Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow Leszno arrow Znamy oferty na pływalnię Akwawit. Trochę brakuje

Minął ważny termin

Znamy oferty na pływalnię Akwawit. Trochę brakuje

21.08.2023. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Dwie firmy złożyły oferty w przetargu na remont pływalni Akwawit w Lesznie. Obie przekraczają założony budżet 65 milionów złotych. Droższa to 88 milionów złotych, tańsza wynosi 74 miliony. O tym, czy miasto dołoży brakującą kwotę, zdecydują prezydent i radni.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Przetarg na modernizację nieczynnej pływalni został ogłoszony w czerwcu. Termin składana ofert pierwotnie wyznaczono na lipiec, jednak był on kilkakrotnie przekładany ze względu na pytania potencjalnych oferentów. Ostatecznie ustalono go właśnie na dziś, czyli 21 sierpnia.
Koperty właśnie zostały otwarte. -Wpłynęły dwie oferty - powiedziała Radiu Elka Celina Pilżys-Kosmatka, naczelnik Wydziału Inwestycji UML. Pierwsza, złożona przez firmę Alstal z Bydgoszczy, opiewa a 87,9 miliona złotych, drugą przedstawiła firma Adamietz, znana leszczyniakom z budowy nowej siedziby Miejskiej Biblioteki Publicznej - tu oferta wynosi 73,9 miliona złotych. Obie więc są wyższe niż zaplanowany budżet. -Na inwestycję przeznaczono kwotę 65,2 miliona złotych - mówi Celina Pilżys-Kosmatka. 26 milionów stanowi tu dofinansowanie z Polskiego Ładu. Jak dodała pani naczelnik, firma z Bydgoszczy udziela na swoje roboty 60 miesięcy gwarancji, podczas gdy Adamietz daje 96-miesięczną gwarancję.

Przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, obecnie trwa analiza ofert. O tym, czy miasto dołoży do inwestycji brakującą kwotę prawie 9 milionów, czy ogłosi nowe postępowanie, zdecyduje prezydent i radni miasta. Inwestycja ma być przeprowadzona w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ciągu trzech lat, planowane otwarcie zmodernizowanej pływalni planowane jest na koniec 2026 roku.
 
Komentarze (101)
1. Dodane przez Leszczyniok!, w dniu - 21-08-2023 11:16
bOROWIAK, sypnij groszem, kasą miejską potrząsnij! 
W końcu obiecałeś basen z halą widowiskowo-sportową! A że kasa nie Twoja, a Nasza, to co tam! Zadłużenie miasta rośnie w tempie wykładniczym!
2. Dodane przez johnny11palców, w dniu - 21-08-2023 11:18
Za taki hajs można wybudować dwa mniejsze pływalnie. https://www.tuwroclaw.com/wiadomosci,wroclaw-umowa-na-budowe-trzeciego-aquaparku-podpisana-koszt-blisko-40-mln-zl,wia5-3273-63322.html
3. Dodane przez Rey 105, w dniu - 21-08-2023 11:33
Szkoda kasy na ten budynek 
Może by warto odnowić ,ale nie za te pieniądze
4. Dodane przez abc, w dniu - 21-08-2023 11:42
Za oferowane pieniądze to chyba 2 Akwawity od podstaw postawią.
5. Dodane przez budowlaniec, w dniu - 21-08-2023 11:44
Cudów nie ma, całość zamknie się w 100 000 000 i to jak zaczną dziś. Potem miasto ponownie sprywatyzuje basen jakiemuś biznesmenowi, który go wyeksploatuje do kompletnej ruiny i ponownie odda miastu do remontu :) :) :)
6. Dodane przez xxx, w dniu - 21-08-2023 11:45
Skóra cierpnie wiedząc, za jakie pieniądze inne samorządy budują nowe kompleksy pływalni łącznie z basenami odkrytymi, jako jedna inwestycja. To jest obraz stałego niedowładu leszczyńskiego samorządu począwszy od końca 2014 roku. Skóra cierpnie, jak w Lesznie szasta się publicznymi pieniędzmi, marnuje się pieniądze a mówi się tutaj tylko o pieniądzach z pomijaniem tego, w co ma być wyposażona ta pływalnia a i tak plan rzeczowy i finansowy z wykonaniem z pewnością nie będzie się zgadzał (vide: m.in. biblioteka, basen odkryty).
7. Dodane przez Stefek, w dniu - 21-08-2023 11:47
Ludzie czy wy nie widzicie, że jesteśmy robieni w WAŁA? Kilka lat temu rada miasta stwierdziła, że 6 milionów było nie do przyjęcia na remont, a Borowiak chciał budować basen na Antoninach. Za chwilę niespodziewana zmiana opcji i decyzja żeby kupić "trupa" - szacunek, że 30 milionów miało starczyć, za chwilę już się z tego robi 65 melonków, a teraz mamy już 74. Doliczcie jeszcze do tego 3, za które kupiliśmy tego trupa. Proszę publicznie wskazać: kto decydował o zakupie basenu? kto robił szacunek remontu? My powinniśmy to wiedzieć bo to my będziemy za to płacić latami.
8. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 21-08-2023 11:50
Grzanie tematu, który nigdy nie doczeka się realizacji. Borowiak doprowadził do ruiny finanse miasta, samorządu nie stać nawet na utwardzenie małego placyku koło Ćwiczni. Skąd niby wytrzaśnie nagle ponad 50 milionów PLN-ów? Wykopie z ogródka? Zacznijcie myśleć ludzie i nie dajcie się nabrać na tę nachalną propagandę sukcesu. Nie będzie niczego, jak u Kononowicza. Ale będzie żużel.
9. Dodane przez Poza obietnica., w dniu - 21-08-2023 11:52
Zatem sprawa stała się jedną i to na długo przed majowymi wyborami Do Samorządu m.Leszna.Obietnica złożona przed 5-cioma laty przez obecnego prezydenta (wtedy kandydata)...nie została dotrzymana (Pływalnia już nie pracuje równe 5 lat i nie będzie pracować w czasie obietnicy złożonej przez p. Borówiaka.).Wyciągniemy Wnioski podczas Samorządowych Wyborów. ( maj 2024r). Stefan z dużą rodzina.Leszno.
10. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-08-2023 11:54
Jeszcze się nie zaczęło, a już się zaczęło. Dodatkowe miliony potrzebne na gwałt. Czyli już byłoby do wyłożenia z kasy miasta 48 milionów. Olbrzymie pieniądze. A tak pewnie wszyscy czują w kościach, że to nie koniec kosztownych niespodzianek. Na plus jednak informacja o długim terminie gwarancji.
11. Dodane przez xxx, w dniu - 21-08-2023 12:01
Borowiak: hala z basenem jeszcze w tej kadencji: https://elka.pl/content/view/93498/80/
12. Dodane przez nie mogę, w dniu - 21-08-2023 12:08
Wszystkie pierwsze osiem komentarzy napisał ten sam człowiek i oczywiście będzie pisał dalej.
13. Dodane przez Wybory mają sens, w dniu - 21-08-2023 12:15
Czym kierowali się ludzie wybierając Borowiaka oraz pl 18 ? Zadaję sobie pytanie dlaczego temat basenu jest tak mocno naciskany, skoro remont jest mniej opłacalny niż budowa nowego kompleksu ???
reklama
14. Dodane przez do kom. 74, w dniu - 21-08-2023 12:15
Czyli Akwawit ( jak dotąd ) to 3 mln + 74 mln zł = 77 mln zł. Z czego z kasy miasta 3 mln plus 48 mln zł = 51 mln zł 
Remont Trapezu ( jak dotąd ) 13,5 mln zł, z czego z kasy miasta 8,5 mln zł 
 
Razem z kasy miasta min. 60 mln zł plus z Polskiego Ładu łącznie 31 mln zł. 
Total ok. 90 mln zł i to nie licząc możliwości uzyskania kilku mln. za ew. sprzedaż nieruchomości po Trapezie.  
 
Za 90 mln zł, na miejskim gruncie nie powstałaby nowa hala sportowa z basenem, która pozwoliłaby pochwalić się prezydentowi realizacją obietnic wyborczych? Czemu ja tego nie rozumiem?
15. Dodane przez ant, w dniu - 21-08-2023 12:18
Doprowadził do ruiny miasto bo cywilizacyjne cofanie się to swoiste doprowadzanie do ruiny. I jeszcze przy takim wzroście wydatków i zadłużenia. Wydatki na przejadanie pieniędzy.
16. Dodane przez amen, w dniu - 21-08-2023 12:23
muszą sypnąć. jak nie sypną to jest to zdecydowany koniec włodarzy. z tego bubla muszą wyjść z twarzą. mogli dostać za darmo działkę i wybudować nowy basen z siłownią, sanami, spa za dużo tańsze pieniądze, i który zapewne byłby tańszy w utrzymaniu niż taki kloc akwawit ale kupili trupa i teraz remont będzie droższy niż nowa inwestycja. oby tylko później nie wpadli na pomysł żeby wydzierżawić go prywatnemu operatorowi.... masakra
17. Dodane przez obserwator, w dniu - 21-08-2023 12:23
Zburzyć i postawić nowy. 
W tej kwocie, jaką planuje Urząd, basen nie zostanie wyremontowany. Albo dołożą kasy (a jeszcze trzeba dać na żużel) albo odpuszczą temat.
18. Dodane przez świadomy, w dniu - 21-08-2023 12:26
Niegospodarność, defraudacja publicznych pieniędzy a do tego realizacja zbrodniczych rozporządzeń srovidowych, czyli gwałcenie najwyższego aktu prawnego jakim jest konstytucja, ograniczanie działalności gospodarczej, zamykanie budynków użyteczności publicznej, brodzik, trapez, dotowanie prywatnego podmiotu, kolarzyków i tak można wymieniać. No ale to jest wszystko paszkwil.
19. Dodane przez popieram 7, w dniu - 21-08-2023 12:30
Oczywiście, że jesteśmy robieni w wała tak, jak zrobieni zostaliśmy w wała, jak chodzi o brodzik widmo. Traktowani jesteśmy jak niewolnicy, jak zło konieczne tego miasta. Ile lat trwa dyskusja nad tym Akwawitem? Dlaczego żaden z radnych nie powie: dość! Tutaj też ryba psuje się od głowy.
20. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 21-08-2023 12:31
Odpowiedź na pytanie skąd Prezydent weźmie pieniądze odpowiedź brzmi - z kolejnych zobowiązań dłużnych. Przecież to nie on powiedział, że 2020 rok będzie ostatnim, w którym miasto będzie emitowało obligacje, a Pani Skarbnik. Więc jego ta obietnica nie obowiązuje, prawda? ;) 
 
W tym miejscu warto przypomnieć, że pieniądze z Polskiego Ładu są tylko częściową rekompensatą strat, bo zostały one wcześniej odebrane samorządom. Przychody Leszna za 2019 rok miały wynieść ok. 514 mln zł, a za 2023 rok już tylko ok. 457 mln zł, czyli aż 57 mln zł mniej!
21. Dodane przez Wasal, w dniu - 21-08-2023 12:33
Hahahaha
22. Dodane przez pytania, w dniu - 21-08-2023 12:44
Napiszcie wreszcie ludziom, za co te miliony. Co tam ma być? W co wyposażone? Czy będzie dołączony basen odkryty, itd.
23. Dodane przez Widz, w dniu - 21-08-2023 12:50
Tu nie chodzi żeby złapać króliczka, ale aby go gonić. 
Podczas gonitwy nie jedno spadnie. Wystarczy podnieść.
24. Dodane przez Leon, w dniu - 21-08-2023 12:54
Czekamy...
25. Dodane przez Witek, w dniu - 21-08-2023 12:56
Miasto nas skubie coraz mocniej.
26. Dodane przez Do 2, w dniu - 21-08-2023 12:56
Za te pieniądze to możemy wybudować sobie 2 baseny.
27. Dodane przez Renia, w dniu - 21-08-2023 13:03
Jak się ma do tych ponad 70 milionów utrzymanie Teatru Miejskiego za 1,4 mln rocznie. A ile będzie kosztować roczne utrzymanie pływalni ?
28. Dodane przez do stefek z poz 7, w dniu - 21-08-2023 13:10
szacunki robil Kosmider z Kotomska i jeszcze paru w komisji - znawcy
29. Dodane przez dzuljani, w dniu - 21-08-2023 13:11
Trochę brakuje to dla mnie może byc 1 zł ale nie 9 mil, albo 23 . 
(...)
30. Dodane przez Prawda, w dniu - 21-08-2023 13:13
Budynek AKWAWITU - piękna laurka lewicowej prywatyzacji.
31. Dodane przez Adam, w dniu - 21-08-2023 13:26
Miało być tanio. Kupiono ruinę którą nikt nie chciał. Radni Leszna czy Wy myślicie?? Dlaczego pozwalacie na tą złodziejską politykę prezydenta I jego świty. Uważam że czas najwyższy by służby przyjrzały się tej działalności.
32. Dodane przez xxxx, w dniu - 21-08-2023 13:31
Przedwyborcze obietnice Adama Kośmidra 
60 hektarów za darmo i pokaźne inwestycje.https://elka.pl/content/view/90386/80/
33. Dodane przez popieram 20, w dniu - 21-08-2023 13:37
To jest taka taktyka ("nie ja") a na wszystkie wydatki miasta przecież zgodzili się radni.
34. Dodane przez Babcia, w dniu - 21-08-2023 13:55
Nowy prezydent (nie p. Borowiak) będzie miał nie lada problem zostawiony przez starych włodarzy. A pod dywanem będzie więcej takich "perełek"
35. Dodane przez inka, w dniu - 21-08-2023 13:56
żwirownie naiwnym sprzedac tam są utopione ponad 2 mln takie to decyzje sa podejmowane ,ze to bylo drugie dno nie mam wątpliwości natomiat miasto sprzedalo dzialki pod budowe domow ludzie mieszkaja prawie 20 lat ,a miasto nawet oswietlenia nie zrobilo za żwirownia są osiedla mieszkaniowe podlegające urzedowi w Święciechowie są lampy ,drogi w miare ogarniete na osiedle kolo szkoły nr 4 nie ma na nic ,a basen za kupe kasy chce odnawiać człowieku popelniasz gafy za gafą myślę ,że wiosna roztrzygnie te dylematy i tą całą RADĘ MIASTA przegonić na 4 wiatry od lat siedza te same osoby którym idzie tylko o kase za posiedzenie NOWE trzeba na wiosne wybrac bo te sie juz odbijaja czkawką
36. Dodane przez Gość, w dniu - 21-08-2023 14:08
Ile lat trzeba teraz, aby ta inwestycja zwróciła się? Bez sensu
37. Dodane przez Debecik Budżecik, w dniu - 21-08-2023 14:09
Ciekawych projektów rozwijających miasto na wiele lat do przodu jest bardzo dużo, ale Leszno decyduje się na ogromnie kosztowny marketing polityczny.
reklama
38. Dodane przez do kom. 30, w dniu - 21-08-2023 14:16
A co to za budynek Akwawitu. Właściwe nazewnictwo się kłania , a nie paplanie. 
Zobacz ile pieniędzy między palcami ucieka: żużel (prywata), pomniki, skwery, itp. 
Dział inwestycji chyba męczy się w tej pracy w UM. Bo co oferta z zewnątrz to jest kosmos. Zamiast przedstawiać łyse liczby przeanalizować dokładnie za i przeciw, i wysunąć solidne wnioski.  
A nie bo jest za dużo.............. Trudno powiedzieć co to znaczy.
39. Dodane przez 9 milionów, w dniu - 21-08-2023 14:37
Trochę brakuje? 9 milionów to jest trochę? Człowiek zarabiający 3 tysiące miesięcznie musiałby pracować na to... 250 lat.
40. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 21-08-2023 14:43
borowiak ile???? inni za połowę budują całe Aquaparki po co kupowałeś tego trupa? chyba że masz w tym prywatny interes? chłopie weź już odejdź ulżyj miastu!!!
41. Dodane przez x, w dniu - 21-08-2023 14:53
moge zrobic za polowe systemem deweloperskim wiec nie szukajcie tanszego tylko lepszego bo poprawki was zezra
42. Dodane przez Błażej Referendarz, w dniu - 21-08-2023 15:11
Nie zgadzam się na ten basen i na tak duży koszt budowy -proszę o referendum w tej sprawie.
43. Dodane przez Jan, w dniu - 21-08-2023 15:17
A wystarczy nie dawać na unie. Z basenu więcej osób skorzystaj niż z upadającej uni.
44. Dodane przez Paweł, w dniu - 21-08-2023 15:19
Kiedy poznamy Generalnego Wykonawcę tej inwestycji??
45. Dodane przez Inka, w dniu - 21-08-2023 15:34
MILIONY TOPIONE W AQUAPARKACH. Budują po to, by kupić sobie głosy w kolejnych wyborach. Albo dlatego, że taka moda, tłumaczą, że inwestycja przyda prestiżu i zwiększy atrakcyjność turystyczną gminy. Samorządowcy szybko przekonują się jednak, że do aquaparku trzeba dopłacać, średnio milion złotych rocznie. I zaczyna się szukanie programów ratunkowych. Specjaliści nie pozostawiają złudzeń: park wodny to kosztowna i nierentowna inwestycja. Jest jak centrum kultury wchłonie każde pieniądze. Czy aby na pewno potrzebna? Duży Wrocław ma też problemy ze swym auaparkiem. Ze względu na wysokie ceny energii woda w zimie była tam bardzo zimna. Obecnie ludzie narzekają na ścisk jaki tam panuje, wysokie ceny, niekompetentną obsługę. Nie ma tam limitów osób ze względu na chęć wysokiego zysku. Ogólna ocena tego obiektu to 2,2 na5 punktów. Podobnie się ma słynny Tropical Island w Berlinie. Wysokie ceny gazu spowodowały drastyczne podwyższenie kosztów bardzo energochłonnego tworu. Do tego dochodzą ciągłe remonty coraz bardziej sypiącego się obiektu. Dlatego zawsze byłam przeciwna budowie dużego aquaparku w Lesznie.
46. Dodane przez do kom.31, w dniu - 21-08-2023 15:45
Jak myślisz-dlaczego? Jak nie wiesz o co chodzi to chodzi o....?
47. Dodane przez abc, w dniu - 21-08-2023 15:49
Przy wyborach proszę o referendum dla mieszkancow Leszna: dwa pyt. 
1.Czy chcesz reaktywacji Pływalni Akwawit? 
2. Czy chcesz aby miasto dopłacało do prywatnego klubu zuzlowegoUnia.?
48. Dodane przez Mietas, w dniu - 21-08-2023 15:59
Może się nie znam, ale przywrócenie tego do sprawności nie wygląda z tych zdjęć na 77 mln. Nie potrzebujemy tego wybitnie modernizować - to ma działać! Nie zrobimy z tego term i innego wodnego parku rozrywki. Mieszkańcy potrzebują basenu - tylko tyle i aż.
49. Dodane przez Pozdrowienia do więzienia, w dniu - 21-08-2023 16:01
Pisowskie służby nie wezmą się za pisowskiego aparatczyka. Ale w wolnej Polsce to będzie możliwe i wierze gorąco, że ta władza zostanie rozliczona ze swojej paraprzrstepczej działalności. (...) szykuj (...)
50. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 21-08-2023 16:40
Ale to wcale nie ma być duży aquapark, tylko basen miejski. Na cenę aquaparku wskazuję tylko cena, ale nie projekt.
51. Dodane przez zuza, w dniu - 21-08-2023 16:46
Obietnice wyborcze - szaleństwo aquaparkowe trwa! W Opolu ma powstać aquapark gigant.To będzie obiekt o rozmiarze dwóch, a nawet trzech pływalni Wodna Nuta. Część plenerowa będzie się łączyć z basenem Błękitna Fala przy pl. Róż, który w wakacje potrafi być bardzo zatłoczony. Pod dachem powstanie kilka basenów, a także zjeżdżalnie. Do tego dochodzą takie atrakcje, jak urządzenie do wytwarzania fal do surfingu czy jaskinia do pływania - wyliczał w trakcie kampanii wyborczej prezydent Opola. Woda miała pochodzić z okolicznych term, ale jest za zimna. Miasto już zaplanowało 5 mln. zł na samą dokumentację. Tymczasem w Opolu jest wiele zaniedbanych kamienic, gdzie nie ma łazienek ani toalet.
52. Dodane przez X, w dniu - 21-08-2023 16:51
Dobrze kojarzę że budowa nowej hali na Granowie miała kosztować 80 mln ?
53. Dodane przez realia, w dniu - 21-08-2023 16:59
74 000 000 zł, by to się zwróciło to realnie jest tam 6 stanowisk pływackich i tylu zwykle gości w ogóle, często nawet byłem sam na całym basenie, licząc czas otwarcia na 12 h dziennie to by sam remont się zwrócił przez 20 lat do następnego remontu, to bilet bez kosztów eksploatacji, pensji, podatków musi kosztować od osoby ponad 140 zł dla 6 stanowisk x 12 godzin x 365 dni x 20 lat
54. Dodane przez Do kom 48, w dniu - 21-08-2023 17:00
Żeby wymienić rury trzeba kuć więc jak ty se wyobrażasz zrobić kosmetykę i wpuścić ludzi ?
55. Dodane przez popieram 47, w dniu - 21-08-2023 17:02
REFERENDUM mieszkańców w sprawie żużla i pływalni Akwawit! Dosyć sobiepaństwa w Lesznie!
56. Dodane przez do 48, w dniu - 21-08-2023 17:07
Ale oni chcą za ponad 80 mln zł tylko odnowić ten basen, tam nie ma być zjeżdżalni, żadnego punktu gastronomicznego, sauny, itd. Tylko goły basen. Dlaczego nie jest uczciwie powiedziane oficjalnie, co tam rzeczywiście miałoby być?
57. Dodane przez ??, w dniu - 21-08-2023 17:08
Gdzie można znaleźć dane dotyczące tego przetargu?
58. Dodane przez 555, w dniu - 21-08-2023 17:13
Zróbcie w końcu tę pływalnię! Zamiast finansować bez przerwy żużel, z którego pożytku nie ma w sumie, ludzie mogli by aktywnie spędzać wreszcie czas pływając cały rok.
59. Dodane przez klm, w dniu - 21-08-2023 17:27
Aquapark na Brochowie (południowa dzielnica Wrocławia) to drugi tego typu obiekt w stolicy Dolnego Śląska.  
Inwestycja przy ul. Polnej 10 rozpoczęła się w sierpniu 2020 roku, a zakończyła się w lipcu 2022. 
Całkowity koszt budowy wyniósł ok. 43 mln zł brutto. 
Teraz mamy 2023, wiadomo inflacja, drożyzna, itd., ale do 74 mln to kosmicznie daleko. 
Panie Borowiak z panem Kośmidrem pod rękę, takie coś chcecie zafundować leszczyniakom? 
:(
60. Dodane przez Robić, w dniu - 21-08-2023 17:53
Oby nie było więcej jak te 74 mln.Za rok,dwa 90 mln nie starczy bo inflacja,chyba,że wygra PO.Podpisywać i niech wreszcie rusza remont i tak to będzie zdecydowanie największy obiekt w regionie czytaj byłe woj.Leszczyńskie.Do tego obok już odnowiony hotel i nowe korty jedne z większych i najwcześniejszych w Polsce.Będzie całkiem fajny,duży kompleks !
61. Dodane przez do kom. 39, w dniu - 21-08-2023 17:56
Jeżeli policzyć aktualne minimalne wynagrodzenie brutto, to nawet 300 lat. Lub 300 osób przez cały rok. A całe 77 mln, które ma być wydane na tą pływalnię, to 1800 minimalnych wynagrodzeń przez rok. Liczba osób pracujących w mieście na koniec 202 roku wynosiła 22 251. Czyli jakieś 8% pracującej społeczności Leszna zostałoby teoretycznie bez wynagrodzenia przez cały rok na to, aby zbudować pływalnię.
62. Dodane przez do 59, w dniu - 21-08-2023 18:11
Ten w Brochowie raczej przypomina wielkością basen miejski w Kościanie.
63. Dodane przez popieram 59, w dniu - 21-08-2023 18:14
Cztery baseny (jeden odkryty), jacuzzi, strefa saunowa, siłownia, sala do jogi czy punkt gastronomiczny z ogródkiem barowym to tylko część atrakcji aquaparku na wrocławskim Brochowie. Nowy obiekt za 43 mln zł w 24 miesiące NA TERENIE DAWNEGO MIEJSKIEGO KĄPIELISKA.  
Ale my w Lesznie możemy dawać tysiące przykładów, oni, za nas, wiedzą lepiej a rozporządzają naszymi pieniędzmi. 
https://www.wroclaw.pl/dla-mieszkanca/aquapar(...)ie-ceny-biletow
64. Dodane przez co tam będzie?, w dniu - 21-08-2023 18:22
Tam ma nie być ani jacuzzi ani strefy saunowej, ani siłowni ani sali do jogi ani punktu gastronomicznego nie mówiąc o ogródku barowym. Za około 80 mln zł. 
Nie powinno być żadnego doczepiania się miasta do prywatnego tenisa i hotelu. Z gruntu zły, nieczysty, niegospodarny plan.
65. Dodane przez do 61, w dniu - 21-08-2023 18:28
Świat nie jest sprawiedliwie skonstruowany. Jeśli przyjąć zarobki na poziomie 3000 netto, pracownik musiałby zacząć pracę 115 lat przed narodzinami Chrystusa, aby zarobić 77 mln zł.
66. Dodane przez Ququ, w dniu - 21-08-2023 18:47
Ludzie, przecież Borowiak sam się nie wybrał! Głosowaliście na niego nawet dwukrotnie. To do kogo te pretensje? Do tego przypadkowi radni, bez własnego zdania podnoszący łapki na komendę. Mieszkańcy, na wiosnę nowe.wybory jak zagłosujecie?
reklama
67. Dodane przez Nie wierzę, w dniu - 21-08-2023 19:08
Serio ktoś potrawi siedzieć tu i pisać po 8 komentarzy ? Może jeszcze myśli że anonimowy jest
68. Dodane przez do 66, w dniu - 21-08-2023 19:09
Mojego głosu nie dostał. Za żadnym razem.
69. Dodane przez do 66, w dniu - 21-08-2023 19:36
Już po pierwszej kadencji ludzie mieli być mądrzy. Moja pierwsza żółta kartka powędrowała już na początku grudnia 2014 roku, dopiero co po wyborach, gdy pobijaliśmy rekord 100 komentarzy na elka.pl w czasie pierwszych 3 godzin od opublikowania pierwszego w sprawie zabitego jelenia w centrum miasta. Żadnego wtedy głosu prezydenta. Wcześniej, za prezydenta Tomasza Malepszego to było nie do pomyślenia. Zawsze reagował na wyjątkowe wydarzenia w życiu miasta, zabierał głos, żył miastem.
70. Dodane przez Do kom. 66, w dniu - 21-08-2023 19:38
A jaka była alternatywa, sztuczny uśmiech Grzesia czy ten co się w fotelu nie mieści? Kto przypuszczał, że przygarnie komunistę do swojego grona, notabene, ciekawe kiedy zostanie wyrzucony na zbity pysk po wejściu w życie ustawy anty komuch?
71. Dodane przez gwóźdź do trumny, w dniu - 21-08-2023 20:31
drogi prezydencie, ten akwawit to gwóźdź do trumny przy zbliżających się wyborach. Proszę powiedzieć, kto był na tyle mądry i pozwolił sprywatyzować pływalnię, a potem ją odkupić za gruby hajs? Nie popieram kradzieży, ale ktoś przypadkiem nie skasuje batona i już go zawijają, tutaj prezydenci miasta (głowy państwa również) kradną miliony, przerzucają miedzy sobą i jest git! Już nie wspomnę o zaglądaniu ludziom w konta bankowe pod przykrywką zapobiegania praniu brudnych pieniędzy. Miasto kupiło R U I N Ę i teraz będą dymać mieszkańców żeby WYREMONTOWAĆ (!!!!!!) bagno. Akwawit umarł śmiercią naturalną. Zburzyć to w cholerę i postawić w innym miejscu basen, na jaki mieszkańcy zasługują. Żenada, Panie Borowiak, żenada.
72. Dodane przez do 70, w dniu - 21-08-2023 20:48
Uwaga, bo zaraz może być ustawa antypis.
73. Dodane przez do kom. 71, w dniu - 21-08-2023 20:58
Ja bym nie burzył. Sama konstrukcja budynku nie jest zła. Lekko odświeżyć i coś oryginalnego tam zrobić, co by pasowało do kompleksu hotelowo-tenisowego, a zarazem służyłoby mieszkańcom i było tanie w utrzymaniu. Ja już wcześniej proponowałem zrobienie tam palmiarni. Nie musi być od razu nie wiadomo jak cudowna. Można ją cyklicznie doposażać. A relaksujące miejsce na spacery z dziećmi, ze starszymi osobami i na randki byłoby bardzo fajne.
74. Dodane przez do kom. 69, w dniu - 21-08-2023 21:06
Bez przesady. Informacja o zabitym jeleniu była z dnia 07.12.2014 roku, a prezydent Borowiak złożył ślubowanie 3 dni wcześniej. To były jego pierwsze dni, gdzie jest dużo wszystkiego do ogarnięcia i odnalezienia się w nowej roli. Formalnie był już prezydentem, ale faktycznie dopiero wdrażał się i trudno go winić za wszystko co się działo wtedy w mieście.
75. Dodane przez do kom. 53, w dniu - 21-08-2023 21:10
Teraz już przynajmniej lepiej widzimy, dlaczego właściciele hotelu nie zdecydowali się zainwestować w ten basenowy "biznes".
76. Dodane przez Do 73, w dniu - 21-08-2023 22:14
Czemu piszesz sam do siebie,czy ty jesteś normalny.Pływalnia powstanie i będzie największa w regionie,nie takie rzeczy się remontuje,a pływalnia to nie lata 70 te ,tylko oddana o ile pamiętam 1994.
77. Dodane przez zzz, w dniu - 21-08-2023 22:22
Kośmider: cena remontu za wysoka 
Komisja ds. Akwawitu rekomenduje budowę nowego basenu 
05.12.2018 https://elka.pl/content/view/91039/80/
78. Dodane przez YETI, w dniu - 21-08-2023 22:39
30 lat temu :) jak byliśmy piękni i młodzi, tam były 4 szatnie po chyba 50 szafek, często mamusie z dziećmi upychały się do jednej szafki, to jednocześnie na tym basenie było 200+ osób, bo była kolejka aż się wolna szafka zwolni !!! cała Polska się zjeżdżała, człowiek bił się by w ogóle się do wody dopchać, o pływaniu nie było mowy, ehhh :) dziś taki basen w każdej wsi :)
79. Dodane przez noname, w dniu - 21-08-2023 22:53
to chyba będzie największy wałek w Lesznie.. a wszystko tylko po to żeby hotel i korty miały z tego zyski i przywilej... akwawit powinien być rozebrany i działka sprzedana albo wybudować od nowa lepszy kompleks ala.aquapark a nie same baseny sportowe... po co komu to?
80. Dodane przez pantarei, w dniu - 22-08-2023 00:40
W sumie prawie nowa hala się TRAPEZuje a i basen będzie .Nikt nie mówił ,że nowy...może taniej wznowić Łaźnię w tzw Bożnicy ?tam się będą taplać bezboznicy.No i kwestia wody czy MPWiK ja poda za darmo ?I utrzymanie tego molocha .Trudne Sprawy
81. Dodane przez eMSi, w dniu - 22-08-2023 05:31
Projekt modernizacji tego obiektu to jedna wielka porażka. Lesznu potrzebny jest obiekt z innowacyjną ofertą, żeby przyciągnąć klientów,a nie babola, który pociągnie nas na dno. Prezydencie my nie chcemy czegoś na odczepne, żeby ludziom zamknąć usta. Jak ma to funkcjonować to nie pudruj ( to zresztą najlepiej Ci chyba wychodzi) znów miasta tylko wreszcie zrób coś dobrze z pożytkiem dla mieszkańców. Kupa kasy poszła na ten projekt. Kolejna na komisję, a aquaparku jak nie na tak pewnie nie będzie. Też mi się wydaje, że wałek dekady nam się szykuje jak do tego " remontu" dojdzie.
82. Dodane przez do kom. 76, w dniu - 22-08-2023 08:19
Nie pisałem sam do siebie. Kom. 71 był kogoś innego. Dlaczego oceniasz innych nie mając wiedzy, tylko własne, mylne przypuszczenia?
83. Dodane przez Inspektor Jerzy., w dniu - 22-08-2023 08:22
Wszystkim tu -(jako osoba uczestnicząca w procesie od zaprojektowania do ukończenia jbudowy i uruchomienia 29.V.1993 r Pływalni "AKWAWIT") Państwu Malkontentom-wyjasniam W latach 90-tych - był to 0biekt wielofunkcyjny o nowoczesnej sylwetce ,- także z Oddziałem w odnowy biologicznej- kontrakty z NFZ)-i i już wtedy łącznie z wybudowanym i oddanym do użytku 22.VII.1995 r Hotelem - stanowiły wartość księgowa = 40 mln PLN .Przy czym Hotel stanowił wartościowo mniej niż połowe w/ w kwoty.Sprzedana została w r.2021 za kwotę 2.750.000PLN.. Nabywca został UML.Dlaczego oferty na jej remont obecnie są aż tak drogie..- odpowiedzą Służby UML ,jak domniemań wynika to z zakresu Zapytania ofertowego.Zatem lepiej nie utyskiwać nie mając pełnej wiedzy ot choćby n/t tego ostatniego..Lokalizacja Obiektu który wraz z istniejącym obok Hotelem- jest idealna..(przy DK nr 12,.obszerny parking,bliskość).Serdeczności -dla Państwa .,!!,Jerzy ( inspektor budowl,).
84. Dodane przez mac23, w dniu - 22-08-2023 08:33
Reanimacja starego trupa za takie pieniądze... Uważam że błąd popełniono na etapie decyzji o remoncie trapezu. Obydwa budynki należało sprzedać (zwłaszcza że działka z trapezem przyniosłaby duże wpływy) i postawić nowoczesny obiekt na Antoniach... coś na wzór CRS ZIELONA GÓRA dostosowany oczywiście do naszych potrzeb
85. Dodane przez olo, w dniu - 22-08-2023 08:41
Lepiej było to zaorać, razem z trapezem i wybudować nowe. Remontować to można zabytki.
86. Dodane przez do kom. 83, w dniu - 22-08-2023 08:57
Z całym szacunkiem, ale zbyt wiele nowego światła na tą sprawę Pan nie wniósł. Podane przez Pana informacje nie zmieniają faktu, że w obecnej kondycji finansowej miasta, są to bardo duże wydatki. Lokalizacja na Antoninach wcale nie byłaby dla większości mieszkańców gorsza, stąd trudno oczekiwać, by ten dodatkowy argument miał coś zmienić w nastawieniu mieszkańców.
87. Dodane przez Przeczytaj 79, w dniu - 22-08-2023 09:40
Warto przeczytać komentarz 79, meritum sprawy w punkt. Przeczytajcie dokładnie i na spokojnie przemyślcie.
88. Dodane przez Leszcz, w dniu - 22-08-2023 11:12
do 81 Sam jesteś babol, Jakie fiksacje byłyby dla ciebie odpowiednie w nowym obiekcie i ile powinien kosztować. Pewno byś postawił blaszana szopę z brodzikiem i tyle. Akwawit był swego czasu najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Zjeżdżały się wycieczki z całego kraju, ale ty tego nie pamiętasz gimbazo. Były duży basen pływacki, duzy basen z biczami wodnymi, mały brodzik dla maluchów, jacuzii, trzy zjeżdżalnie z więżą, solaria, sauny, duża restauracja, siedziska dla kibiców, duże sale konferencyjne, sale odnowy biologicznej, sklepiki przy wejściu. Gdzie masz teraz takie obiekty z taką ofertą? Myślę, że po generalnym remoncie znów Akwawit przyciągnie wielu ludzi.
89. Dodane przez Adam, w dniu - 22-08-2023 12:21
Do kom.88 leszczami to był prezydent Łukasz Borowiak I Rada Miasta Leszna kupując ten złom. Za kasę którą trzeba było wydać na zakup i remont na Antoninach powstałby nowoczesny kompleks basenowy. Oczywiście licząc czas gdy zakupiono basen. Do dzisiaj już dawno by funkcjonował. Popieram oczywiście pomysł zrobienia referendum.
90. Dodane przez Leszcz, w dniu - 22-08-2023 13:50
Do 89. Myślisz, że miasto dostałoby te tereny na Antoninach za darmo i powstałby aquapark-moloch za półdarmo. Bajki to możesz dzieciom wciskać. Coś cię bardzo uwiera, że powstanie ten basen. A Złom to jest twój samochód. Wracaj do szkoły, bo kiepsko z twoją niepoprawną pisownią.
91. Dodane przez Do Kom. nr 84., w dniu - 22-08-2023 15:18
Drogi ...nie podawaj...fałszywych danych ...u nas w Ziel.. Górze funkcjonuje więcej Pływalni ...bo np 
Pływalnia przy ul. Wyspiańskiego. funkcjonuje nadal...a Wy Kochani za obecnego prezydenta miasta 60-cio tysięcznego nie macie żadnego pełnowymiarowego Basenu w mieście. Przyjedźcie zatem do nas grupowo autokarem do n.COS przy ul. Sulechowskiej...miasta 146 tysięcznego. Dużo zdrowia dla Was małomiasteczkowi.
92. Dodane przez do kom. 90, w dniu - 22-08-2023 17:33
A dlaczego nasze miasto nie miałoby dostać nieodpłatnie ziemi na Antoninach? Przecież były już ponoć rozpoczęte formaln procedury, tylko Leszno rzekomo z tego zamysłu zrezygnowało https://elka.pl/content/view/103397/80/
93. Dodane przez ile, w dniu - 22-08-2023 17:42
ile 74 mln? zato noey basen jest leszno miastem staroci
94. Dodane przez Do 87, w dniu - 22-08-2023 18:24
A co wygląda ,że sam ten komentarz 79 pisałeś. Też uważam jak komentarz 88 że pływalnia po remoncie przyciągnie wielu ludzi i nie tylko z Leszna,bo będzie największy w regionie byłe województwo Leszczyńskie do tego hotel i korty.Obiekt nie jest stary i będzie wyglądał po remoncie świeżo i dalej całkiem nowocześnie,bo bryła taka jest.Co do kom 91 Zielona Góra z miasta 117 .000 tys włączyła kilka okolicznych wsi jak Racula i inne i liczy 140 .000 obecnie.Tak jakby Leszno przyłączyli Wilkowice,Dąbcze, Nowa Wieś, Henrykowo,Gronowko będzie, 75.000 tys,a do tego dojdzie prędzej czy później .
95. Dodane przez Jack, w dniu - 22-08-2023 18:33
Zamiast finansować ŻUŻEL zróbcie proszę pływalnie. Unia Leszno to i tak DNO, więc po co ich finansować.
96. Dodane przez lp, w dniu - 23-08-2023 00:11
ha ha ha... przedtem nie opłacało sie reanimowac trupa Akwawit a teraz opłaca sie za ponad 70 mln. Przypuszczam ze to skończy sie w okolicy 100 mln.
97. Dodane przez zgadza się?, w dniu - 23-08-2023 07:16
Zamiast baru z kuchnią i części jadalnej, która funkcjonowała na basenie będzie strefa konferencyjna (!!! przyp.aut.) - duża sala z możliwością podzielenia jej na dwie mniejsze przystosowana do obsługi przez firmy cateringowe (!!! przyp.aut.). Do części konferencyjnej można będzie wejść także bezpośrednio z zewnątrz, od strony kortów tenisowych. (!!! przyp.aut.) 
 
Na basenie nie będzie restauracji, bo jest ona planowana w części hotelowej kupionej przez prywatnego inwestora. 
 
Utrzymana będzie funkcja konferencyjna obiektu ( & ) 1. 
 
O podjęcie decyzji na tak, przejęcie pływalni i jej remont apelował do radnych Leszek Janusz, przedsiębiorca, właściciel klubu tenisowego Akwawit. W sąsiedztwie basenu wybuduje nowoczesne korty tenisowe, na których będą mogły się odbywać zawody międzynarodowej rangi. 2. 
Radni pytali właściciela [Leszka Janusza] o ewentualny zakup przez niego Pływalni i jej remont. - Nie przewidujemy takiej inwestycji. Moim zdaniem jest to misja miasta i powinna być wypełniona przez miasto - zakończył L. Janusz. 3.  
 
Zakup Akwawitu jako swoiste połączenie z prywatnym biznesem to była najgorsza dla miasta i ogółu mieszkańców decyzja prezydenta. To się będzie w przyszłości stale mścić i pokutować. Czy nam jest tam potrzebna funkcja konferencyjna? Sale gimnastyczne i nic więcej? Dlaczego nie będzie baru? Dlaczego nikt nie zapytał mieszkańców? Przecież to wygląda na miejską inwestycję pod potrzeby prywatnego inwestora, zgadza się? 
 
1. (leszno24.pl, 17.02.2022r.) 2. (leszno24.l, 16.09.2020r.) 3. (leszno24.pl, 12.10.2022r.)
98. Dodane przez korekta do 97, w dniu - 23-08-2023 09:13
Winno być Przecież to wygląda na miejską inwestycję pod potrzeby prywatnego właściciela, zgadza się?
99. Dodane przez Do wyżej, w dniu - 23-08-2023 09:28
Nie truj już, będzie super kompleks,oby się udało.
100. Dodane przez Ksh, w dniu - 23-08-2023 22:50
Za 80mln to rozumiem wyburzycie i postawicie nowy?
101. Dodane przez tadek, w dniu - 24-08-2023 12:42
Czy my potrzebujemy pudrować trupa bo co? Z sentymentu? A nasze dzieci dalej mają dojeżdżać na baseny dookoła gdzie się da bo p.Borowiak z sobie tylko znanych powodów ZŁAMAŁ dane słowo o budowie nowej pływalni?? Tak przy okazji garść danych z 05.2023 r. Wrocław Zakrzów - duża pływalnia - koszt 40 mln pln. Kalisz Dobrzec - basen miejski - 24 mln pln. Sulejówek - mała pływalnia - 19 mln pln. Katowice - 3 miejskie pływalnie oddane w 2022 r. łączny koszt 85 mln pln. Mosina - 25 mln pln. I uwaga - Przemyśl - 85 mln pln - nowy aquapark z pełnowymiarowym basenem 10 torów, basenami zewnętrznymi i wewnętrznymi, zjeżdżalniami, sztuczną falą, aquaerobic, jaccuzi, sauny itp. Wszystko budowane od zera. Jakieś wnioski? Wyciągnijcie sami.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Atrakcyjne mieszkani... Wschowa 383000
Mieszkanie 2 pokojow... Leszno 1800
Domek na działce ogr... Leszno 89000
Przestronny lokal bi... Leszno 5800
Nowa inwestycja city... Leszno 295875
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj