Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
20
Stycznia 2025
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Fabian, Sebastian
Do końca roku 345 dni.
Start arrow Kwadrans samorządowy arrow Rusiecki o zmianach w oświacie

Prezydent Leszna w Radiu Elka

Rusiecki o zmianach w oświacie

17.01.2025. Radio Elka, Jarek Adamek

Uchwała o zamiarze likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1 i trzech przedszkoli ma być podejmowana 13 lutego - zapowiedział w Kwadransie Samorządowym prezydent Grzegorz Rusiecki. Przyznał, że przedstawione w czwartek zamierzenia będą jeszcze dyskutowane, zdaniem możliwe jest przeniesienie całej SP1 do "Dwójki".
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W czwartek odbyło się posiedzenie w sprawie leszczyńskiej oświaty. , Właściwie wszystkie wasze zamiary, jak rozumiem, już znamy.

Wszystkie zamiary są ujawnione. Najpierw dowiedziały się o nich społeczności poszczególnych placówek, później związki zawodowe, jeszcze wcześniej dyrektorzy tych placówek. Wczoraj dyskusja na posiedzeniu komisji, jeszcze bez głosowania. W najbliższym czasie spotkania z rodzicami poszczególnych przedszkoli i szkoły podstawowej nr 1. No i decyzja 13 lutego, uchwała o zamiarze likwidacji.

Uchwała o zamiarze likwidacji, choć likwidacja ma być przynajmniej w przypadku Szkoły Podstawowej nr 1 rok później.

Likwidacja ma być rok później. Ja też użyłem tego sformułowania, że można zlikwidować placówkę i można ją zlikwidować. Można zrobić to w zasadzie z dnia na dzień. Można to zrobić z pewnym odroczonym terminem. Można to zrobić w ten sposób, że zapewnia się pracę dla nauczycieli, pracowników, dla obsługi. Można zamknąć placówkę w ten sposób. że po prostu wypłaca się odprawy i nie zapewnia się tych miejsc.

Ale ten rok jest na co wam jest potrzebny?

No przede wszystkim na to, żeby dobrze przygotować się do przejścia poszczególnych uczniów w naszym pierwotnym zamierzeniu do Szkoły Podstawowej nr 2 i nr 3. Wczoraj na komisji pojawił się postulat, aby być może całą, mówiąc kolokwialnie, społeczność SP1 przenieść do SP2. Ja nie jestem głuchy na ten postulat, na pewno będziemy o tym rozmawiać, jeżeli taka jest wola rodziców, bo też trzeba podkreślić, że tutaj rodzic od samego początku do końca, w każdym momencie decyduje o tym, do jakiej placówki trafi jego dziecko.

Rodzice wczoraj bardzo licznie się stawili, chyba jeszcze tak oblężonej komisji za mojej pamięci nie było. Są zdesperowani w obronie tej szkoły, a jako argumenty podają zwłaszcza program „Budząca się szkoła”. Rodzice boją się, że jeżeli dzieci zostaną przeniesione, to z tego programu będą nici.

Zmiany zawsze wywołują określone obawy. Wywołują na pewno emocje i ja je rozumiem. Ja chciałbym w tym miejscu podziękować za poziom tej wczorajszej debaty, bo on rzeczywiście, nawet jeśli nie zgadzamy się ze swoimi argumentami czy tezami, które wygłaszamy, to był naprawdę na wysokim, takim dobrym poziomie, jeżeli chodzi o wypowiedzi. Natomiast chcę powiedzieć że nie mamy w Lesznie szkół, w których nie jest prowadzony jakikolwiek program, w których nie ma realizowanych zadań wychodzących poza tą podstawową siatkę. Mamy szkoły, gdzie jest Erasmus, mamy szkoły, gdzie jest nauczanie dwujęzyczne, mamy szkoły stawiające na sport. Nie mamy lepszych i gorszych szkół, nie ma lepszych i gorszych uczniów. I w związku z tą reorganizacją, którą zaproponowaliśmy, w zasadzie trzeba było wziąć pod uwagę takie kryteria twarde. Każdy, kto zna budynek Szkoły Podstawowej nr 1 wie, że terenów zielonych w zasadzie tam nie ma wcale. Kto zna ten budynek wie, że nie ma ona swojej hali sportowej, nie ma ona żadnego boiska zewnętrznego. Jest to budynek wpisany do rejestru zabytków, a więc koszty remontu są bardzo wysokie. Wczorajszy argument o tym, że powinniśmy stawiać na małe szkoły, ja się z tym absolutnie zgadzam. Tylko, że my nie mamy małych szkół. My mamy szkoły, w których jest mało uczniów. Jeszcze niedawno w tych placówkach było po kilkadziesiąt oddziałów. Dzisiaj jest to dwanaście, piętnaście. Piętnaście dzisiaj, dwanaście będzie za sześć lat. Jeżeli chcielibyśmy przyjmować obwodowo dzieciaki, to już dzisiaj w SP1 byłoby osiem oddziałów, a więc po jednej klasie w roczniku. My musimy sobie odpowiedzieć w którymś momencie na pytanie, jak nie oszczędzać, jak efektywniej wydawać te pieniądze, które dzisiaj wydajemy na oświatę.

No właśnie, to też ciekawa rzecz, bo pan to wczoraj przyznał, że tu właściwie z tego jakiejś wielkiej oszczędności nie będzie. Mi się wydawało, że tu chodzi o pieniądze, bo mamy potężny budżet oświatowy z ogromną dopłatą do subwencji z budżetu miasta i dotąd myślałem, że te ruchy także mają doprowadzić do tego, że te pieniądze nie pójdą w takiej liczbie na tę oświatę, bo nie będą musiały. A pan mówi, ludziom wszystkim dajemy pracę. Czyli tego najważniejszego kosztu nie zmniejszycie?

Nie zmniejszymy, ale mamy bardzo szczegółowo i tutaj dziękuję panu wiceprezydentowi Grabianowskiemu i panu naczelnikowi Fryzowi. Przez ostatnie miesiące naprawdę intensywnie pracowali, powiedziałbym tak bardzo chirurgicznie nad kwestiami oświaty i my doskonale wiemy co nas czeka. Czeka nas spadek w najbliższych sześciu latach o 55 oddziałów w szkołach podstawowych. A to oznacza, że jeżeli dzisiaj, nawet mówiąc kolokwialnie, zlikwidujemy SP1, która liczy 15 oddziałów, to problem pozostaje nam z 40. Ja myślę, że trzeba uczciwie powiedzieć społeczeństwu, ale przede wszystkim środowisku oświatowemu, że ten spadek zatrudnienia nastąpi. I kwestia jest tylko, jak dobrze przygotujemy się przez najbliższe sześć lat do tego, aby ten spadek zatrudnienia był jak najmniej dotkliwy. Przeprowadziliśmy analizę dotyczącą tego, ilu pracowników już dzisiaj ma uprawnienia emerytalne, ilu ich nabędzie w ciągu najbliższych dwóch lat. To jest łącznie liczba ponad 150 osób. To nam troszeczkę zniweluje te straty w zatrudnieniu przy założeniu, że wszyscy emeryci będą chcieli przejść na emeryturę, bo to też nie jest oczywiste. Natomiast myślę, że trzeba rozpocząć tą dyskusję, tą rozmowę na temat oświaty, bo ona w takim kształcie, w jakim jest dzisiaj, z całą pewnością za sześć lat nie będzie. Przypominam sobie tą dyskusję jeszcze z poprzednich kadencji, kiedy pojawiały się propozycje dotyczące reorganizacji i likwidacji wtedy Szkoły Podstawowej nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 3. Dzisiaj można tylko żałować, że wtedy do tego nie doszło, nie chcę tego oceniać, bo nie chcę tutaj wprowadzać żadnych wątków politycznych, ale dzisiaj bylibyśmy trochę w innym miejscu. Natomiast trzeba też powiedzieć, że będziemy likwidować trzy placówki przedszkolne. I tutaj proszę państwa sytuacja jeszcze jest gorsza, dlatego że w zeszłym roku urodziło nam się 322 mieszkańców Leszna. To nie są urodzeni w Lesznie, to są mieszkańcy Leszna, którzy urodzili się albo w Lesznie, albo w innych miejscowościach, ale są mieszkańcami Leszna. Natomiast w 2017 roku było ich prawie 700. A to oznacza, że za 3 lata do naszych przedszkoli wejdzie o połowę mniej dzieci niż weszło w roku 2020.

Pan wiceprezydent Grabianowski zwrócił uwagę, że jeszcze jest jeden, no nie wiem, czy problem czy nie problem, że jest dużo przedszkoli prywatnych.

Dzisiaj w naszych przedszkolach jest 58% wszystkich dzieci, które są objęte wychowaniem przedszkolnym. Nawet po likwidacji tych trzech przedszkoli, jeśli chcielibyśmy zapełnić wszystkie nasze przedszkola, to współczynnik powinien wynosić 87%. A więc z tych 58% dzisiaj, które uczęszcza do naszych przedszkoli, musimy to zwiększyć do 87%.

Musicie „odessać” te dzieci z przedszkoli prywatnych?

Owszem, ale też chciałbym zniwelować argument tych, którzy mówią, „no tak, likwidujecie, a moje dziecko się nie dostało”. Ja zapraszam, my mamy jeszcze na dzisiaj 60 wolnych miejsc w naszych przedszkolach. Jeżeli ktoś twierdzi, że jego dziecko się nie dostało do naszego przedszkola, zapraszam do Wydziału Edukacji, skierujemy takie dziecko do miejskiego przedszkola.

Może uruchomić jakiś taki system jak jest przy rezerwacji biletów kolejowych: wrzucam, że mam dziecko i mi pokazuje, które przedszkola mają miejsca?

Na pewno czeka nas zmiana w procesie rekrutacji. Być może trzeba ją bardziej uelastycznić, być może trzeba ją wydłużyć, być może trzeba bardziej promować te nasze przedszkola, bo w nich też dzieją się fantastyczne rzeczy. Ja myślę, że każdy rodzic, który ma dziecko w naszym miejskim przedszkolu potwierdzi, że mamy fantastyczną kadrę, fantastyczną atmosferę. Natomiast chyba okłamywalibyśmy sami siebie, gdybyśmy twierdzili, że jesteśmy w stanie doprowadzić do sytuacji, w której wszyscy rodzice wybierają przedszkola publiczne. Tak nigdy nie będzie.

Kiedy siedliście do tych rozważań, czy był bardziej radykalny wariant rozważany?

Był.

Mianowicie?

Był. Ja nie chcę dzisiaj o nim mówić.

Ale likwidacja więcej niż jednej podstawówki?

Panie redaktorze, jeżeli zakładamy, że w ciągu najbliższych sześciu lat zniknie nam 55 oddziałów, a likwidujemy czy przynosimy szkołę, w której jest 15 oddziałów, to wnioski nasuwają się same.

Myśleliście nawet o trzech podstawówkach?

O trzech nie, ale o dwóch myśleliśmy.

Jaki macie pomysł na budynek SP1? Pan na komisji enigmatycznie odpowiedział: wiem, ale nie powiem. Pan wie jak to wygląda: kiedy się pojawiają niedopowiedzenia, otwiera się pole do plotek.

Panie redaktorze, ja rozumiem intencje, bo jeżeli powiedziałbym przykładowo, że w tym budynku powstanie dom kultury albo mieszkania komunalne, albo pomieszczenia urzędu miasta, to za chwilę byłaby narracja, że tak likwidują SP1, bo chcą mieszkania komunalne, bo chcą urząd, bo chcą przenieść tam ośrodek kultury. Nie na tym polega ta dyskusja. Ja mogę zadeklarować, że w pierwszej minucie po podjęciu uchwały przez Radę Miejską poinformuję jaki jest pomysł, bo tych kwestii naprawdę społecznych w mieście mamy dużo. Nie zamierzam sprzedawać budynku po szkole podstawowej nr 1. Nie zamierzam sprzedawać nieruchomości, które stanowią dzisiaj przedszkola nr 4 i nr 5. Ale proszę naprawdę przyjąć ten argument. Ja nie powiem do momentu, w którym nie będzie podjęta decyzja, co z tym budynkiem, bo nie o to w tym wypadku chodzi. Być może popełniam tutaj błąd, natomiast nie to jest przedmiotem dzisiaj dyskusji. Dzisiaj przedmiotem dyskusji rozważań jest to, jak będzie wyglądała oświata w ciągu najbliższych sześciu lat. Oświata, edukacja, wychowanie przedszkolne, podstawowe i ponadpodstawowe.

Na koniec: dzisiaj mamy święto miasta, 17 stycznia to 105 rocznica powrotu Leszna do Macierzy. Obchody są skromniejsze niż w przeszłości.

Tak, oczywiście dzisiaj o 16.30 złożenie wiązane kwiatów, o 17.00 manifestacja patriotyczna na Rynku. Serdecznie zapraszam wszystkich mieszkańców na te uroczystości. Rzeczywiście obchody są troszeczkę skromniejsze. Tu mam taką ideę, aby to święto miasta było obchodzone 30 kwietnia, a więc w rocznicę nadania miastu Lesznu praw miejskich. Wydaje się, że jest to o tyle korzystniejszy termin, że po prostu zwyczajnie pogoda jest bardziej sprzyjająca temu, żeby wyjść na zewnątrz, żeby być razem, żeby się cieszyć. Więc oczywiście z pełnym szacunkiem dla historii i na pewno też mieszkańcy widzą wywieszone flagi, natomiast rzeczywiście obchody są o tyle skromniejsze w styczniu, o ile będą bogatsze w kwietniu.

Bardzo serdecznie dziękuję.

Dziękuję serdecznie.

 
Komentarze (47)
1. Dodane przez Pan Kolega, w dniu - 17-01-2025 12:02 17 7
Zamknięcie bursy to wstyd i hańba
2. Dodane przez niedlapo, w dniu - 17-01-2025 12:04 17 6
wielkie wyborcze nie dla skrajnie lewicowej Platformy Obywatelskiej z jej katastrofalnymi podwyżkami, rosnącymi kosztami życia, ministrem edukacji Nowacką i "ministrą równości" Kotulą!
3. Dodane przez Remek, w dniu - 17-01-2025 12:10 17 7
Odwołać tego Pana z funkcji prezydenta.
4. Dodane przez Ekolog, w dniu - 17-01-2025 12:13 13 18
BARDZO MĄDRE DECYZJE = zamykanie szkół bo nie ma uczniów. Może rodzice pójdą protestować pod zamykaną fabrykę mebli w Krzemieniewie? Spada liczba ludności = spada popyt na meble, prosta ekonomia, którą widać mało rodziców rozumie.
5. Dodane przez Arek, w dniu - 17-01-2025 12:18 19 8
Wydaje mi się że czara goryczy się w ludziach przelała po tym co się dzieje w Lesznie i w Polsce za rządów PO. Chyba kwestia obecnego prezydenta na ponowny wybór jest przesadzona w najlepszym przypadku nie zrobią referendum o odwołanie
6. Dodane przez Do 1, w dniu - 17-01-2025 12:19 3 5
Bursa nie jest likwidowana. To nie jest prawda. Bursa będzie przeniesiona.
7. Dodane przez Boe Jiden, w dniu - 17-01-2025 12:40 14 1
Przede wszystkim opinia publiczna powinna poznać informacją, jaki władza na budynek szkoły. Prezydent mówi, że nie to jest przedmiotem dyskusji a co w takim razie jest?
8. Dodane przez Polityka, w dniu - 17-01-2025 12:58 3 0
Ciekawe kiedy Leszno stanie się tematem nr 1 w kampanii prezydenckiej... Spin doktorzy już pewnie przebierają nóżkami na grillowanie tematu ;)
9. Dodane przez Xxx, w dniu - 17-01-2025 12:59 3 4
Bursy nie zamykają tylko przenoszą do internatu w Rolniku. To internat w Rolniku ma być zlikwidowany.
10. Dodane przez Do 1, w dniu - 17-01-2025 13:14 4 1
Bursa to totalna niegospodarność (...)
reklama
11. Dodane przez Radny Miejski, w dniu - 17-01-2025 13:21 11 2
Jak ktoś ma problemy z utrzymaniem mieszkania, bo nie ma koncepcji na życie, to obniża własny poziom egzystowania wynajmując lokum przypadkowemu lokatorowi. 
Problemem tej ekipy jest kompletny brak koncepcji na Miasto.
12. Dodane przez rr, w dniu - 17-01-2025 13:26 9 1
A po co w ogóle szkoła? Głupim narodem łatwiej sterować. Niech oświata stacza się
13. Dodane przez Wójt, w dniu - 17-01-2025 13:31 10 4
Budynek po szkole nr.1 jest idealnie położony, aby w nim ulokować inżynierów przejętych od naszych braci zza Odry.
14. Dodane przez polaczek z Jagodna, w dniu - 17-01-2025 13:33 0 1
Brawo!!! O tym były te wybory!!! Tak 3mać!!!
15. Dodane przez lol, w dniu - 17-01-2025 13:41 2 1
Ciekawe co z trwałością projektu. Bursa była dofinansowana ze środków centralnych "Polski Ład" Nie wiedzą czy chcą oddać dotacje? obstawiam ze świeżaki nie wiedzą.
16. Dodane przez Tak, w dniu - 17-01-2025 13:49 8 5
Zmiana Prezydenta i będzie dobrze
17. Dodane przez Do 9, w dniu - 17-01-2025 14:08 3 2
O co może te tłuste koty z bursy jeszcze dostaną podwyżkę?
18. Dodane przez Leśny władek, w dniu - 17-01-2025 14:11 12 5
Władza w Lesznie to przedłużenie rządów platformy w kraju, ten sam styl i upadek.
19. Dodane przez Obserwator, w dniu - 17-01-2025 14:22 15 7
Szkoda .Niestety jako prezydent nie dał rady. 
Jako partia w rządzeniu też polegli.  
Inflacja ubóstwo bieda.  
Brak konkretnej polityki idziemy na dno  
.... Ludzie oderwani od rzeczywistości.  
Dziwne uchwały zakazy prowadzące do upadku .przykre.
20. Dodane przez P.G, w dniu - 17-01-2025 15:14 2 16
Panie Prezydencie, proszę mieć dystans do niektórych prymitywnych komentarzy, nie warto ich analizować. 
Życzę Panu pomyślnych dni i wszystkiego dobrego.
21. Dodane przez zolo, w dniu - 17-01-2025 15:25 9 2
Fajny budyneczek ta szkoła nr 1. No zobaczymy jaka przyczyna...była!
22. Dodane przez Koko, w dniu - 17-01-2025 15:29 1 3
Zmień się sam szkodniku Bodnarowski
23. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 17-01-2025 15:32 9 2
Kto ma chrapkę na ten budynek proszę odpowiedzieć panie ładny uśmiechnięty niewolniku tuska
24. Dodane przez Do kom 13, w dniu - 17-01-2025 16:07 2 0
Lokalizacja idealna. Będzie blisko na basen "Akwawit" Oczywiście jeśli PGR nie poleganie przy tym projekcie.
25. Dodane przez Zjedzona pizza bez sera, w dniu - 17-01-2025 16:46 5 1
Skoro rząd Donalda Tuska za wzór rodziny stawia sobie pana z panem albo panią z panią to jak mają rodzic się dzieci (...)Nawet specjalnie powołany minister od tolerancji będzie ciebie bronić. Chory kraj, ludzie kogo wyście wybrali w wyborach
26. Dodane przez Uśmiechnięty , w dniu - 17-01-2025 17:08 2 10
RUSIECKI TY TYLKO JESTEŚ NADZIEJA DLA LESZNA TYLKO TY
27. Dodane przez Właśnie, w dniu - 17-01-2025 17:15 3 1
ZLIKWIDOWAC SZKOŁE NUMER 1 W LESZNIE I TAM POSTAWIĆ CENTRUM HANDLOWE ALBO SKLEP ZABKA ALBO SKLEP Z TELEFONAMI ALBO BANK ALBO PIZZERIA
28. Dodane przez Do kom 17, w dniu - 17-01-2025 17:16 2 1
Pewnie dostaną podwyżkę. A osoby zatrudnione w internacie w Rolniku pewnie stracą posady.
29. Dodane przez !!!, w dniu - 17-01-2025 17:27 3 0
Jeżeli przenosić cala to lepiej do 3 niz 2. Dwojka to stara , zaniedbana i i nie wyremontowana szkola. Trojka ma lepsze warunki.
30. Dodane przez popieram 29, w dniu - 17-01-2025 17:41 3 0
Uczniów przenieść tuż obok, na Plac Komeńskiego, bo tam też nie ma za dużo uczniów.
31. Dodane przez Rolnik, w dniu - 17-01-2025 17:41 2 0
WOLNE MEDIA ,WOLNE SĄDY ,KONSTYTICJA
32. Dodane przez Looo matkoooo, w dniu - 17-01-2025 17:43 7 5
No to ja jednak zagłosuje na Nawrockiego.
33. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 17-01-2025 21:16 3 2
Przerzucić cześć kosztów utrzymania placówki na rodziców. Szybko zmiękną.
34. Dodane przez Mieszkanka Leszna, w dniu - 17-01-2025 22:57 3 1
O jeden budynek o jedna szkola totalna histeria społeczności ,rodzicow zamiast skupic sue na przygotowaniu dzieci na zmiane budynku szkoly ,bo uczyc trzeba sie wszedzie,jeslu chodzi o nowelizacje wprowadzone wszole to warto by sie podzielic z innymi dyrektorami szkol jesli jest to rzecz tak bardzo dobra nauczyciele i dyrektorzy powinni przysyapic do tego programu w jak najwiekszej liczbie szkol w miescie,chyba nic nie stoi na przeszkodzie wspolpracy miedzyszkolnej,skonczyc sztucznie pdsycac spor zaczac faktycznie myslec o dzieciach.
35. Dodane przez M, w dniu - 17-01-2025 23:25 2 1
Przerażony jestem tym , co dzieje się z demografią w Polsce po 2017 i jak będą wyglądać nasze miasta i wioski po roku 2030, gdy zniknie połowa dzieci. 
PIS-owcom którzy rządzili dekadę, wydawało się, że wystarczy rozdawać na prawo i lewo 500+, odpalić propagandę sukcesu i będzie eldorado demograficzne. Okazało się odwrotnie, że padła dzietność i został pogłębiony kryzys demograficzny w Polsce. Oddali władzę rok temu na nasze szczęście (stąd ta frustracja na forach) pozostawiając wiele sfer życia w kryzysie, zaminowując, co się da, traktując Ojczyznę, społeczeństwo obywatelskie i gospodarkę jak partyjny folwark. Oświata, zdrowie, to takie kwiatki, które zostały po ich reformach. 
Trzeba faktycznie coś zmienić w demografii, gdyż jest może ostatni dzwonek. Straszenie kobiet więzieniem przez prawicę, lansowanie wolnych związków przez lewicę nie pomoże. Co zrobić, aby ludzie chcieli łączyć się w trwałe związki, których owocem będą dzieci, którym trzeba poświęcić minimum dwie dekady na wychowanie? Nikt nikogo do niczego nie zmusi, natomiast stabilizacja, system zachęt ze strony państwa i samorządu, w tym tych podatkowych i pozytywnej atmosfery wokół rodziny mogłoby przynajmniej zahamować niekorzystne trendy.
36. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 17-01-2025 23:54 0 1
322...to są urodzenia Panie Prezydencie w Lesznie, mieszkańców Leszna...to nie jest rocznik 2024 mieszkańców, tak jak Pan mówi
37. Dodane przez mieszaniec, w dniu - 18-01-2025 00:11 0 1
Prezydent Grzegorz Rusiecki - Dzisiaj w naszych przedszkolach jest 58% wszystkich dzieci, które są objęte wychowaniem przedszkolnym. Nawet po likwidacji tych trzech przedszkoli, jeśli chcielibyśmy zapełnić wszystkie nasze przedszkola, to współczynnik powinien wynosić 87%. .... A więc z tych 58% dzisiaj, które uczęszcza do naszych przedszkoli, musimy to zwiększyć do 87%.... A jak jest naprawdę? Dlaczego 58% ogółu dzieci z Leszna jest w przedszkolach? Ponieważ nie ma miejsc w przedszkolach samorządowych. Przecież jest w tych przedszkolach wykorzystanych jest ponad 94% miejsc, a przedszkole nr 13 ma 100% wykorzystania. Nie wiem, czy to niedoinformowanie czy celowa dezinformacja.... (Według informacji o stanie oświaty wykazano, że w przedszkolach (liczba dzieci/wolne miejsca): PM Nr 3 -121/4 (96,8%), PM nr 4 58/17 (77,3%), PM nr 5 - 82/18 (82,0%), PM nr 7 - 142/8 (94,7%), PM nr 8 - 117/8 (93,6%), pm NR 10 - 123/2 (98,4%), pm NR 11 - 120/5 (96,0%), pm NR 12 - 149/1 (99,3%), PM nr 13 - 125/0 (100,0%), PM nr 15 - 80/5 (94,1%), PM nr 18 - 142/8 (94,7%), PM nr 19 - 121/4 (96,*%), PM nr 20 - 117/8 (93,6%), PM nr 21 - 73/1 ((98,6%), lacznie 1570/114 - 93,3%...
38. Dodane przez Hmm, w dniu - 18-01-2025 01:04 2 0
Przeniesienie całej szkoly nr 1 do dwójki czy trójki z pewnością spowoduje przejscie na dwie zmiany , bo jak niby wcisnąć jeszcze 15 oddziałów do wcale nie za duzej dwójki.
39. Dodane przez Do kom 16, w dniu - 18-01-2025 07:07 0 1
Już nie będzie dobrze Polska i my przegraliśmy z ruskimi których tu pełno mają swoje stanowiska od tuska nadane unia wraz ze swoimi w każdym kraju zainstalowanymi biorą nas bez jednego wystrzału.
40. Dodane przez Gil, w dniu - 18-01-2025 09:43 1 0
Do nr39,juz większej głupoty nie mozna napisać
41. Dodane przez Kryspin, w dniu - 18-01-2025 10:16 0 0
Proponuję przejście na szkołę w chmurze . Polecam :)
42. Dodane przez do kom. 41, w dniu - 18-01-2025 13:27 1 2
Nie możemy tego zrobić. Dzieci muszą nauczyć się wstawać rano i przyzwyczajać do tego, że będą kilka godzin poza domem. Polska edukacja nastawiona jest na kształcenie pracowników produkcji do fabryk, których właścicielami są obcokrajowcy. Kierunek już został dawno obrany, a teraz go realizujemy. Jak to powiedział pan Morawiecki, w ludziach należy rozbudzić oczekiwania, a potem je wygaszać i mają pracować za miskę ryżu.
43. Dodane przez Demon, w dniu - 18-01-2025 13:46 0 0
Polski system edukacji nastawiony jest na kształcenie prostego pracownika produkcji. Innowacje jakoś nie są naszą domeną. To zostawiliśmy dla obcych. My mamy tylko poskładać to co inni wymyślą. Straszna perspektywa.
44. Dodane przez Magia, w dniu - 18-01-2025 20:03 0 0
Rozumiem rodziców tych dzieci. Mój syn chodzi do SP 2 i jestem oburzona wiadomością od p. dyrektor tejże szkoły. W piątek napisała do rodziców na platformie librus i dosłownie zakazała komentowania w social mediach zaistniałej sytuacji, że rzekomo SP2 nie chce przyjąć uczniów z SP1. Przecież żyjemy w wolnym kraju i każdy ma prawo komentować co i gdzie chce. Na całe szczęście mój syn już niedługo kończy edukację w SP2. Jak dyrektorka taka szkoła, tragedia......
45. Dodane przez Osa, w dniu - 18-01-2025 20:44 2 0
Chcialabym zeby mi ktos objasnil,jak uchowala sie tak dobra szkola bez zadnego echa w mieście i okolicy,ze dopiero teraz dowiadujemy sie ze mamy w Lesznie taki diament edukacyjny ,czyzby dyrekcja szkoly balacsie nawału uczniow,czy jest to tylko wiadome elicie miasta i tylko wybrancy moga sie uczyc w tej plavowce nowa metoda,bo w rankingu szol nie bylo wzmianki od lat ,ze to najlepsza szkola w miescie,a teraz bomba wystrzelila i wielka sprawa sie zrobila
reklama
46. Dodane przez RIH, w dniu - 18-01-2025 22:09 0 1
Bardzo ciekawe wypowiedzi jest/ 45/ do piszoncych komentarze pisać to do samej śmierci i nic się nie zmieni ale by gówienko śmierdziało cza je naruszyć
47. Dodane przez Leszczynianka, w dniu - 19-01-2025 15:03 3 0
Środków na oświatę nie ma, ale będą np. na saunarium i sauny eventowe w remontowane pływalni.... 
Warto przypomnieć 
https://elka.pl/content/view/122091/653/
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie na sprzed... Leszno 370000
Wynajmę lokalRydzyna 1000
Kawalerka lesznoLeszno 1000
Bliźniak102m2 gronow... Leszno 569000
Okazja! wykończone, ... Leszno 374500
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj