Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Lipca 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Alfons, Julia,
Laurenty, Marta,
Natalia, Rudolf
Do końca roku 157 dni.
Start arrow Leszno arrow Koniec "Wybuchowej"

Leśnicy: jest zbyt niebezpiecznie

Koniec "Wybuchowej"

14.03.2023. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Nadleśnictwo Karczma Borowa)
Tak zwana „Wybuchowa”, czyli tor do ekstremalnej jazdy rowerem położony w lesie niedaleko Grzybowa, zostanie rozebrany. Zdecydowali o tym leśnicy z Nadleśnictwa Karczma Borowa. -To niebezpieczne miejsce – tłumaczy nadleśniczy Andrzej Szeremeta.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O likwidacji „Wybuchowej” poinformował nas jeden ze słuchaczy. - Rowerowy tor zjazdowy został wybudowany całkowicie społecznie - pierwotnie (podobno) z uzgodnieniem z nadleśnictwem, jak twierdzili ci, co go tworzyli - działał przez kilka lat, po czym popadł w zapomnienie. Kilka lat temu znowu się skrzyknęli młodzi ludzie i zaczęli pierwotnie go odbudowywać, a następnie rozbudowywać. Powstał piękny obiekt, w którym cały czas był utrzymywany porządek, jakiego w całym lesie nie znajdzie
się. Młodzi ludzie spędzali tam całe dnie, dbając o to miejsce. Teraz leśnictwo nakazało im to rozebrać, strasząc Strażą Leśną
- napisał.

Szef Nadleśnictwa Karczma Borowa Andrzej Szeremeta potwierdził, że zapadła decyzja o likwidacji toru, a właściwie znajdujących się tam przeszkód. -Są one zbyt niebezpieczne - wyjaśnił. Przeszkody wznieśli faktycznie własnymi rękami miłośnicy ekstremalnego kolarstwa, ponieważ wcześniej, jak mówi nadleśniczy, przez „Wybuchową” prowadziła leśna ścieżka. Teraz powstała tam „skocznia”, która szczególnie niepokoi leśników.

- Najazd prowadzi na rampę, potem jest dół o głębokości trzech metrów i rampa zjazdowa - mówi Andrzej Szeremeta. - Oczywiście są sportowcy, dla których nie stanowi to problemu, jednak musimy mieć na względzie także osoby niedoświadczone albo zupełnie przypadkowe, ponieważ na przeszkody wjeżdża się wprost ze ścieżki rowerowej. Nie ma tam żadnego ogrodzenia, informacji, a tablice ostrzegawcze postawiliśmy sami, już po decyzji o likwidacji odcinka z przeszkodami. Jak dodaje, co do porządku w tym miejscu, o którym pisał słuchacz, ma nieco inne zdanie: pracownicy nadleśnictwa i zakładu usług leśnych często musieli sprzątać teren toru.

Nadleśniczy z Karczmy Borowej podkreśla, że tor „Wybuchowa” nie jest w żaden sposób zabezpieczony, a ponieważ mieści się na terenie nadleśnictwa, to ono, jako właściciel terenu, byłoby odpowiedzialne za nieszczęśliwe wypadki. - Zresztą, jak się dowiedzieliśmy pokątnie, już kilka osób się tam poturbowało - mówi Andrzej Szeremeta, dodając, że decyzja o rozbiórce zapadła podczas spotkania w nadleśnictwie, w którym brali udział wykonawcy „skoczni” - Po przedstawieniu naszych argumentów przyznali nam rację i sami zadeklarowali rozbiórkę - mówi.

Nadleśniczy zapewnia, że jest otwarty na pomysły wytyczenia toru z prawdziwego zdarzenia, jednak liczy tu na współpracę zarówno ze środowiskiem sportowców, jak i samorządami Leszna oraz sąsiednich gmin, na terenie których znajdują się lasy.
 
Komentarze (67)
1. Dodane przez , w dniu - 24-09-2014 16:20
Słabo, sprawdźcie co sie 10 lat temu robiło na wybuchowej. Filmów DH ride dużo na YT
2. Dodane przez , w dniu - 24-09-2014 19:36
Taa wybuchowa tam sie kiedyś działo :) Pzdr dla starej ekipy ! :lol:
3. Dodane przez , w dniu - 30-09-2014 21:24
Co to kur.. jest ? Obrażacie tym czymś riderów aktualnej wybuchowej....
4. Dodane przez Polska piękny kraj..., w dniu - 14-03-2023 21:26
Nadleśnictwo zamiast postarać się o dofinansowanie na rozbudowę takiego miejsca ( a są takie) to woli to zlikwidować. Typowe myślenie Polaków. A może lepiej właśnie zrobić tor z prawdziwego zdarzenia.... bezpieczny ... Homologowany , taki na którym można zrobić jakieś zawody np ??? Można by na tym może nie tyle, że zarabiać , ale na pewno by się to utrzymało i stanowiło sporą atrakcje.
5. Dodane przez 1234, w dniu - 14-03-2023 21:43
Fajnie, że nadleśnictwo jest chętne by wybudować to gdzie indziej ale czemu tyle pracy młodych ludzi z pasją ma iść w diabły? Przecież wystarczy dać tabliczki, trochę to ogrodzić w niebezpiecznych punktach i wszystko, to jest w takim miejscu, że zwykły przechodzień wychodząc z domu nie spadnie nagle z trzech metrów, jak tak mamy do tego podchodzić, no to samoloty i samochody też trzeba zlikwidować i w sumie schody najlepiej też, bo przecież ktoś zapatrzony w telefon może nie zauważyć i z nich spaść. Jak ktoś w tym przypadku zasłania się np. Bezpieczeństwem dzieci to odpowiedź jest prosta, co robi dziecko same w takim zakątku lasu oddalone przynajmniej o kilka kilometrów od domu, bo najbliższą okolicą jest las polany i ci najwyżej cmentarz gdzie mieszkają tylko ci, który umrzeć już nie mogą, w tym przypadku zagrożeniem dla dziecka są jak już jego rodzice a nie tor. Jeśli dorosły chłopak sobie coś złamie albo się poodziera no to niestety życie, takie hobby bywa niebezpieczne ale to nie znaczy, że trzeba z niego rezygnować, bo człowiek bez pasji jest i tak martwy już za życia. No chyba, że zależy wam by właśnie dzieci nie miały żadnych pasji, i żeby sfrustrowane chodziły sobie w grupach, po betonowym mieście (...)
reklama
6. Dodane przez Jacwas, w dniu - 14-03-2023 21:48
Szeremeta ,OHZ Grodzisko i wszystko na ten temat, tylko płakać
7. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 14-03-2023 21:57
Takie coś konsultować tylko i wyłącznie z potencjalnymi użytkownikami. 
 
Przecież ci wszyscy radni nawet nie mają o tym zielonego pojęcia.
8. Dodane przez And, w dniu - 14-03-2023 22:00
Potraficie tylko likwidować likwidować i jeszcze raz likwidować. Czy chociaż jedna osoba zgłosiła się do nadleśnictwa o odszkodowanie , że uległa wypadkowi na terenie nadleśnictwa ? Nie.czy nadleśnictwo dołożyło do tego toru chociaż złotówkę ? Wątpię. Panie Nadleśniczy . Razem ze zniszczeniem toru zniszczy pan Talent Młodzieży . A może lepiej żeby młodzież nie uprawiała sportu który ich kręci i są w nim dobrzy , tylko siedzieli cały dzień przy komputerze?... Likwidacją toru zrobi pan sobie Antyreklamę i całemu nadleśnictwu . Jak panu zależy żeby młodzi ludzie dobrze mówili o panu i o nadleśnictwie , to zainwestój pan w ten tor i w młodzież .
9. Dodane przez Hej, w dniu - 14-03-2023 22:01
Majówka z ABC zlikwidowana. Maraton rowerowy zlikwidowany. Wybuchowa zlikwidowana. Nie będziecie mieć niczego i będziecie szczęśliwi.
10. Dodane przez KONIEC KOŃCA, w dniu - 14-03-2023 22:09
Pewnie PIS chce wyciąć jeszcze ten las, bo rabunkowo wycinają wszystko !
11. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 14-03-2023 22:18
Nadleśnictwo zamiast wspierać młodych ... uśmierca ich kolejny pomysł ... potem się dziwić, że Leszno to miasto emerytów ... młodym się nie chce tu żyć...
12. Dodane przez Pozdrawiam ;), w dniu - 14-03-2023 22:23
Początki Wybuchowej to lata 2000 - 2001 i teraz się obudzili, ciekawe komu to teraz przeszkadzało, że nagle nagle chcą rozbiórki ??  
 
Nawet oficjalne zawody za zgodą nadleśnictwa się odbywały ;) 
 
W okolicy wszystko jest likwidowane: 
tor Gostyń ( przy zamknięciu (...) borowiak obiecał nowy tor przy S5 węzeł lasocice i nic nawet już nie planują ;) 
tor motocross żwirownia ( tu też (...) obiecał nowe teren pod tor i też zapomniał ;) 
teraz zamkną Wybuchową i na pewno wytyczą nowy tor.... hahaha 
 
Żużlowcy też się przewracają i mają kontuzję więc należy natychmiast zamknąć stadion. W pierwszej kolejności strefę VIP na stadionie ze względu na nadmierne spożycie alkoholu.
13. Dodane przez las, w dniu - 14-03-2023 22:25
Nareszcie zostanie zlikwidowana ta samowola w trzebańskim lesie. Ciągle teren ten jest zaśmiecany i niszczona jest roślinność przez użytkowników tego toru.
14. Dodane przez Gruby, w dniu - 14-03-2023 22:31
Pozamykać młodzież w domach i niech jedzą robaki. Zamkną tor i miesiąc później las do wycinki. 
 
Jak ktoś korzysta z lasów w okolicy to widzi jak masowo wycinają lasy.  
 
Brak słów na to co sie wyrabia w Polsce przez ostanie kilka lat jak rządzi PiS......
15. Dodane przez kurczok, w dniu - 14-03-2023 22:35
Panie nr 10. Zgodnie z twoim tokiem myślenia trzeba by większość budynków w Lesznie i okolicy rozebrać .
16. Dodane przez He,he, w dniu - 14-03-2023 22:41
Do.kom. 3 . Dobre, mieszkam niedaleko. OHZ Grodzisko za poprzednich rządów to jak kolejny gotowy program dla TVN 24!.
17. Dodane przez olka, w dniu - 14-03-2023 22:45
Czyżby las mieli wycinać i tor przeszkadza? A może myśliwi sobie tam miejscówkę urządzają? Przecież lasy państwowe są mega bogate to kasę na zrobienie zabezpieczeń mają... ale łatwiej zniszczyć niż zmodernizować.
18. Dodane przez Olo, w dniu - 14-03-2023 22:46
Ale po co to zaraz niszczyć? Ludzie włożyli tam mnóstwo pracy. Wszystko na nie, zero własnej inicjatywy.
19. Dodane przez scorp, w dniu - 14-03-2023 22:56
A ja jestem przeciwny pasjom, ktore sa niebezpieczne dla zdrowia i zycia. Jest wiele innych pasji do realizowania. 
Nie wiem jaki ostatnio byl stan tego toru, ale gdy przed paroma laty przypadkiem tam przejezdzalem, to musialem mocno uwazac, by sie nie przewrocic na ktorejs nierownosci.
20. Dodane przez Kk, w dniu - 14-03-2023 23:03
Sami zadeklarowali rozbiórkę.buahahah wywarłes presję i delikatny szantaż mandatami i przytaknelismy rozkopać teren .....
21. Dodane przez Wyborny_Lotnik, w dniu - 14-03-2023 23:36
Czytając wpis nie widzę przeciwwskazań by wszystko oznaczyć więc czemu zapadła decyzja o zniszczeniu. Jednak mentalność ludzi zarządzających nadal się nie zmieniła. Jakoś przez te lata wybuchowa była i nikt nie ponosił odpowiedzialności za wypadki, bo wszyscy tam skaczączy jeździli tam na własną odpowiedzialność. Pozdrawiam jako osoba, która jeździła z Poznania specjalnie na wybuchowa. Liczę że uda się stworzyć coś na miarę wybuchowej, pozdro dla ekipy , która utrzymywała to wszystko.
22. Dodane przez obywatel, w dniu - 14-03-2023 23:37
Młodzież to się powinna uczyć, a nie po lasach skakać.
23. Dodane przez Michał, w dniu - 15-03-2023 00:13
Taki kraj, zamiast rozbudować.i zrobić profesjonalnie to lepiej w piz. Ale wiadomo lepiej się nie wysilać z pomysłami to nie ich sprawa nie za to im płacą a w ogóle nie wiadomo czy nie będą tam czegoś wycinać. Jakos nagle w całej Polsce leśnicy mają te same problemy i są zmuszeni w trosce oczywiście o las ten las wycinać. To,że w portach tylko w Polsce o kilka tys wzrósł tonaż ładowanego drewna to pewnie zupełny przypadek...
24. Dodane przez Amen, w dniu - 15-03-2023 02:05
Świat upada. Roczniki 90-97 to końcówka normalnego dzieciństwa.
25. Dodane przez Brawo nadleśnictwo, w dniu - 15-03-2023 05:15
I bardzo dobrze że zamykają. Połamie się tam jakieś dziecko ,znajdzie się jakiś roszczeniowy rodzic i kto weźmie za to odpowiedzialność ? Właściciel terenu (nadleśnictwo). Mają rację włóczyć się potem po sądach ?
26. Dodane przez byly mieszkaniec, w dniu - 15-03-2023 06:30
Szkoda ze to miasto sie konczy. 
Slowo bylo mozna odmieniac przez wszystkie przypadki. Basen, Wybuchowa, ZakladyGoplana, Mlyny, Fajne ZOO, Slowianska i tak dalej, a co powstalo fabryki zagranicznych firm bo mamy tania sile robocza i ludzie zasowaja dla "niemca" Jedyny plus to skateplaza wybudowana za poprzedniegonprezydenta..
27. Dodane przez Leszek, w dniu - 15-03-2023 07:11
Likwidacja toru jest złym pomysłem. I nie zgadzam się też z tym bałaganem. Leśniczy lepiej niech przypilnuje pilarzy wycinających las i pozostawiających wszędzie butelki a w szczególności butelki po oleju. Pełno ich jest w lesie i to Leśniczemu nie przeszkadza.
28. Dodane przez DH-Ride, w dniu - 15-03-2023 07:25
Zawody na Wybuchowej, relacja - https://elka.pl/content/view/4346/434/
29. Dodane przez abc, w dniu - 15-03-2023 07:41
Mandat za jazdę po lesie? Zostawić tor i jeździć. Młodzi nie dajcie się, walczcie, jestem z Wami!!!
30. Dodane przez Kuba, w dniu - 15-03-2023 07:44
Myślę że kilka słubków odblaskowych powinno załatwić sprawę
31. Dodane przez świadomy, w dniu - 15-03-2023 07:57
Papierosy, alkohol, plastik, szczypawki rekomendowane przez ministerstwo choroby i śmierci też są niezdrowe, jednak lepiej zabrać młodym ich pasję, może zainteresują się telefonami z wbudowanymi przez pisiarską mafię aplikacjami a później będą oglądać tv z zaprogramowanym przez pazernych i skorumpowanych dekoder.
32. Dodane przez do kom 8, w dniu - 15-03-2023 08:04
a ktoś w ogóle wie, że może starać się o takie odszkodowanie? 
Takie rzeczy tylko na obiektach do tego przeznaczonych na własną odpowiedzialność...lub na swoim podwórku.
33. Dodane przez Gość, w dniu - 15-03-2023 08:05
a co do likwidacji to przepisami zlikwidowano cykl maratonów szosowych, o!
34. Dodane przez fogiel, w dniu - 15-03-2023 08:12
Co to ma być na tym filmie ? Jazda rowerem pomiędzy drzewami ? dziecinada
35. Dodane przez majk, w dniu - 15-03-2023 08:17
Słabo - należy pozostawić tor - mieszkam na Grzybowie i widzę ile młodych tam ciągnie - mają gdzie ćwiczyć. Nie należy ich ograniczać a wspierać - Nadleśniczy musi sie podszkolić - najłatwiej jest niszczyć, podpierając się przy tym troską o zdrowie - jakie to polskie....
36. Dodane przez do 19, w dniu - 15-03-2023 08:31
No to chyba pozostaje jedynie... kolekcjonowanie znaczków pocztowych. Każda pasja ocierająca się o sport bądź wysiłek fizyczny niesie zagrożenie wypadku, kontuzji tudzież zwyrodnienia. Postawić tam tablicę z informacją, że korzystanie z toru odbywa się na własne ryzyko i Nadleśnictwo nie bierze odpowiedzialności za skutki ewentualnych wypadków. Niszczenie tak pięknie położonego toru to barbarzyństwo.
37. Dodane przez popieram, w dniu - 15-03-2023 08:36
pierwsze słysze o tym torze ale popieram wszystkich młodych aby zostawić to a jeszcze lepiej rozbudować jesli sie da zadbać o bezpieczenstwo. Lepsze to niz siedzenie na ławkach i włóczenie sie bez celu! 
 
człowiek starej daty
38. Dodane przez pragmatyk, w dniu - 15-03-2023 09:00
Pewnie wycinka tam się szykuje, a rampy w zrywce nie pomagają.
39. Dodane przez ROWERZYSTA, w dniu - 15-03-2023 09:00
Może faktycznie chłopcy budowali za wysokie skocznie ale to wystarczy ustalić przy okrągłym stole.  
Po likwidacji tegoż obiektu, młodzież która tam spędzała czas, zacznie jeździć po mieście szukając podobnych wrażeń lub sięgnie po używki oraz zacznie oglądać nałogowo "niemieckie" filmy dla dorosłych.
40. Dodane przez pragmatyk, w dniu - 15-03-2023 09:03
Harwestery już grzeją!
41. Dodane przez aspirant maurycy, w dniu - 15-03-2023 09:47
No to jeszcze przepędzić to towarzystwo od mtb czy jak to się tam nazywa i ich pseudosportowych zawodów i będzie porządek.
42. Dodane przez niepocieszony, w dniu - 15-03-2023 09:49
no i wszyscy dirtowcy będa śmigac na plazie ;\ pewnie chcą wyciąć część lasu i szukają wymówek. ha tfu
43. Dodane przez Bociek, w dniu - 15-03-2023 10:35
Leśniką wszystko przeszkadza, niedługo zrobią szlaban Leszno- Nowa Wieś i bedą legitymować. Niech lepiej śmieci zbierają bo w lesie jest ich tonami
44. Dodane przez Tomkin, w dniu - 15-03-2023 10:35
Jężdżę po naszych okolicznych lasach od kilku lat. Od kwietnia do końca października po 4,5 razy w tygodniu po 40,45 klilometrów dziennie. Widzę co leśnicy, pilarze pseudo lekarze lasów wyprawiają. Zamieniaja nasz las w park. Nie przejedziesz 0,5 km bez napotkania wiekliej psudo polany. Hektary wycietego lasu. Stosy składowanego zdrowego drewna. Po okresie dwóch miesięcy nieobecności w lesie czarna rozpacz. W wielu miejscach był las, a zostało wyrudowane pobojowisko. Leśnikom jest nie na ręke spacerowicz, rowerzysta w środku lasu. Bo dopiero tam widać ogrom zniszczeń. Jak ludzie widza to zadaja pytania, a to już jest niewygodne. Wracają do tematy bezpieczeństa poruszonego w artykule przez leśniczego. Jak to sie ma do zniszczonych ścieżek pieszo rowerowych przez ciężki sprzęt do wycinki. Biegając można skręcić nogę na wielkich dziurach, garbach, a rower to bezpieczniej prowadzić. Rok temy jak na koniec zjadów z wniesien na scieżkach rowerowych wysypali tłuczeń skalny to opony wygladały jak po kontakcie z brzytwą. Woda opadodwa wypłukiwała lekki pach z tłucznia tworząc sypką piaskownice, na której rower gwałtownie stop, a Ty przez kierownice. Takie dzisiaj bezpieczeństwo na scieżkach w lasach.
45. Dodane przez Maćko, w dniu - 15-03-2023 11:03
Jestem z pierwszej ekipy (starej gwardii) która zaczęła budowę Wybuchowej. Najlepsze miejsce na rozładowanie młodzieńczej energii w extremalnej przygodzie. Słyszałem o kilku poważnych wypadkach a i sam prawie straciłem życie tracąc śledzionę na jednym z drzew (niczego nie żałuję) i nikt nawet nie myślał o sądzeniu się z Lasami Państwowymi, ponieważ byliśmy świadomi ryzyka jakie podejmowaliśmy. Dzisiaj wystarczy odpowiednio oznaczyć dużą ilością tablic informacyjnych i ostrzegawczych, zrobić zbiórki kasy na utrzymanie tras, czystości itd& 
Co do myśliwych to nie ma problemu ponieważ sam poluję w tych lasach od kilku lat i nawet przy polowaniach zbiorowych nigdy nie było problemu, a nawet zjazdowcy nam pomagali informując gdzie widzieli i jaką zwierzynę. 
Mam nadzieje że się dogadacie i uda się zachować miejscówkę Wybuchowa a młodzież nadal będzie mogła rozważnie korzystać z urządzeń tam wybudowanych i odpowiednio oznaczonych dla bezpieczniejszego spędzania czasu na łonie natury. Walczmy razem o tą miejscówkę bo sprawia wiele frajdy i wyciąga młodych ludzi z domów dla aktywnego spędzania czadu. 
Pozdrawiam. Darz bór!
46. Dodane przez Nadleśniczy, w dniu - 15-03-2023 11:16
Kiedy kierował tym bałaganem Pan Świgoń, lasy były otwarte dla wszystkich. Należało przestrzegać określonych przez nadleśnictwo zasad, ale korzystaliśmy z lasu wszyscy, gdyż lasy są państwowe, czyli nasze (!). 
Aktualnie rządzą tam ludzie, dla których istnieje tylko i wyłącznie jeden cel - wyciąć jak najwięcej dla kasy. W stylu ministranta zero - zakazy, nakazy, zabronić, przegonić!
reklama
47. Dodane przez stary leszczyniak, w dniu - 15-03-2023 12:22
Jeżdżąc po lasach na każdym kroku widzi się rabunkową gospodarkę. Tną lasy na potęgę. Proponuję zmienić nazwę Polskie Lasy Państwowe na Polskie Polany (poręby) Państwowe . Tych tzw. polan niedługo będzie więcej niż lasów. Niszczyciele polskich lasów nazywają ten bałagan planową gospodarką leśną. Bałagan w lasach w większości przypadków robią pracownicy leśni tnący lasy ( budowniczowie polan ) bo kto z normalnych ludzi idzie w głąb lasu pić alkohole , ćmić papieroski i wyrzucać tam butelki po wódce, piwie, opakowania po papierosach. A w przypadku tzw. Wybuchowej to prawdopodobnie szykuje się wycinka i naoczni świadkowie tej rzezi drzew są niepotrzebni. Dziurawy budżet potrzebuje kasy to posłuszni wasale w zielonych uniformach tną bez względu na skutki.
48. Dodane przez Do kom Tomkin, w dniu - 15-03-2023 12:27
Odłącz od mózgu TVN on VI bardzo szkodzi!!! Nie znasz się ani na polityce ani na gospodarce więc zostaw to wykształconym i mądrym fachowca, a ty do betoniarki i podaj cegłę, podaj cegłę laaaa. 
.... 
..
49. Dodane przez Fachowiec za 200 na godzine bez faktury, w dniu - 15-03-2023 13:30
Standardowo zwolennicy pisu nigdy nie potrafią dyskutować, tylko obrażać bezmyślnie, bezpodstawnie i temat uważają za zamknięty.  
 
Dodatkowo wszędzie widzą rosyjskie onuce, złośliwych niemców, korporacyjnych amerykanów itp. itd.... i nigdy nie zrozumieją, że ZGODNY naród jest silniejszy.  
 
 
 
Trzeba także zaznaczyć o tym, że każde dane jasno pokazują o dominacji najniższego wykształcenia wśród wyborców pisu.  
 
Pozdrawiam wszystkich rozsądnych.
50. Dodane przez Dowiedzenia Leśnicy!, w dniu - 15-03-2023 15:31
Kim niby są Ci leśnicy? Niech pokażą legitymację urzędnika państwowego!!! Won z Naszych lasów narodowych. Dość już grabienia Naszych terenów!!!Leśnicy? Leśnicy w chwili obecnej bez naszej społecznej zgody grabią i sprzedają drzewo i dewastują lasy!!! Jakoś nie przypominam sobie abym wyrażał zgodę na jakąkolwiek wycinkę jakiejś firmie pod nazwą "Karczma Borowa" ? Niech Pan leśnik powie dla kogo pracuje i gdzie jest drzewo z wycinki!! Czas grabienia Narodowych dóbr się skończył!! ZUS firma US Firma Nadleśnictwo firma!!!
51. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 15-03-2023 16:29
Czy to są dawne tak zwane wilcze doły ?
52. Dodane przez Biały, w dniu - 15-03-2023 16:37
Nadleśnictwo Nie dosyć że wycięło pół lasu l, to teraz zniszczą kultową wybuchową, ręce opadają na takich ludzi..
53. Dodane przez Xc, w dniu - 15-03-2023 16:42
Młodzi ludzie i nie tylko, jeżdżą tam zamiast siedzieć pod sklep i pić piwo. A leśniczemu to się nie podoba, bo nie może ciąć lasu i zarabiać. Pamiętaj leśniku Karma wraca!
54. Dodane przez Antoś, w dniu - 15-03-2023 16:48
Piekne czasy na wybuchowej były. Początki przygody rowerowej. Szkoda że likwidują, młodzież dba o to miejsce szkoda tego, gdzie teraz ma młodzież śmigać? Koło szpitala tez już biednie zaraz coś wymyślą. A tutaj kultowe miejsce. Pozdrawiam starą ekipa, lopez, miron, planet, wojtek i inni !
55. Dodane przez banias, w dniu - 15-03-2023 18:58
Tak tak oni wywieźli a ile myśmy busów wywieźli śmieci ile czasu spędzili na budowaniu i ile pieniędzy poszło na ten tor i wysiłku .Jak ktoś ma trochę oleju w głowie to nie jedzie na pałę trasa tylko sprawdza co i jak i potem jedzie a jeśli nie potrafi to nie powinien z tego toru korzystać i tyle !!!
56. Dodane przez dzidek1960, w dniu - 15-03-2023 21:12
Dziękuję Panie Adamek za zainteresowanie się moim wpisem i zacytowanie go na wstępie. Napiszę tak, nigdy nie uprawiałem DH, dla mnie jest to zbyt ekstremalne, wystarcza mi MTB. Zresztą 60 dawno na karku i znajomi mówią "odpuść sobie to MTB". Doceniam jednak zapał i ogrom pracy jaki w ten obiekt włożyli młodzi ludzie. Wiele mówi się jakie to pokolenie jest, nic im się nie chce, nie odrywają oczu od telefonów itd. gdy jednak im się chce i coś robią dla siebie i innych to trzeba to ukrócić, zniszczyć. Parafrazując hasła Leszna trzeba napisać "Rozwiń skrzydła a my ci je podetniemy" lub "Tu się nie chce żyć".
57. Dodane przez Bajka, w dniu - 15-03-2023 21:58
Zgadzam się ze stanowiskiem Nadleśnictwa. 
1. Teren Lasów Państwowych. 
2. 100 % samowoli budowlanej. 
3. Kto weźmie odpowiedzialność jak Ktoś sobie tam trwale szkodę na zdrowiu wyrządzi? (patrz p.1) 
4. Kto weźmie odpowiedzialność za śmiertelny wypadek w tym miejscu? (patrz p.1) 
5. Kto z zarządzających tym terenem odpowie karnie za zaniedbania w razie wypadku? (patrz p.1) 
6. Może i poprzedni nadleśniczowie przymykali oko na powstałą tam samowolę, ale tym samym brali na siebie odpowiedzialność karną w razie nieszczęśliwego wypadku. 
7. Kim jesteście, aby wymagać od obecnego nadleśniczego aby głowę nadstawiał za samowolę budowlaną? Jak mniemam, wielu z Was jest w stanie w razie wypadku odpowiedzialność wziąć na swoje barki i odpowiadać przed sądem? 
8. Krzyczycie aby to zalegalizować. Dlaczego zatem od początku budowniczowie się o to nie starali? Liczyli, że jakoś to będzie? 
9. Proszę sprawdzić w przepisach, czy jednostki Lasów Państwowych mogą takimi tworami budowlanymi zarządzać. A no nie mogą!!! Sprawdziłam.  
10. Wylewanie więc wiadra pomyj na nadleśnictwo jest nie na miejscu. 
11. Pozdrawiam wszystkich działających w majestacie zdrowego rozsądku.
58. Dodane przez Adamek_typu_lotnik, w dniu - 15-03-2023 22:14
No debilizm niszczyć ludziom zajawkę
59. Dodane przez Daro, w dniu - 15-03-2023 22:23
Trzeba się cieszyć,że jeszcze można do lasu.Boli ludzi ta dewastacja to pomyślą nad zakazem wstępu
60. Dodane przez Pani, w dniu - 15-03-2023 22:38
Mlodzi piszcie petycję o zachowanie tego miejsca , zbierajcie podpisy TO MIEJSCE TO KAWAL HISTORII i musi zostać. Ja również jestem z pierwszej ekipy, pamiętam zawody , rewelacyjne miejsce spotkań. Pomóżmy ocalić to miejsce!
61. Dodane przez Do 56, w dniu - 15-03-2023 22:56
Ciężko w jednym zdaniu wytłumaczyć osobie, która ma mniemanie o własnej wysokiej inteligencji, że jest ograniczona. Ale spróbuję... 
 
Piszesz kłamstwa i głupoty, które nie mają pokrycia z rzeczywistością przez ostatnie 25 lat funkcjonowania obiektu, na pewno nigdy tam nie byłeś / byłaś, bo masz inny styl i potrzeby życia, nikt za to nie ma pretensji; lecz spróbuj sobie wyobrazić świat w którym każdy jest kopią Ciebie i żyje dokładnie tak samo jak Ty ? Piekło na Ziemi....  
Żyj po swojemu i nie utrudniaj innym
62. Dodane przez Hiszpan, w dniu - 16-03-2023 00:06
Kilka lat temu zadecydowaliśmy, że należy wyremontować trasy. Przystąpiliśmy do tego, w między czasie w Lesznie znalazło się duże grono młodzieży która chciała jeździć na trasach wybuchowej. Postanowiliśmy podzielić się na dwie drużyny sportowe - Wybuchowa (starsze osoby) oraz los bagnos (młodzi). Los bagnos oraz inne młode osoby przystąpiły do tworzenia innych tras i przeszkód (większych) bez pozwolenia od starszej ekipy która mówiła, że mają tego nie robić ponieważ nie tak to miejsce ma wyglądać. Ale młodzi nie słuchali robili swoje oraz zostawiali po sobie śmieci.  
Przez to zostaliśmy (starsza ekipa) zaproszeni do leśniczego.  
Pan Szeremeta powiedział nam, że konstrukcje które tam powstają są za duże oraz powstają inne odnogi na których nie było zgody (budowało je los bagnos i inna młodzież). Głównym powodem dla którego zamyka trasy jest kontrola terenu która jest przeprowadzana raz na 10latż? Podobno.  
Powiedział nam również, że rowerami zjazdowymi możemy udać się na skateplazę aby tam robić różne ewolucje. Dodał do tego, że w sumie powstał nowy "puptrack" i tam możemy robić również ewolucje. 
Szkoda tylko, że rowery zjazdowe nie są zbudowane po to aby jeździć po płaskim, a po drugie "puptrack" jest źle zbudowany i nie nadaje się do jazdy.  
Zostaliśmy zastraszeni, że jeżeli będziemy nadal jeździć po wybuchowej ( nie budować) możemy być narażeni na wysokie mandaty. Zostaliśmy poinformowani, że dobrze jak byśmy zrównali wszystkie przeszkody. Zgodziliśmy się na to ze względu na zastraszanie. Przystąpiliśmy do prac (Wybuchowa, starsze osoby) a osoby z los bagnos oraz inni nie byli chętni aby pomóc. 
Już nie wspomnę o tym, że jeśli ktoś pojawił się na motorze w lesie było to zgłaszane do leśniczego. Były przypadki, że motocrossowcy niszczyli trasy rowerowe.  
Portal elka.pl powinien brać informacje z kilku źródeł, a nie tylko zapukać do leśniczych i publikować to co od niego usłyszeli.
63. Dodane przez ?, w dniu - 16-03-2023 08:27
Pani poseł zrobiła kontrolę w lasach państwowych i spotkało ją nieszczęście. Myślicie że interesuje ich wasze zdanie?
64. Dodane przez Naprawdę, w dniu - 16-03-2023 14:52
No zlikwidowac wszystko co z darmo,co jest na świeżym powietrzu.Młodzierz w domach pozamykac ,dac smartfona i niech wszyscy na łeb dostaną!
65. Dodane przez laska, w dniu - 16-03-2023 22:22
do 57 Bajka. Ad 11 w takim razie nie pozdrawiasz siebie i Szeremety. Niszczenie czegoś, co młodzież sama z siebie zrobiła, dla siebie i innych, trudno nazwać zdrowym rozsądkiem. Gdyby ci młodzi ludzie siedzieli w krzakach i pili piwo, tanie wino, dawali w żyłę to wg. ciebie byłoby ok. Żałosne
reklama
66. Dodane przez do kom.57 ekolog, w dniu - 17-03-2023 15:23
Czy masowe wycinanie lasów to nie samowola ? Należy domniemać że te wycinki to nie planowa gospodarka leśna a prostackie barbarzyństwo w celu uzyskania kasy dla zdezelowanego przez tzw. dobrą zmianę budżetu. Nawet zaborcy i okupanci nie prowadzili takiej bandyckiej gospodarki leśnej !
67. Dodane przez do 57, w dniu - 18-03-2023 22:47
Dżoana do budy. Siwy nie jest tego warty .
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Leszno wynajmę kawal... Leszno 1390
Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
Osiedle lniane?rosza... Leszno 691080
Osiedle lniane?rosza... Leszno 483306
Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj