Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Marca 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bogdan, Józef
Do końca roku 287 dni.
Start arrow Leszno arrow Motocyklista w szpitalu

Wypadek w Wijewie

Motocyklista w szpitalu

30.04.2022. Radio Elka, Emilia Wojciechowska

(fot. Marcin Kaczmarek)
Mercedes i motocykl zderzyły się dziś po południu na drodze wojewódzkiej 305 między Wijewem a Wieleniem. Ranny został 20-latek kierujący motocyklem. Śmigłowcem LPR został przetransportowany do szpitala w Lesznie. Okoliczności zdarzenia wyjaśnia policja.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do wypadku doszło około godziny 16.00. Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że kierujący mercedesem 38-letni Ukrainiec
wykonywał manewr skrętu w lewo, a motocyklista go wyprzedzał. Motocykl uderzył w bok auta i się przewrócił.

Motocyklista, 20-letni mieszkaniec Sławy jest w szpitalu, ma wstrząs mózgu i inne obrażenia. Leczenie potrwa dłużej niż tydzień, dlatego policja zakwalifikowała zdarzenie jako wypadek. Kierowcy mercedesa nic się nie stało

Na miejsce przyjechała karetka, policja i straż pożarna. Trwa wyjaśnianie okoliczności zdarzenia.

 
Komentarze (31)
1. Dodane przez reki, w dniu - 30-04-2022 19:19
Jak można nie widzieć,że auto sygnalizuje skręt w lewo. Sezon dopiero się zaczyna, a motocykliści już biorą udział w wypadkach.
2. Dodane przez DLW, w dniu - 30-04-2022 20:26
Sezon dawców uważam za otwarty!
3. Dodane przez i jeszcze, w dniu - 30-04-2022 20:27
WYCIĄĆ TE DRZEWA!
4. Dodane przez JFK, w dniu - 30-04-2022 20:37
Jakie znaczenie ma, że kierowca sygnalizuje skręt w lewo? Czy włączony kierunkowskaz upoważnia do skrętu bez spojrzenia w lusterko i upewnienia się, że można ten manewr bezpiecznie wykonać?
5. Dodane przez 60km/h, w dniu - 30-04-2022 20:56
Pewnie motocyklista jechał 50km/h ale na pewno nie więcej niź 80
6. Dodane przez Jo, w dniu - 30-04-2022 21:02
Gdyby motorkiem jechał wolniej miałby czas na reakcję.
7. Dodane przez Xxx, w dniu - 30-04-2022 21:53
Zrobili nową drogę to teraz mają pole do popisu. Mieszkam przy tej trasie, więc codziennie widzę, jak tylko wyjeżdżają z Wijewa to gaz do dechy. Nawet wysepki są brane drugą stroną. Są to nie tylko motocykliści, ale także amatorzy szybkich aut. Strach po prostu skręcać na posesję.
8. Dodane przez Abc, w dniu - 30-04-2022 21:58
Mistrz prostej.
9. Dodane przez do kom.4, w dniu - 30-04-2022 22:25
Jak znikający punkt jadący "dozwoloną" szybkością zbliża się do samochodu wykonującego i sygnalizującego skręt w lewo to kierowca samochodu musi pilnować by znikający punkt mógł go z bezpieczną szybkoscia np. 80, 90 km/h wyprzedzić? Znikający punkt nie obserwuje sytuacji na drodze ? Tym dawcom organów wydaje się że są królami dróg i wszyscy musza się im podporządkować . Wystarczy w słoneczne i ciepłe dni wyjechać poza miasto i na pierwszej lepszej drodze można spotkać się z popisami znikających punktów. Jak będą jeżdzić z zachowaniem obowiązujących przepisów nie będzie takich sytuacji !
10. Dodane przez moto gp, w dniu - 30-04-2022 23:32
do kom.1 z tego co mnie nauczono to kierowca powinien się upewnić przed wykonaniem manewru skrętu czy nie jest wyprzedzany.Więc niepisz proszę że dopiero się sezon zaczyna a juz są wypadki bo większość motocyklistów jeżdzi też autami i raczej znają przepisy w odróżnieniu do Ciebie,zdrowia dla motocyklisty,... tutaj masz link.poczytaj napewno się przyda .https://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drod(...)/manewry/749699,Kolizja-z-wyprzedzajacym-samochodem-podczas-skretu-w-lewo.html
11. Dodane przez DO KOM.4, w dniu - 01-05-2022 00:08
DO KOM.4 
A jakie prawo mówi,że wyprzedzający ma pierwszeństwo przed SYGNALIZUJĄCYM zamiar skrętu??? Jakie prawo mówi,że jadący szlifierką NIE MUSI upewnić się czy manewr wyprzedzania wykona BEZPIECZNIE i poprawnie???Jakie prawo mówi, że szlifierka na drodze to pan i król drogi i każdy musi mu ustępować?  
Zrób kolego prawo jazdy a jeśli je masz to schowaj do szuflady i nie wyciągaj zanim się nie doszkolisz!!!
12. Dodane przez Romek, w dniu - 01-05-2022 00:27
Ktoś kto kupuje ścigacza z góry wiadomo, że będzie przekraczał dozwolona szybkość. To jest jak amen w pacierzu. Nie zdążysz go zauważyć w lusterku, chyba że nie będziemy patrzeć na drogę tylko w lusterka boczne.
13. Dodane przez Do kom 4, w dniu - 01-05-2022 07:47
Duże znaczenie ma włączony lewy kierunkowskaz. Przede wszystkim takiego pojazdu nie można wyprzedzać z lewej strony, tylko z prawej.
14. Dodane przez Hiczkok, w dniu - 01-05-2022 08:37
Do 10 i co ? Na nagrobku chcesz mieć "miałem pierwszeństwo" ? Głupi jakiś jesteś ? "Jest wyprzedzany" to jest sytuacja gdzie motocykl jest bezpośrednio obok pojazdu a nie jest 300 metrów z tyłu zapierdziela 250 kmh i uważa że wyprzedza
reklama
15. Dodane przez JFK, w dniu - 01-05-2022 09:21
Nie dyskutuję z idiotami...
16. Dodane przez Do kom.109 kierowca, w dniu - 01-05-2022 09:24
Co do tej znajomości i jej przestrzegania mam poważne wątpliwości. Potwierdzenie jest widoczne na codzień. Szlifierzy to najniebezpieczniejsi uczestnicy ruchu drogowego ponieważ świadomie łamią przepisy.
17. Dodane przez Do 10, w dniu - 01-05-2022 11:52
Jak znają przepisy jak już na wstępie nie znają podstawowego. Przekraczają prędkość. To jest główną przyczyną że jest tyle wypadków z udziałem szlifierek.
18. Dodane przez Do kom.15 stoik, w dniu - 01-05-2022 11:55
Znawca przedmiotu , medrzec z zakresu prawa o ruchu drogowym nie dyskutuje z idiotami ! A kimże Ty jesteś? Kimś podobnym? Idąc tokiem Twego rozumowania to mam pytanie ? Słyszałeś o zasadzie ograniczonego zaufania ? Ta zasada obowiązuje nie tylko i wyłącznie samochodziarzy ale także motocyklistow szalejących po drogach publicznych i ulicach miejscowosci !
19. Dodane przez JFK, w dniu - 01-05-2022 13:06
A jednak - dla stoika uczynię wyjątek. A kimże ty jesteś, iż domniemujesz, że kazdy, kto dosiada motocykla, łamie przepisy, a jak już jeździ "ścigaczem", to koniecznie minimum 200km/h? 
Przede wszystkim w tej konkretnej sytuacji żaden z komentujących nie ma pojęcia, czy kierowca samochodu miał w ogóle włączony kierunkowskaz, a jeśli - to czy zanim go włączył i skręcił, upewnił się iż nie jest wyprzedzany, czy spojrzał w lusterko itd., itp. Skala zniszczeń skłania raczej do wysunięcia wniosku, iż prędkość nie była znaczna, ale jaka konkretnie - nie wiadomo. 
Myślącym inaczej niezmiernie łatwo przychodzi zawsze wskazanie winnego. Motocyklista - winien, kierujący BMW - winien, pieszy na pasach - winien, przydrożne drzewo - pytanie retoryczne. 
Po co szczekacie wy, którzy nie macie pojęcia, jak używać kierunkowskazów i przerasta was skrzyżowanie z pierwszeństwem łamanym? Wy, którzy przed wyprzedzeniem wjeżdżacie wyprzedzanemu w bagażnik? Wy, którzy blokujecie kończący się pas, bo o jeździe "na zamek" nie słyszeliście? Wy, którzy wjeżdżacie na rondo z włączonym kierunkowskazem do skrętu w lewo? Można by tak jeszcze długo... 
Panie stoik, mnie uczyli, że PRZED włączeniem kierunkowskazu muszę spojrzeć w lusterko i upewnić się, iż nie jestem wyprzedzany, następnie mogę włączyć kierunkowskaz i przed samym skrętem jeszcze raz spojrzeć w lusterko, a potem obejrzeć się przez ramię, i tym razem upewnić się, iż nie ma nikogo w martwym punkcie - dopiero wtedy mogę skręcić. Głupie, co nie? Jeszcze bardziej głupie jest zapewne to, że "plac manewrowy" znam tylko z opowieści, więc o jeździe samochodem i przepisach ruchu nie mogę mieć żadnego pojęcia. 
Jeszce jedno - gdybym kiedykolwiek, kierując samochodem, znalazł się w podobnej sytuacji - sam nie miałbym problemu ze wskazaniem winnego. Mam nadzieję, iż do tego nigdy nie dojdzie.
20. Dodane przez cwaniak, w dniu - 01-05-2022 16:21
każde przyznane uprawnienie na motocykl to potencjalna przepustka na 2 świat. a w szczególności ścigacze. Jakoś ci w klasykach i tycj pierdzących motocyklach nie mają tylu wypadków co szlifierki
21. Dodane przez Do 20, w dniu - 01-05-2022 19:54
Ponieważ ci na klasykach to pasjonaci a na szlifierkach to bandyci drogowi.
22. Dodane przez Xx, w dniu - 01-05-2022 20:10
I po co te przepychanki słowne , niepotrzebne zupełnie, sprawa jest przecież prosta - motocyklista zaczął już manewr wyprzedzania a kierowca auta ma obowiązek zawsze upewnić się przed skrętem czy nie jest czasem wyprzedzany , nie wystarczy zasygnalizowanie , bo co ci po sygnalizowaniu, gdy inny pojazd już podjął manewr wyprzedzania , tu nie ma dyskusji, odpowie bezspornie kierowca mercedesa , a to , że motocykl jedzie za szybko czy nie jedzie to osobna sprawa i proszę nie wpychać wszystkich motocyklistów do jednego wora.
23. Dodane przez Mateusz, w dniu - 01-05-2022 22:25
JFK masz święta rację! Sam jeżdżę motocyklem i wiem jedno, jeśli jadąc motorkiem (nie ważne jakim),widzisz przed sobą samochód osobowy W trakcie wykonywania manewru (jakiegokolwiek manewru), włączający sie do ruchu itp ,nie ma sensu zastanawiać się CZY szanowny kierowca ci ...
24. Dodane przez Do kom20 autora traktatu filozoficznego, w dniu - 01-05-2022 22:41
Co z tego że kierowca samochodu spogląda w lustro nikogo nie widzi sygnalizuje skręt w lewo i bingo w trakcie wykonywania manewru ni stąd ni z owad nadlatuje z nadmierna szybkością znikający punkt na szlifierce ! Czytając Twój komentarz można domniemać że opisanych wszystkich przypadków musiałeś doświadczyć i stąd te filozoficzne spostrzezenia połączone z pouczeniami. Prawisz nauki jak medrzec mniemanologii stosowanej. Zejdź na ziemię spójrz na realia !
25. Dodane przez Mateusz, w dniu - 01-05-2022 23:01
Żeby nie być gołosłownym prosze o to policyjne statystyki :Motocykliści, jako uczestnicy wypadków 
Kierujący motocyklami (łącznie z tymi do 125 cm3) byli w zeszłym roku sprawcami 929 wypadków. W ich wyniku śmierć poniosło 158, a rannych zostało 871 osób. 
 
Motocykliści byli natomiast ofiarami w 1923 zdarzeniach. Niestety, dla 233 z nas zakończyły się one śmiercią, a w 1699 przypadkach odniesieniem ran.
26. Dodane przez mądraaa, w dniu - 02-05-2022 14:04
Podpowiem może wszystkim dyskutującym tu mądralom, 
że jezdzicie fatalnie a to są drogi publiczne  
i nadajecie się do "chodzenia z buta "  
czyli trampki na lato i łazić : )
27. Dodane przez asdfasdf, w dniu - 02-05-2022 17:15
Do 1. Bo nie używa migacza na przykład? Albo włącza migacz i po jednym impulsie już skręca? Jeżdżę prawie codziennie S5 i widzę jak geniusze wyprzedzają. Wolna droga, dwa pasy, ale zajedzie drogę na centymetry, musi po prostu. Nie wyrokowałbym który winien nie będąc na miejscu zdarzenia.
28. Dodane przez Do 27, w dniu - 02-05-2022 20:31
Co to jest migacz? Moje auto nie posiada takiego wynalazku.
29. Dodane przez kris, w dniu - 05-05-2022 11:48
Czytając te komentarze przeraża brak podstawowych znajomości przepisów . 
Jednak uściślę coś co powinno być oczywiste i bezdyskusyjne: winien jest kierowca mercedesa . Koniec , kropka ! Po co te beznadziejne dywagacje !
30. Dodane przez JFK, w dniu - 05-05-2022 21:10
"Winien jest kierowca mecedesa..." 
Hmmm... to się dopiero okaże. 
http://wypadkidrogowe.info/odpowiedzialnosc-k(...)-wyprzedzajacy/
31. Dodane przez Znawcy, w dniu - 08-05-2022 22:41
Z tego co widać to na jezdni nie ma linii ciągłej, która zabrania wyprzedzania. W takiej sytuacji należy się upewnić czy ktoś nas nie wyprzedza żeby móc wykonać porównanie manewr skrętu. Dla wszystkich co piszą, że jak już motor to zaraz jego wina bo na pewno miał przekroczoną prędkość gratuluję myślenia. Motory jeżdżą tylko w sezonie a wypadków takich jak z udziałem dwóch samochodów jest na pęczki podczas całego roku i tego już nikt nie komentuje.. brawo wy :)
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie na wynaję... Rawicz 1350
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 549000
Działka ogrodowa Leszno 35000
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
Garaż , blaszak 5m x... święciech... 1500
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj