Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
26
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Klaudiusz,
Marcelina, Maria,
Marzena
Do końca roku 249 dni.
Start arrow Leszno arrow Mieszkańcy: toniemy

Problem z nowymi drogami

Mieszkańcy: toniemy

05.01.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Nadesłane przez Czytelnika)
Trwające od kilku dni opady deszczu są wielkim problemem dla tych, którzy mieszkają na nowych osiedlach w podleszczyńskich miejscowościach. Nie da się przejechać, a o przejściu w ogóle nie ma mowy – takie sygnały dostaliśmy dziś z Wilkowic i Mórkowa w gminie Lipno oraz z Dąbcza koło Rydzyny.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W dzisiejszym wydaniu „Tematu dla reportera” odebraliśmy dwa telefony w sprawie złego stanu dróg w gminie Lipno: pierwszy z Wilkowic z ul. Nowej, drugi z Mórkowa, z osiedla Nowe Mórkowo. Sytuacja jest dość podobna: do nowo wybudowanych domów prowadzą drogi gruntowe, które nie mają odwodnienia. Na skutek obfitych opadów w ostatnich dniach drogi zamieniły się w bajora z kompletnie porozjeżdżaną nawierzchnią. -Nie da się przejechać, a o przejściu w ogóle nie ma mowy
- mówiła mieszkanka osiedla Nowe Mórkowo, prosząc o wyrównanie terenu.

Wójt gminy Lipno Łukasz Litka potwierdza, że rzeczywiście sytuacja na nieutwardzonych drogach jest trudna. -Staramy się je równać na bieżąco, wydaliśmy zlecenie dla firmy, jednak musimy czekać na ustanie opadów i ustabilizowanie sytuacji, bo równanie teraz pogorszyłoby tylko stan drogi -mówi wójt. Łukasz Litka zapytany, czy mieszkańcy ul. Nowej i Nowego Mórkowa mogą liczyć na drogi z prawdziwego zdarzenia zapewnił, że stanie się to jeszcze w tym roku. -Na ulicę Nową i jej odnogi dostaliśmy dofinansowanie z programu Polski Ład, wykonujemy projekt i ogłaszamy przetarg, będzie to zrobione do końca roku - mówi wójt Lipna - na Nowe Mórkowo wystąpiliśmy do Marszałka Województwa Wielkopolskiego o dofinansowanie z programu budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych, powinniśmy też wykonać tę inwestycję w tym roku.

Na zalane drogi skarżą się nie tylko mieszkańcy gminy Rydzyna. - Woda zalega niemal nieustannie, jest niewiele takich dni w roku, by zdążyła odparować - napisała mieszkanka ulicy Cyprysowej w Dąbczu. - Rozważam wynajem pontonów dla sąsiadów, którzy usiłują wyjść z dzieckiem lub pieskiem na spacer - napisała. Cyprysowa i Modrzewiowa to także nowe osiedla mieszkaniowe. Burmistrz Rydzyny Kornel Malcherek zapewnił, że stara się reagować na bieżąco, choć także czeka na ustabilizowanie się sytuacji, czyli koniec opadów.

Jeśli chodzi o budowę dróg burmistrz zapewnił, że jeszcze w tym roku wykonana ma być nawierzchnia ulicy Łącznikowej, prowadzącej do osiedla. -Czekamy na rozpatrzenie wniosku przez Urząd Marszałkowski - powiedział. Jeśli chodzi zaś o same ulice Cyprysową i Modrzewiową zapewne trzeba będzie poczekać dłużej. Burmistrz Malcherek zwraca też uwagę na fakt, że mimo wybudowania kanalizacji sanitarnej nie wszyscy mieszkańcy się do niej podłączyli, przez co też nie można na razie planować twardych nawierzchni.

 
Komentarze (164)
1. Dodane przez Mateusz Lipno, w dniu - 05-01-2022 14:09
Czy wlodarz Lipna korzysta z tej pseudo firmy ktora jezdzi zabytkamj i ma jedno z biur na przeciwko? 
Przeciez to sie nadaje do muzeum.  
 
Czy jest u nas w gminie osoba ktora ma pojecie o drogach ?
2. Dodane przez MAJA, w dniu - 05-01-2022 14:14
Na wielką chatę było stać, a na doinformowanie się kiedy i czy droga w ogóle będzie utwardzona to już nie?Tak to deweloperka się dorabia na ludzkiej niewiedzy drodzy państwo... Teraz kaloszki i idziemy hahahaha
3. Dodane przez Do mieszkańca Lipna, w dniu - 05-01-2022 14:17
Ta firma ostatnio zarobiła bardzo dużo przez gminę Lipno. Pewnie niedługo zabytki zmieni na Nowy sprzet
4. Dodane przez Tak myślę, w dniu - 05-01-2022 14:19
Takie malutkie domki szeregowe 80 mkw,w dodatku bez garażu, daleko poza miastem, w dodatku z taką drogą to dziękuję. Czy nie lepiej za podobną cenę kupić nowe mieszkanie w Lesznie w bloku 70 mkw z dużym balkonem i na dodatek można kupić garaż pod blokiem.
5. Dodane przez Marcino, w dniu - 05-01-2022 14:24
Jak mieszkaniec Lipna czekalem grzecznie na asfalt 13 lat. Teraz widzę, że roszczeniowe społeczeństwo chce wszystkiego na wczoraj i na już. Budując się na wsi trzeba liczyć się z pewnymi niedogodnościami kosztem tańszego tańszego gruntu. Przejedźcie się w Lesznie na ulicę Hasiora i sąsiednie ulice - wtedy przekonacie się co oznacza pojęcie złej nawierzchni.
6. Dodane przez A., w dniu - 05-01-2022 14:26
Patodeweloperka w całej okazałości. Budują w polu, ludzie to kupują a teraz płacz. Dobrze, że nagłaśniane są takie sprawy, może w końcu skończy się takie budowanie za kosmiczne ceny.
7. Dodane przez Hehe, w dniu - 05-01-2022 14:31
Pokupili domy w środku pola i problem do wszystkich dookoła. Po co to kupowaliście? Zwróćcie się teraz do dewelopera żeby wam drogę zrobił...
8. Dodane przez ten tego, w dniu - 05-01-2022 14:33
Utoną w kredycie i wodzie...
9. Dodane przez Arek, w dniu - 05-01-2022 14:34
Wiedzieliście jaki jest teren na wsi w Wilkowicach! Teraz wielkie halo, proponuje nie auta drogie kupować tylko duże pontony
reklama
10. Dodane przez EWA, w dniu - 05-01-2022 14:40
ul. Kolejowa w Wilkowicach do ul. Bocznej ... zapraszamy na spacer
11. Dodane przez Zlewnia, w dniu - 05-01-2022 14:41
"Wójt gminy Lipno Łukasz Litka potwierdza, że rzeczywiście sytuacja na nieutwardzonych drogach jest trudna" 
 
Ale w Wilkowicach na ul. Kasztanowej wprowadzono pilotażowy program budowy ulic! 
Wynosimy drogę wyżej jak przejścia dla pieszych o tak 30-50 cm i drogę zalewamy asfaltem. 
Już woda nie stoi na drodze! 
Ludzie nie dzwonią, że przejechać nie mogą. 
Tanio i estetycznie woda opadowa odprowadzana jest na sąsiadujące z drogą posesje. 
Po co budować kanalizację deszczową jak grunt ssie, że aż słychać syczenie. 
 
Co na to nadzór Budowlany i Wody Polskie? 
Jak wójt zlikwiduje zlewnie przed fabryką pianki aby nie śmierdziało to może będą jeszcze szambo wylewać bezpośredni na Kasztanową? 
 
Może się grunt napije i przestanie syczeć. 
Tak tę wodę wciąga, że oka nie można zmrużyć. 
Całą noc padało i jedne ssssssssssssyczenie. 
Spółka drenarska powinna jakieś tłumiki na drenach pozakładać, 
A rów to chyba czeka na burzę piaskową i zasypanie aby deweloper mógł na nim czworaki pobudować. 
Wykaszarka już nie starczy tam trzeba drwala! 
Otrzeźwienie przyjdzie jak Fogo z pretensjami przyjdzie do gminy że jest zalane.  
Jak wójt nie wie gdzie rów, poprosić sołtysa o pomoc. razem łatwiej znaleźć i obiektywnego audytu dokonać.
12. Dodane przez Arek, w dniu - 05-01-2022 14:44
do kom 2 popieram słuszna racja!
13. Dodane przez mike, w dniu - 05-01-2022 14:49
Takie osiedle to typowa patologia. Sztandarowy przykład w jakim kierunku nie powinna iść urbanizacja.
14. Dodane przez Dan, w dniu - 05-01-2022 14:53
Na domek 70 kw,10 km od leszna- mnie stac, bo buduje przez 5 lat, dzialke kupilem 8 lat temu. Na mieszkanie w kredycie i niebotyczne rachunki mnie nie stac.  
To gminy wydaja decyzje o zabudowie, a starostwa pozwolenia na budowe i skoro droga jest gmina, to gmina jest odpowiedzialna za infrastrukture. Jesli gminy nie czuja sie odpowiedzialne, to urzedy nie sa potrzebne i nalezy je rozwiazac, a za pieniadze przeznaczone na wyplaty urzedniczne przeznaczyc na budowe drog...
15. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 05-01-2022 14:56
Widziały gały gdzie się budowały.
16. Dodane przez pff, w dniu - 05-01-2022 15:00
wiecej kostki na swoich posesjach
17. Dodane przez Stefek, w dniu - 05-01-2022 15:04
Zamiast za telefony chwytać za łopaty i do roboty. Jęczenie, stękanie i płacze po FB. Budujecie się na wsi to macie warunki wiejskie.
18. Dodane przez x, w dniu - 05-01-2022 15:07
a czy wiadomo ze wiekszosc dzialek w rydzynie to tereny zalewowe i ze Rydzyna i okolice jest wybudowana na bagnistych terenach i czy ktos tych ludzi poinformowal o tym ze kupili takie dzialki
19. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 05-01-2022 15:08
Tak to jest jak janusze biorą kredyt na 30 lat żeby wybudować sobie pałacyk w szczerym polu ,a potem pretensje do całego świata mości pana ,że drogi dojazdowej do jego pałacyku nie ma
20. Dodane przez mieszkanie ze starego miasta, w dniu - 05-01-2022 15:10
Zamiast kolosalnych podwyżek dla burmistrzów, prezydentów wójtów i radnych trzeba było pieniądze przeznaczać na gruntowanie dróg. Teraz narzekacie
21. Dodane przez do 1, w dniu - 05-01-2022 15:17
Tak za przeproszeniem, boli i kłuje w oczy, że sobie chłopak jakoś radzi ??? Jeśli nadal jeździ zabytkami to znaczy, że do wszystkiego doszedł własnymi "łapami", bo gdyby ukradł to by go stało być na nowe fury. Lepiej, że sobie sam radzi jak by miał stać w kolejce po zasiłki, a przede wszystkim daje kilkanaście miejsc pracy. Ludzka zawiść nie zna granic.
22. Dodane przez ?, w dniu - 05-01-2022 15:22
Jak można kupować kota w worku? Czy nie widzieliście tego? Ktoś kogoś tam na siłę wprowadził?  
Budowa lekka łatwa i przyjemna jedynie dla sprzedającego.
23. Dodane przez ! :), w dniu - 05-01-2022 15:24
Obojętnie z jakiej perspektywy przyjrzeć się tej sprawie "podtopień", to jakiekolwiek samodzielne myślenie właścicieli tych posiadłości jest bardzo wątpliwe... 
 
Nawet na głównym zdjęciu pięknie widać jak woda spływająca rynnami z dachów jest kierowana na te "zalane" drogi. OMG
24. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 05-01-2022 15:35
Jakie znowu gruntowanie? 
Kanalizacja sanitarna, kanalizacja deszczowa, gazociąg ale chyba do wodoru, kable energetyczne ale grube żeby mocy starczyło na ładowanie E aut na osiedlach, światłowód. 
I wtedy można pomyśleć o drodze jako takiej. 
Przede wszystkim kanalizacja sanitarna bo głębiej i zaraz po niej deszczowa, względnie melioracja bo lustro wód gruntowych w fundamentach to nie jest dobre rozwiązanie. 
To niszczenie dorobku narodowego niezależnie czy to droga czy budynek nastąpi wysadzanie w związku z przemarzaniem i zwiększaniem objętości zamarzniętej wody. 
To podstawa.
25. Dodane przez do 17, w dniu - 05-01-2022 15:38
Stefek ! 
A co ty chcesz łopatą zwojować? 
Myślisz, że kopanie dziury w środku kałuży sprawi, że woda spłynie jak po wyciągnięciu korka w wannie? 
Litości. 
To trzeba się znać na hydrodynamice..
26. Dodane przez RYT, w dniu - 05-01-2022 15:42
PRETENSJE DO DEWELOPERÓW ZA BRAK PRZYGOTOWANIA INFTASTRUKTORY PRZED PODJĘCIEM BUDOWY ORAZ DO WŁADZ WYDAJĄCYCH ZEZWOLENIA BUDOWĘ W TAKIM A NIE INNYM MIEJSCU A DEWELOPERKA TO I NA KSIĘŻYCU BY PROPONOWAŁA NAIWNYM KLIJENTOM APARTAMENTY..DZISIAJ NAWET PO TOROWISKIM KOLEJOWYM /GRONOWO/POBUDOWANO DOMY CZY W BOSZKOWIE NA PŁAZY, PIENIĄDZ SIĘ LICZY... !
27. Dodane przez Ich pech, w dniu - 05-01-2022 15:43
Dokładnie. Wiedzieli gdzie będą mieszkać. Chcieli taniej poza miastem to proszę bardzo
28. Dodane przez Sąsiad, w dniu - 05-01-2022 15:44
Witam na ulicy Cyprysowej 
ten problem występuje dobre 
siedem lata a sąsiedzi mieli 
się poskładać na utwardzenie  
drogi to w nosie mieli a teraz płacz
29. Dodane przez Mieciu Wstyd, w dniu - 05-01-2022 15:46
Ciekawe jak teraz grupa zbierająca podpisu o odwołanie sołtysa Wilkowic będzie się przemieszczać po zalanych ulica.A jednak nasz sołtys miał niecny plan nie interweniując w sprawie stanu naszych dróg(Miał nadzieje ze utrzyma intratne stanowisko).Panie sołtysie pan to jednak bystry jest-w brew pozorom.
30. Dodane przez Boleś, w dniu - 05-01-2022 15:48
proponuje nowych radnych wybierać z końca wodnych dróg
31. Dodane przez yeppp, w dniu - 05-01-2022 15:54
Ustawa beznadziejnym o planowaniu przestrzennym Polski i jej efekty. Wincyj deweloperki.
32. Dodane przez Jak, w dniu - 05-01-2022 15:56
Większość tych dróg i tak nie należy do gminy tylko właściciele działek znajdujących się w bezposredniej granicy maja udział w drodze. Gminy nie interesuje już utwardzenie czy też odśnieżanie takiej drogi.
33. Dodane przez rychu, w dniu - 05-01-2022 15:56
haha działki kupione za bezcen w szczerym polu to co się dziwić
34. Dodane przez Jan, w dniu - 05-01-2022 15:57
Tak się kończą patodeweloperki. Na folderach drogi z kostki, rzeczywistość jaka każdy widzi. Wiele drenów podczas budowy zostało poprzerywanych i skutki teraz widoczne. Ważne aby sprzedać.
35. Dodane przez xD, w dniu - 05-01-2022 15:58
Czytając komentarze można stwierdzić, że ludzie to jednak są zawistni. Skąd w Was Drodzy Państwo tyle jadu i nienawiści do drugiego człowieka?
36. Dodane przez joke, w dniu - 05-01-2022 16:00
pidiory rzućcie im koła ratuunkowe i kamizelki
37. Dodane przez Henrykowo, w dniu - 05-01-2022 16:01
Dzień dobry , podobne zalania mamy na osiedlu Henrykowo / Zaborowo, 
Ul. Srebrna całkowicie zalana.
38. Dodane przez No, w dniu - 05-01-2022 16:02
Można wykopać rów, tyko że bez wzmocnienia może rozjeżdżać się droga
39. Dodane przez Budowlaniec, w dniu - 05-01-2022 16:07
TAK SIE SKLADA ZE BUDOWAŁEM BUDYNKI W DABCZU .TO JEST POPROSYU JAKAS MASAKRA LUDZIE PLACA GRUBE PIENIĄDZE za jakieś ciemne stodoły gdzie wszystko ładnie wygląda na rysunku.kredyty pobrane prawie do końca życia za to żeby 3 m obok sasiad patrzył w okno i najlepsze każdy obowiązkowo gumowce żeby wyjść z psem hahhahaha a powiem wam tak na cyprysowej drogi i oświetlenia przez 10 lat nie zobaczycie.taka prawda naiwniacy którzy nacieliscie się na dewelopera.hhaha wogole mu was nie żal za głupotę sie płaci a w tym wypadku za tą stodołę drogo oj drogo......heheheh
40. Dodane przez JA, w dniu - 05-01-2022 16:08
ODŁOŻYĆ NALEŻY KOMÓRKI. 
JEDYNIE WIDZĘ TU CZYN SPOŁECZNY ; / 
ŚWIEŻE POWIETRZE I PRACA !
41. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 05-01-2022 16:21
W nawiązaniu do przeczytanych komentarzy tych pozytywnych i negatywnych wobec osób tam mieszkających i stanu dróg dojazdowych do posesji jest bardzo złożony. Na przykładzie ul. Nowej jest to jedna z najstarszych dróg w Wilkowicach i od ponad 20 lat są sprzeczne informacje od włodarzy gminy w sprawie utwardzenia drogi. Z tego co jest mi wiadome to od kilku lat mieszkańcy podejmują działania utwardzania drogi a w innych rejonach Wilkowic czy też Lipna wykonano drogi poprawiające formę dojazdu na dużo młodszych ulicach. Niestety może jest jakiś inny powód, dlaczego nie podjęto robót pomimo szerokich obietnic Pana Wójta. Mieszkańcom pozostaje uzbroić się w cierpliwość i czekać na koniec roku no chyba że " Nowy Ład" okaże sie klęską bo zabraknie środków na spełnienie postawionych obietnic przez rządzących w RP. Pozdrawiam wszystkich komentujących sprawę 
 
ł
42. Dodane przez Mieszkaniec Modrzewiowej, w dniu - 05-01-2022 16:44
Jako mieszkaniec Modrzewiowej deklaruje 10 tys zł na Komitet Inicjatyw Gospodarczych. Zamiast wydzwaniać po redakcjach z płaczem weźmy sprawy w swoje ręce! Zbierzmy te wymagane 30% wkładu do drogi.
43. Dodane przez jan, w dniu - 05-01-2022 16:48
mieszkam za zakladem energetycznym ul niepodleglosci v lesznie droga vevnetrzna bloto dziury a boroviak niec nie robi 500 rodzin tam mieszka
44. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 05-01-2022 16:49
Widzę niektórzy tutaj mądrzy aż za bardzo są pisząc o pobudowania pałacyków na wsi i płaczu że drogi są złe. Otóż osiedle w dabczu istnieje od ponad 10 lat, mieszka tam kilkaset osób więc nikt nie kupował tam domu w polu tylko na osiedlu. Błędem tych ludzi jest zawierzenie władzom że drogi utwardzone powstaną np w następnym roku. W chwili drogi te zresztą od kilku lat należą do gminy a nie dewelopera więc jego niestety już to nie interesuje a szkoda bo w dalszym ciągu domy chce tu sprzedawać.
45. Dodane przez Olo, w dniu - 05-01-2022 17:08
Kupili w polu i się dziwią. Można przecież jeździć traktorem
46. Dodane przez ss, w dniu - 05-01-2022 17:16
do 44 taka to gmina
47. Dodane przez J., w dniu - 05-01-2022 17:21
Mówią, że cena czyni cuda. Chyba jednak nie do końca ;)
48. Dodane przez hh, w dniu - 05-01-2022 17:25
do 33 ej bamber za jaki bezcen ile dzialek z 1h ile bambry zarobily sprzedali na dzialki a gdzies kupili hektary i sie smieja
reklama
49. Dodane przez obserwatro, w dniu - 05-01-2022 17:29
Kochane mieszczuchy kupujecie działki na których jeszcze latem było pole zborza i wielce macie pretensje. Trzeba było sobie kupić mieszkanie w bloku najlepiej przy bardzo ruchliwej drodze,
50. Dodane przez Janek, w dniu - 05-01-2022 17:30
Kto by pomyślał, że jak wybuduje się Grażynka z Pietrkiem w wilkowicach na polnej drodze to gmina od razu nie zrobi im pięknej drogi, jak oni tak mogą?! Przecież płacą podatki i im się ta droga po prostu należy!
51. Dodane przez driver, w dniu - 05-01-2022 17:31
Kiedys jasnie panstwo do swoich posiadlosci jezdzilo zaprzegami. Kupcie sobie konika polskiego,dokarcik i wista wio!
52. Dodane przez Gość, w dniu - 05-01-2022 17:55
Szanowni komentujący, skąd w Was tyle jadu i nienawiści...
53. Dodane przez ss, w dniu - 05-01-2022 17:55
do 51 oj bamber bamberprzyznaj sie ile zdarles za te dzialki a teraz chcesz aby miastowi do sredniowiecza wracali
54. Dodane przez Jan, w dniu - 05-01-2022 17:57
Kto wierzy, ten głupi! 18mld w kieszeniach Polaków?! A z czego oni mają dać? Kasy nie ma, kasy z Unii też nie, sypią się kary, drukować już nie bardzo mogą, inflacja na kwiecień 15%. Ja, chłopak po zawodówce, to wiem. I przewidziałem to już w 2015 roku, dlatego zainwestowałem w siebie parę groszy, zarabiam euro i dobrze mi się żyje. W normalnym kraju już by było PARTY na Wiejskiej, pod sejmem. Ale nie tu! 2023 wybory, pomyślcie! Choć nie wierzę, żeby było po demokratycznemu. Zbyt się boją rozliczeń, a trochę się tego nazbierało heh. Życzę sukcesów w Nowym Roku, drodzy czytelnicy
55. Dodane przez Wf, w dniu - 05-01-2022 18:06
Przed zakupem domu trzeba myśleć jaki grunt
56. Dodane przez Anna, w dniu - 05-01-2022 18:33
Na tym polega patodeveloperka, Byle wybudować po najniższych kosztach i sprzedać za kosmiczną kwotę, a o drogę niech się martwią mieszkańcy i toną w błocie.
57. Dodane przez xx, w dniu - 05-01-2022 18:35
Dom w polu to gumowce w bagażnik..
58. Dodane przez Anna, w dniu - 05-01-2022 18:43
Jak zaczną obowiązywać przepisy o możliwości budowy do 70m 2, to dopiero będzie raj dla patodeweloperów. Budowane będą koszmarki, byle jak, byle gdzie i za kolosalne pieniądze.
59. Dodane przez Mar, w dniu - 05-01-2022 18:49
Janusze z Wilkowic to bogaci ludzie,na wakacje ich stać, na wyjazdy w góry ich stać,na lepsze auta ich stać a na budowę drogi to do Wójta piszą i dzwonią ,bo krzywda się dzieje,bohaterzy !
reklama
60. Dodane przez ot co, w dniu - 05-01-2022 19:02
budynki developerskie, niech developer droge buduje .
61. Dodane przez NormalnyCzlowiek, w dniu - 05-01-2022 19:07
co wy lotocie normlna droga zimą! wiara wiedziała gdzie sie buduje przecież! ludzie po 30lat żyją przy takich drogach i miasto czy gmina dopiero się zabiera za utwardzenie! totalnie nie rozumiem zdziwienia miszkańców, wręcz oburza mnie ich buta!
62. Dodane przez taka prawda, w dniu - 05-01-2022 19:07
Mieszkam na Zatorzu od 1969 roku, strona od lotniska. Dom jednorodzinny, ulica "odnoga" od Szybowników. Mieliśmy drogę nieutwardzoną laaaaatami! Brodzenie w błocie po łydki, wiecznie owolane samochody, masakra! Kostkę miasto Leszno położyło dopiero na początku XXI wieku. Tak właśnie działają urzędasy. Jeżeli ktoś jest dobrze wykształcony i ma olej w głowie to pracuje na swoim albo w porządnej firmie a nie pcha zadka na stołek urzędowy.
63. Dodane przez Wiesiek, w dniu - 05-01-2022 19:10
Proste rozwiązanie nie dawać pozwoleń na budowę w polach a tu Janusz z Grazyna zadowoleni ze kupili działkę w promocji-###
64. Dodane przez Lumi, w dniu - 05-01-2022 19:12
Żadnej drogi dla tych paru domków. Niech deweloper zrobi.sa inne główne drogi do zrobienia, a tam co najwyżej obornikiem dziury zasypac. Wiedzieli co kupują
65. Dodane przez xxx, w dniu - 05-01-2022 19:19
willa w polu to warunki polowe jak na wsi
66. Dodane przez mieszkaniec osiedla po PRL, w dniu - 05-01-2022 19:29
Mam pytanie do wszystkich właścicieli domów jednorodzinnych. Czy kiedykolwiek w historii było tak, że po otrzymaniu działki budowlanej i wybudowaniu domu ( po kilku latach) były utwardzone drogi osiedlowe? Odpowiem, że ja takiego przypadku nie znam. Na osiedlu gdzie mieszkam trwało to ok. 20 lat, a działkę mi przydzielono w roku 1985. Nie byłem ani pierwszym ani też ostatnim mieszkańcem na osiedlu. Trzeba się z tym pogodzić, że błoto to normalność na nowych osiedlach i to nie jest tylko wina deweloperów.
67. Dodane przez ten tego, w dniu - 05-01-2022 19:30
Obejrzałem zdjęcia i nie zobaczyłem powodzi. Ludzie nie pękajcie. Nic złego się nie dzieje.
68. Dodane przez Urzędnkk, w dniu - 05-01-2022 19:31
Iinfrastruktura relatywna do ceny działek budowlanych. 
Trzeba było poprosić gminę o pokazanie planów zagospodarowania przestrzennego, coś za coś.
69. Dodane przez kaktus, w dniu - 05-01-2022 19:33
W Dąbczu to wina Śmigielskiego,który dla zysku buduje czworaki i ma gdzieś ludzi o drodzę nigdy niebyło mowy .....?
70. Dodane przez Gronowo, w dniu - 05-01-2022 19:36
W Gronowie na Żółkiewskiego to samo. Deweloper wybudował bloki a na drogę zabrakło.
71. Dodane przez Trumpek, w dniu - 05-01-2022 19:38
Ludzie tam mieszkają jak w jakichś kurnikach, niby domek a nawet miejsca na auto nie mają, to już lepiej chyba mieszkać w bloku
72. Dodane przez Rydzyna, w dniu - 05-01-2022 19:46
BURMISTRZ GMINY RYDZYNA TYLKO MÓWI TAK ZROBI KOŁO SWOICH WYBRANKÓW A SOLTYS DABCZA TYLKO KOLO SIEBIE I SWOJEJ SWITY !!!
73. Dodane przez dolores, w dniu - 05-01-2022 19:48
Widze silną grupę fanów zabytkowej motoryzacji firmy z Lipna. Swoja drogą jak te sprzety przechodzą badania i czy ktos je wazy jak jadą ze żwirem?
74. Dodane przez Wszystko na głowie, w dniu - 05-01-2022 19:55
W tym kraju wszystko jest od d..y strony. To że kiedyś nie było utwardzonych dróg, to nie znaczy, że tak ma być obecnie. Najpierw odpowiednia infrastruktura itp. potem budować domy.
75. Dodane przez wyborca, w dniu - 05-01-2022 19:55
Panie wójcie Lipna myto za zajecie pasa drogowego przy podłączenui wod-kan myto za to że wodę pobieram z dziurawej drogi . Mieszkańcy Wilkowic proszą o przywiezienie najtańszego grysu .Na asfalt podobny na Kasztanowej nie liczymy tak szybko .
76. Dodane przez Xxx, w dniu - 05-01-2022 19:58
Ludzie mieszkają po 30 lat i brną w błocie a wy asfalty i kostki chcecie? puknijcie się w głowe czekać w kolejce albo sobie zrobić i przestańcie miałczec.
77. Dodane przez do 39, w dniu - 05-01-2022 19:58
I z czego się cieszysz deb.u? Ludzi, tam inwestujących trzeba było uświadamiać, a nie z nich szydzić po sprawie. Podawać nazwy, nazwiska tych deweloperów.
78. Dodane przez A Psik, w dniu - 05-01-2022 20:20
To wina deszcza, a kto mu kazał padać ??
79. Dodane przez Janusz z Wilkowic, w dniu - 05-01-2022 20:23
Do Wójta Lipna! Na początku 2021 roku mieszkańcy Okrężnej złożyli się na utwardzenie drogi, potem był przetarg, chyba lipiec , został rozstrzygnięty , a drogi jak nie ma tak nie ma. Ciekawe co zrobiono z naszymi pieniędzmi? Czyzby zrobiono z nas balona? Chyba będzie trzeba upomnieć się o zwrot pieniędzy!!!
80. Dodane przez Sven, w dniu - 05-01-2022 20:39
Dabcze, ul kwiatowa, polna, zagrodowa, leśna.. Od 15 lat czekamy za utwardzeniem... Burmistrz udaje że nie zna problemu.. Cyprysowa czy modrzewiowa dajcie sobie czas aż wybierzemy nowego Burmistrza to może szanse się zwiększa.. Nawet lamp u nas nie ma na wszystkich ulicach.. Jedynie szlaka wysypywana 2 razy w rokuI
81. Dodane przez ppp, w dniu - 05-01-2022 20:48
A co za problem żeby wybudować drogę w formule partnerstwa publiczno prywatnego z gminą ? niech mieszkańcy kupią materiał a gmina da projekt i zapłaci za roboty i ok. połączcie siły .
82. Dodane przez Do zazdrośników, w dniu - 05-01-2022 20:55
I znów kolejna nagonka na mieszkańców okolicznych wsi, wstyd i żenada takie komentarze wypisywać.
83. Dodane przez Mieszkaniec Wilkowic, w dniu - 05-01-2022 20:59
Taka niestety przykra prawda. Ale w wielu przypadkach podczas budowy domu, wykopu fundametów koparki poprzerywały dreny odwadniające z pól i zamiast je od razu udożnić, zostały zasypane lub zalane betonem i woda nie ma gdzie uchodzić. Wspomne jeszcze, że rowy w opłakanym stanie i bagno gotowe
84. Dodane przez jj, w dniu - 05-01-2022 21:07
W Święciechowie na ulicy Leszczyńskiej wygląda dokładnie tak samo, droga przejęta przez Urząd Gminy Święciechowa. Także proszę o wyrównanie drogi. Zawieszenie samochodów też ma swoją wytrzymałość, jak zostanie uszkodzony któryś z pojazdów roszczenia oczywiście będę składać do Gminy. Nadmieniam, że jednorazowe wyrównanie drogi nic nie daje, proszę o nadsypanie materiałem, który to wyrówna drogę dojazdową do posesji....
85. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-01-2022 21:19
Takie niespodzianki można spotkać na wyrównanych drogach w gminie Lipno...
86. Dodane przez joko, w dniu - 05-01-2022 21:29
zawsze możecie parkować pod nieczynnym od 10+ lat SPA w Rydzynie, które kosztowało 10 000 000 i ma utwardzony parking :)
87. Dodane przez Wojtek, w dniu - 05-01-2022 21:32
Najpierw pomyśl, a potem kupuj dom na wsi. A skoro nie masz rozumu to cierp i nie placz
88. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 05-01-2022 21:38
,,zero'' wymurowane równo z drogą. Tego już nie poprawisz. Jak zrobią drogę to i tak woda będzie się wlewać do środka. Zaoszczedzili 50 emek a teraz płacz i zgrzytanie . Ja podwyższyłem ,,zero'' gdy budowałem dom i chodzę po trzech murowanych schodach. Przyszedł sąsiad i zrobił sobie dwie warstwy wyżej i wchodzi po pięciu schodach. Mamy sucho i woda nam nie straszna
89. Dodane przez Do 48, w dniu - 05-01-2022 21:41
Jeżeli bamber sprzedał deweloperowi 1ha ziemi to jest 50 tyś. Z 1ha jest 20 działek 5 ar.Zobacz mądralo ile kosztuje metr i sobie policz kto zarobił.
90. Dodane przez Rejtana, w dniu - 05-01-2022 21:41
Mieli pieniądze na budowę, kupo domów na wypi... to niech się klepną na zrobienie jednego kawałka drogi i po sprawie. 
Najpierw patrzy się na dobro ogółu, później na jednostki które wybrały życie z dala, od ogółu.
91. Dodane przez Dzialkowicz, w dniu - 05-01-2022 21:42
Łąkowa Leszno tonie od lat syf brud nic nie robione zgłaszane miliony razy
92. Dodane przez do kom 87, w dniu - 05-01-2022 21:43
znalazł się myśliciel
93. Dodane przez Żeglasz, w dniu - 05-01-2022 21:47
Ja tu widzę ogrodzenie w odległości mniejszej niż 1,5 m od linii brzegowej!!!
94. Dodane przez Wojtek, w dniu - 05-01-2022 21:51
Najpierw pomyśl, a potem kupuj dom na wsi. A skoro nie masz rozumu to cierp i nie placz
95. Dodane przez jot23, w dniu - 05-01-2022 22:22
ponad 10 lat czekałem na drogę,a ludzie by chcieli zaraz po wybudowaniu,żeby było cacy. Jak ma być twardo to się budować 
przy esce...
96. Dodane przez Xx, w dniu - 05-01-2022 22:50
W DABCZU TO WGL PORAZKA DROGI DZIURAWE OSWIETLENIA BRAK ..
97. Dodane przez xyz, w dniu - 05-01-2022 23:18
to Nie My
98. Dodane przez hehe, w dniu - 05-01-2022 23:50
Takie sytuacje są w wielu miejscowościach. Najbardziej mnie śmieszy, że ludzie kupują domy w polu, bo taniej i mają wymagania jak na osiedlach w mieście. Trzeba było kupować w mieście ale tam za drogoo. No niestety nie kupi się mercedesa w cenie poloneza. 
Druga sprawa to taka, że każdy z nas chciałby mieć gaz, kanalizację, oświetlenie, utwardzoną drogę, do tego super szkoły, żłobki, przedszkola autostrady, ekspresówki, super szpitale, no i oczywiście 500+, 1000+, 13stki 14stki i jeszcze więcej daj daj daj, tylko nikt nie myśli o tym że to wszystko trzeba sfinansować z naszych podatków. Proszę się teraz zastanowić ile każdy z nas płaci podatków w ciągu roku i na ile by to wystarczyło.
99. Dodane przez Norbert, w dniu - 06-01-2022 00:47
To przyjedzcie na kłodę na zapłociu albo 
przypłyńce tyle wody tu jest od lat po opadach deszczu 
z domu nie można wyjść taka masakra i władze od lat 
g.... robią z tym a domów przybywa niech burmistrz 
przyjedzie i zobaczy jak to wygląda jakby u niego 
tyle wody było zaraz by utwardzali a tak ma gdzieś ludzi 
wstyd panie burmistrzu wstyd
100. Dodane przez obserwator, w dniu - 06-01-2022 06:28
Jak widać z opisu "nowy dom" to nie tylko tanie 80m2 pod dachem na wsi, a również oświetlenie, dojazd, kanalizacja. Jak byłoby taniej to kupowalibyście domy bez prądu i wody a dwa dni po zakupie reklamacja do gminy, żeby wodociągi i zasilanie zorganizowała. A może zamiast do gminy uderzcie do pseudodeweloperów z reklamacją że wam buble sprzedali. 
Strach pomyśleć co będzie się działo jak PiS-owskie prawo wejdzie i deweloperzy zaczną stawiać domki bez pozwoleń (wow)
101. Dodane przez Kierownik, w dniu - 06-01-2022 07:01
GMINA LIPNO MA NAJWIĘKSZE OPŁATY ZA ZAJĘCIE DROGI W POLSCE TANIEJ ZAJĄĆ 2M.NA WAWELU NIŻ W MORKOWIE. TA GMINA POWINNA DAWNO MIEĆ ODEBRANY STATUS GMINY I NALEŻEĆ POD LESZNO
102. Dodane przez Real, w dniu - 06-01-2022 08:43
Na całym świecie budowę osiedli rozpoczyna się od tworzenia infrastruktury,w tym również budowy dróg,u nas natomiast daje się zielone światło do deweloperskiej samowolki!
103. Dodane przez do 100, w dniu - 06-01-2022 09:05
A Wawel jak budowali to pozwolenie mieli?
104. Dodane przez LESZCZYNIAK, w dniu - 06-01-2022 09:25
CI PANOWIE NIE NADAWAJA SIE NA TAKIE STANOWISKA ..................
105. Dodane przez do 75, w dniu - 06-01-2022 09:36
" Z tego co jest mi wiadome to od kilku lat mieszkańcy podejmują działania utwardzania drogi a w innych rejonach Wilkowic czy też Lipna wykonano drogi poprawiające formę dojazdu na dużo młodszych ulicach." 
 
PO PRAWDZIE, TE DZIAŁANIA POWINNY BYĆ ZGŁOSZONE DO PROKURATURY. 
 
Zgodnie z przepisami najpierw warstwa gleby powinna być usunięta. 
a nie każdy sobie syf wywozi na drogę łączne z eternitem (azbest) . 
 
Ja nawet bym przyjął za darmo tę glebę zanim została zafajdana jak na zdjęciu w kom.85. 
 
A o o przywiezienie najtańszego grysu nie proście bo na Zebraniu Wiejskim były pretensje do wójta o rozsypane kruszywo które tak pyli, że wpada do zupy ( i to nie był żużel). 
 
A asfalcie takim jak na Kasztanowej nie maż chyba że masz dom jak w Wenecji, na palach. 
Droga wyniesiona jak nasyp kolejowy i woda spływa na posesje. 
proponuje spacer w czasie deszczu na Kasztanową.  
Wynagrodzenie przydupasów zżarło pieniądze na kanalizację deszczową.
106. Dodane przez Mieszkaniec Wilkowic, w dniu - 06-01-2022 09:37
Włodarze niech nie spędzają wszystko na pogodę. Proszę się zainteresować gdzie spływa deszczówka z domów,bo co niektórzy mają pretensje o drogę a rynny i spady ich działek idą na drogę... A druga kwestia jeśli wydawana jest zgoda na pracę w drodze,to po skończonej inwestycji niech ktoś z urzędu pofatyguje się sprawdzić w jakim stanie inwestor zostawił drogę!! My od 40 lat czekamy za utwardzeniem drogi jak nam wciąż obiecują,ale przez ten czas we własnym zakresie mieszkańcy naprawiali drogę,a nie czekano na gotowe. W tym roku ma dość plan utwardzenia do realizacji. 
Osoby,które się wprowadzają się do Wilkowic są bardzo roszczeniowi, a politykę urzędników co do kolejności wykonywania inwestycji w drogach często nie można zrozumieć...
107. Dodane przez do 54, w dniu - 06-01-2022 09:38
Nie każdy może produkować sreberko i papier śniadaniowy. 
Jan Niezbędny oferuje szeroką gamę artykułów gospodarstwa domowego. Ponad 33 tys. Produktów. Supermarket Online.
108. Dodane przez Franz, w dniu - 06-01-2022 10:04
Ta zaprzyjaźniona firemka (...) tak równa drogi , żeby efekt był krótkotrwały. Niech (...) się pochwali publicznie ile wydał na to pseudo równie. Niech przestanie nam w końcu mydlić oczy pieniędzmi z jakiegoś ładu. Ten proceder z zaprzyjaźnioną firemką już trwa zbyt długo. Pieniądze podatników ewidentnie są prane w błocie, a samorządowcy opływają w złocie?
109. Dodane przez Osiedle gronowe, w dniu - 06-01-2022 10:08
Czy można prosić o wyrównanie dziur i posypanie na os. Gronowym? Nie tylko jednej głównej drogi tam.... Do.... Ale pozostałych?
110. Dodane przez Yahoo, w dniu - 06-01-2022 10:25
Wilkowice- 100 dróg gruntowych. Robią jedna na rok. Panie Lidka jeszcze 100 lat. Tylko pod warunkiem, że nie będą powstawać nowe ulice.
111. Dodane przez x, w dniu - 06-01-2022 10:27
W czym problem? Złóżyć się z sąsiadami na utwardzenie drogi i problem rozwiazany. Ludzie tylko biadolić i biadolić...
112. Dodane przez Mieszkaniec Lipna, w dniu - 06-01-2022 10:31
Odnośnie firmy którą Gmina Lipno podnajmuje do równania dróg i prac drogowych to ani ludzie odpowiedzialni za drogi w Gminie, ani właściciel tej firmy i jego pracownicy nie mają pojęcia o tym jak to wykonać . Zwykłe nakręcanie godzin , brak umiejętności myślenia do tego sprzęt z PRL a operatorzy to kadra nastolatków z słuchawkami w uszach . Ktoś powinien rozliczyć Gminę za wydawanie pieniędzy bez efektu .
113. Dodane przez Xxx, w dniu - 06-01-2022 10:46
Nie do władz gminy czy miasta tylko do dowekoprow, którzy budują te klocki im więcej się uda wcisnąć na jeden hektar pola które kupił pod budowę tym lepiej większa kasa tylko nikt z kupujących nie pyta się co z driga kiedy on ją zrobi . Deweloperzy mówią, że to już po stronie władz a ty jest taki problem ze 98%tych dróg należy do właścicieli domów które kupili z udziałem w drodze i i tym nik im nie powie u stąd takie problemy z utwardzeniem tych dojazdów do domu .
114. Dodane przez Do 111, w dniu - 06-01-2022 10:59
Głupoty piszesz. Od tego jest gmina, która ma pieniądze. Nasze pieniądze- od ludzi. Gmina nie tworzy pieniędzy z powietrza
115. Dodane przez Życie, w dniu - 06-01-2022 11:26
A może w czynie społecznym. Kiedyś tak robiono i ludzie żyli w zgodzie!!!!
116. Dodane przez Szymon, w dniu - 06-01-2022 11:27
Nie jest tak złe
117. Dodane przez Odlot, w dniu - 06-01-2022 11:43
Jak polski ład zacznie obowiązywać to samorząd nie będzie stać na żadną drogę. Ludziom się wszystko należy bo 100 zł podatku od nieruchomosci płacą a drogi kosztują miliony!
118. Dodane przez DO 81, w dniu - 06-01-2022 11:56
W formule partnerstwa publiczno prywatnego z gminą najpierw kanalizację deszczową wybuduj zanim weźmiesz się za budowę drogi. 
NIE ŁADNIE DESZCZÓWKĘ PRZEZ DROGĘ SOMSIADOM PRZELEWAĆ.
119. Dodane przez do 83, w dniu - 06-01-2022 12:06
Poniekąd masz rację. 
Problem w tym, że w momencie przeniesienia gruntów ornych i leśnych do budowlanych dreny teoretycznie znikają. 
 
A ponieważ jak słusznie zauważyłeś rowy są w opłakanym stanie ale tylko niektóre. Te blisko stref inwestycyjnych maja się dobrze. 
Zamierzam zablokować tranzyt wód gruntowych i opadowych przez swoją działkę. 
Będzie się działo. 
Nie z mojej złośliwości.  
Moja reakcja będzie w obronie moich stanów wodnych. 
No bo co? 
Co ja mam z tą cudzą wodą robić, która do mnie spływa jak rów nie odbiera. 
Ja mam impulsy trwonić aby do Stefana wydzwaniać? 
Wójt ma służbowy. 
Zadzwoni , przyjadą kanalizację deszczową zrobi ta czy inna firma. 
Dla mnie firma bez znaczenia może być nawet Delta+.. 
Byle mi nie wciskali, ze woda pod górę popłynie.
120. Dodane przez do 88, w dniu - 06-01-2022 12:12
Tylko na pozór masz rację. 
W Poznaniu to nawet ludzie mieszkają poniżej jezdni w piwnicznych garsonierach. 
I nie są wodnikami. 
Ba. 
Nawet w Wilkowicach piekarnia ma piwnicę. 
A widzisz. 
Można? 
Można. 
Że na ul. szkolnej gmina wiedziała, że trzeba kanalizację deszczową zrobić. 
Na kasztanowej tej wiedzy zabrakło. 
Ciekawe czy na pozostałej części ul. Szkolnej będzie kanalizacja deszczowa? 
Czy amnezja zwycięży?
121. Dodane przez do 93, w dniu - 06-01-2022 12:15
Twój komentarz niewątpliwie najsympatyczniejszy. 
Była by niezła heca jak by ktoś donos złożył o zagrodzenie linii brzegowej do Wód Polskich.
reklama
122. Dodane przez do 106, w dniu - 06-01-2022 12:19
Właśnie. 
Jest gdzieś decyzja o wylaniu asfaltu na Kasztanowej? 
Czy się komuś niechcąco wylał? 
Tak jak pobocze na piątce się komuś zimą skosiło.
123. Dodane przez timi, w dniu - 06-01-2022 12:25
Blokersi pobrali kredyty bo mały domek na wsi się marzy,agrowczasy się należą..A potem szok bo smierdzi,drogi dziurawe,żabki nie ma gdzie tu piwo za 2zl kupić.Nastawienie roszczeniowe to sa współczesne czasy..a miało być tak pięknie,a wyszło jak zawsze:) ale za to powstają osiedla współczesnych niewolników żyjących na kredyt..
124. Dodane przez 111, w dniu - 06-01-2022 12:26
Brniecie z uporem maniaka w utwardzanie a to trzeba wody gruntowe z pod drogi odprowadzić i opadowe z drogi. 
Ale macie prawo nie wiedzieć. epoka oświecenia mózgi ludziom wyprała. 
Nawet powiatowa Święciechowska w Wilkowicach została pozbawiona odwodnienia wód gruntowych bo zastosowano rury z tworzywa w miejsce kręgów betonowych. 
Efekty już widać. 
Kałuże na zapadniętej jezdni a obok wyżej studzienka. 
Wszyscy udają , że nie widzą , czekają aż termin gwarancji upłynie. 
I będzie: 
Nic nie mogę wójt.
125. Dodane przez Antek, w dniu - 06-01-2022 12:28
Ul. Kolejowa to czeka już na nową nawierzchnię parę lat. , a ze równana jest to dziękujemy tylko jednej Pani z Kolejowej że tak za tym chodzi a wójt tylko obiecuje.
126. Dodane przez 678, w dniu - 06-01-2022 12:29
Cały ten powiat jest do likwidacji
127. Dodane przez do 115, w dniu - 06-01-2022 12:30
Czyn społeczny to krycie brakoróbstwa. 
W Wilkowicach w czynie społecznym rowy pozawalali z okazji przyjazdu Gierka na obiat do Święciechowy. 
Tylko zapomnieli przed zasypaniem wyczyścić i kręgi położyć. 
Jeszcze strzech zmieniali na eternit. 
Więc mi z czynami nie wyskakuj! 
Bo jak cię dorwę to ci zgodę z głowy wyperswaduję.
128. Dodane przez Ja, w dniu - 06-01-2022 13:58
Mniej roszczeń a więcej myślenia gdzie buduje się dom. A nie tylko pretensje do gminy.
129. Dodane przez Miki, w dniu - 06-01-2022 14:07
Jak pobudowali się tam gdzie były pola to dziwne nie jest że tona.Tak zwana przyroda.
130. Dodane przez ××××, w dniu - 06-01-2022 14:42
W dabczu to ta drogę juz robi od 5 lat . Obiecuje i nic nie robi . Zenada wójt. Obiecanki przed wyborami i chodzenie po domach żeby na niego głosować . Więc dlatego się z tamtat wyprowadziłem do lipna . Też mam wodę na ulicy ale to dopiero nowe powstałe osiedle więc poczekam . Ale z tego co mi wiadomo po rozmowie z radca prawnym można śmiało wnieść pozew do sądu ponieważ domy są wybudowane poniżej poziomu drogi . Oszczędność developerów.
131. Dodane przez Ewelina, w dniu - 06-01-2022 16:00
Widziały gały co brały. Chcieliście wsi to macie. I nie marudzcie, że drogi nie ma.
132. Dodane przez Arek, w dniu - 06-01-2022 16:25
do 131 brawo,brawo popieram
133. Dodane przez Ktos, w dniu - 06-01-2022 18:48
Sołtys niech lepiej w Dabczu bardziej obcisłe spodnie ubierze to mu najlepiej wychodzi
134. Dodane przez Xxx, w dniu - 06-01-2022 19:34
Zycie.Nowobogaccy na wsi sie pobudowali,a teraz placza.Kaloszki i idziemy,czego sie spodziewaliscie.Wiadomo,ze budujac sie na polu,drogi asfaltowej,badz z kostki nikt od zaraz nie zbuduje.
135. Dodane przez dgr, w dniu - 06-01-2022 19:39
To zdjęcie było zrobione na Ukrainie? NIE! To Liszno czyli ostoja cywilizacji i dobrobytu według osób wyzłośliwiających się wobec sąsiadów z Dolnego Śląska. No pieknie!
136. Dodane przez Do 135, w dniu - 06-01-2022 20:57
Te zdjęcia nie są z Leszna.Nawet nazwy miasta, nie potrafisz napisać. Znowu pokazujesz,jaki jesteś ułomny i chory psychicznie.
137. Dodane przez cejmi, w dniu - 06-01-2022 20:57
Wiadomo, że usytuowany dom w polu nie ma drogi asfaltowej i długo nie będzie miał. Trzeba myśleć, gdzie kupić dom, jaki dojazd itd..Gminy niechętnie robią drogi, bo to nie ich zysk. Na tę chwilę kupić buty gumowe i ponton.
138. Dodane przez hmm, w dniu - 06-01-2022 21:07
Jak kupuje się po taniości kawałeczek pola od rolnika to jeździ się na nie traktorem a nie buduje tam dom.
139. Dodane przez Sapli, w dniu - 06-01-2022 21:26
Oczy więdną od czytania nienawistnych komentarzy. Koterski miał rację: 
 
Modlitwa Polaka - dzień świra 
 
Gdy wieczorne zgasną zorze, 
zanim głowę do snu złożę, 
modlitwę moją zanoszę, 
Bogu Ojcu i Synowi. 
Dopierdolcie sąsiadowi! 
Dla siebie o nic nie wnoszę, 
tylko mu dosrajcie, proszę! 
Kto ja jestem? 
Polak mały! Mały, zawistny i podły! 
Jaki znak mój? Krwawe gały! 
Oto wznoszę swoje modły 
do Boga, Maryi i Syna! 
Zniszczcie tego skurwysyna! 
Mojego rodaka, sąsiada, 
tego wroga, tego gada! 
Żeby mu okradli garaż, 
żeby go zdradzała stara, 
żeby mu spalili sklep, 
żeby dostał cegłą w łeb, 
żeby mu się córka z czarnym 
i w ogóle, żeby miał marnie! 
Żeby miał AIDS-a i raka, 
oto modlitwa Polaka!
140. Dodane przez DGR, w dniu - 06-01-2022 22:47
Pozdrawiam wszystkich byłych górowian, co tam się przenieśli. Jakoś mi nie jest was szkoda. Chcieliście wioski to ją macie. U nas nie ma takich osiedli.
141. Dodane przez DGR, w dniu - 06-01-2022 23:24
Co się dziwicie że bajoro na polu, powiat buduje nowe drogi i po deszczy też są ścieżki kajakowe bo woda stoi i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Nawet temu społecznikowi do niedawna tropicielowi nieprawidłowości tylko jak dostał koryto to już nic nie widzi
142. Dodane przez do 125, w dniu - 07-01-2022 08:38
Z kolejową to trzeba poczekać aż zelektryfikują linię Leszno -Wolsztyn. 
Sprzęt ciężki by drogę zrujnował, koparki, ciężarówki z słupami. 
Ale Wy na Kolejowej to macie przynajmniej solidny rów i woda ma gdzie spłynąć. .
143. Dodane przez ja, w dniu - 07-01-2022 08:39
Jeśli WAM wielcy miastowi tak żal(...), że ktoś się na wsi wybudował no po co ładujecie (...) do tej wsi aby np. pospacerować przy zalewie ? 
Każdy wybiera co chce, jeśli wszyscy mieliby wybudować się w Lesznie to niby gdzie? Działek chyba nie ma aż tylu aby pomieścić Wszystkich... 
Ludzie zgłaszają problemy ponieważ mają takie prawo... 
Zawiść/zazdrość ludzka nie zna granic... 
Chcecie siedzieć sobie w blokach to siedzicie i tyle w temacie ...
144. Dodane przez Kadr foto, w dniu - 07-01-2022 08:55
Wszystkie zjazdy na posesję na prezentowanych zdjęciach wykonane nieprawidłowo! 
Spad do drogi bez odpływów liniowych!!!!! 
 
 
Gmina się wykosztuje na drukowanie i dostarczenie decyzji rozbiórki zjazdów na posesję. 
 
Podstawa prawna: 
 
Pochylenie podłużne zjazdu w granicy działki drogowej 
Generalną zasadą jest, że część zjazdu, znajdująca się w pasie drogowym (na działce drogowej) powinna być pochylona w kierunku tej drogi, natomiast dalsza część zjazdu, znajdująca się na terenie inwestora, powinna być pochylona w stronę przeciwną. 
 
Wynika to z zasady, że woda opadowa z działki inwestora nie może spływać na teren pasa drogowego, tak samo jak woda z drogi nie może wpływać na posesję prywatną. 
 
Czasami ze względu na duże różnice wysokościowe pomiędzy jezdnią a terenem działki inwestora nie ma możliwości zachowania zasady, że woda ze zjazdu znajdującego się na działce drogowej, spływać powinna w stronę jezdni. W takich wypadkach można wystąpić do zarządcy drogi o budowę zjazdu pochylonego w stronę działki prywatnej, z wykonaniem na granicy działki drogowej i prywatnej odwodnienia liniowego (odwodnienia korytkowe firmy ACO, Hauraton itp.). Możliwe jest to jednak tylko wtedy, gdy w drodze zlokalizowana jest kanalizacja deszczowa, do której można podpiąć odwodnienie (wymaga to uzyskania odpowiednich zgód zarządcy kanalizacji oraz dokumentacji projektowej). Odwodnienie takie można również wypuścić do rowu, jeśli istnieje, jednakże może to wymagać uzyskania tzw. decyzji pozwolenia wodno-prawnego. 
 
 
 
Kształt (geometria) zjazdu z drogi publicznej 
Połączenie jezdni ze zjazdem indywidualnym najczęściej projektowane jest w formie skosów o wartości 1:1 lub na wprost. Rozporządzenie dopuszcza również wyokrąglenie krawędzi zjazdu łukami o promieniu ok. R=3-5m. 
 
Często w warunkach miejskich zarządca drogi może narzucić nam konkretne rozwiązanie geometryczne zjazdu tak, aby dostosować go do innych zjazdów na danej ulicy czy na sieci ulic miejskich. 
https://zbudujmydom.pl/artykul/zjazd-zgodny-z(...)ach-publicznych
145. Dodane przez Rodzina Placków, w dniu - 07-01-2022 09:03
"Sprawa się rypła" jest taki fajny Polski film
146. Dodane przez Luntrus, w dniu - 07-01-2022 09:16
Co tam drogi...... Ludzie cieście się,że macie co do gara wsadzić. Jeszcze trochę i samą włoszczyznę będziecie gotować ale dopiero na lato jak sobie posadzicie przed domem
147. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 07-01-2022 10:42
ciekawe kiedy oswietlenie wsi zrobia / miasta cale oswietlone lampy stoja co 10m/////
148. Dodane przez jupi, w dniu - 07-01-2022 10:46
A kiedy ŚWIĘCIECHOWSKA?
149. Dodane przez Mieszkaniec W Dąbcza, w dniu - 07-01-2022 12:04
Uwaga do wszystkich co piszą o drodze na ul. Modrzewiowej i Cyprysowej w Dąbczu, proszę o sprawdzenie ile mieszkańców jest zameldowanych na tym osiedl bo gro mieszkańców tych ulic odprowadza podatki gdzie indziej na przykład pan m.a dlaczego odprowadzają wody opadowe na drogę, Gmina a właściwie Burmistrz nie powinien przejąć tej drogi na swój stan, żądać można wiele ale ja tu widzę winę po obu stronach, to nie jest jedyna droga która wymaga przebudowy, są też inne drogi a krawiec kraje jak mu materiału staje , jak czytam mieliście dołożyć się do oświetlenia to nie teraz lament, uważam ze teraz współfinansowanie o którym pisał ktoś wyżej powinno być na wysokości 50x50. Swoja drogą zastanówcie się nad czymś gdy coś głupiego napiszecie.
150. Dodane przez dgr, w dniu - 07-01-2022 16:38
Co za ludzie mieszkają w tym mieście. Jak można takie rzeczy wypisywać? Jak można tak cieszyć się z cudzego nieszczęścia? To jest jakieś piekło. Na marginesie, proszę tego leszczynioka co się podpisuje DGR, żeby nie podszywał się pode mnie. U nas nie ma tak zawistnych ludzi i od razu widać, że ś farbowany lis.
151. Dodane przez Gmina Rydzyna, w dniu - 07-01-2022 17:43
NAJPIERW NIECH ZROBIĄ TE DROGI CO LUDZIE MIESZKAJĄ 30LAT I WIĘCEJ BO TO ONI CHYBA DŁUŻEJ PŁACĄ PODATKI!!!!!!!
152. Dodane przez do 151, w dniu - 07-01-2022 18:43
Ma to sens.
153. Dodane przez Dekalog, w dniu - 07-01-2022 18:46
Zanim zacznie się robić drogi zrobić odwodnienie drogi, litera prawa mówi wyraźnie: 
Wody nie podrzucać.
154. Dodane przez dąbczak, w dniu - 07-01-2022 22:59
Nasze rydzyńskie władze bawią się w cukierek albo psikus. Przed wyborami rozdawali cukierki, teraz robią psikusy.
155. Dodane przez Antek, w dniu - 08-01-2022 02:06
Mieszkam na osiedlu Nowe Mórkowo od 13 lat I nigdy nie miałam oczekiwań co do asfaltu pod sam dom,ale jako takiego wyrównywania dziur w gruncie już tak .Nie wspomnę o tym jak Pan wójt parę lat temu obiecywał nam asfalt po 300 m co rok (droga o długości.ok.900 m),ale jak to zwykle bywa na pierwszych 300m się skończyło. Żal ściska serce gdy gołym okiem widać że wójt woli inwestować w osiedle ^VIP "jak nazywam Osiedle Lipowe gdzie dla 5 gospodarstw domowych asfalt po same progi się ściele i co dom lampa stoi. Dodam tylko,że równolegle do tego osiedla biegnie droga publiczna na której są 2 przejścia dla pieszych jedno z oświetleniem tylko z lekka nie działającym (jak nie zimą to kiedy!!! jak nie po zmroku to kiedy !!!!) i drugie bez oświetlenia.I może głosy z tych 5 gospodarstw domowych w wyborach Panu pomogą. ale mam nadzieję, że z ok 50 z naszego fyrtla na "nie^ zaważa ! Nie zagłosuję bo nie popieram popieram pustych obietnic i nigdy nie zgodzę się na preferencje elit ( mniejsze osiedle,mlodsze osiedle) kosztem bezpieczeństwa ogółu mieszkańców( oświetlenia przejść) bo jest to po prostu ŻENADA ŻENADA ŻENADA!!
156. Dodane przez Antek, w dniu - 08-01-2022 10:59
I tak to wygląda..
157. Dodane przez A Psik, w dniu - 08-01-2022 21:23
Chcieliście wioski no to ją macie, skumbrie w tomacie.
158. Dodane przez Stolec, w dniu - 09-01-2022 06:09
Dobrze wam tak złodziejachy wstrętne.
159. Dodane przez Maciej, w dniu - 09-01-2022 10:54
Co za ludzie mieszkają w tym mieście! Żeby tak bliźniemu złorzeczyć i cieszyć się z cudzego nieszczęścia to chyba nie ma nigdzie w Polsce. A tutaj najwięcej komentarzy mają złe informacje, i ludzie jeszcze się cieszą, że się komuś krzywda stała. Ale to smutne.. Dobrze, że już tam nie mieszkam.
160. Dodane przez do 150, w dniu - 09-01-2022 19:31
Skoro wstydzili się wybudować w Górze lub okolicach i uważali, że teraz będą "lepsi", bo będą prawie leszczyniakami - to niestety są takie konsekwencje.
161. Dodane przez Marcin, w dniu - 09-01-2022 20:19
Oto Polska właśnie, ktoś wydał olbrzymie pieniądze aby żyć w nowym własnym domu, zdala od zgiełku miasta, ktoś wydał pozwolenie na budowę domów w lesie, czy na polach ale nie pomyślał o infrastrukturze, w tym o kanalizacji i drogach dojazdowych. Chciwość i cwaniactwo nie popłaca, jedni, drugich warci.
162. Dodane przez Sierżant Maczuga, w dniu - 10-01-2022 09:32
Toniemy ? To nie wy !!
163. Dodane przez GM RY, w dniu - 20-01-2022 22:14
Panie Malcherek..może skłoni Pan swoich pracowników żeby zamiast wypisywali durne komentarze pod tym artykułem wzieli się w końcu do pracy i wyrównali te drogi. Każdy chociaż półmyślący człowiek wie że czy to miasto czy wioska najpierw powstaje osiedle a później droga rzadko na odwrót. 
Proponuję aby kolejna trasa biegu na 11 listopada została przeprowadzona przez ul Łącznikową, Cisową i Modrzewiową.
164. Dodane przez Do 163, w dniu - 21-01-2022 16:35
Myśląca/y?????? Zapewne żałosna/y!!!!!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj