Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Leszno arrow Darmowe testy w każdej aptece

Nowe pomysły rządu

Darmowe testy w każdej aptece

21.01.2022. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. KPRM)
Darmowe testy na COVID-19 w aptekach i skrócenie kwarantanny do siedmiu dni – to najnowsze rozwiązania zapowiedziane przez premiera Mateusza Morawieckiego podczas dzisiejszej konferencji prasowej. Osoby w wieku powyżej 60 lat mają być obowiązkowo badane przez lekarzy POZ w ciągu 48 godzin od zakażenia.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Premier Morawiecki przyznał, że według najnowszych danych mamy już do czynienia z piątą falą pandemii. Dziś wykazano ponad 36,5 tysiąca zakażeń, zaś pesymistyczne prognozy mówią o tym, że w lutym dobowa
liczba zachorowań może sięgnąć 140 tysięcy.

Dlatego wprowadzane są nowe rozwiązania w walce z COVID-19. Od 27 stycznia we wszystkich aptekach mają być dostępne darmowe testy antygenowe. Będzie można z nich skorzystać bez skierowania od lekarza. Nowością jest też poprawa opieki medycznej dla seniorów - każda osoba powyżej 60 toku życia po pozytywnym wyniku testu ma być w ciągu do 48 godzin zbadana przez lekarza pierwszego kontaktu. Do 7 dni skrócony zostanie okres kwarantanny dla osób z kontaktu.


Premier potwierdził też przejście administracji publicznej na pracę w trybie zdalnym. -Zalecam to także administracji samorządowej - powiedział - apeluję także do przedsiębiorców, by kilka najbliższych tygodni pracowali w trybie zdalnym.

(fot. KPRM)

 
Komentarze (105)
1. Dodane przez Obserwator, w dniu - 21-01-2022 14:03
Nie ma nic za darmo
2. Dodane przez Buncywal, w dniu - 21-01-2022 14:05
Robole do roboty biurokracja w domu
3. Dodane przez pies pogrzebany, w dniu - 21-01-2022 14:16
Nie w każdej tylko w tysiącu aptek w Polsce, w tych co szczepiły! 
Nie będzie masowych szczepień z tego względu, że mając pozytywny wynik od razu trafiacie na kwarantannę!
4. Dodane przez JOHN, w dniu - 21-01-2022 14:22
SKOŃCZCIE JUŻ Z TYM COVIDEM ZWYKŁA GRYPA
reklama
5. Dodane przez no dobrze, w dniu - 21-01-2022 14:43
To teraz czekamy jeszcze na darmowe leki będzie git.
6. Dodane przez Max, w dniu - 21-01-2022 14:49
Co raz to więcej zaszczepionych a zachorowań więcej niż przy pierwszej fali, jak to się ma do tych szczepionek?
7. Dodane przez No !, w dniu - 21-01-2022 15:08
A za co pensyjki ? Gdy nie pracuję to nie mam na czynsz ! A Miasto wysyła noty odsetkowe i sie nie certoli z drobną przedsiębiorczością która już wszystkie oszczędności wydała : ( Czyli co robić ? Czekać na komorników ???
8. Dodane przez PCR, w dniu - 21-01-2022 15:17
Jak będą darmowe testy to czy przy zakupie tez bedzie z góry nakładana kwarantanna? Bo ludzie nie beda robic PCR i tym samym ststystyka zakażen spadnie.
9. Dodane przez Piękny pomysł na rekordy, w dniu - 21-01-2022 15:24
Po pierwsze to nierząd chce pobić rekord pozytywnych testów, a po drugie to nic nie jest za darmo. Każdy test "darmowy" idzie z naszych podatków w kieszeń farmaceutów co te testy produkuje lub importuje. Ludzie w Waszych rękach jest to czy jesteście za tym szaleństwem co trwa od 2 lat czy przeciwko. Mało Wam drożyzny w sklepach? Mało wam wyższych podatków? Mało Wam rekordowych wynagrodzeń lekarzy i polityków? Decydujcie czy tą szopkę wspieracie czy bojkotujecie jak ja.
10. Dodane przez Łowca propagandy, w dniu - 21-01-2022 16:08
Kraje, które już kończą z Omikronem, zgodnie twierdzą, że to mniej zjadliwy wirus. Tak jest w USA, UK, RPA czy w Danii. W USA na 52 tys. przebadanych przypadków, ANI JEDNA osoba nie wymagała podłączenia do respiratora. I co z tego, że jest dużo pozytywnych testów? Darmowe testy spowodują, że będzie ich jeszcze więcej. Powinno się już dawno podawać tylko ilość ciężkich zachorowań i zgonów, a nie zakażeń. W Polsce ostatniej doby z powodu COVID-19 zmarło 67 osób. Mniej więcej 1 osoba na pół miliona mieszkańców. Czyli ok. 0,5 osoby z takiego regionu jak leszczyński. Tak wygląda w praktyce ten rekord. Dla mnie to przede wszystkim propagandowa tragedia informacyjna.
11. Dodane przez do kom. 4, w dniu - 21-01-2022 16:44
do kom. 4. 
Zwykła grypa. Tyle, że na tę zwykłą grypę zmarło ( tylko w Polsce ) 
ponad 100 tyś. ludzi, a drugie tyle w związku z tą zwykłą grypą. 
Oczywiście, można się nie szczepić, ale jak widać Darwin robi swoje.
12. Dodane przez asdfasdf, w dniu - 21-01-2022 17:25
Do 11. Masz rację, ale nie tłumacz tym gamoniom bo oni nic nie zrozumieją. Mój kumpel, 25 lat, miał zawał jako powikłanie po covid. Będzie miał zakładane stenty. Oczywiście dla wyznawców foliowych czepków to nadal "zwykła grypa"...
13. Dodane przez sdf, w dniu - 21-01-2022 17:34
Osoba 60+ ma być zbadana A CO Z LECZENIEM? W szpitalach leki przeciwwirusowe mają a czy lekarz rodzinny je nam przepisze? BĘDZIEMY WRESZCIE W DOMU LECZENI?
14. Dodane przez Leszno, w dniu - 21-01-2022 17:36
Gdyby wszyscy nosili maski problemu by nie było ani grypy by nie było Przypomnijcie sobie pierwszy rok jak wszyscy się bali i maski nosili. Nikt nie miał żadnej grypy. Omikronem zarazimy sie najwięcej przebywając w tym samym pomieszczeniu co zakażony. Wystarczy kilka minut a nawet był przypadek, że wystarczyła minuta. Faktycznie przechodzi się trochę lżej ale też nie wszyscy. 
 
Zalęży od wielu czynników m.ni. od grupy krwi. Najłagodniej przechodzą osoby z grupy O. Sa też osoby u których trzeba zastosować nebulizację i lepiej takie urządzenie, czyli nebulizator posiadać. Może też być potrzebny aparat do pomiaru saturacji. Znam też osobę, która miała tylko silny katar przez 3 dni. Zdrowia życzę.
15. Dodane przez ?, w dniu - 21-01-2022 17:38
Przewidują, że ludzie rzucą się na testy i będzie dużo pozytywnych? O co tu chodzi?
16. Dodane przez do 12, w dniu - 21-01-2022 17:49
A mój znajomy zmarł dwa dni po szczepionce.Wy zaszczepieni myślicie,że jesteście nieśmiertelni.
17. Dodane przez Nieznamsiealesiewypowiem, w dniu - 21-01-2022 18:06
Do 16 
Mój znajomy zmarł godzinę po podaniu szczepionki... 
Wprawdzie potrącił go autobus ale jednak po szczepionce
18. Dodane przez xx, w dniu - 21-01-2022 18:07
co robbic gdzie my zyjemy
19. Dodane przez Iza, w dniu - 21-01-2022 18:56
Ja to jestem bardzo za szczepionkami, wzięłam już 3 dawki, po pierwszej miałam letki zator, ale szybko doszłam do siebie. Po drugiej dostałam kowida, miesiąc walczyłam, ale żyję i skończyło się tylko na zmianach w płucach. Teraz po trzeciej przez tydzień z łózka nie mogłam wyjść i nie miałam czucia w prawej ręce, ale przeszło, no i potem dostałam katar i gorączkę, ale już przechodzi. Na pewno zapiszę się na czwartą i piątą dawkę, będę szczepić się do skutku. Wiem, że ludzie dostają po szczepieniach zawały, paraliże i inne różne schorzenia, ale może po którejś w końcu będę się czuła dobrze i nie zachoruję. Dobrze, że nasze państwo z prezydentem, premierem i ministrem od zdrowia tak dba o nas i możemy się za darmo szczepić. Niech żyją 100 lat. I niech rządzą tak dalej to nie poumieramy tak jak inni co się nie szczepią.
20. Dodane przez Do 19, w dniu - 21-01-2022 19:07
Znajdź dobrego psychiatrę.
21. Dodane przez MarcinG, w dniu - 21-01-2022 19:08
To te testy antygenowe, które podobno nie wykrywają wariantu Omikron?
22. Dodane przez do Iza (19.), w dniu - 21-01-2022 19:09
Ze świecą takiej szukać! Wyjdziesz za mnie? Tomek :)
23. Dodane przez Adam, w dniu - 21-01-2022 19:14
Świadczenia medyczne już dawno "leżą" jeszcze przed pandemią... czyli co nastąpi cud? Ile można tak kłamać?
24. Dodane przez osocze, w dniu - 21-01-2022 19:28
Czy ktos wie czy lecza osoczem?????
25. Dodane przez Do 17, w dniu - 21-01-2022 19:29
tv wyprało Ci mózg
26. Dodane przez minko, w dniu - 21-01-2022 19:38
znacie kogoś kto zmarł na covid (ja osobiście nie znam), znacie kogoś kto zmarł po szczepieniu ? (ja znam jeden z wielu przypadków) 
1) żona w szpitalu , mąż chciał odwiedzić, ale nie mógł wejść bo niezasz.... W piątek się zaszprycował, w sobotę już leżał nieprzytomny , w sumie po dwóch tygodniach kopnął w kalendarz.
27. Dodane przez Covidus, w dniu - 21-01-2022 19:44
No tak!!! Elektorat po 60 ma być obowiązkowo badany do 48 godzin od zakażenia covid.  
A ty nic nie znaczący obywatelu do 60, który pracujesz i płacisz na wszystkich łącznie z emerytami jak "złapiesz" covida to lecz się teleporadą i licz na to, że sam siebie uleczysz.
28. Dodane przez Do minko, w dniu - 21-01-2022 20:00
Wyjdź z domu i otwórz oczy( pewnie za dużo tvn) Ludzie umierają na covid. Nie opowiadaj głupot.
29. Dodane przez Dobić gospodarkę, w dniu - 21-01-2022 20:10
Kwarantannć zamkną zakłady i sklepy .  
Proste jak drut .
30. Dodane przez no, w dniu - 21-01-2022 20:12
Ludzie, ludzie - nie pijcie wody... wszyscy, którzy piją wodę umierają - niech teraz ktoś z antyszczepów powie, że nie jest to prawda :)
31. Dodane przez Jola, w dniu - 21-01-2022 20:18
A mój sąsiad zmarł na omikron. Co prawda spadł nieszczęśliwie ze schodów, ale zrobili mu test i miał omikrona. A jakby omikrona nie miał, to pewnie by ze schodów śmiertelnie nie zleciał.
32. Dodane przez do 12, w dniu - 21-01-2022 20:26
Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje. Zawał jako powikłanie po covidzie? Kto to stwierdził i jakim prawem? Prawem kaduka? Tym sposobem znajdę ci 100 000 (sto tysięcy) innych powikłań pocovidowych. A zasadniczym bedzie zamknięcie przychodni, utworzenie oddziałów szpitalnych z brakiem leczenia ( bo jakim?) gdy takowego nie ma oprócz nawadniania i witamin i horrendalne wynagradzanie osób w nich pracujących.
reklama
33. Dodane przez do 19, w dniu - 21-01-2022 20:34
Gdzie są Takie Kobiety? Gdzie ich szukać? Dzielne, bezkompromisowe, nie ulegające bele komu. Izka, jestem Twój.
34. Dodane przez guug, w dniu - 21-01-2022 20:40
A wszystko po to aby zrobic jak najwiecej testów - co za tym idzie bedzie multum wykrycia falszywie pozytywnych wyników co za tym idzie dokrecanie kurka ludziom bardziej. Powrót restrykcji , ludzi znowu bieze sie pod włos , a potem w TV beda pie.... ze wybuch mega pandemicznej sycuacji. Zacznijcie ludzie racjonalnie myslec czas sie obudzic !
35. Dodane przez popieram 34, w dniu - 21-01-2022 21:09
I dlatego te testy będą za darmo, żeby ludzie się na nie rzucili i żeby było w statystykach, że tak dużo zakażeń i będzie jeszcze więcej potrzebnych testów i jeszcze więcej kolejnych fal szczepień, itd. Kiedy koniec tego obłędu?
36. Dodane przez Do 22, w dniu - 21-01-2022 21:16
Jak nie będzie chciał to daj znać. Ja wyjde za Ciebie.
37. Dodane przez do 26, w dniu - 21-01-2022 21:33
Gamoniu idź do szpitala cowidowego to zobaczysz jak to pięknie wygląda. Poza tym widziałeś kiedyś wiatr , albo prąd w gniazdku? Pewnie też nie ale czy to oznacza ,że ich nie ma?
38. Dodane przez A ja, w dniu - 21-01-2022 21:50
A ja chętnie skorzystam z takiej możliwości jak test bezpłatny i szybki w aptece. Bez konieczności ubiegania się o jakieś bezsensowne skierowanie. Mam pod opieką starszą osobę i raz na jakiś czas jadę do niej z zaopatrzeniem. Chcemy też normalnie usiąść i pogadać, a nie robić tego w biegu i byle jak. Dla tej osoby ta wizyta jest jak święto. Dlatego chcę wiedzieć, czy jestem nosicielem wirusa w danym momencie, czy nie.  
Dla mnie jest to dobre rozwiązanie!
39. Dodane przez Ariel, w dniu - 21-01-2022 21:52
Luc Montagnier francuski wirusolog, współodkrywca HIV w 1983, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizjologii i medycyny, współtwórca technologii mRNA. Na pytanie o pochodzenie wariantów wirusa SARS-COV-2 odpowiedział: To bardzo proste. Warianty wzięły się ze szczepień. Przeciwciała wytworzone przez wirusa pozwalają na to, żeby infekcja była bardziej nasilona. Nazywa się to wzmocnieniem zależnym od przeciwciał. Szczepionka powoduje wytworzenie dużej ilości białka kolca, takiego jak na powierzchni wirusa i to jest bardzo niebezpieczne, bo sprzyja zachorowaniu. Dlatego coraz więcej osób choruje po szczepieniu. Wg uczonego Paszporty Covidowe to coś haniebnego i skandalicznego. Szczepionka w technologii mRNA jest chimerą. Nie wiadomo jakie będą konsekwencje przyjęcia jej. Odmawiam poddania się szczepieniu powiedział i zwrócił się do medyków: Zachowujcie się jak lekarze, nie jak barany. Nie bójcie się
40. Dodane przez do kom. 20, w dniu - 21-01-2022 22:12
A Ty naucz się czytać intencje piszących.
41. Dodane przez Do 26, w dniu - 21-01-2022 22:20
Ja znałem 7 osób które zmarły na covid ale nie znam nikogo kto by zmarł bo po szczepionce.
42. Dodane przez Do 19, w dniu - 21-01-2022 22:27
A ty Izka-chłopaku to się tu na elce marnujesz. Świat czeka na takich "stendaperów" jak ty. Najbliższa rozgłośnia, która powita cię z otwartymi ramionami mieści się w TORUNIU. Próbuj tam swoich sił chłopcze. Kto dał ci na imię IZA? Tata był pod dobrą data?
43. Dodane przez Do 19, 22, 33, w dniu - 21-01-2022 22:34
Oj, zalazła wam za skórę jakaś kobieta i to dobrze. Jak fajnie, że jest się gdzie odreagować. Rzeczywiście miała na imię Izabela? Może Łęcka?  
Panowie Wokulscy, żal mi Was, oj żal. 
Ale co się odreagowaliście to Wasze, nikt Wam tego nie odbierze. Brawo Wy!
44. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-01-2022 22:40
Myślę, że wiele osób ucieszy krótsza kwarantanna. Bo trzymanie tłumów zdrowych ludzi tygodniami w domu często jest krytykowane. Chętnie jednak poznałbym opinie lekarzy pierwszego kontaktu nt. pomysłu przebadania każdego powyżej 60 toku życia po pozytywnym wyniku testu. Nie wiem, czy będą to badania w domu, czy w przychodni, ale jak one mają być prowadzone? Taki lekarz wskoczy przed badaniem w kombinezon?
45. Dodane przez Tu mąż Izy, w dniu - 21-01-2022 22:52
Cieszę się, że moja Izunia tak pozytywnie na was działa. Jednak póki co jest zajęta i w najbliższym czasie nie planujemy tego zmieniać. Poza tym spodziewamy się drugiego bąbelka. Proszę więcej do niej nie pisać ofert matrymonialnych. A temu, co każe mojej Izuni iść do psychiatry powiem tylko, że nie ma takiej potrzeby, Izunia jest bardzo mądrą i inteligentną kobietą i żaden psychiatra nie jest jej potrzebny.
46. Dodane przez Wiesiek z Lipowej, w dniu - 21-01-2022 22:58
Dzis WIG -20 pokazuje 2270 jak bedzie wokolicach 1600 szykuj gotowke do zakupu tanich polskich akcji . Zarobek pewny jeszcze w tym roku kilkaset %.Ja to robie od dekad i funkcjonuje. Kiedys trzeba bylo burzyc wiezowce w centrum NY w 2001 roku potem byl 2008 rok a teraz 2020 i dzis trz tego roku poklosie jako wleczaca sie wymyslona dla wielu plandemia. Brac forse kupowac drugi raz okazja moze sie tak szybko nie trafic bo jak wyzdrowiejemy to wymysla znow cos innego , ze zanim sie wielu spostrzeze to pociag odjedzie.Dwa lata tego klucia NIECH NIE BEDZIE ZADARMOCHE. Kolejek w bankach niema zalozcie juz ta maske niech sie ciesza i zamawiajcie KGHM jak bedzie moze po 50 zlotych a za Jastrzebska Spolke Weglowa czekam a moge dac 20 zlotych. Mecator co rekawiczki gumowe produkowal spada z 600 zl na dzis ok.70 zlotych jednakze wskazywal bym przytej pozycji ostroznosc. A cha i jeszcze jedno spadki na gieldzie beda tym wieksze im wiecej tych ich zakazen NIBY bedzie rozumiecie juz o co loto to do dziela bo inflacja kroczyc bedzie w owiele wiekszej skali niz sie to w przekaziorach podaje
47. Dodane przez Do 39, w dniu - 21-01-2022 23:20
Ariel, jakie piękne imię. Tak chyba miał na imię jeden z upadłych aniołów. Uwielbiam takie sytuacje - ale to tylko dygresja. 
 
A teraz ad rem.  
Pan uczony tak powiedział, to fakt. Niestety, nie mówił nic o baranach. To już Cię Arielu poniosła fantazja. 
Cóż wiemy o sławnym nobliście? Nagrodę dostał za pracę i odkrycia dotyczące wirusa HIV. 
A nagrody mają to do siebie, że potrafią nieco zaburzyć sposób postrzegania siebie i myśleniu o sobie jako wyroczni. 
 
Niestety pan wirusolog oparł swoje rewelacje na podstawie badań nad wirusem gorączki krwotocznej, czyli wirusem DENGA. Tam rzeczywiście ma miejsce zjawisko wzmocnienia zależnego od przeciwciał. Pan wirusolog nie wyrażał się w sposób tak kategoryczny jak to przedstawia nasz uroczy Ariel.  
To było co najwyżej przypuszczenie, trochę zachęcenie do ostrożności. Mimo wszystko, pan wirusolog-noblista jest człowiekiem na poziomie i nie pozwala sobie na takie kolokwialne sformułowania. 
 
Za swoje teorie został skrytykowany przez świat nauki, który podkreśla, że wirus SArS-cov2 nie zachowuje się w ten sposób, co potwierdziły badania laboratoryjne wykonywane w tym kierunku w wielu placówkach badawczych. Taka reakcja jest właściwa dla wirusa Denga. 
 
To tak, jakby powiedzieć, że wszystkie ssaki są roślinożerne, a to nieprawda. Są też mięsożerne i wszystkożerne. 
Każdy wirus jest inny, z właściwym sobie sposobem "radzenia sobie" i "zachowania się" w środowisku. Wywołuje też inne reakcje organizmu, który opanowuje. 
 
Już wcześniej pan wirusolog zabłysnął na arenie naukowej swoim entuzjastycznym podejściem do leczenia opartym na homeopatii. Ciekawe, czy kowida też zaleca leczyć tą metodą? 
 
Nie dajmy się zwariować antyszczepionkowcom, którzy wykorzystują do swoich celów przeróżne "autorytety". Sprawdzajmy ich wiarygodność ma różnych portalach, które obalają te wszystkie "rewelacyjne" poglądy. 
 
Dobrej nocy Arielu! :) Niech Ci się przyśni świat bez SArS-cov2. Wtedy wszyscy będziemy wreszcie spokojni i szczęśliwi.
48. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 21-01-2022 23:21
Duża ilość zakażeń i kwarantanna, to spore problemy dla firm, bo niektórzy mogą mieć braki w obsadzie pracowników. Choć ci mogą być w całkiem dobrej kondycji, to nie będą mogli pracować. Bo wynik testu PCR będzie ważniejszy. Ludzie piszący o spisku światowym często podkreślają, że jednym z ukrytych celów wprowadzonej pandemii jest utrata pozycji konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw na rzecz firm państwowych i wielkich korporacji. Gdy patrzy się na to wszystko, w tym na olbrzymie podwyżki cen gazu i prądu dla firm, to można dostrzec w tych teoriach ziarenko prawdy. Wielcy i państwowi sobie poradzą. Mniejsi nie zawsze.
49. Dodane przez Do 39, w dniu - 21-01-2022 23:51
Jeśli uczony mówi, że szczepionka jest chimerą, to niestety sam się dyskwalifikuje jako naukowiec. No cóż to takiego jest chimera? 
To organizm zbudowany z komórek różniących się genetycznie. Jak może dojść do jej powstania? Np. przez wymianę komórek między dwoma zarodkami, podwójne zapłodnienie komórki jajowej, połączenie zarodków. To są anomalie, ale zdarzają się. Za sztuczne chimery uznać można też organizm ze sztucznie przeszczepionym narządem od dawcy.  
 
A co to jest szczepionka? To Messenger RNA (kwas rybonukleinowy) będący matrycą, na której odbywa się biosynteza białka, w tym wypadku białka Spike (kolca) wirusa, zamknięty w nanolipidowej otoczce. Gdzie tu miejsce na organizm będący chimerą? Nie wierzę, że naukowiec i to noblista mógł powiedzieć taką bzdurę. To zapewne antyszczepionkowcy wsadzają w jego usta takie niedorzeczności. 
 
Ludzie, przestańcie opowiadać te idiotyzmy. Jeśli nie znacie się choć trochę na temacie, to sięgnijcie do jakichś źródeł naukowcach, a nie dawajcie się ponosić propagandzie. Przykro mi to mówić, foliarskiej propagandzie.
50. Dodane przez sebaPL, w dniu - 22-01-2022 02:21
Tłuste pisowskie koty znowu ponoć coś rozdają za " darmo " ;)
51. Dodane przez DODANE DO POWYŻEJ (fikcji nie ma końca...)!,, w dniu - 22-01-2022 08:17
Czy ten człowiek co to dorobił się milionów za rządów Tuska wie co to jest "Polska Bieda" ?. Kiedy jego OSOBISTY BRAK WSTYDU i HONORU zaprotestuje przeciwko jego SZCZYTOWI KŁASTW, OBŁUDY i CYNIZU razem wzięte ????????. Polska Historia nie pamięta takiego polityka, który w jednym zdaniu by tyle zasiał Kłamstwa i Obłudy !!!!!!!!
52. Dodane przez dodane do powyżej ( Pinokio wieczne żywe ...)!!!!, w dniu - 22-01-2022 08:19
Hasło tygodnia """" Pinokia wszystkich Narodów łączcie się """"""!!!!!!
53. Dodane przez L, w dniu - 22-01-2022 08:42
Kom 39 - oto przepis na foliarską propagandę. Wziąć znane nazwisko, najlepiej niech to będzie ktoś z nagrodą, potem wyciągnąć jedno jego prawdziwe zdanie z całej wypowiedzi, wyrwać je z szerszego kontekstu, podawać dużo niezrozumiałych dla przeciętnego czytelnika słów (zapewne dla samego piszącego również), które niestety wskazują na ewidentną manipulację (żaden szanujący się naukowiec nie użyje słowa chimera w odniesieniu do szczepionki), a następnie podlać to wszystko sosem emocjonalnym (owe nieszczęsne barany) pomieszanym z polityką (wypowiedź o paszportach covidowych wykraczającą zupełnie poza kompetencje wirusologa). 
 
A już, za stwierdzenie, że szczepionka powoduje wytworzenie białka kolcowego, które jest oczywistością dla każdego trochę Wykształconego człowieka (przecież po to ją podajemy, żeby to białko spowodowało wytworzenie przeciwciał, natomiast nie podajemy całego genomu wirusa, który wywołuje chorobę) i przypisanie temu faktowi wywołania choroby świadczy o tym, że manipulator zupełnie nie wie o czym mówi. Noblista za wsadzenie w jego usta tych bzdur powinien pozywać wszystkich twórców takich fake'ów do sądu. Za zniesławienie!
54. Dodane przez wowo, w dniu - 22-01-2022 09:49
Wszystkiemu winni będą lekarze, jak nie zbadają w ciągu 48 godz ,żyjące jeszcze osoby powyżej 60 lat w przychodni i w domu chorego.Lekarza czas pracy w/g rządzących to 48 godz.
55. Dodane przez do kom. 49, w dniu - 22-01-2022 10:14
Gdyby było rzetelne podejście do tematu ze strony rządu i mediów; gdyby tam nie było tak wielkiej propagandy, to ludzie być może nie szukaliby informacji w innych miejscach. Niestety rząd sam mówił i mówi, że największa ilość zakażeń będzie tam, gdzie jest najmniej zaszczepionych. I w ten sposób neguje wypowiedzi ekspertów, którzy niemal jednym głosem mówią, że szczepienie może tylko pomóc łatwiej przejść chorobę, a nie chroni przed samym zakażeniem.  
 
I teraz mamy przykład Lecha Wałęsy, który dziwi się, że 3 dawki szczepień nie uratowały go przed zakażeniem. Propaganda i manipulacja ze strony władz zdaje się być większa niż ze strony przeciwników szczepień. Oni po prostu szukają odpowiedzi i poparcia na swoje wątpliwości. A rząd sączy propagandę w pełni świadomie i mocno. Bo nie wierzę żeby do ministra i premiera nie docierała wiedza.
56. Dodane przez Do 45, w dniu - 22-01-2022 10:21
Nigdy nie mów nigdy. A ja widziałem że rosną ci rogi i ten bąbelek może nie być twój.
57. Dodane przez dla pamięci, w dniu - 22-01-2022 10:40
Jedną z absolutnie najgłupszych rzeczy jakie ludzie mówią w dzisiejszych czasach jest "wierzę w naukę". Gdyby nauka była kwestią wiary, nazywałaby się religią. Zamiast tego chodzi o to żeby zawsze kwestionować, wątpić i upewniać się, że za hipotetyczną sprawą nie kryją się duże pieniądze".  Autor cytatu jest kwestionowany, ale cytat jest celny i trafiony.  
 
Podobno omikron jest ostatnią mutacją pandemii więc cel finansowy został osiągnięty przed terminem.  
 
Ciekawostka z Australii, wyniki sondażu są takie, że wiecej obywateli chce deportowania premiera, fanatyka szczepień a nie tenisisty Novaka Djokovica.
58. Dodane przez do 57, w dniu - 22-01-2022 10:59
A w tvn mówią,że Australijczycy popierają deportację Djokovica
59. Dodane przez Do 57, w dniu - 22-01-2022 11:17
Czepiasz się i dobrze o tym wiesz!  
 
Nikt nie wierzy w naukę, nawet ci, którzy tak mówią. To takie potoczne sformułowanie. Nauka dostarcza dowodów i to jest jej podstawowa wartość. Wierzyć można w kogoś, że coś osiągnie, że przyszłość będzie lepsza - w znaczeniu mieć na coś nadzieję. 
 
Słowo wierzyć może mieć wiele różnych wymiarów. Nie tylko ograniczać się do spraw metafizyki, czyli czegoś na co dowodów nie ma. Immanuel Kant przedstawił 6 dowodów na nieistnienie Boga, a następnie je bardzo logicznie sam obalił. Tak, w byty nadprzyrodzone wierzymy właśnie tak, bezdyskusyjnie i bezdowodowo (o ile ktoś ma taką potrzebę). 
 
Nauka natomiast opiera się na empiryźmie, na dowodach, faktach, wyliczeniach i wynikach doświadczeń laboratoryjnych. Na próbach im vitro i in vivo 
 
Choć wierzę, że to Cię zirytuje ;), to twierdzę, że nauka dostarcza nam dowodów na to, jak zbudowany jest wszechświat i jak funkcjonuje!  
Ku pamięci!
60. Dodane przez Do 55, w dniu - 22-01-2022 11:37
To jest problem. To, że pandemia trafiła na tą konkretną władzę, która propagandowo osiąga szczyty bełkotu komunistycznego. Społeczeństwo kwestionuje wszystko, co ta władza wymyśla, nie chce słuchać lekarzy, którzy wypowiadają się w innych mediach niż rządowe, a wielu z nich to, o czym mówisz właśnie tłumaczyło. Ciekawe, że Ty i ja wiemy takie rzeczy. Wiemy, że szczepionka ma nas uchronić przed najgorszym scenariuszem. Ta wiedza nie spłynęła na nas w jakiś cudowny sposób. Po prostu umiemy słuchać! To jedno. 
 
Druga sprawa. Mam wrażenie, że problem jest też gdzieś indziej. Ludzie teraz kwestionują wszystko. Protestowanie to ich druga natura. Nie chcą się uczyć, nie chcą wiedzieć, lubią być w tym swoim matriksie facebookowo-instagramowym. Fajnie jak Edzia Górniak im coś powie o wirusie. Jest wtedy zabawa. No bo przecież kto jak kto, ale taka Edzia i jej podobni celebryci wiedzą wszystko !)
61. Dodane przez x, w dniu - 22-01-2022 11:48
Jak można być tak krótkowzrocznym aby po tylu latach nadal zawierzać politykom i mediom? To jest pytanie dla wystraszonych: " dlaczego w żadnej stacji telewizyjnej nie robią debaty pomiędzy naukowacami, lekarzami z obu stron frontu czyli zwolenników i tych co kwestionują? Dlaczego dopuszczeni do głosu są wyłącznie cały czas te same opłacone kanalie? Dlaczego jak komuś uda się na antenie powiedzieć coś co nie jest po myśli prowadzących to natychmiast jest zdejmowany z anteny i bojkotowany na wszystkich portalach internetowych? Dlaczego zdjęto program Pośpieszalskiego w którym wysłuchiwano ludzi kwestionujących pandemię (miażdżyli wtedy argumentami Simonów i innych $przedawczyków, którzy byli dosłownie ośmieszani na wizji tylko z powodu kilku niewygodnych pytań)." Nie rozumiem jak można nie widzieć tego olbrzymiego kłamstwa i manipulacji. A co gorsze jak można za nomową polityków wprowadzić sobie do organizmu coś o czym nie ma się bladego pojęcia.. Coś czego sami politycy nie chcą sobie wpuścić (głosowali przeciwko przymusowi na sobie a przymuszają innych). Nadal tego nie widzicie? Dlaczego podpisujecie, że bierzecie na siebie całą odpowiedzialność za skutki przyjęcia tego czegoś? Nie zapala Wam się czerwone światełko?
62. Dodane przez Marian, w dniu - 22-01-2022 13:32
Do 14. Gdyby wszyscy przez cały czas nosili maski, to by się dopiero pochorowali. Kiedyś maskę trzeba zdjąć i co wtedy? Odporność buduje się także poprzez kontakty z wirusami. Ale lepiej zachowywać się jak Seksmisji nadal wmawiajcie, że cały świat jest skażony i nie można wyjść z bańki. Aż nie zobaczycie bociana& 
A tak w ogóle to trzeba się szczepić, bo zaszczepieni, owszem, zakażają się koronawirusem i chorują, ale po trzeciej dawce przechodzą chorobę łagodnie pod respiratorem& 
Strach i chaos dwa podstawowe narzędzia sterowania pandemią i ogłupiania ludzi. Przykładem codziennie publikowane artykuły w jednej z gazet głównego nurtu. I do tego brak logiki, jedno zaprzecza drugiemu. Albo tym, którzy to piszą brakuje logicznego myślenia (co dyskwalifikuje ich jako dziennikarzy) albo właśnie tak mają pisać, bo przeciętny czytelnik i tak nie zwróci na to uwagi albo w ogóle nie zrozumie. Ale strach pozostanie. Przykłady. Tytuł artykułu: Covid-19. Lawinowo rośnie liczba zakażeń. Padł kolejny, przerażający rekord. Słowo przerażający obowiązkiowo być musi, to działa na wyobraźnię. W artykule czytamy: W bazie zarejestrowanych jest już 1351 przypadków wirusa w wersji Omikron, które zostały stwierdzone w Polsce przekazało w czwartek Ministerstwo Zdrowia. 1351 przypadków w 38-milionowym narodzie. Ale strach pozostanie&. Kolejny fragment: (&) uważa, że wariant Omikron jest mniej patogenny. Proszę pamiętać, że obserwujemy go w krajach o wysokim poziomie wyszczepienia. Czyli mniej patogenny, ale jednak przerażający. Kolejny fragment z tego samego artykułu, na logikę w sprzeczności z poprzednim, dotyczy tego, że szczepienia dla niektórych grup zawodowych powinny być obowiązkowe. Czyli szczepić, szczepić i jeszcze raz szczepić. To nic, że Omikron obserwujemy w krajach o wysokim poziomie wyszczepienia. Czyli na logikę, im więcej ludzi będzie zaszczepionych, tym więcej będzie Omikrona. 
Kolejny artykuł z tej samej gazety pod tytułem (jakże mogło by być inaczej) Minister zdrowia podał zatrważające dane! (strach musi być). Fragment artykułu: Tymczasem skuteczność szczepionek przeciwko COVID-19 od firm Pfizer i Moderna wyniosła odpowiednio 94,5% oraz 95,9% w dwa miesiące po zaszczepieniu. Po upływie 7 miesięcy skuteczność zmniejszyła się do 66,6% dla Pfizera i 80,3% dla Moderny. Zatem szczepić, szczepić, szczepić. To nic, że skuteczność spada, to nic, że po 3 dawce też spadnie, może jeszcze szybciej. Dzięki temu będzie można przyjąć 4 dawkę, a później 5, 6, 7& Bo jak wiadomo, trzecia dawka może nie zadziałać bez czwartej. Pewność uzyskamy po piątej. Jaką pewność? Taką, że nie działa bez szóstej& 
Kolejny artykuł z tej samej gazety, pod tytułem Kolejne dawki szczepionki nie są dość skuteczne (no popatrz, przecież niby są skuteczne). Fragment artykułu: Badanie skuteczności czwartej dawki szczepionki przeciwko Covid-19 wykazało, że jest ona niewystarczająco dobra przeciwko Omikronowi. I przechodzimy do artykułu z tej samej gazety z tego samego wydania, tylko na innej stronie, a w nim czytamy: Naukowcy z HKU ustalili wcześniej, że dwie dawki szczepionek firmy Pfizer i chińskiego koncernu Sinovac nie zapewniają odpowiedniej ilości przeciwciał przeciw Omikronowi. Z kolei z analizy przeprowadzonej przez badaczy z Wielkiej Brytanii wynika, że dwie dawki szczepionek Astra Zeneca i Pfizer zapewniają znacznie niższy poziom ochrony przed Omikronem w porównaniu z wariantem Delta. Ale już dawka przypominająca daje do 75% ochrony przed objawową infekcją Omikronem. Czyli badanie skuteczności 4 dawki wykazało, że jest ona niewystarczająco dobra, ale już dawka przypominająca (czyli która, bo już się pogubiłem?) daje do 75% skuteczności. Czyli jest dobra. A może niedobra, bo nie wiadomo, czy 75% skuteczności to dobry wynik, czy nie za bardzo& Ale przenosimy się z powrotem do pierwszego z cytowanych artykułów, gdzie czytamy: Najważniejsze jest to, że szczepionka jest doskonała przeciwko wariantom Alfa i Delta. Tyle, że co przyznają sami naukowcy, badacze, eksperci itd. wariantu Alfa już nie ma, a Delta wprawdzie jest, ale w zasadzie jej nie ma, bo jest Omikron. A po drugie, skoro szczepionka jest doskonała przeciwko Alfa i Delta, to dlaczego nie chroniła odpowiednio (no bo przecież pandemia cały czas szalała, gdy media informowały w swoim czasie, że Alfa i Delta siały spustoszenie) zanim nie wypromowano w MZ i mediach Omikrona? 
Następny artykuł z tej samej gazety (sprzed kilkunastu dni), pod tytułem (i wystarczy sam tytuł) Kolejne przypadki Omikrona w Polsce. Nadejście piątej fali to kwestia czasu. No proszę, miała być i jest. Jak to media bardzo dobrze wiedziały, że nadejdzie piąta fala. Czas zapowiedzieć szóstą. Te fale płynnie przechodzą jedna w następną. Czyżby według jakiegoś harmonogramu, o którym my nie wiemy, ale z wyprzedzeniem wiedzą media? Cóż, same dobre nowiny& 
Na dokładkę jako ciekawostka cytat z tej samej gazety z wywiadu z Ryszardem Terleckim (o horrendalnych podwyżkach wszystkiego i szalejącej inflacji): Pandemia i inflacja to problemy sprzężone. Czyli ktoś sobie jedno z drugim ładnie poukładał& Oczywiście dla naszej korzyści. 
Ale, o dziwo, w tej samej gazecie jest także wywiad z pewnym psychologiem i psychoterapeutą (może ktoś z decydentów przeoczył niezbyt poprawną politycznie treść), w którym czytamy m.in.: Wiele wskazuje na to, że coraz mniej ludzi wierzy w obietnicę zapanowania ogólnej poszczepiennej szczęśliwości, którą 2 lata temu wieszczyła Światowa Organizacja Zdrowia, powszechnie znany producent oprogramowania komputerowego i szczepionkowo rozentuzjazmowani epidemiolodzy. Z tego, co dzieje się z obiecywaną stadną odpornością w starciu z aktualną mutacją wirusa o wdzięcznej nazwie Omikron wynika, że nadzieja na uzdrowienie świata metodą zaszczepienia całej ludzkości traci oparcie w faktach a potwierdza wstydliwie ukrywaną prawdę, że działanie nowatorskiej formuły szczepionek nie zostało rzetelnie zbadane w wieloletniej, dynamicznej perspektywie. Nic dziwnego, że słabnie wiara zwykłych ludzi w sensowność szczepienia się przeciwko Covid019, a miejsce nadziei coraz częściej zajmuje rozgoryczenie, rozczarowanie, bezradność i depresja. Znamienne spostrzeżenia&
63. Dodane przez Jazda bez trzymanki, w dniu - 22-01-2022 14:03
Kom 61 - ten komentarz to niestety czysta demagogia i pustosłowie. Po jego przeczytaniu wiemy tyle samo, ile wiedzieliśmy przed. Wierny uczeń pana Pospieszalskiego. Warto rozmawiać?Czy to co uprawia 61 to rozmowa? To niestety monolog. Żeby rozmawiać trzeba być otwartym na drugą osobę. W kom. 61 tego nie widzę! 
 
Fajne jest stwierdzenie, że wszyscy lekarze, np. prof. Simon zostali zmiażdżeni przez krytykę. To po co nam taka rozmowa? Ma służyć do miażdżenia strony przeciwnej? Rozmowa polega na kulturalnej wymianie zdań, a nie na wymyślaniu sobie od kanalii i sprzedawczyków! Z kimś kto obraża, nie rozmawia się, ale się go ignoruje. Nie dziwię się, że osobom stosującym takie metody "rozmowy", przerywa się wypowiedź. 
 
Nie oglądam tv ani tej, ani owej. Widzę, że słusznie robię. Jeszcze udzieliłoby mi się takie zacietrzewienie. Szkoda życia na złe emocje. 
 
Zdrowia życzę!
64. Dodane przez Do 62, w dniu - 22-01-2022 14:21
Panie Maryjanie! Na Gorzkie Żale proszę do kościoła! Amen.
65. Dodane przez do kom. 62, w dniu - 22-01-2022 14:37
W pierwszej chwili chciałem poprosić o streszczenie. Ale spodobał mi się przykład porównawczy z Seksmisją i czytałem dalej. Wbrew mojemu pierwszemu wrażeniu, nie żałuję. Jedynie sugerowałbym na przyszłość nie pisać wszystkiego jednym ciągiem. Byłoby to czytelniejsze. 
 
Niestety w mediach jest tak wielki mętlik informacyjny, że aż się chce je wyłączyć i słuchać głosu własnego rozsądku. Eksperci potrafią przeczyć sami sobie lub swoim kolegom. Czyta się wiele wypowiedzi jakby były pisane pod czyjeś zamówienie. Dzisiaj są takie, jutro inne. Przypomina mi to polityków, także tych z leszczyńskiego samorządu. Dobierają sobie często takie argumenty jakie im pasują do danej sytuacji. A, że sprzeczne z poprzednimi lub z logiką, to już nieistotne.
66. Dodane przez do kom. 60, w dniu - 22-01-2022 15:32
Owszem, wiele osób kwestionuje dostarczane nam informacje. Ale sam ten fakt, nie jest jeszcze niczym złym. Kwestionowanie wiedzy, a także religii, może wyjść nam na dobre, gdy zadajemy sobie dzięki temu tzw. pogłębione pytania i próbujemy sami być bardziej dociekliwi. W podobny sposób różni naukowcy dokonują wielu odkryć. Bo przecież mogliby poprzestać na tym, co już wiedzą i przyjąć wszystko za pewnik.  
 
Cały sztuka polega na umiejętności przesiewania ziarna od plew i nie chwytania się pierwszych, lepszych danych. Bo one mogą być fałszywe, lub wręcz podsunięte nam w celu zmanipulowania nas. Mnie osobiście cieszy wiedza o ludziach, którzy nie wierzą we wszystko co jest im w mediach podsuwane, lecz wątpią i szukają głębiej.
67. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 22-01-2022 15:37
Ja tych programów nie widziałem i nie wiem dokładnie o czym piszecie. Ale określenie "miażdżenie" jest dosyć ogólnikowo stosowane. Wcale nie musi to oznaczać, że czyjeś wypowiedzi były chamskie i niekulturalne. Siła czyichś argumentów potrafi w takim znaczeniu miażdżyć argumenty kogoś innego. Lecz mogą to być równie dobrze wypowiedzi kulturalne i nie nacechowane prymitywizmem.
68. Dodane przez xXx, w dniu - 22-01-2022 15:57
Trwa bunt na Gwadelupie przeciwko francuskiemu rządowi, który na początku stycznia wprowadził dekretem stan zagrożenia sanitarnego. Powodem jest niskie 40% wyszczepienie tamtejszej ludności. Protesty trwają od półtora miesiąca, od czwartku trwaja zamieszki, ludzie wznieśli barykady na ulicach, przed szpitalami, firmami, supermarketami , stacjami benzynowymi. Obecnie trwaja starcia z policją , która jest obrzucana kamieniami i koktajlami Mołotowa.
69. Dodane przez do 32, w dniu - 22-01-2022 16:28
Lekarz bazując na swojej wiedzy? A Ty jakie masz prawo do kwestionowania tej informacji? Chyba prawo internetowego trola...problem w tym że jeśli ty czegoś nie rozumiesz albo nie uznajesz to nie znaczy że to nie istnieje
70. Dodane przez Do 67, w dniu - 22-01-2022 16:54
Oj, przekorny jesteś. Ale za to Cię polubiłam! 
Przecież widzisz co i jak pisze osoba z kom. 61. To jest potok słów z obelgami włącznie. Uważasz to za rozmowę? Ty, ze swoim stoicyzmem? 
Nie, no proszę Cię, uszczypnij mnie ;)  
 
Piszę o miażdżeniu w odniesieniu właśnie do takich słów jak sprzedawczyk i kanalia. To nie tworzy atmosfery rozmowy. Przecież zawsze powołujesz się na to, że odrzucasz emocje. Kiedy ktoś zaczyna nazywać Cię w podobny sposób, dalsza jakakolwiek wymiana zdań jest niemożliwa.
71. Dodane przez Do 66, w dniu - 22-01-2022 17:08
Opisujesz sprawę z perspektywy człowieka oczytanego i jak mniemam, po sposobie wypowiedzi, wykształconego. Ktoś kto już ma minimum podstawowej wiedzy o świecie zaczyna się nim ciekawić i zadziwiać. To postawa filozoficzna - ciągłe zadawanie sobie pytań.  
Oczywiście przez kwestionowanie pewnych stanów, możemy zdać sobie sprawę z bycia w błędzie i wejść na wyższy poziom poznawczy. 
 
Tylko na Boga, że tak udramatyzuję wbrew przekonaniom swoją wypowiedź, pewne fakty są już aksjomatami. Jeśli ktoś kwestionuje fakt istnienia wirusa, którego obecność jest namacalnie stwierdzona ( mamy możliwość "zeskanowania" całego genomu wirusów, czasem to trochę trwa, ale się udaje, widzimy je pod mikroskopem elektronowym), to to nie jest postawa mędrca. To jest postawa osoby tępej, żeby nie powiedzie głupca.  
Dalej - znamy też mechanizm w jaki dochodzi do zakazania i poznaliśmy mechanizm działania szczepień. Co tu jest do zakwestionowania?
72. Dodane przez do kom. 69, w dniu - 22-01-2022 17:30
Nie jestem osobą z kom. 32, ale wiem, że z tymi lekarzami różnie bywa. Niedawno awansowano pewnego leszczyńskiego lekarza, który mówił, że kaktus mu na ręku wyrośnie jak pewna osoba wyjdzie ze szpitala żywa, bo nie ma to już żadnych szans. Jeśli to czyta, to może przypomni sobie, że chodzi o niego, więc napiszę, że ta osoba przeżyła i ma się dobrze. Kaktusa na ręku tego pana nie zauważyłem.
73. Dodane przez do kom. 70, w dniu - 22-01-2022 17:42
Ja też Ciebie nawet polubiłem :) , ale uszczypnąć na razie nie mam jak niestety :) Lecz - cytując klasyka - nie mieszajmy jednak dwóch różnych systemów walutowych :) 
 
Czymś innym jest dyskusja w studio, która mogła być wyważona, merytoryczna i kulturalna, a czymś innym jest komentator z wpisu nr 61, któremu mogą już nieco puszczać nerwy. To, że ktoś pisząc tutaj, użył jakiegoś nacechowanego emocją wyrazu nie oznacza wcale, że podobnie wyrażali się ludzie zaproszeni do audycji.  
 
Pisanie więc, że tamten komentarz to niestety czysta demagogia i pustosłowie jest przesadnym uogólnieniem.
74. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 22-01-2022 17:57
Poczułem się przez chwilę niemal jak mędrzec. To miło łechce me ego :)  
 
Ale schodząc na ziemię, po której lubię mocno stąpać, chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że mieszamy tutaj różne wątki i wypowiedzi. Nietrudno się w nich zagubić.  
 
Jednak fakt, że jest wirus, jeszcze nie daje nam wszystkich odpowiedzi. Nadal nie jesteśmy pewni jak się pojawił i czy na pewno przypadkowo? Ale co istotniejsze, możemy nie dostrzegać w pełni na ile wykorzystuje się fakt jego istnienia do manipulowania nami? 
 
Ja osobiście jestem przekonany, że jest mniej szkodliwy niż nim straszono, a niektórym bardzo jest on bardzo przydatny. Sytuacje kryzysowe zawsze dają możliwość zarobienia dużych pieniędzy i przeprowadzenia zmian, które w innej sytuacji nie byłyby możliwe lub napotkałyby niesłychanie duży opór społeczny.  
 
Jesteś pewna, że poznaliśmy już mechanizm działania szczepień? Ja bym tego do końca taki pewien wcale nie był. W mojej skromniej ocenie, nie wiemy jeszcze wszystkiego o tych szczepieniach i trochę wody w rzekach upłynie nim się wszystkiego dowiemy. No, ale może Ty już taką wiedzę masz. Ja nie, dlatego nie podpiszę się pod tym.
75. Dodane przez Jasnowidz, w dniu - 22-01-2022 18:05
Niestety mam dla wielu z Państwa nie najlepszą wiadomość. Zarządzanie strachem ma bardzo bogaty wachlarz możliwości. Niestety nie wszystkie zostały już wykorzystane. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo tego, że pojawią się kolejne akty tego spektaklu.
76. Dodane przez @73, 74, w dniu - 22-01-2022 19:29
Szczególnie ujęło mnie słowo "nawet" ;) 
 
Do czego zmierzasz z tą nieprzypadkowością pojawienia się wirusa? Sugerujesz spisek? Należysz do wyznawców spiskowej teorii dziejów? Zostawmy to. W chwili obecnej i tak nic to nie zmienia. Jest choroba, która pochłania wiele ofiar. Choroba epidemiczna, na którą mamy sposób, a są nim szczepienia.. Próbujesz ją bagatelizować.  
 
Fakt, nie widać ludzi chodzących z wrzodami na całym ciele i słaniających się na ulicach. Ona jest "estetyczna". Śmierć ludzi nią dotkniętych odbywa się w izolacji, nie na naszych oczach, jest cicha, "zakneblowana" respiratorami. Może to jest problem z percepcją obecnej sytuacji. Izolacja umierających na OIOMach i względna estetyka ich wyglądu. Nie leje się krew, nie zieje odór gnijących części ciała jak w przypadku np. eboli. Lekarze kowidowcy to widzą. Oni i ratownicy medyczni. Nawet rodziny nie wiedzą jak umierali ich bliscy. Epidemia jest i nie wolno jej bagatelizować. 
 
Coraz lepiej znamy przeciwnika, można powiedzieć z każdym dniem lepiej. Co więcej, szczepionki, którymi dysponujemy są skuteczne, może nie w 100%, ale to norma w przypadku tego typu prewencji. Prace nad nimi (mRNA) rozpoczęto już w latach 90. ubiegłego wieku. To nie jest nowy wynalazek. Są coraz lepiej przebadane. Teraz, gdy masowo stosowane są na świecie, prowadzone są równoległe badania na niespotykaną do tej pory skalę nad ich skutecznością. Można powiedzieć, że następuje rozpoznanie bojem. Można też pokusić się o stwierdzenie, że wkrótce będą to najlepiej przebadane preparaty medyczne. I na dodatek z ogromnym potencjałem do wykorzystania w innych dziedzinach medycyny, np. terapii nowotworowej. Mówię o metodzie opartej na mRNA. 
 
Chyba masz rację, że stosujemy odrębne systemy monetarne. Ty próbujesz, jeśli się nie mylę, znaleźć przyczynę epidemii i doszukujesz się jej w spiskach korporacyjnych, ja natomiast biorę ją taką, jaką jest z całym dobrodziejem inwentarza. Skoro już jest, to trzeba zakasać rękawy i jak najszybciej się jej pozbyć. Różnimy się tutaj w zasadniczy sposób podejściem do tematu. Nie czas na filozofię, czas na czyny:)
77. Dodane przez do kom. 76, w dniu - 22-01-2022 21:35
:) 
 
Faktycznie trochę różnimy się w naszym podejściu i naszej ocenie sytuacji. Ale to dobrze. Tak jak pisałem już wcześniej lubię rozmawiać z ludźmi, którzy nie we wszystkim zgadzają się ze mną. 
 
Nie jestem fanem spiskowej teorii dziejów. Nie oznacza to jednak, że neguję wszystkie teorie, które są jej przypisywane. Ustawiam się gdzieś pośrodku i z uwagę przysłuchuję się obu stronom narracji. Nie miałem więc oporów, aby przeczytać książkę Wielki Reset, ale też nie chłonąłem jej jako mojego przewodnika. 
 
Nie zmierzam do nieprzypadkowości pojawienia się wirusa. Ja po prostu jej nie wykluczam. To nie ogranicza mnie i zostawia otwartą furtkę możliwości. Wierzę, że dostrzegasz tą subtelną różnicę w takim podejściu. 
 
Nie jestem też wcale przekonany, że szczepienia są sposobem na tą chorobę. Wydawało mi się, że zgodziliśmy się co do tego, że szczepienie co najwyżej może ograniczyć przebieg tej choroby, ale jej nie leczy i nie zapobiega. Dziwię się więc, że tak piszesz. 
 
Wcale też nie jestem pewien, że szczepionki, którymi dysponujemy są skuteczne. Nie posiadam takich rzetelnych danych. Jeżeli wierzyć badaniom z krajów, gdzie Omikron już jest w fazie spadkowej, jest on wyraźnie mniej zjadliwy. Jaką więc mogę mieć pewność, że przyczyną mniejszej ilości obecnych zgonów i ciężkich zachorowań są szczepionki, a nie mniejsza zjadliwość nowej odmiany wirusa?  
 
Nie wiem dlaczego próbujesz mnie zaszufladkować wśród tych, którzy są spiskowcami? W celu deprecjacji swego adwersarza? Po co to? :) 
 
Może i czas na czyny, ale NAWET na sobotniego drinka chyba nie będzie mi dane Ciebie dzisiaj zaprosić ;)
78. Dodane przez Do 77, w dniu - 22-01-2022 22:20
Jestem już za stara na drinki. Zdrowie już nie to, co kiedyś. Ale życzę w takim razie miłego wieczoru! :)
79. Dodane przez do kom. 78, w dniu - 22-01-2022 23:35
Drink to takie określenie symboliczne, pod którym może być też rozumiana herbata :) Miłego weekendu :)
80. Dodane przez Obywatel, w dniu - 23-01-2022 01:10
No teraz trzeba testować na potęgę żeby było to 100 tys zakażeń na dobę tak się robi ludzia wodę z mózgu
reklama
81. Dodane przez dodane do >>bezwstydu, w dniu - 23-01-2022 09:42
Krótko; - ile twarzy może mieć jeden taki człowiek ????. Jak długo można szerzyć "bezwstyd" bez ponoszenia odpowiedzialności; - osobistej, administracyjnej, cywilnej, karnej, konstytucyjnej, politycznej, łamania 10 przykazań .....???????
82. Dodane przez xyz, w dniu - 23-01-2022 09:50
Tu jest jakiś podstęp ale jeszcze nie wiem, gdzie.
83. Dodane przez pytam, w dniu - 23-01-2022 10:42
Mamy zimę,gdzie jest grypa?
84. Dodane przez Hdhd, w dniu - 23-01-2022 11:34
Leszno to zagłębie foliarstwa
85. Dodane przez do kom. 84, w dniu - 23-01-2022 17:11
Foliarz to brzmi dumnie. Jeszcze się o tym przekonasz.
86. Dodane przez Do 85, w dniu - 23-01-2022 18:04
Tak foliarz to brzmi dumnie szczególnie w trumnie.
87. Dodane przez Do 79, w dniu - 23-01-2022 18:16
Weekend powoli się kończy, więc uznałam, że czas na herbatę!:) 
 
Dlaczego uważasz, że próbuję Cię szufladkować? Przecież zadając pytanie, mogę chcieć po prostu dowiedzieć się czegoś więcej o Tobie. Podobno nie ma głupich pytań. Tak sądzisz? Staram się zdeprecjonować Ciebie?  
Ok, nie znamy się, więc masz prawo do wszelkiego rodzaju domysłów. Otóż uważam, że nie jestem w stanie Cię umniejszyć, tak jak Ty, ani nikt inny nie jest w stanie umniejszyć mnie.  
Próbując kogoś w sposób lekko nawet złośliwy dookreślić nie szkodzimy w rzeczywistości tej osobie, ale sobie samym. To w nas buzuje chwilowo złość i agresja, której dajemy upust. Co nie znaczy, że nie zdarzyło mi się być złośliwą. Niestety, mówię to nawet bez specjalnej przykrości, wielokrotnie. Cóż, te typy ( czyli ja) tak mają :) 
Kiedyś prof. Bartoszewski przytoczył, z właściwą sobie swadą, pewną anegdotę na ten temat o pijaku. Nie będę Cię nią zanudzać, bo zapewne ją znasz. 
 
Wracając jeszcze do spisków. Zainteresował mnie, pod wpływem naszej wymiany zdań, ten temat. Każdy spisek, czy teoria spiskowa jest zawsze bardzo silnie zakorzeniona w realiach. Wykorzystuje realne osoby, pewne sytuacje, które im się przydarzają oraz sploty okoliczności. Dla sceptyka, którym w tym wypadku staram się być, są to sprawy nie wiążące się ze sobą, natomiast tropiciel spisku znajdzie go wszędzie i każde wydarzenie wytłumaczy w ten sposób. Lubię sobie czasami poczytać bloga Marcina Iwucia, fajne przykłady z naszej polskiej sceny politycznej podaje w tym kontekście. Pisze też o wspomnianym przez Ciebie Wielkim Resecie. 
 
Jakiś czas temu zdarzyło mi się przeczytać fascynującą (oczywiście z mojego punktu widzenia) książkę belletrystyczną osnutą na kanwie spiskowej teorii świata. 
"Wahadło Foucaulta" Umberto Ecco. Jeśli lubisz tego typu książki, to polecam. Wspaniały język, co zapewne docenisz, a także z niebywałą dbałością przedstawione tło historyczne kolejnych epok, przez które niejako prowadzi intryga. Przy okazji pojawia się wiele autentycznych wydarzeń i postaci. Można sobie zrobić powtórkę z historii, w moim przypadku było to odkrywanie na nowo - z historią miałam w przeszłości "pod górkę" ;) 
Jeśli nawet nie traktujemy tych spraw na serio, to możemy się przy nich dobrze bawić i poszerzyć też przy okazji wiedzę.
88. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 23-01-2022 19:18
Popieram komentarz 61. A ty zapewne należysz do tych, któremu można zasadzić kopa w tyłek i to też zignorujesz i pójdziesz dalej!
89. Dodane przez do kom. 86, w dniu - 23-01-2022 19:45
Historia pokazuje, że źle mówiono o różnych grupach niewygodnych ludzi, nazywając ich bandytami, kułakami, warchołami, zaplutymi karłami reakcji, badylarzami, itp. Właśnie szykowane są pozwy o zbrodnie przeciwko ludzkości za szczepienia. Poczekajmy z obiektywnymi ocenami do czasu ich zakończenia. Wierz mi, że ani Ty ani ja nie wiemy jeszcze wszystkiego.
90. Dodane przez 88, w dniu - 23-01-2022 19:57
Zacytuję tu słowa pani Wandy Traczyk: "milcz głupi chłopie, chamie skończony." Zmuszasz mnie do tego, naprawdę nie chciałam, ale musiałeś dostać po łapkach. Nic mi nie będziesz zasadzał, wystawiasz tylko sobie świadectwo. Napij się wody i policz do dziesięciu, a potem zaparz sobie meliskę. Dobrej nocy.
91. Dodane przez do kom. 87, w dniu - 23-01-2022 20:03
Anegdoty tej nie znam, ale skoro już nam się tak miło pisze ze sobą, to przyznam Tobie trochę racji. Nawet jeśli ktoś się o mnie źle wypowiada, to wcale nie świadczy to źle o mnie, tylko o nim. 
 
Co do spisków. Najczęściej spotykam się z opinią, że tutaj o spisku nie może być mowy, bo to obejmuje cały świat i niemożliwe by to było na tak wielką skalę. Moje pierwsze myśli były takie same. Ale ja zazwyczaj zadaję sobie pytanie w takiej sytuacji - a co jeśli nie mam racji? 
 
Wysłuchałem niedawno wywiadu ze znanym niemiecko-amerykańskim prawnikiem, który zbiera dowody prawne i medyczne przeciwko organizatorom tego spisku. Gdy mówi o czymś takim jakiś dziennikarz lub anonimowy komentator, to patrzę na to przez palce. Ale trudno mi uwierzyć w to, że jeden z najbardziej znanych prawników na świecie, wypowiada takie tezy bez pokrycia, podając konkretne, znane nazwiska i mówiąc o bardzo prawdopodobnym podejrzeniu zbrodni przeciw ludzkości. Przecież musi mieć świadomość tego, że byłby to koniec jego kariery zawodowej, a ponadto sam mógłby zostać postawiony do odpowiedzialności za takie wypowiedzi. Wstrzymuję się więc z ocenami i czekam. Przy herbatce :)
92. Dodane przez Do 79 - kontynuacja, w dniu - 23-01-2022 20:10
No widzisz, ktoś spod nr 88 próbował mnie zdeprecjonować, proponując "kopa" ;) Czy mu się udało? Nie! Pewnie powinnam tak jak Ty tłumaczyć mu, że jest w błędzie, ale cóż, nie wytrzymałam i odpaliłem w swoim stylu. Ach ten włoski temperament;):);)
93. Dodane przez do kom. 92, w dniu - 23-01-2022 20:43
Zauważyłem. Ludzie różnie reagują. Im ktoś jest bardziej przekonany do swych racji i im bardziej jest sfrustrowaną obecną sytuacją, tym bardziej emocjonalnie reaguje. Ja mam w sobie więcej spokoju, co mnie cieszy. W końcu stres i relaks mają spory wpływ na naszą odporność. A ja preferuję naturalne metody, a nie wstrzykiwanie mi czegoś do organizmu :)
94. Dodane przez Do 91, w dniu - 23-01-2022 21:49
Czy znasz nazwisko tego prawnika? To jest istotne w całej tej sprawie. Warto sprawdzić kim jest ten człowiek. Co więcej, warto sprawdzić, czy w ogóle taka osoba istnieje. 
 
Przeczytałam właśnie info o tym, że do Międzynarodowego Trybunału Karnego wpłynęła skarga, w której oskarża się szefa Microsoft i EcoHealthAllinze o złamanie kodeksu norymberskiego i dopuszczenie do eksperymentu medycznego. 
Podpisało się pod nią 6 osób. Jako pierwsza prawniczka Hannah Rose (osoba, której nie można ponoć bliżej zidentyfikować ani połączyć z żadną kancelarią, czy też firmą). Pozostali podpisani to: były policjant, astrofizyk, dyrektor zakładu pogrzebowego oraz emerytowany naukowiec Mike Yaedon, który zasłynął negacją szczepień. Szósta osoba niezidentyfikowana. 
Trybunał Karny przyjął ten dokument, bo takie są procedury, że każdy może przesłać info dot. ewentualnego przestępstwa. Biuro teraz dokona wstępnego zbadania sprawy i zadecyduje, czy istnieją w ogóle przesłanki do wszczęcia postępowania. 
 
Z obowiązujących przepisów wynika, że ta skarga zostanie raczej odrzucona. Wg nich szczepienia, które przeszły wymagane fazy badań przedklinicznych i klinicznych I, Ii, III fazy i są stosowane w ramach szczepień populacyjnych nie mogą być uznane za eksperyment medyczny. O eksperymencie można mówić jedynie w przypadku preparatów niezarejestrowanych. Szczepionka na covid-19 przeszła wszystkie wymienione badania i jest zarejestrowana. Na podstawie zakończonych badań zezwolono na warunkowe użycie w UE. Zezwolenie takie gwarantuje, że szczepionka podlega rygorystycznym kryteriom oceny. Pytanie, co oznacza warunkowe użycie? Takie, jak w przypadku normalnej procedury, jedynie w krótszym czasie niż w normalnych okolicznościach.  
 
A tak na marginesie, to cyt.: "przepadam za pobudzającą intelektualnie rozmową, szczególnie swoją własną" - "Paragraf 22" Joseph Heller. To oczywiście żarcik taki, chętnie posłucham co Ty masz do powiedzenia i jak zapewne się już domyślasz poddam w wątpliwość to, co powiesz ;) Może też się zdarzyć, że będziemy w pewnych kwestiach zgodni, nie wykluczam.
95. Dodane przez Do 93, w dniu - 23-01-2022 22:33
Czy to znaczy, że nie jesteś w ogóle na nic zaszczepiony?  
A np. jeśli jesteś chory i mają Ci zaaplikować dożylnie lub domięśniowo jakiś lek, to też się nie zgadzasz? Jeśli nie chcesz nie odpowiadaj, w końcu nie powinnam być aż tak ciekawska, prawda?
96. Dodane przez do kom. 94, w dniu - 23-01-2022 23:04
To Reiner Fuellmich. A ten wywiad można znaleźć wpisując Reiner Fuellmich u Marii Zee. Jest z polskimi napisami. Zbierane dane można znaleźć wpisując corona-ausschuss . Jest tam wersja w języku niemieckim i angielskim.  
 
Ja na razie tylko przyglądam się, bez oceniania. Czekam na efekty, ale jeżeli sprawa trafi do sądów, to przynajmniej jest szansa na uzyskanie bardziej wiarygodnych danych niż medialne.
97. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 23-01-2022 23:54
Coś kiepskie te szczepionki skoro tyle zachorowań na to wychodzi. Kiedy skończy się ten teatr ? Nudne to .
98. Dodane przez do kom. 95, w dniu - 24-01-2022 09:45
Nie napisałem "w ogóle na nic". Jako dziecko byłem szczepiony. Miałem na myśli Covida. Nie chciałbym zapeszyć, ale na szczęście nie chorowałem na nic, co wymagałoby dożylnie lub domięśniowo podawanie mi leku. Igłę wbijano mi tylko podczas oddawania krwi lub pobierania jej do badań.
99. Dodane przez Do 96, w dniu - 24-01-2022 19:41
Pan prawnik Fuellmich nie "rozczarował" mnie. 
 
Po obejrzeniu wywiadu i wczytaniu się nieco w jego dosier zastanawiam się, kto JEMU ZA TO PŁACI? Pro publico bono? Aż tak naiwna nie jestem. Czy jego działalność i całej grupy, którą reprezentuje może mieć charakter spisku? Czy to nie byłoby niesamowite? Poszukiwacze spisku knują spisek.  
 
Ale zacznę od początku. Czy wiesz, że jest on też politykiem?- członkiem niemieckiej partii Basisdemokratische Partei Deutschland, w skrócie die Basis.  
Jest to maleńka partyjka, która powstała w lipcu 2020 roku jako odpowiedź na obostrzenia wprowadzane w czasie pandemii. Wyrosła z innej partii niemieckiej AfD (Alternative fuer Deutschland) -konserwatywnej, nacjonalistycznej, skrajnie prawicowej. Słynie z negowania Holokaustu, antysemityzmu i ksenofobii. 
Kim są członkowie die Basis? Większość wywodzi się z AfD, jest też kilku Zielonych, członkowie ruchu tzw. Querdenker (Myślący Inaczej "w poprzek"? Tak to się tłumaczy? Może wiesz?), osoby związane z medycyną alternatywną i antyszczepionkowcy, a także pewien szwajcarski założyciel sekty Organische Christus Generation - Ivo Sasek. 
 
Czy wiesz, że Fuellmich był kandydatem partii Basis na kanclerza Niemiec podczas ostatnich wyborów w 2021? 
 
Teraz już wiem, dlaczego tak ochoczo spotykali się z Fuellmichem nasi politycy z Konfederacji: Braun, Sośnierz, Korwin - Mikke. Wizyta tego pana uświetniła rozpoczęcie przez tych posłów prac poświęconych negowaniu pandemii. 
 
Chce pozwać WHO. Sam przedstawia się jako bojownik, który niestety przegrał z wg niego najbardziej przestępczą organizacją jaką jest pewien niemiecki bank. Ma kancelarie, to fakt, ale nigdzie nie można doszukać się choćby jednej sprawy, którą prowadził. 
 
Przepraszam bardzo, ale dla mnie ten pan jest osobą niewiarygodną i nie biorę go na poważnie. To szaleństwo zatacza coraz szersze kręgi. Ja się z tego wypisuję :)
100. Dodane przez 97- suplement, w dniu - 24-01-2022 21:35
Ruch Querdenken (myślących inaczej) założony w Badenii - Wirtembergii jest obecnie ostają wszelkiego rodzaju ekstremistów. To środowisko faszyzujące, negujące konstytucję, uznawane przez rząd Niemiec za potencjalne niebezpieczeństwo. W Niemczech uważa się, że wykorzystują do swoich celów osoby niezadowolone z obecnej sytuacji pandemicznej, traktując je w sposób instrumentalny i wykorzystując np. przy organizowaniu marszów i protestów. W tle  
obserwuje się nasilone działania zwolenników tzw. Nowej Rzeszy. Czyli jak zwykle, ktoś pociąga za sznurki a ogłupiały tłum realizuje scenariusz. 
 
Bardzo to wszystko źle wygląda niestety i nie napawa optymizmem.
101. Dodane przez do kom. 99, w dniu - 24-01-2022 21:53
Ja się nie muszę z niczego wypisywać, bo nigdzie się nie zapisałem. Tylko się przyglądam.
102. Dodane przez do kom. 99, w dniu - 24-01-2022 21:57
Querdenken tłumaczy się raczej jako myślenie nieszablonowe, czyli myślenie nieograniczone standardowymi ramami.
103. Dodane przez Do 100, w dniu - 24-01-2022 22:09
Oczywiście popełniłam pomyłkę w nagłówku. To miala być kontynuacja mojej wypowiedzi nr 99. Osoba 97 nie ma z tym nic wspólnego.
104. Dodane przez Do 102, w dniu - 24-01-2022 22:37
Dzięki za objaśnienie. No tak, to musi brzmieć pozytywnie i się dobrze kojarzyć, bo przecież ma przyciągać ludzi a nie odpychać.  
 
No cóż, masz rację, nie pozostaje nic innego jak się przyglądać.
105. Dodane przez Do 107, w dniu - 25-01-2022 09:37
Znów masz rację! :) Moje stwierdzenie, że się wypisuję, było nielogiczne. Nie mogę się wypisać, jeśli się nie zapisałam. Możliwa jest natomiast sytuacja odwrotna. Zapisałam się, ale nie mogę się wypisać. Jest w Polsce taka instytucja, która tak działa. Niby się z niej człowiek wypisuje, a w księgach ciągle widnieją jego dane. 
Podobnie zresztą działają sekty religijne. Jak się zapiszesz, to Cię już nie wypuszczą, albo sprawią, że życie stanie się piekłem. 
 
Zmierzam właśnie do tego wątku poruszonego przeze mnie we wpisie nr 99. Popełniłam tam błąd. Napisałam nieprawdę. Dlatego koryguję. Ivo Sasek nie jest członkiem partii die Basis. Jest Szwajcarem, a nie Niemcem, więc chyba byłoby niemożliwe, aby miał członkostwo w niemieckiej partii. Skąd więc pojawiło się to nazwisko? Część członków die Basis kojarzona jest z tą sektą. Widywani są na różnych wydarzeniach, które są organizowane przez Saseka. 
 
Jeszcze jedna ciekawostka. Syn przywódcy tej sekty wyrwał się jakimś cudem z jej szponów. Opowiedział wiele interesujących rzeczy na temat tej organizacji. Między innymi o tym, jak ostatnimi czasy sekta się radykalizuje i z religijnej zmienia w religijno-polityczną.  
Wiemy, że sekty religijne to groźne zjawiska, natomiast religia plus polityka to całkowita katastrofa. 
 
I jeszcze jedna ciekawostka związana z partią die Basis. Jej statut pozwala na dwupartyjność. Wielu członków nie musiało wypisywać się ze swoich partii macierzystych, aby wejść w szeregi die Basis. Początkowo zastrzegali się, że nie będą przyjmowali osób o ekstremalnych poglądach. Teoria jednak szybko została zweryfikowana przez praktykę. Jak ujawniają dziennikarze niemieccy, wielu z członków ma poglądy bardzo radykalne, wręcz faszyzujące. 
 
Polityka to raczej nie mój żywioł. A polityka naszych sąsiadów w ogóle była mi do tej pory obca. A tu proszę, pojawia się Pan Tłumacz-Statystyk i całkowicie miesza mi w głowie. ;) 
To jest dla mnie wartość dodana, dodatkowa wiedza o świecie. Pewnie bez tej rozmowy nie sięgnełabym po informacje związane z tymi sprawami :)
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj