Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Marca 2025
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Dyzma, Ireneusz,
Łucja, Maria,
Mariola, Wieńczysław
Do końca roku 281 dni.
Start arrow Leszno arrow Oświadczenie szpitala w związku ze śmiercią pacjenta zarażonego malarią

Sprawę bada prokuratura

Oświadczenie szpitala w związku ze śmiercią pacjenta zarażonego malarią

13.02.2025. Radio Elka, Filip Wybieralski

Dyrekcja Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Lesznie odniosła się do sprawy śmierci 48-letniego pacjenta, który zmarł po powrocie z wakacji na Zanzibarze. W oficjalnym komunikacie poinformowano o powołaniu specjalnego zespołu ds. analizy tej sprawy.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Stawiając na pierwszym miejscu bezpieczeństwo pacjentów i jakość świadczonych usług, dyrekcja szpitala zadecydowała o powołaniu specjalnego zespołu ds. analizy tej sprawy - czytamy w oświadczeniu podpisanym przez dyrektor placówki Annę Jackowską.
Podkreślono w nim także, że zespół medyczny, który opiekował się pacjentem, działał zgodnie z najwyższymi standardami i procedurami obowiązującymi w szpitalu.

Placówka zapewnia o pełnej współpracy z wszystkimi organami i instytucjami zaangażowanymi w wyjaśnienie okoliczności zdarzenia. - Zapewniamy, że wszelkie pytania dotyczące tej sprawy zostaną rzetelnie i szczegółowo zbadane - poinformowano w komunikacie.

Przypomnijmy, że pan Robert Kowalik spędził grudniowe wakacje na Zanzibarze. Po powrocie do kraju zaczął się źle czuć. Początkowo objawy wskazywały na przeziębienie, ale stan mężczyzny szybko się pogarszał. W połowie stycznia trafił do leszczyńskiego szpitala, gdzie kilka dni później zmarł. Rodzina twierdzi, że dopiero czwartego dnia hospitalizacji wykonano testy na malarię, mimo wcześniejszych sugestii o możliwej chorobie. Szpital uważa, że dochował wszelkich procedur, a przyczyną zgonu był wstrząs septyczny. Sprawą zajmuje się prokuratura. Więcej o tym przeczytasz TUTAJ.
 
Komentarze (83)
1. Dodane przez Taczki z Polski, w dniu - 13-02-2025 21:53 88 6
Powołali zespół po wyemitowaniu reportażu w Polsacie.Przed tym faktem sprawa nie była dla nich warta uwagi....Bardzo to smutne
2. Dodane przez Rossi, w dniu - 13-02-2025 21:54 59 4
Jeśli tak wyglądają najwyższe standardy to chyba nikt nie powinien mieć wątpliwości kto tu zawinił . Samo kłamstwo lekarza przed kamerami świadczy o tym, że będą próbowali zamieść całą sprawę pod dywan, oby tylko procedury prokuratury okazały się profesjonalne .
3. Dodane przez Janusz, w dniu - 13-02-2025 21:54 63 9
"zespół medyczny, który opiekował się pacjentem, działał zgodnie z najwyższymi standardami i procedurami obowiązującymi w szpitalu. " 
 
czyli kawunia, ciasteczka, heheszki, papieroski i smartfoniki
4. Dodane przez Dobranoc, w dniu - 13-02-2025 22:00 36 4
Wstrząs to powinien mieć szpital ( wybielanie się teraz) Dla rodziny współczucia.
5. Dodane przez marian, w dniu - 13-02-2025 22:24 33 4
a ten szyderczy uśmiech Pani z reportażu siedzącej koło lekarza ?! Kto to jest ? Widać gdzie mają tą sprawę.
6. Dodane przez dziadek, w dniu - 13-02-2025 22:30 4 5
Takie życie, nie wiesz co masz pisane. Jakieś 35 lat temu syn znajomego mojego ojca pojechał na Mazury,czy nad Morze nie pamiętam. Wypożyczył motorek taki skuter miał pierwszeństwo,wyjechał samochód. Stało się najgorsze.Niemniej w tej sytuacji była duża szansa na szczęśliwy finał.
7. Dodane przez renata, w dniu - 13-02-2025 22:34 32 5
Chamski uśmieszek statystki dyrektorki widziało chyba sporo osób. Mówią o standardach, a gdzie empatia, chęć dociekania i uważnego czytania dokumentu? Czyli nic więcej nie można,bo procedury:( 
Podejscie większości lekarzy woła o pomstę do nieba.
8. Dodane przez Ela, w dniu - 13-02-2025 22:35 24 4
To te standardy jak widać zawiodły, bo doprowadziły do zgonu pacjenta. Czyli nie były one najwyższe. 
Czas coś zmienić w tym szpitalu i traktować pacjenta podmiotowo.
9. Dodane przez kornik, w dniu - 13-02-2025 22:45 17 5
"(...) działał zgodnie z najwyższymi standardami i procedurami obowiązującymi w szpitalu". A może te standardy i procedury z najwyższym poziomem w sensie obiektywnym nie mają nic wspólnego? To tłumaczenie samo w sobie jest bardzo słabe.
10. Dodane przez PL, w dniu - 13-02-2025 22:54 38 12
Co za narracja?! 
W połowie stycznia trafił do szpitala gdzie kilka dni później zmarł? 
Czwartego dnia po przyjęciu? 
Kilka tygodni po powrocie z wakacji chorował w domu bez wizyty u lekarza rodzinnego? 
Ta rodzina zaniedbała dbanie o chorego a w stanie krytycznym, oddali go ratownikom medycznym, którzy przywieźli nieszcześnika do szpitala?! 
Wina lekarzy bo rodzina zgłaszała mozliwe zagrożenie malarią? 
W domu przez tygodnie o tym nie wiedzieli? 
Błagam!
11. Dodane przez kornik, w dniu - 13-02-2025 22:54 32 3
"Lekarz: Pacjent przyznał się po dwóch dniach, że był na Zanzibarze. 
 
Dziennikarz: Ja mam taki dokument: to jest dokument wystawiony przez pogotowie, w momencie jak pacjent był zabierany. Wywiad medyczny: niedawno wrócił z Afryki, 13 stycznia. Czyli dokładnie siedem dni przed śmiercią. Państwo wiedzieliście od samego początku w takim razie, że pacjent wrócił z Afryki. 
 
Lekarz: Rodzina twierdzi, że pacjent zmarł na malarię, a my twierdzimy, że w przebiegu wstrząsu septycznego. Nie ma testów na malarię w tym szpitalu. Wykonywano rozmazy krwi i w rozmazie krwi drugim się okazało, że są widoczne zarodźce malaryczne, wcześniej one nie były widoczne." 
Czy tu ktoś nie mija się czasami z faktami i ucieka od odpowiedzi na konkretne pytanie?
reklama
12. Dodane przez tzn, w dniu - 13-02-2025 22:59 22 3
operacja się udała ale pacjent zmarł
13. Dodane przez vbnert, w dniu - 13-02-2025 23:09 15 4
A z jakiego powodu ten pacjent miał wstrząs septyczny. ? musi być przyczyna wstrząsu. Życzę rodzinie wytrwałości.
14. Dodane przez były pacjent, w dniu - 13-02-2025 23:25 14 4
To jest dobre, STAWIAJĄC NA PIERWSZYM MIEJSCU BEZPIECZEŃSTWO PACJENTA I JAKOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG :) ale się uśmiałem.
15. Dodane przez żal, w dniu - 13-02-2025 23:38 12 3
(...) Prześwieltić cały oddział wewnętrzny tam błedy są na porządku dziennym!!
16. Dodane przez Miki, w dniu - 13-02-2025 23:38 5 2
To jest kpina z ludzi... (...)
17. Dodane przez 0ddział wewnętrzny, w dniu - 13-02-2025 23:45 12 3
Wewnętrzny i nefroligia to chyba dwa oddziały w Lesznie na których trzeba by coś zmienić.  
Czy to prawda, że Ci sami lekarze pełnią czasami dyżur na tych dwóch oddziałach jednocześnie?  
A po tych wywiadach dochodzę do wniosku, że lekarzom niektórym po prostu trzeba więcej empatii.
18. Dodane przez Pytam, w dniu - 14-02-2025 00:00 18 5
Pytanie dlaczego ludzie się nie szczepią jadąc do tropikalnych krajów na wakacje? Chyba na biednego nie trafiło?
19. Dodane przez ZielonyPL, w dniu - 14-02-2025 01:15 19 3
Zasadnicze Pytanie.. Czy przed wyjazdem Rodzina zzaszczepiła się na wszystkiego typu Zagrożenia w Ty Malarię? 
moi Znajomi za każdym raem gdy wybierają się na "Egzotyczne " wyjazdy szczepią się przeciw różnym chorobami które można tam złapać.. 
Wiadomo że trzeba dodatkowo zapłacić ale można unikać takich zakażeń jeśli nie w 100% to chociaż w łagodniejszy sposób je przejść
20. Dodane przez Ina, w dniu - 14-02-2025 01:27 21 4
Niestety szpital od dawna ma złą opinię, a ten dr to dość pewny siebie facet ,wiem bo spotkałam na oddziale  
Dla nich chleb powszedni jeden w tą drugi w tamtą to nie ma znaczenia . Daj Boże by sprawę rzetelnie poprowadzono !
21. Dodane przez ass, w dniu - 14-02-2025 06:55 10 2
jak zwykle, białe kaftany nie winne niczemu...nie pierwszy raz
22. Dodane przez Szpitalowy, w dniu - 14-02-2025 07:33 16 2
Nie pierwszy raz jest tak że rodzina coś podpowiada lekarzom a oni i ch olewają. Przecież lekarz nadrzejszy od przeciętnego Kowalskiego a później no faktycznie miał Pan rację, ale jest za późno. Prawda panie doktorze W.
23. Dodane przez ja gdybym słuchał, w dniu - 14-02-2025 08:11 9 0
jednego z lekarzy w mojej przychodni już bym tego postu nie pisał od 9 lat by mnie nie było na tym łez padole. Na szczęście nie odpuszczałem i trafiłem na innych sensownych lekarzy co potrafili słuchać co się do nich mówi i nie uważali tego za głupotę tylko przyczynek do postawienia prawidłowej diagnozy
24. Dodane przez Mr., w dniu - 14-02-2025 08:14 6 2
Czasem w tym szpitalu zrobią z Ciebie alkoholika,choć nim nie jesteś.Jak do tego szpitala trafi ktoś z rodziny lekarzy pod większym wpływem to oczywiście alkoholikiem nie jest. (...)
25. Dodane przez doktor smierci, w dniu - 14-02-2025 08:31 24 1
A gdzie kondolencje ze strony szpitala? Brak empatii!!! Znam Pana Jedrzęjczaka i również nie podjął się leczenia mojego taty i to prawda że Ci sami lekarze są na nefrologii i na wewnętrznym. Może w końcu ludzie zaczną mówić głośno o tym lekarzu i ilości śmierci na jego oddziale. Ten pan nie ma sobie nigdy nic do zarzucenia a odmowa leczenia to jest wyraźnie doprowadzenie do śmierci. Najwyższa pora o to by prokuratora przyjrzała się procedurom a raczej braku ich w szpitalu w Lesznie i podejmowaniu decyzji tylko i wyłacznie przez jednego lekarza co jest niedopuszczalne. Składam również doniesienie do prokuratury i proszę aby inni zrobili to samo.
26. Dodane przez b., w dniu - 14-02-2025 08:36 22 2
Każdy kto wraca z kraju gdzie istnieje ryzyko malarii jak tylko zauważy niepokojące objawy powinien udać się do szpitala gdzie zajmują się chorobami tropikalnymi. Gorączka to jasna informacja, że dzieje się coś niedobrego. Jedziemy na wakacje cieszą się, że pokaże fotki na FB i pół znajomych będzie im zazdrościć a nikt się nie szczepi, nie uważa i nie zna zagrożenia a tym samym nie wie jak zareagować. Malaria nie bierze się z powietrza tylko przez ukąszenie. Więc to już powinien być sygnał do niepokoju i obserwowania swojego organizmu. Niech podniesie rękę ten kto wyjeżdżając do krajów gdzie nie ma obowiązkowych szczepień wykonuje je dla własnego bezpieczeństwa ( na malarię nie ma szczepionki) Co tu winić lekarzy. Musieli mieć czas na postawienie diagnozy. Normalna procedura. Takie sytuację się zdarzają. Dla nas to tylko nauka, że malaria jednak jest i zagrożenie może być śmiertelnie. Niech wyciągnie wnioski ten kto ma już wykupione wakacje. A w którym kraju jest malaria najlepiej sprawdzić na stronie krwiodawstwa :-)
27. Dodane przez asfj, w dniu - 14-02-2025 08:38 5 3
do kom 19- a jakie znasz szczepienie na malarię? I jakie szczepienia wykonują przed każdym wyjazdem :-) przecież szczepienie wykonuje się raz na kilka lat w zależności od tego na co ono jest :-) i właśnie taką wiedzę mamy a potem są tragedie
28. Dodane przez Lodka, w dniu - 14-02-2025 08:43 0 0
Szpital w Lesznie jest na bardzo niskim poziomie, przecież to jest wiadome. Żaden porządny lekarz nie będzie pracował w takiej dziurze! Tak jak potraktowano tego Pana z malarią to nic nowego, przecież tak właśnie wygląda w tym szpitalu ale i w większości zaściankowych, wiejskich szpitalach.
29. Dodane przez LUq, w dniu - 14-02-2025 08:52 14 2
Niestety z tą maszyną nie wygrasz... Taka prawda. 
 
Sprawa będzie się kręcić w sądzie przez wiele lat. Lekarz będzie bronił Lekarza. Opinie biegłych .... inne rzeczy... 
 
Do tego potrzebna jest dodatkowo masa pieniędzy...  
Smutne ale prawdziwe. Taki kraj.
30. Dodane przez DO 28, w dniu - 14-02-2025 09:32 13 1
Znam osobę, która wygrała. Da się. Jestem, aktualnie pod opieką szpitala w Poznaniu i widzę jakie są tam standardy. Niebo, a ziemia w porównaniu do Leszna. W Lesznie pacjent jest odczłowieczony. Traktuje się ludzi okrutnie... Oczywiście są wyjątki. Stara ekipa traktuje pacjentów niczym w PRL... Trzymam kciuki za lekarzy, którzy chcieliby inaczej w Lesznie, ale ciężko przebić skostniały system. Niech się w końcu coś zmieni.
31. Dodane przez noname, w dniu - 14-02-2025 09:46 6 0
no tak... najważniejsze wcześniej była zmiana nazwy... ale żeby zmienić podejście do pacjenta to po co..
32. Dodane przez krajowy turysta, w dniu - 14-02-2025 09:49 8 4
Jak słyszę te wszystkie Zanzibary, Krety,Rodos,Bali, Kanary i co tam jeszcze to już mi niedobrze. Każdy jednak ma wybór. To jest szok,polecieć tak daleko,pewno na wymarzone wakacje życia, by za chwilę być pochowanym.Kondolencje.
33. Dodane przez Azik, w dniu - 14-02-2025 10:01 12 3
Trafiłem na SOR do Leszna, wypisano mi antybiotyki, dwa dni później byłem już w prywatnej klinice - operacja. Gdybym czekał dwa tygodnie i łykał antybiotyki ze szpitala w Lesznie, już bym tego nie pisał. 
Tą "placówkę" należy zlikwidować lub ograniczyć działanie do minimum.
reklama
34. Dodane przez prof. Gąbka, w dniu - 14-02-2025 10:03 12 3
Skończcie już z tymi szczepionkami. Na głupotę się wszyscy zaszczepcie, indolenci i trole szczepienne! Nie ma takiej szczepionki, ile wam można razy to powtarzać.
35. Dodane przez W takim razie, w dniu - 14-02-2025 10:05 8 0
Trzeba wdrożyć procedury. Sekcja zwłok. To przykre, ale konieczne. Może oprócz zarodźca malarii miał coś jeszcze w organizmie co spowodowało wstrząs septyczny, a zarodziec był dodatkowym obciążeniem organizmu? Przecież mógł się tam zarazić jeszcze milionem innych chorób tropikalnych oprócz malarii.
36. Dodane przez Azik, w dniu - 14-02-2025 10:11 5 1
Tak przy okazji: 
 
6 października 2021 r. Światowa Organizacja Zdrowia(WHO) przekazała rekomendację powszechnego stosowania pierwszej szczepionki przeciw malarii Mosquirix i rozpoczęcia masowych szczepień...
37. Dodane przez Wiesiek z Lipowej, w dniu - 14-02-2025 10:19 11 2
takie sa owoce doksztalcania na lewo w kollegium tumanum o ktorym glosno pani Jackowska zdobywala szlify tam wlasnie jak tez prezydent Wroclawia Sutryk no i wasz zastepca nauczyciel wuefu ze Wschowy, ktorego sobie wybral na zastepce wasz Grzegorz Rusiecki.Sprawa rozwojowa oby jeszcze przed wojna ukarali dobitnie nieukow
38. Dodane przez podroznik, w dniu - 14-02-2025 10:24 12 6
Na malarię obowiązuje chemioprofilaktyka.. bierze się tabletki malarone. świadomi podróżnicy o tym wiedzą.. ale lepiej nie brać i sobie pić piwo pod palmami i potem szukanie winnych..
39. Dodane przez do kom.25, w dniu - 14-02-2025 10:33 8 8
Może powinien być jakiś pozew zbiorowy przeciwko temu szpitalowi i temu co się tam wyprawia..? (...)
40. Dodane przez Renata, w dniu - 14-02-2025 10:46 8 8
Czytajac te wpisy zastanawiam sie skad w ludziach tyle "jadu" . Sama bylam pacjentka szpitala i kilku moich znajomych tez.Bylismy potraktowani profesjonalnie i z ogromna empatia personelu. Zlosliwe wpisy sa nie sprawiedliwe dla personelu i nie robia nic dobrego dla potencjalnch pacjentow.
41. Dodane przez Lila, w dniu - 14-02-2025 11:11 14 3
Testy na malarie można kupić bez problemu w internecie i zaopatrzenie się w te testy, to jet niezbęde minimum, które powinien zaopatrzyć się każdy wyjeżdzający w rejony tropikalne. Poza tym gdzie był lekarz rodzinny, który jako pierwszy powinien skierować pacjenta na badania pod kątem malarii. Myślę ,że nie tylko szpital jest tu winnien.
42. Dodane przez X, w dniu - 14-02-2025 11:26 12 1
Wstrząs septyczny to skutek. Przyczyną jest zarodziec malarii. Może tak być?
43. Dodane przez do 40, w dniu - 14-02-2025 11:41 9 2
Wypowiedź typowa dla przemądrzałego Polaka! Każdy Polak jest dosłownie wszystkowiedzący! Co by za temat nie był to Polak wie! Każdy jest nagle lekarzem, prawnikiem, budowlańcem i co tam chcesz! Kobito! Od tego jest opieka zdrowotna srogo opłacana, aby robili swoją robotę! Nikt nie ma obowiązku a wręcz nie powinien diagnozować się sam, kupować sobie w internecie testy takie czy siakie! Od tego są specjaliści lekarze, laboranci i inni medycy aby profesjonalnie zająć się chorym! W sprawie tego Pana właśnie zabrakło PROFESJONALIZMU! Lekarze, którzy biorą dużą kasę za swoją robotę nie wykonali obowiązków, olali temat! Czego tu nie kumasz? Jak stawiasz dom i architekt ci w projekcie źle obliczy stropy i wszystko ci na łeb j..nie to co powiesz? że należało w internecie kupić test na wytrzymałość betonu i samemu sprawdzać? skąd się takie dziwaki jak ty biorą?!
44. Dodane przez do 37, w dniu - 14-02-2025 11:44 9 10
Masz coś z głową? co to ma do rzeczy? niech sobie pije co chce! jakieś tam malaryczne tabletki nie są obowiązkiem, natomiast wykonanie swojej roboty przez lekarza JEST OBOWIĄZKIEM! Lekarze dopuścili się zaniedbać i nie pisz bzdur!
45. Dodane przez jędrzej, w dniu - 14-02-2025 11:49 8 7
Te szkalujące niesprawiedliwe komentarze oceniające Szpital który codziennie ratuje i leczy pacjentów z całego regionu i robi wszystko żeby leczenie odbywało się na najwyższym poziomie świadczą o niewiedzy społeczeństwa i uczciwego podejścia do zdarzenia
46. Dodane przez Ktoś, w dniu - 14-02-2025 12:02 8 1
Malaria malaria.... Mnie zastanawia dlaczego nadal nie ma siły żeby zmusić pielęgniarki z oddziałów typu ortopedia czy interna do szkoleń. Nie posiadają podstawowej wiedzy i nie analizują parametrów czy wyników a przecież są samodzielnym zawodem zgodnie z ustawą. Tylko potrafią mówić że to nie należy do ich kompetencji bo nawet nie wiedzą co podają. Gdyby lekarz napisał w zleceniach że ma skoczyć z okna to co druga by skoczyła. 
To nie pierwszy pacjent znaleziony rano w takim stanie. Lekarz nie siedzi ciągle nad chorymi. Ja się pytam gdzie była reszta personelu od dnia przed przyjęciem na AiIT.? 
Oddział intensywnej terapii też musi mieć czas żeby udzielić pomocy. A interna dzwoni jak już jest za późno. I to nie jest pierwszy raz
47. Dodane przez Do 35, w dniu - 14-02-2025 12:18 4 0
Są obecnie nawet dwie takie szczepionki. Obie wytwarzane nieco w inny sposób w dwóch różnych firmach farmaceutycznych. RTS,S i R21/MatrixM. Z tym, że one są nadal w fazach sprawdzania na populacjach ludzi żyjących na terenach malarycznych. Chodzi tu o ochronę mieszkańców stref malarycznych w tym głównie dzieci. Biorąc pod uwagę ilość turystów, czy podróżników w stosunku do ludzi stałe zamieszkujących tamte tereny, to jednak turyści stanowią minimalny procent ludzi zagrożonych tym pierwotniakiem. Dla turystów wciąż zaleca się stosowanie leków antymalarycznych. Przed, w trakcie i po podróży. Szczepionki dla podróżnych być może wejdą w przyszłości. W Polsce są trudno dostępne.  
 
Komary przenoszą nie tylko tę chorobę. Jest jeszcze żółta febra, denga, chicungunja, japońskie zapalenie mózgu, wirus Zika, wirus zachodniego Nilu. U nas natomiast problemem są kleszcze, które oprócz boreliozy przenoszą wirusowe zapalenie opon mózgowych. I przy tym ostatnim mamy już skuteczna szczepionkę.  
 
Czym można się jeszcze zarazić w krajach trzeciego świata? Cholera, dur brzuszny, polio. I to co u nas też występuje: krztusiec, odra, gruźlica, WZW A i B, meningokoki, covid-19.  
 
Cykl rozwojowy zarodźca malarii w ciele człowieka jest złożony i wieloetapowy. Pierwszy poziom to wstrzyknięcie przez komara zarodźca malarii w formie sporozoitów. I na tym etapie mają działać przeciwciała wytworzone w drodze szczepienia. Mają unieczynnić formę pasożyta, jaką są sporozoity tak, aby nie zagnieździły się w komórkach wątroby, które są ich pierwszym celem. W komórkach wątroby pasożyt przekształca się w inną formę tzw. merozoitów. Tej formy przeciwciała wytworzone przez szczepionkę nie zwalczają. Część pasożytów przedostaje się z wątroby do krwiobiegu skąd pasożyt może zostać pobrany przez kolejnego komara, być może nie będącego jeszcze nosicielem, u którego zachodzi cykl płciowy pasożyta. I tak w kółko Macieju. To tak w telegraficznym skrócie. Dlatego te szczepionki dla ludzi stale żyjących na terenach malarycznych są tak wielka szansą.
48. Dodane przez Do 19, w dniu - 14-02-2025 12:19 10 0
Do 19. Powinien. Nie ma jednak obowiązku. Wybrał ryzykowny wariant. Niestety, przegrał. Swoją drogą, wyjazd bez szczepień w te rejony to bardzo, bardzo słaby pomysł. 
 
W ramach przypomnienia - Uniwersytet Medyczny w Poznaniu z tego co pamiętam to kilka lat temu miał w planach zlikwidować Klinikę Chorób Tropikalnych i Pasożytniczych na "Przybysza". To się chyba nie stało, ale pewności nie mam. Leczą/leczyli tam trudne i rzadkie choroby. Jeśli jest uzasadnione podejrzenie tropikalnej choroby to chciałbym by z automatu lekarz miał jakąś listę predefiniowanych badań robionych od razu po przyjęciu i by wysyłał wyniki do konsultacji tam... (ale czego ja wymagam). Trzeba pamiętać, że lekarze są specjalistami w wąskiej dziedzinie, to za duży obszar by być omnibusem. Pierwsze diagnozy opiera się o najbardziej prawdopodobne przyczyny w naszym kraju. 
 
Co do wpisu nt. potencjalnej malarii - na tą chwilę nie wiemy czy zostało to przeoczone. Mam nadzieję, że prawda zostanie wyjaśniona i sprawiedliwości stanie się zadość - jeśli lekarz jest niewinny to będzie uniewinniony i będzie to podane do publicznej wiadomości, i na odwrót.
49. Dodane przez do 36, w dniu - 14-02-2025 12:20 4 0
śledztwem objętych jest ponad 50 osób, a w sprawie postawiono ponad 200 zarzutów i większość osób nie było nawet na listach studentów, choć otrzymywało dyplomy ukończenia uczelni.  
Prywatna uczelnia Collegium Humanum oferowała szybkie kursy MBA i inne programy ułatwiające zdobywanie dyplomów często wykorzystywanych do awansu w strukturach spółek Skarbu Państwa. Część z tych dyplomów wystawiała bez odpowiedniego procesu edukacyjnego, a ich wiarygodność miały zapewniać współpracujące uczelnie zagraniczne, które w rzeczywistości nie miały do tego uprawnień. CBA dotychczas zatrzymała kilkadziesiąt osób związanych z nieprawidłowościami w Collegium Humanum.
50. Dodane przez Krzysio, w dniu - 14-02-2025 12:43 11 1
Półtora roku temu z takim samym podejrzeniem pojechałem do Poznania, gdzie jest oddział specjalizujący się w tropikalnych chorobach. O 1 w nocy ściągali lekarza żeby zrobić mi na SORze badania na malarię... Mając "opiekę" NFZ w całej Polsce to trzeba być niespełna rozumu żeby jechać do naszego "wojewódzkiego zakładu pogrzebowego im. Jonstona w Lesznie"... Zwłaszcza gdy poznań jest 40 minut drogi stąd...
51. Dodane przez Piotr, w dniu - 14-02-2025 13:02 6 6
Lekarze nie są cudotwórcami. Ciężko pracują, a jak widzą takie komentarze, to im się najnormalniej w świecie odechciewa... Odchodzą na prywatę lub za granicę. I wtedy bulwers, że kolejki, albo pracują na 2 oddziałach. Podziękujcie ministrze.polonistce Leszczynie, albo... sobie
52. Dodane przez Mery, w dniu - 14-02-2025 13:05 12 5
Ja będę tez krytykowała oddział wewnętrzny leszczyńskiego szpitala i uważam, że takiego bałaganu, brudu chyba jeszcze nie spotkałam , a co dopiero powiedzieć o opiece lekarskiej na tym oddziale. Miałam szczęście, że wyszłam z niego żywa. Najgorsze jest to, że lekarzom tam się wydaje, że są profesorami i żadnych konsultacji z fachowcami nie przeprowadzają.
53. Dodane przez vvv, w dniu - 14-02-2025 13:21 3 10
na biednego nie trafiło, mógł pojechać do Osiecznej , tam też jest plaża w woda, ze to nie ma malarii
54. Dodane przez H, w dniu - 14-02-2025 13:31 1 1
W przebiegu malarii dochodzi do niszczenia czerwonych krwinek oraz komórek wątroby przez różne formy pasożyta. To chyba może wywołać wstrząs septyczny? Jedno drugiego nie wyklucza. Moim zdaniem.
55. Dodane przez ONA, w dniu - 14-02-2025 13:40 10 4
Wszyscy narzekają na szpital że źle że umieralnia że personel lekarze okropni to pytam dlaczego takie tłumy tam są dniami i nocami jak jest tak strasznie to siedźcie w domach przychodzicie z każdą pierdoła do szpitala ja chodzę do poz i tam dostaję pomoc
56. Dodane przez Skoro, w dniu - 14-02-2025 13:42 15 0
Skoro pogotowie odnotowało fakt pobytu w Afryce, a lekarze na oddziale nie wiedzieli o tym, to może szwankuje obieg dokumentów w tym szpitalu?
57. Dodane przez Generalnie, w dniu - 14-02-2025 13:45 7 1
Wszystko poszło nie tak. Pacjent się nie zabezpieczył przed malaria? Po powrocie zlekceważył pierwsze objawy? Po przybyciu karetki transport do szpitala i nieprzekazanie info na oddział o tej Afryce? Pacjent przyznał się dwa dni przed śmiercią na oddziale? No i może już by nic nie pomogło skoro to była faza zaawansowana? A może by pomogło? Tego się nie dowiemy.
58. Dodane przez a, w dniu - 14-02-2025 13:48 11 1
Ciekawe czy pacjent i jego rodzina zastosowała profilaktykę przed wyjazdem do tego kraju? Jak robi 99 procent osób.. W żadnej relacji nie ma o tym informacji. To powoduje, że po prostu w Polsce malarii nie ma. Nie ma testów, nie ma nawet leków w ośrodkach chorób tropikalnych. Ciekawe czy sczepił się przed laty na covid? Najlepiej: winni są wszyscy dookoła.
59. Dodane przez Myślę, w dniu - 14-02-2025 13:50 2 1
Że ludzie nie zdają sobie sprawy jak niebezpieczna jest ta choroba. Myślą sobie może, a najwyżej jak coś złapię, to mnie wyleczą w Polsce. No bo dlaczego nie biorą tych leków? Tego nie rozumiem.  
Uważam, że każdy z nas powinien myśleć o tym, że y nie być leczonym. Bo kontakt z opieką zdrowotną nigdy nie jest przyjemnością. Robić wszystko, żeby tam nie trafić, bo jak widać w sytuacjach podbramkowych może być różnie. Umiesz liczyć, licz na siebie.
60. Dodane przez do 36, w dniu - 14-02-2025 14:11 3 0
śledztwem objętych jest ponad 50 osób, a w sprawie postawiono ponad 200 zarzutów i większość osób nie było nawet na listach studentów, choć otrzymywało dyplomy ukończenia uczelni.  
Prywatna uczelnia Collegium Humanum oferowała szybkie kursy MBA i inne programy ułatwiające zdobywanie dyplomów często wykorzystywanych do awansu w strukturach spółek Skarbu Państwa. Część z tych dyplomów wystawiała bez odpowiedniego procesu edukacyjnego, a ich wiarygodność miały zapewniać współpracujące uczelnie zagraniczne, które w rzeczywistości nie miały do tego uprawnień. CBA dotychczas zatrzymała kilkadziesiąt osób związanych z nieprawidłowościami w Collegium Humanum.
61. Dodane przez pacjent, w dniu - 14-02-2025 14:16 8 1
To tak tylko dodam że różnie to bywa ale nie można szufladkować ani lekarzy ani pielęgniarek bo problem stanowią pojedyncze osoby najczęściej. Dwa lata temu trafiłem na SOR ze wstrząsem septycznym, słowa uznania dla lekarzy. Niestety jedna z pielęgniarek o długoletnim stażu schodząc z dyżuru powiedziała mi tak żeby nikt nie słyszał że następnym razem z takim czymś to do rodzinnego lekarza. No to z takim podejściem niektórych pracowników służby zdrowia to nie ma się co dziwić że dochodzi do tragedii.
62. Dodane przez Marek, w dniu - 14-02-2025 15:24 6 0
Nie mam za bardzo zaufania do leszczyńskiego szpitala. od pięciu lat przebywałem pod kontrolą onkologiczną. W 2019 przeszedłem operację raka jelita grubego w Warszawie. Po przyjęciu 12 chemioterapii i resekcji jelita zostałem oddany pod kontrolę onkologiczną w Lesznie. Warszawa zaznaczyła , że będą przeżuty. W maju 2024 pojawił się guz wielkości 2 cm. na lewym płucu. Lekarz uspokajał mnie , że to jeszcze o niczym nie świadczy. W pazdzierniku 2024 tomografia wykazała 2 guzy na lewym płucu. lekarz opisujący tomografię zaczął bić na alarm. Prowadzący onkolog stwierdził , że nie ma się czym przejmować. Wypisał skierowanie na tomografię i markery nowotworowe na maj 2025. Zaniepokojony pojechałem do Warszawy i okazuje się , że przerzut jest już zaawansowany i większe szanse na przeżycie miałbym, gdybym się zgłosił 7 miesięcy wcześniej. W twej chwili przygotowywany jestem do operacji w Narodowym Szpitalu Onkologicznym w Warszawie. Mam żal do onkologa z Leszna. ale czy słusznie ? Może to pacjent powinien pilnować swoich spraw jeśli mu na życiu zależy. W każdym razie do szpitala w Lesznie zaufania nie mam.
63. Dodane przez Marek, w dniu - 14-02-2025 15:26 9 1
Nie mam za bardzo zaufania do leszczyńskiego szpitala. od pięciu lat przebywałem pod kontrolą onkologiczną. W 2019 przeszedłem operację raka jelita grubego w Warszawie. Po przyjęciu 12 chemioterapii i resekcji jelita zostałem oddany pod kontrolę onkologiczną w Lesznie. Warszawa zaznaczyła , że będą przeżuty. W maju 2024 pojawił się guz wielkości 2 cm. na lewym płucu. Lekarz uspokajał mnie , że to jeszcze o niczym nie świadczy. W pazdzierniku 2024 tomografia wykazała 2 guzy na lewym płucu. lekarz opisujący tomografię zaczął bić na alarm. Prowadzący onkolog stwierdził , że nie ma się czym przejmować. Wypisał skierowanie na tomografię i markery nowotworowe na maj 2025. Zaniepokojony pojechałem do Warszawy i okazuje się , że przerzut jest już zaawansowany i większe szanse na przeżycie miałbym, gdybym się zgłosił 7 miesięcy wcześniej. W twej chwili przygotowywany jestem do operacji w Narodowym Szpitalu Onkologicznym w Warszawie. Mam żal do onkologa z Leszna. ale czy słusznie ? Może to pacjent powinien pilnować swoich spraw jeśli mu na życiu zależy. W każdym razie do szpitala w Lesznie zaufania nie mam.
64. Dodane przez Do 60, w dniu - 14-02-2025 17:57 2 1
Coś mi to przypomina. Czyżby to ta sama pielęgniarka starsza stażem, która dla mnie była obcesowa? Ona tam jeszcze pracuje? Mam doświadczenie z SOR Leszno sprzed 10 lat i chyba już miała swoje lata. Czyżby to ona? Jeśli tak, to potrafię sobie wyobrazić, że było niekompetentnie i złośliwie. Ona tam była taka królowa Bona, co jej pacjenci generalnie w życiu służbowym przeszkadzali. Może też schorowana? Trochę tak wyglądała. Na zmęczoną życiem i zgorzkniałą. Pewnie ma też swoje problemy jak każdy.
65. Dodane przez Ja, w dniu - 14-02-2025 17:57 5 3
Czy ten człowiek w ogóle trafił na oddział wewnetrzny, skad te informacje? Lekarz udzielający wywiadu jest rzecznikiem szpitala po prostu więc wiadomo ze go reprezentuje w mediach. Puknijcie sie ludzie w głowę. Jedna pani drugiej pani i bzdurne ploty idą jak burza i jeszcze nakręcają naszych leszczyńskich wszystkowiedzących internautów. Zapytajcie lepiej czy rodzinny zlecił test na malarię, czy dal skierowanie do specjalisty chorób tropikalnych. Bo na ten temat jakoś cicho sza. Dramat, a jak trwoga, to wtedy wieczorynka, sor i jakoś wtedy leszczyński szpital jest cacy. Brak słów. Może zaczekajmy co ustali prokuratura.
66. Dodane przez do 64, w dniu - 14-02-2025 19:42 8 4
Leszczynska prokuratura? Ta sama ktora stwierdzila, ze radnej Baksalary zgodnie z przepisami wyremontowano mieszkanie?
67. Dodane przez Pacjent 24, w dniu - 14-02-2025 20:34 1 2
Witam odnoszę się tej sprawy bo mnie przerasta nie. 
Każdy z nas jeśli coś się dzieje to wali na szpital bo pomoże tak? A poradziecie sobie sami skoro szpital jest nie ok. 
ci państwo przed wyjazdem zostali poinformowani przez biuro podróży czy inne stancje poinformowani że warto zaszczepić się na malarię w tych regionach??? Podejrzewam olane wakacjami.to teraz trwogaedo boga?? Z każdym rejonem trzeba zapoznać a nie tylko przyjemności i lecieć.Skoro się zakaziła to trzeba szukać szpitala zakaźnego a nie wielospecjalistycznego.proste i na temat
68. Dodane przez On, w dniu - 14-02-2025 20:37 5 3
A tak nawiasem jeśli jest ten szpital taki czy owaki waszym zdaniem to po co tam szukacie pomocy (...)
69. Dodane przez Do 67, w dniu - 14-02-2025 21:45 3 0
Bo jest najbliżej? Bo karetka tam zawozi? Bo w okolicy nie ma innych? Nie ma specjalnie w Lesznie wyboru. Jeśli jest pilna potrzeba, to się jedzie tam gdzie blisko. Jak planuję konsultacje lub zabieg mogę wybrać Poznań lub Wrocław. Proste.
70. Dodane przez do 65, w dniu - 14-02-2025 21:47 2 0
Tak. Leszczyńska. A co? Też zła?? Tak jak szpital? Oj, w takim przypadku starch się bać, pozostaje już tylko się szybko z tego miasta ewakuować, jak tu na żadne służby liczyć nie można, a zagrożenie czyha głównie tam gdzie oczekujemy pomocy. I skoro prokuratura też be, to po co w ogóle zgłoszenie sprawy???? Absurd goni absurd.
71. Dodane przez trzezwomyslacy, w dniu - 14-02-2025 21:55 6 5
Kochani rodacy Polacy wybierzmy Grzegorza Brauna na Prezydenta a wiele naszych problemow zostanie rozwiazanych , pozdrawiam
72. Dodane przez Do 67, w dniu - 14-02-2025 22:18 3 0
Przecież czytam, że pan Marek miał terapię w Warszawie i to bardzo poważną, bo onkologiczną. Potem skierowano go na kontrolę do poradni w Lesznie. I tam został jego problem zbagatelizowany, mimo, że wykryto przerzuty. No więc znów postanowił wrócić do placówki w Warszawie. Osobiście znam natomiast pana, który przeszedł operację też onkologiczną w Gdańsku , a mieszka w powiecie leszczyńskim. Do poradni najbliżej ma do Leszna. Jest osobą zaawansowaną wiekiem i schorowaną. Wielkie podróże już nie dla niego. Ludzie chcą się w Lesznie leczyć, chcą mieć zaufanie, ale jak, skoro takie są historie jak np. pana Marka, albo pacjenta z kom. 60? W każdej placówce medycznej są lepsi i gorsi specjaliści i pielęgniarki. Jedni pacjenci mają szczęście i trafiają na tych sensownych, a inni już tego szczęścia mają mniej. Wtedy tracą zaufanie i mają swoje zdanie na temat szpitala. Nie można się im dziwić. Każdy chciałby być zdrowy i nie chodzić po poradniach i szpitalach, bo to żadna radość. Najlepiej być zdrowym. To wie każdy. I tego sobie życzmy. Żebyśmy nie musieli korzystać z żadnych placówek medycznych. Ani z NFZ, ani z komercyjnych, ani w Lesznie, ani w Warszawie.
73. Dodane przez Do 64, w dniu - 14-02-2025 22:55 1 1
Nie jest cacy. Jest najbliżej. Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma? Jest koniecznością, a nie wyborem.
74. Dodane przez Przecież, w dniu - 14-02-2025 23:05 5 0
Przecież nie wszyscy są niezadowoleni. Gdzieś tam u góry komentarzy jakaś osoba była zachwycona pobytem w tym szpitalu. Każdy ma inne doświadczenia i tyle. Jest temat szpitala, to ludzie sobie piszą. O co to larum? Niech sobie popiszą jak chcą. Przecież jest wolność słowa. Tak, czy nie? A widać nie wszystko jest takie cacy, skoro są rzeczowe głosy niezadowolonych. To już na margines tej konkretnej sprawy. A stawianie sprawy "po co tam chodzicie" jest niepoważne. Jest szpital działający w ramach NFZ i ma świadczyć usługi na odpowiednim poziomie. To są jakieś wygórowane wymagania? Nie. Tylko nas przyzwyczajono, że mamy cicho i z pokorą przyjmować różne niedogodności. Powiem krótko. Jak najdalej od wszelkich placówek medycznych. Zdrowia.
75. Dodane przez ad 67, w dniu - 14-02-2025 23:17 2 0
Tam szukamy, bo nie mamy samochodu ani kierowcy, który zawiózłby do Poznania. Powtarzam pytanie: czy można z Leszna zamówić odpłatnie i natychmiast (w razie potrzeby) transport medyczny? Bo planowe leczenie staram się załatwiać w Poznaniu.
76. Dodane przez misia, w dniu - 15-02-2025 01:18 6 0
Są różni lekarze.....niestety jak ze wszystkim. Jednak zbagatelizować objawy po powrocie z Zanzibaru.....Wystarczyło zainteresować się !!!! Pacjent był silnym facetem ......Ktoś zawinił, bo nie doczytał. To jest przykre. Jest mnóstwo niedoczytania, nieoduczenia. Czasem wystarczy skojarzyć objawy i fakty.....Jednak trzeba samemu usiąść i poczytać... i wtedy czasem się uda podpowiedzieć ...lekarzom.
77. Dodane przez Rany, w dniu - 15-02-2025 10:06 3 1
"działał zgodnie z najwyższymi standardami i procedurami obowiązującymi w szpitalu." To znaczy, że trzeba jak najszybciej zmienić standardy i procedury by następnym razem nie powtórzyła się ta tragedia.
reklama
78. Dodane przez Do 67 ( nie od nr 67, bo nie piszę tak, żeby trzeba było cenzurować), w dniu - 15-02-2025 10:26 0 1
Są strony w internecie oferujące transport medyczny w całym kraju. Firmy prywatne z pewnością dadzą radę. Koszt będzie zapewne wysoki. Ostatnio taksówkarz mówił mi, że za kurs do Poznania bierze 400 zł. Pytałem z ciekawości, nie żeby korzystać. Myślę, że cena transportu karetką może być podobna.
79. Dodane przez Hans Kloss, w dniu - 15-02-2025 11:22 4 3
Dlaczego tzw. lekarze, którzy podczas Kaszlu 19 (...) niesprawdzoną substancją miliony ludzi mieliby ich teraz nagle ratować? 
Jasiu zapytałby pana dyrektora na dziedzińcu szkolnym - gdzie tu logika?
80. Dodane przez Do 67, w dniu - 15-02-2025 14:39 1 0
Ano dlatego, że co miesiąc każdy płaci parapodatek na utrzymanie tego państwowego szpitala i może nie chce drugi raz płacić za szpital prywatny. Poza tym jak się trafi na takiego dr. Pioterka na sorze, to naprawdę się pacjentem zajmie. Nie wiem, czy jeszcze tam pracuje, ale pozdrawiam Go serdecznie.
81. Dodane przez Hmmmm, w dniu - 15-02-2025 17:46 4 1
A rodzina była zaszczepiona przed wyjazdem? Bo to jednak ważne.
82. Dodane przez do 80 Sw. Piotr, w dniu - 15-02-2025 20:50 0 1
tak , byla zaszczepiona w 2021 roku ale o miesiac prosze sie spytac pretensjonalnych bo ja dzisiaj na nocke i srajfony nie dzialaja
reklama
83. Dodane przez Ala, w dniu - 15-02-2025 21:16 5 0
NA MALARIE NIE MA SZCZEPIONKI ALE JEST LEK PREWENCYJNY. Pozdrawiam znawców.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Do wynajęcia działka... Nowawieś 700
Atrakcyjne mieszkani... Kościan 2000
Pokoje , kwatery les... Leszno 1000
Wynajmę miejsce pod ... Leszno 1000
Sprzedam dom w wyjąt... Leszno 1800000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj