Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
24
Listopada 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Emilia, Emma,
Franciszek, Gerard
Do końca roku 37 dni.
Start arrow Kwadrans samorządowy arrow Nowy wydział w Urzędzie Miasta Leszna. Już za parę dni

Krzysztof Kurpisz w Radiu Elka

Nowy wydział w Urzędzie Miasta Leszna. Już za parę dni

26.09.2024. Radio Elka, Jarek Adamek

Od 1 października w Urzędzie Miasta Leszna działał będzie nowy Wydział Spraw Społecznych. Czym się będzie zajmował i jak zostanie zorganizowany – o tym w Kwadransie Samorządowym mówił Krzysztof Kurpisz, którego prezydent Leszna powołał na stanowisko naczelnika wydziału. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Witam państwa serdecznie, witam mojego gościa, pan Krzysztof Kurpisz.

Dzień dobry, witam słuchaczy i pana redaktora.

I teraz proszę państwa, dość długa nazwa funkcji: pełnomocnik do spraw koordynacji spraw z zakresu działania jednostek budżetowych, pomocy społecznej i pieczy zastępczej oraz powiatowego urzędu pracy. A od 1 października już ta nazwa będzie krótsza, bo będzie pan naczelnikiem Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Leszna.

Tak jest. Takie zadanie pan prezydent postawił przede mną, kiedy spotkaliśmy się w lipcu tego roku, abym przedstawił do września koncepcję powstania, a następnie funkcjonowania Wydziału Spraw Społecznych. O ile sobie dobrze przypominam, to pan prezydent zapowiadał utworzenie takiego wydziału zaraz na początku swojej kadencji, czyli już w maju o tym poinformował. No i takie zadanie przede mną postawił. Myślę, że na dzisiaj się z niego wywiązałem.

O tym wydziale za moment, ale jeszcze chwilę. Dla mieszkańców Leszna informacja, kim jest Krzysztof Kurpisz. Pracował w Urzędzie Miasta Leszna mniej więcej 10 lat temu...

Zgadza się. Ja w zasadzie całe swoje życie zawodowe związałem z samorządem. Od 2002 roku pracowałem w Urzędzie Miasta Leszna. Przeszedłem w zasadzie wszystkie szczeble pracy zawodowej w urzędzie. Od podinspektora w Wydziale Gospodarki Komunalnej, przez specjalistę ds. zamówień publicznych. Od 2010 roku do 2015 roku byłem naczelnikiem Wydziału Organizacyjnego, a ostatnie 10 lat pracowałem w innym samorządzie, byłem zastępcą burmistrza i sekretarzem w Bojanowie. Tak jak powiedziałem, w lipcu wróciłem do Urzędu Miasta Leszna.

Wrócił pan, bo formalnie był pan na urlopie bezpłatnym.

Tak, skorzystałem z takiego prawa, którego kiedyś udzielił mi pan prezydent, udzielił mi urlopu bezpłatnego na czas pełnienia funkcji zastępcy burmistrza i zgłosiłem chęć powrotu w lipcu tego roku i pan prezydent również to uhonorował.

Uhonorował do tego stopnia, że powierzył panu zupełnie nowe stanowisko w leszczyńskim urzędzie.

Tak, dziękuję za to, że pozwolił mi się Pan przedstawić, ponieważ dobrze jest, aby mieszkańcy wiedzieli, że nie jestem osobą anonimową i że gdzieś tam to doświadczenie samorządowe mam. Dodam tylko jeszcze, z wykształcenia jestem prawnikiem, ukończyłem Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, również studia podyplomowe z zakresu administracji europejskiej, a dwa lata temu też uzupełniłem swoje wykształcenie, skończyłem studia MBA na Uniwersytecie Krakowskim. To tyle o mnie.

Teraz powiedzmy o tej nowej funkcji, bo to jest coś czego dotąd w Leszczyńskim Urzędzie, w Leszczyńskim Samorządzie nie było.

Wydziały Spraw Społecznych pod różnymi nazwami oczywiście funkcjonują, pewnie jak nie we wszystkich, to w większości miast na prawach powiatu, takie jak nasze bądź również mniejszych. Więc jakby to, może Wydział będzie nowością, ale zadania, które będą przez niego realizowane, absolutnie nie. Powstanie wydziału będzie podzielone w zasadzie na dwa terminy. Od 1 października formalnie wydział powstanie. On wchłonie na dzisiaj dwa biura, które już istnieją w ramach struktury urzędu, czyli Biuro do Spraw Uzależnień, wszelkie sprawy związane z profilaktyką uzależnień oraz Biuro Pełnomocnika do Spraw Organizacji Pozarządowych. Te dwa biura z końcem września przestają istnieć. One staną się częścią Wydziału Spraw Społecznych. Wydział będzie miał dwa referaty. Jednym z referatów będzie referat organizacji pozarządowych i wolontariatu, czyli w zasadzie ta działka, którą dzisiaj zajmuje się biuro współpracy z organizacjami, a drugim z referatów będzie Referat Spraw Społecznych i Zdrowia i tenże referat będzie się zajmował profilaktyką uzależnień, ale również przejmie mnóstwo zadań od innych wydziałów i dlatego Pan Prezydent podzielił powstanie tego wydziału na dwa terminy, ponieważ zadania, które będziemy przejmować od innych wydziałów wymagają zmian budżetowych, pełnomocnictw, różnych rodzajów procedur, a są to zadania dosyć obszerne i będziemy mieli trzy miesiące, aby się do tego przygotować. Czyli pełną funkcjonalność i realizację wszystkich zadań wydział przejmie od 1 stycznia 2025.

Taką instytucją, która najbardziej kojarzy się ze sprawami społecznymi jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. Czy on też będzie panu podlegał?

Tak, merytorycznie będzie również podlegał pod wydział, jak również inne nasze jednostki pomocy społecznej, dom pomocy społecznej, czyli środowiskowy dom samopomocy. Ja oczywiście ten nadzór merytoryczny również widzę przez współpracę i pomoc przede wszystkim tym instytucjom. Powiem, jakie też zadania będą wchodziły w zakres działania wydziału, ponieważ to jest niezwykle istotne, aby mieszkańcy mieli szansę się dowiedzieć i kiedy to nastąpi, aby wiedzieli, gdzie udać się załatwiając swoje sprawy. To tak jak wspomniałem, sprawy związane z profilaktyką uzależnień czy organizacje pozarządowe, one już będą od 1 października w obszarze działania wydziału, ale od 1 stycznia 2025 wiele zadań, które realizuje np. Wydział Spraw Obywatelskich na dzisiaj, profilaktyka zdrowotna, czyli programy prozdrowotne, czyli sprawy repatriantów, czyli sprawy również wydawania kart. Dlaczego o tym mówię? Ponieważ właśnie Wydział ma skupić zadania, które dotychczas były rozrzucone po kilku instytucjach. Na przykład karta Małego Leszczyniaka czy karta Dużej Rodziny były wydawane dotychczas przez Wydział Spraw Obywatelskich, a z kolei karta Seniora, Leszczyńska karta Seniora czy Ogólnopolska były realizowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie. Teraz to skupimy w jednym wydziale i mieszkańcy będą wiedzieli, że te wszystkie sprawy związane umówmy się z kartami, będą realizowane przez wydział. Również zajmiemy się tematyką, która dotychczas pozostała w obszarze Wydziału Edukacji, czyli opieką nad dziećmi do lat trzech, czyli sprawy żłobkowe klubów dziecięcych, ponieważ opieka nad dziećmi do lat trzech to tak naprawdę nie jest jeszcze edukacja, to jest pewna forma pomocy państwa i samorządów, opiece nad dziećmi i dokładnie to się wpisuje w obszar zainteresowania Wydziału Spraw Społecznych. Te zadania wydziały będą realizować do końca roku, a od 1 stycznia przejmie mój Wydział, Wydział Spraw Społecznych. Również nieodpłatna pomoc prawna, która dzisiaj jest w innym wydziale, czy realizowane przez inną osobę, również będzie wchodziła w zakres tego działania.
I to jest jakby pierwszy z celów, który jakby przyświecał nam, aby ten wydział w ogóle stworzyć, aby uporządkować pewne sprawy z tej sfery szeroko rozumianych spraw społecznych. A wspomniał pan redaktor o Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie i jakby drugim takim celem, ja go dosyć nazywam tak po swojemu, troszeczkę odadministrować Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie tak, aby mógł faktycznie bardziej skupić się na tym, co jest najważniejsze, czyli pracy bezpośrednio z mieszkańcami. Absolutnie nie będziemy wyręczać ośrodka w swoich zadaniach, ale powiem na przykład, o czym tu jest mowa. Chociażby sprawa programu Złota Rączka, czy uruchomionego niedawno programu Taksówka dla Seniora. Ale te główne pola działania MOPR-u, czyli świadczenia społeczne, świadczenia zasiłki, to oczywiście zostaje w MOPR-ze, tak samo jak cała ta sfera pomocy socjalnej i pracy socjalnej pracowników socjalnych czy wspomagających, tak to absolutnie tutaj nie. Ale tak jak wspomniałem, te sprawy stricte administracyjne, które zabierają z pewnością dyrekcjom oprócz pracownikom czas, który mógłby być spożytkowany na rzecz mieszkańców, my zabierzemy, bo tak jak wspomniałem, na przykład chociażby program taksówka dla seniora, to pan redaktor wie doskonale, że jest to napisanie odpowiedniego projektu uchwały, przygotowanie programu, a potem jego wdrożenie i nadzorowanie jego realizacji.
I z takich rzeczy po prostu myślę, że uda nam się MOP odciążyć tak, aby mógł się skupić bezpośrednio na swoich zadaniach. Ja tutaj przy okazji chciałem serdecznie podziękować i pracownikom MOP-u i dyrekcji DPS-u, środowiskowego domu czy Powiatowego Urzędu Pracy, ponieważ na ten moment wspólnie pracujemy nad tym, aby właśnie wypracować taką formułę funkcjonowania Wydziału i Współpracy, abyśmy byli też wsparciem dla tych instytucji.

Dyrektor MOPRu, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy będą panu podlegać, jak rozumiem.

To będzie tak, merytoryczny nadzór m.in. nad tymi instytucjami. Aczkolwiek, tak jak powiedziałem, ja to rozumiem też bardziej jako współpracę i wspieranie.

Ale będzie pan ich szefem, o to mi chodzi, tak?

Tak jest.

Czy ten wydział będzie duży?

Docelowo w wydziale ma być 14 osób, bo taką strukturę rozpisałem i uzgodniłem z panem prezydentem. Tak jak powiedziałem, od 1 października jeszcze nie w pełni funkcjonalny, w związku z czym też nie w pełni osobowo wyposażony.

To będą osoby, które przejdą z tych wydziałów?

Tak, to znaczy biura, które jakby wydział wchłania, no to wiadomo, one istnieją, więc tutaj nie ma problemu. A za zadaniami niektórymi idą też ludzie, m.in. też tutaj wsparcie uzyskam pracownikami Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, którzy od 1 stycznia zasilą wydział. Tak sobie myślę, że to będzie bardzo dobry mariaż, taki urzędniczy: nas urzędników z osobami, które bezpośrednio funkcjonowały w sferze pomocy społecznej.

Mówimy o osobach, to jeszcze zapytam. Szefowa Biura ds. Organizacji Pozarządowych pani Anna Szymańska zostaje w urzędzie?

Tak, będzie kierownikiem referatu organizacji.

To samo z szefem biura ds. uzależnień?

Pozostawiłbym jeszcze tą odpowiedź dla pana prezydenta, ponieważ jakby jeszcze to nie zostało przez prezydenta upublicznione, więc pozwoli panu redaktorze, że zostawię jeszcze do pytania bez odpowiedzi.

A sam wydział gdzie będzie się mieścił?

Wydział będzie się mieścił, już w zasadzie zaczęliśmy tam funkcjonować na ulicy Słowiańskiej 16. Na piętrze będzie referat spraw społecznych i zdrowia, a na parterze jest już tam biuro organizacji pozarządowych i to biuro tam pozostanie. O tych zmianach, które teraz następują też oczywiście za pośrednictwem naszych wszelkich kanałów informacyjnych poinformujemy, tak aby mieszkańcy mogli załatwiać swoje sprawy.

To jest taki wydział właśnie obsługowy, gdzie ludzie będą przychodzić?

Również, ponieważ wydawanie chociażby kart czy to Seniora, czy Małego Leszczyniaka wiąże się bezpośrednio z obsługą mieszkańców.

Jeszcze o jednej rzeczy mieliśmy sobie powiedzieć, bo wprawdzie jeszcze wydziału nie ma i pan jeszcze naczelnikiem formalnie nie jest, ale funkcje już pan pełni i nawet już pan pełni te funkcje trochę reprezentacyjnie, gdyż ostatnio odbierał pan nagrodę za bardzo dobre miejsce w rankingu najlepszych usług komunalnych.

Ranking nazywa się indeks zdrowych miast. Ten ranking obejmuje wszystkie miasta powiatowe, 66 miast powiatowych. Badania nad tym rankingiem prowadzą naukowcy ze Szkoły Głównej Handlowej pod przewodnictwem pana profesora Hausnera. Ranking ten obejmuje kilka sfer, m.in. edukację, oświatę, usługi komunalne, o których Pan wspomniał. Opiera się o powszechnie dostępne dane GUS-u czy inne informacje dostępne powszechnie. Powtarzam to, ponieważ my w żaden sposób w tym rankingu jako miasto nie uczestniczyliśmy, znaczy nie udostępnialiśmy żadnych informacji.

Opłata jakaś była wnoszona?

Nie, absolutnie nie. Dlatego duża radość z udziału w takim rankingu i z tak dobrej pozycji przede wszystkim w tej jednej z kategorii dość prestiżowej, bo usługi komunalne i usługi społeczne zajęliśmy jako miasto trzecie miejsce. Nie muszę też chyba nikomu tłumaczyć, że ta kategoria świadczy o jakości życia w mieście, czyli czymś, co my odbieramy na co dzień jako powszechne i nie zdajemy sobie sprawę, albo nie do końca doceniamy, ale cieszy to, że niezależne gremia naukowców, osób, które zajmują się też samorządem, zbadały te wszystkie wskaźniki i mierniki i uznały, że miasto Leszno, przynajmniej w tym obszarze, bardzo dobrze wypada na tle innych miast. Myślę, że możemy sobie wspólnie za to pogratulować, ponieważ to też mieszkańcy pracują.

Naszym gościem był Krzysztof Kurpisz, naczelnik Wydziału Spraw Społecznych Urzędu Miasta Leszna.
 
Komentarze (66)
1. Dodane przez Marian, w dniu - 26-09-2024 13:17
Całe życie ma urzędniczym korycie. 14 osób takich co będą pasować. Ciekawe kto bez układu się tam dostanie? Wszystko ustalone i karty rozdane. Uśmiechnięte Leszno.
2. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 26-09-2024 13:22
Bezpłatny urlop na 10 lat. Ciekawe, bardzo ciekawe. Szkoda że inne firmy nie dają takiej możliwości.
3. Dodane przez abc, w dniu - 26-09-2024 13:38
Rozumiem, ze powstanie nowy twór z nowymi miejscami pracy dla swoich, przepraszam- raczej dla osób z odpowiednimi kwalifikacjami? A miało być oszczędnie, miało byc zmniejszanie kadry urzędniczej... nic się nie zmienia.
4. Dodane przez Mirek, w dniu - 26-09-2024 13:51
Czyli kolejne stanowisko pracy?
5. Dodane przez henk, w dniu - 26-09-2024 14:08
przedszkola nie będzie podatek w górę zwolnienia w bibliotekach ale na nowy wydział i naczelnika jest nie wspominając o godzinach pracy w urzędach
6. Dodane przez podatnik, w dniu - 26-09-2024 14:09
no tak - z bibliotek zwolnić 10, przyjąć 15 do urzędu...
7. Dodane przez TONI, w dniu - 26-09-2024 14:26
Przecież Pan Prezydent chce dobrze dla nas
8. Dodane przez długoletni /wysoko wykształcony/ pracownik pomocy społecznej, w dniu - 26-09-2024 14:36
zmarnowane pieniądze podatnika na absurdalny pomysł, a przede wszystkim chodzi chyba o stworzenie stanowiska dla konkretnej osoby i danie jej pracy, jeśli to jest takie potrzebne proszę ogłosić konkurs i wybrać osobę z wymaganym wykształceniem i wymaganym stażem pracy w pomocy społecznej, a nie dawanie pracy amatorowi i dużego oczywiście wynagrodzenia za pozorowanie pracy- poddać ten temat pod szerszą dyskusję i głosowanie nad zasadnością bzdurnego pomysłu; pytam po co mnożenie administracji, tym bardziej że wymieniony zakres spraw jest przecież już realizowany!!!! jak pan może być zwierzchnikiem osób kompetentnych i mających stosowne wyksztalcenie, przypominam że aby kierować jakimikolwiek strukturami pomocy społecznej - sprawami szeroko rozumianymi jako społeczne, należy mieć specjalizację z zakresu zarządzania jednostkami pomocy społecznej !!!!; pańskie mba nie ma żadnego zastosowania w tej dziedzinie; nie potrafił pan nawet podać właściwych nazw jednostek, czyli przez ok. 2 lata będzie pan nachodził te jednostki aby zapoznać się co jest ich zadaniem, a żeby doradzać to trzeba mieć o tym pojęcie, znać przepisy i mieć w tej dziedzinie doświadczenie zawodowe ;tacy jak pan tzw. nadzorcy już byli, i oprócz dużej pensji wnosili tylko zamieszanie aby ciągle wykazywać , że ich etat jest potrzebny!! uważam to za skandal
9. Dodane przez Ja, w dniu - 26-09-2024 14:38
kumpel kolejny
10. Dodane przez TONI, w dniu - 26-09-2024 14:46
Ten wydział spraw społecznych to wydział nowomodny "sygnalistów" spraw społecznych , kiedyś jak pamiętam bardziej prosto używano określenia "kapusiów" na pewno na rzecz władzy , a nie społeczeństwa , ale jak chodzi o zuchwałość przestępców to dobry pomysł , natomiast jak ktoś wyrazi opinie ,że były już czasy lepsze w nowej Polsce to cenzura Ot takie czasy
reklama
11. Dodane przez pytanie, w dniu - 26-09-2024 15:24
Jeżeli część życiorysu, czy mogę zadać pytanie, gdzie Pan się urodził?
12. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-09-2024 15:28
wszystkie ziomki grzesia sa juz na pokladzie ? czy dalej bawimy sie w tworzenie sztucznych etatów? i moje pytanie kiedy zaczenie sie sprzatanie pisowców w urzedzie bo dziwnym trafem dalej sobie siedza i nic nie robia. Czyli rzadzi nami POPiS.
13. Dodane przez ???, w dniu - 26-09-2024 15:28
Szefowa Biura ds. Organizacji Pozarządowych pani Anna Szymańska zostaje w urzędzie? Tak, będzie kierownikiem referatu organizacji. 
 
Jak liczny zespół pracowników będzie miała Pani kierownik Anna Szymańska?
14. Dodane przez Miki, w dniu - 26-09-2024 15:30
Jakie mają miny wyborcy Grzesia i PO ?? Jesteście zawiedzieni?? W sumie Grześ to bardziej SLD po stażu lat niż PO czyli bardziej komunista. Jego były szef partyjny ciągle przy korycie taki nasz Leszczyński wódz
15. Dodane przez pyt., w dniu - 26-09-2024 15:36
Największym wydatkiem miasta jest edukacja, następnie działalność socjalna. Potężne kwoty. Za rok 2020 działalność socjalna wyniosła 160 mln zł. Mam zasadnicze pytanie: kto konkretnie tam będzie pilnował wydatków?
16. Dodane przez 123, w dniu - 26-09-2024 15:44
Panie prezydencie jest pan zwykłym (...), kłamie pan w każdym komentowanym temacie. Zwalniamy pracowników bo szukamy oszczędności, a tu proszę nowy wydział.
17. Dodane przez sesja, w dniu - 26-09-2024 15:46
We wtorek na sesji, podczas interpelacji, wolnych głosów i wniosków (końcowa część sesji, czas transmisji 3:17:10) pan radny Andrzej Stężały chciał zadać pytanie panu naczelnikowi Kurpiszowi ale pan Kurpisz wyszedł. Mam pytanie: dlaczego pan Kurpisz opuścił salę obrad przed zakończeniem sesji? 
 
Sprawa dotyczy we wtorek nie tylko pana Kurpisza i nie tylko ostatniej sesji. Dlaczego urzędnicy, szczebel kierowniczy, wychodzą przed zakończeniem obrad? Przecież interpelacje, wolne głosy i wnioski są tak samo ważne jak pozostała część sesji. Niestety, są na końcu sesji. x/ Czasem też niektórzy radni podczas tej końcowej części sesji wyraźnie pakują się, przygotowują się do wyjścia, zamykają urządzenia. To jest lekceważące, także wobec innych przemawiających, sesja jeszcze trwa. Sesję zamyka Przewodniczący.  
 
x/ Mieszkańcy chcą być dopuszczani do głosu na sesji Rady Miejskiej i to na początku obrad. Teraz, gdyby chcieli wystąpić przed radnymi, to muszą czekać do końca posiedzenia - do punktu wolne głosy i wnioski. Także na początku sesji powinny być omawiane interpelacje radnych, bo one wynikają z postulatów mieszkańców. Odpowiedzi prezydenta lub jego urzędników na interpelacje powinny być udzielane na sesji, a nie dostarczane pisemnie do radnych. (leszno24.pl, luty 2024)
18. Dodane przez Dariusz, w dniu - 26-09-2024 15:49
facet od lat buja sie po urzędach, kolejny stołek mu teraz wyszykowali! jakby miał kompetencje i wiedze to by zajął się robotą a tak to taki "puchar przechodni"
19. Dodane przez ja, w dniu - 26-09-2024 16:15
Kraj urzędników !
20. Dodane przez Do 14, w dniu - 26-09-2024 16:33
Mnie to małe miki. Niech robią. Podoba mi się to robią. Jestem zadowolony.
21. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 26-09-2024 16:58
Kolejny dobry ruch Prezydenta. Po ostatniej władzy trzeba niestety długo sprzątać. Gorszej już na pewno nie będzie..
22. Dodane przez Geniu, w dniu - 26-09-2024 17:25
Ty chyba o sobie piszesz ,byłeś wybrany bez konkursu na dyr.za głęboką komunę kom 21.
23. Dodane przez Krystyna, w dniu - 26-09-2024 17:58
Do poz.17 Popieram pana/i głos w sprawie - głos mieszkańców na początku SESJI.
24. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-09-2024 18:19
Bezpłatny urlop 10 lat i powrót na nowo utworzone koryto nikomu nieprzydatne. Brawo Panie Prezydencie tak trzymać.
25. Dodane przez niieeeeee, w dniu - 26-09-2024 18:24
nie dla socjalizmu, nie dla biurokracji, nie dla nowych wydziałów. tak za likwidacją biurokracji, ogromnego opodatkowania i tak za zwolnieniami większości urzędników w tym kraju. nie mamy zamiaru pracować na PRL-bis
26. Dodane przez YOLO, w dniu - 26-09-2024 18:26
Tato, jak to jest z tym społeczeństwem, służbami i premierem? 
- Widzisz, synku, to jest tak, jak u nas w rodzinie. Ty i twoja siostra jesteście społeczeństwem. Mama i ja jesteśmy służbami, które dbają o wasze bezpieczeństwo. 
- Tato, no a premier? 
- A premier, synku, to jest jak babcia: nie słyszy, mało co rozumie, a we wszystko się wtrąca
27. Dodane przez kondi, w dniu - 26-09-2024 18:27
od kiedy ktoś po administracji ma czelnośc nazywać się prawnikiem????
28. Dodane przez Loooooo matkooooóoooooooooooooooo, w dniu - 26-09-2024 18:29
PO CO KOLEJNI URZĘDNICY ? Urzędników jest za duzo.
29. Dodane przez rusek, w dniu - 26-09-2024 18:52
nominat ma plecy, tj. Antka mieszkajacego obok stadioonu miejskiego....a imacius z przy tym będzie miał mniej roboty i więcej czasu na DKF odlot
30. Dodane przez hehe, w dniu - 26-09-2024 19:11
Znacie dowcip o trzech kopertach? No więc, to jest ta druga (podobnie jak w starostwie) ....
31. Dodane przez Jądruś, w dniu - 26-09-2024 19:11
Musi być ruch w interesie. Z bibliotek 15 pracowników się zwalnia, do nowego wydziału 15 przyjmuje. To i tak lepiej niż w przedwojennych Niemczech, bo tam bibliotekarzy nie zwalniano z pracy, po prostu palono całe biblioteki.
32. Dodane przez MOPR, w dniu - 26-09-2024 19:12
Zobaczymy jaki stołek zajmie (...)komendanta policji?!
33. Dodane przez Do 21, w dniu - 26-09-2024 19:31
Tak mówi nawet złodziej po wejściu do jaskini pełnej złota, ale jak nasz obecny rząd w pół roku potrafił wszystko rozwalić, a przypomnę, że oni mówią podobnie
34. Dodane przez Irmina, w dniu - 26-09-2024 19:41
Jaki jest sens tworzenia tego wydziału na niespełna 5 lat, czyli kadencji prezydenta. Jak widać po komentarzach i nastrojach leszczyniaków to kolejne kadencji już nie będzie . Wszyscy nowi nominanci stracą te ciepłe stołki. Czy Leszno na to stać ?
reklama
35. Dodane przez popieram 25, w dniu - 26-09-2024 19:43
Przykład socjalizmu. 
We wtorek na niemal samym końcu sesji Pan Prezydent zachęcał radnych do upubliczniania na social mediach radnych informacji na temat ostatnich dni głosowania na budżet obywatelski, żeby przypomnieć mieszkańcom, że zbliża się koniec głosowania na budżet obywatelski delikatnie jakby dając zielone światło dla faworyzowania konkretnych zadań inwestycyjnych. Stanowczo protestuję przeciw jakiejkolwiek pomocy i ingerencji radnych w sprawie głosowania na projekty budżetu obywatelskiego, przeciwko jakiemukolwiek wpływaniu na decyzje mieszkańców. Nie od tego są radni. To jest traktowanie mieszkańców jak dzieci (przepraszam dzieci), jak ludzi niepotrafiących zorientować się, sprawdzić, kiedy mija czas głosowania. Od tego jest tylko i wyłącznie Wydział Promocji i Rozwoju.
36. Dodane przez powódź, w dniu - 26-09-2024 19:53
a Ala Sz(...)jest wiceprezeską Uniwerystetu Trzeciego Wieku ... i prezesem Rady Nadz Inkubatora. Czy teraz emerytów będa wozić miejskimi autobusami na zajęcia na Energetyków???? czy szykują się inne roszady???
37. Dodane przez Ibrahim, w dniu - 26-09-2024 19:57
Bardzo dobra decyzja. Nie wyobrażam sobie jak urząd mógł funkcjonować przez tyle lat bez tak ważnego wydziału i tak znakomitego fachowca! Brawo Panie Prezydencie!
38. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 26-09-2024 19:58
Czy to będzie kosztem likwidacji bibliotek
39. Dodane przez Zielarz, w dniu - 26-09-2024 20:14
Pan Grzesiu dobry prezydent, dba o statystyki, szczególnie te dotyczące bezrobocia. Tu 15 zwolni, tam 15 przyjmie i bilans wychodzi na zero.
40. Dodane przez Motyl, w dniu - 26-09-2024 20:21
Następne pokolenie będzie pisało prace magisterskie na temat przepoczwarzeń politycznych różnych Grzesiów. Jajeczko(SLD), gąsienica (KO), aż strach pomyśleć co będzie poczwarką.
41. Dodane przez statystyka, w dniu - 26-09-2024 20:41
Z artykułu. Leszno w Indeksie zdrowych miast. Trzecie miejsce. 
 
Leszno bez miejskiego basenu krytego. Miasto z teatrem miejskim po ośmiu latach zasadniczo bez dorobku. Leszno bez amfiteatru, ze zlikwidowanym półmaratonem ulicami miasta. Miasto bez rad osiedlowych. Miasto bez kina plenerowego w sezonie 2024. Miasto bez miejskich kortów tenisowych w pełnym tego słowa znaczeniu. Miasto bez wspólnego witania Nowego Roku na wolnym powietrzu w Noc Sylwestrową. Leszno z rozdętą do granic możliwości liczbą placówek biblioteki i te placówki robią mało gdzie spotykany taki niegospodarny wynik. Leszno z basenem odkrytym Biskupin 2.0 z dwoma przydomowymi brodzikami i jeszcze chcą zarzucać mieszkańcom, że ten basen jest niedochodowy. Miasto zasadniczo bez regularnych miejskich sekcji zainteresowań artystycznych, szczególnie młodzieżowych, zasadniczo bez miejskiej orkiestry dętej nie mówiąc o młodzieżowej. Miasto nieograniczonego finansowania niemal nieograniczonej liczby organizacji pozarządowych. Miasto niemałych opłat za wywóz śmieci. Miasto szkolnych finansowych zbiórek jabłuszek, pączków z rączki do rączki, światełka do nieba i nowych zniczy cmentarnych. Leszno z komunikacją miejską niemal widmo, bardziej podmiejską niż miejską. Miasto bez miejskiego żłobka. Bez dermatologa NFZ, bez szpitalnego oddziału udarowego. 
 
Statystyka. Trzecie miejsce w Indeksie zdrowych miast.
42. Dodane przez o.n.a, w dniu - 26-09-2024 20:55
Zlikwidowali, moim zdaniem bardzo potrzebne miejsce jak Stacja biznes na deptaku, zwolnili tego fajnego i ogarniętego gościa tam pracującego i teraz tworzą jakieś bzdety. Paranoja. Byle do wyborów.
43. Dodane przez noname, w dniu - 26-09-2024 20:59
DRAMAT!! Taki pis był zły a teraz KO robi to samo.. (głosowałem niestety na KO) i zaczynam żałować bo robicie to samo co pis.. tworzycie kolejne bezsensowne działy.. pełnomocników... zwiększacie wydatki a ciągle mówicie że pieniędzy brakuje... wstyd i tyle. SKANDAL!!
44. Dodane przez Tomek, w dniu - 26-09-2024 21:02
Kolejny pasożyt na utrzymaniu podatnika.
45. Dodane przez wstyd!, w dniu - 26-09-2024 21:07
Po to głosowaliśmy za zmianami żeby skończyło się nadmierne wydawania kase a tu się zwalnia osoby bo oszczędności a tu rodzumiem że dla swojego tworzy się kolejny referat, który nikomu nie jest potrzebny .. wstyd prezydencie.. głosowałem na pana ale niestety ostatni raz. Już wole pis bo przynajmniej się z tym nie kryli i mówili wprost
46. Dodane przez bez owijania, mów wprost, w dniu - 26-09-2024 21:46
"duża radość z udziału w takim rankingu i z tak dobrej pozycji przede wszystkim w tej jednej z kategorii dość prestiżowej, bo usługi komunalne i usługi społeczne zajęliśmy jako miasto trzecie miejsce " czyli Leszno za poprzedniego prezydenta Borowiaka.
47. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 26-09-2024 21:49
Prawnicy bez uprawnień, nie będący radcami prawnymi, inżynierowie bez uprawnień budowlanych. Warto zatrudniać i odpowiednio wynagradzać kompetentnych fachowców, ich praca się po prostu opłaca
48. Dodane przez Do 41, w dniu - 26-09-2024 21:51
Amfiteatry to przeżytek ,a Leszno nie jest Opolem,czy Sopotem.Od wydarzeń muzycznych są stadiony dla przykładu Dni Leszna,koncerty na stadionie 15 - 20 tys ludzi.Amfiteatr to max 5 tys jak w Sopocie.Korty miejskie są przy stadionie i prywatne największe i najwcześniejsze w Polsce, gdzie przyjeżdżają najlepsi tenisiści i biora udział w mistrzostwach polski,po co kino plenerowe,jak jest multikino z kilkoma nowoczesnymi salami i całym zapleczem.Teatr w Lesznie to piękne spektakle,a opłaty za śmieci są większe w malutkim Kościanie.
49. Dodane przez 41, w dniu - 26-09-2024 21:59
Ogólnie przedszkola prywatne,czy żłobki są zdecydowanie lepsze.Miejskie to kojarzy się z ludźmi niezaradnymi życiowo i pomocy socjalnej.Widać, że do nich należysz.....
50. Dodane przez do mieszkańca, w dniu - 26-09-2024 22:24
Pytanie ilu tak naprawdę jest fachowców uprawnionych a ilu ... wykształconych
51. Dodane przez Do kom. 21, w dniu - 26-09-2024 23:04
Januszu S. to Twój komentarz?
52. Dodane przez Miki, w dniu - 26-09-2024 23:32
Kom 20 pewnie synek któregoś albo pracownik 7 godzinny urzędu miasta
53. Dodane przez Gość, w dniu - 27-09-2024 06:54
A jeszcze chwilę temu wmówiono nam, że jest za dużo urzędników i wytypowano do zwolnienia.
54. Dodane przez Wybiry 2024, w dniu - 27-09-2024 06:58
Ja wam prezydenta nie wybierałem.
55. Dodane przez Stern, w dniu - 27-09-2024 07:20
Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Uczciwy, elokwentny, wykształcony i spolegliwy. Takich właśnie podwładnych Rusieckiemu potrzeba.
56. Dodane przez supernadnaczelnikus., w dniu - 27-09-2024 07:25
Brawo panie prezydencie. Wyprodukował pan super nadnaczelnikusa.
57. Dodane przez Kończ waść..., w dniu - 27-09-2024 07:42
Ja bym nie mógł ludziom spojrzeć w oczy na mieście... Nasz leszczyńska elita...
58. Dodane przez Oszczędności ?, w dniu - 27-09-2024 08:52
Jakie oszczędności. Teraz to budowanie ekipy, która była młodzieżówką SLD. Wróciła komuna
59. Dodane przez Adam, w dniu - 27-09-2024 09:03
Kolesie czekają na stanowiska, więc pewnie niedługo powstanie wydział do spraw wydziałów.
60. Dodane przez bojanowiak, w dniu - 27-09-2024 09:09
nic dobrego z tego nie wyjdzie w Bojanowie sie pan nie spisał
61. Dodane przez ZOFIA, w dniu - 27-09-2024 09:29
a mówił, że nie będzie kolesiostwa i nie bedzie obsadzał swoimi ludźmi miejsc urzędniczych, a co robi?.... dokładnie to samo co jego poprzednik, żenada!
62. Dodane przez Ja, w dniu - 27-09-2024 10:14
Biuro do spraw uzależnien powinno być przewietrzone bo te panie jeszcze żadnej sprawy nie załatwiły są tam po to żeby mieć prace
63. Dodane przez Jurek, w dniu - 27-09-2024 13:52
Optymalizacja zatrudnienia po nowemu, zwolnić dwóch obcych i zatrudnić trzech swoich :)
64. Dodane przez Żartowniś, w dniu - 27-09-2024 15:42
Doprowadził do rozkwitu Bojanowo to i Leszno rozkwitnie.
65. Dodane przez europ, w dniu - 28-09-2024 10:25
no i ten rusiecki brnie tą samą drogą co jego dwaj poprzednicy borowiak i małolepszy rozdmuchali biurokrację i już wiem że podatki w lesznie pójdą do góry czas przerwać ten chocholi taniec winnych osądzić i wywalić z roboty z zakazem pracy na kierowniczych stanowiskach we wszystkich dziedzinach sfery publicznej
reklama
66. Dodane przez Szwagier pyta, w dniu - 28-09-2024 19:24
A ten wiecznie przy urzędzie :) 
Panie kurpisz umisz Pan coś Wincyj ???
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
świadectwa charakter... Leszno 200
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dwupokojowe mieszkan... Poznań 669541
Trzypokojowe mieszka... Poznań 585081
Trzypokojowe mieszka... Poznań 767620
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj