Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow Leszno będzie miało ambasadora. To Węgier

Kolejny tytuł honorowy

Leszno będzie miało ambasadora. To Węgier

13.01.2022. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Uniwersytet w Dunaujvaros)
Prezydent Leszna ustanowił tytuł Honorowego Ambasadora Miasta Leszna – kolejne, po Honorowym Obywatelu i Zasłużonym dla Miasta Leszna wyróżnienie za zasługi dla miasta. Pierwszym Honorowym Ambasadorem zostanie Andras Istvan: rektor uniwersytetu w węgierskim Dunaujvaros, partnerskim mieście Leszna.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W ostatnim dniu 2021 roku prezydent Łukasz Borowiak wydał zarządzenie ustanawiające tytuł Honorowego Obywatela Miasta Leszna. -Będzie ono nadawane osobom szczególnie zasłużonym w budowaniu pozytywnego wizerunku Leszna, zarówno w kraju,
jak i za granicą -
wyjaśnia wiceprezydent Piotr Jóźwiak. To wyróżnienie nadawane właśnie przez prezydenta miasta - przyznawane do tej pory tytuły Honorowego Obywatela i Zasłużonego dla Miasta Leszna nadawane są przez Radę Miejską. Zgodnie z regulaminem tytuł Honorowego Ambasadora przyznawany będzie raz w roku, zaś jego wręczenie odbywać się ma 17 stycznia, w rocznicę powrotu Leszna do Macierzy, obchodzoną jako święto miasta.

Znamy już nazwisko pierwszego Honorowego Ambasadora Miasta Leszna. -To pan profesor Andras Istvan, rektor Uniwersytetu w Dunaujvaros - mówi Piotr Jóźwiak. Dunaujvaros od trzech lat jest miastem partnerskim Leszna. -O uhonorowanie pana profesora wystąpił rektor PWSZ w Lesznie, która jako pierwsza nawiązała kontakty z węgierską uczelnią, skutkiem czego była umowa o partnerstwie naszych miast - mówi wiceprezydent Jóźwiak.

Prof. Istvan odbierze tytuł osobiście podczas uroczystej sesji Rady Miejskiej Leszna w poniedziałek 17 stycznia.

 
Komentarze (83)
1. Dodane przez Murasz, w dniu - 13-01-2022 13:58
A Zoltan Adorjan albo Antal Kosco ?
2. Dodane przez europ, w dniu - 13-01-2022 14:00
orbanowski dycydent i pro pisiorski prezydent dobrana para wstyd i obraza dla mieszkańców
3. Dodane przez DGR forever, w dniu - 13-01-2022 14:19
Będziecie mieć ambasadora, ale do nas nadal będziecie jeździć na baseny albo korzystać z obiektów sportowych. Zacznijcie w końcu robić u siebie wszystko po kolei, a nie od d...... strony
4. Dodane przez XYZ, w dniu - 13-01-2022 14:31
Z tego Leszno będzie miało korzyści.
5. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-01-2022 14:37
Oj Łukasz Łukasz co ty jeszcze głupiego wymyślisz w tej swoje prezydenturze. 
Biedne to Leszno z Tobą j biedne już polowa kraju z nas się śmieje teraz bedzie jeszcze Europa miała ubaw
6. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 13-01-2022 14:41
Dr András jest rektorem od 2012 roku i decyzją Senatu będzie kierował placówką do 30 czerwca 2022 roku. 
 
Jak dostać się do Dunaújváros 
Zalecamy podróżowanie środkami komunikacji miejskiej (połączenie: autobus + metro + autobus dalekobieżny). To najtańszy i bezpieczny sposób podróżowania. Poniżej możesz przeczytać kilka wskazówek dotyczących sposobu dojazdu do Dunaújváros z lotniska: 
 
Kolejną bardzo pomocną aplikacją jest BKK FUTÁR APP , która jest oficjalnym planerem podróży systemu transportu publicznego w Budapeszcie. Pomoże Ci dowiedzieć się, jakim środkiem transportu musisz użyć w Budapeszcie, aby dostać się z miejsca wylotu do wybranego miejsca docelowego. Aplikacja jest również dostępna na iPhone'y i urządzenia z systemem Android .  
https://www.uniduna.hu/en/how-to-get-to-the-university 
 
Specjalizacje/ Kierunki: 
 
Komunikacja biznesowa 
Komunikacja medialna 
 
 
Absolwenci posiadający wiedzę o systemach komunikacji w społeczeństwie oraz głównych instytucjach komunikacji i mediów, mogą pełnić społeczną rolę mediatora, mają liczne możliwości rozwoju zawodowego. dla tych, którzy widzą swoją przyszłość w branży komunikacyjnej i medialnej, ten stopień jest idealnym wyborem. 
https://www.uniduna.hu/en/communication-and-media-ba
7. Dodane przez Ha, w dniu - 13-01-2022 14:51
A to dobre, pasuje do dzisiejszej Polski.
8. Dodane przez Strach się bać!, w dniu - 13-01-2022 14:57
Za 10 lat Leszno będzie miało 10 ambasadorów i co z tego? Jak chcecie sobie imprezkę co roku robić to wymyślcie sensowniejszy pomysł. Jak na 3 lata kontaktów to szybko przyznajecie tytuły.
reklama
9. Dodane przez Student, w dniu - 13-01-2022 15:03
Typowa transakcja wiązana, zważywszy na fakt, że Borowiak jest od niedawna wykładowca PWSZ (sic!)
10. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-01-2022 15:08
Jeżeli Pan Andras buduje pozytywny wizerunek miasta, to dziękujemy i gratulujemy. Pana Redaktora poprosimy o przybliżenie nam tej postaci.
11. Dodane przez na świecy, w dniu - 13-01-2022 15:16
Nie mam nic do tego Pana ambasadora, ale w zasadzie dlatego, że go w ogóle nikt nie zna. Teraz to się przenikają już rady naukowe z miastem Leszno, tyle osób jest wartych docenienia. Zaczynam się czuć obco w swoim rodzinnym mieście, tu się urodziłem i tutaj nigdy o tym Panu nie słyszałem. Do tej pory. Ktos chyba poleciał na świecy.
12. Dodane przez wings of change, w dniu - 13-01-2022 15:23
Zwróćcie Państwo uwagę jakie kierunki się obiera w tym Lesznie, takie wschodnie troche, to tak jakby władzę nie interesowąła wczesniejsza współpraca z innymi krajami, miastami, tylko ta aktualna. Ta podjęta teraz, świerza, jeszcze niepoznana do końca, nieodkryta, ale aktualna, wschodnia. Kurcze trochę słabo jak na moje skrzydlate miasto.
13. Dodane przez Do 1, w dniu - 13-01-2022 15:24
Zoltan Adorjan jest honorowym obywatelem Rzeszowa,nie wiedziałeś o tym ?
14. Dodane przez Byłem, w dniu - 13-01-2022 15:28
Jesienią byłem w Lesznie na starym mieście. Żal .
15. Dodane przez vihik, w dniu - 13-01-2022 15:46
A to teraz będziemy śpiewać, Polak, Węgier dwa bratanki. Myślę, że na "Dni Leszna' przyjedzie prezydent Orban, to dopiero się będzie działo.
16. Dodane przez mmm, w dniu - 13-01-2022 16:01
Czy liczba tych ambasadorów będzie przyrastała każdego roku do coraz większej grupy czy każdego roku będzie inny?
17. Dodane przez xyz, w dniu - 13-01-2022 16:41

18. Dodane przez xyz, w dniu - 13-01-2022 16:41
Leszno 2018, kampania samorządowa. Konstytucja dla Leszna, Rzecznik Praw Mieszkańców, Ambasador&
19. Dodane przez a, w dniu - 13-01-2022 16:47
A co z pREZYDENTA grawertonami? Grawertony czekają! Więcej tytułów, honorów, odznaczeń!
20. Dodane przez PL, w dniu - 13-01-2022 17:13
Czy my nie rmożemy przyjażnić się z innymi, bogatszymi krajami? Rzeczywiście, pasuje do dzisiejszej Polski, Nadal trzymamy z z panstwami ,, które nie dość , że biedne to jeszcze rządy jak w komunie.
21. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 13-01-2022 17:32
Co proszę? Prezydent Leszna jest wykładowcą na PWSZ?? Co tam wykłada i w jakim wymiarze godzin?
22. Dodane przez PolishP, w dniu - 13-01-2022 17:34
Jaka porażka.
23. Dodane przez A Psik, w dniu - 13-01-2022 17:48
Wągier ??
24. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 13-01-2022 18:11
Mam pytanie do działaczy PiS, panów Szczota i Jana Dziedziczaka, posła z Warszawy, czy po około 5-6 latach są już efekty wizyty ambasadorów w Lesznie? Czy jeszcze pamiętają o tamtej sobotniej wizycie, tak szumnie rozleklamowanej w mediach?
25. Dodane przez 12345, w dniu - 13-01-2022 18:36
Do kom.20 Przecież pis rozdaje kasę na prawo i lewo i nawet nie patrzy komu ? To w takim razie jesteśmy już " bogatym " krajem. ;) w imię pisu i Jarosława .
26. Dodane przez do kom. 20, w dniu - 13-01-2022 18:36
A w 1920 roku, gdy Węgrzy przesłali nam duże zapasy amunicji, by było czym się bronić przed atakującą armią sowiecką, to oni wysłali je do Polski jako kraju biednego czy bogatego?
27. Dodane przez Do 21, w dniu - 13-01-2022 19:23
Z moich informacji wynika, że chodzi o zagadnienia marketingu w samorządzie. Nie wiem w jakim wymiarze godzinowym. Interesuje mnie natomiast, czy robi to w czasie pełnienia obowiazków , czy pobiera za to wynagrodzenie i czy to w ogóle jest zgodne z prawem. Pewne jest jedno, to była pilnie strzeżona tajemica, ktora właśnie wypłynęła. Wielki szok, że moderator puścił ten komentarz w eter. Będą kłopoty
28. Dodane przez do 26, w dniu - 13-01-2022 19:24
To było człowieku 100 lat temu! I co miało wspólnego z Lesznem? Czy wy tam w tym mieście robicie zawody w delikatnie określając " dziwnych " pomysłach? Jak nie informacja o Pani Lesi to teraz ambasador!
29. Dodane przez vv, w dniu - 13-01-2022 19:36
GDZIE MY ZYJEMY
30. Dodane przez wowo, w dniu - 13-01-2022 20:37
Prezydent tak uzależniony od pisiorów jak .......
31. Dodane przez XYZ, w dniu - 13-01-2022 21:04
Czy ten Borowiak chce zabłysnąć (...) 
Robi z Leszna szyderę.
32. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 13-01-2022 21:24
Aż trudno mi w to uwierzyć, że Prezydent Leszna jest również wykładowcą akademickim. Aż ktoś tego nie potwierdzi oficjalnie, będę tą informację traktował tylko jak żart lub plotkę.
33. Dodane przez do kom. 27, w dniu - 13-01-2022 21:46
Może to była tylko jakaś jednorazowa prelekcja?
34. Dodane przez Kto to jest?, w dniu - 13-01-2022 23:43
Przydałaby się jakaś notka o tym rektorze. W internecie można znaleźć osobę o nazwisku Andras Istvan, zajmującą się teologią katolicką i katolicką filozofią.  
Publikacje:  
1. The Evolution od CSR and its reception in post- socialist environments: the case od Hungary - 2015 
2. Social responsibility in higher education. 
3. Teologia postmodernistyczna jako szansa.  
To ostatnie w tłumaczeniu z węgierskiego - tłumaczone przez translatora - języka niestety nie znam. 
 
Czy to o tą osobę chodzi?
35. Dodane przez aaa, w dniu - 14-01-2022 08:06
Do kom. 9. To ja nie wiedzialem ze Lukasz ma doktorat. Z tego co mi wiadomo to od doktora mozna byc wyladowca na uczelni.
36. Dodane przez do 35, w dniu - 14-01-2022 08:51
To jest Leszno, miasto prywatne. Tu obowiązują inne zasady.
37. Dodane przez ja, w dniu - 14-01-2022 08:55
9, co??? 35, wcale nie trzeba mieć doktoratu. Prezes GTBS Sp. z o.o. Leszno też pracuje na PWSZ Leszno.
38. Dodane przez ja, w dniu - 14-01-2022 09:05
A przynajmniej do niedawna pracował.
39. Dodane przez mp, w dniu - 14-01-2022 09:06
Zmienił się rektor PWSZ, to są inne zasady, to nie ma kłótni (pamiętacie?).
40. Dodane przez Do 34, w dniu - 14-01-2022 09:08
Chyba nie. Ten jest chyba związany z naukami przyrodniczo- rolniczymi.  
Po wizycie w zeszłym roku w Lesznie pojechał też na Uniwersytet Śląski, żeby nawiązać współpracę. Niestety, z przemówienia, które wtedy wygłosił i które pojawiło się na stronie uniwerku niewiele można wywnioskować co to za szkoła, której jest rektorem. Mówił tylko, że zajmują się szeroko pojętymi naukami stosowanymi i wymienił np. informatykę. Nadal trudno coś znaleźć w necie ze wzgl. na barierę językową. Węgierski jest cudnym językiem, ale ni w cholerę nie można się niczego domyślić. :)
41. Dodane przez Sandro Ramirez, w dniu - 14-01-2022 09:24
Zastanawiające jest, że w tej kwestii nie było żądnych informacji w naszych usłużnych ,,mediach''. Przecież bycie wykładowcą akademickim to żaden wstyd, a raczej prestiż. Coś tu brzydko pachnie. 
Prezes GTBS też? To wszyscy znajomi królika się tam ulokowali?
42. Dodane przez Anka, w dniu - 14-01-2022 09:31
Fajnie byłoby przeczytać nazwiska wykładowców (wszystkich) w tej leszczyńskiej uczelni. No i oczywiście ich dorobek naukowy.
43. Dodane przez Czy jest zgoda?, w dniu - 14-01-2022 09:43
Pytanie zasadnicze, czy prezydent uzyskał zgodę resortu administracji na wykonywanie dodatkowej pracy? Takowa jest wymagana. 
 
Wykładnia resortu administracji w tej sprawie:  
 
"Jakkolwiek ustawodawca nie nakłada na prezydenta miasta bezwzględnego zakazu jakiejkolwiek równoległej aktywności zawodowej trudno oprzeć się wrażeniu, że osoba piastująca funkcję związaną z mandatem zaufania publicznego i jej działalność winna koncentrować się przede wszystkim na wykonywaniu związanych z nim zadań publicznych". 
 
Żrodlo: Gazeta Wyborcza, SAB/ Rynek Zdrowia
44. Dodane przez Czy to jest zgodne z prawem?, w dniu - 14-01-2022 09:57
Podst. prawna art. 30 ustawy z dnia 31 listopada 2008 o pracownikach samorządu ( tekst jednolity Dz. U. z 2016 poz. 902 ze zm.) 
 
Artykuł ten nie zawiera generalnego zakazu podejmowania zajęć pozasłużbowych, jedynie wprowadza ograniczenie zakresu tych zajęć, np. dodatkowe zajęcia wykonywane w godzinach pracy urzędnika albo ich wpływ na nieefektywne wykonywanie zadań służbowych. 
 
Art. 19 ustawy z dnia 16 listopada 1982 o pracownikach urzędów państwowych (tekst jednolity Dz.U. z 2027 poz. 2142 ze zmianami) 
 
Należy uzyskać zgodę pracodawcy, w przypadku prezydenta miasta zgodę resortu administracji, na wykonywanie dodatkowych zajęć pozasłużbowych. 
 
Czy pan prezydent jest w tym wypadku w zgodzie z prawem? Czy uzyskał zgody i czy jego działalność nie jest w jakimkolwiek konflikcie z jego obowiązkami jako urzędnika państwowego?
reklama
45. Dodane przez Kto?, w dniu - 14-01-2022 10:08
Kto może zostać nauczycielem akademickim? 
 
Wymagania: 
 
- wykształcenie wyższe co najmniej w stopniu mgr 
- przygotowanie pedagogiczne ( studia podyplomowe 3-semestrowe) 
 
Wykładowcą może zostać każdy spełniający te dwa warunki i kontynuujący ścieżkę awansu naukowego, tj zdobywający kolejne tytuły naukowe, będący związany z uczelnią.  
 
Czy leszczyńska uczelnia także pod tym względem odstaje od ogólnie przyjętych standardów?
46. Dodane przez Do 43 i 44, w dniu - 14-01-2022 10:27
Wydaje się, że koledzy komentatorzy dotknęli clue problemu i jednocześnie wskazali przyczynę, dla której praca pana Borowiaka na uczelni jest tzw. tematem tabu. Ot, taka nasze leszczyńska rzeczywistość.
47. Dodane przez ad, w dniu - 14-01-2022 10:34
PWSZ Leszno, Instytut Politechniczny, Budownictwo, Technologia i organizacja, projekt, wykład, mgr Ł. Borowiak  
Instytut Politechniczny, Mechatronika, Zarządzanie jednostkami gospodarczymi, ćwiczenia, mgr Łukasz Borowiak
48. Dodane przez popieram 28, w dniu - 14-01-2022 10:37
Dobrze sprecyzowane, dziwne pomysły zaczynają być drugim imieniem miasta Leszna.
49. Dodane przez Merytoryczny hejter, w dniu - 14-01-2022 10:51
(...) uczy studentów zarządzania? Przyszlosc tego kraju rysuje się w ciemnych barwach.
50. Dodane przez odn. 41, w dniu - 14-01-2022 10:58
Tak, prezes GTBS też jest zatrudniony na PWSZ Leszno (...)
51. Dodane przez Do 47, w dniu - 14-01-2022 10:58
Czy pan prezydent ma przygotowanie pedagogiczne? Aby prowadzić wykłady na uczelni konieczne jest ukończenie trwających 3 semestry studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki. 
 
Po drugie. Wykładowcą może być osoba będąca co najmniej magistrem oraz włączona na uczelni w proces zdobywania kolejnych stopni naukowych, czyli będąca na ścieżce naukowej od asystenta przez doktora do habilitacji, co jest prowadzone w ramach doktoryzacji i habilitacji. Czy pan prezydent jest doktorantem?
52. Dodane przez do 47, w dniu - 14-01-2022 11:00
Mgr ekonomii wykłada mechatronikę. No fajnie ;)
53. Dodane przez do 42, w dniu - 14-01-2022 11:01
Wszystkie nazwiska wykładowców PWSZ Leszno są dostępne na stronie internetowej PWSZ Leszno, trzeba się doszukać. Na stronach internetowych innych uczelni, w wyszukiwarce, wystarczy wpisać imię i nazwisko i wyświetlają się dane.
54. Dodane przez Czyżby?, w dniu - 14-01-2022 11:06
Czyżby pan prezydent potrzebował dodatkowych źródeł dochodu? 
 
Czyżby pan prezydent nie wierzył w kolejną wygraną w wyborach? 
 
Czyżby pan prezydent szykował sobie miejsce zarobkowania po kolejnej kadencji? 
 
Wpis w CV o byciu wykładowcą akademickim na pewno będzie dobrze wyglądał podczas aplikacji. 
 
Tak czy owak kadencja pana prezydenta kiedyś się skończy. Może sprawować funkcję jeszcze tylko kolejną kadencję, oczywiście jeśli wygra wybory ( obecnie obowiązuje dwukadencyjność). 
 
W tej sytuacji zrozumiałym jest staranie się o nowe miejsce zatrudnienia w przyszłości. Dobry ruch pana prezydenta!
55. Dodane przez o, w dniu - 14-01-2022 11:08
No przecież jeżeli osobę powiązaną z PWSZ Leszno (podmiot podległy lub nadzorowany przez Ministra Edukacji i Nauku, Przemysława Czarnka) mianuje ambasadorem miasta ...
56. Dodane przez coraz więcej, w dniu - 14-01-2022 11:10
Zaczyna być tłoczno w leszczyńskich wyścigach o dalekie, poza Lesznem, na cały kraj, wpływy.
57. Dodane przez @ 52, w dniu - 14-01-2022 11:15
"Skończył studia z gospodarki przestrzennej na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny)." [BIP Leszno, Prezydent Miasta]
58. Dodane przez ad, w dniu - 14-01-2022 11:18
47. Oczywiście dane pochodzą z www.pwsz.edu.pl
59. Dodane przez do 52, w dniu - 14-01-2022 11:26
Gospodarka przestrzenna a mechatronika to dwie, zupełnie udzielne dziedziny nauki. To tak jakby mgr informatyki miał wykładać medycynę. To jest rozbój w biały dzień na studentach tej uczelni.
60. Dodane przez o nauce polskiej, w dniu - 14-01-2022 11:38
Wszystkich doktorów nauk, także wszystkich doktorów nauk z Leszna, można wyszukać na stronie www.nauka-polska.pl , wystarczy wpisać nazwisko i imię, pojawia się wiele danych, szczególnie tytuł pracy doktorskiej (zwracam uwagę, najważniejsze!), uczelnia, promotor, recenzent, dane opisowe, itd.
61. Dodane przez Gorsza sprawa, w dniu - 14-01-2022 11:55
Powołując się na art. 30 wspomniany w kom. 44. 
 
Czy tu nie zachodzi znacznie poważniejsza przeszkoda? Nie tylko kolidowanie z efektywnością pracy i godzinami pracy? Nie tylko brak zgody na wykonywanie pracy przez organ nadrzędny, jeśli takiej nie udzielono? 
PWSZ jest finansowane z budżetu państwa. Prezydent pracuje na uczelni i pobiera tam pensję, jak mniemam. 
Czy nie zachodzi tu kolizja odnośnie możliwości wpływania przez władze uczelni na decyzję prezydenta? Czy sprawa ambasadora nie jest sygnałem? Czy nie zachodzą poważniejsze komplikacje natury finansowej, czy też przepływu informacji? 
 
To jest sprawa do zbadania. Proponuję biurom poselskim opozycji pisowskiej oraz radnym zajęcie się tą kwestia. 
Czy nasz włodarz dopełnił wszystkich prawnych formalności i jest w zgodzie z obowiązującym prawem. Czy następne posiedzenie rady miasta nie powinno zbadać tej sprawy? Jako obywatele miasta mamy prawo wiedzieć, czy w Lesznie przestrzegane jest prawo przez najwyższa osobę reprezentującą samorząd.
62. Dodane przez do 61, w dniu - 14-01-2022 12:31
Redaktor Adamek, jako bardzo rzetelny i ostry jak brzytwa dziennikarz patrzący władzy na ręce i piętnujący jej przywary, z pewnością zajmie się tematem. Chyba nikt z nas komentujących nie ma co do tego wątpliwości, że tak będzie ;)
63. Dodane przez odn. 62, w dniu - 14-01-2022 15:22
Co ?! Nie popieram. Chyba, że to sarkazm.
64. Dodane przez Do 35, w dniu - 14-01-2022 15:23
Ma zaoczne studia
65. Dodane przez jak to jest?, w dniu - 14-01-2022 16:36
Partnerska uczelnia, partnerskie miasto. Wpisujemy w Google Dunaújvárosi Egyetem, wybieramy język angielski i mamy do dyspozycji wszystko o tej uczelni. To jest węgierski Uniwersytet Dunajujvaros, uczelnia partnerska PWSZ Leszno/Instytut Politechniczny (!) /Instytut Gospodarki i Zarządzania Przestrzenią (dwz.pwsz.edu.pl/Lista_uczelni_partnerskich,61198.html). W takim razie, jak się ma mianowanie ambasadorem rektora (!) partnerskiej, zagranicznej (!) uczelni przez, jeśli to prawda, pracownika naukowego uczelni, będącego jednocześnie prezydentem miasta, gdzie znajduje się uczelnia? Czy tu nie ma kolizji, na przykład interesów?
66. Dodane przez bbb, w dniu - 14-01-2022 16:42
W programie zaocznych studiów ekonomicznych chyba nie ma możliwości zdobycia pedagogicznych kwalifikacji.
67. Dodane przez taka gra, w dniu - 14-01-2022 16:45
To jest gra na siebie, nie na miasto i mieszkańców a czasem można odnieść wrażenie, że przeciw mieszkańcom.
68. Dodane przez do 62, w dniu - 14-01-2022 17:36
Oczywiście, że tak bedzie. Już w najblizszym felietonie:):):):)
69. Dodane przez errata do kom. 67, taka gra, w dniu - 14-01-2022 18:09
W kom 67. winno być: Wydaje się, że to przypomina grę na siebie, nie na miasto i mieszkańców a czasem można odnieść wrażenie, że przeciw mieszkańcom.
70. Dodane przez Kolejny smaczek, w dniu - 14-01-2022 18:42
Jest jeszcze druga strona tej sprawy, a mianowicie statut PWSZ w Lesznie, który ściśle określa, jakie trzeba spełniać warunki i wymagania, aby być pracownikiem naukowym tej uczelni. 
 
Rozdział V. Pracownicy uczelni. 
 
&63 Pracownikami uczelni są: 
- nauczyciele akademiccy 
- osoby nie będące nauczycielami 
 
Nauczyciele akademiccy: 
- pracownicy dydaktyczni 
- dyplomowani bibliotekarze i pracownicy dokumentacji i informacji naukowej 
 
Pracownicy dydaktyczni na stanowiskach: 
Prof. zwyczajny 
Prof. nadzwyczajny 
Prof. wizytujący 
Starszy wykładowca 
Wykładowca 
Asystent 
Lektor i instruktor 
 
&64 Pracownicy dydaktyczni uczelni są zobowiązani do: 
 
- kształcenia i wychowania studentów 
- rozwijania twórczości naukowej lub artystycznej 
- podnoszenia kwalifikacji zawodowych, również przez publikację prac  
- uczestniczenia w pracach organizacyjnych uczelni 
 
Nauczyciele akademiccy uczestniczą w pracach badawczych i rozwojowych. 
 
&65 Nauczycielami akademickimi mogą być: 
 
Osoby spełniające kryteria określone w ustawie, a ponadto spełniając wymogi i kwalifikacje określone w statucie. 
 
Cdn.
71. Dodane przez 70 c.d., w dniu - 14-01-2022 19:33
&66 
Pkt. 1 do 4 - /inf. o tym kto może być zatrudniony jako profesor./ 
 
5. Starszy wykładowca - mgr lub mgr inż. lub równorzędny, posiadający dorobek naukowy i dydaktyczny oraz osiągnięcia organizacyjne na rzecz PWSZ 
 
lub 
 
mgr, mgr inż. lub równorzędny, posiadający do najmniej 5- letnie doświadczenie w praktyce przemysłowej lub usługach. 
 
6. Wykładowca - mgr, mgr inż. lub równorzędny, mający osiągnięcia dydaktyczne i organizacyjne na rzecz PWSZ 
 
lub 
 
mgr, mgr inż. lub równorzędny, mający co najmniej 5- letnie doświadczenie zawodowe w prezentowanej przez siebie specjalności. 
 
7. Asystent - mgr, mgr inż. deklarujący i rokujący właściwy rozwój zawodowy oraz chęć otworzenia przewodu doktorskiego w ciągu 5 lat od zaangażowania i uzyskania w ciągu 8 lat stopnia doktora. 
 
& 68 
1. Nawiązanie stosunku pracy nauczyciela akademickiego następuje na podstawie mianowania / dotyczy tylko osób z tytułem naukowym profesora/ lub umowy o pracę.  
 
4. Kryterium kwalifikacyjnym branym pod uwagę przy nawiązaniu stosunku pracy są osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i organizacyjne oraz zawodowe osiągnięcia poza szkołą wyższą. 
 
& 69  
Zatrudnienie nauczyciela akademickiego w wymiarze większym niż 1/2 etatu następuje po przeprowadzeniu otwartego konkursu. 
 
VI. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich. 
 
&86 
2. W szczególności nauczyciel akademicki podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej za: 
 
7. Powoływanie się na wpływy w uczelni, instytucji państwowej lub samorządowej albo spowodowanie przekonania innej osoby o istnieniu takich wpływów i podjęcie się pośrednictwa w załatwianiu sprawy w zamian za korzyść majątkową lub osobistą albo jej obietnicę.
72. Dodane przez do kom. 53, w dniu - 14-01-2022 21:54
Faktycznie jest tam wpisany mgr Łukasz Borowiak. Ale numer! Żeby tak cichaczem wykładać, bez wzmianki w mediach?
73. Dodane przez do kom. 9, w dniu - 14-01-2022 22:06
To prawdziwą niespodziankę Pan tutaj z worka ludziom wyciągnął. Chyba mało kto w Lesznie o tym wiedział, że Pan Borowiak dołączył do grona wykładowców uczelnianych obok innego leszczyńskiego polityka. A mówią, że tylko I i II LO kształcą z potencjałem. A chyba ani Pan Szczot ani Pan Borowiak chyba tych szkół nie kończyli.
74. Dodane przez Do 71, w dniu - 14-01-2022 23:21
No to coś mi się zdaje, że nasz prezydent załapał się na &66 pkt. 6 statutu PWSZ. Mam rację? Ma 5-letnie doświadczenie w prezentowanej przez siebie specjalności. No bo chyba nie ma doświadczenia 5-letniego w praktyce przemysłowej lub usługach? 
A swoją drogą ci co pisali ten statut, to nieźle to wymyślili. Można zatrudniać ludzi bez doświadczenia dydaktycznego i bez pedagogicznego przygotowania. I szafa gra a komoda tańczy! ;)
75. Dodane przez Do 74, w dniu - 15-01-2022 12:17
Pan Borowiak jest mgr ekonomii na kierunku "Gospodarka przestrzenna".  
Jak czytamy na stronie oto uczelnie.pl, dziedzina ta zajmuje się racjonalnym wykorzystaniem i zagospodarowaniem przestrzeni geograficznej. Planowaniem i konstruowaniem budowli oraz stymulowaniem związanych z tym procesów.  
 
Mgr Borowiak wykłady prowadzi z zarządzania jednostkami gospodarczymi. 
Ćwiczenia dotyczą technologii i organizacji. Są to dość enigmatyczne sformułowania, które laikowi niewiele mówią. Pewnie studencki pana magistra mogliby nam to trochę przybliżyć. 
 
Prezydent pracował w MZBK jako administrator nieruchomości. 
Był też urzędnikiem starostwa powiatowego. 
Następnie zaangażował się w politykę. 
 
Czy rzeczywiście ma 5-letnie doświadczenie w swojej specjalizacji, jaką jest gospodarka przestrzenna? Czy można za to uznać administrowanie nieruchomością komunalną i pracę w urzędzie powiatowym? Czy trwało to 5 lat?
76. Dodane przez !!! Tłumacz !!!, w dniu - 15-01-2022 12:32
Swego czasu zostałem poproszony o tłumaczenie rozmów na spotkaniu przedstawicieli zaprzyjaźnionych miast. Było to w pobliżu Leszna, kilka kilometrów. Z polskiej strony była śmietanka regionu, magistrowie, lekarze, policjanci z górnej półki, był nawet senator i kilku radnych oraz posłowie. Z polskiej strony ok. 35-40 osób. Obcokrajowców ca 8 osób. Kilku tych obcokrajowców znało nie mniej jak jeden język obcy, byli tacy, którzy mówili płynnie w dwóch językach no i swój ojczysty. Żaden z naszych nie znał nawet podstaw niemieckiego, angielskiego czy francuskiego! Stół zastawiony bardzo po królewsku. Z alkoholu była tylko biała wódka bardzo dobrej marki.  
Pytanie !!!!! 
W jaki sposób ta elita zdobyła średnie czy wyższe wykształcenie? 
Większość z nich kształciło się po upadku socjalizmu, więc powinni znać przynajmniej jeden język na średnim poziomie. 
Gdy nasi popili znali wszystkie języki.  
Po imprezie nawet policjant pojechał swoim samochodem. Zagraniczna delegacja poprosiła mnie, o zamówienie dwóch taksówek. 
Tak wyglądają współprace z zaprzyjaźnionymi miastami. 
Podczas całego spotkania od 14:00 do 23:00-24:00 nie było wzmianki o współpracy gospodarczej czy kulturalnej. 
Co najczęściej tłumaczyłem? 
Do dna! Pij do dna!
77. Dodane przez Do 76!, w dniu - 16-01-2022 08:04
76! Jeżeli tyle już napisałeś to miej odwagę napisać o który samorząd ci chodzi. Kto tak po pańsku świętował kilka kilometrów od Leszna? Robisz krzywdę innym samorządom,które też współpracują z obcymi krajami i to od lat. Mój samorząd ,gostyński ,nie opiera współpracy na butelkach wódki czystej i toastach DO DNA tylko na bezinteresownej pracy wielu osób znających języki obce i poświęcających swój czas i energię od ponad 20 lat. A swoją drogą dziękuję za takiego dyskretnego i piszącego paszkwile do lokajnej prasy tłumacza.
78. Dodane przez popieram 76, w dniu - 16-01-2022 10:13
Dobre!
79. Dodane przez Do 77, w dniu - 16-01-2022 12:30
No właśnie, tego oczekuje się od ludzi! Bierzcie kasę i twarz w kubeł. Uważam, że bardzo dobrze, że pan Tłumacz informuje nas tutaj o nadużyciach władzy. Władza ma być transparentna i zachowywać się tak, aby nie trzeba było być "dyskretnym". To co mówisz jest niewybaczalne. Jeśli masz takie podejście, że wszystko co dzieje się w kręgach władzy i elit należy zamieść pod dywan i opłacić wszystkich w koło, żeby milczeli i zapewnili "dyskrecję", to znaczy, że nie rozumiesz zasad jakie powinny obowiązywać w praworządnym państwie. 
Pan Tłumacz ma powiedzieć jaki to samorząd? Ma mieć odwagę? I co, zaraz jakiś uczestnik libacji pozwie go do sądu z powództwa cywilnego o zniesławienie. Po co mu to? Zastanów się bohaterze zanim coś chlapniesz.  
Dobrze, że są ludzie, których uwiera warcholstwo i pijaństwo polskich "elit". 
Nie! - dla bylejakości i niezrozumienia zasad praworządności! Nie! -  
dla niedouczonych!
80. Dodane przez Chyba to nie tak!, w dniu - 16-01-2022 13:22
Tłumacz jest dyskretny. Nie wyjawia jaki to samorząd. Uwiera go sposób w jaki funkcjonuje nasz tzw. establishment i go piętnuje. Ma do tego pełne prawo. Dobrze, aby zwykli ludzie wiedzieli jak to się odbywa. To co napisano w komentarzu 76 jest bardzo smutne i w zasadzie potwierdza też moje spostrzeżenia na temat naszego społeczeństwa. Niedouczeni mają się w Polsce świetnie.
reklama
81. Dodane przez 79i80, w dniu - 16-01-2022 14:06
Takim OGÓLNYMI wypowiedziami pan tłumacz wyrządza krzywdę tym wszystkim ludziom,którzy współpracy z innymi krajami , nie opierają o czystą wódkę i mówią nie tylko ubogim językiem polskim .
reklama
82. Dodane przez 81, w dniu - 16-01-2022 17:10
Nie jestem TYM tłumaczem. To, że ktoś ma takie a nie inne doświadczenia życiowe oczywiście nie przesądza, że inni tłumacze przy okazji międzynarodowych spotkań samorządowych mają takie same. Opisano po prostu jeden konkretny przypadek. Jeśli u Was jest ok, to super! Cieszmy się i Alleluja! 
Jeszcze a propos dyskrecji. Myślę, że obowiązuje przede wszystkim odnośnie tematów i rozmów, które się toczą w kręgach biznesowych, czy też między głowami państw, a nie w odniesieniu do spotkań organizowanych przez samorządy. Tu nie powinno być żadnych tajemnic przed szarym obywatelem, a każdy ich uczestnik powinien się zachowywać po prostu przyzwoicie.
83. Dodane przez 82 i wcześniej..., w dniu - 17-01-2022 08:01
Uderz w stół i nożyce się odezwą .
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Kupię dom wolnostoją... Leszno 600000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj