Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow Leszno arrow Radne starły się na sesji

Doszło do ostrej wymiany zdań

Radne starły się na sesji

16.06.2023. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Bartłomiej Klupś)
- Pani zachowanie było żenujące - tak postawę radnej Stefani Ratajczak skomentowała na wczorajszej sesji Rady Miejskiej Leszna radna Barbara Mroczkowska. Poszło o sytuację podczas ubiegłotygodniowej uroczystości nadania skwerowi imienia Aleksandry Piłsudskiej. - To ty weszłaś butami do czyjegoś domu w sposób wulgarny i bezczelny - odparła Ratajczak.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przypomnijmy, że w zeszłym roku skwer u zbiegu ulic 17 Stycznia i Racławickiej został zagospodarowany przez Stowarzyszenie Leszczyńskich Reumatyków. Pojawiła się tam ławka z tabliczką oraz posadzony został kasztanowiec - symbol stowarzyszenia. Na otwarciu był m.in. prezydent Łukasz Borowiak oraz kierownik Miejskiego Zakładu Zieleni Dariusz Lorych. Nie była to jednak oficjalna nazwa, gdyż nie głosowali nad nią radni Rady Miejskiej. O zgodę, aby skwer nosił imię Aleksandry Piłsudskiej, wystąpiło do rady Stowarzyszenie Rodzina Wojskowa, którego przewodniczącą jest radna Barbara Mroczkowska. Wszyscy rajcy poparli tę uchwałę. Na uroczystości 9 czerwca doszło do zgrzytu. Pojawiły się przedstawicielki Stowarzyszenie
Reumatyków, które nie ukrywały swojego oburzenia, przyznając, że zostały wyrzucone ze swojego skweru. O sprawie dowiedziała się na miejscu radna Stefania Ratajczak, która zaznaczyła, że nie wiedziała iż skwer nosi już nazwę i na pewno nie zagłosowałaby za uchwałą przedstawioną przez Stowarzyszenie "Rodzina Wojskowa".

- Publicznie i symbolicznie wycofuję się z tego co zrobiłam - powiedziała wówczas dziennikarzom.

Do sytuacji odniosła się na czwartkowej sesji absolutoryjnej Barbara Mroczkowska.

- Nie godzę się i myślę, że cała rada jest podobnego zdania, aby szkalować dobre imię Rady Miejskiej i urzędników. Zachowanie pani Ratajczak na uroczystości było żenujące. Naszym partnerem było Muzeum Łazienki Królewskie oraz Muzeum Józefa Piłsudskiego. Nie mogliśmy zrobić żadnej promocji na stronach naszego partnerów z uwagi na to, co zaistniało - powiedziała radna Barbara Mroczkowska.

Radna Stefania Ratajczak przyznała, że ze swoich słów się nie wycofuje i podkreśliła, że otrzymała wiele podziękowań od mieszkańców Leszna za jej postawę w obronie osób słabszych.

- Nie ukrywajmy, jesteś silną osobą w mieście, masz znajomości, ale to cię w żadnym wypadku nie upoważnia do tego, abyś wchodziła do kogoś do domu. Miałaś bezczelność wykorzystać skwer przeznaczony dla osób chorych. To się nie godzi. Powtórzę to jeszcze raz, wycofuje symbolicznie mój głos za tą uchwałą. Jeśli coś już robisz, to dobrze się do tego przygotuj. Jestem przekonana, że wiedziałaś iż jest tam Skwer Leszczyńskich Reumatyków i w momencie podejmowania uchwały powinnaś nam o tym powiedzieć. Proszę mnie nie obrażać, bo ja nigdy do nikogo wchodziłam do domu bez zaproszenia. Ty to zrobiłaś butami, wulgarnie, bezczelnie i masz śmiałość mówić, że jesteś wielką panią radną - odparła Ratajczak.

Dyskusję przerwał przewodniczący rady Tomasz Malepszy. Prezydent Borowiak zaznaczył, że jest umówiony na spotkanie z szefową Stowarzyszenia Reumatyków i zaprosił na nie obie radne.

Temat wrócił jeszcze na sam koniec sesji, gdy radnej Mroczkowskiej nie było już na obradach. Radna Adriana Machowiak oceniła, że Stefania Ratajczak zbyt emocjonalnie, złośliwie i agresywnie znieważyła publicznie i bezpodstawnie Barbarę Mroczkowską. Jak zaznaczyła, dokumuenty geodezyjne jednoznacznie wskazywały, że ten skwer nie ma żadnej nazwy. Dodała też, że skierowanymi zarzutami naruszyła kilka artykułów kodeksu karnego.

Przewodniczący Malepszy przyznał, że przywoływanie artykułów kodeksu karnego niekoniecznie powinno mieć miejsce. Poparła go radna Hanna Kotomska, która zaznaczyła, że straszenie radnej Ratajczak odpowiedzialnością karną, to jest nadużycie.

- Jeżeli nawet doszło do naruszenia dóbr osobistych to niech panie wyjaśnią to między sobą i podadzą sobie rękę, a jeśli nie, to rozstrzygną to na drodze sądowej - zaznaczyła Kotomska.
 
Komentarze (82)
1. Dodane przez Bartłomiej Maćkowiak, w dniu - 16-06-2023 10:46
A radni miasta jak zwykle kłócą się o istotne sprawy... Czyli nazwy skwerów....
2. Dodane przez Historyk, w dniu - 16-06-2023 10:55
Piłsudski miał spore zasługi w walce o niepodległość. Ale po zamachu majowym cofnął kraj w rozwoju o 20 lat, jego krwawe rządy były główną przyczyna, że Polska była tak słaba w 1939, stawianie mu pomników jest więc kwestą dyskusyjną.
3. Dodane przez c, w dniu - 16-06-2023 11:00
Na otwarciu [Skweru Reumatyków] był m.in. prezydent Łukasz Borowiak oraz kierownik Miejskiego Zakładu Zieleni Dariusz Lorych.
4. Dodane przez Mieszkaniec Miasta Leszna, w dniu - 16-06-2023 11:05
Kto mieszka w Lesznie, ten się w cyrku nie śmieje
5. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 16-06-2023 11:12
Tak nie wolno przytoczyć art, ale opluwać publicznie przy wykorzystaniu mediów już wolno, gdyby chociaż słusznie. Dziwne jest natomiast to, że prezydent był na otwarciu Reumatyków i nic nie wspomniał przy uchwale, że tam juz jakis skwer jest.
6. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 16-06-2023 11:14
Nikt nie zaprosił pań ze Stowarzyszenia Leszczyńskich Reumatyków na posiedzenie RM, na którym była głosowana nazwa skweru? A powinien. To dobra lekcja, aby na przyszłość stosować profilaktykę.
7. Dodane przez Jerzy, w dniu - 16-06-2023 11:15
Pani Mroczkowska "szarogęsi się"w Lesznie-dla radnej to eielki wstyd.
reklama
8. Dodane przez jak, w dniu - 16-06-2023 11:31
Czy Skwer Reumatyków został powołany zgodnie z prawem? Czy 20 radnych (oprócz pani radnej Barbary Mroczkowskiej) głosujących na sesji 23 lutego br. za nazwą Skwer Aleksandry Piłsudskiej nie czyta portalu leszno24.pl i nie wiedziało o Skwerze Reumatyków (październik 2022r.)? Nie głosował radny Krystian Maćkowiak, radny Sławomir Mocek nieobecny.
9. Dodane przez do 7, w dniu - 16-06-2023 11:31
A może Pani Ratajczak się "szarogęsi" w Lesznie, pod płaszczykiem obrończyni uciśnionych robi sobie aferki żeby o niej słyszano
10. Dodane przez ważne!, w dniu - 16-06-2023 11:34
Po co nam te bzdury - wyrzucić obie dwie.  
 
Widzimy kto nas reprezentuje ;/
11. Dodane przez montypyton, w dniu - 16-06-2023 11:36
Może trzeba poprosić Fame MMA aby zorganizowało galę freak-radnych bo już robi się groteskowe delikatnie pisząc. Już jedno zestawienie, może nawet do walki wieczoru się znalazło: Mroczkowska-Ratajczak. Do tego można jeszcze Górzny-Borowiak. Gażę Ratajczak i Borowiaka, którzy lekką ręką zaciągają długi na koszt mieszkańców przeznaczyć na spłatę zadłużenia Miasta.
12. Dodane przez @6, w dniu - 16-06-2023 11:36
Panie ze Stowarzyszenia Leszczyńskich Reumatyków nie czytają projektów uchwał, o czym będzie mowa na sesji, żeby na tę sesję przyjść? Nie interesują się życiem miasta? Dlaczego nie przyszły w lutym br. na sesję? Na sesję są zapraszani wszyscy mieszkańcy, także panie ze stowarzyszenia, są (powinny być) ogłoszenia na słupach ogłoszeniowych. Nie przyszły, trudno.
13. Dodane przez Halina, w dniu - 16-06-2023 11:49
Pan Ratajczak ma rację
14. Dodane przez Zołnierz, w dniu - 16-06-2023 11:54
Mroczkowska otwiera kolejny skwer a póżniej o nich zapomina.Zapomniała również ,że w wojsku nie ma już służby zasadniczej i żołnierzy który chodziliby jak kiedyś za nią i jeszcze jedna panią kierownik kasyna wojskowego i kosili kosami trawe za butelke wody.
15. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 16-06-2023 11:56
Cała p.Mroczkowska - wstyd dla miasta,że jeszcze jest radną.
16. Dodane przez do kom. 7, w dniu - 16-06-2023 11:56
Pani Mroczkowska jest bardzo aktywna w forsowaniu nazw skwerów, zwłaszcza politycznych i wojskowych np. skwer imienia Leszczyńskich Przeciwlotników, skwer imienia Jadwigi Wiecierzyńskiej, teraz Aleksandry Piłsudskiej. 
Pani Basiu - Leszno nie należy do Rodziny Wojskowej, ani nie jest jednymi, wielkimi koszarami. Może warto trochę wyhamować i dać szansę innym nazwom?
17. Dodane przez OBIEKTYWNA, w dniu - 16-06-2023 12:10
Pani Radna Mroczkowska - należałoby napisać! (A nie mówiłam :D) 
Pani Ratajczak - gratuluję postawy! Takich radnych nie tylko w samym Lesznie, ale poza nim powinno być więcej. chapeau bas!!! 
Pani Mroczkowska - wypadało czyniąc taki krok spotkać się wcześniej z tym stowarzyszeniem i omówić sytuacje. To podstawa funkcjonowania w polityce - zamiar łączyć - Pani dzieli. Na sztandarach jedno, a rzeczywistość drugie. 
Zamiast się wykłócać wystarczyło spotkać się z przedstawicielami stowarzyszenia omówić sytuację (nawet po tej uroczystości) wypracować kompromis i przeprosić te osoby. Dwie strony byłyby mimo wszystko zwycięskie, a tak.....mamy bezsensowną kłótnie na sesji RM Leszna. Tak dla informacji - są ważniejsze sprawy w Lesznie, którymi powinni zająć się radni :)
18. Dodane przez 13, w dniu - 16-06-2023 12:31
Pani Ratajczak nie ma racji absolutnie, prosze sprawdzic wszystkie mapy, uchwały, plany nic o skwerze Reumatyków nie ma, tak to jest jak ciągle spólki, prezydent czy inni dla upodobania daja stowarzyszeniom jakies kawałki skwerów, ale o regulacjach prawnych sie zapomina. A Ratajczakowa potrafi tylko obrażać i czasem przesadza, przypomnijcie sobie jak Rzeźniczaka obrażała też chciał ja oddać do sądu za znieważenie.
19. Dodane przez naprawdę, w dniu - 16-06-2023 12:31
Przecież to jest teren w bezpośrednim sąsiedztwie jednostki wojskowej. Naprawdę w całym mieście nie ma lepszego miejsca do wypoczynku dla stowarzyszenia reumatyków? Kto komu wszedł w drogę?
20. Dodane przez abc, w dniu - 16-06-2023 12:34
Szkoda, ze obie Panie nie były tak aktywne, jak bylo głosowanie o wotum zaufania dla Prezydenta. O głupoty walczą pewnie na pokaz.
21. Dodane przez kiedy rady osiedlowe?, w dniu - 16-06-2023 12:40
Gdyby były rady osiedlowe, nie byłoby takiego cyrku, bo w takie nazewnictwo musieliby być włączani mieszkańcy tego terenu ale to radni Leszna są przeciwni radom osiedlowym, bo nie chcą włączać mieszkańców poszczególnych terenów miasta we współdecydowanie o mieście. Czy mieszkańcy okolic tego skweru wyrazili zgodę na jakąkolwiek nazwę?
22. Dodane przez Stefek, w dniu - 16-06-2023 12:42
I tak moi drodzy będzie wyglądała przyszła koalicja PO, Lewicy i Hołowni. Zanim zaczną pracować pokłócą się o jakieś gów...
23. Dodane przez wybory, w dniu - 16-06-2023 12:53
Wybory samorządowe 2018 r., kampania wyborcza, 15.10.2018 r., Radio Elka, materiał reklamowy. Bezpartyjny KWW PL18 Łukasza Borowiaka. Tomasz Malepszy: Leszno jest dobrze zarządzane!
24. Dodane przez Joanna, w dniu - 16-06-2023 13:06
Pani Ratajczak mówi prawdę,przechodziam koło skweru , a tam tabliczka SKWER REUMATYKOW
25. Dodane przez jak to, w dniu - 16-06-2023 13:26
Stowarzyszenie Chorych na Choroby Reumatyczne posiada siedzibę przy ul. Gen. Grota-Roweckiego 20, to jest Sala Sportowa Ćwicznia, prawda? Czy to nie za daleko do ulicy Racławickiej? W latach 1927-1939 w jednostce wojskowej przy ulicy Racławickiej była siedziba koła Stowarzyszenia Rodzina Wojskowa i jest to napisane w Uzasadnieniu do Uchwały. Jest nazwa skweru przynależna miejscu.
26. Dodane przez Ja, w dniu - 16-06-2023 13:26
Jakaś paranoja,dobra zatrudnić te wojskowe rodziny do odchwaszczania wysepek i skwerów  
a reumatyków leczyć i bedzie porzadek! 
Panie jesteście od wyższych spraw i reprezentujecie mieszkańców (usunąć z sali obrad ! ) a gadacie jak na targu ( nie obrażając tam pracujących osób) . 
I to jest Leszno !?
27. Dodane przez Ferdynand Kiepski i Jan Pospieszalski, czyli warto rozmawiać, w dniu - 16-06-2023 13:50
Warto o nazwie tego skweru rozmawiać i trzeba o nim rozmawiać. Tylko nie ma z kim rozmawiać. Co kończy dowód.
28. Dodane przez zd, w dniu - 16-06-2023 13:53
Jest godzina 13:53. Dlaczego cały czas nie ma archiwum transmisji tej wczorajszej sesji, żeby mieszkańcy mogli odtworzyć to, o czym jest mowa w artykule? W której to jest części wczorajszej sesji? Dlaczego sesje są transmitowane i archiwizowane w e-sesja a nie w o wiele bardziej wygodnym i dostępnym serwisie You Tube?
29. Dodane przez Karolina, w dniu - 16-06-2023 14:00
Pani radna Mroczkowska, czy już nie jest czas, aby zrezygnować z funkcji 
radnej.Pomyłki jakie pani ostatnio popełnia, dawają dużo do myślenia  
mieszkańcom naszego pięknego miasta.
30. Dodane przez Mirek, w dniu - 16-06-2023 14:06
Normalnie ELYTA pamietam ta panią gdy pewniaka funkcje sekretarki w sp9, dlaczego nie pełniła potem tej funkcji??
31. Dodane przez Dziwny, w dniu - 16-06-2023 14:07
To tam jest jakiś skwer? Myślałem że to tylko kawałek ziemi zarośnięty chwastami i czymś co kiedyś było trawą.
32. Dodane przez olo, w dniu - 16-06-2023 14:13
Dlaczego pani Mroczkowska wczoraj nie głosowała w jednym z głosowań ? chyba po to jest się radną żeby decydować o pewnych sprawach a nie unikać podejmowania decyzji.
33. Dodane przez Max, w dniu - 16-06-2023 14:23
Mam kawałek trawnika przed domem, już się boję 1
34. Dodane przez do kom. 19, w dniu - 16-06-2023 14:26
Chyba ten, kto był drugi.
35. Dodane przez XL., w dniu - 16-06-2023 14:52
Pani Mroczkowska nie powinna decować, co ma być,a co nie.Ta Pani nie jest leszczyniaka.Juz czs na wymianę .
36. Dodane przez Obywatel, w dniu - 16-06-2023 15:01
Zawłaszczanie bezprawne przestrzeni publicznej powinno być karane. Każdy może ławeczkę postawić gdzie chce i przykleić tabliczkę , Po to ustala się procedury w Urzędzie Miasta, żeby się ich trzymać!  
Samowola ,która popiera i podjudza innych Ratajczakowa to nie powinno się wydarzyć , skandal !  
Ratajczakowa zapomina się i zachowanie tej Pani na tej sesji jest godne pożałowania. (...)
37. Dodane przez kiedy Skwer człowieka pracującego?, w dniu - 16-06-2023 15:18
Kiedy będzie Skwer człowieka pracującego? Bo tylko z pracy narodu jest dobrobyt i ławeczki.
reklama
38. Dodane przez ona, w dniu - 16-06-2023 15:39
Ja też uważam, że Pani Mroczkowska już dawno powinna odejść.
39. Dodane przez odn. 32, w dniu - 16-06-2023 15:47
Wczorajsze głosowanie. W sprawie wotum zaufania - pani radna Barbara Mroczkowska przeciw, pani radna Stefania Ratajczak wstrzymuje się. Głosowanie w sprawie absolutorium pani radna Barbara Mroczkowska brak głosu, pani radna Stefania Ratajczak za.
40. Dodane przez Lesznianka, w dniu - 16-06-2023 16:01
Popieram kom.36 są procedury i jest prawo, a nie samowolka skoro Panie ze Stowarzyszenia Reumatykow nie wiedziały jak należy to zrobić, no cóż... niewiedza kosztuje.
41. Dodane przez !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, w dniu - 16-06-2023 16:11
Inna sprawa. Odkryty basen przy ul. Strzeleckiej. Dyr. Kryjom chyba w styczniu tego roku uchwałą Rady Miejskiej otrzymał na modernizację tego kompleksu 1,0 mln zł dotacji celowej. Kupa kasy, ale dyr. Kryjom jeszcze w maju chyba nie miał wykonawcy robót na basenie. Na ostatniej Sesji radna Ratajczak potwierdziła, że dyr. Kryjom zapewniał, że roboty na basenie zostaną zakończone do 15 lipca , co ją w pełni satysfakcjonuje. Pani Ratajczak, nas mało interesuje pani satysfakcja. Jesteśmy oburzeni, że kolejny rok basen zarządzany przez dyr. Kryjoma nie jest przygotowany do jego korzystania od początku wakacji. To jest skandal. Ten człowiek nie radzi sobie z tymi problemami. Wystarczy spojrzeć na roboty na Trapezie, czy wcześniej na Alei Gwiazd - jest protokół w tej sprawie Komisji Rewizyjnej. Mało tego bezprawnie i bezpodstawnie środkami BS Włoszakowice zapłacił komornikom ok. 231 tys. zł, a w konsekwencji w oparciu o prawomocny wyrok Sądu Okręgowego XIII Wydz. Cywilny w Lesznie( tak prezydencie Borowiak prawomocny wyrok, bo wczoraj na Sesji mówił pan , że nie ma prawomocnego wyroku ) to właśnie prezydent Borowiak wbrew prawu ( u.f.p. ) ze środków budżetu jst - co potwierdziła RIO w prorokole i wystąpieniu pokontrolnym - przelał na konto BS Włoszakowice kwotę około 281 tys. zł. Sprawa niezwykle skandaliczna, z budżetu jst wbrew prawu wyciekają znaczne kwoty, a Rada Miejska Leszna i Prokuratura Rejonowa w Lesznie chyba udają, że nic takiego szczególnego się nie stało. Skandal, a radna Ratajczak nie rozumie, czy z budżetu zapłacono podwójnie. Zapłacono i to z nawiązką.
42. Dodane przez ret, w dniu - 16-06-2023 16:29
Wygląda na to, że ci sami radni najpierw głosowali na Skwer Reumatyków ( rączka w górę), nastąpiło otwarcie w obecności Prezydenta, nie wpisano tego do dokumentacji i kolejne głosowanie (rączka w górę ) - projektodawcy nawet się nie zająknęli że teren ma już nazwę ( dziwaczną, ale ma). 
I jak to się nazywa? to się nazywa paranoja, bezmyślność...
43. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 16-06-2023 16:43
Kościan wam zazdrości takiego prezydenta,przewodniczącego i samego pięknego miasta,a zwłaszcza RYNKU
44. Dodane przez Leśny władek, w dniu - 16-06-2023 17:14
A jak pani radnej Mroczkowskiego koledzy z PO szkalują imi3 Polski, to już w porządku? 
Moim zdaniem jest pani totalną hipokrytką
45. Dodane przez Roman, w dniu - 16-06-2023 17:20
Mroczkowska nie powinna być radną .Zachowanie i język żenada.
46. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 16-06-2023 18:07
Mroczkowska jest jak związek radziecki - jest wszędzie, ona nie zna umiaru w promowaniu siebie.
47. Dodane przez Anna, w dniu - 16-06-2023 18:26
Po prostu jest za dużo tych mini skwerów w Lesznie i nikt już nie pamięta ich nazw. Teraz nadali nazwę skwerowi, który już nazwę miał i wybuchła karczemna awantura! Czy ktoś chociaż dba o te skwery w mieście, bo nie widać.
48. Dodane przez Barbara, w dniu - 16-06-2023 18:54
Po mimo tego cyrku uważam. ze Pani radna S.R postąpiła słuszne w obronie tych PAN.
49. Dodane przez Tak się jeszcze zastanawiam, w dniu - 16-06-2023 19:34
Co ma do leszczyńskiego skweru Muzeum Łazienki Królewskie? O jakiej promocji dla nich pani radna wspominała? Chodzi o jakieś zdjęcia na Facebook?
50. Dodane przez Tol, w dniu - 16-06-2023 20:04
Obie nazwy są bez sensu , a pomysły Pani B. Mroczkowskiej w sprawie nazw placów , skwerów i rond są jakoś "obsesyjnie" wojskowe.Sami generałowie , pułkownicy , jednostki itp.nazwy . Mamy tych pomysłów dość. Jest Pani sympatyczną osobą , ale te nazwy to porażka . Pora się przenieść do JW i wyjaśnić dlaczego latają nad Polską te rakiety . Gdzie jest to wojsko i ci generałowie .
51. Dodane przez do kom 10, w dniu - 16-06-2023 20:08
Zgadza się , czas na młodych ludzi .
52. Dodane przez Krystyna, w dniu - 16-06-2023 21:02
Do poz.49 Może Pani, Mroczkowska myśli o nowym skwerze w Warszawie.
53. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 16-06-2023 21:04
Jednym z problemów w przypadku Pani Mroczkowskiej może być to, że działa aktywnie na różnych polach. A to prosta droga do tego żeby mylić role i zapominać, że w Radzie Miasta powinno się działać na rzecz wszystkich mieszkańców, a nie lobbować pomysły jakiejś wąskiej grupy, np. Stowarzyszenia Rodzina Wojskowa. Podobnie mają politycy, którzy mylą to, co samorządowe z tym, co partyjne.
54. Dodane przez Wieloletni nauczyciel lo, w dniu - 16-06-2023 21:06
Przepraszam, ale obserwuje już to od dawna, ale ostatnia kadencja rady to absolutne intelektualne dno.
55. Dodane przez Adam, w dniu - 16-06-2023 21:24
Powiem tylko tyle. Bardzo dobrze, że w Radzie Miejskiej m. Leszna działa osoba z Zasadami i z charakterem - mam na myśli Panią Ratajczak. Takich Ludzi nam potrzeba co potrafią JASNO określić co dobre a co złe. W dzisiejszych czasach, pełnych stresów (niepotrzebnych)...w tym natłoku i bylejakości i załamaniu a wręcz ZAPAŚCI zasad przyzwoitości, niezbędny jest ktoś, kto ma swoje Zasady i zna Życie. Pozdrawiam Panią Radną Ratajczak - takich Ludzi ze świecą szukać. W Służbie Społecznej tym bardziej. Z wyrazami Szacunku - Wyborca
56. Dodane przez Adam, w dniu - 16-06-2023 21:27
Post Scriptum. A dlaczego inni Radni z Leszna nie walczą? Jasno się nie sprzeciwiają, nie wypowiadają publicznie swoich przemyśleń na dany temat? Nie bójcie się, mandat radnego ma Was Państwo pobudzać do działania ...a nie blokować.
57. Dodane przez Do 64, w dniu - 16-06-2023 21:47
Wielu z nas ma podobne odczucia, ale czy porządny człowiek odważy się startować w wyborach i być nawet mądrym wśród tyłu gamoniów.
58. Dodane przez do 2, w dniu - 16-06-2023 21:56
Ale z ciebie historyk. Zamach majowy był w 1926r, cofnięcie karaju w rozwoju o 20 lat to do roku 1906r a wtedy to Polski nie było.
59. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 16-06-2023 22:03
W warszawskich Łazienkach Królewskich niektóre miejsca są już zajęte pomnikami i popiersiami, ale skwerów tam nienazwanych jest jeszcze tyle, że cały pułk można by nimi obdzielić ;)
60. Dodane przez Prawo na pierwszym miejscu, w dniu - 16-06-2023 23:02
Nazwy ulic, skwerów itp. nadaje rada miasta a nie prezydent. Reumartyków nie nadała, więc nie ma takiego skweru. Oczywiście Ratajczakowa dużo krzyczy, ale mało rozumie. Takie czasy. Na marginesie. Borowiak był na otwarciu nielegalnego skweru reumartyków. Jak w tym mieście może być dobrze?
61. Dodane przez Pytajnik, w dniu - 16-06-2023 23:28
Który to już raz pani Ratajczak głosuje za czymś, o czym nie ma pojęcia& To jest największy dramat. Maszynki do głosowania, a nie reprezentanci wyborców. A że owo Stowarzyszenie Rodzin Wojskowych się szarogęsi, to inna sprawa. Jakie zasługi dla miasta czy nawet dla Polski miała Aleksandra Piłsudska, by jej imieniem nazywać skwer? Cze np. gen. Roman Abraham ma swoją ulicę w tym mieście? Albo któryś z tych bohaterskich żołnierzy skazanych za zabicie czerwonoarmistów w potyczce na dworcu kolejowym w 1947 roku?
62. Dodane przez rada, w dniu - 17-06-2023 06:59
Pani radna Barbara Mroczkowska jest przewodniczącą Rady Naczelnej Stowarzyszenia Rodzina Wojskowa (na cały kraj) i stąd Jej działania, nie jest jedyną radną w dziedzinie wojskowości, działa też pan radny Jarosław Zielonka (skwer wojskowy przy dawnym WKU, tam są dwa skwery z nazwami). Pani Radna Barbara Mroczkowska działała też w zupełnie innych, równie ważnych sprawach Leszna (plac zabaw Celinka, rondo Raj, kino miejskie, książkomat dla biblioteki, itp.) ale dla niektórych komentarzy nie liczy się nic innego.
63. Dodane przez jak to jest, w dniu - 17-06-2023 07:27
W takim razie, jaka jest sytuacja prawna Skweru Leszczyńskich Seniorów? 
https://elka.pl/content/view/111427/80/
64. Dodane przez J.N., w dniu - 17-06-2023 08:22
Choć kultura osobista obu pań szokuje to można to usprawiedliwić emocjami. Ale główny aspekt to bałagan w dokumentacji i za to ktoś powinien odpowiadać. I czy nazwy nadaje Rada Miasta czy Prezydent, to biorąc udział w sesji powinno się mieć wiedzę na ten temat. Jak w kraju tak i tu jeden bałagan. A jeśli p. Mroczkowska zataiła, że wiedziała - to smutne. Uważam, że to powinno zostać wyjaśnione. Bo chcemy aby rządzili w Lesznie ludzie z wysoką kulturą osobistą, bez względu jaką partię reprezentują. Pozdrawiam.
reklama
65. Dodane przez Ha ha, w dniu - 17-06-2023 09:12
Im więcej się ma sukcesów tym wiedzej ma sie wrogów. Pani Mroczkowska powinna to wiedzieć . Bo tak to odbieram. Szukałem i zastanawiałem sie co ta pisiora zrobila dla Naszego Leszna. A&..zapomniałem chodziła po domach i nagabywała nas ,bo zbierała podpisy pod Budżetem Obywatelskim , pod swoim nędznym projektem. Nie zgodnie z ustawą samorządową! to do ten czas, żeby odebrać jej mandat . Radni siedzieliście cicho . (...) Naucz się Ratajczakowa języka Polskiego , masz duże braki , mów mniej publicznie bo ucho boli.
66. Dodane przez uchwała, w dniu - 17-06-2023 09:47
Uchwała Nr V/49/2019 Rady Miejskiej Leszna z dnia 31 stycznia 2019 roku (obecna kadencja leszczyńskiego samorządu) w sprawie stanowiska dotyczącego przeciwstawiania się agresji i nienawiści w życiu publicznym. 
 
Paragraf 1. My, Radni Rady Miejskiej Leszna sprzeciwiamy się coraz powszechniejszym w życiu publicznym formom nienawiści i potępiamy ją całkowicie, bez względu na czas i miejsce oraz cele, jakie jej przyświecają. Zobowiązujemy się wspólnie do tego, by konsekwentnie przeciwstawiać się wszelkim aktom nienawiści i niesprawiedliwości. Dialog i kompromis powinny być zasadami życia publicznego. Jesteśmy głęboko zasmuceni myślą, że w naszej Ojczyźnie jesteśmy świadkami pokładów ślepej nienawiści do drugiego człowieka i niewyobrażalnych aktów (słownej) agresji. 
 
Paragraf 2. Deklarujemy, że będziemy wspólnie pracować nad wyeliminowaniem wszelkich objawów agresji z życia publicznego, bez względu na to, kto tę przemoc będzie stosował. Przygotujmy wspólnie kampanię przeciwko hejtowi i mowie nienawiści w przestrzeni publicznej. Wierzymy, że rozwój Leszna możemy budować na fundamencie wzajemnego szacunku, zrozumienia i tolerancji.
67. Dodane przez do 64, w dniu - 17-06-2023 10:37
Oczywiście, to jest kolejny przykład źle zorganizowanego miasta. Funkcjonuje równolegle prezydencki Zespół do spraw nazewnictwa i uchwała rady miejskiej ale można odnieść wrażenie, że rządzi (jest ważniejszy) prezydencki zespół do spraw nazewnictwa. Wielokrotnie ten absurd był omawiany w komentarzach, na przykład: 
 
Rani podjęli UCHWAŁĘ Nr VII/99/2019 RADY MIEJSKIEJ LESZNA z dnia 21 marca 2019 roku w sprawie zasad nazewniczych dotyczących ulic, placów oraz dróg wewnętrznych położonych na terenie miasta. Prezydent miasta jakby zaraz potem, 6 maja 2019 roku wydał Zarządzenie Nr 188/2019 w sprawie powołania Zespołu do Spraw Nazewnictwa. Nawiasem pisząc, Zarządzenie to zostało opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Leszna dopiero 8 października 2020r. (maj 2019r. a październik 2020r.) - wiele zrobił Urząd Miasta Leszna, żeby to Zarządzenie Prezydenta Miasta jak najdłużej nie ujrzało światła dziennego. Tworząc ten swój, dodatkowy, Zespół do Spraw Nazewnictwa (zupełnie niepotrzebny, bo uchwała powinna wystarczyć, wszystko normować), Prezydent Miasta powołał się na ustawę samorządową oraz paragraf 8 w/w Uchwały Rady Miasta, który mówi: Wykonanie Uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Leszna. Czyli wykonanie uchwały rady miasta prezydent zrealizował powołując swój (prezydencki) Zespół do Spraw Nazewnictwa a więc równolegle obowiązuje uchwała i zespół do spraw nazewnictwa.  
 
Urząd Miasta Leszna powinien wreszcie przyjmować od mieszkańców (na ustandaryzowanym druku) wszelkie propozycje nazewnicze i upamiętniać nazwy ulic, rond, skwerów według tych przyjętych propozycji. W ten sposób już (luty 2022r.) czeka Żwirko i Wigura. https://elka.pl/content/view/94923/80/ W Wydziale Geodezji Urzędu Miasta Leszna (przygotowywanie projektów uchwał dotyczących nazewnictwa ulic/Regulamin organizacyjny Urzędu Miasta Leszna) powinien być bank przyjętych nazw, do korzystania i upamiętniania w przyszłości.
68. Dodane przez Ktoś, w dniu - 17-06-2023 10:40
Nic ująć nic dodać ;  
Wybieraliśmy w naszym okręgu :  
Mroczkowska 1059 głosów PO 
Ratajczak 492 głosów PIS  
Mówi Wam to coś ?
69. Dodane przez Anna, w dniu - 17-06-2023 10:46
Pani Mroczkowska kierowała się tylko miłością prawa. Czas zacząć wcielać w życie prawo miłości &
70. Dodane przez Halina, w dniu - 17-06-2023 10:52
Aby pani Mroczkowskiej nie przyszło do głowy znowu coś kontrowersyjnego 
dla przypomnienia, mamy w Lesznie "Skwer Seniorów" i "Pole Nadziei".
71. Dodane przez do 70, w dniu - 17-06-2023 12:03
Czy nie było kolizji Skweru Pole Nadziei ze Skwerem Bogdana Marciniaka?
72. Dodane przez do kom. 64, w dniu - 17-06-2023 12:49
Chcemy aby rządzili w Lesznie ludzie z wysoką kulturą osobistą, bez względu jaką partię reprezentują? Tak, chcemy. Ale dostrzegam tutaj sporą sprzeczność z realnymi możliwościami ;)
73. Dodane przez Wygraj siebie, w dniu - 17-06-2023 13:17
I to są błędy opinii publicznej nie skwer seniorów tylko Klomb Seniorów . A to zmienia postać rzeczy
74. Dodane przez Henio, w dniu - 17-06-2023 13:21
Pani Mroczkowska(...)pani nawet nie jest z Leszna.niech głos mają rodowici leszczynianie.proponuje rodzinę wojskową najlepiej.np.w Żaganiu.
75. Dodane przez Paranoja, w dniu - 17-06-2023 13:29
Jutro sadzę Klon na upatrzonym skwerku , stawiam Tabliczkę imieniem mojego Stryja . I to już zaklepane , niech teraz jakaś tam Rada Miejska spróbuje coś uchwalić , to będę wzywał Ratajczakową o pomoc bo gadka jej poziomu targowiska dociera do takich jak Wy (...) Pani Mroczkowska nie zniżaj się Pani do jej poziomu . Naleciałości PIS -u dają o sobie znać (...)Gdyby miała szacunek dla opinii publicznej to powinna oddać mandat. (...)
76. Dodane przez Podatnik, w dniu - 17-06-2023 13:30
Pani Barbara chciała aby znowu było głośno o niej, ale było smutno bardzo smutno i przykro.
77. Dodane przez Do Kom. 49, w dniu - 17-06-2023 13:31
Pani Krystyno , w Łazienkach Królewskich jest już od 2 lat ! MüMüMüMü
78. Dodane przez do kom. 74, w dniu - 17-06-2023 14:33
Rodowici? A od którego pokolenia Szanowny Pan Henio Dyrdymała chciałby uznawać rodowitość? Jest Pan ze starego, leszczyńskiego rodu, sięgającego swych początków nadania prawa miejskich naszemu miastu?
79. Dodane przez Do kom 78 bardzo stary leszczyniak urodzony w Lesznie, w dniu - 17-06-2023 17:02
Jesli Pan jest jest leszczyniakiem od 1945 r to jest Pan napływowym mieszkańcem. I proszę nie ironizować ludzi majacych lesczczynskie korzenie z I połowy XX wieku. Ton pańskiego komentarza świadczy ze wiedzę o historii miasta posiada Pan ubogą oraz jakby Pan zawłaszczył sobie pohodzenie od nadania praw miejskich. A takie zachowania charakterystyczne są dla pewnej grupy ludzi obecnych mieszkańców "Dyrdymalow" ! . Jakich? Proszę się domyślić!
80. Dodane przez Obywatel, w dniu - 17-06-2023 18:33
Radna Ratajczak cytując Bartoszewskiego powiem dobitnie ; Warto być w życiu przyzwoitym &.Pani do tego bardzo daleko . Trochę kultury by się przydało , odsłuchałem i dziwie się ze radna reprezentuje taki poziom w tej Radzie . Ze tez nikomu to nie przeszkadza , aż Radna Mroczkowska skrytykowała zachowanie i nożyce się odezwały Ha Ha nie wiem śmiać się czy płakać . Uwaga ! Zwracajcie uwagę na poziom inteligenci kandydatów proponując miejsca na przyszłorocznych listach do Rady . Żeby nie było takiej wpadki jak z Ratajczak.
81. Dodane przez do kom. 79, w dniu - 17-06-2023 21:22
Ton komentarza był ironiczny, choć ze smutkiem między wierszami. Uzurpowanie sobie prawa odbierania głosu innym tylko dlatego, że ten ktoś być może mieszka krócej w danym miejscu, to mieszanka egoizmu, etnocentryzm i szowinizmu. Takie zachowania charakterystyczne są dla pewnej grupy "Dyrdymalow" ! Jakich? Proszę się domyślić!
reklama
82. Dodane przez Do kom.81 stary leszczyniak, w dniu - 18-06-2023 17:34
Nikt nie odbiera nikomu głosu. Może to lokalny patriotyzm stąd używanie określeń takich jak szowinizm, egoizm , etnocentryzm to wytaczanie ciężkiej artylerii przeciwko wróblom! A tak po prawdzie to trzeba pofatygować się o zrozumienie Pana Henia co nim kierowało. Jego opinia prawdopodobnie związana jest z nazwiskiem Pilsudski. Aby to zrozumieć trzeba zapoznać się z XX wieczną historią Wielkopolski, przyczynami wybuchu Powstania Wielkopolskiego i znaczenia nazwiska Piłsudski w przebiegu tego patriotycznego zrywu Wielkopolan ! Nazwałbym to zachowanie i znaczenie raczej niechlubnym (za co zresztą Pan Marszałek po czasie ze wstydem przepraszał Wielkopolan) ! A zatem jakie są zaslugi Pani Aleksandry Piłsudskiej dla Leszna I Wielkopolski ? Nikt nie kwestionuje jej zaslug dla wschodniej Polski ! Możliwe że Pan Henio tym się kierował i zasugerował Pani Mroczkowskiej Żagań! Mamy swoich lokalnych bohaterów wojskowych chociazby np. uczestników wypadu na Wschowe w wrześniu 1939 r .których my wiekowi leszczyniacy pamiętamy ! I proszę leszczyniakow nie nazywać "dyrdymalami" bo to niegrzeczne i lekcewazace a nawet trochę szowinistyczne z zabarwieniem etnocentrystycznym ! Nie należy brudzić gniazda do którego zostało się być przyjętym!
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Leszno -mieszkania d... Leszno 334486
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj