Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
8
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Marek, Michał,
Piotr, Stanisław,

MIĘDZYNARODOWY
DZIEŃ ZWYCIĘSTWA
Do końca roku 237 dni.
Start arrow Góra arrow Ktoś postrzelił psy

Ktoś postrzelił psy

Ktoś postrzelił psy

16.03.2013. Radio Elka, Emilia Wojciechowska
0710_policja.jpgW Radosławiu, w powiecie górowskim, ktoś postrzelił dwa psy. Jeden rasy jużak rosyjski nie żyje, drugiego, foksteriera, znaleziono w sobotę rano w lesie z postrzeloną łapą. Sprawą zajmuje się górowska policja.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Właściciel psów skontaktował się także z redakcją Radia Elka. - Wracałem w piątek wieczorem do domu. Na drodze w pobliżu mojej posesji zauważyłem,
że leży pies, Okazało się, że to mój jużak rosyjski. Początkowo myślałem, że został potrącony przez samochód, ale dziś jestem pewien, że został postrzelony. Do domu nie wrócił też foksterier. Dzisiaj rano żona poszła go szukać. Znalazła go w lesie, miał postrzeloną łapkę. To karygodne.


Właściciele zabrali foksteriera i pojechali do weterynarza. Jutro ma mieć operację.

Mieszkaniec Radosławia powiadomił dzisiaj policję. Jak dowiedzieliśmy się w komendzie w Górze na miejsce wysłano już mundurowych. Trwają czynności w wyniku których mają zostać ustalone okoliczności zdarzenia. (emi/foto archiwum)
 
Komentarze (74)
1. Dodane przez P., w dniu - 16-03-2013 14:29
A co takie psy robiły poza posesją? Jużak to duży pies, a foxterrier ma łowiecką pasję. Takie psy mogę dużo złego zrobić na wolności, tym bardziej jak są razem. Ile przypadków w ostatnich miesiącach/latach było pogryzień bądź zagryzień dzieci? Nie mniej jednak nie pochwalam czynu, którego ktoś się dopuścił, można było tę sprawę rozwiązać inaczej. W każdym środowisku znajdują się czarne owce, niestety...
2. Dodane przez rodzic!!!, w dniu - 16-03-2013 14:31
Nie popieram strzelania ale czynności policji zacząć od solidnego mandatu dla właściciela za beztrosko latające psy.
3. Dodane przez ALF, w dniu - 16-03-2013 15:05
"Trwają czynności w wyniku których mają zostać ustalone okoliczności zdarzenia." - Jak ja lubię tę formułkę...
4. Dodane przez luk, w dniu - 16-03-2013 15:07
Strzelania do zwierząt nie popieram (chyba że są agresywne i atakują kiedy biegają luzem np.) Ale pytanie do właściciela: Co pańskie psy robiły w pobliżu posesji zamiast na jej terenie? Może notorycznie biegały luzem po wsi i budziły strach? Może w końcu ktoś się wkurzył bo prośby o nie wypuszczanie psów nie pomagały? Nie mówię, że w tym przypadku tak było bo mogły uciec przypadkiem ale jednak znaleziono je za ogrodzeniem a to też wina właściciela...
reklama
5. Dodane przez bob, w dniu - 16-03-2013 15:08
O ile się orientuję to nie wolno wypuszczać psów luzem. Jakim cudem znalazły się na drodze. Oczywiście do psów nikt nie powinien strzelać , ale właściciel powinien zadbać też o to, aby psy nie biegały wolno poza zabudowaniami.
6. Dodane przez radosław, w dniu - 16-03-2013 15:18
Tak sobie czytam i czytam, że "do domu nie wrócił także foksterier". 
Sam mam czasem ochotę zrobić porządek z psami na moim osiedlu. Ludzie wypuszczają psy na wsiach i myślą, że obsrywanie przez nich posesji sąsiadów jest ok. 
Nie jestem za tym aby od razu zabijać zwierzęta za to, bo to nie ich wina przecież. 
Wina leży po stronie właścicieli psów, więc mam nadzieję, że mundurowi zaczną od mandatu za to, że psy bezpańsko chodziły sobie po wsi. 
Proszę o inne komentarze w tego rodzaju przypadkach. 
Pies to ogromny obowiązek, proszę o tym pamiętać zanim kupisz go sobie !!!
7. Dodane przez xyz, w dniu - 16-03-2013 15:45
To na pewno byl jakis zapalony mysliwy.Az strach do lasu teraz wejsc!!!
8. Dodane przez zg, w dniu - 16-03-2013 16:00
A co te psy robiły same w lesie? Jeśli się same wałęsały bez własciciela to jakiś mysliwy zgodnie z prawem je odstrzelił zanim miały by zaatakować jakieś niczemu niewinne dziecko. Nawet jeśli nie były to jakieś wielkie psy. Ukarany to powinien zostać właściciel, że nie zachował ostrożności przy trzymaniu swojego zwierzęcia i pozwolił mu się palętać poza swoją posesją.Strasznie to brzmi ale może kiedyś w końcu ludzie na wioskach przestaną robić ze swych pupili leśne wilki.Jeśli są to psy domowe to powinny być w domu.
9. Dodane przez ..................., w dniu - 16-03-2013 16:48
Jak mozna strzelac do psa.....owszem powinien być na swoim podwórku,ale tylko dlatego,ze był poza swoim terenem nie jest podstawa do strzelania.Chociaż niektórzy maja dziwne podejście......np strzelać do kota z wiatrówki i zostawić go,zeby się męczył...........ech..........tak własnie "ktoś" potraktował mojego małego kociaka.........
10. Dodane przez kk, w dniu - 16-03-2013 17:02
ukarać właściciela psów i to solidnie i wszystkich puszczających lusem psy. byłam juz pogryziona przez takiego psa. karać właścicieli i jeszcze raz karać.
11. Dodane przez roger, w dniu - 16-03-2013 17:14
Właściciel tych psów to pewnie kolejny zapracowany entuzjasta ,który zafundował sobie rasowe pieski ale brak mu czasu aby poświęcić im wystarczająca uwagę ,żeby z nimi wyść aby mogły sie wybiegać, więc lepiej je wypuścic w samopas niech sieją postrach w okolicy wśród ludzi a także zwierzyny leśnej , może jakąś zwierzynę płowa zamęczą w pościgu ,albo coś same upolują i nie będzie potrzeby ich karmić !!! Problem w tym ,że ten kto strzelał to sie zbytnio nie popisał jak by sie lepiej przyłożył to by nie było żadnej afery , dwa kundle by zostały na polu a lisy i kruki zgodnie z prawami natury zajeły by się padliną.
12. Dodane przez Max, w dniu - 16-03-2013 17:32
Należy zwiększyć nadzór nad myśliwymi czyt. mordercami zwierząt. Tak ich trzeba nazwać skoro strzelają do zwierząt dla przyjemności. Myśliwych należy rozliczać z każdego wystrzelonego naboju, każdego użycia broni przed i po polowaniu. A co na temat postrzelonych psów wie proboszcz z Chróściny?
13. Dodane przez ben, w dniu - 16-03-2013 19:02
Psy poza posesją?? .(...)
14. Dodane przez kto, w dniu - 16-03-2013 18:05
a może uciekły co
15. Dodane przez 222, w dniu - 16-03-2013 18:58
Pies zdechł a umierają ludzie.
16. Dodane przez UG, w dniu - 16-03-2013 19:09
Jestem właścicielem czworonoga i też foksteriera Od małego jest nauczony, że ma nie ruszać kotów i innych zwierząt. Jak na robi to zawsze jest posprzątane bo mieszkam w tym mieście i sam nie chcę chodzić po jakiś kupach. Czytając te wypowiedzi to włos na głowie się jeży, pomyślcie jak Wy czy wasze dzieci pijane niszczą wszystko w mieście, rzygają i niestety po uliczkach też robią. Chyba zwierzęta tyle nie narobią strat co ludzie. Jednak są bezbronne więc kulka w łapkę lub w łeb to odpowiedni zastrzyk, bo tu rządzi człowiek.
17. Dodane przez pieski, w dniu - 16-03-2013 19:16
...pieski niewinne....winny właściciel...może w końcu wstrząśnie to właścicielami psów,,,muszą być odpowiedzialni za swoje zwierzątka... dlatego słusznie, ktos napisał - ukarać właścicciela psów
18. Dodane przez wlasciciel, w dniu - 16-03-2013 19:32
Jako wlasciciel tych pieskow wyjasnie tylko z nie biegaly one gdzies tam tylko zostaly postrzelone na moim polu rzecz w tym ze jak ktos dopuszcza sie takiego czynu to zwykly morderca foksterierka w szoku uciekla z miejsca postrzalu mniej szczescia mial juzaczek,i nie jest to wielki agresywny piesek lecz niespelna 50 cm zwierzatko owszem zgadzam sie ze byly poza posesja lecz czy to upowaznia kogokolwiek do zabijania . 
Do 11 jak chcesz pozna˘ entuzjaste spojz w lustro pieski pochodzily ze schronisk zostaly kiedys pozucone tego ci zycze . 
 
WYZNACZAM NAGRODE ZA WSKAZANIE SPRAWCY W KWOCIE 5000 ZL 
SPRAWE PROWADZI POLICJA W GORZE INFO MAILOWE DO MNIE TO: 
 
piesek-radoslaw@wp.pl
19. Dodane przez Barbara, w dniu - 16-03-2013 20:05
Jakiś myśliwiec?
20. Dodane przez Kola, w dniu - 16-03-2013 20:37
Niestety właściciel niezbyt troszczył się o swoje psiaki skoro biegały poza posesją! Ale też to nie powód by jakiś maniak strzelania wykonywał na nich wyrok, bo nie ma do tego prawa. Jeśli widział te psy miał obowiązek powiadomić Policję i nic poza tym ! No ale ludzkie bydło rządzi się swoimi prawami, bo jak zwykle pozostanie niezidentyfikowany i bezkarny .
21. Dodane przez Franciszek, w dniu - 16-03-2013 22:05
Proszę,prosze,tylko jedno i to samo..Ukarać wlaścicieli pieskow!Zgrana ekipa sie dobrala i na zmiane pisza.Co tam,że bandyta strzela,morduje!A gdyby obok pieska nagle wyszlo dziecko?Ktoś ruszy głowa?A przypomnieć wolno biegającego kundelka,ktory wlasnym,psim cialem ogrzewal dziecko w lesie i dzieki niemu przeżylo?I to nie jedyny,odosobniony przypadek.Dalej chcecie strzelać?(...)
22. Dodane przez wlasciciel, w dniu - 16-03-2013 21:07
Proszę nie wypisywać glupot pieski biegaly po moim polu a nie w lesie fakt ze nie pod moim okiem lecz to nie upoważnia do mordowania i okaleczania zwierząt zostaly oddane strzaly a potem jeden z psiaczków w szoku uciekl do lasu gdzie cala noc męczyl sie w kaluzy krwi jutro będzie operowany amputacja lapy .do wp 11 moze i rasowe lecz ze schroniska przygarniete a porzucone pewnie przez takiego czlowieka jakim jestes dodam ze nie są to psy grozne i wielkie raczej przytulanki i nie uciekly tylko poprostu sobie biegaly po moim polu.resztę mozna sie juz tylko domyslić Osoba która sie tego dopuścila będzie ukarana jestem tego pewien ale cóż .Pozdrawiam
23. Dodane przez rych, w dniu - 16-03-2013 21:45
solidny mandat dla właściciela - po co kupować karmę dla piesków skoro same sobie upolują mięcho- taniej i piesek sie wybiega i Pan ma porożeno i mięcho dla innych piesków
24. Dodane przez Sputnick, w dniu - 16-03-2013 23:25
Jak ktoś mógł bezduszny takie biedne pieski tak potraktować. Powinni jego odstrzelić. Żartowałem. A tak na poważnie to też mnie (...)jak idę do lasu pobiegać a tu bydle 50 kilo wyskakuje nie wiadomo skąd i nie wiesz czy to już koniec czy jeszcze nie, ale na szczęście zza krzaka wychodzi miła pani która smyczy nie używa bo przecież nie ma siły na tego malucha i oznajmia że on nie gryzie. I tu pada moje pytanie to jak cały czas pod kroplówką?
25. Dodane przez sputnick, w dniu - 16-03-2013 22:21
A myśliwi dla tego mogli strzelać do psów w lesie, bo takie psy o tej właśnie porze roku wykańczają sarny i jelenie, które po zimie są tak słabe, że nie są w stanie uciekać. Z tego co pamiętam ten przepis już nie obowiązuje.
26. Dodane przez do kom 6, w dniu - 16-03-2013 22:23
piszesz, ze wypuszzczają psy, aby obsrały wioskowe posesje,zapraszam do Leszna, podobno miasto.Osttatnio widze niedaleko mojego domu panienke, ok 20lat, prowadzi labradora,odwalona jak do kościoła,pies wali kupe przed posesją,a panienka ogląda sie na lewo -prawo i w długą , o sprzątaniu kupy pupila zapomniała,a może nie wypada hm...?
27. Dodane przez do 12, w dniu - 16-03-2013 22:25
Widać frajerze , że nawet w wojsku nie byłeś. Wszyscy byli rozliczani z amunicji, a każdy miał po kilka patronów w kieszeni. hehe
28. Dodane przez dratwa do właściciel, w dniu - 17-03-2013 01:33
A czy twoje pole było ogrodzone? wątpię Może ktoś poczuł się się zagrożony i strzelił Każdy ma prawo się bronic A nie kundle luzem puszczac
29. Dodane przez LONI, w dniu - 17-03-2013 17:09
Do kom 15...ogólnie wiadomo że nie żyje.
30. Dodane przez Max, w dniu - 17-03-2013 09:00
Dot. wpis 27. Trafiłem, zabolało. Lewą czyli kradzioną amunicję mieli tylko złodzieje.A inwektywa nie była potrzebna no chyba, że bardzo boli.
31. Dodane przez mamrot, w dniu - 17-03-2013 17:07
Powystrzelać wszystkie (...)!
32. Dodane przez xxxx, w dniu - 17-03-2013 11:19
nie tylko w Radosławiu pieski zostały postrzelone! w Chruścinie też. :( zlapać tego kto to zrobił.
33. Dodane przez luki", w dniu - 17-03-2013 11:20
"pieski biegaly po moim polu a nie w lesie fakt ze nie pod moim okiem" -jak ich nie pilnowałeś to skąd wiesz, że biegały po twojej działce? Zastanów się nad sobą a nie wymyślasz jakieś śmieszne nagrody. Sam mieszkam na wsi i często widzę jak te biegające luzem "niegroźne" pieski potrafią zagryźć kota, zająca a nawet sarnę.... Potrafią też dorosłego człowieka za nogę dziabnąć, a co mogą zrobić małemu dziecku??? "Gdyby kózka nie skakała to by nóżki nie złamała" Gdyby psy nie były pozostawione na polu bez opieki to by nic im się nie stało!!!
34. Dodane przez sołtys, w dniu - 17-03-2013 11:34
Strzelający raczej mysliwy to dla mnie psychopata ktoś sprawdza w ogóle psychikę tych ludzi jakieś badania coraz wiecej postrzelen i uzycia broni ,mam tylko nadzieje ze ktoś pomyli sie w kierunku tego pseudo mysliwca .
35. Dodane przez o, w dniu - 17-03-2013 11:56
ostro
36. Dodane przez P., w dniu - 17-03-2013 12:08
Ad. 21 No właśnie, a gdyby obok było Pańskie dziecko?! Mało było przypadków pogryzień? Jeśli nikt nie przeżył groźnej sytuacji z psem- nie zrozumie...
37. Dodane przez wątpliwości, w dniu - 17-03-2013 12:11
Czegoś nie rozumiem - zabity pies znaleziony był przy drodze w pobliżu jego posesji czyli w środku wsi, a teraz właściciel pisze, że psy biegały po polu. Po drugie - jużak rosyjski w schronisku??? To bardzo rzadko spotykana rasa w Polsce, jakim cudem znalazł się w schronisku??? W którym schronisku? Coś tu właściciel kręci.
38. Dodane przez dodane przez xxx, w dniu - 17-03-2013 12:21
do kom nr 8 oooooooooooo jaka mondrosc u ciebie tylko psuw sie nie zabija bo wiadomo czym to grozi jak piszesz co robily psy same w lesie to co dziecko w lesie tez chodzi ze mialy by go tam pogrysc
reklama
39. Dodane przez zyn, w dniu - 17-03-2013 12:51
ja też tam blisko mieszkam i mój pies też był postrzelony weterynarz na szczęście mu pomógł
40. Dodane przez Radosław.S, w dniu - 17-03-2013 14:02
Pieski były ogólnie znane i nieszkodliwe .Jak można!! 
Myślę że sprawca zostanie przykładnie ukarany.
41. Dodane przez Farsa, w dniu - 17-03-2013 14:13
Trzeba przyznać , że strzelający zbyt wprawnego oka nimioł . 
Mam nadzieję , że właściciel psów uwzględni czworonogi w deklaracji śmieciowej. 
Zwłaszcza ,że nie pisze czy biegały po ulicy z torebkami na odchody. 
Raczej nikt pampersów po niemowlakach nie zostawia na chodniku ani nie podrzuca sąsiadom. 
Rozumiem , że policja sprawdzi wątek zagrożenia dla życia ponieważ foksterier to pies myśliwski.
42. Dodane przez do kom 8, w dniu - 17-03-2013 14:34
zmieniło sie prawo w 2012 r nie masz prawa strzelać do psa nawet jak to nazwałes wałęsającego się
43. Dodane przez zg, w dniu - 17-03-2013 18:19
do kom nr 42. Owszem zmieniła się Ustawa o ochronie zwierząt ale nadal można sierściucha biegającego bez pana po lesie zgodnie z prawem opalić jeśli stanowi realne zagrożenie. Dla ścisłości nie jestem mysliwym i nie pochwalam strzelania do zwierząt dla przyjemności. Ale jeśli trzeba zlikwidować zagrożenie... Ktoś zrobił dobrą robotę i tyle.
44. Dodane przez Radosław.S, w dniu - 17-03-2013 19:06
Do kom 37 jak się nie zna topografii wsi Radosław kogo pole jest gdzie i gdzie właściciel mieszka to proszę nie siać zamętu.A w schroniskach to można znaleźć psy różnych ras nawet jużaka.
45. Dodane przez soltys, w dniu - 17-03-2013 19:23
do kom 32 prosze o odzew n maila podanego pod 18 zróbmy z tym wspólnie porządek .....
46. Dodane przez wątpliwości, w dniu - 17-03-2013 20:13
Radosław S. podaj z którego schroniska miałeś tego jużaka, to chyba nie tajemnica. Akurat znam Radosław i jeżeli pies został zastrzelony na polu przy drodze we wsi(jak wynika z tekstu) to by znaczyło, że ktoś strzelał bardzo blisko zabudowań - czy tak było? Chyba, że jednak psy latały poza wsią, a nie w pobliżu domu. Możesz to wyjaśnić?
47. Dodane przez Do 38!, w dniu - 17-03-2013 20:32
Czy ty kiedykolwiek chodziles do szkoly?!Robisz z siebie super pośmiewisko!Zanim coś napiszesz doucz sie,jeśli jestes w stanie..A wlaścicielowi piesków radze tych wrednych wypocin nie czytać,bo co jeden komentarz miłośnikow zabijania,to głupszy od drugiego.Zero intelektu,pokraki z flintami.
48. Dodane przez waco, w dniu - 17-03-2013 21:23
w RADOSŁAWIU POD BELKAMI NA STRYCHACH BRONI DOSTATEK-każdy jest podejrzany.
49. Dodane przez Radosław.S, w dniu - 18-03-2013 08:33
Do wątpliwości to nie były moje psy więc nie mogę podać z jakiego schroniska był jużak ale wystarczy odwiedzić schroniska w Poznaniu i innych większych miast przegląd ras od A do Z siedzę w temacie to wiem.Psy były w zasięgu wzroku od zabudowań właściciela a zresztą czy to istotne czy 50m czy 250m nikt nie ma prawa strzelać do zwierząt .powiem tak jak by to na moje psy trafiło tez bym zrobił wszystko by ukarać zwyrodnialca i trzymam kciuki za właściciela żeby mu się udało .
50. Dodane przez ala, w dniu - 18-03-2013 17:51
Oczywiście właściciel powinien bardziej pilnować swoich zwierząt, ale strzelać do psów to ohydne po prostu.Może za chwilę zachce mu się strzelać do dzieci?
51. Dodane przez do 41, w dniu - 18-03-2013 17:57
Ty komediancie, kogo niby foksterier miałby zabić? Chyba tylko kota. (choć też wolałabym żeby do tego nie doszło).
52. Dodane przez xxxx, w dniu - 18-03-2013 19:00
nie moją prawa strzelać do psów i w radosławiu i w chróścinie psy zostały postrzelone.
53. Dodane przez Myśliwy., w dniu - 18-03-2013 19:49
Jeżeli widzę, że pies zagryza sarnę, wtedy mam prawo go uśmiercić, ale jeżeli pies biegnie sobie i nie stanowi zagrożenia, jaką mam podstawę do strzelania? Z drugiej strony - jakikolwiek przepis prawny by nie obowiązywał, zawsze obrońcy zwierząt będą przeciwnikami strzelania do psów. Tymczasem watahy psów biegają po lasach. Często właściciele psów, zwłaszcza na wsi, nawet nie wiedzą, ile ich mają. Nie karmią ich, więc zwierzęta polują, często watahami, są doskonale wyćwiczone w polowaniu całą grupą. Pies jest bez winy, idzie na pola czy w las, bo chce jeść. Wiem, że na pewno odezwą się ludzie, którzy będą chcieli bezwzględnie zakazywać strzelania do psów, ale byłem kiedyś świadkiem, jak na moich oczach, w odległości około 200 metrów, dwa psy rozszarpały koźlaka. Jego przeraźliwy głos słyszę do tej pory. Koza odskoczyła i tylko bezsilnie patrzyła. Psy, które atakują zwierzynę, powinny zostać usunięte z łowiska.
54. Dodane przez ja, w dniu - 18-03-2013 20:15
do właściciela: 
koleś aż mi cie żal, jak pies mógł ze strachu uciec do lasu co? ty jesteś odpowiedzialny za te psy i twoim obowiązkiem jest to aby te zwierzęta nie opuściły twojej posesji i mogły stwarzać zagrożenie dla okolicznych mieszkańców 
a co do strzelania to powinni strzelać do ich bezmózgich właścicieli a nie do zwierzaków, bo zwierzak robi to na co pozwala mu jego właściciel.
55. Dodane przez piotr 1972l, w dniu - 18-03-2013 20:50
do wątpliwości 46 i inne , duża znajomośc kynologi, topografii, do którego koła należysz zapraszam do lecznicy w której pies był operowany zdjęcia rozwieja watpliwości , służe również ustawa o ochronie zwierząt
56. Dodane przez Do myśliwego, w dniu - 18-03-2013 22:25
Ja widziałem jak myśliwi robią nagonkę i tłuką zwierzęta różnego kalibru, wytrzebili zające kuropatwy daniele piżmaki. Widziałem jak na zbiorowym zatłukli koźlaka przy matce, a później ją. Niby tak o nie troszczycie się ale po to żeby je później zabić, tak jak rolnik kupuje chorej śwince antybiotyk aby była zdrowa, żeby później się wykrwawiła i trafiła na talerz. Paranoja, nie powinniście zabierać głosu !!!
57. Dodane przez wątpliwości, w dniu - 19-03-2013 12:04
Radosławie S., właścicielu, właścicielko - oczywiście nie chcecie podać schroniska (a może fundacji), z którego adoptowaliście jużaka, bo co by było gdyby się tam dowiedzieli, że nie zapewniliście psu bezpieczeństwa i pod waszą opieką pies zginął. Trzeba nie mieć wyobraźni żeby mieszkając tak blisko tak dużego kompleksu leśnego, raju dla myśliwych, nie przewidzieć, że każda wycieczka psa grozi mu śmiercią, we wnykach lub od kuli, a z tekstu, że psy były ogólnie znane można wnioskować, że wycieczki robiły regularnie. Panie weterynarzu Piotrze, nie należę i nie trzeba należeć do żadnego koła żeby potępiać głupotę właścicieli, dzięki którym zapraszasz mnie teraz do lecznicy. Poza tym padło proste pytanie - czy zabity pies leżał przy drodze we wsi, czy poza nią, bo jeśli we wsi - to chyba istotne, czy komuś przyszło do głowy strzelać między zabudowaniami. Pewnie jednak psy biegały poza wsią, niby w zasięgu wzroku ale nikt oprócz mysliwego ich nie obserwował. Panie weterynarzu Piotrze ustawa o ochronie zwierząt mówi, że pies nie może być trzymany na uwięzi dłużej niż 12 godzin - czy aby państwo właściciele nie chcieli tak przestrzegać prawa, że pieski z łańcucha puszczali żeby sobie pobiegały same? Niech Pan sprawdzi czy ten łańcch ma zgodnie z ustawą minimum 3 m.
58. Dodane przez piotr 1972l, w dniu - 19-03-2013 13:26
do watpliwości : ta sama ustawa mówi, aby wyczerpać wszelkie dostepne środki......, a potem strzelać radze przeczytać, poza tym nie porównywałbym wykroczenia jakim jest pozostawienie psa bez opieki do przestępstwa-bo to jest niewatpiliwie znęcanie się nad zwierzętami- .....
59. Dodane przez bardzoklep, w dniu - 19-03-2013 15:32
WINNA JEST WŁAŚCICIELKA CZY WŁAŚCICIELE!!!!!!!!! TO TOTALNY IDIOTYZM WYPUSZCZAĆ PSY NA POLE. I CO Z TEGO ŻE TO PANI/PANA POLE? A OGRODZONE???? CO ZA BREDNIE PANI/PAN WYPISUJE? WINNA SĄ ICH ŚMIERCI I TYLE. NAJLEPIEJ TO WZIĄĆ PSA I MIEĆ RESZTĘ W D.....PIE. WYPUŚCIĆ NIECH LATATAJĄ, A NA SPACER TO NIE ŁASKA? DOIGRALIŚCIE SIĘ I TYLE
60. Dodane przez grobiś, w dniu - 19-03-2013 15:39
a na spacerek z pieskami to nie łaska???? najlepiej puścić na pole prawda? a to pole ogrodzone się pytam????????? totalna głupota i brak odpowiedzialności właścicieli!!!!!!!
61. Dodane przez wątpliwości, w dniu - 19-03-2013 18:30
Panie Piotrze, ja w ani jednym zdaniu nie neguję tego, że myśliwy nie miał prawa strzelać do psów, ja piętnuję to, że właściciele nie dbają o bezpieczeństwo swoich psów. Jak dla mnie przyznali się, że pozostawiają je bez dozoru, a to może podlegać karze (zwłaszcza, że jużaki mogą bardzo groźne - wystarczy poczytać charakterystykę rasy). Szkoda mi psów, właścicieli nie. Strzelającego pewnie trzebaby złapać na gorącym uczynku, żeby mu odowodnić, że to on zabił psa i ukarać. Dla 5 tysięcy jeden może wskazać choćby nielubianego sąsiada-myśliwego, ale to nie jest dowód. Trzeba po prostu myśleć, zwłaszcza, że wykroczenie pozostawienia psa bez opieki skończyło się jego śmiercią i ukaranie strzelającego(praktycznie niemożliwe, chociaż należy się) życia mu nie wróci.Panie weterynarzu Piotrze, dzięki dobrej znajomości uoz i tego, co jest znęcaniem się nad zwierzętami, z racji wykonywanego zawodu może Pan interweniować u gospodarzy w swojej wsi prawda? Sprawdzić na przykład długość łańcuchów, dobrostan koni, krów ...Może Pan dużo zrobić dla tych zwierząt i uświadamiać ich właścicieli co do sposobu zapewniania im dobrostanu, a wiadomo że na wsi bywa z tym ciężko. Lepiej i konstruktywniej byłoby zająć się taką pracą niż bronić nieodpowiedzialnych właścicieli. Porównywanie w tej sytuacji wykroczenia pozostawienia psów bez opieki do przestępstwa zabicia tego psa jest żałosne - pies nie żyje, drugi zostanie na trzech łapach, a myśliwi dopóki będą mogli zabijać dziką zwierzynę będą w lasach i na polach strzelać. Mieszkający na wsi w pobliżu lasu muszą się z tym liczyć.
62. Dodane przez P4, w dniu - 19-03-2013 17:49
Ja mojego foksa nie puszczam na wioskę, bo się rzuca na ludzi. Może i nie zagryzie człowieka , ale wystarczy że wystraszy dzieciaka , który wpadnie pod samochód. Trochę wyobraźni.
63. Dodane przez bardzoklep, w dniu - 19-03-2013 18:47
do wątpliwości: całkowicie się z Tobą zgadzam!!!! psa szkoda i myśliwy nie miał prawa strzelać, ale właściciele nie ZADBALI o bezpieczeństwo swoich psów
reklama
64. Dodane przez rudy, w dniu - 19-03-2013 21:07
z tego co sie domyslam to te psy lataly jak chcialy.wiec to wlasciciel jest winien a nie mysliwy.znajac zycia to teraz wlasciciel kazdego dedzie winil.
65. Dodane przez piotr 1972l, w dniu - 20-03-2013 16:28
do watpliwości : CIĘŻKO O INTERWENCJE U MOICH GOSPODARZY , PONIEWAŻ WIEŚ LICZY OK 60 TYS, A I GOSPODARZE PRZYPROWADZAJA SWOJĄ TRZÓDKĘ NA SMYCZY BĄDŻ W KONTENERZE,.....CO DO KONSTRUKTYWNOŚCI W POSTEPOWANIU ZAWSZE NEGUJĘ NIEODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁASCICIELI I URZĘDNIKÓW !!, DO KTÓRYCH NALERZY EGZEKUCJA USTALONEGO PRAWA ... I TU JEST PROBLEM ,  
ALE EWOLUCJA OD WĄTPLIWOŚCI DO STAWIANIA ZARZUTÓW W MOIM ODCZUCIU STAWIA PANA / PANIA PO STRONIE ZWYRODNIALCA . KONIEC DYWAGACJI
66. Dodane przez Resomaks, w dniu - 20-03-2013 18:04
NALERZY przez ż
67. Dodane przez Zuzanna, w dniu - 20-03-2013 19:25
Prawdopodobnie strzelano z auta, więc jak psy mogły zaatakowac ?
68. Dodane przez Rozsądek, w dniu - 20-03-2013 20:43
Właściciel powinien dbać o posiadane psy, tym bardziej jeśli posiadane psy pochodziły ze schroniska. Psy mają przebywać w obrębie zagrody i wzroku właściciela. Często biegają po lasach, polach, bo są przyzwyczajone do samowyżywiania się. Proszę zapytać mieszkańców Radosławia czy Witoszyc czy można jechać spokojnie rowerem przez wieś... 
Nie pochwalam potrzeby odstrzału psów, ale sam właściciel wydaje wyrok na odstrzał- jeśli psy bezpośrednio zagrażają ludziom lub innym zwierzętom, jeżeli nie jest możliwy inny sposób usunięcia zagrożenia!!!'Komentarze stanowią dobrą lekturę dla naszych samorządowców... 
Nie stwarzajmy konfliktów, niech tylko każdy z rozsądkiem robi to co do niego należy. 
Pozdrawiam właścicieli psów i myśliwych.
69. Dodane przez wątpliwości, w dniu - 21-03-2013 07:01
Panie weterynarzu (...) - co do interwencji - jak się chce, to się może i nie mam na myśli Leszna tylko wieś Radosław, w której zdaję się ma Pan rodzinę (jeśli się mylę, to proszę interweniować za każdym razem kiedy zobaczy Pan np. psa na zbyt krótkim łańcuchu, bez względu na to gdzie to będzie na wsi czy w mieście). Nieodpowiedzialność urzędników należy negować - zgadzam się, Straż Miejska powinna karać mandatami za puszczanie psów bez dozoru - takie jest prawo. Zgadzamy się. Zarzutów nie stawiam, po rozwianiu wątpliwości stwierdzam fakt - właściciel nie zadbał o swoje psy. Jeśli stawia mnie Pan po stronie zwyrodnialca, to po jego stronie stawia Pan wiekszość tu komentujących i wszystkich podobnie do mnie myślących. W ani jednym zdaniu nie bronię zabójcy psa, Pan natomiast chyba ma już jakiś emocjonalny problem z tą dyskusją skoro pisze Pan dużymi literami, niech się Pan nie denerwuje, nie musi Pan się tu wypowiadać i to czytać.
70. Dodane przez wkurzony, w dniu - 22-03-2013 00:19
A tak dla porządku zapytam, kto widział, że zrobił to myśliwy? 
O ile mi wiadomo właścicielka psów żyje w konflikcie z wieloma sąsiadami, a jak przeczytałem w Radosławiu pod belkami dachów zapas broni jest całkiem spory. Myśliwy nie byłby tak głupi, żeby odstrzelić polujące kundle i pozostawić je przy drodze. Poza tym mysliwi strzelają dobrze, więc daw kudle w spotkaniu z mysliwym nie mają szans. 
Właścicielka psów powinna zostać na dzień dobry ukarana mandatem za kłusownictwo z użyciem psów!
71. Dodane przez dowkurzony, w dniu - 23-03-2013 10:58
sam jesteś kundlem. ludzkim
72. Dodane przez juzak, w dniu - 24-03-2013 09:37
niech wypusci nastepne to sobie inni potrenuja strzelanie
73. Dodane przez Pytajnik, w dniu - 25-03-2013 14:08
do kom. 65  
60 tyś czego? Sztuk inwentarza, ludzi, kilometrów kwadratowych, metrów bieżących, ton, złotych, dolarów?
74. Dodane przez tolerancj, w dniu - 27-03-2013 19:53
Jakby tobie ktoś zabił lub podstrzelił psa,to jest przecież niewinne stworzenie,psy są naprawdę kochane i dają się polubić,mi jest szkoda tych psów, A ktoś co zrobił krzywdę im, to powinien ponieść surową karę,Dodam że zawsze znajdzie się czarna owca taka jak komentarz 70 żeby oczernić kogoś i tu mam na myśli że komentarz 70 coś ma na sumieniu!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Działka budowlana mo... Moraczewo 225000
59 m mieszkanie po g... Rydzyna 434000
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj