Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Listopada 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Janusz, Konrad

DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI
Do końca roku 40 dni.
Start arrow Leszno arrow "Lata i lata, cholery można dostać"

Duży ruch na lotnisku

"Lata i lata, cholery można dostać"

22.07.2024. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Weekendy to czas bardzo aktywnego wykorzystania leszczyńskiego lotniska. Nie wszystkim się to jednak podoba: w poniedziałkowym wydaniu audycji „Temat dla reportera” pojawiło się kilka telefonów na temat samolotów używanych przez spadochroniarzy. 

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Słuchacze, którzy zadzwonili do audycji mówili o jednym albo dwóch samolotach, wożących skoczków spadochronowych. Problemem jest hałas, jaki generują oraz to, że loty odbywają się właściwie bez przerw. -Lata przez cały czas, od rana do wieczora, cholery można dostać, to jest nie do zniesienia - mówił jeden ze słuchaczy. Inny, który przedstawił
się jako mieszkaniec Witoszyc skarżył się, że przez hałas nie może odpocząć. -Po weekendzie w poniedziałek zastanawia się, czy iść do pracy czy do psychiatry - mówił. Jednak pojawiły się też telefony broniące spadochroniarzy. -Pięknie to wyglądało i wcale nie było za głośno - zapewniała słuchaczka. -Lotnisko w Lesznie istnieje od wielu lat, można było pobudować się gdzieś indziej - radził inny.

Michał Graczyk, prezes spółki Lotnisko Leszno, która zarządza działalnością na lotnisku poinformował, że weekendowe skoki organizuje prywatna firma. -Mamy na lotnisku dziewięć podmiotów, trzy z nich zajmują się działalnością spadochronową - powiedział - szczególnie popularne są skoki w tandemie, doświadczonego skoczka z pasażerem, w weekendy korzysta z nich od 80 do 100 osób. Samoloty, które wywożą tandemy na pułap, z którego się skacze, to duże maszyny, zabierające nawet 20 osób, wyposażone są w silniki turbośmigłowe, które generują silniejszy dźwięk. Michał Graczyk zapewnia, że Lotnisko Leszno już wprowadziło kilka zmian, mających zmniejszyć uciążliwość lotów. -Starty odbywają się na kierunku od miasta w stronę węzła Leszno-Zachód na S5, lądowania wyznaczono w przeciwną stronę, zaś wznoszenie odbywa się około 5 kilometrów na południowy zachód od miasta - mówi Graczyk - będziemy jeszcze sprawdzać, co możemy zrobić, żeby jeszcze bardziej ograniczyć uciążliwość.

 
Komentarze (157)
1. Dodane przez aaa, w dniu - 22-07-2024 12:46
Może ktoś zainteresuje się też (...), który upodobał sobie latanie, szczególnie w weekendy, białym helikopterem nad jeziorem Wonieskim. Przegoniono z tego terenu motorówki to znalazł się (...) od robienia hałasu i popisywania się lotami na niskiej wysokości.
2. Dodane przez Drodzy Skoczkowie, w dniu - 22-07-2024 12:47
Na flightradar doskonale widać że te samoloty latają wokół miasta. Cała sobota i niedziela (dni wolne dla wielu z nas) z niskim, basowym dzwiękiem silnika w tle. Rzeczywiście dyskomfort dla wielu osób by dwóch-trzech spadochroniarzy mogło oddać skok... 
Trochę empatii- albo niech te samoloty nie latają nad miastem albo ograniczyć te loty
3. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 22-07-2024 12:50
Rozumiem pasję i biznes, ale to nie powinno być kosztem mieszkańców. Kilkadziesiąt osób, nie może terroryzować 60 tyś. miasta. Gdyby dobrze poszukać, to jakieś paragrafy na to by się znalazły. Może jakiś pozew zbiorowy?
4. Dodane przez Mirek, w dniu - 22-07-2024 12:50
Ludzie dajcie spokój lotnisko jest obiektem sportowym większy hałas generują samochody i kosiarki w ogrodach. I co mamy wszystkiego zabronić? Zaraz się skończy sezon i będzie ludziom smog przeszkadzał... Pozdrawiam
5. Dodane przez romek, w dniu - 22-07-2024 12:52
rzeczywiscie ten hałas momentami jest uciążliwy. nawet w centrum słychac dosyc mocno
6. Dodane przez Zatorzanin, w dniu - 22-07-2024 12:53
Ludzie puknijcie się w głowę... samoloty latają dzisiaj ale latały też 15 lat temu czy 30... W 2003 i 2014 mieliśmy szybowcowe mistrzostwa świata i wtedy ale to był ruch lotniczy... Pozamykajcie się lepiej w piwnicach czy innych bunkrach zamiast marudzić...
7. Dodane przez Xxx, w dniu - 22-07-2024 12:58
Tyle lat było i jest lotnisko,innym mieszkańcom nie przeszkadzało a znajdą się jacyś tzw. Janusze co mają z tym problem. Wiedzieli na co się piszą.Nie pasuje,sprzedać i przenieść się gdzieś indziej. Proste. Zawsze w d.. źle
reklama
8. Dodane przez Leszno, w dniu - 22-07-2024 12:58
Taka prawda wyje to cholerstwo jak diabli.
9. Dodane przez Pilot, w dniu - 22-07-2024 12:59
Najlepiej to zrezygnować z tej działalności. Nie dość, że latają non stop trzy samoloty, generując przy tym niesamowity hałas, to jeszcze skoczkowie stwarzają niebezpieczeństwo lądując gdzie popadnie, nie zważając na to, że mają wyznaczone strefy. Za nic mają bezpieczeństwo swoich klientów. Niejednokrotnie już piloci małych maszyn musieli przerywać kołowanie, bo nie wiadome były zamiary tych "doświadczonych" skoczków. Pomijam już fakt, że czują się na tym lotnisku najważniejszymi i innych użytkowników mają gdzieś, wyganiając ich wręcz z lotniska, bo oni skaczą. Zresztą, w piątek mieliśmy doskonały tego przykład. Skończmy z tym cyrkiem...
10. Dodane przez Nic, w dniu - 22-07-2024 13:02
Nie tylko Leszno. Mieszkam w Krzycku i tu z kolei, jak ustaliłem latają samoloty , które szkołą pilotów. Całymi godzinami krążą nad jeziorem i woda potęguje ten hałas. Próbowałem interweniować na lotnisku, ale jakaś panienka powiedziała, że taką mają.strefę i będą tak latać. Nie wiem, czy na tym polega szkolenie, że krąży się w miejscu? A może to dlatego, że instruktor nie zna się na nawigacji i jezioro jest punktem odniesienia żeby się nie zgubić? Ciekawe, co powiedział by Pan Gbiorczyk, gdybym jakimś gruchotem hałasował mu pod oknem?
11. Dodane przez elo, w dniu - 22-07-2024 13:03
Latały od 8:40
12. Dodane przez Sztuka latania, w dniu - 22-07-2024 13:05
Nic nie robić. Ja siedzę na ogrodzie i mnie to wręcz uspakaja. Hałas jest znikomy. Pięknie się na to patrzy i podziwia z ziemi.
13. Dodane przez dariusz, w dniu - 22-07-2024 13:06
Jest lotnisko to są loty . Każdy chyba wie że gdzie są samoloty to będzie dżwięk silników , bez hałasu chyba nie można poderwać Antka do góry
14. Dodane przez Uaa, w dniu - 22-07-2024 13:06
Nie dość, że hałasują to jeszcze utrudniają ruch na lotnisku... 3 strefy spadochronowe to jest o 2 za dużo. Prosi się o zgłoszenie tego do odpowiednich instytucji czy alby wszystko jest zgodnie z "paierami"
15. Dodane przez Kasia, w dniu - 22-07-2024 13:07
Tak,zgadza się,w weekend każdy chce odpocząć,ale i ja nie mogę, latają bez przerwy.Mieszkam na Zaborowie, skoczków nie widać,samolotu nie widać ale bardzo słychać,muzyki lokalnego radia nie słyszę tylko to buczenie nad głową.Gdyby przeprowadzka byłaby łatwa, jak sugerował jeden ze słuchaczy,już mnie tu by nie było.
16. Dodane przez M, w dniu - 22-07-2024 13:09
Mieszkam w Święciechowie ul. Warzywna - nie przeszkadza mi lotnisko. Jest widowiskowo. ( To jedyna atrakcja na tej ulicy :)
17. Dodane przez Ka, w dniu - 22-07-2024 13:13
Ja też przez to buczenie trafię do psychiatryka, zwariować nożna.caly czas bez przerwy,  
ja zastanawiam się ile to paliwa schodzi i ile zanieczyszczeń nad Lesznem się unosi? Cieszę się że temat wypłynął.
18. Dodane przez Mx, w dniu - 22-07-2024 13:14
To prawda, latają bez przerwy całe weekendy i popołudnia. Bardzo niekomfortowa sytuacja, nie tylko dla mieszkańców Leszna ale też okolic...
19. Dodane przez Jan, w dniu - 22-07-2024 13:18
A dlaczego starty są na zachód od miasta? To ludzie z Lasocic, Przybyszewa, Długich Starych i Nowych, Trzebin, Ogrodów, Piotrowic, Niechłodu są gorsi i mogą słuchać tego ryczenia od rana?
20. Dodane przez Gieniek, w dniu - 22-07-2024 13:18
Ktoś wydał zgodę na strefę. Więc do niego pretensje.
21. Dodane przez Jolka, w dniu - 22-07-2024 13:24
To miało być lotnisko typowo szybowcowe panie Grabarczyk. 
Teraz to za chwile miejsca nie będzie bo powstaje hangar za hangarem byle tylko kasa. 
Może pan pomyśli o nowszym samolocie który nie generuje takiego hałasu. 
Przyznaje wypełni rację dzwoniącym tylko się zacznie piątek po południu przez sobotę i niedzielę hałas. 
Kiedy mają odpoczywać ciężko pracujący. 
A spadochroniarze nie są pępkiem świata by uprzykrzać życie mieszkańcom Lesznie i okolic. 
Jeśli sytuacja będzie dalej trwał to trzeba się temu przyjrzeć od strony prawnej.
22. Dodane przez Romek, w dniu - 22-07-2024 13:26
Pani radktur, my nie wiedzieli że zamiszajem koło lotniska, teraz momy hałos
23. Dodane przez xxx, w dniu - 22-07-2024 13:29
Niedawno czytale ze bardzo dobrze ze unia spadnie lige nizej i nie bedzie tyle halasu no to macie jeszcze wiecej ale tak jest jak komus sie zle zyczy.A co mozecie jeszcze zrobic wybudowac nowy stadion zuzlowy.
24. Dodane przez Bambi, w dniu - 22-07-2024 13:32
Lotnisko to Leszno więc zawsze latały i będą latać samoloty a co z tego ostatnio mówił Andrzej to ma nas stać wszystkich na samoloty, więc nie rozumiem o co chodzi a i samolot wynoszących skoczków jest jeden a nie kilka
25. Dodane przez Hałas, w dniu - 22-07-2024 13:44
Mi nie przeszkadzają samoloty czy śmigłowce. Mieszkam niedaleko szpitala i zdarza się że nad moim domem lata HEMS. Niestety- te samoloty ze skoczkami są rzeczywiście bardzo uciążliwe jak chodzi o hałas i to w weekendy od rana do wieczora. Trochę za dużo tego
26. Dodane przez On ..., w dniu - 22-07-2024 13:44
Dla wszystkich którzy piszą, że kiedyś też latały itd. po pierwsze były to wilgi i gawrony. Piękny odgłos silnika. Przelatywały, a nie kręciły się w kółko, wznosząc na określony pułap. Cały weekend słychać uciążliwe brzęczenie. Bez przerwy. Chcą się wnosić to niech to robią za miastem. Jeżeli dłużej to będzie trwać, zaczniemy blokować lotnisko.
27. Dodane przez pl, w dniu - 22-07-2024 13:46
Loty VFR (na oko) nie mogą być wykonywane poniżej 1000 ft (stóp) tj. około 300 m nad terenami zabudowanymi lub nad zgromadzeniami osób. Nad pozostałymi terenami wysokość min. to 500 ft , około150 m. Niektórzy piloci, zwłaszcza wykonujący loty turystyczne nadmiernie zniżają się. Wysokości lotów i dane tych samolotów można sprawdzić na flightradar24 i interweniować w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Natomiast w weekendy stale lata samolot na Lesznem na dużej wysokości i jest bardzo głośny (zwłaszcza jak zwiększa wysokość), i ten jest bardzo uciążliwy. Wiele innych lotów nie jest uciążliwych.
28. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 22-07-2024 13:47
Idąc tym tokiem, mi przeszkadza hałas motorów żużlowych. Co klub zamierza zrobić, aby tan hałas ograniczyć? Zadzwonić do sprawy dla reportera?  
 
Co do samolotów, która przemierzają niebo nad Lesznem. O żadnej uciążliwości nie ma tutaj nawet mowy, niech lotnisko nic nie robi w tej sprawie i dziwię się, że lotnisko ugina się i zmienia kierunki lądowań. Lądowania od ulicy Kosmonautów mają swój niepowtarzalny urok i charakter ponieważ są na wyciągnięcie ręki. Niestety lądowania od strony S5 czynią je bardziej niedostępnymi. Dźwięk tych samolotów to przecież to muzyka dla uszu. Takie samoloty napędzane tego typu silnikami generują specyficzny hałas, ale idzie do tego przywyknąć. 
 
Warto tutaj w tym miejscu zwrócić uwagę, że do wynoszenia skoczków spadochronowych wykorzystywane samoloty, których na co dzień nie mamy możliwości oglądać na lotnisku w Lesznie dlatego warto podjechać w weekend na lotnisko i je podziwiać.  
 
Taki nasz charakter, że zawsze każdemu coś nie pasuje. Narzekają niektórzy, że nie mogą odpocząć w weekend a pewnie całą sobotę sprzątają i myją okna. 
 
Jednak lotnisko wypełnia to, do czego jest stworzone. Lotnisko się rozwija, będzie się rozwijać jeszcze bardziej i tak czy inaczej będzie to powodować pewnego rodzaju minusy. Lotnisko nie powstało wczoraj.
29. Dodane przez Radar, w dniu - 22-07-2024 13:53
Czy 29 czerwca też spadochroniarze latali? 
Samolot krążył bez lądowania jak wściekły na trasie: Strzyżewice, Radosław, Dąbcze, Lipno, Strzyżewice.
30. Dodane przez Prawda, w dniu - 22-07-2024 13:56
Prawda jest taka, że strefy zrzutu skoczków do Leszna trafiły, bo zostały pożegnane w innych miejscach właśnie z powodu uciązliwości powodowanych m.in. halasem. Leszno miało miec lotnisko sportowe i rekreacyjne a nie maszynkę do trzepania kasy kosztem zdrowia innych. O zagrożeniach w ruchu lotniczym i bucie panów spadochroniarzy, pisał już ktoś inny. Panie Michale czas na uporządkowanie podejscia do biznesu, nie wszysto złoto, co się świeci!
31. Dodane przez Ra, w dniu - 22-07-2024 14:01
Mi przeszkadza hałas klimatyzatorów z pobliskiego sklepu Czy można coś z tym zrobić?? Gdzie mam to zgłosić?? Właściciel sklepu twierdzi że chłodnie muszą chłodzić więc w nocy będzie słychać i mam zamknąć okna.
32. Dodane przez PL, w dniu - 22-07-2024 14:04
Lotnisko OKĘCIE w Warszawie, samoloty startując czy lądując generują mniejszy, krótkotrwały hałas niż te turbośmigłowce!
33. Dodane przez elo, w dniu - 22-07-2024 14:06
Leszczynianie to jednak (...)
34. Dodane przez Dedal, w dniu - 22-07-2024 14:09
2 - wczoraj popołudniu byłem na owej stronie i zobaczyłem aktywność jednego z samolotów. Linie lotów wokół Leszna (i nad nim) tak zagmatwane że trudno zliczyć. Jednak kilkadziesiąt kółek zapewne było. A sam samolot przylatuje gdzieś z Pomorza.
35. Dodane przez Ekolog, w dniu - 22-07-2024 14:10
Już niedługo. Zgodnie z założeniami Zielonego Ładu, wszystkie dyscypliny motorowe będą wygaszane. Oznacza to m.i. Koniec takich lotów, żużla, motokrosów itd. Chyba, że na elektrykach.
36. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 22-07-2024 14:12
Ten hałas jest nie do zniesienia. 
Proszę coś z tym zrobić.
37. Dodane przez a co na to Urząd Miasta?, w dniu - 22-07-2024 14:15
To chyba oni są właścicielami tego lotniska? Może ograniczą jakoś te loty?
38. Dodane przez do kom.33, w dniu - 22-07-2024 14:17
Leszczynianie napływowi.
39. Dodane przez DZIADY, w dniu - 22-07-2024 14:18
Masakra z Wami ludzie...Same marudy! 
1. Żużel nie, bo za głośno 
2. Samoloty nie bo za głośno 
Przeprowadzcie sie do jakiejś puszczy! 
 
No dajcie spokój, jakie dziady u nas mieszkaja.... :(
40. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 22-07-2024 14:23
Wstyd, typowo roszczeniowi leszczyniacy! Nic nie pasuje! Chcieli lotnisko, mają lotnisko. Po to jest lotnisko, by samoloty latały. Czy to tak trudno zrozumieć marudy !
41. Dodane przez Realista, w dniu - 22-07-2024 14:28
Proszę się nie łudzić, dobrowolnie nie zaprzestaną. To się zrobił niezły biznes i jak będą chętni to będą latać. 
Zastanawiam się czytając komentarze ilu z tych broniących samolociki ma powiązania z lotniskiem. A może to sami piloci robią te wpisy?
42. Dodane przez IRA, w dniu - 22-07-2024 14:29
urodziłam się 11 lat po wojnie jako dziecko pamiętam moich rodziców jak reagowali na to jaki odgłos dawały samoloty bombowe i teraz to wróciło od paru lat tak sie dzieje motocross trzeba na Zaborowie wysłuchiwać mam nadzieję,że to właśnie się skończyło ponieważ budowane są ścieżki rowerowe ma to być strefa relaksu ale wierzcie to buczenie samolotów od wczesnych godzin porannych do samego wieczora naprawdę męczy po to jest lato by otwierać okna , posiedzieć na tarasie ale najzwyczajniej w świecie nie da się jeszcze ciekawi mnie to kto jest fundatorem paliwa przecież to są ogromne koszty ,paru ludków się bawi ,a tysiące cierpi myślę, że może ktoś tu napisze za jaką kasę wozi się to towarzystwo hobbistów bo tacy też tam są!!!
43. Dodane przez v.v.v.v., w dniu - 22-07-2024 14:40
Sluchajac dzieisjeszej audycji o uciaziwosci latajacych samolotach i uczacych sie skoczkach spadochronowych....pan ktory przedstawil sie jako 70-cio latek zapmniaj jak biegal na lotnisko i sluchal warczenia samolotow...no cóż zapraszam pana na ul Kiepury ew. Os Rejtana i Zamenhofa niech przyjdzie sobie pospac jedna noc...zapewniam pana ze w dzien tak i w nocy nie majac szyb dzwiekochlonnych w oknach nie pospi pan od sygnalow karetek, ktore wioza do szpitala ludzi chorych,JDACYCH NA SYGNALE DO WYPADOW czy helikopter sanitarny ktory nadlatuje z chorym czy po chorego....LUDZIE MIEJCIE TROCHE EMPATI BO ZYCIE JEST TAK KROTKIE I PO CO SOBIE JE UTRUDNIAC.... //////tez osoba w pana wieku////
44. Dodane przez Jak, w dniu - 22-07-2024 14:41
Lotnisko jest od kilkudziesięciu lat. Ci co kupili działki lub domy do albo głusi albo ślepi byli.
reklama
45. Dodane przez Do komx44, w dniu - 22-07-2024 14:57
W całym Lesznie i ościennych miejscowościach słychać ale jest problem właśnie tam gdzie niby karetki jeżdżą tak musi być i będzie ale od piątku do niedzieli od 23 -4 nad ranem jeżdżą motocykle tak jak by zawody były urządzane żużel wiadomo 2 godz i koniec,a tu noce nie można otwierać okna przez zamknięte też słychać tym powinna milicja się zająć!!!
46. Dodane przez mich, w dniu - 22-07-2024 15:01
Lotnisko jest od dawna, samoloty są od dawna ale ten co generuje taki hałas jest od kilku tygodni.
47. Dodane przez yxz, w dniu - 22-07-2024 15:05
Zapraszam wszystkich na ulicę Wilkowicką hałas od rana do wieczora w weekendy samochody i motory wyją bez przerwy i co mają ograniczyć poruszanie się bo hałas. Mieszkamy w mieście i każdy ma jakiś problem z hałasem. Oczywiście można w lesie zamieszkać...
48. Dodane przez Fakt, w dniu - 22-07-2024 15:20
No w tym roku to na łeb faktycznie upadli. Ktoryś weekend pod rząd od piątku do niedzieli. Czas żeby ktoś zrobił z tym porządek.
49. Dodane przez Lotnik, w dniu - 22-07-2024 15:21
Jak jest hałas to znaczy,że to miasto żyje.
50. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 22-07-2024 15:27
Jeżdżą i jeżdżą te samochody mi pod oknami. Cholery można dostać. O motocyklach nie wspomnę. W weekend chcę odpocząć a nie słuchać wyjących silników motorów lub niewyregulowanych, strzelających silników beemek. 
 
Leszczyniacy to jednak mają odmienny stan umysłu ... Brak słów. 
Samolotu prawie nie słychać! Leci bardzo wysoko! Jedyne co słychać to lekki pomruk  
W jaki sposób to może przeszkadzać??? 
Michał, nie ulegaj tym marudom! Niech sobie zglośnią disco polo i będzie git
51. Dodane przez do 44, w dniu - 22-07-2024 15:29
Nikt nie mówi, że przeszkadza lotnisko tylko długotrwałe i uciążliwe dźwięki wydawane przez konkretne samoloty. Mieszkam na drugim końcu miasta i nie mam nic przeciwko f-16 latającym podczas pokazów czy innym samolotom bo one przelatują i koniec. A te samoloty skoczków latają długo i wydają bardzo nieprzyjemne niskie dźwięki...
52. Dodane przez Leszno, w dniu - 22-07-2024 15:34
Tak nigdy nie było to co robią w te wakacje to ktoś na łeb upadł. Czasami po skakali i tyle. Na stronie daty skoków w ogóle nie pokrywają się z realnymi skokami. Dobrze wiedzą że na dłuższą metę tak się nie da bo mieszkańcy jakiej kołek miejscowości w końcu powiedzą dość , to tylko kwestia czasu jak jakiś mądry oficjalnie zacznie działac. To jest proste do udowodnienia że te loty są męczące na dłuższą metę
53. Dodane przez Anna, w dniu - 22-07-2024 15:38
Mi to nie przeszkadza jak samoloty latają tylko ludzie jak wieczorem sobie imprezy alkoholowe robią i te ryje drą i nie dają spać
54. Dodane przez atom, w dniu - 22-07-2024 15:39
Postęp medycyny i wydłużenie ludzkiego życia to jednak błąd. Ludzi jest stanowczo za dużo, coraz starszych, którym wszystko co ich kiedyś cieszyło zaczyna przeszkadzać.
55. Dodane przez fikoa, w dniu - 22-07-2024 15:40
Każdy ma prawo powiedzieć co o danej sprawie sądzi. Ten Pan powiedział w Elce, że to jest uciążliwe i słusznie miał do tego prawo. Po intensywnej pracy, chciałoby się wypocząć, ale samolot non stop godzinami latał. Obecnie wszędzie jest głośno, ludzie się b. popisują, aby być zauważalnym. Na ulicy głośno, na placach zabaw głośno, w marketach głośno, nad wodą wręcz wyją przywołując swoje pociechy jednym słowem im głośniej tym lepiej.
56. Dodane przez ja, w dniu - 22-07-2024 15:41
Popieram 26. Kiedyś było lotnisko i latały Wilgi i Gawrony, to były odgłosy silnika, przelatywały a nie kręciły się po niebie. Coś z tym trzeba zrobić, bo zrobił się podniebny biznes. Najpierw tunel aerodynamiczny a teraz komercja na niebie.
57. Dodane przez Miki, w dniu - 22-07-2024 15:43
Ja się budowałem zanim lotnisko powstało więc niech oni dostosują się do mnie.
58. Dodane przez Julcia, w dniu - 22-07-2024 15:49
30 lat mieszkałam w okolicy lotniska i nigdy żaden samolot, helikopter, motolotnia itp mi nie przeszkadzał. Przecież żyjąc w tym miejscu człowiek z automatu się przyzwyczaja i przestaje zauważać takie rzeczy. 
Teraz mieszkam na wsi, cisza jak makiem...i kiedy jakiś samolot się tu zapuści to szlag mnie trafia XD  
Ludzie,którzy mieszkają od lat koło lotniska nie mają problemu z hałasem. Problem ten mają Ci,którzy się przeprowadzili.  
No cóż, życie
59. Dodane przez Arkadiusz, w dniu - 22-07-2024 15:52
Latajo latajo halasujo , polacy tylko ciagle narzekaja , ale jak im niebo przysiewaja blizyj nie okreslona substancaj , powodujac modyfikowanie pogody (deszcze , upały , snieg , grad) to cicho-sza , bo brak im o tym wiedzy.
60. Dodane przez gf, w dniu - 22-07-2024 15:53
To nie są dźwięki obojętne dla ludzkiego ucha. To coś innego niż żużel i in.. Inne ośrodki ich przegoniły, to patrzą, czy Leszno wytrzyma. Leszno nie wytrzyma. Dobrze, że ludzie dzwonią. Zrobiła się maszynka do zarabiania kasy, biznes kosztem ludzi na ziemi. Lotnisko jest spółką miasta. Samolot z Pomorza? To skąd przyjeżdżają klienci? Tam ich nie chcą? Dobrowolnie nie zaprzestaną.
61. Dodane przez xxx, w dniu - 22-07-2024 15:56
To co maja powiedziec te osoby ktore mieszkaja na Krzesinach w Poznaniu tam same f 16. i wytrzymuja.
62. Dodane przez z humorem, w dniu - 22-07-2024 16:00
Trzeba się przyzwyczajać... Andrzej Duda coś już wspominał w końcu też Kowalski będzie latał
63. Dodane przez Marek, w dniu - 22-07-2024 16:01
W Wilkowicach też go słychać często i długo, faktycznie denerwuje, jest jak upierdliwy komar.
64. Dodane przez Alex, w dniu - 22-07-2024 16:09
Pajace którzy piszą że można było się wybudować gdzie indziej to nie wiedzą że wiele domów było zanim powstało lotnisko ,a po drugie nie było takiej częstotliwości lotów, ale głupi tak tego nie zrozumie
65. Dodane przez Kazimierz, w dniu - 22-07-2024 16:21
Żużel przeszkadzał. Mecz raz w tygodniu. Zmieniono wydechy w motorach. W samochodach też należy mieć odpowiedni wydech.  
To może pora zabrać się za te pierdzące samoloty....?
66. Dodane przez do 61, w dniu - 22-07-2024 16:24
Temat Krzesin powraca. Ludzie też się skarżą. Wojsko odpowiada: nie kręcimy kółek nad zabudowaniami o tej porze ( w nocy).  
W Lesznie i w okolicach są kręcone kółka. Dźwięk nie jest normalny.
67. Dodane przez Gość, w dniu - 22-07-2024 16:26
Dzwoniący ma rację, bardzo uciążliwy jest hałas tego samolotu.
68. Dodane przez Do 58, w dniu - 22-07-2024 16:31
Julciu, są ludzie którzy nie utracili zmysłu słuchu! 
Ty widzisz a nie słyszysz to ci hałas nie wadzi?
69. Dodane przez Reza, w dniu - 22-07-2024 16:32
Ci skoczkowie trafili do Leszna bo z innych lotnisk ich już przegonili ze względu na uciążliwość. Co na to służby odpowiedzialne za bezpieczenstwo? strach latać na innym sprzęcie. ..nigdy nie wiadomo kiedy taki skoczek na łeb ci spadnie
reklama
70. Dodane przez etam, w dniu - 22-07-2024 16:33
A potem jajek nie ma bo kury caly czas patrza na samoloty.
71. Dodane przez Ja, w dniu - 22-07-2024 16:49
Ten hałas słyszalny jest 20 km od Leszna.Radosław,Wronów i jeszcze kilka miejscowości.i tu nie chodzi o lotnisko.to jest hałas trudny do zniesienia . ktoś robi biznes a ludzie muszą się z tym hałasem męczyć.dobrze,że temat został poruszony
72. Dodane przez oh, w dniu - 22-07-2024 16:58
Czy sprawą zainteresują się radni? Spółka Lotnisko jest własnością miasta.
73. Dodane przez Do kom 58, w dniu - 22-07-2024 16:59
Dokładnie prędzej czy później nikt nie będzie zwracał uwagi na ten dźwięk on nie jest głośny tylko nowy.
74. Dodane przez Do 73 ktoś, w dniu - 22-07-2024 17:16
Tak dlatego ich wywali z innych lotnisk i w Lesznie przez przypadek jest kumulacja. Zejdź na ziemię dzwięk lecącego samolotu tego typu tzn do skoków jest upierdliwy na dłuższą metę
75. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 22-07-2024 17:24
Latać tak ale w dni robocze i nie od 8 rano tylko od 10-16 od soboty do niedzieli zakaz, ludzie chcą też w miarę spokojnie odpocząć na dworze. Zimą niech latają mamy okna zamknięte i pogoda nie zachęca do odpoczynku na dworze, to latać ile wlezie dzień krótki to długo nie będzie hałasu. Kierunek w którym w tej chwili latają to nie przypadek, robią to i w czasie zawodów szybowcowych kierunek mają obrany jeden kogo się boją, komu przeszkadzali.
76. Dodane przez Kierowca_bombowca, w dniu - 22-07-2024 17:31
Samolot SP-SDW jest najgłośniejszym z całej trójki samolotów, a jego latanie mozna sprawdzić na flightradarze w trzy dni wykonał 55 lotów nad Lesznem https://www.flightradar24.com/data/aircraft/sp-sdw# właściciel SkyDIVE Wrocław został pogoniony z Szymanowa pod Wrocławiem bo tam robi to regularnie od 4 lat, ciagły weekendowy hałas i wojenka z okolicznymi mieszkancami. Podobny problem był 2 lata temu w Koninie i tam pożegnali strefe spadochronową za zbyt głośny samolot , taki sam jaki jest teraz w Lesznie. 
dodatkowo hałasują: SP-ASG https://www.flightradar24.com/data/aircraft/sp-asg# 
oraz HA-YDM https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ha-ydm# ten nawet przekracza przepisy bo latał non stop od 5:00-20:09 pilot tez ma swój czas pracy okreslony w przepisach.
77. Dodane przez Kks, w dniu - 22-07-2024 17:31
I znowu źle. Jak nie żużel to samoloty to znowu szkoda dać 10 zł na dni Leszna. Leszno to jednak jest dziura i żal mi was mieszkańców pozdrawiam z Poznania.
78. Dodane przez Mmmmmmmmmm, w dniu - 22-07-2024 17:38
W Knurowie sobie poradzili zmusili bzykaczy do zamontowania innych śmigieł tych upierdli co zagłuszają wekendy
79. Dodane przez italiano_mariano, w dniu - 22-07-2024 17:38
Wspołczuje SP-SDW zrobil w wekend 55 lotów na miastem, srednio 5 tandemów po 1100zi wylocie + skoczkowie , 302500zl, koszty to polowa tej kwoty . Fajny weekend za 150k. Pozdrowienia dla wlasciela tego hałasliwego biznesu.
80. Dodane przez ccc, w dniu - 22-07-2024 17:42
W Lesznie wszystko przeszkadza maszyny zuzlowe,motocrosi i teraz latawiec.
81. Dodane przez Ja, w dniu - 22-07-2024 17:46
Mieszkam w Krzycku faktycznie samoloty latają ale po to jest niebo by tam były samoloty. Ludziom przeszkadza wszystko nawet szczekanie psa więc proszę niech oni wyprowadza się do jakiejś dziczy i wtedy będą mieli święty spokój. Ps zapraszam do łężycy pod zieloną Górą tam jest lotnisko sportowe a ludzie nie narzekają. Tam nie latają 3 samoloty ale ze 20 do tego paralotnie i inne ustrojstwa
82. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 22-07-2024 18:05
Wszyscy nowi co się pobudowali i przeprowadzili do Strzyżewic wiedzieli że jest lotnisko więc zamknąć dzioby i siedzieć cicho albo wypad do miasta
83. Dodane przez Ela, w dniu - 22-07-2024 18:13
To jest działalność sezonowa równie dobrze może cały sierpień nie być pogody i nikt nie będzie latał za to pojawi się temat dziurawych dróg i dżungli miejskiej.
84. Dodane przez kris, w dniu - 22-07-2024 18:18
Słuchacz zdecydowanie do psychiatry się nadaje - jak wszystko przeszkadza to niech ziółka bierze i do betonowej warszawy niech idzie. Co za ludzie. Mieszkam przy lotnisku i w ogóle tego nie słyszę. Niech się chłop do roboty weźmie.
85. Dodane przez siusiaki rysuje na niebie, w dniu - 22-07-2024 18:18
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/sp-sdw#3639277b
86. Dodane przez Kemot, w dniu - 22-07-2024 18:21
Współczuję mieszkańcom zachodniej części Leszna. Mieszkam po przeciwnej stronie miasta i słyszę u siebie to wiercenie, więc domyślam się przez co muszą przechodzić ci co mieszkają bliżej lotniska.
87. Dodane przez Edys, w dniu - 22-07-2024 18:31
Lotnisko jest symbolem Leszna jest mało miast które może się pochwalić lotniskiem sportowym na którym non stop coś się dzieje. Gdyby ludzie mogli decydować to wiadomo zamknąć wszystko i kartki wprowadzić :)
88. Dodane przez Do kom 26, w dniu - 22-07-2024 18:32
Jestem za blokowaniem lotniska jak by co musimy się zkliknać i pojechać blokadę im zrobić
89. Dodane przez Kasa, w dniu - 22-07-2024 18:59
A zatem łoją kase za spadochroniarzy a my mieszkańcy za darmo cierpimy !!!!!!!!!!!!!!!!!!  
Uśmiechnięta Polska
90. Dodane przez Ja, w dniu - 22-07-2024 19:09
Nic dodać nic ująć-to buczenia naprawdę doprowadza do rozstroju nerwowego,za chwilę protest na lotnisku i blokada&
91. Dodane przez Do kom 86, w dniu - 22-07-2024 19:09
Tomek - mieszkańcy Zatorza nie narzekają.
92. Dodane przez Społeczeństwo, w dniu - 22-07-2024 19:34
Masakra, przeszkadza mi, że samolot lata koło lotniska, które jest tam od 70 lat...trzeba było zamieszkać gdzieś indziej, np. przy ruchliwej drodze. Co za Wami ludzie, zaraz oddychanie sąsiada będzie za głośne.
93. Dodane przez XxX, w dniu - 22-07-2024 19:35
Ja mam działkę na Kosmonautów i żadnego takiego wielkiego hałasu nie ma, to nie Ławica w Poznaniu. Jak się nie podoba to na Białoruś.
94. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 22-07-2024 19:36
Miejsca do latania piloci mają dużo i tłumaczenie inne jest banalne, szczególnie brzęczą w soboty i niedziele. Niech sami tego posłuchają to zmienią zdanie jak będzie ktoś brzęczał im nad uchem.  
Popieram wszystkich męczonych hałasem.
95. Dodane przez Borys, w dniu - 22-07-2024 19:46
Widzę, że Redaktorzy już nie mają poważnych tematów i angażują się w temat sfrustrowanych ludzi co nie mają nic do roboty i będą biadolić... 
Samolot lata idealnie nad moim domem (Zatorze) i nie widzę problemu - lotnisko było tu wcześniej i tyle... Jak się komuś nie podoba to do puszczy białowieskiej albo gdzie indziej... Idąc tym tropem zaraz będą skutery przeszkadzać, grające na boiskach dzieci co hałasują albo psy które trochę wiecej będą szczekać lub bzyczące komary... Może drogę S5 przesuniemy bo za blisko Zaotrza... Jaja już ludzie sobie robicie...
96. Dodane przez Do tych" umęczonych", w dniu - 22-07-2024 19:46
Żal mi was wszystkich. Zlikwidujmy zawody żużlowe, bo hałas, samochody bo hałas i smród,koncerty na wolnym powietrzu i będzie tak jak mówił ongiś kandydat na Prezydenta.
97. Dodane przez On..., w dniu - 22-07-2024 19:51
Dlaczego my w imię klimatu mamy rezygnować z samochodów spalinowych którymi jeździmy do pracy etc., a ktoś ma sobie dla przyjemności latać nad naszymi głowami powodując hałas i zanieczyszczenie środowiska?
98. Dodane przez Witold, w dniu - 22-07-2024 19:57
Ale wy ludzie macie problemy , przeprowadźcie się na jajkiem odludzie to nie będziecie mieli takich poważnych problemów
99. Dodane przez justyna, w dniu - 22-07-2024 20:11
wynająć cessne grand caravan z Gliwic taka tu w Lesznie chyba 2 lata temu latała cicha i nowa maszyna-ekologiczna
100. Dodane przez asas, w dniu - 22-07-2024 20:15
Zapraszam na Ursynów tu słuchać samolot a nie te małe antki dajcie spokój ma nie być niczego
101. Dodane przez Fanka, w dniu - 22-07-2024 20:43
Oby samoloty latały jak najwięcej. Oznacza to, że Leszno żyje i coś się tu dzieje. Pozdrawiam spadochroniarzy i zazdroszczę każdego skoku :)
reklama
102. Dodane przez Masakra, w dniu - 22-07-2024 20:45
Proszę też zakazać żużlu bo nie każdy lubi motory, straszny hałas robią tez pociagi. Najlepiej zlikwidować tory dookola leszna No i wiadomo lotnisko wysadzić w kosmos. S5 również generuje duży szum. Ogólnie zaorać wszystko xD
103. Dodane przez Krysia, w dniu - 22-07-2024 20:54
Może do pracy niech się ci słuchacze malkontenci wezmą :D  
Z obserwacji wynika że to stare marudy z nudów wydzwaniają z bólami :)  
Mieszkam na zatorzu ponad 40 lat , kiedyś to latali . Teraz sporadycznie cos się dzieje na naszym niebie .
104. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 22-07-2024 21:09
Tutaj nie chodzi o to, że samolot przylatuje z Pomorza, Wrocławia czy innego miasta. Aeroklub Leszczyński czy ogólnie nasze lotnisko nie posiada takiej maszyny, aby własnym sumptem wynosić taką ilość skoczków jednorazowo w górę. Tylko tyle i aż tyle.
105. Dodane przez Qwerty, w dniu - 22-07-2024 21:12
No tak samoloty startują i lądują w kierunku S5 ale.ze.w.lasociccach i przybyszeweie robią hałas.tonjuz UJ, najpierw zamknęli nam dojazd do domu na dwa dni na pseudo pokazach a teraz mają w dup... Że samoloty cały czas latają i latają , uprzedze.durne.komentarze,.mój dom stał w lasocicach prędzej niż lotnisko
106. Dodane przez Roma, w dniu - 22-07-2024 21:20
Do kom.84. Nie słyszysz ? To do laryngologa się wybierz. Pisanie aby przeprowadzić się w inne miejsce jest co najmniej głupkowate ponieważ hałas dotyczy całego Leszna i okolic a nie tylko  
zabudowań przy lotnisku. Całe Leszno przeniesiemy ? A może prościej lotnisko ? Wg planów docelowo może powstać ponad 30 hangarów, czy ktoś nad tym jeszcze panuje ? Teren lotniska nie zwiększył się od momentu powstania w 1952 roku. Hałas generowany przez samoloty holujące szybowce nijak się ma do tych wyjących wywożących skoczków. Całe miasto ma się podporządkować garstce robiących biznes ? Niech wracają tam skąd przyjechali i będzie spokój.
107. Dodane przez Do 103, w dniu - 22-07-2024 21:35
Właśnie pracujący mają prawo do odpoczynku choćby w niedzielę. Oczywiście ogłupiała tłuszcza popiera bezproduktywny hałaśliwe latanie przez całą niedzielę. Jakie to znamienne, będą popierać zakaz dojeżdżania samochodem do pracy i jednocześnie głupkowate latanie samolotem w kółko. A już najgłupsze te komentarze, żeby się przeprowadzić. Nigdy nie było w Lesznie i okolicy takiego hałasu w weekendy! Przegonili ich z Wrocławia to zatruwają życie nam. Gdzie jest Rada Miejska? Czyje interesy ma reprezentować, mieszkańców Leszna, czy trutni z Wrocławia.
108. Dodane przez do 107, w dniu - 22-07-2024 22:05
Popieram Twój komentarz. W Rydzynie też słychać ten upierdliwie wyjący samolot w soboty i niedziele od samego rana. Dziwne, że jak ktoś dzwoni do "Tematu dla reportera" w sprawie piratujących motocyklistów to Pan prowadzący audycję zaprasza do działania policjantów zaś w przypadku wyjącego uporczywie samolotu nie zajmuje stanowiska...
109. Dodane przez lucjan, w dniu - 22-07-2024 22:13
do kom 76 brawo
110. Dodane przez Olek, w dniu - 22-07-2024 22:24
Ludzie to się umieją nakręcać proponuje popuścić gumę w gaciach i iść spać. Dobrze że komarów wyjątkowo mało w tym roku bo jutro jeszcze ktoś zadzwoni że spać nie mógł bo hałas...
111. Dodane przez Pilot EPLS, w dniu - 22-07-2024 22:58
Prawda jest taka, że z lotniska szybowcowego zrobili sobie regularną strefę spadochronową i panoszą się jak u siebie przy poklasku Spółki Lotnisko. Przeganianie szybowców z nad lotniska, bo panicze z tandemami skaczą, lądowanie na przeciwnym kierunku itd. Wieczne sapanie , bo strefa itd. Szybowce z uczniami, paralotniarze, modelarze i na to wszystko komercyjna strefa, która robi totalną rozpierduchę. Poniekąd moim zdaniem mieli swój udział w piątkowym dzwonie szybowca z latarnią, chociaż trzeba przyznać, że lotnik też słabo ogarnął temat, ale jakby Go nie przegonili na zawietrzną , to AL nie straciłby bezpowrotnie szybowca. Szczęście , że Kolega żyje. Jedyna rada Takie stowarzyszenie jak w Warszawie "Ciche niebo nad Lesznem" i zamknąć te lotnisko w tej formie w trzy "d"upy. Warszawiaki dały radę , to i Leszczyniacy dadzą. Dla mnie to jest skandal i całkowicie rozumiem mieszkańców.
112. Dodane przez Hirek, w dniu - 22-07-2024 23:37
Ja mieszkam koło sklepu spożywczego w Święciechowie i mi te klimatyzatory buczące całą dobę przeszkadzają. Właściciel wielki pan ma to gdzieś. Jeszcze chwilę i też to zgłoszę bo zwariować można.
113. Dodane przez Lo, w dniu - 23-07-2024 00:36
Panie Graczyk nie zastanawiaj się co można zrobić, ale zrób aby było wszystko zgodnie z ustawą "prawo lotnicze" i o ochronie środowiska. Jeżeli nie to fora że dwora - czyli z Leszna. Pomożemy sprawnie się spakować mi
114. Dodane przez Normalny ekolog, w dniu - 23-07-2024 01:09
Norma na granicy działki przy przelocie samolotu jest 50-60dB. 
Nad moim domem wielokrotnie przekraczał 80dB.To znaczy że przekraczał dopuszczalną głośność-ciśnienie akustyczne ponad 100 krotnie.Kto nam zgotował taki los? 
To jest zagrożenie zdrowia nawet życia dla dużej grupy mieszkańców CZAS SIĘ ZMOBILIZOWAĆ
115. Dodane przez Leon, w dniu - 23-07-2024 03:43
Nikt nie mówi o prywatnych samolotach latających nad wilkowicami. Na jakiej wysokości latają tutaj samoloty.
116. Dodane przez Mieszkanka zatorza, w dniu - 23-07-2024 06:54
A ja tam lubię hałas samolotów, przynajmniej wiem, że jestem w rodzinnym mieście :)
117. Dodane przez n, w dniu - 23-07-2024 06:55
Lotnisko jest zawsze, zawsze człowiek dobrodusznie podchodził, gdy usiłował usypiać dziecko w południe w sobotę czy niedzielę a było słychać małe samoloty. To był całkowicie inny dźwięk, tak nie przeszkadzał. To, co jest teraz, jest nie do zaakceptowania. Można by jeszcze zrozumieć, gdyby to było szkolenie amatorskie skoczków, naszych mieszkańców ale nie robienie biznesu nad naszymi głowami. Nie można pozwolić na to, żeby całe miasto (słychać też na Rynku) ale też szybowce z uczniami, modelarze miało się podporządkować garstce robiących biznes.
118. Dodane przez xyz, w dniu - 23-07-2024 07:49
Ludzie wy naprawdę problemów na siłę szukacie. Zazdroszczę wam po prostu tak małostkowych problemów, a zarazem takiej ilości wolnego czasu.
119. Dodane przez obserwator, w dniu - 23-07-2024 08:03
Zapomnieliśmy o jednej rzeczy. Czy oni latają w nocy? Chyba nie.  
 
Jak smutne życie trzeba mieć, aby wszystko dookoła wiecznie przeszkadzało? Wstyd!
120. Dodane przez Mieszkanka Zatorza, w dniu - 23-07-2024 08:31
Dom to miejsce ciszy i spokoju. Całe życie się pracuje żeby go mieć. A taki jeden organizator skoków spadochronowych wszystko rujnuje. Nie ma spokoju jest tylko hałas.
121. Dodane przez kemot, w dniu - 23-07-2024 08:43
Przy okazji warto byłoby przyjrzeć się temu zagadnieniu od strony finansowej. Ktoś tu napisał, że organizator tych skoków rzekomo bardzo dużo ny tym zarabia. Z drugiej strony pamiętamy, że w zeszłym roku Leszno wykupiło teren lotniska znajdujący się w gminie Święciechowa. Pamiętam jak w tedy ktoś celnie tu pytał czy w związku z tym Leszno będzie płacić podatek od nieruchomości Święciechowie. Mnie zastanawia jakie koszty związane z działaniem lotniska ponosi Leszno, jakie osiąga przychody i co najważniejsze jak ostatecznie na tym wychodzi.
122. Dodane przez Lot, w dniu - 23-07-2024 08:45
zejść na ziemie proszę ! Budując, kupując kwadrat obok lotniska oczekiwaliście ciszy na niebie ?
123. Dodane przez ad 119, w dniu - 23-07-2024 08:46
Tu nie ma znaczenia, że nie latają w nocy. W dzień też obowiązują pewne zasady.
124. Dodane przez Elis, w dniu - 23-07-2024 08:49
To buczenie jest nie do zniesienia - popieram blokowanie lotniska! Może wtedy ktoś się tym tematem zajmie na poważnie
125. Dodane przez jozef, w dniu - 23-07-2024 09:02
Zapraszam wszystkich na ul. Dąbrowskiego. Okna nie można otworzyć, bo nie słychać własnego głosu. Szczególnie zaś po 22 jak jakiś idiota jeździ ulicą pozbawiony tłumików. Zarażam tych co im lotnisko przeszkadza. Zresztą cóż się dziwić, każdy{Polak dba tylko o własne cztery litery.
126. Dodane przez elo, w dniu - 23-07-2024 09:22
Z tymi spadochroniarzami wszędzie jest problem i ich wyganiają. A Leszno chętnie przyjęło. Ktoś wydał zgodę na strefę... tylko problem w tym, że wkurzonych mieszkańców będzie coraz więcej. A to był jeden z pierwszych tak intensywnych lotów. Sprawę można zgłosić do Wydziału Ochrony Środowiska.
127. Dodane przez ja, w dniu - 23-07-2024 09:37
Lotnisko =spółka miejska ? 
Panie nowy prezydencie , pora to ogarnąć !
128. Dodane przez Arbuz, w dniu - 23-07-2024 09:45
Nie tylko mieszkańcom okolic lotniska przeszkadza dźwięk tego samolotu. Po drugiej stronie Leszna - Os. Przyjaźni, Francuska, Grzybowo... od 3 tygodni cały weekend, bez przerwy. Cieszę się, że ktoś poruszył ten temat bo faktycznie dźwięk nieprzyjemny dla ucha i męczący. W weekend większość chce odpocząć, zrelaksować się, wyciszyć od codziennych hałasów i nie może czuć się komfortowo we własnym otoczeniu. 
 
Wszystkim, którzy radzą się wyprowadzić pytam dokąd, jak w całej okolicy słychać ten warkot.
129. Dodane przez obywatel RP, w dniu - 23-07-2024 09:46
tym którym przeszkadza hałas na lotnisku które z oczywistych względów jest od tego żeby samoloty startowały i lądowały proponuję wybrać się do "strefy ciszy" na Kąkolewską lub Osiecką 
a oportunistą zadedykuję fragment utworu Maanamu : 
 
A słońce wysoko, wysoko 
świeci pilotom w oczy, 
Ogrzewa niestrudzenie 
Zimne, niebieskie przestrzenie. !!!!!
130. Dodane przez K, w dniu - 23-07-2024 10:05
Hałas zwykłych samolotów jest praktycznie niezauważalny, ale dźwięk, którego dotyczy artykuł, jest nie do zniesienia nawet w dużej odległości od lotniska.  
Nie do końca rozumiem głosy, że niektórym "to wszystko przeszkadza i tylko narzekają, najlepiej do lasu iść mieszkać".  
Tak, jak coś co się pojawia jest wyjątkowo uciążliwe i obniża komfort życia leszczyniaków, to trzeba o tym głośno mówić i zwracać na to uwagę.  
A ten samolot jest wybitnie uciążliwy - nie jest to kwestia jakiegoś jednego weekendu, zawodów czy pokazów, ale wielotygodniowe, uporczywe brzęczenie, wwiercające się w mózg.
131. Dodane przez Pilot, w dniu - 23-07-2024 10:12
Proponuję po starcie w kierunku elewatora z lotniska zmienić kurs w kierunku południowym. Tam nie ma żadnych zabudowań. A to że zmieniła się trasa kierunku startu z nad miasta w stronę elewatora, to teraz Lasocice i Przybyszewo dostaje po zaworach. A ten dźwięk to nic przyjemnego. Raz na jakiś czas to spoko ale co pół godziny to już przesada
132. Dodane przez do 123, w dniu - 23-07-2024 10:14
Mamy tutaj do czynienia z absolutnym szaleństwem. Obowiązują takie zasady, że w dzień można hałasować. Samoloty to pikuś. Robotnicy wszelkiej maści hałasują, pojazdy i motory hałasują, ludzie wrzeszczą, psy szczekają, traktory hałasują na polach. O czymś zapomniałem? 
 
Latać jak najwięcej póki jest super sezon i pogoda, korzystać. 
 
To Wy dzwonicie!
133. Dodane przez uwielbiam naszą polską mentalność, w dniu - 23-07-2024 10:18
Nasza mentalność jest cudowna: 
- wybuduję się koło lotniska - co za cholerne samoloty, wytrzymać nie można od tego hałasu (nie dotyczy tylko Leszna ale w Poznaniu koło Krzesin jest to samo), 
- wybuduję się na wiosce - cholerni rolnicy, jeżdżą traktorami i kombajnami nawet w niedzielę wieczorem - cyk telefon na policję, a to nie wszystko bo jeszcze przecież brzydko pachnie, a miała być sielanka na wsi, 
- wybuduję się na terenie zalewowym bo działeczka po taniości - co to do cholery ma być, zalewa mi cały dobytek życia, 
itp itd, czytam te wszystkie komentarze i traktuję je jak komedię, Polska to piękny kraj:))
134. Dodane przez sa, w dniu - 23-07-2024 10:46
Jeszcze tylko brakuje tych akrobatycznych. Ich hałas jest nieporównywalnie większy. Jeden dopiero "ćwiczył" przed weekendem za Lasocicami późnym popołudniem.
135. Dodane przez do "133 uwielbiam naszą polską mentalność", w dniu - 23-07-2024 11:20
Ale tu wcale nie chodzi o to, że hałas jest koło lotniska - ten cholerny dźwięk jest nie do zniesienia nad całym miastem, wybija się ponad normalny miejski gwar
136. Dodane przez x, w dniu - 23-07-2024 11:29
Mieszkam blisko stadionu i podczas meczów żużlowych nie jest tak głośno jak podczas lotów tych samolotów, których ryk silników jest nie do zniesienia. W weekend, kiedy człowiek chce trochę odpocząć od rana słychać hałas samolotów.
137. Dodane przez AFD, w dniu - 23-07-2024 11:55
do 133 
Chruścina, Witoszyce - zapraszam w sobotę , niedzielę na co 5-cio minutowe wycie. To nie są domy wybudowane teraz tylko poniemieckie.
138. Dodane przez piotr, w dniu - 23-07-2024 12:45
narzekacie??zaraz ukraincy was przesiedlą z uśmiechem na twarzy.i to nie żart.
139. Dodane przez do 137, w dniu - 23-07-2024 12:58
to trzeba było ich nie brać
140. Dodane przez Do 133, w dniu - 23-07-2024 15:36
Jakbyś nie wiedział to działki w tej części miasta kosztują 500 zł od metra. tanio? Nie sądzę.
141. Dodane przez Jolka, w dniu - 23-07-2024 17:21
Samoloty to pikuś do szczekających całą dobę psów. Też mam psa ale bez powodu nie szczeka a w nocy jest w domu. Psa można wiele zachowań nauczyć a wytłumaczenie, że pies jest po to żeby szczekać jest żenujące.
142. Dodane przez Tofik, w dniu - 23-07-2024 19:15
Lotnisko od kiedy pamiętam a mam 55 lat istniało.pieknie jest spojrzeć w niebo i zobaczyc samolot.śmigłowiec czy jak ktoś za chwilkę dopisze helikopter.dla mnie to bajka a mieszkam 500 m od lotniska.pewnie ten co narzeka to chyba jakiś nowobogadzki i jakoś mu tam nie poddachem.wiedział Gdzie kupuje działkę i gdzie się buduje.jak chciał spokoju trzeba było działkę kupić od Morawieckiego.mi aż się chce słuchać odgłosów z lotniska w LESZNIE.TU CHCE SIĘ ŻYĆ.
143. Dodane przez AFD, w dniu - 23-07-2024 20:03
Do 142 
Ten co dzwonił do Elki to wiedz, że mieszka w Witoszycach w domu ponad 100 letnim i nie tylko on narzeka na to weekendowe wycie na niebie. 
od. 
przebadaj sobie słuch
144. Dodane przez Irek, w dniu - 23-07-2024 20:28
Ludzie opamiętajcie się zajmijcie się sprawami naprawdę ważnymi chociażby służbą zdrowia bo za chwilę nie będzie miał nas kto leczyć w szpitalu, szkolnictwem, drogami, podatkami a nie jakimś samolotem, który jeszcze parę dni w sezonie polata bo w Lesznie jest lotnisko od 70 lat. Pozdrowienia dla normalnych.
145. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 23-07-2024 22:12
To buczenie jest nie do zniesienia. Człowiek chciałby w dzień wolny odpocząć a musi znosić ten uciążliwy hałas. Czy rozwijanie pasji musi odbywać się kosztem ludzi chcących odpocząć. Jeśli chcą sobie latać niech robią to w miejscach niezamieszkałych
146. Dodane przez Marudy leszczyńskie, w dniu - 23-07-2024 23:57
Mieszkam na Zatorzu. Mam różne zajęcia w domu i ogrodzie i pierwsze słyszę o jakimś hałasie. Luzik. Wystarczy niezwracalne uwagi. Kto nie ma co robić to marudzi.
147. Dodane przez do 137 i 143, w dniu - 24-07-2024 13:43
po wojnie dawali za darmo to brali,
148. Dodane przez jaja, w dniu - 24-07-2024 14:46
Jak żużliki napier... pół niedzieli to nikomu nie przeszkadza? Maruderzy. Najlepiej Leszno zaorać i posadzić las. ale wtedy będą wam przeszkadzać komary i wilki.
149. Dodane przez obserwator, w dniu - 24-07-2024 15:42
Warto jeszcze lotnisko przycisnąć o ten temat i o inne. 
 
Bo tajemnicą poliszynela jest, że podczas piątku na airshow wiedzieli o zbliżających się coraz większych opadach i burzy która nie przejdzie tak prędko, ale czekali do końca aby był zrealizowany odpowiedni czas imprezy.  
 
W innym wypadku (skrócenie czasu wydarzenia) musieliby oddać tysiącom ludzi pieniądze za bilety. A to bardzo łatwo policzyć.  
 
Co jeśli piorun uderzyłby np. w hangar? Zdajecie sobie sprawę, jaka wybuchłaby panika a wyjście z lotniska było tylko jedno.
150. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 24-07-2024 18:04
Lotnisko jest i będzie, a maruderów przybywa. Wyprowadzają się na wieś przeszad,aja im rolnicy !!! Tu przeszkadza lotnisko i samoloty. Obłęd. Ludzie ogar ijci się. Jakiś czas temu był szum bo pani psy policyjne przeszkadzały. Od zadymy do zadymy. Mi przeszkadzają kierowcy wyjących samochodów i motocykli, które wieczorami nocami szaleją na ulicach naszego miasta. Lotnisko to symbol miasta.
151. Dodane przez Zyga, w dniu - 25-07-2024 13:20
Najbardziej cierpią ludzie którzy po nockach chcą pospać chociaż do 14. Ten latający brękot jest straszny - spanie wykluczone. Niech lata tam gdzie skacza spadochroniarze . co robi nad centrum miasta ????? ,
152. Dodane przez jamo, w dniu - 27-07-2024 12:25
Zagłosuję na każdego Radnego, który będzie dążył do zakończenia uciążliwej dla 100 tys. ludzi zabawy garstki zapaleńców zamieniających życie mieszkańców w koszmar. Jakby co weekend powiat leszczyński przeżywał nalot bombowy. Dzieci zaczynają bać się wychodzić do ogrodu. Sugeruję, żeby wyborcy zachęcali swoich radnych do interwencji. Jeśli władze lotniska nie zakończą współpracy z tą uciążliwą firmą, władze miasta powinny wystąpić o cofnięcie pozwolenia na tzw. strefę.
153. Dodane przez do 151, w dniu - 30-07-2024 08:45
Zmień pracę na jednozmianową. Najgorzej zacząć zmiany od siebie.
154. Dodane przez Elo, w dniu - 15-08-2024 15:00
Dzisiaj lata od 9:30 non stop
155. Dodane przez Andrzej, w dniu - 18-08-2024 12:03
Samolot turbośmigłowy ze skoczkami lata całymi dniami na granicy Przybyszewa i Lasocic, człowieka już szlak trafia już od tego hałasu, ile można to wytrzymywać co kilka minut !!!
156. Dodane przez Kasia, w dniu - 06-09-2024 15:11
6 września - właśnie leci z Szymanowa. Szykujcie się na weekend w zamkniętym domu.
reklama
157. Dodane przez Ania, w dniu - 07-10-2024 23:30
Dopóki w Lesznie nie zaczął latać samolot ze znakami SP-SDW nie było takich problemów. Czy z tym samolotem wszystko jest w porządku? Wygląda na to,że to jakiś najgorszy szrot i dlatego tak bardzo hałasuje, bardzo proszę lotnisko o zbadanie sytuacji i sprawdzenie, czy jego stan techniczny nikomu nie zagraża. Inna sprawa, dlaczego dopuszczono do użytku na naszym lotnisku tak niesamowicie głośnego potwora - przecież skoki spadochronowe są tu wykonywane od lat i do tej pory nie było problemu? Posłuchajcie mieszkańców dopóki jeszcze nie odwołano za ten skandal władz lotniska&
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
Wynajmę mieszkanieLeszno 1100
Mieszkanie 51,90- 3 ... Leszno 355000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj