Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Radna zadaje pytania o innowacje w szkołach
Złożyła interpelacje do wszystkich szkół podstawowych w Lesznie
Radna zadaje pytania o innowacje w szkołach
31.01.2025. Radio Elka, Filip Wybieralski
(Fot. Archiwum)
Radna Adriana Machowiak złożyła interpelację do wszystkich szkół podstawowych w Lesznie, w której zadaje kilkanaście pytań dotyczących innowacji pedagogicznych wprowadzanych w placówkach edukacyjnych. Powodem była sugestia aktywistek broniących Szkoły Podstawowej nr 1, które zaczęły mówić, że pozostałe szkoły w mieście są prowadzone w stylu „pruskim”.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Zanim podejmę decyzję, chcę się dowiedzieć jak jest naprawdę. Może okazać się, że inne szkoły też wprowadzają takie rozwiązania jak w SP1 - wyjaśnia radna, dodając, że jej celem jest uzyskanie pełnej wiedzy na temat wprowadzanych w Lesznie innowacji
pedagogicznych, by móc podjąć świadomą decyzję w trakcie nadchodzącego głosowania. W interpelacji radna pyta o różne aspekty funkcjonowania szkół, takie jak stosunek do trójdialogu, programy wyłaniania talentów, dostępność pomocy psychologicznej i pedagogicznej czy podejście nauczycieli do oceniania uczniów. Machowiak chce wiedzieć, czy w innych szkołach w Lesznie również funkcjonują innowacyjne rozwiązania, które są stosowane w Szkole Podstawowej nr 1. - Moje pytania nie są tylko odpowiedzią na zarzuty aktywistek. Chciałabym po prostu poznać sytuację w innych szkołach i wiedzieć, jak wygląda edukacja w naszym mieście. Mam nadzieję, że w ten sposób uda mi się zebrać potrzebne informacje przed głosowaniem - tłumaczy radna.
Zapytana o to, czy nie jest to przypadkiem interpelacja z wcześniej założoną tezą, odpowiedziała, że jej celem jest przede wszystkim potwierdzenie informacji jakie otrzymuje w sprawie prowadzenia innych szkół w mieście, a które nie wybrzmiały jeszcze publicznie.
1. Dodane przez bardzo dobrze, w dniu - 31-01-2025 14:53 194 I bardzo dobrze. Rodzice dzieci w żłobkach i w SP1 chcą dyktować miejskie wydatki i stawiać swoje sprawy przed pozostałymi wydatkami? Miasto ma jeszcze 19 innych zadań i wydatków. Roszczeniowość, patrzenie tylko na swój interes przekroczyła już wszelkie granice?
2. Dodane przez Edyta szkoła średnia, w dniu - 31-01-2025 14:57 44 Szkoły podstawowe w Lesznie nie spełniają podstawowego zadania, polegającego na wypracowaniu optymalnej decyzji przy zaangażowaniu i pełnym współudziale rodziców dot. Decyzji wyboru szkoły średniej przez ucznia. Taka decyzja nie powinna być efektem przypadku i zbiegu okoliczności, a tak niestety jest. Wniosek jest tego taki, że przypadek decyduje o polityce szkolnictwa w Lesznie a nie władze.
3. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 31-01-2025 15:00 75 Szkoły gubią talenty i zamiłowania dzieci i nie potrafią uwrażliwić na to rodziców. Tam każdy sobie rzepkę skrobię i jeden spycha na drugiego
4. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 31-01-2025 15:02 66 Szkoły gubią talenty i zamiłowania dzieci i nie potrafią uwrażliwić na to rodziców. Tam każdy sobie rzepkę skrobię i jeden spycha na drugiego
5. Dodane przez Adam, w dniu - 31-01-2025 15:02 223 To jest jakaś łukaszenkowsko-putinowska metoda! Co mają napisać dyrektorzy innych placówek? Że nie wdrażają innowacji? No błagam! Nie idź tą drogą Ada!
6. Dodane przez Matka, w dniu - 31-01-2025 15:05 102 Innowacje w szkołach podstawowych to jedna wielka kupą śmiechu, potem rodzic sam wysyła na korepetycje i dziecko ma osiągnięcia wtedy , gdy rodzicowi na tym zależy, a po latach załatwia pracę po znajomości bez względu na wykształcenie dziecka
7. Dodane przez DarekzLeszczyńskich, w dniu - 31-01-2025 15:14 22 Uczcie młodzież z książek na przykładach rozwiązanych.
8. Dodane przez Może pomogę..., w dniu - 31-01-2025 15:20 714 Mogę Pani radnej częściowo odpowiedzieć. W SP12 dzieci muszą uczęszczać do szkoły w okropnych niebieskich mundurkach. Z innowacji to szkoła ma od niedawna nowego dyrektora ale wg. regulaminu szkoły uczniowie są nadal za wszystko karani. Najgorzej jak przepadnie im lekcja nauczyciel nie przyjdzie i na librusie chcą sprawdzić plan lekcji to jeszcze dostaną naganę od przechodzącego nauczyciela że telefonu użyli w szkole. A za tłumaczenie że sprawdzali plan lekcji kolejną że pyskowali. W łazienkach jest sztuka nowoczesna z płytek, stan sanitariatów lepszy jest nawet w więzieniach. Sam budynek popękany pamięta czasy mojej młodości. Można by pisać jeszcze wiele ale obraz nędzy i rozpaczy.
9. Dodane przez Pedagog, w dniu - 31-01-2025 17:08 83 Zastanówmy się Państwo jakie jest najważniejsze zadanie podstawówki. To przede wszystkim jak najlepsze przygotowanie dziecka do przyszłej kariery, to szukanie jego preferencji , do jakiej roli predysponował je sam Stwórca. Niestety , tych pytań w szkole podstawowej z zasady się nie zadaje ale o innowacjach się dużo mówi i na tyle.
10. Dodane przez Danka, w dniu - 31-01-2025 17:10 110 Prawdziwe doradztwo zawodowe diagnozujące dzieci leży na łopatkach
11. Dodane przez Do 8, w dniu - 31-01-2025 17:14 153 Jakby chodziło w tęczowych mundurkach było by lepiej??
12. Dodane przez L, w dniu - 31-01-2025 17:37 13 Innowacja szkół w Lesznie polega na ich likwidacji.
13. Dodane przez Martyna, w dniu - 31-01-2025 17:48 141 Bardzo dobre pytania: na jakiej podstawie ruch rodziców - obrońców SP1 snuje tezę, że jest to jedyna wyjątkowa szkola? Moje córki chodziły do SP 3 i byliśmy bardzo zadowoleni, zaangażowani nauczyciele, programy Erasmus, dużo zajęć rozwijających uczniow społecznie( nawet religia była sensowna -podziękowania dla Pani Katechetki, która uczulała na bycie dobrym dla innych), program dwujęzycznego nauczania, możliwość zdawania egzaminu Cambridge itd..Dyrekcja solidna ręką wprowadza zasady i to się sprawdza! Więc proszę przestać deprecjonować inne szkoły przez wychwalanie tej jednej, która w świadomości Leszczynian jest raczej słabą i niezachęcająca.
reklama
14. Dodane przez Do 10, w dniu - 31-01-2025 17:59 60 Racja, bo jedna poradnia pedagogiczna na tak duże miasto, poza tym oni na niczym się nie znają inic niemogą.
15. Dodane przez porażka, w dniu - 31-01-2025 18:23 121 nie mają pojęcia, co znaczy słowo "pruski" styl, więc lepiej niech się w ogóle nie wypowiadają. już dawno nie ma takich szkół, jest za to powszechne w całym kraju "róbta co chceta" - nauczyciele utracili wszelki autorytet a rozpuszczeni uczniowie robią i często równie rozpuszczeni rodzice wyrabiają, co im się żywnie podoba. A Machowiak niech się lepiej zajmie cenami za parkowanie i opłatami lokalnymi w mieście. jak głosowała w tych skandalicznych przypadkach? wszyscy dobrze wiedzą jak.
16. Dodane przez Wfistka, w dniu - 31-01-2025 19:11 60 W całym szkolnictwie podstawowym jest wiele nie tak, nauczyciele szkół średnich o tym alarmują i w sposób jednoznaczny zwracają uwagę na bardzo niską dojrzałość emocjonalną uczniów, a kwestia decyzji o wyborze szkoły średniej to wręcz dramat.
17. Dodane przez Sfrustrowany, w dniu - 31-01-2025 19:53 63 Może nie nie napiszę o szkole tylko o przedszkolu. Czy normalne jest żeby w przedszkolu publicznym nr 8 rodzice musieli składać się na malowanie sali ????
18. Dodane przez Pl, w dniu - 31-01-2025 20:19 82 Klasy po max 15 osób i problemy się zmniejszą drastycznie ! W każdej sferze . Mając 30 osób to co mozna zrobić?? Kto nie był nigdy w szkole ten nigdy tego nie zrozumie.
19. Dodane przez A potem, w dniu - 31-01-2025 20:37 10 Polonistka kierownikiem marketui, historyk prezesem...., wuefista hmmm, florystka..... Itd..
20. Dodane przez referendum, w dniu - 31-01-2025 21:08 53 konieczne jest REFERENDUM O ODWOŁANIE RADY MIASTA I PREZYDENTA - razem z tą Panią o skrajnie lewicowych poglądach, którą widzimy na zdjęciu. dosyć tych rosnących przez nich kosztów życia i funkcjonowania w mieście.
21. Dodane przez Brony Szkoły.!!, w dniu - 31-01-2025 21:44 16 Brońmy najstarszej szkoły w m. Lesznie.Nikt nam tu nie będzie likwidował Placówki Edukacyjnej tak jak to było w PLACOWCE" Konopnickiej.- a zwłaszcza ten Pan który " remontuje" swój Gabinet po raz drugi od objęcia stanowiska Kierownika UML. Prezydencie Borowiak- ...prosimy trzymać rękę na pulsie i prosimy i wyłapywać błędy tego Pana.Czekamy na Pana może już w tej skróconej kadencji.!!! Byli Radni .
22. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 31-01-2025 21:49 100 Ja mam pytanie do pani radnej.Ile zyskaliście na podwyższeniu diety radnych?Mam propozycję dla pani,przekazać swoje wynagrodzenie na Domy Dziecka.Pozdrawiam.
23. Dodane przez Iksik, w dniu - 31-01-2025 22:08 72 Z tego wszystkiego co czytam ze strony obrońców o tej szkole odkąd podano, że ją likwidują, to wychodzi , że jest to szkoła trochę specjalna. Dla dzieci z problemami w nauce albo takimi które nie potrafią się zaadoptować w normalnej szkole. Tak czy inaczej - takie szkoły też są potrzebne. Powinna zostać.
24. Dodane przez Pomóż proszę, w dniu - 31-01-2025 22:18 72 Panie Grabianowski, zrób Pan coś, przecież dzisiejsza podstawówka to maszynka do mięsa , dziś indywidualności się niszczy, a dziecko w klasie 8 jeszcze mniej o sobie wie niż w klasie pierwszej i jeszcze zachęcają go do zmiany płci.
25. Dodane przez PL, w dniu - 31-01-2025 22:43 61 Czyli, że co, zarząd miasta z radą i wydział oświaty nie mają bladego pojęcia co w trawie piszczy?! Sprawuj nadzór, finansują te placówki i nic nie wiedzą? Ta radna stawia szkoły na baczność? Ona może złożyć wniosek do przewodniczącego rady w każdej sprawie dotyczącej naszej oświaty a nie być Don Kichotem walczącym z wiatrakami! Kuratorium z oceną merytoryczną szkół bo to ono jest do tego? Oszołomów ci u nas dostatek!
26. Dodane przez Sisi, w dniu - 31-01-2025 23:30 00 Niezależnie od sytuacji, szkoły mogą pochwalić się swoimi projektami. Mam nadzieję, że dzieci z innych szkół też mogą coś dobrego o tej swojej SP powiedzieć.
27. Dodane przez DO 8, w dniu - 01-02-2025 10:06 100 Widocznie Pan(i) należy do tych ,co im się wszystko należy. Dzieciaki mogą być głąbami ,byle tylko mogły chodzić do szkoły ubrane jak na dyskotekę, telefon trzymać w ręce zamiast książki, ubikacje były pozamykane od środka ,by przypadkiem nauczyciel nie odkrył ,że jeden sobie popala a drugi skręta z marihuaną robi . Chodziłem do szkoły też i to niejednej ale plan lekcji miałem zawsze w głowie. Nie wierzę też, by obecne dzieciaki były aż tak ułomne ,by nie potrafić zapamiętać kilku słów. Roszczeniowa mamusia czy tatuś po prostu szuka na siłę usprawiedliwienia . Obrazem nędzy i rozpaczy o którym Pan(i) wspomina to są dziś właśnie roszczeniowi rodzice ,uważający swoje pociechy za aniołów , dla których nauczyciel to tylko szeregowy urzędnik mający spełniać ich zachcianki .Potem widzimy efekty na żywo. Ucieczki z domów, wszechobecny hejt, pobicia czy towarzystwo za kasę .Wiedza uczniów na poziomie pewnego Pana z powieści Sienkiewicza. Słowo szacunek to dla nich kompletna abstrakcja. Od dzieciaków trzeba wymagać drodzy rodzice , by czegoś się nauczyły a nie tylko stać nad nimi z parasolem ochronnym .
28. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 01-02-2025 16:08 10 Ta rada miejska jest kompromitacją Leszna
29. Dodane przez Pałus, w dniu - 01-02-2025 19:08 60 Zgadzam się z komentarzem o tym że Poradnia Psychologiczno-Pedagigiczna w Lesznie to placówka której jakość pracy pozostawia wiele do życzenia.
30. Dodane przez Wstyd, w dniu - 01-02-2025 19:09 20 Ta pani nie powinna być radną po ostatniej akcji. Jak ma honor to niech zrezygnuje. Wie o co chodzi.
31. Dodane przez nauczycielką przed emeryturą, w dniu - 01-02-2025 19:28 100 Wreszcie ktoś porusza ten temat. Jestem nauczycielką przed emeryturą. Jak usłyszałem, że "Jedyna" to najlepsza szkoła, a reszta to "pruskie" nauczanie, to o mało nie spadłam z krzesła!
32. Dodane przez hahaha, w dniu - 01-02-2025 19:46 50 No to teraz dyrektorzy szkół rękoma swoich nauczycieli będą pisać elaboraty jakie to szkoła innowacje przeprowadza i jaki tego wymierny skutek. (kolejna zapewne fikcja na papierze) A od września każdy nauczyciel do innowacji przymuszony zostanie. Odpuśćmy sobie te cyrki i spójrzmy na realizację podstawy programowej a wyniki po egzaminach poznać można,
33. Dodane przez Qwerty, w dniu - 01-02-2025 23:29 00 Będziemy
34. Dodane przez POPIERAM KOM.30, w dniu - 02-02-2025 08:00 10 POPIERAM KOMENTARZ 30 !!!!!!WSTYD!!!!!
35. Dodane przez Do.kom.30, w dniu - 02-02-2025 08:03 10 MOŻNA WIEDZIEĆ O JAKA AKCJE CHODZI?????
36. Dodane przez Krystyna, w dniu - 02-02-2025 10:15 11 Niestety szkoły podstawowe w Lesznie działają jak fabryki produkujące masę uczniowską trafiającą do szkół średnich. Oni jeszcze mają czas, podejmą decyzję potem, w życiu różnie bywa, dopiero zobaczy kim będzie chciał być, a więc totalna psychologia a może tak wygodniej?
37. Dodane przez Do 35, w dniu - 02-02-2025 11:19 11 Raczej spychologia poza tym w pełni się zgadzam. Największą świętością jest podstawa programowa, (...) z samego założenia. Zamiast ucznia odkrywać, to go się go przykrywa urawniłowką, zamiast szukać w nim osobliwości to się go zrównuje z innymi, głupota goni głupotę. Zastanawiam się często co myślą naprawdę nauczyciele, ale nie oni są od tego, a ci co od tego są niestety zajmują się budynkami.
38. Dodane przez Mary, w dniu - 02-02-2025 14:21 90 Proszę sprawdzić wyniki egzaminów ósmoklasisty szkoły SP1. Raczej są na końcu listy leszczyńskich szkół. Pytanie brzmi: Dlaczego innowacje wprowadzone w tej szkole nie poprawiają jej wyników końcowych?
39. Dodane przez Do kom. 38, w dniu - 03-02-2025 16:16 00 Dlatego, że szkoła powinna przygotowywać dzieci do dorosłego życia, do samodzielnego myślenia, powinna wykształcić u dzieci umiejętność radzenia sobie z różnymi problemami. A w tej chwili dzieci już od przedszkola mają kodowanie czyli pracę wyłącznie według wskazanego schematu. W szkole - na sprawdzianach czy egzaminach jest rozwiązywanie zadań według klucza. Dziecko rozwiąże zadanie dobrze, ale po swojemu a nie zgodnie z kluczem - ma niezaliczoną odpowiedź. Zabija się w dziecku chęć logicznego myślenia, rozwiązywania we własnym stylu. A proszę mi wyjaśnić dlaczego wyniki egzaminów końcowych są aż tak bardzo istotne? Co z tego, że dziecko będzie miało wykute na blachę wszystkie formułki, daty historyczne czy lektury i zda egzaminy celująco, skoro jako dorosły magister, przechodzący z klasy do klasy z najlepszymi ocenami, będzie mówił "poszłeś" , "przyszłeś" , "zrobię SE kawę" itd? Dlaczego te wyniki końcowe są aż tak ważne, skoro zdecydowana większość ludzi po studiach idzie pracować w biedronce, Lidlu, Eurocomforcie lub wyjeżdża z miasta po to, by pracować w wielkich korpo i realizować powierzone im zadania wyłącznie według z góry narzuconych schematów? Zero własnej inicjatywy, zero twórczego myślenia, zero logicznego myślenia tylko wpajane od małego kodowanie i rozwiązywanie według klucza. A nie daj Boże trzeba będzie samemu coś załatwić, to krążą bezradni jak dziecko we mgle. Więc dobrze, że jest szkoła która nie stawia na najlepsze wyniki i nie hoduje korpo szczurów tylko kształci pewnych siebie, znających swoją wartość ludzi, którzy niezależnie od tego jak i gdzie życie ich wyniesie - poradzą sobie w każdych warunkach.
40. Dodane przez bbbb, w dniu - 03-02-2025 18:34 10 W szkołach podstawowych przetrzymuje się uczniów niedostosowanych społecznie, drą się przeszkadzają innym uczniom i nauczycielowi, który nie może prowadzić lekcji. Nie dziwmy się, że poziom nauczania jest niski.
41. Dodane przez Marek, w dniu - 03-02-2025 19:26 20 Nie potraficie rozwiązać problemu, więc dokładacie pracy innym? I co dyrektorzy mają wam odpisać? Zleca wypełnienie swoim nauczycielom. To co oni mają wpisać? Pogrążyć SP 1 pisząc jak jest. czy na siłę ich wybielić pogrążając siebie? Każecie innym dyrektorom zdecydować o losie tej szkoły? To wasza praca. Nie zrzucajcie odpowiedzialności na innych. Potem napiszecie, że w jakiejś tam SP 15 to uważają że egzaminy są potrzebne, więc odwrocie kota ogonem? Oooo a w SP1 to kochają dzieci i uważają, że nie są, dlatego kiepsko piszą? A może jak taka SP 15 napisze, że nie, egzaminy to bezsens, to wy na to: aaaa widzicie Wszyscy myślą, że to bez sensu, więc co z tego że SP1 jest na końcu. Pogadajcie się i rozwiążcie sprawę zamiast wyręczać się innymi szkołami.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.