Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Żużel arrow Komarnicki: co zamiast żużla w Lesznie?

Senator RP o wypowiedzi prezydenta Borowiaka

Komarnicki: co zamiast żużla w Lesznie?

26.01.2023. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Archiwum)
- Jeśli prezydent ma wątpliwości odnośnie wspierania żużla przez miasto, niech zapyta o zdanie radnych, a później mieszkańców - tak senator RP Władysław Komarnicki skomentował wypowiedź włodarza Leszna Łukasza Borowiaka, który w Magazynie Sportowym Radia Elka krytycznie ocenił nowe wymogi Żużlowej Ekstraligi, a także kompletny brak dialogu. Zdaniem honorowego prezesa Stali Gorzów, kluby w takich miastach jak Leszno, Zielona Góra czy Gorzów powinny być hołubione i pieszczone. - Inną kwestią jest wsparcie, którego udzielamy, a inną zaskakiwanie nowymi rozwiązaniami na poziomie Ekstraligi - odpowiada Łukasz Borowiak.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że w poniedziałkowym wydaniu Magazynu Sportowego prezydent Łukasz Borowiak i dyrektor MOSiR Sławomir Kryjom poinformowali, że stadion im. Alfreda Smoczyka nie spełnia nowych wytycznych Żużlowej Ekstraligi. Chodzi konkretnie o oświetlenie, którego poziom natężenia jest zbyt niski. Wybudowane w 2005 roku maszty nie udźwigną jednak dodatkowych naświetlaczy, więc jedynym rozwiązaniem jest budowa nowego oświetlenia od podstaw.

- To inwestycja za minimum 8-9 milionów złotych - zaznaczył Sławomir Kryjom.

Łukasz Borowiak nie krył oburzenia nowym wymogiem. Przyznał, że takich pieniędzy w budżecie miasta nie ma i w najbliższym czasie
na pewno nie będzie. Podkreślił też, że brakuje dialogu na poziomie samorządu i spółki Ekstraliga Żużlowa.

- Nie jesteśmy dla niej partnerem, a wręcz instytucją charytatywną, która utrzymuje żużel na bardzo wysokim poziomie, nie tylko sportowym, ale też i biznesowym. Do momentu kiedy pan prezes Stępniewski wraz ze swoimi pracownikami nie zrozumieją, że samorządy mają inne ważne wydatki w tak trudnej sytuacji gospodarczej, to ten cały speedway się rozsypie - powiedział.

Do jego słów odniósł się senator RP Władysław Komarnicki. Jak czytamy na łamach Przeglądu Sportowego, honorowy prezes Stali Gorzów zastanawia się co prezydent Borowiak chce zaproponować mieszkańcom Leszna oprócz narzekania.

- Z czego Leszno może być znane w kraju, czy nawet w Europie, jak nie z żużla? Z kimkolwiek się rozmawia w Polsce, to takie miasta jak Leszno, Zielona Góra czy Gorzów, to są miasta żużlowe. Dlatego kluby w tych miastach powinny być hołubione i pieszczone. Jaki sport będzie w Lesznie na takim poziomie, jak nie będzie żużla? Co pan Borowiak zaoferuje wtedy mieszkańcom? Chyba, że ma inny pomysł, o którym nie mówi. Może warto zatem powiedzieć, co zamiast żużla w Lesznie? - pytał Komarnicki.

Jak przyznał, zna byłego prezesa Unii Józefa Dworakowskiego i wie ile swoich pieniędzy włożył w ten sport. Jego zdaniem chyba wypada, aby miasto Leszno partycypowało w kosztach, zwłaszcza, że prezydent jest tylko dystrybutorem środków finansowych od podatników, a więc mieszkańców.

- Jeżeli prezydent ma wątpliwości, odnośnie wspierania żużla przez miasto, niech zapyta o zdanie radnych, a później mieszkańców. Może jakieś referendum w tej sprawie? Jak słucham, to co powiedział pan prezydent, to odnoszę wrażenie, że miał słabszy dzień i bardzo ryzykuje takimi wypowiedziami - ocenił Komarnicki.
Zdaniem prezydenta Łukasza Borowiaka, senator Komarnicki chyba nie odsłuchał lub nie obejrzał Magazynu Sportowego, gdyż bardzo się pomylił.

- Inną kwestią jest wspieranie naszego kochanego klubu Unia Leszno. Za mojej kadencji wspólnie z radnymi przekazaliśmy prawie 12,5 miliona złotych. Pouczanie mnie o organie stanowiącym nie ma żadnego sensu, ponieważ doskonale znam ustawę o samorządzie gminnym i powiatowym. Cały czas chodzi mi o bardzo ważny element, aby dyskutować z samorządowcami na temat nowych rozwiązań na poziomie Ekstraligi, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązania infrastrukturalne. To był właśnie temat poruszony w poniedziałkowym magazynie. Chodzi mi przede wszystkim o stały kontakt z samorządowcami, rozmowy, bo jesteśmy zaskakiwani pewnymi propozycjami Ekstraligi. Mówię o tym już od dłuższego czasu. Stadiony są miejskie i to my jako samorządy musimy ponosić te koszty. Serdecznie zapraszam pana senatora do Leszna, zobaczy jak miasto się zmienia i jakie są oczekiwania mieszkańców. Ja rozmawiam z mieszkańcami, z radnymi i doskonale wiemy jakie są potrzeby w mieście - podkreślił Borowiak.

 
Komentarze (131)
1. Dodane przez Ekstraliga oszalała, w dniu - 26-01-2023 11:25
Ekstraliga oszalała i ktoś to szaleństwo musi zatrzymać.
2. Dodane przez Egon, w dniu - 26-01-2023 11:32
Jako mieszkaniec tego Leszna uważam że nie przekazywać 8 milionów lepiej przekazać na drogi i chodniki zwłaszcza ulica Obrońców Lwowa i Święciechowska
3. Dodane przez fan, w dniu - 26-01-2023 11:35
To juz dawno się wymknelo spod kontroli. Zadnego spokojnego roku, ciagle wymyslanie nowych rzeczy, a to boksy, odwodniena liniowe itp. Moze czas wyhamowac z kosztami, bo robimy potworka ktorego za chwile uniosa tylko Wrocław, Lublin i ci co maja chwilowy boom na zuzel.
4. Dodane przez Kibic, w dniu - 26-01-2023 11:36
Jeden wart drugiego. Swoich pieniędzy nie wydają a się mądrzą.Nie na pieniędzy nie na żużla.Mieszkancy też jakos musza żyć.Przeciez Ty my płacimy podatki i chcemy normalnie żyć 
 
POWTARZAM NORMALNIE!!!!!!!!
5. Dodane przez Witek, w dniu - 26-01-2023 11:36
I co z tego, że te miasta są znane ze sportu motocyklowego i jeźdźców motorowych ?
6. Dodane przez (...), w dniu - 26-01-2023 11:37
Nie życzę sobie, żeby miasto rozdawało pieniądze na ten wieśniacki i prymitywny pseudosport. Zamiast tego nam przedsiębiorcom dołożyli by do prądu i gazu bo padniemy inaczej!!!
7. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 26-01-2023 11:38
Żużel albo kibicowanie mu, to chyba jednak stan umysłu. Nawet senator nie rozumie, że świadomość o istnieniu jakiegoś miasta, a pożytki płynące dla miasta i mieszkańców, to dwie odrębne sprawy.
8. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-01-2023 11:43
Co pan Borowiak zaoferuje wtedy mieszkańcom? To jest tzw. bardzo dobre pytanie. I wcale nie chodzi o to, by żużel koniecznie zastąpiła inna dyscyplina sportu na poziomie ekstraligi. Chodzi o to żeby Mieszkańcy mieli korzyści z tak dużych wydatków, a najlepiej aby równocześnie miasto na tym zyskiwało. Trzeba przyciągać ludzi, którzy u nas chcą wydawać swoje pieniądze, a nie kosztownych stranieri, którzy u nas zarabiają, a pieniądze wydają gdzieś indziej.
9. Dodane przez maxx, w dniu - 26-01-2023 11:47
Komarnicki - (...) do kwadratu, jak taka jest cała ta KO to bójcie się Polacy co to będzie po listopadzie 23. Tyle w temacie
reklama
10. Dodane przez Ddd, w dniu - 26-01-2023 11:49
No to mieszkańcy odpowiedzieli w ankiecie
11. Dodane przez ?, w dniu - 26-01-2023 11:51
Jak można porównywać miasta wojewódzkie takie jak Gorzów Wielkopolski czy Zielona Góra, z powiatowymi, Lesznem czy Rawiczem? 
Wasza wielkość, wasze budżety a tych peryferyjnych miasteczek na prowincji?! 
Była komuna, były igrzyska kosztem braku inwestycji komunalnych, drogowych. 
Dzisiaj bez pieniędzy z państwowych przedsiębiorstw, prywatna spółka musi spełniać wymogi prywatnego nadawcy transmisji telewizyjnych, środkami z tego źródła! To jest ich biznes! 
Leszno ma się szczycić mądrością, zdrowym rozsądkiem? 
Rawicz jest dumny z Anity, Karola? 
Komarnicki zasiada w senacie za zasługi w pracy zawodowej? 
Nie! 
Za podczepienie się do Stali?  
Założył klub 100? 
(...) 
 
Teraz mąci w głowach nieświadomym? 
Senator.
12. Dodane przez kemot, w dniu - 26-01-2023 11:54
Mieszkańcy Leszna już się wypowiadają choćby w ankiecie na tej stronie, a Komarnicki niech się nie wtrąca w nie swoje sprawy. Sam się już utuczył. Innych tuczyć nie zamierzam.
13. Dodane przez nie, w dniu - 26-01-2023 11:54
Nie życzę sobie, żeby Leszno było znane tylko z żużla.
14. Dodane przez Jarek, w dniu - 26-01-2023 11:55
A w Australii snopki na łukach ,a zawody w dzień. I tak można się cieszyć żużlem.
15. Dodane przez Kibic od zawsze, w dniu - 26-01-2023 11:58
Całym sercem jestem za wspieraniem żużla w Lesznie. Zawsze jestem przeciwko tym co przeprowadzili się do Leszna lub wybudowali się tutaj dobrowolnie, a teraz jęczą że z ich podatków idzie kasa na żużel w żużlowym mieście. 
Nie o to teraz jednak chodzi. Jestem absolutnie przeciwny wydaniu 8mln zł na nowe oświetlenie nawet za cenę niedopuszczenia Unii do startów w ekstralidze. 
Nie dam sobie wmówić, że po 20 latach od budowy oświetlenia nie da się dzisiaj na tych samych masztach zamontować zupełnie nowych lamp, które będą spełniać wymogi (absurdalne) ekstraligi. Pan Kryjom twierdzi, że maszty nie udźwigną dodatkowych lamp. Być może. Ale po 20 latach technologia poszła pewnie tak do przodu, że dziś na bank są lampy dużo mocniejsze, a jednocześnie lżejsze wagowo. Koszty pewnie też nie były by małe jednak np 1mln to nie 8mln
16. Dodane przez Dżon, w dniu - 26-01-2023 12:05
No za 8 milionów to może by Prezydent basen zaoferował? 
Żużel? A gdzie ekologia? Jesteśmy zmuszani do wymiany kotłów, ekologii, a grupka chłopaków jeździ w kółko, zarabia ogromne pieniądze i nazywa to sportem i nie ma to nic wspólnego z ekologia... 
Nam zwykłym ludziom Żużel nie jest potrzebny do szczęścia.
17. Dodane przez Yeti, w dniu - 26-01-2023 12:06
Co pan senator powie o żużlu w krajach Zachodu? Stadiony, infrastruktura często finanse są na niższym poziomie niż w naszej II lidze. I nikt szat nie drze. Bo kluby nie są do podbierania społecznych pieniędzy. U nas wielkie zadęcie które doprowadzi do upadku tego sportu.
18. Dodane przez Hej, w dniu - 26-01-2023 12:10
Nie, dla dobra żużla, Unii i miasta.
19. Dodane przez peterpan, w dniu - 26-01-2023 12:11
sonda mówi wszystko , a wypowiedź senatora świadczy o tym jak odleciał 
w obecnych czasch
20. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 26-01-2023 12:13
Na unie L miliony od miasta a na dniach Leszna bilety na wejście na stadion dla mieszkańców :(
21. Dodane przez Edziu, w dniu - 26-01-2023 12:15
Niedługo ekstraliga będzie wymagać od kibiców żeby przychodzili na stadion w garniturze.
22. Dodane przez Do 15, w dniu - 26-01-2023 12:19
Nie sercem ale całym swoim portfelem masz prawo wspierać swoje zainteresowania! 
Borowiak też ma chyba jakąś pensję za pracę w urzędzie i ma prawo bez naszej zgody, dysponować swoimi pieniędzmi! 
Kibice mogą zostać członkami tego klubu, z obowiązkiem wniesienia wpisowego i płacenia comiesięcznych składek na rzecz UNII?! 
To będzie Wasz klub, bogaty waszym bogactwem! 
Dla takich jak ja, wstęp będzie możliwy na te gorsze miejsca i to za duże pieniądze bo lepsze sektory będą zajęte przez tysiące członków wspierających Unię Leszno!
23. Dodane przez Ja, w dniu - 26-01-2023 12:25
To nię są pieniądze P.Borowiaka . On tylko nimi dysponuje za zgodą Radnych . To są pieniądze mieszkańców . Ankieta pokazuje na co zgadzają się leszczniacy nie - 80 %. Nie dla dotacji.
24. Dodane przez ?????????, w dniu - 26-01-2023 12:27
Panie Borowiak, co w kwestii powołania stowarzyszenia przez miasta, gdzie są kluby ekstraligi żużlowej? Rzekomo autorski pański pomysł. Przedtem na przeszkodzie jego powołania rzekomo stała pandemia, a teraz co? Brak zainteresowania pozostałych prezydentów? Faktycznie zróbcie referendum i wtedy będzie odpowiedź ilu Mieszkańców Leszna tak ochoczo jest za finansowaniem sportu niszowego jakim jest żużel.
25. Dodane przez jack, w dniu - 26-01-2023 12:27
Myślę, że panu Komarnickiemu sonda w tym artykule i komentarze powinny dać jasno do zrozumienia jakie jest stanowisko mieszkańców. Proszę, żeby też spytał o opinię ludzi z innych sekcji sportowych w Lesznie. Miłego dnia!
26. Dodane przez Mateusz, w dniu - 26-01-2023 12:27
Mają sponsorów , sprzedają bilety , zarabiają, może do swojego garnuszka mniej panowie . Chcecie oświetlenie to sobie zróbcie , nie wszyscy w Lesznie są fanami i nie chcą utrzymywać tego sportu z podatków . 
Gościu jest senatorem niech się postara wśród swoich kolegów o kasę , kto jak nie przy korycie ma teraz kasę .
27. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-01-2023 12:27
Samorząd jest o wspierania amatorskiego sportu dzieci i młodzieży, a nie dotowania prywatnej spółki. Koniec, kropka. Chwalenie się przez Borowiaka, że w ostatnich latach przekazał ponad 12 000 000 PLN w sytuacji, gdy w mieście brakuje środków na zaspokojenie podstawowych potrzeb mieszkańców to kpina ze zdrowego rozsądku. No i ostatnia sprawa. Borowiaka i jego świty nikt poważnie nie traktuje, więc nie dziwota, że nie chcą z nim dialogu. (...)
28. Dodane przez On, w dniu - 26-01-2023 12:34
Następny polityk KO oderwany od rzeczywistości. Atakuje byłego polityka platformy za to, że powiedział prawdę. Akurat w tym przypadku Borowiak mówi jak większość mieszkańców. Dość finansowania wymysłów żużlowych działaczy. Miasto daje stadion. Chcecie mieć lepsze światła to sobie za to zapłacić proszę. Żużel 2022 roku się odbył, w 2023 się odbędzie, a w 2024 już będzie za ciemno? Idiotyzm. Chcecie 4k? To niech telewizja pokryje koszty tego pomysłu.
29. Dodane przez Rychu, w dniu - 26-01-2023 12:34
Skonczcie juz z tym zuzlem! 
Basen ludziom wybudujcie, a nie dajecie non stop Unii bo jęczy ze się skończy... 
Czasy sie zmieniaja. 
Jeżeli Leszno slynelo z żuzla to milo, ale teraz sa inne sprawy wazniejsze do realizacji i trzeba to w końcu zrozumieć.  
Jezeli ktos kocha zuzel to niech kupuje sobie po sto biletow albo wplaca czesc swojego wynagrodzenia i pomaga kochanej druzynie - proste i logiczne. 
Prezydent tez niech juz skonczy sie zastanawiac bo przypominam ze dysponuje pieniedzmi podatnikow a nie swoimi. Albo jestes chlopie szefem Miasta albo jestes na kolanach przed Unia...
30. Dodane przez Wyborca, w dniu - 26-01-2023 12:35
Panie Komarnicki calaPolska właśnie widzi jak w Stal Gorzowie w ostatnim czasie były w Stali Gorzow pieniądze rozplanowane najpierw zajrzeć na swoje podwórka a potem porządkować inne.Unia to nadal NUK Z w Polsce i centrala tego ni zmieni
31. Dodane przez kiedyś kibic żużla, w dniu - 26-01-2023 12:43
Kiedyś to zawodnik i klub identyfikował się z miastem, a teraz? Wystarczy, że zaproponują komuś parę stówek więcej i leci do innego klubu - taki biznes. TAK niestety zrobił sie z tego niezły biznes dla garstki osób, kosztem tysięcy osób. Klub jest prywatny i skoro chce na tym zarabiać (bo: Ekstraliga i TV), to niech sam inwestuje, tak jak każdy normalny Przedsiębiorca.  
A co dla ludzi? Wystarczy stadion dać ludziom na weekendy aby sobie grilla mogli rozpalić, wypić piwko w większym gronie.  
Jakie oszczędności dla miasta - w końcu byłoby na remont basenu, o którym od kilku lat się tylko mówi.
32. Dodane przez Ja, w dniu - 26-01-2023 12:46
To nię są pieniądze P.Borowiaka . On tylko nimi dysponuje za zgodą Radnych . To są pieniądze mieszkańców . Ankieta pokazuje na co zgadzają się leszczniacy nie - 80 %. Nie dla dotacji.
33. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-01-2023 12:48
A no takich mamy senatorów z KO.Znają się ale właściwie nie wiadomo na czym.Potrafią tylko pouczać bo naród głupi wszystko kupi.Panie senatorze - "skończ Waść i wstydu oszczędź".
34. Dodane przez Podatnik, w dniu - 26-01-2023 12:55
Za rok wybory będzie wybrany nowy włodarz Leszna zapewne ,wtym czasie Unia Leszno wkoncu spadnie do I Ligii bo skład drużyny na to wskazuje i problem się sam rozwiąże.Na I ligę takich wymogów nie ma a włodarze sami mówią już że Leszna poprostu nie stać już na zuzel na wysokim poziomie.
35. Dodane przez jan, w dniu - 26-01-2023 13:00
a pan Komarnicki z której choinki sie urwał, że zaczyna pouczac Leszno co ma robic? Prawdziwi Leszczyniacy kochają żuzel Leszno daje zawodników na cała Polske od lat i cienko by wygladało gdyby nagle wszyscy leszczynscy zawodnicy wrocili do swojego miasta. Pytania Borowiaka sa zasadne, o to dokad zuzel zmierza i za czyje pieniadze ma byc robiony. Dorzucam do tego pytanie , stawiane tez od lat : a co by było gdyby zawodnicy w Polsce jezdzili za stawki 2 razy wieksze niz w Szwecji a nie tak jak jest czyli 4 razy wieksze? zastrajkowaliby? pojechaliby do innej ligi? obraziliby sie ? poszli do innej roboty? tylko co na to kluby które zyja z naszej wspolnej kasy ,czyli publicznej ? halo, Lublin? a kasa zrobiłaby sie raczej mniejsza do wydania, no nie? Unia King!
36. Dodane przez KASIA, w dniu - 26-01-2023 13:01
Tylko żużel i żużel mieszkańcy nawet nie mają normalnej pływalni, tylko w szkole podst. nr 7 ,gdzie wieczorem jeden obija się o drugiego.
37. Dodane przez Darek, w dniu - 26-01-2023 13:04
Ekstraliga Żużlowa nakazuje wymianę oświetlenia na stadionie ,tylko po co ? 
Latem mecze odbywają się w pełnym słońcu ,często w temperaturze powyżej 30 stopni. Kibice nie chodzą na mecz ,bo ciężko wytrzymać na stadionie . 
I właśnie w okresie letnim mecze powinny odbywać się wieczorami ,przecież jest do tego oświetlenie , a nie z oświetlenia korzysta się tylko w okresie jesiennym.
38. Dodane przez Antyszlaka, w dniu - 26-01-2023 13:06
Niech zapaleni kibice tego speedwaya sfinansują te ekstrawagancje.
39. Dodane przez zzx, w dniu - 26-01-2023 13:07
Czy to nie wygląda, że zrobili sobie z żużla żyłę złota?
40. Dodane przez Leszyniak P0liniak, w dniu - 26-01-2023 13:07
NIE DLA TYCH lamp za 8 MILIONÓW ! musimy pomagać Ukrainie wiec te 8 milionów należy przekazać Ukrainie wszystko należy dać im.
41. Dodane przez popieram 14, w dniu - 26-01-2023 13:10
To samo w Danii. Trybun praktycznie nie ma. Mecze są rano. Bilet kosztuje kilka złotych, w przeliczeniu. Zawodnicy na zawodach bez wynagrodzenia. Kibice to przeważnie rodzina lub znajomi zawodników. Nie ma oświetlenia. (gazetalubuska.pl , W Danii żużel masz na śniadanie. W rękach trzymasz program i kakao. Tory oddalone są o kilkanaście, kilkadziesiąt minut drogi).
42. Dodane przez oddać boisko!, w dniu - 26-01-2023 13:12
Oddać nam boisko piłkarskie na naszym stadionie!
43. Dodane przez vcxz, w dniu - 26-01-2023 13:13
My, poza żużlem, nie mamy właściwie nic!
44. Dodane przez Do 6, w dniu - 26-01-2023 13:14
Po twoim wpisie widać, że sam jesteś wieśniak. Z jakiej racji miasto ma tobie dokładać do prądu i gazu,miej pretensje do PiS ,a nie do miasta.Tylko Unia,Duma Polski
45. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 26-01-2023 13:16
Jestem za przeznaczeniem tych pieniędzy na pływalnie bo w Lesznie brak mówimy panie Borowiak nie dla żużla bo tłuste koty tylko czekają daj i daj musimy nie z naszych pieniędzy podatników
46. Dodane przez hej, w dniu - 26-01-2023 13:18
panie Komarnicki... wynik referendum mógłby czasami Pana zaskoczyć.... Bo ja Nie mam kim nie gadam to wszyscy są przeciwko finansowaniu takich zachcianek i tego smiesznego żużla... A z czego leszno jeszcze slynie?? A np. z lotnictwa...
47. Dodane przez Do 18, w dniu - 26-01-2023 13:22
Skład Unii jest na 5 -6 m,wszystko wskazuje,że sam spadniesz,ale z krzesła.
48. Dodane przez Emil, w dniu - 26-01-2023 13:23
W tej chwili to nawet Leszno nie ma hali widowiskowo sportowej bo remont jej przeciągnie się do przyszłego roku.
reklama
49. Dodane przez Zenon, w dniu - 26-01-2023 13:25
Żużel mam w poważaniu, a na nornalnym basenie nie byłem od wielu lat... ludzie chcą zarabiać - niech idą w komerchę, a nie z publicznych środków czerpią. Już nawet w balony niech tą kasę dadzą, bo to przynajmniej przyjemne dla oczu i tworzy "turystyczny klimat" miasta.
50. Dodane przez rr, w dniu - 26-01-2023 13:26
Najrozsądniejszy ze wszystkich to komentarz nr 15. Poza tym czas się zbuntować nawet za utratę pieniędzy i skończyć z dyktatem telewizji, której wymagania i pomysły niszczą ten sport.
51. Dodane przez Do kom 43, w dniu - 26-01-2023 13:28
Pokaż mi miasto wielkości Leszna co by tyle miało klubów. Żużel ekstraliga,Futsal ekstraklasa,kręgle superliga,piłka ręczna 1 liga,kluby w 2 lidze.Znakomite szybownictwo,baloniarstwo,szermierka,sporty walki,lekkoatletyka i wiele innych.Co ma takiego Gorzów Wlkp,który jest dwa razy większy ?
52. Dodane przez Mieszko, w dniu - 26-01-2023 13:35
Oczywiście o wspieranie i pomaganie skomle w artykule kto - HONOROWY PREZES klubu żużlowego ! Zapytajcie honorowych prezesów każdego innego klubu sportowego o wspieranie żużla - odpowiedź nie musi paść bo jest oczywista.
53. Dodane przez do 44, w dniu - 26-01-2023 13:36
Właśnie się czytelnicy wypowiedzieli czy tylko Unia - nie, nie tylko w TYM mieście jest Unia. Są również normalne potrzeby zdecydowanej większości mieszkańców, aby zostali w tej dziurze.
54. Dodane przez Andi, w dniu - 26-01-2023 13:38
Nie kocham Borowiaka, ale tu napiszę : BRAWO BOROWIAK!!!
55. Dodane przez Leniwy, w dniu - 26-01-2023 13:40
Jak komarnicki rozmawia z kolegami po fachu to oczywiste jest, że kojarzą Leszno tylko z żużla.  
 
Osobiście podróżuje po całej Polsce i jak pytają skąd jestem, to większość ludzi kojarzy Leszno z Akwawitem, który dobrze wiemy, że przez decyzje miasta jest ruiną. Drugim skojarzeniem jest lotnisko, szybowce i balony. 
 
Najważniejsze pytanie.  
Dlaczego fani Unii Leszno nie mogą zrobić zbiórki ??? Podobno tylu kibiców, to te 9 milinów chyba nie jest żadnym problemem. Jedna cegiełka "200zł " i zobaczymy jak bardzo kochacie swój klub.
56. Dodane przez Speed, w dniu - 26-01-2023 13:41
Panie Komarnicki Leszno jest bardziej sportowo znane od miasta Gorzowa.Leszno ma klub żużlowy najbardziej utytułowany w Polsce,choć Gorzów to też potęga, po Rybniku jest trzeci jeśli chodzi o tytuły DMP.Leszno ma znane szybownictwo w całej Europie.W Gorzowie nie ma innej drużyny, i innej dyscypliny,która byłaby choć w połowie tak znana jak STAL.
57. Dodane przez Anty żużlowiec, w dniu - 26-01-2023 13:56
ŻUŻEL TO NIE SPORT!!! Kurtyna...
58. Dodane przez Babcia, w dniu - 26-01-2023 13:58
Ten senator ma dziwną manię pouczania innych. Może zacznie pouczać p. Grodzkiego aby ten zrzekł się immunitetu i stanął przed sądem Nojmana
59. Dodane przez klm, w dniu - 26-01-2023 14:09
A co mi z tej sławy ? 
Że gdzieś na drugim końcu Polski, ktoś powie - " a ty jesteś z Leszna, no tak ,tak to Unia Leszno " lub coś w tym stylu, a ja przez 5 minut będę smarki podciągał z dumy. Pewnie to będzie miłe, ale czy z tego będzie jakaś korzyść dla naszego miast.  
Szczerze wątpię. 
Jakoś nie słyszałem, aby jakiś biznesmen zainwestował w Lesznie tylko z tego powodu, że Leszno przez lata było stolicą żużla. 
A może się mylę ?
60. Dodane przez marek, w dniu - 26-01-2023 14:13
Panie Komornicki jest Pan takim znawcą żużla że dobrze Pan wie jak wygladają stadiony żużlowe w Anglii czy Danii poziom stadionu w Rawczu więc nich się Pan nie wymondża . Ludzie nie mogą związać koniec z końcem a Pan wypisuje takie głupoty
61. Dodane przez Ewelina, w dniu - 26-01-2023 14:13
Won z tym żużlem. Widać po sondzie co mieszkańcy sądzą o tym niby sporcie.
62. Dodane przez marek, w dniu - 26-01-2023 14:15
Panie Komornicki jest Pan takim znawcą żużla że dobrze Pan wie jak wygladają stadiony żużlowe w Anglii czy Danii poziom stadionu w Rawczu więc nich się Pan nie wymondża . Ludzie nie mogą związać koniec z końcem a Pan wypisuje takie głupoty
63. Dodane przez Ecik, w dniu - 26-01-2023 14:17
Ty Komarnicki zajmij się swoim ogródkiem, a od Leszna się odp.. .......l.
64. Dodane przez Spójrz inaczej, w dniu - 26-01-2023 14:25
Portal elka drąży temat Unii Leszno i zuzla w Lesznie wiedząc że to najwięcej budzi zainteresowania wśród odwiedzających ten portal.Krytykowac każdy umie a pochwalić to nikt.Wszystkim powinno leżeć na sercu do ro tego klubu nieważne z jakiej jest opcji polityczne.Klub Unia Leszno w tym roku obchodzi 85 lecie powstania i jedyny Klub najbardziej Utytułowany zuzlowy w Polsce o tym nikt nie pisze ale krytykować każdy.Naprawde zupełności i Unia w Lesznie to religia i tak już jest 85 lat i wierzę że tak będzie.
65. Dodane przez do kom. 33, w dniu - 26-01-2023 14:30
Nie żebym był jakimś fanem pana Komarnickiego, ani mnie on ziębi, ani parzy. 
Jest senatorem z ramienia Platformy Obywatelskej (nie jest członkiem tylko uzyskał rekomendację). 
W wyborach w 2019 dostał 69 298 głosów, to jak mi się wydaje więcej niż liczy nasze kochane Leszno. 
Nie martw się na przyszłość, gościu w czasie kolejnych wyborów będzie liczył 78 wiosen, więc pewnie Gorzowianie znajdą sobie kogoś młodszego. :) 
A sentencja "ciemny lud to kupi" to słowa Jacka Kurskiego czołowego idola PIS.
66. Dodane przez noname, w dniu - 26-01-2023 14:31
a może referendum odnośnie jakiegokolwiek wsparcia Unii Leszno.. obstawiam że wyszłoby że mieszkańcy nie chcą finansować tego prywatnego sportu. Żużel jest niszowym sportem i powoli upada.
67. Dodane przez Jaaa, w dniu - 26-01-2023 14:37
Kibicem Unii jestem od 46 lat, ale w tym przypadku pooieram stanowisko Borowiaka, jestem przeciwko sponsorowaniu Unii Leszno z pieniędzy miasta. Zdecydowanie bardziej przyda się miastu nowa pływalnia!
68. Dodane przez sss, w dniu - 26-01-2023 14:39
Tak jest ten sport ogólnie znany, że w pewnym teleturnieju wiedzy na pytanie, jaką dyscyplinę sportu reprezentuje Janusz Kołodziej (wymieniono zdobyte tytuły), mężczyzna odpowiedział: zapasy.
69. Dodane przez No to fakt, w dniu - 26-01-2023 14:42
Niestety ale Leszno stało się taka dziura że aż wstyd patrzeć, rejon przy cwiczni wygląda jak z regionów 3 świata (patrz poniżej), Akwawit sobie niszczeje od kilku lat (w sumie od 5), ostatnio zrobiłem spacer po centrum to co drugi punkt handlowy z karteczka do wynajęcia, centrum puste po prostu zastałem, trapez to już wiadomo że w tym roku wyremontowany nie będzie skoro już piszą że w optymistycznych wersjach koniec remontu czerwiec, okolice dworca PKS to wyglądają jak po bombardowaniu. Źle, oj bardzo źle się dzieje w naszym mieście a my się martwimy o unię? Sonda mówi wszystko, są ważniejsze sprawy niż unia. Jest taki film "skrzydlate świnie" i tam pada teks, że sport jest ważny ale z tych rzeczy mniej ważnych - ale tym się nie najesz. Czy tym że jest unia w Lesznie w ekstraklasie się najemcy, opłacimy rachunki, zapewnimy wnukom przyszłość? No i też istotne, jeszcze nie widziałem turysty czy kogoś by przez to że u nas jest unia przyjechał tu.
70. Dodane przez Dd, w dniu - 26-01-2023 14:43
Wypowiedź Komarnickiego pokazuje jak bardzo odklejeni od rzeczywistości są " ludzie żużla"
71. Dodane przez do kom. 59, w dniu - 26-01-2023 14:58
Niechby chociaż ten sport masowo turystów do Leszna przyciągał. I niech by dzięki temu ludziom żyło się lepiej. Efekty obecnego rozpoznawania Leszna bez przełożenia na jego odwiedzanie, dobrze oddaje napis, który ktoś umieścił na murze nieopodal Ćwiczni.
72. Dodane przez Maciej, w dniu - 26-01-2023 15:08
Więcej pieniędzy na koszykówkę czy piłkę ręczną! 
 
Nie tylko żużel !!!!
73. Dodane przez Jasiu, w dniu - 26-01-2023 15:41
Mistrzostwo co zrobili ci właściciele Unii naszemu miastu to "Promocja miasta przez sport" :))) Ci z miasta, którzy się n a to zgodzili powinni wylecieć już dawno na pysk.
74. Dodane przez Marek Wachowski, w dniu - 26-01-2023 15:54
Moim zdaniem Panie Komarnicki, wypowiedż Pana jest zwyczajnie bezczelna i prostacka.
75. Dodane przez do kom. 69, w dniu - 26-01-2023 15:55
Turyści związani z żużlem przyjeżdżali na krótko do Leszna przy okazji dużych zawodów takich jak finał Drużynowych Mistrzostw Świata lub Grand Prix. (Zwłaszcza, gdy na drużynówce w sobotę padał deszcz i zawody przełożono na niedzielę). Wtedy to trudno było znaleźć w hotelach wolny pokój, a w ogródkach wolne miejsce. Problem z tym związany były jednak taki, że to były bardzo rzadkie imprezy, a Leszno potrzebuje turystów regularnie. Inną kwestią jest to, że choć hotele i knajpy zarabiały w tym okresie, to miasto już niekoniecznie. Bo aby sfinansować takie imprezy, miasto wykładało dodatkowe pieniądze.
76. Dodane przez Do 69, w dniu - 26-01-2023 15:58
W każdym mieście są brzydkie miejsca.W Lesznie też jest kilka,ale tragedi niema,bo Leszno to bardzo piękne miasto,a okolice Leszna prześliczne. Dworzec kolejowy jest schludny,a i rynek piękny.
77. Dodane przez rew, w dniu - 26-01-2023 15:59
Żużel - PRECZ Z LESZNA.
78. Dodane przez 69, w dniu - 26-01-2023 16:01
W Kościanie wcale sklepów nie ma,a i dwa małe pasaże bez szału.Obra śmierdzi. Weź leki.
79. Dodane przez Mam dość żużla. Socjalizm, nie sport., w dniu - 26-01-2023 16:15
Konkurs: kto jest głupszy? Ten z wielkopolski czy z lubuskiego? 
Panowie: KLUB TO PRYWATNA SPÓŁKA! POWINNA PŁACIĆ ZA UŻYTKOWANIE STADIONU, NIE POWINNA BRAĆ MIEJSKICH PIENIĘDZY. ALBO WŁAŚCICIELI STAĆ NA FUNKCJONOWANIE KLUBU, ALBO SPRZEDAĆ UDZIAŁY.  
Nauczyli się tylko brać kasę z miasta i nic więcej!
80. Dodane przez ups, w dniu - 26-01-2023 16:18
Faky są takie, ze Stęplewski z Szymańskim świetnie się ustawili. Nic nie inwestując (inwestują samorządy) koszą kapuchę sprzedając TV produkt żużlowy. Mam dla Stęplewskiego i TV propozycję. ŻuŻel wcale nie musi być pokazywany wieczorem. Mecze o 14 w pełnym świetle pokazywane godzinę później w TV. Takie sprawy za komuny były robione, więc przy dzisiejszym poziomie techniki można robić z 15-minutowym obsuwem. Niech to Borowik powie Stemplewskiemu a tantiemy za pomysł ma Borowik wysłać na osobno podane konto. Komarnicki natomiast niech się odżużluje od Leszna. Wiadomym jest, że to aka gra Borowika na ukształtowanie lesznian. Nie zgadzam się, ale zrobię, bo inni naciskali. Już to przerobiliśmy z odwodnienim toru. Borowik ma lesznian za niepełnosprytnych.
81. Dodane przez ups, w dniu - 26-01-2023 16:21
Jak panbóg chce kogoś pokarać to mu rozum odbiera. Po kiego komornicki zajmuje się problemami Leszna? Odpowiedź jest prosta . Ratuje Borowika pod tytulem:"Lesznianie , MUSICIE to zrobic". Takie działanie podprogowe. Komornicki troszczy sie o lesznian. Myślałby kto.
82. Dodane przez Do 56, w dniu - 26-01-2023 16:39
Gorzów Wlkp a sport? 
Leszno bardziej sportowe? Czyżby? 
Koszykówka, piłka ręczna, kajakarstwo, wioślarstwo, siatkówka, pływanie, kolarstwo, waterpolo, szachy, futbol amerykański, tenis stołowy ... 
Medaliści olimpijscy Gorzowa a nasi? 
Podobno tam przepływa rzeka Warta, a Slowianka to taki ,,trochę" WIĘKSZY basen i on działa! Baseny inne też tam są! 
Acha, żużel też mają a w Wawrowie miniżużel z którego wyszedł Bartosz Zmarzlik! 
Zbudowali nowego Jancarza na miejscu starego przy ulicy Kwiatowej z ukrytymi trybunami ale przez to mają kłopoty z torem!  
Jak zamarznie to żelazkami, palnikami muszą rozmrażać! 
Patent trenera psu na budę się zdaje! 
Stolica województwa lubuskiego z innym potencjałem od powiatowego Leszna!
83. Dodane przez Do kom 78, w dniu - 26-01-2023 16:46
Jak piszesz komentarze to pisz je logicznie i bez błędów i nie zaprzeczaj sam sobie bo najpierw piszesz "w Kościanie sklepów nie ma" a potem " dwa małe pasaże" sorry ale to nielogiczne.
reklama
84. Dodane przez Dido, w dniu - 26-01-2023 16:50
Żużel nie był i nigdy nie będzie żadnym sportem.
85. Dodane przez No to fakt do 76, w dniu - 26-01-2023 16:53
Dworzec PKS w tej chwili można by powiedzieć że jest częścią PKP bo w tej chwili ludzie idą ta drogą bo jest bliżej "do miasta" i powiedz mi co oni tam zastają? Można by powiedzieć że wręcz 3 świat. Idąc dalej zastają puste sklepy a w centrum zastają szemrane towarzystwo, jesteś zdania że to tylko incydenty? No ja nie sądzę bo jeszcze 10 lat temu aż tak źle nie było. Ja po prostu opisuje to co widzę jako szary obywatel że nie jest dobrze a niektóre sytuacje w mieście mnie po prostu załamały. A co do trapezu to przeczuwałem że pożegnamy się z halą na kilka lat.
86. Dodane przez koko, w dniu - 26-01-2023 17:11
to prezesi ekstraligi powinni sie zbuntowac ze ekstraliga znowu cis wymysla i koszty ciagnie , to odwodnienie to plandeka ( ktora byla moze 3 razy w roku uzyta ) a teraz oswietlenie , za rok bedzie trzeba miec budzet na sezon taki jaki ma team w f1 .
87. Dodane przez Do koko, w dniu - 26-01-2023 17:45
Bzdura, ponad 15 lat temu w piłce nożnej też wyśrubowali wymogi i okazało się że słusznie. Dziś w piłce nożnej stadiony wyglądają na miarę XXI wieku i jak to kontrastuje z stadionami żużlowymi? Stadion unii to zabytek. Po prostu żużel przestał się rozwijać i widać że jest skazany na powolna śmierć.
88. Dodane przez Do 82, w dniu - 26-01-2023 17:53
Leszno - żużel, futsal,kręgle ( elita ) piłka ręczna, damska koszykówka, lekkoatletyka,szybownictwo,baloniarstwo,sporty walki,pływanie, tenis ziemny,młodzieżowa siatkówka ,rajdy samochodowe i inne.Mistrzowie Świata w żużlu, szybownictwie, kręgle, sportach walki nie wspominając o wielu Mistrzach Polski w żużlu, szybownictwie,baloniarstwie,kreglach, szermierce,rajdy i wielu innych jak ostatnio w kolarstwie . Olimpijczyków z Leszna było 12 lub 14.Gorzów liczy 120 tys i nic lepiej sportowo nie wygląda ,a wręcz słabiej od Leszna.
89. Dodane przez Maciej, w dniu - 26-01-2023 18:01
Popieram komentarz nr 36. Nie jestem fanem żużla i chętnie bym korzystał z dziećmi z basenu. Tylko żużel i żużel. Trzeba zrozumieć społeczeństwo. Nie każdy jest fanem czarnego sportu..
90. Dodane przez Do 86, w dniu - 26-01-2023 18:11
Bo sporty motorowe są dla bogatych a Leszno to bieda większą niż Kościan czy Trzebnica. Niewolnicy przcpanych panów że Zgorzelca i Bolesławca, którzy kupili sobie waszych możnych za 10 gram mefedronu!
91. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 26-01-2023 18:12
8milionow to dużo na żużel.Lepiej dzieciom lodowisko zrobić darmowe i inne atrakcje.Takze są inne kluby między innymi Futsal Leszno,które się rozwija z sezonu na sezon i miasto nie pomaga tak jak unii Leszno.
92. Dodane przez Do 88, w dniu - 26-01-2023 18:36
Wyjdź człowieku z swoimi wyliczanka mi na poziomie 7 letniego dziecka i nie wracaj. Nie da się czytać tych twoich chorych wyliczanek.
93. Dodane przez Do kom 90, w dniu - 26-01-2023 18:38
Leszno to bieda większa niż Góra bo w Górze przynajmniej mają pływalnię i basen odkryty, przynajmniej można gdzieś iść latem.
94. Dodane przez Zenon, w dniu - 26-01-2023 18:54
Jestem fanem żużla i jestem prawie na kazdym żużlu ale nie zgadzam sie żeby 8 milonow dać na oswietlenie z naszych podatków. Oświetlenie na stadionie nie jest takie zle. A w Lesznie jest wiele innych ważniejszych rzeczy do zrobienia.
95. Dodane przez ewa, w dniu - 26-01-2023 19:29
Brawo elka za ankietę! 80% przeciw to totalna miazga. Świetnie, że dajecie ludziom możliwość wyrażenia własnej opinii i czytelną interpretacje głosów. Powinniście częściej stosować ankiety przy kontrowersyjnych tematach.
96. Dodane przez Do 92, w dniu - 26-01-2023 19:40
Prawda boli, bo znacznie mniejsze Leszno sportowo ma więcej sukcesów od Gorzowa.W komentarzach niektórzy piszą Lesznianie,Lesznian.Otóż prawdziwy Leszczynianin wie,że pisze się Leszczynianin.Napłynęło do Leszna wielu z okolicznych wsi,którzy nie mają pojęcia, że żużel to Leszno.Śmieszą mnie opinie,że Kościan i Góra są bogatsze.To są małe miasteczka o których nikt nie słyszał w Polsce,a już o Górze szczególnie. Przecież tam nawet porządnego sklepu nie ma.
97. Dodane przez Jo, w dniu - 26-01-2023 19:54
Te 20 procent to ci co pomylili tak z nie. Tak jak mi się zdarzyło.
98. Dodane przez Grand, w dniu - 26-01-2023 19:57
Nie zgadzamy się na kolejne miliony na Unie !!! Kiedy w mieście będzie w końcu pływalnia z prawdziwego zdarzenia dla rodzin z dziećmi?!
99. Dodane przez ccc, w dniu - 26-01-2023 20:09
Popieram 80 i 81.
100. Dodane przez Djdhd, w dniu - 26-01-2023 20:18
Ja mam pytanie.Ile miasto wydało na żużel w całej historii a ile na tym zyskało.Miasto to taka dojna krowa.Nowe trybuny,oświetlenie,odprowadzenie liniowe tylko daj,daj.Te pieniądze służą zawodnikom dla których ten stadion istnieje.Chcecie zawodnicy w takich warunkach keździż to zakasać ręce i pomagać w remontach.ile miasto zyskało na promocji miasta przez żużel?Nic prócz tego że ci co się interesują żużlem wiedzą gdzie leży Leszno
101. Dodane przez Gcb, w dniu - 26-01-2023 20:18
Zróbmy referendum.
102. Dodane przez do kom. 88, w dniu - 26-01-2023 20:23
Mi naprawdę nie zależy na tym, żeby za wszelką cenę chwalić się, że jakiś dobry zawodnik uprawia sport w Lesznie. Zwłaszcza jeśli pociąga to za sobą duże, miejskie wydatki. Wolałbym, aby był w naszym mieście ośrodek sportowy (lub ośrodki), do których przyjeżdżają najlepsi na treningi i obozy. Zwłaszcza jeśli wraz z nimi będę napływały korzyści w postaci przysyłanych tutaj pieniędzy.  
 
Zdecydowanie wolałbym, aby tworzyć warunki dla młodych i starszych do uprawiania sportów masowych w rekreacyjnej formie. Lepiej żeby inni nam przywozili pieniądze niż żebyśmy my płacili gwiazdom, które tą kasę wywiozą do wydania w innym mieście.  
 
I może przy okazji estetyka budynków miejskich zyskałaby na tym, bo choć sam byłem kibicem Unii, to Leszna z kolegami nie szpeciliśmy tak jak teraz to się dzieje.
103. Dodane przez Sponsor, w dniu - 26-01-2023 20:48
Dzisiaj news ...Włókniarz ze sponsorem Tauron...Lublin to samo...dlaczego nasze władze nie potrafiły przez te ostatnie lata jak zdobywali mistrza za mistrzem jakiegoś potężnego państwowego sponsora....KGHM Enea lub inne firmy....a teraz rok dwa i lecimy do drugiej ligi....wstyd ...przespany okres 2017-2021
104. Dodane przez Do kom 99, w dniu - 26-01-2023 20:49
Bo sam to pisałeś, jaki Ty głupiutki jesteś .Nawet szacunku nie masz do Prezydenta.Twoja pisownia mówi jakbyś był upośledzony.
105. Dodane przez Jan, w dniu - 26-01-2023 21:18
Żużel to szlaka&
106. Dodane przez scorp, w dniu - 26-01-2023 21:23
"Co pan Borowiak zaoferuje wtedy mieszkancom?" - Niech pan Komarnicki nie pakuje wszystkich mieszkancow Leszna do jednego wora, bo nie wszyscy leszczyniacy sa kibicami zuzla! Co wynika z tego, ze ktos w Polsce wie, iz w Lesznie jest taki klub? Czy ktos taki pilnie przyjedzie do Leszna, zamieszka tu, zalozy firme i swa dzialalnoscia wesprze budzet Leszna i zasponsoruje zuzlowcow? Jesli fanom zuzla jest on potrzebny, to niech zawnioskuja o podniesienie cen biletow na mecze i w tem sposob niech zadbaja, by miec te swoja indywidualna przyjemnosc. Ja na meczu zuzlowym ostatni raz bylem w czasach PRL i dotad nie odczuwam potrzeby, by ten pseudosport ogladac - swoj codzienny czas zapelniam pozytecznymi zajeciami, rozwijajacymi moj intelekt, a nie bezuzytecznym wpatrywaniem sie w jezdzacych w kolko cudakow.
107. Dodane przez Zizi, w dniu - 26-01-2023 21:24
A kim że jest ten Komarnicki by krytykować naszego el presidento??? Wejdź człowieku na Elkę i zobacz sondaż i nie rób z siebie gamonia!!! A tak po za tym jeśli chcą oświetlenia na stadionie to niech kibice chodzą z świeczkami i będzie git!!!
108. Dodane przez XD, w dniu - 26-01-2023 23:46
...i tylko gdzie siedzi Prezes klubu tamtego ?
109. Dodane przez Rower, w dniu - 27-01-2023 00:51
Jak tak dalej pójdzie to exliga podzieli los lig w Anglii czy Danii . Dla komentujących jedna uwaga , ile razy korzystaliście z pływalni mając pod ręką najnowocześniejszy aquapark w Polsce.
110. Dodane przez Xxx, w dniu - 27-01-2023 06:42
Uważam że te pieniądze powinny iść na sekcję kręglarska, gdzie trenuje wiele młodych ludzi z naszego regionu. Wspierajmy ich bo za chwilę nikt nie będzie chciał trenować i sekcję takie jak kiedyś sekcja akrobatyki sportowej padnie z braku pieniędzy i chętnych do uprawiania.
111. Dodane przez Jadę wiga, w dniu - 27-01-2023 07:52
Za ok 2 lata ma miejscu""smoka""będzie..Biedronka
112. Dodane przez dla kogo wynik sondy, w dniu - 27-01-2023 08:00
To jest sonda i jej wynik przede wszystkim dla PREZYDENTA MIASTA LESZNA i RADY MIASTA LESZNA. Nie ma naszej zgody na żużel.
113. Dodane przez do kom. 106, w dniu - 27-01-2023 09:11
Ja również zamieniłem kibicowanie żużlowcom na własne pasje, ale do tego trzeba dojrzeć. Nie można liczyć na to, że wszyscy nagle zrozumieją, iż trzeba przede wszystkim kibicować sobie i swoim bliskim.
114. Dodane przez Do kom 112, w dniu - 27-01-2023 09:15
Czytaj ze zrozumieniem czego dotyczy sonda. Do 106 tym wpisem pokazałeś, że na żużlu nigdy w życiu nie byłeś, a zamiast intelektu masz cebulę.
115. Dodane przez Kuba, w dniu - 27-01-2023 09:15
8 000 000 zł to w przeliczeniu na mieszkańca 124 zł czy 4 osobowa rodzina musiałaby oczywiście w swoich podatkach ponieść koszt 496 zł. Tak na pewno większość mieszkańców będzie chciała się dołożyć.
116. Dodane przez mates, w dniu - 27-01-2023 09:19
Ta sonda nic nie mówi, portal Elka jest ogólno dostępny i klikać może każdy nie koniecznie mieszkaniec Leszna. A udać tym tokiem myślenia porównajcie średnia ilość kibiców na Skoczyły i ilość oddających głos na NIE.
reklama
117. Dodane przez sportfun, w dniu - 27-01-2023 11:11
Wypowiedzi Panów: Prezydenta i senatora świadczą o nich. Niestety nie najlepiej! Panowie - ostatni moment , aby zejść na ziemię! Zobaczyć jak żyją w Lesznie średnio zamożni mieszkańcy. Pieniądze budżetu miasta są TYCH mieszkańców i powinny być wydawane z NAJWYŻSZĄ STARANNOŚCIĄ na najpilniejsze potrzeby mieszkańców. ŻUŻEL i jego wymogi nie są najpilniejszą potrzebą w tej chwili! Argumenty , że żużel promuje Leszno są na miarą przedszkolaków - nie obrażając tychże. Miasta Leszna nie stać na takie wysokie dotacje na niszowy sport żużlowy! 
Absolutnie, jako mieszkańcy, jesteśmy przeciwni!! 
Sport olimpijskie, drugi basen, darmowe zajęcia pozalekcyjne...... i wiele innych.
118. Dodane przez promocja przez sport?, w dniu - 27-01-2023 11:36
Gdzieś daleko w Polsce: 
- Skąd jesteś? 
- Z Leszna. 
- A gdzie to jest? 
- No jak to gdzie? - przecież tam jest najsławniejszy klub żużlowy!  
- Nie znam, przykro mi. 
- No tam gdzie koszono śnieg na przydrożnym rowie! 
- Aaaa to już wiem, gdzie to Leszno jest.
119. Dodane przez Do 116, w dniu - 27-01-2023 11:49
Tak samo jak Twój komentarz, bo wypowiadasz się na temat, o którym nic nie wiesz (mówię o ankietach i interpretacji ich wyników). Rację masz jedynie w tym, że może zagłosować każdy - nie koniecznie z Leszna. Z drugiej jednak strony do ankiety pewnie jest podpięte jakieś narzędzie analityczne z różnymi informacjami (lokalizacja, IP itp.), więc bardzo szybko można ją zweryfikować. Poza tym chciałem przypomnieć, że kibice UL mieszkają również poza Lesznem. Tak samo jak to, że mieszkańcy Leszna z pewnością wyjeżdżają za granicę lub w krajowe delegacje w poszukiwaniu zarobku i tam też pewnie czytają Elkę (sam znam kilka takich osób). Elka jest dostępna dla każdego użytkownika internetu, jednak jestem przekonany, że przeważnie czytają ją osoby zamieszkujące obszar mniej więcej byłego woj. leszczyńskiego i poza tym obszarem mało kto wie, że taki portal w ogóle istnieje (bez obrazy dla redakcji). Podsumowując ankieta może być jak najbardziej wiarygodna i moim zdaniem prawdopodobnie jest z uwagi na to, że większość komentarzy pod artykułem jest również na "nie".
120. Dodane przez mario, w dniu - 27-01-2023 12:08
NIE DLA uni leszno!!!!!!!
121. Dodane przez Mieczysław, w dniu - 27-01-2023 12:38
kiedyś, dawno temu, zawody odbywały się w niedziele o 14-tej lub 15-tej, nikomu to nie przeszkadzało i nie trzeba był żadnego dodatkowego oświetlenia, co w dobie dzisiejszych kosztów energii elektrycznej, ma szczególne znaczenie. Nawiedzeni nie wiedzą co robią, chcą się wykazać, że są potrzebni. Tylko komu ?
122. Dodane przez Zenek Marteniuk, w dniu - 27-01-2023 12:41
Prywatna spółka, prywatna sprawa. Jeśli chcą jeździć to muszą wyłożyć na fanaberię ligi, w której chcą jeździć lub się z niej wypisać. Jeśli budżet się nie spina to oznacza że: produkt, który oferują jest zbyt drogi i ludzi nie stać na ten produkt albo nie ma popytu na ten produkt, nikt go nie potrzebuje, nie chce lub jest kiepskiej jakości. W takim momencie mogą zbadać rynek i dostosować cenę, jeśli to ona jest problemem lub zmienić produkt na taki, jaki jest mieszkańcom potrzebny.  
Obecnie to wygląda tak, że prywatny klub zrobił sobie produkt, którego większość mieszkańców nie chce. Zamiast jednak zmienić produkt, ofertę, cenę, cokolwiek to Rusiecki idzie do Borowiaka, by ten dał pieniądze, których ludzie nie chcieli na ich produkt wydać! Przecież to absurd.  
Ściągnąć naszych chłopaków, pojechać samymi wychowankami i nawet jeśli będzie to pierwsza liga to tyle z tego, że Rusiecki mniej zarobi, jak klub będzie na 0 lub lekkim plusie w pierwszej lidzie to nie będzie miał argumentu, by iść do Borowiaka i "słuchaj Łuki, jest taka sytuacja, że promocja przez sport, a wiesz jak jest, jest ciężko, daj kilka milionów, VIP dostaniesz".
123. Dodane przez Sąsiad za miedzy, w dniu - 27-01-2023 16:03
Kochani rolnicy z okolic Leszna, skoro umiłowaliście ten wasz wiejski sport, to proponuję poświęcić jedno pastwisko czy też klepisko i zróbcie u siebie San Francisco a nam urodzonym i mieszkającym w Lesznie dajcie spokój!!! I nie mówię o tych co przywędrowali w latach 70/80 do Leszna bo do dziś wam wystaje siano z butów!!!
124. Dodane przez Komarnicki..., w dniu - 27-01-2023 16:44
...Wujek dobra rada. Chroń nas bożenieistniejący od takich doradców. Z całą resztą damy sobie radę.
125. Dodane przez scorp, w dniu - 27-01-2023 22:42
Do 112:Skoro wiem, ze jezdza w kolko, to jednak co najmniej na jednym meczu bylem. Z wnukami chodzilem tez na treningi, ale na szczescie nudzilo ich to i kibicami zuzla nie zostali.
126. Dodane przez Kirk, w dniu - 28-01-2023 10:18
Żadnych pieniędzy dla klubu! Inflacja szaleje, rachunki miasto za prąd itp coraz większe. Nie ma na to teraz miejsca by wspierać aż takimi pieniędzmi. Trzeba zacisnąć pas!
127. Dodane przez Kibic z doskoku, w dniu - 28-01-2023 12:23
Stadion w porywach zapełniony w 1/3. Co przy liczbie mieszkańców Leszna i okolic chyba kiepsko świadczy o tym jak Unia jest ważna dla ludzi. Byłem w zeszłym roku raz, w tym chyba nie pójdę. Nie miałbym nic przeciwko jeździe za mniejsze pieniądze w I lidze ale wychowankami. Wtedy bym chodził. Tak jak często chodziłem w latach osiemdziesiątych.
128. Dodane przez Luk, w dniu - 28-01-2023 14:02
Co to za sonda jak ja już 3 raz głosuje hah :D
129. Dodane przez kibic, w dniu - 28-01-2023 14:08
I tak to zrobią :D Tak samo jak odwodnienie i wiele innych rzeczy. Pozdro.
130. Dodane przez scorp, w dniu - 28-01-2023 21:27
Do 125:Mylnie wpisalem 112, a ma byc 114.
131. Dodane przez Jan młodzieniec, w dniu - 28-01-2023 22:41
Czy nie można w Polsce lub Europie znaleźć dużej bogatej firmy co zakupi sobie najbardziej utytułowany klub dla swojej reklamy ???? Po co nam własciciele biedacy .
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
Lokal 530m2 z parkin... Leszno 9600
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj