Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
10
Czerwca 2026
Środa
Imieniny obchodzą:
Bogumił, Małgorzata,
Nikita
Do końca roku 204 dni.
Start arrow Leszno arrow Radni PiS kontra prezydent w sprawie opłaty śmieciowej

Wspólne posiedzenie komisji Rady Miejskiej Leszna

Radni PiS kontra prezydent w sprawie opłaty śmieciowej

01.06.2026. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Podwyżka opłaty śmieciowej zdominowała posiedzenie komisji radnych Leszna. -Nie dotrzymał pan słowa – wypomniał prezydentowi Leszna Grzegorzowi Rusieckiemu szef klubu radnych PiS Adam Kośmider. -Za czasów współrządzenia miastem przez PiS opłata wzrosła o ponad 260 procent, nie protestowaliście  – odpowiadał Rusiecki.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zaplanowane na dziś (1.06) wspólne posiedzenie komisji Rady Miejskiej pierwotnie miało być poświęcone prezentacji Raportu o stanie Leszna - jednego z dokumentów przygotowanych na sesję absolutoryjną Rady, zaplanowaną na 11 czerwca. Prezentacja trwała zaledwie kwadrans i nie wywołała dyskusji. O wiele dłużej, ponad godzinę trwała dyskusja w punkcie drugim obrad, czyli omówienie aktualnej sytuacji gospodarowania odpadami komunalnymi. Wniosek o ten punkt złożyli radni z klubu Prawa i Sprawiedliwości: tydzień temu podczas konferencji prasowej skrytykowali oni uchwaloną już, 36-procentową podwyżkę opłaty śmieciowej na terenie Komunalnego Związku Gmin Regionu Leszczyńskiego.

Teraz radni Leszna spotkali się z osobami odpowiedzialnymi za gospodarkę odpadami: przewodniczącym zarządu KZGRL Eugeniuszem Karpińskim
oraz Wojciechem Woźniakowskim, prezesem Regionalnego Centrum Gospodarki Odpadami reSort, czyli dawnego MZO. Radni PiS, którzy rozpoczęli dyskusję, domagali się wyjaśnienia podwyżki opłaty. Eugeniusz Karpiński po raz kolejny wykazywał, że najważniejszym powodem jest arytmetyka. -Zsumowaliśmy wysokość oferty w przetargu z szacowaną ilością odpadów, jaka zostanie oddana i podzieliliśmy to przez liczbę mieszkańców na terenie związku, wyszła nam kwota 45 złotych miesięcznie - mówił przewodniczący zarządu KZGRL. Z kolei prezesa RCGO reSort radni pytali o wysokość oferty złożonej w przetargu, zwłaszcza o to, czy nie mogła być ona niższa w kontekście osiąganych przez spółkę zysków - w ubiegłym roku RCGO zarobiło „na czysto” prawie 20 milionów złotych, w roku poprzednim zysk był podobnej wielkości. Radni PiS argumentowali, że pieniądze te pochodzą w dużej mierze od mieszkańców gmin, które są współwłaścicielami dawnego MZO. Prezes Wojciech Woźniakowski odpowiadał, że zarabiane przez spółkę środki są w dużej mierze przeznaczone na inwestycje, zwłaszcza w wymianę wyeksploatowanych pojazdów oraz urządzeń w działającym od 15 lat Zakładzie Zagospodarowania Odpadów w Trzebani.

Najgoręcej dyskutowanym elementem działalności RCGO jest wprowadzona przez prezesa Woźniakowskiego usługa przyjmowania na składowisko w Trzebani odpadów spoza terenu gmin KZGRL. Od dwóch lat do wybudowanej w 2020 roku niecki składowiska trafia rocznie po kilkadziesiąt tysięcy ton śmieci, których nie można już przetworzyć, przywożonych między innymi z Dolnego Śląska. Prezes RCGO kilkakrotnie wyjaśniał, że przyjmowanie odpadów ma na celu przede wszystkim utrzymanie kosztów spółki na jak najniższym poziomie. W podobnym tonie wypowiedział się prezydent Leszna Grzegorz Rusiecki. -Dzięki temu można w jak najdłuższym czasie nie podnosić cen odbioru odpadów i dzięki temu nie obciążać wyższymi kosztami mieszkańców Leszna i gmin należących do KZGRL - napisał prezydent ponad rok temu w odpowiedzi na interpelację złożoną przez radnego i byłego prezydenta Łukasza Borowiaka. Teraz tę odpowiedź przypomniał radny Adam Kośmider. -Nie dotrzymał pan słowa - stwierdził. Prezes Woźniakowski odpowiedział, że to rozwiązanie faktycznie pozwoliło utrzymać niższą cenę usług. Zaznaczył też, że oferta spółki w przetargu była wyższa o 8 procent od ubiegłorocznej. -Gdybyśmy nie przyjmowali odpadów z zewnątrz i nie prowadzili innej działalności przynoszącej przychód, nasza podwyżka nie wynosiłaby 8 procent, ale byłaby 25-procentowa - powiedział prezes. Zapytany o to, ile pieniędzy trafia do kasy spółki za przyjmowanie odpadów Woźniakowski przyznał, że nie ma przy sobie dokładnych danych, ale jest to kilkanaście milionów złotych rocznie, zaś limit ilości odpadów to 70 tysięcy ton na rok.

Do słów Kośmidra o niedotrzymaniu słowa odniósł się też prezydent Grzegorz Rusiecki. -Rządziliście tym miastem razem z PL 18 i prezydentem Borowiakiem przez dziesięć lat, nie przypominam sobie żeby pan protestował, kiedy opłata śmieciowa wzrosła w 2017 o 28 procent, w 2020 o 128 procent, a w 2022 roku o 22 procent, czyli łącznie o ponad 260 procent, a inflacja wtedy wynosiła łącznie 12,9 procent - mówił Rusiecki - z kolei w 2023 roku nie mieliście odwagi, żeby podnieść opłatę o 2 złote, bo to byłoby niepolityczne przed wyborami.

Dyskusja podczas posiedzenia nie zakończyła się wypracowaniem żadnych wniosków ani projektów, miała charakter informacyjny.

 
Komentarze (78)
1. Dodane przez Pracownik, w dniu - 01-06-2026 17:29 75 7
Proszę się przyjrzeć firmie MZO na co są wydawane nasze pieniądze , nigdy za żadnego prezesa nie było tak jak jest teraz , kupowane są samochody dla dyrektorów zresztą sam prezes też jeździ służbowym jak pan Florczak kupił jeden samochód to było źle a teraz w MZO zaczyna się robić samowolka ,panowie radni proszę się przyjrzeć temu
2. Dodane przez Marcin, w dniu - 01-06-2026 17:29 20 29
Co Kośmider coś nie pyklo?
3. Dodane przez rik, w dniu - 01-06-2026 17:38 25 2
kto was uczył matematyki? ludzie nie posługujcie się danymi których nie rozumiecie przykład podwyżka z 10 zło na 20 zł to teoretycznie 100%, ale podstawa jest coraz wyższa i sumowanie procentów od niej to pisanie bajek
4. Dodane przez Mamy q dość!, w dniu - 01-06-2026 17:47 78 5
Widzieliście fotkę Prezydenta z samymi tylko Kierownikami? Widzieliście ilu ich jest? W Urzędzie Miasta tkwi prawdziwy drenaż, zadłużanie miasta. Mniej godzin, więcej urlopu, podwyżki. URZĘDNIK JEST DLA MIESZKAŃCA, A NIE MIESZKANIE. DLA URZĘDNIKA! 
Uprzywilejowanie Urzędników pogrąży Prezydenta. Mam nadzieję, że ktoś "łebski" się znajdzie, z zapleczem i odwołamy Go jak w Krakowie!
5. Dodane przez Marek z Jeziorek, w dniu - 01-06-2026 17:50 34 2
Panie Redaktorze Jarku. Proszę o zapytanie w imieniu mieszkańców gminy Osieczna, jakie było mniej więcej wypełnienie wysypiska na początku a jakie będzie przewidywane wypełnienie wysypiska po 5 latach działalności tej grupy ludzi. My już więcej terenu naszej pięknej gminy na śmieciowiska nie damy. Może teraz w innej gminie albo w samym Lesznie.
6. Dodane przez p, w dniu - 01-06-2026 18:00 30 0
Skąd to 260 % ?
7. Dodane przez ff, w dniu - 01-06-2026 18:07 53 1
Odwołać 50% ludzi zatrudnionych w Urzędzie Miasta , Radach, Spółkach Skarbu Państwa ! Sami się uporządkujecie albo mieszkańcy to zrobią . Obniżka wynagrodzeń. Włodarze ustanowili sobie wyższe pensje niż Senatorowie, posłowie czy Prezydencji Największych Miast !! to jest KPINA z Mieszkańców ciężko pracujących na tych karierowiczów ! Miliony Urzędasów do utrzymania a oni posady albo w Radach wielu spółek ! Referendum będzie słuszne ,,,.
8. Dodane przez #100KonkretówGrzesia, w dniu - 01-06-2026 18:10 63 6
Mam was wszystkich gdzieś. Macie płacić i cieszyć się,że jestem waszym prezydentem!!!!!
9. Dodane przez Olo, w dniu - 01-06-2026 18:14 38 3
Dzisiaj jechalem rowerem do Osiecznej od wysypiska czuć straszny fetor , co z tym zamierzają zrobić zarzadzajacy wysypiskiem ? Dlaczego mieszkancy Trzebanii i Osiecznej oraz turysci mają wąchać ten smród. Panie Jarku niech Pan zajmie sie tym tematem.Ratujmy przyrodę i zdrowie ludzi. Śmieci z dolnego Śląska prezes niech sobie zbiera u siebie na podwórku , wtedy poczuje ten smrod który czują mieszkańcy Trzebani , Osiecznej i korzystający ze ściezki rowerowej.Wiecej wyobraźni.
10. Dodane przez Kolego partyjny ( SLD) Rusiecki., w dniu - 01-06-2026 18:18 24 0
Owe jak wspomniałeś 260% nigdy nie było aż 260% podwyżki za tzw. wybranej władzy aż tyle. - pamiętamy owe 9 zł od osoby . Chyba nie zdawałeś matury z matematyki .bo przecież ten sam procent od mniejszej liczby bazowej jest dużo mniejszy od większej np. 10% od 100 zł jest dużo mniejsze niż to samo 1O % od 500 zł. Tu trzeba zauważyć że nie jesteś ze Społeczeństwem miasta które Ci powierzyło mandat lecz jesteś ,z KZGRL. a wybierało Cię Społeczeństwo n. miasta- ale to już zapewne ostatni już raz. Jacek Nowakowski .prezes F-,my Przemyslowej
11. Dodane przez Nie, w dniu - 01-06-2026 18:26 54 13
NIE DLA PODWYŻKI ZA ŚMIECI  
 
NIE DLA PODWYŻKI PRĄDU  
 
NIE DLA PODWYŻKI ZA CENTRALNE OGRZEWANIE  
 
NIE DLA PODWYŻKI ZA CZYNSZE 
 
NIE DLA PODWYŻKI PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI  
 
NIE DLA PODWYŻKI ZA WODĘ  
 
NIE DLA PODWYŻKI ZA ŻYWNOŚĆ  
 
NIE DLA PODWYŻKI DLA PRACOWNIKÓW URZĘDU MIASTA LESZNA  
 
NIE DLA PODWYŻKI DLA PRACOWNIKÓW ZUSU 
 
NIE MA PRZYZWOLENIA NA PODWYŻKI NIGDY 
 
OBNIŻYĆ PENSJE PREZYDENTOM MIAST STAROSTOM MARSZALKOM POSLOM SENSTOROM SEDZIOM DO POZIOMU PONIŻEJ NAJNIZSZEJ KRAJOWEJ I NA UMOWE ŚMIECIOWĄ  
 
KIEDY NOWE WYBORY NATYCHMIAST
12. Dodane przez abc, w dniu - 01-06-2026 18:42 25 1
Rozumiem, ze spotkali się, aby sobie pogadać, może przy okazji kawkę wypić, zjeść ciasteczko.. Wstyd Radni Leszna. Jedno mnie cieszy, ze na żadnego z was nie głosowałem, i głosować nigdy nie będę.
reklama
13. Dodane przez Hmmmmmmmmmmmm, w dniu - 01-06-2026 18:51 42 4
A może referendum jak w Krakowie?
14. Dodane przez hmmm pytanko, w dniu - 01-06-2026 19:34 35 0
Mam pytania: Czy ktoś kontroluje w jakim tempie Trzebania jest zapełniana i kiedy nastąpi zapełnienie na 100% ? Czy jest jakiś plan co zrobimy przy 'pełnej' Trzebani ? :(
15. Dodane przez ioi, w dniu - 01-06-2026 19:41 29 4
Żona ministra Kierwińskiego dostała posadę za 340 TYS. zł?! 
Dla nas podwyżki i spłaty długu dla Urzędników, posłów, rządzących posady za grube pieniądze . Diety, kilometrówki, darmowe bilety, loty , samochody służbowe i td,, Tak się bawią ludzie.. Referendum dla każdego z nich !
16. Dodane przez Figa, w dniu - 01-06-2026 19:42 18 16
PIS zorganizujcie manifest na rynku skrzyknac ludzi przyjdą na pewno dużo ludzi jest niezadowolonych z rządów tuska I w baszym rozrytym mieście! Nagłośnić, manifescie ale wan się zwyczajnie nic nie chce robić to widać nikt dupy ruszcie i na ostro ktoś musi poprowadzić!
17. Dodane przez Liczymy, w dniu - 01-06-2026 20:08 36 1
Panowie o wszystkim sobie ładnie opowiadacie ale o słowie klucz likwidacja KZGRL nikt nie wspomina ! To towarzystwo pochłania ogromne pieniądze ! Tylko każdy kogoś tam zdążył upchać i ciężko teraz o to wnioskować ! Proszę wprost opisać ile osobniki kzgrl wraz z dzierżawą obiektu i pobocznymi zleceniami nas kosztuje !
18. Dodane przez M, w dniu - 01-06-2026 20:16 22 3
Mam nadzieję, że Pan Prezydent wie i rozumie chociaż trochę to, że gdy wypomina całej tej mizerii z PiS, że oni też kiedyś coś tam podwyższali to co najwyżej kompromituje się w oczach wyborców i w interesie PiS. Wpuszczają Pana w maliny jak amatora. Czy na prawdę nie ma nic innego do powiedzenia jak tylko odwołania do tak beznadziejnej historii?
19. Dodane przez Do7, w dniu - 01-06-2026 20:24 30 5
Leszczyniacy chcieliście zmiany to teraz macie uśmiechnięci na ulicach leszna Brawo tylko tak dalej.
20. Dodane przez Ewa, w dniu - 01-06-2026 20:26 24 4
W rządzie mówią też od prawie 3 lat wszystko przez Pis i tak do wyborów.Oby nie na siebie
21. Dodane przez Podatnik, w dniu - 01-06-2026 20:29 27 0
Niebawem okaże się kto bardziej zadłużył miasto Leszno ? Czy poprzedni Pan Prezydent czy obecny?
22. Dodane przez Radosne leszno., w dniu - 01-06-2026 20:40 18 3
Zapraszamy do leszna miejsca gdzie ludzie są szczęśliwi i żyje się pogodnie 
Do leszna gdzie jest prezydent rozumie mieszkańców gdzie urzędnik jest przyjazny 
Gdzie wszystko idzie załatwić a lekarz dzwoni do pacjenta  
 
Gdzie wszyscy są uśmiechnięci i śmieją się od ucha do ucha i nie ma żadnych problemów  
 
Gdzie jest uczciwość i prawo przestrzegane gdzie wszyscy uśmiechnięci na ulicach w sklepach w autobusie  
 
Miejsca gdzie płynie mlekiem i miodem i wszyscy są radośni
23. Dodane przez Katarzyna, w dniu - 01-06-2026 20:42 14 1
Trzeba znać temat od podszewki a nie pisać artykułów populistycznie... 
Wprowadzenie systemu kaucyjnego paradoksalnie przyczynia się do wzrostu opłat za wywóz śmieci dla mieszkańców. Wynika to z trzech powiązanych ze sobą czynników: 
1. Odpływ cennych surowców (Butelki kaucyjne)Butelki plastikowe i puszki to najbardziej wartościowe odpady w strumieniu komunalnym. Po wprowadzeniu kaucji te surowce trafiają do automatów w sklepach, a nie do tradycyjnych żółtych pojemników. 
2. Firmy zajmujące się wywozem i przetwarzaniem odpadów utrzymywały się dotychczas m.in. ze sprzedaży zebranych plastików i aluminium do recyklingu. Gdy mieszkańcy oddają butelki w sklepach, firmy tracą główne źródło zysku. Aby pokryć tę stratę finansową i zbilansować koszty działalności, muszą podnieść stawki dla mieszkańców. 
3. Koszt spełnienia rygorystycznych norm- prawo nakłada na firmy odpadowe coraz wyższe, unijne limity poziomu recyklingu. Paradoks polega na tym, że firmy muszą osiągać te normy, mając do dyspozycji "gorszej jakości" śmieci (czyli odpady pozbawione czystych butelek i puszek). Spełnienie surowych wymogów wymaga inwestycji w droższe, bardziej zaawansowane technologie sortowania, co ostatecznie również przerzucane jest na rachunki mieszkańców.
24. Dodane przez Ja, w dniu - 01-06-2026 20:45 7 0
I co z tego wynika ?
25. Dodane przez Leszno upada, w dniu - 01-06-2026 20:45 23 0
LESZNO SIĘ WYLUDNIA I NIKOGO W LESZNIE NIE BĘDZIE BO WSZYSCY WYJADA 
JAK TO MIASTO WYGLĄDA BRUDNE ZASRUPANE KAMIENICE CHODNIK NIE UMYTY 
BETON BRAK ZIELENI. 
CO TO MA BYĆ
26. Dodane przez Jak krzyczycie tak macie, w dniu - 01-06-2026 20:59 14 0
A potem jak miasto wydaje na rzeczy które nie podobają się mieszkańcom to krzyk że to nie z naszych podatków. To proszę te wydatki podzielić przez liczbę mieszkających w Lesznie i dopłacić do śmieci. Każdy będzie zadowolony!
27. Dodane przez M, w dniu - 01-06-2026 21:18 28 3
Zwolnić połowę urzędników z Urzędu Miasta i Urzędu Pracy (ofert pracy brak, a staże? brak pieniędzy!) to pieniądze się znajdą. I mieszkańcy nie będą cierpieć. 
 
Leszno w stanie likwidacji. Jak niedługo wszystko w tym kraju.
28. Dodane przez Lesny, w dniu - 01-06-2026 21:21 29 4
Takie czasy, bezczelni włodarze i bezsilni radni, ludzie nauczeni pogardy do PiSu widzą złote góry ,nie widząc kryzysu
29. Dodane przez Do kom 23, w dniu - 01-06-2026 21:39 13 2
No i ? Czyja to wina? Nie dość ,że człowiek idzie oddać bułkę do hutekomatu to jeszcze ZA KARE ma płacić więcej kasy za śmieci?
30. Dodane przez Ja, w dniu - 01-06-2026 21:56 33 7
Leszno, obudź się, czas na referendum, pogonić jak w Krakowie !!!
31. Dodane przez wowo, w dniu - 01-06-2026 22:19 23 1
Warto się zainteresować drodzy mieszkańcy ,kto był za podniesieniem opłaty.
32. Dodane przez Marialuiza, w dniu - 01-06-2026 23:30 10 2
Jedyne racjonalne rozwiązanie to spalarnia. Był czas na dotacje w poprzedniej kadencji. 
Nie wykorzystano. Dzisiaj jest problem.
33. Dodane przez MAX, w dniu - 01-06-2026 23:32 18 2
NIE DLA RUSIECKIEGO!!!!!!!
34. Dodane przez Odwolac, w dniu - 01-06-2026 23:38 14 2
Czas na referendum
35. Dodane przez Wielkopolska, w dniu - 02-06-2026 00:10 16 2
Przykre to wszystko.  
Czekamy na referendum!!! 
Stop podwyżką!!! 
Kraków pokazał jak to się robi.  
Prezydent ma być dla ludzi!!!
36. Dodane przez Ktos, w dniu - 02-06-2026 07:12 8 2
Dlaczego nikt nie chcebudowac spalarni jak taki ma zysk M Z O.
37. Dodane przez Jarek, w dniu - 02-06-2026 08:14 12 1
Poobsadzały stołki (...), każdy z nich walczy o dłuższe koryto! Co my, zwykli ludzie, możemy zrobić? NIC! Przecież nie ma żadnej różnicy czy przy tym korycie jest pis czy po czy kto inny, każdy z nich ma w(...) dobro kraju, dobro społeczeństwa, byle swój kałun napchać i nagrabić ile się da! Co za różnica na kogo zagłosujesz jak i tak ten sam syf. Nadzieja była w młodych ale upadła, młodzi są zrezygnowani, bierni i raczej nastawieni na wygody a nie na walkę. Polska zawsze była źle zarządzana i to się nie zmieniło od stuleci.
38. Dodane przez do 10, w dniu - 02-06-2026 08:19 12 0
I po co się tak wynurzasz? Czy tu chodzi o jakieś tam procenty? One są ważne tylko przy flaszce! Tu chodzi o to, że nie tak dawno było 9 zł od osoby a teraz jest aż 45 zł od osoby! A w miastach większych i podobnej wielkości jest dużo mniej. Ale tam, gdzie za odpady płaci się mniej (np. w Poznaniu, Kaliszu, Pile, Koninie) to są przetargi na warunkach rynkowych a nie jakiś twór KZGRL na kształt urzędu poobsadzany byłymi urzędasami, który nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem. Cena jest pompowana bo musi utrzymać te stołki. A zyski KZGRL i MZZ to są z naszych pieniędzy? Tam powinno wyjść na 0 a nie zysk, odbiór odpadów to zadanie publiczne dla KZGRL (gmina) a nie biznes! Zrobili sobie z ludzi dojne krowy a ludzie jak te barany płacą!
39. Dodane przez Wy my, w dniu - 02-06-2026 08:28 9 0
zawalamy się śmieciami swoimi i nie swoimi płacąc wysikie kwoty za powyższe a z-d rozbudowany administracyjnie orze, jak może wychodząc z dużymi zyskami bilansu, czy tu wszystko gra ?  
Czy to odpowiedni kierunek narzuconej struktury zajmujacej sie tym biznesem ? Kto panuje nad dbałością o mieszkańców ?? Ktoś nad tym w końcu zacznie czuwać ???  
Na razie NIE SŁYSZĘ ODPOWIEDZIALNYCH wyjaśnień. 
Świat się pomylił i mieszkańcy TEZ. To jest cyrk
40. Dodane przez do kom. 36, w dniu - 02-06-2026 08:35 16 0
Bo na stołkach decyzyjnych są same (...) partyjne bez kompetencji.
reklama
41. Dodane przez Kruk, w dniu - 02-06-2026 08:35 19 0
Pan Rusiecki swoją argumentacja o podwyżkach cen za czasów PiS i Borowiakowych PiS podobnych w Lesznie pokazał, że rachunki to nie jest jego mocna strona. Obecna podwyżka opłat to wzrost o 36% przy inflacji 3.2%. PiS dzielcy podnosili opłaty wskazane przez Pana Rusieckiego przy inflacji rosnącej do 18%. Proporcja inflacji wskazuje, że niestety obecna podwyżka jest dotkliwie wyższa. Panie Rusiecki, najpierw argumenty a potem łajanie. Oczywiście podwyżki opłat PiS dzielców też były mało racjonalne i nadwymiarowe!
42. Dodane przez Lucky, w dniu - 02-06-2026 08:38 23 0
Uśmiechamy się bajki opowiadamy nie będzie podwyżek. Podnosimy i mówimy że to wina PiS. Brawo!
43. Dodane przez benek, w dniu - 02-06-2026 08:56 7 0
Panie red. Adamek, prosimy o felieton z tego spotkania !!!
44. Dodane przez Sławek, w dniu - 02-06-2026 09:04 11 0
Panie Rusiecki,  
PIS podniósł opłaty za śmieci (tak jak Pan przypomniał), to dlatego już nie rządzi.  
Przypadek, nie sądzę.
45. Dodane przez 123, w dniu - 02-06-2026 09:04 11 0
Czekamy na argumenty !!!!!!
46. Dodane przez Carl Johnson, w dniu - 02-06-2026 09:17 15 1
A Pan Borowiak gdzie był? Moim zdaniem obecność na obradach powinna być absolutnie obowiązkowa. Powiedzmy, trzy nieobecności, nara i bierzemy następnego z kolejki pod kątek głosów w wyborach. To jest jawne robienie w balona wyborców a przede wszystkim mieszkańców.
47. Dodane przez peterpan, w dniu - 02-06-2026 09:24 9 0
Bo Panowie włodarze nie umieją się komunikować z mieszkańcami . Dla prostego mieszkańca niewytłumaczalne jest tak mocno rozbudowana administracja.... zarówno KZGRL jak i MZO .  
Niewytłumaczalne jest ,że spółka Miejska , która ma monopol na usługi śmieciowe , nie potrafi zrobić jakieś reorganizacji , restrukturyzacji ......, (oprócz zmiany nazwy ).  
A radni opozycji mają prawo krytykować ......., tylko zapomnieli jak za ich dobrych czasów tłustych kotów w MZO stworzona stanowisko dla Pana Sławka....
48. Dodane przez Bobo, w dniu - 02-06-2026 09:51 8 1
Mam pytanie do MZO - w jakim tempie zapełnia się składowisko odpadów, czy opłata za przyjęcie odpadów z "zagranicy" również zostanie podniesiona. 
Na ile lat jeszcze zostało miejsca jeśli wzrosła ilość odpadów produkowanych przez mieszkańców . 
Czy były robione próby optymalizacji kursów samochodów zbierających odpady lub innowacji systemowej w KZGRL. 
Dlaczego wcześniej "zjadano" nadwyżkę finansową zamiast wprowadzać niewielkie podwyżki opłat. Przecież takie działanie było nieekonomiczne,  
wg mnie bardziej pod publiczkę.
49. Dodane przez do 48, w dniu - 02-06-2026 11:06 5 3
Jak masz pytanie do MZO, to zadaj je do MZO. Niby proste, a przerasta ?
50. Dodane przez Obywatel, w dniu - 02-06-2026 11:16 14 0
NIE PODOBA MI SIĘ ŻE NIEKTÓRZY RADNI MAŁO CO ROBIĄ I NIE UCZESTNICZĄ W SESJACH. JAK NIE MACIE CZASU TO DAJCIE SZANSĘ INNYM.
51. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 02-06-2026 11:51 5 0
Tak podnieśliśmy opłaty.  
Co nam zrobisz ?  
Zapłacisz :D
52. Dodane przez Bartłomiej, w dniu - 02-06-2026 12:43 6 0
A mnie interesuje ile płacą ukraińcy za śmieci?
53. Dodane przez scorp, w dniu - 02-06-2026 12:46 5 0
czy PiS czy PO to jeden pies, byle doić kasę z mieszkańców. Również usmiechnięty burmistrz Rydzyny był za podniesieniem. Tylko panie rusiecki to pana partia wprowadziła pseudoekologie i musimy zbierać dodatkowo plastiki i potem pod sklep, a teraz podniesienie cen tym tłumaczycie, że mniej plastików. Panie Rusiecki jest pan HIPOKRYTĄ :)
54. Dodane przez ?, w dniu - 02-06-2026 12:56 15 1
Panie Prezydencie Rusiecki, spotkanie z radnymi dotyczyło między innymi niewytłumaczalnego wzrostu opłaty za odbiór odpadów od 1 lipca br. z 33 zł do 45 zł miesięcznie od mieszkańca uchwalonego przez KZGRL za którym oczywiście głosował Pan, a nie przeszłości. Mieszkańcy Leszna są zapewne wdzięczni za ten głos na tak. Szanowni radni, jak to bywa nie przygotowaliście się do tego spotkania. Przewodniczący KZGRL p. Karpiński jak do tej pory wygłosił swoje regułki, a radni wysłuchali je. Trudno było usłyszeć merytoryczne pytania radnych typu: 
Ď dlaczego KZGRL obsługujący 19 gmin i ok. 325 000 mieszkańców tych gmin teren podzielił tylko na pięć sektorów i ogłosił tylko 5 przetargów? Przypadek? Sektor pierwszy Leszno i powiat leszczyński, gdzie KZGRL obsługuje 101 000 mieszkańców tez tylko jeden przetarg? Dla kogo, dla dużej firmy typu MZO, a nie mniejszych firm. Czy o to chodziło KZGRL, którego członkami są te same gmin, które równocześnie są udziałowcami MZO? Czy nie jest to sprzeczność interesów? Zapewne tak.  
Ď w samym Lesznie KZGRL obsługuje ok. 25% mieszkańców z terenu KZGRL i tutaj w Lesznie winny być ogłoszone 2-3 przetargi na odbiór odpadów, podobnie w powiecie leszczyńskim, ale po co mają w przetargach brać udział mniejsze firmy i do tego jeszcze złożyć być może najkorzystniejszą ofertę? 
ĎKZGRL przed ogłoszeniem przetargów analizował sytuację, określił masę odpadów do odbioru i zagospodarowania odpadów w danym sektorze i ustalił prognozowane koszty z tym związane za okres od 1 lipca 2026r. do 31 grudnia 2027r. Co się okazało, że w każdym z pięciu sektorów po otwarciu ofert, oferowane ceny usług znacznie przekroczyły szacunkowe KZGRL. Nic się nie stało. KZGRL bezkrytycznie przyjął oferowane wysokie ceny usług głównie MZO i w oparciu o nie ustalił stawkę 45 zł miesięcznie za odbiór odpadów od 1lipca br. 
Ď dlaczego w tej sytuacji KZGRL nie unieważnił przetargów i nie ogłosił kolejnych, dlaczego nie negocjował z oferentami obniżenia cen tylko bezkrytycznie przyjął propozycje głównie MZO, względnie konsorcjum w którym występował MZO? Przypadek, czy może sprzeczność interesów? 
Ď przewodniczący Karpiński informował publicznie, że od stycznia br. opłata winna wynosić 39 zł miesięcznie, ale " górka" wystarcza, aby do końca czerwca nie podnosić opłaty. Ile wynosiła ta górka ( chyba około 8 mln zł i skąd się wzięła? Prawdopodobnie z za wysokich opłat ( 33 zł ) w okresach poprzednich. Dlaczego KZGRL pobierał od mieszkańców prawdopodobnie opłaty wyższe niż to wynikałoby z ponoszonych kosztów odbioru i zagospodarowania odpadów? 
Ď powyższe dowodzi, ze stawka 33 zł była wystarczająca, a chyba nawet za wysoka przez 3,5 minionego roku, to dlaczego p. Karpiński publicznie podkreślał, że stawka 33 zł nie była zmieniana przez 4 lata? 
Ď wiele miast w Polsce ma zdecydowanie niższa stawkę niz my w Lesznie, jeszcze 33 zł, a od 1 lipca br. 45 zł. Np. Warszawa, czy bliski nam Poznań, gdzie stawka miesięczna wynosi 25 i 28 zł, a system odbioru odpadów jest identyczny jak w Lesznie z ta różnicą, że oni maja spalarnię odpadów energetycznych, a MZO te odpady na swój koszt wozi do cementowni. Mimo tego Poznań tak jak w Lesznie od mieszkańców odbiera odpady i zawozi do zakładu zagospodarowania odpadów i tam je segreguje - proces identyczny jak w Lesznie. Dopiero różnimy się z zagospodarowaniem odpadów energetycznych. Oni spalają je we własnej spalarni, a MZO na swój koszt wywozi je do cementowni. 
Ď pytanie do MZO- ile tych odpadów rocznie wywozi do cementowni celem spalenia i jaki to jest koszt? I konkretnie: ile w okresie od 1 lipca br. do 31 grudnia 2027r. MZO przewidział odpadów energetycznych i jaki założył koszt dostarczenia tych odpadów do cementowni. Dzieląc ten koszt przez 18 miesięcy i 235.000 mieszkańców otrzymamy miesięczny kosz dostarczenia odpadów energetycznych w okresie od 1 lipca br. do 31 grudnia 2027r. Arytmetyka p. Karpiński. 
Ď mając powyższe dane można dużo więcej powiedzieć na temat" realności" stawki 45 zł za odbiór odpadów od 1 lipca br. 
Ď dlaczego w ramach KZGRL stosuje się jedna stawkę za odbiór odpadów. Leszno, Osieczna, Lipno itp. winny się nie godzić na taką" solidarność" śmieciową. Wójt gminy Litko był przeciwny stawce 45 zł i brawo. 
Ď i na koniec p. Karpiński znowu arytmetyka. Dzieląc koszty odbioru i zagospodarowania odpadów za okres od 1 lipca 2026r. do 31grudnia 2027r. przez 18 miesięcy i ilość mieszkańców obsługiwanych przez KZGRL absolutnie nie wychodzi stawka 45 zł, a chyba 42,6 zł. - to tylko arytmetyka. A tak nawiasem czyżby budowa nowej" górki" finansowej KZGRL. 
Ď i na koniec, żadnego głosu za wystąpieniem Leszna z KZGRL. Rozumiem jest to wygodne dla magistratu, ale dla mieszkańców już nie. 
Myślę, że powyższe obrazuje jak radni byli przygotowani do uczestnictwa w tym spotkaniu. Dotycz to radnych PiS jak i Ko, bo stawka 45 zł dotyczy mieszkańców Leszna i tych głosujących na PiS i tych głosujących na KO.
55. Dodane przez Józek, w dniu - 02-06-2026 13:15 12 1
Myślę, że tymi podwyżkami za wywóz śmieci Prezydent Rusiecki strzelił sobie w kolano. Przy następnych wyborach samorządowych każdy kontrkandydat będzie mu to wypominał i tak może skończyć się prezydentura Pana Rusieckiego.
56. Dodane przez Zbychu, w dniu - 02-06-2026 14:04 7 0
ZRÓBMY REFERENDUM JAK W KRAKOWIE
57. Dodane przez obserwator, w dniu - 02-06-2026 14:06 2 1
Do kom. 54-?- skąd ty wziąłeś w KZGRL 325 tysięcy mieszkańców? Pytam skąd? Jest najwyżej 225 tysięcy. To 100 tys. stanowi istotną różnicę, bardzo istotną.
58. Dodane przez obserwator, w dniu - 02-06-2026 14:09 1 4
Też do kom.54-?- tak samo z Lesznem. Kiedy Leszno miało 100 tys. mieszkańców bo nie pamiętam, wikipedia też nie.
59. Dodane przez do komentarza nr 57, w dniu - 02-06-2026 14:40 5 0
Masz rację winno być 235 000 osób obsługiwanych przez KZGRL. Przepraszam za pomyłkę.
60. Dodane przez Do komentarza nr 58, w dniu - 02-06-2026 14:52 10 0
Przeczytaj uważnie. podajac 101 000 pisałem o Lesznie i powiecie leszczyńskim. Leszno liczy ok. 25% mieszkańców obsługiwanych przez KZGRL, a w KZGRL ma tylko 1 głos jak pozostali członkowie zwiazku. Przypomnę , Poznań parę lat temu ok. 5 wystąpił z ich komunalnego zwiazku i to tylko dla dobra mieszkańców Poznania, bo Prezydent Jaśkowiak nie chciał kosztem mieszkańców Poznania ich pieniędzmi finansowac innych członków ich komunalnego związku. Obce było mu pojęcie solidarność śmieciowa jak tutaj w Lesznie. I jaki efekt ? Poznań od przeszlo 4 lat ma miesięczną stawkę od mieszkańca 25/28 zł za odbiór odpadów, my obecnie 33 zł, a od 1 lipca 45 zł miesięcznie. Tak wygląda solidarność śmieciowa i sprzeczność interesów między MZO i KZGRL - czy sami udziałowcy mający obowiązek dbać o swoja firmę , czyli MZO i członkowie KZGRL, którzy opłatami mieszkańców Leszna za odbiór odpadów też niejako dbają o kondycje finansowa MZO. Tak to bywa w Lesznie.
61. Dodane przez lol, w dniu - 02-06-2026 15:00 1 0
procenty trudno sie liczy. no chyba ze te ktore wchodza w weekend
62. Dodane przez ?????????, w dniu - 02-06-2026 15:10 14 0
Prezydencie Panie Rusiecki, dlaczego z wczorajszych " obrad" radnych nie było relacji na eSesja? Czyżby były jakieś obawy. A co wczoraj mówili i proponowali radni członkowie KO ( szczególnie Ci aktywni w ostatniej kadencji ), bo ich przecież też wybierali mieszkańcy Leszna.. Oni nic konkretnego nie mają do powiedzenia na temat rażąco wysokiej opłaty za odbiór odpadów w Lesznie od 1 lipca 2026r.? Żenujące.
63. Dodane przez !, w dniu - 02-06-2026 16:46 11 0
Prezydencie p.Rusicki wiceszefie KZGRL.Dlaczego od 1 lipca br.odpady bio nie będą mogły być wrzucane do brązowych kubłów w workach biodegradowalnych?Poznań też segreguje odpady i nie zakazuje mieszkańcom składowania odpadów bio w workach biodegradowalnych.KZGRL to jakiś sobiepaństwo, za kogo macie mieszkańców Leszna i nie tylko,którzy Was utrzymują i łożą różnego rodzaju opłaty i podatki.Lato i smród z bio zaleje Leszno.W Poznaniu można, w Lesznie nie tak wymyślił Prezydent Miasta zapewne z p.Karpińskim być może na wniosem MZO, bo worki utrudniają przerób odpadów bio, ale w Poznaniu nie.Jak widać chociażby na tym przykładzie samorząd Poznania troszczy się i o miasto i o dobro i wygodę swoich mieszkańców.Są strony, gdzie panoszy się jeszcze system nakazowy.Jak długo?
64. Dodane przez Bobo, w dniu - 02-06-2026 16:57 3 0
Do kom.49 - otóż pytam MZO bo ani Pan Prezydent, ani Państwo Radni takiego pytania nie zadali. A według mnie powinni. A może się mylę?
65. Dodane przez ??????????????, w dniu - 02-06-2026 16:58 13 0
Prezydencie p.Rusiecki. 
Kto w Lesznie od 1 lipca br. w Śródmieściu i nie tylko umyje nasze indywidualne śmierdzące kubły dla bio odpadów,gdy tych już nie będzie można wrzucać w workach biodegradowalnych. 
Pomyślał Pan o nas i jakie ma Pan propozycje w tym zakresie jako wiceszef KZGRL?
66. Dodane przez ..., w dniu - 02-06-2026 19:11 8 0
Dlaczego wynagrodzenia Włodarzy Leszna są tak bardzo wysokie? Skąd te zatrważające kwoty pensji np. Sekretarza Miasta Leszna?? z Oświadczeń majątkowych wynika ,że Ci ludzie przyznali sobie przerażająco wysokie wynagrodzenia . Kto za to odpowiada -do Dymisji natychmiast !!!
67. Dodane przez klll, w dniu - 02-06-2026 19:15 8 0
Nie wstyd Wam Rusiecki, Dziamski i Grabianowski ? Leszno zadłużone a wy bierzecie pensje większe niż Trzaskowski w Warszawie-gdzie Miasto i mieszkańcy o wiele bogatsze ! Szczyt Hipokryzji i bezczelności ! Dymisja !
68. Dodane przez ?????????, w dniu - 02-06-2026 20:03 11 0
Wychodzi prawdopodobnie na to, że to MZO dyktuje warunki KZGRL, a nie odwrotnie. Przykład : MZO nie chce, aby odpady bio były składowane w kubłach w warkach biodegradowalnych, bo mają problemy w Trzebani, to co robi KZGRL w tym nasz Prezydent p. Rusiecki, dodatkowo wiceszef KZGRL- zakazuje nam mieszkańcom Leszna umieszczania odpadów w workach biodegradowalnych w kubłach. Panie Prezydencie Rusiecki, w czym zbierać odpady bio w blokach i w czym zanosić do wspólnych kubłów,kto będzie mył śmierdzące kubły mieszkańców Leszna np. w Śródmieściu, w jaki sposób chce Pan neutralizować smród z kubłów z bio w Lesznie itd. MZO chciał to i ma, reszta niezbyt ważna. Przypomne, że w Poznaniu też tak jak w Lesznie segregują odpady, a odpady bio mieszkańcy Poznania umieszczają w w kubłach w workach biodegradowalnych. W poznaniu można, w Lesznie i całym KZGRL nie. Rozumiecie to, a co Prezydent p. G. Rusiecki na to? Opakowania szklane od lipca br. też w kubłach, ale olbrzymich 240 l dostarczonych przez MZO. Czemu aż tak duże. Trzeba zauważyć, że obecnie opakowania szklane są odbierane 1X w miesiącu, a od 1 lipca br. tylko 1X na dwa miesiące. Prawdopodobnie znowu pomysł MZO i pytanie o ile zmniejszą się miesięcznie w MZO koszty odbioru odpadów szklanych? 
KZGRL jak wykazano w wielu wpisach wyżej nie za bardzo dba o interes mieszkańców z terenu działania KZGRL, bliski jest mu chyba interes MZO, to chyba nic, że prawdopodobnie finansowany przez mieszkańców m.in. Leszna w postaci zbyt wysokiej opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów ( obecna wobec np. Poznania, gdzie tam jest od 4 lat stawka 25 zł miesięcznie od mieszkańca i Poznań nie przewiduje wzrostu tej opłaty; warto przypomnieć, że Poznań przeszło 4 lata temu wystąpił z ich komunalnego związku, gdyż Prezydent p. Jaśkowiak nie chciał, aby mieszkańcy Poznania finansowali w części koszty odbioru odpadów z terenu innych gmin; sytuacja podobna jak w Lesznie z tą różnicą, że nasz Prezydent jest za tym, aby Leszno było w KZGRL w przeciwieństwie do Prezydenta Poznania p. Jaśkowiaka). Mało tego uczestnictwo Leszna w KZGRL zwalnia Prezydenta p. G. Rusieckiego z obowiązku zorganizowania w ramach podległego Urzędu Miasta Leszna struktur odpowiedzialnych za organizację gospodarki odpadami w mieście. Kto chce zwiększonych obowiązków i odpowiedzialności, lepiej mówić to problem KZGRL.
69. Dodane przez ???????????????, w dniu - 02-06-2026 20:14 10 0
Powyższe wpisy obrazują wiele istotnych kwestii, które miały bezpośredni wpływ na chyba bezrefleksyjne i niezbyt odpowiedzialne uchwalenie od 1 lipca br.przez KZGRL niczym racjonalnym uzasadnieniem stawki w wysokości 45 zł za odbiór odpadów przez KZGRL. Kto jest winny takiej sytuacji? Wydaje się, że w pierwszej kolejności wierchuszka KZGRL.A tak nawiasem, czytając wiele powyższych wpisów tak po ludzku nie wstyd Wam radni uczestniczący we wszorajszej naradzie za tak" profesjonalne" przygotowanie się na to spotkanie, wiele "istotnych" dla sprawy i dobra mieszkańców Leszna" konstruktywnych i dalekowzrocznych wniosków". 
Nihil novil.
70. Dodane przez ???????????, w dniu - 03-06-2026 11:21 7 0
Arytmetyka Przewodniczącego KZGRL p. Karpińskiego.  
Planowane koszty funkcjonowania KZGRL w okresie od 1 lipca 2026r. do 31 grudnia 2027r. -181 886 940 zł. 
Ilość mieszkańców obsługiwanych przez KZGRL - 232 807. 
W oparciu o ww. dane bardzo łatwo wyliczyć stawkę, jaka według KZGRL winna obowiązywać od 1 lipca 2026r. do 31. 12.2027r. i tak: 
181 886 940 zł: 232 807 :18 ( miesięcy )= 43,40 zł. 
Panie Prezydencie Rusiecki, Panie Karpiński wychodzi, że stawka ta winna jeśli już wynosić 43,40 zł, a nie uchwalona na niekorzyść m.in.mieszkanów Leszna przez Was stawka 45 zł miesięcznie od osoby. W oparciu o jakie przepisy prawa próbujecie znowu tworzyć pieniędzmi mieszkańców m.in. Leszna nadwyżkę finansową tzw. przez p. Karpińskiego "górkę" w kwocie miesięcznej ( 45 zł - 43,40 zł ) X 232 807 mieszkańców= 372 491 zł, a przez okres od 1 lipca 2026r. do 31 grudnia 2027r. nadwyżkę w kwocie aż 6 704 842 zł. To wygląda karygodnie i co dalej z tym Panie Prezydencie Rusiecki? Chyba to nie było uczciwe postępowanie, bo jak możma żerować na mieszkańcach Leszna i nie tylko.Opozycjo jesteś, czemu tak prostych zależności nie ujawniono na spotkaniu radnych? Wiecie w ogóle jak do tego problemu sie zabrać? Potrzeba pilnej kontroli MZO, może NIK, może wnikliwego profesjonalnego audytu . Trzebai kontroli w KZGRL i rozliczeń kierownictwa KZGRL. Trzeba działań zmierzających wzorem m.in. Poznania do wyjścia Leszna z KZGRL. Leszno stać, aby samodzielnie organizować odbiór i zagospodarowanie odpadów. Pobliska gmina Włoszakowice i mądrość byłego Wójta p. Waligórę spowodowały, ze Włoszakowice same radzą sobie z odpadami i nie uczestniczą w KZGRL. Stąd też obecnie mają stawkę 40 zł od osoby miesięcznie przy dużo mniejszym zaludnieniu na 1 km kwadratowym niż my w Lesznie ( większe koszty odbioru odpadów ), ale w przypadku kompostowania odpadów stawka ta wynosi u nich tylko 30 zł miesięcznie od osoby. Rewelacja. A ile wynosi stawka za kompostowanie odpadów w tak dużym KZGRL? Też aż 10 zł jak we Włoszakowicach, a opłata za odbiór odpadów nie zmieniana przez 4 lata jak w Poznaniu tylko 25 zł. Na co my czekamy? Co jeszcze robimy w KZGRL? Zapewne wspieramy MZO, ale to nie jest spółka komunalna miasta Leszna, bo miasto ma w niej tylko około 25% udziałów i niewiele do powodzenia. Szanowni radni iPiS oraz KO- najwyższa pora obudzcie się i działajcie zgodnie ze złożonym ślubowaniem dla dobra mieszkańców Leszna, tylko dobra mieszkańców Leszna a nie w imię solidarności śmieciowej - pojęcia abstrakcyjnego.
71. Dodane przez !, w dniu - 03-06-2026 11:24 7 0
I co dajej opozycjo PiS. Na tym koniec, czyli na niczym. Co chcieliście osiągnąć, a co osiągnęliscie. Nic. Zero sprawczości.
72. Dodane przez 0000000000000000, w dniu - 03-06-2026 13:46 7 0
Może Prezydent Miasta p.G.Rusiecki zorganizuje otwarte i nie ograniczone czasem,bo musi zrobić gospodarski wyjazd rowerem i poinformować żądne takiej relacji społeczeństwo miasta Leszna na fb.spotkanie z mieszkańcami Leszna i jako wiceszef KZGRL poinformuje jako głosujący za uchwaleniem stawki 45 zł szczerze o kulisach tej sprawy i strategicznej wizji na najbliższą przyszłość.Spotkanie bez udziału p.Karpińskiego, który tylko recytujepewne dane, które są żródłem jego operytawności i sprawczości.Mieszkańcy Leszna są głęboko rozczarowani i wręcz oburzeni Panów działaniem. 
Na dzisiaj chyba można zmienić wręcz niewytłumaczalną decyzję i przywrócić możliwość umieszczania odpadów bio w woreczkach biodegradowalnych.Być może MZO winien takie woreczki dostarczać mieszkańcom.Karpiński niech się zabierze do robory i za rok na emeryturę.
73. Dodane przez !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, w dniu - 03-06-2026 14:26 8 0
Red. p. Jarek Adamem napisał cyt. "Dyskusja podczas posiedzenia nie zakończyła się wypracowaniem żadnych wniosków ani projektów, miała charakter informacyjny.". Szumne spotkanie wszystkich radnych Rady Miejskiej Leszna z inicjatywy PiS miało charakter informacyjny. Wolne żarty. Mamy Prezydenta Miasta Leszna p. G. Rusieckiego i zarazem wiceszefa KZGRL, który zamiast wytłumaczyć jak doszło do uchwalenia przez KZGRL i w oparciu o co stawki 45 zł ( kuchnia budowania stawki 45 zł ) zarzucał PiS jak to było 10 lat temu. Znamy to jak spotykają się przedstawiciele KO i PiS to zawsze pada " a jak było za waszych rządów ". Przecież tego nie można już słuchać. Zyjemy tu i teraz interesuje nas dzien dzisiejszy i przyszłość , a nie historia, którą lepiej, czy gorzej znamy.Czyżby Prezydent p. G. Rusiecki nic sensownego, merytorycznego nie miał do powiedzenia w tej sprawie? Trudno też słuchać p. Karpińskiego, który jak mantrę powtarza ciągle to samo, co mu wygodne. Niestety chyba niezbyt udolne zarządzanie KZGRL, troska o dobrą kondycję znanej firmy z branży odpadów to są podstawowe grzechy , a ich skutki spadają na barki mieszkańców. Przecież tak być nie może. Radni Miasta Leszna różnych opcji w tym także KO, Prezydencie p. G. Rusiecki chciejcie coś sensownego i oczekiwanego przez mieszkańców Leszna zrobić. Najszybciej i najprościej jest wystąpić z KZGRL. Leszno może być samodzielne w odbiorze i zagospodarowaniu odpadów. Trzeba tylko widzieć mieszkańców Leszna, ich oburzenie i oczekiwanie oraz stworzyć struktury, które poprowadzą w Urzędzie Miasta sprawy związane z odpadami. Trzeba pamiętać, że MZO w Lesznie niestety nie jest ( a był ) spółką komunalną miasta Leszna, a mieszkańcy Leszna stanowią aż 25% wszystkich mieszkańców KZGRL. Proszę po naukę pojechać do Poznania, a może nawet do Włoszakowic.
74. Dodane przez zygi, w dniu - 03-06-2026 16:18 5 0
Niestety Pan Rusiecki to moje rozczarowanie. Jest manipulowany przez prezesów spółek, jak chłopiec. "Łyka" wszystko co mu podpowiedzą. Identyfikuje się ze spółkami nie mieszkańcami, którzy na niego głosowali. Worki biodegradowalne sprawiają kłopoty KZGRL? To wprowadza zakaz używania worków. Zadowolił spółkę nie zwracając uwagi na to jaki kłopot sprawił mieszkańcom. Mieszkańcy wymusili na władzach lotniska pozbycie się bombowca, który hałasem dręczył tysiące ludzi. Rusiecki zamiast przeprosić mieszkańców Leszna, że do tego dopuścił, podziękował właścicielowi samolotu za "dobrą współpracę". On nie rozumie, że reprezentuje mieszkańców nie spółki i ich prezesów. Na referendum nie pójdę ale jeśli dalej będzie tak się zachowywał, w następnych wyborach zagłosuję na osobę, która rozumie kogo reprezentuje prezydent miasta. Od kilkunastu lat Leszno nie ma szczęścia do Prezydentów.
75. Dodane przez posiedzieli, pogadali, w dniu - 03-06-2026 17:10 5 0
i nic z tego nie wynika
76. Dodane przez Jak pkpJak pkp, w dniu - 04-06-2026 15:12 0 1
JAK PKP BYŁO ZA PISU...SMRÓD BRUD I UBUSTWO.ALE ZA TO POKAZALIŚMY TEJ UNI ZWYCIĘSTWO 27 DO 1!!!!!A INFLAVJE KAKĄ WDPANIAŁĄ 18%.Jakie piękne przekręty,wałki,bicie (...) pałkami teleskopowymi ,nocne głosowania,zakaz wejscia na cmentarz dla ludu.Ojciec narodu wszedł!!!Pamiętamy NIE WYBACZAMY
77. Dodane przez 0000000000000000000000000000000000000000000000000000, w dniu - 04-06-2026 19:06 3 0
A może tak o MZO i jego warunkach. Oferty znacznie przekraczające szacunki KZGRL- czemu nie. MZO nie chce, aby od lipca br. odpady bio były w workach biodegradowalnych - KZGRL przyjmuje tę propozycję bez niczego. Od lipca br. MZO chce odbierać szkło w kubłach 240 l i do tego tylko raz na 2 miesiące- KZGRL jest za. Po co nam tak uległy i nie reprezentujący naszych interesów KZGRL? A może warto zapytać, dlaczego MZO jest tak drogie? Co robią , aby obniżyć koszty funkcjonowania firmy? Za poprzedniego prezesa zakupili 3 śmieciarki napędzane gazem, tylko gazu nie mieli na miejscu. Podobnie w MZZ- owczesny prezes p. Lorych zakupił od firmy prywatnej za 234 tys. zł wyeksploatowany, zużyty technicznie i moralni, niesprawny park linowy Tarzan nie znając potrzeb rynku, nie mając fachowej opinii technicznej i fachowej, rzetelnej wyceny. Kupił, bo chyba tyle chciał prywatny właściciel. Park ten po naprawie i uzyskaniu certyfikatu MZZ eksploatował tylko 2 lata generując same straty z uwagi na nikłe nim zainteresowanie. Później przez rok stał nieczynny przy zerowej reakcji Prezydenta Rusieckiego, Rady Nadzorczej MZZ i radnych Rady Miejskiej Leszna.W następnym roku tj. w kwietniu br. został skasowany. Kosztował 234 tys. zł, wygenerował przez dwa lata same straty i kasując go MZZ musiał w koszty zaliczyć jego pełną amortyzację, czyli też 234 tys. zł. W efekcie ten wspaniały pomysł prezesa p. Lorycha kosztował MZZ sp. z o.o. około 600 tys zł. I co, ano nic. Było minęło i nie ma winnych niegospodarności podobnie jak w MZO z tymi 3 samochodami na gaz. Co do parku linowego Tarzan w minionych latach przez wiele lat nie miał aktualnej umowy z MZZ na korzystanie z tej części Parku Tysiąclecia, ale kto by sie tym przejmował. Tak mamy w samorządzie leszczyńskim.Pieniądze publiczne to pieniądze niczyje.Takich przypadków jest więcej.
78. Dodane przez OLX, w dniu - 05-06-2026 10:39 2 0
Rowy - Ustka odpady w 2026 i wcześniejsze lata, od miesiąca kwietnia do września odbierane są z nieruchomości co tydzień,  
pojemnik mają rejestrowane i są za czipowane, worki do segregacji na kody kreskowe. 
Częściej wszystko i przede wszystkim BIO, to wtedy u nas na posesji mniej to śmierdzi. 
Opłaty od ilości zużytej wody ! 
Można - można, tylko trzeba chcieć i myśleć dobrze i dobrze liczyć !
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama














------------------------------------
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Dom w cenie mieszkan... Bojanice 440000
Działka pod twój wym... świerczyn... 269000
Dom blisko jeziora!Perkowo 930000
Sklep przyzakładowyGóra 5000
Działka budowlana w ... Krzycko w... 88500
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj