Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Kościan arrow Naukowiec murem za mieszkańcami

Naukowiec murem za mieszkańcami

Naukowiec murem za mieszkańcami

06.03.2010. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska
wojciechowski.jpgŻelazno. Kłamstwa i brak informacji zarzucają mieszkańcy Żelazna inwestorowi, który chce budować turbiny wiatrowe w tej wsi.  Ich protest wsparł dr Henryk Wojciechowski z Politechniki Wrocławskiej, który na spotkaniu z mieszkańcami i przedstawicielami inwestora oraz władz gminnych nie zostawił suchej nitki na przedsięwzięciach jakimi są elektrownie wiatrowe.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Wykładowca z Politechniki Wrocławskiej przyjechał na zaproszenie mieszkańców, którzy twierdzą, że przed inwestycją nie zostali należycie poinformowani o wadach i zaletach takiego przedsięwzięcia. Dr Wojciechowski wśród wad wyliczył m.in. hałas, infradźwięki szkodliwe dla człowieka, ingerencję w krajobraz, produkcję energii zależnej od pogody, zakłócanie przez wiatraki fal radarowych, TV i radiowych, zagrożenie dla ptaków, migotanie napięcia co powoduje dyskomfort dla człowieka, spadek ceny gruntów, upadek agroturystyki, wyłączenie gruntów z innej działalności obszarów wokół inwestycji. Wśród zalet wykazał jedną - czyste źródło energii, ale zaznaczył, że do wyprodukowania wiatraka trzeba użyć ogromnej ilości stali
i betonu. Faktem jest, że emituje mniej Co2 niż tradycyjna elektrownia, jednak wiatrak musi mieć najczęściej akumulator, bo sam nie będzie generował energii odpowiedniej jakości. Według dr Wojciechowskiego, elektrownie wiatrowe to skok na kasę w Polsce.
- Buduje się wiatraki tam gdzie są odpowiednie subwencje rządowe, gdzie kosztami bilansowania energii obciąża się zakłady energetyczne, gdzie odbiór prądu z wiatraków jest obowiązkowy i cena jest gwarantowana przez rząd. Jeśli którejś z tych gwarancji zabraknie, rozwój wiatraków ustaje - przekonywał dr Wojciechowski.
Mieszkańcy w trakcie burzliwej dyskusji podważali wiarygodność raportu oddziaływania na środowisko przygotowanego na zlecenie firmy Finadvice, na podstawie którego wydano decyzję środowiskową, umożliwiającą rozpoczęcie inwestycji. - Nie było żadnych ekspertyz - grzmiał Władysław Ostrowski mieszkaniec Żelazna - Ten raport powinien trafić do sądu. - Ocena oddziaływania na środowisko jest zrobiona niezgodnie z wytycznymi - poparł dr Wojciechowski. Protestujący zarzucają także inwestorowi niedoinformowanie, tajność i kruczki prawne w umowach. Przedstawiciel inwestora zaprzecza i przekonuje, że inwestycję przygotowano zgodnie z literą prawa i pełnym przyzwoleniem mieszkańców, którzy jak twierdzi sami prosili o wybudowanie elektrowni wiatrowych we wsi.
- Ta inwestycja jest prowadzona dwa lata i jak można mówić o jej tajności? - pytał Włodzimierz Ehrenhalt przedstawiciel firmy Finadvice - Wybraliśmy taką lokalizację, bo było społeczne przyzwolenie, wręcz prośby o tę inwestycję. Czy chodzi o to, że u kogoś staną turbiny, a u innych nie?, czy są jakieś inne merytoryczne powody? - pytał Ehrenhalt. Mieszkańcy oburzają się na sugestie, że to zawiść sąsiedzka sprowokowała protest przeciw budowie turbin wiatrowych. Przyznają, że chcieli budowy wiatraków, ale nie w pobliżu swoich domów, w odległości kilkuset metrów.
- To miały być turbiny poza miejscowością w kierunku Bielewa i nie było mowy o tym co one nam przynoszą - przekonywała Magdalena Mielczarek sołtys Żelazna - Tu nie chodzi o ludzką zawiść, ludzie po prostu dowiedzieli się jakie mogą być szkodliwe. Mieszkanka Żelazna, Joanna Borowiak-Kaczor, która zgodziła się na budowę turbin wiatrowych na swoim gruncie i jak podkreśliła - nie wstydzi się tego - przed podpisaniem umowy poprosiła inwestora o informację o zagrożeniach dla mieszkańców Żelazna i ją otrzymała. - Nam powiedziano, że o szkodliwości dowiemy się za 30 lat - twierdzi sołtys wsi.Przedstawiciel inwestora stanowczo temu zaprzeczył. Przekonywał mieszkańców, że jeśli chcą wiedzieć o wiatrakach całą prawdę, powinni wysłuchać dwóch stron. Dlatego zaprosił na spotkanie z ekspertami firmy Finadvice, które odbędzie się 8 marca. Przedstawiciele inwestora wyszli ze spotkania przed zakończeniem dyskusji. (abj/tekst i foto)
 
Komentarze (67)
1. Dodane przez nowak, w dniu - 06-03-2010 13:06
jednym słowem brawo, trzeba obalić mit czystej energii. 
wole tanią atomową.
2. Dodane przez jun, w dniu - 06-03-2010 13:15
pewnie zorientowali się, że mogli wytargować więcej kasy, to teraz im w tyłkach źle i kombinują na wszystkie strony jak dostać więcej kasy
3. Dodane przez Pytający, w dniu - 06-03-2010 13:37
To są trochę groteskowe reakcje. Równie dobrze mozna powiedzieć, że wszystko, co przynosi ze sobą cywilizacja, jest niezdrowe. I w zwiąku tym, co mamy robić? Posadzić puszczę i żyć jak nasi przodkowie tysiące lat temu?
4. Dodane przez Walenty, w dniu - 06-03-2010 13:39
Koniec świata już blisko. Elektrownie węglowe szkodzą zdrowiu , jądrowe jeszcze bardziej , wodne niszczą naturalne biegi rzek.Teraz okazuje się ze wiatrowe nie są bezpieczne. Bez prądu zginiemy !!!
reklama
5. Dodane przez joachim, w dniu - 06-03-2010 14:19
sprawa się rypła. Wiem kto może to szybko i zdecydowanie rozstrzygnąć. Sędzia D(...) i sąd uliczny.  
Pozdro
6. Dodane przez pseudoekolodzy, w dniu - 06-03-2010 13:46
zlecić temu Panu ekspertyze za dużą kasę i odrazu zmieni zdanie!!!
7. Dodane przez co za..., w dniu - 06-03-2010 14:24
na zachodzie wiatraki są juz bardzo długo i bardzo dużo ich i jakoś nie widać żeby rodziły sie tam dzieci z 3 głowami, bez kończyn itp... a u nas w Polsce standard - czemu on ma mieć a ja nie?? zwykła zawiść i tyle. Masakra co sąsiad potrafi zrobić z zazdrości sąsiadowi :grin :grin :grin a najlepsze te tłumaczenie że to szkodliwość jest przyczyną protestów :grin :grin :grin wstyd mi za zazdrośników, a ten pseudonaukowiec to wystarczy popatrzeć na niego, on żyje jeszcze w ubiegłej epoce i klepie dalej te brednie o ptakach i zeszpeceniu krajobrazu, jedyna racja to zakłócenie fal tv i radiowych ale w dzisiejszych czasach prz tej ilości elektoniki itp wszystko jest zakłócane przez inne urządzenia głupi przykład telefon komórkowy podaczas rozmowy zakłóca wiekszość urządzeń elektronicznych w pobliżu np radio, tv a nawet urządzenia wspomagające prace serca itp i ludzie jakoś używają i nie martwią sie tym a podejrzewam że wiekszość z protestujących posiada komórki...... ale tu chodzi o kase bo sąsiad bedzie miał a ja nie....zenada!
8. Dodane przez ja, w dniu - 06-03-2010 14:29
do kom 6 święta racja....dodatkowo postawić wiatraki każdemu z protestujących na jego polu + odpowiednia suma kasy i problem negatywnych ekspertyz zniknie..... a nawet zmienią zdanie i bedą głosili jakie to korzyści przynosi i jakie to jest eko :)
9. Dodane przez do 6, w dniu - 06-03-2010 14:31
Ten Pan robił ekspertyzę za darmo i jest niezależnym ekspertem rządowym!!!
10. Dodane przez slaw, w dniu - 06-03-2010 15:23
Proponuję wybudować w Żelaznie elektrownie zasilaną węglem. Na cały świecie turbiny wiatrowe to normalność proszę tylko przekroczyć naszą zachodnią granicę. Ptaki tam latają, TV odbierają i jakoś w zatyczkach do uszu nie trzeba chodzić, a wiatraków mają tam tysiące, ale jak zawsze kilku Poloczkom oczywiście coś nie pasuje.
11. Dodane przez ss, w dniu - 06-03-2010 15:29
mamy za soba sztab MADRYCH iROSADNYCH ludzi.WYGRAMY!!!!.Dn.05.02.uwierzylam,ze mamy jeszcze szanse. Mysle,ze jednostki osamotnione w Zelaznie juz przegraly.
12. Dodane przez $$$, w dniu - 06-03-2010 15:58
Do kom. 7. Ten pan nie żyje w ubiegłej epoce to chyba raczej Ty!!! On jest przecież niezależnym ekspertem rządowym; to co rząd ma ludzi z ubegłej epoki?? To raczej inwestor zamydlił oczy tym, którzy podpisali umowy i był nakaz milczenia poprzez nie szkodzenie inwestorowi,no i jeszcze żeby było śmieszniej obiecał wielkie zyski tylko ciekawe czy im będzie tak wesoło gdy im ziemię przekształcą na przemysłową i będą kazali płacić wysoki podatek.
13. Dodane przez expert, w dniu - 06-03-2010 16:04
Jako inżynier powiem wam, że szkodliwość dla was monitora, na którym właśnie czytacie mój koment, jest dużo wieksza niż całego pola z wiatrakami. :grin
14. Dodane przez staś, w dniu - 06-03-2010 16:34
Nie udało mi się znaleźć dr Henryka Wojciechowskiego na stronie Politechniki Wrocławskiej. Pojawia się wszędzie tam gdzie ktoś nie chce stawiać elektrowni wiatrowych.Zawsze ten sam zestaw argumentów: psucie krajobrazu, nieopłacalność, szkodliwość. Niby autorytet z Politechniki Wrocławskiej.ANI SŁOWA O WYNIKACH JAKICHKOLWIEK BADAŃ NAUKOWYCH.Straszenie ludzi w wykonaniu osoby podpierającej się autorytetem naukowym.
15. Dodane przez Leszek, w dniu - 06-03-2010 17:00
"...dr Henryk Wojciechowski z Politechniki Wrocławskiej, który na spotkaniu z mieszkańcami i przedstawicielami inwestora oraz władz gminnych nie zostawił suchej nitki na przedsięwzięciach jakimi są elektrownie wiatrowe. ...". 
Ot i mamy kolejnego (...) i pseudo ekologa. 
W całej Europie, poza Polską oczywiście, aż wprost roi się od elektrowni wiatrowych i jakoś nikomu one nie szkodzą. Ich szkodliwość natomiast wzmaga się po przekroczeniu linii rzeki Odry, w kierunku wschodnim oczywiście. 
Typowe polskie zaściankowo ;-(
16. Dodane przez pwr, w dniu - 06-03-2010 16:50
w Niemczech zaczynają ludzie narzekać na wiatraki, też słyszałem tam o zagrożeniu dla ptactwa oraz hałasie i infradźwiękach. Na pewno oddalenie turbin od gospodarstw domowych w rozsądnej odległości byłoby do dobrym pomysłem. A jeśli chodzi o zachód to tam w chwili obecnej inwestuje się w energię słoneczną.
17. Dodane przez Greg, w dniu - 06-03-2010 17:07
Jasne że ten "ekspert" jest z minionej epoki. Jesli w tym wieku nadal jest tylko dr to świadczy tylko i wyłacznie o jego niekompetencji. W przeciwnym razie już dawno byłby profesorem.
18. Dodane przez W., w dniu - 06-03-2010 17:12
W Osiecznej, Śmiglu, Poniecu, Czempiniu, Krzemieniewie są lub będą niedługo wiatraki, a jakoś w Żelaźnie nie mogą??? Mieszkańcy tych gmin są nieświadomi???
19. Dodane przez gosia, w dniu - 06-03-2010 17:23
A dlaczego przedstawiciele inwestora zwiali ???
20. Dodane przez jan, w dniu - 06-03-2010 17:26
skoro szkodzą elektrownie wiatrowe i to wpłynie negatywnie na rozwój agroturystyki to proponuje zwinąć asfalt bo jest rakotwórczy i może zniszczyć gniazda ptaków. Wielka agroturystyka a dachy pokryte eternitem.  
W proteście mieszkańcy Żelazna powinni odciąć sobie prąd !!!! Wstyd mi za WAS !!!
21. Dodane przez wkurzony, w dniu - 06-03-2010 17:29
niestety Ci nasi eksperci rządowi są lekko nienormalni. lepiej kupić energię od Rosjan, Niemców, Francuzów, po co mamy być niezależni.szkoda gadać. oczywiście najlepiej niech Polska zostanie skansenem europy aby nadal w filmach na zachodzie można było pokazywać że w Polsce kobiety chodzą wszystkie w chustach i walonkach a po ulicach biegają białe niedźwiedzie...
22. Dodane przez jakub, w dniu - 06-03-2010 17:37
do13 komentarza inżynier :grin :grin :grin z bożej łaski :upset :upset :upset :cry :cry mogą być wgranicach takich jak w innych krajach europejskich
23. Dodane przez nemo, w dniu - 06-03-2010 18:06
To się nazywa elektrofobia.
24. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 06-03-2010 18:10
...trzeba powołać komisję śledczą "afera wiatrakowa" na zachodzie są wiatraki,ale nie na podwórkach mieszkanców,kilka set metrów od zabudowań każdy zdrowo myślący powie ,że są szkodliwe i uciężliwe.Tego nikt niepodważy.Pozdrawiam sąsiadów z wiatrakami.Niech pojadą do Goliny za Bojanowem.To jest straszne.
25. Dodane przez miastowy, w dniu - 06-03-2010 18:54
mi tam w mieście wiatraków nie postawią, a wieśniakom to mogą nawet na podwórku, unijne dopłacy brać za nic to dorze, a inwestyceje ekologiczne to juz im źle :(
26. Dodane przez Egon, w dniu - 06-03-2010 18:57
w tym ŻELAZNIE ZAWSZE BYLI LUDZIE ZACOFANI ONI ŻYJĄ JESZCZE WLATACH 70 MINIONEGO STULECIA
27. Dodane przez do 14, w dniu - 06-03-2010 19:34
Kolego jak możeszmówić że na spotkaniu nie było "ANI SŁOWA O WYNIKACH JAKICHKOLWIEK BADAŃ NAUKOWYCH" gdybyś był na tym spotkaniu lub przynajmniejsłuchał co się mówi to byś wiedział że Pan dr mówił o wynikach badań przez 2.5h poprzez wykładanie slajdów było tam pokazane jak wzmacnia się dźwięk od turbin jak wiatrak może ulec zniszczeniu jak dalekowiatrak może rzucaćlodem itd. I to nie jest żadne straszenie bo to jest prawda powiedz mi czy byłeś może kiedyś przy takim wiatraku zapewne NIE!!! bo gdybys był to byś tak nie mówił naprawdę człowieku zastanów się i 2 razy pomyśl zanim coś napiszesz. Próbowałeś kiedyś szukać informacji na ten temat w necie też zapewne NIE!!! Produkcja prądu turbiną wiatrową nie jest opłacalna ludzie zakładają to bo są za to wysokie dopłaty z uni czemu Polska nie zainwestuje w elektrownie atomowe wszyscy mają obok nas a Polska nie przecież i tak jeżeli jakaś z nich ulegnie zniszczeniu to i tak nastąpi katastrofalne skażenie terenu i to nie tylko sąsaidów ale i także naszego wyprodukowanie 1kw prądu przez elektrownię atomową jest dużo tańsze niż elektrownią wiatrakową Naprawdę radzę ci Kolego i twoim niedoinformowanym Kolegom poczytać trochę w necie !!! To wam na pewno pomoże bo teraz TO MI WAS ŻAL!!! :sigh
28. Dodane przez tereska, w dniu - 06-03-2010 20:02
do: 27. Dodane przez do 14 
 
prostym ludziom na wsi wszystko można wówić, pokaże się kilka uczonych slajdów, to uwierzą, że cała wieś na tych wiatrakach w kosmos poleci, albo że te wiatraki strzelające lodem to tarcza antyrakietowa :grin :grin :grin
29. Dodane przez do 17, w dniu - 06-03-2010 20:06
nieuku jeden gdybyś wiedział to można mieć tytuł doktora i być profesorem np politechniki poznańskiej ale np. na WAT już sie profesorem nie jest
30. Dodane przez Wieśniak, w dniu - 06-03-2010 20:30
Miastowy ty masz rację, mnie elektrownie wiatrowe nie zaszkodzą ale tobie w mieście powinni postawić atomową, żebyś miał blisko z wiaderkiem po prąd chodzić.
reklama
31. Dodane przez zainteresowana, w dniu - 06-03-2010 21:00
Kochani! Tyle hałasu robicie o elektrownie wiatrowe. Ludzka pamięć jest widać zawodna. Cofnijmy sie w lata gdy Polska obsiana była wiatrakami które mieliły zboże na mąkę. Nie było większej miejscowości bez wiatraka. Nikt nie mówił wtedy o obniżeniu walorów krajobrazu, ultra dźwiękach chociaż gdyby wtedy ktoś zbadał poziom hałasu! Czy wtedy rolnicy protestowali? Nie istniały w tamtych czasach łożyska kulowe. Ludzie szukacie dziury w całym i tyle. W starych wiatrakach roiło sie od myszy i jakoś zwierzęta nie wyginęły, kury nosiły jaja a krowy mleko dawały.
32. Dodane przez No tak...., w dniu - 06-03-2010 23:29
A to Rzelazno gdzie jest? 
Słońce tam chyba tyczką dopychają, stąd taka niechęć do techniki. 
Jak budowali linie kolejowe, to kury miały przestać nosić jaja. Teraz też są jaja, ale kwadratowe.
33. Dodane przez a, w dniu - 07-03-2010 00:06
Nie nie Kolego to nie jest kilka uczonych slajdów to internet największe źródło informacji i widzę coś że na kompach to ty sie nie znasz a o necie nie masz wogóle pojęcia bo gdybyś choć wiedział jak wpisać w google \"szkodliwość turbin wiatrowych\" lub obojętnie jakieś inne hasło przekonałbyś sie że to nie jest wcale takie dobre zadam ci jeszcze raz to samo pytanie Czy byłeś kiedyś przy jakimkolwiek wiatraku widziałeś go z bliska??? Na pewno NIE!!! A te slajdy tak zgodzę się ale masz jeden problem bo te slajdy podrabiane nie były czy zrobione w jakimś GIMP\'ie lub photo shopie one są prawdziwe!!! Ale naprawdę radzę ci poczytaj troche w necie teraz powino być ci prościej jak już ci dałem sproszczoną instrukcję obsługi i poczytaj o tym ile kosztuje wyprodukowanie 1kw prądu przez wiatrak a przez elektrownię atomową jest to różnica ok 1.50zł może to dla ciebie nie ma znaczenia ale jeżeli wiatrak wyprodukuje 50000 kw to już się robi inna kwota (mam nadzieję że wiesz o tym) ale jeżeli widzisz w tym takie \"super korzyści\" to postaw sobie pod domem i będziesz miał prąd \"za darmo\" wtedy będzie fajnie będziesz sobie mógł szpanować przed sąsiadami że masz tanszy prąd tylko nie chcę mieć z tym nic wspólnego nie chcę słyszeć żadnego hałasu ani nie chcę mieć żadnych nieprzyjemności związnych z twoim postępowaniem a przy okazji przekonasz się jakie to jest dobre i wierz mi że to nie były moje pierwsze zdjęcia które widziałem z wiatrakami na wielu stronach są zdjęcia jak wiatrak się wali lub jak rzuca lodem wydaje mi się że jesteś zagłuszony forsą bo dla ciebie nic innego się nie liczy a pamiętaj o tym że ta kwota którą inwestytorzy obiecują może w każdej chwili podlec zmianie gdy firma np sprzeda ten wiatrak jakiejś innej firmie nigdzie nie jest powiedziane że ta 2 firma da ci taką samą kwote jak poprzednia a musisz się liczyć z tym że gdy będą stawiać wiatraki przekwlifikują ci ziemię na grunt przemysłowy za który płaci się wiekszy podatek niż za zwykła ziemię inwestytor obiecuje ci 15 tys na rok a tobie po opłaceniu tych wszystkich opłat zostanie ci tylko 2tys. A i jeszcze jedno powiedz mi czemu to jest takie super rozwiązanie budować stare wiatraki które są wyworzone z Niemiec Austrii itp.??? Czemu w Niemczech wprowadzono ograniczenia min 3 km od terenów mieszkalnych ??? Wydaje mi się że Niemcy są bardziej doświadczeni niż Polska oni przecież mieli prędzej te elektrownie powinniśmy się uczyć na błędach innych i własnie tu jest ZACOWANIE POLSKI a nie że w wsi chcą stawiać wiatraki 380 metrów od domów mieszkalnych to jest jakieś nieporozumienie Niemcy min. 3km Czechy 3km Słowacja 3km - nie rozumiem tego a tak dla ornitologów to w Żelaźnie zaczęły pojawiać się Żurawie ! My tylko chcemy mieć tak jak inni komfort życia !!! Rozpatrzając drugi aspekt kolego firma bankrutuje rozbierają wiatrak ale bez fundamentu (fundament wynosi 20 m średnicy i 9 m głebokości) jak masz zamiar pozbyć się tego fundamentu co z nim zrobisz bo zgodnie z polskim prawem ten fundament NIE MA PRAWA POZOSTAĆ W ZIEMI co wtedy zrobisz ??? Naprawdę przemyśl to co ci powiedziałem i poczytaj trochę w necie i przede wszystki jak już ci mówiłem zastanów się 2 razy nad tym co zaraz napiszesz!!!
34. Dodane przez marek, w dniu - 07-03-2010 00:16
Ludziska poczytajcie troszkę o infradzwiękach czego pan profesor nie powiedział albo w artykule o tym nie powiedziano cyt za wikipedia : 
Naturalne [edytuj] 
 
Naturalne źródła infradźwięków to: 
 
* bolidy[1], 
* duże wodospady, 
* fale morskie[2][3], 
* lawiny[1], 
* silny wiatr, 
* pioruny[4], 
* tornada, 
* trzęsienia ziemi (fale sejsmiczne)[1], 
* wulkany[1], 
* naturalny rezonans jonosferyczny rejestrowany w zakresie infradźwięków być może może stawać się bardziej intensywny podczas zórz polarnych. 
 
Sztuczne [edytuj] 
 
Sztuczne źródła infradźwięków to: 
 
* ciężkie pojazdy samochodowe, 
* drgania mostów, 
* eksplozje, 
* głośniki[5], 
* odrzutowce i śmigłowce, 
* przemysł (sprężarki tłokowe, pompy próżniowe i gazowe, wieże wiertnicze, turbodmuchawy, elektrownie wiatrowe), 
* rurociągi, 
* urządzenia chłodzące i ogrzewające powietrze. 
A więc o co hałas?? infradzwięki są wokól nas i ktoś to mierzy??? 
Coś mi się zdaje,że zadziałała jednak zwykła ludzka i taka po polsku ZAWIŚĆ
35. Dodane przez DO 9 OD 6, w dniu - 07-03-2010 00:59
JEŻELI NADAL NADAL WIERZYSZ ŻE SPECJALIŚCI OD NASZEGO RZĄDU SĄ NIEZALEŻNI TO WYDAJE MI SIĘ MASZ 10 LAT ALBO NIE DO KOŃCA WIESZ CO SIE DZIEJE W NASZYM KRAJU!!!!!!WIATRAKI DO BOJU
36. Dodane przez ADNOLF BOCZEK, w dniu - 07-03-2010 08:37
od kiedy sie pisze rz żelazno to na prawdę musiał być jakiś nie nor malmy czub ??????????
37. Dodane przez Brot., w dniu - 07-03-2010 09:43
Ciemnogród-Ci wszyscy przeciwnicy .
38. Dodane przez s, w dniu - 07-03-2010 10:30
33 do 28
39. Dodane przez do 34, w dniu - 07-03-2010 10:33
tu nie chodzi tylko o infradźwięki jest jeszcze mnóstwo innych czynników przez które NIE CHCEMY WIATRAKÓW
40. Dodane przez elektryk automatyk, w dniu - 07-03-2010 10:35
do wszystkich nieswiadomych 
 
wiatraki w polsce to nieoplacalna inwestycja! Przecietny wiatrak nie jest w stanie wytworzyc takiej ilosci energii, aby jego koszt sie zwrocil. Stad im wiecej wiatrakow tym wieksze ceny pradu. W polsce wiatraki czesto nawet nie wytwarzaja takiej ilosci energii, zeby polowa inwestycji sie zwrocila. 
 
Mowicie o zachodzie, ale wg ekspertyz pogodowych maja lepsze warunki wietrzne, a i tak im sie to do konca nie zwraca. 
 
Najlepszy sposobem jest wybudowanie elektrowni atomowej, ktora de facto jest najzdrowsza dla srodowiska, ale ludzia zamydla sie oczy i potem mysla ze takie wiatraki to dobra sprawa.
41. Dodane przez maciej, w dniu - 07-03-2010 10:48
proponuję zaorać Ciotajewo
42. Dodane przez edek, w dniu - 07-03-2010 10:50
3 kilometry od zabudowań? To jedź do Magdeburga. Nosa poza gminę nie wychylił i gada głupoty.
43. Dodane przez Nie dla wiatraków, w dniu - 07-03-2010 11:18
Kilkanaście lat mieszkałam w Niemczech w miejscowośco oddalonej 12 km od najbliżeszej elektrowni wiatrowej. Narastający wzrost zachorowań spowodowanych promieniowaniem szkodliwym dla człowieka zmusił władze miasteczka do zaprzestania emisji prądu z tej elektrowni. 
Tylko u nas w Polsce ludziska dopóki nie poznają szkodliwości tych elektrowni, będą jazgać jęzorami za ich stawianiem.
44. Dodane przez o!, w dniu - 07-03-2010 11:48
Ten facet wcale nie jest specjalistą rządowym... na żadnej stronie internetowej rządu czy sejmu go nie ma. W internecie można poczytać, że jeździ po gminach i szuka okazji do wystąpień i poklasku. A wiadomo, że wiatraków będzie mniej niż mieszkańców wsi, więc łatwo znaleźć przeciwników.
45. Dodane przez XXX, w dniu - 07-03-2010 11:55
Sprawa jest taka,ze jedni dostaną kase za wiatraki a drudzy nie i o to jest ten chałas!!!!
46. Dodane przez miki, w dniu - 07-03-2010 12:03
A zaśmiecone rowy melioracyjne, nielegalne wysypiska w lesie to nie integracja w ekologię?
47. Dodane przez ja, w dniu - 07-03-2010 14:56
ja wiem że wiatraków nie będzie i mnie to cieszy bo zdrowie jest ważniejsze niż ta kasa.
48. Dodane przez j, w dniu - 07-03-2010 15:37
Jeśli chodzi o wypowiedź pana profesora to się zgadza ze wiatraki psują krajobraz a ptaków w ogóle niema a jeśli chodzi o zakłócenia to faktycznie tak jest dopóki u nas nie wybudowano wiatraków to wszystkie telefony idealnie ściągały sieć mam jeden z nowszych telefonów i nawet nie może się zalogować do sieci bo turbiny wiatrowe uniemożliwiają zalogowanie się do sieci. Mało tego nasz pan wójt nie raczył nawet poinformować mieszkańców gminy o tym że ma być zorganizowana i wykonana taka inwestycja u nas na wiosce zostaliśmy poinformowani o takiej inwestycji dopiero po fakcie podpisania dokumentów o rozpoczęciu inwestycji. W naszym przypadku mieszkańcy w ogóle się nie zgodzili na to. Skutkiem tej inwestycji jest pogarszanie się stanów zdrowia wszystkich mieszkańców.
49. Dodane przez Do 29, w dniu - 07-03-2010 15:49
Możesz mnie nazywać nieukiem, co nie czyni mojej tezy fałszywej, gdyż dr to dr a nie prof. A że uczelnia może dać profesure uczelnianą nie zmienia to faktu, iż nadal delikwent jest dr pozdrawiam "uczonego"
50. Dodane przez jj, w dniu - 07-03-2010 16:27
Ponoć nie jest to wcale najtańsze pozyskiwanie energii elektrycznej.Najtańsza jest z węgla tylko że zanieczyszcza środowisko na skutek spalania węgla.Mnie interesuje umowa co stanie się z tym betonowym postumentem w razie likwidacji wiatraka.Czy pozostanie w ziemi czy zostanie wykopany i wywieziony w postaci gruzu.Jestem raczej pewny że o tym nikt nic w umowie nie mówi.Pozostanie w polskiej rolnej ziemi jak niebezpieczne odpady gromadzone w polskich kopalniach o których wiedzą tylko nieliczni.O tym że są dowie się nasze obecnie młode społeczeństwo kiedy tych którzy teraz o tym wiedzą nie będzie już na tym świecie.Polacy dla małych korzyści i dla przypodobania się innym są wstanie uczynic naprawdę dużo byle nas tylko inni chwalili.
51. Dodane przez Greg, w dniu - 07-03-2010 17:24
Ja tam sobie z jednego wiatraka cały rok pobaluje. 20 tysięcy drogą nie chodzi, więc budować wiatraki. A ludziska zawistne niech sobie gadają jak ja będę se świata używał. Co roku ładna wycieczka za taką kase będzie 8) 8) 8) :zzz
52. Dodane przez DO KOM.40, w dniu - 07-03-2010 17:38
Nie wiem czy wiesz, ale Wielkopolska jast jednym z najkorzystniejszych miejsc(podobnie jak tereny nadmorskie) w których stawianie eletrowni wiatrowych OPŁACA SIĘ.  
 
DO KOM.43: Promieniowanie? Z wiatru? Zastanów się co piszesz kobieto...
53. Dodane przez WIATRAK, w dniu - 07-03-2010 19:23
POPROSTU DAJCIE 2 WIATRAKI D.K TO BEDA MOGLY POWSTAC BO TO TYLKO ON TA PROPAGANDE SIEJE PRZESTO ZE NIEBEDZIE MIAL HAHAHA
54. Dodane przez do wszystkich zwolenników i ni, w dniu - 07-03-2010 22:07
Właśnie wróciłem z "wycieczki" z Dąbcza i pragnąłbym tam wszystkich tych którzy twierdzą że wiatraki nie szkodzą serdecznie zaprosić na godzinkę pobytu przy wiatraku ja osobiście z rodziną uciekałem po 15 minutach bo dłużej nie mogliśmy wytrzymać. Nie chodzi tylko o chałas ale także o to że gdy wyszłem z samochodu momentalnie zaczęła mnie boleć głowa brzuch w okolicach kalatki i ciężko się oddychało powietrze było jakieś inne i gwarantuję wam że po godzince nie będzie was tam, wywiozą was z tamtąd bo sami nie będziecie mogli, przypomnę tylko że tam stoją 4 wiatraki po 100m wys u nas ma stojeć 11 też 100 metrowych tam są zachowane odległości ok min. 1.5km ale mieszkancy narzekają a rozmawiając z okolicznym mieszkańcem który był oddalony jak mówił 3km powiedział że często słyszy uporczywy chałas. A więc czy odległośc 380 metrów 11 wiatraków od budynków zamieszkanych będzie stosowna ??? Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami
55. Dodane przez mały75, w dniu - 07-03-2010 22:39
do miki kom. 46 
Coś wydaje mi się, że nie znasz znaczenia słowa \"intergacja\", może chodzi o słowo \"ingerencja\", to bydawało sens wypowedzi 
:) 
Mały75
56. Dodane przez wiatraczek, w dniu - 08-03-2010 08:09
proponuje aby każdy w domu zainstalował sobie rowerek, dynamo i pedałował
57. Dodane przez Do 54, w dniu - 08-03-2010 08:41
Zmień dilera bo widać że te zioła ci szkodzą :eek Nieźle się zabalowało dzień wcześniej i takie efekty Jak po godzinie miałeś takie objawy to po dobie ludzie musieliby już umierać 8) Mówie zmień dilera
58. Dodane przez ff, w dniu - 08-03-2010 08:41
Z tym naukowcem to jakaś ściema. Nie ma go na żadnej rządowej liście ekspertów.
59. Dodane przez ala, w dniu - 08-03-2010 10:47
Przypadkiem była na zebraniu w Żelaźnie. Jestem trochę zniesmaczona zachowaniem Pana Burmistrza, inwestora a i po trochu niektórymi mieszkańcami Żelana. Rozumiem ludzi ponieważ nie chciałabym mieć elektrowni obok domu, tak blisko domu. A z tego co zrozumiałam ludzie po troszę zostali oszukani przez inwestora. Dziwi mnie zachowanie Burmistrza, zachowuje się tak jakby nia rozumiał o co mieszkańcom chodzi. Kurcze miał być 1 lub 2 wiatraki w Żelaźnie a po cichaczu, inwestorzynamawiając właścicieli gruntów przeniesiono wiatraki z Bielewa. Wciąż ludzie to powtarzali a inwestor uczepił sie tego, że zazdroszczą sąsiadom. Na miejscu mieszkańców nie poddałabym się, niech walczą bo wiatraki na zachodzie to już powoli przeżytek, Niemcy np. odchodza od budowania elektrowni. I nie trzeba tutaj słuchac tylko dr. Wojciechowskiego, mamy internet, który jest bardzo niezależny, prasę i samemu mozna wydać opinię o wiatrakach.
60. Dodane przez Do ali, w dniu - 08-03-2010 12:20
Internet to miejsce gdzie możemy znaleźć różne bzdury, które z obiektywnoscią nie mają nic wspólnego. Niech żyją mądrzy i postępowi ludzie.
61. Dodane przez ala, w dniu - 08-03-2010 13:28
Oczywiście, że bzdury również można znaleźć w internecie no ale przecież internet to skarbnica różnych artykułów, mniej lub bardziej obiektywnych.
62. Dodane przez do 60, w dniu - 08-03-2010 16:37
Kolego zastanów się to co mówisz jest śmiechu warte :grin :grin :grin czy chcesz twierdzić że kilkaset tysięcy stron to bzdury ??? Oczywiście wiatraki mają swoje właściwości które przemawiają za ich stawianiem ale ROZPATRUJĄC NASZ PRZYPADEK to nie ma ich dużo np. wykorzystywanie ternenów niezamieszkanych - no te nasze "wiatraczki " chyba nie są zbyt daleko i jest ich ciutkę więcej mógłbym bez końca pisać o tych szkodliwościach NASZYCH wiatraków ale to było pięknie podane trochę prędzej jedyny plus który ja u nas znajduję to mniej emisji CO2 i czyste źródło energi PODSUMOWUJĄC  
wady - bez końca  
 
zalety - 2  
Nie wiem czy jest to opłacalne???
63. Dodane przez Skąd czerpać energię?, w dniu - 08-03-2010 19:24
Eletrownie węglowe-NIE bo nieekologiczne i wogóle zanieszyszczają powietrze, 
Atomowe - NIE bo ludzie boją się drugiego Czarnobyla 
Wodne - NIE bo rybeczki ekologom giną 
Wiatrowe - NIE bo infradźwięki  
 
Więc może żyjmy przy świeczkach?? :x
64. Dodane przez b, w dniu - 09-03-2010 08:23
niech w tym rzelaźnie se tylko świeczki montują 8)
65. Dodane przez niedługo pod wiatrakiem, w dniu - 09-03-2010 09:53
co wy ludziska za głupoty tu wygadujecie to brak słów. Jakby chodziło o wasz interes i wasze sąsiedztwo to żaden by się nie odezwał. moj "kochany" wójt cche mi zafundować 5 wiatrkaów po 115 metrów wysokich po każdej stronie domu. Chciałbyś tak mieszkać? Wiec jak kto nie ma iteresu w tym niech się po prostu nie odzywa a nie wymyśla głupoty. Kolego od infradzwiękówi vikipedii?! Zastanów się. Co innego chwilowa emisja a co innego ciągła. Dniami, tygodniami, latami. Popatrz jak kropla wody drąży skałę! |to jest tak samo. A drugą sprawą jest to w jaki sposób toto jest załatwiane! cichaczem, po kryjomu.żelazno dowiedziało się za późno. na szczęście Lipno się już wie że tutaj też chcą załądować 62 wiatraki ! i już akcja protestacyjna się zaczęła. Ale gdyby nie przypadek, dowiedzilibyśmy się o tym jak byłoby już "po ptakach". Podsumowując - jak nie twój interesy - siedz cicho i nie przeszkadzaj. Buzia.
reklama
66. Dodane przez Mieszkaniec Żelazna, w dniu - 09-03-2010 12:07
Tyle żelaza u nas leży to niech budują sobie z tego wiatraki... Mi oczywiście halas nie przeszkadza bo juz od 4 mi krowy wyja... a na tv i radio mnie nie stac a troche grosza sie przyda zeby chociaz za prad zaplacic...  
:zzz
67. Dodane przez tolek, w dniu - 08-11-2014 20:13
Dzień dobry.Cztery lata już minęły i jaki był czy jest stan budowy wiatraków w Waszej wsi?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj