Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
27
Lipca 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Alfons, Julia,
Laurenty, Marta,
Natalia, Rudolf
Do końca roku 157 dni.
Start arrow Kościan arrow PKP projektuje - będą tunele w Kościanie?

PKP projektuje, będą tunele?

PKP projektuje - będą tunele w Kościanie?

12.04.2009. Radio Elka, Michał Wiśniewski
thumb_przejazd_kolejowy.jpgKościan. Zarząd spółki kolejowej prowadzi prace projektowe dotyczące modernizacji linii kolejowej Poznań Wrocław między innymi na odcinku kościańskim. Zdaniem władz powiatu jedyną możliwością jest budowa tuneli. Projektant na razie nie informuje, czy jest podobnego zdania.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
PKP, które chcą w najbliższych latach dokonać generalnej modernizacji linii kolejowych uzgadniają z samorządami zakres prac. Dla kierowców najważniejszą sprawą są rozwiązania skrzyżowań dróg i torowisk.
W Kościanie w dwóch miejscach obecne przejazdy ze szlabanami zastąpić mają tak zwane bezkolizyjne rozwiązania.

- Mamy informację od spółki kolejowej, która zajmuje się tymi modernizacjami, że na ich zlecenie francuska firma prowadzi już prace projektowe. Jest gotowa koncepcja programowo- techniczna. Wciąż jednak nie padły deklaracje, jak te rozwiązania mają wyglądać - przyznaje kościański starosta, Andrzej Jęcz.

W Kościanie budowane mają być dwa takie przejazdy: na Młyńskiej i Gostyńskiej. Czy będą to wiadukty, czy samochodowe tunele? - Naszym zdaniem w grę wchodzą jedynie tunele, bo nie ma innej możliwości technicznej. Droga dla samochodów biec może wyłącznie pod torowiskiem - uważa Jęcz.

Modernizacja linii kolejowej ma się zakończyć przed 2012 rokiem. (mich)
 
Komentarze (31)
1. Dodane przez xxx, w dniu - 12-04-2009 12:46
Bardzo dobry pomysl z tymi tunelami chociaz tez nie wiem jakby mialo to wyglądac... ale cos z tym trzeba zrobic bo na mlynskiej jest strasznei kiedy sa szlabany opuszczone bo az na rondzie robia sie korki!!!
2. Dodane przez maxx, w dniu - 12-04-2009 12:47
popieram oby to wypaliło to będzie super :)
3. Dodane przez szkoda, w dniu - 12-04-2009 12:56
Żal tego Starosty. 
Winni karać za tak 
głupie marzenia. 
Nie wierzę.
4. Dodane przez nemo, w dniu - 12-04-2009 13:03
"Modernizacja linii kolejowej ma się zakończyć przed 2012 rokiem" - hahaha już to widzę, chyba w 2112.
5. Dodane przez jarek, w dniu - 12-04-2009 13:31
na czas przebudowy tych przejazdów to chyba trzeba będzie się nauczyć fruwać
6. Dodane przez Kris, w dniu - 12-04-2009 13:49
Aniu! To twój maluszek :)
7. Dodane przez fg, w dniu - 12-04-2009 14:15
No dajcie spokój Kościaniacy. Jak się będziecie ze spóźnień tłumaczyć, jeśli wam te szlabany zlikwidują
8. Dodane przez do jarka, w dniu - 12-04-2009 15:12
wole nauczyc sie fruwac niz czekac 15 min przed szlabanami za kazdym razem kiedy jedzie pociag!!! jeszcze nie znasz planow a juz narzekasz!! nie robia ZLE, chca robic ZLE !! ZASTANOW SIE
9. Dodane przez urzędas, w dniu - 12-04-2009 19:38
starosta to zadufany w sobie pyszałek i narcyz któremu sie wydaje ze jest nieomylny i wszechwiedzący mam nadzieje ze wybory na starostów tez beda bezposrednie wreszcie przestanie nim byc, wiem co mowie w koncu pracuje w starostwie
10. Dodane przez XXXXX, w dniu - 12-04-2009 19:47
Zgadzam się z 8 :zzz
11. Dodane przez PIECHU, w dniu - 12-04-2009 21:27
No proszę . a w "czerwonym " Lesznie "czerwony" prezydent Malepszy upiera się przy ... wiadukcie i o tunelu na Wilkowickiej słyszeć nie chce...
12. Dodane przez mirxon, w dniu - 12-04-2009 21:28
wiara co się martwicie od tego są projektanci dla mnie najlepsze rozwiązanie to przejście podziemne w lini z z tunelem który już jest aby połączyć np gurostwo a samochody objazd na czas prac i tyle
reklama
13. Dodane przez budowlaniec, w dniu - 12-04-2009 21:50
Tunel oznacza zejście 6-7 metrów poniżej poziomu gruntu a dla Kościana jest to poziom wód gruntowych. Co się dzieje jak spadnie ulewny deszcz lepiej nie pytać.Dlaczego nie ma tuneli pod torami we Wrocławiu, w XIX już wiedzieli jak budować a my byle taniej prościej.
14. Dodane przez hhhhhh, w dniu - 12-04-2009 22:53
tunele jak najbardziej na ul.Gostyńskiej i Młyńskiej jestem za ,odby dobrze to zaprojektowali. kom.13 ma racje jak sie wkopia i zacznie padac to bedzie masakra ale mamy fachowców od tego i mam nadzieje ze nie zaleje tych tuneli nic ani wody gruntowe ani deszcz .Do kom.7 nie bedzie tlumaczenia jest inna mozliwosc na malej kolejce ul.Gostyńska zlikwidowali stop ale coz ludzie jezdza na pamiec i sie zatrzymuja jak bedzie bum no to mozna sie wytlumaczyc z spoznienia.
15. Dodane przez dana, w dniu - 13-04-2009 00:53
I znowu wraca temat z roku 1945. To już 60 lat sie mowi o tym przejeździe na mlynskiej. Czas zaczać kolejna 60 -cio latke.
16. Dodane przez jak, w dniu - 13-04-2009 09:36
do kom 13 
masz rację,po deszczu wcale nie ulewnym w piwnicach na Żwirki i Wigury mamy wodę.
17. Dodane przez bolo, w dniu - 13-04-2009 21:51
pytam się jaki wpływ na to wszystko ma p. Jęcz, taki sam jak na budowę S 5 , która dzięki władzom nie będziewybudowana do 20012 r.
18. Dodane przez motocyklista, w dniu - 14-04-2009 09:33
Tak na marginesie wywodów (...) starosty Jęcza - twierdzi on, że "w grę wchodzi tylko budowa tuneli, bo inne rozwiązania techniczne nie wchodzą w grę". Pytam na jakiej podstawie on tak twierdzi? Ani on sam, ani też starostwo nie zajmuje się projektowaniem omawianego rozwiązania. A poza tym o mozliwościach technicznych nie powinien się wypowiadać w sposób tak kategoryczny kompletny laik w tej materii - czyli Andrzej Jęcz. Nie jest on ani budowlańcem, ani też konstruktorem dróg i mostów. No, chyba że uwierzył w swoje nadzwyczajne możlwiości. Bogu dzięki, tylko on w nie wierzy. Jest rzeczą jasną, że te tunele nie powstaną do 2012 roku.
19. Dodane przez Ola, w dniu - 14-04-2009 09:55
popieram xxx 
gdy raz zamknęli szlabany to korek ciągnął się przez rondo do Surzyńskiego (aż do policji!) i minęły 2 godziny zanim już nie było tego korku.
20. Dodane przez fRANCUSKA FIRMA - DLACZEGO ??, w dniu - 14-04-2009 15:50
Wielce mnie zafrapował fragment tej notatki, Że zacytuję: "Mamy informację .... francuska firma prowadzi już prace projektowe". Czyżby Polacy w Polsce nadawali sie tylko do tego aby pracowac w GB na jakimś zmywaku , lub tez we Francji być hydraulikami ???, Czy my nie mamy WŁASNYCH biur projektowych i obcym musimy kieszenie pakowac ??? ot polska rzeczywistośc !!!!. 
Oby nam pieniedzy na pomoc socjalną dla Polaków w Polsce nie zabraklo !! 
ZWYKŁY KOWALSKI
21. Dodane przez do 13ki, w dniu - 14-04-2009 16:00
"Czego sie boisz głupi..." Będzie tunel, a w tunelu woda bedzie wtedy basenik i kąpać sie trzeba. :) (ha ,ha). Życie jest piekne a wy sie jakimś tunelem przejmujecie. Minie jeszcze nastepne 60 lat niech sie prawnuki martwią, ale ..... one juz beda miały helikoptery do szkoły i przedszkola i temat tuneli umrze smiercia naturalną ha ha
22. Dodane przez maciek, w dniu - 16-04-2009 20:42
do kom.1 raz widziałem jak korek był do Kauflandu a kierowcy dostawali już zielonej gorączki (ja tez bym dostał) :zzz
23. Dodane przez Człek, w dniu - 17-04-2009 18:43
Ja nie chce ani tunelu ani wiaduktu juz wole czekac np.30min niz zeby mi tutaj budowali jakis tunelek albo wiadukt robimy jakies zebranie ??? kom17 nie wmyslaj :zzz :upset :eek :roll :p :) :grin ;) 8) :x :( :cry :? :sigh
24. Dodane przez Komentarz do wszystkich, w dniu - 17-04-2009 18:44
letam chcie dtoo chccie a wole nic nic nic :?
25. Dodane przez ed, w dniu - 19-04-2009 15:25
Najlepiej zamknąć przejazd na Młyńskiej (jedyna okazja odciążyć ruch w centrum), a w zamian wybudować wiadukt na przedłużeniu ul. Wyzwolenia (wjazd z ul. Łąkowej) a dla pieszych przedłużyć przejście dworcowe. Pozwoli to zaktywizować tereny za Gurostwem i rozwiąże problem dowozu dzieci. Jest to jedyna okazja, nie można się ograniczać przy podejmowaniu decyzji - rozwiązanie tańsze i bardziej rozwojowe.
26. Dodane przez max, w dniu - 20-04-2009 22:45
Ty z postu 25. jak chcesz popisać się elokwencją, to wymyśl jeszcze cos bardziej oryginalnego. Można równiez wjechac do Kosciana jadac przez Racot, Gryżyne, Nielągowo, Nacław ( pod wiaduktem) Czarkowo i myk jestesmy po drugiej stronie Kościana. Ale po co? Budowa sieci dróg ma ułatwiać a nie utrudniać jazdy. A to rozwiazanie z postu 25 wyraźnie utrudnia. Przeniosłoby sie całe nateżenie ruchu pod szkole podstawowa na ul. Wyzwolenia, po pierwsze. Po drugie jadący do centrum musieliby nadrabiać kolejne, niepotrzebne km. W życiu tak jest każdyu coś tam pisze by zaistniec.
27. Dodane przez ed, w dniu - 28-04-2009 12:16
Drogi max-ie niepotrzebnie się tak napinasz krytykując mój pomysł. Jeżeli mieszkasz na ul. łąkowej lub Wyzwolenia to nie mamy co polemizować, bo przemawia przez Ciebie interes osobisty. Jeżeli jednak nie to odnosząc się do ul. Wyzwolenia zgadzam się że jest to problem ale rozwiązaniem byłaby budowa nowej drogi łączącej ul. Nacławską ze Śmigielską na zapleczu Pływalni (zadanie inwestycyjne dla starostwa UM). Przez przejazd na Młyńskiej do centrum jeżdzi tylko Gurostwo, reszta to tranzyt do piątki i na osiedla Jagielońskie, Piastowskie i dlatego nie masz racji pisząc o nadrabianiu drogi do centrum. Moja pro realnie - nie ma możliwości technicznej (realnej)wykonania tunelu na Młyńskiej o czym piszą poprzednicy np. 13.(jestem ciekaw jak będzie funkcjonował Urząd Skarbowy i mieszkańcy Młyńskiej tuż obok Tunelu). Można by jeszcze długo ale po co...
28. Dodane przez jan, w dniu - 28-04-2009 23:01
Drogi Mr ed. Sa cztery strony swiata, każde dziecko wie. Ta prawda oczywista tyczy się tez Urzędu Skarbowego. Jesli bowiem nie będzie mozna dojechac do US od strony południowej (ul. Młyńska) to zostaja jeszcze trzy.. Os strony Kauflandu mozna poszerzyc droge ( dla dobra Kauflandu ) równiez. To poszerzenie i parking równiez można zrobic kosztem zaniedbanych terenow po dawnym POM-ie. Koszty znacznie nizsze niż budowanie dodatkowych przecznic od ul. Naclawskiej do Śmigielskiej
29. Dodane przez ed, w dniu - 30-04-2009 08:04
witam maxa. Cieszy mnie zmiana stylu w jaki polemizujemy. Co do twoich argumentów dotyczących wjazdu od strony Kauflanda do US, niestety mnie one nieprzekonują, ponieważ istniej tkzw służebność działki i nigdy prywatny właściciel niezgodzi sie na to(nic nie napisałeś o pozostałych stronach świata). Nie odniosłeś się max-ie do problemu budynku po grochwni (zastanawiam się w którą stronę sie przewróci jak podkopią mu fundamenty), czy masz i na tą okoliczność rozwiązanie. Mógłbyś też napisać czy jesteś osobiście niezadowolony z mojego pomysłu (bo np. mieszkasz na łąkowej lub wyzwolenia. Pozdrawiam
30. Dodane przez max, w dniu - 30-04-2009 19:55
Witam Mr Ed. Nie bardzo wierzę w Twoja teorie, iz stary budynek ( po dawnej grochowni) przewróci sie gdy podkopia fundamenty.To jest solidna pruska budowla. Dobrze by bylo ,żeby nie gdybac, a pozwolic wypowiedziec się fachowcą z nadzoru budowlanego- po pierwsze. Po drugie fundamenty można wzmacniać, myslę Kolejna sprawa. Tereny po których mialaby przebiegac droga wg Twej wersji (za Górostwem w kierunku Nacławia) to tez prywatne działki. Więc taki sam problem,jak z drogą od Kauflanda a może większy. Tak,że pozostaniemy jednak przy tym co wcześniej uzgodniono z PKP. Tunel na Młyńskiej
reklama
31. Dodane przez 44444, w dniu - 08-05-2009 12:18
nareszcie ktos tam mysli ale czy to im wypali :grin
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Leszno wynajmę kawal... Leszno 1390
Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
Osiedle lniane?rosza... Leszno 691080
Osiedle lniane?rosza... Leszno 483306
Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj