Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
25
Kwietnia 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Jarosław, Marek,
Wasyl
Do końca roku 250 dni.
Start arrow Leszno arrow Sytek: możemy kupić ten budynek, ale nie ma zgody na konkurencję

Członek zarządu województwa o Nafisie

Sytek: możemy kupić ten budynek, ale nie ma zgody na konkurencję

13.12.2017. Radio Elka, Jarek Adamek


(Fot. Jarek Adamek)
Absolutnie nie zgadzamy się na to, żeby obok szpitala powstała konkurencyjna placówka medyczna – mówił Maciej Sytek, odpowiedzialny za służbę zdrowia członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego, komentując sytuację wokół spółki Nafis. Sytek zapewnił, że zarząd jest gotowy na rozmowy, mógłby nawet kupić budynek Nafisu, jednak na razie nie otrzymał żadnych propozycji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kilka dni temu spółka Nafis zaprezentowała radnym Leszna swój nowy szpital, który wybudowała na działce sąsiadującej z Wojewódzkim Szpitalem Zespolonym. Obiekt jest w pełni wyposażony i gotowy do świadczenia usług medycznych, jednak nie może być uruchomiony z tego powodu, że nie ma dostępu do wody i kanalizacji - ten możliwy jest tylko poprzez teren szpitala publicznego, którego dyrekcja nie wyraża zgody na podłączenie.

Wojewódzki
Szpital Zespolony jest placówką samorządu Wielkopolski. Podczas wizyty w Lesznie odpowiedzialnego za służbę zdrowia członka zarządu województwa Macieja Sytka zapytaliśmy go o postulaty spółki. -Spotkałem się z prezesem Nafisu dwa razy, podkreślałem że jesteśmy otwarci na propozycje, jesteśmy nawet skłonni odkupić od spółki ten budynek na potrzeby szpitala - opowiedział - jednak do dziś żadna oferta nie wpłynęła. Maciej Sytek kategorycznie przekreśla jakiekolwiek możliwości współpracy z placówką medyczną ulokowaną w tym miejscu. -Działka, na której stanął budynek została przez szpital sprzedana pod warunkiem, że nie będzie na niej prowadzona działalność medyczna, z powodu błędu prawnego warunek ten nie został wpisany do aktu notarialnego - przypomniał.

Zdaniem członka zarządu praktycznie każda gałąź działalności spółki Nafis jest dla szpitala konkurencyjna. -Byłoby to albo odbieranie nam już zawartych kontraktów, albo takich, o jakie się będziemy starać, a na to nie ma naszej zgody - stwierdził. Dlatego też nie ma na razie mowy o zgodzie na podłączenie do wodociągu i kanalizacji. -Władze Nafisu nie konsultowały tej sprawy przed rozpoczęciem budowy i nie zabezpieczyły sobie dostępu, a dziś mają do nas pretensje - powiedział.

Maciej Sytek podkreślił, że najważniejszym zadaniem Urzędu Marszałkowskiego jest troska o rozwój Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego, który ma jak najlepiej zabezpieczać bezpieczeństwo pacjentów z regionu. -Dlaczego mamy współpracować z Nafisem, a nie innym podmiotem wyłonionym na przykład w przetargu? - pytał. Jak dodał dziwi go też włączanie się w sprawę radnych Leszna. -Na ich miejscu mocno bym się zastanowił, bo wiele służb patrzy na tego typu praktyki - stwierdził Maciej Sytek - my jako Urząd Marszałkowski będziemy stosowali przejrzyste procedury i rozmawiali z wszystkimi na jasnych zasadach.

 
Komentarze (68)
1. Dodane przez Obywatel, w dniu - 13-12-2017 15:24
Jeśli w umowie nie ma informacji o zakazie konkurencji to czemu nie. Powiem tak - żyjemy w wolnym demokratycznym kraju w którym możemy prowadzić działalność nawet obok konkurencji i nie ma na to monopolu. A WSZ nie powinien utrudniać konkurencji.
2. Dodane przez oburzona, w dniu - 13-12-2017 15:42
Nas jako pacjentów konkurencja nie interesuje! Płacimy a służbę zdrowia i będziemy się leczyć gdzie chcemy. Na dzień dzisiejszy do dentysty chodzę prywatnie i płacę, do kardiologa to samo, bo czeka się do specjalisty latami...Roboty panie Sytek macie sporo, skoro tyle czasu czekamy na zabiegi, wizyty itp. W szpitalu leszczyńskim pacjent jest intruzem. Szpital to nie pana prywatna placówka!
3. Dodane przez rad, w dniu - 13-12-2017 15:47
Niby wszystko OK w wypowiedzi pana Sytka, ale skoro popełniono "błąd prawny" (nb. co to za koszmarek językowo-formalny?) to szpital powinien ponieść konsekwencje, po drugie straszenie "bo wiele służb patrzy na tego typu praktyki" jest wodą na młyn "pisizmu"
4. Dodane przez mam pytanie, w dniu - 13-12-2017 15:56
To niech ten pożal się Boże członek?sic? zarządu wytłumaczy dlaczego pacjenci z Leszna muszą jeździć na zabiegi do Poznania ob na miejscu nie ma dla nich pomocy. A już kuriozalnym jest stwierdzenie o konkurencji, jakiej konkurencji chyba nie w trosce o dobro pacjenta, bo takim osobom jak ten pan najmniej na tym zależy. Tacy jak on mają zawsze bezposredni i natychmiastowy dostęp do wszystkich specjalistów.
5. Dodane przez Marek, w dniu - 13-12-2017 16:14
Jak można mieć zaufanie do leszczyńskiej służby zdrowia i do reprezentanta województwa p.Sytek skoro do dziś w holu przy wejściu do szpitala wisi napis cyt. Wspomóż głodujących.Strajk głodowy był kilka tygodni temu,p. Sytek kto jest odpowiedzialny w Lesznie za szpital,JEGO WIZERUNEK , proponuje raz w tygodniu obejść swój teren.
6. Dodane przez Popieram dyrektora, w dniu - 13-12-2017 16:16
A ja traktuję budowę konkurencyjnej firmy tuż obok za bezczelność. Chcą wysysać dobrze płatne procedury, a chorych z powikłaniami, starych, schorowanych - odsyłać do państwowego WSzZ. Te metody się rozwinęły za PO i czas to przerwać. Dotyczy to też zaćm, przepuklin....., tzw. małej ortopedii....
7. Dodane przez cita, w dniu - 13-12-2017 16:17
Nie wiem na ile zmieniły sie przepisy, ale całkiem niedawno, kiedy ubiegałem sie o pozwolenie na budowe to nie mogłem go uzyskac, zanim nie dostałem zapewnienia w dostepnie do prądu, gazu, wody i kanalizacji od odpowiednich urzędów..
8. Dodane przez zolo, w dniu - 13-12-2017 16:33
No racje ma pan Sytek Skoro "pod warunkiem" a tego warunku nie wpisano do aktu, to chyba słuzby maja co robić. Racja, racja
9. Dodane przez BELFER, w dniu - 13-12-2017 16:34
Zgadzam się z kom 4. Tu nie chodzi o szpital w Lesznie a o interesy Panów z Poznania. My mamy jeździć do nich i tam płacić kasiorkę.
reklama
10. Dodane przez dr, w dniu - 13-12-2017 16:39
Panie Sytek postępuje pan bardzo nieładnie. Wyobraź pan sobie, że wybudował pan dom i nie można podłączyć mediów, bo taki ma ktoś kaprys. 
Na uruchomieniu tego obiektu skorzystają pacjenci, bo będą mieli wybór, a obaj świadczeniodawcy bedą zabiegali o pacjentów. Tak działa rynek. 
Dodatkowo nieładnie, że jako władza straszy pan. Fe!
11. Dodane przez RYT, w dniu - 13-12-2017 16:56
USLUGI KARDIOLOGICZNE W LESZCZYNSKIM SZPITALU SA NA DOBRYM POZIOMIE A ZABIEGI KARDIOLOGI INWAZYJNEJ SA DOSTEPNE OD REKI JAK ISTNIEJE TAKA KONIECZNOSC,NIE MA KONIECZNOSCI JEZDZIC DO POZNANIA BO NAGLE PRZYPADKI SA ODWROTNIE REALIZOWANE,LUDZIE PISZA KOMENTARZE BO LUBIA NARZEKAC ,,ZGADZAM SIE ZE DOSTEP DO ROZNYCH SPECJALISTOW JEST UTRUDNIONY ALE NAFIS TEGO PROBLEMU NIE ROZWIAZE BO ONI CHCA ROBIC TO CO JEST DOSTEPNE NA ODDZIALE KARDIOLOGI INWAZYJNEJ W SZPITALU.
12. Dodane przez do 6, w dniu - 13-12-2017 17:10
Ale zanim ten stary, schorowany człowiek dostanie się do poradni to przeważnie ie jest już za późno. no, ale pewnie o to chodzi. Pamiętaj ty tez będziesz kiedyś stary, o ile przy tej lekarskiej opiece dożyjesz staorści
13. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 13-12-2017 17:41

Jeśli Województwo Wielkopolskie NAGLE :) :) ma 30 milionów aby odkupić "Nafis", to i Pan Tomasz Karmiński Dyrektor "Starego Szpitala" i właściciele "Nowego Szpitala" oraz my mieszkańcy możemy spać spokojnie. Dlaczego?  
Bo mając 30 milionów złotych Województwo Wielkopolskie sfinansuje budowę kanalizacji i wodociągu z najbliższego ujęcia miejskiego do "Nowego Szpitala", bo ten szpital musi być jednostką niezależną a "Staremu Szpitalowi" zafunduje sprzęt nowej generacji tam gdzie sprzęt jest przeżytkiem.  
W Lesznie nie ma chirurgii stomatologicznej więc czas otworzyć ją w "Starym Szpitalu" Panie Dyrektorze. Pacjenci z bólem zęba i cząstkami korzeni w dziąśle nie będą musieli faszerować się lekami przeciwbólowymi i zastanawiać się, do kogo udać się z tym problemem. 
A "Nowy Szpital" jest potrzebny. Chcemy dobrze wykwalifikowanej kadry kardiologów. Potrzebujemy prywatnych usług na poziomie, bo w Lesznie są osoby, które stać na prywatne ECHO serca, są osoby, które stać na prywatne wizyty więc trzeba im to umożliwić. 
A Pan Dyrektor Karmiński ma nas ponad 60 tysięcy: maluszków, młodzież, średniaków i tych najbardziej bezradnych, starych schorowanych ludzi, którzy często w młodości nie dojadali, mieli odmrożone stopy i podudzia, żyli w nieogrzewanych pomieszczeniach. 
Potrzebujemy więc i oddziału GERIATRYCZNEGO w Szpitalu Wojewódzkim, który będzie współpracował z "Nafisem".  
Mamy lądowisko, możemy ratować ofiary wypadków z terenu byłego województwa leszczyńskiego. Skupmy się na doposażeniu oddziału ratunkowego. A "Nafis" niech robi swoje.  
Województwo Wielkopolski jak się okazuje ma nadwyżkę Środków finansowych.  
Pan Sytek spadł nam z nieba, przed samymi Świętami, kochany jak św. Mikołaj - CZEKAMY NA SFINANSOWANIE ODDZIAŁU GERIATRYCZNEGO i STOMATOLOGII CHIRURGICZNEJ :)  
30 milionów złotych do wydanie. Ile szmaluuuuuuuu :) 
 
Czy pamiętacie jeszcze ze studiów co znaczy "Primum non nocere" ? 
.
14. Dodane przez Rekma, w dniu - 13-12-2017 17:42
Właściciel ma zawsze rację. Skoro nie ma dostępu do wody to nie ma i basta. Niech idą do miasta i tam się starają o wodę, albo niech sfinansują sobie przyłącza.
15. Dodane przez emi, w dniu - 13-12-2017 18:06
Ktoś tu się boi konkurencji! W Lesznie niestety szpital jest na takim poziomie jakim jest dlatego, że brak mu konkurencji. Na niektórych oddziałach panie pracują jakby za karę. lekarze myślą, ze każdy ich zna i nie mają zwyczaju się przedstawiać ( plakietki może i mają ale mam podchodzić na odległość metra aby przeczytać kto zacz? Konkurencja zawsze jest dobrym motywatorem i przydałaby się naszemu szpitalowi nawet w szerszej grupie specjalizacji.
16. Dodane przez rachmistrz, w dniu - 13-12-2017 18:09
opór szpitala nic nie da, Nafis ma kupę kasy i odpowiednio ustawionych ludzi na górze, jak będzie trzeba, to pociąganie tą rurę nawet przez las z Rydzyny :)
17. Dodane przez Studnia i szambo., w dniu - 13-12-2017 18:21
Wywiercenie studni głębinowej na tym wodonośnym terenie nie jest wcale problemem , wybudowanie większego szamba z oczyszczalnia scieków także tez jest mo zliwe, Tutaj najistotniejszym jest posiadanie Kontraktu na swiadczenie usług medycznych z NFZ i tu winien sie skupic NAFIS a nie na drobiazgach technicvznych. !!! Uprzeimie pozdrawiam Cezary Z. Biuro Projektow Inzynierii Srodowiska ) Zaprojektujemyi wykonamy w/w instalacje !!!
18. Dodane przez Rekma, w dniu - 13-12-2017 18:25
Do kom.16 
I to jest pozytywne podejście do życia.
19. Dodane przez ale, w dniu - 13-12-2017 18:35
A Urząd Marszałkowski nie widział, jak wokół szpitala budowały się prywatne małe szpitale, prowadzone przez lekarzy z państwowej lecznicy. A jak urzędnicy Urzędu Marszałkowskiego jadą do szpitala ulicą Kiepury, to widzą te prywatne nowoczesne szpitale, jakie są i działają po prawej stronie drogi. Widzą, czy nie? One mogę działać i brać kontakty, ale NAFIS nie! Na szczęście nowy premier już zapowiedział w ekspose, że będzie nacisk na kardiologię i onkologię. A więc drzwi otworzą się dla NAFIS-u.
20. Dodane przez Architecture, w dniu - 13-12-2017 18:43
Witam!czy nie jest tak ,że inwestorprzed rozpoczęciem takiej rozbudowy musiał mieć zapewnienia od dostawców tu.m.in.wody?
21. Dodane przez Pacjent, w dniu - 13-12-2017 18:47
Byłem pacjentem NAFISU, kiedy jeszcze funkcjonował na terenie szpitala leszczyńskiego. Uratowali mi życie ponieważ pracują tam specjaliści przez duże S. Dyrektor WSzZ w Lesznie ambicjonalnie utworzył oddział kardiologii inwazyjnej bez właściwej kadry i odpowiedniego sprzętu. Taki sprzęt i kadrę ma NAFIS i jestem przekonany, że taka konkurencja będzie dobra przede wszystkim dla pacjentów, a w miejsce chorej kardiologii inwazyjnej w szpitalu można będzie utworzyć inny, bardziej potrzebny oddział.
22. Dodane przez Jerzy K., w dniu - 13-12-2017 18:52
Kto to pan Sytek-nie ma pojęcia ożyciu-nie ma pojęcia o konkurencj-dla słuzby zdrowia liczy się człowiek.Panie Sytek-w razie pana choroby gdzie pan się zwróci o pomoc?????do leszczyńskiego szpitala czy tam ,gdie pana zdiagnozuja i podejmą leczenie????Zejdż pan na ziemię,a włodarze leszczyńscy niech się ockną!!!!
23. Dodane przez Bankowy, w dniu - 13-12-2017 18:52
Kupe kasy? Chyba kupę kredytów!
24. Dodane przez pacjent, w dniu - 13-12-2017 19:04
Z mojego doświadczenia wynika, że szpital w Lesznie nie działa dobrze. Na dyżurach lekarze z przypadku, a czasami np.na nefrologii tylko pod telefonem, wrzeszczące pielęgniarki i pomoc medyczna, rdzewiejące balustrady, sypiące schody itp. Może konkurencja jest jednak potrzebna?
25. Dodane przez adam, w dniu - 13-12-2017 19:30
Mam problemy z sercem i w 2017roku 5 razy musiałem kłaść się w szpitalu na Szwajcarskiej w Poznaniu.Do szpitala w Lesznie mam 2 kilometry, ale kardiologia w Lesznie to delikatnie mówiąc poziom podstawowy minus. Tak więc waszą konkurencyjność wsadźcie sobie wiecie gdzie. Życzę spółce Nefis szybkiego rozwiązania problemów.
26. Dodane przez Archanioł, w dniu - 13-12-2017 19:32
Rozbawił mnie gościu co to się nie zgadza na konkurencję, pewnie też się nie zgadza na wolny rynek i inne dobra normalnej współczesności. Konkurencja to normalność o której istnieniu nie wszyscy widać słyszeli. Choć zapewne pierwszy wyciągnie łapkę w górę i będzie potakiwał ochoczo zgadzając się z tezą, że jak kozi bobek leży obok monety, to od razu każdy laik pozna co kozi bobek, a co moneta. I dodam, że w konkurencji każdy ma wybór, choć nie każdy ma szansę...
27. Dodane przez Prawda, w dniu - 13-12-2017 19:41
Na Kiepury są trzy przychodnie z tej samej branży i funkcjonują a kawałek dalej 2 nie mogą? Dlaczego Poznań mówi co ma być w Lesznie? Ambicje na bok liczy się Człowiek.
28. Dodane przez Manitu, w dniu - 13-12-2017 19:46
Do kom 11 Żal to czytać potrzebna pogada u specjalisty w Kostiumie
29. Dodane przez pan, w dniu - 13-12-2017 20:26
Nafis ma problemy w całej Polsce. Mają chyba 6 szpitali (wynajmują powierzchnię). Radzę prześledzić co pisze regionalna prasa w miejscach ich działania. Skupili sie na najbardziej opłacalnych procedurach medycznych, ale jak pojawią się problemy komplikacje po zabiegach to pacjenci lądują w szpitalach państwowych/samorządowych bo tym się Nafis nie zajmuje. Nafis lubi konfitury. Takie są realia. Poza tym aktualnie kardiologia inwazyjna w szpitalu świadczy o wiele więcej zabiegów i o szerszym zakresie. Jak zakupiony zostanie w przyszłym roku drugi angiograf, powstanie druga pracownia tylko do zawałowców.
reklama
30. Dodane przez Bruno, w dniu - 13-12-2017 20:34
Do kom. 25 
Szpital w Lesznie to to delikatnie mówiąc podstawowy minus. Leżałem tam na oddziale wewnętrznym i prawie zdechłem... Wypisałem się chory, na własną prośbę.  
Na urologi kuzyn wypisany z woreczkiem przy brzuchu, by w domu oczekiwał na telefon w sprawie zabiegu. Telefon nie zadzwonił, nawet miesiąc po zabiegu, którego dokonał w jednej z prywatnych klinik w Poznaniu. Acha i (...) z Urologii- światowej klasy specjalista od USG, robi je w 5 sekund!No i takich historii setki...  
 
Ale nie, wg ankiety z niniejszego portalu 3/4 mieszkańców zadowolonych z życia w mieście pomiędzy super szpitalem, prężnymi zakładami pracy ze Spółdzielczej i Geodetów no i ciekawymi cudzoziemcami z Ukrainy. Ja, jak Boga kocham nie wierzę, że aż tacy głupi jesteście. W głowie mi się to nie mieści. 
 
A co do artykułu niech blokują co chcą- tylko szkoda, że z niekorzyścią dla pacjentów- czyli ludzi chorych. Kupcy Leszczyńscy (może ankietowani) też blokowali galerię i jak wyszło wszyscy wiemy. Tu będzie podobnie, tylko czasu szkoda. Szkoda również, że tylu ...... zajmuje państwowe lub półpaństwowe stanowiska. Może nowa władza coś zmieni, choć szczerze mówiąc to wątpię...
31. Dodane przez do 29, w dniu - 13-12-2017 20:56
No to co, że ma problemy??? Jeżeli działają zgodnie z prawem wszystko jest ok.
32. Dodane przez KK, w dniu - 13-12-2017 21:19
a Vigormed to niby dyskont spożywczy???
33. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 13-12-2017 21:36
Nie do końca rozumiem, dlaczego przenosi się tą dyskusję na grunt publiczny? Żeby na kimś wywrzeć presję? Takie sprawy wyjaśnia się przed rozpoczęciem budowy. Jeżeli przyłącza powinny być udostępnione zgodnie z prawem, to należy to teraz wyegzekwować na drodze prawnej. A jeżeli przyłącza zależą wyłącznie od dobrej woli szpitala oraz SW i od początku nie było na nie zgody, to nie należało rozpoczynać budowy w tym miejscu tylko zakupić inną działkę. Mało to nieruchomości jest w Lesznie?
34. Dodane przez leszczynianin, w dniu - 13-12-2017 21:57
Brawo ,nie ma zgody na takie podchody . Nafis powinien wcześniej załatwić media przed rozpoczęciem budowy. Żadna odpowiedzialna osoba publiczna za sprawy szpitala nie powinna wydać pozwolenia na przyłącza dla Nefisu. To by było działanie na szkodę Woj. Szpitala .
35. Dodane przez zdziwiony, w dniu - 13-12-2017 21:57
albo Nafis postawił szpitalik za 30 000 000 zł albo jest bankrutem??? tak czy siak ktoś tu ściemnia :)
36. Dodane przez Piotr, w dniu - 13-12-2017 21:58
Grupa idiotów blokuje rozwój innowacyjnej i nowoczesnej jednostki leczniczej próbując jednocześnie wmówić wszystkim, że to w interesie mieszkańców. Ja pierdo... taki wasz interes panie Sytek, bo w moim interesie jako mieszkańca Leszna, jest mieć pełen dostęp do nowoczesnych technologii ratujących życie i do wysokiej klasy specjalistów lekarzy. Takiej klasy specjalistów o jakich w leszczyńskim państwowym szpitaliku możecie sobie pomarzyć. Jakość usług szpitala w Lesznie budzi coraz więcej wątpliwości, jest wręcz słaba, a jednocześnie blokuje się dostęp do czegoś co uważa się za konkurencję. Panie Sytek, żeby mówić o konkurencji należy porównać jednostki o podobnych możliwościach i jakości usług. Natomiast w tym konkretnym przypadku nie może być mowy o konkurencji z jednego prostego powodu. Działający do niedawna oddział kardiologii inwazyjnej Nafis wyprzedził was pod każdym względem. Wysokiej klasy specjaliści, miły uprzejmy personel.
37. Dodane przez no, w dniu - 13-12-2017 22:17
Zdrowa KONKURENCJA jest podstawą dobrze świadczonych usług medycznych. Monopol to powrót do komuny.
38. Dodane przez pytanie do zarządu miasta, w dniu - 13-12-2017 22:27
Dlaczego nikt z leszczyńskiego Ratusza nie wypowiada się w tej sprawie? Pan Prezydent i jego zastępcy nabrali wody w usta i cisza jak w kościele po śmierci organisty. 
Gdzie radni miejscy a szczególnie ci od Dobrej Zmiany z Przewodniczącym Rady Miasta na czele?
39. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 13-12-2017 22:40

do kom.29 "Nafis" jeszcze nie działa. Ale "Nafis" na Kiepury w Lesznie to zapewne będzie Szpital z salami operacyjnymi, gabinetami zabiegowymi oraz własnym Ambulansem i karetką pogotowia, bo tego typu szpital operujący na otwartym sercu, swoich pacjentów po operacjach i zabiegach musi monitorować i w razie pogorszenia stanu zdrowia ponownie hospitalizować.  
Pacjent po zabiegu lub operacji wraca do lekarza, który go operował i do szpitala w którym przeprowadzono operację, bo tam jest pełna dokumentacja przebiegu choroby, stosowanych leków oraz opis operacji. 
I gdy do "Starego Szpitala" karetka przywiezie pacjenta z powikłaniami po operacji w "Nafise" pacjent powinien zostać przejęty przez "Nafisa".  
Tak na marginesie - osoby, które przeżyły zawał należą do grupy podwyższonego ryzyka. Śmiertelność pooperacyjna zawałowców oraz osób z innymi chorobami/wadami serca jest bardzo wysoka. I tacy ludzie do końca życia wymagają pomocy i kontroli specjalistów.  
Więc w "Nafisie" na pewno będzie czynna też Kardiologiczna Poradnia Przyszpitalna.  
Nikt nie inwestuje 30 milionów tylko po to aby wykonać 5 operacji w miesiącu i ogrzewać pomieszczenia oraz zatrudniać personel mogący obsłużyć miesięcznie 300 pacjentów : od udzielenia porad, po skomplikowane operacje kardiochirurgiczne. 
.
40. Dodane przez Dobra, w dniu - 13-12-2017 22:43
Dentysta leczenie kanałowe 1 zęba 300 zł zwykłe plombowanie 150zł 
Dermatolog zamrożenie dwie wizyty, kurzajki 200zł  
Rehabilitant 100 jedna wizyta + masaż stawu razy 10. 
Wizyta u ortopedy 100 zł 
Wizyta u doktora na wyłączność BEZ KOLEJKI w WERTIKULUS 250 ZŁ + PRZEŚWIETLENIE zwichnięcie. 
Dermatolog, wysypka 150 zł bez kolejki. 
I O CZYM MY TU GADAMY OBUDŹCIE SIĘ I ZACZNIJCIE ZBIERAĆ PIENIĄDZE NA LEKARZA - MEDYKA WASZE SZPITALE NIE DŁUGO SIĘ SKOCZA Jeżeli nie będziesz miał polisy w ubezpieczalni.
41. Dodane przez do 40. Dodane przez Dobra, w dniu - 13-12-2017 23:14
jeśli są takie ceny i są klienci to znaczy, że są to ceny AKCEPTOWANE PRZEZ RYNEK, więc w czym problem? byłoby za drogo - nikt by nie korzystał. Może napisz ile kasuje malarz za 1 pokój, hydraulik za 2 rurki czy mechanik samochodowy za 3 śrubki... - ceny nie odbiegają od tych medycznych, już na wstępie rozmowy słyszysz: paaaanie, sam dojazd to 150 zł..., a jak jeszcze będę musiał po części do sklepu skoczyć, to drugi dojazd ma się rozumieć, a w ogóle najbliższy termin to za 3 tygodnie może mam :)
42. Dodane przez Jura, w dniu - 14-12-2017 07:23
A w którym to jest dokładnie miejscu? Którędy się tam dojeżdża?
43. Dodane przez Obiektywny, w dniu - 14-12-2017 07:30
I to całe oblicze PO. Zlikwidować konkurencje. Niech te barany spod sądu przyjdą protestować pod szpital.
44. Dodane przez v, w dniu - 14-12-2017 08:11
Jak ma działać szpital jak to co dochodowe to chcą robic prywatnie jak nieopłaca się finansowo to wysyłają do szpitala.  
Popieram wpisy nr. 6,33,34
45. Dodane przez Leszczynianin, w dniu - 14-12-2017 08:14
Panie Członu Zarządu Województwa Wielkopolskiego, straszy pan prawem a tymczasem istnieje duże prawdopodobieństwo, że sam łamie pan prawo. Proszę zapoznać się z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów. No chyba, że jest pan z jedynie słusznej parti. Wtedy prawo pana nie dotyczy.
46. Dodane przez adam, w dniu - 14-12-2017 09:13
Panie Sytek, właśnie zastanawiam się nad złożeniem zawiadomienia do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa, polegającego na działaniu na szkodę mieszkańców regionu Leszczyńskiego. Prowadzi pan (prowadzicie) działania zmierzające do utrudnienia społeczeństwu dostępu do opieki medycznej, mogące skutkować utratom zdrowia i życia. Nie pozdrawiam pana panie Sytek.
47. Dodane przez do kom. 45, w dniu - 14-12-2017 09:21
Skoro polecasz zapoznanie się z jakąś ustawą, to może przybliżysz nam szczegóły? Wystarczą jakieś punkty tej ustawy.
48. Dodane przez do kom. 40, w dniu - 14-12-2017 09:28
Przede wszystkim poszukaj innych lekarzy. Niektórzy w Lesznie faktycznie mają wyższe stawki nawet niż poznańscy znani profesorowie. Ale są też solidni i tańsi lekarze. Sam z niektórych podanych przez Ciebie usług korzystałem i płaciłem mniej lub zakres usług miałem znacznie poszerzony w takiej cenie. 
A co do Ventriculus to jest to odpowiedni przykład skutecznego rozwijania placówki w miejscu znacznie oddalonym od szpitala. W dodatku w miejscu dosyć trudnym urbanistycznie, lecz wartym pochwał przez osoby zajmujące się zagospodarowaniem Śródmieścia.
49. Dodane przez irena, w dniu - 14-12-2017 09:56
na leszczynskiej kardiologii przyjmuje 30 roznych lekarzy a powazni ejsze zabiegi operacje odbywaja sie w poznaniu lub we wroclawiu pacjent jest przewozony tam i z powrotem czy to jest normalne.czy to jest normalne.w lesznie nie pomagaja bo nie ma kardiochirurgii .prosze niech ktos madry zastanowi sie przez chwile
50. Dodane przez Divertimento, w dniu - 14-12-2017 10:00
W leszczyńskim szpitalu pacjent jest przedmiotem, a powinien być klientem.Jest złem koniecznym.
51. Dodane przez rik, w dniu - 14-12-2017 10:08
jak ta firma dostała pozwolenie na budowę? jak budynek otrzymał zgodę na użytkowanie? kierownik budowy poświadczył nieprawdę? a nadzór budowlany cicho sza?!
52. Dodane przez do kom. 41, w dniu - 14-12-2017 10:13
Nikt jednak nie płaci składek na hydraulika czy mechanika, płacimy wiele lat, a gdy się coś stanie, to trzeba iść prywatnie, bo w szpitalu nikt nie pomoże. Taki przypadek miał miejsce na fakcie całkiem niedawno.
53. Dodane przez mit, w dniu - 14-12-2017 11:10
Czytam te wszystkie komentarze i rozbawił mnie jeden - 30. Przytoczenie przykładu kupców leszczyńskich i galerii Leszno powinno dać wszystkim do myślenia.  
Wnioski jakie wyciągnęli kupcy, niestety po czasie i po bolesnej lekcji utraty klientów są jasne. 
Te same wnioski powinien wyciągnąć ten błyskotliwie bezczelny specjalista zarządu województwa pan Sytek. 
Wolny rynek w wolnym kraju rządzi się swoimi prawami, a rzucanie kłód pod nogi konkurencji może spowodować, że sam się pan potknie o te kłody.  
Czas się obudzić i powiedzieć wprost, że leszczyński szpital jest słaby i to właśnie konkurencja może sprawić, że podniesie się tam jakość usług, a przede wszystkim pojawi się tam zwykłe ludzkie, pełne empatii, podejście do pacjenta. Bo w Lesznie to już chyba każdy słyszał, że to właśnie najbardziej zawodzi w państwowym szpitalu.
54. Dodane przez 1234, w dniu - 14-12-2017 11:44
Panie Sytek,a jaka to konkurencja dla leszczyńskiego szpitala?Przecież ten szpital wykonuje koronografię tylko dla pacjentów tego szpitala.Inni,posiadający skierowanie od kardiologów jadą na ten zabieg do Wrocławia lub Poznania.Gdy istniał Nefis,wszystko było na miejscu.Panowie radni,nie słuchajcie bajek o konkurencji.Jeżeli taka istnieje to dla szpitali w Poznaniu lub Wrocławiu.
55. Dodane przez Frontera, w dniu - 14-12-2017 12:13
Zabawna sytuacja. 
To można wydać pozwolenie na budowę jak nie ma możliwości dojazdu do posesji? 
 
No bo woda , ścieki , prąd,gaz to raczej w pasie drogowym . 
 
Frontera '84 - Halina Benedyk i Marco Antonelli
56. Dodane przez szok, w dniu - 14-12-2017 12:17
Maciej Sytek podkreślił, że najważniejszym zadaniem Urzędu Marszałkowskiego jest troska o rozwój Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego A CO Z DOBREM PACJENTÓW???
57. Dodane przez 13, w dniu - 14-12-2017 13:22
Pan Sytek mówi, że Nafis jest konkurencją dla szpitala i nie pozwoli na jego działanie, bo Nafis odbierze kontrakt NFZ szpitalowi. Szpital podejrzał w Nafisie, co jest intratne i wykorzystał to do swoich celów- przejął kontrakty Nafisu. To jest etyczne? Nie, to po prostu BIZNES- tu nie ma miejsca na sentymenty. Skoro NFZ tak dobrze płaci, to czemu Zarząd w Poznaniu nie miałby zjadać tych konfitur? Pozdrawiam serdecznie Nafis- to tam uratowali życie mojej mamie. Nie dajcie się. Kopcie studnie głębinową, zakładajcie swoją oczyszczalnię- dacie radę!!!!
58. Dodane przez GOŚKA, w dniu - 14-12-2017 19:14

Czy radio lub ktoś z internautów może wrzucić zdjęcie "Nafisa" na którym widać jego usytuowanie w stosunku do Szpitala Wojewódzkiego?  
.
59. Dodane przez do kom 41, w dniu - 14-12-2017 19:58
Ty chyba jesteś niebieską ptaszyną i nie płacisz ani podatku ani na NFZ bo wypisujesz same brednie. Panu z kom 40 chodzi oto że płacąc składki i podatki powinna opieka lekarska powinna mu się należeć jak koniowi owies. Nie jest to darmowa opieka ponieważ wszyscy którzy mają jakieś dochody płacą od nich składki zdrowotne. A kolejki to NFZ serwuje nam celowo aby dać zarobić kasę lekarzom.
60. Dodane przez pACJENT, w dniu - 14-12-2017 20:09
a panu Sytkowi tylko życzyć zawału i oby musiał szukać szpitala bo nam pacjentom to On blokuje dostęp do fachowej i już sprawdzonej super opieki w NAFISIE.Pozdrawiam personel Nafisu bo dwukrotnie uratowaLI zYCIE MOJEGO mĘZA
61. Dodane przez xyz, w dniu - 15-12-2017 03:14
Boicie się konkurencji?Pacjenci właśnie oczekują konkurencji, która jest ze wszech miar dla ich dobra pożądana. 
NAFIS- jest coś takiego w kodeksie cywilnym jak służebność przesyłu - art. 305 k.c. i decyzja administracyjna w związku z dobrem publicznym Starosty w świetle ustawy o gospodarce nieruchomościami - art. 124 u.g.n. Pozostaje skorzystać z usług dobrych prawników.Dobro pacjentów jest celem nadrzędnym. Woj. Szpital Zespol. może wykupić nieruchomość NAFISU ? Czy to nie jest kiepskim żartem ? Czy dzisiaj cała powierzchnia Woj. Szpitala Zespol. jest w pełni i racjonalnie wykorzystana ? Panie Marszałku - żadna władza nie ma swoich pieniędzy, tylko pieniądze podatników ? Więcej troski w imię dobra pacjentów - podatników. Sa także inne rozwiązania techniczno - technologiczne.Nie załamywać rąk tylko motywować do finalizowania tematu i nie czekać, aż problem się sam rozwiąże.
62. Dodane przez 1234, w dniu - 15-12-2017 10:39
Tak się złożyło ,że musiałem skorzystać z Nefisu,zresztą podobnie jak żona.Czystość,uprzejmość,grzeczność,posiłki podane na pięknych tacach. Nigdy nie słuszałem gorzkich słów na temat tej firmy w przeciwieństwie do leszczyńskiego szpitala.
63. Dodane przez do 4., w dniu - 15-12-2017 11:01
do 4. słuszna prawda - należy systematycznie dokonać obejścia swojego terenu i spojrzenia na dobytek i prace ludzi a przede wszystkim chorych!!
64. Dodane przez ja, w dniu - 15-12-2017 14:25
Jeśli taki marszałek broni leszczyńskiego szpitala, to najwyraźniej nie miał okazji w nim się leczyć. Czasem mam wrażenie że za komuny kierownik GSU był bardziej uprzejmy niż niektórzy lekarze. W wolnej Polsce NIEwolno blokować nam dostępu do prywatnej- lepszej służby zdrowia! 
Wstydzę się za pana panie Sytek! 
wstyd!
65. Dodane przez Stanisław, w dniu - 15-12-2017 18:06
Gdy moja córka po kilkudniowym pseudoleczeniu w leszczyńskim szpitalu została zawieziona karetką do Poznanie na ul.Rolną to docent który ją przyjmował powiedział;to panią przywieźli z Leszna?Ostatnio mamy coraz więcej pacjentek z tego powiatowego szpitala II kategorii,jak nie umią leczyć to niech się do tego nie biorą bo my musimy naprawiać ich błędy.
reklama
66. Dodane przez do 65, w dniu - 15-12-2017 20:10
dobre,lekarz by tak nigdy nie powiedział,fakt Nafis powinien działać,czego się obawiasz Sytku,mój nauczyciel na takich jak ty mówił ludzie hamulcowi
67. Dodane przez Paweł, w dniu - 16-12-2017 14:47
Tak, panie Sytek. Zapraszam do leczenia się w szpitalu leszczynskim, który Pan tak chroni. Mam porównanie między oddziałem kardiologicznym szpiala i Nefisem. Może zechciałby Pan także sobie takie prównanie wyrobić, zanim tak zdecydowanie zabroni Pan konkurencji???
68. Dodane przez 1302, w dniu - 17-12-2017 14:45
Kto im dał pozwolenie na budowę ?!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Ostatnie mieszkania ... Leszno 330141
Grzybowo ul. rydzowa... Leszno 619000
Ogródek działkowy ro... Leszno 30000
Hala magazynowa do w... Leszno 6000
Wynajmę mieszkanie święciech... 1200
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj