Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Kwadrans samorządowy arrow Spór prezydentów o Goplanę

Borowiak: zniechęcono inwestora. Malepszy: zostaliśmy "objechani"

Spór prezydentów o Goplanę

02.07.2015. Radio Elka, Jarek Adamek

(fot. Jarek Adamek)
Niezwykły przebieg miał ostatni Kwadrans Samorządowy w Radiu Elka. Spotkali się w nim obecny prezydent Łukasz Borowiak oraz jego poprzednik Tomasz Malepszy, którzy dyskutowali o rezygnacji z budowy Galerii Goplana. Zdaniem Borowiaka za decyzję w dużej mierze odpowiedzialne są poprzednie władze miasta. Malepszy bronił się zapewniając, że dołożono wszelkich starań, by galeria powstała, a winę za niepowodzenie ponosi inwestor.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
W ubiegłym tygodniu poinformowaliśmy o ostatecznej decyzji jednego z najbogatszych Polaków Dariusza Miłka, który zrezygnował z budowy Galerii Goplana przy ul. Królowej Jadwigi. Zakomunikował to podczas spotkania z prezydentem Łukaszem Borowiakiem, a głównym powodem wycofania się z Leszna miał być brak życzliwości wobec inwestycji ze strony ówczesnych władz miasta.

Więcej szczegółów na temat spotkania Borowiak zdradził podczas Kwadransa Samorządowego. -Było mi bardzo przykro, kiedy mówił, że w Lesznie nie ma dobrego klimatu dla biznesu; w dodatku jego opinia bardzo liczy się w środowisku - mówił prezydent. Zdaniem Dariusza Miłka władze Leszna od początku torpedowały jego inicjatywę, preferując inwestycję w Galerię Leszno. -Jeden z leszczyńskich przedsiębiorców miał mu już na samym początku powiedzieć: „ty tej galerii nie wybudujesz” i rzeczywiście tak się stało, zgoda na budowę Goplany została wydana dopiero po sprzedaniu Galerii Leszno - mówił Borowiak.

Były prezydent Tomasz Malepszy oponował przeciwko takiemu stawianu sprawy. -Dziwię się, że pan prezydent Borowiak tak łatwo ulega opowieści pana Miłka - powiedział - pan Miłek stracił trzy lata na decyzję, czy budować czy nie. Malepszy zapewnił, że miasto dołożyło wszystkich starań, by umożliwić postawienie Goplany. -Do pewnego momentu Miłek chciał budować, potem stracił zapał - mówił - można powiedzieć, że nas zwyczajnie „objechał”. -Dyskutowaliśmy o tym w kadencji 2006-2010, teraz mamy rok 2015, ile inwestor miał czekać? - wyliczał Borowiak.

Malepszy uważa, że krytyka obecnego prezydenta ma kontekst polityczny. -Obiecał pan w kampanii, że rozwiąże problem, teraz szuka pan argumentów - mówił do Borowiaka. -Przez siedem czy osiem lat nie zrobiono nic, a zezwolenie wydano w momencie, gdy inwestorowi skończyły się szanse na unijne dofinansowanie i wygasły umowy z najemcami - odpowiadał prezydent - w tym czasie inne leszczyńskie obiekty handlowe dostawały bez problemu zgodę na budowę czy rozbudowę.

 
Komentarze (72)
1. Dodane przez miłego dnia, w dniu - 02-07-2015 12:45
dzieki Tomek! pozdrawiam Waldek 
 
skapneli sie ale teraz juz po ptakach tzn maja je na swojej Goplanie a my mamy... oj mamy i dobry humor
2. Dodane przez Boczek, w dniu - 02-07-2015 12:59
Śledząc informacje na temat galerii a zwłaszcza w małych miastach bez dużego przemysłu można było spodziewać się że ta galeria nie powstanie. Dobra koniunktura skończyła się 2-3 lata temu i dzisiaj coraz trudniej wypracować zysk w galeriach. Wystarczy mieć kogoś znajomego w dowolnym sklepie w dowolnej leszczyńskiej galerii to powie nam że z roku na rok jest coraz gorzej. Inwestor zapewne to wiedział i dlatego dał sobie spokój z galerią. Bo co niby miałoby w niej być? Sklepy te same co w GL lub na Manhattanie? Bez sensu. Sklepy z ekskluzywnymi i drogimi produktami? Raczej nie bo Leszno to za mały rynek na takie towary a kto ma prawdziwe pieniądze i tak pojedzie np do Starego Browaru. Nie ma co płakać za galerią bo nie jest ona niezbędna. Lepiej aby do Leszna zawitał naprawdę dobry pracodawca i dał ludziom zarobić godziwe pieniądze a chętni na budowę galeri sami się znajdą.
3. Dodane przez rel, w dniu - 02-07-2015 13:21
Ciekawe co Miłek obiecał Borowiakowi ?, Kolejny temat zastępczy (po lodowisku). Oby tak dalej i życzę sukcesów :)
4. Dodane przez Kasia, w dniu - 02-07-2015 13:23
Niestety, ale prawda boli. Poprzednia opcja rządząca czyli SLD + prezydent T.M. skutecznie wyforowali Galerię Leszno jednoczesnie rzucając kłody pod nogi Galerii Goplana. A to brakiem planu zagospodarowania przestrzennego, potem brakiem pozwolenia na budowę, potem brakiem opinii środowiskowej itd. Niech teraz poprzedni rządzący wymyślą coś na swą obronę, bo normalnie ludzie mają dosyć odwracania kota ogonem. 
Przez brak tej GG będzie niestety cierpieć i leszczyńska Starówka, na którą już tyle ludzi nie zajrzy. Tu byłyby piękne obiekty, kino, parkingi. A pozostał jedynie staw z kaczkami. Wstyd !
5. Dodane przez leszczyniak, w dniu - 02-07-2015 13:25
O Galerii Goplana słyszałem od dawna, natomiast Galeria Leszno wyskoczyła jak Filip z konopi. Nie ma to jak wyprowadzić cały handel ze środka miasta na obrzeża, a później rozkładać ręce. Byłaby Galeria w środku miasta to i rynek by odżył. Wstyd Panie Tomaszu. Zastanawiam się, jak Pan chodząc po Lesznie jest w stanie spojrzeć ludziom w oczy??
6. Dodane przez tt, w dniu - 02-07-2015 13:40
Trzeba mieć naprawdę tupet by tam kłamać, zero honoru, zero moralności, miernota intelektualna w żywe oczy łże. Pamięta chociaż jak schował plan zagospodarowania przestrzennego na sesji? Brak słów, gratuluje wyborcom tego komuszka, mam nadzieję, że jesteście zadowoleni, że takie coś piastowała przez 16 lat taką fukncję.
reklama
7. Dodane przez Demon, w dniu - 02-07-2015 13:55
Panie Malepszy, inne obiekty dostawały zgodę, bo nie stanowiły realnego zagrożenia dla Galerii Leszno. Galeria Leszno i Goplana to ta sama kategoria obiektów więc właściciele Galerii Leszno blokowali jak mogli budowę Goplany. Dzięki temu mamy teraz piękny staw w centrum miasta. Zróbmy z niego taki nasz leszczyński Central Park.
8. Dodane przez Maxi Kaz, w dniu - 02-07-2015 13:57
Ale pan prezydent Bartkowiak obiecał nam galerię. To było krótko po jego zaprzysiężeniu. Czytałem o tym nawet na elka.pl. Obiecał i słowa nie dotrzymał..
9. Dodane przez lody, w dniu - 02-07-2015 14:01
na lodowisku P. Pawlaczyk chciał wyślizgać TM i wyślizgali się obydwoje. polityka i kasa rządzą miastem. Wyborcy ćmoki tylko potrzebni i ważni przed wyborami. Obłuda polityków obrzydliwa. W Goplanie też prywatne interesy biznesmenów z Gronowa.
10. Dodane przez ekonomista, w dniu - 02-07-2015 14:14
kiedy Miłkowi zostanie odebrana działka za złamanie umowy? czy Leszno stać by jakiś cwaniak z Lubinia trzymał sobie wielki plac w Lesznie jako lokatę kapitału na zasadzie ziemia jeść nie woła? :(
11. Dodane przez noname, w dniu - 02-07-2015 14:15
przecież każdy widział że jest blokowana ta budowa ze względu na p. Ciesiółkę który wybudował Galerie a żeby na niej nie stracić to ją sprzedał i wtedy dopiero zgoda była na drugą galerię.. układy, układziki..
12. Dodane przez fifi, w dniu - 02-07-2015 14:18
chwila,chwila tu sa zaniedbania bo jeśli miasto sprzedaje działke z góry jest ona obwarowana przepisami co i kiedy należy na niej wykonać trzeba sie zagłębić czy była tu sytuacja jasna i czysta bo jeśli nie to wiadomo co sie za tym kryje tej sprawie należy się dogłębnie przyjrzeć a nie łazić po radiach i sie szarpać
13. Dodane przez hh, w dniu - 02-07-2015 14:19
Tonący brzydko się chwyta.Panu B. puszczają nerwy bo widzi, że nie tak prosto jest cos zrealizować. Duzo łatwiej obiecać i w tym drugim zdobył pewną sprawność. Mijają jednak kolejne miesiące i pewne sprawy sa nadal nierozwiazane. Po wakacajach juz tylko moment do okragłego roku sprawowania rządów. I co? Ano i nic. Dlatego pan B robi sie coraz bardziej agresywny i nieelegancki. Teraz jeszcze jest czas, że może zrzucic winę na poprzedniego prezydenta. Za pare miesięcy juz tego komfortu nie będzie miał i za swoją nieudolnośc będzie musiał płacić sam.
14. Dodane przez pj, w dniu - 02-07-2015 14:26
i tym sposobem mamy mini-galerię (jeszcze w budowie) na Zatorzu i znów handel daleko od centrum, a teraz znów płacz kupców ze Starówki - trzeba było się wtedy zastanowić a nie używać wpływów by nie budowali
15. Dodane przez Kid, w dniu - 02-07-2015 14:28
Mniej więcej w jednym czasie mówiło się o 3 galeriach, bo jeszcze miała powstać Plaza w dawnych młynach. I w centrum (Goplana) i przy młynach dokonano wyburzeń i wykwaterowań, które miały stanowić początek prac przy tych dwóch galeriach. Galerię Leszno wybudowano praktycznie w dziewiczym terenie. Nie było przeszkód terenowych ani przeszkód ze strony władz. Inwestorzy tego obiektu otrzymali priorytet od samego początku. Kamień węgielny też wbudowano przy odpowiedniej oprawie. No ale budowali sami swoi. Oczywiście pomijam tu fakt czy była i jest potrzeba istnienia w Lesznie kilku galerii handlowych. Istotne jest zróżnicowane podejście do potencjalnych inwestorów. To mniej więcej to samo co z robotami drogowymi w Lesznie, o których już wielokrotnie pisano.
16. Dodane przez Pytia, w dniu - 02-07-2015 14:36
Ojców dziury w sercu miasta jest kilku. 
Na pewno rację miał Piotr Olejniczak kiedy w 207 r. przewidział tą sytuację z która mamy do czynienia dziś - pytanie skąd o tym wiedział? 
Uważam , ze zarówno Pan Ciesiółka jak i Pan Jessa byli przede wszystkim zainteresowani swoja kasa a nie rozwojem miasta. 
Pan Gołdyn tez pięknie mówił lecz widział jedynie obronę własnego interesu na tyle elastycznie, że od razu polubił galerię, dzierżawiąc jej spory kawałek. 
Odnoszę takie wrażenie, że wszystkim tak bardzo zależy na rozwoju Leszna na ile maja w tym interes i dlatego nie ulegajcie ludzie ich obłudzie!
17. Dodane przez Do roboty, w dniu - 02-07-2015 15:28
Panu Borowiakowi puszczają nerwy. Może warto przeprosić jednak Pana Prezydenta Malepszego za styl tej rozmowy. Za chwilę, to że jest gorąco to wina Malepszego.
18. Dodane przez MIŁOŚNIK, w dniu - 02-07-2015 15:59
DŁUŻEJ BĘDZIEMY MOGLI PODZIWIAĆ PŁYWAJĄCE KACZKI
19. Dodane przez kasia z Lipna, w dniu - 02-07-2015 16:15
Panie Borowiak dlaczego Pan nie rozliczy''żołnierzy Malepszego ''za ujawnione przekręty w mpwiku?czy tez pan Malepszy o tym nie wiedział?przeciez to ludzi pieniądze i nie mozna o tym zapomniec,przeciez nad prezesem buły rady nadzorcze i itp i tak to czerwoni sie z nas smieją oni się bawili a ludzie zapłacili..i dalej wysokie stołki w mpwiku piaastują
20. Dodane przez aaa, w dniu - 02-07-2015 16:21
NO MALEPSZY SILI SIĘ NA ELEGANCKIEGO - ALE Z WŁASNEGO DOŚWIADCZENIA WIEM, ŻE CO INNEGO MÓWI CO INNEGO ROBI. NIE INTERESUJE MNIE POWIERZCHOWNOŚĆ CZŁOWIEKA - TYLKO JAKI JEST NAPRAWDĘ I CO ZAŁATWI.
21. Dodane przez Co to jest, w dniu - 02-07-2015 16:34
Kto te kamienie pod samochody dzisiaj wysypał na wloszakowice wszystko poobijane farba szyby odbite popekane no ludzie no wogle nie idzie jeździć kolo augustowa to samo
22. Dodane przez Honkisz, w dniu - 02-07-2015 16:42
Co to się w tym mieście dzieje. Jeszcze ten Inkubator Kolesiostwa na Geodetów.
23. Dodane przez Maria, w dniu - 02-07-2015 16:47
skoro nie powstanie Galeria Goplana to dlaczego miasto odbiera mieszkańcom działki na Studziennej najlepiej powycinać wszystkie drzewa w Lesznie i budować parkingi i ronda panie Borowiak nie tak miało byc
24. Dodane przez MARCO, w dniu - 02-07-2015 17:14
ODEBRAC IM "DZIAŁKĘ" ZA ZERWANIE UMOWY I ZROBIĆ TAM PARKINGGG!
25. Dodane przez Tak sie remontuje drogi, w dniu - 02-07-2015 17:42
Od Leszna i na jezdniach Leszna w stronę swieciechowyh wloszakowic pełno rozsypanego kamienia .
26. Dodane przez cenzor, w dniu - 02-07-2015 18:03
Malepszy g. prawda w Lesznie Miłek miał budować galerie a po niej w Olsztynie . 
W Olsztynie galeria już stoi a dzięki układom kolezensko- biznesowym w Lesznie zostanie dziura !!!! 
I wcale się nie dziwie po rzucaniu takich kłód pod nogi ,Miłek się zwinął. 
Kolega Waldziu musiał się dorobić a 2 galeria mogła go 
wykończyć . TAKIE BIZNESY w LESZNIE za czasów Tomusia ...
27. Dodane przez przejrzyjcie na oczy, w dniu - 02-07-2015 18:23
Leszni lipiec 205 - Heniu Jessa - galeria Zatorze. Ciesiółka - mega kasa po sprzedaży Galerii Leszno, Gołdyn - uwłaszczony na Galerii Leszno. Tomasz Malepszy - tylko on wie (..) A Miłek? Był rozegrany jako ,,Jocker'' w talii. Pomijalna postać przy kręceniu własnych lodów. Układ zamknięty. I tylko ślepi tego nie widzą.
28. Dodane przez Olek, w dniu - 02-07-2015 18:37
Pan prezydent Borowiak nie ma racji
29. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 02-07-2015 18:41
W pierwszej kolejności należy zadać pytanie: dlaczego zburzono budynek i pozostałe zabudowania Goplany, kto na to wyraził zgodę, kto na tym zarobił. 
To samo dotyczy leszczyńskiego młyna, okuć i innych budowli w których mieściły się leszczyńskie zakłady pracy, które dawały pracę tysiącom leszczyniaków!
30. Dodane przez wyborca, w dniu - 02-07-2015 18:45
Pan prezydent miasta Leszna Borowiak powinien wreszcie sobie uzmysłowić, że urząd prezydenta to jest poważna sprawa i nie klepie się w radio w gazetach i na spotkaniach deklaracji z których nie wiadomo co wyjdzie. Bez przerwy słyszeliśmy zrobię, wykonam, naprawię, zlecę itd itp a teraz zaczyna z innej beczki. Troszkę umiaru w wypowiedziach bo ludzie słyszą, czytają i pamietają.
31. Dodane przez Leszczyniok, w dniu - 02-07-2015 19:00
Ksiądz pana wini, pan księdza, 
A nam prostym zewsząd nędza, (...) 
 
I po cichu znów zamknęli nam ciepłą wodę!!! 
Nieudolni tak jeden i drugi. 
Robotę mają dla swoich, pierdoły opowiadają o parkingu pod ratuszem , nowych urzędach a nie umieją się uporać z tematem, ktory rozwiązano już wszędzie, no oprócz Pawłowic
32. Dodane przez Fred, w dniu - 02-07-2015 19:10
Do kom 10. Nie z Lubinia, a z Lubina. Mieszkam w tym mieście.
33. Dodane przez do kom 27, w dniu - 02-07-2015 19:42
Ciesiółka nie mógł sprzedać czegoś, czego nie był już od dawna właścicielem !!! Tutaj przewałka była dużo wcześniej i zapewne nic się już o tym nie dowiemy ...
34. Dodane przez do 17 Cito!, w dniu - 02-07-2015 19:49
Prezydent Malepszy przeprosil mnie za sesje z lutego 2011r,a prezydent Borowiak nie odpowiadziła na pismo z dnia 1 grudnia 2014r o przeproszenie i zadoścuczynienie za sesje z lutego 2011r...!
35. Dodane przez malina, w dniu - 02-07-2015 19:58
Borowiak zaczyna mnie wkurzac. Chyba mnie pogielo,ze na niego glosowalam. Karierowicz i klamczuch:((
36. Dodane przez inteligencja na opak, w dniu - 02-07-2015 20:43
Kindersztuba to dla pana Borowiaka egzotyczny i  
niezrozumiany wyraz.
37. Dodane przez ja, w dniu - 02-07-2015 20:54
Gdzie Sumienia p.byłego prezydenta. Robił wszystko aby nie sprzedać mieszkań policyjnym emerytom na 5%, a teraz zagłosowali wszyscy za. Co to ma być.Komu na tym zależy,a są tacy.
38. Dodane przez dziddd, w dniu - 02-07-2015 21:10
za ile miasto sprzedało tę działkę i kto na tym stracił a który z urzędasów zabrał kasę spytajcie się zwykłego obywatela LESZNA a nie prokuratora czy RADY MIASTA LESZNA !!!!!!!!!!!!!!!!
39. Dodane przez stary komuch, w dniu - 02-07-2015 21:46
Panie Borowiak niech pan nie próbuje wchodzić w układ z tym Miłkiem. Może to dla pana skończyć się bardzo przykro. Miasto stać na to aby na własnych gruntach budować swój urząd a nie dawać zarabiać panu Jesie i i jemu podobnym!!!
40. Dodane przez Honkisz, w dniu - 02-07-2015 21:55
Borowiak kłamie !!
41. Dodane przez alicja, w dniu - 02-07-2015 22:09
Teraz temat Galerii Leszno to jak " musztarda po obiedzie". Szkoda , że podczas budowy nikt nie skontrolował tej inwestycji pod kątem prawidłowości prawnej. A może wówczas byłaby szansa na zatrzymanie tej budowy.
42. Dodane przez michał, w dniu - 02-07-2015 22:17
akurat jestem w temacie i wiem, że Malepszy mówi prawde bo tak było. a Borowiak chyba jest na nie odpowiednim stanowisku i mówiąc takie bzdury się ośmiesza...
reklama
43. Dodane przez do 38, w dniu - 02-07-2015 22:20
UM sprzedal dzialki pod Leśna Osade 1 zloty za metr...
44. Dodane przez do michal 42, w dniu - 02-07-2015 22:42
Znasz jeszcze jakis kawał ??? hahahah
45. Dodane przez PRAWDA, w dniu - 02-07-2015 22:43
Prawda jest taka ze Czerwony prezio blokowal galerie goplana bo jednoczesnie miala powstac galeria leszno. (...) kupcy sie popkakali czerwonemu preziowi i zablokowali jak tylko sie da goplane. Z tym ze pan (...) NIEGDY NIE BYL WLASCICIELEM GALERI LESZNO!!! byl tylko slupem ktory ma wtyki w lesznie..!! dostal kase za sprzedaz dzialki, dostal kase pod stolem za to ze byl tylko i wylacznie slupem. Bo przeciez gdyby z gory bylo wiadomo ze amerykanie czy ktos tam mial postawic galerie leszno tak szybko by im nie poszlo. amen
46. Dodane przez kmroz, w dniu - 02-07-2015 22:51
Miał nie wybudować to i nie wybudował.Nie dokręcajcie naciąganej ideologii do faktów.Wszystko i na temat.
47. Dodane przez do prezydentow, w dniu - 02-07-2015 22:55
Miłka, bełkotliwie się tłumaczy, nie jest to wina władz miasta. Po prostu gość nie ma obłożenia na powierzchnię handlową i wciska kit. A pan Borowiak, łapie to jak ryba haczyk. Niech Miłka, pokaże ile i z kim ma podpisane umowy na dzierżawę lokali. Okaże się że ma na 20% powierzchni.
48. Dodane przez do 26. (...), w dniu - 02-07-2015 23:02
dokładnie, Malepszy pod sąd :(
49. Dodane przez z boku, w dniu - 02-07-2015 23:19
Witam!ale tak patrząc z boku czy jakiegokolwiek prezydenta powinien obchodzić portfel prywatnego inwestora?Pan Miłek czy inny oligarcha ,jeżeli będzie coś na sprzedaż to po prostu może sobie to kupić a potem może tam sobie nawet kaczki do emerytury hodować.Podobna sytuacja jak z klerem i mieszaniem się do polityki.Polska specjalność i zresztą w innych krajach też.
50. Dodane przez jaca, w dniu - 03-07-2015 01:29
haha sranie w banie obiecanki sranki ratujcie miasto i interesy ludzie czy wy nie widzicie ile lokali jest pustych w strone rynku walić te galerie ludzie w galeri sa duze ceny fajnie bo na miejscu wszystko jest ale jakie ceny wynajmu lokali w centrach nie jeden upadł przez takie coś po co to komu? kiedyś był manchatan koło trapezu i targ na nowym rynku wiem bo moja mama tam stała i było zdrowo i dodrze nikt nie narzekał a teraz markety bo wszystko w jednym miejscu a czy zdrowo nie byle by szybko liczymy cas a nie zdrowie ludzie ja bym był za tym żeby utworzyć miejsca dla polskich produktów i żeby kazdy mógł sobie wyżyć bez nerwów i stresu tak jak kiedyś jak trzeba bendzie to utworzymy stowarzyszenie wiocha-miasto-jedzenie ile mozna tedo wszystkiego
51. Dodane przez hir, w dniu - 03-07-2015 06:54
To co wyprawiał Malepszy z blokowaniem galerii Goplana to zdrada Leszna i powinien być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bo działał na szkodę miasta . Już kilka lat temu o tym pisałem ( rzucanie kłód pod nogi nowej galerii ) schowanie przed sesją planu zagospodarowania to już był cios poniżej pasa .i ciągle coś jak nie ekspertyzy to coś innego i tak powstał piękny staw w centrum miasta . Nie wspomnę o galerii Młyny skoro Plaza chciała zainwestować 200ml no ale nasz były czerwony Tomek od razu ich pogonił bo po co komu taka galeria . Powtarzam jeszcze raz o bardzo szkodliwym działaniu na szkodę miasta Leszno tego osobnika .
52. Dodane przez abc, w dniu - 03-07-2015 06:59
Szukanie winnych? Po co? Posadki panstwowe, miejskie - to miejsca pracy, gdzie nie placi sie za bledy. Wiec nie szukajmy winnych tylko zabierzcie sie do pracy .
53. Dodane przez Tomek odpuść, w dniu - 03-07-2015 07:47
Tomek przestan siedziec ciagle w necie i hejtowac Borowiaka! zrobilismy co trzeba i pasuje a teraz nóżki do gory! pozdrawiam Waldek
54. Dodane przez Obserwator, w dniu - 03-07-2015 07:49
Zobaczymy co Borowiak zrobi na razie tylko szuka winnych bo lodowisko zbyt drogie bo galeria nie miała pozwoleń. Obiecał Pan w Wyborach działanie a tutaj ani lodowiska ani galerii pytanie co z Pana obietnic będzie faktem. Obcięcie pensji prezesom pytanie jaki będzie wynik finansowy spółek zarządzanych przez nowe osoby. Niech Pan weźmie się do roboty bo na razie jest Pan Prezydentem wirtualnym Facebook -owym to Panu najlepiej wychodzi.
55. Dodane przez mieszkaniec Leszna, w dniu - 03-07-2015 08:12
Leszno utrzyma tylko jedną galerię handlową każda następna kładzie na łopatki poprzednią a jak powstanie w centrum miasta to tym bardziej. I o tym wiedział i wie p. Miłek. Więc nie w tym problem, że miała powstać po Galerii Leszno. P. Miłek robiąc interesy na takim poziomie doskonale wie jaka będzie sprzedaż w Lesznie i na razie czeka. Będzie koniunktura to wybuduje bardzo szybko bo wszystko ma praktycznie przygotowane do budowy. To jest większy biznes a nie budka z hot-dogami. Nie szukajmy w tym drugiego dna. Na galerii w Centrum skorzystają wszyscy i mieszkańcy i starówka, ale niestety komunikacyjnie będzie katastrofa. P. Borowiakowi osobisty rzecznik prasowy powinien doradzić większą wstrzemięźliwość w wypowiedziach i pokazywanie spraw dokonanych ( a tych na razie nie widać ), a nie kopanie poprzedników bo to nie jest metoda promocji. Tak robiły dzieci w przedszkolu i tak robił PiS jak miał władzę i niestety źle na tym wyszedł.
56. Dodane przez do kom. 51, w dniu - 03-07-2015 08:23
Każdy normalny to wie, czekam również na zarzuty wobec tego pyszałka, ale nie w tym życiu niestety. Na szczęście już go nie ma, teraz będzie smęcić i utrudniać jako radny, tak jak mafia mu nakaże. Byle na garnuszku państwa, a kompetencje zerowe.
57. Dodane przez san migel, w dniu - 03-07-2015 08:42
Sam moge być świadkiem kiedy to w 2010r PAN Malepszy powiedział że Goplana oraz Plaza niepowstanie. Bo po co!
58. Dodane przez Edward Szczucki, w dniu - 03-07-2015 08:51
Gratuluję i dziękuję prezydentowi Borowiakowi za przedstawienie prawdziwej,opartej na sprawdzalnych faktach,cząstki historii, niepowstania Galerii Leszno!Ta historia miała swój początek już pod koniec kadencji 2002-2006,gdy prezydent Malepszy przedłożył Radzie projekt uchwały,przesądzający o handlowym przeznaczeniu terenu dzisiejszej Galerii Leszno.Mimo sprzeciwu opozycji,domagającej się konkurencyjnych terenów,Rada głosami SLD i Gospodarnych,uchwaliła de facto monopol na handel wielkopowierzchniowy ,zapalając zielone światło dla Galerii Leszno przy równoczesnym czerwonym dla Królowej Jadwigi i Młynów.Takie są fakty,takie są dokumenty,a reszta jest podrabianiem historii.Mieszkańcom Leszna należy się prawdziwa i pełna historia kompromitująca władze miasta.Proponuję by Urząd Miasta wydał ,,białą księgę w tej sprawie,cytując chronologicznie wszystkie dokumenty wraz z datami.Czytelnicy tej,, księgi, potrafią sobie wyciągnąć właściwe wnioski z tej lektury.
59. Dodane przez do 51 i 55, w dniu - 03-07-2015 08:54
Zgoda, normalny inaczej.
60. Dodane przez do komuch, w dniu - 03-07-2015 08:56
Po pierwsze jest to własnosc Miłka wiec ma prawo zrobić co zechce z ta działka rządy komuchow naginania prawa się skonczyly zrujnowania miasta PAN Malepszy rzezyczywiscie inwestował w drogi ale jakość wykonania prac najgorszą z możliwych już za rok lub dwa te drogi będą wymagały remontu dlaczego nie bierzecie przykładu z Niemiec inwestują raz porzadnie tym bardziej że to kredyt
61. Dodane przez Jaro, w dniu - 03-07-2015 09:54
Brawo Panie Borowiec a malepszy niech spada dość już namieszał nic ni zrobił za swej kadencji no chyba że długi choćby lodowisko jego zdaniem kto jest winny? Też inwestor?
62. Dodane przez Ludzie, w dniu - 03-07-2015 09:55
Bez podniecania sie ludzie bo decydenci i tak maja to gdzie!! Galeria leszno zanim ja wybudowano nie byla waldka tylko kogos innego bo temu komus ciezko by bylo wbic sie w leszno jako obcemu galeria goplana nie miala prawa powstac bo lokalni byznesmeni na to nie pozwalali. Taka moja teoria. Piszecie kom czy to o galeri czy to o uni czy o drogach tam nikt tego nie czyta i sie tym wogole nie przejmuje wiec lepiej idzcie na ogrod plaze basen etc sie poopalac na sloncu niz zale w kom wylewac bo i tak na unie beda dawac drogi beda partaczyc niedouczeni inzynierowie biznesmeni beda ustawiac pod siebie i tak dalij i tak dalij jak to mieil rolnik spod leszna. Szkoda nerwow
63. Dodane przez do 60, w dniu - 03-07-2015 11:46
miał byś rację gdyby Pan Miłek odziedziczył tą ziemie po przodkach, ale ktoś mu w Lesznie ją sprzedał i ustanowił taki a nie inny plan zagospodarowania nie dbając o własny interes bo ważniejszy był interes kupców leszczyńskich.
64. Dodane przez Marian, w dniu - 03-07-2015 12:46
Proponuje wybudować w tym miejscu basen!!! Przy braku ciepłej wody jaką funduje nam MPC co roku w upały na pewno tysiące ludzi przyszło by się wykąpać szczególnie starsi.
65. Dodane przez Tomek72, w dniu - 03-07-2015 14:47
"...19.05.2011. Radio Elka 
Mamy jeszcze dwa lata na określenie, jakie miejskie funkcje umieścimy w Galerii Goplana mówi prezydent Tomasz Malepszy. Wsparcie inwestycji z funduszy europejskich jest bowiem uwarunkowane przeznaczeniem części powierzchni galerii na cele społeczne..." 
 
"...Podczas środowego spotkania, na którym podpisana została umowa na wsparcie budowy Galerii Goplana z funduszu JESSICA inwestor poinformował, że część inwestycji zostanie przeznaczona na cele społeczne..."\ 
 
(...)
66. Dodane przez leszno, w dniu - 03-07-2015 17:23
Nie rozumiem po cóz te dziwne- dzikie emocje, podobno jest prawnik to niech przejrzy papiery! I nie denerwujcie ludzi starym tematem bo świadczy to o braku kultury. 
Jw.ktoś pisał kopać poprzednika to nie sztuka i szczycić sie publicznie obcieciem wypłat w spólkach - i co z tego wynikło? x 
 
Podobno mamy NOWĄ WŁADZĘ?! ...stare dziury też mamy na ulicach, drzewa ścięte też mamy, inkubator bez sensu też mamy, pensje ścięte też, dobre jezdnie rozgrzebane, wywlekanie starych spraw pod publikę też ....a może ktoś pomyśli nad koncepcją ...GDZIE LUDZIE MOGĄ GODNIE ZAROBIĆ?  
 
Mniej może pokazujcie się na oficjalnych wyjściach a częściej zasiadajcie razem (bez kamer) i działajcie bo od tego jesteście a mamy wrażenie że władza sie pogubiła.
67. Dodane przez Ciekawy prawdy, w dniu - 03-07-2015 18:59
a najciekawszy obecny temat to Mlyny i Pan Borowiak. Proszę o szczera odpowiedz co Pan planuje w temacie Młynów?! Ponoć są propozycje z paru miejsc a Nowy Prezydent układa się tylko z jedna strona. Proszę się w tym temacie wypowiedzieć. Co z kim i na jakich warunkach?
68. Dodane przez Węcławska, w dniu - 03-07-2015 20:54
Malepszy zablokował Goplanę bo Ciesiólka musiał postawić galerię Leszno, takie ploty od 2008 roku chodziły wśród budowlańców, a że w każdej plotce jest coś prawdy wiec zakładam że Malepszy miał jakiś cel albo jego ludzie go objechali a nie Miłek.
69. Dodane przez biliotekarz, w dniu - 04-07-2015 10:03
Uhg?
70. Dodane przez Hary, w dniu - 04-07-2015 11:54
Mysle, ze mieszkancy Leszna przesuneli sie z deszczu pod rynne... 
Pan Borowiak mysle ze zaduzo ma planow w glowie...W wiekszosci sa to projekty , ktorych nikt nie potrzebuje... A pieniedzy niestety do kasy nie przybywa. 
Panu Milkowi nie ma sie co dziwic, lokalni biznesmeni pokazali mu kto tu rzadzi:) taka jest kolej rzeczy...nikt nie zainwetuje kilkudziesieciu milonow po to zeby tylko zmienic infrastuktore Leszna... 
Panie , Borowiak zastanowil sie Pan nad tym... 
Moge tylko dodac ze Milek Pana nie "objechal" w zargonie zulowym, tylko poprzednia wladza nie przygotowala nalezycie toru I nie dostarczyli paliwa... 
Pozdrawiam Wszystkich "Rzadzacych"
71. Dodane przez Złodziejskie przekształcenia własnościowe, w dniu - 05-07-2015 12:53
Spór z typu czy spopielić czy tradycyjnie pochować. 
Trzeba było pacjenta ratować jak jeszcze słodkości produkował. 
Teraz Leszno zdegradowane do recyklingu i pakowania czekoladek.
reklama
72. Dodane przez Ignac, w dniu - 15-09-2015 18:18
Wybudowac Centrum Informatyczne Europa Srodkowa.Natomiast w mlynach fabryke makaronow z warzywami,
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Mieszkanie bezczynsz... Leszno 2500
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
reklama
reklama
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj