Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
29
Marca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Wiktoryn, Helmut,
Bertold, Cyryl,
Eustachy
Do końca roku 277 dni.
Start arrow Leszno arrow Nowy Rynek i Plac Metziga: jak się zmienią?

O tym się mówi

Nowy Rynek i Plac Metziga: jak się zmienią?

19.01.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

plac Jana Metziga (fot. Front Architects)
Dwa leszczyńskie place: Nowy Rynek i Plac Metziga przejdą gruntowną metamorfozę. Będzie na nich o wiele więcej zieleni, zmieni się także układ komunikacyjny: na Placu Metziga będzie o wiele miejsc parkingowych, przybędzie ich za to na Nowym Rynku. O zmianach w audycji „O tym się mówi” rozmawialiśmy z Beatą Nawrocką i Bartoszem Adamczakiem z Urzędu Miasta Leszna.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Rewitalizacja Nowego Rynku i Placu Metziga ruszy już w tym roku. Miasto otrzymało na nią dofinansowanie z rządowego programu „Polski Ład”. -Szacowana wartość zadania to około 30 milionów złotych - mówiła w audycji „O tym się mówi” Beata Nawrocka, naczelnik Wydziału Rozwoju UML. Podstawą metamorfozy jest koncepcja opracowana w 2017 roku przez pracownię architektoniczną Front Architects z Poznania, która wygrała konkurs ogłoszony przez samorząd Leszna. -Była ona konsultowana z mieszkańcami jeszcze
przed konkursem, pytaliśmy o to, jak miejsce place mają wyglądać i jaką pełnić rolę -
zapewnia Beata Nawrocka.

Metamorfoza będzie znacząca. -Przede wszystkim przybędzie zieleni - mówi Bartosz Adamczak, Architekt Miejski - na Placu Metziga obecnie powierzchnia zieleni zajmuje około 10 procent, wzrośnie do prawie 30 procent, na Nowym Rynku zwiększy się jeszcze bardziej: z 0,1 procenta do prawie 18 procent. Na Placu Metziga projekt przewiduje wprawdzie usunięcie 11 z 30 rosnących tam drzew, ale także posadzenie 29 nowych, na Nowym Rynku planowane jest posadzenie 30 drzew.

Na Placu Metziga planowana jest między innymi lekka konstrukcja otaczająca dąb Bolek: rodzaj pawilonu, pełniącego również funkcję kulturalne. Planowana jest tam też samoobsługowa publiczna toaleta oraz sezonowy ogródek kawiarniany. Przebudowie ulegnie także fontanna, która ma mieć bardziej nowoczesną, interaktywną formę. Na Nowym Rynku z kolei powstanie nowy pawilon handlowy. -Chcemy wzmocnić tradycyjną funkcję tego placu jako miejsca handlu - mówi Bartosz Adamczak - część stoisk mieścić się będzie w obiekcie w kształcie szybowca, cześć pozostanie „pod chmurką”.
Rewitalizacja wiąże się też z dużymi zmianami dla zmotoryzowanych. -Na Placu Metziga zlikwidowany zostanie ciąg jezdny po zachodniej stronie - wyjaśnia Beata Nawrocka - dzięki temu będzie bezpieczniej dla pieszych, także uczniów znajdującej się tam szkoły. Ograniczona zostanie także liczba miejsc parkingowych na tym placu: z 83 obecnie do 31. -Zamiast tego zwiększymy liczbę miejsc parkingowych na Nowym Rynku z 32 do 62 - mówi Bartosz Adamczak - powstaną także dwa nowe parkingi buforowe przy ul. Kustronia oraz na placu między Ćwicznią a rzeźnią miejską, łącznie będzie tam 140 miejsc postojowych. Zdaniem urzędników to optymalne rozwiązanie. -W ciągu pięciu minut będzie można dojść do centrum i cieszyć się zieloną, przyjazną mieszkańcom przestrzenią - mówi Adamczak.

Przetarg na rewitalizację obu placów ma być ogłoszony w najbliższych dniach, zgodnie z założeniami Polskiego Ładu wykonawca ma być wyłoniony do połowy roku.

(fot. Front Architects)

 
Komentarze (87)
1. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 19-01-2022 14:21
Oby faktycznie przeniesiono przystanek przy Al. Krasińskiego przed skrzyżowanie z pl. Metziga. W obecnej lokalizacji brakuje miejsca na wiatę a autobusy ograniczają widoczność na pieszych ze Słowiańskiej. Buspas na Krasińskiego to też bardzo dobre rozwiązanie uspokajające ruch i promujące transport zbiorowy!
2. Dodane przez Bolo, w dniu - 19-01-2022 14:24
W przetargu pewnie najniższe oferty bedą na 50 mln i po temacie...
3. Dodane przez PMK, w dniu - 19-01-2022 14:40
Najważniejsze, że będzie beton im więcej tym lepiej #dontlookup
4. Dodane przez FAN, w dniu - 19-01-2022 14:45
DO conajmniej polowy roku nie otrzymamy zadnych pieniedzy z Unii Europejskiej ...jak nie dluzej ....do tego cięcia za Turów i inne tematy i polowa planów Pisu nie bedzie raalizowana
5. Dodane przez Jan, w dniu - 19-01-2022 14:56
Wg mnie to kiepski pomysł. 30 mln zł lub więcej przeznaczać na dwa place w Lesznie ??? Tyle ulic nie utwardzonych nie oświetlonych. Ludzie w błocie do domu chodza a tu inwestujemy takie pieniądze w wątpliwą inwestycje. Komu to jest potrzebne ????
6. Dodane przez Janie z 5, w dniu - 19-01-2022 15:07
Mieszkańcom. Nie korzystasz? To nie
reklama
7. Dodane przez Rafał, w dniu - 19-01-2022 15:14
Do kom. 5 Bardzo dobrze, że się cos posuwa do przodu w Lesznie, a nieutwardzone ulice czy nie oświetlone, to sami są ludzie sobie winni, jak kupują tanie szeregowce czy inne bliźniaki za tanie pieniądze od deweloperów, to teraz muszą się taplać w błocie. Sami widzieli, gdzie domy kupują, nikt im nie kazał.
8. Dodane przez koko, w dniu - 19-01-2022 15:21
Już widzę te tumy spacerujące spod parkingu przy rzeźni na rynek :) dobijania starówki ciąg dalszy :) swoją drogą wychodzi średnio pół miliona za posadzenie drzewa
9. Dodane przez Flejtuch, w dniu - 19-01-2022 15:23
Głupota. Zadbać o to co jest.
10. Dodane przez Nima, w dniu - 19-01-2022 15:27
Plac Metziga był nie dawno remontowany to poco to?
11. Dodane przez hmmm, w dniu - 19-01-2022 15:30
A gdzie jest ten kultowy okraglak z Nowego Rynku gdzie mozna było zjeśc bigos czekajac na autobus??/
12. Dodane przez Załamany, w dniu - 19-01-2022 15:46
Ludzie, czy naprawdę musicie krytykować absolutnie wszystko w tym mieście? Większość rzeczy które robi prezydent mi się podoba, ale są tez takie (rosnące wydatki na edukacje czy zieleń w niektórych momentach roku) które uważam za mały minus, ale to co wy robicie przekracza wszelkie pojęcia. Remontujemy akwawit, źle bo po co, za drogo itp, plac Metziga i nowy rynek, brednie o tym ze będzie mniej zieleni jak będzie więcej, znowu ze za drogo, remont Wilkowickiej, zarzuty ze musi być objazd, budowa ścieżki rowerowej na Dąbrowskiego, po co kolejna droga dla rowerów, remont fabrycznej, za dużo wyciętych drzew, ulica pełna drzew, wycięte tylko na rondzie i nasadzone 300 nowych ale tego nie widzicie. To tylko przykłady z dwóch/trzech tygodni. Naprawdę, słuchając was to widzę że potraficie tylko krytykować i nigdy pochwalić. Czasem merytoryczna uwaga jest cenna, ale tutaj rzadko takie widzę. Teraz pewnie jeden z drugim napiszą że mój komentarz jest z działu chwalenia prezydenta, ale ja po prostu jestem zwykłym, normalnym mieszkańcem Leszna, który widzi ile się w Lesznie dobrego dzieje, jednocześnie nie mając klapek na oczach i widząc że niektóre rzeczy są do poprawy. Niesamowita jest wasza pogarda dla ponad 14 tysięcy mieszkańców Leszna którzy oddali w ostatnich wyborach głos na Łukasza Borowiaka, twierdząc że są lizusami, sługusami, mają klapki na oczach czy są głupi. Pozdrawiam wszystkich NORMALNYCH mieszkańców Leszna, kilka osób regularnie piszących dziesiątki komentarzy na elce to nie większość.
13. Dodane przez Do 3, w dniu - 19-01-2022 15:51
Przecież będzie więcej zieleni.Dobrze,że wreszcie będzie odnowiony i zagospodarowany Nowy Rynek.
14. Dodane przez ala, w dniu - 19-01-2022 16:07
to jest narnotrastwo pieniędzy i za to powinno się iść do więzienia czy miast o nie ma na co wydawać pieniędzy????mieszkam przy ul niepodległości za zakladem energetycznym żyje tam ponad 500 rodzin a na chodnikach tej ulicy wewnętrznej nogi można połamać i zawieszenie samochodu urwac a oni chcą wydawać pieniądze na płacę o znikomy zainteresowaniu
15. Dodane przez Do 5, w dniu - 19-01-2022 16:08
Czyli uważasz ze rewitalizacja placów to tylko posadzenie drzew tak ?
16. Dodane przez gg, w dniu - 19-01-2022 16:16
a kiedy otwarcie najwiekrzej galeri goplana i aquaparku
17. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 19-01-2022 16:37
Panie Jarku, Jak można mówić tak sympatycznej kobiecie, że zmiany były podobno konsultowane z mieszkańcami, a Pana nikt nie pytał. No proszę... Podsyłam link do przypomnienia https://elka.pl/content/view/83110/80/
18. Dodane przez nieznamsiealesiewypowiem, w dniu - 19-01-2022 17:01
Do Załamany 
Z Twojego komentarza rozumiem, że za minus uważasz wydatki na edukację? 
To skąd chcesz w takim razie brać tych normalnych ludzi o których piszesz? Na edukację nie można żałować żadnych pieniędzy, od tego zależy nasza przyszłość. Od tych młodych pokoleń które będą miały dostęp do edukacji a nie do dodatków socjalnych. Bez edukacji nie ma zdrowego społeczeństwa.
19. Dodane przez Bajka, w dniu - 19-01-2022 17:09
Moja czarodziejska kula pokazuje, że z tą rewitalizacją obu placy będzie jak z rewitalizacją parku przed pałacem Sułkowskich.  
A już zmniejszenie na placu Meztiga powierzchni pochłaniającej wodę na rzecz betonu to strzał w kolano. Ciekawe gdzie teraz wywali magistrala deszczowa bo fi jest za małe i tyle deszczówki nie będzie w stanie przyjąć? 
Bus pas na Krasińskiego to jeszcze większe korki. Dziś jest tam oficjalnie jeden pas ruchu, a tylko przed skrzyżowaniem rozdziela się na dwa lub trzy. Kierowcy i tak traktują ten jeden pas jak dwa co znacznie usprawnia ruch.  
Gdyby nie herbaciarnia na Kościelnej to bym w centrum była raz w roku.
20. Dodane przez Do 18, w dniu - 19-01-2022 17:19
Wiesz, w przyszłym roku wydamy na edukację około 200 mln, a budżet miasta to ponad 450 mln także uważam że prawie połowa budżetu na szkoły to przesada
21. Dodane przez Do 20, w dniu - 19-01-2022 17:26
Każda kwota wydana na edukację to nie przesada. A że drogo to podziękuj PiS i Polskiemu ładowi.
22. Dodane przez do kom. 18, w dniu - 19-01-2022 17:58
No właśnie. Ludzie to słowo klucz dla rewitalizacji. Bez fajnych ludzi korzystających z tych placów, będzie tam po prostu trochę ładniej lub inaczej. Ta kwestia została dość ciekawie już poruszona w kom. nr 2 dostępnym w linku z kom. 17.
23. Dodane przez Jacek, w dniu - 19-01-2022 18:01
Przypomniałem sobie swój dawny komentarz o Barcelonie ( nr 13 i inne ) https://elka.pl/content/view/82675/80/ Chyba takiej hali jednak nie będzie na Nowym Rynku?
24. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 19-01-2022 18:05
Z jednej strony podoba mi się koncepcja parkingów buforowych, bo sam o nich w komentarzach nieraz pisałem. Z drugiej jednak strony widzę takie miejsca raczej jako parkingi wielogodzinne, np. dla osób, które przyjeżdżają spoza Leszna do pracy. Ale podjechać tylko na chwilę, aby zrobić jakiś drobny zakup, to sam nie wiem, czy będzie mi się chciało iść aż tyle. Mniej miejsc postojowych i więcej zieleni na Metziga na pewno ucieszy spacerowiczów. Ale czy placówki handlowe i usługowe też się z tego ucieszą...?
25. Dodane przez obserwator, w dniu - 19-01-2022 18:13
Tak na szybko licząc to zniknie około 18 miejsc parkingowych, gdzie na dzień dzisiejszy ich tak już brakuje... Jakaś Masakra. Słuchałem wywiadu na ELka.pl i uważam, że Ci pracownicy są oderwani od rzeczywistości. Pani się cieszy, że średnia ilość lokali pustych w centrum jest raczej na tym samym poziomie. A powinny chyba znikać te puste miejsca i pojawiać się punkty handlowo-usługowe. Likwidacja parkingów to kolejny etap do "zajechania" starówki. Czy liczycie że ktoś komu zależy na czasie pojedzie na parking na Nowy Rynek? tam skorzystają tylko pacjenci Ventriculusa. Brak słów... Niektórzy siedzą w budżetówkach od 7-15 i nie muszą korzystać z lokali w centum, ale są tacy co codziennie muszą do tych pozostałości przyjechać i coś załatwić. Ale co tam - chcecie, abym krążył po centum prze godzinę aby znaleźć miejsce i Wam smrodził to OK. Na Nowy Rynek i tak nie pojadę.
26. Dodane przez Star, w dniu - 19-01-2022 18:42
Popieram kom.5  
Komu to potrzebne. I do dam że na pl Metziga ZMNIEJSZY SIĘ ZNACZĄCO liczba miejsc parkingowych. I jesteście z tego zadowoleni?
27. Dodane przez LUq, w dniu - 19-01-2022 18:50
Niestety ten pomysł to kolejny krok do pogrzebania rynku. Już w tej chwili ciężko w centrum zaparkować, a mają zniknąć kolejne miejsca, na rzecz tych koło wiaduktu.  
Leszno to nie Poznań czy Wrocław. Tutaj parkingi buforowe się nie sprawdzą. Nie mamy tak rozwiniętej komunikacji miejskiej.  
 
Już tyle lat mówią o dużym parkingu w centrum i nic w tym temacie się nie dzieje. Wszystkie działki sprzedano w prywatne ręce, ratując budżet miasta. 
 
Nie oszukujmy się każdy jest wygodny. Mając do wyboru restaurację w Galerii lub na Rynku. Większość wybierze tą opcję pod którą zaparkuje szybciej i wygodniej.
28. Dodane przez efcesdf, w dniu - 19-01-2022 19:28
Jeszcze więcej betonu! za mało!
29. Dodane przez Dex, w dniu - 19-01-2022 19:32
Żulisie będą miały kąpielisko toaletę i punkt rozrywki. Istne sanatorium dla meneli.
30. Dodane przez Jack, w dniu - 19-01-2022 20:26
No fajnie ale może zamiast tego miasto wesprze nasze lokalne piekarnie żebyśmy chleba po 10 zł nie musieli kupować są rzeczy ważne i ważniejsze
31. Dodane przez Do kom 30, w dniu - 19-01-2022 20:37
Kup bułki
32. Dodane przez do kom. 29, w dniu - 19-01-2022 20:49
Akurat porządna toaleta miejska to bardzo fajny pomysł. Ludzie spacerują po mieście i nie zawsze mają gdzie skorzystać z wc. Podobnie gdy siedzą dłużej na ławkach. Toalet w traktach spacerowych już dawno powinno być kilka. Np. gdzieś w okolicy Słowackiego / Kościuszki. Na tym placu już nieraz widziałem jak rodzice bawią się z dziećmi w piaskownicy, karmią kaczuszki, a później ubranie do góry i dziecko załatwia się na trawnik, bo w okolicy nic nie ma. W trakcie lockdownu nawet do knajpy nie można było wejść. Menel i tak pójdzie w bramę lub w krzaki bo złotówki lub dwóch będzie mu szkoda.
reklama
33. Dodane przez Tomasz, w dniu - 19-01-2022 20:53
Jak Pan redaktor pyta czy posadzka utwardzona będzie z betonu pan architekt odpowiada że będzie posadzka. Już teraz głupa udają a co dopiero będzie jak to dojdzie do skutku. Nie potrzebnie mieszają w to mieszkańców bo nikt nie wnioskował o likwidację parkingów i wylewanie betonu.
34. Dodane przez Jan młodzieniec, w dniu - 19-01-2022 21:03
Nowy rynek to jest obecnie BRONX. Cyganeria i 500+ szybko zrobią z tymi nowościami porządek
35. Dodane przez Tomasz, w dniu - 19-01-2022 21:15
Pan architekt powiedział (w 13 minucie) że betonu nie będzie i trzymamy za słowo. Zobaczymy z czego będzie ta posadzka urbanistyczna...
36. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 19-01-2022 21:17
Przecież z pieniędzy miasta ma być na to przeznaczona niewielka kwota. Reszta z budżetu skarbu państwa. Chleb faktycznie mocno drożeje, ale z tym wydatkiem musimy poradzić sobie sami.
37. Dodane przez Mieszko, w dniu - 19-01-2022 21:20
Nie szkoda tyle kasy ?? Może lepiej dać więcej na odwodnienie i może jeszcze dach tam zrobić ,?
38. Dodane przez Ok, w dniu - 19-01-2022 21:28
Fajnie ale czy szybko nie zostaną zdewastowane przez wandali, których w mieście pełno. Niestety rysują gdzie popadnie a policja i władze miasta nic z tym nie robią.
39. Dodane przez Prukacz Pospolity, w dniu - 19-01-2022 21:51
Beblotekę otworzą, a gdzie potem zaparkować ? Robią jaja jakieś z mieszkańców.
40. Dodane przez obiecanki, w dniu - 19-01-2022 22:28
Ze skarbu państwa czyli za nasze pieniądze, to co wróci niby na te inwestycje zdejmą z dotacji, które miasto miało z podatków odprowadzanych do budżetu państwa. Państwo PiS nic ze swojego nie daje bo już od dawna nie ma. Teraz kombinuje jak nam zabrać i jeszcze chce sterować centralnie wydatkami samorządów. Nie dajmy się na to nabrać. Wyjazd z PiS-em i przy najbliższych wyborach to samo z obecną władzą w Lesznie.
41. Dodane przez Targowo, w dniu - 19-01-2022 22:44
A ja się cieszę że będzie pięknie 
Mam nadzieję że będzie można kiedyś kupić bilet Mzk na autobus w żabce przy Nowym Rynku 
Przystanek przy Żabce a po bilet trzeba gnać na Deptak
42. Dodane przez ania, w dniu - 19-01-2022 22:57
NaNowym Rynku wzorem innych miast to trzeba zbudować wielki podziemny parking nawet piętrowy .Załatwi to potrzeby całego miasta i pozwoli w krótkim czasie zwrócić koszty budowy.
43. Dodane przez Dolar, w dniu - 19-01-2022 23:08
Zero wycinek starych drzew! Nie da się? Da się. Mordercy.
44. Dodane przez popieram 42, w dniu - 19-01-2022 23:16
I wtedy faktycznie byłby to parking buforowy. Do tego jeszcze jeden piętrowy i było by wspaniale. Można by jeździć do centrum. Pan Maciej Urban powinien coś na ten temat wiedzieć jak był w środkowej Anglii. Tamtejsze rozwiązania z miast Liverpool, Manchester, Leeds, Harogate
45. Dodane przez 1234, w dniu - 19-01-2022 23:23
Dobra wszystko spoko, nawet ładnie to może wyglądać. Ale czy widzicie co sie dzieje? Za chwilę pracujących ludzi nie bedzie stać na jedzenie i opłaty, a tu miliony są jeszcze bardziej pompowane w nierobów, którzy nawet teraz będą mieli wybudowane piękne place by wszystko wyglądało jak w bajce, a to wszystko, żeby zakamuflować to jak bardzo mocno jesteśmy okradani, jak głęboko ich łapy zaczynają grzebać nam w kieszeniach i szperać by w żadnym wypadku nie została tam choć złotówka, jeszcze ten kibel na metziga haha, przecież od razu widać, ze zostanie zbudowany specjalnie dla menelstwa, które zawsze tam będzie się jeszcze bardziej degenerować.
46. Dodane przez do 42, w dniu - 19-01-2022 23:43
Powiedz to ludziom którzy tam mieszkają.Zlinczują cię.
47. Dodane przez do 29, w dniu - 19-01-2022 23:48
Więc wg ciebie: zlikwidować wszystkie ławki w mieście,bo na nich mogą siadać tzw.żulisie,również fontanny,bo mogą się myć w nich.Nie wiem co zlikwidować w mieście żeby nie robili sobie toalet.Najlepiej zlikwidować takich co piszą głupie komentarze jak ty.
48. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 20-01-2022 00:21
Każdy wie dlaczego tłumy walą do galerii, a Starówka umiera - bo tam jest parking! Czy urzędnicy tego nie rozumieją? Plac Metziga jest przede wszystkim postrzegany jako miejsca parkingowe dla Starówki, bo tu jest jeszcze względnie blisko do Słowiańskiej i Rynku. Tymczasem urzędasy chcą zlikwidować kolejne miejsca parkingowe i dobić w ten sposób handel w mieście... Komu tam potrzebna jest trawka? Halo, urzędnicy... Wy powinniście każdego dnia myśleć, gdzie stworzyć kolejne miejsce do zaparkowania dla tych, którzy biorą jeszcze Starówkę pod uwagę...
49. Dodane przez komedia, w dniu - 20-01-2022 00:47
dziś nie ma parkingu nie istniejesz, zrobili bibliotekę na Metziga, nowy urząd przy wejściu na Słowiańską i likwidują parkingi, komedia :)
50. Dodane przez Henk, w dniu - 20-01-2022 01:04
A gdzie basen nic z akwawitem nie robią a gdzie zbiornik zaborowo miał być taki piękny a gdzie galeria goplana przekręt jakich mało powoli prokuratura powinna się zająć tymi obietnicami zrobicie coś co miało być a puzniej obiecujcie bo wstyd mi za te miasto moje miasto
51. Dodane przez Kmicic, w dniu - 20-01-2022 01:09
Może miasto zajmie się studzienkami na ulicach, bo 90% jest zapadniętych!!!!
52. Dodane przez leszczyniak stary, w dniu - 20-01-2022 07:44
do kom. 42 
Przecież w naszym rejonie jeździ dużo na gazie, dla nich podziemny parking na nic. Zresztą w duzych miastach podziemne parkingi tez są omijane przez kierowców (o ile to mozliwe), korzystałem w P-ń i Wrocku, wiem co mówię. 
do kom. 8  
Też widzę te spacery z Kustronia na Rynek, co oni palą przy tych projektach, że mają takie wizje ? Ograniczanie ilości miejsc parkingowych na pl. Metziga to fatalny pomysł, ale z Nowym Rynkiem trzeba coś zrobić, szkoda takiego miejsca. Obawiam sie jednak, ze zabudowa na środku zwiększy ilość przytulnych zakamarków dla żulerii i innej patologii. Tego nie widać na wizualizacjach, czy ktoś to w ogóle analizuje pod tym kątem.
53. Dodane przez a co z Grochowiakiem ?, w dniu - 20-01-2022 07:49
Na wizualizacjach nie ma pomnika Grochowiaka , komu teraz powiem dzien dobry ?
54. Dodane przez MarcinG, w dniu - 20-01-2022 08:29
Wytną 11 drzew i posadzą 29 krzaków jak na Chrobrego. Tam latem nie da się chodzić taka patelnia. Parkingi buforowe z zasady są dla przyjezdnych spoza miasta a potem komunikacja miejska (ale to w dużym mieście). Już widzę jak ktoś przyjeżdża np z Gronowa żeby załatwić coś w rejonie starego miasta i parkuje na Kustronia. Ktoś ta w magistracie upadł i uderzył się w głowę.
55. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 20-01-2022 08:29
ale super! nie mogę się doczekać! będzie pięknie :)
56. Dodane przez krzysztof nowak, w dniu - 20-01-2022 08:52
za mało betonu. śmiało Pnie i Panowie, pozbądźcie się jeszcze drzew będzie pięknie jak w zabetonowanym Kutnie z którego wszyscy sie smieją.
57. Dodane przez zapóźnienie cywilizacyjne miasta, w dniu - 20-01-2022 09:57
Z wydatkowania tak ogromnych pieniędzy nie przybędzie żaden postęp cywilizacyjny miasta. Jak staliśmy się zapóźnieni cywilizacyjnie, także w stosunku do mniejszych od nas w okolicy, tak dalej będziemy zapóźnieni.
58. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 20-01-2022 09:59
Pani Beato Nawrocka, gdzie są opublikowane wyniki konsultacji z mieszkańcami?
59. Dodane przez odn. 17, w dniu - 20-01-2022 10:07
Konsultacje powinny być także PISEMNE! Tak, jak porządnie było przy postępowaniu w sprawie uchwały krajobrazowej/reklamowej/naczelnik architektury Maciej Kubiak. Zebrał ktoś propozycje mieszkańców? Gdzie, na piśmie, są propozycje mieszkańców?
60. Dodane przez kawiarnie, w dniu - 20-01-2022 10:10
Czyli na/przy Placu J.Metziga będą dwie kawiarnie: jedna w bibliotece, druga pod dębem.
61. Dodane przez Barcelona, w dniu - 20-01-2022 10:23
W Barcelonie (2016 r.?) była cała dywizja leszczyńskich urzędników i z nimi powiązanych. Jakie rozwiązania z wycieczki do Barcelony znalazły zastosowanie w Lesznie?
62. Dodane przez popieram 25, w dniu - 20-01-2022 10:28
Słusznie piszecie, będą miejsca postojowe dla klientów i pacjentów Ventriculusa.
63. Dodane przez odn. 36, w dniu - 20-01-2022 10:33
Owszem, z budżetu państwa ale czy nie lepiej było zbudować zespół basenów rekreacyjnych z rekreacją wodną latem? Mieszkańcy (dzieci) latem w mieście nie mają żadnej możliwości rekreacji wodnej, pływania. Basenów odkrytych trzeba.
64. Dodane przez popieram 39, w dniu - 20-01-2022 10:38
Do biblioteki ani dojść (bardzo nieciekawa, półmroczna okolica) ani zaparkować auto ani dojechać leszczyńską komunikacją miejską widmo. Skąd dojść? Tam wszędzie jest ponuro, mało bezpiecznie, nieciekawie.
65. Dodane przez dont look up, w dniu - 20-01-2022 11:11
Czy wy w tym urzędzie miasta postradaliście zmysły? Zupełnie? 
Wycinać drzewa, żeby posadzić nowe ?????? Betonu więcej niż w basenie, przecież ugotujecie nas wszystkich !
reklama
66. Dodane przez zmuszany do zakupów w galerii, w dniu - 20-01-2022 11:17
Z braku innych możliwości, plac Metziga powinien być jednym wielkim parkingiem dla Starówki! Taka jest prawda.
67. Dodane przez do kom. 53, w dniu - 20-01-2022 11:44
Proszę obejrzeć filmik. Jest tam mowa, że pomnik będzie, ale lekko przesunięty.
68. Dodane przez Ada, w dniu - 20-01-2022 11:46
Stare drzewa się wycina ,które produkują dużo tlenu ,a sadzi się witki w pojemnikach,śmieszne to ,ale prawdziwe
69. Dodane przez Parking, w dniu - 20-01-2022 11:58
Na Metziga ciekawym rozwiązaniem byłby parking w miejscu niektórych budynków, choć wiem, że to kosztowne i trudne. Np. cały ciąg równolegle do Wąskiej aż do Kościelnej, tam gdzie Pizzeria Napoli. Ludzie by mogli podjeżdżać samochodami do centrum, do biblioteki i do obu kościołów. A i fara byłaby lepiej odsłonięta dla ludzkich oczu.
70. Dodane przez Per, w dniu - 20-01-2022 12:04
Właśnie plac Metziga,będzie tak piękny jak plac w Barcelonie.Nasze miasto jest piękne, lecz trzeba to widzieć. Jest grupa 3 -4 osób, która cały czas pisze i nic im się nie podoba.Jednak większość mieszkańców jest dumna z Leszna.Przecież Leszno to jedno z piękniejszych miast Wielkopolski.
71. Dodane przez Do 70, w dniu - 20-01-2022 12:15
Nie pij bo piszesz głupoty.
72. Dodane przez Emigrant, w dniu - 20-01-2022 12:31
Wątek z kom. 42 
Witam, urodziłem się w Lesznie i większą część młodości mieszkam za granicą. Uważam (już też kiedyś sugerowałem to naszym lokalnym urzędnikom), że parking wielopoziomowy naziemny lub nawet lepiej podziemny to powinien być priorytet dla rewitalizacji miasta. Prywatny inwestor bądź partnerstwo publiczno- prywatne. 
Myślę, że Nowy Rynek nadałby się. Chyba, że miasto liczy na rozwiązanie tego problemy wraz z budową nowej "galerii" Goplana. Pozdrawiam
73. Dodane przez Do 70, w dniu - 20-01-2022 12:33
Ostatnio stwierdziłeś że Leszno jest lepsze od Wrocławia a dziś widzę że lepsze od Barcelony no widzę chłopie że nie ograniczasz się.
74. Dodane przez Szkoda, w dniu - 20-01-2022 13:01
Brakuje miejsc parkingowych w Lesznie to jeszcze zmniejszają o 32. Tyle kasy dla okolicznych mieszkańców, a kto tam mieszka ? Wiadomo!
75. Dodane przez kom.34, w dniu - 20-01-2022 14:16
Zgadzam się z kom.34 dodam może że jeżdżą tam taxi, osobistymi taxi gdyż dbają o duszę i ciało i żeby waga nie spadała oraz baleriny-baletki się nie zdarły ! Bo kasę na to dostają ! Zróbta im tam ładnie w tym centrum !!!
76. Dodane przez Do 73, w dniu - 20-01-2022 15:21
Gdzie widzisz,abym napisał, że Leszno jest lepsze od Barcelony ? Barcelona jest piękna, a byłem tam w 1993.Wrocław też jest pięknym miastem i nigdy nie pisałem, że Leszno jest lepsze, bo to dwa różne miasta.Głównie różnią się wielkością. Natomiast nie cierpię Poznania, i ch mieszkańców. Przy Wrocławiu to brzydkie miasto.
77. Dodane przez Do kom 76, w dniu - 20-01-2022 15:42
A wszyscy za to Naszego Leszna nie cierpią przez takich jak ty.
78. Dodane przez szkoda, w dniu - 20-01-2022 16:50
naprawdę nie trzeba było wiele żeby ożywić centrum. Niestety szansą pogrzebano wraz z decyzją o braku budowy parkingu podziemnego pod placem Metziga. Żaden handlowiec nie zdecyduję się na otwarcie swojego sklepu przy rynku, bo pieszy ciąg komunikacyjny przecinający rynek Zatorze-Osiedle Przyjaźni nie generuję już takich potoków ludzkich co kiedyś. Potrzeba przede wszystkim parkingu, a reszta znajdzie się sama. Do Galerii Leszno nie jest nikomu po drodze a i tak przyciąga masę ludzi bo jest parking. Rynek ma wszystko - wolne duże powierzchnie lokalowe, gastronomie, bliskość dworca kolejowego, szkoły... ale nie ma publicznego, wolnego parkingu i to jest gwóźdź do trumny tego miejsca...
79. Dodane przez yzx, w dniu - 20-01-2022 17:10
Jak ja się cieszę, że nie mam samochodu!!! Jak pa prezydent mieszka na peryferiach miasta, to nie ma zielonego pojęcia jak wygląda centrum i "druga" strona! Pytanie, czy pieszo częściej spaceruje po Lesznie czy Poznaniu? Może niech przespaceruje się troszeczkę i zobaczy jak już "urządził" część mieszkańców i (szczególnie teraz, jak tak przyjemnie jest na dworze), zobaczył jak będzie wyglądać np. przejście z parkingu koło Ćwiczni na ulicę Słowiańską! Budowa jakiejś hali za Akwawitem (podobno do tenisa, a która bardziej by "pasowała" zamiast parkingu przy Ćwiczni), na terenach ofiarowanych przez Grochowiaka mieszkańcom Leszna, "nasyp rondowy" na Zatorzu (super miejsce, na plac zabaw dla dzieci, bo mało mają smogu, to dorzućmy im jeszcze spalin), wycinka-wyrzynka drzew i beton na zmianę z asfaltem.... Ci co będą na zmianę zalewani i "gotowani" przez upały dłuuuuugo jeszcze będą tą prezydenturę wspominać.... A ci, którzy będą pisać, że krytykuje się, a miasto "pięknieje", to grzecznie spytam, kiedy przeszli się przez centrum i poszli np. do parku koło Ćwiczni?
80. Dodane przez do kom. 78, w dniu - 20-01-2022 21:58
Galeria ma parking, ale jednak nie do końca tylko nim wygrywa. Mają przede wszystkim całą powierzchnię pod jednym dachem. Łącznie z kinem. Tego placówki handlowe i gastronomiczne w mieście nie zapewnią. A jednak często mamy albo upał albo brzydką pogodę.  
 
Innym problemem są placówki bankowe. To one płacąc wynajmującym dobre pieniądze i płacąc terminowo, paradoksalnie ukróciły handel w miastach.  
 
I jeszcze jednym, ale bardzo ważnym aspektem jest brak w Lesznie turystyki. Turyści chętnie spacerują po starym mieście i bardzo mocno wspierają gastronomię. Bodaj wszędzie gdzie są turyści gastronomia w centrum kwitnie. W Lesznie też są często zajęte wszystkie miejsca, gdy latem jest jakaś większa impreza sportowa. Ale te kilka dni w roku to zdecydowanie za mało, by ożywić Rynek i okolicę.
81. Dodane przez Antek, w dniu - 20-01-2022 22:01
Garuchy i margines społeczny będzie miał gdzie przesiadywać,najpierw trzeba wziąć się za kamienice wokół placów.
82. Dodane przez Kuku, w dniu - 21-01-2022 08:55
Przecież plac Metziga jest piękny. Ładna aranżacja i mnóstwo zieleni. Ma ogromny potencjał. Wystarczy o niego zadbać. Dosiać trawę, zadbać o roślinność, odświeżyć krawężniki. 
Przedstawiona propozycja to jakaś okropna betonoza. Mam nadzieje, że do tego nie dojdzie
83. Dodane przez jozef, w dniu - 21-01-2022 09:56
Brawo! Zlikwidować wszystkie miejsca parkingowe w mieście i zrobić je pod lasem koło KARCZMY BOROWEJ, będzie lepiej dla zdrowia jak się piechty wiara przedyrda do miasta, acha Pan Prezydent będzie codziennie prowadził ten korowód!
84. Dodane przez SK, w dniu - 21-01-2022 11:58
Skandal ! Likwidacja 50 miejsc parkingowych za 30 mln zł . Dla kogo te zmiany. Dla nierobów, cwaniaków i żuli. Nawierzchnie ulic w opłakanym stanie, choćby Święciechowska a tu taka kasa tylko na "poprawę estetyki " 
CHORE!!!
85. Dodane przez obserwator, w dniu - 21-01-2022 13:18
Zlikwidować też parking pod Urzędem na Karasia... jak budżetówka będzie miała problem z parkowaniem to zrozumieją innych ludzi...
86. Dodane przez myśląca, w dniu - 21-01-2022 21:04
Co z parkingiem dla osób niepelnosprawnych ruchowo,juz jest mało kopert a nie każdy może tak daleko chodzić.Może o tych ludziach by pomysleli.
reklama
87. Dodane przez Mo, w dniu - 21-01-2022 23:42
Śródmieście wygląda jak jeden wielki brudnopis ostatnio
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Osiedle na zatorzu u... Leszno 499000
Gronowo ul. gronowe ... Leszno 479000
Przestronne mieszkan... Leszno 332037
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj