżąco kontrolował wymianę tych rzekomo super oczyszczających filtrów? Wójt wraz z lewą rączką Panem od spraw środowiska i prawą rączką Panem Przewodniczącym? Wiadomo, że papier przyjmie wszystko. Rzeczywistość będzie taka, ze filtry nie będą wymieniane jak to bywa we wszystkich innych zakładach w naszej okolicy. Tylko co te proste chłopy mogą wiedzieć na temat tej produkcji. Cieszą się bo będzie wybudowany następny obóz pracy? Niemcy takie zakłady wypychają ze swoich regionów. Pan chemik z Wilkowic niech się nie ośmiesza i nie porównuje oparów z gorzelni do tych ciężko szkodliwych substancji.
81. Dodane przez On, w dniu - 05-01-2022 17:47
O to chodzi ze tam już tylko pracują Gruzini i bliski wschód a nie Polacy z okolic więc po za żartować ludzi
82. Dodane przez Zatorzanka, w dniu - 05-01-2022 21:03
Tiry, które dowożą piankę do firmy to nic w porównaniu do tirów, które tę piankę wyprodukowaną w potężnych ilościach wywozić będą w świat - nikt o tym nie wspomniał?! +
83. Dodane przez Król Lew, w dniu - 05-01-2022 21:04
Pianka za 2-4 lata pójdzie w zapomnienie. 
W tym rolku wejdzie inny środek izolacyjny . 
Gęba opadnie wielu budowlańcom.  
Poczytajcie o czołgach Leopard 2.
84. Dodane przez wypad truciciele do IV rzeszy, w dniu - 05-01-2022 23:04
budjcie sobie zaklady chemiczne w niemczech jak takie dobre sa.tutaj trucizny jest doscy,wiecej nie potrzeba!
reklama
85. Dodane przez Wodnik, w dniu - 06-01-2022 10:56
Po co nam ten zakład skoro pracownicy z Polski to już mniejszosc.... Tam głownie ukraincy,gruzini i teraz wietnamczycy.....Sciagaja nam do miasta obcokrajowców z agencji ktorym odpowiadaja te smieciowe stawki...... Kiedyś tam sie fajnie pracowało-odkąd przejął firmę obecny właściciel są pracownicy z agencji zatrudniani ,a kierownicy przestali szanować polakow......Tylko zysk sie liczy.....
86. Dodane przez Do kom. 83, w dniu - 06-01-2022 19:29
Rozwiń proszę wypowiedź
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
Na sprzedaż działka ... Kłoda 270000
Działka pod lasem 15... Jezierzyc... 175000
Mieszkanie w budynku... święciech... 445000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj