Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Leszno arrow Ulice na cześć osób żyjących?

Komisja rozpatrywała petycję

Ulice na cześć osób żyjących?

09.02.2022. Radio Elka, Jarek Adamek

Czy w Lesznie zmienią się zasady dotyczące nazewnictwa ulic i będzie można nazywać je imionami osób wciąż żyjących? Pomysł taki pojawił się podczas środowego posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej Leszna. Chodziło o petycję w sprawie nazwania rond na przebudowywanej ulicy Szybowników. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Petycja, której autorem jest mieszkaniec Zatorza Ryszard Janus dotyczy nazwania trzech rond wzdłuż przebudowywanej ulicy Szybowników. Dwa są już gotowe, trzecie ma powstać do wiosny. Autor petycji zaproponował, żeby nadać im imiona trojga pilotów szybowcowych związanych z Lesznem: Pelagii Majewskiej, Adeli Dankowskiej i Janusza Centki. W uzasadnieniu Ryszard Janus podkreślił, że chodzi o wybitnych sportowców z licznymi tytułami mistrzowskimi i rekordami na koncie, wszyscy troje odznaczeni są też najwyższym szybowcowym odznaczeniem - Medalem Lilienthala.
Członkowie komisji petycję odrzucili - nie chodziło jednak
o podważenie dorobku szybowników, a o kwestie formalne. Zgodnie z przepisami nazwy ulicom czy rondom nadaje się po zakończeniu ich budowy, a ta wciąż trwa. Jednak przy okazji rozpatrywania petycji wywiązała się dyskusja na temat zasad nazewnictwa ulic. Trzy lata temu Rada Miejska podjęła bowiem uchwałę określającą między innymi, że nazwa upamiętniająca zasłużoną osobę nadana może być nie wcześniej, niż pięć lat po jej śmierci. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy wniosek w sprawie nadania imienia podpisze co najmniej 12 radnych, czyli ponad połowa składu Rady Miejskiej. W ten sposób w ubiegłym roku jedno z rond na ul. Lipowej zostało nazwane imieniem zmarłego dziennikarza Edwarda Baldysa.

W przypadku rond na Szybowników mamy jednak do czynienia z inną sytuacją: dwie z trzech proponowanych na patronów osób: Adela Dankowska i Janusz Centka, żyją. Zdaniem niektórych członków komisji nie powinno to być przeszkodą. -Nie ma chyba nikogo w Lesznie, kto nie zna Adeli Dankowskiej, myślę ze zarówno mieszkańcom, jak i jej sprawiłoby to dużo radości - stwierdziła radna Stefania Ratajczak (niezrzeszona), powołując się też na artykuł red. Lidii Matuszewskiej z gazety ABC, która apelowała do radnych o przyjęcie proponowanych przez autora petycji nazw. Radna stwierdziła, że uchwała sprzed trzech lat w sprawie nazewnictwa powinna być zmieniona tak, żeby dopuszczała honorowanie osób zasłużonych jeszcze za ich życia.

Opinie wśród radnych na temat zmiany zasad były podzielone. Barbara Mroczkowska (KO) poparła pomysł Stefanii Ratajczak. -Mamy już w kraju taką sytuację, chodzi o lotnisko im. Lecha Wałęsy (w Gdańsku) - powiedziała. Bardziej sceptyczny był jej klubowy kolega Jacek Matecki. Radny zastrzegł, że nie ma żadnych wątpliwości co do zasług Adeli Dankowskiej, jednak przestrzegł radnych przed zmienianiem prawa miejscowego pod określone osoby. -Mogę sobie wyobrazić, że jakieś środowisko polityczne postawi kandydaturę innej osoby, wybuchnie burza, a potem komuś będzie przykro że radny Matecki albo inny radny nie głosował za tą nazwą - powiedział dodając, że prawo powinno mieć charakter uniwersalny. -Żeby za jakiś czas nikt nie mógł go wykorzystać w jakiś mało sympatyczny sposób i będziemy żałowali, że je w ogóle mają - dodał radny KO. Jego opinię podzieliła przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Hanna Kotomska. -Tworzenie prawa pod określony przypadek to nie tędy droga - stwierdziła, choć zaznaczyła też, że radni mogą wyjść z inicjatywą zmiany prawa miejscowego. Czy z tego prawa skorzystają, to się dopiero okaże.

 
Komentarze (87)
1. Dodane przez Jong, w dniu - 09-02-2022 18:23
Ja mam pierwsze kandydatury: Sławomira kryjoma i chińczyka spod interu który żywi super pol Leszna i okolic.
2. Dodane przez Per, w dniu - 09-02-2022 18:25
Aż się prosi,aby nowe rondo przy lotnisku,nazwać imieniem Pani Dankowskiej,jednej z najlepszych szybowniczek w historii.
3. Dodane przez Jaki, w dniu - 09-02-2022 18:27
Nie powinno się zmieniać reguł w trakcie meczu. Te, najwczesniej 5 lat po śmierci osoby branej pod rozwagę do upamietnienia jest dobrym kompromisem. Nie można tych Rąd nazwać po prostu Szybowników, Baloniarzy i Lotników
4. Dodane przez Zez, w dniu - 09-02-2022 18:34
Tak, tak to niezwykły problem- czacha dymi
5. Dodane przez Radni ważni, w dniu - 09-02-2022 18:44
Z naszych podatków tęgie głowy będą toczyć boje . Czy umarłym , czy żyjącym . Panowie bezradni kłucie z wyborców . Powinno się was zredukować , lub usunąć .
6. Dodane przez Urszula Chudak, w dniu - 09-02-2022 18:46
Gdyby wschowianki mogły głosować, poparły byśmy kandydaturę Pani Adeli Dankowskiej. Była panelistką na pierwszym Wschowskim Kongresie Kobiet. Od tego czasu, jest co roku naszym honorowym gościem. Witając Ją, zawsze podaję jako przykład, że my kobiety, nie tylko świetnie dajemy sobie radę twardo stąpając po ziemi, ale i w przestworzach mamy coś do powiedzenia. A przy tym mistrzyni taka skromna, uśmiechnięta i ujmująca swoją postawą. Rondo się Jej należy jak nic!
7. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 09-02-2022 18:58
Miło wiedzieć, że według Pani Ratajczak nie istnieję :) Bo dopiero teraz dowiaduje się o istnieniu takiej osoby
8. Dodane przez Do Ratajczakowej., w dniu - 09-02-2022 19:24
Czy czytając o Dankowskiej można o mnie poiedzieć, że ją znam? Wiem, że składnia trudna ale niech (...) Ratajczakowa odpowie? Albo do Bralczyka po odpowiedź się uda?
9. Dodane przez ups, w dniu - 09-02-2022 19:26
Stąd mój apel do radnych... Więcej POKORY (...). Nie życzę sobie epatowaniem moim głosem, gdyż ponieważ labilny jest. Mój głos, pani Ratajczak.
10. Dodane przez Neron, w dniu - 09-02-2022 19:36
Gdy zmieniono nazwę ulicy Żwirki i Wigury ktoś wówczas obiecał że te postacie nie zostaną zapomniane. Rondo Żwirki i Wigury w ciągu ulicy Szybowników chyba miało by sens. Co nie znaczy że mam coś przeciwko proponowanym patronom.
11. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 09-02-2022 19:41
Abstrahując od tych nazwisk i od tego, że te osoby ( na szczęście ) nadal żyją. Podoba mi się sam pomysł, aby ronda znajdujące się przy drodze na lotnisko, były z nim powiązane oraz z nazwą ulicy Szybowników. Niechby nawet pozostawiono tymczasowo nazwy Szybowników 1, 2 i 3, byle nie kolejne inspirowane czyimiś przekonaniami politycznymi.
12. Dodane przez odp, w dniu - 09-02-2022 19:43
popieram kom. 3 - (pomijając rąd - hehe - rond!!!) - odp na tytuł - poroniony pomysł!!!!
13. Dodane przez Roma, w dniu - 09-02-2022 19:46
Nie mam nic do proponowanych osób na nazwę rond. Jest jedno ale. Osoby nieżyjące nie zmienią już swego życiorysu i my znając go możemy poprzeć lub nie. A co będzie jeśli za życia nadamy nazwę ulicy, ronda itp. a osoba ta później popełni jakieś niecne czyny, splami się, popadnie w konflikt z prawem itp. I co wtedy. Oczywiście nie mam tu na myśli naszych bohaterów. Osoby nieżyjące nie zmieniają już swego życiorysu a my znając go możemy podjąć taką lub inną decyzję.
14. Dodane przez roksi, w dniu - 09-02-2022 19:47
Najważniejszy problem w mieście. Dobrze, że innych nie ma.
reklama
15. Dodane przez Zenon, w dniu - 09-02-2022 20:00
Moim zadaniem to zły pomysl- nie znam nikogo żyjącego kto zasłużyłby na taki zaszczyt.
16. Dodane przez A Psik, w dniu - 09-02-2022 20:02
Imienia Leszka Hańczyka - sprzątał kiedyś lotnisko......
17. Dodane przez ups, w dniu - 09-02-2022 20:10
Nie zyczę sobie aby Ratajczakowa zajmowała głos w moim imieniu. Nie znam Dankowskiej tak jak i Ratajczakowej. Znam natomiast swietnego lekarza. Wieloletniego ordynatora oddziału chirurgicznego w Lesznie Pana dr. Jerzego Młynarczyka. Mężczyzny , który przedłużył życie wielu ludzkim istnieniom. Wspaniałego, życzliwego innym ludziom człowieka. Jeśli już kogoś uhonorować za życia w Lesznie, to niewątpliwie JEGO!
18. Dodane przez Gonzo, w dniu - 09-02-2022 20:31
17 - rondo to chyba lekka przesada ale faktem jest że pan Doktor to bardzo pozytywna postać. Jako młody człowiek pracowałem blisko Doktora (nie jestem że służby zdrowia) i nigdy nie zdarzyło się aby stawiał się wyżej od młodego robola. Porozmawiał i pomógł gdy była taka potrzeba. Sympatyczny człowiek.
19. Dodane przez Ania, w dniu - 09-02-2022 20:32
A czy w ogóle trzeba te ronda "nazywać"? Skrzyżowania nie są nazywane... i dobrze
20. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 09-02-2022 20:39
A może wypada upamiętnić inną wybitną postać związaną ze sportem loniczym (baloniarstwem); https://pl.wikipedia.org/wiki/Antoni_Janusz_(lotnik) 
Antoni Janusz urodził się w Lesznie.
21. Dodane przez Do 15, w dniu - 09-02-2022 20:45
W Zielonej Górze jest pomnik żużlowca Huszczy,na dodatek rondo Jego imieniem,a żyje i ma się dobrze.Przy lotnisku powinno być rondo Dankowskiej,a przy stadionie trzeba upamiętnić Jankowskiego,Olejniczaka i Adamsa.
22. Dodane przez Zbychu, w dniu - 09-02-2022 20:57
Radni bezradni bezwładni a przede wszystkim nieogary! o czym wy ludzie dyskutujecie?! nazwa ronda jest tak bez znaczenia, że szkoda w ogóle o tym myśleć! Wy się radni zabierzcie za ważne sprawy, np rozliczcie bezmyślne wożenie śmieci busikiem! Dlaczego odpady są odbierane małym busem? z ulicy przy której mieszkam taki busik kręci 17 (!!!!) razy by zebrać worki! i to tylko jedna ulica! macie wy mózgi? przecież bez liczenia wiadomo, że latanie w te i nazad busikiem konsumuje maaasę paliwa i płacą za to mieszkańcy kupę kasy, wiadomo ile kosztuje wywóz odpadów. Dlaczego radni nie kontrolują gospodarowania? od czego wy tam jesteście? połowa nie ma pojęcia o rzeczywistości a połowa wcale nie myśli! potrzebni jesteście jak zającowi dzwonek!
23. Dodane przez Jan, w dniu - 09-02-2022 21:03
Mamy rok olimpijski, a z Leszna pochodzi kilku olimpijczyków, może nadszedł już ten moment, aby ich zbiorowo upamiętnić? 
Bo pomysł, aby ulice, skwery czy inne miejsca publiczne, upamiętniały osoby żyjące, jest co najmniej dziwny i może być nadużywany.
24. Dodane przez xxx, w dniu - 09-02-2022 21:06
Żeby tak o zadłużanie miasta się spierali albo o stacjonarne hospicjum... Nazewnictwo, nobilitacje, podnoszenie rangi, tytułomanie, świętowanie - to ulubiona konkurencja radnych rady miasta Leszna.
25. Dodane przez Ajwen, w dniu - 09-02-2022 21:06
Jedynym zyjącym który zasługuje na ulice w Lesznie jest Roman Jankowski
26. Dodane przez Dziwne pomysly, w dniu - 09-02-2022 21:07
Oczywiście, że to jest idiotyzm. Jak byście się czuli, gdybyście szli ulicą swojego imienia. Bo ja idiotycznie. Nie sądzę, żeby osobom mądrym, a zapewne takie chcielibyśmy widzieć jako patronów ulic, by się to podobało. Pomysł jest nietrafiony i w ogóle moim zdaniem szkoda czasu radnych na takie głupotki.  
Jest tyle ważniejszych spraw. Ach, szkoda gadać.
27. Dodane przez Piotr, w dniu - 09-02-2022 21:11
Pierwsze rondo balonowe na środku rada postawić mały balon z koszem na drugim szybowiec z tego Leszno słynie i po kłopocie
28. Dodane przez Do 13, w dniu - 09-02-2022 21:12
Co tam osoby żyjące. Z osobami nieżyjącymi bywa kłopotliwe. Pamiętamy przecież niechlubna sprawę prałata z Gdańska i jego pomnika. Tu trzeba dużego wyczucia i rozwagi, a najlepiej, aby mijał odpowiednio długi czas od odejścia takiej osoby do momentu uhonorowania go w jakikolwiek sposób. Nie mam tu oczywiście nikogo konkretnego na myśli. Chodzi mi o zasadę.
29. Dodane przez LOL, w dniu - 09-02-2022 21:14
Nazwy lokalne czyli znane.. A nie jakies tam inki czy inne kafki
30. Dodane przez ups, w dniu - 09-02-2022 21:17
Trzy ronda. Trzy wolne nazwy! To było do przewidzenia, że będzie dym. 
 
"Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy wniosek w sprawie nadania imienia podpisze co najmniej 12 radnych, czyli ponad połowa składu Rady Miejskiej." 
 
Tak, ale tu chodzi o czas, jaki upłynął OD ŚMIERCI upamiętnianej osoby, nie wcześniej, niż po upływie 5 lat. To jest kpina z przepisów, które sami radni ustanowili. Kpina z mieszkańców żyjących i zmarłych. FALANDYZACJA prawa. Rada Miasta, zgadzając się na żyjących, będzie niepoważna. POMNIKI DLA ŻYJĄCYCH? Pamiętacie, komentatorzy, wyścig na nazwę Trapezu im. Zbigniewa Białasa, jeszcze przed Jego pogrzebem?  
 
Nazwa Edwarda Baldysa czy Bogdana Marciniaka też nie powinna być ustanawiana, bo nie minęło 5 lat od ich śmierci. To właśnie miało być wreszcie przestrzegane, według uchwały nazewniczej z marca 2019 roku ale jednak radni chcą być wszystkiemu powyżej i stosować wyjątki do prawa, które sami ustanowili.  
 
Żeby było śmieszniej i mniej poważnie czyli po leszczyńsku, w ślad za powyższą uchwałą rady miasta z marca 2019 roku, prezydent miasta jakby zaraz potem, 6 maja 2019 roku wydał Zarządzenie Nr 188/2019 w sprawie powołania Zespołu do Spraw Nazewnictwa. Nawiasem pisząc, Zarządzenie to zostało opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Leszna dopiero 8 października 2020r. (maj 2019r. a październik 2020r.) - wiele zrobił Urząd Miasta Leszna, żeby to Zarządzenie Prezydenta Miasta jak najdłużej nie ujrzało światła dziennego. Tworząc ten swój, dodatkowy, Zespół do Spraw Nazewnictwa (zupełnie niepotrzebny, bo uchwała powinna wystarczyć, wszystko normować), Prezydent Miasta powołał się na ustawę samorządową oraz paragraf 8 w/w Uchwały Rady Miasta, który mówi: Wykonanie Uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Leszna. Czyli wykonanie uchwały rady miasta prezydent zrealizował powołując swój Zespół do Spraw Nazewnictwa a więc równolegle obowiązuje uchwała i zespół do spraw nazewnictwa. Przykład jednego z kuriozów tego miasta.  
 
To teraz BUDUJCIE pomniki ŻYJĄCYM, nazywajcie ulice, ronda, skwery. To, co radni chcą zrobić (zgodzić się) to jest niepoważne. Będzie taka sama kpina z radnych, jak podczas obywatelskich złotych chodników i lamp na Zatorzu i Gronowie. Całkowity brak powagi. Nieustanne wyścigi w pogoni za nazwami ulic, rond, skwerów. Dlaczego nie pozwala się mieszkańcom składać swoich propozycji nazw? Może byłyby lepsze propozycje. Rondo wcale nie jest o.k. Najlepsza, najtrwalsza, jest nazwa ulicy. Urząd Miasta Leszna powinien wreszcie przyjmować od mieszkańców (ustandaryzowany druk) wszelkie propozycje nazewnicze i upamiętniać nazwy ulic, rond, skwerów według tych przyjętych propozycji. W ten sposób już czeka Żwirko i Wigura. https://elka.pl/content/view/94923/80/ W Wydziale Geodezji Urzędu Miasta Leszna (przygotowywanie projektów uchwał dotyczących nazewnictwa ulic) powinien być bank przyjętych nazw, do korzystania i upamiętniania w przyszłości. Ponad 7 lat temu zmarł Jerzy Rozynek, którego głos znali prawie wszyscy.
31. Dodane przez KO, w dniu - 09-02-2022 21:24
To się będzie działo. Ulica Jarka Kaczyńskiego, rondo Dziedziczak, ulica Jakiego its
reklama
32. Dodane przez qwert, w dniu - 09-02-2022 21:25
Proponuje Jarka za zywota i Zbyszka
33. Dodane przez PL, w dniu - 09-02-2022 21:36
Ulica Szybowników honoruje wszystkich wybitnych pilotów szybowcowych w Lesznie?! Poszczególni przedstawiciele tej specjalności mieli/mają swoje poglądy polityczne, byli członkami partii minionego okresu, mają swoje akta w Instytucie Pamięci Narodowej?! Czas leczy rany, nie rozdrapujmy ich! Żyjący wiedzą co mają za uszami? 
Olimpijczyk Jerzy Pawłowski z najwyższymi honorami tego kraju też okazał się zdrajcą Polski, tamtej Polski? Jack Strong też nie dla wszystkich był bohaterem?  
Miałem w wojsku dowódcę, najlepszy przez lata rakietowiec w ówczesnym WP! Byłby generałem w MON-ie tak jak dowódca ŚOW gen. Siwicki ale był alkoholikiem! Dzień w dzień pijaństwo w kasynie! 
Po śmierci uhonorowany! Środowisko siłowe? 
Został patronem ulicy w swoim garnizonie! 
Wałęsa to inna bajka?
34. Dodane przez Mario, w dniu - 09-02-2022 21:44
Jest takie chińskie powiedzenie: "Nie wydawaj opinii o człowieku póki żyje, jeszcze może popełnić błędy".
35. Dodane przez ile tego?, w dniu - 09-02-2022 21:57
Pelagia Majewska już jest patronką Aeroklubu Leszczyńskiego, Janusz Centka już jest honorowym obywatelem Leszna a Adela Dankowska zasłużonym dla miasta Leszna. Ile tej tytułomanii?
36. Dodane przez xzx, w dniu - 09-02-2022 22:01
kom. 27 Wspaniały pomysł.i w przyszłości nie będzie potrzeb zmian.
37. Dodane przez do 33, w dniu - 09-02-2022 22:03
Popieram 33 w całości.
38. Dodane przez scorp, w dniu - 09-02-2022 22:08
Jesli chodzi o A.Dankowska, to w swej autobiograficznej ksiazce p.t."Z glowa w chmurach" Lesznu poswiecila ledwo pare zdan - reszta tresci dotyczy wielu innych miejscowosci, gdzie latala. Ksiazka jest dosc obszerna, wiec tym bardziej razi takie zlekcewazenie Leszna.Czy wiec mamy ja za co slawic, jako leszczyniacy?
39. Dodane przez Do 6, w dniu - 09-02-2022 22:13
Jakie szczęście, że nie jest Pani leszczynianką. 
Poza tym autorem sukcesów Pani Adeli był jej mąż Józef i nie mam pojęcia dlaczego nie można nazwać rada jego imieniem.
40. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 09-02-2022 22:51
Właśnie chciałem napisać, że gorszej nazwy jak lotnisko im. Lecha Wałęsy wymyśleć się nie da. 
I dziwię się bardzo, że ktoś w ogóle się powołuje na ten ubolewania godny fakt 
(Barbara Mroczkowska (KO) poparła pomysł Stefanii Ratajczak. -Mamy już w kraju taką sytuację, chodzi o lotnisko im. Lecha Wałęsy (w Gdańsku) - powiedziała.) 
To wręcz samobój. 
 
Jakie będzie następne rondo jak już te trzy nazwiecie? 
 
Kapitana Wrony i bezpiecznika podwozia? 
 
Ja jednak postulował bym Zenona Jankowskiego  
 
Zenon Jankowski pułkownik dyplomowany pilot Wojska Polskiego, kosmonauta dubler Mirosława Hermaszewskiego. 
Podczas misji Sojuza 30 w dniach od 27 czerwca do 5 lipca 1978 pełnił funkcję konsultanta kierownika lotu. Później wrócił do służby wojskowej, którą zakończył w stopniu pułkownika. 
Wielkopolanin a że nie do końca po linii partii. 
Lub. 
Rondo Romana Jankowskiego za udowodnienie, że skrzydłem maluśkiej awionetki można ściąć przewody bez większego uszczerbku (Smoleńsk) 
Roman Jankowski, trener Unii Leszno zahaczył awionetką o przewody 
17 listopada 2011 
Z pewnością musiał lecieć tuż nad ziemią, gdy zahaczył o linię energetyczną, zerwał ją i pozbawił prądu kilkuset mieszkańców Bojanowa. Nie doszło co prawda do katastrofy, ale państwowa komisja odnotowała to zdarzenie, jako poważny incydent lotniczy. 
https://gloswielkopolski.pl/roman-jankowski-t(...)ewody/ar/473117 
 
Tak więc inicjatorów petycji trochę chyba poniosło. 
I choć pan Matecki nie jest moim idolem to tym razem z nim się zgadzam. 
Bezpieczniej ronda nazwać imieniem osób nieżyjących. 
 
Rondo 1 Żwirko 
Rondo 2 Wigura 
Rondo 3 Kapitana Protasiuka  
 
Franciszek Żwirko porucznik oraz pilot Wojska Polskiego, pilot sportowy. Wraz z inżynierem Stanisławem Wigurą zdobył w 1932 w zawodach Challenge pierwsze miejsce i puchar międzynarodowy dla Polski 
 
Arkadiusz Protasiuk (ur. 13 listopada 1974 w Siedlcach, strącony 10 kwietnia 2010 nad Smoleńskiem) polski lotnik, pilot klasy mistrzowskiej, kapitan pilot Wojska ... 
 
 
Jako , że Siedlce nad Oką to chyba nawet Rodzina Wojskowa nie powinna mieć nic przeciwko jak i Barbara Mroczkowska.
41. Dodane przez Pamięć dobra, w dniu - 09-02-2022 22:56
PRZECIEŻ MIAŁY BYĆ NAZWY TYPU : 
Roszarnia, Gronowo, Nawet nie ma ronda Posła Erazma Stablewskiego a tylko Wilkowice i to jeszcze przed niemiecka fabryką. 
Więc jakoś mało konsekwentny ten pomysł.
42. Dodane przez Yogi, w dniu - 09-02-2022 23:15
Dla mnie na ten zaszczytny cel zasługuje Tasma! Zasłuzony dla ruchu kibicowskiego.
43. Dodane przez poi, w dniu - 10-02-2022 00:51
Proponuję nazwać rondo -- ..RONDO ADELI,, lub ,,RONDO ADELA,,
44. Dodane przez Tomek, w dniu - 10-02-2022 01:21
Romanowi Jankowskiemu sie nalezy na 100%
45. Dodane przez Prosto.., w dniu - 10-02-2022 03:15
Prosto z alei JP 2 w kierunku zachodnim powinno być K+M+B.Przyjdzie czas w umysłach rajców i Prezydium ,że przywódcy organizacji czyniących zło znikną z ulic.Sądzę ,że ze Żwirki i Wigury lepiej by się jechało w ronda z patronami szybowników.Ale czy politycy są odważni ?
46. Dodane przez Alanek, w dniu - 10-02-2022 04:33
Moim skromnym zdaniem, Rynek powinien zostać przemianowany na "Plac Prezydenta Łukasza Borowiaka". Nikomu to miasto tyle nie zawdzięcza co obecnemy Prezydentowi... 
To byłoby takie podziękowanie za dotychczasową pracę i prośba o kolejne lata pięknych rządów w tym mieście.
47. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 10-02-2022 06:46
dziękuję za merytoryczny wpis! 
 
niech miasto zajmie się lepiej niedziałającą sygnalizacją świetlną w ciągu DK12 a nie takimi bzdurami. Jest prawo do tego, przestrzegać i tyle!
48. Dodane przez Co Ty na To ?, w dniu - 10-02-2022 07:02
Mamy w Lesznie ul. Szybowników...Ci jednak ( choć nie wszyscy) ciągle żyją. W Łodzi jest ul. Włókniarzy......itp. A tak poważnie.....Z nazewnictwem ulic, stawianiem pomników, tablic upamiętniających trzeba bardzo uważać bowiem historia często "odkopuje" nowe okoliczności życia bohaterów. Uważając unikniemy takich sytuacji jak np. dewastacja czy obalenie pomnika legendarnego a przy tym wątpliwego moralnie księdza prałata Jankowskiego z Gdańska.
49. Dodane przez Do 17, w dniu - 10-02-2022 07:15
DOKTOR MLYNARCZYK TAK PO TYSIACKROC TAK
50. Dodane przez Dking, w dniu - 10-02-2022 07:39
Na rondzie z balonem w prawo 
Na rondzie za szybowcem prosto 
Kom 27 popieram 
A kom 46 proponuję do lekarza i to szybko myślę że to dla beki napisales
51. Dodane przez Do kom. nr 3, w dniu - 10-02-2022 08:01
Wyjaśnij proszę zwrot "rąd".
52. Dodane przez obserwator, w dniu - 10-02-2022 08:04
Szybownikow wygląda jak wielka pustynia. Dramat! Rondo najblizej lotniska powinno być nazwane na cześć Lotnikow Polskich.
53. Dodane przez Leśny władek, w dniu - 10-02-2022 08:27
Zmarli dziś dzielą, dlatego strach pomyśleć co by się stało ddyby żywych zapomnikować.
54. Dodane przez Michał, w dniu - 10-02-2022 08:39
Najpierw wybudujcie i oddajcie tą ulicę. Potem możecie zająć się głupotami.
55. Dodane przez Ciekawy pomysł, w dniu - 10-02-2022 08:45
Ja uważam, że nazwy tych rond powinny bardziej kojarzyć się z Zatorzem. Moje propozycje to kolejno jadąc w stronę miasta: rondo Zamałe, rondo Zaciasne, rondo Zakorkowane. Pierwsze dwie nazwy myślę, że są oczywiste dla tych co już nimi jeżdżą. Natomiast nazwę tego przy wiadukcie zrozumiecie jak się okaże w praktyce, że wjazdy na nie będą tylko z jednego pasa jak przy Obi. I wtedy wieczny wyścig szczurów na wiadukcie i wpychanie się z lewego pasa na żyletki tak jak przy skręcie na PKP.
56. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 10-02-2022 08:47
Kłania się przeszłość, kiedy nazywali ulice na cześć zyjących. /Stalin/ Oczywiście nie mam nic przeciwko tym zasłużonym, dla miastaq. Ale na pewno czuli by się niezręcznie widząc jak wmanewrowywuje się ich ww czystej wody politykierstwo.
57. Dodane przez Jerzyk, w dniu - 10-02-2022 08:57
Pomysł na honorowanie  
osób żyjących (!) - nazwamii ulic, placów, szkół czy czego tam jeszcze (zależy od inwencji radnych), przypomina rozwiązania z państw totalitarnych. Nie muszę chyba podawać historycznych przykładów, prawda? To raz, a po drugie, zwykła większość w radzie do podjęcia decyzji o wyróżnieniu jest kuriozalna. Ten zapis powinien być wykreślony: 12 z 23 osobowej rady oznacza, że tutaj nie potrzeba nawet szerokich międzyklubowych rozmów, argumentów. Wystarczą głosy radnych rządzących miastem. Bez oglądania się na opozycję. Ręce opadają szanowni radni i radne
58. Dodane przez Kiki, w dniu - 10-02-2022 09:12
Romka jankowskiego albo zwirki i wigury bo taka znana ulica główna ulica zniknęła. Leszczyniaki znaja i pamiętają
59. Dodane przez ?, w dniu - 10-02-2022 09:13
Przy tej ulicy był PGR? Do dzisiaj wspierani są co niektórzy pracownicy i ich rodziny za tamtą ,,reformę"! Wyrzuty sumienia? 
1. Rondo im. Ofiar Balcerowicza? 
2. Rondo Ofiar ASF? 
3 Rondo Ofiar BSE? 
Blokady Agrounii coś nam sugeruje/przypomina? Ostrzeżenie przed polityką unicestwiania tego co zostało po tamtych wypadkach?! 
Leszno to region rolniczy a nie tylko żużel?  
Zróbmy tak jak wyżej to też będą o nas mówić?!
60. Dodane przez Martinez, w dniu - 10-02-2022 09:17
Nie można nazywać ulic na cześć osób żyjących, ponieważ nie wiadomo czy do końca swojego życia czegoś nie przeskrobią ;-) I co wtedy? Trzeba będzie zmieniać. Ja bym chciał ronda Baltazara Gąbki, Bartoliniego Bartłomieja herbu Zielona Pietruszka oraz Tajemniczego Don Pedro, szpiega z Krainy Deszczowców. Tak na marginesie to nie znam Adeli Dankowskiej.
61. Dodane przez kibic, w dniu - 10-02-2022 09:35
Proponuję rondo im.Romana Jankowskiego
62. Dodane przez ad kom 27, w dniu - 10-02-2022 09:43
Brawo pomysłodawca rond z balonem i szybowcem. Każdy kierowca wiedziałby, gdzie jest a i plastyk może by się jakiś popisał. Ronda mają nas informować, gdzie jesteśmy.
63. Dodane przez ups, w dniu - 10-02-2022 10:05
Okazuje się, że przepis, mówiący o minimum 5 lat od śmierci osoby upamiętnianej - radni uczynili przepisem martwym, nie stosują się do niego a zapis 12 głosów z 23 osobowej rady powinien być wykreślony (popieram kom. 57). 
 
Oczywiście, sposób sprawowania władzy w Lesznie jako żywo przypomina ustrój totalitarny, dyktaturę. Księstewko leszczyńskie. (W Polsce jest mnóstwo malutkich księstewek, takich dyktaturek, tyranii, i one muszą zostać zlikwidowane w interesie Polaków, J.Kaczyński, styczeń 2017r.)
64. Dodane przez głosowanie, w dniu - 10-02-2022 10:15
"Członkowie komisji petycję odrzucili -" 
 
Jak głosowali poszczególni radni?
65. Dodane przez obserwator, w dniu - 10-02-2022 10:15
Jeszcze uzupełniając. Na środku ronda poza standardowymi roślinami, warto dodac jeszcze na przykład jakas figurę/rzeźbę szybowca, balonu czy samolotu. Wszak to z centrum glowny szlak prowadzacy na lotnisko. Niedlugo Air show, wiec byloby to super. W Mielcu na przykład gdzieniegdzie obok rond jest Iskra, Iryda itp.
66. Dodane przez Renia, w dniu - 10-02-2022 10:17
Ja proponuję,aby nazwy rond byly poswiecone wszystkim piszacym hejterom, zasłuzeni dla miasta znają swoją wartosc,ich madrosc i prace juz inni docenili w Polsce i swiecie. 
Przykre,że swoi, swoich nie doceniają,a wlasnie ONI,leszczynscy lotnicy rozslawili Leszno.
67. Dodane przez do kom. 63, w dniu - 10-02-2022 10:31
Muszą być zlikwidowane i stworzone nowe, jeszcze lepsze, kontrolowane przez przestępców i skorumpowanych (...), ale później i sowicie nagradzane, jak to miało miejsce w grudniu, kiedy (...)respektujący bałagan prawny i nielegalne rozporządzenia mafii (...) dostały po 60-100% podwyżki. Podobnie jak utrzymujący te (...)ludzie, z tym, ze oni te podwyżki dostali w rozchodach.
68. Dodane przez Do elkii, w dniu - 10-02-2022 10:43
Elka może zróbcie sondę??? Obstawiam ze Romek Jankowski albo zwirki i wigura wygrają.
69. Dodane przez M, w dniu - 10-02-2022 11:03
Myślę , że dla Pani Adeli Dankowskiej , wielce zasłużonej pilotce szybowcowej i wielokrotnej mistrzyni oraz działaczce społecznej , warto było by zmienić zasady nazywania ulic co jeszcze bardziej uszanowało by tak godną osobę. Życzę dużo zdrowia i pogodnego uśmiechu.
70. Dodane przez Michał, w dniu - 10-02-2022 11:08
Pan Roman Jankowski powinien miec postawiony pomnik za zycia jak Jego rowiesnik z Zielonej Gory Pan Andrzej Huszcza ! Leszczynska zyjaca legenda, wybitny zuzlowiec, znany w kraju i na świecie! Doskonały wychowawca młodzieży.
71. Dodane przez popieram 65, w dniu - 10-02-2022 11:12
Tak, czy nie byłoby miło widzieć (szybowiec, balon, samolot) po drodze, dokąd (albo skąd) ona prowadzi (na lotnisko, z lotniska)? Wszyscy byśmy się cieszyli miłym widokiem przejeżdżając obok. Byłoby po co odwiedzać te miejsca, przejeżdżać obok. Najlepsza promocja miasta. Miasta szybowców, balonów, samolotów. Może lotnisko coś podpowie. SZYBOWIEC, BALON, SAMOLOT.
72. Dodane przez Do 38, w dniu - 10-02-2022 11:32
Pani Adela szybowała na całym świecie to opisała te miasta,a o Lesznie też nie zapomniała .To jedna z najlepszych zawodniczek w historii światowego szybownictwa i mieszka w Lesznie i rondo powinno mieć Jej imię. Przy rondach na lotnisko powinien być ustawiony balon,szybowiec,samolot,oczywiście zrobione w mniejszych rozmiarach. Roman Jankowski,już dawno w Lesznie powinien mieć choć rondo nadane Jego imieniem,a na rondzie Jego sylwetka na motocyklu.
73. Dodane przez antypis, w dniu - 10-02-2022 11:49
Do kom.46 Brawo TY ;)
74. Dodane przez Avip, w dniu - 10-02-2022 13:34
Proponuję ulicę Jana Dziedziczaka, naszego bohaterskiego posła, który wsławił się rozwojem naszego terenu.
75. Dodane przez Realista, w dniu - 10-02-2022 15:17
Niektórzy z Państwa mają dziwne oczekiwania w stosunku do osób, których nazwiska miałyby nosić te ronda. Co z tego, że któraś z tych osób może mieć jakieś inne poglądy, a nawet zachować się niecnie (jak ktoś napisał)? 
 
Wnioskodawca zaproponował uczczenie rond nazwiskami, które mają wybitne osiągnięcia SZYBOWNICZE. CI ludzie nie muszą być krystalicznie idealni (w Waszej ocenie). A co wielkiego się stanie jeśli u kogoś pojawi się jakaś drobna rysa w życiorysie? Sami jesteście bez skazy? 
 
Dlaczego nie domagacie się zniesienia nazw ulic osób, którym takich rys nie brakuje? Np. Konopnicka, która porzuciła męża i dzieci, aby zamieszkać z inną kobietą. Albo Jan III Sobieski, który w bitwie pod Gołębiem walczył po stronie szwedzkiej. Wcześniej wysłał na Warszawę bandy uzbrojonych żołdaków i próbował obalić legalnie panującego króla, a jego żołnierze gwałcili Polki i rabowali domy. Władysław Jagiełło i jego rycerze po drodze pod Grunwald zaliczali osadę po osadzie, gwałcąc, paląc i wyrzynając ludzi. Bolesław Chrobry gwałtów w ogóle się nie wstydził. Mam wymieniać dalej?
76. Dodane przez Rondo przy Plywalni., w dniu - 10-02-2022 15:25
Nie zapominajmy prosze Panstwa Radnych - kto byl tworca i dostawca miastu L-nu -I.wszej Plywalni Krytej w Lesznie. Tak sie sklada ze tworce i inwestora owego Komleksu tez znaja wszyscy w Lesznie a przekroczyl ON juz 80-tke ...zatem bezspornie nalezy nazwac to Rondo im. dr Stefana Grysa - Czlowieka najardziej zasluzonego dla naszego Miasta ---Rada Miasta juz GO uznala za Zasluzonego dla Miasta Leszna odpowiednia Uchwala - stad teraz nalezy dopelnic pelnego szacuynku -nazywajac to Rondo wlasnie tak. Pani pilot A. Dankowska ma do dyspozycji 2 inne Ronda na trasie do Strzyzewic (do Lotniska CWL. ). Pozdrawiam Panstwa -apelujac o powyzsze.. Wojciech . PS. Mozemy tez oglosic w internecie Plebiscyt ktore Ronda jak nazwac.
77. Dodane przez sonda, w dniu - 10-02-2022 18:01
Jest wynik sondy. Nie ma naszej zgody na upamiętnianie ulic, rond, skwerów - osobami żyjącymi.
78. Dodane przez kuku, w dniu - 10-02-2022 18:18
Nazywanie takich rondeczek to żart sam w sobie. Coś jak z nazywaniem skweru przy WKU. A zasad nie należy zmieniać. Jeszcze nam tu zaraz Dudów czy Kaczyńskich albo, o zgrozo, Ziobrów na patronów zaproponują. Padły tu dobre propozycje: Żwirko, Wigura, Grys. Nie trzeba żadnych fikołków prawnych robić.
79. Dodane przez Mirek, w dniu - 10-02-2022 19:04
Zanim radni wpadną na kolejny glupi pomysł nich najpierw zapytaja o to mieszkańców. I niech na tych spotkaniach omawiają poważne problemu a nie zajmują się sprawami nie potrzebnymi.
80. Dodane przez Figa, w dniu - 10-02-2022 20:02
Jestem za nazwa dr Jerzego Młynarczyka wspaniały człowiek wieloletni ordynator chirurgi
81. Dodane przez Kiaka, w dniu - 10-02-2022 21:05
Radni nie poradni&..
82. Dodane przez Xxx, w dniu - 10-02-2022 21:11
Edmunda Jankowskiego zasłużonego dla Leszna ileszczynskiego lotniska
reklama
83. Dodane przez mates, w dniu - 10-02-2022 21:41
Romek Jankowski już powinien mieć dawno ulice ;)
84. Dodane przez Drugi krąg, w dniu - 10-02-2022 22:28
Ależ pomnik Romana Jankowskiego może stać na rondzie jego imienia! 
I to nie za zasługi dla żużla bo to hałas wielki. 
Za udowodnienie, że nie łatwo skrzydło samolotu urwać. 
Nawet tak delikatnego jak kompozytowa awionetka
85. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 10-02-2022 22:30
Tak końskim targiem można nazwać imieniem Lecha i Jarka Kaczyńskich. 
Jeden żyje drugi nie. 
Takie salomonowe rozwiązanie.
reklama
86. Dodane przez antymiasto Leszno, w dniu - 11-02-2022 08:30
Giełda nazwisk, kupczenie nazwiskami żyjących osób - oto cały obraz antymiasta Leszna.
87. Dodane przez Leszczyniak z urodzenia!, w dniu - 11-02-2022 10:23
W tym Lesznie to już komisje nie mają się czym zajmować, tylko pierdołami? Tak jak mawiał jeden profesor - "pomnik budują, a w budynku dach przecieka!". Idealny wpisujący się opis w działania rządzących w Lesznie!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Urocza, atrakcyjna i... Krzywiń 69000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj