Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Nie mam dobrych wiadomości dla polskich rolników, polityka Unii Europejskiej się nie zmienia - mówiła w Radiu Elka Anna Bryłka, posłanka do Parlamentu Europejskiego wybrana z listy Konfederacji. Właśnie przystąpiła ona do grupy Patrioci dla Europy, która jest trzecią siłą w PE - jednak, jak zaznacza Bryłka, objętą przez największe ugrupowania "kordonem sanitarnym".
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jest pani u nas pierwszy raz po kampanii wyborczej. Gratulujemy mandatu.
Dziękuję bardzo.
Zwłaszcza, że Konfederacja aż tak dużo tych mandatów nie zdobyła.
Nie zdobyła aż tak dużo, natomiast na pewno zdobyła dość dobry wynik, to znaczy sześciu europosłów wprowadzonych do Parlamentu Europejskiego. A co mnie najbardziej cieszy, to bardzo dobry wynik Konfederacji w całej Wielkopolsce, czyli ponad 13%. To jest ponad średnią, którą uzyskała Konfederacja w skali kraju. Więc to na pewno cieszy, że w Wielkopolsce mi i koleżeństwu, które również na tej liście do Parlamentu Europejskiego się znajdowało, udało się dotrzeć po prostu do wyborców.
No ale jest pani jedyną posłanką Konfederacji z Wielkopolski. Chyba liczyliście na trochę więcej?
Z Wielkopolski nie, powiem szczerze, że ten mandat nie był wcale pewny z tej Wielkopolski, bo są bardziej liczne okręgi. Natomiast z samej Wielkopolski chyba tylko ja i pani poseł Maląg jesteśmy, a reszta posłów, którzy tutaj zostali wybrani jednak z tą Wielkopolską niewiele wspólnego mają, niestety.
Vox Populi, Vox Dei, wyborcy tak zdecydowali. Rozumiem, że ten rozruch pracy poselskiej był dla pani bardzo pracowity.
Oczywiście, to znaczy pierwszy miesiąc, czyli czerwiec i lipiec, to było wchodzenie w sprawy takie techniczno-organizacyjne w parlamencie europejskim. No i przede wszystkim to, co mnie zajmowało przez te trzy miesiące, to jest oczywiście prowadzenie negocjacji dotyczących wejścia do grupy. I to jest ta dobra wiadomość, którą mogę się pochwalić i podzielić też tutaj ze słuchaczami, czyli wejście do grupy Patriotów. To trwało
bardzo długo, natomiast udało się do tej grupy ostatecznie wejść.
Grupy to są takie partie w samym parlamencie europejskim, tak jak u nas są kluby poselskie.
Dokładnie tak.
Co ciekawe, Konfederacja się rozproszyła między różne grupy.
Tak, to jest prawda. Część posłów, czyli Nowa Nadzieja, dołączyła już wcześniej, czyli w lipcu, do grupy tworzonej przez AFD. Ja się akurat z tą decyzją nie zgadzałam i uważałam, że warto jest poczekać jeszcze trochę. To jest partia, która teraz zyskuje na popularności w Niemczech z powodu bardzo antyimigranckiego przekazu. Zyskuje faktycznie duże poparcie społeczne również z tego powodu, że widać wśród Niemców desperację związaną z tym, że ta masowa migracja ma taki, a nie inny wydźwięk.
Ale pani z nimi po drodze nie było.
Tak, przede wszystkim, to znaczy w AFD jest trochę polityków antypolskich, jest trochę polityków propolskich, natomiast w kwestiach gospodarczych w AFD jest jednak duży nacisk na to, żeby przywrócić funkcjonowanie gazociągów północnych i w ogóle relacje, jeśli chodzi o wymianę handlową, surowcową z Rosją. No i to jest coś, z czym my się nie zgadzaliśmy. Przypomnę, że w Patriotach nie ma akurat żadnej reprezentacji z Niemiec.
Ale jest partia Jean-Marie Le Pen, jest partia Orbana, czyli Fidesz i to są partie też uważane za niezbyt antyrosyjskie.
Ale ja się nie zgodzę. Przypomnę, że jak była budowana druga nitka gazociągu Nord Stream, no to jednym z polityków, który się sprzeciwiał był właśnie Orban.
Orban gada z Putinem, robi z nim interesy.
Faktycznie pojechał do Moskwy, ale wcześniej był w Berlinie, wcześniej był w Kijowie, potem był w Moskwie. Znaczy moim zdaniem premier Orbán po prostu skutecznie realizuje interes swojego kraju, którego jest premierem już od wielu, wielu lat. I ta jego polityka jest nawet na poziomie Unii Europejskiej skuteczna.
Czy Pani uważa, że w dzisiejszych czasach, w tej rzeczywistości, polscy politycy też powinni rozmawiać z Rosją?
To nie jest tak do końca. Ja mam bardzo krytyczny stosunek co do tego, co jest krytyczne. po prostu zbrodniarzem. Putin rozpoczął pełnoskalową wojnę na Ukrainie i nikt co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Natomiast ta wojna wcześniej czy później będzie się musiała w jakikolwiek sposób zakończyć i to będzie pewnie w dużej mierze decyzja mocarstw. I ta decyzja będzie pewnie poza nami, to pewnie będzie w dużej mierze decyzja Amerykanów, którzy najprawdopodobniej z tą Rosją w którymś momencie i pewnie z Ukrainą porozumieją. Oczywiście na niekorzyść Ukrainy.
Uważa Pani, że my się wtedy obudzimy trochę z ręką w nocniku? Zostawieni na boku?
Panie redaktorze, moim zdaniem od początku wojny byliśmy przez pewien czas takim ambasadorem Ukrainy, ale to się w kilka miesięcy, w rok po wojnie zaczęło powoli zmieniać. To znaczy do momentu, w którym my byliśmy potrzebni Ukrainie przy pomocy militarnej, finansowej i uchodźcom, to prezydent Zełenski był bardzo miły dla prezydenta Dudy, były tutaj wizyty i tak dalej. Ale rok temu coś zaczęło się zmieniać i to był taki chyba przełomowy moment, kiedy na Zgromadzeniu Ogólnym ONZ w Nowym Jorku Prezydent Zełenski powiedział coś takiego, że Polska gra w teatrze Putina. Chodziło wtedy o to embargo, które my wprowadziliśmy na import artykułów rolnych z Ukrainy.
Zaczęło się pokazywać, że mamy różne interesy gospodarcze.
Dokładnie tak, ale one były od początku widoczne, tylko rząd PiSu albo nie chciał ich dostrzegać, albo też społeczeństwo ich nie dostrzegało, a odczuła to duża część społeczeństwa po prostu na własnej skórze. To byli rolnicy, to były firmy transportowe i pewnie jeszcze wiele innych pomniejszych sektorów, które po prostu nie są aż tak mocno nagłośnione.
Zapytam o to patrzenie teraz na Wielkopolskę z pozycji posła do Parlamentu Europejskiego. Pamiętam pani kampanię wyborczą, wielki wiec na placu Metziga, gdzie rolnicy grali pierwsze skrzypce. Przywozi pani teraz tym rolnikom jakieś pozytywne przesłanie?
No niestety, nie mam dobrych wiadomości. We wrześniu został ogłoszony dialog strategiczny, czyli dalej kontynuacja Europejskiego Zielonego Ładu w rolnictwie. Ja pracuję w Komisji Handlu w Parlamencie Europejskim. Oczywiście pierwsze pytanie, które zdałam, to były umowy handlowe z Ukrainą, znaczy umowy rozporządzenia bezpośrednio handlu z Ukrainą i umowa o wolnym handlu z Mercosurem. Też nie mam dobrych wiadomości, bo od komisji usłyszałam, że ten bezcłowy handel z Ukrainą będzie kontynuowany, ale już chyba na innej podstawie prawnej związanej z akcesją Ukrainy do Unii Europejskiej. To samo dotyczy Mercosuru, gdzie jest bardzo silny nacisk Niemiec na to, żeby finalizować te finalizować tę umowę, więc ja nie mam dobrych wiadomości dla polskich rolników, dla europejskich rolników. Natomiast wiem od samych rolników, że protesty wcześniej czy później wrócą. Skończą się za chwilę prace polowe i na pewno to wszystko, co obserwowaliśmy nie tylko w Polsce, ale w innych państwach członkowskich wróci, no bo nie da się tak już funkcjonować.
Mówiliście w kampanii „idziemy do Brukseli po to, żeby właśnie blokować”. Jesteście jako grupa Patrioci dla Europy trzecią siłą w parlamencie europejskim. Czy trzecia siła jest w ogóle siłą pani poseł?
Panie redaktorze, trzecia siła w Parlamencie Europejskim jaką są Patrioci zostali objęci tak zwanym kordonem sanitarnym. Demokratycznie wybrani posłowie, którzy są zrzeszeni w legalnie działającej grupie w Parlamencie Europejskim nie zostali w ogóle nie dopuszczeni do tego, żeby przewodniczyć jakiejkolwiek komisji w Parlamencie Europejskim. Nie dostaliśmy żadnego z wiceprzewodniczących Parlamentu Europejskiego. To się generalnie należy po prostu, ale duże grupy, duże partie się po prostu umówiły, że nie dostajemy nic. Lewica, Zieloni, EPL, przede wszystkim Europejska Partia Ludowa.
Nazywanie się „siłą” jest w tym momencie nieco na wyrost.
Oczywiście, że jest, ale faktem jest, że jest to trzecia największa grupa w parlamencie europejskim.
Która nic nie może.
To jest właśnie ta praworządność w ramach Unii Europejskiej. Demokratycznie wybranych posłów zrzeszonych w formalnie działającej grupie nie dopuszcza się do tego, żeby pełnili funkcje. Gdyby to była grupa lewicowo-liberalna, to miałaby wszystkie te przywileje, które takiej grupie się należą
Ale to znaczy, że nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz...
Tak, to jest na tej zasadzie. Natomiast, panie redaktorze, dobra wiadomość jest taka, że jeszcze kolejne pięć lat takich rządów, czyli kontynuacji tych dotychczasowych, to przez najbliższe pięć lat będziemy mieć tylko i wyłącznie protesty na ulicach i ja mam nadzieję, że to również zmieni wynik w kolejnych wyborach i to poparcie dla tej obecnej polityki w Parlamencie Europejskim. Ja tej nadziei nie tracę i ja to cały czas obserwuję, bo jedna rzecz, która się zmieniła w tym obecnym Parlamencie Europejskim, jest dużo mniejsza reprezentacja Zielonych, i większa, troszeczkę większa jednak reprezentacja partii prawicowych.
Czyli już zaczynamy kampanię przed następnymi wyborami.
Tak, cały czas jesteśmy w stanie kampanii. To się nigdy nie kończy.
Już zupełnie na koniec. Jak będzie wyglądać pani obecność w Wielkopolsce? Czy jakieś biuro tutaj w Lesznie albo gdzieś w tej okolicy się szykuje?
Dzisiaj otworzyliśmy biuro w Poznaniu i to jest moje główne biuro jako posła do Parlamentu Europejskiego. W Wielkopolsce będę się pojawiać w miarę możliwości. Jednak moja praca jest skoncentrowana w dużej mierze w Brukseli.
Zawsze jak słucham europosłów, to mówią „co trzy miesiące będę odwiedzał”.
Nie, ja nie obiecuję, że będę co trzy miesiące. Postaram się być najczęściej jak się da na tym miejscu.
Raz na pół roku przynajmniej?
Nie, rzadziej. W Lesznie na pewno rzadziej. Ja mówię szczerze: mam kilkanaście miejscowości, kilkanaście, kilkadziesiąt w Wielkopolsce, które chcę odwiedzać, a jeszcze przecież mam mnóstwo zaproszeń z całego kraju. No i sam fakt, panie redaktorze, kto tutaj z europosłów przyjechał zaraz po wyborach?
1. Dodane przez kontra, w dniu - 07-10-2024 12:00 Bardzo dobrze. Rolnicy mają pełne prawo i powody do protestowania. Unia, socjaliści i biurokraci niech się zabierają z prywatnych gospodarstw. Nie mają żadnego moralnego prawa ingerować i mówić rolnikowi, co jak i kiedy ma produkować.
2. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 07-10-2024 12:38 Tej pani dziękujemy. Szkoda gadać o głupotach które plecie..
3. Dodane przez do 1., w dniu - 07-10-2024 12:53 a po dotację łapkę wyciągasz, czy też bojkotujesz?
4. Dodane przez Historyk, w dniu - 07-10-2024 13:09 Przeciętne gospodarstwo w Polsce = 10 ha, w Danii = 130 ha. Po prostu to są działkowcy i nie da się wyżywić milionów ludzi z pracy na roli przy takim rozdrobnieniu gospodarstw.
5. Dodane przez Kierowva, w dniu - 07-10-2024 13:25 I bardzo dobrze niech chłopki strajkują . Mam tylko nadzieję że zablokują Brukselę a nie Bogu ducha winnego Kowalskiego z Polski.
6. Dodane przez Sts, w dniu - 07-10-2024 13:48 Ta Pani jest w koalicji z niemiecką skrajnie prawicową partia AfD, której celem jest powrót Niemiec do granic z 1939r.
7. Dodane przez XXXXX, w dniu - 07-10-2024 14:21 Powrócą bo będą coś z nudów robić - utrudniać życie innym. Tyle ciągników jeździło na protestach, tyle sprzętu ciężkiego - a do pomocy powodzianom jakoś rolnicze ciągniki nie jechały.
reklama
8. Dodane przez abc, w dniu - 07-10-2024 14:21 Rolnicy plują na Unię i Ta Pani też nie lubi Unii, ale pieniądze z Unii każdy przytula , ze aż miło, Taka hipokryzja się wkrada- brak moralności, honoru-dla kasy wszystko.
9. Dodane przez Do 6., w dniu - 07-10-2024 14:44 Jak już jesteś tak świetnie poinformowany to akurat ta pani jest w koalicji z francuską Le Pen. A co do AfD i tego, że od czasu znajdzie się jakaś czarna owca co coś publicznie wypali nie oznacza, że tak się stanie. Żaden kraj, przynajmniej europejski od Białorusi na zachód nie odważy się na rewizje granic. I tyle w temacie panie docencie.
10. Dodane przez ja, w dniu - 07-10-2024 15:03 TAK DLA STRAJKÓW ROLNIKÓW ,NIE DLA ZIELONEGO ŁADU -ZIELONY TO NIEDOJRZAŁY CZERWONY.CZERWONY PRZEŻYŁEM I NIE CHCĘ POWTÓRKI.
11. Dodane przez Do 8-mki., w dniu - 07-10-2024 15:05 Poriwnajn nie pieniądze jak powiadasz "każdy przytula" ja jeszcze nic nie " przytuliłem"-- policz stary ile my wpłacamy do tej Unii.to są składki,raty oraz kary w wyniku przynależności do UE.(...) z niej trzeba jak najszybciej jak tylko się da...ale teraz dla Rosji się stajemy smakowitym kaskiem. i trzeba odczekac do zzakończenia wojny z Ukraina jest marazm .Marian
12. Dodane przez do 6, w dniu - 07-10-2024 15:19 lepiej być w koalicji z AfD niż współpracować ze skrajną lewicą, która od 1989 (jeśli nie od 1945) rządzi Polską. również tą skrajną lewicą, która opowiada bajki, że są liberałami, demokratami, czy centrum. 95 procent klasy politycznej to czerwoni.
13. Dodane przez xxx, w dniu - 07-10-2024 16:18 nawet PRL nie odstawiał takich cyrków z rolnictwem, jakie odstawiają współczesne rządy i Unia Europejska - widać, jak na dłoni w jakim "wolnym świecie" żyjemy
14. Dodane przez zzz, w dniu - 07-10-2024 18:10 Rolnicy powinni zając się pracą a nie blokować drogi , jak zablokują to niech płacą odszkodowania. Nie popieram rolników. jak się nie podoba to niech sprzedadzą ziemie ,i pójdą do pracy w fabryce czy do innego zamiatania ulic. STOP BAMBROM NA DROGACH, NIECH SIEDZĄ W POLU !!!!!!
15. Dodane przez miki, w dniu - 07-10-2024 18:21 A czy polski chłop był kiedykolwiek zadowolony? Przecież im zawsze mało zawsze źle. Pobudowani dzieciaki na swoim samochody i sprzęt z wypasem. Tylko mieszczuch jakiś wybredny i nie chce kupować tego co pan gospodarz wyprodukował. "Zywią i bronią" o tak , ale tylko własny interes.
16. Dodane przez do kom. 11, w dniu - 07-10-2024 18:50 Według oficjalnych danych GUSu, w okresie od maja 2004 roku do marca 2024 roku Polska otrzymała z budżetu Unii po przyjęciu kursu NBP z 5 maja 2024 roku łącznie ponad 1,145 bln zł. Polska od początku swojego członkostwa w UE, czyli od maja 2004 roku, wpłaciła do budżetu ponad 393 mld zł i zwróciła środki w wysokości ok. 1 mld zł. Czyli, Saldo Polski w transferach pieniężnych z UE jest dodatnie i wynosi ponad 750 mld zł. Podsumowując z UE otrzymaliśmy ponad 1 bln zł i mniej więcej 1/3 tej kwoty przekazaliśmy do budżetu UE. Zróbmy taki deal - TY mi dajesz 1000zł, ja Tobie 333zł i będziemy kwita. Ja w to idę ...
17. Dodane przez Do 14, w dniu - 07-10-2024 19:21 Zabraknie naszych rolników to będziesz tylko g.... ,żarł i od lekarza nie wychodził.
18. Dodane przez 321, w dniu - 07-10-2024 19:35 Niech chłopek roztropek zrezygnuje z dopłat i nikt mu nie będzie dyrygował i po sprawie.
19. Dodane przez Adam, w dniu - 07-10-2024 19:56 Żniwa się kończą - czas utrudniać życie innym...
20. Dodane przez karol, w dniu - 07-10-2024 20:40 Bardzo dobra przedstawicielka Polski w przeciwieństwie do tych którzy reprezentuja interesy obcych
21. Dodane przez Piotr, w dniu - 07-10-2024 21:23 Rolnicy najpierw blokują normalnych ludzi potem stękają i proszą grzecznie o wyrozumiałość podczas żniw a za chwilę znów będą blokować drogi? Czy ja dobrze zrozumiałem, że robią wszystko, aby jeszcze bardziej zniechęcić do siebie naród?
22. Dodane przez Sdam, w dniu - 07-10-2024 21:36 Rolnicy powinno okrąźyć miasta i okupować je przez misiác
23. Dodane przez PP, w dniu - 07-10-2024 21:59 głosowało się na skrajną lewicę: PO, PiS, Trzecią Drogę itd.? Która na kolanach robi, co im czerwony Pan z Brukseli nakaże? I wchodzi rolnikom do ich gospodarstw, pozwala na ściąganie produktów spoza Europy, narzuca regulacje, wpycha się z biurokratycznymi łapskami niszcząc rolników? To teraz rolnicy wyborcom tych socjalistycznych partii blokują drogi. Brać odpowiedzialność za decyzje przy urnie.
24. Dodane przez hehe, w dniu - 08-10-2024 00:10 Niech przestana brać dopłaty to im sie nikt w podwórko wp(...) nie bedzie.
25. Dodane przez Do kom 16, w dniu - 08-10-2024 06:42 Zgadzam się, ale zamieszkasz z 3 inżynierami. Ok?
26. Dodane przez Zakłamany obraz, w dniu - 08-10-2024 07:13 Proponuję aby rolnicy posłuchali swojego wyborcy Kaczyńskiego jeśli nie potrafią się utrzymać to niech sprzedadzą gospodarstwa i do normalnej pracy się zatrudnią, ale uwaga, uwaga reszta ludzi pracujących nie otrzymuje dotacji z UE.
27. Dodane przez O, w dniu - 08-10-2024 08:20 O feministka w akcji?
28. Dodane przez Zofia, w dniu - 08-10-2024 08:41 Dlaczego Konferederacja się chowa za rolnikami? Bo tak najłatwiej. Zamącić, zamieszać, byle coś ugrać dla siebie, bo przecież wcale im nie chodzi o rolników. Wiecie czemu oni tak bardzo nie lubią Brukseli? BO IM ZDECYDOWANIE BLIZEJ DO BIALORUSI I PUTINA. Mąciciele zadymiarze ubrani w piórka patriotów. Jak wyjdziemy z Unii to na wakacje bedziemy jeździć do wujka Włodimira. Pamiętajcie, że Konfederacja to Korwin i Braun, ale ich teraz pochowali bo wstyd i żenada co wygadują o Polsce, o świecie i podejściu do kobiet. Juz nie pamietacie jakie podejście do kobiet ma Konfederacja? Oni się z tym nawet nie kryją, tylko ciszej o tym mowią gdy idzie o słupki procentowe. Ludzie obudzcie, się bo inaczej czeka nas armagedon. I gdyby nie ta "niedobra" Unia i NATO, to dziś byśmy siedzieli w okopach. I niech wszyscy o tym pomyślą i rolnicy również. I nie dajcie sie wykorzystywac przez nędznych polityków (wszystkich opcji) bo społeczeństwo Was znienawidzi a nie o to chodzi. Anglicy też dali się omamić politycznym obietnicom a dziś najchętniej by wrócili do tej "niedobrej" Unii. Oczywiście Unia, to nie kraina mlekiem i miodem płynąca i ma swoje wady ale ja patrzę realnie i wolę wady unijne niż putinowskie. Chwała polskim rolnikom. Chwała wszystkim Polakom. Budujmy razem a nie niszczmy bo historia zna wiele takich przypadków jak sami Polacy bardzo skutecznie niszczyli Polskę. Nie dopuśćmy do tego. Miłego dnia.
29. Dodane przez Do kom. 17, w dniu - 08-10-2024 09:39 Marzyć każdy może -Pan również.
30. Dodane przez Miron, w dniu - 08-10-2024 09:43 Dziwne że wielkopolanie głosują na tych co mieszkają poza Wielkopolską Co Kopacz czy Hetman mają wspólnego z wielkopolską i co zrobili dla nad przez te lata Nawet tu nie przyjadą ale przed następnymi wyborami się pojawią
31. Dodane przez Michu, w dniu - 08-10-2024 10:47 Konfederacja to takie mniejsza raza od PIS-u. Jednak jedni są warci drugich. Dużo szczekania, żadnych konkretów i zastraszanie.
32. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 08-10-2024 14:20 Zgadzam się! Ale podobnie jak Ty stawiam warunek - 3 ładne inżynierki, wiek do 35. Mogą być deczko opalone ...
33. Dodane przez Do 31, w dniu - 08-10-2024 17:26 Co to znaczy "deczko"? Skąd pochodzisz?
34. Dodane przez Jarek, w dniu - 08-10-2024 17:30 A ja chcę inżynierów. Tak 24 lata, szczupły, wysoki, smagły, czarne oczy i żeby mówił wciąż komplementy. Podobno Egipcjanie przodują w tej dziedzinie. Chcę trzech inżynierów z Egiptu.
35. Dodane przez Aaaa, w dniu - 08-10-2024 17:31 To teraz jasne po co ta pani pojechała - organizować strajki. Czy to nie lewactwo takie strajkowanie?
36. Dodane przez Rolnik, w dniu - 08-10-2024 18:26 Rolnicy będą strajkować bo co by robili zimą
37. Dodane przez adam, w dniu - 08-10-2024 19:40 niech strajkują ale na terenie gdzie pracują a nie blokując drogi! to że zima mają 20 metrów do pracy (obory) nie oznacza że każdy tak ma! ja musze dojechasz 40 km do pracy każdego dnia w roku. a nie potem płacz w żniwa aby im nie utrudnia pracy. Innym utrudniają i nie widzą z tym problemu. Rolnicy myślą tyło o sobie. Mi nikt dopłat nie daje i muszę utrzymać rodzinę cały rok i cały rok muszę dojechać do pracy te 40 km! Więc jak chcą zrozumienia to niech też zrozumia teszte społeczeństwa. drogi ekspresowe nie służą ludziach tylko do wyjazdy na wakacje ale też do dojazdu do pracy!
reklama
38. Dodane przez Ha, w dniu - 08-10-2024 21:33 Bo ta pani jest lewicowa choć o tym nie wie. Dba o interesy najsłabszej części społeczeństwa. Brawo ;-/
39. Dodane przez do 27 Zofia, w dniu - 08-10-2024 23:18 jakie Ty wygadujesz głupoty.. ludzie mają już dość tej uni europejskiej, niedługo przez zielony ład nie stać Ciebie będzie na prąd, na opał - węgiel ma być zakazany - i tak samo gaz! w planach całkowita likwidacja gotówki - wprowadzenie cyfrowego pieniądza - wyłączą internet i będzie po Twoich pieniądzach; mamy ogromny napływ nielegalnych imigratów, można tak wymieniać bez końca ale niestety głupim trzeba tłumaczyć tak proste rzeczy. Konfederacja jedyna broniła ludzi przez srowidem.... Jakbyś chociaż odróżniła UE od strefy Schengen to byłoby dobrze... a Ty wyjeżdżasz z wakacjami u Putina. Śmiech na sali. Nawet bez Schengen ludzie podróżowali! Ponadto poczytaj kto kogo zaatakował w 2014 r.
40. Dodane przez Do kom. 38, w dniu - 09-10-2024 13:32 Mam poważne podejrzenie, graniczące z pewnością, że sama Pani Bryłka zabrała się za komentowanie. Jedno jest dla mnie pewne, że jako kobieta nie ufam i ufac nie będę Konfederacji ws podejścia do kobiet i światopoglądu w ogóle. Postrzegam was jako skrajne ugrupowanie zahaczające o poglady, ktore byly popularne w Niemczech w okresie międzywojennym. Poza tym, gdybyście tylko mieli taką moźliwość, to wskoczylibyście w buty pisu i ramię w ramię zaoralibyście ten kraj na swoich brunatnych zasadach. Zero tolerancji a każdego kto myśli inaczej byście spacyfikowali. A wasze wytarte i ulubione hasełka o niedobrej Unii Europejskiej są tak nudne i odwracające uwagę od waszego prawdziwego oblicza , jak pisowskie wyświechtane zagrywki w stylu "to wina Tuska" i "tzw. Lewactwo". Już wiem, że lepiej być nawet lewakiem niz prawakiem. Nie wierzę politykom, ale Konfederacji w pierwszym rzędzie.
41. Dodane przez 321, w dniu - 09-10-2024 17:29 Popieram kom 39 masz rację dodał bym tylko jedno Pis i Konfederatów rozgonił owe towarzystwo na cztery strony Świata+Klerów.
reklama
42. Dodane przez 321, w dniu - 09-10-2024 17:29 Popieram kom 39 masz rację dodał bym tylko jedno Pis i Konfederatów rozgonił owe towarzystwo na cztery strony Świata+Klerów.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
W celu zamieszczenia nekrologu na stronach portalu prosimy o kontakt z redakcją Radia Elka pod numerem telefonu 65 529 56 78 lub o kontakt osobisty w siedzibie Radia Elka przy ul. Sienkiewicza 30a w Lesznie.