Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
8
Października 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Brygida, Laurencja,
Marcin, Pelagia
Do końca roku 84 dni.
Start arrow Leszno arrow Bibliotekę czekają radykalne cięcia. Filie do likwidacji?

Kuźmiński: budżet mniejszy o 25 procent

Bibliotekę czekają radykalne cięcia. Filie do likwidacji?

17.09.2024. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Archiwum)
Miejska Biblioteka Publiczna w Lesznie szuka oszczędności. - Musimy obniżyć koszty o 25 procent – powiedział Radiu Elka jej dyrektor Andrzej Kuźmiński. Czy oznacza to likwidację filii, o którą pytali nasi słuchacze? - Trwa analiza, decyzji jeszcze nie ma – odpowiada dyrektor MBP.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W ostatnich wydaniach audycji „Temat dla reportera” pojawiły się pytania dotyczące działalności Miejskiej Biblioteki Publicznej. Słuchacze prosili o zweryfikowanie pogłosek o likwidacji filii biblioteki na Zatorzu oraz o braku możliwości skorzystania z tak zwanych
wypożyczeń międzybibliotecznych, czyli książek z innych filii.

Dyrektor MBP Andrzej Kuźmiński zapewnił, że żadne decyzje tego typu nie zapadły, ale przyznał też, że rozważane są różne scenariusze. -W związku z propozycją ograniczenia naszego budżetu o 25 procent musimy dostosować do niego działalność biblioteki - powiedział Radiu Elka.

O obniżeniu kosztów działalności biblioteki mówił w sierpniu w wywiadzie dla Radia Elka prezydent Grzegorz Rusiecki. Jak wyliczył budżet placówki wzrósł z 2,9 miliona w 2015 roku do ponad 5,5 miliona w roku obecnym. Dyrektor Kuźmiński zapytany o planowane cięcia odpowiedział, że trwają jeszcze analizy, ale dotyczą one bardzo szerokiego spektrum działalności. -Musimy dostosować liczbę zatrudnionych osób, a także miejsc, w których będziemy wypożyczać książki - powiedział.

O redukcjach personelu Kuźmiński nie chciał mówić, choć nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że pierwsze osoby otrzymały już wypowiedzenia. -Na razie mówimy o ograniczeniu działalności - stwierdził dyrektor. Jak przyznał, placówka przedstawiła już prezydentowi propozycje cięć. -Wciąż nad nimi pracujemy, bo jest ich za mało - powiedział.

 
Komentarze (86)
1. Dodane przez co pierwsze, w dniu - 17-09-2024 11:31
Przede wszystkim i natychmiastowo należy zlikwidować filię na dworcu kolejowym ale kto odpowie, jakie warunki umowy najmu (termin) z koleją podpisał w imieniu miasta Leszna dyrektor biblioteki.
2. Dodane przez analfabeta, w dniu - 17-09-2024 11:45
Biblioteka na Zatorzu powinna pozostać. Zatorze to duża dzielnica i jedna biblioteka powinna funkcjonować. Może w bardziej centralnym miejscu dzielnicy ale to już drugorzędna kwestia. Inna biblioteka mnie zastanawia. Po co biblioteka na dworcu PKP? Czy doprawdy mieszkańcy Leszna korzystają z owej? Ile osób dziennie? 10?
3. Dodane przez no tak, w dniu - 17-09-2024 11:57
Rusiecki i Tusk dobrze kombinują. Po co ludzie mają czytać książki. jeszcze im w ręce wpadnie 'Rok 1984" Orwella albo "Folwark Zwierzęcy" tego samego autora i zaczną za dużo myśleć i porównywać. Głupim społeczeństwem się lepiej zarządza.
4. Dodane przez biblotekarz, w dniu - 17-09-2024 12:05
Przecież już są zwolnienia grupowe a tak na prawdę to 2 fala zwolnień wydarzyła się 2 tygodnie temu... porażka. Miało być spokojne zatrudnienie a tu nagle taki problem, żeby budżet spiąć
5. Dodane przez Janek, w dniu - 17-09-2024 12:14
Co to jest biblioteka ?
6. Dodane przez Mmmmm, w dniu - 17-09-2024 12:19
Do kom.3 widać pisior a czytać na bakier moher ciśnie1
7. Dodane przez Czytelniczka, w dniu - 17-09-2024 12:23
Ogromna szkoda, że taka decyzja została podjęta. Nie ma drugiej takiej instytucji jak biblioteka w Lesznie. Filie, godziny otwarcia, wydarzenia praktycznie każdego dnia - bardzo przyjazne i zawsze można było tam przyjść. Mam nadzieję, że biblioteka na Zatorzu nie zostanie zlikwidowana, bo szkoda.
reklama
8. Dodane przez Należy też..llll, w dniu - 17-09-2024 12:26
Oczywistym jest że Filii Bibliotecznych w zwartej zabudowie miasta jest za dużo.Winny pozostać jednak Filie na peryferiach miasta (Zaborówo ,Gronowo,Strzyżewice), czytanke  
obywateli nie wzrasta a koszty utrzymania lokali filialnych są znaczące. Uzyskane w ten sposób etaty Pan Bibliotekarek przekwalifikować  
na Katechetki ,Swietlicowe. 
 
przecież nie będę prowadzała mojego dziecka do Salki Katechetycznej  
przy kościele - jako że pracuje zawodowo. Odrebnym postępowaniem należy też objąć p.Andrzeja K.-pod kątem jego wieku ,- czy aby p.dyrektor już nie wpadł czasem w wiek tzw Słusznej Zasłużonej,. Pozdrawiam Anna .
9. Dodane przez abc, w dniu - 17-09-2024 12:26
To było do przewidzenia, ze jeśli powstanie kolos biblioteka, to dla małych zabraknie kasy.
10. Dodane przez Ben, w dniu - 17-09-2024 12:29
Kiedy czas na MOPR ? Mam nadzieję, że nadania z Poznania już wygasły?
11. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-09-2024 12:43
ograniczanie dostępu do wiedzy..., nie ma się co dziwić, głupie społeczeństwo łatwiej kontrolować
12. Dodane przez Przykre, w dniu - 17-09-2024 12:43
Ciekawe, czy prezydent Rusiecki wie, że biblioteki to nie tylko miejsca, gdzie ludzie pożyczają książki, ale także przestrzenie, w których rozwija się myśl, kreatywność i społeczność. Zmniejszanie budżetu dla miejskiej biblioteki to nie tylko oszczędność, ale także cios w serce kultury. Czy naprawdę warto poświęcać przyszłość naszych dzieci i młodzieży dla kilku oszczędności? Kultura nie ma ceny, a jej wartość nie da się zmierzyć w pieniądzach. Pamiętam koncerty w bibliotece, które sprawiały ludziom wiele radości. Teraz, dzięki decyzji prezydenta, te wydarzenia przejdą w zapomnienie. Czy to jest właśnie to, co chcemy osiągnąć jako społeczeństwo?
13. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 17-09-2024 12:47
Decyzja prezydenta o zmniejszeniu budżetu dla miejskiej biblioteki jest nie tylko niezrozumiała, ale także nieodpowiedzialna. Biblioteki są nie tylko miejscami, gdzie ludzie pożyczają książki, ale także centrami edukacji, kultury i społeczności. Zmniejszanie budżetu dla tych instytucji to nie tylko oszczędność, ale także ograniczenie dostępu do wiedzy i kultury dla mieszkańców. Kultura jest niewymierna w pieniądzach, a jej wartość nie da się zmierzyć w kategorii kosztów. Wartość kultury leży w jej wpływie na społeczeństwo, w kształtowaniu umysłów i charaktery przyszłych pokoleń. Decyzja prezydenta Rusieckiego jest więc nie tylko błędna, ale także szkodliwa dla przyszłości naszego kraju.
14. Dodane przez Jalo, w dniu - 17-09-2024 12:49
A ja korzystałem z filii nr 3 w pawilonie na Sułkowskiego. Mała, ale funkcjonalna sala i bardzo miła pani, która tam pracowała.
15. Dodane przez Skandal, w dniu - 17-09-2024 12:52
Co za skandaliczna decyzja Prezydent miasta Leszna wyraźnie nie ma pojęcia o tym, co jest ważne dla społeczeństwa. Likwidacja miejsc pracy i zmniejszanie budżetu dla biblioteki to nie tylko atak na kulturę, ale także na przyszłość naszego kraju. Jak można tak lekkomyślnie traktować instytucje, które kształtują umysły i charaktery przyszłych pokoleń? 
Czy naprawdę chcemy żyć w mieście, w którym kultura jest traktowana jak zbędny luksus? Czy chcemy, aby nasze dzieci i młodzież rosły bez dostępu do wiedzy i kultury? 
Nie możemy pozwolić, aby ta decyzja przeszła bez reakcji. Musimy się zjednoczyć i powiedzieć głośno: NIE dla likwidacji kultury w Lesznie!
16. Dodane przez ..., w dniu - 17-09-2024 12:54
Polecam mniej jazzu, więcej książek i się będzie zgadzać.
17. Dodane przez ddd, w dniu - 17-09-2024 12:58
tanie to cos niejest widac
18. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 17-09-2024 13:02
No przecież takiego molocha jak na Metziga trzeba z czegoś utrzymać. Musiało to nastąpić prędzej czy później.  
 
Jakaś statystyka, ile osób realnie korzysta z filii?
19. Dodane przez Alina, w dniu - 17-09-2024 13:09
Uważam, że wszystkie filie biblioteczne są potrzebne dla różnych grup wiekowych.  
Zacznę od najstarszej. Wiadomo, że są to ludzie schorowani. Czasami jedyną motywacją dla  
nich jest wyjście do biblioteki, która nie powinna być za daleko,  
a na Plac Metziga może być już dla nich nieosiągalne...  
Następnie grupa to pracująca, inaczej produkcyjna. W tym wielkim biegu i braku czasu idąc z 
pracy do domu, robiąc zakupy zahaczą po drodze o bibliotekę lub przed samym zamknięciem  
znajdą chwilę by wypożyczyć książkę. Do biblioteki głównej to już jest prawie wyprawa... 
No i zostały dzieci, które zachęcane przez nauczycieli, rodziców nabierają ochoty na  
przeczytanie książki i wracając ze szkoły do domu wstępują po drodze do filii wypożyczając  
książkę (Polska czyta dzieciom). 
Te filie są nam bardzo potrzebne. Wiem, że odwiedzają je dziesiątki tysięcy czytelników  
wypożyczających setki tysięcy książek 
Ceny książek też poszły bardzo w górę o prawie sto procent. Nic więc dziwnego, że koszty  
też wzrosły. Nie wszystkich stać na kupno książek i dużo osób korzysta 
z bibliotek. 
W 1957 r. utworzono Filię Biblioteczną na Zatorzu, a w 1968 r. drugą, na nowym osiedlu  
mieszkaniowym przy ul. Bohaterów Westerplatte. 
W roku 1977 otwarto następne filie w mieście: Filię Literatury Radzieckiej (późniejsza FB nr 3), FB  
nr 4 w Zaborowie. W latach 80-tych powstały kolejne placówki na nowych osiedlach: 
Gronowie (1983), Zamenhofa (1986) i Kraju Rad (1987), obecnie Armii Krajowej. Ukształtowana w  
tych latach sieć biblioteczna w mieście przetrwała do dnia dzisiejszego. 
Miejsce filii nr 2 z ul. Bohaterów Westerplatte przeniesiona została do bardzo klimatycznego  
miejsca na ul. Estkowskiego. 
Filie były tyle czasu i nikt nie szukał oszczędności zamykając je!!!
20. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 17-09-2024 13:18
Po co miasto wybudowało taka dużą bibliotekę na Placu Metziga? Kto ogrzeje takie wielkie korytarze zimą. Pięknie to wygląda ale sporo kosztuje. Biblioteka na Chrobrego miała swój niepowtarzalny urok.
21. Dodane przez Kimi, w dniu - 17-09-2024 13:21
Czegokolwiek Rusiecki i Grabianowski nie zrobią zawsze będzie źle. Ta ekipa jest przegrana w Lesznie.
22. Dodane przez Julek, w dniu - 17-09-2024 13:21
Pamiętacie może Państwo który rząd wprowadził VAT na książki? Kto był wówczas Premierem?
23. Dodane przez wydatki miasta, w dniu - 17-09-2024 13:37
Miejmy nadzieję, że to nareszcie koniec bibliotecznego Bizancjum. Trzeba prawdzie spojrzeć w oczy. W latach 2014 do 2019 bieżące koszty biblioteki rosły szybciej (przyrost 141,53 %) niż koszty bieżące Miejskiego Zakładu Komunikacji (przyrost 108 %). To było nienormalne. Należy odwrócić ten trend czyli więcej na komunikację miejską, zdecydowanie mniej na bibliotekę.
24. Dodane przez Zosia, w dniu - 17-09-2024 13:39
Z tego co się orientuję to zwolnienia w bibliotece są już od dłuższego czasu i zwalnia się pracowników z wieloletnim stażem.ciecia powinno się zacząć od zmniejszenia godzin pracy biblioteki. Żal patrzeć na tych pracowników którzy mają dyżur w weekendy - biblioteka otwarta 10h dla kilku wypożyczających.
25. Dodane przez ola, w dniu - 17-09-2024 13:49
Mieszkam na Zatorzu. Z biblioteki korzystam często. Niestety jak przychodzę to bywam tam jedynym klientem. Wniosek z tego taki ,że niewiele osób z tej filii korzysta. Społeczeństwo coraz mniej czyta. Woli śledzić portale społecznościowe i coraz bardziej głupieć . Młodzież korzysta z czytników i e-boków. Zatem biblioteki będą znikać z przyczyn finansowych.Wielu pisało ,że kolos na Metziga to przerost formy nad treścią , ale skoro państwo dotowało to trzeba było budować .Nieważne były koszty późniejszego utrzymania. Teraz pochłania to 3/4 budżetu, ale nikt nie odważy się go odchudzić .Dlatego filie w większości muszą zniknąć,bo budżet z gumy nie jest .Czy to dobre dla nas? Dla klientów bibliotek na pewno nie , dla innych tak .Przecież każą zaoszczędzoną złotówkę można przeznaczyć na ...ę.
26. Dodane przez Do kom 15, w dniu - 17-09-2024 13:51
Im mniej kumate społeczeństwo tym łatwiej można wysłać do Niemiec na pole bauera i o to chodzi w tym lewackim systemie !!!
27. Dodane przez Kiki, w dniu - 17-09-2024 13:56
Rusiecki mało pewnie czyta ale to są dyrektywy tuska ZWIJAĆ POLSKĘ czegoś nie rozumiecie? To jest wstęp narazie to się dopiero rozpędza!!!
28. Dodane przez do kom.15, w dniu - 17-09-2024 14:05
Prezydent powiedział , ze zbyt drastycznie wzrosły koszt utrzymania biblioteki miejskiej, nie powiedział, ze trzeba zlikwidować filie, to decyzja Dyrektora Biblioteki, przecież sobie nie obniży dochodu,i nie zwolni swoich ..
29. Dodane przez Zatorze walczy, w dniu - 17-09-2024 14:08
Zwolnienia już pracownicy dostali więc nie rozumiem tłumaczenia dyrektora. Na Metziga to problem jest też taki aby się tam dostać osoba starszym i też parking płatny i brak wolnych miejsc 
Osoby starsze to najwięcej korzystają z tych bibliotek. Zamknięte ma być kilka a nie tylko ta na zatorzu.
30. Dodane przez Julek, w dniu - 17-09-2024 14:17
Pamiętacie Państwo może który rząd wprowadził VAT na książki? Kto był wtedy Premierem?
31. Dodane przez Gosia, w dniu - 17-09-2024 14:54
To znaczy że dyrektorek też na zieloną łączke
32. Dodane przez Czytelniczka, w dniu - 17-09-2024 15:05
Budynek robi wrażenie,ale jak na Leszno za duży, dużo nie wykorzystanej powierzchni. Panie Kuźmiński to jest biblioteka a nie centrum kultury gdzie odbywa się wszystko, koncerty, wystawy, filmy od tego są już w Lesznie inne instytucje:MOK,Teatr, itd.
reklama
33. Dodane przez Miki, w dniu - 17-09-2024 15:15
Podatki od nieruchomości do góry mocno i likwidacja wszystkiego oto prezydent z PO
34. Dodane przez mieszkniec, w dniu - 17-09-2024 15:25
POwskie metody, brak zadań domowych zmniejszenie podstawy programowej, pozbawienie książek. Mam jakieś deja vu, komuno wróć.
35. Dodane przez Slusznie, w dniu - 17-09-2024 15:32
Filii bibliotecznych jest w Lesznie zdecydowanie za dużo. Leszno nie jest wielkim miastem, działa tu komunikacja miejska, można bodajże wypożyczać na telefon, więc narzekanie ,e te cięcia to ogłupianie mieszkańców i ograniczanie dostępu do kultury jest na wyrost. Biblioteka na Metziga jest otwarta codziennie i wyjątkowo długo na tle innych - nawet wielkomiejskich - bibliotek. Kto chce korzystać z biblioteki ,bez większych problemów może to robić. Ten ruch prezydenta, ograniczajacy fundusze, nie jest specjalnie bulwersujący, raczej racjonalny.
36. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 17-09-2024 16:19
A dlaczego w bibliotece jest tak dużo kadry kierowniczej?
37. Dodane przez odn. 31, w dniu - 17-09-2024 16:27
Prezydent (Łukasz Borowiak) przedłużył kontrakt dyrektora MBP Kuźmiński na następne siedem lat, 01.02.2019, Radio Elka
38. Dodane przez odn. 30, w dniu - 17-09-2024 16:50
Od maja 2011 r. (rząd Donalda Tuska) stawka VAT na książki wzrosła z 0 % na 5 %. PO w kampanii wyborczej 2023 r. obiecała obniżkę do 0 %. Nie ma widoków na obniżkę.
39. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 17-09-2024 17:06
Uśmiechać się !!!
40. Dodane przez Podobno, w dniu - 17-09-2024 17:49
A niektórzy kierownicy mają pod sobą dwoch pracowników....
41. Dodane przez popieram 16, w dniu - 17-09-2024 19:07
Katalog on-line biblioteki pozostawia bardzo wiele do życzenia. Trzeba często wdzierać się w poszukiwaniu informacji. Na przykład Katalog on-line, muzyka, temat płyty gramofonowe (muzyka, winyl) 5.607 wyników czyli biblioteka posiada 5.607 sztuk winylowych płyt gramofonowych. Przyjmując 1 cm szerokości grzbietu na jedną płytę (koperta, folia, płyta), w bibliotece jest 56,6 metrów bieżących płyt gramofonowych. Ile metrów bieżących półek zajmuje ten zbiór gramofonowych płyt winylowych? Komu to jest potrzebne? Przejęte od melomanów archiwum muzyczne czy muzeum? Czym ma być biblioteka? Można odnieść wrażenie, że w bibliotece, z wyjątkiem książek, wszystkiego, w tym pieniędzy, jest jak najwięcej. Należy to zmienić i obrać kurs na książki i czytelnictwo.
42. Dodane przez wstydwstyd, w dniu - 17-09-2024 19:12
Takie decyzje uderzające w dostęp do narzędzi edukacyjnych, pozytywnie kulturalnych I bardzo źle świadczą o obecnym prezydencie!!! To kolejny cios w dobra kultury narodowej, zapewne pod pretekstem częstszego, masowego, niezgodnego z prawem cyfryzowania pokoleń. HISTORIA POKAZOWAŁA KOMU I DLACZEGO PRZESZKADZAŁ DOSTEP DO WIEDZY, KSIĄŻEK A WIELBICIELE SWOJE...Zabronią czytelnictwa, żeby ludziom proponować imprezowanie, sprzedaż alkoholu na imprezach...żeby ludzie za dużo nie wiedzieli i nie myśleli? WSTYD!!! 
Zakazywanie książek daje nam ciszę, gdy potrzebujemy mowy . Zamyka nasze uszy, gdy potrzebujemy słuchać. Oślepia nas, gdy potrzebujemy wzroku. Stephen Chbosky///
43. Dodane przez Mieszkanka osiedla, w dniu - 17-09-2024 19:16
Z całym szacunkiem ale rozmieszczenie filii to jakiś dramat. Z Rynku na plac Metziga czy że Święciechowskiej na Dworcową to tylko kilkaset metrów! Na rynku zlikwidować tak samo jak na Święciechowskiej i dla Zatorza najlepiej zorganizować w szkole, tak aby była umiejscowiona centralnie
44. Dodane przez do 32, w dniu - 17-09-2024 19:21
To, właśnie biblioteki w Lesznie są i tak powinno zostać centrami kultury. A MOK, Teatr to placówki komercyjne.
45. Dodane przez emeryt, w dniu - 17-09-2024 19:23
Nie wyobrażam sobie braku fili na leszczyńsim Gronowie..
46. Dodane przez M, w dniu - 17-09-2024 19:45
Biblioteka starała się w nowej siedzibie pełnić rolę kulturotwórczą. To oczywiście sporo kosztuje i nie można mieć pretensji do dyrektora Kuźmińskiego za to że działał, miał pomysły. Dlaczego nie robił tego akurat MOK i Miejski Teatr? Może wystarczy, aby każda z tych placówek robiła swoje, a dla obniżenia kosztów, nie będą się dublowały działalnością???
47. Dodane przez 100 konkretów, w dniu - 17-09-2024 19:57
Jak uśmiechnięci szukają oszczędności, to niech teatr zlikwidują, nikt nie będzie za nim płakał.
48. Dodane przez atom, w dniu - 17-09-2024 20:26
Mamy XXI wiek. Książki i multimedia są dostępne w każdym smartfonie. Biblioteki to relikt przeszłości i nie przetrwają. Mamy rządzących którzy żyją przeszłością i niepotrzebnie budują nowe. Podobnie jest z przywracaniem zbytecznych linii kolejowych i autobusowych. Już nikt nie pamięta czemu zostały zlikwidowane ? Przypominam że to my podatnicy za to wszystko płacimy nie UE ani państwo czy fundusze. To tylko piękne nazwy ukrywające nazwę podatki.
49. Dodane przez nazewnictwo, w dniu - 17-09-2024 20:45
Nieszczęśliwa jest nazwa Wypożyczalnia dla dorosłych. Co to ma znaczyć? Jak film dla dorosłych. Dorosły czyli kto? Cały czas w myślach zatrzymuję się, by się upewnić, czy na pewno jestem osobą dorosłą. Tak nie powinno być. Nie może być Wypożyczalnia Główna? Przecież to jest wypożyczalnia główna lub centralna. Podobnie nazwa Leszczyńska Galeria Książki zamiast Biblioteka Główna. Filii w bibliotece nie ma. Są Biblioteki. Biblioteka Zatorze, Biblioteka Zaborowo, itd. Leszno ma 8 bibliotek i jedną galerię książki?
50. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 17-09-2024 20:45
Panie Rusiecki, to co robisz z kukturą- to tragedia! Bądź odważny i zrezygnuj z remontu swojego gabinetu!
51. Dodane przez Taka moja rada, w dniu - 17-09-2024 20:53
Do wielkiej biblioteki na plac Metziga (która jest za duża jak na Leszno), trzeba przenieść galerię MBWA i połączyć obie instytucje, tak aby miały jednego dyrektora i jedną administrację. Filie ograniczyć. Nie jest potrzebna Biblioteka Ratuszowa, tam powinna być prywatna kawiarnia, jak było kiedyś. Teatr też w Lesznie nie jest potrzebny. Część jego działalności, zwłaszcza dla dzieci, może przejąć MOK. Spektakle są w WSH, mogą być w MOK-u. Budynek teatru najlepiej oddać marszałkowi, albo sprzedać na jakiś dom ślubów. Liczba mieszkańców Leszna spada i będzie spadała, a ambicje mamy jak metropolia.
52. Dodane przez odn. 46, w dniu - 17-09-2024 20:54
Kulturotwórczą rolę powinien spełniać Miejski Ośrodek Kultury. Statutowym, podstawowym zadaniem biblioteki jest obsługa biblioteczna, zaspokajanie potrzeb czytelniczych i informacyjnych, upowszechnianie wiedzy i osiągnięć kultury. Nie może być tak, że biblioteka wyręcza działalność ośrodka kultury. Jest kompletne wymieszanie działalności. W MBWA malują a powinni w MOK-u, w bibliotece grają i śpiewają a powinni w MOK-u itd.
53. Dodane przez Tomek, w dniu - 17-09-2024 21:19
Szanowni Państwo , miałem nadzieję że wraz z odejściem ministra Czarnka skończył się zły czas dla edukacji , ale z rozporządzeń nowego Pana Prezydenta zaczyna wynikać że może być jeszcze gorzej .W pierwszej kolejności ,, Po cichutku , tylnymi drzwiami '' część bursy międzyszkolnej została zajęta na potrzeby urzędu miasta a teraz przystąpiono do akcji ,, Biblioteka '' . Młodym ludziom, chcącym uczyć się w naszym mieście nie udało obronić się przed działaniami ,, władzy '', to może my , dorośli powinniśmy uświadomić Panu Prezydentowi że oszczędności na wiedzy i edukacji jeszcze nikomu na dobre nie wyszły . Jeden dzień , proponuję jeden dzień Panie Prezydencie aby spędził Pan w fili biblioteki , może wtedy kładąc na swoich dłoniach z jednej strony monetę a z drugiej książkę będzie Pan w stanie właściwie ocenić ich wartość . A idą za głosem komentarza nr 3 , bardzo polecam wszystkim czytelnikom i tym którzy jeszcze przygody z książką nie zaczęli ,,Folwark Zwierzęcy '' Orwella . Warto ,, otworzyć oczy '' jeszcze raz. 
Pozdrawiam Tomek.
54. Dodane przez Zecer, w dniu - 17-09-2024 21:44
Nie korzystam z zasobów biblioteki, nie dlatego że nie czytam. Mam ogromny księgozbiór. Pewnie do końca życia nie zdążę go ,,przerobić" choć czytam dużo i szybko. Bibliotekę odwiedzam jednak często. Tylu dobrych koncertów ( Biblioteka Ratuszowa), spotkań z ciekawymi ludźmi i poruszania ważnych tematów (budynek główny) nie spotkamy w żadnej z instytucji tzw.kultury w Lesznie. Oszczędności należałoby poszukać w BWA (do likwidacji), Teatr Miejski (parodia instytucji kultury), MOK ( czasami coś się dzieje, jednak warunki w jakich działa, woła o pomstę do nieba - czas zatrzymał się tam w głębokiej komunie).
55. Dodane przez jak, w dniu - 17-09-2024 21:57
Ludzie, nie przesadzajcie z tą obroną wyraźnie nadmiernych kosztów biblioteki. Ustawa o samorządzie gminnym podaje 20 zadań każdej gminy, to samorządowy dekalog. 20 zadań od najbardziej ważnych (ład przestrzenny, gospodarka nieruchomościami), do najmniej ważnych (zagranica). Biblioteka jest na miejscu 9. Od biblioteki ważniejsze są ład przestrzenny, drogi, wodociągi, lokalny transport zbiorowy (!), zdrowie, pomoc społeczna, rodzina, gminne budownictwo mieszkaniowe, edukacja publiczna. Należy wreszcie zająć się komunikacją miejską, bo jest wyraźnie niedofinansowana a biblioteka wydaje pieniędzy zdecydowanie za dużo. Takie są efekty rządów dwóch poprzednich kadencji. Niedoceniona komunikacja miejska a przeszacowana biblioteka. Ludzie nie mają jak dojechać komunikacją miejską do pracy i z powrotem, do szpitala, szkoły, na dworzec kolejowy, na cmentarz, do śródmieścia, w sobotę, niedzielę, a wy bronicie nadmiernych wydatków miasta na bibliotekę?
56. Dodane przez Pasażer Titanica, w dniu - 17-09-2024 23:49
Zaczyna się.
57. Dodane przez Kadrowa, w dniu - 18-09-2024 06:50
Prezydent porównuje koszty utrzymania biblioteki z 2015 roku do 2024?? Naprawdę?? 
Jak można porównywać małą bibliotekę, działającą w tamtych realiach kosztowych, otwartą w ograniczonych godzinach do dużej Galerii Książki? Bo to nie jest tylko wypożyczalnia książek. Może gdyby Pan Prezydent wybrał się choć na jedno wydarzenie kulturalne organizowane przez bibliotekę to miałby większe rozeznanie.  
A decyzje już dawno zapadły co do filii. Dyrektor w bardzo dyplomatyczny sposób próbuje zachować pozory, że jeszcze ma na coś wpływ.  
Zwolnionych zostało już też sporo pracowników.
58. Dodane przez Andrzej, w dniu - 18-09-2024 06:53
Z tego co słyszałem to już kilka wypowiedzeń,poleciało.Porządki winny być robione w pierwszej kolejności w kierującej kadrze biblioteki skoro nie umie dysponować finansami.
59. Dodane przez Andrzej, w dniu - 18-09-2024 08:44
Typowa głupot.Filie są najważniejsze.Po co takie wielkie biblioteki.Ludzie na ośedlach się cieszą bo mają blisko.Wygoda dla urzędników
60. Dodane przez ad 58, w dniu - 18-09-2024 08:58
Takie olbrzymie finanse biblioteki latami dostawała. Można się obawiać, że biblioteka będzie iść w zaparte, że nie wie, o co chodzi, bo chyba już nie potrafi działać dysponując mniejszymi pieniędzmi. Zamknąć bibliotekę w niedziele, w soboty czynna do południa, tak, jak było na Chrobrego. Zlikwidować filię na dworcu.
61. Dodane przez pytania, w dniu - 18-09-2024 09:07
Czy pan prezydent widział, jakie warunki umów najmu zawarł dyrektor biblioteki z właścicielem lokalu biblioteki dworcowej, z prywatnym (dlaczego prywatnym?) właścicielem filii na Zatorzu? Wszystkie, aktualnie trwające umowy w imieniu miasta Leszna?
62. Dodane przez Jola, w dniu - 18-09-2024 09:09
Filia w Kwadracie na Armii Krajowej jest bardzo potrzebna.
63. Dodane przez Ja, w dniu - 18-09-2024 09:22
Słyszę w radiu przed chwilą jak dyrektor mówi nieprawdę i tuszuje sprawę i swoje już decyzje personalne. 
To że były takie wyższe koszty biblioteki to złe zarządzanie dyrektora, ta filia na dworcu niepotrzebna bo tylko jest dla tych, co mają książkę na chwilę w ręku, czas w oczekiwaniu na pociąg - niech PKP do tego ich klienta dopłaca.  
Dyrektor tak rozpasał bibliotekę aby wykazać się i dostać uznanie bibliotekarza wielkopolski, a teraz my z naszych filii bibliotek będziemy pozbawieni. 
Panie Prezydencie jeszcze czas się wycofać, najpierw zarządzanie pod lupę.
64. Dodane przez Refleksja, w dniu - 18-09-2024 10:32
Zaczyna się zwijanie Polski. Nienachalnymi intelektualnie łatwiej manipulować. I po co nam biblioteki jak są w Niemczech?
65. Dodane przez do 64, w dniu - 18-09-2024 11:11
To nie jest zwijanie Polski w tym przypadku. To jest stop rozdętym do granic możliwości kosztom funkcjonowania biblioteki. Nikt już nie pamięta, ile pieniędzy latami szło na początek ratuszowej? Biblioteka miała zielone światło na chyba każde pieniądze z urzędu i to dalej trwa (dach biblioteki).
66. Dodane przez Do 63, w dniu - 18-09-2024 11:47
Podzielam zdanie, że leszcz biblioteka przyzwyczaiła się do rozpasania, nawet w nazwie ' Leszczyńska Galeria Książki' pobrzmiewa jakiś brak skromności i megalomania.
67. Dodane przez Bibliotekarka, w dniu - 18-09-2024 14:00
To, co dzieje się w tej bibliotece, osiągnęło poziom poniżej krytyki. Zwolnienia z dnia na dzień, bez jakiejkolwiek wcześniejszej informacji, abyśmy mogli się przygotować na tę okoliczność, udawanie, że dopiero w dniu zwolnienia dowiedzieli się o zamiarze wręczenia wypowiedzenia. W niektórych przypadkach wypowiedzenia mają dwutygodniowy termin. Co mamy znaleźć w dwa tygodnie? Na pewno nie pracę. Kadry kierowniczej jest zdecydowanie za dużo. W niektórych przypadkach są tylko po to, żeby być (stanowisko na papierze się zgadza, miasto płaci jak na kierownika przystało i wszyscy zadowoleni), a to, że ten kierownik ma pod sobą jedną osobę, to już nieistotne. Działy da się połączyć i od razu można zdegradować minimum trzech kierowników (zamiast zwalniać już na ten moment około 10 osób). I wisienka na torcie: tłumaczenie się dyrekcji, że to wina tylko i wyłącznie obecnego prezydenta. On jest winny wszystkiemu, to przez niego są zwolnienia. Wybielanie się... Absolutnie w żadnym razie nie jest to wina złego zarządzania budżetem, wydawania pieniędzy gdzie się da i tysiąca absurdalnych, bezmyślnych pomysłów. Serdecznie nie pozdrawiam tego miejsca. Może gdyby nie to, że kierownictwo nie ma absolutnie żadnego szacunku do pracowników, komentarz nie był by potrzebny.
68. Dodane przez Jagoda, w dniu - 18-09-2024 14:07
Brak słów, mogliśmy być dumni z wydarzeń które miały miejsce w naszej blbliotece. Ludzie w każdym wieku mieli się gdzie spotkać, posłuchać dobrej muzyki, nie tylko zespołów leszczyńskich w różnych gatunkach muzycznych. Artyści, pisarze sprowadzani do Leszna. Czy nowy Prezydent zdążył się w ogóle z tym zapoznać ? Czy uczestniczył w wydarzeniach, że podjął decyzję o zmniejszeniu budżetu? Czy decyzja rzucona z kapelusza? Chciałabym wiedzieć dlaczego Prezydent ukrócił mieszkańcom czerpania kultury i edukacji ? Nie kazdego jest stać na teatr, koncerty, nowe książki. Biblioteki jest dostępna dla każdego i tam powinny być pieniądze żeby każdy mógł skorzystać z kultury.  
Co z ludźmi którzy stracili pracę? Pan Prezydent spojrzał im w oczy? Błąd i wstyd Panie Prezydencie za takie decyzje. Zamiast dawać ludziom pracę to ją Pan odbiera i nie mówię tylko o tej instytucji. Nie chcę takiego Prezydenta!
69. Dodane przez bo, w dniu - 18-09-2024 14:15
Budżet obywatelski 2025, projekt dotyczący Miejskiej Biblioteki Publicznej na organizowanie przez Miejską Bibliotekę Publiczną obchodów 105. rocznicy powrotu do Macierzy. Plan 50.000 zł tego projektu miękkiego (!) to w zasadzie i przede wszystkim koszty honorariów, wykładów, prelekcji. Honoraria, konferencje, wykłady, prelekcje, obchody. Czują pismo nosem? Teraz będą projekty na przejadanie pieniędzy w bibliotece?
70. Dodane przez Do dyrektora Biblioteki, w dniu - 18-09-2024 16:03
Szanowny Panie likwidując filie biblioteki ogranicza nam Pan dostęp do książek, czy będąc w wieku 70+,wyobraża pan sobie dojazd do tej"cudownej nowej biblioteki ".Jesteśmy bardzo zadowoleni z filii naszej biblioteki na osiedlu Zamenhofa,która istnieje od 1986r.niszczy pan to.NALEZY oszczędzać na tym molochu na Metziga, a nie na filiach.
reklama
71. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-09-2024 16:12
Biblioteka od dłuższego już czasu jest miejscem mocno kontrowersyjnym. Myślę że obecny prezydent, ktory w przeszości kierował sprawami kultury w mieście, wie jak działaja wspolczesne biblioteki. I zapewne nie chodzi o odbieranie dostępu do kultury mieszkańcom. Raczej o ukrócenie pewnych negatywnych zjawisk. Romansowanie z polityką swego czasu. Wszechobecny jazz który zwsze drażnił i niewiele ma wspolnego z czytelnictwem. Wspomniana wyżej sprawa projektów i tego do czyjej kieszeni trafiają pieniadze (ile z tego biorą pracownicy?). Skończyło sie rozpasanie, przyszedł czas rozliczeń. Tylko czy pracę stracą ci co zawinili, czy najmniej winni?
72. Dodane przez Bibliotekarz, w dniu - 18-09-2024 17:19
Zgadzam się z wypowiedzią 67. To że tak się dzieje to jest wina złego zarządzania biblioteką a nie wina Prezydenta Rusieckiego. To dyrektor podjął decyzję o zwolnieniu i zamykaniu fili. A zwolnienia dotyczą większej ilości pracowników niż podaje dyrektor. Panie dyrektorze nie ma Pan za grosz godności i kultury podając do mediów nie prawdziwe informacje. Próbuje się Pan wybielić i zrzucić winę na innych. Skończyły się czasy rozdawania publicznych pieniędzy na Pana beznadziejne pomysły. Żal tylko zwykłych- szeregowych pracowników których pozbawił Pan pracy- bo pracowali i pracują tam ludzie z pasją i zamiłowaniem do książek.
73. Dodane przez opinia, w dniu - 18-09-2024 18:26
Tu najbardziej chodzi o to, że koszty biblioteki rozrosły się do bizantyjskich rozmiarów, że biblioteka stała się hojnym dysponentem publicznych pieniędzy i to długo przed otwarciem nowej biblioteki. 
 
Oto pozycja kosztów biblioteki, czynsze (BIP)): w 2014r. 18,3 (w tys. zł) 2015r. 18,4 w 2016r. (nowy dyrektor biblioteki) 18,3 i od 2017r. zaczęło się czynsze 50,7 2018r. 101,5 2019r. 97,3 2020r. 88,5 2021r. 93,9 tys. zł, 2022r. 77,1. 
 
Według odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej, czynsze biblioteki roku 2019 (razem 97.299,20 zł, w zaokrągl. 97,2 tys. zł): Filia Nr 1 Zatorze 22,2 !!! (w tys. zł) F2JPII użyczona bez czynszu F4 Zaborowo 7,0 F5 Gronowo własność biblioteki/miasta, F6 Przylesie 6,7 F7 Kwadrat 4,7 Dworcowa 26,8 (!!!) Ratuszowa 29,8 (!!!) Dlaczego biblioteka płaciła lub dalej płaci Urzędowi Miasta Leszna czynsz za lokal w Ratuszu? 
 
Innym wydatkiem, który zwraca uwagę, są usługi informatyczne, świadczone bibliotece jako zewnętrzna usługa. Oto koszty usług informatycznych biblioteki, w latach (w zaokrągl.) 2014r. 13,6 (w tys. zł), 2015r. 15,9 2016r. (nowa dyrekcja biblioteki) 20,6 2017r. 21,1 2018r. 37,9 2019r. 38,4 2020r. 39,6 2021r. 26,4 2022r. 58,8 (!!!) Komu i za ile godzin biblioteka płaciła w 2022r. ok. 4,9 tys. zł miesięcznie za usługi informatyczne? Wiele innych wydatków budzi wątpliwości.  
 
W nowej bibliotece nie ma wielu realizacji zaplanowanych we wniosku o europejskie dofinansowanie. Miało być muzeum drukarstwa (biblioteka nie raz kupiła muzealne eksponaty z naszego muzeum, za wiele tysięcy złotych), foyer/hall/antresola, sala konferencyjna, pracownia plastyczna, sala audiowizualna z możliwością zmiany w salę wystawową a to dzięki fotelom schowanych w podłodze, brama wjazdowa zostanie zmieniona w galerię, która jednocześnie będzie stanowić skrót do ulicy Kościelnej - przechodząc tamtędy można będzie uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych - sztuka zostanie zamknięta w multimedialnych ekranach, które będą się zmieniały, tworząc nowe wystawy, dla młodych ludzi wypożyczalnia będzie centrum multimedialnym, które oni sami będą kształtować. (na podst. tekstów ze strony biblioteki i urzędu miasta). To wszystko miało się mieścić w 24 mln zł i tego nie ma. To, co jest dzisiaj, to sala audiowizualna a nie konferencyjna. O leżakach, pergolach i donicach z drzewkami i o spacerze z książką po dachu miejskiej biblioteki była mowa już w marcu 2018 roku (ponad sześć lat temu), www.leszno.pl, Spacer z książką po dachu miejskiej biblioteki, 14 mar 2018 a teraz biblioteka zaczyna oplatać budynek kolejnymi, dotąd niezrealizowanymi inwestycjami? (Letnia czytelnia na dachu z widokiem na miasto. Dofinansowanie centralne 630 tys. zł, miasto 355 tys. zł/z elka.pl, luty 2024 r.) 
 
Mimo przyznawanych planowo pieniędzy na każdy rok budżetowy w porozumieniu z każdą jednostką kultury miasta Leszna - bibliotece w ostatnich latach brakuje pieniędzy pod koniec niemal każdego roku (nieaktywna strona BIP). Można odnieść wrażenie, że biblioteka nauczyła się od MOSiR-u przychodzić w IV kwartale do urzędu po brakującą/-ce setki tysięcy złotych (?), bo im zabrakło na podstawową działalność. Jest uzasadniona obawa, że to samo zrobi również i w tym roku, tak samo jak też ponownie MOSiR. UWAGA! 
 
W 2015 roku 38,25 etatów ogółem, pracownicy merytoryczni 26 etatów. Na koniec 2022 r. 46,75 etatów, pracownicy merytoryczni 34,75 etatów. W 2015 r. relacja pozostałych wynagrodzeń (czyli dodatkowych, wynagrodzenia bezosobowe, umowy zlecenia, umowy o dzieło 0,04 mln zł) do wynagrodzeń osobowych (pensje 1,1 mln zł) wynosiła 3,64 %, w 2022 r. relacja pozostałych wynagrodzeń (czyli dodatkowych, wynagrodzenia bezosobowe, umowy zlecenia, umowy o dzieło 0,9 mln zł !!!) do wynagrodzeń osobowych (pensje 2,4 mln zł) wynosiła 37,50 %. 
 
Do każdej dotacji z budżetu państwa miasto musiało dopłacać ok. 20 dodatkowych % jako wkład własny (poza planem rocznym, dodatkowo, dla biblioteki). 
 
Z ogólnego corocznego obrazu biblioteki wyłania się obraz jednostki żyjącej ponad stan, stale oczekującej pozaplanowego, dodatkowego finansowania, z niczym nie ograniczonymi finansowymi potrzebami.
74. Dodane przez kwiatki w bibliotece, w dniu - 18-09-2024 23:49
Prawda jest taka, że cyrki tam się działy od dawna. Bareja by tego nie wymyślił. Niektórzy się przyzwyczaili i myśleli, że karnawał będzie trwał bez końca. Jednak myślę, że wszelkie decyzje czy to kadrowe czy organizacyjne zawsze leżą w gestii dyrektora - jak choćby dmuchany kierownik zarzadzający jedną osobą. Albo sprawa wspomnianych projektów. Czy to uczciwe, ze pracownicy pobierający wynagrodzenie za pracę w tym samym czasie zarabiają na płatnych projektach? Dane liczbowe opublikowane w powyższym komentarzu sa dla mnie porażające. Podobno na pierwszy ogień zwolnień idą filie. Jest to zrozumiałe, bo sprawy czytelnictwa były sukcesywnie marginalizowane na rzecz koncertów, spiewów ,grania itp. W pełni zgadzam się z komentarzem 46. - pomieszanie z poplątaniem w tej bibliotece.
75. Dodane przez Ania, w dniu - 19-09-2024 01:25
Niektórzy piszą, że biblioteki nie są potrzebne? Dla wielu starszych, schorowanych osób książka wypożyczona z biblioteki, filii, która znajduje się w pobliżu, to jedyny dostęp do kultury. Ci Czytelnicy nie pójdą do teatru, na koncert czy spotkanie organizowane w Bibliotece Głównej. Nie mają na to sił i środków. Może mniej "fajerwerków" w postaci imprez wymyślanych przez Dyrektora MBP (zresztą nie bibliotekarza, tylko raczej menadżera), a więcej pieniędzy na nowe książki i docenienie Pań Bibliotekarek pracujących z Czytelnikiem. Te Panie to osoby życzliwe ludziom, wspierające swoich Czytelników. W czasach przed obecnym dyrektorem i jego Galerią rozumiano, że Biblioteka to przede wszystkim Książka i jej Czytelnik.
76. Dodane przez Do 72, w dniu - 19-09-2024 06:49
Sorki ale proszę nie pisać głupot. Decyzję o zwolnieniach podjął aktualny prezydent. Tak jak to się odbyło w urzędzie miasta. Wykonawcami tych decyzji są dyrektorzy, naczelnicy i kierownicy. To oni musieli wykonać rozkaz z Karasia!
77. Dodane przez do. 40, w dniu - 19-09-2024 09:08
To, że mają pod sobą dwóch pracowników to jeszcze nie jest żle. Hitem była pani kierownik, która miała pod sobą jedną osobę - panią kserującą materiały w punkcie ksero.
78. Dodane przez Do 77, w dniu - 19-09-2024 09:38
Ale ,że była tzn.że też już nie pracuje?
79. Dodane przez Bolo, w dniu - 19-09-2024 10:02
Tak się robi oszczędności. Uczcie się od nich.https://dzienniklodzki.pl/polaczenie-dwoch-mi(...)ar/c13-18816063 połączyć mok z biblioteką
80. Dodane przez Zastanawiające, w dniu - 19-09-2024 11:19
Jeżeli były takie duże koszty na biblioteki Ratuszowa, Dworcowa to powinny być zlikwidowane. Są bardzo blisko Metziga. Chce dyrektor likwidować filie, które są umiejscowienie w dużej odległości od tego "nowoczesnego molocha".Proszę spojrzeć ile korzysta osób z osiedlowych bibliotek,są to przeważanie osoby starsze.Filie bibliotek są na dużych osiedlach np.Przylesie.Jeżeli zostaną zlikwidowane to pozbędziecie się na pewno sporej grupy czytelników, chyba że na tym dyrekcji zależy.
81. Dodane przez wydatki miasta, w dniu - 19-09-2024 15:01
Zwalniając szeregowych pracowników prawdopodobnie nic się w bibliotece nie zmieni. Tam potrzeba radykalnej zmiany podejścia do publicznych pieniędzy, do swoich zadań. Prezydent Miasta Leszna powołał niemal niezliczone komisje doradcze, oprócz tego jest rada seniorów, rada młodzieżowa ale żadnego społecznego ciała, gremium czytelniczego w bibliotece. W Ostrowie Wlkp. jest Rada Biblioteki (9 osób), powołana przez Prezydenta Miasta, sprawuje nadzór nad ustawowymi powinnościami biblioteki, ocenia i wyraża opinię w zakresie jej fundamentalnych zadań oraz prowadzonej działalności kulturalnej. We Włocławku jest Stowarzyszenie Koło Przyjaciół MBP we Włocławku, głównym celem propagowanie i podejmowanie inicjatyw sprzyjających rozwojowi czytelnictwa. W Lesznie nic, w Lesznie biblioteka jak najdalej od czytelnika i jego potrzeb, od swoich fundamentalnych zadań.  
 
Dalszy ciąg wybranych kosztów. 2022r. podróże służbowe krajowe 10.113,38 zł, 2023r. podróże służbowe krajowe 20.382,31 zł.
82. Dodane przez Zainteresowana, w dniu - 19-09-2024 17:59
Filie bibliotek w Lesznie do likwidacji a znajdujące się w nich książki trafią do czytelników czy na makulaturę?
83. Dodane przez c.d. koszty MBP w Lesznie, z BIP, w dniu - 19-09-2024 22:08
2018r. Zakup energii 107.138,88 zł 
2019r. Zakup energii 105.305,62 zł 
2020r. Zakup energii, gazu, wody 103.573, 20 zł 
2021r. Zakup energii, gazu, wody 153.265,08 zł 
2022r. Zakup energii, gazu, wody 342.569,75 zł 
2023r. Zakup energii, gazu, wody 334.597,44 zł
84. Dodane przez Jądruś, w dniu - 20-09-2024 14:35
Pan Rusiecki robi cięcia w bibliotece( polska kultura), żeby starczyło dla gości ze wschodu na szkółki niedzielne (ukraińska kultura).
reklama
85. Dodane przez Zainteresowany, w dniu - 20-09-2024 16:48
Jest to odpowiedzalność dyrektora bo źle zarządzał i obecnego prezydenta gdyż ograniczył fundusze nie myślac kompletnie o konsekwencjach- gdyż cierpią zwykli obywatele. A zwolnić to mogliby sie oboje.
86. Dodane przez Oneja, w dniu - 20-09-2024 20:08
Do kom nr 83. Promowanie kultury i tradycji to rzecz potrzebna nie do ekonomicznego szacowania, lecz do istnienia narodu. I żadna kwota nie jest tu za duża.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Piękne nowoczesne |1... Leszno 345
Mieszkanie Leszno 1200
Pokoje,kwatery śmigi... śmigiel 775
Apartament 3-pokojow... Leszno 2000
Lokal biurowy z park... Leszno 1
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj