Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
8
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Marek, Michał,
Piotr, Stanisław,

MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ ZWYCIĘSTWA
Do końca roku 237 dni.
Start arrow Leszno arrow Co z laskiem na Rejtana?

Radni rozpatrzą petycje mieszkańców

Co z laskiem na Rejtana?

19.10.2022. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Podczas czwartkowej sesji radni Leszna rozpatrzą dwie petycje dotyczące działek na Osiedlu Rejtana. Chodzi o porośnięty drzewami teren, który pierwotnie miał być przeznaczony pod budowę bloków, jednak mieszkańcy osiedla domagają się zmiany planu zagospodarowania przestrzennego i pozostawienia go jako terenu zielonego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Sprawa hektarowej działki na Osiedlu Rejtana ciągnie się od dwóch lat. Jesienią 2020 roku miasto wystawiło ją na sprzedaż w przetargu - cena wywoławcza wynosiła wtedy 3,5 miliona złotych. Po protestach mieszkańców osiedla prezydent Borowiak przetarg odwołał, jednak przyszłość lasku pozostawała nieokreślona: zgodnie z uchwalonym w 2014 roku planem zagospodarowania przestrzennego działka
jest przeznaczona pod zabudowę wielorodzinną. W maju tego roku, podczas spotkania z mieszkańcami osiedla prezydent zasugerował im złożenie petycji w sprawie zmiany planu zagospodarowania przestrzennego. Mieszkańcy poszli za tą radą i złożyli aż dwie petycje, domagając się zachowania „leśnego” charakteru terenu. Radni z Komisji Skarg, Wniosków i Petycji uznali je za zasadne i z taką rekomendacją na obrady Rady Miejskiej trafia projekt uchwały.

-Osobiście byłam przeciwko temu rozwiązaniu, ale zostałam przegłosowana - przyznała podczas audycji „Kwadrans Samorządowy” radna Hanna Kotomska (PL 18), przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Kotomska powołała się też na negatywną opinię Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa UML, przedstawioną podczas posiedzenia komisji. -Miasto już od lat planuje sprzedać ten teren, miasto potrzebuje nowych mieszkań, a mieszkańcy Osiedla Rejtana mają najlepszy dostęp do terenów zielonych z wszystkich osiedli w Lesznie, żyją tuż pod lasem - mówiła Kotomska - zresztą należy przypomnieć, że pod ich domy las też został wycięty.

Barbara Mroczkowska (KO) z kolei zapowiedziała głosowanie za przyjęciem petycji. -Dziś mamy możliwość budowania domów wielorodzinnych w innych częściach miasta - mówiła - powinniśmy zadbać, żeby było więcej zieleni, a mniej samochodów i betonu. Mariusz Nowacki (PiS) przyznał, że jeszcze nie podjął decyzji. -Też uważam, że powinno być więcej zieleni - powiedział - nie oznacza to jednak, że jestem za uznaniem zasadności petycji.
 
Komentarze (80)
1. Dodane przez ???, w dniu - 19-10-2022 14:02
Przecież to jest teren bod budownictwo.  
 
I co dalej - pozostanie teren leśny a to tylko początek problemów. Koszty z utrzymaniem, sprzątaniem. Nie przesadzajmy - dwa kroki dalej jest kilkaset hektarów lasu.
2. Dodane przez hipo, w dniu - 19-10-2022 14:16
Budować można na polach między Lesznem a Gronowem
3. Dodane przez Oszołomy z PL18 i PiSu, w dniu - 19-10-2022 14:34
Wyciąć, wykarczować, zlikwidować, zabetonować, sprzedać i mieć "piniądze" na "Łunię"! 
Ja długo w tym mieście będą u władzy nieudacznicy z PL18 i Pisu, niszczący Leszno? Jak długo u koryta będą pislamiści z przystawkami, niszcząc wszystko na swojej drodze w imię chorych urojeń starca z Nowogrodzkiej?
4. Dodane przez do 1, w dniu - 19-10-2022 14:41
Lecz się.
5. Dodane przez Mieszkaniec Rejtana, w dniu - 19-10-2022 14:48
Po co ta dyskusja. Działka jest własnością miasta, decyzja wycinamy drzewa, działkę sprzedajemy. Ludzie takie życie po co ta piana.
6. Dodane przez Jarek, w dniu - 19-10-2022 14:49
Po co wycinać tyle drzew. Przecież wokół miasta Leszna jest pełna działek niezalesionych. Wyciąć hektar lasu by postawić blok? Weźcie radni to przemyślcie. Otrzymacie ze sprzedaży 3.5 mln zł, a budowa jakiegokolwiek parku pochłonie kolejnych 3 mln. A od lat 90 żądny nowy park nie powstał. Nie mówcie, że skateplaza to park. Same nawierzchnie betonowe i syntetyczne, które nie są biologicznie czynne.
7. Dodane przez elkafan, w dniu - 19-10-2022 14:49
Jeśli ludziom z Rejtana, osiedla na skraju ogromnego lasu, brakowac bedzie drzewek,które wyrosły na działce przeznaczonej pod budownictwo, to ja juz nie wiem jak sie nazywam. Tak jak Kotomska powiedziała, gdyby kiedys nie wycieli drzew, to Osiedla Rejtana tez by nie bylo,
8. Dodane przez Marta, w dniu - 19-10-2022 14:51
Budujcie tam gdzie nie trzeba dewastować śsrodowiska naturalnego. A nie wycinać lasy. Wytniecie piękny las a coś nasadzicie ? I kiedy to urośnie? Za 50 lat?
9. Dodane przez topór, w dniu - 19-10-2022 14:59
do 1 . A nowy blok to kupa śmieci, dodatkowe auta do zaparkowania, wzmożony ruch wokół szkoły, beton, brak zieleni, wypadki, Nie można budować na działkach niezalesionych? Nie brakuje ich wokół Leszna.
10. Dodane przez lili, w dniu - 19-10-2022 14:59
Może latem starsi ludzie i kobiety z wózkami powinni przebywac w parku na ławkach pod drzewami. Bory są ale parku z ławkami i może z fontanną do odpoczynku brak
11. Dodane przez ja, w dniu - 19-10-2022 15:01
Władza nie ma już co sprzedawać? Miasta tworzą parki. Wydają na to pieniądze. To zróbcie z tego terenu park. Wstawcie kilka ławek i wszyscy skorzystają.
12. Dodane przez ewelina, w dniu - 19-10-2022 15:03
Nie żal Wam Władzo tego, ze wiewiórki, ptaki, owady stracą swoje siedliska? Naprawdę tak łatwo wydać decyzję, by zniszczyć przyrodę? Tyle miesc do zabudowania dookoła.
reklama
13. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 19-10-2022 15:04
Zostawcie w spokoju te kilka drzewek, nie róbcie betonozy& niech Ci ludzie mieszkający na przeciwko tego mini lasu mają choć kilka drzew wokół siebie. Nie rozumiem tego obecnego wszędzie trendu na wycinanie drzew - zalejemy wszystko betonem a później narzekajmy, ze latem temperatura jest nie do zniesienia &
14. Dodane przez Andrzej, w dniu - 19-10-2022 15:08
Naokoło jest dużo bloków - nie potrzeba jednego więcej. Za to drzew potrzeba nam jak najwiecej, w końcu produkują tlen, są domem dla ptaków i zwierząt i pomagają obniżyć temperatury latem. Nie wycinajcie kolejnych drzew żeby zalać wszystko betonem!
15. Dodane przez do kom 3, w dniu - 19-10-2022 15:13
ciekawe co za interesy prowadziles za tuska ,ze PIS cie w zadek uwiera ? rodzinka przywleczona na czolgach ze wschodu? za co ty POLSKI nienawidzisz czym ci moja OJCZYZNA zaszkodziła? mozesz ,ze swoimi interesami wynieść sie za granice polskojezyczny człowieku !!!
16. Dodane przez Kokosz, w dniu - 19-10-2022 15:17
Przecież miasto kupiło szereg atrakcyjnych inwestycyjnie terenów wokół jeziora Zaborowo :)
17. Dodane przez INFO, w dniu - 19-10-2022 15:34
ZOSTAWCIE TO!!!!
18. Dodane przez Ania, w dniu - 19-10-2022 15:35
To jest teren bardzo blisko szkoły. Fantastycznie by było, gdyby został przekształcony w park, zamiast w wielki plac budowy. Zresztą las jest sukcesywnie wycinany - aż się płakać chce, gdy widzi się te ogromne połacie leśnej pustki... Po co wycinać i te drzewa..? I to w czasach gdy każde z nich jest na wagę złota..?
19. Dodane przez E, w dniu - 19-10-2022 15:37
Betonowe miasto atrakcyjnym nie bedzie, skwer powinien zostać
20. Dodane przez Agnieszka, w dniu - 19-10-2022 15:49
Zostawcie ten lasek! To miejsce nie tylko dla ludzi, ale również zwierząt. Na siłę ktoś chce wcisnąć kolejny blok w osiedle, jest tyle innych działek w Lesznie, których nie trzeba wycinać. Miasto należy do jego mieszkańców, a nie do władzy. Walczmy o swoje.
21. Dodane przez Facet, w dniu - 19-10-2022 15:57
Leszno miasto betonu.
22. Dodane przez Ekolog, w dniu - 19-10-2022 15:59
Radna Kotomska ma złe pojęcie o ochronie przyrody, to, że wcześniej dewastowano las, to ZADNE USPRAWIEDLIWIENIE by robić to dalej :(
23. Dodane przez PedoPeter, w dniu - 19-10-2022 16:21
Czy nie jest planowana zamiana działek z wlascicelem/sąsiadem GTBS?
24. Dodane przez Do 15 od 3, w dniu - 19-10-2022 16:28
Miło mi poinformować, że z durniem nie rozmawiam.
25. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 19-10-2022 16:31
W Lesznie brak terenów zielonych. Nie ma gdzie pójść na spacer.  
Brak większych parków. Brak konkretnego parku. A Wy chcecie wycinać resztki zieleni zamiast zagospodarować na Park.... Sami sobie Ziemię ludzi mieszczą.
26. Dodane przez J, w dniu - 19-10-2022 16:50
Dziś może ta setka drzew nie robi szanownemu państwu różnicy, nie życzę tego ale w niedalekiej przyszłości, może ich zabraknąć, nie Państwu, ale Waszym dzieciom lub kolejnym pokoleniom, pozdrawiam i radzę pomyśleć bardziej przyszłościowo
27. Dodane przez Stary, w dniu - 19-10-2022 16:57
Nie jestem mieszkancem Leszna,mieszkam w miescie starszym od Leszna o 300 lat i do lasu mam 50m. Ten hektarowy las na Rejtana znam dosyc dobrze,czesto odwiedzam tam rodzine. Ja i moja famula jestesmy rodzonymi leszczykami i zdajemy sobie sprawe jak wazna jest dla miasta naturalna przyroda. Zostawcie ten las w spokoju,obok jest plac zabaw,czy moze byc lepsze miejsce dla odpoczyku? Macie hektary na Antoninach,malo wam pod zabudowe?
28. Dodane przez Adam, w dniu - 19-10-2022 17:16
Głosowałem na radna Kotomska teraz mi wstyd. Naszą powinnoscia jest przyszłym pokoleniom tereny zielone przyjazne człowiekowi. Dosyć betonu wokół nas.
29. Dodane przez z Leszna, w dniu - 19-10-2022 17:18
Po co wycinać drzewa i wstawiać na siłę kolejne bloki? Są przecież tereny przeznaczone pod budownictwo mieszkaniowe niezalesione w obrębie miasta. Dbajmy o tereny zielone, działajmy racjonalnie i ekologicznie.
30. Dodane przez Marcin, w dniu - 19-10-2022 17:30
I słusznie. Bo wszędzie betony... A na końcu deszcz i woda stoi, a później, że w mieście nie ma czym oddychać.
31. Dodane przez Do 22, w dniu - 19-10-2022 17:32
Ale z ciebie kłamca.
32. Dodane przez Mieszkaniec osiedla, w dniu - 19-10-2022 17:36
Gdzieś trzeba budować, miasto się rozrasta,też bym chciał aby ten lasek został.Jednak kilkanaście metrów za tymi drzewami jest duży las,ciągnący się aż pod Dąbcze. Kawałek dalej jest las,aż pod Kąkolewo.Następny duży las z Grzybowa w kierunku Osiecznej.Mieście kilka parków gdzie można pójść na spacer.Moją ulubioną trasą na spacery są planty i las do karczmy Borowej i dalej lasem na Nową Wieś. Nie wymyślać, że nie ma zieleni.Zieleni jest bardzo dużo w mieście też, tylko trzeba chcieć widzieć i się ruszyć, a nie mądry za klawiatury,że zieleni mu mało,jak jeden z drugim tak nie wychodzi.
33. Dodane przez do kom 32, w dniu - 19-10-2022 18:56
Proszę powiedzieć mojej 86 letniej matce że może chodzić sobie na spacery do Karczmy Borowej.albo może iść dużym lasem aż pod Dąbcze.
reklama
34. Dodane przez Romka, w dniu - 19-10-2022 19:05
Codziennie tamtędy przejeżdżamy rowerami i właśnie 2 dni temu stwierdzilismy ze mieszkancy rejtana mają super z dwóch stron płuca i lasek i las a tu takie wieści aż łza się kreci w oku najlepiej wszystko przycinać. A dodam że będąc w Poznaniu stwiwrdzam ze leszno jest super i m jeszcze w duzej czesci drzewa w miescie a tu kolejne do wycinki """
35. Dodane przez do kom 32, w dniu - 19-10-2022 19:06
Te pseudo zielence z chodnikami betonowymi nazywasz terenami zielonymi? Ten hektar lasu jest wpisany w Leszno. Co jest wazniejsze wszechobecna betonoza czy zielen w ktorej cieniu mozna wypoczac? Czy znowu interes jednego dewelopera i moze jeszcze popierajacego go urzedasa lobbyste jest wazniejszy od setek rodzin mieszkajacych w poblizu? Broncie mieszkancy Rejtana tego skrawka natury,to jest wasze zdrowie a moze nawet zycie.
36. Dodane przez Jan, w dniu - 19-10-2022 19:11
Komu przeszkadza ten lasek? Budowa kolejnego bloku będzie wiązała się z tym, że zwiększy się ruch na ulicy przy szkole, a to niebezpieczne dla dzieci. Dojdzie zapotrzebowanie na nowe miejsca parkingowe. Powierzchnia lasu zamienicie w betonowe boisko i parkingi dla samochodów. Dlaczego miasto chce zniszczyć kolejny teren zielony? Nowych parków nie tworzycie, bo parkiem nie nazwiemy wybetonowej skateplazy czy placu zabaw z nawierzchnią syntetyczną. Pamiętajcie, ze drzewa oczyszczają powietrze, a te iglaste jako jedyne zimą 
A argumenty Pani Kotomskiej są żenujące. Kiedyś był las to i ten wytnijmy. Kiedyś jeździli furmankami to i teraz jeźdźmy. Może zacznijmy pokrywać dach azbestem, bo przecież kiedyś też tak robili? Ratujmy takie małe zielone ostoje przed grabieżczą polityką miast.
37. Dodane przez Do 32, w dniu - 19-10-2022 19:16
Jesteś moim mistrzem. Zieleń jest ale trzeba jej poszukać Haga dobre. Zieleń powinna być wszędzie a nie jej szukać. Sam dałeś wszystkim do zrozumienia że zieleni w Lesznie nie ma.
38. Dodane przez Ewelina, w dniu - 19-10-2022 19:17
Sprzedac, zgarnąć forsę, roztrwonic, by na chwilę posklejac budzet.Nie myslec o przyszlych pokoleniach, o zdrowym powietrzu! Mam juz dosc tego co sie dzieje w tym miescie. Parkow nie budujecie, a wycinacie bez opamiętania.
39. Dodane przez sąsiadka, w dniu - 19-10-2022 19:30
pomieszanie z poplątaniem Miasto na "siłę" sadzi drzewa przy rondzie Zamenhofa/Kiepury, a chce wyciąć gotową zieleń na osiedlu - paranoja. Las to las a teren na osiedlu to "zieleń" o którą tak wszyscy niby walczą. Jak w lesie wytną kilka drzew to afera - a na osiedlu to już można? Kom. 9 strzał w 10-tkę!
40. Dodane przez Zbyszko, w dniu - 19-10-2022 20:11
Najlepiej wszystko wytnijcie i zalejcie betonem.
41. Dodane przez Mirka, w dniu - 19-10-2022 20:16
To jest teren w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły i wybudowanie tam bloków pogorszy np bezpieczeństwo dzieci. Tam powinien być teren zielony z ktorego mogą korzystać i mieszkańcy i uczniowie. Jakieś zewnętrzne siłownie czy inne tory przeszkód albo coś w tym stylu czego nie można robić w lesie
42. Dodane przez Do 37, w dniu - 19-10-2022 20:40
Zieleni w Lesznie jest bardzo dużo, jak ktoś jest ślepy to nic nie zauważy. Gdyby było jeszcze więcej zieleni i był by wycinany lasek pod bloki,też było by źle.
43. Dodane przez do kom. nr 32, w dniu - 19-10-2022 21:01
Mieszkańcem osiedla to może i jesteś ale nie os. Rejtana. Widać też, że dawno nie byłeś w lesie pomiędzy Rejtana a szpitalem. W "cudowny" sposób zniknęło tam 1/3 lasu a skoro już go tam nie ma to może tam wybudować bloki a nie wycinać następne drzewa? Inna kwestia: dlaczego nie budować bloków w górę (10,20 i więcej pięter)? Ekolodzy alarmują że Polska stepowieje gdyż wycinamy lasy. Z chwilę będzie pustynnieć więc ratujmy co tylko możemy a na pustynię można pojechać całkiem blisko (Pustynia Błędowska) i zobaczyć jak tam jest pięknie i miło. Jak wspaniale było by tam zamieszkać. Takiego losu życzymy swoim dzieciom i ich dzieciom?
44. Dodane przez x, w dniu - 19-10-2022 21:15
PROSZE, zostawcie te drzewa. Jest wiele innych miejsc pod budownictwo.
45. Dodane przez ?, w dniu - 19-10-2022 21:19
Osiedle Zamenhofa i Rejtana zagęścić nowymi budynkami a ten lasek zostawić! 
Leszczynko na Dożynkowej wzorem dla miasta?!  
Budynek przy budynku, obszerne parkingi a przede wszystkim obfitość wszędobylskiej zieleni! Tam nawet słońce można spotkać! 
To ma być wzór do naśladowania dla naszych urbanistów! 
Wykorzystać każdy dostępny skrawek na osiedlach już istniejących! 
Miasto się zwija a oni chcą budować? Dla kogo?
46. Dodane przez Gruby Dolar, w dniu - 19-10-2022 21:28
Od za Wieniawy i Antoninami aż do Gronowa są całe hektary ziemi, które można wykorzystać pod budowę. Ale nie ma terenów zielonych, więc nikt nie chce. Teraz rozumiecie? Każdy chce tereny zielone, więc wytniemy tereny zielone.
47. Dodane przez Anna, w dniu - 19-10-2022 21:37
Za chwilę nie będziemy mieli drzew, lasów. Płakać się chce co się dzieje w polskich lasach, wycinka na niszczycielską skalę. Ile ostatnio lasu wycięto koło Włoszakowic. Niedługo tam puste pole zostanie. Prawda, że przez 30 lat nie powstał tu park z prawdziwego zdarzenia. Liczą się tylko pieniądze i zyski developerów. Leszno - kiedyś zielone miasto, teraz betonoza. Usmażymy się w skwarze i udusimy w smogu - na zatorzu nie ma już korytarzy powietrznych, nie ma czym oddychać.
48. Dodane przez do 43, w dniu - 19-10-2022 21:47
Dales zly przyklad,Pustynia Bledowska zarasta krzakami i drzewami,traci swoj pustynny charakter. Odwiedzilem tamten rejon w tym roku,nie moglem poznac terenu,tak sie zmienil w ciagu 40 lat. Rosna "nowe,zielone pluca" dla tamtego regionu,a w Lesznie chca postawic na beton.
49. Dodane przez mieszkaniec Rejtana, w dniu - 19-10-2022 22:12
WYCIĄĆ!! Za dużo tego lasu w okolicy. Jak będziemy słuchać ludzi to żadnej decyzji nie podejmiemy bo zawsze będzie ktoś kto jest przeciw!
50. Dodane przez Leszek, w dniu - 19-10-2022 22:27
Czyli ktoś mieszka w bloku, ale najlepiej, aby w pobliżu nie było żadnych innych bloków. Taki blok powinien powstać na polu, ale to w sumie też przeszkadza, tyle, że innym.
51. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 19-10-2022 22:51
Komuś bardzo zależy, aby ten piękny kawałek lasu znikł z powierzchni. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Czy nie piękny mają widok dzieci z okna ze szkoły nr 13. A tak będą oglądać bloki.
52. Dodane przez Kuba, w dniu - 19-10-2022 23:00
Ludzie co wam przeszkadza taki mały lasek wystarczy troche o niego zadbać i macie gdzie chodzić na spacery
53. Dodane przez kargul, w dniu - 19-10-2022 23:33
Do kom. 5 mieszkaniec Rejtana - Pamiętaj. Sprzedaje się tylko raz. Sprzedajesz siebie i swoje dzieci? Przecież tam jest szkoła. Zabudowa tego terenu spowoduje kolejne wzmożenie ruchu w tej strefie i spadek bezpieczeństwa dla dzieci. Oby to nie dotyczyło Twoich bliskich. I apel ogólny do władz miasta. Czy chęć pozyskania pieniądza w czasie takiej inflacji przesłania Wam rozum? Podobno władza jest dla ludzi, a nie odwrotnie.
54. Dodane przez Zielony Karczoch, w dniu - 19-10-2022 23:41
Jak zwykle miasto zielone w zielone. Wstyd. Nie ma o czym mówić a Pani Hania za wycinką drzew, czekajcie, kocha drzewa,ale nie te rosnące na Rejtana,ale jaja. Proszę nauczcie się w tym mieście podstawowej zasady, że nie niszczy się dobrej rzeczy dla nowego. To jest bez sensu, tyle miejsc w Lesznie, zostawcie mieszkańcom te drzewa. Tym bardziej, ze taka jest ich wola. Koniec
55. Dodane przez do 52, w dniu - 20-10-2022 00:36
Nie mam mieszkania a tam z chęcią bym kupił, więc przychylam się do wycięcia tego lasku. dziesięć metrów dalej jest większy i ciągnie sie aż po Rydzynę
56. Dodane przez Ja, w dniu - 20-10-2022 06:33
Opał drogi więc ktoś już liczy pieniążki
57. Dodane przez aaa, w dniu - 20-10-2022 08:25
Te komentarze sa tylko okolicznych bloków. Na dzialce od zawsze mial stac blok i wszystko w temacie. Jak ludki sie przyzwyczaili do lasku zamiast okien sasiada to ich problem.
58. Dodane przez max, w dniu - 20-10-2022 08:28
Wyciąć i postawić blok przecież tam jest dużo lasów
59. Dodane przez Xd, w dniu - 20-10-2022 08:58
Śmieszni ludzie jesteście,krzyczycie że las wycinają ,a mogę się założyć że większość z was nie była od lat w tym lesie ani w żadnym innym .
60. Dodane przez Paweł, w dniu - 20-10-2022 09:08
Najwięcej do powiedzenia mają maruderzy ze śródmieścia, którzy żyją w betonozie. Na Rejtana już tyle wycięto, że nie chcemy niczego już wycinać. Pozostały już praktycznie tylko lasy państwowe, które miasto ruszyć nie może. A jak ktoś chce mieszkanie to niech sobie zajrzy na ogłoszenia bo jest pełno mieszkań na sprzedaż lub wynajem.
61. Dodane przez kornik, w dniu - 20-10-2022 09:12
Wyciąc te krzoki i budować domy, kto to widział aby w mieście rosły jakieś badyloki.
62. Dodane przez Betonujmy z mózgiem, w dniu - 20-10-2022 09:44
Wyciąć wszystkie drzewa w Lesznie, przecie w pobliżu jest Przemęcki Park Krajobrazowy, niespełna 40 km , rowerkiem z pieskiem , a już ok. 10 km (żabi skok) jest Pojezierze Krzywińsko-Osieckie wraz z zadrzewieniami Dezyderego Chłapowskiego i kompleksem leśnym Osieczna-Góra. Po co komu drzewa w Lesznie, po wycince wystarczy plastikowa roślinność, drukarka 3D i jakieś ptaki wtedy można sklecić poliuretanowe , przynajmniej nie będą obsryw. samochodów naszych pięknych niezastąpionych. Zróbcie tak jak z ogródkami działkowymi na niepodległości, z zieleni w kostkę brukową , jasną , śliczną , która zsinieje po trzech latach, dając wspaniały plaster szarego betonu.
63. Dodane przez anon, w dniu - 20-10-2022 11:04
Czyli zeszłoroczna decyzja miała jedynie służyć podbiciu łapówek.
reklama
64. Dodane przez Do 59, w dniu - 20-10-2022 11:18
Śmieszny jesteś nie rozumiejąc jaką funkcję ekologiczną pełni las!
65. Dodane przez ewelina, w dniu - 20-10-2022 11:38
Miasto powinno rozwijać się w zrównoważony sposób. Nie można niszczyć środowiska. Pamiętajmy, że pozostawiamy kolejnym pokoleniom zdegradowane środowisko. To jest wielka szkoda dla przyszłych pokoleń. Pokażcie mi jaki zielony NOWY park powstał w Lesznie w ostatnich 30 latach? Żaden. Zobaczcie osiedla na Grzybowie, na Zatorzu. Wielkie osiedla a zaprojektowano tam jakiś park? co najwyżej skwerek z huśtawką dla dzieci na nawierzchni sztucznej. Wszystkie parki zaplanowano za "komuny", teraz co najwyżej je się rewitalizuje. Nowych się nie planuje, bo grunt drogi. Miasto woli sprzedać co do cm niż przeznaczyć na teren zielony. Osiedla okno w okno. Komfort mieszkańców nieistotny. Hajs się liczy
66. Dodane przez Guma, w dniu - 20-10-2022 11:42
Wycięliśmy wszystkie drzewa w Lesznie. Tak naprawdę drzewa to teraz są na cmentarzach a wokół jeden beton. Czy takiego rozwoju chcieliśmy?
67. Dodane przez Ewa, w dniu - 20-10-2022 11:44
Świat oszalał. Weźcie zabetonujcie wszystko, wytnijcie drzewa, sprzedajcie....liczy się kasa, nie środowisko, przyszłe pokolenia. Ja mieszkałam na Rejtana i tam właśnie się bawiłam. Dzieciaki dalej się tam bawią, budują szałasy,. Przez środek osiedla koniecznie puście drogę. Tak obok psiego wybiegu. Psy będą mogły zamiast ćwiczyć polatać wzdłuż siatki za przejeżdzającymi autami. A dzieciaki wprost pod samochody wkopywać piłkę. Normalnie bajka. Pamiętajcie, wraz z blokiempowstanie tam cała infrastruktura tj. drogi dojazdowe, parkingi. Dzieci ze szkoły będą ćwiczyć uwagę, aby nie zostać przejechane, bo jakiś inteligent zostawi auto przed przejsciem i widoczność będzie żadna
68. Dodane przez Martyna J., w dniu - 20-10-2022 12:30
Miasta europejskie chronią zieleń, wprowadzają nowe nasadzenia, po to by poprawiać jakość powietrza, po to by zapobiegać nadmiernemu przegrzaniu. A w Lesznie? Chcą wyciąć hektar lasu, z drzewostanem 50 letnim. Nawet jak w jakimś innym miejscu miasta nasadzicie te kilkaset drzew, to i tak musi minąć 30 lat zanim osiągnie możliwości pochłaniania co2 i produkcji o2. Jestem za rozwojem.miast, ale za zrównoważonym rozwojem, bez szkód dla środowiska i obywateli. Idźcie po rozum do głowy, nie patrzcie na pieniądze. W tym wypadku to się naprawdę nie opłaca. Parku i tak nowego nie stworzycie.
69. Dodane przez Karin, w dniu - 20-10-2022 12:37
Ratujmy las, ratujmy zwierzęta, ratujmy środowisko. Radni, macie służyć nam mieszkańcom, reprezentować nasze interesy. Jesteście wybrani przez nas i nie zapominajcie o tym. Podejmiecie mądra decyzję i wspomóżcie nas w tej nierównej walce. Dobro zwycięża.
70. Dodane przez Stop wycince, w dniu - 20-10-2022 12:43
Mafia dewloperska chciałbym zabetonować całe miasto. Nie wycinajcie lasu. Teren zielony zapewnia odpowiedni mikroklimat mieszkańcom.
71. Dodane przez Tamara, w dniu - 20-10-2022 12:47
Aż się boję co tam powstanie. Kolejna Patodeweloperka. Blok w blok. Okno w okno. Do tego wybetonowane parkingi. Trzeba bedzie wybudowac nowa drogę wzdluz boisk dla dzieci i psiego wybiegu. Wzmozony ruch to niebezpieczenstwo dla dzieci, ktorych okolo 1000 codziennie idzie do szkoly. Samochody parkujace byle gdzie, czesto utrudniajace widocznosc podczas drogi do szkoly.
72. Dodane przez Asia, w dniu - 20-10-2022 12:50
Do 59. Ja jestem na tej dzialce codziennie. A nawet kilka razy dziennie. Co najmniej 1 raz dziennie spedzam min. 1 h na w/ w terenie na spacerze z dziecmi
73. Dodane przez Do64, w dniu - 20-10-2022 12:53
Ty nie śmieszny , rozumiejący człowieku zasadziłeś w swoim życiu chociaż jedno drzewko?
74. Dodane przez Do 66, w dniu - 20-10-2022 14:04
Wycieli wszystkie drzewa ? Ciekawe bo z mojego balkonu widzę ich kilkanaście. Kawałek dalej jest duży las.Najlepiej obrazuje zdjęcie z lotu ptaka jak dużo jest zieleni w Lesznie i wokół miasta.Dawniej ponad połowa Leszna to były lasy,ale iść tym tropem to Leszno by liczyło dziś 25.000!czyli tyle jak w 1960 roku.
75. Dodane przez Betonowe Leszno, w dniu - 20-10-2022 14:41
Jak wezmę lornetkę to też widzę drzewa za Lesznem. Leszno to miasto betonowe, tyle ile wycięto drzew w mieście trudno się doliczyć. Pamiętam za dzieciaka jakie miasto było zielone, tyle drzew tu było. Teraz sam beton i beton, aż płakać się chce. Rozwój miasta? Jaki rozwój, w betonowej pustyni? Latem w Lesznie nie ma czym oddychać.
76. Dodane przez zielone Leszno., w dniu - 20-10-2022 15:48
Gdyby miasto się nie rozwijało to by liczyło teraz może z 35 tyś. Gdzie niby mają budować. Wiadomo,że lasów koło Leszna jest dużo. Nawet w granicy Leszna są lasy jak na Rejtana,Grzybowie tuż za torami,a nie wszystkie miasta tak mają. Za dziecka pamiętam jak za osiedlem Grunwald kończyło się Leszno.Pamiętam jak stawiano pierwszy blok na Niemieckiej.Teraz miasto rozciągnięte.Na ulicy Kąkolewskiej na przeciw cmentarza nie było żadnego bloku,a teraz wielkie osiedle Wieniawa i Kościół Antoniego,czy kawałek dalej Ogrody,aż po Ostroroga,a nie było nic.Co do zieleni to w mieście i tak jest jej sporo.Jest kilka parków, wiele skwer zielonych, planty i dużo lasów praktycznie część w Lesznie. Dawniej wcale nie było więcej zieleni, bo było dużo knieji,gałęzi, łąk które były piasczyste z licznymi chaszczami.Oczywiście był większy las,tam gdzie teraz osiedle Zamenhofa i Rejtana.Duży nowy park mógłby powstać na polu Antoniny,do tego jeszcze zmieści się tam duże osiedle i boisko,plac zabaw itp.Kto widział w centrum takie pole !
77. Dodane przez Zainteresowany, w dniu - 20-10-2022 18:49
Przypominam że Antoniny nie są terenami Miasta Leszna i póki co nie ma szans aby przekształcić je na działki budowlane!!!! Poza tym Miasto nie zarobi ani złotówki za sprzedaż tam działek a za 3.5 mln trochę głosów można kupić
78. Dodane przez Ela, w dniu - 21-10-2022 11:20
Lasów wokół Leszna jest duzo wiec jeśli ten zostanie wycięty to nic się nie stanie.
79. Dodane przez Popis, w dniu - 21-10-2022 21:41
W domach z betonu nie ma wolnej miłości... marność nad marnościami...
80. Dodane przez Do kom.55, w dniu - 22-10-2022 16:38
Jesli chcesz zamieszkiwać na Rejtana jest tyle wolnych mieszkan u developerów sa drogie a następnie będą jeszcze droższe a gdybes zamieszkal w nowo wybudowanym bloku o ktory ta ci chodzi to będzie ci przeszkadzał hałas z szkoły i co będziesz walczył aby zlikwidować szkołę a tam gdzie są wolne mieszkania będziesz miał ładny widok na Leśną Osadę i ich mieszkańców
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2300
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj