Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Grabianowski: studiowałem na Collegium Humanum, mam czyste sumienie
Były prezydent o wykształceniu wiceprezydenta
Grabianowski: studiowałem na Collegium Humanum, mam czyste sumienie
03.02.2025. Radio Elka, Jarek Adamek
Były prezydent Leszna Łukasz Borowiak wytknął wiceprezydentowi Maciejowi Grabianowskiemu, że ten jest absolwentem Collegium Humanum: prywatnej uczelni, na której miało dochodzić do procederu handlu dyplomami. -Mam spokojne sumienie, studiowałem w normalnym trybie, to żenujący atak – komentuje Grabianowski.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Łukasz Borowiak opublikowało na swoim facebookowym profilu artykuł portalu elka.pl, w którym wiceprezydent Maciej Grabianowski skomentował jego interpelację w sprawie remontu Szkoły Podstawowej nr 1, opatrując go krótkim komentarzem. I odpowiedział absolwent Collegium Humanum - napisał były prezydent.
Collegium Humanum to prywatna uczelnia, na której zdaniem śledczych miało dochodzić do procederu handlowania dyplomami MBA (Master of Business Administration), dzięki którym absolwenci mogli zajmować stanowiska w państwowych lub samorządowych spółkach. Były rektor uczelni usłyszał zarzuty między innymi fałszowania dokumentów na masową skalę. Z „szybkiej ścieżki” pozyskania dyplomu skorzystać mieli politycy z różnych ugrupowań oraz
samorządowcy, w tym na przykład prezydent Wrocławia. Na razie jednak sądowy proces w tej sprawie się nie rozpoczął.
Czy komentarz byłego prezydenta Leszna stawia zastępcę obecnego prezydenta w niekorzystnym świetle? Z komentarzy pod jego wpisem można tak wnioskować. Rafał Trzaskowski podjął zdecydowane kroki w sprawie absolwentów CH, pracujących we warszawskim samorządzie. Dlaczego w podobny sposób nie postąpił Grzegorz Rusiecki? Czy ma z tym jakiś problem? - napisał Alan Kasiński, były przewodniczący Młodzieżowej Rady Miasta Leszna, szef sztabu wyborczego Borowiaka w ostatnich wyborach samorządowych. Prezydent Warszawy zapowiedział, że jego współpracownicy, którzy mają dyplom Collegium Humanum, mają zdać egzamin na członków rad nadzorczych. Podobną decyzję podjął w ostatnich dniach prezydent Krakowa. Maciej Grabianowski zasiada w dwóch radach nadzorczych samorządowych spółek: Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej i Wodociągów Leszczyńskich.
Wiceprezydent Leszna w rozmowie z Radiem Elka potwierdził, że studiował podyplomowo na Collegium Humanum w latach 2019 - 2020, zdobywając tytuł MBA. -Mam spokojne sumienie, studiowałem przez dwa semestry w normalnym, nieprzyspieszonym trybie, nie byłem wtedy zaangażowany w politykę - powiedział - moim celem nie było zasiadanie w radach nadzorczych, jestem w nich od 2024 roku, więc nie było żadnego powodu do pośpiechu. Grabianowski przyznał, że wpis Borowiaka uznaje za atak na jego kompetencje. -Od pierwszego dnia pełnienia funkcji wiceprezydenta spodziewałem się, że opozycja we mnie uderzy, ale nie spodziewałem się, że zrobi to w tak żenujący sposób - mówi - mam wielki szacunek dla wszystkich byłych prezydentów Leszna, ale pan Borowiak robi wszystko, żeby ten szacunek stracić.
Wiceprezydent podkreśla, że jego dorobek edukacyjny jest znaczący. -Studia magisterskie skończyłem z wyróżnieniem, jestem doktorem nauk o kulturze fizycznej, ukończyłem trzy kierunki studiów podyplomowych, jestem autorem publikacji naukowych i uczestnikiem konferencji naukowych, na których zdobywałem wyróżnienia - wylicza - ukończenie MBA jest tylko jednym z elementów mojego wykształcenia, przyklejanie mi łatki ze względu na to, na jakiej byłem uczelni jest, mówiąc delikatnie, niesprawiedliwe.
Prezydent Leszna Grzegorz Rusiecki zapewnił, że nie ma żadnych wątpliwości co do swojego zastępcy. -Bardzo dobrze znam jego wykształcenie, jestem pod wrażeniem jego kwalifikacji, życzyłbym każdemu, żeby wokół siebie ludzi tak zaangażowanych i przygotowanych merytorycznie - powiedział Radiu Elka. Zapytany o decyzje prezydentów Warszawy czy Krakowa w sprawie powtarzania egzaminów prezydent Leszna przyznał, że to może być właściwa decyzja w przypadku wątpliwości, jednak on takich wątpliwości nie ma. -Pan Grabianowski zdobył kwalifikacje dużo wcześniej, zanim pojawiły się jakieś wątpliwości w sprawie dyplomów - powiedział - jeżeli ktoś ma widzę, że jest inaczej, proszę żeby powiadomił odpowiednie organy. Zapytaliśmy też prezydenta, czy jacyś inni podlegli mu urzędnicy kształcili się na Collegium Humanum. -Nie wydaje mi się, ale nie prowadzę takiej statystyki - odpowiedział.
1. Dodane przez Co za gość........?, w dniu - 03-02-2025 16:15 577 Ale zabolało. Tam cała kadra od PiSu do PO ma czyste sumienie . POzdrawiam
2. Dodane przez Kw, w dniu - 03-02-2025 16:16 482 To wszystko należy wyjaśnić. W innych miastach. Ludzie którzy kształcili się w tej słynnej uczelni muszą ponownie zdawać egzaminy. Pytam gdzie to wszystko zmierza.
3. Dodane przez PL, w dniu - 03-02-2025 16:18 1020 Rusiecki wygrał wybory i dzisiaj ma prawo decydować z kim chce współpracować. Prokuratura postawiła zarzuty ludziom tego Colegium! Gdyby prezydent Leszna startował na prezydenta Polski jak ten Trzaskowski to wtedy zareagowałby na to wykształcenie swego zastępcy?
4. Dodane przez Jacek, w dniu - 03-02-2025 16:21 4646 Borowiak znowu ożył,kończ waść wstydu oszczędź ,jedz już do tego Wrocławia i nie siej propagandy.on nie rozumie że nikt go tu nie chce
5. Dodane przez Tom, w dniu - 03-02-2025 16:22 4062 Bezczelny jest ten pisowski ekspert BOROWIAK
reklama
6. Dodane przez LEON, w dniu - 03-02-2025 16:23 243 Oczywiscie jeden wiecej papierek nie zaszkodzi,a jak byla mozliwosc,to dlaczego nie skorzystac,jak wszyscy albo ponowne egzaminy,albo papierek do kosza,nie ma wyjatkow,nie ma swietych krow.
7. Dodane przez Po co TO.??!!, w dniu - 03-02-2025 16:25 394 Ech i " sprawa się rypła"...wstąpienie do Collegium- Humanum na płatne studia podyplomowe kończące się tylko Świadectwem Ukonczenia- deprecjonują postawę p Macieja.Msjsv wokół państwowe uczelnie z historią pedagogiczna ( Uniwersytet Zielonogórski to 70 lat Uniwersytet Wroclawski to ,90 lat,USM - to samo ...to silne Ośrodki Akademickie w studiach MBA...to Pan Maciej wybiera skompromitowane od samego początku też.uczelnir p.europosla Czarneckiego.Ech i po WF-,e Pan zasiada w Radach Nadzorczych...przedsiebiorstw .przecież te Pana MBA na Collegium- Humanum to przecież były w kier.ZSRZADZANIS E OSWIACIE- dla uzyskania stołka w DP we Wschowie,a z-s prezydenta miasta L-na został kolega Grzegorza z MRMiasta. Ech....Leszno ma pecha.!!!! Jacek n-el.
8. Dodane przez Obywatel Monte Christo, w dniu - 03-02-2025 16:29 414 Smutny Maciej zdziwiony,że został zaatakowany. Ja też jestem w szoku
9. Dodane przez Z, w dniu - 03-02-2025 16:39 3132 Borowiak niech pochwali się swoim wykształceniem, przecież on zaczynał od zawodówki przez technikum wieczorowe
10. Dodane przez Bulbutier, w dniu - 03-02-2025 16:40 2526 Borowiak to teraz nikt to się wyżywa. Żałosny kindybał.
11. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 03-02-2025 16:45 2626 To właśnie cały Borowiak, a raczej mały. A znam go od dawna
12. Dodane przez Właśnie, w dniu - 03-02-2025 16:45 3431 BOROWIAK TY SIĘ JUŻ LEPIEJ NE WYPOWIADAJ ZROZUM CZŁOWIEKU PRZEGRALES WYBORY A TY SIĘ TAK BOROWIAK ZACHOWUJESZ JAKBYŚ DALEJ BYŁ PREZYDENTEM BOROWIAK MIAŁEŚ SZANSE ALE NAWALILES
13. Dodane przez Tak, tak, w dniu - 03-02-2025 16:49 543 Posiadam dyplom MBA uzyskany na Akademii Ekonomicznej (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) w Poznaniu w 2005 r. Proszę mi nie mówić, że dyplom na prywatnej uczelni jest porównywalny z dyplomem z państwowej uczelni, posiadającej kadry, doświadczenie i program nauki, który daje coś więcej niż dyplom.
14. Dodane przez Uczeń, w dniu - 03-02-2025 16:50 2524 Pamiętam pana Grabianowskiego jeszcze jak chodził z dziewczynami z naszej klasy (my mieliśmy z innym nauczycielem choć lekcje były razem) na WF do zimnej niegrzanej sali w Straży Pożarnej we Wschowie. Ostatnie co mu można zarzucić to kombinowanie i cwaniactwo jak to w Collegium Humanum ma miejsce wśród tych "słynnych" absolwentów. Niech Pan robi swoje, psy szczekają karawana jedzie dalej
15. Dodane przez Fajter, w dniu - 03-02-2025 16:58 163 Proponuję rozwiązać ten spór na kolejnej gali Fame MMA
16. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-02-2025 17:02 4429 Borowiak atakuje w swoim stylu. Bezczelny i arogancki. Pokaż swoje wykształcenie...
17. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 03-02-2025 17:06 201 Wojna z pisem zataczając coraz większy krąg pochłania coraz więcej ofiar. I nie bierze zakładników.
Collegium Humanum to tylko jedna z linii frontu.
Kto dziś uwierzy, że dyplom zdobyty uczciwie?
Gdzie drwa rąbią. Wiary lecą.
18. Dodane przez Uśmiechnięta Polska, w dniu - 03-02-2025 17:08 2112 A jak tam leszczynianie się zapatrujecie w tym że jesteście byłym miastem wojewódzkim jednym z 49. Cieszycie się, że wybudują wam noclegownie dla inżynierów, uśmiechacie się?
19. Dodane przez Kierowca, w dniu - 03-02-2025 17:13 2721 Borowiak a może by tak odejść z godnością i podniesioną głową ?. Ale nie przepraszam zapomniałem wy od jarozbawa jej nie posiadacie.
20. Dodane przez Piotr, w dniu - 03-02-2025 17:16 461 Collegium Humanum i czyste sumienie dowcip roku
21. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-02-2025 17:26 151 Afera dyplomowa w polityce to jak odgrzewany kotlet pojęcie ogólne, coś jest nie tak, ale i tak się nim karmią. Ministra, która sama awansowała z licencjata na magistra i prawie ma napisany doktorat .... Tymczasem w Lesznie mamy inny kabaret lokalny vicewłodarz, który rzeczywiście zrobił studia, ale się tym nie pochwalił. Może dlatego że po ,,Collegium Humanum" , a teraz ta uczelnia"ma małe kłopoty. To już nie polityka, to prawdziwy serial komediowy. Jeden robi z siebie naukowca, choć ledwo wyszedł z akademika, drugi, ma ale nie powie co ! Brać popcorn i obserwować ten serial !
22. Dodane przez Poncjusz, w dniu - 03-02-2025 17:28 111 wykształciuchy z kolegium (...) łączcie się!
23. Dodane przez :O, w dniu - 03-02-2025 17:47 116 O Boże, Radio Elka napisała coś negatywnego o Borowiaku??!! :O :O :O :O O Boże, O Boże...
24. Dodane przez Hmm, w dniu - 03-02-2025 17:51 82 Co na wykształcenie jakiegoś człowieka do faktów które są takie że w tej szkole jest najniższy poziom wykształcenia oraz jest niż demograficzny. Najsłabsze ogniowo odpada i tutaj jest nim sp1 spośród wszystkich sp w Lesznie.
25. Dodane przez Prawdziwek, w dniu - 03-02-2025 17:54 202 Najlepiej powiedział pan Jakubiak ,że wszyscy z POKO są po podstawówkach albo po humanum. Różnica taka że za podstawówkę nie trzeba płacić.Sprawdźcie b. prezydenta Tychów. Dziś Senatora. Kolegę Sutryka. I. TAK. WLASNIE. POWSTAŁA POLSKA INTELIGENCJA , płakać czy smiac się .Jak ktoś ma " kupione" wykształcenie, to co on rozumie? Ze studiów? Z nauki? Katastrofa...W PL nie brakuje ludzi wybitnych i uczciwych. Problem polega na tym, że daliśmy sobie wmówić, że polityka to brudne zajęcie, niegodne uczciwego człowieka. A skoro tak, to ludzie niegodni, ludzie o brudnych sumieniach wypełnili tę wolną niszę. Moim zdaniem, można i czas to zmienić, bo za dużo nas to kosztuje. U nas w Wielkiej Brytanii juz byli by przekresleni w polityce za klamstwa.
26. Dodane przez Nie ma to jak samouwielbienie..., w dniu - 03-02-2025 17:56 242 Jeśli on był taki dobry na studiach tak jakim byl "orłem" w III LO to nie mam żadnych pytań.... Byl tak dobry że dostal sie na file AwF Poznan oddział w Gorzowie.
27. Dodane przez Ropli, w dniu - 03-02-2025 18:00 613 Boga wzywa a diabła ma za skóra!Ci kościołowi mają niewyleczalna infekcje !A od Borowiak łapy precz!
28. Dodane przez Tak się zastanawiam, w dniu - 03-02-2025 18:11 229 Dlaczego ex prezydent decyduje się publicznie na takie niskich lotów osobiste wycieczki? Czyżby chciał pochwalić się w ten sposób własnym wykształceniem jako wzorem dla innych? Próbowałem kiedyś znaleźć w jego publicznym życiorysie szkołę średnią, którą ukończył? Nigdzie tego nie udało mi się dostrzec. Podpowiedzi o wyróżnieniach w edukacji też nie. Dlaczego?
29. Dodane przez Podziw, w dniu - 03-02-2025 18:22 194 Efektywnosc akcji ofensywnych koszykarzy lewo i prawo ręcznych światowej elity w świetle symetrii i asymetria. - tytul doktoratu vice Grabianowskiego + studia magisterskie na AWF ( fikołki i przysiady)
No dla mnie to wystarczające kompetencje by zasiadać w radach nadzorczych MPEC i wodociągów. Pełen profesjonalizm i wiedza w tych branżach po takim wszechstronnym wykształceniu.
30. Dodane przez Jhdn, w dniu - 03-02-2025 18:23 151 A tak z ciekawości to zastanawiam się ilu tych naszych miejscowych dygnitarzy ma normalne wykształcenie? Tzn. porządny kierunek ukończony dziennie na przyzwoitej państwowej uczelni.
31. Dodane przez Uśmiechnięta Polska, w dniu - 03-02-2025 18:26 1110 Ej leszczynianie co tak jesteście za platformą no jak jesteście zadowoleni że wybudują wam centrum integracji dla inżynierów i lekarzy z Afryki? Mam nadzieję że wasze kobiety zostaną (...)
32. Dodane przez ULKA, w dniu - 03-02-2025 18:32 2114 Do jakiego poziomu schodzimy? Nie znam wiceprezydenta, ale tak podły atak na człowieka od kogoś, komu elektorat odebrał władzę jest nikczemny. Panie Borowiak - stracił pan nie tylko u mnie wszystkie resztki tolerancji, które do pana żywiłam!
33. Dodane przez do 28, w dniu - 03-02-2025 18:35 117 Taka powinna być opozycja.
34. Dodane przez Aaaaa, w dniu - 03-02-2025 18:48 182 Można się uczyć uczciwie a i tak się pracy nie dostanie bez znajomości, ciekawe jakie wykształcenie mają ludzie w urzędach i jak się tam dostali,kto by nie rządził jest ciągle to samo,rodzinami na stanowiska się dostają to jest bardzo ciekawe...
35. Dodane przez Paweł, w dniu - 03-02-2025 18:48 154 Panie Borowiak a jak pan zatrudnił swoich kolesiów bez wykształcenia?
36. Dodane przez Pan dyrektor Wydziału., w dniu - 03-02-2025 18:53 223 Otóż Pan prezydent Łukasz Borowiak- co prawda na dziś jest jeszcze.mgr i jednocześnie st. wykladowca w n ANS. Natomiast pomieszaniem z poplataniem jest fakt że Człowiek po WF - i po tym prywatnym feralnym ( kilkanaście osob. ",siedzi") - jak podała Prasa) Collegium,- Tumanum zasiada w RN Spółek Prawa Handlowego bez państwowego egzaminu Ministerstwa Skarbu....Prawdopodobnie na tym...Tumanum ukończył za pieniądze ORGANIZACJE I ZARZADZANIE W OSWIACIE ,- chcąc być dyrektorem szkoły podstawowej we Wschowie..Kogo my dopuszczamy w Lesznie do Nadzoru Spółek gospodarczych...,??? MPEC i Wodociągi Leszczyńskie!!!
Brrr już się boje płacić za wodę i za ciepło. Apoloniusz D. .prezes S-ki . C.d. nastąpi...,!!!
37. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 03-02-2025 18:56 1222 Prezydencie Borowiak, wracaj Pan na fotel prezydenta. Te kpiny dookoła muszą się wreszcie skończyć. Tutaj trzeba Pańskich twardych decyzji aby nasze Miasto znów kwitło. Pozdrowienia
38. Dodane przez Ciekawe, w dniu - 03-02-2025 18:57 185 Nie bardzo znosiłem Pana Borowiaka ale teraz do władzy dostali się sami wybitni wręcz wyselekcjonowani pod Agendę 2030 . Mało który jest tam myślący. "The Final Countdown
39. Dodane przez Aaa, w dniu - 03-02-2025 18:58 159 (...)widze ze nadal sie nie pogodziles z przegraną... Zejdz ze sceny juz czlowieku sukcesow.
40. Dodane przez nt. Gdańska, w dniu - 03-02-2025 19:07 161 Grudzień 2024 r., Prezydent Gdańska uznała, że dyplom Collegium Humanum nie wystarczy już do utrzymania posad członków rad nadzorczych i nakazała członkom rad nadzorczych miejskich spółek, którzy legitymują się dyplomami ukończenia Collegium Humanum, by zdali osobny, państwowy egzamin dający uprawnienia do zasiadania w takich radach. Wyznaczyła termin: koniec I kwartału 2025 r.
Przecież to chyba jasne, że pan Maciej Grabianowski zdobył kwalifikacje wcześniej ale sprawą ZAUFANIA i AUTORYTETU prezydenta miasta jest postąpić podobnie, jak inni prezydenci miast.
41. Dodane przez Jan99, w dniu - 03-02-2025 19:10 136 Nie ważne kto jakie ma wykształcenie-ważna,że uznaje go miejscowa masoneria:nie wiecie o tym? to gdzie wy żyjecie?Dzisiaj w Lesznie r-ądzi uśmiechnięty Pan-ten od uśmiechniętego pana Tuska.Jeszcze wam wejdzie za skórę-w UM mają Go dośc-tylko zwolnienia i doświadczenia z etatami.Życzę wszystkiego najlepszego ale zatęsknicie za minionymi czasami.
42. Dodane przez Grześ, w dniu - 03-02-2025 19:22 193 Nie ważne czy Pan vice Prezydent ma dyplom Collegium Humannum-wstydem jest,że zasiada w dwóch spółkach miejskich-czy w tym wszystkim chod-i o kasę?mało mają?Znam p.Grabianowskiego od dziecka-znałem też Rodziców zagorzałych zwolenników minionego systemu-ale żonie mieli honor harcerski i na taki układ by nie przystali.No cóż-czasy się zmieniły i poglądy.
43. Dodane przez MK, w dniu - 03-02-2025 19:32 163 A gdzie pan Grabianowski miałby studiować, jak nie w CH? Jeżeli dobrze gościa kojarzę, to w szkole orłem nie był.
44. Dodane przez JAN, w dniu - 03-02-2025 19:37 180 Collegium Humanum - wstyd chwalić się jakimkolwiek "dyplomem" tej tzw uczelni . to szkółka do robienia kasy .... Zresztą Pan Grabianowski gdy tylko ta afera się ujawniła ze swojego CV ten fakt usunął .... Ta tzw uczelnia pozostawała poza rzetelną kontrolą komisji EDUKACJI, parasol ochronny wiadomo skąd pochodził - "prawdziwi katolicy i patrioci" z PIS. Proces nauczania prawdopodobnie nie był zgodny z tymi na prawdziwych uczelniach , itd. Ja wstydziłbym się jednak !!! Pan Grabianowski jest zapewne dumny to smutne.....
45. Dodane przez PIOTR, w dniu - 03-02-2025 19:42 55 Pan Grabianowski i Pan Prezydent jeszcze nie podjęli w tym Mieście złej decyzji. Mamy dwóch wykwalifikowanych geniuszy - raduj się ludu Leszna....
46. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 03-02-2025 19:59 292 Panie Grabianowski ja na pana miejscu zrezygnowalbym z czlonka rad nadzorczych,miej honor czlowieku.Pozdrawiam.
reklama
47. Dodane przez Zizi, w dniu - 03-02-2025 20:02 81 Powiem tak panie Hunamun, cofnij się pan do podstawówki by mieć większy poziom!!!
48. Dodane przez inna ulica w lesznie, w dniu - 03-02-2025 20:10 112 Pytanie do Leszczynian z ul Aleje Jana Pawła II mieszkający koło nr (...) czy wiecie, że tam powstaje ośrodek dla uchodźców "inżynierów"?
49. Dodane przez Jądruś, w dniu - 03-02-2025 20:11 150 A dlaczego kolega - towarzysz Rusiecki nie pochwalił sie przed wyborami o tym, że na swojego zastępcę mianuje smutnego Macieja, absolwenta "colegi humanoidusa" ?
50. Dodane przez do kom. 33, w dniu - 03-02-2025 20:11 52 Jaka powinna być opozycja? Złośliwa?
51. Dodane przez Nauczyciel, w dniu - 03-02-2025 20:19 103 Ani Borowiak to PIS, ani Grabianowski Lewica. To uczciwy gość, a jedyną jego wadą to to, że jest kumplem Rusieckiego.
52. Dodane przez Arek, w dniu - 03-02-2025 20:25 1011 Borowiak go zaorał. Te studia do weryfikacji. Zresztą stare powiedzenie mówi uderz w stół
53. Dodane przez kornik, w dniu - 03-02-2025 20:46 232 Żenujący nie jest wpis p. prezydenta Borowiaka, żenujące to jest "studiowanie" w Colegium Humanum. Wstyd to jakby nie napisać nic.
54. Dodane przez Lol, w dniu - 03-02-2025 20:46 191 Ojej no na swieczniku to trzeba byc odpornym. Juz PO zapomniala jak atakowala prezydenta Borowiaka. Cyrki to sie dopiero zaczna. Narazie to kapiszony i lekka próba ognia.
55. Dodane przez do 48, w dniu - 03-02-2025 21:06 180 Ważny temat poruszyłeś-(łaś). W miniony weekend na platformie X pojawiła się informacja Pawła Usiądka n.t. centrów integracji cudzoziemców w dawnych miastach wojewódzkich w Polsce. Wśród wymienionych miast wielkopolski- Poznań, Piła, Konin, Kalisz jest również Leszno. Czy Pan Prezydent Maciej Grabianowski może to potwierdzić lub zaprzeczyć? Czy znana jest już lokalizacja pobytu tych cudzoziemców?
56. Dodane przez Sprzedawczyki, w dniu - 03-02-2025 21:07 110 Co tam "nasz " Smutny Maciej, przecież Hołownia też po tym samym Humanum. Czyli koledzy z jednej ławki, tyle, że obsadzili inne kominy partyjne do własnej kariery.
57. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 03-02-2025 21:09 58 John D. Rockefeller, Henry Ford, Richard Branson, Amancio Ortega czy Francois Pinault, to przykłady osób, które świetnie sobie poradziły w zarządzaniu nawet bez matury. Bill Gates, Steve Jobs, Mark Zuckerberg i Zbigniew Solorz-Żak nie ukończyli wyższych uczelni. A to tylko kilka znanych przykładów na to, że wykształcenie nie musi decydować o tym, jak kto sobie radzi w praktyce. Wytykanie więc komuś, że kończył inną uczelnię niż on sam, nie najlepiej o nim świadczy i nie mówi wiele o prawdziwych kompetencjach danej osoby.
58. Dodane przez Iga, w dniu - 03-02-2025 21:11 85 Kolego Macieju !! Wcale nie masz czystego sumienia. Choćby sam fakt przynależności do lewactwa a potem do KO, czyni z ciebie osobę o niekoniecznie (...)
59. Dodane przez Ania, w dniu - 03-02-2025 21:17 42 Panie Macieju, i na co Panu ta wielka polityka.. Tylko mieszanie z błotem, a był Pa takim fantastycznym dyrektorem.
60. Dodane przez Do p.GRABIANOWSKIEGO.., w dniu - 03-02-2025 21:19 171 Panie Grabianowski- przecież od początku powstania tej pseudo-prywatnej uczelni posła z Wroclawia,wiadomym było że to była ,"produkcja " absolwentów i tzw dyplomów a w zasadzie Świadectw Ukończenia Studium Ale jakie to było MBA jeśli prywatne posła Czarneckiego który zatrudniał tam żonę rzekomą "dr" i który to oszukiwał Unię Europ. na " km" no i było to tylko 1 roczne.?..Natomiast rozpytałem syna z Pana rocznika razem z Panem uczył się w III LO w Lesznie- to machał reka.na Pańska naukę.Nota bene AWF w P-niu Pana nie przyjęła wskazując na swoją Filie w Gorzowie..( jaki jest poziom w Filiach??!!)Zatem jest(...).Co Pan potrafi???Stanisław . Biuro Projektów inżynierii Srodowiska- właściciel.
61. Dodane przez do kom. 52, w dniu - 03-02-2025 21:20 84 Raczej sam siebie zaorał.
62. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-02-2025 21:29 73 Pan b(...) to jednak (...)i tyle przegrywać też trzeba umieć ale polityków PiS to widać nie dotyczy .......sam bał się podjąć decyzję o zamknięciu SP1, o którym mówiło się 7 lat temu .....bo ale jak to polityk PiSu zawsze się chował i uciekał od podjęcia decyzji za , które musiał by odpowiadać
63. Dodane przez Marlena, w dniu - 03-02-2025 21:45 100 Collegium Tumanum
64. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 03-02-2025 21:48 68 Borowiakowi żal (...)że nie ma takiego wykształcenia
65. Dodane przez Ponurak, w dniu - 03-02-2025 21:55 111 Jaki absolwent " tumanum" taki uśmiech.
66. Dodane przez Kw, w dniu - 03-02-2025 21:58 92 Jak można było się tak dać omamić. Ludzie mieli zadecydować w referendum o migracji , to niektórzy stwierdzili , że pytanie zbyt tendencyjne , a pytanie brzmiało,, czy Polacy chcą przyjęcia migrantow czy nie"?
67. Dodane przez żałosne, w dniu - 03-02-2025 22:33 107 borowiak wstyd! facet z wyższym ale bez podstawowego! kultura osobista i klasa na poziomie poniżej mułu z dna... sentencja dla ciebie człowieku: Oprócz wyższego wykształcenia, dobrze byłoby posiadać jakieś średnie wyobrażenie i co najmniej podstawowe wychowanie. autor: Andrzej Grabowski.
68. Dodane przez Bolo, w dniu - 03-02-2025 22:39 103 Dajcie spokój Grabianowskiemu, co by nie mówić szkoły skończył i sukces w życiu zawodowym i prywatnym osiągnął. POpatrzcie na kogo głosowaliście do Sejmu, Kołodziejczak średnie, Kotula wyższe bez mgr, Hartwig bez matury, Hołownia średnie, mam wymieniać dalej?! To są ministrowie w polskim parlamencie wybrani pod hasłem 8 gwiazdek
69. Dodane przez mędrcy świata, w dniu - 03-02-2025 23:01 129 Zachowanie pana Borowiaka poniżej godności człowieka, który kiedyś sprawował funkcję prezydenta Miasta Leszna. Mały człowiek, który po porażce -zresztą druzgocącej- zaczyna podnosić głowę, ale niestety bez honoru. Do tego odzywa się szef sztabu wyborczego pana Borowiaka, którego efekt pracy jako szefa był zaiste imponujący. Młody człowieku trochę pokory. Twoja kampania była żenująco słaba i efekt był taki sam. Zamilcz lepiej.
70. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 03-02-2025 23:59 81 O co ta wojenka? O masę upadłościową?
Żadnych rządzących Lesznem nie było stać rozebrać pomnika wdzięczności armii radzieckiej. Wojewoda musiał nakazać rozbiórkę. Nawet na odbudowę kościoła Św. Szczepana się nie zdobyliście.
Za chwilę wszyscy wyzioniecie ducha w obozach pracy zarządzanych przez deportowanych emigrantów z RFN.
71. Dodane przez Tadeusz, w dniu - 04-02-2025 00:00 110 (...) Nazywanie tego studiami świadczy, że ten pan ma braki wiedzy na poziomie podstawowym. Czy Leszno zasługuje na takich reprezentantów?!
reklama
72. Dodane przez Pytanie, w dniu - 04-02-2025 00:35 60 Czy w radzie nadzorczej MPEC zadiada nadal drPiotrJóźwiak? Były wiceprezydent Leszna, syn aktualnie radnego ZenonaJóźwiaka?
Taka jakaś dziwna przypadłość Leszna, że jak zastępca prezydenta to z tytułem doktora
73. Dodane przez Zdzisław, w dniu - 04-02-2025 00:40 50 Mówiłem dawno , że żeby w Lesznie było dobrze, to potrzebujemy Prezydenta , któremu będzie się chciało czytać i będzie rozumiał co czyta. Kiedyś to chociaż w Radzie Miasta była Pani Aleksandra i po cichu liczyłem, że może to miasto się obudzi i ją wybierze na Prezydenta, ale nie wystartowała. Szkoda.... Byłoby wreszcie merytorycznie.
74. Dodane przez mgr inż., w dniu - 04-02-2025 01:32 160 ludzie, do wszystkich niekumanych, MBA to tylko magister zarządzania, tylko po angielsku a w polskim zaścianku urosło to do mianem nagrody Nobla
75. Dodane przez SPOKO, w dniu - 04-02-2025 01:34 110 Za pierwszej komuny też były takie (...), nazywały się Uniwersytety Marksizmu - Leninizmu.
76. Dodane przez K.L, w dniu - 04-02-2025 06:22 94 Pan Łukasz ciągle powtarza że przegrał przez brudną kampanię. A może przegrał bo porostu mieszkańcy Leszna podsumowali jego kadencję...nie ma jak to Polski katolik rozwodnik. Tyl.A sprawa z mieszkaniem byłej Pani radnej została wyjaśniona?
77. Dodane przez Do 69, w dniu - 04-02-2025 06:31 100 A niby dlaczego? Wszędzie gdzie atakują osoby powiązane z PiS o dyplom z tej uczelni jest ok? Ale już gdy ktoś z obecnej władzy posiada taki dyplom to ataki już nie ok?
78. Dodane przez Jan, w dniu - 04-02-2025 06:43 90 Ja nie rozumiem dlaczego obroncy Pana od spokojnego sumienia są w......i na Borowiaka? Chłop tylko stwierdził fakt, że odpowiedział to mu gość po Collegium Humanum więc o co chodzi?
79. Dodane przez Jan, w dniu - 04-02-2025 06:59 20 Ja nie rozumiem dlaczego obroncy Pana od spokojnego sumienia są (...)na Borowiaka? Chłop tylko stwierdził fakt, że odpowiedział to mu gość po Collegium Humanum więc o co chodzi?
80. Dodane przez Głos, w dniu - 04-02-2025 06:59 120 Ta prestiżowa uczelnia powstała w 2018 no a po roku zyskała taką sławę, że drzwiami i oknami studenci tam chcieli się dostać.A teraz śledztwo obejmuje łącznie 55 podejrzanych, w tym polityków, prezesów spółek Skarbu Państwa oraz oficerów służb specjalnych. Collegium Humanum, prywatna uczelnia założona w 2018 roku, mogła wydać setki fałszywych świadectw ukończenia studiów podyplomowych MBA, które otwierają drogę do stanowisk w radach nadzorczych i zarządach spółek Skarbu Państwa. A pan Maciej zasiada w takich !!
81. Dodane przez Wyborca rusieckiego, w dniu - 04-02-2025 07:03 130 To zdjecie było kiedyś na profilu ale już nie ma z czystym sumieniem usunięto bo ktoś chciał zapomnieć o tym małym epizodzie
82. Dodane przez Do 68., w dniu - 04-02-2025 07:22 71 W odp. Grabianowski- niech skonczyl-chwala za to...chociaż w LO nr 3 był b.przecietny - to świadczy jaki jest dzisiaj poziom nauki ,( dr z WF) ,- to raczej niech nauczą gimnastyki ale niech nie będzie za nasze podatki ...WYROCZNIA w Radach Nadzorczych Miejskich Przedsiebiorstw- do czego nie ma przygotowania..-..bo to przypomina nam czasy PZPR ....tzw. BMW.. ( a może p.Grzegorza R. taka ideologia ).....?!rodzinnie jest nasączony i stąd taki podział obowiązków ??!!..Pozdrawiamy. Mieszkańcy,- lokalni podatnicy. !!
83. Dodane przez Marta mówi, w dniu - 04-02-2025 07:24 140 Wszystkie dyplomy z wszystkich prywatnych uczelni są warte tyle samo. Tam najważniejsza jest kasa.
84. Dodane przez podatnik, w dniu - 04-02-2025 07:29 110 Mam czyste sumienie - nieużywane....
85. Dodane przez Marta, w dniu - 04-02-2025 07:35 107 Borowiak sam zatrudniał Kotomskiego z BARDZO WYSOKIM wykształceniem
86. Dodane przez dla członków PO i KO, w dniu - 04-02-2025 07:36 71 sumienie to rzecz obca
87. Dodane przez Do 78, w dniu - 04-02-2025 08:25 82 Dokładnie... czy to nie powód do dumy, że skończyło się uczelnię wyższą? Borowiak nic takiego nie powiedział za to Wy wszyscy krytykanci sami go atakujecie bo macie wyrzuty sumienia i wiecie ile ten dyplom jest wart..
88. Dodane przez Tak sobie myślę, że, w dniu - 04-02-2025 08:29 25 Nie czepiałbym się tego, że vice prezydent zasiada w radach nadzorczych podmiotów kontrolowanych przez miasto. W końcu ktoś z władz miasta musi być tam w RN, a nie zapominajmy, że obecnie zastępca prezydenta jest tylko jeden. Ostatecznie P. Rusiecki i tak podejmuje decyzje nadzorcze i za nie odpowiada, ale w tych miejscach przy pomocy swojego zastępcy.
89. Dodane przez Bartłomiej, w dniu - 04-02-2025 08:34 101 Oj z każdym słowem się gość pogrąża w odchłani kompromitacji. "Studiowanie na Colegium Tumanum", toż to jakiś oksymoron tam się szanowny absolwencie nie studiowało(...)
90. Dodane przez hah, w dniu - 04-02-2025 08:36 42 Łukasz Borowiak w akcji,(...)
91. Dodane przez Aldo, w dniu - 04-02-2025 08:40 90 Wykształcenie nie zawsze idzie w parze z umiejętnościami !
92. Dodane przez Pytanie, w dniu - 04-02-2025 08:43 110 Co w MPEC robi dr Piotr Jóźwiak? Też po Collegium Humanum. Co on tam robi? Dlaczego nie opuścił tego stanowiska? Panie Rusiecki?
93. Dodane przez Wyborca, w dniu - 04-02-2025 08:50 72 Gość, który bez jakichkolwiek kwalifikacji, poza politycznymi, wykłada na państwowej uczelni, powinien milczeć w temacie oceny uczelni wyższych.
94. Dodane przez Colegium Tumanum, w dniu - 04-02-2025 09:09 50 To jest to samo co kiedyś studiowało sie Ochronę środowiska,Informatykę, albo marketing i zarządzanie (…
95. Dodane przez do kom. 86, w dniu - 04-02-2025 09:10 80 Właśnie, takie typowe, nie czepiać się, zostawić i później miernoty zasiadają w kilku RN, są wicepaziem, zero konsekwencji, nigdzie nie musi być a kasa leci. Gratuluję rozumu.
96. Dodane przez oko, w dniu - 04-02-2025 09:13 41 I co z tego, że zasiadają w spółkach, to przecież pozycje reprezentacyjne, nic nie wniosą raczej, zwłaszcza, że w-fiści, humanisci. Czy pozycja prezydenta w kzgrl, czy drugiego prezydenta w innych spółkach, nic nie zmieni na lepsze. Była nadzieja po wyborach, teraz znów ten sam festiwal niekompetencji. Pozycje się liczą i fb rozgrzane, teraz jest rywalizacja na media publiczne. Nie mam złudzeń. Borowiak jest trochę śmieszny teraz, z tym wytykaniem na każdym kroku potknięć, zreszta reszta jego ekipy podobnie. Przecież to była wasza kwestia, zeby rządzić, jeśli teraz kontynuują i realizują tematy poprzedniej ekipy to raczej zdrowe podejście. Ale cóż trzeba się pokazać, polityka wvtak małym samorzadzie uprawiana w ten sposób ci kokedzy humaniści, i opizycjonisci jest infantylna, małomiasteczkowa. Leszno mentalnie bardziej się wyszczupla niż demografia.
97. Dodane przez odn. 69, w dniu - 04-02-2025 09:23 50 Trochę pokory?
Maciej Grabianowski& ukończył z wyróżnieniem& praca doktorska z zakresu teorii sportu, uzyskując stopień naukowy doktora& absolwent trzech fakultetów& najmłodszy w Polsce dyrektor szkoły& odznaczony m.in&., ojciec radnym, komendantem, działaczem, odznaczonym& (www.leszno.pl, Urząd Miasta, Zastępca Prezydenta Miasta Leszna)
To jest pokora? To kim są zwykli mieszkańcy? Takiej władzy Leszno jeszcze nie widziało. Pokażcie inne takie miasto. A gdzie jest pan zastępca prezydenta z imienia i nazwiska w tej chwili w Biuletynie Informacji Publicznej jako podstawowym, publicznym dokumencie informacji o mieście?
Czerwona lampka zaświeciła się, gdy pan Maciej Grabianowski (mówi): doceniam starania Pana Prezesa ale to nie jest tak, że im częściej Pan będzie o tym mówił, to my na to przystaniemy. ( & ) Protokół z posiedzenia Komisji Edukacji, Kultury i Sportu 3.12.2024r., str. 4/6. Zupełnie pomijając meritum sprawy - jak można tak do kogokolwiek powiedzieć? W historii leszczyńskiego samorządu mieliśmy wiele przykładów wielokrotnych starań i trudno przypomnieć sobie taką reakcję.
98. Dodane przez I co?, w dniu - 04-02-2025 09:33 40 Chołownia nie skończył a robi za marszałka sejmu, a inna jego koleżanka tylko licentat.
99. Dodane przez Jan99, w dniu - 04-02-2025 09:41 09 No hejterzy-ciekaw jestem czy mielibyście odwagę tak w cztery oczy porozmawiać z Panem prezydentem .Założę się,że brakło by odwagi.A więc szanujcie siebie i Innych.
100. Dodane przez Uwaga praktyczna dla zapalonych klikaczy, w dniu - 04-02-2025 09:43 02 Aby z jednego urządzenia (telefonu) naklikać więcej polubień lub znielubień należy za każdym razem włączyć a następnie wyłączyć tryb samolotowy w telefonie. Tym samym naszemu telefonowi przypisany zostanie nowy nr IP i można dalej bawić się w plusiki i minusiki. Proste i działa.
Można to robić w trakcie pobytu na portalu nie wychodząc z niego. Wtedy nie będzie tej dysproporcji między kliknięciami przy pierwszych 10 wpisach i ostatnich. Widać na końcu zapał może minąć, co zrozumiałe, bo czekają nowe tematy do skomentowania.
Czy klikacz jest na etacie? Płacą od kliknięcia, ilości komentarzy czy jest stałe wynagrodzenie?
101. Dodane przez Pennywise, w dniu - 04-02-2025 09:51 127 Nie znam Grabianowskiego, ani on mi brat, ani swat... Ale jak widzę Borowiaka, który się wyzłośliwia na temat domniemanej uczciwości kogoś w polityce, to mnie pusty śmiech ogarnia. Facet ma moralny ogon w postaci procesu z Beatą Kawką, a robi z siebie ostatniego sprawiedliwego. Niestety, panie Borowiak, nic się pan nie zmienił. Wyborcy podziękowali, wypadałoby to uszanować i przyjąć z godnością. Bo klasę albo się ma, albo nie - tego sie nie można nauczyć.
102. Dodane przez pytanie?, w dniu - 04-02-2025 10:12 120 Kto jeszcze w radach nadzorczych Leszna ukończył Collegium Humanum?
103. Dodane przez prof. Gąbka, w dniu - 04-02-2025 10:23 60 Czyste sumienie to domena wszystkich polityków. A może on myślał, że to chodzi o NBA :D by pasowało do doktoratu z kozłowania piłki, hehehe.
104. Dodane przez do kom. 99, w dniu - 04-02-2025 10:34 40 A jaką tu odwagę niby trzeba mieć? Jedynie strach, że milicja by została napuszczona, gdyby się powiedziało o kilku słów prawdy za dużo.
105. Dodane przez GHB, w dniu - 04-02-2025 10:41 33 Komentarz 101: pięknie napisane i na temat. BRAWO !!! Popieram !!!
106. Dodane przez Arek ka, w dniu - 04-02-2025 10:46 51 Ciekawe czy nam władza Leszczyńska sprowadzi inżynierów do jednego z 49 centrów. Ale będzie w Lesznie kolorowo. Krztusiec od niestępionych na wszystko przybyszy zza Buga nie będzie problemem. Pojawi się wiele nowych problemów. Możecie za to podziękować przy urnach by chronić nasz kraj.
107. Dodane przez Do 60, w dniu - 04-02-2025 10:50 23 Ty wykształcony szyderca? Filie uczelni też mają poziom kształcenia na poziomie wyższym niż twoje IQ?! Pań dyrektor S.P w Racocie, późniejszy poseł i senator, organizator wyjazdów młodzieży na igrzyska olimpijskie też ukończył filie AWF Poznań w Gorzowie! I jest taki mądry.
108. Dodane przez J., w dniu - 04-02-2025 11:05 54 Ludzie jakieś dziwne są czasami, samo-nakręcające się. Pamiętam sąsiada, absolwenta Politechniki Poznańskiej, który przyszedł do mojego taty, po pomoc w naprawieniu odkurzacza, bo on tylko kreślić umiał. Albo ekonomistę, który prosił księgową o pomoc w wyjaśnieniu zasad pełnej księgowości, bo on kończył marketing i miał tylko jeden semestr z finansów i to dawno temu. Czy Wy naprawdę myślicie, że na studiach każdy nauczy się wszystkiego? I, że zdobyta w procesie edukacji wiedza wystarczy, bo dobrze rozwiązywać wszystkie problemy w pracy zawodowej?
109. Dodane przez On..., w dniu - 04-02-2025 11:31 170 Należy to podsumować. Collegium Humanun ukończone przez ludzi związanych z PiS do zła uczelnia. Collegium Humanun ukończone przez ludzi związanych z KO to dobra uczelnia. Temat uważam za wyczerpany.
110. Dodane przez do kom. 108, w dniu - 04-02-2025 11:31 51 On bierze z tego profity, to jest chyba różnica, czy dla Ciebie nie?
111. Dodane przez wyborca, w dniu - 04-02-2025 12:06 70 Pan radny Łukasz Borowiak dziś jest radnym opozycji i tak oceniamy aktualną sprawę.
112. Dodane przez Do kom. 4 Jacek, w dniu - 04-02-2025 12:15 10 Naucz się najpierw znaczenia słów "kończ waść, wstydu oszczędź", bo nie rozumiesz ich sensu #
113. Dodane przez uczciwy, w dniu - 04-02-2025 12:17 80 Sumienie czyste a dyplom lewy.
114. Dodane przez max, w dniu - 04-02-2025 12:33 60 pierwszy raz słyszę żeby polityk miał sumienie lol
115. Dodane przez Obywatel, w dniu - 04-02-2025 12:50 30 Rozejrzyjcie się po gminach powiatu, tam też są MBA...
116. Dodane przez Trochę obiektywizmu, w dniu - 04-02-2025 13:40 33 Popieram politykę prawicy i jestem patriotą wiernym zasadom niepodległościowym i miałem zaszczyt współpracować z Panem Grabianowskim przez kilka dobrych lat, jeszcze przed uzyskaniem doktoratu. Dlatego nie warto mierzyć wszystkich jedną miarą, bo on nie musiał jego robić w odróżnieniu od wielu innych.
117. Dodane przez europ, w dniu - 04-02-2025 14:04 50 takie uczelnie były w PRLu ale tylko dla aktywu partyjnego niektórzy tak jak w tym humanum collegium studiowali zdalnie czyli dzwonili co jakiś czas na którym są roku albo czy już ukończyli tą edukację także to było jest i będzie tak długo jak priorytetem będzie papierek a nie kompetencje intelektualne i zawodowe
118. Dodane przez Aga, w dniu - 04-02-2025 14:37 64 Nie no p. Borowiak to już chyba się zapomniał. Według niego - jego ziomkowie dyplomów nie zdobyli za kasę? Sprawdziłabym to zanim zacznie zaczepiać kolejne osoby. Na co można zwrócić uwagę to na to, że p. Borowiak wie doskonale, że na jego zaczepki Prezydent Rusiecki już przestał odpowiadać to teraz nagle przerzucił się na vice Grabianowskiego. Wstyd na maksa, ale czego się można spodziewać po nim.
119. Dodane przez do kom. 110, w dniu - 04-02-2025 14:51 22 I co z tego? Jako jedyny vice prezydent miasta zajmuje się tak wieloma obszarami, że i tak nie jest w stanie być wykształcony w każdym z nich. Nikt nie był i nie jest tak wszechstronnie wykształcony. Dlatego każdy jeden prezydent musi się wspierać innymi fachowcami, np. naczelnikami wydziałów, skarbnikami i prawnikami.
120. Dodane przez do 119, w dniu - 04-02-2025 15:11 10 zeby sie nie przemeczyl. ma tez merytoryczych pelnomocnikow;p
121. Dodane przez leszczyńskie układy?, w dniu - 04-02-2025 15:22 41 Co w MPEC robi dr Piotr Jóźwiak? Też po Collegium Humanum. Co on tam robi? Dlaczego nie opuścił tego stanowiska? Przecież już nie jest zastępcą prezydenta.
122. Dodane przez ciekawski, w dniu - 04-02-2025 15:24 60 Nie mnie oceniać, w jaki sposób Pan Wiceprezydent ukończył studia MBA na HU. Mam tylko pytanie, dlaczego niezwłocznie po ujawnieniu afery z dyplomami na CH usunął ze swojego profilu zdjęcie z rektorem i dyplomem, skoro- jak mówi - studiował i dyplom uczciwie otrzymał....
123. Dodane przez hah, w dniu - 04-02-2025 15:44 22 Jak kiedyś spotkałem Borowiaka w 4 oczy to taki wygadany nie był
124. Dodane przez Łe tam, w dniu - 04-02-2025 15:44 01 Kolejna kupo-burza. A gawiedź szczęśliwa.
125. Dodane przez Adam, w dniu - 04-02-2025 15:54 52 Borowiak kompletny brak kultury. Może wypowie się na temat mieszkania radnej Baksalary ???
126. Dodane przez do 121 - sie rozpedziłes, w dniu - 04-02-2025 16:02 52 Jóżwiakowi to buty mozesz czyscic . Facet zrobił doktorat i habilitacje na prawie a UAM . Mozesz go nie lubic ale zaden z obecnych politykow i chyba urzednikow nie ma takiego wyksztalcenia jak on. Józwiak pozostał na stanowisku w MPEC ( juz nie jest - był krotko) na wyrazną prośbe P. Rusieckiego.
127. Dodane przez haha, w dniu - 04-02-2025 16:05 61 porównując wykształcenie Józwiaka i Rusieckiego w wypadku tego drugiego był by zawstydzony skalą różnicy w jego poziomie.
128. Dodane przez ups, w dniu - 04-02-2025 16:43 40 Jako absolwent studiów dyplomowych i podyplomowych PAŃSTWOWYCH UCZELNII napiszę wprost. Nie wierzyłem i nie wierzę tym wszystkim uczelniom typu Collegium Humanum, Da Vinci, i innym tego rodzaju wynalazkom gotowania na gazie. Absolwenci studiów podyplomowych powinni zdać egzamin państwowy. Mam dwa takie dyplomy. Czy Grabianowski ma dyplom zdania takiego egzaminu? Pytam? Taki papierek wiele wyjaśni. Nie dziwi nikogo, skąd, gdzie, jak zainteresowani znajdowali tę cichodajkę? Dla chcącego nic trudnego. Był popyt, była podaż. To by było na tyle w ramach czystości diamentów i kryształów w polityce. A Grabianowski to taki Szczot 2. Zawsze remake jest gorszy od pierwowzoru.
reklama
129. Dodane przez do 126, w dniu - 04-02-2025 16:54 13 Jóżwiak (...)Jeśli jest taki debeściarski, dlaczego siedzi w leszczyńskim grajdole? Odpowiedź brzmi: gdziekolwiek indziej ginie jak komar na ścianie. Nie gloryfikuj doktorka od jazdy w lewo., jadąc w prawo...Dotarło?
130. Dodane przez Do 125, w dniu - 04-02-2025 17:06 20 Skoro tam też pomieszkuje to może się wypowiedzieć. Jestem za. Czy komfortowo aby zrobiono, czy nie ma niedorób?
131. Dodane przez Do 125, w dniu - 04-02-2025 17:09 10 A to jeszcze aktualne czy już przeszłość? Bo jak aktualne to pewnie zna warunki mieszkaniowe w tej kamienicy i może coś szerzej powiedzieć np. czy remont udany ?
132. Dodane przez Janek, w dniu - 04-02-2025 17:45 20 A tyle razi prosiłem aby nie popełniać wpisów wieczorem. Bo potem tylko kłopot.
133. Dodane przez O to to, w dniu - 04-02-2025 17:56 10 Eks zamiast zaglądać innym w papiery może by tak opowiedział szerszej publice o sobie. Widać, że miałby dużo ciekawostek do powiedzenia. Po co prac cudze brudy na X. Niech zacznie może od swoich? Są pikantniejsze i zdecydowanie bardziej klikalne.
134. Dodane przez Jądruś, w dniu - 04-02-2025 18:03 11 W lutym 2023 Paweł Czarnecki założyciel C.H. dokonał zakupu apartamentu w Warszawie o wartości 9 milionów złotych za pożyczkę od uczelni Collegium Humanum, której sam sobie udzielił, będąc rektorem[15]. W tym samym czasie uczelnia dostała od Ministerstwa Edukacji i Nauki dotację w wysokości ponad 10,5 miliona złotych[16].
(...) i
135. Dodane przez Zielarz, w dniu - 04-02-2025 18:10 41 Co Wy chcecie od Macieja. Przecież C.H. to znakomita uczelnia, nawet Hołownia w niej "studiował" a Trzaskowski mu plecak nosił.
136. Dodane przez Leśny władek, w dniu - 04-02-2025 18:48 42 Moi drodzy a jakie wszystko to ma znaczenie w obliczu czekającej nas wojny domowej
137. Dodane przez Do 129, w dniu - 04-02-2025 19:06 41 W d byles i g widziałeś. Gdybyś się orientowal to byś wiedział że pracuje w adwokaturze w Poznaniu i prowadzi obecnie jedna z trudniejszych i glisniejszych spraw w Polsce.
138. Dodane przez Do 136, w dniu - 04-02-2025 19:30 01 Raczyłaś się przejęzyczyć. Światowej. Trzeciej. Nuklearnej. A propos. Macie już schronik i chodzicie do lasu się ćwiczyć? Czas zostać prepersem. Ja już takich widuje w Mórkowie. Całymi rodzinami. Od małego się ćwiczą w sztuce przetrwania. Budują szałasy, ziemianki i strzelają do celu. Fajnie.
139. Dodane przez Do 137, w dniu - 04-02-2025 19:44 21 Tak Twojej. Kancelaria Salamon&Joźwiak w Gdyni. Najsłynniejsza w Polsce.
140. Dodane przez do 137, w dniu - 04-02-2025 20:04 01 Twoją? Trudniejszej i głosniejszej być nie może dla specjalisty od jazdy na motorkach.
141. Dodane przez Monia, w dniu - 04-02-2025 20:16 44 Borowiak lubi siać zamęt
142. Dodane przez Ryszard, w dniu - 04-02-2025 20:52 13 Znam pana Macieja Grabianowskiego od wielu lat. Wszystko co osiągnął zawdzięcza swojej ciężkiej pracy.
143. Dodane przez do kom. 16, w dniu - 04-02-2025 20:56 21 Zamówienie trollowego wpisu się Panu gdzieś zapodziało? Wpisy o wojnie domowej po dojściu do władzy obecnej koalicji były powielane jako straszak jakieś 1,5 roku temu. Za to już raczej nie płacą.
144. Dodane przez Do 137, w dniu - 04-02-2025 21:03 10 Czyli tak samo jak Giertych.
145. Dodane przez Świetnie, w dniu - 04-02-2025 21:13 00 . Czy jeśli jest się w związku niesformalizowanym to załatwienie czegoś po znajomości z użyciem wpływów służbowych kwalifikuje się jako nadużycie, czy też nie. No formalnie obce osoby. Prywatnie już nie bardzo. Proszę o odpowiedź prawnika co nie był w d i nie wie g. Taki quiz zgaduj zgadula na dobranoc
146. Dodane przez Do GRABIANOWSKI...!!, w dniu - 04-02-2025 22:04 42 Kolego Grabianowski- ....im później zdasz Egzamin Państwowy - tym gorzej dla Ciebie....( do tego momentu . będziesz nazywany ...,"Tumanum" a wiesz co to oznacza!?).Ja miałem najpierw wykłady przez 3 m-ce i na końcu egzamin przeprowadzony przez Komisję z Min.Skarbu Państwa.Egzamin był testowy po 1 min na odp. ,pytań 160. Odbywało się to w budynku dawnego LPB - przy ul. Chociszeskiego.Gdyby mi przyszło porównać to zbliżony do wstępnego na AM w P-niu ( syn który z Tobą się uczył w LO nr ,3 ) lub Twój egzamin roczny z ANATOMII na AWF- e.Pozdrawiam Cię trzymaj się psychicznie mocmo ...bo docinki będą trwały. ( mgr inz. Jarosław K Biuro Projektów w Inżynierii Środowiska).Dziękuję.
147. Dodane przez Polo Prawica, w dniu - 04-02-2025 23:54 30 146 wpisów, tojuż wynik.
148. Dodane przez Do 126, w dniu - 05-02-2025 07:27 22 Z idiota nie ma co się szarpac. Zero argumentów. Po co to Panu . Nawet Rusiecki doceniajac jego kwalifikacje pomimo innego obozu politycznego zaproponował mu wspólprace. Daj Pan sobie spokój z pajacem. Ten facet jest jakiś ograniczony i zacietrzewiony ze tak atakuje pańskie wpisy. Pozdrawiam.
149. Dodane przez Jan, w dniu - 05-02-2025 08:23 10 146 wpisów a ciekawe ile nie dodanych ?
150. Dodane przez H, w dniu - 05-02-2025 12:47 10 Pan eks prezydent 29.02.2024 złożył oświadczenie majątkowe na koniec kadencji
Miał wtedy: Mieszkanie 63 m2 na własność o wartości 290.000 zł.
Samochód Mercedes Benz z 2013 roku
32.000 zł w gotówce i na koncie
Zobowiązania
Pożyczka gotówkowa 84.444 do spłaty 69.474zl
Kredyt na zakup domu 355.250 zł do spłaty 57.734
Pożyczka gotówkowa 23. 253 do spłaty 22.426
Należności z tytułu pracy jako prezydent ML za 2023 238.859
Stan podano na 29.02.2024. na koniec kadencji.
W pozycji dom wpisano - nie dotyczy.
151. Dodane przez Lolek, w dniu - 05-02-2025 12:51 00 Czy ktoś słyszał o mieszkaniu na rynku wtórnym w Lesznie o wartości 4.400 za M2. Nadmienie, że chodzi o cenę z lutego u ubiegłego roku. Ale zdaje się, że ceny od tamtego czasu są na stałym poziomie.
152. Dodane przez tumanum, w dniu - 05-02-2025 13:29 10 Dziwie sie ludziom z tym tutułem, że jeszcze się z tym obnoszą. Przecież to wstyd. W złym świetle stawia osobę z takim czymś niezależnie od tego w jaki sposób się taki tytuł kojarzy - niech piszą pozew zbiorowy do CH.
153. Dodane przez Do 149, w dniu - 05-02-2025 14:01 20 Niestety nie o wszystkim można napisać wprost, choć są tajemnicą Poliszynela. Zahaczają o życie prywatne i niestety wiążą się z decyzjami służbowymi. Widzę jednak, że kilku próbowało podać coś tak jakby za woalem. Zorientowani wiedzą. Reszta się dziwuje. I niech tak zostanie.
154. Dodane przez ciekawe, w dniu - 05-02-2025 15:23 20 Czy to nie pobudziło do refleksji, że studia MBA kosztują ok 30 tys. zł, a studia MBA, które ukończył Pan M. Grabianowski kosztowały kilkakrotnie więcej niż 1.600 zł (tyle dostał dofinansowania)..... Super okazja....
155. Dodane przez U, w dniu - 05-02-2025 17:02 11 Polityka, 29.93.2024, autorka felietonu Katarzyna Kaczorowska "Absolwentów studiów MBA w Collegium Humanum są setki. Powód? Cena dumpingowa."
SGH - cena MBA 60.000zl
Uniwersytet Ekonomiczny (także filie poza Krakowem) - 20.000 zł
Collegium Hummanum - 9.900 zł
Jak chcę tylko papierek to gdzie pójdę? Oczywiście tam gdzie najdrożej.:/
To są ceny bieżące, ale dysproporcja była zawsze. To główny powód ilości absolwentów tej miernej uczelni. Natomiast afera z tzw. namaszczonymi za pieniądze działaczami PiSu, którzy w ogóle nie uczestniczyli w zajęciach, zaliczeniach i egzaminach to oddzielny rozdział. Pan Grabianowski był studentem, zdawał egzaminy i zbierał zaliczenia. Na uczelni o takim, a nie innym poziomie. Każdy wybiera sobie co chce. Nie kupił dyplomu i to jest najważniejsze. Koniec kropka. W odróżnieniu od różnych przedstawicieli poprzedniej partii rządzącej, którzy szybko musieli mieć papier, żeby zasiąść w radach nadzorczych. Nie ma tu miejsca na żadne domysły. To jest akurat proste i oczywiste.
156. Dodane przez Rafi, w dniu - 05-02-2025 17:21 11 Jak Pan Grabianowski i Pan Rusiecki jest pewny umiejętności wyniesionych z tej uczelni to niej Pan Łukasz Borowiak zorganizuje mu egzamin z tej wiedzy.
157. Dodane przez do 156, w dniu - 05-02-2025 17:37 30 Kwalifikacje Grabianowskiego a być może i Rusieckiego ma potwierdzić Państwowa Komisja Egzaminacyjna. mam wątpliwości, czy Ci panowie wiedzą co to jest. Czyli ZDALI PAŃSTWOWY EGZAMIN? ZAPYTAŁEM GRABIANOWSKIEGO. MILCZY.
158. Dodane przez Fafi, w dniu - 05-02-2025 17:47 02 Może to niech panu Borowiakowi ktoś zorganizuje egzamin. Np. z tego co wolno a czego nie urzędnikowi państwowemu? Choć nie, już nieaktualne. On będzie miał niedługo egzamin na senatora i posła. Tym to by trzebaby dopiero robić egzaminy. Większość to dyletanci.
159. Dodane przez N, w dniu - 05-02-2025 17:54 02 Ci co kupowali płacili czesne, czyli w 2024 9.900 plus cena za dyplom, który im dawano bez studiów. Pan Grabianowski zapłacił tylko czesne, a w zajęciach i egzaminach brał udział. Studiował normalnym trybem. Zresztą. Nawet na marnej uczelni człowiek, który chce, znając zakres materiału może się samemu dokształcić. To się właśnie nazywa studiowanie. Jeśli ktoś kupił dyplom to nawet tej wiedzy nie liznął. Różnica kolosalna.
160. Dodane przez Do 156, w dniu - 05-02-2025 17:54 00 Propozycja bezczelna. Zupełnie jak wpis na X.
161. Dodane przez Ravja, w dniu - 05-02-2025 18:08 03 Borowiak był posłem na sejm VI i VII kadencji. Ile razy zabierał głos? Jakie miał inicjatywy? Co wtedy zrobił dla Leszna? Cisza. Nikt nic nie wie.
162. Dodane przez Jan, w dniu - 05-02-2025 19:48 02 Wszyscy piszący-miejcie odwagę I podawajcie swe dane z imienia i nazwiska.Nie baczcie na Rodo.Wtedy można nawiązać poważną rozmowę i swój punkt widzenia.W przeciwnym razie jesteście zwykłymi tchórzami i właściwie nie macie głosu.Głupotami nie załatwicie sprawy-widocznie jesteście "nierobami",którzy nie mają co robić.
163. Dodane przez do kom. 150, w dniu - 05-02-2025 20:04 10 Można mieć kredyt na dom, a można nie mieć domu. Mogą być takie przypadki, Zwłaszcza powstałe w wyniku podziału majątku przy sprawie rozwodowej.
164. Dodane przez Jola, w dniu - 05-02-2025 20:16 10 Do 162. Masz rację. Tylko dlaczego nie podałeś swojego nazwiska .....a imię zmieniłeś ?
165. Dodane przez Zyx, w dniu - 05-02-2025 22:44 11 Pan Grabianowski to poważny biznesmen
166. Dodane przez Do 162, w dniu - 05-02-2025 23:08 00 A Ty Janie jesteś robem. To mi wystarczy. A tak w ogóle Polo Prawica to dobranoc. Jan się znalazł. Hehe.
167. Dodane przez dlaczego nie w Lesznie?, w dniu - 06-02-2025 07:04 30 Pani Prezydent Gdańska nie dochodziła w jaki sposób członkowie rad nadzorczych uzyskali dyplomy Collegium Humanum i nakazała, by zdali osobny, państwowy egzamin dający uprawnienia do zasiadania w takich radach. Wyznaczyła termin: koniec I kwartału 2025 r. Tylko tyle. Nie chcą zdawać osobnego, państwowego egzaminu, nie mogą zasiadać w radach nadzorczych. To jest uzasadnione, przejrzyste, uczciwe. Tego samego oczekujemy od Prezydenta Miasta Leszna.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.