Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Czy odpady z tworzyw sztucznych, za utylizację których MZO płaci kilkadziesiąt milionów złotych rocznie mogą ogrzewać mieszkania w Lesznie? – takie pytanie padło podczas poniedziałkowego spotkania z prezydentem Rusieckim. Ten odpowiedział, że trwają analizy takiego rozwiązania.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Podczas spotkania z prezydentem w SP13 jeden z mieszkańców poruszył kilka kwestii związanych z zagospodarowaniem odpadów komunalnych. Jedną z nich są koszty utylizacji śmieci z tworzyw sztucznych. -Miejski Zakład Oczyszczania nie ma możliwości przetwarzania ich na miejscu, tylko wozi je do spalarni, płacąc za to grube miliony złotych, czy nie można użyć ich jako paliwa alternatywnego
w miejskiej ciepłowni, zwłaszcza że MPEC przygotowuje się do uruchomienia kogeneracji na biomasę? - pytał mieszkaniec. Jak dodał, wprowadzenie takiego rozwiązania mogłoby sprawić, że mieszkańcy skorzystają podwójnie, dzięki niższej opłacie śmieciowej i niższym rachunkom za ogrzewanie.
-Prezesi MZO i MPEC otrzymali ode mnie zadanie zastanowienia się, jak zracjonalizować koszty spółek, żeby opłaty ponoszone przez mieszkańców były jak najmniejsze - odpowiedział Grzegorz Rusiecki. Prezydent przyznał, że rozważany jest pomysł zagospodarowania odpadów jako paliwa dla miejskiej ciepłowni. -Koszt utylizacji odpadów z tworzyw sztucznych to około 30 milionów złotych rocznie, koszt zakupu biomasy dla MPEC szacowany jest na 20 milionów złotych rocznie - powiedział - jeżeli znaleźlibyśmy tu akceptowalne rozwiązanie, mamy na czysto 50 milionów złotych. Rusiecki zastrzegł, że wymyślenie i wprowadzenie takiego rozwiązania musi być poprzedzona szerokimi konsultacjami: nie tylko ekonomicznymi, ale i społecznymi, żeby nie budziło ono kontrowersji wśród mieszkańców. -Mamy mnóstwo przykładów z Polski i zagranicy, gdzie tego typu współpraca istnieje z ogromnymi korzyściami dla środowiska i jeszcze większą korzyścią finansową - powiedział prezydent - nie chcę dziś mówić zbyt dużo, ale proszę mi wierzyć, że analizy są wykonywane.
Obecnie w Polsce jest dziesięć instalacji termicznego przetwarzania odpadów komunalnych, które wywarzają energię elektryczną i cieplną. Ostatnią otwarto właśnie w Gdańsku, korzystać z niej ma kilkadziesiąt gmin z Pomorza. Koszt jej wybudowania wyniósł ponad 800 milionów złotych brutto.
1. Dodane przez Audytorzy do spółek miejskich, w dniu - 19-11-2024 14:12 Co najmniej 6 lat za późno. Kiedy chcecie to sprawdzić jak będzie po ptaszkach jak w Akwawicie ?
2. Dodane przez Podpowiedź, w dniu - 19-11-2024 14:13 Prezydent Rusiecki mówił na spotkaniu żeby nie nazywać tego "spalaniem śmieci" a więc podpowiadam- to się teraz nazywa "termiczne unieszkodliwianie odpadów" Niby efekt ten sam ale jak ładnie brzmi
3. Dodane przez Ttt, w dniu - 19-11-2024 14:29 To już jest Bangladesz
4. Dodane przez absurdy politykow, w dniu - 19-11-2024 14:34 ta poprawnośc lewicowa jest CHORA!!! tu mamy piekny przykład ekologicznej poprawności. Spalanie smieci ( termiczne unieszkodliwianie odpadow) jakies bzdurne wymiany piecow , samochody elektryczne. A wystarczyłoby dobre filtry na instalacje , na kominy - ale musi zgadzac sie rachunek ekonomiczny pewnych grup. Durne przepisy unijne. Samochody elektryczne - wyprodukowanie baterii jest większa strata dla srodowiska niz zwykle spalinówki, a prad do nich skąd sie bierze - ze spalania surowców itd itd
5. Dodane przez podpowiem prezydentowi jesli tego nie rozumie, w dniu - 19-11-2024 14:44 kwestia tylko lokalizacji. Nie wiem czego tu sie zastanawiac i tak jest juz pozno. Skoro roczne koszty to 50 mln a koszt netto ok 650 mln ( brutto 800) to taka inwestycja zwraca sie po 13 latach liczmy nawet 20 . Ceny śmieci wciaz beda rosły ich utylizacja tym bardziej. Alternatyw nie ma. Część srodkow mozna pozyskac jako dotacje bezzwrotne z cała pewnościa bo na środowisko zawsze jest. Potrzeba odwagi a nie zwiazanych jajek i audytów, logika mówi za sensownoscia rozwiazania. TYlko bez fuszery i na najwyzszych standardach srodowiskowych, jakościowych.
6. Dodane przez Michał, w dniu - 19-11-2024 14:47 Po wprowadzeniu opłat kaucyjnych od nowego roku znacznie zmniejszy się ilość butelek z tworzywa na śmieciowisku. Czy będzie co spalać żeby inwestycja zwróciła się ???
7. Dodane przez SilentBob, w dniu - 19-11-2024 14:49 Nie ograniczajmy się do MZO i KZGRL. Instalacja termicznego przetwarzania odpadów komunalnych mogła by wykorzystywać surowiec z większego obszaru. Wywarzaną energią elektryczną zasilić strefy przemysłowe. Tania i ekologiczna energia mogła by być tak potrzebnym impulsem dla rozwoju regionu... a z ciepła korzystali by mieszkańcy.
reklama
8. Dodane przez xxx, w dniu - 19-11-2024 14:50 A ile smrodu z tego będzie??
9. Dodane przez Azrael, w dniu - 19-11-2024 14:52 W Święciechowie nie chcieli elektrowni na słomę, a w Lesznie postawią spalarnię śmieci.
10. Dodane przez antyenergia miejska, w dniu - 19-11-2024 14:52 A Donek dopłaca do energii elektrycznej i jest zadowolony, że poradził sobie. Gdyby tak odpowiedzialność zbiorową wykorzystać. ale w drugą stronę do tego aby rozliczyć tych wszystkich co zapuścili Polskę w ostatnich latach.
11. Dodane przez xxx, w dniu - 19-11-2024 14:55 Żeby zacząć realizację tego pomysłu, trzeba pojechać do miejscowości, gdzie taka instalacja działa i porozmawiać z mieszkańcami jakie mają zdanie na ten temat. Teraz jest odpowiedni czas na sprawdzenie tego urządzenia. Jego oddziaływanie na środowisko. Mówiąc wprost SMRÓD.
12. Dodane przez Arsen, w dniu - 19-11-2024 15:47 Czy ja dobrze rozumiem, że miasto chce spalać m.in plastikowe butelki? Przecież Straż Miejska wlepia za to mandaty? To jest ekologia?
13. Dodane przez meh, w dniu - 19-11-2024 15:50 Już kilka lat temu jeszcze przed 2020 słyszałem, że miało coś takiego przy MPECu powstać i nic. Tu pewnie będzie tak samo
14. Dodane przez Wychyl, w dniu - 19-11-2024 16:13 do kom 5. liczysz 800 mln jak w Gdańsku, ale nam taka nie jest potrzebna, sam Gdańsk jest większy niż, nawet cały "Komunalny Związek Gmin Regionu Leszczyńskiego" z Lesznem, Gostyniem i Rawiczem w składzie. Natomiast wspomniane 50 mln to koszty samego Leszna. Razem z resztą związku to może być i 150 mln na rok, plus dużo mniejsza- więc tańsza spalarnia, plus pewnie jakieś dofinansowanie i mamy w klika lat spłaconą całość. Wątpię, żeby to obniżyło nasze rachunki, ale może chociaż, by je zatrzymało na jakiś czas.
15. Dodane przez Mieszkanka osiedla, w dniu - 19-11-2024 16:44 Oczywiście, że budować! Zatorze i tak śmierdzi spalonymi śmieciami
16. Dodane przez do kom. 8, w dniu - 19-11-2024 16:53 Odpowiednie technologie zwalczania odorów już istnieją i są z powodzeniem wdrażane w wielu miastach posiadających spalarnie śmieci (również polskich).
17. Dodane przez Geniu, w dniu - 19-11-2024 17:38 Co dzień coś nowego,obietnic tyle że przez 4 lata nie jest wstanie tyle zrobić w lesznie Prezydent. Ja z niecierpliwością czekam na te wszystkie obietnice.
18. Dodane przez Joanna -Leszno - wymyśla coś na NIE!!, w dniu - 19-11-2024 17:41 Jak to w Polsce bywa..na początku wszystko gra ale jak już pojawia się efekty ekonomiczne ? oszczędności dla miasta)...będą " kłody" -- jakiś przepis o CO2,albo CO ,albo zapach, a i może hałas za duży . I cios ten pójdzie że Strony UE ( przepis- Dyrektywa UE,) ..albo będzie to prywatny inwestor z Umową na 30 lat ( przez analogię do budowy A2 na odcinku Konim- Nowy Tomyśl i płacenie rodzinie Kulczyków długotrwały haracz-- ( przecież to najdroższy odcinek Autostrady). Pozdrowienia dla Czytających... ( Aska- urzędniczka wojewódzka).
19. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 19-11-2024 19:15 A ETS i to jeszcze 2 ? Spalanie węgla a nawet drewna w kominku niedobre, szkodzi klimatowi, zabija a spalanie śmieci nagle hit sezonu, tlen produkuje?
20. Dodane przez Kubuś, w dniu - 19-11-2024 19:43 to jak to jest? weglem nie wolno a plastikowymi butelkami już tak? co na to lewoki i urszula? przecież planeta płonie Kretynizm
21. Dodane przez Jan99, w dniu - 19-11-2024 19:48 Brać przykład z Singapur-tam oświetlają i ogrzewają ze.śmieci.
22. Dodane przez Warto rozmawiać, w dniu - 19-11-2024 19:51 W Sztokholmie spalarnia odpadów jest w centrum miasta, mieszkańcy nie odczuwają żadnych minusów takiego zakładu, a energia jest dla nich sprzedawana w preferencyjnych cenach. Gdyby wprowadzić takie przepisy u nas, to nie było by protestów w stylu "nie dla spalarni", tylko ządamy budowy spalarni w naszej gminie.
23. Dodane przez europ, w dniu - 19-11-2024 20:06 dziwne ale jak obywatel spala plastiki to go dronami go namierzają i łoją kary a wystarczy produkcja pieców małych mocy wyposażonych w katalizatory i filtry a tu proszę są spalarnie które otrzymują ciepło j jeszcze każą płacić za tą pseudo ekologię (...)
24. Dodane przez Świadomy, w dniu - 19-11-2024 20:22 Ja pamiętam jak znający się na wszystkiim slawek, który w krótkich portkach walczył z komuną, spadł do mzo by dyrektorować o tym mówił.
25. Dodane przez Majk, w dniu - 19-11-2024 20:33 Jestem za takim rozwiązaniem. Panowie brać się do roboty bo czas goni.
26. Dodane przez Endriu, w dniu - 19-11-2024 20:55 Widziałem spalarnie w ZG tam kilka lat temu z dużej ciężarówki zostawała szufelka żużla.
27. Dodane przez do 19 i 20, w dniu - 19-11-2024 21:20 Po pierwsze węgiel trzeba wydobyć a odpady masz pod nosem. Każda rodzina co tydzień albo dwa produkuje worek plastikowych odpadów i coś z nim trzeba zrobić, jak ich nie spalisz to rozłożą się po kilkuset latach i trafią do środowiska jako mało przyjazny mikro plastik. Po drugie nie wpadliście na to że taka spalarnia odpadów różni się "trochę" od pospolitego kopciucha?
28. Dodane przez Warto poszukać wiedzy a nie walić pesymizmem., w dniu - 19-11-2024 21:26 Sa instalacje w Europie np Wiedeń gdzie to się sprawdza, bez smrodu i zanieczyszczen. Na świecie najlepszy przykład to Singapur i Tajwan zeroemisyjne i powstaje produkt uboczny do asfaltu. Maja najlepszy na świecie. To kwestia technologii.
29. Dodane przez Do 4., w dniu - 19-11-2024 22:07 Uważajcie przy zakupach samochodów z napędem elektr.Po pierwsze jego cena znacznie przekracza 100 tys. po drugie nie ma jeszcze sieci stacji ładowania elektr..po 3-cie przy szybk. powyżej 100 km/h..i spotkania się z drzewem nie daj Boże czolówki..,- ta wielka masa baterii ulokowana za kierowcą ..- zgniata kierowcę i przedniego pasazera .Nadto dodam że w takowym spalił się zywcem moj szwagier w Grudziądzu.!!!! Przestrzegam i pozdrawiam Mirek - Leszno.
30. Dodane przez PL, w dniu - 19-11-2024 22:48 (...) Jak powstanie spalarnia to Unia zakaże spalania śmieci? Gdyby nie zakazano to po dwudziestu latach trzeba będzie nowa instalację budować! Pływalnia Akwawitu po ilu latach została ruiną? Singapur, Tajwan nie są w Unii Europejskiej, oni nie mają ograniczeń! Oni są z wolnego świata!
31. Dodane przez 1234, w dniu - 20-11-2024 06:47 Bardzo dobry pomysł tego mieszkańca tylko niech on sobie nie myśli, że zapłaci za coś mniej. Zapłaci więcej jak już. Niema takich przypadków, że ktoś podnosi ceny, a później je opuszcza. Powiedzą, że koszty instalacji były ogromne i trzeba teraz płacić dwa razy więcej przez 15 lat, bo trzeba spłacać kredyt za który była ona zbudowana. Po 15 latach okaże się, że trzeba płacić jeszcze więcej, bo zagrożony wyginięciem jest pewien gatunek komara tanzańskiego.
32. Dodane przez Czysty pieniądz, w dniu - 20-11-2024 07:03 Pan Prezydent tylko czysty pieniądz widzi . 50 milionów a kosztów zero. Jeszcze skupia śmieci z całej Polski
33. Dodane przez Marcin, w dniu - 20-11-2024 09:09 Grzesiu jak chce palić śmieciami to tylko pod oknem własnego domu!
reklama
34. Dodane przez sarkazm, w dniu - 20-11-2024 09:10 do kom 32 masz rację za pieniądze ze śmieci z dwóch lat można wybudować ośrodek do zwalczania uzależnień salcesonem , a po roku rozgłośnię ....
35. Dodane przez ?????????, w dniu - 20-11-2024 10:33 Suwałki, miasto podobnej wielkości do Leszna za ok. 200 mln. zł budują spalarnię odpadów energetycznych spalającą ok. 20.000 Mg ( ton ) odpadów energetycznych, która ma zapewnić miastu niezależność energetyczną.
36. Dodane przez dd, w dniu - 20-11-2024 12:26 leszno stawia na ekologie buhaha tu chce sie wyć
37. Dodane przez Do 31., w dniu - 20-11-2024 12:31 Tak -masz rację ,tak jest w życiu.Podam kilka przykładów....no.w S-ach Mieszkaniowych też mówiono...ocieplimy wam blok - będziecie mniej płacić za ogrzewanie i oczywiście ocieplił .ale przywalili opłatę np. za moje ściany płaciłem 13000 zł w ratach.A dziś płacę za ciepło 2 x więcej niż przed termomodernizacja bloku.Drugi przykład... ...dziś p.TUSKO mówił w P.Radio pr..I...ze zamrozi ceny energii elektr. ale nie wspomnial że od lipca br. już plciimy za nią więcej....czyli zamrozi na wyższym obecnym pułapie.Mowii p.Tusko też że tylko na 9 m-cy a zatem tylko na czas kampanii i wyborów .....jego kandydata na prezydenta. !!!! Nie dajmy się zwieźć Kochani ,też jesteśmy nieźle wykształceni i samiedzielni w myśleniu. (Jerzy gl.ekonomista Zakładu.-)
38. Dodane przez do kom. 37, w dniu - 20-11-2024 14:52 Szanowny Jerzy gl.ekonomisto Zakładu. Cała wypowiedź p. Tusko (ciekawe kto to): "Prąd w polskich domach nie podrożeje w roku 2025; zamrażamy ceny energii na 9 miesięcy" - oświadczył Tusk przed rozpoczęciem obrad Rady Ministrów, dodając, że we wtorek "będziemy mogli przyjąć decyzję o tym, że zamrozimy ceny energii dla gospodarstw domowych w Polsce na przyszły rok". Tusk ocenił, że w czasie przedłużonej interwencji powinno dojść do obniżenia taryf na energię elektryczną, "więc niewykluczone, że dalsze zamrażanie nie będzie konieczne". "Ale jeśli będzie konieczne, będziemy to także rozpatrywali" - zaznaczył.
39. Dodane przez do 38, w dniu - 20-11-2024 15:27 Cen nie da się zamrozić, co najwyżej można przenieść spłacanie brakującej kasy na kogoś innego i odsunąć to w czasie
40. Dodane przez do komentarza nr5, w dniu - 20-11-2024 15:28 Vide komentarz nr 35 Nakłady na budowę spalarnii zwrócą sie po 4-5 latach. Rewelacja przy takim tempie zwrotu, ale chyba nie w Lesznie.
41. Dodane przez Jan, w dniu - 20-11-2024 18:15 Spalarnia plastikowych odpadów... Teraz,gdy komuś zdarzy się palić plastiki ,to Gosi mu kara,bo zatruwa powietrze. Widać,że w Lesznie można jeszcze podtruć mieszkańców. A śmieci to od Niemców przywiozą,żeby czasem naród niemiecki mógł poodchychać świeżym powietrzem.... Byli już tacy cwaniacy,którzy niedaleko Wschowy chcieli wybudować spalarnię śmieci....bo im Enea prądu nie chce sprzedać.... Nawet prawnika przywieźli z Poznania,który sądził,że mieszkańcy pobliskich miejscowości są tępymi,ograniczonymi ludźmi.Niestety, pomylili się.
42. Dodane przez M, w dniu - 20-11-2024 18:31 Chcą zakazać palenia węglem i drzewem , a chcą palić plastikami.
43. Dodane przez INNE przykłady., w dniu - 20-11-2024 20:51 My mieszkańcy Leszna przypominamy że wczoraj w Dzieńniku TV ? teraz "19.30")...usłyszałem że Samorządy. Lublina oraz Kołobrzegu.- nie zgodziły się na spalrnie u siebie i tu UWAGA.... Z BRAKU SRODKOW FINANSOWYCH.BUDOWA SPALARNI ODPADOW TO BARDZO DROGI KOSZT I OCH NA TO NIE STAC.!!!! Jola z UML
44. Dodane przez Franek, w dniu - 21-11-2024 06:52 Jak wam braknie śmieci to wyrażam chęć dostaw.
45. Dodane przez Do Koment. nr 38., w dniu - 21-11-2024 11:45 Dziekuje - jeśli to był cytat p.Donalda.Prosze jednak zważyć - czy należy zamrażać czy zmniejszać cenę za energię elektr. w Polsce już podniesiona (dla mnie o 50procent) od 1 lipca br, nota bene najdroższa cenę w UE?!.Dlaczego tylko na czas tuż przed wyborem Prezydenta RP i dla zmylenia Społeczeństw jeszcze na 3 m-ce po jego wyborze.. w podtekście kandydata "PO"?!Zapytam czy warto wierzyć osobie klamiacej uporczywie..podam niektóre JEGO KLAMLIWE WYPOWIEDZI :' ja do Unii się nie wybieram tu jest mi dobrze" ," "mam zabieg chirurgiczny 10.XI w niedzielę i 11. XI..nie będę na Manifestacji Niepodleglosciowej.Na podpisanie ZGODY NA PRZYJECIE OD.2026 r MIGRANTOW - WYSLALEM...MIN.FINANSOW. A teraz pytania....czy planowe zabiegi chirurgiczne ( oprócz tych z wypadków) - wykonuje się w niedzielę,????Idzie o to że Polska wg. p.URSULI.. nie moze być niepodległa..stąd premier Kraju Niepodległego nie może uczestniczyć w takim Marszu.Dlaczego nie jadę sam do Brukseli aby zanegować przyjmowanie Afrykanczykow do własnej Ojczyzny od 3026 r..lecz wysyłam niższego ranga uczestnika. Ano dlatego że y powiedzieć Wyborcom w r.2027 że to nie ja..się zgodziłem?! Zatem dość dowodów na kłamliwe zachowanie Premiera Rządu RP.." korespondujące' z ...kolorem włosów Niezadowolenie społeczne nabrzmiewa ...Wybory Prezydenta a także do Parlamentu ..przewalone....Ten Człowiek się nie zmieni,- jest tzw. błędem nienaprawialnym....! Dużo zdrowia dla Pana.( dr Jerzy K.) "
46. Dodane przez Jozin, w dniu - 21-11-2024 16:30 Zjednoczmy się przeciwko pomysłowi spalarni śmieci w Lesznie! W USA wycofują się z tego ponieważ jest nieekonomiczne i źle wpływa na zdrowie mieszkańców. Większość stanów w USA nie uważa tego za odnawialne źródło. Za pomocą wyszukiwarki i tłumacza możecie znaleźć też sporo informacji. Związki emitowane przez spalarnie mogą kumulować się w organizmach żywych i ziemi. W efekcie spalania powstają dioksyny (odpady komunalne są drugie pod względem emisji). Tak naprawdę zamienia się toksyczne związki na bardziej toksyczne. Do środowiska trafia też duża ilość ołowiu i rtęci (8% światowej emisji pochodzi głównie ze spalania odpadów). W pobliżu tych miejsc częściej występuje zachorowalność na chłoniaka czy poronienia. Na podstawie raportu: Tishman Environment and Design Center, 2019
47. Dodane przez leszcz, w dniu - 22-11-2024 09:02 W Bernie (gdzie delegacja z Leszna była na wymianie i odwiedziła tą spalarnię) jest spalarnia śmieci umiejscowiona na obrzeżach miasta (za zgodą mieszkańców Berna). Spalarnia spala wszystkie odpady komunalne (poza bio), wielkogabaryty oraz odpady z firm produkcyjnych. Powstała w ten sposób energia ogrzewa budynki instytucji miejskich, szkoły, szpital, podobno nawet przystanki autobusowe. Wizyta studyjna miała miejsce w roku 2014 chyba czyli 10 lat temu. Już wtedy pokazano nam co można. A co zrobiono?... Może warto odszukać ludzi którzy wtedy uczestniczyli w wymianie lub nawiązać nową współpracę bo nikt jakoś nie podtrzymuje tej która wtedy się rozpoczęła.
reklama
48. Dodane przez Komin., w dniu - 22-11-2024 14:38 Dobrze że komin MPEC- u jest chociaż na obrzeżach miasta i patrząc na tzw. ROZE WIATROW " w tej lokalizacji spalania ; (polietylenu czyt. butelek i pojemników plastikowych) - tak owa Róża wiatrów wskazuje że spaliny będą się rozpraszać w kierunku WSCHODNIM a zatem na Os.Gronowo pójdą i na Grzybowo,dalej lasy Karczmy Borowej i w końcu na Kąkolewo , gdzie bezpiecznie się rozproszą i na polach (...) Taki kierunek emisji tych trujących spalin - ponieważ, większość wiatrów wieje z kier. Zachodniego ? proszę patrzeć obecnie na kierunek przemieszcz , sie spalin z komina przypomnę ze dop. emisja w Polsce związków alifatycznych i etylenu to ...0,0001procenta....a to jest nie do utrzymania. !!!Jacek - Biuro Projektowe Urządzeń Ochrony Powietrza.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.