Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
8
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Marek, Michał,
Piotr, Stanisław,

MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ ZWYCIĘSTWA
Do końca roku 237 dni.
Start arrow Leszno arrow Król Leszczyński stanie przy Leszczyńskich

Nowy pomnik w Lesznie

Król Leszczyński stanie przy Leszczyńskich

26.07.2023. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Biuro MKZ)
Jesienią na Starówce stanie pomnik króla Stanisława Leszczyńskiego. Z inicjatywą jego postawienia wyszła Organizacja Turystyczna Leszno – Region, pomnik zostanie zaś sfinansowany ze środków Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, w ramach programu promocji Polski.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Organizacja Turystyczna Leszno - Region stara się upowszechniać postać króla związanego z Lesznem jako tutejszej atrakcji turystycznej. Od lat w Lesznie organizowana jest impreza „Powrót Króla”, w ubiegłym roku we francuskim Nancy i niemieckim Zweibrucken,
miastach, gdzie Leszczyński mieszkał, odbyła się promocja jego biografii.

-W tym roku „Powrót Króla” będzie miał nieco inny charakter, organizujemy tę imprezę w trójkącie trzech miejscowości regionu: Leszna, Rydzyny i Wijewa - mówi Piotr Jóźwiak, wiceprezydent Leszna i przewodniczący OT Leszno - Region. Organizacja zdobyła na to przedsięwzięcie grant z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w ramach programu promocji Polski, prowadzonego przez Pełnomocnika Premiera do spraw Polonii i Polaków za Granicą Jana Dziedziczaka. Jednym z elementów projektu będzie postawienie w Lesznie pomnika króla Stanisława. -Stanie on u zbiegu Rynku i ul. Leszczyńskich, przy Wieniawie - mówi Piotr Jóźwiak. Projekt pomnika został już wybrany, komisja zleciła jednak kilka poprawek; posąg będzie miał około 2 metrów, czyli będzie mniej więcej naturalnej wysokości. -Wzorujemy go na pomniku Stanisława Grochowiaka, który stoi na Placu Metziga - mówi Jóźwiak.

Postawienie pomnika planowane jest na przełom września i października, wtedy bowiem odbędzie się „Powrót Króla”.
 
Komentarze (51)
1. Dodane przez cxz, w dniu - 26-07-2023 12:55
Jaki jest sens stawiania pomnika na ewentualnej drodze dojazdowej dla Straży Pożarnej, służb medycznych? Zastawiamy cały rynek? Jak uprzedzicie osoby z niepełnosprawnością narządu wzroku? A rowerzyści? Dlaczego nie napiszecie, że ma kosztować około 120.000 zł, że na konkurs wpłynęły tylko dwa projekty. Pomnik St. Grochowiaka (2016 r.) kosztował 70.000 zł.
2. Dodane przez sid, w dniu - 26-07-2023 12:56
Te "bieda rzeźby" powinny raczej znikać z przestrzeni miejskich zamiast powstawać. Może lepiej zorganizować konkurs na jakąś ciekawą rzeźbę, która wpisze się na stałe w klimat miasta.
3. Dodane przez Igrzysk, nie chleba!, w dniu - 26-07-2023 12:58
Super wiadomość! Dokładnie tego brakuje nam w Lesznie i całej Polsce - więcej pomników! Zamiast prowadzić rzeczywiste inwestycje lub inicjatywy kulturalne to stawiamy pomniki... Jaka jest wartość dodana z tego "dzieła sztuki"? Ktokolwiek przyjedzie do Leszna by zobaczyć dwumetrowy pomnik króla?
4. Dodane przez to samo, w dniu - 26-07-2023 13:08
Lubił splendor. To samo dotyczy obecnej lokalnej władzy.
5. Dodane przez marco, w dniu - 26-07-2023 13:12
MAM NADZIEJE ZE JEDNA Z TYCH POPRAWEK TO TO W KTÓRA STRONĘ MA BYĆ ZWRÓCONY... NA POCZĄTKU BYŁA MOWA ZE MA BYĆ ZWRÓCONY W STRONĘ RYDZYNY.... CZYLI JAK BYŁBY NA TYM ROGU TO BYŁBY ZWRÓCONY D... (TYŁEM ) DO RYNKU BO RYDZYNA DOKŁADNIE W LINI PROSTEJ Z TEGO ROGU RYNKU
6. Dodane przez Trefniś, w dniu - 26-07-2023 13:16
Super. Będzie kolejne miejsce do składania kwiatów i spotkań leszczyńskich elit.
7. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 26-07-2023 13:31
Król idący piechotą kojarzy się jednoznacznie! Pomysł takiego akurat pomnika jest głupi.
8. Dodane przez do kom. 1, w dniu - 26-07-2023 13:36
Lokalizacja ta faktycznie może być kłopotliwa w sytuacjach awaryjnych, ale zakładam, że konsultowano ja ze strażą i policją. Być może na takie jej usytuowanie miały wpływ kamery monitoringu, które powinny ją mieć w zasięgu. 
 
Ale pomijając miejsce, jestem na tak. Zwłaszcza, jeśli rzeźżba nie będzie finansowana z budżetu miasta. Co prawda nie zmieni ona sytuacji turystycznej Leszna, ale jeśli już ktoś do nas trafi jakimś cudem, to zawsze będzie miał mały bonusik w postaci możliwości zrobienia sobie słit foci z królem.
9. Dodane przez do 4, w dniu - 26-07-2023 13:44
Ale wiesz, że za ten pomnik ja zapłacę, Ty zapłacisz, Pani zapłaci i Pan też zapłaci... bez względu, czy to samorządowy budżet miasta, czy państwowy są to nasze pieniądze je zasilają...
10. Dodane przez ., w dniu - 26-07-2023 13:52
posąg będzie miał około 2 metrów, czyli będzie mniej więcej naturalnej wysokości.  
 
Otyły, średniego wzrostu. (Austriacki list gończy za Stanisławem Leszczyńskim, 1733, Poczet królów i książąt polskich, red. A. Garlicki)
11. Dodane przez Mr. Odleżyna, w dniu - 26-07-2023 13:54
Zasługi owego króla dla Polski są delikatnie rzecz ujmując wątpliwe. Oczywiście wykorzystanie króla Stanisława do promocji regionu to co innego. Ale czy stawianie jegomości pomnika jest zasadne? W Rydzynie już jest i jest OK.
12. Dodane przez Tol, w dniu - 26-07-2023 14:05
Miejsce nie jest odpowiednie . Trzeba je zmienić na np. miejscowkę kolo wejścia do Ratusza lub Biblioteki . No chyba ,że miasto chce się przyczynić do zdarzeń wypadkowych rowerzystów , ludzi na hulajnogach dzieci na rowerkach Mogą to być rożne wypadki , nawet śmiertelne .
13. Dodane przez Jędrzej, w dniu - 26-07-2023 14:28
Polska to kraj krawężników, barierek, chopków, łańcuchów, kołków, betonowych słupów, dojazd do pacjenta czy do nagłego zdarzenia utrudniony wszyscy się odgradzają
14. Dodane przez sweet, w dniu - 26-07-2023 14:29
Stanisław Leszczyński nie zasługuje na pomnik - oficjalnie król, a w rzeczywistości podnóżek króla szwedzkiego. Jak dla mnie, jeden z największych zdrajców Rzeczypospolitej.
reklama
15. Dodane przez Z.., w dniu - 26-07-2023 15:07
Do tych co nie szanują króla Polski. Dwukrotnego. 
To nie był Hitler, czy Stalin, żeby się go wstydzić. Czasy były, jakie były, a człowiekiem, reformatorem i humanistą był wybitnym, ale cóż - Rzeczpospolita szlachecka... Był dwukrotnym królem Polski i należą mu się nawet dwa pomniki - jak psu kość. A że miejsce nie jest najlepsze, no cóż, pewnie przy ratuszu byłoby lepsze. I proszę mnie nie pouczać, że nie był reformatorem, bo był, Tylko Staszic to wie. I zdrajcą nie był, tylko działał taj, jak mógł, a że mógł niewiele bo sąsiedzi się wtrącali siłą ... A "łatkę zdrajcy" przypiąć łatwo. I nic więcej nie wiesz na jego temat. A "Głos wolny wolność ubezpieczający", a reformy agralne - rezygnacja z pańszczyzny, a obrona praw mieszczan, a utworzenie armii i zniesienie wolnej elekcji ... etc. Ale nie. Najłatwiej - zdrajcą był i tyle. Smieszne.
16. Dodane przez do 14. Dodane przez sweet, w dniu - 26-07-2023 15:09
a który w XVIII wieku nie był podnóżkiem saskim, pruskim, rosyjskim? cała epoka szamba nazywanego szumnie królami, ostatnim prawdziwym królem był Jan III Sobieski
17. Dodane przez Karol kilka lat później, w dniu - 26-07-2023 15:30
Czyżby przewidzieli zmianę ustroju? 
Ta zmiana jest nieodwracalna!
18. Dodane przez do kom. 14, w dniu - 26-07-2023 15:51
Nawet jeśli faktycznie tak było, to jednak był to ziomal. Władza zdaje się to rozumieć, bo na swojaków patrzy się przecież przez palce. Najwyżej jak się wkurzą to przyjadą do Leszna i powiedzą przed kamerami, że Leszczyński to był taki Tusk XVIII wieku ;)
19. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 26-07-2023 16:26
Jeżeli ostatnim prawdziwym królem był Jan III Sobieski, to znaczy, że nie mamy coś szczęścia do władców. Na początku potopu szwedzkiego, w 1655 roku Jan Sobieski opowiedział się po stronie Szwedów. Złożył hołd i przysięgę wierności królowi szwedzkiemu, który Polskę najechał i walczył przeciwko królowi polskiemu. To był akt zdrady względem Jana Kazimierza. Uczestniczył ponadto w buntowaniu armii i przeciąganiu jej na stronę Szwedów. Niektórzy sugerują, że mógł razem ze Szwedami oblegać Jasną Górę. Dopiero 24 marca 1656 opuścił szeregi szwedzkie. Ale to nie wszystkie jego dokonania". W końcu patriotyzm i zdrada to rodzeństwo, choć przedstawia się nam je w czarno białych barwach.
20. Dodane przez Dadam, w dniu - 26-07-2023 16:41
... a co taki maluch, w Nancy na Rynku to takiego mają :)))
21. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 26-07-2023 16:50
Jaki ten pan J. jest wdzięczny preziowi za grant, który i tak przedtem wyciagnął z naszych kieszeni. Rządzić nie swoimi pienięzmi to łatwizna, a jeszcze lepiej je wydawać. Pomijam już beznadziejną trafność w wyborze postaci.Tuzy ekonomii.
22. Dodane przez Zła lokalizacja, w dniu - 26-07-2023 17:00
Zmieńcie miejsce!
23. Dodane przez PL, w dniu - 26-07-2023 17:08
Odnoszę wrażenie, że to działacze Organizacji Turystycznej LESZNO REGION siebie dowartościowują?!  
Ten król w żaden sposób nie zasługuje na te zaszczyty! 
To, że nazwisko ,,leszczyński" to wcale nie nobilituje go do bycia godnym wyróżnień! 
Shańbił się i uszedł z życiem! Bohater?
24. Dodane przez do 17. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 26-07-2023 17:18
Tak naprawdę trudno powiedzieć co by było, gdyby cała Polska oddała się pod szwedzką jurysdykcję. Szwedzi nie planowali włączyć Polski do swojego terytorium, mieli tylko pretensje do korony. Szwedzi mogli wyciągnąć Polskę z wieków ciemnych duchu reformacji, gdzie do powiedzenia mieliby więcej światli ludzie jak Komeński, zamiast zaściankowej niepiśmiennej szlachty i wszechwładnego zacofanego Kościoła Katolickiego. Dodatkowo dokonaliby reformy zacofanej polskiej armii, która opierała się na szabli, podczas gdy szwedzka na sile artylerii. Pewnie wreszcie by powstała polska flota wojenna i handlowa. Mało kto wie, że wówczas połowa bogactwa Holandii powstawała, bo Polska sprzedawała zboże za bezcen Holendrom z braku jakichkolwiek umiejętności handlowych i możliwości transportu, a Holendrzy rozprowadzali je potem po Europie Zachodniej za krociowe zyski. Wreszcie może połączone siły szwedzko-polskie pobiłyby Rosję pod Połtawą i zlikwidowały lub przynajmniej zreformowały ten azjatycko-mongolski twór.
25. Dodane przez popieram 23, w dniu - 26-07-2023 17:36
O, to to!
26. Dodane przez turystyka, w dniu - 26-07-2023 17:42
Ktoś tu niedawno pisał o braku troski miasta o turystykę. Można odnieść wrażenie, że troska jest ale o wzajemną turystykę wyjazdową, szczególnie za granicę kraju. Okazuje się, że w Lesznie nie ma oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego (PTTK), nie ma w wykazie PTTK. Z Wielkopolski jest m.in. Gniezno, Jarocin, Kalisz, Konin, Kościan, Krotoszyn, Ostrów Wlkp., Piła, Poznań, Rawicz. Nie ma Leszna. W Lesznie jest Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Leszno-Region, siedziba Karasia 15, z przewodniczącym, Panem Wiceprezydentem Miasta Leszna. Wielce wątpliwe jest, że za organizowane spacery po mieście Muzeum Okręgowe pobiera opłatę, 10 zł. Tak nie powinno być. W Lesznie nie ma żadnego towarzystwa związanego z Lesznem jako całość, np. towarzystwa miasta Leszna, miłośników miasta Leszna czy towarzystwa ziemi leszczyńskiej pojmowanej jako przede wszystkim miasto Leszno.
27. Dodane przez link, w dniu - 26-07-2023 17:46
https://elka.pl/content/view/112005/80/
28. Dodane przez Z Leszna, w dniu - 26-07-2023 18:01
Świetny pomysł, popieram.
29. Dodane przez xx, w dniu - 26-07-2023 19:52
przeciesz tam niema cozwiedzac to nie jest miasto turystyczne
30. Dodane przez Robert, w dniu - 26-07-2023 20:40
Nie musi to być miasto turystyczne,jak Toruń, a można do Leszna przyjechać i wiele zobaczyć. Najpiękniejszy ratusz w Wielkopolsce, ( na pewno nie ratusz w Poznaniu) Bazylikę, Synagogę, Pałac Sułkowskich, Lapidarium,Kościół Św. Jana. Czy Piła, Konin,Ostrów Wlkp,lub Luboń, Kościan są miastami turystycznymi.Nie,ale można tam pojechać i też coś ciekawego się znajdzie.Do dużych miast turystycznych w Wlkp zaliczamy Poznań, choć przy Wrocławiu, Gdańsku, Toruniu wypada blado,nie mówiąc o Krakowie.W Wielkopolsce także turystyczne Gniezno i trochę też do miasta turystycznego zaliczamy Kalisz.Ogólnie Wielkopolska turystycznie wypada blado do Dolnego Śląska na przykład.
31. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-07-2023 21:21
Basen nowy zbudujcie a nie kolejne polityczne pierdoły .
32. Dodane przez atom, w dniu - 26-07-2023 21:28
Kolejny przykład na jak bezsensowne pomysły wydawane są pieniądze podatników czyli nas wszystkich . Udawanie że za to zapłacił kto inny nawet nie jest już śmieszne.
33. Dodane przez Kościaniak, w dniu - 26-07-2023 21:38
Wreszcie Królmpowraca dodomu
34. Dodane przez do kom. 26, w dniu - 26-07-2023 21:47
M.in ja wiele razy pisałem o problemie turystyki w Lesznie.  
 
Towarzystwa i organizacje być może byłyby w tym pomocne, ale wcale nie jestem przekonany co do skali tego wsparcia dla naszego miasta. Obawiam się, że mogą tracić czas na regulaminy, wizerunek własny, stołki, stronę formalną, itp. Tu potrzeba bardziej spojrzenia biznesowego. 
 
Pomniki i przeciętne zabytki dla większości ludzi mogą być ciekawym uzupełnieniem wizyty w Lesznie. Ale NIE BĘDĄ magnesem przyciągającym dużych grup turystów. Aby Leszno było atrakcyjne dla turystów ( jak sama nazwa wskazuje ) POTRZEBA PRAWDZIWYCH ATRAKCJI turystycznych, a dopiero później bardzo taniej, ale dobrze przemyślanej promocji. I dodatków. 
 
Mnóstwo mieszkańców naszego miasta podróżuje po kraju i świecie. Część z nich w sposób mniej typowy, co może być pewną niszą rynkową. W Lesznie ciekawą i ( wydaje mi się, że ) coraz lepiej rozwijaną propozycją niszową jest już oferta lotniska, w tym rewelacyjny tunel aerodynamiczny. Może brakuje jeszcze szkoły pilotażu z symulatorami, przyciągającymi tutaj adeptów latania na min. kilka dni? Nie wiem. Nie znam się na lotnictwie dobrze. Ale zapewne jest tam niezły potencjał. 
 
Nasi podróżujący mieszkańcy mogą mieć wiele pomysłów, którymi chętnie podzielą się z władzami. Wystarczy ich do tego odpowiednio zachęcić, aby z morza pomysłów wybrać najciekawsze ( i realne ) propozycje i zacząć je systematycznie wdrażać. To wcale nie muszą być duże wydatki, bo przede wszystkich liczą się POMYSŁY. Tak jak w biznesie. Ale jeśli ktoś sam nie prowadził nigdy swojego biznesu, nie czuje potrzeby i potencjału zaangażowania setek lub tysięcy ludzi do takiego celu.  
 
Brak konsultacji społecznych z prawdziwego zdarzenia, to jest wielki, w tym turystyczny problem naszego miasta.
35. Dodane przez Do 24, w dniu - 26-07-2023 22:37
Bardzo mi się podoba ta alternatywna wersja wydarzeń. Myślę, że już sama reformacja bardzo dużo zmieniłaby w naszej polskiej mentalności. To był krok milowy dla niektórych krajów Europy. Katolicyzm Polskę zablokował na rozwój. Jest ciekawa książka Agaty Bielik-Robson i Tadeusza Bartosia pt. "Kłopot z chrześcijaństwem". Dopiero zaczynam czytać, ale już na początku jest właśnie o tym mowa. Ciekawa forma rozmowy między autorami. Wciąga.
36. Dodane przez Do 20, w dniu - 26-07-2023 22:47
Ładny król, a gdzie pan Dadam na tym zdjęciu? Ten co schodzi ze schodów? Coś jakby mi znajomy? To możliwe?
37. Dodane przez Pan dobrego czasu, w dniu - 27-07-2023 00:30
Obstawiam, że jakiś menel z Rynku go obsika !!!  
Albo będzie przynim spał z tanim winem #
38. Dodane przez Hans Kloss, w dniu - 27-07-2023 06:24
Masoneria lubi się lansować. Santo subito!
39. Dodane przez za, w dniu - 27-07-2023 07:22
Zabawa miastem.
40. Dodane przez Jac, w dniu - 27-07-2023 07:37
To był kiepski król
41. Dodane przez Dina, w dniu - 27-07-2023 09:02
Przy Ratuszu w narożniku, w stronę Rydzyny, było by dobre miejsce dla króla.
42. Dodane przez elo, w dniu - 27-07-2023 09:17
Nie nie nie, dla formy, miejsca i wizerunku bez sensu ani to nie wygląda na króla, ani na cokolwiek, pomnik to pomnik powinien być cokół król wysoko z opisem kto zacz aby wszyscy także przyjezdni wiedzieli, w tej postaci widzę jak codziennie psy sikają na króla a pijaczki i złośliwcy robią gorsze rzeczy. Sama postać jest niezła tylko jak mówię wysoko na cokole np. przy ratuszu.
43. Dodane przez Mates, w dniu - 27-07-2023 09:30
Ja was ludzie nie rozumiem, jak jesteście w innych miastach to walicie foty z każdym pomnikiem na swojej drodze a teraz macie problem ze w Lesznie postawią...
44. Dodane przez do 42, w dniu - 27-07-2023 10:40
Lubię w tym miejscu gdzie ma być pomnik popatrzeć sobie na ratusz.Gdy król będzie stał w tym miejscu to podejdę do niego ,klepne i powiem Pan tu nie stał. Oczywiście, że pomnik powinien być przy ratuszu na cokole.No ale są mądrzejsi.
45. Dodane przez a, w dniu - 27-07-2023 10:42
Z takim pomnikiem to mnóstwo roboty mieli i mają. Ogłosić konkurs. Sześcioosobowa komisja konkursowa. Czy przewodniczącym tej komisji był Drugi Wiceprezydent Miasta Leszna? Czy ktoś policzył, ilu miejskim gremiom (pomijam spółki) przewodniczy lub współprzewodniczy Drugi Wiceprezydent Miasta Leszna? Teoretycznie i w praktyce, bo są miejskie komisje wieloosobowe (kilkanaście osób), gdzie do decydowania dopuszcza się niepełny skład komisji i wtedy przewodniczący może w ogóle nie uczestniczyć w decydowaniu ale ma funkcję przewodniczącego komisji.
46. Dodane przez Do 43, w dniu - 27-07-2023 10:49
O sobie piszesz? 
W każdym mieście walisz? 
Szopen, Kopernik, Mickiewicz, Neptun? 
Pomnik Zygmunta III Wazy ufundował Władysław IV Waza, syn! 
Dzisiejsza zabawa historią kilku nawiedzonych ,,społeczników" za pieniądze podatników? 
Zrzutki wśród ludzi organizować na takie bzdury a nie ruszać budżetu miasta! 
Podatek dla miasta za grunt i ubezpieczenie OC na wszelki wypadek? 
ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁASNE PIENIĄDZE ochłodzą te gorące głowy?
47. Dodane przez skład komisji, w dniu - 27-07-2023 11:24
Kto powołał komisję? Jaki był skład komisji? Czy był przedstawiciel mieszkańców?
reklama
48. Dodane przez Leszek, w dniu - 27-07-2023 11:28
Miasto Leszno to miasto pomników tak się rozwija że skrzydła już dawni odpadły. Jest kasa trzeba ją wydać. Betonujemy i wstawiamy pomniki a zabytki rozbieramy bo za drogo remontować za pogotowie na 17 Stycznia ktoś powinien gnić w więzieniu a nie rozebrać sprzedać i jakiś syf nowoczesny wybudować.
49. Dodane przez Lesio, w dniu - 28-07-2023 12:26
No nie znów rozrzutność ?! A niby kryzys ekonomiczny, a niby mamy zaciągać pasa a urzędasy nie czują nic? Jasne że krucho z kasą szczegolnie w Lesznie, gadaliście o oszczednościach a zostało miasto zaniedbane i zarośnięte, na etaty was nie stać w MZZ bo...trza pomniczki sriczki tam codziennie stoją menele to już chybawystarczy ! 
Tak, rozumie że to nie z tego konta księgowego ale wyobraźnia kompletnie nie działa, tak rozumiem że wybory kroczą ale mnie nie kupicie na ten "puder i róż na policzki", działać należy od podstaw, kupcie sobie ołówki i liczcie !
reklama
50. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 28-07-2023 16:11
No, a co z cmentarzem wojennym żołnierzy Napoleona w Strzyżewicach??? 
Będzie jakieś upamiętnienie? 
Czy tylko pruskie groby innowierców są oczkiem w głowie regionalistów? 
 
"Podczas 2 wojny światowej i tuż po zakończeniu, wiele grobów zostało zniszczonych i splądrowanych." 
https://leszno.naszemiasto.pl/zobacz-jak-wygl(...)w/ar/c1-9066245 
 
No ale co z grobami Francuzów z wyprawy na Moskwę ? 
Zdaje się , że to na ich grobach postawione były te które zostały później zniszczone.
51. Dodane przez Xxx, w dniu - 03-10-2023 18:14
Czytając komentarze, chyba lokalna władza nie przemyślała sprawy i strzela sobie w kolano i wystawia takie o to świadectwo. Pomnik niegospodarności. Lud już nie taki ciemny się okazało a owy król "błaznem" się okazuje.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj