Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
    Sport
      Nie przegap
      Nowe Galerie Foto
      Ładowanie galerii zdjęć...
      więcej...
      reklama
      27
      Lipca 2024
      Sobota
      Imieniny obchodzą:
      Alfons, Julia,
      Laurenty, Marta,
      Natalia, Rudolf
      Do końca roku 157 dni.
      Start arrow Leszno arrow Dlaczego wycięto to drzewo?

      Temat dla reportera

      Dlaczego wycięto to drzewo?

      13.02.2023. Radio Elka, Jarek Adamek

      (fot. Jarek Adamek)
      Dlaczego wycięto jedno z drzew rosnących na leszczyńskim Rynku? – pytał słuchacz w dzisiejszym wydaniu audycji „Temat dla reportera”. Jego zdaniem rosnące obok hotelu Wieniawa drzewo było zdrowe, więc nie było potrzeby jego usuwania. Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miasta Leszna drzewo jednak było poważnie chore.
      Dyżurny reporter: 667 70 70 60
      Mieszkańcy Leszna są bardzo wyczuleni na kwestie związane z drzewami w mieście, prawie każda wycinka budzi wiele emocji. Tak samo było z drzewem, które rosło w narożniku Rynku, obok hotelu Wieniawa. -Przechodziłem tamtędy ostatnio, drzewo zostało wycięte - mówił słuchacz „Tematu dla reportera” - komu ono przeszkadzało, przecież
      wyglądało na zdrowe.
      Słuchacz jednak przyznał, że widział na pniu dorodną hubę.

      Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miasta Leszna drzewo usunięto właśnie ze względu na grzyba, choć nie była to huba. -To boczniak ostrygowaty - powiedziała nam Natalia Grobelna odpowiedzialna za kwestie zieleni w mieści. Grzyba zauważono jesienią ubiegłego roku, po rozbiórce ogródka wiedeńskiego, który znajdował się przy hotelowej restauracji. -Dokonaliśmy tam wnikliwych oględzin, okazało się, że drzewo zostało bardzo poważnie porażone, zarówno pień, jak i korona - mówi Grobelna - w pniu stwierdziliśmy ubytek głębokości 50 centymetrów, w koronie zaś duży posusz. Ponieważ drzewo rosło nad dość ruchliwym miejscem, zapadła decyzja o jego usunięciu. Natalia Grobelna zapewniła, że na jego miejsce zostanie posadzone nowe drzewo, choć być może nie dokładnie w tym samym miejscu, ponieważ pod drzewem stwierdzono bardzo dużo elementów infrastruktury podziemnej.

      Zapytaliśmy także, czy inne drzewa na Rynku może czekać podobny los. Natalia Grobelna zapewniła, że podczas oględzin nie zauważono, żeby grzyb się rozprzestrzenił, jednak przyznała też, że stan części drzew budzi niepokój. -W ubiegłym roku specjalistyczna firma dokonywała pielęgnacji koron drzew, arboryści poinformowali, że na niektórych występuje posusz - powiedziała - w tym roku przeprowadzimy dokładną inwentaryzację całego Rynku, związaną z planami dalszej pielęgnacji zieleni w tym miejscu.
       
      Komentarze (40)
      1. Dodane przez ?, w dniu - 13-02-2023 15:07
      Podają do stolików niedogotowane grzyby i mamy zarazę na drzewach?! 
      Nie widziałbym służalczości szefa Leszna wobec kartonów z nad jeziora! 
      Ale gdyby .. 
      Policja!
      2. Dodane przez rynek, w dniu - 13-02-2023 15:20
      A co mieli powiedzieć , że zdrowe było.
      3. Dodane przez janek, w dniu - 13-02-2023 15:44
      A gdyby drzewo przewróciło się na " pana słuchacza" to oczywiście miałby pretensje, dlaczego drzewa nie usunięto. Na pewno zapytałby " CO ROBIĄ SŁUŻBY ? A może żal "panu słuchaczowi " grzybów, boczniak ostrygowaty jest cennym grzybem jadalnym. Bardzo smaczny.
      4. Dodane przez ewa-biolog, w dniu - 13-02-2023 15:57
      No właśnie ! Bardzo trudno jest walczyć z pseudoekologami, których u nas się mnóstwo narodziło. Dbałość o rośliny, to również ich (niestety) usuwanie, kiedy to jest niezbędne! Często bywa tak, że zarażają sąsiednie i wtedy to jest problem. Niekiedy drzewa należy usunąć, ale jak to czynią myślący - zadbać o sadzenie nowych.
      5. Dodane przez DRZEWO, w dniu - 13-02-2023 15:59
      Wycięte bo ktoś potrzebował na opał. Zobaczcie co PiS zrobił z lasami ! Lasy zredukowane o połowę ? A pieniądze za wycięte z lasów drzewa gdzie są ? Ja wiem komu dali te pieniądze ...
      6. Dodane przez Do 5, w dniu - 13-02-2023 16:20
      Ja wiem komu dali. Temu panu ekologowi co dzwonił do elki na 13i 14 emeryturę.
      reklama
      7. Dodane przez Leonardo, w dniu - 13-02-2023 16:33
      A gdy już jesteśmy przy roślinkach. Zastanawiam się kiedy ktoś z odpowiedzialnych zauważy co stało się albo raczej ile zostało z nowego trawnika na odcinku Szybowników przy rondzie Żwirki i Wigury. Trawnika tam praktycznie nie ma bo został zamieniony na parking i rozjeżdżony na amen. Czyli na wiosnę "odbudowa" trawnika? I tak w kółko.
      8. Dodane przez on, w dniu - 13-02-2023 16:36
      Zieleń w centrum bardzo kiepska i uboga zmęczona czasem, wspomnę o tych boazeryjnych donicach gdzie przyszło im żyć, trudno być urodziwym krzewem, smutne to :(
      9. Dodane przez Zizi, w dniu - 13-02-2023 16:36
      Pewnie ci co siadają na ławce kazali wyciąć drzewo bo gałęzie słonce zasłaniało i nie szło się opalać??? A lato tuż tuż!!!
      10. Dodane przez atom, w dniu - 13-02-2023 16:59
      Wszystkim tak kochającym przyrodę przypomnę że gdyby nie wycinano drzew miejsce w którym jest Leszno do dziś byłoby lasem . Ludzie chcecie mieszkać pod ziemią czy gdzie ? Rozwój cywilizacji nieuchronnie powoduje zmniejszenie ilości ziemi uprawnej.
      11. Dodane przez Mieszkanka Święciechowy, w dniu - 13-02-2023 17:15
      Drogi panie Jarku dzisiaj w temacie do reportera były fanfary do wójta. Tylko nie rozumiem za co dla niego te fanfary. Bardzo proszę przyjechać i zobaczyć jak wygląda końcowy odcinek ulicy Lipowej w stronę obwodnicy. Dziękujemy za załatwienie sprawy i wtedy fanfary dla pana Jarka bo naprawdę robi bardzo dobrą robotę. Oczywiście Ci którzy słuchali wiedzą że chodzi o Święciechowę.
      12. Dodane przez Pisowiec, w dniu - 13-02-2023 17:30
      Dlaczego nikt nie stanął w obronie wystarczyło zadzwonić do dendrologa na karczmę Borowa albo do zielonych 
      Teraz szum jak wycieli. JA uratowałam dwa piękne Stare drzewa ktore w 2019 były chore i po mojej interwencji nagle wyzdrowialy i stoją do dziś na łaziebnej!I pięknie kwitną To jest odpowiedź ze trzeba zrobić szum a tak po cichu pod stołem robią co chca i dalej będą robić
      13. Dodane przez odn. 8, w dniu - 13-02-2023 18:17
      Nic bardziej nie szpeci miasta jak zielona, radosna twórczość poboczy ciągu pieszego Al.Z. Krasińskiego. Krzaki, kamienie, bez ładu, bez składu - zamiast dotychczasowej trawy. Leszno nie lubi trawy.
      14. Dodane przez Wschowianin, w dniu - 13-02-2023 18:20
      U nas za to wycinają zdrowe, ale zastępca burmistrza znany z przebojów z drzewami.
      15. Dodane przez Do 10, w dniu - 13-02-2023 18:20
      Nie las a buraki cukrowe rosłyby masowo na tym obszarze! 
      Dzięki urbanizacji buraki spotykamy sporadycznie?
      16. Dodane przez Dobromir akaCjesz, w dniu - 13-02-2023 19:47
      Bo zasłaniało jakąś pseudo knajpę czy tam lumpex Casu czy jakoś takoś, nie znam cygańskiego.
      17. Dodane przez Zielony antifa, czarno biały świat, w dniu - 13-02-2023 19:57
      Wszystkie wyciąć! Słońce latem zasłaniają, na jesień bałaganią liśćmi, psy się pod nie odlewają itd. To już nie te czyste, ekologiczne drzewka co kiedyś... Teraz to spocząć pod cieniem korony drzewa to najlepiej być zaszczepionym na tężec a o pograbieniu pod drzewkiem zapomnij, nie ma co gadać. 
      Odrabiałem za młodu godzinki w zielonych to wiem doskonale jak to działa. 
      Temat dla reportera,bo jak wszystko tak działa jak MZZ to taka sama kaszanka jest w mzo, KMP, ZOZ, PSP zostawię w spokoju tylko szkoły bo do belfrów szacunek za najważniejszą robotę jaką robią wszystkim a niektórzy to się spełniają w tym zawodzie za psie pieniądze. 
      Zmieniłbym to gdybym był prezydentem.
      18. Dodane przez Hej, w dniu - 13-02-2023 20:49
      15 ,Leszno i okolice to lasy,buraki to masz do tej pory pod Kościanem.
      19. Dodane przez do kom. 10, w dniu - 13-02-2023 20:50
      Wywód godny rynku. Znaczy sięgający bruku.
      20. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 13-02-2023 20:54
      Boczniak ostrygowaty jest grzybem jadalnym, rosnącym na martwym drewnie. Co mogło być przyczyną obumierania tego drzewa? Czy nie ma zagrożenie dla innych?
      21. Dodane przez to drzewo, w dniu - 13-02-2023 21:09
      zostało wycięte bo to była ekologia to wycięcie co za młoty nie rozumieją ekologii
      22. Dodane przez Janek, w dniu - 13-02-2023 22:13
      Czy ktoś z komenujacych pamięta drzewo które przewróciło się kiedyś na planach przy szkole nr 10. Dziecko do dzisiaj jest inwalidą. Przewróciło się bo było chore. Nikt wtedy tego faktu nie zauważył. Jak dzisiaj wycina się profilaktycznie to wielkie larum. Pomyślcie trochę inaczej.
      23. Dodane przez Marek, w dniu - 13-02-2023 22:53
      Na rynku nie powinny rosnąć lipy, są to duże drzewa które mocno śmiecą cały rok. A jeśli już muszą to można je mocna przycinać co roku. Będą ładnie wyglądać i zdobić miasto nie zasłaniając przy tym mocno budynków. Zapraszam do Kargowej można zobatrzyć jak powinno to wyglądać!!
      24. Dodane przez jmk, w dniu - 14-02-2023 06:24
      co z obietnicą starosty dwa drzewa za jedno wycięte na odcinku osieczna łoniewo.Co jest przyczyną totalnej wycinki krzewów między ziemnicami a zglińcem.To była przecież naturalna ochrona i ostoja .A skoro takie porządki to może ktoś by się zainteresował mokradełkiem za kanałem w stronę zglinca.toż to wysypisko śmieci
      25. Dodane przez Kasia, w dniu - 14-02-2023 08:44
      Nastała betonoza dookoła drzew i to coraz większy posusz się pojawia. Zostawiono 0,5m2 wokół drzewa wolnej gleby to skąd korzenie mają czerpać wodę? Pomiędzy kostką coś tam przesiąknie ale to zbyt mało. Przestrzeń bez betonu powinna być znacznie większa wokół drzew.
      26. Dodane przez Do 24, w dniu - 14-02-2023 09:40
      Po co wypisujesz takie głupoty? Z Kąkolewa do Osiecznej jest posadzonych więcej drzew przy drodze jak było.
      27. Dodane przez do komentarza 26, w dniu - 14-02-2023 10:25
      kom 26 WIESZ ILE DZIESIĄTEK LAT ROŚNIE DRZEWO !
      28. Dodane przez Krys, w dniu - 14-02-2023 10:48
      Skąd w Lesznie tylu wariatów.Zajmijcis się swymi sprawami i dajcie ludziom znającym temat pracować.!!!
      29. Dodane przez do kom. 28, w dniu - 14-02-2023 11:19
      Mówisz o takich jak suski, przewodniczący komisji do spraw energii i skarbu Państwa, który na komisji dot. zawyżonych cen orlenu mówi, że Polska nie kupuje paliw od rusków? Super jesteś, najlepiej zamilcz, bo jak widzisz, nie tylko rodzina teraz wie jaki masz ciasny kask.
      30. Dodane przez CD.13, w dniu - 14-02-2023 12:10
      TAK PRZY ALEI KRASIŃSKIEGO KRZAKI I OKROPNOŚĆ, W DZIEŃ BRAK ŁADU I ESTETYKI A WIECZOREM STRACH JECHAĆ GDYZ NIE WIADOMO CZY KTOŚ WEJDZIE POD KOŁA, PODOBNY BAŁAGAN PRZY DOMKACH KOŁO PZMOTU, TRAWA CZY KAMIENIE, KTO DAJE KASĘ NA TĘ TWÓRCZOŚĆ ? NA RYNKU MIZERNE TE DRZEWKA.
      31. Dodane przez LESZEK do kom 12, w dniu - 14-02-2023 12:25
      GDZIE NA ŁAZIEBNEJ ROSNĄ 2 DRZEWA?
      32. Dodane przez Do 27, w dniu - 14-02-2023 12:56
      A czy drzewo z suchymi gałęziami jest bezpieczne? Tlenu też nie produkuje. Z Grodziska do skrzyżowania jest posadzonych prawie 150 drzewek więc przestańcie filozofować pseudo ekolodzy bo niedobrze się robi.
      reklama
      33. Dodane przez Do 27, w dniu - 14-02-2023 13:03
      Wiem dokładnie i wiem też że im drzewo starsze to produkuje coraz mniej tlenu.
      34. Dodane przez andrzej, w dniu - 14-02-2023 14:00
      nie rozumiem po co ta agresja ze usunieto tyle drzew w lasach skoro lesistosc lasow caly czas rosnie mimo to ze sa wycinane drzewa sa poprostu nadrabiane zaleglosci z poprzednikow co sadzili. polecam sie troche pouczyc. ;)
      35. Dodane przez jan, w dniu - 14-02-2023 15:18
      co za nieudolne usuniecie drzewa a co z korzeniem ???????
      36. Dodane przez xxxxx, w dniu - 14-02-2023 21:36
      norma przeszkadzalo to usuneli przeciez nie pwiedza ze bylo zdrowe myslicie ludzie przeszkadzalo zobaczycie co bedzie latem w miejscu drzewa
      37. Dodane przez Do33, w dniu - 14-02-2023 22:14
      To fakt ,drzewo które uschło wytwarza dwu tlenek węgla.
      38. Dodane przez Monika, w dniu - 15-02-2023 10:52
      Kolejny temat dla reportera: dlaczego przy wejściu do Galerii Leszno można palić papierosy ? Przecież to miejsce publiczne i obowiązuje zakaz.
      39. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 15-02-2023 11:38
      Ludzie, nie macie się czym zajmować? Te drzewa są stare i rynku nie ozdabiają. Nie są tam do niczego potrzebne. Idźcie do parku jak Wam brakuje roślin. Las jest już w połowie wycięty i jakoś nikt się tym nie interesuje. Ten sam temat był kiedyś z Fabryczną. Stare drzewa zabierające widoczność na drodze, łamały się, a niektórzy to by się najchętniej do nich przykuli. Otrząśnijcie się ludzie i nie zajmujcie pierdołami.
      reklama
      40. Dodane przez Dejw, w dniu - 05-03-2023 09:34
      Na zachodzie w miastach gdzie sie da roslinnosc. W pl to sie wycina jak leci.
       
      Napisz komentarzzasady
      • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
      • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
      • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
      • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
       
      Imię:
      Komentarz: 
      reklama

      Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
      • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
      • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
      • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
      • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
       
       

        WIADOMOŚCI
      • najnowsze
      • komentowane
       
      img0
       
      img1
       
      img2
       
      img3
       
      img4
       
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
       
      -2.
      -1.
      0.
       
      • << Previous
      • Next >>
      • <Playback
      • Stop
      • Play >
      • 1
      • 2
      • 1 rok temu
      • 5 lat temu
      • 10 lat temu
      • 15 lat temu
      • << Previous
      • Next >>
      • <Playback
      • Stop
      • Play >
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      reklama
      Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
      Leszno wynajmę kawal... Leszno 1390
      Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
      Osiedle lniane?rosza... Leszno 691080
      Osiedle lniane?rosza... Leszno 483306
      Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
      reklama
      reklama
      habit
      Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
      Czy masz 18 lat lub więcej?
      Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
      Akceptuj i przejdź dalej
      Zrezygnuj