Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
31
Marca 2025
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Beniamin, Balbina,
Kornelia, Gwidon
Do końca roku 275 dni.
Start arrow Leszno arrow Rondo przy wiadukcie źle oznakowane

Kierowca wygrał sprawę w sądzie

Rondo przy wiadukcie źle oznakowane

28.03.2025. Radio Elka, Bartłomiej Klupś


(Fot. Archiwum)
Rondo im. Żwirki i Wigury w Lesznie, oddane do użytku w maju 2022 roku, stało się obiektem sporych kontrowersji. Jeden z kierowców, który brał udział w kolizji udał się do Sądu Rejonowego w Lesznie z próbą udowodnienia swojej niewinności, wykazując, że winnym zdarzenia była błędna organizacja ruchu. Sprawa zakończyła się na jego korzyść, a wyrok sądu wywołał szeroką dyskusję o bezpieczeństwie na nowych rondach.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
O sprawie poinformował portal onet.pl. Kierowca, który został obwiniony o spowodowanie kolizji, postanowił walczyć o swoją niewinność. Obrony podjął się mecenas Jonatan Hasiewicz, który w sądzie udowodnił, że przyczyną incydentu nie była nieuwaga czy błąd uczestników ruchu, ale wadliwie zaprojektowana organizacja ruchu na rondzie im. Żwirki i Wigury. Obrońca skierował sprawę do Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, wskazując, że oznakowanie i wyznaczenie pasów ruchu na rondzie jest
niezgodne z obowiązującymi przepisami, a tym samym wprowadzało kierowców w błąd.

Hasiewicz zwrócił uwagę na dwa kluczowe problemy związane z organizacją ruchu na tym rondzie. Po pierwsze, na rondzie zastosowano linię P-1d (pojedynczą linię przerywaną), która według przepisów powinna być używana do rozdzielania pasów ruchu w tym samym kierunku. Na rondzie w Lesznie jednak linia ta przecinała kierunki ruchu, co mogło prowadzić do nieporozumień i wypadków. Po drugie, rondo w Lesznie ma średnicę 40 metrów, co według obowiązujących przepisów oznacza, że nie powinno się na nim wyznaczać pasów ruchu. Zgodnie z rozporządzeniem, pasy ruchu są dozwolone tylko na rondach o średnicy większej niż 65 metrów.

Jak informuje onet.pl, na podstawie przedstawionych dowodów, wojewoda Wielkopolski 22 sierpnia 2024 roku wydał decyzję stwierdzającą, że organizacja ruchu na rondzie w Lesznie jest nieprawidłowa. Z kolei Sąd Rejonowy w Lesznie, rozpatrując sprawę kolizji, wydał wyrok 29 sierpnia 2024 roku, który jednoznacznie uznał, że żadnemu z uczestników ruchu drogowego nie można przypisać odpowiedzialności za zdarzenie. Sędzia stwierdził, że oznakowanie na rondzie wprowadzało kierowców w błąd, sugerując różne sposoby jazdy, co mogło prowadzić do nieporozumień i kolizji. - Ruch drogowy powinien być zorganizowany w taki sposób, aby nie wymagał od kierowcy szczegółowych analiz organizacji ruchu z mapą topograficzną - podkreślił sędzia.

Wyrok sądu w Lesznie ma istotne znaczenie, nie tylko w kontekście konkretnej sprawy, ale także dla całego systemu organizacji ruchu drogowego. W odpowiedzi na to orzeczenie mecenas Jonatan Hasiewicz zabrał głos podczas Kongresu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2025 w Krakowie, gdzie zaprezentował obraz sytuacji na rondzie w Lesznie z naszkicowanym zdarzeniem drogowym. Co ciekawe, obecni na kongresie policjanci nie byli w stanie odpowiedzieć na pytanie kto jest winny kolizji.
 
Komentarze (58)
1. Dodane przez Henio, w dniu - 28-03-2025 11:05 33 1
Czy organizacją ruchu została zmieniona
2. Dodane przez taka prawda, w dniu - 28-03-2025 11:07 42 5
Najgorszy jest zjazd w Wolińską. Krytycznie o ruchu na rondzie wypowiadały się rzesze kierujących zaraz po jego otwarciu, ale także na spotkaniach z mieszkańcami. I co? I nic! urzędnicy mają w d..ie tego rodzaju uzasadnioną krytykę. Wykonano dokładnie zgodnie z bardzo krytykowanym planem. Rondo Gronowo z jednym pasem na Lipno, usunięcie pasa ruchu na al.Krasińskiego i wiele innych idioctw za rządów borowiaka... to pokazuje jak bardzo niekompetentne osoby zarządzają drogami. W sumie trudno się dziwić, prawdziwi fachowcy nie idą do pracy w urzędzie...
3. Dodane przez Leszczyniak, w dniu - 28-03-2025 11:09 49 4
DK12 po przebudowie to kompletna katastrofa, a to rondo jest symbolem partactwa Borowiaka i spolki.
4. Dodane przez Kierowca, w dniu - 28-03-2025 11:10 39 1
"Ruch drogowy powinien być zorganizowany w taki sposób, aby nie wymagał od kierowcy szczegółowych analiz organizacji ruchu z mapą topograficzną" - i to jest wg mnie najważniejsza wytyczna, którą powinni się kierować ludzie organizujący ruch. Wszechobecna znakoza i dziwaczne rozwiązania, które wymagają kilkuminutowej analizy, by ustalić co autor rozwiązania miał na myśli, to u nas norma. By nie szukać daleko - rondo Rataje w Poznaniu. Były na jego temat artykuły i reportaże w internecie. W godzinach szczytu nie ma cyklu świateł w którym ktoś by na kogoś nie zatrąbił czy nie wymusił na kimś pierwszeństwa. I co? I nic - miejski inżynier ruchu nie widzi problemu, bo wszystko jet zgodne z przepisami. A to, że rondo od lat przewodzi w statystykach kolizyjności jest wg niego wyłącznie winą kierowców.
5. Dodane przez Rafi, w dniu - 28-03-2025 11:13 22 1
Nielegalnie wyznaczyli pasy ruchu na za małym rondzie. Teraz sprawdzą średnicę wszystkich rond w Lesznie i zlikwidują pasy ruchu. Policja się wymądrza, a jak widać się nie zna. Wiele znaków jest postawionych nielegalnie. Znak stop przed przejazdem kolejowym jest nielegalny. Znak droga dla rowerów gdy droga dla rowerów nie spełnia parametrów też nielegalny. Znaki zakazu parkowania, zakazu wjazdu, zakazy ruchu są najczęściej postawione nielegalnie. Można karać za nieprzestrzeganie nielegalnie postawionych znaków i można nie przyjmować mandatów za wykroczenia z powodu nielegalnie postawionych  
znaków.
6. Dodane przez Mirek, w dniu - 28-03-2025 11:14 25 2
Czyli powinno zostać zamknięte na czas zmiany organizacji ruchu. Kto odpowie za ewentualne kolizje powstałe do tego czasu? Miasto? Prezydent? Jakiś naczelnik??
7. Dodane przez Adam do 2, w dniu - 28-03-2025 11:15 14 12
Akurat zjazd na Wolińską jest bardzo łatwy.
8. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-03-2025 11:17 32 2
przecież od samego początku były głosy i komentarze że rondo jest wadliwe ale urzędnicy twierdzili że jest ok......
9. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 28-03-2025 11:21 23 1
Mówiło się o tym od pierwszego dnia funkcjonowania tego ronda i to była kwestia czasu. Niemniej jednak, tam nadal i tak obowiązuje wolna ameryka i ludzie nie widzą jak jechać.  
 
Oczywiście drugą sprawą jest fakt fatalnej przebudowy tej drogi. Powinny być cały czas dwa pasy, które powinny zwężać się dopiero przed lotniskiem. A najśmieszniejsze jest to, że przez pół długości ulicy Szybowników jest ścieżka pieszo-rowerowa, która w pewnym momencie się znacznie zwęża i jest tylko dla rowerów (tak mówią znaki na ścieżce).  
 
W świetle powyższej sprawy z kolei, poszkodowany powinien dochodzić zadośćuczynienia od urzędnika, który wydał błędne decyzje.  
 
Dużo się mówi o deregulacji ostatnio - oznakowanie ruchu drogowego powinno być jednym z priorytetów. Znak pogania znak, który pogania kolejny znak i wszystkie na końcu się wykluczają.
10. Dodane przez Jacek, w dniu - 28-03-2025 11:33 4 2
Zjeżdżam z tego ronda w osiedle i rzadko mi się zdarza, żeby ktoś jadący od Strzyżewic, mając znak ustępowania pierwszeństwa, zastosował się do tego znaku. Nikt nie patrzy na kierunkowskaz osoby jadącej wewnętrznym pasem.
11. Dodane przez Y do 2, w dniu - 28-03-2025 11:36 6 4
Nie umiesz skręcić w prawo? Jak można prościej niż na Wolińską jeszcze zrobić...
12. Dodane przez :), w dniu - 28-03-2025 11:41 10 19
Rondo jest dobrze zrobione, po prostu jeździć nie umiecie. A jak się coś stanie to lecicie płakać do sądu i gazet.
13. Dodane przez Gruby, w dniu - 28-03-2025 11:42 7 2
Zawsze kosmiczne ceny remontów tłumacza tym, że nad projektami pracuje szereg fachowców i trzeba im sporo zapłacić za ich wiedzę, a jak jest to widać w powyższym artykule. Pozdrawiam
14. Dodane przez 123, w dniu - 28-03-2025 11:50 27 3
Dla paru co nie umieją jeździć trzeba by przemalować rondo i będzie bezpieczniej.
reklama
15. Dodane przez Ekolog, w dniu - 28-03-2025 11:52 4 11
Żadne przepisy nie ustalają jak poruszać się po rondzie wielopasmowym, więc to na co powołuje się sąd to bajki.
16. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-03-2025 12:01 9 4
Brawo ten Pan. Zwłaszcza, że mu się w ogóle chciało poświęcać swój czas na to.
17. Dodane przez ale jaja, w dniu - 28-03-2025 12:06 6 1
I kto za to zapłaci?????
18. Dodane przez Dadada, w dniu - 28-03-2025 12:20 10 0
Ot, dorobek Borowiakowej ekipy. Jak ktoś nie dopuszcza do swojej jaźni sekundnikow to i nic dziwnego że zatrudnia gamoni. Jest jeszcze rondo gronowo w jego (ich) dorobku
19. Dodane przez tdi, w dniu - 28-03-2025 12:23 14 0
Czyli co? Po stłuczce w sytuacji podobnej do tej co trafiła do Sądu i mediów można starać się o odszkodowanie od miasta? Wyrok wskazuje że jest złe oznakowanie a miasto nic w tym temacie nie działa.
20. Dodane przez Mieszkaniec zatorza, w dniu - 28-03-2025 12:34 6 12
Rondo jest dobrze oznakowane tylko cieloki nie potrafią jeździć.
21. Dodane przez Kierowca, w dniu - 28-03-2025 12:35 5 0
Patrząc na ronda w Lesznie i ograniczenia jakie są na tych rondach tzw jednopasmowe, celowo namalowali pasy na omawianym rondzie. Przecież ronda w kierunku Gronowa nie spełniają swojego przeznaczenia.
22. Dodane przez Neosędzia, w dniu - 28-03-2025 12:42 7 1
To co było oczywiste od początku musiał potwierdzić sąd. 
 
Do ktoś postanowił poświęcić swój czas i pieniądze na udowodnianie, że nie jest wielbłądem. 
 
To jak sprawa o niezgodne z urzytkowaniem pastucha elektrycznego. 
(Zwracam jednak uwagę, że zabrania się stosowania e ogrodzeń pod liniami WN.
23. Dodane przez zainteresowana, w dniu - 28-03-2025 12:54 9 3
Dobrze, że ktoś się wkońcu weźmie za to spartaczone rondo. Jedyna moja "stłuczka" w życiu wydarzyła się własnie na tym rondzie. Jeżdżę od ponad 20 lat...
24. Dodane przez nareszcie, w dniu - 28-03-2025 13:07 9 1
Od początku wielu wskazywało, że to rondo jest źle zorganizowane ale jak to bywa w Polsce trzeba to w sądzie udowodnić. Brawa dla tego Pana, który walczył w sądzie! Mam nadzieję, że teraz w końcu zostanie wszystko poprawione. Jeśli nie wiedzą jak to zrobić to proszę żeby pojechał ktoś do Głogowa na nowe rondo wyjazdowe na Polkowice - świetne rondo, wszyscy wszystko wiedzą.
25. Dodane przez Driver, w dniu - 28-03-2025 13:15 8 9
Jeżdżę przez to rondo o różnych porach i jakoś nie mam z nim problemu. Zasada- jesteś na rondzie masz pierwszeństwo w odpowiednim momencie kierunkowskaz, zjazd i jazda dalej - nie ma co rozkminiać. Jedynym problemem z tego co zauważyłem są niektórzy wjeżdżający na rondo ale to kwestia ich nieuwagi. Ciekawi mnie tylko czy przyszło do głowy kierowcy ( który bronił swoich praw w sądzie) zgłosić do właściwych organów fakt błędnego oznaczenia wcześniej czy wymusiła to dopiero sytuacja gdzie został "niesłusznie" ukarany? Patrząc w ten sposób która linia powinna być zastosowana cieńsza czy grubsza, dłuższa czy krótsza i tak nic nie zmienia w normalnym życiu bo dla sporej większości to "linia przerywana" i może 5% wie kiedy powinno się takie a nie inne stosować.  
Parząc w ten sposób to wiele oznaczeń jest bez sensu lecz takie istnieją możliwości przy projektowaniu na żyjącej już tkance urbanistycznej. Najlepszym przykładem jest skrzyżowanie Jana Pawła z Konstytucji 3 Maja gdzie jadąc w kierunku Roszarni mają zwężkę z 2 pasów na zjeździe w Dekana. Wystarczą 2 "TIRy" chcące przeskoczyć na lewy pas i mimo obowiązujących przepisów mało kto wpuści Tira ale za to "naduprzejmy" Old Shatterhand hamuje i wypuszcza auta z Dekana :):):) a 8 aut zostaje niestety na krzyżówce - to jest hardkor a projekt wykonany zgodnie z warunkami techn., przepisami o ruchu drogowym, możliwościach technicznych i kasą którą się dysponuje. Ustawić wreszcie ten zakaz skrętu w lewo z Dekana w godz. 14:00-16:00 wystarczy jeden znak i wiszący dron sprawa rozwiązana.
26. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 28-03-2025 13:25 10 2
Prezydencie Rusiecki- na co Pan jeszcze czeka z tym nieprawidłowym oznakowaniem w mieście. Problem dot. nie tylko ronda Żwirki i Wigury..
27. Dodane przez No tooooo !!?? Joa st, w dniu - 28-03-2025 13:30 1 1
To teraz ktoś pójdzie do domu bez premii !!! Jolka st.szoferka.
28. Dodane przez Alicja, w dniu - 28-03-2025 13:37 1 9
Kto weżmie się za Lidla na Antonińskiej? Kasy samoobsługowe otwarte a kasa z kasjerką ciągle zamknięta. Jak kasjerka usiądzie to kolejka na kilometr. Jakim prawem mam czekać na kasjerkę?
29. Dodane przez ecik, w dniu - 28-03-2025 13:38 4 1
jeżeli sąd nie wskazał winy wśród uczestników zdarzenia to kto pokrył szkody uszkodzonych pojazdów ?
30. Dodane przez do kom. nr 14, w dniu - 28-03-2025 14:15 7 0
Ciekawe jak ma nawrócić jadący z DK 12 ul. Szybowników na DK 12 ul. Szybowników lub z gminnej ul. Szybowników w kierunku Wschowy. 
Expert się znalazł.
31. Dodane przez Paweł, w dniu - 28-03-2025 14:19 3 1
Ronda sa po to aby spowalniać ruch. 
czyli na rondzie jedzie się zawsze wolniej, i przede wszytskim nalezy kontrolować - patrzeć w lusterka
32. Dodane przez Stop, w dniu - 28-03-2025 14:46 9 1
Na tym rondzie wiele osób zostało ukaranych za nie dostosowanie się do znaków poziomych! I co teraz!!! Zostaną im zwrócone nielegalnie pobrane mandaty i wyczyszczone punkty karne?
33. Dodane przez JJ, w dniu - 28-03-2025 15:10 4 2
I bardzo dobrze to jest najgorsze rondo w powiecie. Osobie odpowiedzialnej za projekt tego pseudo ronda powinni odebrać prawo do wykonywania zawodu.
34. Dodane przez Do 14, w dniu - 28-03-2025 15:11 3 0
Bardzo dobry grafik, z tym że przed przecięciem linii wjazdu na wiadukt, konieczna linia przerywana i ciągła. Zjeżdżając z ronda przecinamy jest bowiem pas ruchu dla jadących zewnętrznym pasem w kierunku ul Wolińskiej .
35. Dodane przez kierowca, w dniu - 28-03-2025 15:27 5 0
Najgorzej jest jak jedzie się od ulicy szybowników w wolińską, ktoś wyżej bardzo ładnie rozrysował jak powinno się jechać z wewnętrznego pasa na skrajny prawy i dopiero skręcić w wolińską, lecz niestety niezliczoną ilość razy musiałem hamować, ponieważ pojazdy jadące z wiaduktu widząc mnie na lewym pasie na rondzie wjeżdżały na prawy jak do siebie i kierowcy byli z lekka zaskoczeni, że zmieniam pas na prawy centralnie przed nimi.
36. Dodane przez ABES, w dniu - 28-03-2025 15:31 5 1
Widzę komentarze cwaniaczków którzy przejeżdżają tylko na wprost albo z wiaduktu w Wolińską ...proponuje przejechać od Szybowników w Wolińską to zobaczycie co tam się wyprawia ...
37. Dodane przez do 14, w dniu - 28-03-2025 16:09 0 0
coś w tym stylu , z Wolińskiej prawy skrę tylko na Wschowę
38. Dodane przez Do kom 14 - 123, w dniu - 28-03-2025 16:11 3 5
Też jest błąd. Zjazd z ronda w kierunku lotniska. Tzn. zjeżdżając z ronda po wewnętrznym NALEŻY ustąpić jadącym od Świeciechowy po zewnętrznym pasie ruchu. Kuerowca znający przepisy poradzi sobie z tym. Gamonie znów będą miały problem. Przypomnę, znaki pionowe to jedno ale zmiana pasa ruchu na rondzie i ustąpienie pierwszeństwa jeśli pas na który chcemy wjechać to drugie!!! Dziwne, że Policja w Lesznie tego nie rozumie.
39. Dodane przez d, w dniu - 28-03-2025 16:17 6 1
Ktoś zaprojektował, ktoś zatwierdził, ktoś jest odpowiedzialny i proszę podać odpowiedzialnego za ten stan rzeczy, z imienia i nazwiska. Proszę o komentarz Urząd Miasta Leszna.
40. Dodane przez x, w dniu - 28-03-2025 16:30 3 1
Może byłoby lepiej, żeby zaczekać na oficjalne poprawki a nie samodzielnie poprawiać (kom. 14) bo okazuje się, że chyba też nie jest do końca prawidłowo a następni będą się wzorować.
41. Dodane przez kornik, w dniu - 28-03-2025 17:46 5 5
Wystarczy trochę pomyśleć i na tym rondzie nie dojdzie do żadnych kolizji czy wypadków. Ale trzeba myśleć, a nie jechać na pamięć.
42. Dodane przez Dziadek Feliks, w dniu - 28-03-2025 17:54 6 2
To nie jest rondo turbinowe, bo wszystkie linie na nim są przerywane, a więc klasyczne z dwoma pasami ruchu. Na rondzie nie skręcamy w lewo, tylko wykonujemy dwa manewry. Chcemy z niego zjechać, czyli skręcamy w prawo lub jedziemy po rondzie czyli prosto tyle, że po łuku. Z takiego ronda możemy zjechać TYLKO z prawego pasa lub jechać dalej ty pasem po rondzie czyli prosto.Nie można zjechać z ronda z lewego pasa. YouTube Jedź bezpiecznie TVP Kraków odcinek 826, 830, 909. Szerokości.
43. Dodane przez jaaaa, w dniu - 28-03-2025 17:59 4 1
Wyrok z sierpnia 2024 a na rondzie nadal to samo. Witaj Polsko!
44. Dodane przez ALF, w dniu - 28-03-2025 18:01 3 3
Kolejne rondo, które się będzie korkować bo Leszczynioki jeździć po najprostrzym skrzyżowaniu jakim jest rondo jeździć nie potrafią...
45. Dodane przez do 35. Dodane przez kierowca, w dniu - 28-03-2025 18:13 2 3
to kolejny dowód, że na RONDACH 2+ PASMOWYCH NIE OBOWIĄZUJĄ ŻADNE PRZEPISY, kodeks drogowy w ogóle o tym nie pisze poza tym, że rondo to skrzyżowanie o ruch okrężnym :)
46. Dodane przez do 7, w dniu - 28-03-2025 19:46 4 3
nie masz racji, zarówno zjazd w Wolińską jak i zjazd z Wolińskiej na Szybowników (Lomo) jest spaprany. Jak przeczytasz uzasadnienie do wyroku to zakumasz o co chodzi. Widać, że nie masz pojęcia o czym mowa i prawdopodobnie prawo jazdy żeś se wyciął z kolorowanki.
47. Dodane przez Jprd niedzielni kierowcy, w dniu - 28-03-2025 21:24 6 0
Wystarczy stosować się do znaków pionowych oraz poziomych ustepując pierwszeństwa będącym na skrzyżowaniu i nie ma żadnego problemu..
48. Dodane przez MM, w dniu - 28-03-2025 21:33 2 1
Gdyby kierowcy stosowali się do znaków poziomych namalowanych na drodze że z pasa prawego jadą w prawo lub prosto, a z lewego na wprost lub w lewo to by było dobrze. A jak z prawego okrążają rondo to są skutki. A że rondo jest źle oznakowane to swoją drogą.
reklama
49. Dodane przez jan, w dniu - 28-03-2025 22:06 3 1
oczywiście, że źle wymalowane
50. Dodane przez les, w dniu - 29-03-2025 08:26 3 0
Jeżeli można należy udoskonalić to rondo. Jednak jak zwykle Polacy nie umieją jeździć na rondach, nie dają kierunkowskazów przy zjeżdżaniu z ronda, nie zachowują jednostajnej prędkości itp. . Dla chcących zobaczyć ciekawsze ronda polecam Paryż lub dla mnie wybrednych Głogów lub Krynki.
51. Dodane przez Tu chce się wyć, w dniu - 29-03-2025 08:54 0 2
Najważniejsze, że właściciele kurdupelkowatych działek mają przed posesjami darmowe parkingi. 
Rondo zrobili przy okazji. 
 
Na Święciechowskiej pewnie docelowo zrobią ruch wachadłowy jednym pasem aby po obu stronach zmieściły się parkingi i parkomaty że stacjami do ładowania.
52. Dodane przez Kruk, w dniu - 29-03-2025 09:15 2 1
Rondo jest dobrze zrobione, tylko źle oznakowane. Jestem ciekaw jaki to biegły zajmował głos w sprawie kolizji bo jeżeli niby sprawca przyszedł z własną opinią a sąd się do tego przychylił to żal mi tego sądu. Biegli czasami wcale nie biegli a osobami z uprawnieniami. Zastanawiam się też kto z ramienia policji był oskarżycielem? Na rondzie muszą być separatory pasów i po dwa zjazdy dla pasa zewnętrznego i wtedy kolizji nie będzie. Rondo to odpowiada parametrom przepisów ogólnych dt. rond. Grafika powyżej przedstawiająca rondo jeżeli chodzi o skręt w ul. Wolińską jest błędna bo nie uwzględnia skrętu w ul. Wyszyńskiego. A problem polega też na tym, że 90% kierowców jedzie na wiadukcie z prędkością większą niż do 50 km/h. Ja jeżdżę i często kończy się tym, że jestem obtrąbiany. Ale zapewniam, mam to gdzieś.
53. Dodane przez Adam do 46, w dniu - 29-03-2025 09:21 2 0
Ty na pewno z chipsów masz prawo jazdy. Co za problem skręcić w prawo, wyjaśnij mi?
54. Dodane przez Pytanie do komendanta ?, w dniu - 29-03-2025 09:31 2 1
ZASTANAWIAM SIĘ GDZIE W TYM CZASIE BYŁ WYDZIAŁ RUCHU DROGOWEGO KMP W LESZNIE ?
55. Dodane przez On..., w dniu - 29-03-2025 10:29 2 1
Jakie będą konsekwencje na dla osoby podejmującej decyzje, nie znającej prawa?
56. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 29-03-2025 10:37 4 3
Jest wyrok sądu. Rondo źle oznakowane. Nadal nikt z tym nic nie robi.gdzie wladze miasta.
reklama
57. Dodane przez Zlej baletnicy....rabek u spodnicy, w dniu - 29-03-2025 16:32 1 2
Przejeżdżam przez to rondo codziennie kilka razy. Jedyne co drażni mnie to cwaniaki którzy wjeżdżają na rondo od Woliński z pasa na wprost i na Szybownikow bezpośrednio na wiadukt bo im się czekać nie chce. Reszta to prościzna a jak ktoś widzi tam utrudnienia to nie nadaje się do jeżdżenia na ulicach bo stanowi zagrożenie.
58. Dodane przez eryk, w dniu - 29-03-2025 19:48 1 0
ZAPRASZAM NA RONDO W gŁOGOWIE, rondo górników i skręcic w lewo w stronę castoramy
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie 53m? garz... Garzyn 290000
Dom na wzgórzu z wid... Osieczna 870000
Osiedle lniane?rosza... Leszno 624630
Dom wolnostojący do ... Dąbcze 499000
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj