Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Gorąca dyskusja na spotkaniu z prezydentem
Rodzice, dyrektorzy, władze miasta o przyszłości szkoły
Gorąca dyskusja na spotkaniu z prezydentem
06.02.2025. Radio Elka, Filip Wybieralski
(fot. Filip Wybieralski)
Dużo emocji towarzyszyło blisko trzygodzinnemu spotkaniu prezydenta Leszna Grzegorza Rusieckiego z rodzicami uczniów Szkoły Podstawowej nr 1, która zgodnie z zapowiedziami ma zostać zlikwidowana. Dyskusja momentami była merytoryczna, ale szybko przeradzała się w populistyczne wystąpienia, które nie prowadziły do żadnych nowych ustaleń. Obie strony powtarzały argumenty, które już wcześniej wielokrotnie pojawiały się w przestrzeni publicznej. Prezydent nie został przekonany do zmiany decyzji. - Będę rekomendował Radzie Miejskiej likwidację SP1 - zakończył spotkanie Grzegorz Rusiecki.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Nowością był głos dyrektorów innych szkół podstawowych. Wśród nich znalazła się Anna Majchrzak, dyrektor SP10, która odniosła się do sytuacji sprzed dwóch lat, kiedy jej placówka musiała zmienić lokalizację ze względu na termomodernizację budynku. Tym samym nawiązała ona do obecnej sytuacji SP1, której uczniowie - zgodnie z zakładanym przez miasto wariantem likwidacji - będą musieli przenieść się wraz z wychowawcami i nauczycielami do budynku innej szkoły. - Przez chwilę byliśmy ,,studentami" Wyższej Szkoły Humanistycznej.Dzieci doskonale odnalazły się tam ze swoimi kolegami, ze swoimi koleżankami,
w klasach ze swoim wychowawcą i tak naprawdę nie ta sala lekcyjna była dla nich ważna. Ważne było to, że były razem - mówiła. Podkreślała również, że to, jak najmłodsi przeżyją zmiany, w dużej mierze zależy od podejścia dorosłych.
Z kolei dyrektor SP2 - Honorata Hyżyk, zwróciła uwagę, że obawy dorosłych często nie są podzielane przez dzieci. - Dorośli boją się zmian, nie dzieci - zaznaczyła. Jej zdaniem argumenty o wyjątkowości SP1 są chybione, bo inne placówki także realizują innowacyjne programy edukacyjne. - W każdej ze szkół podstawowych w Lesznie realizujemy różnego rodzaju programy. Państwo nie wiecie jakie, bo nie macie tam swoich dzieci. My dla przykładu też stosujemy zasady ,,Budzącej się szkoły", tylko nie mamy na to oficjalnego certyfikatu, ale takie elementy również wprowadzamy - mówiła.
Po raz pierwszy głos zabrała również dyrektor SP1 Kinga Karaś, która została o to poproszona przez dziennikarzy. Choć początkowo prezydent sugerował, by tego nie robiła. - Myślę, że pan prezydent chciał mnie uchronić przed tą wypowiedzią - przyznała. Podkreślała, że decyzja o likwidacji szkoły jest dla niej ogromnym zaskoczeniem i trudnym doświadczeniem, tym bardziej, że nie miała świadomości o aż tak złej sytuacji demograficznej. - Serce mówi jedno, rozum mówi drugie - dodała.
Spotkanie nie przyniosło żadnych przełomowych ustaleń. Argumenty zarówno władz miasta, jak i rodziców pozostały niezmienione. - Państwo mówicie o dobru 300 dzieci z tej szkoły, ja ponoszę odpowiedzialność za ponad 5000 dzieci z całego miasta. Największą krzywdę jaką zrobiono SP1 było to, że pozostawiono tę szkołę cały czas w zawieszeniu - raz ją likwidowano, później się z tego wycofywano, aby znowu ogłosić jej likwidację i znowu się wycofać. Ja będę rekomendował Radzie Miejskiej jej likwidację - zakończył spotkanie prezydent Rusiecki.
Przypomnijmy, że urząd miasta rozważa obecnie trzy warianty likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1, decyzję o podjęciu konkretnego rozwiązania pozostawiają rodzicom. Pierwszy zakłada podzielenie uczniów jedynki na dwie szkoły SP2 oraz SP3, drugi zakłada przeniesienie całej szkoły do ,,dwójki", trzeci - przydzielenie uczniów za zgodą rodziców do rejonów odpowiadających ich miejscu zamieszkania. Warto zaznaczyć, że w żadnym z przedstawionych wariantów nie przewiduje się zwolnienia nauczycieli i pracowników niepedagogicznych likwidowanej szkoły.
1. Dodane przez On..., w dniu - 06-02-2025 20:32 524 Populistyczne czyli takie jak sobie życzy lud. Więc takie jak sobie życzą mieszkańcy miasta, zatrudniający prezydenta miasta czyli burmistrza.
2. Dodane przez referendum, w dniu - 06-02-2025 20:33 2661 MIESZKAŃCY, KONIECZNE JEST ZORGANIZOWANIE REFERENDUM O ODWOŁANIE PREZYDENTA MIASTA I RADY MIEJSKIEJ. mamy do tego pełne prawo.
3. Dodane przez n, w dniu - 06-02-2025 20:38 1149 "- Będę rekomendował Radzie Miejskiej likwidację Szkoły Podstawowej nr 1 - zakończył spotkanie prezydent Rusiecki".
A my, mieszkańcy Leszna (nie Wschowy i Święciechowy) będziemy rekomendować pozostanie szkoły, tam gdzie powstała i tam gdzie jest.
4. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 06-02-2025 20:43 721 Właśnie o to chodzi koleżanko Majchrzak, cyt " nie ta sala lekcyjna była dla nich ważna" . Nam też o to chodzi. Ta skromna sala (bez boiska, bez sali gimnastycznej) nie jest ważna, ważne, że chcemy jako społeczność pozostać w tym skromnym ale przytulnym miejscu.......... razem i na zawsze i dla następnych pokoleń.
5. Dodane przez Gr, w dniu - 06-02-2025 21:01 2638 I taka właśnie jest Koalicja Obywatelska. Miła i uśmiechnięta, pełna wyborczych obietnic, ale wystarczy, że już jest przy władzy i zapomina o tych, którzy ich wybrali. Odpowiedzcie sobie biedni rodzice SP1 - Ilu z was oddało na nich swój głos? I pamiętajcie o tym w maju przy urnach.
6. Dodane przez Rodzic, w dniu - 06-02-2025 21:02 247 Hej, Rodzicu jeden z drugim! Pamiętajcie, że wasze dzieci kiedyś pójdą do pracy. Jak coś wam się wtedy nie spodoba, też polecicie do ich firmy i będziecie chcieli nią dyrygować? A jeśli mielibyście własną firmę i wiedzielibyście, że nadchodzą zmiany, to co nie wprowadzicie ich i będziecie mieć coraz mniejsze zyski? Dokładanie z własnej kieszeni to chyba nie jest najlepszy plan, prawda?
Obudźcie się i spójrzcie prawdzie w oczy! To, co wam się wydaje dobre dla dzieci, nie musi być tym samym, co jest dla nich naprawdę korzystne. Takim podejściem tylko je ograniczacie i podcinacie im skrzydła. Zmiany musza być w szkole i w życiu, zmiana to nauka.
7. Dodane przez Elzbieta, w dniu - 06-02-2025 21:04 2025 Tak obserwuję wodza Leszczyńskiego, pewny siebie,ale przednim dopiero początek i dużych kłopotów
8. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 06-02-2025 21:06 37 Jestem zszokowana wypowiedzią dyrektorki SP 10
9. Dodane przez PdF, w dniu - 06-02-2025 21:07 1827 To dla mnie niezrozumiałe, że kiedy chodzi o wybór prezydenta, głosy mieszkańców Leszna są najważniejsze, a kiedy chodzi o likwidację szkoły te głosy są przez niego zupełnie ignorowane. Żadne argumenty, zadna dyskusja, nie ma pytania o zdanie. Jest po prostu decyzja, z którą prezydent sobie chodzi i obwieszcza. Ale ona nie dotyczy tylko jego. Pozorowanie dialogu przez spotkania- przecież to nie jest żaden dialog, po prostu przychodzi i mówi, co postanowił. Głos mieszkańców nie ma znaczenia, nie ma znaczenia petycja, list otwarty, społeczny opór. Manipulacja danymi, dyrekorami szkół- to wszystko jest po prostu obrzydliwe. Prezydent jasno pokazuje środkowy palec, nie tylko społeczności SP1, ale wszystkim mieszkańcom. Pokazuje, że nie ma miejsca na konsultacje, opiniowanie, wspolne wypracowanie rozwiązań. Jest tylko on, jego prawda i jego rozwiązanie. Nie spodziewałam się po Rusieckim takiego zamknięcia poznawczego i absurdalnej wręcz ignorancji względem mieszkańców.
10. Dodane przez do 7, w dniu - 06-02-2025 21:09 33 oj tak, aż brzydnie z tych zmartwień, niestety bardzo źle to przeprowadza, nie umi niestety...
11. Dodane przez Nik, w dniu - 06-02-2025 21:09 624 Mojej dziecko chodzi do sp1 i nie wiem jak innym rodzicom ale dla mnie budynek jest nieistotny. Che aby autonomia i forma nauczania się nie zmieniła, a niestety się zmienią nawet gdy przeniosą całe klasy ponieważ będą musiały się dostosować do ich systemu.
12. Dodane przez Jądruś, w dniu - 06-02-2025 21:10 716 Szanowna Pani dyrektor Karaś. Proszę nie przejmować się rozumem (ekonomią, demografią). Są sprawy i rzeczy na tym świecie ważniejsze, gdzie serce ma główne i nieodwoływalne prawo głosu. Historia, etos, tradycja, doświadczenie i ryt lokalny. To jest to, co należy zachować. A nie jakieś tam lewackie mrzonki o mieszkaniach komunalnych dla migrantów i sali integracyjnej dla mniejszości.
13. Dodane przez Matt, w dniu - 06-02-2025 21:11 1732 Dużo ludzi poszło i zagłosowało bo najważniejsze było żeby pogonić PiS. Dzisiaj dużo osób tego żałuje, otwórzcie oczy w maju bo będzie tragedia
reklama
14. Dodane przez 234dbn, w dniu - 06-02-2025 21:13 921 prezydent chce likwidować szkołę, a dlaczego z jego strony nie pada propozycja likwidacji niepotrzebnej nam, mieszkańcom, straży miejskiej? Platforma ma pieniądze na "ministrę równości", pomysł rodem z "Roku 1984" Orwella i podręczników marksizmu, a nie ma na dzieci i szkoły???
15. Dodane przez Dd, w dniu - 06-02-2025 21:17 2510 Dobrze że ta szkoła będzie zlikwidowana dość przysporzyła mi nerwów i przykrości karma wróciła
16. Dodane przez Gil, w dniu - 06-02-2025 21:20 233 Czy slowa pani nr 7 to groźba czy obawa,o Pana Prezydenta.Prezydencie prosze zrobic to co jest konieczne dladobra miasta i tych dzieci bonich rozhisteryzowani ,malo dojrzali i nieodpowiedzialni rodzice funduja im taka hustawke emocjonalna,i jak ktos powiedzial podcinaja dzieciom skrzydla broniac im dostepu do boiska ,sali gimnastycznej i lepszych warunkow do nauki,bo koledzy wychowawcy zostają ci sami ,zmienia sie tylko miejsce budynek nic innego,no moze zaczna sie tez inne wymagania odnosnie nauki ,nie bedzie minimum tylko maximum szkola tp moe przedszkole nie wystarczy usmiechac sie do pani ,ulozyc klocki i narysowac rysunek to zdobywanie wiedzy podstawowej ,byiec podstawy do dalszel nauki lub wyboru zawodu swojej przyszlosci,jesli mamy czy babcie i opiekunowie tego nie rozumieja ze szkoda slow i dyskusji.
17. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 06-02-2025 21:25 1219 Prezydent obiecuje, że nikogo nie zwolni. Że wszyscy będą mieli pracę. A jak teraz czują się zwolnieni urzędnicy, którzy zostali na lodzie. Nie pomyślał wtedy, że też potrzebują pracy. Przykre to bardzo.
18. Dodane przez Lewacka logika, w dniu - 06-02-2025 21:30 624 Pamiętacie wycinkę na ulicy Fabrycznej? Otóż radni KO na czele z (bez)radnym Mikołajczakiem walczyli o drzewostan na w/w ulicy. Dla nich ważniejsze są drzewa i owady od naszych dzieci. To jest ich tok myślenia?
19. Dodane przez Do 7, w dniu - 06-02-2025 21:38 826 Popłynie z uśmiechniętą polską
20. Dodane przez Stanisław, w dniu - 06-02-2025 21:41 94 Brakuje merytorycznej dyskusji w mieście
21. Dodane przez Michał, w dniu - 06-02-2025 21:46 87 Fryz obronił szkołę, gdy Borowiak chciał ja zlikwidować, a obecną Pani Dyrektor nawet nie chce nic w jej obronie powiedzieć.
22. Dodane przez klm, w dniu - 06-02-2025 22:10 3712 Czytam komentarze. PISiurki poczuły krew. Ich nie interesują dzieci, czy rodzice dzieci SP1. Nie interesuje ich SP1. Oni walczą o siebie, ponownie chcą władzy. Pełnej władzy jaką mieli przez 8 lat. I każdy temat jest dla nich dobry, aby prowadzić swoją agitkę. Rozumiem - tak było pięknie...
23. Dodane przez tak a propos, w dniu - 06-02-2025 22:19 90 Pani dyrektor SP 1 została poproszona o wypowiedź nie przez dziennikarzy tylko przez "dziennikarkę" Telewizji Leszno, co zresztą spotkało się z dezaprobatą samych rodziców. Zareagował prezydent mówiąc, że należy panią dyrektor zwolnić z odpowiedzi na to pytanie. I dostał oklaski poparcia, jedyny raz podczas tego spotkania. Ponownie panią dyrektor wyrwał do odpowiedzi rozemocjonowany ojciec, wtedy gdy było już wiadomo, że prezydent zdania nie zmieni i że chce likwidacji szkoły. O ile emocje rodzica można zrozumieć, choć używał też brzydkich epitetów, o tyle od "dziennikarki" wymaga się więcej. Pani dyrektor ma zadanie trudne. I to powiedziała - z jednej strony serce, z drugiej rozum. Pracuje w szkole 20 lat i na pewno nie tak sobie wymarzyła koniec swojej pracy na stanowisku jej dyrektora. Jej zadanie jest teraz inne. W tych emocjach, które towarzyszą całej tej sytuacji musi przede wszystkim zadbać o spokój dzieci. I bardzo dobrze się z tego wywiązuje, o czym wiedzą wszyscy, co wiedzieć powinni, o czym wiemy my. Pani dyrektor dobrze też wie, że przyszły rok szkolny będzie dla SP1 mega trudny. Szkoła będzie jeszcze funkcjonować, ale nabór pewnie będzie niewielki, a rodzice obecnych uczniów być może już od września zdecydują się je przenieść gdzie indziej, nie będą czekać do roku 2026. Stanie się tak z pewnością z uczniami, którzy pójdą do klas I, IV, VIII. Zostawmy więc pani dyrektor rolę, jaka jest jej przypisana. Bo to ogromne zadanie.
24. Dodane przez popieram 17, w dniu - 06-02-2025 22:23 60 To jest prawda. Nie znalazły się dla zwalnianych wolne miejsca w innych wydziałach, jednostkach miasta?
25. Dodane przez xxx, w dniu - 06-02-2025 22:24 1428 wPolsce jest na obecny czas plaga PEŁOWCÓW szkoly zlikwidowac poczte pl zlikwidowac ursusa sprzedali ukrainca port gdynia rowniez sprzedany niemca koscioly najlepiej pozamykac krzyze posciagac usta ludzia zamknac kraj oddac w inne rece do tego dazy PO jesli ludzie tego nie widzicie to gdzie macie oczy chyba blizej tyłka tfusk ma telewizje sady i naiwnych ludzi ktorzy na nich glosuja
26. Dodane przez luńtrucer, w dniu - 06-02-2025 22:43 411 grzes idzie przez wies sto obietnic niesie,,,rany,ludzie zmieńmy tą niby władzę bo zaraz wszystko zamkną za ryżego
27. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 06-02-2025 23:04 34 Panie prezydencie może zamiast likwidować szkołę warto się zastanowić jak zachęcić lokalnie do powiększania rodzin aby ilość dzieci jednak wzrastała, to by było dopiero wyzwanie. A nie po najmniejszej linii oporu tylko likwidować. Przecież wiadomo że szkoła nie zarabia więc kilka lat może działać w mniejszej ilości dzieci do czasu lepszej demografii. Albo kolejnym pomysłem być moze stworzyć tam profile klas jakich nie ma gdzie indziej w mieście aby szkoła stała się atrakcyjniejsza . Zawsze łatwiej likwidować lecz o wiele trudniej w przyszłości przywrócic taką szkołę do działania .
28. Dodane przez Tawik, w dniu - 06-02-2025 23:07 235 Borowiak decyzji nie podjął. Stchórzył. Rusiecki nie ugiął się. Słusznie. Poza tym tam nie ma aż tylu uczniów. Dodatkowo ponad setka jest spoza rejonu. Dzieci coraz mniej. Większe szkoły wymagają remontu. Dobra decyzja
29. Dodane przez poziomka, w dniu - 06-02-2025 23:11 81 Dzieci sobie lepiej poradzą niż dorośli. Rodzice zastanówcie się o co walczycie. Zaraz ta szkoła nie dostanie pozwolenia na funkcjonowanie bo jest budynek w opłakanym stanie. Nie nadającym się na działalność z dziećmi. Miasta nie stać na szybki remont a takie tylko remonty wchodzą w grę przy szkołach. Mamy w Lesznie inne szkoły: bezpieczniejsze.
30. Dodane przez wisus, w dniu - 06-02-2025 23:12 140 Rodzice. Czego wy się boicie? Że wasze "bombelki" sobie rady nie dadzą? Może wreszcie zaczną się uczyć?
31. Dodane przez Kamila, w dniu - 06-02-2025 23:16 131 Bardzo podoba mi się postawa G. Rusieckiego. Spokojny, wyważony i konkretny. Pamiętam wystąpienia poprzednika na spotkaniach z mieszkańcami i cieszę się, ze zmiany, która nastąpiła.
32. Dodane przez głos, w dniu - 06-02-2025 23:16 120 Wysłuchałam argumentów obu stron. Przemawiają za mną argumenty prezydenta. Zgadzam się z p. Dyrektor sp 10. Moje dziecko przeżyło tę przeprowadzkę. Bez problemu. Do klasy mojego dziecka przez 5 lat dochodzili różni uczniowie. Nie było problemów z akceptacją i adaptacją. Z integracją. Dzieci sobie lepiej radzą niż dorośli. Warto wyciszyć te nerwy. Podoba mi się fakt, że całe klasy mogą być przeniesione. Dobry pomysł.
33. Dodane przez dzidzia, w dniu - 06-02-2025 23:17 120 Przesadzacie. Moje dziecko zmieniło szkołę w 6 klasie. Z powodu przeprowadzki. Świetnie sobie dało radę.
34. Dodane przez noo, w dniu - 06-02-2025 23:19 111 Nooo Panie prezydencie. Toś mi Pan zaimponowałeś. Nie ugiąłeś się. Rozumiem, że ekonomia tutaj jest bezwzględna. Ale zadbał pan o wszystko i wszystkich. To się chwali.
35. Dodane przez Lol, w dniu - 06-02-2025 23:31 10 Ale przepraszam jakie oszczednosci? Ci nauczyciele powinni zostac zwolnieni. Tak samo jak blisko 40 osob zwolnionych urzędników ktorzy z dnia na dzien zostali bez pracy. Co ta sa jakies zubry ze sa pod ochrona? Czy moze rodziny urzednikow sa mniej glodne od rodzin nauczycieli? Rejestrowac sie do PUP i szukac roboty a nie mnozyc niepotrzebne etaty i obciazac budzet miasta
36. Dodane przez Verbum caro factum est, w dniu - 06-02-2025 23:57 01 "...w polityce trzeba po prostu kłamać powiedział były premier Marek Belka, gdy startował z list Koalicji Europejskiej w eurowyborach. Trzeba jedno kłamstwo szybko przykryć drugim kłamstwem, tak, żeby o pierwszym ludzie zapomnieli".
37. Dodane przez Mc D., w dniu - 07-02-2025 00:18 90 Brawo Panie Prezydencie w leszczyńskiej oświacie jest wiele do zrobienia.
38. Dodane przez XXXXXXXX, w dniu - 07-02-2025 00:39 100 Niestety ale patrząc na statystyki liczba dzieci uczęszczających do szkół w Lesznie z każdym rokiem drastycznie maleje, a w takiej sytuacji zamykanie niektórych placówek będzie konieczne i w pełni uzasadnione, bo nie ma sensu grzać "pustych" murów.
Przeniesienie SP1 do innych szkół jest logiczne- w centrum Leszna nie brakuje świeżo wyremontowanych placówek, które mogą przejąć uczniówi nauczycieli z SP1 (np.SP3 ). Nauczyciele zostaną przeniesieni tam gdzie uczniowie, a dzieci mają to do siebie że szybko się aklimatyzują. Wydaje się zatem, że najwiekszy problem leży w przyzwyczajeniu się społeczności tej szkoły do placówki oraz w obawie przed zmianami, co zrozumiałe. Będzie ciężko, ale ostatecznie sądzę że ta zmiana wyjdzie wszystkim na plus. Bardzo dobra decyzja.
39. Dodane przez Obserwator, w dniu - 07-02-2025 04:47 510 Nie tego spodziewaliśmy się wybierając prezydenta .Jest źle a będzie jeszcze gorzej. Należy wziąść się do pracy coś przedstawić a nie tylko narzekać. Dyplomy nie każdy może sobie kupić. Dzieci muszą się kształcić bo efekt będzie taki jaki tu widzimy .Minęło już tyle czasu od Nowych wyborów i co osiągnęliśmy? Rządzić trzeba umieć. Szanować wyborców. Kubeł zimnej wody dostaniecie już w maju . Przy wyborze Prezydenta Polski. Tylko słyszymy ze nie ma .Inflacja galopuje . Zajmujecie się pierdolami .Efektów brak . Jest tyle pustostanów. Dlaczego miasto wzamian za remont nie oddaje lokali ? Ludziom którzy by dbali o nie włożyli by też swoje oszczędności. Pomagać też trzeba umieć. Dlaczego jest mało dzieci? Bo nie.ma warunków pomagamy komu ? Obcokrajowcy korzystają nie wnosząc nic . Wszędzie muszą być zasady . Dajemy ale nie za darmo .Jak na razie te stanowiska Was przerosły
40. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 07-02-2025 06:27 49 Likwidacja 5 placówek oświatowych w Lesznie, podwyżki opłat, podatków, wskazanie swoich na stanowiska, powoływanie wielu pełnomocników, podwyżki w strefach płatnego parkowania, wybujałe fantazje dotyczące inwestycji w mieście ( przykład budynku zabytkowego SP1). Remonty gabinetów za grube pieniądze na 1 piętrze na Karasia. Tłumaczenie się jakimiś danymi bez wnikliwej analizy - to cecha obecnej władzy. Ale jest kasa na większe wynagrodzenia dla radnych, prezydenta i najbliższych. To co się dzieje w Lesznie, to jest przerażające. W ciągu miesiąca od pierwszych komunikatów rozwala się system oświaty, który funkcjonował od lat. Uśmiechacie sie ? Ja nie!
41. Dodane przez Stop, w dniu - 07-02-2025 06:29 16 Musimy być przeciw likwidacji nie tylko SP1 ale innych placówek! Jesteśmy przykładem (negatywnym) dla całego kraju. Co na to minister Nowacka !!!!
42. Dodane przez Do 2, w dniu - 07-02-2025 06:35 62 Organizuj, to się przekonasz, że większość mieszkańców ma Cię gdzieś i Twoje populistyczne argumenty zostaną rozbite w proch i pył. To co organizujesz czy tylko mocny jesteś na portalu?
43. Dodane przez Mieszkanka, w dniu - 07-02-2025 06:42 13 Wyścig szczurów " w Lesznie będzie nadal .Zatrudnijcie teraz więcej terapeutów dla dzieci bo poradnie teraz są przepełnione , miejsc brak ,a będzie zapotrzebowanie ok będzie
44. Dodane przez Obywatel, w dniu - 07-02-2025 06:50 71 To teraz wyobraźcie sobie, że jakby obok wybudowano nową szkołę z nowymi nauczycielami i nie byłaby to tzw. Budząca się szkoła , to 3/4 tych rodziców sama by przeniosła swoje dzieci dobrej nowej szkoły i wtedy by im zmiana otoczenia, podejście do nauczania i rzekome dobro dzieci by im nie przeszkadzało.
45. Dodane przez Antek, w dniu - 07-02-2025 07:30 29 A co mają powiedzieć dyrektorzy szkół jeśli ich zwierzchnikiem jest rusiecki. Referendum!!!!!
46. Dodane przez Do kom23, w dniu - 07-02-2025 07:41 71 Pani Dyrektor SP1 jest winna obecnej sytuacji, bo wprowadza dyktaturą program Budząca się szkoła. Kto to sprawdził, kto pokaże pozytywne wyniki? Eksperymenty na dzieciach? Dlaczego jak jej dziecki chodziły do tej szkoły nie wprowadzała tego? Najlepsza szkoła&))))))Dobry żart
reklama
47. Dodane przez Nowy, w dniu - 07-02-2025 07:47 512 Ludzie zapamiętajcie to : KO, PO to jedno zło, ładnie uśmiechnięci przed wyborami, dużo hasełek, przedwyborczych obietnic. PO wyborach dno i najchętniej wszystko co mogą to sprzedali, pozamykali...Ilu teraz co tak krzyczą, głosowało na obecnie rządzących?
48. Dodane przez Tomasz, w dniu - 07-02-2025 08:18 21 Panie prezydencie składałem oficjalne zapytanie w Urzędzie Miasta z prośbą o udostępnienie w formie oficjalnej i publicznie dostępnej danych dotyczących: 1. kosztów edukacji w Lesznie kwotowo i procentowo w odniesieniu do budżetu miasta 2. całkowita wielkość subwencji oświatowej 3. wielkość kwotowo i procentowo jaką miasto dokłada do edukacji powyżej subwencji 4. ile dzieci w przedszkolach, szkołach podstawowych i średnich ilościowo i procentowo nie jest mieszkańcami Leszna 5. czy w ogóle i jaką kwotę do edukacji dzieci w Lesznie dokładają gminy pochodzenia tych dzieci 6. jakie straty generuje dla budżetu miasta utrzymywanie pustych miejsc w szkołach oraz jakie straty generuje prowadzenie edukacji dla dzieci z poza Leszna przez które mieszkańcy miasta nie mają utwardzonych dróg, muszą płacić coraz wyższe podatki
Proszę dodatkowo o odpowiedź czy urząd miasta planuje na wzór urzędu w Poznaniu uregulowanie zależności kosztów edukacji dzieci z gmin ościennych w mieście?
49. Dodane przez Obywatel, w dniu - 07-02-2025 08:40 12 Do komentarza 27. Czy pan prezydent ma sam popracować nad zwiększeniem populacji dzieci w Lesznie ? Zachęcić? Już PIS zachęcał i nie zachęcił. Chyba żyją tu świadomi ludzie i wiedzą czym grozi spadek liczby urodzeń?
50. Dodane przez leszno, w dniu - 07-02-2025 08:55 33 Władza przyszła na spotkanie z określonym celu ....likwidacji szkoły ,a spotkanie to tylko "ściema pod publikę" i udawanie możliwości zmiany? Dziś widać jak stołek zmienia optykę...?
51. Dodane przez leśnianka, w dniu - 07-02-2025 09:26 25 jaki pomysł ma p. rusiecki na budynek po szkole nr 1?? nic o tym nie mówi
52. Dodane przez Ktos, w dniu - 07-02-2025 09:45 20 Prezydencie M Z BK zlikwiduj tam dyrektorki od kilku lat nie widział nie rozmawia z nami. Dyżurów w poniedziałek nie ma kasę bierze.
53. Dodane przez Gość, w dniu - 07-02-2025 10:13 61 Proszę mi pokazać sukcesy tej szkoły..
54. Dodane przez Do kom 28, w dniu - 07-02-2025 11:01 23 Pan Borowiak liczył się z głosami mieszkańców a Pan Rusiecki nie liczy się z głosem mieszkańców tylko z głosem guru Tusk każe to trzeba wykonać. Żałuję że głosowałam ba niego
55. Dodane przez obserwator111, w dniu - 07-02-2025 11:31 41 Bardzo dobra decyzja, likwidować!!
56. Dodane przez fajnopolak, w dniu - 07-02-2025 11:36 63 Czego nie rozumiecie -uśmiechajcie się szeroko
57. Dodane przez Kolo, w dniu - 07-02-2025 11:52 33 Głosowali mieszkańcy Leszna na obecnego prezydenta to mają prezydenta co ma mieszkańców i ich zdanie w głębokim poważaniu (...)
58. Dodane przez Aga, w dniu - 07-02-2025 11:56 12 Brawa dla wypowiedzi p. Honoraty Hyżyk. Bardzo mądrze wypowiedziała się w stronę rodziców dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 1. Mam nadzieję, że da im to coś do myślenia.
59. Dodane przez prawica, w dniu - 07-02-2025 12:20 31 prezydent Leszna, ze skrajnie lewicowej formacji Platforma Obywatelska (tak, tak - Platforma to lewica. Kotula i Nowacka niczym się nie różnią od mainstreamu tej partii) jest skompromitowany - kolosalne podwyżki opłat za miejsca parkingowe, podwyżki opłat lokalnych, rozdanie urzędnikom godziny wolnej od pracy przy utrzymaniu tych samych wynagrodzeń. nic więcej nie trzeba dodawać. to, co robi teraz to tylko wisienka na torcie. tłumaczy się katastrofalnym stanem budżetu? wszystkiemu winny PiS? PiS niczym istotnym nie różni się od PO. a młoda, prawdziwa prawica mówi: mamy w głębokim poważaniu stan budżetu miasta, interesuje nas stan portfela nas i naszych rodzin. uprawiacie socjalizm, utrzymujecie tonę instytucji i biurokracji - płaćcie sobie za nią i za swój budżet ze swojej kieszeni. wara od naszych.
60. Dodane przez Rodzic, w dniu - 07-02-2025 12:35 43 Pani Dyrektor sp 10 ma rację że dzieci odnalazły się podczas JEDNEGO ROKU SZKOLNEGO. przepracowanego w WSH w Lesznie. Tylko że warto dodać iż dzieci wcześniej zostały poinformowane, że zmiany są na jakiś czas aby ich szkoła była piękna, wyremontowana i dzięki temu poprawią się warunki do nauki oraz będzie bezpieczniej w szkole. Myślę że argumentacja była zbędna. Trzeba było coś powiedzieć a mówić to co chcą usłyszeć włodarze miasta pan Rusiecki i pan Grabianowski. A dziś niestety renomą szkoły jest fakt że są absolwentami sp 10.
reklama
61. Dodane przez Xyz, w dniu - 07-02-2025 12:37 41 Nazywanie Sp1 przytulną szkołą to chyba nieco na wyrost, gdzie niby ta przytulnosc ? Szary, odpychajacy z zewnątrz budynek, betonowy dziedziniec bez zieleni, bliskość wiaduktu to halas i spaliny, stare okna od których ciągnie zimą, brak sali gimnastycznej to jest problem, nie wspomnę o tym smrodzie , gdy dzieciak wraca z wuefu na miejskiej cwiczni i w całej łazience po prostu śmierdzi od jednego stroju , to co one tam muszą wdychać jak ćwiczą, bo w szkole sali nie ma. Moje dziecko w klasach 1-3 mające trudności w skupianiu uwagi dodatkowo mocno się rozpraszało, bo okna sali wychodziły na ulice od strony wiaduktu i ten ruch samochodów za oknem zawsze był ciekawszy i skutecznie odwracał uwagę, a otwarte ciepłą porą okna wpuszczały uliczny halas ,umieszczenie tych sal dla najmłodszych przy ruchliwej stronie to porażka, gdzie niby ta przytulność? Gdybym mogła cofnąć czas, nie zapisałabym dziecka do tej szkoły, od początku cos mnie odpychało od niej, ale jak to zwykle bywa mądry Polak po szkodzie...
62. Dodane przez Wnerwiony, w dniu - 07-02-2025 12:51 21 Tak działa gościu pod garnuszkiem Bodnara vel Tuska pfu
63. Dodane przez do 62, w dniu - 07-02-2025 14:30 51 Nie Bodnara i Tuska tylko swoich wyborców, w tym mnie. Dla mnie Prezydent działa na 4+ . Mam nadzieję , że będzie lepiej.
64. Dodane przez Do 63, w dniu - 07-02-2025 14:36 25 Fajnie że lubisz podwyżki wszystkiego od parkingów przez podatek od nieruchomości wodę itd. Chyba że nie masz własności samochodu no i się rzadko myjesz. Dla mnie prezydent jak na razie na 2
65. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 07-02-2025 21:33 00 Co to za prezydent co nie słucha głosu obywateli ? Ludzie przecierz samiście Go wybrali !
66. Dodane przez do 64, w dniu - 07-02-2025 22:45 20 Tak jak okradł mnie PiS wprowadzając "Nowy Ład" to nie dorówna im nikt. Okradł też ciebie , ale albo pasożytowałeś razem z nimi , albo zwyczajnie jesteś prosty jak metr sznurka. Zresztą twoje przycinki znakomicie o tym świadczą. Brawo Panie Rusiecki. Niech Pan robi swoje i ne przejmuje się tymi nieudacznikami. PiSioki to gangrena i rak społeczeństwa, ale jeszcze znajdzie się na was lekarstwo.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.