Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Czerwca 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Erazm, Eugeniusz,
Maria, Marianna,
Mikołaj, Piotr
Do końca roku 212 dni.
Start arrow Gostyń arrow Sprawdzają mięso z dwóch firm

Sprawdzają mięso z dwóch firm

Sprawdzają mięso z dwóch firm

10.12.2008. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska
W powiecie gostyńskim służby weterynaryjne sprawdziły wszystkie firmy zajmujące się przetwórstwem mięsnym.  W dwóch z nich, Chłodni "Łagrom" w Gostyniu i Zakładzie Przetwórstwa Mięsnego "Mróz" w Borku Wielkopolskim  stwierdzono pewne ilości mięsa, co, do której są podejrzenia, że mogą zawierać dioksyny.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

W związku z komunikatami o możliwości wprowadzenia na polski rynek irlandzkiego mięsa z dioksynami, na terenie powiatu gostyńskiego służby weterynaryjne sprawdziły wszystkie firmy zajmujące się przetwórstwem
mięsnym. Jak się okazało podejrzane mięso z poznańskiej firmy, która sprawodzała mięso z Irlandii znalazło się także i na tym terenie. Składowane było w Chłodni "Łagrom" w Gostyniu, skąd trafiło dalej do dystrybucji. Natomiast w ZPM "Mróz" w Borku Wielkopolskim zabezpieczono pewną partię mięsa, która dotarła do zakładu na początku grudnia. Mięso nie było używane jeszcze do produkcji.


- Próbki mięsa wysłano już do badań, do instytutu w Puławach. Jeśli badania potwierdzą podejrzenia mięso i okaże się, że zawartość dioksyn przekroczyły normy, to mięso zostanie zutylizowane - zapowiada Czesław Włodarczak, powiatowy lekarz weterynarii w Gostyniu.


Powiatowy lekarz weterynarii zapewnia, że do żadnego ze sklepów na terenie powiatu gostyńskiego nie trafiły wyroby z mięsa, co, do którego są wątpliwości. (abj/tekst i foto)

 
Komentarze (30)
1. Dodane przez ooooooo, w dniu - 10-12-2008 21:03
no nie u nas też choroba mięso chore
2. Dodane przez on, w dniu - 10-12-2008 21:21
no, no Powiatowy jest mocny!!
3. Dodane przez LALA, w dniu - 10-12-2008 21:21
Czy służby weterynaryjne nie sprawdzają wcześniej, co do naszego kraju jest importowane? Jaką mamy gwarancję, że mięso i jego przetwory nie trafiły na rynek! Przecież owe służby zaczęły badania dopiero po nagłośnieniu tego faktu w mediach! Zapewnienie lekarza powiatowego może być prawdziwe, bo stwierdza że ,,do żadnego ze sklepów na terenie powiatu gostyńskiego nie trafiły wyroby z mięsa". A co z powiatami innymi ?
4. Dodane przez powitofiec, w dniu - 10-12-2008 21:26
no rolnicy podzięujcie im ! teraz wiadomo skąd chabas biorą !
reklama
5. Dodane przez bronzo, w dniu - 10-12-2008 22:58
czemu jestem taki tempy i nie mogę zrozumiec czemu do kraju nad wisła skoro miesa mamy full i warunki do produkcji...sciągami je z drugiego konca europy..czym oni je karmia skoro robocizna ich jest droższa pasze podejrzewam na tym poziomie plus jeszcze transport i opłaca się przywozić je do nas....może jestem mało światowy ale nie rozumiem eh:)
6. Dodane przez dyrektor, w dniu - 10-12-2008 23:06
Do kom Jezli sluzby weterynaryjne mialy by sprawdzac kazda ciezarowke ktora przewozi mieso to kolejki na zachodniej granicy byly by wieksze niz na wschodniej dzie sa odprawy . kazde miesoi ma swoje HDI pochodzenie i z tamtad co jest brane to tam jest sprtawdzane ale wiadomo zawsze sa jakies walki w panstwie polskim .
7. Dodane przez don, w dniu - 10-12-2008 23:48
W takich firmach liczy się tylko kasa,a nie zdrowie człowieka. Z pewnością właściciele nie ruszyliby takiego mięcha za żadne skarby,gdyż wiedzą dokładnie jak jest robione :? :? :? :upset :upset :upset
8. Dodane przez BAMBER, w dniu - 10-12-2008 23:49
A MÓWIŁEM KUPUJCIE KABANY OD NASZYCH GOSPODARZY I JEST PEWNOŚC ZE NIE JEST ZARAŻONE ...OJ JESZCZE TROCHE BEDZIE POPYT NA KABANY OD GOSPODARZY
9. Dodane przez Czytelnik, w dniu - 11-12-2008 02:33
Nie no Czesiu musi być zawsze na topie
10. Dodane przez tomek, w dniu - 11-12-2008 02:35
bronzo bo sa tak nafaszerowane syfem ze tam juz nie chca go jesc i daja je do utylizacji w polsce-w naszych zoladkach utylizuje sie to mieso. to przeciez banalnie proste. Mamy nasza irlandie. Kazdy polityk klamie i czy to bedzie kaczor czy donald to wszystko i tak jedno i to samo. zawsze beda nas robic w bambuko. zawsze robili i zawsze robic beda
11. Dodane przez saltus, w dniu - 11-12-2008 07:10
pozdro dla ciezko pracujacych w Łagromie :grin 8)
12. Dodane przez Maciej, w dniu - 11-12-2008 07:15
Zastanawiające jest to że w naszym kraju bardziej opłaca się sprowadzić żywiec z dalekiego kraju jakim jest Irlandia niż korzystać z polskiego żywca, zapewne zdrowszego i smaczniejszego ? A nasze mięso podbija rynki wschodu i zachodu. Trudno widocznie to musi się opłacić. A co do badania przez weterynarzy to oczywiście powinni się trochę bardziej przyłożyć, ale nie są wstanie wszystkiego wykryć i przebadać.
13. Dodane przez dario, w dniu - 11-12-2008 07:22
sprowadza sie mięso, bo można nieźle na tym zarobić, mięso przywożone z irlandi czy dani jest czasem znacznie tańsze niż to kupowane w kraju... 
a tak swoją drogą te ok. 40 tirów sprowadzonego mięsa od września to wcale nie tak dużo na całą Polskę... 
Powiatowy wcale nie jest taki mocny - chyba że jest nim Pani lub Pan Stercuła lub ewentualnie Pan Tusz...  
Ciekawe co wyszło w firmach powiatu leszczyńskiego i rawickiego... jprzecierz oni również ściągają mięso z zachodu...
14. Dodane przez OOO, w dniu - 11-12-2008 08:22
dlaczego wszyscy uspokajają bo chodzi o pieniądze i to wielkie CI WIELCY WETERYNARZE DOSTAWAJĄ OD FIRM TAKIE PIENIADZE ŻE PRZYMYKAJĄ OCZY NA UCHYBIENIA
15. Dodane przez WWWW, w dniu - 11-12-2008 08:24
Jakbym dostał od firm sprowadzajacych mięso takie pieniądze jak oni biorą .to nawet bym powiedział że z nieba złoto leci :sigh :sigh :sigh
16. Dodane przez do dario, w dniu - 11-12-2008 09:24
ja cie obserwuje od jakiegos czasu ty sie na wszystkim znasz,wypadki,kradzieze, mieso...o wszystkim cos tam wiesz ale czemu nie umiesz wylumaczyc jak to sie dzieje ze bardziej oplaca sie do polski sciagnac mieso z tego zachodu niz robic produkty z naszego? skoro tir pali 35l/100km,kierowce trzeba oplacic,cło,winiete, tam rolnik musi zarobic, jakis rzeznik,magazynieritp.a u nas?pracownik w lagromie dostaje tylko 1200 a rolnik w polsce jedyne 4zl/kg t plus jakis posrednik i rzeznik..to gdzie tu ekonomia?chyba,ze jest tak jak pisze Tomek i to jedt tylko padlina co do nas przywoza:(
17. Dodane przez mila, w dniu - 11-12-2008 09:44
u nas już nie ma mięsa tylko trzeba sprowadzać z zagranicy,to powinno być zabronione.Najpierw kraj a później export.Jak u nas może być dobrze jak tylko wszystko co cudze bierzemy a tam same chróbska.Toż to kara chyba.
18. Dodane przez do kom 16 i wielu wielu innych, w dniu - 11-12-2008 10:47
Zachciało Wam się Unii to ją macie . Takie są dopłaty, że Irlandczykom OPŁACA się produkować powyżej kosztów. Unia dopłaci różnicę tak , aby irlandzki chłop miał zysk Teraz leży do góry brzuchem i się śmieje, że nafaszerowane gównem( no bo czym innym jeżeli produkcją pasz zajmują się tam firmy recyklingowe? czyli śmieciarskie?)poszły do Ruskich. 
Tak do Ruskich, ponieważ oni nie odróżniają Polaka ,Czecha czy Ukraińca od Rosjanina. 
Zresztą tak jak my Walijczyka od Anglika
19. Dodane przez ....po prostu nie kupujcie...n, w dniu - 11-12-2008 11:52
Po cóż tyle idiotycznych komentarzy - ja po prostu nigdy nie kupiłam mięsa ani wyrobów produkowanych przez ww. firmy. Kiedyś po prostu ktoś mnie ostrzegł. 
Róbcie to samo. 
Inne pewnie też kombinują -lecz są pewniejsze. 
Przy zakupie należy ...myśleć.
20. Dodane przez do kom.16,5 i innych ekonomist, w dniu - 11-12-2008 11:58
na tym polega globalna polityka i wolny rynek...ekonomia mowi,ze tucz odbywajacy sie na wielkich fermach jest oplacalny,poprostu tam na fermie choduje sie tysiace sztuk przy wysokiej automatyzacji,malej ilosci pracownikow ( 1 pracownik na tysiac tucznikow),efektywych paszach no i "ciaglej" produkcji....acha..no i genetyka swinek inna.... 
u nas ,fermy sa male ,obsluguje je wieksza ilosc osob,kwestia "posrednikow" np pasz,inne genetyka..i tak w przetworstwie..miesa z tucznikow z "zachodu" sa bardziej podatne na przyswajanie np.wody...inaczej sie masuje..to poprostu ekonomia...--przyklad...kiedys pola PGR obslugiwalo np.30 osob..teraz ten sam aeral uprawiaja 3 osoby..i wcale az tak sie nie zapracuja,bo inne maszyny,inna technologia... 
a co do opowiesciach o padlinie z zachodu..LUDZIE...nikt nieprzepuscil by takich numerow..nawet w Polsce,niema mozliwosci wprowadzenia do obrotu takiego miesa,nikt sie nieodwazy..za duzo by kosztowalo gdyby sie to wydalo..i niemysle tu tylko o samej kasie..ale i innych sankcjach...poza tym ,"z zachodu" sciaga sie tez mase zywca...cos mi sie wydaje,ze tu wiecej komentujacych chce zaistniec komentarzami niz...wiedza...takie wylewanie swoich zalow... 
a co do EKONOMII...czasem jest tak..ze sprzedaje sie bez zysku,po to,aby przejac rynek..a wtedy sie daje swoje ceny..dotyczy to wszystkiego...calej gospodarki....np.polski wegiel jest drozszy niz ze wschodu,choc porownywalny jakosciowo...swiadczy to o tym,ze oni musza gdzies eksportowac zeby zarabiac,nam sie oplaca kupowac,a strajki gornikow (niekomentuje ich koniecznosci czy nie) utrudniaja planowanie....albo jeszcze inaczej...w marketach kupujecie kielbase w cenie 6 zl za kg...w innych sklepach ten sam rodzaj kosztuje np 18 zlotych...a to swiadczy tylko o roznej jakosci i "wsadzie"..przeciez wszyscy wiedza,ze parowke mozna zrobic bez miesa...ale tez i z miesa,tyle,ze mieso kosztuje wiecej...ityle.... 
 
im mniej polityki w gospodarce,tym lepiej dla wszystkich..
21. Dodane przez dario, w dniu - 11-12-2008 12:37
do 16 - to proste - dzwonimy do Dani do Pani K. z firmy Danish Crown i załatwiamy mięso, negocjujemy cenę za kg i reszta nas nie interesuje - dostawa przyjeżdża w określonym terminie! Przez pośrednika dzwonimy do firmy z Pozdnania - Janimex. Negocjujemy i transport przyjeżdża... proste i opłacalne, bo ceny tam oferowane są najczęściej atrakcyjniejsze od tych oferowanych na rynku polskim...  
Mięso takie jest z wyglądu wspaniałe - ładna barwa i malutko tłuszczu i to pobudza klienta do zakupu. 
Dodam, że nie pracuję w branży mięsnej i na wszystkim się nie znam - piszę co wiem. pozdrawiam!
22. Dodane przez do Dario,do 18,do 20, w dniu - 11-12-2008 14:01
uwazasz ze mi wyjasniles o co prosilem?to jak sie to odbywa to ja wiem,choc tez nie pracuje w branzy miesne jani ani wogole w handlu.pytam co musi byc w tej kielbasie ze to ma sens,o wyjasnieni tego prosilem...do innych mnie krytkujacych takze jest to pytanie-wyjasnijcie mi ile doklada irlandia do rolnikow,ze to ma rece i nogi i nadal sie oplaca kupic polakom miecho zza granicy,gdzie ludzie pracuja za stawki rzedu 50 zl/godzine minimalna,u nas bodajze z 6pln,gdzie cena transportu ktory nie oszukujmy sie tani nie jest...mozna robić tzw ceny dumbingowe,ale jak dlugo?i nawet jesli obnizymy cene miesa, to dokladac jeszcze do transportu?.owszem mozna ale by wejsc w sasiedni powiat a nie panstwo oddalone o hektary i do tego tanie panstwo.gdyby to miech jechalo od ruskich uwierzylbym ze robia za pol rubla na miesiac,ale tam jest zachod...oto pytalem...a do komentarza nr 20 Ty mi nie pisz o obnizeniu ilosci ludzi pracujacych wskutek mechanizacji, bo w polsce ona jest na podobnym poziomie-wielke "pgry"typu te wymienione w artykule tez maja najnowsze maszyny,a ich kierowcy nadal pracuja za blisko 6razy mniejsze stawki...piszesz o numerach ktore nie przejda tak?to skad h5n1 i te dioksyny wykrywamy wlasnie na zachodzie?wsicekle krowy i podobne?odpukac oby tak zostalo ale poki co zadne swinstwo nie wyszlo z polski,wiec argumentujcie logicznie, a nie byle cos napisac
23. Dodane przez zzz, w dniu - 11-12-2008 14:45
spalic miensko ;p
24. Dodane przez wwww, w dniu - 11-12-2008 21:54
do 16 ic studiować ekonomie to się dowiesz o co chodzi mamy gospodarkę globalną
25. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 11-12-2008 21:59
do 16 jak niewiesz o co chodzi to o pieniądze musisz mały rozum miec że tego nie rozumiesz
26. Dodane przez do po prostu nie kupujcie, w dniu - 11-12-2008 22:12
lagrom i mróz oprcz wlasnych wyrobow gotowych handluja takze tzw poltuszami z ktorych pozniej mniejsze zaklady robia wyroby...czyli nawet nie wiesz co jesz
27. Dodane przez dario, w dniu - 12-12-2008 08:46
do 22 oni nie ściągają gotowych wyrobów typu kiełbasa - ściągają półtusze, przodki duńskie, łopatki lub szynki - bo to się najbardziej opłaca... wyrówb gotowy powstaje na miejscu... mnie jako producenta nie interesują koszty przywiezienia tego do polski - kupiłem po tej cenie i po tej cenie ma przyjechać w tym konkretnym dniu... reszta mnie nie interesuje... 
zawsze taki transport to min. 20 ton wieprzowiny, który w polsce wystarczy sprzedać 20 gr/kg drożej i mamy 2000 zł w kieszeni, a przeważnie sprzedaje się ok. 50 gr. drożej - czysty pieniądz. 
do 26 - masz rację, ale nie chodzi tu tylko o łagrom i mroza - robi tak wiele dużych firm... nigdy nie wiecie co jecie. pozdrawiam!
28. Dodane przez ro, w dniu - 12-12-2008 17:21
w innych krajach zaraz wycofuja z rynku a w polsce najpierw badaja i tak ludzia mydla oczy czy zatrute czy nie i tak my to zjemy wierzcie mi
29. Dodane przez Czytelniczka, w dniu - 13-12-2008 19:16
Śmiechu warte żeby do Wielkopolski sprowadzać jakieś zakażone mięso !!! Tu choduje się tyle świń że niemożliwością byłoby przejeść ten wszystki żywiec 
który rolnicy sprzedają. Nie chcemy zdechlizny z zagranicy,mamy swoje lepsze!!! Wstyd żeby to sprowadzać !!!!!!!!!!!!!!!!
30. Dodane przez slawek, w dniu - 13-12-2008 20:09
wiecie co troche jestem rolnikiem ale o innym kierunku produkcji ale jakna to wszystko patrze to powinno się zrobić tak posadzić przy jednym stole panów posłów ministrów lekarzy weterynari właścicieli zakładów przetwórczych którzy jak zawsze nic nie wiedzą że mięso jest feeeeee i serwować im to tak długo aż się obrzygają a jak się obrzygają to poda się im to jeszcze pare razy bo przecież to takie dobre iładnie wyglądające na regałach a my rolnicy i wszyscy konsumenci zapomnieliśmy jak smakuje własny wyrób pozdrawiam wszystkich
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Atrakcyjna działka b... Kościan 250000
Piękna okolica - rod... Lipno 2490000
Działka budowlana po... Leszno 2860000
Nowe domy w zabudowi... Dąbcze 589000
Nowoczesny dom dla t... Kłoda 449000
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj