Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartKościan Kierowca renault wjechał w bariery, a w niego inny samochód
Cztery osoby w szpitalu
Kierowca renault wjechał w bariery, a w niego inny samochód
07.01.2022. Radio Elka, Piotr Pewiński
Na drodze S5 pomiędzy Śmiglem i Wydorowem doszło do poważnie wyglądającego wypadku. W samochód, który wjechał w bariery uderzył ford focus. Cztery osoby trafiły do szpitala. Po zderzeniu droga była zablokowana, obecnie jeden pas jest przejezdny.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do zdarzenia doszło w piątek (07.01) około godziny 19.30 na drodze ekspresowej nr 5 pomiędzy Śmiglem i Wydorowem.
Według ustaleń policji, kierujący samochodem marki renault clio, 31-letni
mieszkaniec Poznania, podczas jazdy stracił panowanie nad prowadzonym przez siebie pojazdem i uderzył w bariery energochłonne. W wyniku uderzenia samochód przemieścił się na lewy pas jezdni. Kierowca i 27-letnia pasażerka, obywatelka Ukrainy, opuścili pojazd i uciekli na pas zieleni. W tym czasie właśnie lewym pasem nadjechał 32-letni mieszkaniec powiatu leszczyńskiego, kierujący samochodem marki ford focus, i uderzył w stojącego na jezdni renault.
W fordzie oprócz kierowcy znajdowała się także 33-letnia pasażerka oraz 2-letnie dziecko. Matkę z dzieckiem do szpitala zabrał inny kierujący. Z kolei karetka pogotowia zabrała pasażerkę renault. Po pewnym czasie także kierowca forda poprosił o wezwanie karetki pogotowia.
okładne okoliczności zdarzenia bada kościańska policja. Na drodze występują utrudnienia w ruchu. Przejezdny jest tylko jeden pas.
1. Dodane przez Leszno, w dniu - 07-01-2022 21:01 Nie chce przewidywać ale jak zderzyły się na jednym pasie to brak wyobrazni i nie patrzenie w lewe lusterko....
2. Dodane przez Spid, w dniu - 07-01-2022 21:03 Niepokojące jest to, że wiele z dolegliwości neurologicznych występuje u pacjentów nawet kilka miesięcy po ozdrowieniu.
Zespół chronicznego zmęczenia (CFS), który jest zgłaszany jako powikłanie po infekcji COVID-19, definiuje się jako trwające dłużej niż 6 miesięcy trwałe zmęczenie, fizyczne i mentalne (poznawcze). Ogólnie uważa się, że objawy poznawcze to łagodne upośledzenie funkcji poznawczych, ale osoby z CFS subiektywnie opisują je jako "mgłę mózgową".
Tzw. mgła mózgowa jest terminem potocznym, który używany jest dla określenia specyficznego stanu pacjenta. Nie jest to także jednostka chorobowa uznawana w medycynie, jednak funkcjonuje jako określenie pewnych specyficznych objawów towarzyszących różnym schorzeniom, m.in. nerwicy, boreliozie czy celiakii (jako neurologiczny objaw nietolerancji glutenu).
Objawy tzw. mgły mózgowej obejmują dolegliwości neurologiczne, takie jak oszołomienie, problemy z koncentracją, trudności ze skupieniem uwagi czy też zamglenie świadomości. Pacjenci zgłaszają także problemy z pamięcią czy komplikacje w sferze komunikacji. https://www.medicover.pl/koronawirus/mgla-mozgowa/
3. Dodane przez Magdalena, w dniu - 07-01-2022 21:27 Już jest przejezdne
4. Dodane przez Poznań, w dniu - 07-01-2022 21:55 Albo w prawe, np. przy wyprzedzaniu i zjeżdżaniu z lewego pasa...
5. Dodane przez Wtt, w dniu - 07-01-2022 23:34 Średnie prędkości na S5 są wyższe niż na A4.
reklama
6. Dodane przez Kierowca bmw, w dniu - 08-01-2022 07:36 Bylem na miejscu jako jeden z pierwszych. Najśmieszniejsze było to ze duzo aut slalomem przejechało pomiędzy rozbitymi autami jak gdyby nic, głupota i brak zaangazowania w miejscu wypadku, oraz zero jakich kolwieg zachowan do pomocy drugiej osobie!! Mógł to być kazdy z was!!
7. Dodane przez Do kom. 1 i 4, w dniu - 08-01-2022 09:35 Przewidywanie... Może lepiej zaznajomić się z treścią artykułu?
8. Dodane przez Fizyk, w dniu - 08-01-2022 10:38 JA BYM SZEDŁ TROPEM ŻYŁY WODNEJ I SIĄGANIA ZIEMSKIEGO !!!
9. Dodane przez Monia, w dniu - 08-01-2022 11:44 Ok chopy chopy, jak wy jeździcie?
10. Dodane przez on..., w dniu - 08-01-2022 18:03 Mandaty mogą być nawet po 10 tyś zł. jeśli nie będzie nieuchronności kary. Kto z was widział ostatnio patrol na s5? A może chociaż nieoznakowany radiowóz? I od razu podpowiedz, żeby nie dochodziło do dodatkowego niebezpieczeństwa w czasie kontroli, wystarczy komunikat policja, jedź za mną i kontrola na miejscach obsługi podróżnego (MOP). Na s5 jest 120 km/g a do jazdy służy prawy pas. Lewym wyprzedzamy a nie jedziemy nim od Wrocławia do Poznania. I odstęp, połowa prędkości. Pasy rozbiegowe służą do nabrania prędkości i płynnego włączenia się do ruchu a nie po to żeby jak najszybciej z nich zjechać prosto pod jadącego prawym pasem.
reklama
11. Dodane przez Marian, w dniu - 09-01-2022 09:47 Kolejna baranina. W zasadzie w komentarzach po każdej publikacji. Co ma wspólnego ten wypadek lub kolizja z tym, że należało patrzeć w prawe lub lewe lusterko boczne? Pierwszy kierowca stracił panowanie nad autem, uderzył w barierki, odrzuciło go z powrotem na jezdnię, więc dla bezpieczeństwa (było ciemno) wraz z pasażerką ewakuował się na pas zieleni oddzielający obie nitki ruchu. Drugi kierowca, który - jak jest napisane nadjechał (dla baraniny: oczywiście z tyłu, nie z przodu) - uderzył w pierwszy samochód. Kierując się dedukcją z komentarzy, gdyby patrzył w lusterka boczne, a pewnie również w lusterko wsteczne, nie uderzyłby w samochód. A może właśnie cały czas patrzył w te lusterka i dlatego doszło do wypadku lub kolizji? W związku z mgłą mózgową, niekoniecznie covidową, u kilku komentujących powtórzyć należy to, co jest napisane w artykule: do wypadku lub kolizji nie doszło w czasie jazdy obu samochodów, a więc np. podczas wyprzedzania, lecz w momencie, gdy jeden samochód (ten, który chwilę wcześniej uderzył w barierki) stał uszkodzony na jezdni. Podsumowując, mgła mózgowa w olbrzymiej części polskiego (i nie tylko) społeczeństwa istnieje i ma się dobrze od dawien dawna, a nie od czasu pojawienia się tzw. pandemii..
12. Dodane przez noaijdfioajsdf, w dniu - 09-01-2022 18:40 Do 11. Dlatego uważam, że każdy nowy samochód sprzedawany na terenie UE powinien obowiązkowo mieć kamerę przód-tył, nawet jeśli byłaby to jakaś budżetówka z rozdzielczością jak katarynka za króla ćwieczka. Zapis powinien być prowadzony w pętli na karcie od momentu odpalenia silnika, a po otrzymaniu sygnału z komputera np. o odpaleniu poduszek zapis powinien być zabezpieczony bez możliwości skasowania. Do wglądu przez policję. Koszt migracji do takiego systemu znikomy, korzyści olbrzymie. Kwestia tylko dostosowania prawa i dobrej woli producentów.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.