Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
12
Marca 2025
Środa
Imieniny obchodzą:
Bernard, Grzegorz,
Józefina,
Maksymilian
Do końca roku 294 dni.
Start arrow Leszno arrow Szkoła do likwidacji

Szkoła do likwidacji

10.02.2015. Radio Elka, Gabriela Majchrzak
szkola_gorka2.jpgNie ma już ratunku dla Szkoły Podstawowej im. bł. Edmunda Bojanowskiego w Górce Duchownej. 50   dzieci będzie musiało codziennie dojeżdżać na lekcje do pobliskich szkół. Rodzice i nauczyciele są załamani. Wczorajsze ponad trzygodzinne rozmowy z wójtem nie przyniosły efektów. - Nie chcemy zamykać szkoły, ale jesteśmy do tego zmuszeni. Zamykając placówkę gmina zaoszczędzi  ponad 750 tysięcy zł rocznie - mówił wójt, Jacek Karmiński.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Likwidowanie szkół na wsiach i w małych miasteczkach to w ostatnim czasie bardzo powszechne zjawisko. Taki los już wkrótce spotka Szkołę Podstawową w Górce Duchownej. Wczoraj w sali wiejskiej odbyło się zebranie, na które przybyli rodzice, nauczyciele, wójt gminy Lipno, przewodniczący Rady Gminy oraz radni. Na początku spotkania odczytano petycję, którą złożono na ręce wójta w jeszcze ubiegłym roku. - Wyrażamy stanowczy sprzeciw wobec zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej im. bł. Edmunda Bojanowskiego. To najstarsza szkoła w naszej gminie, szkoła pełniąca jakże ważną rolę dla naszej lokalnej społeczności, to centrum kulturowe
i integracyjne naszej wioski. To miejsce, w którym dzieci w wyjątkowym poczuciu bezpieczeństwa zdobywają podstawową wiedzę. To wielka wartość, którą należy pielęgnować. W obliczu reformy nakazującej sześciolatkom pójść do pierwszej klasy, pomysł likwidacji szkoły jest niefortunny, nie trzeba wskazywać, że te malutkie dzieci oraz my rodzice jesteśmy pełni obaw, a konieczność umieszczenia dzieci w stosunkowo odległych szkołach odbieramy jako cios w policzek -
mówili przedstawiciele rady rodziców.

Te argumenty nie przemówiły do władz. Z obliceń urzędników wynika, że koszt utrzymania jednego ucznia w Górce Duchownej jest najwyższy w całej gminie, wynosi 17 000 zł w skali roku, a subwencja z budżetu państwa to ok. 8 000 zł. - Powodem dla którego szkoła musi być zamknięta jest zbyt mała liczba dzieci. Nie chcemy tego robić, ale jesteśmy do tego zmuszeni. Jeżeli teraz nic nie zrobimy, to ten temat wróci do nas ze zdwojoną siłą bardzo szybko, ale wtedy już nie będzie ratunku. Gmina ma ograniczone możliwości wydatkowania. Po zamknięciu szkoły gmina zaoszczędzi ponad 750 000 zł- mówił Jacek Karmiński.

(Fot. Gabriela Majchrzak)
Te słowa mocno zirytowały zebranych. Dyskusje były pełne emocji. - Jak możecie kosztem naszych dzieci robić coś takiego, stać was na budowę nowego boiska,a chcecie zlikwidować szkołę, to skandal, po co my tu w ogóle przyszliśmy, nie mamy wpływu na tę decyzje, panie wójcie mówił pan przed wyborami, że nie przyłoży ręki do likwidacji szkoły, a teraz jest pan pierwszy- padały głosy z sali.

Jacek Karmiński momentalnie zareagował na słowa rodzica , mówiąc, że dokładnie 22 września, dwa miesiące przed wyborami, uczciwie powiedział mieszkańcom jak wygląda sytuacja w gminie i co czeka szkołę w Górce Duchownej.

W dyskusję włączyli się także nauczyciele, którzy obawiają się utraty pracy. Wójt przedstawił rozwiązanie tego problemu.- Nauczyciele, którzy mieliby otrzymać pracę, weszliby w tzw. godziny ponadwymiarowe nauczycieli obecnie pracujących - mówił Jacek Karmiński. Kiedy dojdzie do zamknięcia dzieci będą musiały dojeżdżać na lekcje do pobliskich szkół. Zaproponowano aby utworzyć klasy w szkole w Goniembicach. Proces zamykania szkoły trwa dosyć długo. 12 lutego podczas sesji radni będą pierwszy raz głosować za uchwałą o likwidacji szkoły. Ten wynik nie będzie miał jeszcze decydującego znaczenia. Ostateczne głosowanie odbędzie się w maju. - Ta szkoła jest dla mieszkańców ogromną wartością. Rodzice zapewniają, że będą walczyć do końca- mówi Bernadeta Jędrzejewska- dyrektor szkoły w Górce Duchownej.
 
Komentarze (130)
1. Dodane przez Dina, w dniu - 10-02-2015 12:56 0 0
No proszę ,nawet "błogosławiony" Edziu, nie pomógł.
2. Dodane przez Kij w mrowisku, w dniu - 10-02-2015 13:31 0 0
I bardzo dobrze! Dlaczego mieszkaniec Lipna albo Wilkowic ma dokładać do utrzymania szkoły w Górce Duchownej? Utrzymywanie szkoły dla garstki uczniów jest zwykłym wyrzucaniem pieniędzy w błoto! Zamykanie szkół jest skutkiem zmian demograficznych - skoro nie ma dzieci to musimy likwidować szkoły! Jak się rezygnuje z posiadania dzieci to trzeba umieć zrezygnować ze szkoły!
3. Dodane przez Nikos, w dniu - 10-02-2015 13:36 0 0
Cały Karmiński...z wiatrakami też obiecał że nie będzie a tym czasem po cichu BondWind robi swoje...i jak zwykle wójto rozłoży ręce. Temu Panu już dziękujemy!
4. Dodane przez piotr, w dniu - 10-02-2015 13:50 0 0
nareszcie oi o kilka lat za pózno
5. Dodane przez lili, w dniu - 10-02-2015 13:54 0 0
księdza trza było użyć z kropidłem by diabła wypędzil z wójta szkoda budy chodziłam do niej około 47 lat temu było zajefanie najmilej wspominam pania Krysie polonistke pana Jana historyka:) ipana Mariana matematyka :)ale to już było i nie wróci wiecej było było i się zmyło nasze szczęscie gdyby tak na pożegnanie zrobic tam ognisko kiełbaski i piwko chetnie tam sie pojawie:)
6. Dodane przez tt, w dniu - 10-02-2015 13:55 0 0
Najlepiej kościół nowy wybudujcie, gdzie jest drugi tak durny kraj? W Lesznie towarzysz małolepszy wydał 200 tysięcy tylko na nagrody dla swoich kolesi od wódki, a tu szkołę zamykają? Śmiąc się czy płakać?
7. Dodane przez rodzic, w dniu - 10-02-2015 13:57 0 0
koszty dla rodziców 50-ciorga dzieci kształtuja się następująco: 
50 dzieci x 10 miesięcy dowozu x 20 dni w miesiącu i x 2 strony podróż rodzica z dzieckiem x min 20pln = 400.00PLN . Ktoś może zarzucić, że na co te 20 pln - ale dojechanie samochodem, czas rodziców i dodatkowy czas dzieci spędzające go na dojazdach jest coś wart.Ciekawe co z budynkiem? Ogrzewać i tak będzie trzeba, a nie chce mi się wierzyć, ze znajdzie się chętny na zakup tegoż budynku. Jak policzymy zasiłki dla zwolnionych nauczycieli to koszty zrównają się z tymi wyliczonymi z Urzędu.
8. Dodane przez ewka, w dniu - 10-02-2015 13:58 0 0
można jeszcze więcej oszczędzić jakby nauczyciele przeszli z 1/2 etatu na cały, to połowa na bezrobocie
9. Dodane przez OBSERWATOR, w dniu - 10-02-2015 14:05 0 0
RADA PODNIOSŁA WYNAGRODZENIE WÓJTOWI NA 12000 TYS ZŁ BO WCZEŚNIEJ UZGODNILI ZAMKNIĘCIE SZKOŁY W GÓRCE DUCHOWNEJ .
reklama
10. Dodane przez belfer, w dniu - 10-02-2015 14:11 0 0
wara od naszych nadgodzin dyrektorkom i vice zabierzcie bo mają za dużo a nadto jest wielu emerytowaqnych nauczycieli i kilku na część etatu a reszte mają np. w L-nie tym trza podziekowac wójcie !
11. Dodane przez ad, w dniu - 10-02-2015 14:15 0 0
spoko za dowozy płaci gmina rodzice nie mają dod kosztów ,ciekawe czy tak chetnie wójt i rada połączą gimnazjum z podstawowka w Lipnie tam by dopiero zaoszczędzili!
12. Dodane przez p3y, w dniu - 10-02-2015 14:18 0 0
I dobrze, inne dzieci z okolicznych miejscowości mogą dojeżdżać do Lipna to i z Górki Duchownej też mogą. 
Co roku mniej dzieci, a utrzymanie szkoły kosztuje...
13. Dodane przez Roman, w dniu - 10-02-2015 14:24 0 0
Mieszkańcom Górki Duchownej nie chciało się nawet radnych wybrać i teraz mają radnych mianowanych! Czyż to nie jest prawdziwy cud, że mają radnych chociaż ich nie wybierali?  
I wszystko to w majestacie prawa! Nie dziwcie się zatem wszystkim innym cudom, które przyjdzie Wam jeszcze zobaczyć!
14. Dodane przez Zasłużony dla gminy, w dniu - 10-02-2015 14:35 0 0
Nie podobał się wójt z Wilkowic to macie z wójta który mieszka w Lesznie. 
To czego się spodziewały?! 
 
To chyba nie jest wybrany ze społeczności lokalnej? 
Więc gdzie idea władzy samorządowej ????? 
 
Z wyborów samorządowych zrobiliście wybory menadżera więc tnie koszty. 
 
Choć nie wiem czemu z tej ekipy taka złotówa i się sempią o 750 tysięcy skoro 12 .02. 2015 roku obraduje Rada Gminy i są 4 punkty  
1 W sprawie kapituły przyznawania tytułu zasłużony Gminy Lipno 
Ble, ble, ble i 
4 W sprawie planu zagospodarowania przestrzennego Wilkowic obręb Karolewko na początek . 
 
To wpływy z wiatraków szkołę by utrzymały. 
 
 
No i 2-ka ma sporo racji 
- skoro nie ma dzieci . Jak się rezygnuje z posiadania dzieci to trzeba przynajmniej zabezpieczyć budynek szkoły przed sprzedażą bo jak nagle zaczną czerpać radość z seksu to gdzie dzieci pomieszczą? 
A w Wilkowicach to już chyba na dwie zmiany przez tych sześciolatków PO. 
Rodziców mają w...  
A prezydent po tylu latach urzędowania z kartki czyta jak Ogórek.
15. Dodane przez Mirka, w dniu - 10-02-2015 14:46 0 0
jestem bezrobotną nauczycielką, mam kilka kierunków podyplomowych z różnych przedmiotów, chętnie wezmę 3 z tych dzieci na naukę w moim domu za te nędzne 8 000 zł x 3 = 24 000 zł rocznie, takich pieniędzy to ja w życiu nie widziałam :(
16. Dodane przez Rafi, w dniu - 10-02-2015 14:47 0 0
Kłamstwo. Są subwencje na oświatę i oszczędności wyniosą ok 350 tys zł. Czy to są duże koszty na gmine która ma 22 mln budżetu?
17. Dodane przez rodzic, w dniu - 10-02-2015 14:49 0 0
w komentarzu nr 7 wkradł się błąd... nie 400.00pln, a 400.000pln. 
A do tych dokładających się z Wilkowic, to już zapomnieli jak buczeli przy propozycjach zamknięcia przedszkola w Wilkowicach kilka lat temu
18. Dodane przez do 5, w dniu - 10-02-2015 14:49 0 0
lili Kropidło jest do otwierania szkół, a nie likwidacji. Przy zamykaniu obiektów traci swoją moc. Dobry komentarz, pozdro.
19. Dodane przez ecik, w dniu - 10-02-2015 14:56 0 0
Ciekawe jakby tam pracowała jego rodzina czy też by zamknął???
20. Dodane przez Adi, w dniu - 10-02-2015 14:59 0 0
Nareszcie, najwyższy czas, o wiele lat za późno, żeby dla 50 dzieci utrzymywać taką szkołę, wreszcie ktoś mądry pomyślał.
21. Dodane przez Ola, w dniu - 10-02-2015 15:02 0 0
Najwyższy czas, dobrze przedmówca napisał 
O wiele lat za późno.
22. Dodane przez BaG, w dniu - 10-02-2015 15:02 0 0
Zamykanie szkół jest skutkiem mało przemyślanej reformy oświaty w wyniku której potworzono gimnazja. Próbowano ten krok częściowo naprawić posyłając sześciolatki do szkoły - i tu znowu niewypał. A poza tym te oszczędności są pozorne bo nauczyciele i tak polecą na bruk. Nikt nie zaryzykuje tego by byli na gołych etatach bo będzie trzeba wypłacać ten SWN (14 pensję) i znowu gmina będzie w plecy. problem jest w tym że zadania i obwarowania stawiane przez MEN są coraz wyższe a kasa za ty nie idzie. ponadto oświata jest najmniej stabilną prawnie komórką w państwie. Nie zdążysz się nauczyć i wdrożyć jednego aktu prawnego a już go zmieniają - porażka. Niemniej oszczędność będzie - ale nie tędy droga by zamykać szkoły i odbierać miejscowości tożsamość i ośrodek kulturowy. Polikwidować gimnazja i przywrócić ośmioklasówki i wszystko wróci do normalności, a poza tym nasuwa się teza - jak nie wiadomo o co chodzi?... to chodzi o.... o to że głupim społeczeństwem łatwiej się rządzi. Przykre, ale prawdziwe.
23. Dodane przez Leszczynianka_27, w dniu - 10-02-2015 15:02 0 0
To jedna z lepszych decyzji władz. 
Kpiną było utrzymywanie tej szkoły dla kilkudziesięciu dzieci.
24. Dodane przez Ania z Górki, w dniu - 10-02-2015 15:03 0 0
W klasach było po 5 uczni. O wiele i tak za długo ta szkoła istniała, długo, za długo, no ale lepiej późno niż wcale
25. Dodane przez Pani z Lipna, w dniu - 10-02-2015 15:05 0 0
Ludzie to jednak puste istoty. Nieważne dla nich ile kasy szło na utrzymanie tej szkoły, ważne że ręce i nogi miały spokój bo nie musieli dzieci dowozic. Narobiliscie dzieci to miejscie choc troche teraz godnosci i wlozcie w ich wychowanie wysilku chociazby dowoazc ich do szkoly. Osoby ktore protestowaly dla mnie sa niczym ci co wyrzekaja sie swoich dzieci, ktorzy odsuwaja sie od swoich pociech, protestowac w takiej sprawie to tak jakby dziecku pokazac, ze jest dla takiego rodzica klopotem, bo teraz bedzie mial wiekszy problem. Wstyd!!
26. Dodane przez Joachnim, w dniu - 10-02-2015 15:06 0 0
Wreszcie będą oszczednosci.
27. Dodane przez Jola z Górki, w dniu - 10-02-2015 15:07 0 0
A ja nie poszłam protestować, bo dla mnie to byłby wielki wstyd ośmieszyć się idąc na to spotkanie z wójtem. Ciesze sie z tej decyzji
28. Dodane przez z wioski, w dniu - 10-02-2015 15:30 0 0
Mądra decyzja, gminy są niewydolne przez nauczycieli. Sztucznie podtrzymywane stanowisk pracy. Trzymać się wszystkim czym się da byleby robota była w szkole. Żal gmin, że utrzymują małe szkoły które finansowo ciągną je na samo dno.
29. Dodane przez LIPNIOK, w dniu - 10-02-2015 15:32 0 0
Dlaczego nie zrobią takich wykresów ile kosztuje utrzymanie samego Urzędu Gminy Lipno .Tam też by się przydało zlikwidować nie jedno stanowisko pracy dla oszczędności .
30. Dodane przez oli, w dniu - 10-02-2015 15:40 0 0
Szkoła w Górce Duchownej świadczyła najwyższy poziom edukacji w regionie - świadczą o tym rankingi oraz wygrywane przez dzieci konkursy edukacyjne. 
 
Szkoła przez lata została wyrobiona, odremontowana i tylko dzięki temu, że tam jest szkoła budynek nie popadł w ruinę. Co się stanie po likwidacji ?? Piękny zadbany, zabytkowy obiekt popadnie w ruinę i zostanie zdewastowany.  
Nauczyciele włożyli dużo pracy i serca aby szkoła tak wyglądała a teraz im się to odbiera.  
 
W momencie likwidacji szkoły Górka Duchowna umrze śmiercią naturalną - dzięki temu ta wioska żyła. 
 
Ludzie walczcie do końca o SWOJE !!! Piszcie do ministerstwa, gdziekolwiek byle było o tym głośno !  
 
PS. Podobny przypadek był w Sarbinowie tam było jeszcze mniej dzieci a szkoła po walce NIE została zamknięta. 
 
 
WALCZCIE DO KOŃCA !!!
31. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 10-02-2015 15:49 0 0
To nieprawda, że nauczyciele stracą pracę. Dla wszystkich jest praca w innych szkołach w gminie. Wójt o to zadbał. Tylko wygodnie było uczyć klasę 5 - 10 osobową. Stąd ten bunt.
32. Dodane przez nauczycielka, w dniu - 10-02-2015 15:53 0 0
A co do budynku. To jest obiekt zabytkowy i nie jest własnością gminy. Każdy remont, to straszne pieniądze. Nie będzie stał ogrzewany, tylko wróci do prawowitego właściciela.
33. Dodane przez marian, w dniu - 10-02-2015 15:56 0 0
Rónież się ciesze, oby pieniądze z zamkniecia szkoły zostały dobrze zainwestowane a nie przejedzone.
34. Dodane przez Hans Jeger, w dniu - 10-02-2015 16:22 0 0
Kto ma uszy - niechaj słyszy, kto ma oczy - niechaj widzi, kto ma nos - niechaj dłubie
35. Dodane przez oli, w dniu - 10-02-2015 16:24 0 0
" Nie będzie stał ogrzewany, tylko wróci do prawowitego właściciela "  
 
czyli kogo ?? na chwilę obecną właścicielem jest gmina !
36. Dodane przez rodzic z Lipna, w dniu - 10-02-2015 16:26 0 0
Moje dziecko chodzi do szkoły w tej gminie. Rady rodziców szkół wciąż pozyskują pieniądze na sprzęt dla szkoły, bo gmina musi utrzymywać małe szkółki, zamiast doposażyć szkoły, gdzie chodzi dużo dzieci. Może teraz wreszcie nasze dzieci doczekają porządnych warunków?
37. Dodane przez sposób na ratunek, w dniu - 10-02-2015 16:28 0 0
Jest sposób na ocalenie tej szkoły. Nauczyciele mogą załozyć szkołę społeczną. Dostaną pieniądze na te dzieci, które w niej zostaną, a resztę dołożą rodzice. Zaraz dopełnią klasy do 20 uczniów, bo kto utrzyma taką małą szkołę?
38. Dodane przez do komentarza 30, w dniu - 10-02-2015 16:31 0 0
Budynek jest piękny, ale do remontu. Dach cały w dziurach, wszędzie popodkładane miski i wanienki. Pani dyrektor planowała tam wielki remont. Zgadnijcie, kto miał za to zapłacić? Pozostałe szkoły.
39. Dodane przez do koment. 30, w dniu - 10-02-2015 16:34 0 0
Górka Duchowna nie umrze śmiercią naturalną. Przecież zostaje Sanktuarium Maryjne.
40. Dodane przez oli, w dniu - 10-02-2015 17:09 0 0
Gdyby remonty nie były cały czas robione po trochu to budynek już ny nie istniał. 
A co do Sanktuarium Maryjnego to Górka będzie żyła 1 tydzień w sierpniu i to tyle !
41. Dodane przez iza, w dniu - 10-02-2015 17:11 0 0
Kara za wyrzucenie wiatraków musi być.Teraz poczujemy rękę gminy.
42. Dodane przez Do kom 30 - Oli, w dniu - 10-02-2015 17:15 0 0
Proszę walczyć o swoje ale nie za moje :( dlaczego podatnicy gminy Lipno mają utrzymywać fanaberie w postaci 5 osobowych klas ? Nauczyciel w klasie 6 przychodzi do dzieci do klasy obojętnie jaki to przedmiot - czyli obyczaj z klas 1-3 :( potem w gimnazjum dzieci przezywają traumę z powodu liczebności klasy .Budynek szkoły należy do Spółdzielni Rolniczej która go zapewne dobrze sprzeda . NIE MA INNEJ DROGI . Trzeba rownież zlikwidować szkole w Goniembicach - kolejny ssak gminnych pieniędzy :(( życie i matematyka Szanowni Państwo
43. Dodane przez iza, w dniu - 10-02-2015 17:18 0 0
Jeszcze trochę to kościół mam zabiorą i sklep bo to mam zostanie
44. Dodane przez do komentarza 27, w dniu - 10-02-2015 17:39 0 0
Części rodzicom nie jest wstyd że poszli się zorientować czy szkoła pozostaje czy nie.A ciemnogrodem też nie jesteśmy i wiemy że jest niż demograficzny itd.
45. Dodane przez gege, w dniu - 10-02-2015 17:48 0 0
ok likwidacja szkoły w górce uzasadniona ekonomiczie ale to samo tyczy powstania zespolu szkół w Lipnie - powiedzialo się a panie wójcie to prosimy o kolejne mądre decyzje w oświacie ale na litość boską niech pan sie nie pyta o zdanie ... dyrektorek
reklama
46. Dodane przez wiatrak, w dniu - 10-02-2015 17:57 0 0
Tak jest nie chcieliście wiatraków to macie :) byłyby wiatraki to kasa by była na szkołę.
47. Dodane przez oli, w dniu - 10-02-2015 18:01 0 0
Budynek szkoły NIE należy do spółdzielni.
48. Dodane przez greg, w dniu - 10-02-2015 18:02 0 0
Bardzo dobra decyzja. Zaoszczędzone pieniądze należy przeznaczyć na poprawę warunków w innych szkołach (poza szkołą w Goniembicach, którą także należy zlikwidować)
49. Dodane przez GÓRKA, w dniu - 10-02-2015 18:42 0 0
Po zamknięciu szkoły w Górce następna będzie Goniembice w roku 2016 , przecież radni mają to już ustalone.
50. Dodane przez Lech W., w dniu - 10-02-2015 18:45 0 0
Przykro mi będzie jeżeli szkoła zostanie zamknięta,my mieszkańcy na pewno nie oddamy szkoły bez walki.Moim zdaniem w całej sprawie nie chodzi tylko o koszt utrzymania szkoły bo przypuszczam że takie pieniądze to nie problem, ale już remont budynku szkoły, który do tego nie należy do gminy na pewno nie jest mały a wszyscy widzą że jest konieczny.Wczoraj miłościwie nam panujący Wójt został zaskoczony odczytaniem listu pani minister edukacji odnośnie zwiększenia subwencji dla małych szkół takich jak nasza. W odpowiedzi usłyszeliśmy że pieniądze te musiały by zostać zabrane z gimnazjum w Lipnie a nie mogą bo wtedy tam by brakowało.Dzwoniłem dziś do ministerstwa i dowiedziałem się że odgórnie zapadła decyzja o zmniejszeniu subwencji na ucznia gimnazjum a zwiększona na ucznia małej szkoły podstawowej takiej do 70 uczniów w całej Polsce.Pojechałem na rozmowę do Wójta który powiedział mi że te wyliczenia które były przedstawione na zebraniu zawierały już owe zniżki i zwyżki.Coś tu nie pasuje,wiem jedno ZAMKNIĘCIE SZKOŁY TO POCZĄTEK WYMIERANIA GÓRKI DUCHOWNEJ.Bardzo mi szkoda również tych zagubionych ludzi którzy nie mają kompletnie pojęcia na temat naszej sprawy a umieszczają swoje komentarze.
51. Dodane przez do 43, w dniu - 10-02-2015 18:50 0 0
Kościoła nikt Wam nie zabierze, bo sami go sobie utrzymujecie. Dajcie na tacę szkole, to może się uchowa. Dość dokładania z pieniędzy podatników!
52. Dodane przez krek, w dniu - 10-02-2015 18:58 0 0
Do 42. No to wojsko na własny rozrachunek,policja, straż, służba zdrowia też, bo po co utrzymywać po kilka łóżek na oddziale - niech się wszyscy utrzymują za swoje. Urzędnicy Ci to chętnie załatwią (ich jakby coraz więcej i więcej). A co do średniej w klasach w Górce to nie pięcioro uczniów tylko prawie dwa razy tyle. A gmina nie dopłaca 750 000 zł, tylko 350 000, bo reszta to subwencja z ministerstwa, taka sama dla wszystkich szkół. Howgh !! ("Ciemny lud to kupi" jak mawiał klasyk, bo "ciemnotą" lepiej manipulować).
53. Dodane przez do 40., w dniu - 10-02-2015 19:02 0 0
Inne wsie nie żyją nawet przez jeden tydzień, i przecież pozostaje przedszkole. W ilu wsiach jest przedszkole?
54. Dodane przez do kom. 48, w dniu - 10-02-2015 19:08 0 0
A dzieci z Goniembic gdzie się mają podziać? Przecież jak się połączą z Górką, to będzie ich ponad setka. Do szkoły w Lipnie się nie zmieszczą, bo tam jest ich grubo ponad dwieście.
55. Dodane przez krek, w dniu - 10-02-2015 19:13 0 0
Do 45. Nie wszędzie ekonomia to podstawowe kryterium. Istnieje coś takiego jak wyższe wartości, nieprzeliczalne na złotówki, metry chodnika. Niektóre gminy są dumne, że nie zamykają swoich szkół, chociażby mogły - "nibyekonomia" (Włoszakowice). Na marginesie - przed wojną wsie były dumne z posiadania własnych szkół.
56. Dodane przez księgowy, w dniu - 10-02-2015 19:19 0 0
Radni podnieśli wynagrodzenie do 12.000 tys zł Wójtowi no to skąd teraz wziąć te pieniądze ,no zamknąć szkołę w Górce .Inne dobra w tej gminie są wyprzedane.
57. Dodane przez księgowy, w dniu - 10-02-2015 19:20 0 0
Radni podnieśli wynagrodzenie do 12.000 tys zł Wójtowi no to skąd teraz wziąć te pieniądze ,no zamknąć szkołę w Górce .Inne dobra w tej gminie są wyprzedane.
58. Dodane przez Społecznie, w dniu - 10-02-2015 19:39 0 0
Zróbcie szkole społeczna - zobaczymy którego rodzica stać bedZie na czesne 17tys rocznie
59. Dodane przez do komentarza 25, w dniu - 10-02-2015 20:03 0 0
Ciekawe czy pani z lipna tak samo by pisała jak by miała dowozić do leszna nie damy zamknąć szkoły
60. Dodane przez m, w dniu - 10-02-2015 20:16 0 0
Dlaczego nikt nie napisze jakie wyniki w egzaminach szósto klasiści uczniowie z górki osiągają bo jak na moje to najlepsze w gminie
61. Dodane przez do 58, w dniu - 10-02-2015 20:33 0 0
Szkoła społeczna to dobry pomysł. Tylko kto się tego podejmie? Zamiast na tacę, można dać na szkołę.
62. Dodane przez do 56/57, w dniu - 10-02-2015 20:40 0 0
12 tys. za tak ciężką pracę to nie jest wygórowane wynagrodzenie.
63. Dodane przez do komentarza 60, w dniu - 10-02-2015 20:42 0 0
Bo przy 5 uczniach w klasie, nie ma się czym chwalić. Każdy chciałby mieć takie warunki pracy i nauki. Mając tyle dzieci w klasie, to każdego się nauczy.
64. Dodane przez Karol, w dniu - 10-02-2015 20:43 0 0
Ile kosztuje zatrudnienie nauczycieli religii w gminie Lipno?Może księża zrobią to za darmo i kłopoty finansowe zmniejszą się.
65. Dodane przez ktos, w dniu - 10-02-2015 20:56 0 0
do m z komentarza 60 
dziwisz się ze najlepsze jak na 5 uczni jest belfer -prawie lekcje indywidualne
66. Dodane przez cvc, w dniu - 10-02-2015 21:03 0 0
po co takie wioski jak Górka? przeniść się do Leszna wieśniaki :)
reklama
67. Dodane przez iza, w dniu - 10-02-2015 21:16 0 0
Może Wójt odda cześć pensji to kłopoty finansowe tez się zmniejszą .
68. Dodane przez iza, w dniu - 10-02-2015 21:21 0 0
Do kom.36 a ile i jakie wyposażenie posiada szkoła w Górce z pieniedzy pozyskanych z np.zabaw organizowanych przez rodziców tej szkoły?Móże najpierw tego się pani dowie a nie głupoty wypisuje!!!
69. Dodane przez KUREK, w dniu - 10-02-2015 21:32 0 0
Czy wójt przed wyborami mówił o likwidacji szkoły,teraz mówi o oszczędnosci,a radni ( dwóch z Górki Duchownej) do pensji "dołożyli" mu jeszcze DODATEK SPECJALNY -2200ZŁ za co? Za powierzenie dodatkowych zadań ? JAKICH ZADAŃ? A może w Urzędzie Gminy poszukać oszczędności,czy powstały nowe stanowiska za nasze podatki? Czy pensje muszą być tak wygórowane dla "wybranych" ?
70. Dodane przez bezstronna z Lipna, w dniu - 10-02-2015 21:38 0 0
Panowie najpierw się robi porządek na miejscu czyli najpierw posprzątajcie teren za gminą. Takiego bałaganu niema chyba w całym powiecie jak wy macie. 
Następnie się weźcie za prywatny folwark GOK. To co się tam dzieje woła o pomstę do nieba. Dwóch dyrektorów.. Może komisja rewizyjna by się tam pofatygowała. Następnie niech powstanie zespół w lipnie. Ilu mniej dyrektorów. I wtedy gdy będzie wam brakowało idźcie im zamknąć szkołę.
71. Dodane przez mieszkanka, w dniu - 10-02-2015 21:38 0 0
piszecie o wynikach uczniów w szkole,że sa najlepsze. Jeśli w klasach jest około 10 uczniów to wiadomą sprawą jest że nauczyciel ma lepsze warunki pracy i każdemu z osobna może poświęcić swój czas, niż miałby w klasie uczniów 20. Ludzie obudźcie się przecież dowóz dzieci do Goniembic autobusem szkolnym to nie drugi koniec świata. Przecież ludzie z Lipna z własnego wyboru dowożą dzieci do Leszna, też 6-latki i nikt z tego powodu nie robi afery. Nie róbcie z Waszych dzieci inwalidów, nie nośnie za nimi plecaków do końca edukacji. Przecież te dzieci czasami potrafią lepiej się odnaleźć niż Wam się wydaje. Dla dziecka które przekracza po raz pierwszy mury szkoły wszystko jest nowe, każda szkoła czy ona jest w Górce Duchownej czy w Lipnie czy w Goniembicach. Problem tak na prawdę mają rodzice, dla których te zmiany będą nowe, nie da dzieci, bo dziecko bardzo szybko się przystosuje do nowego otoczenia. Moim zdaniem zamknięcie tej szkoły wyjdzie tylko na dobre, bo lepiej żeby dzieci uczyły się 5 km dalej od domu w bezpiecznej, ogrzewanej i zadbanej szkole, niż w takiej, w której warunki techniczne i bezpieczeństwa mają wiele do życzenia. Tutaj chodzi o dobro Waszych dzieci, nie o Wasze. Sama jest matką i gdybym stanęła przed takim wyborem to zawsze na pierwszym miejscu jest dobro dziecka a co za tym idzie jego bezpieczeństwo i komfort nauki.
72. Dodane przez do kom 15- Mirka, w dniu - 10-02-2015 21:57 0 0
Widocznie miałaś pecha, że jesteś bezrobotna. Kwota 24 tys. zł nie powala na nogi, moja żona z najniższą średnią krajową ma tyle na PIT. 
Podyplomówki nie pomogą w znalezieniu pracy, trzeba szukać poza szkolnictwem. Powodzenia ww szukaniu pracy, 
mozna jej szukać w innych branżach.
73. Dodane przez Do Karola64, w dniu - 10-02-2015 21:58 0 0
Słuszna uwaga!Ja chodziłem na lekcje religii do salki katechetycznej, gdzie uczyły siostry zakonne.I wtedy tak było można?Dziś to księża mają wynagrodzenia w szkołach! Wstyd!
74. Dodane przez TRAMP, w dniu - 10-02-2015 22:11 0 0
OCZYWIŚCIE, JAK KAŻDY POLAK ZNACIE SIĘ NA WSZYSTKIM, POCZYNAJĄC OD MECHANIKI, MURARSTWA, POLITYKI, KOŃCZĄC NA RELIGII. TAKI DZIWNY NARÓD...
75. Dodane przez i jescze, w dniu - 10-02-2015 22:13 0 0
Jak najbardziej zasadny komentarz, podsumowujący powyższe dylematy. BaG z kom. 26 bardzo przejrzyście to skomentował : 
Zamykanie szkół jest skutkiem mało przemyślanej reformy oświaty w wyniku której potworzono gimnazja. Próbowano ten krok częściowo naprawić posyłając sześciolatki do szkoły - i tu znowu niewypał...
76. Dodane przez ekonom, w dniu - 10-02-2015 22:40 0 0
17 000 koszt jednego dziecka??? to więcej niż zarabia netto wielu rodziców !!! :( o ile w ogóle zarabiają
77. Dodane przez stojący z boku, w dniu - 10-02-2015 22:48 0 0
Były Przewodniczący Rady Gminy Lipno Czesław Fedyk ze swoim blogerem z Wilkowic dawno domagali się oszczędności w oświacie. Krytykowali Karmińskiego za brak działań. Teraz chyba są zadowoleni. 
A tak swoją drogą większość nauczycieli w Górce jest z Leszna. A poza tym łatwo osiągać wyniki z 5 uczniów w klasie.
78. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 10-02-2015 23:23 0 0
Wiele hałasu o nic. Dzieci trafią do ładnej, zadbanej szkoły i wreszcie znajdą się w normalnych grupach rówieśniczych. Bo w 5 uczniów w klasie, to nawet pobawić się nie mogą. Po połączeniu tych dwóch najmniejszych szkół, wciąż będą to niewielkie klasy. Ale bliższe normalności. Połączenie, to doskonały pomysł.
79. Dodane przez zasłużony gminy Lipno, w dniu - 11-02-2015 00:25 0 0
Zapraszam na sesję 12.02.2015 r. 
Oby kaszt dowozu dzieci i utrzymanie gimbusa nie przekroczyły oszczędności z zamknięcia szkoły. 
No i skoro jest szkoła to jest nieruchomość i kto na niej się uwłaszczy?
80. Dodane przez Wietrzysko, w dniu - 11-02-2015 00:31 0 0
Po co zamykać jak gmina planuje wpływy z podatków z wiatraków na Karolewku ? 
Już 12-ego głosowanie na radzie w tej sprawie. 
 
Jak szkoła z Torunia chce darmowe wykłady zrobić w terenie to zgoda wszystkich rodziców potrzebna twierdzi Kluzik a jak szkołę zamknąć to o zgodę rodziców nikt nie pyta.
81. Dodane przez Kij w mrowisku, w dniu - 11-02-2015 01:42 0 0
Do komentarza 50: Oddacie, oddacie! Może z walką, ale oddacie! Zwłaszcza, że (zasadniczo) nie macie nic do gadania, bo szkoła nie jest Wasza! Wasz nie jest ani budynek ani instytucja, która w nim się znajduje. Coś mi się wydaje, że niektórym się w główkach poprzewracało i tak się przyzwyczaili brać (za darmo!), że nawet szkołę by chętnie sobie zawłaszczyli!  
Przyjmijcie ludziska do wiadomości, że większość mieszkańców tej gminy nie ma ochoty utrzymywać szkoły dla garstki Waszych dzieci! 
Oczywiście - bardzo dobrze jest dostawać prezenty samemu w zamian nic nie dając! Można się do tego łatwo i szybko przyzwyczaić. Dobrze byłoby móc utrzymywać rodzinę z gminnego zasiłku i z pomocy ludzi o wielkich sercach. Każdy by tak chciał! Dobrze byłoby również mieć szkołę po ręką i jeszcze służbę na posyłki... 
Niestety z pustego i Salomon nie naleje! Spójrzcie na siebie - ile dajecie do gminnego budżetu, a ile z niego chcielibyście wyjąć? Czy tak trudno jest zrozumieć, że nawet jeśli gmina miałaby pieniądze to utrzymywanie szkoły w Górce Duchownej i tak nie miałoby sensu i byłoby z ekonomicznego punktu widzenia po prostu głupie! Fakt posiadania pieniędzy wcale nie usprawiedliwia wyrzucania ich w błoto ani wydawania ich w bezmyślny sposób. Większość mieszkańców naszej gminy popiera pomysł likwidacji szkoły w Górce i dopóki Wójt będzie słuchał głosu większości to może być spokojny o swoje stanowisko!
82. Dodane przez d-h, w dniu - 11-02-2015 08:05 0 0
Moim zdaniem należy zamykać takie małe szkoły, choć niewątpliwie maja sporo zalet. Niż demograficzny oraz wysokie koszty utrzymania szkoły to argumenty, które przemawiają za likwidacją. Z tego co wiem to żaden nauczyciel nie straci pracy. I jeszcze jedna ważna informacja: budynek, gdzie się mieści szkoła nie jest własnością Gminy Lipno. Właścicielem jest spółdzielnia rolnicza w Gorce Duchownej. Ktoś się oburza z tytułu oszczędności: jasne, że będą i bardzo dobrze, można je przeznaczyć na drogi, chodniki oraz inne wydatki niezbędne dla bezpieczeństwa mieszkańców, w tym także dla mieszkańców Górki Duchownej. Jestem za likwidacją szkoły w Górce Duchownej.
83. Dodane przez marcyś, w dniu - 11-02-2015 09:34 0 0
nie ma Lipno szczęścia do wójtów
84. Dodane przez zuza, w dniu - 11-02-2015 10:54 0 0
popieram 71 i 73!!!
85. Dodane przez KB, w dniu - 11-02-2015 11:03 0 0
Obowiązkiem odpowiedzialnych władz jest podejmowanie także, a może przede wszystkim, trudnych decyzji.  
 
Utrzymywanie szkoły, w której w każdej klasie jest ok. 10 dzieci jest luksusem, na który gminy Lipno zwyczajnie nie stać. Nierentowne placówki muszą być zamykane m.in. po to, żeby zapewnić środki na funkcjonowanie innych szkół. Nie może dochodzić do takich sytuacji, że dokłada się do szkoły w Górce kosztem materiałów dydaktycznych np. dla szkoły w Lipnie.  
 
Poza tym nikt tych dzieci nie pozostawia samych sobie. Trafią do ładnej szkoły, gdzie będą miały wszystko zapewnione.
86. Dodane przez Rafi, w dniu - 11-02-2015 11:25 0 0
Ja bym chciał pracować w urzędzie gminy Lipno. Takiej dużej kasy w okolicy żadna firma nie oferuje. 
Pierwsze zarządzenie wójta w tej kadencji to:kierownicy urzędu mogą zarabiać do 14 tys. miesięcznie. Brak słów
87. Dodane przez załamany, w dniu - 11-02-2015 11:28 0 0
Szkoła to nie fabryka, z definicji jest nierentowna, troska o edukację dzieci to jedno z zadań gminy. Zawiódł mnie Pan, Panie wójcie.
88. Dodane przez Mieszkaniec gminy KRZYWIŃ, w dniu - 11-02-2015 13:45 0 0
Pan Karmiński swego czasu z ówczesnym burmistrzem też chciał zamknąć jedną ze szkół w gminie Krzywiń ( bo też gmina "by zaoszczędziła") ale myśmy sobie nie dali. Jednym słowem jest On z tego znany. Dobrze że już Go nie ma w naszej gminie.
89. Dodane przez rodzic, w dniu - 11-02-2015 14:18 0 0
Likwidacja małej szkoły, bez odpowiednich warunków do rozwoju dzieci, to jedyne rozwiązania. Popieramy.
90. Dodane przez Do załamanego 87, w dniu - 11-02-2015 14:26 0 0
Jaka troska o edukację? Przecież dzieciom nikt nie odmawia edukacji! Ty gościu nie rozumiesz tego co czytasz albo nie rozumiesz tego co piszesz! Dzieci pójdą do innej szkoły, a gmina zaoszczędzi pół miliona rocznie i mam nadzieją, że stanie się to jak najprędzej!
91. Dodane przez Demokracja, w dniu - 11-02-2015 15:44 0 0
Jak odwołać wójta: 
Odwołać wójta wybranego w drodze demokratycznych wyborów można na kilka sposobów. 
Odwołanie na wniosek wyborców 
 
Z inicjatywą zorganizowania referendum w sprawie odwołania wójta mogą wystąpić również mieszkańcy gminy. 
Inicjatorem może być: 
"grupa pięciu obywateli, którym przysługuje prawo wybierania do rady gminy, 
"statutowa wójta:struktura terenowa partii politycznej działająca w danej gminy, 
"organizacja społeczna posiadająca osobowość prawną, której statutowym terenem działania jest co najmniej obszar danej gminy. 
 
Inicjatorzy referendum powiadamiają pisemnie o zamiarze wystąpienia z inicjatywą ludową wójta oraz komisarza wyborczego i w terminie 60 dni od powiadomienia zbierają podpisy wyborców ją popierających. 
60-dniowy termin na zebranie podpisów mieszkańców gminy popierających inicjatywę referendum nie może być przedłużony.  
 
Aby referendum mogło zostać zorganizowane, inicjatywę musi poprzeć co najmniej 10% osób uprawnionych do głosowania 
 
60-dniowy termin na zebranie podpisów mieszkańców gminy popierających inicjatywę referendum nie może być przedłużony.  
Aby referendum mogło zostać zorganizowane, inicjatywę musi poprzeć co najmniej 10% osób uprawnionych do głosowania. 
 
Wniosek wraz z zebranymi podpisami mieszkańcy składają komisarzowi wyborczemu. Komisarz wyborczy wydaje postanowienie o przeprowadzeniu referendum lub odrzuceniu wniosku mieszkańców nie później niż w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia. 
 
Postanowienie o przeprowadzeniu referendum jest wydawane, gdy wniosek spełnia wymogi formalne oraz nie prowadzi do rozstrzygnięć sprzecznych z prawem. 
Komisarz wyborczy w postanowieniu o przeprowadzeniu referendum decyduje o terminie referendum. 
Na postanowienie komisarza wyborczego odrzucającego wniosek o przeprowadzenie referendum przysługuje skarga do sądu administracyjnego. 
 
Referendum 
Głosowanie za odwołaniem wójta powinno odbyć się w dzień wolny od pracy w ciągu 50 dni, co do zasady, od opublikowania postanowienia komisarza o przeprowadzeniu głosowania w wojewódzkim dzienniku urzędowym. 
Referendum jest ważne, jeżeli udział w nim wzięło nie mniej niż 3/5 liczby biorących udział w wyborze odwoływanego wójta. Wójt zostanie odwołany, gdy spośród ważnych głosów więcej będzie za odwołaniem niż przeciw.
92. Dodane przez nieważne, w dniu - 11-02-2015 15:46 0 0
Dla niewtajemniczonych powiem tyle,że szkoła przede wszystkim utrzymuje się ze środków pozyskiwanych przez Radę Rodziców, przez organizowanie chociażby zabaw dochodowych, kiermaszy itp...i te pieniądze są przekazywane na potrzeby szkoły i niech gmina się nie ośmiesza mówiąc nieprawdę, że tyle łoży, bo nic nie daje i nie dawała na remonty czy pomoce...i powiem tyle, że patologią gminy jest niewiedza w pozyskiwaniu środków...najłatwiej jest coś zamknąć i mieć jeden problem z głowy,by załatać jedną z dziur budżetowych...widzę,ze w dobie XXI wieku panuje ciemnogród...i powiem tyle,ze tak ZACOFANEJ gminy to nigdy nie spotkałam,ale cóż tu dumać...widać,że pan Karmiński i jego elita nie kończyli szkoły typu GÓRKA DUCHOWNA, w której mieliby prawie indywidualny tok nauczania i otrzymaliby fundamenty na przyszłość, nauczyliby się myśleć, mieć wyobraźnię, a nie tylko w kółko powtarzają to samo co ktoś napisał jakby mieli mały zasób słownictwa...tylko współczuć takiej płytkości umysłu....
93. Dodane przez POkraka, w dniu - 11-02-2015 15:46 0 0
1000 szkól do likwidacji na 8-lecie niRządów PO!!! Urra! urra!, urra!
94. Dodane przez zadowolony, w dniu - 11-02-2015 16:19 0 0
Bardzo dobrze że zamyka te małe grajdołki jeszcze powinien zamknąć szkołę w Goniembicach po co utrzymywać tak drogie etaty niepotrzebnych "dyrektorów" szkół.
95. Dodane przez rodzic, w dniu - 11-02-2015 17:39 0 0
Osoba zasiadająca na takim stanowisku powinna dbać o dobro w Gminie które już jest a nie niszczyć je.Panie Wójcie może by tak pan ze swoją radą zaczęli szukać oszczędności od góry i tak w pierwszej kolejności zacząć od Pana pensji,bo niestety 12000zł. to przegięcie.
96. Dodane przez Karol, w dniu - 11-02-2015 17:39 0 0
Proponuję, aby mieszkańcy Górki Duchownej założyli spółdzielnię, wykupili budynek i z własnych pieniędzy go utrzymywali. Dzieci z innych wiosek muszą dojeżdżać i nie ma z tym problemu. Gdyby jeszcze poziom nauczania był na naprawdę wysokim poziomie, ale z tego co się orientuję to wyniki są tylko na papierku, bo nauczyciele ratują własną skórę, a kiedy przychodzi rzeczywistość i dzieci przechodzą do gimnazjum okazuje się nagle, że są duże braki wiedzy, które nauczyciele muszą później nadrabiać. że też nie ma problemu z tym, że dzieci muszą do gimnazjum dojeżdżać.
97. Dodane przez obserwator, w dniu - 11-02-2015 17:54 0 0
Panie Wójcie- skoro lokalna społeczność na czele z obecną panią dyrektor tak bardzo jest przekonana o celowości utrzymania obecnej szkoły, to dlaczego jak to czyni wiele gmin w kraju w podobnych przypadkach nie przekaże prowadzenia tej szkoły miejscowej organizacji społecznej. Wtedy nie obowiązuje Karta Nauczyciela, a wyłącznie Kodeks pracy, inaczej kształtuję się koszty, a o ich poziom dba miejscowa organizacja społeczna.Warto spróbować i wtedy przekona się Pan jak bardzo faktycznie i to niektórym osobom zależało na tym, aby gmina robiła takie prezenty wybranym.
98. Dodane przez Mieszkanka Gorki D., w dniu - 11-02-2015 19:16 0 0
Jestem za zamknięciem szkoły w Górce, powinni ponownie otworzyć w Sulejewie. Wójtowi to dajcie już spokój.
99. Dodane przez Demokracja, w dniu - 11-02-2015 20:33 0 0
Władza działająca przeciw wyborcom powinna być odbierana! Na tym polega demokracja. Wpisz w przeglądarkę "jak odwołać wójta"
100. Dodane przez komentarz 42, w dniu - 11-02-2015 20:52 0 0
a jak podatki z Górki Duchownej i innych mniejszych miejscowości ida na remontowanie lipna i wilkowic to tego nie widzisz
101. Dodane przez do komentarza 63, w dniu - 11-02-2015 21:01 0 0
w Górce niby jest mało dzieci ale np w goniembicach też jest podobna liczba dzieci i jakie mają wyniki policja do uczniów z górki też nie musza przyjeżdzać tak jak do innych szkół
102. Dodane przez , w dniu - 11-02-2015 21:04 0 0
do komentarza 77 jak pana dzieci chodziły do szkoły to panu odpowiadało a teraz nie
103. Dodane przez mieszkanka lipna, w dniu - 11-02-2015 21:17 0 0
nie pozwólcie zamknąć szkoły bo teraz w Górce a za kilka lat pojdzie nastepna szkoła do zamkniecia np w goniembicach ludzie chcecie tego
104. Dodane przez Reformator w dn. 11.02.2015 r., w dniu - 11-02-2015 21:40 0 0
Prawdą jest ,że w perfidny sposób oszukali mieszkańców Gorki; Kierownik Administracyjny Urzędu Gminy wspólnie z dwoma Radnymi namaszczonymi przez siebie samego. Reforma będzie skuteczna tylko wtedy jak zostaną zamknięte szkoły w Górce i Goniembiczch oszczędności rzędu 2 mln. zł. Przewożenie dzieci z Gorki do Goniembic zamiast do Lipna mógł zaproponować człowiek , który już 4 lata buduje kible w parku w Lipnie.Co się zaś tyczy Pani Dyrektor to broni swoich 100 tyś. rocznego dochodu , a nie dzieci . Nie dajcie się zwieść tą grą pozorów.
105. Dodane przez Miriam, w dniu - 11-02-2015 23:13 0 0
W urzędzie etaty jak w Moskwie dożywotnie. 
A wybory to ściema. 
Cała Europa i Azja na Bronka głosować będzie w imię pokoju. 
A szkoła ? 
Po co jak liczenie ręczne. 
Nawet nie na liczydle.
106. Dodane przez Do komentarza 92, w dniu - 11-02-2015 23:20 0 0
Większych bredni w życiu nie czytałem!
107. Dodane przez ks, w dniu - 12-02-2015 00:10 0 0
Panie Wójcie jeszcze będą panu dziękować. Cieszę się, że Pan jest naszym wójtem, na takiego człowieka gmina czekała wiele lat.
108. Dodane przez kiszka, w dniu - 12-02-2015 08:15 0 0
Niż demograficzny widać gołym okiem od wielu lat a działań władz lokalnych nie było. Dzieci więcej nie będzie, a większość z tych która tam jest po kolejnych stopniach edukacji nie wróci, bo do czego Drodzy Państwo? Tak naprawdę nasze małe gminy pomalutku się unicestwiają! Nie ma tam żadnych firm, rocznie nowych powstaje niewiele (głównie powstają w oparciu o dotacje i mały zus) i podobna ilość firm się likwiduje, tylko tu trzeba dodać jeszcze frustrację ludzi, którzy wierzyli w swój sukces i przegrali zarówno z rynkiem, ale głównie a państwem. Więc z czego mają być dochody gmin? Dzieciaki zdolne idą na studia do Poznania lub Wrocławia i tam z reguły zostają. Tam też jest niż demograficzny, więc miejsca są. Dzieciaki przedsiębiorcze wyjeżdżają na zachód, tam też nie ma kto robić, tu młode dziewczyny nie chcą mieć dzieci, tam rodzą po 2 a nawet 3. Zresztą sami wmówiliśmy tym dzieciom, że jak będą się uczyły, będą miały lepiej. Nie łudźmy się, nie zatrzymamy tego procesu, to już leci jak lawina. Pytanie co w takich małych gminach zostanie? Czym te magistraty rozrośnięte administracyjnie będą się zajmować, kiedy polikwidujemy wszystko? Może i tu należałoby poszukać oszczędności. A społeczeństwo nam się starzeje właśnie w tych małych ośrodkach szybciej niż w większych aglomeracjach. Więc lepiej nie będzie.
109. Dodane przez zizi, w dniu - 12-02-2015 09:34 0 0
mam nadzieję, że za te 750 tysięcy oszczędności w górce i w ogóle całej gminie porobią drogi niczym A4. ale chyba nie warto się łudzić. zaraz się okaże ze oszczędności poszły na premie dla urzędu za słuszne decyzje i udaną współpracę. zal dupe ściska.
110. Dodane przez doda, w dniu - 12-02-2015 09:37 0 0
Dziekujemy PO za dobrobyt i możlliwosc edukacji w naszym kraju !!!!!!!!!!
111. Dodane przez wacek, w dniu - 12-02-2015 11:56 0 0
No i co takiego się stanie,że dzieci z Górki będą dowożone do Goniembic?Tak gwoli prawdy w szkole w Goniembicach jest jednak więcej uczniów niż w Górce i budynek jest gminny a nie jakiejś spółdzielni jak w Górce.Przecież to nie jest koniec świata,tylko parę kilometrów,a warunki o niebo lepsze niż w Lipnie,gdzie już szkoła pęka w szwach.Samych pierwszych klas już są trzy!A mury nie są z gumy!
112. Dodane przez tom, w dniu - 12-02-2015 15:50 0 0
mam nadzieję że zamkną tą szkołę nie może reszta gminy dotować 50 dzieci- a dlaczego pani dyrektor i jej nauczyciele nie chcą założyć z rodzicami stowarzyszenia i przejąć szkoły? bo by nie pracowali na karcie nauczyciela i nie zarabiali takiej kasy a to dobro dzieci w ich wykonaniu to ściema chodzi im tylko o kase i cieplarniane warunki
113. Dodane przez XXX, w dniu - 12-02-2015 16:20 0 0
Likwidacja szkoły, wyburzenie budynku PKP, jeden autobus dziennie do miasta i żadnych perspektyw w tej miejscowości.Żal mieszkańców. Dobrze, że chociaż jeden sklep jest, bo czasami nawet chleba nie mieliby gdzie kupić. To jest dwudziesty pierwszy wiek. A pewnie i niedługo przedszkole też zlikwidują.
114. Dodane przez Zenon do XXX z kom, 113, w dniu - 12-02-2015 17:59 0 0
Jaki autobus do miasta? Może autobus widmo? Masz dane z czasów Gierka! Autobus nie jeździ już od lat!
115. Dodane przez przedszkole, w dniu - 12-02-2015 19:32 0 0
panie wójcie jeszcze przedszkole w gorce zlikwidowa cpopieram pana
116. Dodane przez szkoła w goniembicach, w dniu - 12-02-2015 19:35 0 0
trzeba zlikwidować szkołę koniecznie w Goniembicach 
chcieliście Karmińskiego to gęby zamknać i słuchać działacza PO no i koniecznie podnieść pensje wójtowi
117. Dodane przez do komentarza 106, w dniu - 12-02-2015 20:34 0 0
Boś też zacofany jak włodarze...żal;(
118. Dodane przez zal, w dniu - 12-02-2015 22:21 0 0
Tak najlepiej zamknijcie jeszcze stacje kolejowa, wycofajcie autobusy i całkiem wylaczcie wioskę od świata!! Żałosne i przykre..
119. Dodane przez xxx, w dniu - 12-02-2015 22:32 0 0
Dobre posunięcie. Może budżet oświatowy wreszcie trochę odsapnie.
120. Dodane przez Do komentarza 117, w dniu - 12-02-2015 22:52 0 0
Szkoła w Górce Duchownej nie jest finansowana z jakichś zbiórek - to wierutna bzdura! Ze zbiórek uzyskuje się marne grosze, więc głupot nie wypisuj! Według Ciebie poziom nauczania szkoły jest bardzo wysoki, a ja twierdzę, że z tym wysokim poziomem to tylko propaganda! Spójrz na siebie - czy piszesz jak ktoś kto skończył wybitną szkołę? Czy jesteś tak elokwentna, kulturalna i taktowna jak absolwentka wybitnej uczelni? Jakie otrzymałaś "fundamenty"? Marne jakieś, niestety! 
Osobiście nie znam nikogo z Górki Duchownej, kogo mógłbym zaliczyć do wybitnie mądrych ani wybitnie wykształconych! Trudno Wam nawet znaleźć kandydata na radnego! Radni w Górce sami się wybierają! Chciałbym móc zajrzeć do głów tych samowybierających się Radnych - mam mocne podejrzenie, że w głębi duszy zgadzają się z decyzją Rady, ale nie chcą (i nie muszą) się do tego przyznawać!
121. Dodane przez KN, w dniu - 13-02-2015 14:51 0 0
Smutna prawda jest taka, ze trzeba to było zrobić już kilka lat temu. Tej gminy nie stac na takie koszty. 
 
Brawo za odważną decyzję.
122. Dodane przez ABC, w dniu - 13-02-2015 14:52 0 0
Dzieci będą chodzić do innej ładnej szkoły, a gmina zaoszczędzi sporo kasy. Moim zdaniem to dobra decyzja.
123. Dodane przez Zasłużony gminy lipno, w dniu - 13-02-2015 17:18 0 0
Kpiarz z ciebie dostojny. 
Będą chodzić do szkoły w której pani dyrektor zajmuje się pisaniem powieści o moherowych beretach ,jest za handlem w niedzielę mając jednocześnie problem z przymusem brania udziału w uroczystościach państwowych w dniu wolnym od pracy. 
Ale często udziela wywiadów do lokalnej prasy. 
 
Zamykanie szkoły w asyście policji. 
Jaka to odwaga? 
 
Wójt mógł choć zaproponować załóżcie stowarzyszenie . 
My jako gmina dofinansujemy. 
 
Mnie osobiście nurtuje pytanie co z siedzibą szkoły??? 
Bo? 
W Wilkowicach w byłej szkole  
a) jest restauracja Dworek  
b) piekarnia ( z dobudowaną szopą jak mógł  
konserwator zabytków na to pozwolić skoro dom nauczyciela musiał być kryty dachówką ) 
c) dom księdza emeryta niesłusznie zwany nie wiedzieć czemu pastorówką ( pałac Stablewskich) 
 
Co by zadowolić antyklerykałów dodam jeszcze ,że 
był jeszcze dom parafialny ( klub rolnika) jego największą winą było to , że swego czasu spotykali się tam Piłsudczycy i pewnie z obawy przed tym został sprzedany przy aprobacie biskupów niestety. 
 
To przykre ale kto zyska na sprzedaży?!
124. Dodane przez obserwator Lipno, w dniu - 13-02-2015 18:54 0 0
Dlaczego nie ma artykułu z sesji oraz rankingu, był bardzo ciekawy zwłaszcza jak widziałem profanacje sztandaru szkolnego .Dyr szkoły powinna podać się do dymysji za to.
125. Dodane przez rysko, w dniu - 13-02-2015 21:44 0 0
dodane do 120 
Widocznie nie znasz mieszkańców Górki Duchownej, większość z nich jest po studiach,zajmują odpowiedzialne stanowiska, zdobyte w następstwie wiedzy pozyskanej między innymi własnie w Szkole Podstawowej w Górce Duchownej. Zachęcam do większej wstrzemięźliwości w słowie pisanym.
126. Dodane przez BLANKA, w dniu - 14-02-2015 12:38 0 0
do 120 
Moim zdaniem nie trzeba kończyć wybitnej uczelni, być wybitnie wykształconym...żeby być mądrym...Mądrość nie jest tylko wyznacznikiem, który potwierdza się jakimś papierkiem ukończonej uczelni...mądrość jest pojęciem wieloznacznym...istnieje jeszcze coś takiego jak inteligencja emocjonalna,wrażliwość,empatia i szacunek...te wartość,które nie są wdrażana na etapie małego dziecka niestety w przyszłości zanikają...i prowadzą do znieczulicy i uprzedmiotowienia innych żyjących obok osób...
127. Dodane przez ..., w dniu - 14-02-2015 13:24 0 0
Pięknie;)...Potwierdzam komentarz 126!Skończyłam 4 kierunki,jestem w trakcie robienia 5...i co z tego..indeksy leża w szufladzie z papierkiem magistra czy z napisem doktora nie chodzę na czole...jestem człowiekiem jak inni...nie obwieszczam się tym kim jestem, bo skończyłem to i to? Wybitną uczelnię?Która można nazwać wybitną?Pojęcie względne..Wybitnie wykształcony?Czyli kto?Dla mnie to nie ważne...ale ważny jest stosunek do drugiego człowieka i przede wszystkim PRAWDA...
128. Dodane przez do komentarza 127, w dniu - 14-02-2015 17:20 0 0
Przede wszystkim PRAWDA! Tu się zgodzę - bo prawda jest taka, że dopłacanie do szkoły w Górce nie ma żadnego sensownego uzasadnienia i szkołę należy zamknąć!
129. Dodane przez Do komentarza 125, w dniu - 14-02-2015 17:28 0 0
Ależ znam mieszkańców Górki doskonale i wiem, że większość z nich nie kończyła wyższych uczelni! Zastanawiam się dlaczego takie bzdury wypisujesz? Kpisz sobie może? 
Zapewniam wszystkich, że na palcach dwóch rąk mogłabym policzyć tych mieszkańców Górki, którzy "zajmują odpowiedzialne stanowiska, zdobyte w następstwie wiedzy pozyskanej między innymi własnie w Szkole Podstawowej w Górce Duchownej" 
Wypisujesz żałosne brednie - niestety!
130. Dodane przez do komentarza 128, w dniu - 15-02-2015 15:51 0 0
Prawda TAK..której niestety brakuje włodarzom;(Nie orientują się nawet ile osób jest w klasach w Górce...Przyslali papierki do rodziców z bredniami ilościowymi osób w klasach...wstyd 
Wystarczyłoby bardziej zainteresować się szkołą, a potem liczbami...ale jak zawsze od dupy strony zaczynają wszystko...
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Hala produkcyjno-usł... Leszno 9000
Posiadam garaż do wy... Leszno 350
Dom w świetnej lokal... Wilkowice 499000
Osiedle lniane?rosza... Leszno 434532
Osiedle lniane ? ros... Leszno 8340
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj