Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLeszno Zaatakował koleżankę nożyczkami na lekcji
Zaatakował koleżankę nożyczkami
Zaatakował koleżankę nożyczkami na lekcji
24.03.2010. Radio Elka, Michał Wiśniewski
Rydzyna/Leszno. 16 latek z rydzyńskiego gimnazjum w trakcie zajęć zaatakował koleżankę z klasy nożyczkami. Dziewczynka z ranną dłonią trafiła pod opiekę chirurga. Agresywnego nastolatka czeka sprawa przed sądem rodzinnym.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Wszystko działo się w rydzyńskim gimnazjum kilka dni temu. Policja zdecydowała się ujawnić ten fakt jednak dopiero teraz, po wykonaniu podstawowych czynności. Wiadomo, że jeden z uczniów w
trakcie zajęć zabrał koleżance z piórnika nożyczki i zaczął ją straszyć. - Groził, że pokaleczy jej nogi. 13 latka wystraszyła i poprosiła o pomoc nauczycielkę. Ta jednak nie usłyszała nawoływania, bo w klasie panował prawdopodobnie gwar - mówi Piotr Rosiński, rzecznik policji w Lesznie. Agresywny 16-latek jednak spełnił swoje groźby po tym jak usłyszał, że jego koleżanka prosi nauczycielkę o pomoc. - Zranił ją nożyczkami w dłoń. Konieczna była pomoc lekarza, który nałożył na ranę dwa szwy - mówi Rosiński. Sprawa została zgłoszona przez szkołę policji. Ta skieruje ją do sądu rodzinnego. Policja nie stwierdziła, by nauczycielka obecna w chwili ataku w klasie nie dopełniła swoich obowiązków. (mich)
1. Dodane przez rodzic z Kłody, w dniu - 24-03-2010 11:16 00 Już dawno powinny władze gminy odwołać panią dyrektor ze stanowiska. Już kilka podobnych zdarzeń było wcześniej i co i nic! Panie burmistrzu, niech pan coś zrobi!!! Widać, że ta pani nie radzi sobie z gronem pedagogicznym, a gdzie bezpiecznie posyłać dzieci do szkoły? Czy potrzeba nam tragedi, by pan coś zrobił?
2. Dodane przez pedagog, w dniu - 24-03-2010 11:30 00 Za wszystko co sie dzieje w szkole, również agresję odpowiada dyrektor placówki. Jak słychać po ostatnich wiadomościach w mediach, dzieje się coś złego w gimnazjum rydzyńskim, szkoda. Myślę, że kontrol z kuratorium moze wiele wyjaśnić.
3. Dodane przez Rydzyniak, w dniu - 24-03-2010 11:44 00 masakra....widać, że rydzyńskie gimnazjum ma "świetną" kadrę pedagogiczną, skoro takie zdarzenia mają miejsce. Współczesna młodzież zachowuje się skandalicznie, zresztą co tu dużo mówić skoro przykład idzie z góry patrząc na zachowania kadry oraz rodziców "moje dziecko przecież jest takie grzeczne[...] niemożliwe żeby mój syn, córka tak się zachowywali?!". Obecny poziom edukacji jest tragiczny, przygotowanie nauczycieli (również i z rydzyńskiego gimnazjum) też mówi wiele za siebie. Niektórzy nauczyciele z tego gimnazjum NIE POWINNI NAUCZAĆ, a Pani Dyrektor powinna nabyć więcej kultury osobistej!
4. Dodane przez ..., w dniu - 24-03-2010 13:03 00 Jak można dopuścić do tego, żeby w klasie był taki gwar, żeby nie słyszeć przerażonej dziewczyny. Wybaczcie, ale to nie dyskoteka tylko szkoła i ja dopatrywałabym się również zaniedbań ze strony nauczycielki. Rozumiem, że można zrobić w miarę luźną lekcję, ale nie coś takiego. Gówniarzem też powinni ostro potrząsnąć, bo w tym wieku już powinien mieć w miarę rozwiniętą inteligencję raczej, a nie żyć w wirtualnym świecie. Gdyby miał o 10 lat mniej byłabym w stanie uwierzyć, że myślał, że koleżanka ma 3 życia, jak w jakiejś gierce, ale nie 16 latek, który jakby nie patrzeć może już legalnie uprawiać seks i nie czekajmy długo jak zostanie ojcem. Takie dziecko nie jest normalne. Albo ma problemy psychiczne, albo jest skończonym ...
5. Dodane przez absolwent, w dniu - 24-03-2010 12:23 00 Jaka dyrekcja taka szkoła. tyle.
6. Dodane przez Matka, w dniu - 24-03-2010 12:29 00 Ludzie nie czepiajcie się nauczycieli! Spójrzcie na swoje dzieci, jakie wychowanie w domu takie zachowanie poza nim. Nie interesujecie się dziećmi, nie wpajacie im zainteresowań, nie uczycie ich w domu, że nie powinni naśmiewać się z kalekich nieszczęśliwych dzieci,dzieci otyłych czy w okularach! To wasza wina, ile dzieci jest poniżanych, obiektem pośmiewiska! Zacznijcie od własnego gniazda a potem wymagajcie od innych! Obcy ludzie mają wychowywać Wasze pociechy?Żenada!
7. Dodane przez aqva, w dniu - 24-03-2010 12:31 00 Wspólczuje dziewczynce, trauma pewna! Szkoda, że dyrekcja szkoły kolejny raz będzie się tłumaczyć, że nic się nie stało i nie mogą brać odpowiedzialności za kilkaset uczniów, a reszta to kupi. Natomiast prawda jest taka, że dyrektorka nie radzi sobie z obowiązkami w gimnazjum. Może nowa nominacja na dyrektora zmieni tą chorą sytuację. Strach posyłać dzieci do szkoły! Może ktoś cos z tym zrobi w urzędzie.
8. Dodane przez nieznana, w dniu - 24-03-2010 12:34 00 takich od razu karac nauczyciele nigdy nie radzili sobie z uczniami na zajeciach a dyrektor jak dyrektor pozdro dla tej dziewczyny ps:trzynaj sie
9. Dodane przez XXX, w dniu - 24-03-2010 12:57 00 A GDZIE SĄ RODZICE?? JAK WYCHOWUJA SWOJE DZIECI!! BEZTRESOWE WYCHOWANIE...
10. Dodane przez do kamentarza3, w dniu - 24-03-2010 12:57 00 To nie prawda że tylko w rydzyńskim gimnazjum jest"świetna"kadra pedagogiczna, tak młodzież jest okropna i zachowuje się skandalicznie,ale czy to jest wina tylko młodzieży .Ja z młodzieżą z gimnazjum rozmawiam dlaczego tak postępują np.córka nauczycielki wyzywa dzieci od debili od kretynów no i jej mama tak samo .Kto pracuje w naszych szkołach o no ci co maja powiązania z władzą lokalną
11. Dodane przez Szok w Rydzynie, w dniu - 24-03-2010 13:37 00 Taka sytuacja jest skandaloczna. Mały świr wymachujący norzyczkami w klasie i raniący koleżankę - szok!!! Nauczycielka nic nie słyszy bo jest gwar w klasie. Nie daje rady sobie z młodzieżą i resztą - szok!!! Dyrektorka jak zawsze tłumaczy, że to wina rodziny, wychowania, mimo,itp i itd. Mimo, ze nic nie zrobiła ostanio i teraz - szok!!! Rodzice zdenerwowani i to słusznie, no bo gdyby wbił jej te nożyczki w oko -szok!!! Ciekawe co zrobi lub czego nie zrobi obecny burmistrz. Może znowu nic nie zrobi - szok!!! Zadajmy sobie pytanie, czy to normalne? Bo dla mnie rodzica trójki dzieci to Pani dyrektor - szok!!!! Bo może sie tak zdażyć, że ci rodzice nie poślą dzieci do pani szkoły i wtedy będzie prawdziwy szok!!!
12. Dodane przez xxx, w dniu - 24-03-2010 13:45 00 mały psychol
13. Dodane przez alunia, w dniu - 24-03-2010 13:49 00 a gdyby tak zamiast w dłoń wbił jej te nozyczki w serce?;/ Dziewczyno, wracaj do zdrowia
reklama
14. Dodane przez rodzic, w dniu - 24-03-2010 13:50 00 Pani dyrektor jak obiecała, że będzie o gimnazjum w Rydzynie głośno, tak dotrzymała słowa. Ale nie o to nam chodziło! Wspólczuję jako matka, dziecku, straszne! Jak nie można słyszeć wołania o pomoc przed wariatem? Od czego jest nauczycielka? Tej sprawy nie zostawiła bym bez echa. Co na to urząd i pan Panie Marcinie? Budując nowe gimnazjum na Młyńskiej Górze, nadal uważam że jest to nie przemyślana decyzja i inwestycja, która odbije sie na wyborach Panie Grzegorzu!
15. Dodane przez +, w dniu - 24-03-2010 13:53 00 Za wychowanie dzieci i ich agresję odpowiedzialni są rodzice. Weźcie się drodzy rodzice za wychowanie własnych dzieci i nie czekajcie, że zrobi to za was szkoła. Ona ma was wspierać w wychowaniu, a nie wychowywać za was. Wy nie potraficie wychować jednego dziecka czy dwóch a chcecie by nauczyciel równocześnie wychowywał całą klasę.
16. Dodane przez unia, w dniu - 24-03-2010 13:54 00 Pani dyrektor musi odejść
17. Dodane przez Kanada, w dniu - 24-03-2010 14:10 00 Jeśli tak ma wyglądać edukacja młodzieży w Rydzynie to gratuluję, gartuluję! Potem się dziwmy, że dzieciaki piją, palą, ćpają. Co w tym czasie robi dyrekcja? Przegląda internet w gabinecie? Zamiast sparwdzać co sie dzieje w szkole. Cieszcie się, że ten psychol nie miał siekiery, bo Adamek nie zostawił by na was suchej nitki! Dawniej ukończenie gimnazjum w Rydzynie to był atut i zaszczyt dla wszystkich. Co Pani zrobiła dzisiaj z gimnazjum w Rydzynie?
18. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 24-03-2010 14:50 00 proszę mi wierzyć, że jest wiele przypadków, gdzie rodzice tolerują złe zachowanie swoich dzieci i nie przykładają ręki do tego,by współpracować z nauczycielem - wychowawcą w wychowywaniu dziecka. Wychodzą z założenia, że to szkoła ma tylko ten obowiązek. A jak coś się stanie, to swojej winy się nie doszukują, bo po co jak można zrzucić na innego.
19. Dodane przez zlikwidowac gimnazja!, w dniu - 24-03-2010 15:00 00 niech w końcu MEN pozamyka te Gimnazja. Zawsze były osoby agresywne, z którymi były problemy, ale to co teraz się słyszy to juz masakra w skali całego k klas podstawóki jak kiedyś... uczeń był bardziej zwiazany ze szkołą a szkołą znała ucznia, a tak po 6 klasach opuszcza podstawówke i szaleje w gimnazjum...musi pokazac kto jest Panem... żenujące. Zlikwidowac GIMNAZJA!!!!!raju.
20. Dodane przez ASD, w dniu - 24-03-2010 15:14 00 Idiota a nie 16 latek. Wogole jak mozna pomyslec o czyms takim?
21. Dodane przez zzz, w dniu - 24-03-2010 16:17 00 wez sie jeden z drugim za wychowanie dziecka w domu to takich przypadkow nie bedzie ze gosciu wstaje i wali nozyczkami kolezanke!! i co teraz trzeba dac mu szanse?? bo jest mlody mial prawo popelnic blad?? hahah smieszne ciekawe jakby wam w domu chlopak uderzyl nozyczkami w reke corki to tez powiecie ze to wina szkoly?? jasne bo zrzucic wine jest latwo!! najpierw jest dom potem szkola!!! od urodzenia dziecko nie chodzi do szkoly tylko nabywa pewnych zachowan gdzie?? w domu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
22. Dodane przez nie ma jak rygor, w dniu - 24-03-2010 16:41 00 w Gimnazjum 8 w Lesznie wystarczy, że uczeń ucznia w bok trąąąąci i... POLICJA, trłumaczenia i jeszcze niewiadomo co. Z drugiej strony patrząc wiem, że moje dziecko jest chyba bezpieczne, bo dziś takie czasy, że niczego nie można być pewnym.
23. Dodane przez gosc123, w dniu - 24-03-2010 17:02 00 pewnie mu cos zorbila ta dziewczyna, ze sie tak wkurzyl na nia... :D
24. Dodane przez Hanka, w dniu - 24-03-2010 17:28 00 RODZICE !!!!!!NIKT ZA WAS TEGO NIE ZROBI !ŻADEN PEDAGOG,KSIĄDZ,CZY BABCIA. ZACZNIJCIE WYCHOWYWAĆ WŁASNE DZIECI! BĄDŻCIE KONSEKWENTNI W SWYCH DĄŻENIACH.!!!!! z CAŁEGO SERCA ŻYCZĘ
25. Dodane przez rydzyniak, w dniu - 24-03-2010 18:22 00 co wy chcecie od pani dyrektor wychowujce swoje dzieci lepiej w domu to nie bedzie takich problemow co maja zrobic ci biedni nauczyciele z takimi wyrosnietym dzieciakami jak wam sie nie podoba tutaj to dajcie swoje dzieciaki do szkół w lesznie zobaczycie jak jest tam i wtedy sie okaze ktora szkoła bezpieczniejsza
26. Dodane przez HL, w dniu - 24-03-2010 18:47 00 Zgadzam się z niektórymi komentarzami. Za wychowanie dziecka w 80 % odpowiadają rodzice za resztę szkoła, która powinna wpajać ogólne zasady dobrego wychowania. Mam pytanie. Ile dzieciaków ma w swoim pokoju telewizor, internet, gry? Jak często rozmawia się z dziećmi przy stole? Ilu rodziców przegląda swoim pociechom codziennie zeszyty, zadaje pytania na temat lekcji? Pozdrawiam.
27. Dodane przez Rydzynianka, w dniu - 24-03-2010 20:33 00 do komentarza 25. Kochany "rydzyniaku" przez takich jak ty właśnie później dochodzi do większych tragedii. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że wg Ciebie lepiej udawać że się nie widzi krzywdy bo to nie dotyczy mnie albo mojej rodziny. Czemu się dziwić, Rydzyna to taki mały zaścianek i jedna wielka rodzina. Każdy każdego zna, we władzy lokalnej powiązania, załatwianie pracy komuś z rodziny- to normalka na porządku dziennym. Co do kadry to jestem ciekawa co Pani z komentarza nr 10 mi odpowie, skoro w gimnazjum pracują osoby, które nie mają jeszcze ukończonego tytułu mgr i nauczają dzieci??? Gdzie przygotowanie pedagogiczne tych osób?? Czy posiadają one wiedzę merytoryczną? Sama mam chrześniaka, który chodzi do I klasy. Widzę, że Panie nauczycielki nie są przygotowane do nauczania. Jak dziecko ma zrozumieć czasy przeszłe w angielskim w I klasie skoro Pani tego nie tłumaczy, a w książce jest pełno czytanek, w których takie czasy są obecne?!!
28. Dodane przez ktoś, w dniu - 24-03-2010 19:12 00 tylko ze wszkole spedzamy około 70% zycia... i co? Powinien za to odpowiedzieć ! on a nie rodzice bo przeciez sa juz dorośli. Mysli taki jeden z drógim ze ma 16 lat to moze wszystko. to teraz niech odpowie jak dorosły skoro chce byc tak traktowany
29. Dodane przez Madaj, w dniu - 24-03-2010 19:47 00 Byście widzieli jak się zachowują dzieciaki w gimnazjum w Sierakowie niedaleko Rawicza!! Tam rzucanie w siebie szklanymi butelkami na korytarzu jest na porządku dziennym. To nie wina dyrektorów czy nauczycieli ale samych dzieciaków i RODZICÓW!!! To całe bezstresowe wychowywanie to bujda! A dzieciaki to wykorzystują i wyrastają nam takie kanalie. Jeżeli coś należałoby zrobić to zlikwidować gimnazja i wprowadzić stary system 8 klas podstawówki i 3 lat liceum. Do gimnazjum idą dzieciaki w wieku 12 lat którzy zaczynają dojrzewać. Kiedy trafiają do nowego środowiska muszą sobie wyrobić renomę, ustawić się jakoś w nowej szkolnej hierarchii. Najłatwiej jest to zrobić siłą. Jest to typowe zachowanie stadne, które zauważymy u innych ssaków żyjących stadnie - wcale się tak wiele od zwierząt nie różnimy. Najsmutniejsze jest to, że według badań to dziewczyny są bardziej agresywne i skłonne do agresji niż chłopcy.
30. Dodane przez joo, w dniu - 24-03-2010 19:52 00 Rzeczywiście, że w Gim. nr 8 w Lesznie jest większy rygor i to chyba zasługa dyrekcji. I niech nikt sie nie śmieje z tego bo trzeba działać od razu a nie czekac na efekty, bo potem będzie za późno
31. Dodane przez RYDZ, w dniu - 24-03-2010 19:58 00 JA SIE PYTAM GDZIE BYLI RODZICE NO GDZIE PYTAM SIE!!!
32. Dodane przez elka, w dniu - 24-03-2010 20:01 00 Rodzice! To Wy odpowiadacie za wychowanie swoich dzieci! Nie znam żadnego nauczyciela, który by bił, przeklinał i dawał zły przykład uczniom, a mimo to dzieci biją, przeklinają i są przepełnione agresją. Skąd się tego uczą? W szkole spędzają 5-7 godzin dziennie, a pozostałą część doby z rodzicami!!! Nauczyciele owszem - też wychowują, ale przede wszystkim uczą, wyposażają uczniów w wiedzę i wspomagają wychowanie, które jest świętym obowiązkiem rodzica!!!! Skoro opisani uczniowie tak hałasowali na lekcji, być może w ich domach też się krzyczy? Pani na pewno próbowała uciszyć uczniów, a oni na pewno byli niekulturalni - skoro nie usłuchali...
33. Dodane przez jadzia, w dniu - 24-03-2010 20:03 00 a co to był za nożycoręki wie ktoś?? gdzie mieszka??
34. Dodane przez kowal, w dniu - 24-03-2010 20:03 00 ad 2- panie "pedagog"-chyba z Koziej Wólki- nie mówimy,ani nie piszemy " KONTROL" Polecam SŁOWNIK POPRAWNEJ POLSZCZYZNY I nie poszywaj się pod kogoś kim nie jesteś
35. Dodane przez MIESZKANIEC GM.RYDZYNA, w dniu - 24-03-2010 21:53 00 Ja uważam że wychowaniem dzieci chyba się zajmują rodzice a nie szkoła szkoła ma uczyć dzieci a nie wychowywać od wychowania są tylko i wyłącznie RODZICE,a nie pani Dyrektor czy Nauczyciel . Pozdrawiam.
36. Dodane przez Rychosław, w dniu - 24-03-2010 22:49 00 Gdyby tak za każdą szkodę materialną czy moralną wyrządzoną przez niepełnolata z gimnazjum obciążano finansowo rodziców, to zaraz potrafili by wychować jednego czy drugiego rozwydrzonego i niewyhasanego młodzieńca czy też przemądrzałą wulgaryzującą małolatę.
37. Dodane przez do kom 27, w dniu - 24-03-2010 22:51 00 twojego chrześniaka napewno uczy angielskiego p Agata B BO TA PANI NIE MA MGR .. a tak swoją drogą to niech sie wezmą za to gim bo z tego co słysze i widze to sami psychole do niego chodzą
38. Dodane przez helen, w dniu - 24-03-2010 23:19 00 Najlepiej rzucic zło które toczy cale społeczestwo,na placówki wychowawcze.TAK SZKOŁA POWINNA DOPILNOWAC,Ale za wychowanie odpowiadaja rodzice lub opiekunowie,Dzis patrzac namłodziesz to strach przejsc ,blisko nich bo moze poleciec jakisc przedmiot,nie wszystkie dzieci sa złe ,ALE CZESC ZACHOWÓJE SIE JAK ZWIERZAKI, Skąd mają brac wzor posłuchajcie rozmowy rodziców przy dzieciach jak sie wyrazają o nauczycielach o księzach to jak rządac szacunek od dzieci .Ja zaczełaby od rodziców abyich poduczyc jak postepowac zdziecmi. Taka jest prawda ja dzis nie chciałam byc przy dzieciach awina lezy posrotku RODZICE -SZKOŁA
39. Dodane przez Epi, w dniu - 25-03-2010 00:04 00 Jak zwykle wina leży po stronie nauczyciela i Dyrektor. To oni nauczyczyli tego chłopaczka, żeby w określonych sytuacjach brał nożyczki i przebijał nimi rękę koleżanki. Ludzie!!!! Trochę logiki. Czym zawiniła tutaj Dyrektor lub nauczyciel, ja nie mam pojęcia. Jak czytam niektóre mądrości w kilku komentarzach, to po prostu smutno się robi. Brak wiedzy (na poziomie elementarnym) i totalna ignorancja. Jesli ktoś sobie myśli, że 16 letnie dziecko wychowa szkoła to się grubo myli. Owszem w statutach szkoła ma wpisane wychowanie, ale i tak większość czasu poświęca się na naukę. Po prostu tak skonstruowane są plany i z tego rozlicza się nauczyciela. Nie oszukujmy się, dziecko przychodząc do gimnazjum nabyło już swoistych doświadczeń i sposobów reagowania na nie. To nie są "czyste karty", które nauczyciel ma dopiero zapisać wychowując dzieci w greckich ideałach: prawdy, dobra i piękna. Jezeli rodzice nie uczyli swojego dziecka od najmłodszych lat (bo właśnie wtedy zachodzi proces socjalizacji pierwotnej), to nie może tego wymagać od 16 latka. Jeżeli nie wyniósł z własnego domu podstawowych zasad, to nikt inny mu już tego nie da. Śmieszy mnie taka postawa rodziców: z jednej strony roszczeniowa, a z drugiej cedujaca całą odpowiedzialność na kogoś innego. Zamyka się to w niesmiertelnych formułach: to szkoła ma wychować dziecko!! Nie, to Ty drogi Rodzicu dajesz swojemu dziecku podstawowe przykłady, to Ty wymagasz od dziecka okreslonego typu zachowania i stosujesz kary za niedostosowanie się do Twoich oczekiwań. Jesli dziecko tego nie wyniesie z domu, to gdzie ma to nabyć?? W szkole?? Nauczyciel ma to zrobić za Ciebie?? Osobną kwestią jest problem związany z powstaniem gimnazjów. W moim przekonaniu to był błąd. Myślenie w kategoriach romantycznych (i nawiązaniu do elitarnych gimnazjów przed wojennych) to pobożne życzenie, niektórych ekip rządzących. Dziś wielokrotnie i otwarcie mówi się, że był to dość karkołomny eksperyment. Co raz częściej przecież pojawiają się głosy powrotu do systmu 8 + 4 liceum, 5 technikum i 3 zawodowej. Moim zdaniem, to byłoby lepsze rozwiązanie. Kwestia wzywania przez władze szkoły policji. Uważam, że dzieje się zdecydowanie za rzadko. Nie powinno się tolerować nawet najmniejszych wybryków związanych z przemocą w szkole. Ale z drugiej strony za każdym dzieckiem idą pieniądze, które szkole są potrzebne. Psucie sobie opinii o szkole w środowisku lokalnym, doprowadza do tego, że zmniejsza się stan liczebny i szkoła traci pieniądze. tym samym często toleruje się wybryki nawet najgorszych chuliganów.Niestety, to co w założeniu miało poprawić funkcjonowanie szkoły staje się jej przysłowiowym gwoździem do trumny. Zgadzam się z poruszaną tutaj w kilku postach kwestią odpowiedzialności materialnej rodzica za wybryki pociech. O tym jak uczniowie traktują mienie szkolne chodzą już przecież legendy.
40. Dodane przez anonim, w dniu - 25-03-2010 07:41 00 I tak ma szczęście, ze tylko w rękę a nie w oko
41. Dodane przez x, w dniu - 25-03-2010 08:14 00 mój syn też kończył gimnazjum nr.8 w Lesznie jest super polecam
42. Dodane przez Michu, w dniu - 25-03-2010 08:24 00 Widze ze kom 31 - 39, napisala sobie dyrektorka gimnazjum. Tlumaczy sie zawsze winny pani dyrektor? Wystarczy sprawdzic daty wpisow tych komentarzy.
43. Dodane przez Ewa, w dniu - 25-03-2010 09:08 00 Kto jest w tym przypadku winien ,,Przede wszystkim jego rodzice".W każdym przypadku to ,,Wychowanie".Nauczyciele nawet Ci ,,Wspaniali"nie ujarzmią jeśli rodzice nie pomogą.Cóż skoro rodzic twierdzi że dziecko jest bardzo grzeczne tylko to nauczyciela wina.Najpierw spróbujcie zdać mature,dalej studia to może się młodzi przekonają jaka to trudna droga choć po czasie.
44. Dodane przez prawo, w dniu - 25-03-2010 10:11 00 Mamy tutaj przykładowy sposób zrzucania odpowiedzialności na rodziców i ich wychowanie i całą patologię w regionie. Lecz faktem jest, że w tej sytuacji całkowitą odpowiedzialność ponosi dyrekcja gimnazjum w Rydzynie. Tak samo jak wychowawca na wycieczce, odpowiadający za grupę uczniów, czy ratownik na kąpielisku. Dla dobra ogółu dzieci ( a nie pieniędzy ) może dokonać zmiany na stanowisku dyrektora?
45. Dodane przez bg, w dniu - 25-03-2010 10:58 00 do ko. 15 "Za wychowanie dzieci i ich agresję odpowiedzialni są rodzice. Weźcie się drodzy rodzice za wychowanie własnych dzieci i nie czekajcie, że zrobi to za was szkoła. Ona ma was wspierać w wychowaniu, a nie wychowywać za was. Wy nie potraficie wychować jednego dziecka czy dwóch a chcecie by nauczyciel równocześnie wychowywał całą klasę." No chyba nie do końca tak jest. Dziecko, które ma wpojone dobre zasady, gdy znajduje się w grupie zachowuje się całkiem inaczej. A za tę grupę już nie odpowiada rodzic a nauczyciel. W czasie lekcji odpowiedzialność za uczniów spada na szkołę. To nauczyciele mają - a przynajmniej powinni mieć - przygotowanie do wychowania w grupie. Powinni umieć zapanować nad grupą.
reklama
46. Dodane przez Ewa, w dniu - 25-03-2010 12:10 00 To prawda nie znam dyrektor w Rydzynie ,lecz będąc u lekarza słyszałam miłe słowa od rodzica z gim Rydzyna.A gdy się już coś wydarzy to odpowiedzialność z rzuca się na szkołe.Przecież to nastolatkowie nie mają po7 czy 8lat.i murem będe stała że to wina rodzica.
47. Dodane przez znajomyxd1, w dniu - 25-03-2010 12:21 00 Gdzie jest kurator który Kubą się opiekuje? ile lat można powtarzać pierwszą klasę gimnazjum? Nie rozumiem ludzi którzy winią nauczycieli za postępowanie ucznia.Dlaczego to znów Jabłonna .Może wreszcie ktoś zrobi z tym porządek i Policja zainteresuje się młodą zbuntowaną młodzierzą.
48. Dodane przez ..., w dniu - 25-03-2010 13:57 00 Rozumiem te zarzuty pod adresem rodziców, ale czy nikt nie rozumie tego, że jeżeli dzieci są pod opieką nauczyciela to on za nie odpowiada. Zresztą nawet po to sprawdzana jest obecność w czasie zajęć, że na wypadek gdyby coś się stało z nieobecnym uczniem, który miał być w tym momencie w szkole to odpowiedzialność spada z nauczyciela. Tutaj ewidentnie uczniowie byli pod opieką nauczycielki. Swoją drogą to po co s w ogóle te lekcje, skoro nauczyciel nie zwraca uwagi na uczniów, a w klasie panuje taki gwar, że nie słyszy wołającej o pomoc dziewczynki. Rozumiem, żeby to była jakaś lekcja samoobrony czy coś to takiej rzeczy można by nie zauważyć, ale na normalnej lekcji. W takim razie według mnie posyłanie dzieci do szkoły mija się z celem, bo w takim hałasie i tak niczego się nie nauczą, a w najgorszym przypadku zostaną zadźgane cyrklem czy nie wiadomo czym jeszcze. Krótka piłka, jeżeli nie daję sobie rady z bandą wyrostków to niestety muszę się poddać i uczyć dzieci np. w wieku przedszkolnym lub zająć się nauczaniem początkowym. Nauczyciel powinien być w jakiś sposób autorytetem dla uczniów. Pamiętam z liceum nauczycielkę, dziś już emerytkę. Jej nikt nie śmiał odpyskować czy cokolwiek. Nie siała terroru, ale potrafiła wzbudzić szacunek do siebie. Fakt, że sama mówiła, że roczniki po 89 roku to zupełnie inny świat, ale nawet takich potrafiła zamknąć krótką aczkolwiek skuteczną ripostą.
49. Dodane przez Szok, w dniu - 25-03-2010 14:02 00 To co się teraz dzieje w szkołach to się w głowie normalnego człowieka nie mieści.Gdzie te czasy dawnych lat kiedy dzieci umiały się ze sobą porozumieć???Teraz tylko przemoc nie mal w każdej szkole bez różnicy czy to podstawowa szkoła czy też gimnazjum albo wyżej.Dla takich tylko poprawczak.
50. Dodane przez szok, w dniu - 25-03-2010 14:04 00 Zgadzam się z komentarzem 28 w 100%
51. Dodane przez A04, w dniu - 25-03-2010 16:09 00 dyrekcja tego gimnazjum jest bardzo w porządku.
52. Dodane przez ZBULWERSOWANA, w dniu - 25-03-2010 17:28 00 Nauczyeile nie sa w stanie nic zrobic, nie mogą wyciągacżadnych konsekwencji ze złego zachowania, bo przyleci taka matka i robi awanturę, co chce się od jej dziecka. Współczuje wszystkim nauczycielom, to orka na ugorze wychowywać i nauczac teraz rozleniwioną, rozkapryszoną i niedopilnowana przez RODZICÓW młodzież. Sa zebrania, na które przychodzą rodzice dzieci grzecznych, a nie tych którzy broją, ćpają, biją, i to ci rodzice grzecznych dzieci muszw wysłuchować narzekań na nie swoje dzieci. Nauczycielu!!!! za swoja pracę powinieneś dostać medal olimpijski, to niedoceniona orka. RODZICE PILNUJCIE SWOICH DZIECI, SPRAWDZAJCIE JE JAK POLICJANCI W DOMU, PRZESZUKUJCIE ICH TORNISTRY, OBSERWUJCIE, SŁUCHAJCIE OPINII, A SIĘ MOŻECIE ZDZIWIĆ, ŻE WASZE POTULNE W DOMU DZIECIĄTKA TO DOABŁY WRODZONE W SZKOLE.
53. Dodane przez xddd, w dniu - 25-03-2010 17:07 00 komu on to zrobił?;p
54. Dodane przez xxx, w dniu - 25-03-2010 17:37 00 Zal mi tego gimnazjum dobrzwe ze juz wyszlam i nie musze patrzec na ten burdel. ; // W Jablonnie malo ktory rodzic interesuje sie swoim dzieckiem.; //
55. Dodane przez Zygmunt C, Rydzyna, w dniu - 25-03-2010 18:06 00 Nie można dopuścić, aby taka sytuacja powturzyła się drugi raz. Zgadzam się z osobą, która napisała, że szkoła to nie dyskoteka. Kiedyś za komuny nie było takich scen jak kosz na głowie nauczyciela i nożyczki w rękach - szok!!!
Ten cały nowy system jest ZŁY!!1! GDZIE W TYM CZASIE BYŁ MINISTER EDUKACJI NARODOWEJ? CZY RĘKA ZDROWEGO RZĄDU NIE MOGŁA POWSTRZYMAĆ TYCH NOŻYCZEK?!!!!!! WSZYSCY MUSZA ODEJSC! SZOK!!!!!!
56. Dodane przez kasia, w dniu - 25-03-2010 18:13 00 zachowanie jednego ucznia nie może wpływać na opinię o dyrektor gimnazjum i nauczycieli tam uczących. Co w zakresie wychowania robią rodzice uczniów, którzy powtarzają wiele razy I klasę? Może należy szukać pomocy u specjalistów?
57. Dodane przez PP, w dniu - 25-03-2010 20:36 00 oczy się otwierają rodzicom (na chwilę)jak dziecko pójdzie na tory
58. Dodane przez ABC, w dniu - 25-03-2010 20:53 00 Wszystkie sytuacje trudne, jakie funduje nam dzisiejsza młodzież są wynikiem braku zainteresowania ze strony rodziców własnymi pociechami. Po prostu niektórzy ludzie nie powinni mieć wogóle dzieci. Są nieudolni!!! wychowawczo. Zgadzam się z komentarzem ZBULWERSOWANEJ.
59. Dodane przez xxx.yyyy., w dniu - 25-03-2010 20:56 00 nie tylko zmienić dyrekcję w gimnazjum ale w całej gminie....i w szkole w Dąbczu też............
60. Dodane przez yyyy.xxxx., w dniu - 25-03-2010 21:01 00 tu są same układy w tej gminienie ma do kogo iść z problemem bo Dyrektorzy placówek nic nie widzą i nic nie chcą widzieć ......
61. Dodane przez znajoma, w dniu - 25-03-2010 22:01 00 tak ujadacie na tym biednym chłopaku szkole i rodzicach...żal na to patrzeć wiecie...owszem z nauką nie idzie mu najlepiej nie każdy jest prymusem prawda...rodzice...nie wiecie bo nikt nie siedzi z nimi przy stole...A on?? to co sie z nim ostsnio dzieje to nie ten chłopak...coś w nim siedzi i wyraża to gniewem(kuratora ma za błachostke)...może by tak ktoś chciał z nim porozmawiać np.p.pedagog nie krzykiem i straszeniem ale rozmową...a połowa was co tu pisze nie wie co wychowuje w domu...bo gonitwa za pieniędzmi gubi was ludzie...gubi i psuje...zawzięci...zazdrośni...mściwi...tacy jesteście...tylko prosze spojrzeć w LUSTRO!!!
62. Dodane przez znajomyxd1, w dniu - 26-03-2010 10:55 00 Pedagog napewno nic tu nie pomoże,potrzebny jest psychiatra.Chociaż nie wiem bo jeśli w Kubie siedzi szatan to może potrzebny jest egzorcysta.Może jednak wystarczyła by szczera spowiedz wspólnie z rodzicami,przecież zbliżają się święta.Nie rozumiem co 17-letni męrzczyzna robi w klasie z 13-letnią młodzierzą.Ale jeśli zamiast do szkoły chodziło się na wagary to są tego skutki.Jeszcze mam jedno pytanie kto będzie następny po tej dziewcznie,jeśli ludzie tak lekceważą to drastyczne postępowanie.
63. Dodane przez hhh, w dniu - 26-03-2010 13:25 00 żal mi was ludzie
64. Dodane przez rodzice, w dniu - 26-03-2010 16:14 00 Dzieci w szkole nawet sie nie uczą tylko zbieraja papierki wokol szkoly. O czym tu mówic! Gdzie jest dyrektor?
65. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 26-03-2010 16:16 00 Komuna i układy się skończyły. Czas na zmianę dyrektora.
66. Dodane przez kolega z klasy, w dniu - 26-03-2010 18:53 00 bylem na tej lekcji i wszystko widzialem nauczycielka nic nie jest winna oni siedzieli w ostatniej lawce !! a ona stala glowa do tabllicy!! te gimnazjum po prostu takie juz bedzie....
67. Dodane przez ktos, w dniu - 27-03-2010 14:29 00 Rodzice zacznijcie zajmować się swoimi dziećmi i rozmawiać z nimi! Sami nie dostrzegacie problemów swoich pociech, a jak coś się stanie to winna jest szkoła i nauczyciele. Szkoła nie wychowuje dzieci, tylko wspomaga ich wychowanie, a to jest diametralna różnica. To rodzice są ODPOWIEDZIALNI za wychowanie. To, co dzieci widzą i robią w domu, przenosi się na szkolną rzeczywistość. Skoro w domu "może" i nikt mu nie zwraca na to uwagi, to dlaczego w szkole miałby zachowywać się inaczej? PS: bezstresowe wychowanie pozostawia wiele do życzenia. Nie jest wcale takim "cudownym środkiem", bo dzieci czują się bezkarne!!!
reklama
68. Dodane przez rk, w dniu - 27-03-2010 21:27 00 Żeby uczyć w gimnazjum, wystarczy licencjat. Magister jest potrzebny, gdy uczy się w szkołach kończących się maturą. Pozdrawiam
69. Dodane przez jm, w dniu - 27-03-2010 21:52 00 Jak nauczyciel ma sobie dać radę z całą trzydziestoosobową klasą, skoro rodzice nie radzą sobie z jednym dzieckiem? PS w gimnazjum można uczyć, mając tytuł licencjata. Magister jest potrzebny do pracy w szkole, kończącej się egzaminem maturalnym. Aha, ciekawe, czy niektórzy byliby tacy mądrzy, gdyby mieli zapanować nad taką zgrają uczniów... :-/
70. Dodane przez po co, w dniu - 28-03-2010 19:05 00 jesli jej nie znacie to sie nie udzielacie redaktorzy scieme dali on wogule jej nie grozil tylko sie szarpali za nozyczki
71. Dodane przez psss, w dniu - 28-03-2010 21:23 00 jestescie smieszni?! zgaduję ze byla to lekcja polskiego )) uczęszczałam do tej szkoły i wiem co na tej lekcji się działo. Wina jest nauczycielki i jestem o tym przekonana! Powinna zareagować na wołanie o pomoc a nie jej nie słyszeć. Bez przesady jak można wogóle doppuścić do tego by w klasie panował taki hałas? jak ona prowadzi lekcje? czy czegokolwiek kogokolwiek nauczy?!
72. Dodane przez KTOŚ, w dniu - 29-03-2010 17:08 00 czy tylko dlatego że chłopak miał małe problemy musi zawsze być kozłem ofiarmym???WIELCY PEDAGODZY Z GIMNAZJUM POMÓŻCIE CHŁOPAKOWI!!!bo jak na razie to jeszcze nikomu nie pomogliście,a wręcz przeciwnie!!!wysłuchajcie co ON ma do powiedzenia!!!BO TO NIE BYŁO TAK JAK JEST OPISANE.
73. Dodane przez XD, w dniu - 29-03-2010 18:31 00 Co to za bzdety że pani dyrektor powinna być zmieniona ja tam byłam i mi to on zrobił więc ja chyba wiem lepiej co się tam stało i to nie jest wina pani dyrektor ani nauczycieli tylko rodziców !!!! Więc jak ktoś tego nie widział to niech się nie unosi i takich bzdur nie wypisuje
74. Dodane przez xxx, w dniu - 29-03-2010 20:21 00 dobrze ze wyszlam z tego gimnazjum Gimnazjum w Rydzynie... szkoda słow bo tak sam syf jest i nic wiecej... ktos sie powinien za to wziąc i to porządnie! A wina oczywiście że pani dyrektor! (...) Mniej mówić a więcej robić. Jestem za zmianą dyrektora!
75. Dodane przez do kom 73, w dniu - 29-03-2010 22:40 00 ciekawe czym tak bardzo go obraziłaś???jest to twoja wina nie trzebabyło sie z nim szarpać,to że jest słabszy w nauce nie znaczy że można wszystko zło przypisać chłopakowi!!!nie broń nauczycieli i dyrekcji,bo wiemy że nic dobrego dla słabszych uczni jeszcze nie zrobili!!!
76. Dodane przez do komentarza 73, w dniu - 29-03-2010 22:43 00 mówisz dziecko że to wina rodziców,no cóż ale na lekcji była pani nauczycielka a nie RODZICE!!!
77. Dodane przez mlodziez, w dniu - 29-03-2010 23:07 00 Praca nauczycielska nie jest łatwa, szcegolnie w gim. wszyscy to wiedzą. Jednak nie mogę zrozumiec kto pozwala nieudolnym nauczycielom-pedagogom pracowac z mlodzieza w tym trudnym okresie? To wy dorosli nas kształtujecie, na was patrzymy gdy pijecie, klniecie... Na was sie wzorujemy, choc nie zawsze slusznie. Pamietajcie iz rzadne dziecko nie rodzi sie zle, ono w zlu dorasta...
78. Dodane przez sxa, w dniu - 30-03-2010 21:03 00 kocham Kubę!!!!! dajcie mu już spokój!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
79. Dodane przez ...., w dniu - 31-03-2010 17:39 00 ci co nie byli na tej lekcji niech sie nie wypowiadaja lepiej... bylam na niej i tak samo jak pokrzywdzona lepiej wiem co sie wydarzylo... to jest chore ze niektorzy pisza ze to wina pani dyrektor i nauczycieli!! jak jestescie tacy madrzy to miejcie pod swoja opieka 300 dzieciakow i do tego kazde inne.... na 100% wina rodzico i towarzystwa z ktorym sie okreca! nauczyciel nie jest w stanie nad wszystkiem zapanowac przy takiej mlodziezy.(a nauczyciele od wychowania nie sa tylko od nauczenia czegos!) i jak sie komus to gimnazjum nie podoba to przniescie swoje dzieci do leszna gdzie (jak sadzicie) jest lepiej.. i po co wy mieszacie w to p. Borkowska?? nie macie juz czego robic i nie macie kogo krytykowac?? :/
------------------------------- Pozdro ID!
reklama
80. Dodane przez ewgt, w dniu - 11-04-2010 19:19 00 To nie jest wina nauczyciela.! a Pani dyrektor i wiekszosc nauczycieli w rydzyńskim gim jest naprawde fajna!
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.