Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Gorąca dyskusja o długach. Nie tylko miasta
Radni zdecydowali o obligacjach
Gorąca dyskusja o długach. Nie tylko miasta
25.05.2023. Radio Elka, Jarek Adamek
(Fot. Jarek Adamek)
Podczas czwartkowej sesji Rady Miejskiej Leszna dyskusję wywołała sprawa emisji obligacji komunalnych. - Miasto wciąż pożycza i wciąż odkłada spłatę długów – mówił Tomasz Mikołajczak z opozycyjnej Koalicji Obywatelskiej. - Patrząc na wasze oświadczenia majątkowe widzę, że też macie długi – odpowiadał Piotr Więckowiak z PL 18.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Projekt uchwały o emisji obligacji zakładał, że miasto pożyczy przy ich pomocy 12,5 miliona złotych, które mają być spłacone do 2039 roku. Emisję kolejnej transzy papierów wartościowych umieszczono w budżecie miasta na ten rok, jednak radni opozycji zdecydowanie protestowali przeciwko projektowi. -Władze Leszna zapowiadają, że zadłużenie już wkrótce się zmniejszy, tymczasem wciąż pożyczamy kolejne pieniądze, przypomina to słynny napis z baru „pijanym alkohol sprzedajemy od jutra” - mówił Tomasz Mikołajczak (KO) - zadłużamy się nie po to, żeby się rozwijać, tylko żeby
obsłużyć zadłużenie miasta, czyli przetrwać. Jego klubowy kolega Jacek Matecki przypomniał po raz kolejny słowa skarbnik miasta Grażyny Hałupki, która w 2019 roku zapowiedziała, że rok 2020 jest ostatnim rokiem, kiedy miasto będzie emitowało obligacje. -Trzymałem za to kciuki, tymczasem okazało się, że jest zupełnie inaczej - mówił Matecki. Jego zdaniem kolejne obligacje pokazują słabą kondycję finansów miasta. -Musimy spłacić 14 milionów zadłużenia, ale żeby budżet podołał temu zadaniu, musimy sięgnąć po 12 milionów obligacji, które będą kosztować miasto kolejne 12 milionów, czyli pożyczamy 12 milionów, a będziemy musieli oddać 24 miliony - powiedział - mieliśmy dużo wolnych środków, które rozdysponowaliśmy na różne cele, a nie na spłatę długów. Mateckiego poparł Jarosław Zielonka (Leszno 2050). -Należy wszystkie wolne środki przeznaczyć na spłatę zadłużenia - powiedział - powinniśmy jako radni nad tym się mocno zastanowić.
Obrony projektu podjął się Piotr Więckowiak (PL 18). -Zaglądam z ciekawością w oświadczenia majątkowe moich przedmówców i też widzę zobowiązania kredytowe, czyli czasami zobowiązania są dobre, czasami niedobre, w zależności od tego, po której stronie siedzimy - powiedział. Wypowiedź Więckowiaka oburzyła radnych opozycji. -Gratuluję spostrzegawczości, ale ta uwaga jest poniżej jakiegokolwiek poziomu kultury dyskusji - ripostował Jacek Matecki - przy zaciąganiu kredytu każdy z nas odpowiada za niego własnym majątkiem, natomiast przy zaciąganiu zobowiązań przez miasto ani prezydent, ani żaden z radnych takiej odpowiedzialności nie ponosi.
Aleksandra Petrus-Schmidt (PL 18) zapewniła, że nie jest zwolenniczką pożyczania pieniędzy i gorąco popiera spłatę długów z wolnych środków, jednak dziś radni nie mają innego wyjścia, jak poprzeć obligacje. -Zaplanowano je w budżecie, rada zdecydowała zaś już o wydatkowaniu wolnych środków - mówiła - dzisiejszą dyskusję powinniśmy odbyć wtedy, gdy o wolnych środkach decydowano. Mariusz Nowacki (PiS) zauważył z kolei, że rok ubiegły był pierwszym rokiem, kiedy zadłużenie miasta się zmniejszyło. -W tym roku pomimo emisji obligacji także będzie ono mniejsze - podkreślił radny PiS.
Ostatecznie w głosowaniu radni przyjęli projekt uchwały. Za emisją obligacji głosowało 13 radnych PL 18, PiS oraz dwoje radnych Leszno 2050. Przeciwko było 6 radnych: klub Koalicji Obywatelskiej i Jarosław Zielonka z Leszno 2050.
1. Dodane przez Jarek, w dniu - 25-05-2023 20:54 Dopóki będą "rządzić" naszym miastem zwolennicy nieudacznego rządu polskiego dopótybędziemy brnęli w długi!!! Ta władza ma w pompie to co będzie jutro!! Czas na zmiany
2. Dodane przez Obywatel leszna, w dniu - 25-05-2023 20:55 państwo radni, według mnie jesteście zwyczajnie śmieszni .. Jednym słowem, pozerzy.
3. Dodane przez Adam, w dniu - 25-05-2023 21:03 Uważam że potrzebne jest referendum co sądzą mieszkańcy na ten temat. Znam rodzinę Wieckowiakow dlatego nie rozumiem jak poniżej pewnej kultury osobistej wnuk szanowanego rzemieślnika może tak się wypowiadać. Świadczy to jakich mamy radnych. Dlatego czas na zmiany.
4. Dodane przez nieładnie, w dniu - 25-05-2023 21:05 Bardzo nieładna odpowiedź. Taka w stylu leszczyńskiej władzy, bo jak nie ma argumentów, to stosuje argumenty ad personam. Już szkolna młodzież wie, że w merytorycznej dyskusji nie stosuje się argumentu ad personam czyli wymierzonego w osobę.
5. Dodane przez Jasiek, w dniu - 25-05-2023 21:09 Abstrahując od upodobań politycznych, ale jak.to jest, że biedny powiat pod rządami p. Jarka robi inwestycje, buduje drogi, ścieżki rowerowego i wspiera inicjatywy i nie emituje obligacji, a bogate miasto zadłuża się coraz.bardziej. Drodzy radni - czy wy jesteście świadomi swojej odpowiedzialności moralnej wobec przyszłych pokoleń?
reklama
6. Dodane przez aka, w dniu - 25-05-2023 21:10 Pani Petrus... nie jest ale popiera co musi..
7. Dodane przez noname, w dniu - 25-05-2023 21:12 wstyd i tyle. Tam wielce prezydent mówił że wyjdziemy na prostą a dzięki radnym zadłużami się jeszcze mocniej! mam nadzieję że przy wyborach mieszkańcy zagłosują na świeżą krew a nie starych radnych co jak widać byle głosować i nie przejmować się..
8. Dodane przez lista, w dniu - 25-05-2023 21:19 Nieobecni radni: Adamczak Jacek,. Kośmider Adam, Kotomska Hanna, Wein Marek.
9. Dodane przez Karolek, w dniu - 25-05-2023 21:22 No i co radni-wielka troska??i dyskusja a głosuje się za "tak".Wstydu nie macie!!!!
10. Dodane przez Obserwator, w dniu - 25-05-2023 21:27 Brawo radni KO. Chociaż oni troszczą się o finanse miasta. Ciekawe czy radni PiS i PL18 ktore ida razem za rękę tak chetnie głosowaliby za zadluzaniem miasta, gdyby musieli gwarantować to swoimi majatkami. Dramat - Miasto na kredyt !!!
11. Dodane przez pop, w dniu - 25-05-2023 21:34 Kompletny brak troski o miasto.
12. Dodane przez ccc, w dniu - 25-05-2023 21:46 Trzeba wymienić z nazwiska radnych, którzy głosowali za dalszym zadłużaniem miasta: Baksalary Lidia, Feliczak-Przybyła Edyta, Gorgoń Dominika, Jęcz Kazimierz, Kaźmierczak Bernardyna, Maćkowiak Krystian, Malepszy Tomasz, Mocek Sławomir, Nowacki Mariusz, Petrus-Schmidt Aleksandra, Ratajczak Stefania, Skrzypczak Michał, Więckowiak Piotr.
13. Dodane przez dietz, w dniu - 25-05-2023 21:49 Zapewne większość nie wie, że istnieje pewne lobby tzw. doradców, którzy nakłaniają włodarzy miast za wynagrodzeniem zwanym "wziątka" do zaciągania takich zobowiązań, ponieważ instytucje finansowe zarabiają na tym olbrzymie pieniądze a przy zadłużeniu kilkuset milionów złotych skala odsetek jest ogromna. Osiągając pewien poziom zadłużenia spłata jest już w zasadzie niemożliwa i dłużnik staje się już tylko niewolnikiem odsetek. Ci Radni i Borowiak powinni dać w zastaw cały swój majątek a także majątki swoich zstępnych. Wstyd
14. Dodane przez Leszcz, w dniu - 25-05-2023 21:49 Ludzie posiadający kredyty, pożyczki itp. nie powinni zasiadać we władzach, także samorządowych. Maja tendencje do zadłużania jednostek sobie podległych, pośrednio wszystkich nas. Kredyt to duży problem, może także świadczyć o fakcie nieradzenia sobie w życiu, szczególnie o nieudolności finansowej oraz braku podstawowej wiedzy z zakresu ekonomii.
15. Dodane przez Marian, w dniu - 25-05-2023 21:50 "pożyczamy 12 milionów, a będziemy musieli oddać 24 miliony", wiec będziemy musieli znowu pożyczyć już 48 (stary dług + na nowe ławeczki), TEN DŁUG NIGDY NIE ZOSTANIE SPŁACONY
16. Dodane przez ad 7, w dniu - 25-05-2023 21:51 Ale świeżej krwi nie dopuszczą. Umieszczą siebie na najlepszych miejscach na listach. Tylko dwie kadencje pod rząd rozwiązałyby problem a nie kandydowanie do końca, jak długo się da, najchętniej dozgonnie.
17. Dodane przez Młot, w dniu - 25-05-2023 22:37 Zeby coś zrobić trzeba wziąć kredyt to jest normalnie w życiu np na mieszkania. Nie panikujcie miasto jest wypłacalne. PiS rządzi 100 razy lepiej niż PO i tylko ślepiec albo chory zwplennik oPOzycji moze tego nie widzieć
18. Dodane przez STOP, w dniu - 25-05-2023 22:50 Dla mnie zaciąganie długów na rzecz mieszkańców jest zwykłym wyłudzaniem i zaspokajaniem własnych urojonych potrzeb. Co by nie było są to strategiczne ruchu i dla Naszych przyszłych pokoleń więc wypada nie tylko posłuchać głosu kilku nie rozumnych radnych lecz grupy społeczeństwa , która to de facto będzie spłacała!!! Jeżeli nie ma środków to po prostu ich tam nie będzie!!! Miasto nie jest przedsiębiorstwem , które może zaplanować dochody z zysków dobrego interesu. Miasto żyje z Naszych podatków!!!
19. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 25-05-2023 23:02 "Błysnął" na całego Pan Więckowiak. Tak bardzo błysnął, że powinien chyba spalić się ze wstydu. Oczywiście, że czasami zobowiązania są dobre, a czasami nie. Tak jak jest dobra i zła wiara lub dobry i zły cholesterol. Ale nie w zależności od tego, po której stronie ktoś siedzi, tylko jak się je pożytkuje lub też inwestuje.
Abstrahując już od zaglądania komuś do jego prywatnego konta, oczywistym jest, że jeśli ktoś pożycza na zakup nieruchomości, to po pierwsze może zaspakajać własne potrzeby mieszkaniowe, a po drugie lokuje pieniądze. Zwłaszcza, że wartość nieruchomości w dłuższej perspektywie niemal zawsze rośnie. Kiedyś w stosunkowo prosty sposób będzie mógł ten kapitał spieniężyć. Jeżeli natomiast ktoś pożycza pieniądze, by je konsumować, żyjąc ponad stan i ponad własne możliwości finansowe, to jest zapożyczanie się z kategorii tych złych. Ale i tak ucierpi na tym co najwyżej on i jego rodzina, a nie wszyscy w mieście.
Panu radnemu życzę na przyszłość bardziej trafnych i przemyślanych porównań.
20. Dodane przez Leszczynianka do 17, w dniu - 25-05-2023 23:06 Jestem zdrowym zwolennikiem opozycji, nie mylić z PO i mimo wady wzroku, bardzo dobrze widzę.
21. Dodane przez dp 19. Dodane przez Tak sobie myślę, że,, w dniu - 25-05-2023 23:18 Zaglądanie radnym w majątki jest legalne i dopuszczalne i każdy startujący do rady o tym wie, jak się komuś nie podoba, że ktoś grzebie w jego prywatnym majątku, to po co zostawał radnym?
22. Dodane przez do kom. 17, w dniu - 25-05-2023 23:21 To w Lesznie już oficjalnie można powiedzieć, że rządzi PiS mimo, iż przegrali wybory z kretesem?
23. Dodane przez Ile jest warte urzędnicze slowo?, w dniu - 25-05-2023 23:43 Czyżby moje przypomnienia słów pani skarbnik komuś się przydały? Nawet jeśli nie, to pozdrawiam Pana Jacka Mateckiego. Warto o tym przypominać, bo nie powinno się bez żadnych konsekwencji rzucać urzędniczych słów na wiatr. A tak się niestety czasami dzieje.
24. Dodane przez zero na Uniee, w dniu - 26-05-2023 06:37 Nic nie dawac na prywatny klub a nie miliony co roku !! to jest ssa czyli prywacizna!. mi nikt nie doplaci do budzetu
25. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-05-2023 06:50 Odnoszę wrażenie, że radna Adriana Machowiak ma bana w radio elka bo nigdy jej nie cytują, a powiedziała ważna rzecz - obligacje miasto bierze na pokrycie kosztów bierzących - bo najprawdopodobniej złe były zaplanowane w budżecie. I to by się zgadzało pamietam ze wskaźnik inflacji w budżecie planowany był na poziomie 3% a wiemy jak wysoki jest . I riposta do radnej Petrus która jest za a nawet przeciw tez trafna .
26. Dodane przez Do kom 17, w dniu - 26-05-2023 08:18 Myślenie prawdziwego pisowca,jak ktoś nie jest za PiS to jest za PO
27. Dodane przez Ogar, w dniu - 26-05-2023 08:44 Radni PL18 głosują jak im ich szef nakazał, Prezydent ma swoich ludzi w radzie i dopóki to się nie zmieni (...) będzie robił to co mu się podoba!
28. Dodane przez OLA, w dniu - 26-05-2023 08:50 Nie wiem co ukończył pan Więckowiak. Jego wypowiedź to poziom poniżej podstawówki. Taki człowiek zostaje radnym? Może do noszenia cegieł by się nadawał, ale nie do rządzenia .Powinien natychmiast złożyć mandat. Tylko ,czy tak jak w pisie ma honor? Plugawi tylko dobre imię nazwiska utożsamionego z jego dziadkami.
29. Dodane przez Jacek, w dniu - 26-05-2023 08:51 Miasto Leszno straciło juz zdolność do spłacania swoich długów, a dowodem na to jest rotacja na stanowisku głównego księgowego. Gminy i miasta, ktorych prezydenci nie potrafią zmniejszać zadluzenia a nie rozkladac zadluzenian na kolejne 15 lat wymagaja ustanowienia komisarzy pisowskich, aby dostac kase z centralnego budzetu na tymczasowa splate dlugow. Zatem czy potrzebny nam jest taki prezydent miasta i jego zaplecze, ktore i tak straci wladze?
30. Dodane przez popieram 19, w dniu - 26-05-2023 08:54 Zaciąganie długów samo w sobie nie jest złe ale my te pieniądze zwyczajnie przejadamy. Na bieżące życie i nic więcej. Coraz większe zadłużenie a miasto cofa się cywilizacyjnie. W Lesznie bieżąco buduje się, remontuje się nadzwyczaj drogo, czasem zbyt często a inne remontowe potrzeby lekceważy. Tu nie ma liczenia się z publicznym groszem. Tu jest stale życie ponad stan. Nadmierne finansowanie wszystkiego. Decyzyjne błędy na błędach a radni dalej w to brną. Po co nam budowanie i istnienie Leszczyńskiego Centrum Nauki, tej przyszłej finansowej studni bez dna? Zupełnie zbędnej! Są szkolne Laboratoria Przyszłości, przyjeżdżają inni z pokazami, okazuje się, że mogła być Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności, Centrum Nauki Kopernik idzie w Polskę. Kiedy basen otwarty? Kiedy basen kryty? Komunikacja miejska. Bo tutaj liczą się partykularne interesy, ambicje, towarzystwa wzajemnej adoracji, życie od okazji do okazji, swoista zabawa w miasto, zamiast codziennego, dobrego gospodarowania.
31. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 26-05-2023 09:26 Czy to się komuś podoba czy nie PiS i PL18 razem rządzą w Lesznie. To już wiemy. Nie damy się już więcej oszukać na bezpartyjnego samorządowca, co za rękę chodzi z PIS. Będziemy pamiętali o tym przy wyborczych urnach. Jaka jest w Lesznie różnica między PIS a PL18? Może warto zmienić nazwę na PIS18? Temat dnia. Kolejny kredyt. 12 mln pożyczamy, żeby oddać 24 miliony. Ciekawe czy w życiu prywatnym radni PIS i PL 18 też lekką ręką podejmują takie decyzje? Brawa dla radnych z Koalicji Obywatelskiej, że troszczą się o finanse miasta i mają ODWAGĘ o tym mówić.
32. Dodane przez noname, w dniu - 26-05-2023 09:28 widać że potrzeba świeżości w radzie. Potrzeba nowych ludzi a nie PL18 którzy wszyscy myśleli będą bardziej w strone PO a okazali się pisowcami, którzy zadłużają na potęge. Widzę że trzeba zrobić nowy ruch i wywalić wszystkich obecnych radnych zastąpić świeżą krwią.. nie.. tylko nie tym z młodzieżowej rady bo to kolejny pis.. także ludzie... trzeba zacząć tworzyć struktury i ruszyć z kampanią powoli.
33. Dodane przez jik, w dniu - 26-05-2023 09:46 mieszkancy zaborowa pamietajacie zeby tego chlopka wieckowiaka wiecej nei wybierac gosciu ewidentnie sie nie nadaje
reklama
34. Dodane przez do kom. 21, w dniu - 26-05-2023 09:53 Oczywiście, że można legalnie zaglądać do oświadczeń majątkowych. Pytanie tylko jaki to ma sens oraz intencje w odniesieniu do tej kwestii? Szkoda, że ten pan nie jest taki dociekliwy gdy chodzi o pieniądze miasta. Może przedstawi nam ile kosztowały i ile mają nas kosztować różne koncepcje i projekty miasta? Np. te związane ze zbiornikiem w Zaborowie. Ale także te wszystkie, które trafiły do szafy lub są realizowane. Czy wszystkie były zasadne?
Dlaczego np. na projekt zwykłego przedszkola Prezydent oczekuje pół miliona tysięcy złotych? https://elka.pl/content/view/108134/653/ Czy nie można skorzystać z gotowych, dużo tańszych projektów i zaadoptować je dużo taniej do lokalnych potrzeb? Ktoś w ogóle interesuje się z RM tym, czy w tym obszarze nie da się znaleźć znaczącyh oszczędności?
35. Dodane przez abc, w dniu - 26-05-2023 09:55 Mam wrażenie, ze nasi Radni pochodzą ze wschodu- tam nie mysli się co będzie jutro, wazne co jest dzis.Najgorsze, ze wydluzyli kadencję ,do konca kadencji roztrwonią wszystko, a dlugi nas pogrzebią.
36. Dodane przez do 17, w dniu - 26-05-2023 10:09 Co ma do dlugow miasta PO, masz jakąś obsesje? Nick daje do myslenia na temat twojego rozumu.
37. Dodane przez Stef, w dniu - 26-05-2023 10:23 Radni Więckowiak i Gorgoń to najlepsze podsumowanie poziomu naszej rady.
38. Dodane przez Gucio, w dniu - 26-05-2023 10:57 Bardzo dobra riposta dla Pana Wieckowiaka. A co dobtych prywatnych kredytow to niektorzy je biora bo nie chca ujawniać ze psiadaja tyle gotówki. A ten Wieckowiak to skacze z kwiatka.na kwiatek
39. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 26-05-2023 13:10 My część pieniędzy przejadamy, ale też część rozdajemy. Ile przeznaczyliśmy na żużel podczas kadencji tej i poprzedniej władzy? 30 mln by wystarczyło? Ile na becikowe? Na różne koncepcje i projekty, czasami wrzucane później do szuflady? Za 3-4 lata będziemy musieli w całości finansować Teatr Miejski. O drogim budowaniu czytam już nie pierwszy raz. Nie potrafię tego ocenić, ale czy ktoś to weryfikował kiedyś? Przecież na wszelakie prace budowlane przeznaczane są grube miliony. A czy wiemy choć jak Leszno wypadła finansowo na podłączeniu kolejnych placówek do sieci MPEC? Takich pytań należałoby zadać więcej. I przede wszystkim rzetelnie sprawdzić dane.
Podstawowe kryteria przy wydatkowaniu miejskich pieniędzy, powinny przebiegać pomiędzy inwestycjami i konsumpcją. Inwestycje należy rozważyć, a konsumpcję jak najbardziej ograniczyć. Problem jednak jest w tym, że dla władzy jak i dla radnych wszystko co chcą zrealizować, nazwane jest inwestycją. I w ten sposób próbują uspokoić swoje sumienie, nieudolnie przekonując nas, że miasto nie konsumuje i nie rozdaje, lecz inwestuje.
40. Dodane przez JA, w dniu - 26-05-2023 13:14 TU NIE PRZETARG O RIPOSTY GUPIE JAK CHOLERA ! KTOŚ NAS REPREZENTUJE ALE TROCHĘ MARNIE ?! Z CAŁEJ GRUPY JEDEN PAN NAS GODNIE REPREZENTUJE, AKTYWNY I EKONOMICZNIE ROZWAŻA WAŻNE SPRAWY, PIĘKNIE ANALIZUJE ALE ...JEST W ZASADZIE SAM PARTIA PANUJĄCA NA SZKOLENIA ! CZY NIE WIECIE W JAKIM CELU WAS WYBRANO I KIEDYŚ ZAUFANO ? AMNEZJA ?
41. Dodane przez do 37, w dniu - 26-05-2023 13:19 100% racji.
42. Dodane przez analityk, w dniu - 26-05-2023 13:39 A jak już pan radny do oświadczeń zagląda to jak to możliwe, że kierownik za cały rok pracy zarabia 4 tysiące? Kto mi to wyjaśni?
43. Dodane przez do kom. 42, w dniu - 26-05-2023 14:56 Kierownik czego?
44. Dodane przez Do 42, w dniu - 26-05-2023 15:34 Komentujesz nie na temat a jezeli mało zarabiasz to sie zwalniaj lub udowodnij swoje kwalifikacje i gadaj w zakładzie a nie tu! Mądry anonimowo! Boisz się?
45. Dodane przez Profeta, w dniu - 26-05-2023 15:40 Jeżeli ktoś musi pożyczać pieniądze i to w dodatku na spłatę wcześniejszych zobowiązań, a jednocześnie rozdaje część pieniędzy innym lub je konsumuje bez szczególnej konieczności, może być zagrożeniem dla tych wszystkich, którymi pieniędzmi dysponuje. W tym przypadku dla miasta i mieszkańców. Zaczyna się balansowanie po linie bez asekuracji.
46. Dodane przez do kom. 39, w dniu - 26-05-2023 18:13 To jest niekończący się pochód niegospodarności.
47. Dodane przez Yogurt, w dniu - 27-05-2023 15:36 PiS zadłuża bez opamiętania Polskę a prezydent z poplecznikami zadłuża Leszno. Miasto odkłada spłatę długu, jak PiS, który odkłada spłaty na lata po 2027 roku. Tym samym "ugotuje" przyszłe rządy i obywateli, którzy będą spłacać długi. Leszno czeka to samo
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.