Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
reklama
19
Kwietnia 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Czech,
Włodzimierz
Do końca roku 256 dni.
Start arrow Blogi arrow A po nas choćby...

Grzegorz Rusiecki

A po nas choćby...

20.04.2018. Radio Elka

Ubiegły weekend przyniósł nam tak wiele informacji ze świata polityki. Jako młody rodzic z uwagą przyglądam się programowi partii rządzącej, który w skrócie nazwałabym Socjal+. Spotykając się ze znajomymi rozmawiamy o efektach programów socjalnych wprowadzonych przez partię rządzącą, w tym tych ujemnych...
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Sam program 500+ wycofał z rynku pracy ponad 100 tysięcy kobiet. Pracodawcy coraz częściej wspominają o niemożności znalezienia pracowników, a socjologowie zwracają uwagę na pojawienie się zjawiska tzw. bezrobocia dziedzicznego. Dla większości osób, które pracują i zarabiają metoda życia z należnego socjalu budzi mieszane uczucia. Propozycje zawarte w programie ogłoszonym przez PiS skierowane są do grupy osób, które w moim odczuciu można by określić jako wyborców ekonomicznych; proponowane zaś programy PLUS, to największa kiełbasa wyborcza jaką kiedykolwiek ktokolwiek proponował obywatelom naszego kraju od prawie 30 lat… I od razu zastrzegam: nie krytykuję tego programu w całości, zastanawiam się jednak czy rozdawnictwo pieniędzy jest metodą na rozwój społeczny i gospodarczy kraju, czy
na budowanie pozycji politycznej…

Za mniej więcej 5 lat, kiedy koniunktura się odmieni, a historia cyklów ekonomicznych na to wskazuje, rząd będzie musiał zweryfikować takie rozdawnictwo pieniędzy. Jak wtedy na rynku pracy poradzą sobie osoby przyzwyczajone do „brania”? Czy po 3, 4, 5 latach bezczynności odnajdą się w realiach rynku pracy, który próżni nie lubi?

Pieniądze budzą bardzo wiele emocji. Szczególnie „pieniądze publiczne”. Margaret Thatcher powiedziała: „Nie ma czegoś takiego jak publiczne pieniądze. Jeśli rząd mówi, że komuś coś da, to znaczy, że zabierze tobie, bo rząd nie ma żadnych własnych pieniędzy.” Coś w tym jest…

Podobne emocje budzą pieniądze jednostek samorządowych. Na najbliższej sesji prawdopodobnie czeka nas podział wolnych środków. W rozmowach często słyszę, że te środki to pieniądze zaoszczędzone, taka nadwyżka. Chciałbym zaznaczyć, w mieście Lesznie nie ma czegoś takiego jak nadwyżka budżetowa. Wydatki miasta są większe niż dochody, a nasz budżet jest wspomagany pożyczkami i obligacjami. Z takich rozwiązań korzysta wiele miast w Polsce, w Lesznie dzieje się tak od lat, ale trzeba powiedzieć, że w Lesznie mamy deficyt budżetowy, a wolne środki wynikają tylko i wyłącznie z niezrealizowanych zadań i inwestycji, które były zaplanowane na rok 2017. Gdyby pojawiły się dodatkowe środki, związane z większymi, bezpośrednimi dochodami miasta, np. z tytułu opłat, podatków PIT i CIT, to mielibyśmy powody do zadowolenia. Jednak należy zaznaczyć, że dochody miasta były mniejsze niż zakładano na 2017 rok.

Informacja o zmniejszonych dochodach miasta gdy od 2 lat funkcjonujemy w gospodarce o wzrostowej koniunkturze rodzi pytanie: gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy? Czy przyczyny leżą po stronie wprowadzonych zmian przez rząd (subwencje, podatki), czy niewłaściwie zaplanowanego budżetu. Niemniej czeka nas podział środków wolnych. Każdy z radnych będzie musiał dokonać racjonalnych, czyli trudnych wyborów. Pan Prezydent proponuje, aby 2 mln z wolnych środków przeznaczyć na wcześniejszą spłatę zobowiązań miasta, a za priorytet uważa dokonanie podwyżki płac dla urzędników miejskich. Obydwie propozycje są ważne i właściwe.

Wcześniejsza spłata długów ze środków wolnych jest właściwa, ale dlaczego tylko dwa miliony? Biorąc pod uwagę współczynnik obsługi zadłużenia każdy dodatkowy milion spłaty zwiększa nam możliwości inwestycyjne w okresach przyszłych. Platforma Obywatelska na etapie rozmów proponowała zmniejszenie zadłużenia o kwotę 5 mln zł. Trudniejszym zagadnieniem jest to, czy tak bardzo oczekiwane i konieczne podwyżki płac dla pracowników samorządowych, których jestem głębokim orędownikiem, powinny być finansowane z wolnych środków? Czy powinno się finansować wzrost płac, który ma skutek coroczny, z jednorazowego „zastrzyku finansowego” w postaci wolnych środków? Z czego sfinansowany będzie ten wydatek w roku 2019? Pomijam element wyborczy tegorocznej podwyżki, dokonywanej od dnia 1 lipca…


Grzegorz Rusiecki, radny Rady Miejskiej Leszna, członek Platformy Obywatelskiej, aplikant adwokacki


 
Komentarze (37)
1. Dodane przez Milo, w dniu - 20-04-2018 13:01
Ale to słabe widać brak własnych pomysłów rodzi tylko krytykę. Nie tędy droga. Czym Pan się może pochwalic przez cały czas swojej działalności politycznej.
2. Dodane przez Jan Wężyk, w dniu - 20-04-2018 13:08
Oooo, panie Grzegorzu, witamy na blogu po długiej przerwie, ale - jak wiadomo - wybory za pół roku, więc trzeba coś tam popisać, żeby było wrażenie, że coś się dzieje... 
PS. Kim jest "Margaret Thuter"?
3. Dodane przez adam, w dniu - 20-04-2018 13:09
Dziwnie się czyta krytykę programów socjalnych, której autorem jest były członek SLD. Wywołuje uśmiech. Nie wiem kto to "Margaret Thuther", ale chyba chodziło o Margaret Thatcher. Za błąd nie winię, bo znowu, co socjalista ma wiedzieć o tak zacnej kobiecie :). Czy jest Pan może już gospodarczym liberałem, zwolennikiem "wprowadzania podatku liniowego" (nie mylić z "wprowadzeniem"!!) ? 
 
Pozdrawiam z uśmiechem na twarzy :)
4. Dodane przez ozdrowiały z głupoty, w dniu - 20-04-2018 13:11
Szanowny Panie. Pan jesteś z lewicy, wszystko jedno jak się ona na obecnym etapie zwie. I głosisz Pan, szczerze to to owa lewica od czasów Marksa, Lenina, Adorno głosi: odebrać dzieci rodzicom. Przynajmniej jest Pan szczery, to trzeba oddać. Płacze nad tym, że kobiety zamiast zając się dziećmi - co jest ich naturą, maja iść do roboty: na kasy, do klombów, na studia, wskoczyć w garnitury, ściąć włosy itd. Po to jest to 500 plus, żeby niewiasty mogły łatwiej podjąć decyzje o pozostaniu w domu. I przejęciu od państwa roli opiekunów i wychowawców młodych ludzi. Jak się wczoraj moje serce uradowało, kiedy idąc ulica Wolności zobaczyłem dwie panie, w wieku ok. 30-35 lat, ubrane w piękne kwiecistą spódnice. Szły z gromadką dzieci. Wszyscy uradowani słońcem i byciem razem. Pewnie, że tymczasowe 500 plus nie załatwi sprawy. Bo ideałem byłoby dać ludziom to, co zarabiają a nie okradanie ich na tzw. bezpłatne szkoły, przychodnie, ministerstwo kultury i inne NIEPOTRZEBNE rzeczy. Ale cieszmy się z tego, co jest. Realnie myślący człowiek a do tego chcący być wolnym, w życiu, nie spojrzy w stronę lewicy. No ale takich ludzi jest zazwyczaj w społeczeństwie najdalej 10, może 15 %. I to jest smutne. Ale nie znaczy to, że trzeba łkać, że przez 500 plus kobiety nie chcą pracować. Bo to dobry symptom!!!!! A poza tym pis, peło czy inne nowoczesne czy jak to się tam zwie, to jest to samo szambo ....
5. Dodane przez zzz, w dniu - 20-04-2018 13:13
Czy pracownikom wszystkich zakładów, jednostek samorządowych i pracownikom U.M. z automatu podwyżka wynagrodzeń o 8%? Coś nie tak , a gdzie analiza stanu zatrudnienia, analiza efektywności, czy też produktywności liczona na 1 zatrudnienia, benchmarking itd. 
Czy to nie jest w uproszczeniu rozdawnictwo społecznych pieniędzy?
6. Dodane przez RYT, w dniu - 20-04-2018 13:13
NIE BARDZO WIEM W JAKIEJ OPCJI PARTYJNEJ PAN SIE NAJLEPIEJ CZUJE ALE AKURAT DZISIAJ PO POPIERA PROJEKT O RENCIE OPIEKUNCZEJ DLA DZIECI POW 18 ROKU ZYCIA I MA NADZIEJE ZE BEDZIE Z TYM PROBLEM BY DALEJ PODJUDZAC SPOLECZENSTWO,NIEC PAN NIE CZEPIA SIE PRACY I WYNAGROZEN Z BUDZETOWKI A FACH ADWOKACKI TEZ JEST JUZ NASYCONY FACHOWCANI I PO UJAWNIONYCH AFERACH STRACIL NA NOBILITACJI.ZAKUSY PREZYDENCKIE DLA TAKIEGO APLIKANTA TO WYMAZONY SUKCES.LICZE ZE TA OPINIA OBYWATELA LESZNA NIE NATRAFFI NA CENZURE.
7. Dodane przez do autora, w dniu - 20-04-2018 13:27
program 500+ nie wycofał kobiet z rynku pracy. Program 500+ dał w końcu możliwość wyboru. Zaręczam autorowi, że w przypadku odpowiedniej pensji /nie mylić z najniższą krajową 2100 brutto/ kobiety nie rezygnują z pracy
8. Dodane przez RED SKIN 161, w dniu - 20-04-2018 13:33
Uo panie. Liberałom już dziękujemy. Dziwisz się Pan, że ludzie nie chcą pracować za 1800pln netto? Że wolą na socjalu siedzieć? Inteligentny Pan jesteś. Pomyśl jak to zmienić. Dzięki takim jak Pan mieliśmy/mamy dziki kapitalizm, wyprzedaż za grosze majątku, wyzysk pracowników... Liberały.. Pan z tym całym PO, SLD jeszcze większe liberały, jedyni socjalisci, którzy pochylaja sie nad wyśmiewanymi przez was Grażynami i Januszami to dzisiaj PiS. Na kogo ja jako lewak mam głosować? Na neoliberalne Razem? Na PiS? Partia Komunistyczna wróci na te zgniłą scene polityczna wcześniej niż wam się zdaje.
9. Dodane przez Robin Hood, w dniu - 20-04-2018 13:48
A ciekawy jestem jak nam sie Zulu gdyby PO rzadzilo ?.Mieliscie swoja szanse wiec Panie Rusiecki prosze nie mydlic oczu ludzia i daj zyc.Nie przeszkadzaj tylko !!!!
10. Dodane przez Tak, w dniu - 20-04-2018 13:51
Nareszcie mądry felieton. Bo 'tego' z PiSu już nie da się czytać.
11. Dodane przez sławek, w dniu - 20-04-2018 14:01
Panie Grzegorzu jakoś nie chce Pan zauważyć, że środki na 500+rząd pozyskał między innymi z ukrócenia działalności przestępców podatkowych
reklama
12. Dodane przez Jagna, w dniu - 20-04-2018 14:10
Cały tekst to zwykłe bla, bla, bla, niestety. Krytyka w systemie demokratycznym jest wręcz niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania i rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Krytyka konstruktywna, Panie radny. Na wstępie sam Pan określa programy rządowe mianem "Socjal+", po czym zaraz zaznacza, że ze znajomymi rozmawia o ujemnych efektach tych programów. Toż to aberracja. Dalej pisze Pan, że nie krytykuje programu 500+ w całości. Nie napisał Pan jednak co konkretnie Pan krytykuje, a czego nie. Czyli pisanie dla samego pisania. Zero konkretów, niestety. Co do "dziedzicznego bezrobocia", to z całym szacunkiem, ale bodaj od 20 już lat socjologowie biją na alarm o tym zjawisku. Żaden, powtarzam żaden rząd III RP niestety nie poradził sobie z tym problemem. Wydaje mi się, że właśnie program 500+ może być małym krokiem, by próbować wydostać się z tej pułapki. Co do "kiełbasy wyborczej", to obietnice każdego ugrupowania ubiegającego się o władzę, to właśnie ta wędlina. I nie ma się czym podniecać, że PiS znalazł drogę do głosów przy urnach socjalnymi obietnicami. Wszak to, co wyprawiała poprzednia ekipa rządząca w tych kwestiach dało wynik, jaki wszyscy znamy. Czymże jednak są wybory niż przekonywaniem wyborców do swoich programów? Nazywa Pan to - w przypadku PiS-u - wyborcami ekonomicznymi i wspomnianą kiełbasą. Jak wobec tego nazwać program wyborczy Pana partii (zarówno obecny "Zlikwidujemy wszystko", jak i poprzedni "Nie podniesiemy podatków", czy "By żyło się lepiej"?). Będąc przy kulinariach, nie przychodzi mi nic innego na myśl niż ośmiorniczki w pewnej restauracji. To jednak dotyczyło garstki, elity, jak niektórzy politycy lubią o sobie mówić. Kiełbasa zaś smakuje szerszemu gronu społeczeństwa. Może tu tkwi sekret? Co do rozdawnictwa, to analizy (przede wszystkim te zagraniczne) dowodzą, że stan gospodarki uległ poprawie, skąd więc to czarnowidztwo? Jeszcze ta troska o osoby, które same zrezygnowały z pracy rzekomo przez 500+. W założeniu, program ten miał pomóc rodzinom i jako taki uważam, że jest całkiem niezłym pomysłem. Natomiast, jeżeli ktoś nie kieruje się zdrowym rozsądkiem i zamiast zapewnić lepszy rozwój dzieciom i byt rodzinie, sam pozbawia się pracy, czyli szansy na to, by z rynku pracy nie wypaść, to absolutnie nie żal mi będzie takich osób za 3, 4, czy 5 lat. To bardzo krótkowzroczne i niemądre postępowanie. Szkoda, że przy temacie spłaty zadłużenia miasta nie wspomniał Pan - tak dla jasności - w jakich latach to zadłużenie powstało, ewentualnie na jaki cel zostały spożytkowane te pieniądze oraz jak w poprzednich kadencjach Rada Miasta dysponowała tzw. wolnymi środkami. Byłoby i bardziej przejrzyście i wiarygodnie.
13. Dodane przez uf, w dniu - 20-04-2018 14:16
.. + ? metoda na rozwój gospodarczy i ekonomicznj kraju? Raczej na kupowanie głosów. U mnie "cała klatka schodowa" na socjalu - leniuchy i nieroby lecz wymagający ludzie no no ?! Wszystko im żle i się należy - takie podejście. Dzieciaki już w odpowiednim kierunku też kształcone - ambicji brak, poziom intelektu 0 a szkoła ich raczej nie interesuje.
14. Dodane przez Pani od polskiego, w dniu - 20-04-2018 14:38
Do Robin Hood. Widać po znajomości polskiego że z PiSu.
15. Dodane przez do komentarza nr 5, w dniu - 20-04-2018 14:43
Tytułem wstępu: " tzw. wolne środki" to nic innego, jak z różnych przyczyn " nie wykorzystane środki " zapisane uchwałą Rady Miejskiej Leszna w budżecie za rok 2017 r. 
Nasuwa się pytanie, czy dyrektorzy jednostek samorządowych ( dot. to także U.M. )mają stosowne analizy okresowe o których mowa w komentarzu nr. 5 - np. miesięczne, kwartalne, roczne dodatkowo poszerzone o inne elementy? Czy tymi analizami byli i są zainteresowani z-cy Prezydenta nadzorujący poszczególne jednostki? Nadzór to także, a może przede wszystkim odpowiedzialność. Jakie wnioski wynikają z tych analiz i czy zostaną one uwzględnione przy podejmowaniu uchwały przez R.M. o podwyżkach dla pracowników samorządu leszczyńskiego? A może w niektórych jednostkach i być może w U.M. jest przerost zatrudnienia i mówiąc o racjonalnym i efektywnym zarządzaniu potencjałem pracowniczym należałoby dokonać redukcji zatrudnienia o pewien procent potwierdzony profesjonalnymi analizami, a w ten sposób zaoszczędzony fundusz płac przeznaczyć na podwyżki pozostałym pracownikom i być może dopiero takie postępowanie uzupełnić środkami pochodzącymi z tzw." wolnych środków ". Przy takim ( jedynym słusznym i właściwym ) postępowaniu uważam, że nie ma pośpiechu, aby problem podwyżki wynagrodzeń procedować na najbliższej Sesji Rady Miejskiej tj. dnia 24 kwietnia br. zważywszy, że obowiązywać mają od 1 lipca br. Po co ten pośpiech - po stosownej analizie problem podwyżek dla pracowników samorządowych procedować można np. na Sesji absolutoryjnej.
16. Dodane przez inga, w dniu - 20-04-2018 14:46
taki co zmienia poglądy z miesiąca na miesiąc to jest mało wiarygodny uwierz mi panie Rusiecki ,że pan idealnie wpisuje się w partię PO do koryta i do rzadzenia, a co tam mnie szara eminencja obchodzi nawet niech pan nie startuje bo porażka będzie sromotna :)
17. Dodane przez Archanioł, w dniu - 20-04-2018 15:16
Panie Radny, mam wrażenie, że ma Pan chyba złych doradców. Rozmienia się Pan na drobne i rozmywa ostatnio z miesiąca na miesiąc bardziej. Czy to brak pomysłu na kampanię, złe samopoczucie w obecnym ugrupowaniu czy oznaki wypalenia? Jak Boro widzi takie teksty to wystarczy, że noska zza biurka nie wychyli i też wygra.
18. Dodane przez Wyborca, w dniu - 20-04-2018 15:19
Panie Rusiecki,jest pan mądrym i wyważony i wykształconym człowiekiem.Na takich jak Pan czeka Polska.Trzymam kciuki powodzenia.(Prosze aby w komentarzach nie siać mowy nienawiści i pogardy).
19. Dodane przez pytanie do byłego wiceprezydenta, w dniu - 20-04-2018 15:26
W czasie, gdy Pan był zastępcą prezydenta miasta: 
1) czy były, a jeśli tak w jakiej wysokości były podwyżki dla pracowników samorządowych? 
2) czy w tym okresie była nadwyżka budżetowa, a wolne środki występowały na skutek wzrostu dochodów własnych miasta? 
Rozumiem, że członkowie i sympatycy PO, kierując się troską i odpowiedzialnością za budżet państwa, dobrowolnie rezygnują z korzystania z dobrodziejstw programu 500+.
20. Dodane przez Jan Wężyk, w dniu - 20-04-2018 15:32
W ogóle pan Grzegorz Rusiecki swoją polityczną "karierą" udowadnia jedno - że jest jak model, może się tak wystylizować, że będzie pasował wszędzie, było już SLD (chociaż wiadomo, że nie należał, to coś jak z Billem Clintonem który palił ale się nie zaciągał), był flircik z KOD-em, było poparcie od Nowoczesnej, był radny niezależny, a teraz PO... Prawdziwy Ryszard Czarnecki Leszna. Panie Grzegorzu, co dalej? Co po jesiennej klęsce wyborczej? Jakie plany? PSL? Kukiz?
21. Dodane przez słoń Dominik, w dniu - 20-04-2018 15:33
Ciekawe czy ludzie piszący krytyczne materiały pod tym tekstem, to malkontenci i hejterzy, czy też mili sympatyczni, zadowoleni z życia w naszym mieście?
22. Dodane przez do 11., w dniu - 20-04-2018 15:37
do 11. gnębią przedsiębiorców i naliczają kary i grzywny obciach jak cholera a finanse juz wyssane do cna
23. Dodane przez klaudia, w dniu - 20-04-2018 15:53
Rzadko zabieram głos w takich sytuacjach, ale tym razem zrobię wyjątek. Pana Rusieckiego znam z widzenia i słyszenia - wydaje się być sympatycznym, otwartym i przede wszystkim kulturalnym człowiekiem, który nie jest kolejnym PISowskim lub POwskim oszołomem. Jest młody i wszystko wskazuje na to, że ma jeszcze zapał do podejmowania dobrych zmian. Dlaczego nie piszecie o rzeczowych argumentach, a skupiacie się na obrzuceniu kogoś błotem tylko przez przynależność do danej partii? Człowiek jest człowiekiem i jako osoba o poglądach prawicowych potrafię uszanować to, że ktoś może mieć inne zdanie niż ja. Krytyka programu 500+ jest całkowicie słuszna i w tym przypadku także dobrze uzasadniona. W dodatku czepianie się literówki w nazwisku Pani Thatcher jest na poziomie ucznia szkoły podstawowej. Z resztą nie jest to żadna nowość na tym portalu. Nie ma z kim przeprowadzić sensownej dyskusji.
24. Dodane przez Edward, w dniu - 20-04-2018 16:08
Jeśli chodzi o kobiety i 500+, to ten program ma właśnie jeden wielki plus. To, że daje części kobiet wreszcie możliwość wyboru. Praca (często marna, stresująca i denerwująca, w dodatku za marne pieniądze) lub pozostanie z małymi dziećmi i zajęcie się ich wychowaniem. A co może być fajniejszego dla kobiety niż spędzanie czasu z dzieckiem. Przy tym nie całego, bo przecież trochę rozrywek też jej się należy (dziecko to największe szczęście, nie rozrywka) i na to też dla niejednej z 500+ coś tam zostanie.
25. Dodane przez Leszczynianika, w dniu - 20-04-2018 16:19
Z całym szacunkiem , z pracy przez program 500+ zrezygnowało ponad 150 tys kobiet i super ze miały prawo wyboru, tylko czy myślą przyszłościowo, to trochę myślenie egoistyczne nie przyszłościowe , potem bedzie płacz jaka to niska emeryturę maja. Rozdawnictwo publicznych pieniędzy to najwygodniejsza kampania , polepszenie sytuacji socjalnej oczywiście powinno być , ale dlaczego nie w tworzeniu i wspieraniu żłobków i przedszkoli , dlaczego nie w dofinansowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci w szkołach , obiadów z kolonii , wyprawek szkolnych ,( PiS zabrał darmowe podręczniki opiewające na kwotę 400 zł a kupuje obywateli za 300 zł ) bo dać z nie swoich jest najprościej, a wprowadzić realne i trudne programy to jest jyz zbyt duże wyzeanie dla PiS , jaka mamy pewność ze 500+ czy wyprawia 300 bedzie wtdatkowana na dzieci - żadnej . Nie wiem czy śledzi pan i państwo komentujący giełdy , czy słuchacie wiadomości biznesowych czy wiecie co dzieje sie w świecie , ale z ubolewaniem trzeba powiedzieć ze krach finansowy conajmniej europejski ale mowi sie juz o światowym ma nadejść 2019 roku, wiec przyjdzie znowu przyciskanie pasa , tylko teraz po rujnującej Polskę polityce PiS szczególnie na arenie międzynarodowej zostaniemy z problemem sami . Cóż zapłacą za to randze dzieci i wnuki . Tak na marginesie to życzę panu powodzenia, ażeby wygrać te wybory to jednak zmiane doradzcy .
26. Dodane przez oj oj, w dniu - 20-04-2018 19:33
Trzeba podkreślić ze kobiety zdecydowały sie dzieci bawić rezygnując z pracy bo i tak marne pensje lub wyrejestrowały się z bezrobocia a mężczyźni na bezrobotny i na pracę na czarno bo oficjalnie mały dochód na rodzinę. Proste? 
Czyli cieszmy sie każdego dnia słysząc o spadku bezrobocia.  
A co do emerytur to ....nie liczmy na to!
27. Dodane przez k, w dniu - 20-04-2018 20:51
panie Rusiecki, jakie w końcu ma pan poglądy, Lewackie jak pana były SLD czy liberalne? Weż się człowieku zdecyduj....
28. Dodane przez Daren, w dniu - 20-04-2018 21:09
Ci co najwiecej krytykują 500+ podobno pierwsi w kolejkach stali z wnioskami w mopsie.smiac mi się chce z takich bolkow
29. Dodane przez XYZ, w dniu - 20-04-2018 23:41
Konkretnie i na temat.
reklama
30. Dodane przez Sokole oko, w dniu - 21-04-2018 12:04
Grzesiu to taki nowoczesny liberał? Już zapomniał o lewicowych korzeniach. Jak to polityka zmienia człowieka:)
31. Dodane przez Eugeniusz, w dniu - 21-04-2018 13:45
Panie Rusiecki Pan chciałbyś tak jak tutaj nam mówisz jak wygrywa wybory kto inny niż Wasza sitwa to należy spłacać stare długi w wysokości 5 milionów , które żeście sami narobili przeinwestowując pewne zadania .Wobec czego powstanie wrażenie w społeczeństwie ,że nowa władza nic nie robi , gdyż nie ma kasy , czyli trzeba ją zmienić i znowu dać szansę "czerwonej zaraźie" która pokaże jak się dobrze gospodaruje .Niestety stare długi są skromniej spłacane , gdyż nowy Pan Prezydent też ma prawo dla nas coś zrobić i faktycznie lekceważy sobie Wasze niedołęstwo Manipulantem Pan Panie Rusiecki jesteś znakomitym , ale my już WAS PRZEJRZELIŚMY - pozdrawiam
32. Dodane przez Yahooy, w dniu - 21-04-2018 14:14
Do kom. 14 "pani od polskiego". Pomyliłeś fachowca od języka polskiego, niejakiego hrabiego komorowskiego. On nie z PISu.
33. Dodane przez Mieszkaniec Leszna, w dniu - 21-04-2018 17:31
Zgodzę się z kilkoma poprzednikami, że Pan Grzegorz robi wrażenie inteligentnego i wyważonego człowieka. W felietonie też nie da się odczuć, aby chciał "dowalić innym". Co do samego 500 Plus, to również mam co do niego wątpliwości, bo czuję, że dużo lepiej dla gospodarki i dla ludzi byłoby obniżyć podatek dochodowy ( PIT i CIT ) do 10%, zamiast wypłacać świadczenia w postaci jałmużny. Tyle tylko, że nic z tego nie wynika konstruktywnego.  
Wystarczy przypomnieć, że Tusk miał na spełnienie swoich obietnic 8 lat i do dzisiaj ludzie się z nich śmieją. Podatki podniósł zamiast obniżać (np. VAT). O aferach już nie będę pisał. Nie ma dla mnie znaczenia, czy firmuje Pan SLD czy PO, ani to jak ładnie się Pan uśmiecha i jak bardzo jest grzeczny. Jeżeli tylko będzie taka możliwość, to i tak nie oddam swojego głosu w wyborach samorządowych na żadnego partyjnego kandydata. Bez względu na to, z której strony nadejdzie. Czekam na bezpartyjnego, solidnego zarządcę, dla którego miasto i mieszkańcy są najważniejsi, a nie na polityków, którzy ciągle krążą wokół politycznych stołków.
34. Dodane przez do 33, w dniu - 21-04-2018 22:08
Nie wystarczy "robić wrażenia"...
35. Dodane przez do kom. 34, w dniu - 22-04-2018 00:03
Niektórzy nawet tego nie potrafią, a pchają się do pierwszych szeregów.
reklama
36. Dodane przez Korwinista, w dniu - 30-04-2018 19:58
Bardzo cieszy, że cytuje Pan Margaret Thatcher. Warto zauważyć, że ten cytat jest od wielu lat nieustannie powtarzany przez Janusza Korwin-Mikke. Cieszy, że jego wpływ na politykę rośnie (czego przykładem jest Paweł Kukiz, który poza nieszczęsnym pomysłem wprowadzenia JOW-ów, nieustannie mówi "Korwinem"). Z drugiej strony uważa Pan, że podwyżki dla urzędników miejskich powinny być priorytetem? Wolne żarty. Kto z Państwa otrzymał podwyżki w tym roku? Za co chce Pan przyznawać podwyżki biurokratom? Chyba nie powie Pan, że za ciężką pracę, bo byłaby to odpowiedź rodem z Monty Pythona.
37. Dodane przez elektorat, w dniu - 13-05-2018 22:05
Słuszna uwaga dlaczego rząd nie obniży podatków tylko krzyk bo złodzieje, a za plecami podwyżki paliw. Pani Premier Margaret zlikwidowała kopalnie, można ? można !!! nie giną górnicy a u nas co ? zamiast iść w kierunku energii odnawialnej, zawraca się kijem ustrój państwa.Brakuje perspektywicznego myślenia. Tusk przynajmniej nie wdawał się w bezsensowne pyskówki a robił wszystko aby pociągnąć Polskę do przodu i pochylił się nad niepełnosprawnymi. Panie Rusiecki trzymam kciuki aby wygrał Pan wybory
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
Najnowsze ogłoszenia DOM.ELKA.PL
Wynajmę pomieszczeni... Leszno 20
Leszno sobieskiego -... Leszno 679000
SprzedamLeszno 439000
Dom w zabudowie bliź... Osieczna 550000
Mieszkanie w nowym a... Leszno 585856
reklama
reklama
habit
Dostęp do tej części serwisu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz 18 lat lub więcej?
Tak, oświadczam, że jestem osobą pełnoletnią
Akceptuj i przejdź dalej
Zrezygnuj