Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Modernizacja pływalni Akwawit będzie droższa niż pierwotnie zakładano w umowie. - Czekamy na wycenę robót dodatkowych – powiedział w Radiu Elka wiceprezydent Maciej Grabianowski. Przyznał, że maksymalnie mogą one wynieść połowę wartości kontraktu, czyli o 37 milionów złotych więcej.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Jak już informowaliśmy, obecne władze Leszna mocno zmieniły pierwotną wersję modernizacji Akwawitu. Pływalnia ma być bardziej konkurencyjna w stosunku do pływalni działających w sąsiednich miastach powiatowych. W nowej koncepcji zbudowany ma być dodatkowy basen dla dzieci, trzy zjeżdżalnie, powiększony ma być basen dla najmłodszych. Znaczącą zmianą jest rozbudowana strefa saunowa.
Modyfikacja projektu oznaczać będzie zmianę kontraktu. Przypomnijmy, że pod koniec lutego miasto podpisało umowę z firmą Adamietz na kwotę 74 milionów złotych, umowa dotyczyła jednak poprzedniej koncepcji pływalni. -W ciągu miesiąca firma Adamietz przeliczy te wszystkie zmiany, które wprowadziliśmy - powiedział wiceprezydent Maciej Grabianowski. Zgodnie z prawem zamówień publicznych roboty dodatkowe mogą kosztować do 15 procent wartości kontraktu, jednak wiceprezydent zaznaczył, że może to być więcej. -Maksymalnie można zwiększyć o 50 procent, ale trzeba wtedy powiadomić Urząd Zamówień Publicznych - powiedział - Skoro umowa została zawarta na kwotę 74 miliony złotych, to drogą dedukcji można wywnioskować, że jest to około 37 milionów złotych maksymalnie.
Zapis całej rozmowy z Kwadransa Samorządowego:
Gościem Kwadransa Samorządowego jest dzisiaj wiceprezydent miasta Leszna pan Maciej Grabianowski. Dzień dobry panie prezydencie.
Dzień dobry panu, dzień dobry państwu.
Zacznijmy od tego raportu, czy analizy, którą przedstawiliście wtorek w Urzędzie Miasta. Bardzo łagodnie mówiąc, niepokojąca informacja na temat przyszłości leszczyńskich szkół. Za 3 lata w przedszkolach będzie 500 dzieci mniej niż obecnie, za 6 lat w szkołach podstawowych 1200 dzieci mniej.
Zgadza się, te dane są niepokojące niż demograficzny, który dotyka całą Europę, Polskę, no niestety również dotyka Leszno. W roku 2017 w Lesznie urodziło się 678 dzieci, w roku 2023 364. Prognozy na ten rok są takie, że ma urodzić się 339 dzieci, a więc połowa dzieci, która urodziła się w 2017 roku. To powoduje, że najszybciej te zmiany dotknie Leszczyńskie Przedszkola. Dzisiaj mamy 71 oddziałów w przedszkolach miejskich, w 14 przedszkolach. Za 3 lata w roku szkolnym 2027/28 tych oddziałów będzie 48, a więc o 23 oddziały mniej, co przełoży się łącznie na 116 etatów mniej w przedszkolach miejskich, 63 etaty pedagogiczne, 53 niepedagogiczne. W Leszczyńskich przedszkolach zatrudnionych jest 360 osób, może nie zatrudnionych, ale tyle mamy etatów, a więc trzeba powiedzieć wprost, że zagrożony utartą pracą jest co trzeci pracownik przedszkola. A w szkołach, no, liczba dzieci będzie jeszcze mniejsza.
55 oddziałów mniej w tym 2030 roku, tak?
Zgadza się. W tym roku szkolnym mamy 258 oddziałów, ale warto też wrócić do roku 97-98. Tych oddziałów mieliśmy 316. W roku szkolnym 30-31 tych oddziałów będzie 203. To oznacza, że na przestrzeni tych ponad 20 lat mamy mniej oddziałów o 113. Na przestrzeni najbliższych 6 lat tych oddziałów będzie mniej o 55. To też jest bardzo dużo: to są trzy podstawówki. SP1, SP2 i SP3 mają łącznie 47 oddziałów. To pokazuje tylko skalę.
Z całym szacunkiem, ale wy uwzględniliście tylko kwestię urodzeń, a nie braliście na przykład pod uwagę wskaźnika migracji, bo wiemy też, że Leszno się wyludnia, że coraz więcej ludzi, także z dziećmi, młodych ludzi, buduje się już poza miastem w sąsiednich gminach i bardzo prawdopodobne, że te dzieci także tam pójdą do szkoły.
Zgadza się, ale dzisiaj prawie 12% dzieci, które nie zostały uwzględnione w tych prognozach, to są dzieci spoza Leszna. 6,7% dzieci to są obcokrajowcy, więc do tych danych, do tych prognoz należy dodać również tych uczniów, którzy przyjdą również spoza Leszna. Ale nie uratuje nam to sytuacji. W optymistycznym wariancie zakładamy, że będzie to około 20-procentowy wzrost do danych, które podaliśmy na Komisji Edukacji, a więc jeżeli zakładamy 55 oddziałów mniej za 6 lat, to nawet jeżeli odejmiemy od tego 20%, to dalej jest to około 45 oddziałów mniej za 6 lat, a to będzie przekładało się na 150 etatów nauczycielskich mniej.
Takie słowa padły na tej prezentacji: zaczynamy dyskusję. Mówiliście o tym, że trzeba się z pomysłem przespać. No to już dwie noce minęły, więc są już jakieś refleksje np. u prezydenta i jego zastępcy?
To są trudne decyzje. To wymaga wielu rozmów ze środowiskiem oświatowym, ze związkami zawodowymi. Zdajemy sobie sprawę, że ta inicjatywa ewentualnych zmian w leszczyńskiej oświacie musi wyjść od kierownictwa urzędu. Natomiast finalną decyzję podejmują radni. Mamy na to najbliższe miesiące. Będziemy rozmawiać. Dzisiaj nie mamy jeszcze gotowych rozwiązań. Czeka nas to w najbliższym czasie.
Jak ognia unikacie słowa „likwidacja” szkoły albo szkół…
Ale jest to możliwe, to trzeba powiedzieć sobie wprost. Jeżeli z systemu w szkole podstawowej, w szkołach podstawowych za 6 lat ubędzie dokładnie 1264 uczniów, to być może i takie decyzje nas czekają.
Podczas dyskusji powiedzieliście, że na razie nie mówimy o pieniądzach, ale przypominamy, to są obiekty, które wymagają nakładów, to są obiekty, które wymagają ogrzania, oświetlenia, że już nie wspomnę o kosztach osobowych. 1300 prawie dzieci mniej, a rachunki pewnie nawet będą jeszcze wyższe za 6 lat.
Mamy 14 przedszkoli miejskich. Tak jak powiedziałem wczoraj na Komisji Oświaty, 3 przedszkola nie wymagają nakładów: Przedszkole nr 7 jest po termomodernizacji, mamy nowe Przedszkole nr 12, mamy Przedszkole nr 13 w Gronowie, które też jest stosunkowo nowym budynkiem, natomiast pozostałe 11 przedszkoli wymaga nakładów inwestycyjnych, modernizacji, termomodernizacji.
Nawet pan mówił, że trzy to właściwie trzeba od nowa zbudować.
Zgadza się. Myślimy o przedszkolu numer 10. Myślimy o przedszkolu na ulicy Osterwy. To na pewno te dwa przedszkola, które...
Ale jest sens budować, jak tak mało dzieci? Czy po prostu te zamykamy, dzieciaki przenosimy gdzie indziej?
To jest pytanie do dyskusji. Podejmując decyzję, to oprócz danych demograficznych trzeba uwzględnić również warunki lokalowe jakie są, ale też trzeba uwzględnić lokalizację tych przedszkoli. Ja dodam tylko, że przedszkole numer 10 jest w dobrej lokalizacji.
Dwa miesiące - tyle czasu sobie dajecie na wypracowanie tych rozwiązań, bo ja przypominam Państwu, to są też kwestie uchwał o zamiarze, o likwidacji, więc kiedy się mniej więcej dowiemy, co właściwie się będzie działo z tymi szkołami?
Zmiany, jeżeli podejmiemy decyzję o likwidacji czy połączeniu, ale nawet jeżeli mówimy o połączeniu, to też musi dojść do likwidacji, to też trzeba wprost sobie powiedzieć, prawo oświatowe nakazuje, że muszą zostać prowadzone do końca lutego, więc styczeń to jest czas takich rozmów, ostatecznych decyzji, miesiąc przed podjęciem uchwał intencyjnych trzeba powiadomić związki zawodowe, poinformować o tym zamiarze, więc jest jeszcze trochę czasu. To są poważne decyzje, które wymagają analiz, rozmów, nie tylko w gronie kierownictwa urzędu, ale także z radnymi i związkami zawodowymi.
Czyli na początku przyszłego roku się dowiemy. Kolejna sprawa: jest pan delegowany jako najważniejszy przedstawiciel miasta do nadzoru nad modernizacją Akwawitu. Co tam będzie?
Jest zatwierdzony projekt koncepcyjny. Ten projekt, który został przedłożony nam 16 maja, nie uzyskał aprobaty w urzędzie. Tak jak wspomniałem na spotkaniu z mieszkańcami, było to odtworzenie stanu z 1993 roku. A więc nic nowego. To była koncepcja, która trochę stała w rozkroku pomiędzy taką typową pływalnią, jaką mamy w Kościanie, w Gostyniu czy w Rawiczu, a aquaparkiem. Dlatego zdecydowaliśmy się o poszerzenie oferty rekreacyjnej. Dużo zmian jest w hali basenowej. Będzie dodatkowy basen dla dzieci w wieku 7-12 lat. Będzie zjeżdżalnia pontonowa, będzie zjeżdżalnia kamikadze. będzie zjeżdżalnia rodzinna. Z dwóch basenów solankowych zdecydowaliśmy, że będzie jeden, większy, z dodatkowymi atrakcjami. Dwukrotnie została powiększona powierzchnia tego najpłytszego basenu dla dzieci w wieku 0-3. Głębokość tego basenu to będzie 40 centymetrów, więc dużo zmian w kadrze basenowej. Pokładamy duże nadzieje w saunarium. To ma być saunarium z prawdziwego zdarzenia. W pierwotnej koncepcji były zaplanowane dwie sauny. Ja tak trochę kolokwialnie powiem, że były to takie sauny bardziej hotelowe w myśl zasady „przyjść, spocić się i wyjść”. My chcemy zmienić tą myśl, tą ideę saunowania. Będzie stworzone duże saunarium, strefa Aqua, strefa Vitae, trzy sauny suche, dwie sauny mokre, będą to sauny eventowe, w których będą odbywały się seanse saunowe, po to, aby spędzić tam więcej czasu, a nie tylko przyjść na 15 minut, zejść z hali basynowej, Pracujemy też nad ruchem klienta, więc nad elektronicznym systemem obsługi klienta, bo ten system będzie trochę skomplikowany, bo chociażby do saunarium będzie można wejść i z hali basenowej, będzie mógł wejść tylko klient zewnętrzny, klient hotelowy, to wszystko trzeba połączyć systemami.
Miasto ma wykonawcę, którego wyłoniło w przetargu. Czyli umówiliście się z wykonawcą na daną robotę za dane pieniądze. I teraz tę robotę zmieniacie. No więc co z pieniędzmi, panie prezydencie?
W ciągu miesiąca firma Adamietz przeliczy te wszystkie zmiany, które wprowadziliśmy. Inżynier kontraktu pracuje nad tym, Wydział Infrastruktury również. Kiedy poznamy ostateczny kształt i całą konstrukcję finansową, wtedy zwołamy wspólne posiedzenie wszystkich komisji Rady, przedstawimy te zmiany i być może będzie trzeba… może nie być może, a na pewno będzie trzeba zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tej inwestycji.
Ale o ile?
Tego jeszcze nie wiemy.
A firma jeszcze nic nie mówi?
To są poważne kwoty, byłoby nieodpowiedzialnym dzisiaj cokolwiek podawać. Czekamy na wyliczenia, czekamy na wyliczenia konkretnych branż.
Ale mniej więcej koszty jednej zjeżdżalni, drugiej zjeżdżalni, takich saun, no chyba trochę znaliście?
Szczegółowa wycena będzie podana na etapie projektów wykonawczych. Na początku musi być wizja, potem jest wycena, potem jest realizacja, etap projektowy, etap wykonawczy. Ja dodam tylko, że ta decyzja o modernizacji pływalni Akwawit zapadła w lutym. Już nie chciałbym się cofać do tego czasu, czy czy to był dobry czas na podjęcie decyzji. Bo być może w Lesznie wystarczyłaby druga taka pływalnia, jak jest chociażby w Kościanie, za dużo mniejsze pieniądze. Ale skoro u schyłku poprzedniej kadencji zapadła taka decyzja, no to skoro powiedziało się A, trzeba powiedzieć B. Chcemy, aby ten obiekt, tak jak 30 lat temu, był wizytówką miasta. Dzisiaj wizytówką miasta są sporty lotnicze, sporty balonowe, jest żużel i chcemy, aby Również pływalnia Akwawit z powrotem stała się wizytówką miasta. Stąd te zmiany. Mieszkańcy Leszna zasługują na taki obiekt. Chcemy być konkurencyjni dla Kościana, Rawicza, Gostynia i przyciągnąć ludzi z całego subregionu.
Prawo zamówień publicznych mówi, że można zmieniać zakres prac, ale chyba do 10 procent wartości, tak?
Do 15 procent. Natomiast maksymalnie można zwiększyć o 50 procent, ale trzeba wtedy powiadomić Urząd Zamówień Publicznych. Skoro umowa została zawarta na kwotę 74 miliony złotych, to drogą dedukcji można wywnioskować, że jest to około 37 milionów złotych maksymalnie, o tyle może wzrosnąć ta inwestycja. Mówię w pracach dodatkowych i zamiennych, a więc to, co odejmiemy i to, co dodamy, to mieści się w tych widełkach 50%.
Zupełnie na koniec, proszę Państwa, Wszystkich Świętych: przypominamy, zmiany organizacji ruchu w Lesznie. Parking na Alejach Konstytucji 3 maja będzie i jeszcze będzie większy.
Zgadza się. Po raz pierwszy w tym roku zarówno wschodnia jak i zachodnia nitka Alei Konstytucji 3 maja będzie miała funkcję parkingu. Nitka zachodnia, a więc od strony Poznania w kierunku Wrocławia tu wjazd będzie tradycyjnie od strony ulicy Niepodległości. Tam będzie parkowanie w tzw. jodełkę. Nowością jest parking na nitce wschodniej od strony Wrocławia w kierunku Poznania. Ponieważ tam jest zlokalizowana stacja benzynowa i przystanek autobusowy, prawy pas będzie przejezdny, parkowanie będzie po lewej stronie. Ten parking będzie czynny od wczesnych godzin rannych do godziny 18.00 zarówno po jednej i drugiej stronie. Natomiast w sobotę dodatkowo w Dzień Zaduszny parking od strony zachodniej będzie czynny od 9.00 do godziny 16.00.
Bardzo serdecznie dziękuję. Wiceprezydent Miasta Leszna pan Maciej Grabianowski był naszym gościem.
1. Dodane przez Pl, w dniu - 31-10-2024 11:35 Niegospodarność
2. Dodane przez Jan, w dniu - 31-10-2024 11:41 Za taką kasę wybudować nowy basen na Antoninach. Tam jest miejsce do tego, można by stworzyć piękny park i strefę rekreacyjna. Jeżeli urzędnicy mieliby wydawać z własnej kieszeni to liczyli by każda złotówkę a nie szastali pieniędzmi podatników, mieszkańców miasta
3. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 31-10-2024 11:45 Lubię mieć rację.
Jeśli idzie o Akwawit, to zgodnie z przewidywaniami szarych obywateli (można poszukać w komentarzach dotyczących tej inwestycji), inwestycja zamknie się w okolicy 100 mln złotych. 100 milionów na reanimację trupa! Ludzie, oprzytomnijcie! Czy nas na to stać?
Czy miasto ma może bieżące wyliczenia ile na dzień dzisiejszy kosztowałoby wybudowanie od podstaw nowego obiektu w innej lokalizacji? Oczywiście z nową halą sportową. Myślę, że potrzeba budowy takiego obiektu pojawi się w przyszłości, pewnie tej bliższej, więc warto mieć w zanadrzu projekt i wycenę.
A co do edukacji. Nawet osoba interesująca się problemami społeczno-politycznymi od święta wie o tym, że likwidacja etatów i szkół będzie nieunikniona. Niestety, czasy mamy takie, że każdy chciałby mieć przedszkole czy szkołę pod nosem. Nabudowane zostało tego tyle, że teraz będzie problem. Lepiej zawczasu podjąć radykalne kroki.
4. Dodane przez Azik, w dniu - 31-10-2024 11:45 100 milionów, pamiętacie Państwo jak w 1979 roku ruszyła budowa wiaduktu, ja mam jakieś dziwne z tym skojarzenia
5. Dodane przez Matt Kobosko, w dniu - 31-10-2024 11:49 Ha ha.
6. Dodane przez Jan, w dniu - 31-10-2024 11:52 Przecież było wiadomo już dawno temu że będzie droższy. Leszno będzie miało najdroższy remont. Za 100 mln to blyby nowy kompleks. Ciekawe komu tak bardzo zależy na reanimacji trupa.
7. Dodane przez bardzo dobre zmiany, w dniu - 31-10-2024 11:56 Cieszę się na zmiany w koncepcji basenowej. Wcześniej miało być po staremu za 74mln, lepiej dołożyć i uatrakcyjnić ten obiekt, żeby całe rodziny z dziećmi mogły tam pójść. Moim zdaniem to super zmiana.
8. Dodane przez Gość, w dniu - 31-10-2024 11:57 Każdy mówił że kupno i remont tego to strzał w kolano. Teraz władza Leszna powinna że swojej kieszeni dopłacić te ruznice. Remont nie ruszył a już wiadomo że będzie drożej a za 2 lata ile to będzie 200mln? Gratulacje
9. Dodane przez asdf, w dniu - 31-10-2024 11:58 już na samy początku mówiłem, że 100 nie starczy. Piękny temat żeby ileś firm się pięknie 'zarobiło' . Gratulacje dla poprzednika, gratulacje dla obecnej władzy i rady. Jesteście beznadziejni !
reklama
10. Dodane przez fff, w dniu - 31-10-2024 11:59 najbardziej zadłuzone miasto
11. Dodane przez Obserwator, w dniu - 31-10-2024 12:01 Od samego początku mówiłem że reanimacja trupa jest bez sensu!!! Teraz tyle a na końcu będzie jeszcze więcej! Trzeba było zaorać teren sprzedać i budować nowy porządny obiekt bo już widać że reanimacja bedzie droższa niż budowa nowego. Geniusze!
12. Dodane przez fff, w dniu - 31-10-2024 12:04 ja tam bym budowal jeszcze 1 mieszkancy zaplaca
13. Dodane przez Fred, w dniu - 31-10-2024 12:18 No to już było mówione że 100mln to nie wystarczy to teraz napiszę że wspomnicie moje słowa że finalnie będzie 170mln (inflacja) i remont potrwa z 5 lat. Widać szary obywatel jak zwykle ma rację.
14. Dodane przez Gość, w dniu - 31-10-2024 12:18 Teraz wiecie, dlaczego nie ma Święciechowskiej. Są inne priorytety.
15. Dodane przez obserwator, w dniu - 31-10-2024 12:24 SZLI Z HASŁAMI, ŻE AKWAWIT ZA DROGI - A TERAZ ...? BĘDZIE JESZCZE DROŻSZY.
UŚMIECHAMY SIĘ...!!!!!
16. Dodane przez elo, w dniu - 31-10-2024 12:34 Mówiłem że 100 mln nie starczy.
17. Dodane przez Ewa, w dniu - 31-10-2024 12:34 Można było się tego spodziewać,że tzw trup jest w większym rozkładzie i tą wyższą niż zakładano kwotę jakoś wcisnąć do przetargu byśmy w to uwierzyli . Uśmiechamy się...
18. Dodane przez sea, w dniu - 31-10-2024 12:35 To co się wyrabia to jeden wielki szwindel. Jeszcze nie zaczęli a już więcej. Zamiast pakować miliony publicznych pieniędzy w studnie bez dna jakim jest stary obiekt lepiej byłoby wybudować nowy, za dużo mniejsze pieniądze. Gdyby oni wszyscy tak gospodarowali własnym mieniem to już dawno spaliby pod wiaduktem.
19. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 31-10-2024 12:36 Sytuacja jest dynamiczna , a zwrotów akcji mogłaby nam pozazdrościć nie jedna telenowela Wielu komentujących od dawna pisało, że będzie drożej, bez względu na powód. I mieli rację. Przypominam w razie czego o Sanoku, gdzie nauczyciele i urzędnicy nie dostają wynagrodzenia, bo miasto już nie ma pieniędzy. Niech to będzie przestroga dla wszystkich.
20. Dodane przez POD SĄD!!!, w dniu - 31-10-2024 13:02 podatki od nieruchomości w górę o 20%!!!! bo pustki w kasie!!! ale na SAUNARIUM lepsze niż w poznaniu jakoś kasę mają! to jest chore! tak się dysponuje nieswoimi pieniędzmi!!! cały ten wywiad to spijanie pianki z ust
21. Dodane przez michał, w dniu - 31-10-2024 13:06 fff Wśród 50 najbardziej zadluzonych miast nie widzę tam Leszna.Specjalnie przeglądałem Internet i doszedłem do najbardziej zadluzonych miast. (...)
22. Dodane przez Fanaberie, w dniu - 31-10-2024 13:12 A co tam !!!! Podatki od nieruchomości 5x w górę. Podatki od starch aut 10x w górę i wszystko się zbilansuje.
23. Dodane przez olo, w dniu - 31-10-2024 13:17 hm? czy teraz nie powinni zabrać głos Ci którzy zapewniali i podjęli decyzję ,że ta inwestycja jest ekonomicznie uzasadniona, że zakładany budżet jest wystarczający. Uważam ,że każdy mieszkaniec Leszna ma bardzo mieszane uczucia w stosunku do fachowości osób opiniujących inwestycje w mieście i podejmujących decyzje co do zasadności i kosztów . Pytanie czy to już jest niegospodarność?
24. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 31-10-2024 13:33 W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy, przecież na całym świecie do basenów się dokłada, zarabia się na wszystkich pozostałych rzeczach takich jak sauny , solaria, masaże itp. Wiem że to podniesie cenę, ale przynajmniej daje szansę że miasto nie będzie stale dokładać do basenu. Brawo panowie Rusiecki i Grabianowski !!
25. Dodane przez Hahaha, w dniu - 31-10-2024 13:34 Nie martwcie się remont Akwawitu pokryje premier miłościwie nam panujący Donaldinho bo obiecywał że po wyborach Polska będzie piękna i nowoczesna a pieniądze popłyną strumieniami z UE
26. Dodane przez brak gospodarza - ewidentnie panowie nie ogarniają., w dniu - 31-10-2024 13:45 a tyle hałasu Rusiecki robił a tu proszę !!! byle był szum , byle do wyborów , byle być wybranym - a po nas to choćby potop - cytując klasyka.... klamstwo, hipokryzja
27. Dodane przez Budda, w dniu - 31-10-2024 13:47 Budowa będzie trwać latami i będziemy dokładać do tego remontu bardzo dużo. Niestety ale tak będzie.
28. Dodane przez co jeszcze?, w dniu - 31-10-2024 14:07 A jeszcze chcą kaskadową salę koncertową dla filharmonii, z hotelem i restauracją budować?
29. Dodane przez Bart, w dniu - 31-10-2024 14:11 Jaki to jest PASZKWIL masakra !!! jakie niedołęgi to planowały z pieniędzy podatników !!! tu powinna komisja wjechać cyrk !
30. Dodane przez Geniu, w dniu - 31-10-2024 14:24 Dziura w budżecie państwa, jest duża. Hasło brzmi Pieniędzy nie ma I nie będzie.
31. Dodane przez Ika, w dniu - 31-10-2024 14:58 haaa jeden musiał zarobić,nastepny też musi!! Chyba wiecie na czym to wszystko polega ! Inwestor by mieć robotę musi oczywiście wykonać daninę!!!
32. Dodane przez Krzychu, w dniu - 31-10-2024 16:19 Leszno ma 60 tysięcy mieszkańców. Statystycznie około 20 tysięcy płaci podatki. Proste dzielenie i wychodzi po równiutkie 5000 zł na podatnika. Pomyślmy o tym wahając się w cukierni czy chcemy wydawać kilka złotych na ciastko.
33. Dodane przez Ja, w dniu - 31-10-2024 16:21 Nie tylko w.górach.żyją barany. Występują.też.na nizinach, nawet w miastach.
34. Dodane przez Antypispo, w dniu - 31-10-2024 16:24 To są te "odważne inwestycje" przez które jesteśmy okradani w podatkach? W sumie bardzo potrzebna inicjatywa. Imigranci socjalni muszą się gdzieś zrelaksować po całym dniu nic nie robiemu, kiedy tubylcy będą pracować na dwa etaty, żeby sponsorować nową mądrość etapu.
35. Dodane przez PO, w dniu - 31-10-2024 16:35 Kolejna pralnia pieniędzy.
36. Dodane przez budowlaniec, w dniu - 31-10-2024 16:44 Basen wcale nie był w złym stanie, poza zjeżdżalniami, pewnie by wystarczyło dokleić kilka kafelków, wymienić zużyte części instalacji czyszczenia wody i remont by się zamknął w 10 milionach.
37. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 31-10-2024 16:45 Kolejne pieniądze ładujecie w ekshumację "trupa" budowlanego. To jest Wasz cel ? Jednym z najważniejszych celi powinno być dla Was bezpieczeństwo, a mam na myśli przywrócenie świateł na skrzyżowaniu i przejściu dla pieszych, Ul. Krasińskiego i Ul. Słowiańskiej. Ilu ludzi jeszcze powinno być potrąconych żeby jego "świętobliwości" to zrozumiały.
38. Dodane przez xxl, w dniu - 31-10-2024 17:49 Zastanawia troskliwość o klienta hotelowego. Hotel też jest miasta ? czy raczej w rękach prywatnych .
39. Dodane przez klm, w dniu - 31-10-2024 18:07 Minę podłożył poprzedni prezydent Łukasz Borowiak. Doskonale wiedział, że nie ma szans na wygranie wyborów i na finiszu podpisał z firmą Adamietz bardzo niekorzystną umowę (prawie 15 mln zł kary umownej w przypadku odstąpienia od umowy z winy zamawiającego). No i obecny prezydent się wystraszył...
40. Dodane przez Wyborca, w dniu - 31-10-2024 18:11 Ten , kto podpisał umowę i kontrakt na ten "remont" powinien już mieć postawiony zarzut niegospodarności.
41. Dodane przez PL, w dniu - 31-10-2024 18:34 Przepraszam, Leszna nie stać na suszarkę dla dzieci przy wyjściu z basenu, nie stać aby rodzić wszedł do szatni pomoc maluchom w przebraniu się bo? Leszna nie stać na budowę ten pływalni w tej wersji z przetargu a ci uśmiechnięci są gotowi dołożyć jeszcze blisko czterdzieści milionów?!
reklama
42. Dodane przez do kom. 24, w dniu - 31-10-2024 18:35 Chyba nie zawsze. Przy rydzyńskiej obwodnicy był/jest obiekt, który wg Ciebie powinien zarabiać. Ludzi było całkiem sporo, basenik tam był mały, więc dużo do niego nie dopłacano raczej. A jednak w Eden Green nikt nadal nie chce zainwestować. I to mimo braku konkurencji ze strony Akwawitu w tym czasie.
43. Dodane przez do 42. Dodane przez do kom. 24,, w dniu - 31-10-2024 18:55 Eden Green to był od początku planowany jako MIŚ właścicielka do ostatniego dnia sprzedawała karnety, choć wiedziała, że jutro obiekt zamyka
44. Dodane przez do kom. 32, w dniu - 31-10-2024 18:59 Chyba jednak trochę więcej. Spoglądając na stronę Leszna https://leszno.pl/Dane__o_miescie.html w 2023 roku było 34 538 osób w wieku produkcyjnym ( 18-59/64 lata ) i 15 460 osób w wieku poprodukcyjnym ( 60/65 lat i więcej ). A część z nich nadal pracuje lub prowadzi własną działalność. Myślę więc, że można dla spokojności tą ilość podatników podwoić. Ale to i tak dałoby ok. 2,5 tys. zł na osobę. Może każdy z podatników dostanie roczny karnet gratis? Bo dlaczego w takim razie mamy płacić tyle samo co ludzie, którzy wyprowadzili się z Leszna i płacą podatki w sąsiednich gminach?
45. Dodane przez Gość, w dniu - 31-10-2024 19:03 To sprawka bobrów.
46. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 31-10-2024 19:05 Do kom. 40. Brawo. Pytanie co się wydarzyło że Borowiak to podpisał na chwilkę przed wyborami. Sami sobie odpowiedzcie, o co chodzi albo o co chodzi. Potem zostały same problemy i kara umowna. Pewnie, że lepiej było wybudować Aqua Park na Antoninach, sprzedać działkę z basenem przy Akwawicie. Wtedy koszt byłby wielokrotnie niższy. Pamiętajmy, że działka na Akwawicie miała być przekazana przez KOWR za darmo. I tyle. Leszno znowu może błysnąć i pochwalić, że buduje najdroższy AquaPark w Polsce MŞ
47. Dodane przez do kom. 39, w dniu - 31-10-2024 19:06 Czy takie kary są w podobnych umowach inwestycyjnych zawieranych przez nasze miasto standardem, czy dla tej inwestycji zrobiono wyjątek?
48. Dodane przez Kiwi, w dniu - 31-10-2024 19:54 W ostatnim dniu prawdopodobnie urzędowania byłego prezydenta podpisał z wykonawca umowę opiewająca na kwotę na 2,2 mln na betony które są nad zbiornikiem w Zaborowie to daje do myślenia haaa
49. Dodane przez ha ha, w dniu - 31-10-2024 20:02 noo i zaczynamy cyrk ! pewnie i tak jeszcze budowa przedłuży się o 3 lata bo znajdą pod basenem złoty ciapong
50. Dodane przez tom, w dniu - 31-10-2024 20:42 SPRAWA NADAJE SIE DO CBA,,, ALBO NIECH RADNI KOMISJE SZLEDCZA ZROBIA
51. Dodane przez lp, w dniu - 31-10-2024 21:35 droższy niż nowy...
52. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 31-10-2024 21:40 Włodarze wyrzucają ludzi na bruk, jednocześnie przepłacają miliony , obiecując, że będzie taniej.
53. Dodane przez Wstyd, w dniu - 31-10-2024 22:13 Leszno wielki wstyd!!!Co urzędnicy z tym wielce włodarzem macie w głowie&odpowiadam NIC&kto z Was bierze odpowiedzialność za taką nie gospodarność&czy niby wielkim fachowcom nie jest wstyd.Jak można mylić się takimi milionami na reanimacje takiego trupa budowlanego&odpowiadam..jednak można bo robicie to za nasze pieniądze bez żadnej odpowiedzialności!!!nie jesteście warci żadnego stanowiska&ciągle jakiś opinie spotkania itd itd&każdy naje się przy tym korycie i nie ważne że będą wzdęcia&najważniejsze robić coś żeby pisać mówić zdjęcia robić.
54. Dodane przez Szymon, w dniu - 31-10-2024 23:01 Będzie jak z trapezem, grubo przestrzelona inwestycja z małym parkingiem, bez możliwości rozbudowy zamiast postawić nowy nowoczesny basen i pewnie jeszcze byłoby taniej, ale to nie ich pieniądze, podniesie się podatki i pasuje
55. Dodane przez czytelnik, w dniu - 01-11-2024 07:40 Czy ktoś pozaglądał w kąty, poprzyglądał się wykonawstwu biblioteki przez Adamietz? Chętnie przyjdę jako czytelnik i pokażę. Tak też będzie wyglądać wykonawstwo tej inwestycji? Strach się bać.
56. Dodane przez Obserwator, w dniu - 01-11-2024 08:14 Gdyby wybory coś zmieniały byłby nielegalne. Przecież wiadomym było, że reanimacja trupa będzie kosztować taki hajs, że hoho. Jak ludzie którzy, nigdy nie pracowali na etatach w firmach prywatnych mają mieć pojęcie o czymś takim jak koszta prowadzenia firmy, plan roczny& będzie drożej ? To nic. Zapłacimy. Oszuści. Byłego w normalnym kraju by wsadzili& Polska to ch& d& i kamieni kupa. Jeśli tego ktoś nie widzi & mniej TV
57. Dodane przez do 53, w dniu - 01-11-2024 08:42 No i wjechał łikend :D . Alkohol Ci najwyraźniej nie służy.
58. Dodane przez kila, w dniu - 01-11-2024 09:31 Już jedną samowolę w Boszkowie postawił
59. Dodane przez anty pispo, w dniu - 01-11-2024 10:04 Ludziom chyba w głowach się poprzewracało. Marzy im się aquapark na Antoninach, a to przecież miejsce zarezerwowana na budowę Centrum Integracji Cudzoziemców. Gdzie mają się podziać biedni, sponiewierani przez los wędrowcy ? Przecież nie będą spali na trawnikach. Musimy im pomóc i wybudować wypasiony ośrodek z basenem, świetlicą, halą ćwiczeń, biblioteką, sklepem i przychodnią.
60. Dodane przez Geniu, w dniu - 01-11-2024 10:32 Komuszki sprzedali cały zakład w razem z Pływalnią, teraz czas na rządzących zeby po swoich poprzednkow doprowadzili do porzadku plywalnie AKWAWIT.
61. Dodane przez Niczym u Reymonta w Ziemii Obiecanej, w dniu - 01-11-2024 12:45 Ja nie mam nic, ty nie masz nic, on nie ma nic. - To razem właśnie mamy tyle, w sam raz tyle, żeby zbudować wielką pływalnię
62. Dodane przez Jan99, w dniu - 01-11-2024 13:59 Ad-23.jednym z lobbystów trupa był Pan Irek....Co ON na to???
I dopiero wtedy zacznijmy rozmawiać o pieniądzach na/i za Akwawit.
64. Dodane przez Bo, w dniu - 01-11-2024 18:35 Koryto zostało to samo. Zmiana nastąpiła gdzie indziej...
65. Dodane przez Xxx, w dniu - 01-11-2024 19:29 Jak brać to grubo cóż przekręt na oczach podatników i całkowicie legalny według mnie Nie ma co kryć mówią otwarcie
66. Dodane przez ukryty alkoholik, w dniu - 01-11-2024 20:04 Dlaczego mam/mamy płacić kolejny raz za Akwawit skoro budowałem /budowaliśmy go za moje/nasze własne społeczne pieniądze. Pieniądze te były ukryte w podatku i akcyzie, które z kolei ukryte były w cenie akwawickiego alkoholu, który kupowałem/kupowalismy i piłem /piliśmy całymi cysternami.
67. Dodane przez starszy pan, w dniu - 02-11-2024 10:20 A może ktoś by się zainteresował tym ,co dzieje się obecnie na pływalni przy szkole nr 7 ? Dlaczego normalny śmiertelnik nie może sobie pójść tam popływać? Ciągle wszystko pozajmowane? Dlaczego ja jako podatnik jestem sponsorem komercyjnych ,jednoosobowych podmiotów na tym basenie? Dlaczego większość czasu zajmują na nim instruktorzy ,którzy komercyjnie prowadzą naukę pływania ,czy komercyjnie szkolą kandydatów na ratowników? Rozumiem ,że pływalnia została wybudowana do nauki pływania dzieciaków .Owszem i chwała im za to., ale nie została zbudowana do komercyjnego szkolenia ,by kilku panów sobie zrobiło dobre źródło dochodu. Jeśli są wolne miejsca w basenie ,to jaki problem udostępnić go mieszkańcom miasta a nie tylko instruktorom i ich komercyjnym uczniom.
68. Dodane przez Nie ma takiego wagonika, którego nie można odczepić, w dniu - 04-11-2024 00:01 Mam nadzieję, że będzie efekt ,,wow", za tyle to prawie Suntago leszczyńskie, w każdym razie nie mogę doczekać się. Z nostalgią wspominam sauny i basen lodowy;-)
69. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 04-11-2024 11:18 Popieram komentarz numer 67.
Dla szarego śmiertelnika zajęcie toru i w miarę komfortowe pływanie graniczy z cudem. Jakie są powiązania ludzi, którzy w ramach działalności prowadzą zajęcia z miastem? Jakie korzyści finansowe ponosi miasto z tego tytułu?
70. Dodane przez JAN, w dniu - 04-11-2024 13:16 Skandaliczny - nieuzasadniony krok. W Lesznie nie są potrzebne te pseudo atrakcje. Biadolili, że drogo a sami kreują powody dla wzrostu kosztów .... Błazenada. Ciekawe kto będzie oceniał wyceny wzrostu zakresu umowy, a co z tematem tzw. robót zamiennych, ten obiekt ma wystarczająco dużo przestrzeni aby uczynić go atrakcyjnym bez tych infantylnych zachcianek.
reklama
71. Dodane przez Bastek, w dniu - 11-11-2024 09:44 Jaki gospodarz takie inwestycje. Jak rozmówcy wspomnieli że jest to nie opłacalne i o tym było wiadomo bez tracenia kasy na jakieś wyceny. Fakt ktoś ładnie zarobi przy tym remoncie.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.