Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
2
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Zygmunt, Atanazy,
Anatol, Walter,
Walenty
DZIEŃ
FLAGI
Do końca roku 243 dni.
Start arrow Kościan arrow Nagonka na nauczycieli?

Nagonka na nauczycieli?

Nagonka na nauczycieli?

28.02.2013. Radio Elka, Aldona Brycka-Jaskierska
lukaszczyk.jpgNakręcanie spirali nienawiści do nauczycieli zarzuca krzywińskim radnym Dorota Łukaszczyk, przedstawicielka nauczycielskich związków zawodowych w gminie Krzywiń. Była to reakcja na plany upublicznienia zarobków nauczycieli w gazecie samorządowej.

Zdjęcia czytelników do artykułuZdjęcia czytelników do artykułu
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pytania o zarobki nauczycieli w gminie Krzywiń padały już kilka miesięcy wcześniej. Na sesji w maju, radny Zbigniew Zieliński dopytywał w tej sprawie i to jemu związkowcy przypisują pomysł upublicznienia średnich wysokości nauczycielskich wynagrodzeń. Według związkowców pomysł wydrukowania zarobków w samorządowym
Kurierze Krzywińskim to próba zdyskredytowania nauczycieli. - Nie my ustalamy wymiar godzin, dni wolne, czy płace, ale rząd, jeśli macie jakiekolwiek zastrzeżenia, to należy je kierować do odpowiednich władz, a nam pozwolić spokojnie pracować - mówiła Dorota Łukaszczyk - Jest nam przykro, że stale musimy tłumaczyć, że nie mamy przysłowiowego garba. Przykro nam, ponieważ państwa dzieci słuchają państwa rozmów, słuchają komentarzy w mediach, a to nie wpływa pozytywnie na nasz wizerunek - dodała.

Nauczyciele nie czekając na realizację zapowiedzi drukowania ich zdaniem zawyżonych wysokości wynagrodzeń, sami podali je podczas ostatniej sesji i tak: nauczyciel dyplomowany z dwudziestoletnim stażem zarabia w gminie Krzywiń 2,6 tys. zł netto, a kontraktowy 1,7 tys. zł netto.
- Jesteśmy już zmęczeni ciągłą nagonką na nauczycieli w mediach, a teraz doszła jeszcze chęć zdyskredytowania nas w oczach mieszkańców gminy. Nie wiemy, co powoduje taką nienawiść do zawodu nauczyciela, nie rozumiemy skąd u niektórych radnych taka niechęć do nas - podkreślała Dorota Łukaszczyk.Temat nauczycielskich wynagrodzeń ma powrócić na najbliższej sesji rady miejskiej Krzywinia. (abj/tekst i foto)
 
Komentarze (85)
1. Dodane przez xd, w dniu - 28-02-2013 19:18
Dlaczego upublicznienie zarobków zostało nazwane nagonką i nienawiścią?Czy nauczyciele w tej gminie to B O G O W I E,że się tak gniewają?A może sami przez to się przyznają ,że mają coś do ukrycia?
2. Dodane przez miki, w dniu - 28-02-2013 19:44
Winny rząd? A komu ciągle mało, kto jest ciągle przepracowany i mało opłacany? Oj chyba pani związkowiec coś się pomieszało.
3. Dodane przez abc, w dniu - 28-02-2013 20:08
ojojoj, ja po upublicznieniu moich zarobkow wywolalbym wspolczucie, a w Krzywiniu chyba zazdrosc
4. Dodane przez xxx, w dniu - 28-02-2013 20:11
chyba nie umiesz czytac ze zrozumieniem xd :) Wyraźnie jest napisane, że sami podali swoje pensje na sesji. Trzeba było na niej byc to wiedziałbyś wszystko :))
5. Dodane przez emeryt, w dniu - 28-02-2013 20:14
N-el stażysta 2.217,59 od 1.09.2012r. 
" kontraktowy 3.016,53 
" mianowany 3.913,33 
" dyplomowany 5.000,37 
dodatkowo, dodatek stażowy,motywacyjny, mogą otrzymać nadgodziny stałe,doraźne, tzw." 13",no i jeszcze forsa 
dodatkowa na wakacje - to wszystko znalazłem w goglach.
6. Dodane przez leszczynianka, w dniu - 28-02-2013 20:23
A może by tak opublikować wynagrodzenia radnych? Kwotę pobieraną i ilość godzin, za którą biorą tę kwotę? Też chcę to wiedzieć, ile bierze Pan Zieliński i za ile godzin!!
7. Dodane przez do xd, w dniu - 28-02-2013 20:26
A ile borą radni miesięcznie? ( ile godzin za posiedzenia)? 1000zł. na miesiąc za 4h? Oświeć mnie!
8. Dodane przez zgadzam się, w dniu - 28-02-2013 20:27
bezwzględnie należy upublicznić zarobki nauczycieli, ile mają tygodniowo nadgodzin, ilu jest uczniów na 1 belfra i po co zastępcy dyrektorów !!!
9. Dodane przez jak i, w dniu - 28-02-2013 21:15
jak im tak żle to mogą iść pracować w sklepie na umowie śmieciowej przez 12 godzin dziennie i nie ma tam 3 miesięcy wakacji. Nieroby p....ne oni i tak za dużo zarabiają w stosunku do przepracowanych godzin.
10. Dodane przez Art, w dniu - 28-02-2013 21:26
Brawo dla P. Łukaszczyk. Ktoś w końcu nie boi się mówić jak jest naprawdę.  
Do kom. 1 i 2.  
Jeżeli twierdzicie, że nauczyciel ma tak dobrze to trzeba się uczyć i zawsze można zostać nauczycielem. Szczególnie zapraszam do pracy z trudną młodzieżą. Ciekawe jak długo wytrzymacie psychicznie.
11. Dodane przez A., w dniu - 28-02-2013 21:40
PO komentarzach widać, że dążenie radnych dało przewidywany efekt w formie nagonki na nauczycieli. Dokąd gna ten świat... Kochani, nie dajmy się zwariować - "mądry" zrozumie.
12. Dodane przez skąd..., w dniu - 28-02-2013 21:52
"Nie wiemy, co powoduje taką nienawiść do zawodu nauczyciela, nie rozumiemy skąd u niektórych radnych taka niechęć do nas" - skąd? Z głupoty i prostactwa. Pewnie tylko cudem udało im się ukończyć więcej niż szkołę podstawową więc teraz muszą dać upust swojej frustracji.
13. Dodane przez volf, w dniu - 28-02-2013 22:26
Do emeryt - zapomniał Pan podać jednej bardzo istotnej informacji, zapisane przez Pana kwoty to zarobek brutto, netto wygląda to tak: 
nauczyciel stażysta - 1510 
kontraktowy - 2051 
mianowany - 2661 
dyplomowany - 3200 
Takie są rzeczywiste wynagrodzenia, czy to dużo, oceńcie sami, zapominacie od dwóch rzeczach - wszyscy Ci, którzy tak zazdroszczą nauczycielom - po primo: nikt nikomu nie bronił zostać belfrem, a po secundo: zapraszam do jednego czy drugiego gimnazjum na tydzień, zobaczycie czy faktycznie jest tak różowo!!! 
Na koniec - mam 12 lat stażu jestem mianowanym nauczycielem i bardzo lubię swoją pracę. Pozdrowienia dla wszystkich, którzy odczuwają olbrzymią awersję do naszej grupy zawodowej:):), szczególnie dla Pana radnego Zielińskiego - może Pan również upubliczni swoje zarobki - dietka w przeliczeniu na godziny pracy???
reklama
14. Dodane przez ech, w dniu - 28-02-2013 22:48
Dajcie już spokój. Przecież gołym okiem widać, że napuszczanie wszystkich na wszystkich jest na porządku dziennym. Dajecie się wkręcać oszołomom, podniecacie się, tracicie czas i zdrowie. Nie lepiej zagospodarować ten czas i energię na zainwestowanie w siebie? Kto tak zawiści tej "gigantycznej" pensji (za trudną pracę z dziećmi ludzi jawnie wyrażającymi nienawiść do nauczycieli)? Może odpowiem: osoby niezadowolone ze swojego życia. Poświęćcie więc, jeden z drugim, czas na dokształcanie, kursy, a może po prostu na szukanie pracy. I przestańcie w końcu ujadać na tych, którzy zajmują się waszymi (czasami niewychowanymi) dziećmi. Dobrej nocy życzę
15. Dodane przez do emeryt, w dniu - 28-02-2013 22:49
haaaaahaaaahaaaaaa dobre, dopisz pan 1 przed tymi liczbami, albo kilka zer za. Jeszcze brakuje informacji o sluzbowym aucie, komorce, mieszkaniu, darmowych wczasach na Karibach i corocznym wypadzie do spa.
16. Dodane przez volf, w dniu - 28-02-2013 22:49
Do zgadzam się - upubliczniajmy wszystko, nie tylko to co wygodne dla jednej strony - mam 25 godzin lekcyjnych tygodniowo, plus dwie karciane(bezpłatne), plus 17 dyżurów w czasie przerw, plus godzinę zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, plus dwie godziny zajęć popołudniowych (bezpłatne), kształcę w sumie 120 uczniów - średnio w semestrze oddają mi po cztery wypracowania, plus dwie prace klasowe, razem ok. 720 prac, na każdą muszę poświęcić ok. 10/15 minut, dokładne sprawdzenie, ocena opisowa, wnioski do realizacji, jak sobie to policzymy to uzyskamy wynik 10800 minut - 180 godzin - 22,5 dnia pracy w domu wieczorami. Dwa semestry - 50 dni po 8 godzin, a to czas poświęcony tylko na poprawianie dłuższych form wypowiedzi, nie będę liczył już sprawdzania zeszytów, kartkówek, sprawdzianów, testów, próbnych testów gimnazjalnych, zebrań, rad pedagogicznych, konsultacji z rodzicami, konsultacji telefonicznych z rodzicami, przygotowań do zajęć, bo omnibusem nie jestem i staram się wprowadzać wszelkie nowinki, wiec poświęcam czas na dokształcanie i nie mówię tu o "pseudo" kursach, wycieczki, akademie, w tym roku szkolnym były już trzy, spektakl teatralny, itd. itd. Lubię to co robię, natomiast nie lubię jak się mówi, że pracuję 18 godzin tygodniowo:):):), ponieważ to nie jest prawda. Apropos zarobków - dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale jak już tak bardzo chcecie to upublicznić to "mam na rękę" ze wszystkimi dodatkami, nadgodzinami itd. 3100 - po dwunastu latach pracy w zawodzie. Pozdrawiam malkontentów:):)
17. Dodane przez do 13. Dodane przez volf, w dniu - 28-02-2013 22:54
ja za pół etatu i 3 miesiące wakacji może być
18. Dodane przez amamam, w dniu - 28-02-2013 23:10
Do emeryt - chciałabym zarabiać take pieniądze proszę Pana. Zamiast szukać w google proszę trochę lepiej poszerać, bo tam niestety prawdy pan nie znalazł. Chociaż kokosów nie mam, uwielbiam pracę z młodzieżą i to chyba najważniejsze. A to co Polacy uwielbiają robić, to zaglądać innym w portfele.
19. Dodane przez do 10., w dniu - 28-02-2013 23:15
Zapewne zwracam się do nauczycielki/nauczyciela. Nie wiem kto Pani/Panu wmówił, że tylko do zawodu nauczycielskiego potrzeba nauki. Niestety w dzisiejszych czasach nauczyciele zazwyczaj mają bardzo wąskie poglądy, mówią i uczą tylko tego co im pasuje. Dokształcać się trzeba cały czas. Większość z "Was" o tym zapomina. Z tego co wiem najprostszą droga proponowaną dla niezdecydowanych maturzystów to własnie zawód nauczycielski. Ciekawe dlaczego... Nie trudno wyuczyć się w jednym segmencie i trajkotać to samo przez parenaście jesli nie paredziesiąc lat.
20. Dodane przez Nagonka?!, w dniu - 28-02-2013 23:21
Ludzie jaka nagonka?! PODAĆ ZAROBKI NAUCZYCIELI I TYLE!!!! Co to za tajemnica?! Z tego co wiem to Radni podają swoje oświadczenie majątkowe, i chyba każdy może zobaczyć. 1000zł za posiedzenie?! Chyba ktoś tu się puknął w głowę, to za cały rok za same posiedzenia Radny miałby 12 tys. Ludzie nie róbcie się śmieszni! Brawo dla Pana Zbyszka!! Walcz do końca! A Burmistrza proszę żeby przychylił się do wniosku Rady. Chyba że ktoś nad nim sprawuje władzę, a coraz bardziej mi się wydaje że Tak, a mianowicie Pan Żoł... Chcę widzieć zarobki nauczycieli w następnym KK, a jak nie to niestety ale Panie Jacku jest Pan u mnie przegrany! I mogę się założyć że u większości społeczeństwa również! Niech Pan przychyli się do tego!
21. Dodane przez xxxxxxxx, w dniu - 28-02-2013 23:22
mianowany 2600... ja mam 2200zł na rękę jak jest tak zeje...fajnie trza do szkół iść. kto wam broni uczyć i "męczyć" się z młodymi, z którymi sami rodzice sobie rady nie dajecie. jestescie flustratami, którzy pluja na policję , nauczycieli, górników, kolejarzy.... polskie piekło....poniżanie drugiego to przecież normalka w naszym "kochanym" kraju. jesli zarobki ububliczniać to proszę wszystkich!!! wzywam Was : murarze , betoniarze , stolarze , kierowcy , flustraci , przegrani zyciowo biznesmeni i zapatrzeni w siebie rodzice, którzy twierdzicie że klepac pierdoly do 20-30 ludzi na lekcji potrafi każdy..... wszystkie grupy zawodowe :podajcie ile zarabiacie!!!!!!!! ....nie zapomnijcie o swojej szarej strefie bez podatku, bo jak kazdy Polak robicie coś na boku!! 
 
nie chciało się nosic teczki trzeba targać dzis woreczki..... 
byle do wakacji koledzy nauczyciele ...byle do wakacji... . ja spedzam 2 miesiące w Londynie...na zmywaku, tak se dorabiam w szerej strefie :))))))
22. Dodane przez "skąd...,", w dniu - 28-02-2013 23:24
Nie wiem czy wiesz, ale poniżyłeś Radnych i to dość mocno. Nie zdziw się jak będziesz miał za to problemy! Gdyż w internecie każdego idzie złapać, i Pana lub Panią również. Może do zobaczenia :)
23. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 28-02-2013 23:29
Tak sobie mysle, żeby by obiektywna - od kilku dni (niedzieli) dzwoni do mnie ktos i pyta "co robisz" odpowiadam " poprawiam, pisze , szukam, sprawdzam - na jutro itd" codziennie coś jest do zrobienia na jutro! Pewnie jesli ktos podejdzie do zawodu luzacko nie będzie tego, ale jeśli ktoś chce dobrze wywiązac sie z zadania to niestety będzie robił to. Co? siedział w ramach swoich 40 godzin a nawet ponad to i będzie mial nadzieję, że nikt nie będzie zaglądał mu do portfela ..., że wakacje wynagrodzą mu te zarwane weeekendy itd... pozdrawiam kapiących jadem :))
24. Dodane przez rer, w dniu - 28-02-2013 23:41
Dlaczego wszyscy się oburzają "wysokimi" zarobkami innych? Ja bym życzył wszystkim oburzonym żeby oni też dobrze zarabiali, dlaczego każdy każdemu najchętniej obniżalby pensje. Prawdą jest że nauczyciele zarabiają więcej niż przeciętny mieszkaniec gminy Krzywiń, ale też nie mają łatwej roboty, osobiście nie miałbym nerwów zeby kogoś uczyc tym bardziej w gimnazjum. A co do Pani Łukaszczyk, zapamiętałem ją ze szkoły jako wyjątkowo dobrego i bardzo wymagającego nauczyciela, który dobrze się przygotowywał do swojej pracy, nawet w liceum nie wymagano ode mnie takiej wiedzy jak w gimnazjum.
25. Dodane przez sputnick, w dniu - 28-02-2013 23:52
Tu nie chodzi o upublicznienie tylko żeby jeden nauczyciel nie wiedział ile zarabia drugi. To ich boli. Bo ten co się dostał po znajomości albo jest koleżanką dyrektorki zarabia ten co się przypadkiem dostał uczciwie. Tutaj jest sedno sprawy.
26. Dodane przez to grupa, w dniu - 01-03-2013 00:00
nauczyciele - najbardziej skłócona, plotkarska i udająca że pracuje grupa społeczna, a naród im za to płaci. Nawet nie umieją podziękować.
27. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 01-03-2013 07:05
Mieszkamy w kraju zwanym Polska. Kończymy okres podstawowej edukacji i zastanawiamy się nad dalszą nauką i co w życiu mamy zamiar dalej robić. Jaki zawód wybrać. Jaki objąć dalszy kierunek nauki, by swe marzenie spełnić. Każdy zawód który wybierzemy jest DLA NAS najważniejszy i niech nikt tego nie neguje. Jednak podejmując decyzję wyboru danego zawodu miejmy świadomość, że nie będziemy mieli przywilej, nikt nie powinien liczyć na litość bo mi w tym zawodzie ciężko. Musimy mieć też tą świadomość żeby osiągnąć wiek emerytalny w pracy WSZYSCY tygodniowo musimy spędzić jednakową ilość godzin. No i znając nauczycieli podniosą lament, że po godzinach kartkówki (kartkówki w domu?- tutaj powinien wypowiedzieć się prawnik. Od kiedy pracownikowi wolno wynosić dokumentację do domu. A gdzie ochrona danych osobowych?), rady pedagogiczne, wywiadówki, wycieczki itp. No i mają rację, że będą lamentować. Wtedy tak jak mi czyli wszystkim pracownikom po 8 godzinach pracy należą się nadgodziny i delegacje. Wszystko jest to napisane czarno na białym. Wszyscy jesteśmy takimi samymi ludźmi i nie ważne jak ciężko pracujemy fizycznie czy umysłowo, każdy ma prawo do urlopu wypoczynkowego w tym samym wymiarze czasu. Podsumowując, my decydujemy o wyborze zawodu w który twierdzimy, że damy sobie radę i nie twierdzimy, że pracuję z trudną młodzieżą nikt inny nie da sobie rady. Wybieramy dla nas najbardziej odpowiedni. Nie piszę nic o zarobkach bo wiadomo, że tutaj to już inny temat i za każdą pracę płaci się inaczej. No i jeśli zostanie ujednolicony czas pracy i wypoczynek dla każdego pracownika w tym samym wymiarze zobaczymy jak szybko niektórzy będą szukać innej pracy.
28. Dodane przez xxx, w dniu - 01-03-2013 07:35
Ja po 30 latach jako gł.księgowa w jst mam netto 2300,00 a to też jest jednostka budżetowa.48735
29. Dodane przez Marcin, w dniu - 01-03-2013 07:43
Dobra niech sobie podaja te kwoty ale niech powiedza ile maja dodatków "13" i rózne tym podobne jak na wycieczki jezdza zadramo i poza tym niech nie zwalaja winy na rzad bo to sami łązicie na protetsy i narzekacie jak wam zle wakacje siadza w domu weekendy wolne a kartkówek nik wam nie karze robic zebyscie je w domu sprawdzali a i tak wiekszosc sprawdza na lekcji. A zreszta skoro tak sie boi ta pani o podanie publiczne zarobków to znaczy ze cos maja na sumieniu i tyle.
30. Dodane przez do 21, w dniu - 01-03-2013 07:50
Taki jestes cwany to podaj swoja szara strefe ile na korepetycjach zarobisz na lewo jak obiadki w szkole dostajecie jak na wycieczki za prawie free jezdzisz jak masz 2 miesiace wolnego plus ferie ile sprzetu na lewo wynosicie.
31. Dodane przez bolek, w dniu - 01-03-2013 08:39
obyś cudze dzieci uczył - takie jest przysłowie 
nauczyciel wykształcony i przygotowujący się do pracy powinien dobrze zarabiać. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zostać nauczycielem, polecam wszystkim 
A pan Panie radny chyba jesteś bezradny! Kto Cie wybrał?
32. Dodane przez matka, w dniu - 01-03-2013 08:44
Taka jest prawda o dzisiejszej szkole dzięki bezstresowemu wychowaniu!
33. Dodane przez Chłopak, w dniu - 01-03-2013 09:45
Pamiętam jak w 1988 roku moja mama (emerytowana nauczycielka) dostała na święta ze szkoły (zakładu pracy) sypaną herbatę i 4 ręczniki. Herbara poszła raz dwa a ręczniki mamy do dzisiaj :-) nie wiem z czego je produkowali - są nie do zdarcia
34. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 01-03-2013 09:53
Do krucjaty antynauczycielskiej przystąpił niosący kaganek oświaty pan przewodniczący rady w Śmiglu. 
"Gratuluję pomysłu pozyskiwania wyborców"
35. Dodane przez Muszelka, w dniu - 01-03-2013 09:58
Popieram kom.9 i 19.Wszystkie te zarobki to płaca za pół etatu.Oni pracują 20 godz. tyg.a ja 40 i zarabiam w służbie zdrowia 1500zł.netto jako personel średni czyli tez wykształcony.A jak im tak źle to niech idą pracować gdziekolwiek byle nie jako nauczyciel.Wielu z nich z rocznym zarobkiem przekraczają najniższy próg podatkowy.
reklama
36. Dodane przez do muszelki kom 35, w dniu - 01-03-2013 10:25
Już tak nie płacz, jak ci źle to idź gdzie indziej pracować. rękawów sobie nie wyrywasz jako pielęgniarka! W pokoju kanapka z tv, ciasteczka, podajecie tylko leki na stolik, nie ważne czy chory sparaliżowany, czy sprawny, ma zjeść! Tyl w temacie, to tylko po części napisane, nie wspomnę o myciu pacjentów, którego praktycznie wcale nie ma. Jak rodzina nie umyje, to nikt inny! Zanim zaatakujesz inny zawód spójrz na swoją pracę! pozdrawiam
37. Dodane przez jaś, w dniu - 01-03-2013 12:23
zastanawam się dlaczego nikt nie napisał o dodatku  
wiejskim jaki otrzymuja nauczyciele
38. Dodane przez do kom.27, w dniu - 01-03-2013 12:36
Zgadzam sie!!!
39. Dodane przez do wszystykich komentujących, w dniu - 01-03-2013 13:46
jestem za tym żeby co roku zmieniać obowiązkowo zawod tak aby każdy miał choć minimalne rozeznanie w zarobkach w trudności każdego zawodu . na początek nauczyciel za murarza , kolejarz za rolnika , pielęgniarka do huty lekarze do kopalni itd.
40. Dodane przez do 36, w dniu - 01-03-2013 14:38
Muszę się z Tobą zgodzić, niestety... Tak wygląda praca w szpitalu.
41. Dodane przez zadowolona z życia, w dniu - 01-03-2013 14:44
Jestem nauczycielką, mam 3400 na rękę, wolne wakacje, ferie, przerwy świąteczne, trzynastkę i wiele innych dodatków, 18-godzinny etat i w d(...)ie to co inni o tym sądzą!!!
42. Dodane przez rada, w dniu - 01-03-2013 16:10
Nauczyciele w przyszłym roku są wybory do rad gmin do póki nie będziecie startować na radnych takie rzeczy będą pisać. Pora wystartować do wyborów!Już teraz o tym trzeba myśleć.
43. Dodane przez belfer, w dniu - 01-03-2013 16:12
od kom. 16 
Po 30 latach pracy jestem nauczycielem dyplomowanym. Mam etat 18/18 i "na rekę" otrzymuję 3000 zł. Poza tym przez całe zycie się kształciłem i posiadam 4 fakultety. Też pracuję za darmo 2 h w tygodniu, dokształcam sie po południu, przygotowuję materiały dla uczniów i na życie rodzinne mam co raz mniej czasu. 
Po 12 latach pracy na Pan bardzo porządne zarobki. Tylko się cieszyć. 
Zazdroszczę osobom zatrudnionym z Kodeksu Pracy, ponieważ mogą brać urlop kiedy chcą i wyjeżdżać na wszasy za tanie pieniądze. Idąc do lekarza nie muszą prosić sie o urlop bezpłatny a jak "zabalują" lub "zachorują" to im się należą 4 dni tzw. urlopu kacowego. - I to cała prawda o dobrodziejstwie zatrudnienia z KP. Dlaczego o tym nikt nie wspomina?
44. Dodane przez jo, w dniu - 01-03-2013 17:03
Wszyscy niech podadzą swoje zarobki, nie tylko nauczyciele, WSZYSCY!!!!!.... I co? Już nie ma chętnych??? Z resztą co to kogo obchodzi??!! Wchodzicie ludziom do portfeli, zaraz do łóżek zaczniecie. NIech każdy patrzy na siebie. A tak na marginesie- nauczycieli krytykują ci, którzy ze szkołą mieli bardzo mało wspólnego. Współczuję jadu i braku wyobraźni. Na razie.
45. Dodane przez Zofia, w dniu - 01-03-2013 19:02
A co na to Komisja Oświaty - od czego ona w końcu jest. Winna zrobić zrobić analizy i przedstawic je społeczeństwu, abyśmy mogli powiedzieć jakie są relacje. Przeciez tu nie chodzi o poszczegolnych nauczycieli. Chcemy jednak wiedzieć , za co placimy nauczycielom i czy te wynagrodzenia są odpowiednie do nauczanych dzieci, jaki jest poziom kształcenia itp. Komisjo do roboty!!!!
46. Dodane przez Anna-Maria, w dniu - 01-03-2013 19:07
Zapewne kom.36 i 40 to nieszczęśliwe ciało pedagogiczne,któremu się krzywda dzieje.A prawda w oczy kole!!!!
47. Dodane przez aga, w dniu - 01-03-2013 20:09
Nie jestem nauczycielem, ale jak widac taką zawiść wśród dorosłych, to nie dziwi brak autoryetu nauczyciela w szkole. To wynosi się z domu a we współczesnych domach tylko się liczy i liczy, krytykuje i z zawiścia patrzy na każdego. Sami nie poswiecamy dzieciom wystarczająco duzo czasu, ale od nauczycieli oczekujemy wychowania naszych dzieci, bo sami nie mamy czasu. Ale to niewiele pomoże, gdy w domu nie poprzemy edukacji szkolnej. Kultura, dobre zwyczaje wynosi się z zdomu a wspołczesne domy sa takie jak współczesny swiat. Sami sobie jestesmy winni, ale najlepiej robić nagonkę na nauczycieli, księży.................
48. Dodane przez c, w dniu - 01-03-2013 20:18
To nie nauczyciele zarabiają za dużo - To Wy zarabiacie za mało. Więc zakładajcie związki (tak jak nauczyciele) i walczcie o siebie. Tusk tego nie zrobi - on jest na garnuszku u Angeli.
49. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 01-03-2013 22:29
Polecam stronę interntową Krzywinia. Tam w prawym górnym rogu jest słowo - bip - zapraszam do tej informacji. Jak wejdziecie Państwo tam to w lewym boczku jest zakładka oswiadczenia majątkowe. Tam dowiecie się ile ma każdy radny w gminie krzywiń , łącznie za cały rok np 2011. Ile ma przewodniczący , czy rdny. Mogę powiedzieć z analizy tej strony, że radny ma 467 zł na miesiąc a przewodniczący rady 1324zł na miesiąc , wiceprzewd.i przew komisji rady 596 zł. Są to kwoty bez względu na ilość posiedzeń. Oczywiście najbardziej pracowity jest przewodniczący rady. Dalej jak popatrzycie sobie na wykaz podjętych uchwał to uchwała z 6.12.2006 r. reguluje tą sprawę i obowiązuje nadal. Tak więc w naszej gminie najlepszym radnym jest przewodniczący . Tak więc czytajcie Państwo -bip - i będziecie mieli mniej pytań
50. Dodane przez do 46, w dniu - 02-03-2013 01:06
40 - nie jestem nauczycielem. 
P.S. "któremu" piszemy łącznie. Nic mnie w oczy nie kole. Pozdrawiam życzliwych
51. Dodane przez nowa, w dniu - 02-03-2013 09:22
nauczyciel,to podobno zawod z powołania,a im ciągle mało,mało,zmęczeni,bo uczą cudze dzieci,niech wyjada zapieprzają za granica,w polu,na zmywaku,za dużo,i za dobrze mają,nigdy ich nie załowałem i nie żałuje,obniżyć,nie dać nadgodzi,,bez dodatków,bez wiejskiego,tak jak panie przy kasie za tysiaka,dopiero oczy im sie otworzą,a oni po 4 godziny dziennie,i zmęczeni,top tylko w polsce
52. Dodane przez PKK, w dniu - 02-03-2013 09:30
Z z PZK wbija klin między Burmistrzem i nauczycielami (wszystkie sposoby są dobre - byle był ferment!!!!!!)
53. Dodane przez do kom.46, w dniu - 02-03-2013 09:34
Nie jestem nauczycielką, ale szlaq mnie trafia jak jeden drugiemu zagląda do kieszeni, wytyka jakieś zarzuty a sam nie jest w porządku! Czyżby prawda w oczy zakuła Pani pielęgniarko? Niech każdy walczy o swoje i siebie. Każdy sam wybiera sobie szkołę i zawód. Ma Pani to, co sobie wybrała jak i reszta tu płaczących! Marzył mi się zawód nauczyciela, ale rodzice mylą szkołę z przechowalnią! Szkoła jest od nauczania a nie od wychowywania! Dlatego z dumą dziś mogę powiedzieć, że sama z mężem dobrze wychowałam swoje kilkoro dzieci:) A szkoła pomogła je wykształcić!
54. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 02-03-2013 09:51
Szanowni internauci. Jak człowiek czyta niektóre bzdury to ręce opadają. Nikt nikomu nie bronił zostać NAUCZYCIELEM, PIEKARZEM, KOWALEM itp. Ja jestem tokarzem i muszę 8 godzin stać przy maszynie. Zarabiam 1552 zł na rękę. Nie piszę o dodatkach za pracę za nadgodziny bo to już moja sprawa. I jak już w komentarzu 27 opisałem mój punkt widzenia to tylko jeden czytelnik (38) zgodził się ze mną. Więc piszę jeszcze raz JEDNAKOWY OKRES WYPOCZYNKU I JEDNAKOWY CZAS PRACY DLA WSZYSTKICH. I jeśli jest potrzeba zostać po godzinach LUB JEST NAKAZ pozostania po godzinach, za to dodatkowe wynagrodzenie, lub delegacja, dieta lub dzień wolny. A JAKIE? O tym będziemy pisać jak dojdzie do równouprawnienia. I nikt wtedy będąc w pracy 18/18 + 2 karciane wykazuje jeszcze miesięcznie nadgodzin w kwocie większej niż podstawowa pensja. No i znowu się zacznie.
55. Dodane przez Do kom.54, w dniu - 02-03-2013 10:10
Tak jak pani napisała..każdy sam wybiera swój zawód,wiec niech nauczyciele tak nie jęczą,że im się krzywda dzieje.A jak chcą sobie poprawić byt to niech zmienią zawód np.na pielęgniarkę.
56. Dodane przez matka, w dniu - 02-03-2013 13:36
do kom.55 i podobnych treści! 
Nauczyciele nie narzekają, tylko wy włazicie na ich podwórko! Nie możecie przeżyć ich wakacji itp. Najlepiej jakby dzieci chodziły do szkoły również na 8 lekcji, nie miały wakacji, miesiąc by im wystarczył i sądzę, że nauczycielom też by pasowało. A więc jazda...dzieci do szkoły na 8 lekcji, przynajmniej coś się nauczą. I wtedy ich rodzice wreszcie będą zadowoleni! Czemu nie walczycie o to, by nasze dzieci uczyły się w klasach max 15 osób? By dzieci nie miały wad postawy, by nie nosiły ciężkich tornistrów, by szkoły były wyposażone w podręczniki na miejscu, bez noszenia przez dzieciaczki? Ale nie, bo was interesuje belfer a nie wasze dziecko!
57. Dodane przez matka Polka, w dniu - 02-03-2013 15:50
To wy jęczycie, że za dużo pracujecie, wy szukacie dziury w całym w zawodzie nauczyciela. Niektórzy rodzice, tylko ciągłe pretensje do nauczycieli. Do szkoły chodzi rozwydrzone "(...)", mówię o dzieciach tych rodziców, co wydaje się, że szkoła wychowuje, to ciekawe co wasze dzieci w domu robią? Jak te dzieci do pionu stawiacie? Nie wchodzą wam na głowę? Najprościej pójść do pracy, niech szkoła wszystko odwala. Dać 2 zł na batonika, bo w końcu ciężko śniadanko zrobić. Buty niech w szkole Pani zawiąże, bo nawet tego nie potraficie nauczyć. Stosujecie tylko "Spycholandię" pod każdym względem. Jak z boku patrzę jako matka, przy odbiorze dziecka ze szkoły to nie jednej matce bym w ten durny czerep trzasnęła. Nie potraficie przywitać się z dzieckiem przy odbiorze. Odbieracie je jak towar z przechowalni. MASAKRA!
58. Dodane przez vvv, w dniu - 02-03-2013 17:51
do pań pielęgniarek jak pracujecie tak wam płacą,dość często miałam okazję obserwować pracę pań pielęgniarek robią wszystko jakby robiły to za fri a taki zawód właśnie sobie wybrały.
59. Dodane przez JA, w dniu - 02-03-2013 19:16
PRAWO DO ROZLICZANIA PRACOWNIKÓW MA TEN CO PŁACI. DROGI PANIE BURMISTRZU, DRODZY INTERNAUCI - NAUCZYCIELOM PŁACI RZĄD, NIE GMINA. GMINA TYLKO TRANSFERUJE PIENIĄDZE, KTÓRE OTRZYMUJE OD RZĄDU. A MIESZKAŃCY GMINY KRZYWIŃ TO W WIĘKSZOŚCI ROLNICY - NA PEWNO NIE Z WASZYCH PODATKÓW OTRZYMUJEMY PŁACE, TO RACZEJ MY DOPŁACAMY DO WASZEGO KRUSu. DO PANA. KTÓRY ODSYŁA DO BIPu - PŁACE NAUCZYCIELI SĄ USTALANE PRZEZ RZĄD, JEDNAKOWE W CAŁYM KRAJU, JAK POTRAFISZ CZYTAĆ BIP TO BEZ PROBLEMU SOBIE PORADZISZ ZE ZNALEZIENIEM STAWEK PŁAC NAUCZYCIELI.
60. Dodane przez pewnik, w dniu - 02-03-2013 19:47
nauczycieli jest 40% za dużo. Pogonić to towarzystwo wzajemnej adoracji do 40h pracy w tygodniu. A jak czytam o ich ciężkiej pracy - to zaraz mam przed oczyma błędy ortograficzne jakie walą uczniowie, czyli nauka j.polskiego, matematyki, fizyki, chemii, biologii ... = totalny bałagan i poziom conajmniej denny, bo mądry nauczyciel poprawia te błędy w każdym przedmiocie, a......., sam robi błędy ortograficzne.
61. Dodane przez obserwatorka-rodzic, w dniu - 02-03-2013 20:17
każdemu kto nie docenia pracy nauczyciela życzę aby choc na dzień poszedł do pracy w szkole-rozwydrzone ,aroganckie,niekulturalne bractwo z którym nie potrafia poradzić sobie rodzice nawet z najmłodszymi[zgadzam się z ;matką Polką]śniadanko wafelek bo to najprościej,buty zawiąże pani,spóżnienie do szkoły bo mama zaspała,porzadku i estetyki nauczy n-l,aż ręka świerzbi aby nie dać w łeb -nie dzieciom ale ich durnym rodzicom ale będą mieli za swoje za parę lat.Odbiegajac od tematu zastanawiam się kto rządzi naszą gminą burmistrz?,nie potrafi trzsnąć pięścią w stół i przywołać do pionu niektóre baby [może sam jest jak baba?]
62. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 02-03-2013 20:50
JAK TAK WSZYSCY ZAZDROSZCZĄ NAUCZYCIELOM - PYTAM WIĘC: KAŻDY MOŻE BYĆ NAUCZYCIELEM ,ALE PYTAM DALEJ : DLACZEGO NIE CHCĄ ?????????  
CZY KOMUŚ KTOŚ ZABRANIAŁ BYĆ NAUCZYCIELEM ,A TE PŁACE Z KOMENTARZA NR 6. TO JEST BRUTTO -ZAWSZE TAK SIĘ PODAJE ZAROBKI :) MIMO WSZYSTKICH NAGONEK -DALEJ OFIARNIE PRACUJĘ I BĘDĘ PRACOWAĆ - NIE REAGUJĘ NA KOMENTARZE ,BO NIE MA SENSU. NA OGÓŁ NARZEKAJĄ CI ,KTÓRZY W NOSIE MIELI NAUKĘ ,A TERAZ ŻAŁUJĄ. CÓŻ -ŻYCIE :) ALE O JEDNYM NIE ZAPOMINAJMY: są nauczyciele i nauczyciele ,są lekarze i lekarze ,są elektrycy i elektrycy ......tak naprawdę są ludzie i ludziska. Więc niech każdy uderzy się w pierś i zastanowi się ,czy pracuje tak jak powinien. Bo wszyscy wiemy ,co robią ludzie w czasie pracy: jedna przerwa na śniadanie ,druga na lunch,komputer lub pasjans ,mnóstwo telefonów ,nierzadko zakupy w czasie pracy itp... MY NIE MAMY PRZERW ( NAJWYŻEJ PRZERWA Z DYŻUREM ),NIE ROZMAWIAMY W CZASIE LEKCJI PRZEZ TELEFON ,NIE CHODZIMY NA ZAKUPY , NIE MAMY TRZECH PRZERW..... POZA TYM ,JEŻELI MAMY OPRÓCZ GODZIN DO ZREALIZOWANIA( SPOKOJNIE MAMY W TYGODNIU 40 ) I DODAtKOWO WYCHODZI NAM W ROKU PONAD 100h ZEGAROWYCH NIE ZAPŁACONYCH ( oprócz tych karcianych - 2 w tygodniu za darmo ) - to zapytam wprost : KTO Z PAŃSTWA PRZYJDZIE DO PRACY ZA DARMO ( 100:8=12 ,5 DNIA ) NA 12 DNI ???? A MY TAK CHODZIMY. Są ludzie ,którzy po pracy spędzają z rodziną - mają wolne - a my zjemy obiad i z powrotem do szkoły zająć się Waszymi dziećmi. A jak jedziemy w soboty i w niedziele na konkursy ,zawody -nierzadko na cały dzień - to pytam - ktoś z Państwa pojechałby za darmo??? Bo my to robimy za darmo! Więc przestańcie się żalić na nauczycieli. JEST JESZCZE JEDNO - NIE MARNUJMY PIENIĘDZY NA NAUCZYCIELI- A MARNUJEMY W PROSTY SPOSÓB - RODZICE: JEŻELI NIE POSYŁAJĄ DZIECKA DO SZKOŁY ( JADĄ Z DZIEĆMI NA TAŃSZE WAKACJE W CZASIE SZKOŁY ,USPRAWIEDLIWIAJĄ WSZELKIE NIEOBECNOŚCI - CZASEM Z WŁASNEGO LENISTWA ,BO NIE CHCE SIĘ ODPROWADZIĆ LUB OBUDZIĆ) TO PIENIĄDZE SĄ ZMARNOWANE . W NIEMCZECH RODZIC MOŻE SAM USPRAWIEDLIWIĆ MAX 2 TYG. ZA POZOSTAŁE DNI OPUSZCZONE MUSI ZAPŁACIĆ,CHYBA ŻE PRZYNIESIE ZWOLNIENIE OD LEKARZA. W TEN SPOSÓB OŚWIATA NIEMIECKA ODZYSKUJE PIENIĄDZE WYDANE NA DZIECKO ,KTÓRE NIE CHCE SKORZYSTAĆ Z TEJ DARMOWEJ NAUKI. TO JEST SZACUNEK DO NAUKI. U NAS ZA DARMO ,TO SIĘ NIE UCZYMY ALBO NIE POSYŁAMY DZIECKA DO SZKOŁY. DUŻO BY JESZCZE PISAĆ ,ALE SZKODA MI JUŻ SŁÓW ........
63. Dodane przez Ciekawy, w dniu - 02-03-2013 21:12
PYTANIE. Dlaczego nie widzę wypowiedzi nauczycieli z przedszkoli, którzy pracują minimum 5 godzin ZEGAROWYCH lub więcej, nie mogąc opuścić grupy dzieci, muszą przygotować się na następny dzień szykując różne wycinanki i inne pomoce dla wszystkich dzieci. Mają 7 tygodni urlopu w ciągu całego roku do wykorzystania w czasie wakacji letnich. W inne dni nawet gdy nie ma dzieci np. ferie, przerwy świąteczne itd. i itp. muszą być w pracy. Pytam się! CO TO ZA KARTA NAUCZYCIELA która pozwala na dyskryminowanie jednego szczebla kształcenia. Najniższego i najbardziej odpowiedzialnego. Bo żeby pracować z maluchami to trzeba być CZŁOWIEKIEM. A profesory, doktory, magistry z SP nie zrobią nic od siebie, czekają na polecenie i broń Boże coś im wytknij. Tylko kawa, lekcja 30 minutowa bo telefony, rozmowy na korytarzach. Jednak muszę przeprosić niektórych nauczycieli. Bo są w śród Was ludzie z powołania i jesteście nawet tępieni przez kolegów i koleżanki. Ale uznanie macie od dzieci i to widać. Sam mam córkę która w swojej szkole wymienia 4 osoby jako fajnych nauczycieli, wymagających do bólu ale otwartych na wszelkie problemy uczniów. I TO JEST NAUCZYCIEL. Resztę by posłała do kamieniołomów, jednak jest to opinia ucznia która się ponoć nie liczy, choć gdyby ktoś zainteresował się od tej strony to może nie byłoby tego pisania.
64. Dodane przez ble ble ble, w dniu - 02-03-2013 23:01
do tych wszystkich co tak się niby znają!!! 
NAUCZYCIEL SOBIE W SKLEPIE PORADZI, NATOMIAST NIE JESTEM PEWIEN CZY PANI ZE SKLEPU PORADZIŁABY SOBIE W SZKOLE!!!??? to tak do zastanowienia nad różnicami
65. Dodane przez Alfons, w dniu - 03-03-2013 01:22
Ależ Ci nauczyciele biedni. Kiedyś klasy po 40 osób miały a teraz po 15-20 i większe mośki wychodzą. Jak chcą klasy po 5 osób to niech sobie prywatne szkółki założą. Nauczyciele to klasa, która nigdy nic nie zarobiła tylko nasze podatki trawią i to bez efektów. Czy jest różnica za poziom nauczania? Nie a po co ? Ludzie tygodniowo ciężko pracują a oni po 18 i ciągle mało. Jak słyszę, że po pracy poprawiają klasówki, sprawdziany to mi się nóż w kieszeni otwiera; wuefiści w tym czasie pewnie piłki pompują. Doczepiają się do radnego, który jest wielkim społecznikiem oddanym sprawie, stowarzyszeniu kościańskiemu ostatnie kalesony oddałby potrzebującemu a ci wiecznie niezadowoleni nauczyciele go atakują Radny Z ciężko handluje ogórami na targowiskach od Leszno po Śrem, od Gostynia po Kościan w deszczu i słońcu w wietrze i mgle a jeszcze ma siły przebrać się w strój ludowy, w którym wygląda jak strach na wróble. Kto za te marne pieniądze robiłby z siebie takiego błazna?
66. Dodane przez xxff, w dniu - 03-03-2013 01:35
Ja bym tę Panią, która tak ostro pieje w sprawie belferków aby jej ekipę w czasie wakacji albo w okresie gdy podratowują zdrowie wysłać ich do zakładu produkcyjnego na taśmę w systemie akordowym. Zobaczyłaby ile trzeba sie pogimnastykować aby 1600 brutto naskrobać
67. Dodane przez zosia, w dniu - 03-03-2013 08:36
Jak to są pieniądze z budżetu, to nie moje? Skąd takie rozumowanie.Burmistrzu wykreślić pieniądze z dopłat gminy.Zobaczymy co powiedzą nauczyciele!!!
68. Dodane przez ech, w dniu - 03-03-2013 09:53
Jak w "Dniu świra"! Głupi ludzie modlą się nie o to, żeby im było dobrze, tylko o to, aby drugiemu się pogorszyło! Gdy rozum śpi, budzą się demony...
69. Dodane przez zzzz, w dniu - 03-03-2013 11:11
dlatego jest różnica pomiędzy nauczycielem a pania w sklepie albo na targowisku!! kto ma większą odpowiedzialność i chociażby za tę odpowiedzialność należy się więcej!!! jestem za tym żeby nauczyciele zarabiali więcej bo nie po to się uczyli żeby teraz wysłuchiwać głupot od ludzi którzy zamiast się uczyć to woleli inne zajęcia a teraz narzekają jak to mają źle, że muszą pracować za 1500 to był WASZ WYBÓR!! a po drugie to raczej ludzie wytykają nauczycielom jak to mają dobrze a nie nauczyciele narzekają jak mają dobrze!!!
70. Dodane przez prawicowiec, w dniu - 03-03-2013 13:31
Brawo radny Z i PZK. Zróbcie wreszcie porządek z nauczycielami! Poobcinać pensje, bo jakość ich pracy (nauczania) jest mierna. Produkują tylko kiepów, którzy później idą na studia a następnie zostają nauczycielami! Jeżeli PZK zrobi z nauczycielami porządek to oddam na nich głos w wyborach.
71. Dodane przez PiSowiec, w dniu - 03-03-2013 17:44
We wszystkich gałęziach przemysłu jak spada popyt na towary i usługi to spada zatrudnienie. Oczywiście nie dotyczy to edukacji szczególnie tej publicznej. Szkoły to dzisiaj przechowalnia (...) W szkołach jest po prostu KOMUNA z hasłem czy się stoi czy się leży 5000 tysiączków się należy !!!!! Zobaczcie w największych szkołach w gminie. Do przodu radni !!!!!! Tam kaganek już dawno zgasł.
72. Dodane przez obserwator, w dniu - 03-03-2013 16:46
Mślę,że należy jak najszybciej wprowadzić bon oświatowy i sprywatyzować tą patologię polską zwaną oświatą. 
Wtedy może zacznie się dzieci uczyć w szkole, a nie w domu jak podczas wojny na tajnym nauczaniu. 
Jesteśmy na 40 miejscu w świecie pod względem wynalazczości.To jest oświata?
73. Dodane przez Kasia, w dniu - 03-03-2013 19:55
No właśnie, Komisja Oswiaty w współpracy z Z (w domyśle PZK) poprosimy o szczegółową analizę oświaty, a na jej podstawie stawienie sensownych wniosków. Dzisiaj wzajemnie się krytykujemy, tylko nikt nie wie z jakiego powodu. Zdaję sobie jednak sprawę, że tą komisję, na czele z jej przewodniczącą, na takie opracowanie wcale nie stać, bo to co mówią na sesjach woła o pomstwę do nieba. Być może Radny Z (jako specjalista od oświaty!!!) tej komisji pomoże. Na dzień dzisiejszy zadnych konstruktywnych wniosków jeszcze nie słyszałem.
74. Dodane przez b., w dniu - 03-03-2013 20:29
bardzo smutne jest to, co się dzieje w naszym kraju. Dokąd zmierzamy? jestem młoda, wchodzę w dorosłe życie, ale przeraża mnie każdy dzień, bo mam wrażenie, że uczestniczę w jakimś cyrku! mam "zaszczyt" robić praktyki w tych "elitarnych" liceach leszczyńskich. Dzieci są aroganckie, uczennice z tyłkami i cyckami na wierzchu. Widać brak zasad i manier. Szkoła uczy i wychowuje dzieci, ale kochani RODZICE: pierwsze kroki należą do WAS!!! może czasami nie jest tak bardzo ważne aby liczyć każdą kolejną złotówkę, a spędzić godzinę z córką i synem na rozmowie żeby zobaczyć, co mają do powiedzenia na dany temat.
75. Dodane przez To ja- nauczycielka, w dniu - 03-03-2013 20:53
Jest niedziela, 20.45. Jestem nauczycielką, robię sobie przerwę od przygotowywania się na jutro do pracy i czytam Wasze, moi "chlebodawcy" komentarze. Gdybym jadła teraz chleb, pewnie stanąłby mi w gardle. Jeśli takie wartości przekażecie Waszym dzieciom, to z pewnością staną się wynalazcami. Wynajdą pewnie kij na nauczycieli. Oby tylko Wam się tym kijem tak przy okazji i niechcący nie oberwało... A ja , no cóż wracam do pracy, bo znowu zapomniałam, że pracuję w tygodniu osiemnaście godzin. Dobrej nocy.
76. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 03-03-2013 21:56
Proponuję zająć się politykami - posłowie też mają miesiąc wakacji, kiedy sejm nie obraduje, a kiedy obraduje, w ławach pustawo, a część obecnych ziewa i przysypia. Jeśli chodzi o zarobki, gdzie tam nauczycielom do nich. Kolejna ciekawa grupa to zawodowe wojsko. Służby co trzy dni, jeśli w weekendy, to dodatkowo płatne, pieniądze ekstra na mundury, na wakacje, również 13.pensja, chorobowe płatne 100%, dlatego żołnierze chorują na potęgę, podobnie policja, ale tylko o nauczycielach się pisze, im wytyka, ich rozlicza. Jakie to polskie! I jakie niskie!
reklama
77. Dodane przez xxx, w dniu - 04-03-2013 08:13
Do kom 74. Co za pruderia 5-8 lat temu jako dziecko kwiat tak samo chodziła a dzisiaj zbulwersowana młodziezową modą. Cała nasza oświata leniwa i zakłamana.
78. Dodane przez szeregowy, w dniu - 04-03-2013 08:44
Do kom.76 bo tak jest w budrzetówce tu komuna ma się 
jeszcze bardzo dobrze.mało pracy dużo kasy!
79. Dodane przez -marco, w dniu - 04-03-2013 09:10
I OTO CHODZI PROZNIACZEJ KLASIE POLITYKOW >>> JUZ NIE ;SOJUSZ ROBOTNICZO-CHLOPSKI; JENO WALKA POLAKA Z POLAKIEM>>> tak lepiej sie STERUJE emocjami krajan>>>maja wreszcze gdzie wyladowac swe AKUMULATORY, a ;WLADZA; i tak zrobi swoje>>> MY - WY - katolicy - ateisci - hetero >>> i inne przypadlosci BIJCIE sie o swoje >>> najlepiej CEPAMI i po twarzy- UWAGA ---lac sie tylko w trakcie przerw-reklam podczas ogladania ;UROCZEGO KLANU;->>> wszak tam dzieci juz zarabiaja po 10 kola na glowke miesiecznie, a my tu debatujemy-spieramy sie o tysiac zlotych polskich>>>CEPY odlozyc i siegac po rozum!!!
80. Dodane przez do szeregowy, w dniu - 04-03-2013 09:34
i o czym my tu mówimy jak gość z komentarza 78 pisze budżetówka przez "rz" hahah i to właśnie takie osły najgłośniej krzyczą!! ciekawe dlaczego??
81. Dodane przez nauczyciel, w dniu - 04-03-2013 17:19
Do kom. 80 - dlatego jest tylko szeregowym :-)
82. Dodane przez xyz, w dniu - 04-03-2013 18:03
do kom.80 bo są puste,dzwony puste też najgośniej dzwonią
83. Dodane przez Vjeso, w dniu - 04-03-2013 18:11
Czym Wy ludzie się tak nakręcacie? W Austrii sprzątaczka bez żadnego wykształcenia ma ok 4200 zł na rękę. Realia życia bardzo zbliżone- ceny takie same za energię , paliwo, utrzymanie - zakupy wychodzą taniej. Może i mięso jest ok 10% droższe ale przynajmniej nie ma w nim soli drogowej. Zazdrościcie nauczycielom zarobków - dlaczego sami nie wybraliście tej drogi? - za trudne pewnie - najlepiej wylewać pomyje na kogoś kto próbuje wbić podstawowe zasady Waszym dzieciom, jak przetrwać w tym państwie. Ludzie ocknijcie się problem leży wyżej - widać skutecznie udaje się rządzącym naszym krajem, zamydlać oczy - jak kiedyś mówiono. Czepiamy się małostek a nie widzimy że nasz kraj pogrąża się w odmętach. Nie tu tkwi problem. Pozdrawiam. -
84. Dodane przez studentka, w dniu - 21-03-2013 17:25
To już lekka przesada!!! Ludzie opanujcie się!!! Zdecydowanie popieram komentarze 69 i 74 :-) Każdy miał prawo wybrać zawód nauczyciela, ale najpierw trzeba uczyć się w szkole,iść do liceum, a później na studia i wtedy szukać pracy jako nauczyciel!!!
85. Dodane przez navi, w dniu - 22-03-2013 11:29
hmm... a ja mam syna syna-ukonczone 2 kierunki humanistyczne,na dobrej uczelni.oba preferuja do pracy z mlodzieza.mam tez corke-2 kierunki techniczne po dobrej uczelni,z tego jeden z tzw szkolnych.zastanawiam sie tylko,dlaczego nie chca byc belframi,skoro sama manna jest w oswiace.glupole jacys,czy co...czy tez moze my,spoleczenstwo,jeszcze nie doroslismy do tego,by zawod ten docenic.a radni...no coz,na kogos trzeba pokrzyczec,przeciez wybrano ich za tzw gebe,a nie za merytoryczne dzialanie.pozdrawiam nauczycieli i... dziekuje.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Osiedle kurkowe na g... Leszno 438587
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj