Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Janusz, Konrad

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Do końca roku 40 dni.
Start arrow Reklama arrow SEO i SEM - co to takiego i czym się różni?

Inwestycja w marketing

SEO i SEM - co to takiego i czym się różni?

09.02.2022. Radio Elka

SEO oraz SEM to strategie marketingu online przystosowane do potrzeb stron internetowych oraz sklepów e-commerce. Czym się różnią i jak wygląda ich implementacja w praktyce? Postanowiliśmy wyjaśnić to zagadnienie.
 

Czym jest SEM?

Rozwinięciem skrótu SEM jest Search Engine Marketing. To ”marketing w wyszukiwarkach”, składający się z synergii dwóch strategii: SEO (pozycjonowanie stron) oraz PPC (pay per click, czyli płatne reklamy). Dzięki SEM witryna może zbierać ruch z wyszukiwarki, takiej jak Google, na dwa równie skuteczne sposoby. Pierwszym z nich są organiczne wyniki wyszukiwania, a drugim płatne. Nawet jeżeli użytkownik pominie reklamę, istnieje duża szansa, że odwiedzi witrynę dzięki wysokiej jej pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Żeby zaimplementować strategię SEM, należy mieć wiedzę z dwóch dziedzin - reklam Google oraz SEO. Usługi w tym zakresie świadczą profesjonalne agencje dysponujące kadrą specjalistów.

Czym jest SEO?

Strategia SEO, czyli Search Engine Optimization, to inaczej pozycjonowanie stron internetowych. Ten rodzaj marketingu polega na budowaniu widoczności witryny w wyszukiwarce (np. Google). Należy jednak pamiętać, że SEO nie opiera się na płatnych reklamach. To proces optymalizacji serwisu w taki sposób, aby algorytm wyszukiwarki ”samodzielnie” umieścił adres URL na wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu strona notuje ruch organiczny, który w sprzyjających warunkach przeobraża się w konwersję.

Strategia SEO jest nieco bardziej skomplikowana niż publikacja reklam PPC. Przede wszystkim należy zoptymalizować witrynę pod kątem usunięcia błędów czy przyspieszenia prędkości ładowania. Przydaje się więc techniczna wiedza oraz znajomość HTML, CSS czy JavaScript. Dodatkowo fundamentem pozycjonowania jest content zawierający frazy kluczowe. Należy więc publikować wartościowe treści. Cały ten proces zajmuje nieco czasu i zwykle po kilku miesiącach zaczyna przynosić efekty. I choć wyniki są stabilne, to należy wykazać się cierpliwością.


Różnice w strategii SEO i SEM

Podstawowe różnice w strategiach SEO oraz SEM to obszar działania i czas oczekiwania na efekty. Przede wszystkim SEM jest nieco bardziej rozbudowaną strategią niż samo pozycjonowanie, ponieważ poza SEO zawiera w sobie także działania PPC (publikacja płatnych reklam). Dzięki temu SEM przynosi praktycznie natychmiastowe efekty, ponieważ zanim pozycjonowanie zagwarantuje wyniki, to płatne reklamy zaczną generować ruch i mogą doprowadzić do wzrostu konwersji.

SEO natomiast jest strategią długofalową - należy zachować cierpliwość. Efekty pozycjonowania najczęściej pojawiają się po 6-9 miesiącach. Wyniki w tym przypadku są niezwykle stabilne - nawet zaprzestanie pozycjonowania nie sprawia, że nagle domena zacznie tracić widoczność. Nie można tego jednak powiedzieć o płatnych reklamach PPC publikowanych w ramach SEM. Brak środków na koncie oznacza zatrzymanie publikacji materiałów sponsorowanych w wyszukiwarce. Z tego względu wielu przedsiębiorców e-commerce decyduje się na SEM - to strategia, która przynosi efekty krótko- i długoterminowe.

Co lepiej wybrać - SEO czy SEM?

Zależnie od charakterystyki twojej strony internetowej oraz dostępnego budżetu, warto dokładnie rozważyć inwestycję w obie strategie: SEO oraz SEM. Zapewniają satysfakcjonujące efekty i pozwalają rozwijać biznes. Z uwagi na fakt, że SEM składa się jednocześnie na SEO oraz PPC, jest to rozwiązanie nieco droższe (a jeżeli chcesz samodzielnie zająć się marketingiem, to wymaga więcej wolnego czasu). Jeżeli więc masz silnie ograniczony budżet, pomyśl przede wszystkim o SEO lub PPC, ale nie łączeniu obu tych strategii. Zastanów się także, jakie efekty dokładnie będą zadowalające. Jeżeli zależy ci na inwestycji w marketing długoterminowy i stabilny, wybierz SEO. Wolisz krótkoterminowe wyniki? Wybierz PPC. A jeśli pragniesz rozwijać swój biznes w obu perspektywach, zdecyduj się na SEM. Najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie takich działań marketingowych specjalistom, na przykład agencji.
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj