Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
21
Czerwca 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Alicja, Alojzy,
Marta, Rudolf,
Teodor
Do końca roku 193 dni.
Start arrow Wschowa arrow Kupcy protestują w sprawie rynku

Kupcy protestują w sprawie rynku

Kupcy protestują w sprawie rynku

16.06.2009. Radio Elka, Michał Wiśniewski
thumb_rynek_wschowa.jpgWschowa. 140 osób podpisało się pod petycją do władz powiatu wschowskiego domagając się przywrócenia ruchu samochodów i parkingu na całym Rynku. Zdaniem kupców zamknięcie części Rynku i zmiana organizacji ruchu zabija handel. Gmina też chce zmian w organizacji ruchu, ale po to, by stworzyć strefę płatnych parkingów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Zmiana organizacji na Rynku we Wschowie została wprowadzona w kwietniu. Wówczas starosta tłumaczył to chęcią ożywienia tej części miasta. Zamiast parkujących samochodów przed ratuszem miały pojawić się ogródki wiedeńskie. Słowem centrum miało tętnić życiem kulturalnym, a nie motoryzacyjnym. O tym, że tak się nie stało świadczyć może list podpisany przez 140 osób, który trafił niedawno do władz powiatu. Kupcy i mieszkańcy domagają się w
nim przywrócenia starych zasad. - Starówka stała się miejscem martwym nawet w szczycie - piszą w liście kupcy.

Co na to powiat? Sprawa wydaje się przesądzona. - W tym roku nic się nie zmieni. Takich decyzji nie można modyfikować z dnia na dzień. Mamy już podpisane umowy na zajęcia pasa drogowego do jesieni. Być może za rok dokonamy jakiś zmian. Nie jesteśmy aż tak ortodoksyjni, by nie słuchać sugestii mieszkańców. Na razie jednak zostaje tak jak jest - przyznaje wicestarosta Marek Boryczka.

Sami kupcy anonimowo przyznają, że zmiana organizacji ruchu mocno uderzyła w ich biznes. - To zamknięcie parkingów to kompletnie nietrafiony pomysł. Zabranie ludziom miejsc do parkowania w tak atrakcyjnym miejscu jak Rynek było strzałem w kolano. Wschowa to nie Leszno. Tu mamy 15 tysięcy ludzi, a nie 60 jak w Lesznie. Ta wizja zbyt górnolotna jak na Wschowę - przyznaje właściciel jednego ze sklepów przy Kilińskiego i dodaje - Jeśli władze chcą sobie z okien oglądać fontanny nie przysłaniane przez samochody i nie chcą wąchać smrodu spalin to muszą pamiętać z czego ta gmina żyje. Także z naszych podatków.

Tymczasem, jak się dowiadujemy, miasto złożyło w starostwie wniosek o zmianę organizacji ruchu. Chce przywrócić możliwość przejazdu przez ulicę Ratuszową. Ruch z niej miałby wyprowadzić auta przez południową część Rynku w stronę Rzeźnickiej. Na Ratuszowej bowiem powstać mają płatne miejsca parkingowe. Sprawą strefy płatnego parkowania Rada Miejska ma się zająć na najbliższej sesji. Gmina ma już zgodę Zarządu Dróg Wojewódzkich na stworzenie płatnych miejsc także przy Niepodległości. Strefa - jeśli zatwierdzi ją Rada Miejska - ma zacząć działać jesienią. (mich)
 
Komentarze (51)
1. Dodane przez ag, w dniu - 16-06-2009 12:22
Tak nawiązując do ogródka przed Tymffem - tragedia. Kto to widział, żeby robic sobie kawiarenkę na srodku drogi?! 
Popieram ogródki we Wschowie, ale niech one będą na rynku, tam gdzie ich miejsce. 
Moim zdaniem nie mozna jeszcze powiedzieć, czy pomysł na ożywienie rynku był trafiony, czy nie. Wakacje dopiero się zaczynają. 
Według mnie kompromisowym rozwiązaniem byłoby zablokowanie ruchu na rynku w miesiącach letnich (np. od początku czerwca do końca września).
2. Dodane przez X, w dniu - 16-06-2009 12:48
"Nie jesteśmy aż tak ortodoksyjni, by nie słuchać sugestii mieszkańców. " czy ten (...) sobie KPI Z NAS ?????  
 
Na poczatku rzeczywiście byłem zadowolony że zamknięto ruch na rynku, ale teraz zupełnie zmieniam swoje zdanie bo widze co się dzieje , a mianowicie NIC SIE NIE DZIEJE w tej wschowie.  
Proponuje wyznaczyć kilkka osób do zbierania podpisów za przywróceniem starej organizacji ruchu oraz zdesygnowaniem (...) BORYCZKI z funkcji jaką jeszcze pełni. 
KPINY !!
3. Dodane przez gość, w dniu - 16-06-2009 12:50
dla rozwiazania kolejnego wschowskiego problemu proponuje na całym placu przed ratuszem zrobić strefę płatnego parkingu. Zobaczymy ile wtedy będzie tam stało samochodów?? I wtedy będzie kolejny problem bo żeby postawić samochód na rynku trzeba będzie zapłacić
4. Dodane przez adi, w dniu - 16-06-2009 12:52
do kom.1 popieram
5. Dodane przez tio, w dniu - 16-06-2009 13:16
Bardzo dobrze, że trzeba będzie zaplacić. Jak ktoś faktycznie potrzebuje tego parkingu, by zrobić zakupy, to zapłaci te kilka złotych. Przynajmniej nie będzie tam trzymania samochodów przez mieszkańców Rynku. Jak ktoś nie ma gdzie trzymać samochodu, to niech sobie garaż wynajmnie, albo zapłaci za tzw. prywatną kopertę.
6. Dodane przez owski, w dniu - 16-06-2009 13:35
A gdzeż to sie podział pan Kozaczek. Miał byc sukces, wyszła siara, a tłumaczy sie Boryczka.  
Panowie rewitalizacja to przywracanie do życia a nie dobijanie konajacego. To co zrobiliscie to ostatni punkt procedury rewitalizacyjnej. Najpierw trzeba ożywić ten rejon miasta, przekonac ludzi, że warto tu przychodzić, bo jest gdzie pospacerować, coś obejrzeć,gdzie zrobic zakupy i się pozywić. W dalszej kolejnosci a może równolegle trzeba stworzyć infrastrukturę parkingową i na końcu przeorganizować ruch. Pan Kozaczek szumnie rozpoczął od końca i to tanim kosztem bo ustawiając las znaków z literką "P". Jakiekolwiek próby przestawiania znaków drogowych bez wykonania tego co powinno być na poczatku może jedynie pogorszyć sytuację. Rewitalizacji nie robi się w jeden dzień. To proces kilku-kilkunastoletni. Szkoda, że władze tego nie rozumieją. Jeżeli to miał być przedwyborczy hit, to polityczna konkurencja powinna naszych włodarzy tylko zachecać do dalszych takich manewrów.
7. Dodane przez Lux, w dniu - 16-06-2009 13:44
pfff te 140 osob to chyba elektora Leona Ż. Powiem szczerze, ze ogródki na rynku to najabrdziej trafiony pomysł ostatnich lat... Czekamy na wieksza ilosc ogródków. Istnieje popyt na tego typu rzeczy we wsh czemu zaden handlarz tym sie nie zainteresuje. We wsh jest nudno zadnych kawairni, brak kregielni, niskobudzetowe kino... Za niemca bylo lepiej...
8. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 16-06-2009 13:51
Ciekawe czy Pan Witaliusz się już podpisał pod listą?!
9. Dodane przez Chacha, w dniu - 16-06-2009 14:08
Do kom.8. Chyba ReWitaliusz, kiedy mówimy o rewitalizacji?
10. Dodane przez wsh, w dniu - 16-06-2009 14:37
ogródek na rynku był, jest i będzie. Nie będzie ogródka na rynku to znów będa protesty o zlikwidowanie parkingu na rynku.
11. Dodane przez mirek, w dniu - 16-06-2009 15:38
niech sobie będzie jesden ogródek na rynku ale więcej już nie trzeba. ten koło tymfa jest chorym pomysłem. a ruch powinni przywrócić. teraz żeby wyjechać z rynku trzeba objechać całe miasto i tak sie robi zatwardzenie koło klasztoru na bema. ten kto wpadł na pomysł z tym rozwiązaniem jest lekko nawiedzony. ludzie to jest małe miasto niestety a wy jeszcze chcecie zamykac drogi. po co został ten sker koło ronda tam też kilka aut sie zmiesci. udrożnić rynek i przywrócić ruch dwukierunkowy koło poczty. te kilka miejsc koło pko nic nie zmnieni.
12. Dodane przez polo, w dniu - 16-06-2009 15:43
wystawy na rynku. wschowa miastem sztuki. ludzie nie bądżcie śmieszni.teraz na rynku ch...m straszy.
13. Dodane przez Kaczor, w dniu - 16-06-2009 16:52
Do kom. 12  
BARDZO TRAFNIE UJĘTE!!!!!!!!!
reklama
14. Dodane przez pff, w dniu - 16-06-2009 17:23
wszyscy jestesci esmieszni , a c o z ludzmi ktorzy moga stracic prace vbo ruch tak zmalal??? maja isc na bryk , oby was wszystkich wyj...z pracy to zobaczycie jak to jest
15. Dodane przez do 7, w dniu - 16-06-2009 18:06
sama pracuję w okolicy rynku i wcale nie podoba mi się, że ruch w tym miejscu zamarł. Klientów jak na lekarstwo!! jeszcze trochę i będę musiała szukać nowej pracy! - Kasia
16. Dodane przez jurek, w dniu - 16-06-2009 19:01
Nie jestem przeciwny ogródkom ale jakoś samochody nie przeszkadzały w tamtym roku można było podjechać na rynek wypić kawkę a dzis jest taka sytuacja że jadę na pocztę z ul Kopernika a wracam rynkiem koscielna a nie mog już wrocić np ul NowA Szkoda gadać włodarze działają przeciwko mieszkańcą
17. Dodane przez zoja, w dniu - 16-06-2009 20:23
do kom.16 Na kawke z Kopernika to spacerkiem mozna....Chyba ,ze na poczte to koniecznie autem,bo to juz hektar drogi..wow
18. Dodane przez zoja, w dniu - 16-06-2009 20:31
Ludzie Wschowskie centrum mozna obejsc w pol godziny,malym wysilkiem na wlasnych nogach,naprawde nie jest to takie straszne.Ale pewno lepiej zajechac z hukiem pod ogrodek i jeszcze zrobic rogala za ratuszem.
19. Dodane przez dudek, w dniu - 16-06-2009 21:10
TU NIE CHODZI O ZAMKNIECIE ULIC, ALE O PRACE DLA TYCH CO PRACUJA W OKOLICACH RATUSZA. STAROSTO BRAWO ZA BEZMYSLNA DECYZJE. OBY TWOJA KADENCJA SZYBKO SIE SKONCZYLA.
20. Dodane przez Dragon, w dniu - 16-06-2009 21:32
Spokój bo nie latają samochodami -to fakt.Ale ludzie są wygodni-nawet mi nie chce się na pieszo lecieć po rybkę czy do warzywnego skoro mogę ją sobie kupić w innym miejscu i zaparkowac pod samym sklepem! Poroniony pomysł z zamknięciem ruchu!!!
21. Dodane przez wschowianin, w dniu - 16-06-2009 22:24
Zgadzam się z kom.20 
To trzeba zmienić. Według mnie nie powinno być żadnych ograniczeń w dni targowe oraz soboty i niedziele, bo przyjeżdża wiecej ludzi i potrzeba miejsc do parkowania oraz dogodnego dojazdu. 
Parking przy Farze to parodia parkingu. Moja żona prawie zwichnęła nogę w kostce na tych wertepach a po powrocie nie miałem lusterek. Normalnie Dziki Zachód
22. Dodane przez kupiec, w dniu - 16-06-2009 22:30
zmienić burmistrza!
23. Dodane przez olo, w dniu - 16-06-2009 22:31
Najbardziej cierpią z tego powodu oszołomy w swoich wsiowych tuningach, bo nie mogą jeździć wkoło Ratusza z muzą na full.
24. Dodane przez do kom.7, w dniu - 16-06-2009 23:23
sam jesteś trafiony i to zdrowo,czy duzo ludzi korzysta z tych ogródków???
25. Dodane przez abc, w dniu - 17-06-2009 09:08
Jestem za całkowitym zamknięciem Rynku dla normalnego druchu samochodów.  
Kupcy zamiast protestować niech lepiej obniżą ceny i wprowadzą większą różnorodność towarów, wtedy klienci napewno ich znajdą. Ale jeżeli we wszystkich sklepach podobnej branży można kupić takie same produkty to nic dziwnego, że każdy kupuje gdzie mu bliżej i taniej.
26. Dodane przez XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, w dniu - 17-06-2009 10:14
niech zamkną wszystkie ulice i tak nie mamy pieniędzy na zakupy nie mówiąc o paliwie auto mam w garażu bo na pieszo taniej
27. Dodane przez yyyyyyy, w dniu - 17-06-2009 11:08
do 26. masz święta racje. bieda jak cholera. ale ja mam pomysł. wprowadżcie zakaz dla samochodów a na drogi wpuście RIKSZE a uata będziemy parkować na rondzie w Siedlnicy i tak nie będzie inwestora.
28. Dodane przez wschowianin, w dniu - 17-06-2009 11:19
Pan Leon Żukowski już dawno przestał być burmistrzem Wschowy i spokojnie sobie wypoczywa, nawiasem mówić to pozdrawiam go i życzę mu zdrowia. Ale część nowej władzy nie może się z nim rozstać. Panowie to już dwie kadencje i w końcu do roboty. Nie szukajcie czarnego luda na swoje bzdurne pomysły. Zamknięcie Rynku to pomysł jednego nieomylnego, bo i po co wcześniej zrobić społeczne konsultacje czy ewentualne symulacje. Ponoć mamy demokracje ale działania naszych władz nawet ich nie przypominają. Wszystkie decyzje jednoosobowe, nieprzemyślane, wiele z nich mieszkaniec Wschowy nie rozumie i nie wie o co chodzi. Wydaje mi się, że nasza władza powinna zjeść z chmur na wschowską ziemię. Mimo tego pozdrawiam.
29. Dodane przez ..., w dniu - 17-06-2009 14:56
jestem za ogródkiem na mieście, ale uwazam że miejsca parkingowe są jak najbardziej potrzebne a pomysł z nieprzejezdnym rynkiem jest poroniony.  
a płatny parking na Niepodległosci to już wogóle bezsensowne posunięcie, chcesz zaparkować przed domem na chwile i płać? ciekawe czy władze UM płacą za to że dojezdzaja do pracy
30. Dodane przez rynkowiec, w dniu - 17-06-2009 17:53
Rynek bez pojazdów ! Jestem za! I to cały rynek ! Bez wyjątku ! 
Na całym świecie wychodzi się z ruchem pojazdów poza centrum ! To ma być strefa dla ludzi, dla handlu, dla spotkań, jeden wielki pasaż ! A co było 99 procent samochodów to ciągle te same ! Ci co faktycznie chcieli zaparkować w celu załatwienia sprawy, ciągle krążyli bez szans na znalezienie prakingu! A kupcy, zgroza, o czym w mówicie, czy ktoś widział kupującego wjeżdżającego do sklepu samochodem ! Wschowa jest tak wielka, że przejście spod parkingu koło Fary, czy stacji PKS to faktycznie wyprawa ! A przy okazji drodzy kupcy, pewienie 90 procent z Was podpisało to nie czytając petycji ! Dopiero teraz ci co dotąd jeździli przez rynek i tylko smrodzili spalinami zaglądneło do Waszych sklepików ! Gdzie my wschowianie idziemy do średniowiecza !A Wy panowie radni zamiast zbierać podpisy zastanówicie się gdzie jeszcze w poblizu rynku stworzyć miejsca parkingowe i wreszcie dopiąc parkomatów ! To jest prawdziwy cel ! Nawet Gora w tym temacie nas prześcignęła ! A przy okazji warto to zgłosić do księgi hitów ! Wprowadzenie pojazdów do centrum zabytkowej części miasta ! Zyczę dalszych sukcesów !A wschowian, matki z dziećmi i turystółw, którzy do tej pory krążyli między pojazdami w centrum w spalinach drodzy radni i kupcy zaproszą na spacer na kacze doły !
31. Dodane przez XXXXXXXXXXXXXXX, w dniu - 17-06-2009 18:43
do komentarza 30 Wschowa to nie cały świat tylko duża wiocha co ty porównujesz hehe na jakim świecie żyjesz w właściwie to obwodnicy tez nie ma i samochody poruszaja się w terenie zabudowanym i te TIRY-PRZEKLEŃSTO !!!!!!!!
32. Dodane przez do kom.30, w dniu - 17-06-2009 19:30
Wszystkiego naraz się zrobić nie da. Na początku zamknęli rynek a teraz będą myśleli o obwodnicy.
33. Dodane przez wschowianin, w dniu - 18-06-2009 09:55
jestem za!!! 
radni zrobcie cos z tym (...) mi sie chce juz ta zamknieta wschowa 
wyjezdzam z poczty jade w strone rynku zeby wrocic na poczte musze objechac miasto  
:(  
byłbym za tym zeby kazdy mogł miec swoje zdanie zrobic jakas liste i zbierac chetnych tez podpisze
34. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 18-06-2009 10:30
niech i beda platne strefy parkowania...ale po co i komu mialo sluzyc obstawienie tych ulic zakazem parkowania...w niczym nie przeszkadza to utworzeniu parkomatow...a tak to teraz we wschowie nie ma nawet gdzie stanac zeby zaltwic sprawe...i nie mowie tu juz o zakupach, ale zakaz postawiono na ul Strażackiej, gdzie jest bank i przychodnia okulistyczna, pikanteri dodaje fakt że mieszkaniec tej ulicy rozpowiada jakie to ma układy i załatwił zakaz parkowania bo mu utrudniaj wyjazd z posesji (tej sprawie moglaby redakcja przyjzeć sie blizej), to samo dotyczy ulicy gdzie mieści sie Urząd Pracy - zakaz z wyjatkiem pojazdów zaopatrzenia - a tam znajduje sie jeden sklep...jeden wielki śmiech, co niektórzy poiedza jest parking za Fara...jaki to parking, klepisko nie spełniajace żadnych norm ze znakiem "parking"...wypadałoby najpierw zająć sie stworzeniem infrastruktury alternatywnej a potem stawiac zakazy...ale jak znam życie, najpierw powstaną strefy parkowania a wtedy zabiora się za budowę parkingu i dopiero zacznie się jazda:)
35. Dodane przez aaa, w dniu - 18-06-2009 10:58
ruch dla rynku powinien byc calkowice zamkniety to co robia wladze to bardzo dobry pomsyl!!! ludzie wam nigdy nic nie pasuje!! co do parkingów powinny byc platne bo tam sie robi na nich gielda samochodowa!!! same samochody z kartkimi sprzedam!! powinno byc wiecej ogródków a nie samochodów!!
36. Dodane przez Arek, w dniu - 18-06-2009 12:52
Całkowicie zgadzam się z kupcami, gdybym wiedział podpisał bym petycję.Moim zdaniem wszystko powinno wrócić postaremu.Działania władz są przeciwko społeczeństwu Wschowy.Płatne parkingi we Wschowie to zły pomysł.To ostatni moment do wycofania się z poronionego pomysłu.Niema co się wstydzić i przyznać do popełnionego błędu.Warto się wsłuchać w głos mieszkańców.Wschowa to zbyt małe i biedne miasto na powstanie strefy płatnego parkowania i utrzymanie kilku ogródków wiedeńskich.Jeden ogródek jest i mało ma klientów.Otworzyć rynek do parkowania aut.Planowane zmiany doprowadzą do znacznego utrudnienia życia wielu osobą i firmą
37. Dodane przez rynkowiec, w dniu - 18-06-2009 13:52
do nr 33 
chłopie chyba masz chorobę "kojca" jak ten biedny pies w kojcu musisz cały czas krążyć, proponuję po prostu z poczty przejść się na rynek i wrócić z powrotem ! 
do nr 31 
tak wschowa to duża wiocha i dlatego proponuję spacer a nie samochód do centrum ! 
Jestem za zamknięciem całego rynku ! 
Do boju radni !
38. Dodane przez do 37, w dniu - 18-06-2009 15:16
Wschowa to śmiech i to co tam sie wyrabia. a tak przy okazji co ma wspólnego wiocha ze spacerem ? 
Ten "ogródek" to tylko smród bo szambem daje. A w sumie jak w całym mieście. i jeszcze ta biedna toaleta... haha
39. Dodane przez zazu, w dniu - 18-06-2009 15:18
Tam i tak nikt nie siedzi... po co te cyrki w tej biednej pełnej lumpeksów mieścinie.
40. Dodane przez 38, w dniu - 18-06-2009 17:22
do 37. ej pomyśl co ty piszesz. pewnie pasuje ci taki układ. ogródek pod nosem. pewnie jesteś zwykłym pijaczkiem i pewnie nie masz samochodu. pewnie siedzisz cały dzien w oknie i ogladasz samochody które musza przejechać koło rynku. pomyśl o innych ludziach a nie o sobie. mamy XXI wiek samochodów jest mnóstwo. pozdro.
41. Dodane przez do 40, w dniu - 18-06-2009 19:02
B R A W O !!! Do tych co piszą żeby iść pieszo, dobry pomysł ale nie każdego stać na taki komfort, ludzie jeżdżą na Pocztę ale często nie po list ale np: dwa zderzaki targają od auta bo handlują na Allegro z powodu braku pracy, z czegoś muszą żyć.Idź jeden z drugim na Pocztę to zobaczysz ile się nadaje wielkich paczek, co pieszo mają je dźwigać?A ludzie do banków z firm utargi mają wieczorem pieszo nosić żeby ktoś ich napadł?
42. Dodane przez 40, w dniu - 18-06-2009 19:48
do 37 i innych zwolenników ogródka, chyba wam sie przewraca, i jesteście śmieszni!
43. Dodane przez antoś, w dniu - 19-06-2009 07:37
jak były protesty że ma być ogródek to inni bardzo się cieszyli że będzie a teraz macie przez jeden ogródek nie ma parkingu na rynku. I ani ruchu na rynku i ludzi w ogródku.I chociaż ten ogródek nie spełnia niektórych wymagań np. jak napisał 38 szambem pachnie to jest dalej bo ....
44. Dodane przez Da., w dniu - 19-06-2009 09:29
Podstwy problem Wschowy to włodarze Gminy i Powiatu. Najwyższy czas zmienić tych zasiedziałych arogantów.
reklama
45. Dodane przez wschowianka, w dniu - 19-06-2009 10:54
Proszę zajrzeć na stronę Leszna tam jest artykuł wschowski pt.Nowy pomysł na strefę płatnego parkowania,opłaty kwadransowe z dnia 17.06.2009 
Bardzo mało wpisów myślę,że można by było trochę polemizować z powodu tego iż to nas wschowian dotyczy.
46. Dodane przez slu, w dniu - 19-06-2009 14:00
moim zdaniem to jest nie potrzebane zmiana ruchu niektórzy kierowcy którzy przyjezdzaja z daleka nie wiedza gdzie maja jechac tez nie mile co wymyslec heh
47. Dodane przez Granda, w dniu - 19-06-2009 21:43
Do nr 25. 
(...)Czy nie rozumiesz,że przez tak durną decyzję starosty pracę może stracić ponad 100 osób?Pracę,której w tym mieście i tak cholernie trudno znaleźć? Najpierw pomyśl,potem pisz!!!!
48. Dodane przez ag, w dniu - 20-06-2009 20:53
Nie rozumiem, co się tak o te sklepy kłócicie. Można je policzyć na palcach jednej ręki. Sklep jak jest dobry, to sam się obroni.
49. Dodane przez olga, w dniu - 20-06-2009 22:47
do kom. 48! z tego co wiem to nawet tym najlepszym sklepom w okolicy rynku obroty spadly o ponad 30% od kiedy ruch w tym obrebie jest tylko "przelotowy"....a ty pewnie nie pracujesz w sklepie ze to mowisz bo jakbys tam pracowal to bys sie sam martwil o wlasny tylek i inaczej bys pisal!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reklama
50. Dodane przez do 48 ag od zazu, w dniu - 20-06-2009 23:17
ale ty nie, bo jesteś tępa! zastanów sie. A jak niemasz o czym pisać to czytaj!
51. Dodane przez as, w dniu - 02-08-2009 01:01
do nr 37. 
Tak Wschowa to duża wiocha i nigdy nie dorówna do Leszna. Naszym włodarzom marzą się ogródki podobne do tych w Lesznie ale po pierwsze brakuje innych ogródków typu lody dobra kawa bo ileż można chlać piwo, a po drugie jeśli już by były to kto do nich przyjdzie - ci co nie mają dochodów lub zarabiają marne grosze, bo tych co stać i tak pojadą do Leszna.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
nie podano do neg zł
nie podano do neg zł
Dom nad jeziorem sta... Stary dęb... 710000
Osiedle lniane?rosza... Leszno 478872
Osiedle lniane?rosza... Leszno 691080
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj