Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
7
Maja 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Benedykt, Flawia,
Florian, Gizela,
Ludmiła
Do końca roku 238 dni.
Start arrow Góra arrow Oszczędnościowy budżet przyjęty

Oszczędnościowy budżet przyjęty

29.04.2014. Radio Elka, Jan Gacek
umgora.jpgRadni powiatu górowskiego w oparciu o program naprawczy przyjęli budżet na 2014 rok. Ze względu na sytuację finansową nie ma w nim miejsca na inwestycje. Powiat chcąc spłacać długi i odszkodowanie dla Chemeko, wystąpił do Skarbu Państwa z wnioskiem o udzielenie 11,8 miliona złotych pożyczki. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Od kilku lat w powiecie górowskim trwa zaciskanie pasa. Oszczędności dotknęły między innymi szkolnictwo i jednostki podległe starostwu. Trudna sytuacja finansowa jest spowodowana głównie koniecznością spłacania długów i odszkodowania dla firmy Chemeko. W lutym górowscy radni opracowali plan naprawczy, który był niezbędny
do uchwalenia budżetu na 2014 rok z zachowaniem odpowiedniego wskaźnika obsługi zadłużenia. Dokument został zaakceptowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową.

W piątek radni przyjęli uchwałę budżetową. Wydatki planowane na 2014 rok to ponad 49,5 miliona złotych. Dochody mają wynieść 38,3 miliona złotych. - To jest budżet szyty na miarę naszych możliwości - mówi Piotr Wołowicz, starosta górowski. - On zakłada realizację niezbędnych zadań powiatu. Brakuje w nim jakichkolwiek inwestycji. Ten budżet jest konsekwencją przyjętego programu naprawczego. Redukujemy wydatki wszędzie tam, gdzie jest to jeszcze możliwe. To jest opisanie działań oszczędnościowych, które podejmujemy już od kilku lat.

Powiat chce naprawić sytuację z pomocą preferencyjnej pożyczki z budżetu państwa wynoszącej 11,8 miliona złotych. Ma ona zostać przeznaczona na spłatę zobowiązań jednostki. Pożyczka miałby być regulowana w 135 ratach miesięcznych w okresie od września 2014 roku do końca grudnia 2025 roku. Jeśli powiat nie otrzyma wspomnianej pożyczki będzie próbował pozyskać środki z innego źródła. - Pieniądze ze Skarbu Państwa byłaby dla nas najlepszym rozwiązaniem - mówi Piotr Wołowicz. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasz wniosek może zostać rozpatrzony za kilka miesięcy.

 
Komentarze (33)
1. Dodane przez OTO, w dniu - 29-04-2014 10:35
Oto mamy "novopolskę" - to nie jest do pomyślenia zeby Samorzad Powiatowy (reprezentat kilkudziesięciotysięcznej społeczności) - zaciaga kredyt na koszt tych mieszkańców aby płacić jakąs wyimaginowana kwotę prywatnej firmie CHEMEKO .... Na litośc Najwyzszego ....!!!!! Nie rozkradajmy tego i tak bardzo biednego Powiatu -bo doprowadzimy do jego likwidacji !!!!
2. Dodane przez xxxx, w dniu - 29-04-2014 11:29
Winnych którzy doprowadzili do takiego stanu powiat należałoby pociągnąć do odpowiedzialności a urząd ten powinien być rozwiązany,żeby nie pogorszyć sytuacji finansowej regionu. Za błędy nieudolnych urzędników płacimy wszyscy .
3. Dodane przez PT, w dniu - 29-04-2014 11:44
Czy owe oszczędności dotyczą także bieżących remontów dróg? 
Bo stan drogi powiatowej Góra - Siciny nr 1069 D na odcinku 2 km przed Strumienną woła o pomstę do nieba. Nie remontowany od połowy ubiegłego roku wygląda obecnie jak krajobraz księzycowy a samochody jeżdzą z minimalną prędkoscią lawirując od lewej do prawej strony, włącznie z poboczem tak by w ogóle jakoś przejechać. 
Czy nawet na tym musi starostwo oszczędzać?
4. Dodane przez xxxxxxxxxxxx, w dniu - 29-04-2014 13:05
A gdzie się podziały pieniądze ze sprzedaży szpitala i co sprzeda powiat żeby spłacić następne zadłużenie
reklama
5. Dodane przez jacek, w dniu - 29-04-2014 14:09
Kiedy ruszą remonty dróg powiatowych? Przecież po likwidacji rejonu w Niechlowie miało być "lepiej, szybciej i TANIEJ" Jak na razie nie ma NIC! Oczywiście poza mega dziurami!
6. Dodane przez S, w dniu - 29-04-2014 17:15
Gmina Gora sie chwali, ze ma nadwyzke.
7. Dodane przez ja, w dniu - 29-04-2014 18:50
Autor tekstu zapomniał o 20 mln długu przejętych przez powiat od szpitala. I tak ku woli ścisłości, sprawę chemeko zawalono w 2001 roku a szpital zadłużano od lat 90tych więc obwinianie obecnego zarządu czy urzędników starostwa jest nie na miejscu. Do wpisu nr 1. Zadłużenie wobec chemeko nie jest wyimaginowane tylko kwotą realną zasądzoną prawomocnym wyrokiem sądu, więc mieć pretensje do obecnych władz, że spłacają odszkodowanie zasądzone przez sąd za sprawę sprzed 10 lat jest obłudą.
8. Dodane przez x, w dniu - 29-04-2014 20:20
Nieważne jaka jest prawda. Chodzi o to by obrzucić błotem niewygodnych ludzi. Dawać ludziska to taka fajna zabawa skopać starostę !!!!
9. Dodane przez troll, w dniu - 29-04-2014 20:54
Poprzednicy zawalili, ale ten zarząd dopuścił do przedawnienia po 10 latach odpowiedzialności za śmietnisko, a sprzedaż powiatowego mienia za połowę wartości to szczyt ignorancji.
10. Dodane przez górowianin, w dniu - 29-04-2014 21:33
Łatwo napisać bzdury i kłamstwa i podpisać się xxxxx. Pieniądze ze szpitala uratowały finanse powiatu jak nietrudno się domyśleć. A fakty są takie, że aby doprowadzić finanse do równowagi potrzebne są oszczędności. I jak można mieć pretensje do tych co te oszczędności przeprowadzają wiedząc że to jedyne wyjście. I fakty są takie że za obecną sytuacje winę ponosi dług przejęty po szpitalu a problem z odszkodowaniem za wysypisko jest jak ktoś tu napisał sprzed 14 lat. I starosta postępuje uczciwie w tv jak mówi, że przez najbliższe lata nie będzie żadnych inwestycji tylko oszczędności. Wiem że pan radny z opozycji ma okazję się wykazać bzdurnymi tezami ale całe szczęście większość radnych z różnych ugrupowań to odpowiedzialne osoby.
11. Dodane przez xxxxxxxxxxxxxxx, w dniu - 29-04-2014 22:16
podwyższyć pensje prominentą to będą większe oszczędności, każdy dba o własny tyłek a my za to płacimy?????????????????
12. Dodane przez do gorowianin, w dniu - 29-04-2014 22:44
to powiedz mi po co jest ten powiat tylko po to zeby oszczedzali sobie na wypłaty przejedz sie rano po gorze to zobaczysz najwiekszy zakład pracy najwiekszych nieudacznikow i nierobow :) putin bierz sie za polske razem z merkel wtedy bedzie lepiej
13. Dodane przez cenny, w dniu - 30-04-2014 07:48
do 7 , szpital sprzedał obecny starosta za bezcen, zresztą porażka , sprzedał mój szpital i zrobiono z niego zero usług medycznych.
14. Dodane przez pracowity, w dniu - 30-04-2014 07:51
do 10 pracujesz pewnie w starostwie , bo bronisz swojego stołka , gdyby starosta miał trochę ambicji to dawno by zrezygnował. przecież to on nie zna się na ekonomii, powinien od Was nieroby zacząć zwolnienia.
15. Dodane przez górowianin, w dniu - 30-04-2014 08:59
Ten zarząd nie dopuścił do przedawnienia bo wtedy przedawnienie ulegało po 2 latach czyli w 2003 a obecny zarząd jest od 2011. Zresztą dlaczego zarząd miałby "dopuścić", każdy obywatel jak coś wie o nieprawidłowościach ma prawo zgłosić się do prokuratury. Zresztą ta sprawa chyba była wyjaśniona i żadnych nieprawidłowości nie było, zwykła ludzka pomyłka urzędnicza.  
 
O jakiej sprzedaży mienia za pół ceny mówisz, bo jeśli chodzi ci o szpital to przypomnę ci, że to nie zarząd ustalał cenę za szpital tylko był rozpisany przetarg i to rynek ustalił cenę. Na spotkaniu z burmistrz pan starosta wyjaśniał, że cena jaką uzyskano za szpital górowski jest porównywalna z innymi szpitalami bo obecnie rynkowa cena szpitala tak naprawdę jest uzależniona od wartości kontraktów z NFZ. 
 
Co do podwyższania pensji prominentom to musisz wiedzieć drogi xxxxxsie, że od początku kadencji w górowskim powiecie nie podniesiono ich nawet o złotówkę, a pan skarbnik na ostatniej sesji wyjaśniał, że wprowadzenie planu naprawczego powoduje, że powiat na pewne sprawy pieniędzy wydawać nie może bo mu prawo zabrania, między innymi na wzrost wynagrodzenia i diet dla radnych. Więc jednym słowem piszesz głupoty, które wynikają zapewne z twojej niewiedzy.
16. Dodane przez górowianin, w dniu - 30-04-2014 09:03
Jak szpital był "twój" to znaczy, że był prywatny więc po co było straszenie prywatyzacją. Zresztą jakby był "twój" to nikt by ci go nie mógł sprzedać, więc chyba nie był jednak "twój". Co do tych zero usług to radziłbym ważyć słowa. Kłamstwa się łatwo formułuje, trudniej się z nich wytłumaczyć.
17. Dodane przez info, w dniu - 30-04-2014 15:30
Pisania bez pojęcia (15.) Przedawnienie roszczeń w postępowaniu regresowym upływa po 10 latach, a w 2011 r. obecny zarząd wykazał 100% impotencji. Co do wartości spółki - wystarczy poszperać w KRS 0000186855 dla PCZ SA Góra Śląska, tam wielkimi bukwami wpisana jest wartość udziałów w kwocie 10.379.500,00 zł. a nie 5 mln, za które został sprzedany nasz wspólny majątek.
18. Dodane przez górowianin, w dniu - 30-04-2014 18:17
Racja - piszesz nie mając pojęcia co piszesz. Prawo nie działa wstecz. W roku 2001 jak wynikła sprawa z chemeko obowiązywały inne przepisy prawa, przedawnienie było po 2 latach. Prawo związane z odpowiedzialnością urzędników za swoje decyzje, które obecnie obowiązuje wtedy nie obowiązywało. Prawa nie można stosować wstecz! Co do wartości szpitala to jakby szpital był wart 10 mln to by się ustawiła długa kolejka chętnych żeby go kupić za 7,8 a nawet 9 mln i następnego dnia odsprzedać za te 10 mln. Zysk miliona albo i więcej w ciągu dnia. Szpital sprzedawano przez kilka miesięcy w ofercie otwartej. Było kilku chętnych, nikt więcej niż 5 mln nie dawał. Sprawdź sobie inne tego typu sprzedaże w całym kraju to się przekonasz jaka jest wartość rzeczywista, nie na papierku. Dzisiaj wartość szpitala jest oceniana poprzez wartość jego kontraktów z NFZ a nie wartość budynków czy sprzętu. Nie rozumiem twego stwierdzenia "nasz wspólny majątek" - nie ma czegoś takiego w prawie własnościowym. Może ty czerpałeś jakieś korzyści z tego szpitala i czułeś, że to twój majątek, ja nie miałem takiego wrażenia, że to był mój majątek kiedykolwiek. Ani za czasów PRLu gdzie człowiek miał problemy żeby wejść i odwiedzić pacjenta, tym bardziej w ostatnich 20 latach, gdy coraz więcej górowian leczyło się w sąsiednich szpitalach bo górowski był coraz bardziej zadłużony przez co nie inwestował w modernizację stając się coraz mniej konkurencyjny wobec ościennych szpitali.
19. Dodane przez aga, w dniu - 30-04-2014 20:42
do 18 znawca się znalazł -Dyzma jeden, dla tego zarządu powiatu nawet nie można dać 11,80 zł,bo skoda tych pieniędzy,może gdyby zasiadał kto inny w starostwie to tak
20. Dodane przez jacek, w dniu - 30-04-2014 21:26
Górowianin to może kupie twój dom/mieszkanie za 20 tys złotych, złożę Ci taką ofertę, kolega da 15 tys, sąsiad da 10tys. Sprzedasz mi? To będzie przecież najwyższa oferta! Teraz jest kryzys na rynku nieruchomości!!! Co do własności szpitala, "cenny" ma rację, skoro był publiczny to każdy obywatel był jego współwłaścicielem!!! Czy teraz jest lepiej? Podam Ci własny przykład, spędziłem 2 godziny na izbie przyjęć czekając na zaszycie rany, towarzystwa dotrzymywały mi dwie panie które od 8 rano do 12 czekały na kolonoskopie, bo się aparat popsuł i nikt nie potrafił im powiedzieć czy zabieg będzie przeprowadzony....Nie wiem może to był po prostu czarny dzień w szpitalu, może na co dzień jest tam teraz "Leśna Góra" Co do podwyżek to nie bądź śmieszny. Każdy kto ma chociaż trochę pojęcia wie, że płace w budżetówce są od dawna zamrożone, wszystko rekompensują premie
21. Dodane przez info, w dniu - 01-05-2014 09:34
Mienie komunalne, jakim do niedawna były szpitalne nieruchomości, stanowiło mienie publiczne należące do wspólnoty samorządowej jaką tworzą mieszkańcy określonej jednostki samorządowej czyli gminy i powiatu. Jeżeli ktoś tego nie pojmuje wypierając się udziału w tej wspólnocie, to nie trudno się dziwić, że nie pojmuje różnicy pomiędzy wartością nieruchomości, oszacowanej przez rzeczoznawcę majątkowego na blisko 8 mln zł bez wyposażenia, a wartością sprzedanej spółki prawa handlowego składającej się zarówno z wartości mienia, jak też prognozy zysków. Inne powiaty, n.p. do niedawna Wschowa powierzyły lecznictwo zamknięte podmiotom prywatnym, zachowując nieruchomości w zasobie powiatu, czerpiąc jednocześnie korzyści z opłaty za dzierżawę (ok. 0,5 mln zł rocznie). Dobrym przykładem gospodarowania publicznym mieniem w Górze, jest odstąpienie od sprzedaży budynku po urzędzie pracy poniżej wartości szacunkowej. Co do zmiany prawa po 2001 r. to najpierw trzeba prawo znać, żeby nie wypisywać bzdur. W przypadku nietypowego roszczenia regresowego przyjmuje się, że termin przedawnienia liczony jest na zasadach ogólnych określonych w art. 118 kc / przedawnienie wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata/.
22. Dodane przez ja, w dniu - 01-05-2014 12:10
Teraz tak ale nie wtedy. Prawo nie działa wstecz. Poza tym mowa o "nietypowym" być może chodzi o ludobójstwo ale nie błąd urzędnika. Wydzierżawienie jest związane z bardzo niską ceną za szpital, dopiero byś krzyczał że za darmo oddali szpital a ktoś teraz koksy na nim zbija.  
 
Ten przykład ze sprzedażą mieszkania miałby sens gdyby nie jeden mały szczegół, Ty mi złożysz ofertę 20 tyś, twój szwagier 10 tyś, oczywiście nie wybiorę twojej ofert bo oprócz was zgłoszą się jeszcze inni, którzy mi zaproponują cenę rynkową, czyli pewnie dziesięć razy tyle co ty dajesz. Ja chciałbym dostać milion, bo na tyle oceniam wartość mieszkania, ale jestem realistą i wiem że coś jest warte nie tyle ile ja chcę dostać tylko tyle ile wart jest na rynku. Rynek pewnie wyceniłby moje mieszkanie na 150 - 200 tyś zł. Szpital wycenił na 5mln i tyle jest wart. 
 
A z tym wspólnym majątkiem to o czym ty człowieku piszesz? W komunie wszystko było nasze.
23. Dodane przez jacek, w dniu - 01-05-2014 13:08
Przestań głupoty opowiadać!!! Samorząd prowadzi działalność gospodarczą? NIE!!! Utrzymuje się z podatków obywateli!!! Tak naprawdę wszystko co jest własnością powiatu jest własnością jego obywateli!!! Tak samo twoja pensja/dieta jest wypłacana między innymi z moich podatków!!! Przypomnisz mi kto powiedział, że "teraz będziemy kręcić lody na służbie zdrowia"? Szpital miał zostać sprzedany i tyle! Myślisz, że PCZ będzie do niego dokładać? NIE! Szpital będzie zarabiał! To, że do tej pory nie zarabiał świadczy tylko o nie udolności władz powiatu które nie potrafiły nim zarządzać!!! Sprzedali rejon dróg w Niechlowie (sprzęt za 50% wartości rynkowej), miały być oszczędności. Jakie? Ludzi przerzucili do innych jednostek samorządowych, jedynie na czym oszczędzają to na tym, że nie naprawiają dróg. Ostatnio przyjechali do mnie goście, śmiali się, że po dziurawych drogach od razu było widać, że wjechali do powiatu górowskiego... Mówisz, że byś sprzedał mieszkanie za 200tys? Pobożne życzenia, za 300tys można bez problemu kupić 20 letni dom w górze, a mając działkę za taką kasę można spokojnie wybudować nowy dom! Gdyby jednak jak ty to mówisz rynek wycenił Twoje mieszkanie może nie na 20 a na np 100 tys zł sprzedałbyś? Przecież ono przynosi same straty, nie generuje zysku....
24. Dodane przez ja, w dniu - 01-05-2014 18:22
A o których władzach powiatu mówisz, pisząc o zarządzaniu szpitalem. Bo za obecnych władz szpital nie przynosił strat (przynajmniej tak twierdził prezes szpitala) a zadłużał się wcześniej. Więc bądź konsekwentny w tym co piszesz. A tak ku woli ścisłości, jak szpital górowski był zadłużany to nie był jeszcze własnością powiatu więc to nie władze powiatu ale dyrektorzy mieli wpływ na zarządzanie szpitalem. I tu się zgadzamy w 100%, zarządzanie było fatalne. I to ono doprowadziło szpital i powiat, który przejął ten szpital do takiej sytuacji finansowej. A działo się tak dlatego, że to władze powiatu miały wpływ na obsadę kierownictwa szpitala, dlatego było ono takie jakie było. I tu chwała dla obecnych władz, które zrozumiały, że dopóki to radni będą obsadzać stołek dyrektora szpitala dopóty o profesjonalnym zarządzaniu nie będzie mowy. Jedynej rzeczy, której ten szpital potrzebował to właśnie profesjonalne zarządzanie. I ja nie myślę, że PCZ będzie dopłacał do szpitala, ja mam nadzieję, że będzie na nim zarabiał bo to będzie oznaczało, że szpital dobrze funkcjonuje, a przecież właśnie o to tu chodzi, aby szpital dobrze funkcjonował, a nie o to, żeby ktoś miał iluzję, że jest współwłaścicielem szpitala bo to własność publiczna. Komuna przegrała bo własność wspólna okazała się iluzją. Co do Zarządu Dróg, to zrobiono to co w większości samorządów już od dawna funkcjonuje, zlecanie remontów firmom zewnętrznym, bo jest to po prostu bardziej opłacalne ekonomicznie, bo się płaci tylko za usługi remontowe a nie ponosi się kosztów utrzymania administracji i zarządu następnej spółki samorządowej. A pieniędzy na większe remonty dróg nie będzie jeszcze przez wiele lat, przynajmniej dopóki powiat nie spłaci się - przecież obecne władze mówią to jasno i uczciwie. Nieuczciwe jest twierdzenie, że jest inaczej. Co do podatków to jednego jestem pewny - nie z twoich podatków się utrzymuję, bo najwięcej bręczą ci co ich nie płacą. Co do mieszkania to nie rozumiem twojej argumentacji, moje mieszkanie nie przynosi mi strat bo to nie jest spółka handlowa. Jakbym był właścicielem spółki handlowej, która przynosi straty a jedyną szansą na jej funkcjonowanie jest włożenie w nią kilku milionów złotych, których nie mam, to oczywiście, że sprzedałbym.
25. Dodane przez jacek, w dniu - 01-05-2014 23:26
Czyli nie zaprzeczasz, że się utrzymujesz z podatków, dla Twojej wiadomości prowadzę działalność gospodarczą także płacę tych podatków więcej niż przeciętny Kowalski. Nie rozumiesz mojej iluzji? To Ci wytłumaczę, jeśli jakiś składnik twojego majątku nie przynosi Ci dochodów to nie znaczy, że masz się go pozbyć za wszelką cenę. Można znaleźć wiele przykładów dobrze prosperujących szpitali będących własnością skarbu państwa. Szpital w Górze nie przynosił strat, wystarczyło dobrze nim zarządzać a sam by spłacił swój stary dług. To, że w szpitalu działo się źle bo na obsadę stanowisk miały wpływ władze powiatu świadczy tylko na niekorzyść naszych rządzących. Powiedz mi ilu z ludzi mających wpływ na to co się dzieje w naszej gminie i powiecie osiągnęło coś poza polityką? Myślę, że da się ich zliczyć na palcach, może nawet jednej ręki. Z tą własnością to oczywiście teraz jest to własność prywatna, ale do kiedy był własnością publiczną był własnością obywateli, bo to obywatele tworzą państwo, wystarczy poczytać konstytucję...  
 
Jak już pisałem miałem ostatnio tą nieprzyjemność skorzystać z usług \"nowego\" szpitala, żadnych zmian nie zauważyłem, musiałem czekać aż chirurg skończy operację żeby mi zaszył ranę, aż strach pomyśleć co by się stało jakby w tym momencie trzeba było komuś ratować życie... Z tym Zarządem Dróg jest mały problem, bo wszyscy pracownicy przeszli albo bezpośrednio do powiatu(administracja) albo do jednostek mu podległych(fizyczni). Majątek rozsprzedano za 50% wartości. Informacja o przetargu była zamieszczona z minimum ustawowym, nie każdy codziennie przegląda powiatowy BIP... Dam Ci prosty przykład, przyczepa wywrotka d-35 z pełną dokumentacją poszła za 3 tys złotych gdzie wartość rynkowa waha się w przedziale 6-10 tys złotych.... (możesz spr na allegro) Jeśli nasz powiat wszystko tak \"dobrze\" sprzedaje to tylko pogratulować!!! Oczywiście większość samorządów zleca firmą zewnętrznym naprawę dróg, ja wcale tego nie krytykuję. Problem w tym, że nasz powiat chyba o tym zapomniał i nie chodzi tu o jakieś generalne remonty tylko o łatanie dziur. Wystarczy się przejechać drogami powiatowymi żeby się przekonać w jak fatalnym są stanie. Osobiście polecam trasę Jastrzębia-Gola Górowska-Osetno-Ryczeń. Także jedyną oszczędnością jest to, że nie naprawiają dróg, bo na etatach nie zaoszczędzili...
26. Dodane przez ja, w dniu - 02-05-2014 08:24
Proponuję sprawdzić w słowniku znaczenie słów ILUZJA i WARTOŚĆ RYNKOWA. Ale przynajmniej w 3. linijce sam się przyznałeś, że to twoja iluzja. Przykro mi, że musiałeś być leczony w tym okropnym prywatnym szpitalu, i co pomogli, zapłaciłeś coś? Natomiast przykładów gdzie ktoś nie był zadowolony z usług szpitalnych czy musiał czekać na lekarza oczywiście wcześniej nie było. Szpital nie był "jakąś częścią majątku" bo jakąś częścią majątku to może być łopata czy ławka na skwerze. Szpital był spółką handlową i zgodnie z prawem miał przynosić zysk.  
Rozumiem, że stan przyczepy sprawdziłeś organoleptycznie, że się wypowiadasz o jej wartości. Pewnie nawet jej na oczy nie widziałeś. Ale ty byś ją oczywiście przetrzymywał nieużyteczną w garażu, bo to własność publiczna, nasza wspólna. Jak zlikwidowano zarząd dróg to raczej niepotrzebna była. No, ale to własność publiczna, twoja więc jak mogli sprzedać. Zrozum jedną rzecz, procedury sprzedaży mienia publicznego są jasno określone w przepisach. Przetarg był rozpisany, wiadomość o sprzedaży była upubliczniona, każdy mógł się zgłosić i kupić. Jak nikt więcej nie dał za przyczepę widocznie nie była więcej warta. Powiat nie może sprzedawać na allegro bo jak słusznie zauważyłeś nie może prowadzić działalności gospodarczej. Brakuje ci argumentów przeciw sprzedaży szpitala toś się przyczepy za 3 tyś przyczepił. I wież mi, jeżdżę trochę dalej niż powiat góra i stan dróg jest wszędzie taki sam. Góra niczym się nie wyróżnia.  
 
Natomiast czytaj uważnie, zaprzeczam, że się utrzymuję z podatków. Ostatnio jakaś szacowna instytucja ujawniła,że przeciętny obywatel kosztuje państwo 18 tyś. rocznie. Sprawdziłem, wartość podatku jaki zapłaciłem w zeszłym roku była większa.
27. Dodane przez info, w dniu - 02-05-2014 11:48
Co do brzmienia art. 118 kc, to jego treść w stosunku do pierwotnej została zmieniona 28 lipca 1990 r. (Dz.U. 1990 nr 55 poz. 321), a więc dość mącenia wywodami o tym że to prawo obejmuje spraw z 2001 r. Za obsadę dyrektorami źle zarządzających szpitalem odpowiadają wszystkie kolejne zarządy, w związku z czym uciekanie od odpowiedzialności wszystkich powiatowych ekip za bilans strat jest robieniem wody z mózgu.
28. Dodane przez ja, w dniu - 02-05-2014 14:00
Problem w tym, że ty się powołujesz na artykuł kc, który nie ma tu zastosowania a ja mówię o odpowiedzialności urzędniczej za błędy bo tylko w takiej kategorii można by rozważać te decyzje urzędnicze sprzed 14 lat. No i kogo byś za te decyzje obwiniał? Urzędników z gminy Wąsosz? Może burmistrza gminy Wąsosz, a może geodetę z urzędu powiatowego, a może ówczesnego starostę? Prawda jest taka, że nie ma żadnych procedur, które mówią, kto z nich miałby sprawdzić, czy dokument, który otrzymują posiada błędy. Ktoś popełnił błąd, żadna osoba prywatna nie została pokrzywdzona, a roszczenia wobec odpowiedzialności urzędniczej kierują przeważnie osoby prywatne, które w wyniku błędów urzędniczych ponieśli straty. Tu stratę poniosło Chemeko i zaskarżyło powiat, bo to starostwo wydało pozwolenie, opierając się na dokumentacji posiadającej błąd. Ostatecznie w wyniku sprawy sądowej sąd przyznał odszkodowanie chemeko. Płaci powiat, I kogo powiat miałby według ciebie pozywać do sądu? Siebie? Przecież to paranoje. Szukać w starostwie urzędnika i zwalić na niego winę? Nie znajdą bo paradoksalnie to nie w starostwie zrobiono błąd, starostwo tylko wydało decyzję na podstawie dokumentu z błędem, który otrzymało z zewnątrz. I co teraz, powiat miałby się sądzić z gminą Wąsosz, które jest częścią powiatu? Paranoja! Lepiej byś się poczuł jakby na siłę znaleźli kozła ofiarnego i np. dyscyplinarnie zwolnili z pracy? Nie można tego zrobić bo w odpowiedzialność uległa przedawnieniu. Nie zgadzam się z tobą, że ówczas obowiązywały te same przepisy co teraz, ale nawet jakby, to obecny zarząd nie mógł w 2011, bo według ciebie wtedy uległo przedawnienie, wysuwać roszczenia do kogokolwiek bo sprawa chemeko się zwyczajnie jeszcze nie skończyła. Nawet przyjmując twoje 10 lat, to sprawa sądowa się skończyła i tak później. I czy ci się to podoba czy nie, obecne władze nie ponoszą ani odrobiny odpowiedzialności za te odszkodowanie więc jaki jest twój cel w ciągnięciu tej sprawy? Myślisz, że jak 100 razy o tym napiszesz w 10 różnych miejscach w internecie pod dziesięcioma różnymi pseudonimami to pozostanie smród i się doczepi do obecnej władzy? W myśl zasady kłamstwo powtórzone 100 razy staje się faktem? 
Skoro przyznajesz, że za złą sytuację szpitala odpowiadają wszystkie kolejne zarządy bo obsadzali osoby które źle zarządzały szpitalem, to przyznaj, że obecne władze postąpiły najlepiej jak się dało odcinając zarządy, radnych czyli naszych lokalnych polityków od decyzji obsadzania zarządców szpitala. Skoro do tej pory wszystkie zarządy źle kierowały szpitalem, to można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że wszystkie następne też by nie miały szczęśliwej ręki do obsady. Więc w sumie dobrze, że szpital sprzedano. 
 
Dyskusja z tobą jest ciężka bo ty jesteś przedstawicielem takiej filozofii paradoksu. Z jednej strony sam przyznajesz, że wszystkie decyzje obecnego zarządu i rady są słuszne ale robisz to tak, żeby jednak im dokopać. Dobrze, że zlikwidowano zarząd dróg, ale źle że tych ludzi z zarządu zatrudnili, jakby ich nie zatrudnili też by było źle, bo byś pisał, że biednych ludzi pracy pozbawili a sami diety biorą. No i ta przyczepa, źle że na allegro nie sprzedali, chociaż wiesz, że nie mogli a sprzedaż nastąpiła według jedynych możliwych procedur. Co jeszcze ci się nie podoba?
29. Dodane przez info, w dniu - 02-05-2014 16:43
Pełna dokumentacja wzbogacona opiniami prawnymi w komentowanych sprawach bez jak widać gruntownej wiedzy dostępna jest w starostwie. O faktach nie dyskutuje się chyba, że nie toleruje się nic innego jak czubek własnego nosa i trudno nie zgodzić się, że to paranoja. Gdybanie co by ktoś powiedział o tym czego nie było, nie ma i pewnie nie będzie, to rozmowa samego ze sobą, a wtrącanie się w taki dialog jest niewskazane.
30. Dodane przez jacek, w dniu - 02-05-2014 22:49
Powiedz mi czemu ten nieszczęsny szpital w Górze jest teraz perłą w koronie PCZ? Kapitał zakładowy 10 379 500 zł- żaden inny szpital czy sanatorium należący do PCZ nie ma tak dużego kapitału... Z tą przyczepą to był tylko przykład polityki naszego powiatu. Powiem Ci, że znam stan techniczny tej przyczepy, nawet ją oglądałem, kolega który ją kupił sam się śmieje, że taka okazja to jak szóstka w LOTTO, był jedynym oferentem, o przetargu dowiedział się przypadkiem od jednego z pracowników rejonu. Za trzy tysiące to można kupić samą ramę bez papierów a nie sprawną przyczepę z aktualnym przeglądem technicznym i OC. Tak tanio to nawet u komornika nie kupisz. Ale to tylko przykład polityki prowadzonej przez górowski powiat. Szpital miał zarabiać? Pewnie, że tak! Tylko trzeba było umieć nim zarządzać a jak widać nie było komu. Myślę, że za pensję starosty znalazło by się w Polsce wiele osób kompetentnych potrafiących wyprowadzić samorząd na prostą... Niestety u nas jest jak w komedii Barei, tylko, że zamiast zawodu dyrektora mamy zawód polityka... Rządzą nami zawodowi politycy którzy nie zhańbili się żadną pracą, nic nie osiągnęli. W myśl zasady "mierny, bierny ale wierny" są ciągnięci za uszy i obsadzani na nowych stołkach. Aż się same cisną na usta słowa Młynarskiego "Co by tu jeszcze spieprzyć panowie?"
31. Dodane przez Skarpeciarz, w dniu - 03-05-2014 17:15
z Tomkiem i Zbyszkiem polemika nie ma sensu
reklama
32. Dodane przez ja, w dniu - 03-05-2014 17:50
Dewaluujesz rolę włodarzy bo sam chciałeś być kimś ale ci nie wyszło. Po prostu żal ci, że to nie ty rządzisz i wypisujesz głupoty. Miałeś nadzieję, że to się wszystko zawali i nic się nie uda. I cię nerwica bierze, że właśnie ta ekipa wyprowadza ten powiat na prostą. nie potrafisz merytorycznie uzasadnić swoich głupowatych ataków na tych ludzi, jak z tą przyczepą, to ich personalnie obrażasz. I to ty jesteś łajza. Bo sam nie potrafisz zorganizować ekipy, przekonać ludzi i zostać radnym czy burmistrzem.
33. Dodane przez JaJa, w dniu - 05-05-2014 12:46
Takie wpisy jak 31 i 32 oraz kilka innych, to klasyka dezawuowania ludzi mających argumenty i odwagę do swobodnej wypowiedzi. Krytyczna ocena władzy wywołująca niewybredne ataki personalne, świadczy wyłącznie o interesowności i kompleksach. Jak wiadomo, wymienieni z imienia panowie do komunikowania się ze swoimi sympatykami wykorzystują portal społecznościowy legalnie działającego stowarzyszenia, dlatego obelżywe anonimowe teksty pasują wyłącznie do osobników o mentalności kiboli.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ogródek działkowy "p... Leszno 31900
Dzialka budowlanaWilkowice 260000
Sprzedam magazyn o p... Poniec 200000
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 469000
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj